Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.124 views

Onderwerpen

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:49
Zojuist de Tiguan opgehaald en kon gelijk testen op TJA en helaas, de ALG schakelt uit onder de 60km/h...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 08:39
Zo, na 12 volle dagen is de auto klaar en dagje later ook opgehaald. Uiteindelijk heb ik i.p.v. de standaard 70% nu 30% betaald op de onderdelen, na veel geklaag over de (bizar) hoge kosten. Tevreden mee, maar laat je wel met het gevoel zitten dat als je niks had gedaan je gewoon de volle mep had mogen betalen.

Uiteindelijk is de oorzaak geweest dat de schoepen van de turbo zijn gebroken, waarvan stukken schoep en olie in de katalysator en uitlaat terecht gekomen zijn. Deze onderdelen vallen blijkbaar niet te reinigen, waardoor ze vervangen moesten worden. De sondes zouden ook vervuild geraakt zijn en storingen kunnen geven, dus die zijn mee vervangen.

Aan onderdelen en werk:
- de turbo
- laadluchtkoeler
- uitlaatpijp met katalysator
- voorste en einduitlaatdempers
- 3 lambdasondes
- een lading pakkingen e.d.
- in- en uitbouw van de onderdelen, controles, grille....
Voor totaal bijna 3100 euro, exclusief kosten huurauto gedurende de reparaties (effectief 6 dagen +1 omdat ik die dag niet op kon halen.

Hiermee heb ik wel nieuwe onderdelen en 2 jaar garantie op alles wat vervangen is. Ik ben blij met het eindresultaat, maar de weg er naartoe had een stuk beter kunnen gaan. Vooral daardoor ben ik voornemens niet snel meer naar de dealer te gaan, waar ik dat eerst wel had gedaan.

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-10 17:45
GeeMoney schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:33:
Zojuist de Tiguan opgehaald en kon gelijk testen op TJA en helaas, de ALG schakelt uit onder de 60km/h...
ALG?

En have fun met de Tiguan!

Ik mag morgen m'n nieuwe Golf 7.5 afhalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Li1quid op 13-09-2017 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-10 22:13
Vandaag bezig geweest met de nieuwe Golf 7.5 van pitchdown, erg gaaf ding.

Wat betreft TJA, ik heb wel een en ander gezien...moet alleen nog een auto hebben waar TJA af-fabriek actief is en dan kan ik alles gaan vergelijken. Ik weet in iedergeval dat ik het in ACC en Lane assist camera moet coderen. Maar ik heb anders ook een vermoeden dat ABS gecodeerd moet worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 13-09-2017 17:55 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GeeMoney
Li1quid schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:03:
[...]
I

ALG?

En have fun met de Tiguan!

Ik mag morgen m'n nieuwe Golf 7.5 afhalen.
Adaptive Lane Guidance . Een aanvulling op Lane Assist. ALG zorgt ervoor dat je in het midden van de baan blijft en corrigeerd dus "zachtjes" . Lane Assist bounced je van links naar rechts en corrigeerd dus "stevig". TJA is dan weer ALG met ACC tot stilstand en weer terug naar je gezette snelheid.
Ik heb nu alleen dat hij met ACC tot stilstand komt maar onder de 60km/h moet ik zelf sturen.
Rainesh schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:23:
Vandaag bezig geweest met de nieuwe Golf 7.5 van pitchdown, erg gaaf ding.

Wat betreft TJA, ik heb wel een en ander gezien...moet alleen nog een auto hebben waar TJA af-fabriek actief is en dan kan ik alles gaan vergelijken. Ik weet in iedergeval dat ik het in ACC en Lane assist camera moet coderen. Maar ik heb anders ook een vermoeden dat ABS gecodeerd moet worden.
Ik heb dumps van een A3 met TJA af fabriek. Ook kan ik aan een Tiguan dump komen, geef maar aan wat je nodig hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 13-09-2017 20:28 ]

• Rainesh
GeeMoney schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:25:
[...]

Adaptive Lane Guidance . Een aanvulling op Lane Assist. ALG zorgt ervoor dat je in het midden van de baan blijft en corrigeerd dus "zachtjes" . Lane Assist bounced je van links naar rechts en corrigeerd dus "stevig". TJA is dan weer ALG met ACC tot stilstand en weer terug naar je gezette snelheid.
Ik heb nu alleen dat hij met ACC tot stilstand komt maar onder de 60km/h moet ik zelf sturen.

[...]

Ik heb dumps van een A3 met TJA af fabriek. Ook kan ik aan een Tiguan dump komen, geef maar aan wat je nodig hebt.
Als ik jouw auto dump heb dan kan ik gaan uitvogelen :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Dat ALG klinkt interessant, kan dat ook op de e-Golf? Met Lane Assist schommel je inderdaad de hele tijd heen en weer.

[ Voor 38% gewijzigd door tiguan op 13-09-2017 21:10 ]

• GeeMoney
tiguan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:09:
Dat ALG klinkt interessant, kan dat ook op de e-Golf? Met Lane Assist schommel je inderdaad de hele tijd heen en weer.
ALG is te activeren in principe met VCDS. In ieder geval op de meeste Tiguans.(je moet dus alwel ACC hebben met Lane Assist en over bepaalde modules/firmware maar 9 op de 10 Tiguans lukt het inieder geval)
Echter TJA (nog) niet.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 13-09-2017 21:19 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:10
Mijn Skoda Octavia heeft ook ALG maar ik heb het uitgezet. Hij corrigeert mij teveel en het is niet zo dat ik slinger ofzo. Het zou anders zijn als ik mijn handen van het stuur kan houden, maar dat werkt maar 12 seconden. Lane Assist heb ik wel aan, dat werkt erg prettig.

[ Voor 10% gewijzigd door vinom op 13-09-2017 21:27 ]

• tiguan
Ik voel mijn auto ook af en toe echt corrigeren, is dat dan ALG? Ik heb die optie nooit gezien in de optielijst. Ik heb wel ACC en TJA er op zitten, en Lane Assist natuurlijk.

Maar als je het stuur loslaat op de snelweg bijvoorbeeld, dan blijft ie niet netjes in het midden van een baan rijden, hij gaat meestal heen en weer bouncen. En idd, je mag 't stuur maar 10 seconden loslaten ofzo, dus echt heel boeiend is die functie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
tiguan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:34:
Ik voel mijn auto ook af en toe echt corrigeren, is dat dan ALG? Ik heb die optie nooit gezien in de optielijst. Ik heb wel ACC en TJA er op zitten, en Lane Assist natuurlijk.

Maar als je het stuur loslaat op de snelweg bijvoorbeeld, dan blijft ie niet netjes in het midden van een baan rijden, hij gaat meestal heen en weer bouncen. En idd, je mag 't stuur maar 10 seconden loslaten ofzo, dus echt heel boeiend is die functie niet.
Als je TJA hebt dan heb je ALG (een kan niet zonder het ander)
In je driver assistance menu of bestuurder hulpsystemen menu kan je naast Lane Assist of rijstrookassistent ook Adaptieve Rijstrookgeleiding aanzetten. (Oftewel ALG)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GElmBaH8GX0ExgKYdkquiSEw/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 14-09-2017 06:45 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 14:08
GeeMoney schreef op donderdag 14 september 2017 @ 06:44:
[...]

In je driver assistance menu of bestuurder hulpsystemen menu kan je naast Lane Assist of rijstrookassistent ook Adaptieve Rijstrookgeleiding aanzetten. (Oftewel ALG)

[afbeelding]
Volgens mij staat deze optie bij mij er ook bij.

• pitchdown
GeeMoney schreef op donderdag 14 september 2017 @ 06:44:
[...]

[afbeelding]
Zojuist nog even gecontroleerd. En deze optie heb ik er ook in zitten en staat aan.
Dit zou de basis moeten zijn om ook TJA werkend te krijgen met VCDS?

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-10 19:36
Wij rijden nu ondertussen bijna 1 jaar in de Tiguan. Ondanks dat de auto 160 pk heeft merkten we er helemaal niks van. Wel een hikje rond de 2500 toeren. Nu bleek 2 dagen voor de vakantie dat de turbo stuk was en dus helemaal niks deed. Dat verklaart een hoop. Gelukkig had ik een jaar garantie op de auto, want dat was anders een prijzig grapje geweest. Dat is opgelost, en het tuft nu geweldig. Hopen dat ze nu mijn krakende pano dak ook nog even klaarmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
tiguan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:34:

Oeh, je hebt TJA? Wanneer kom je langs? :)

ALG kan makkelijk erbij gezet worden.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
e.looijenga schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:10:
Wij rijden nu ondertussen bijna 1 jaar in de Tiguan. Ondanks dat de auto 160 pk heeft merkten we er helemaal niks van. Wel een hikje rond de 2500 toeren. Nu bleek 2 dagen voor de vakantie dat de turbo stuk was en dus helemaal niks deed. Dat verklaart een hoop. Gelukkig had ik een jaar garantie op de auto, want dat was anders een prijzig grapje geweest. Dat is opgelost, en het tuft nu geweldig. Hopen dat ze nu mijn krakende pano dak ook nog even klaarmaken.
Ik heb nog wel een K03 turbo te koop :D
(afkomstig van een Golf GTI)

Wat kraakt er aan het dak? Altijd of alleen met open/sluiten?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-10 19:36
Vooral met openen. Rubbers zelf al helemaal in het vet gezet. Ik heb nog garantie, dus ze moeten bij de dealer maar even kijken. Dak knakte bij het rijden, maar dat is inmiddels opgelost.

• GeeMoney
pitchdown schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:06:
[...]

Zojuist nog even gecontroleerd. En deze optie heb ik er ook in zitten en staat aan.
Dit zou de basis moeten zijn om ook TJA werkend te krijgen met VCDS?
Dat hopen we allemaal wel ja, alle fysieke componenten zijn er om TJA te activeren.
Ik ken 1 geval die het zelfs vanuit een dealer erop gekregen heeft na aflevering auto, dus alles is er.
De vraag is alleen of het handmatig gedaan kan worden met VCDS/OBD whatever of dat het toch een SWAP (software as a product) is vanuit VW en dan kan het dus niet zonder tussenkomst van VW.

• pitchdown
GeeMoney schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:51:
[...]

Dat hopen we allemaal wel ja, alle fysieke componenten zijn er om TJA te activeren.
Ik ken 1 geval die het zelfs vanuit een dealer erop gekregen heeft na aflevering auto, dus alles is er.
De vraag is alleen of het handmatig gedaan kan worden met VCDS/OBD whatever of dat het toch een SWAP (software as a product) is vanuit VW en dan kan het dus niet zonder tussenkomst van VW.
Ja Idd.
Hopelijk kan rainesh de juiste informatie bij elkaar verzamelen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeeMoney
Ontbreekt nog even aan mooi weer voor wat knappe foto's, maar dit moment is toch even leuk om te delen.
Gisterochtend tijdens windkracht 9 kon ik hem ophalen, nog even een flinke tak op mijn voorloopauto en een barst in het voorraam door steenslag vol goede moed naar de VW dealer :+ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/czOR7rM2E7Q7Lh4iFLn5yHzU/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oyUKnbP1I5KtYxzzFFsVYYZg/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:21

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ziet er stoer uit @GeeMoney, persoonlijk vind ik dat er maar één kleur is voor een auto, en deze is er nog mooi bij aangekleed ook.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Zo, meld me ook maar eens in het VW topic!

Naast onze Golf GTE (lease) , waar ik overigens nog steeds elke dag blij van wordt, had ik een Yaris TS uit 2003. Deze heb ik vorig jaar verkocht en hebben we geprobeerd het met een auto te doen. Van de week kregen we een buitenkansje om voor een goede prijs een Polo 1.2 TSI Highline uit 2011 over te nemen met 70k op de teller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/31NqbxTmGUV3OXb8wl8yZvH7/full.jpg

Upgrade plannen: Armsteun, android radio en misschien wat grotere velgen (15 inch nu).

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
m0nk schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:59:

Naast onze Golf GTE (lease) , waar ik overigens nog steeds elke dag blij van wordt, had ik een Yaris TS uit 2003. Deze heb ik vorig jaar verkocht en hebben we geprobeerd het met een auto te doen. Van de week kregen we een buitenkansje om voor een goede prijs een Polo 1.2 TSI Highline uit 2011 over te nemen met 70k op de teller.

[afbeelding]

Upgrade plannen: Armsteun, android radio en misschien wat grotere velgen (15 inch nu).
Gefeliciteerd! Foto's van de GTE?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Rainesh schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:32:
[...]

Gefeliciteerd! Foto's van de GTE?
Thanks, mijn vriendin is ermee weg vandaag, heb nog wel een wat oudere foto.. in de regen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G3GM8PcsqdnL7oGlUCEcFqrO/full.jpg

Grootste voordeel van de electra in de GTE is dat je vrijwel overal vooraan kan parkeren..en de GTE mode natuurlijk.. >:)

[ Voor 15% gewijzigd door m0nk op 15-09-2017 08:48 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Ik weet niet of het komt doordat het weer wennen is na 2 weken in een Golf rijden, maar het voelt alsof de auto wat zwaar stuurt. En de 2 rode lampjes lampjes zijn me ook nooit opgevallen (als in, dat ze aan staan), iemand enige idee? Ze zijn erg fel, in het donker zie ik ze op de pook. Zitten dus bovenin bij de knoppen voor de verlichting, net iets voor de achteruitkijkspiegel.

Alvast excuses voor de brak foto :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WgQKINA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zebby schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:58:
Ik weet niet of het komt doordat het weer wennen is na 2 weken in een Golf rijden, maar het voelt alsof de auto wat zwaar stuurt. En de 2 rode lampjes lampjes zijn me ook nooit opgevallen (als in, dat ze aan staan), iemand enige idee? Ze zijn erg fel, in het donker zie ik ze op de pook. Zitten dus bovenin bij de knoppen voor de verlichting, net iets voor de achteruitkijkspiegel.

Alvast excuses voor de brak foto :D
[afbeelding]
Die horen aan, dat is onderdeel van de sfeerverlichting/standaard verlichting.
Sterker nog, ik mis ze in mijn huidige Tiguan :D . Ik kan dus nu de bekerhouders in het donker niet zien.

Afhankelijk van welke uitvoering/opties je hebt kan je de stuur progressiviteit instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 15-09-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
GeeMoney schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:01:
[...]

Sterker nog, ik mis ze in mijn huidige Tiguan :D . Ik kan dus nu de bekerhouders in het donker niet zien.

Afhankelijk van welke uitvoering/opties je hebt kan je de stuur progressiviteit instellen.
Jetta hybrid highline uit 12/2013, heb nooit enige opties gezien voor het stuur buiten dat ik hem kan verstellen in hoogte/diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:01:
[...]

Heb je ook de ledstripverlichting? Ik heb deze, maar vind ze wat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:39
Zebby schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:16:
[...]

Jetta hybrid highline uit 12/2013, heb nooit enige opties gezien voor het stuur buiten dat ik hem kan verstellen in hoogte/diepte.
Je went er wel weer aan als je er veel in rijdt, ik kwam terug van vakantie waar ik een week in een Fiat 500 reed, die op lage snelheden super lichtjes stuurde. Toen ik terug kwam van vakantie dacht ik serieus dat de stuurbekrachtiging van mijn Golf overleden was ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
WasBak schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:18:
[...]

Heb je ook de ledstripverlichting? Ik heb deze, maar vind ze wat tegenvallen.
Ja, maar daar komt minder licht vanaf dan bij mijn Seat Leon inderdaad.
En ik vindt het raar dat die LEDS missen die schijnen op de pook/bekerhouder/bak in het middenconsole.
Vanochtend taste ik in het duister naar mijn koffiebeker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Li1quid
Gisteren in de gietende regen mijn nieuwe Golf 7.5 DSG mogen ophalen.

Wat een pracht wagen komende van een Polo! En de kleur atlantic blue bevalt me beter dan gedacht. Had deze enkel nog maar op papier gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:32

CeesKees

I rest my Kees

m0nk schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:59:

[afbeelding]

Heerlijke auto!
Moet je alleen bekennen dat ik de zwarte spiegelkappen en vw logo minder kan waarderen.
Maar dat doet niets af aan de rij-eigenschappen.

Veel plezier met de auto ! (wat is een goede prijs voor deze auto geweest?)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 10:06

CaDje

Framedrops for life

Na 2 jaar in een BWM z4 gereden te hebben weer de overstap naar de VAG groep gemaakt met een Golf R uit 2014.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xdJ2Cq3jauBP80eST2ylTWMI/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFDEUjOOuG5QeeyGk2fKOUAM/thumb.jpg

Ik heb de auto nu een week, en wil niks anders meer, vooral omdat naast dat hij erg snel is, je er ook gewoon rustig woon werk verkeer mee kunt doen.

Ik wil nog wel het navigatie systeem updaten naar de laatste kaarten, hij zit nu op 2016, laatste is mei 2017. Ik heb een sd kaart formatteert met exFAT, en er in eerste instantie 2 mappen op gezet, namelijk MIBI en MIBII.
Dit werkte niet, waarop ik de inhoud van MIBI (2014 kan volgens mij alleen MIBI zijn) in de root gezet, echter nog steeds kan het systeem geen update vinden.

Iemand ervaring hiermee? Moet wellicht de kaart als FAT32 formatteert worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb DiscoverCare gebruikt om de kaart te voorzien van de data voor de navi. Ik weet niet of je zomaar die bestanden er op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
CaDje schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:20:
Na 2 jaar in een BWM z4 gereden te hebben weer de overstap naar de VAG groep gemaakt met een Golf R uit 2014.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb de auto nu een week, en wil niks anders meer, vooral omdat naast dat hij erg snel is, je er ook gewoon rustig woon werk verkeer mee kunt doen.

Ik wil nog wel het navigatie systeem updaten naar de laatste kaarten, hij zit nu op 2016, laatste is mei 2017. Ik heb een sd kaart formatteert met exFAT, en er in eerste instantie 2 mappen op gezet, namelijk MIBI en MIBII.
Dit werkte niet, waarop ik de inhoud van MIBI (2014 kan volgens mij alleen MIBI zijn) in de root gezet, echter nog steeds kan het systeem geen update vinden.

Dikke bak! Je moet het fat32 of ntfs formatteren. Je moet vervolgens naar software versie in je menu gaan en dan op update drukken.

Heb je lane assist erin?

Voor alle extra opties, stuur me maar een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
En denk bij het formatteren even aan de juiste clustersize te gebruiken! (anders passen de kaarten waarschijnlijk net niet, of de update lukt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WTF heeft PON in helmelsnaan met die volkswagen.nl site uitgespookt? Als je een navigatie update wenst/zoekt dan krijg je alleen maar de betaalde varianten te zien welke je middels een redirect in d'r eigen webshop aan kunt schaffen (óf ik kijk er gru-we-lijk langs...).

Op de volkswagen.de site is dat spul gelukkig nog allemaal wél normaal te vinden.

http://webspecial.volkswa...inment/de/de/manuals.html

Blijft overigens nog steeds een beetje een "Microsoft Only" feestje waarbij je het beste ook écht 7Zip kunt gebruiken als package/zip manager. Op een Mac krijg je bijna altijd een niet werkende SD kaart voor de Discover Media óf zelfs een niet werkende update voor de Discover Pro.

En m'n Dieseltje kan er na vanmiddag ook weer een ruim jaar tegen qua keuring ná z'n eerste APK.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 15-09-2017 15:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Rainesh weet jij een goed(koop) adres om een OBDeleven aan te schaffen?
Ik heb ergens nog wel een android tablet liggen en dan zou ik voor wat vrienden de basics zelf ook kunnen gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:04:
@Rainesh weet jij een goed(koop) adres om een OBDeleven aan te schaffen?
Ik heb ergens nog wel een android tablet liggen en dan zou ik voor wat vrienden de basics zelf ook kunnen gaan doen?
Nope, gebruik geen OBDEleven....maar zou gewoon bij officiele dealer kopen ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Na een heel gezellig bezoek heeft Rainesh (met nogmaals dank daarvoor) o.a. verkeersbordherkenning geactiveerd, mijn achtermiddenremlichten aangezet, gordelpiep eruit gegooid, verlichting spiegels aangelaten bij inklappen, piepen bij sluiten van de deuren, kan handmatig de dagrijverlichting uitzetten en nog veel meer aangepast.
De verkeersbordherkenning is echt geweldig want deze optie stond uit maar dit moet je gewoon hebben. De auto herkent nu keurig de matrixborden zelfs en ook de tijdelijke borden (dan zie je hoeveel er fout gaat in Nederland na werkzaamheden), 100/130 maar ook bij spitsstroken (zelfs als de borden op een behoorlijk hoogte staan). Ook einde werkzaamheden pakt de auto keurig weer de oude snelheid op maar ook zie je de twee borden achterelkaar staan bij 100/130 of 120/130. Zelfs in een woonerf krijg ik keurig 5/15 km/h te zien.
De navigatiekaart is echt drama en als dat ook voor 2018 is, dan ga ik daar echt een klacht over indienen want hoeveel er mis gaat is niet normaal meer. Hoe vaak ik sneller aankom op mijn aankomst doordat ik logisch denk door over de snelweg te gaan i.p.v. door de stad heen te banjeren is gewoon niet normaal. Soms scheelt het toch ruim 5 minuten. Er zijn nu zoveel wegen anders en ik denk dat deze kaart nog uit 2015 dateert.
Ik blijf het nog steeds feest vinden om met een GTE rijden, zowel het elektrisch en benzine. Het is echt een mooie combinatie, alleen je merkt dat de benzinemotor gewoon te langzaam t.o.v. elektrisch helaas. Als je gaspedaal indrukt dan gaat de auto met elektrisch echt als een speer vandoor maar met benzine blijft de DSG bak hangen en moet denken en off you go en dat duurt te lang dus vandaar dat ik meestal handmatig schakel maar dan blijft er vaak echt letterlijk niets over van je voorbanden want voordat de ESP ingrijpt, dat duurt veel te lang want ook met regen is het heel maar dan ook echt heel rustig rijden want je blijft gewoon staan omdat er teveel trekkracht op de voorbanden staat dus ik denk er wel over na deze Dunlop na Michelin weer terug te gaan zoals ik op mijn oude Golf 7 1,2 TSI had want dat waren zulke fijne banden en ik had toen ook Dunlop en daarna Michelin en je merkt aan de Michelin banden dat ze veel meer grip hebben.
Ik blijf nog de bochtrijverlichting echt missen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Famous

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg mooie auto!

Als je ooit eens van je velgen af wilt.... :+

• itsalex
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie kleur voor een auto en zeker i.c.m. de motor en uitvoering.

Omtrent de navigatie update, ik had dit probleem met mijn Golf 7 ook en de dealer gaf aan dat ze ook een kaart konden leveren voor € 60 en dan had je meteen grotere SD kaart waardoor het geen probleem meer zou moeten zijn. Het is een speciale CDN SD kaart of zo uit Zwitserland en vandaar dat de normale SD kaarten niet werken.

• Rainesh
itsalex schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:23:
[...]

Mooie kleur voor een auto en zeker i.c.m. de motor en uitvoering.

Omtrent de navigatie update, ik had dit probleem met mijn Golf 7 ook en de dealer gaf aan dat ze ook een kaart konden leveren voor € 60 en dan had je meteen grotere SD kaart waardoor het geen probleem meer zou moeten zijn. Het is een speciale CDN SD kaart of zo uit Zwitserland en vandaar dat de normale SD kaarten niet werken.
Dat klopt dus voor geen ene meter.....als je gewoon een 64gb kaart in fat32 of ntfs formatteert of een 32gb met juiste clustersize. Dan kun je gewoon je navigatie downloaden en op plaatsen......pff weer incompetentie van de dealer

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Rainesh schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:37:
[...]

Dat klopt dus voor geen ene meter.....als je gewoon een 64gb kaart in fat32 of ntfs formatteert of een 32gb met juiste clustersize. Dan kun je gewoon je navigatie downloaden en op plaatsen......pff weer incompetentie van de dealer
Bwa, eerder incompetentie van de eigenaar. Slimme dealer om hiervan misbruik te maken :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]

Met een microsd in adapter werkt het ook niet. Niet dat je er iets aan mist als Forens met file opties. Discover Pro met Internet is natuurlijk nog steeds belachelijk slecht en ouderwets vergeleken met TomTom HD Traffic oid.

• tiguan
Ik snap ook niet dat je een hotspot moet creëren met je eigen telefoon om de Discover Pro van internet te voorzien. Als je Car Net hebt, heeft je auto toch ook al een verbinding met internet? Bij Opel kan je het tenminste wel als optie erbij nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 16-09-2017 13:28 ]

• itsalex
  • Niet online
[...]

Als je de navigatie Discover Pro hebt, dan kan je gewoon SD kaart plaatsen en dan gaat die vanzelf downloaden maar als je een Discover Media hebt (zoals ik ook had) dan kan je diverse SD kaarten proberen maar het werkt niet waar de navigatie opstaat. Maar je moet inderdaad de kaart opnieuw formatteren op een speciale manier maar ik denk na deze update dat die oude 8 GB (???) SD kaarten niet meer gaan werken en dat de update veel te groot aan het worden is. Dan is bijna de 3 of 5 jaar van gratis updaten ook over en dat hebben ze dan weer handig aangepakt.
Aan de andere kant voor € 60 weer een SD kaart te kopen bij de dealer en dan weer komende tijd weer een goede en snelle navigatie (ik denk namelijk dat die oude 8 GB kaart ook parten speelt bij een langzame navigatie zoals bij mij ook aan de hand was en vermoed dat dat echt wel gaat werken), dan vind ik dat het geld wel waard. De updates zijn normaal zoals bij de RNS510 of gaan er op de niet helemaal officiële weg op via sommige dealer (ervaring mee ;) ) of als je echt officieel wilde doen was je rustig bijna tweehonderd euro voor kwijt.

• GeeMoney
Ik heb de Discover Pro en idd is het "jammer" dat je je eigen Phone als hotspot moet gevruiken maar het werkt bij mij tot nu toe prima. Ook nav updates haalde hij binnen na bevestiging te vragen om 380MB te downloaden over 4G.
Het enige wat belangrijk is, is de clustersize voor die navi updates. Ik heb het altijd zelf werkend gekregen, ook ten tijde van mijn RNS510. (Al dan niet officieel)

• Famous
GeeMoney schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:22:
Ik heb de Discover Pro en idd is het "jammer" dat je je eigen Phone als hotspot moet gevruiken maar het werkt bij mij tot nu toe prima. Ook nav updates haalde hij binnen na bevestiging te vragen om 380MB te downloaden over 4G.
Het enige wat belangrijk is, is de clustersize voor die navi updates. Ik heb het altijd zelf werkend gekregen, ook ten tijde van mijn RNS510. (Al dan niet officieel)
Doe mij eens een DM met hoe je dat bij een RNS510 deed :+
Ik ben geen zeikerd om ergens voor te betalen maar elk jaar €99,- vind ik toch wel te gek 8)7

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:10:
WTF heeft PON in helmelsnaan met die volkswagen.nl site uitgespookt? Als je een navigatie update wenst/zoekt dan krijg je alleen maar de betaalde varianten te zien welke je middels een redirect in d'r eigen webshop aan kunt schaffen (óf ik kijk er gru-we-lijk langs...).

Op de volkswagen.de site is dat spul gelukkig nog allemaal wél normaal te vinden.

http://webspecial.volkswa...inment/de/de/manuals.html

Blijft overigens nog steeds een beetje een "Microsoft Only" feestje waarbij je het beste ook écht 7Zip kunt gebruiken als package/zip manager. Op een Mac krijg je bijna altijd een niet werkende SD kaart voor de Discover Media óf zelfs een niet werkende update voor de Discover Pro.

En m'n Dieseltje kan er na vanmiddag ook weer een ruim jaar tegen qua keuring ná z'n eerste APK.
mij is altijd verteld (en zo ook in de documentatie van mijn wagen dat ik naar volkswagen.nl/navigatie-update moet gaan, en behalve dat ze mooiere plaatjes hebben geupload is er niets gewijzigd want daarna krijg je nog steeds die brakke site van Here.

• tiguan
GeeMoney schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:22:
Wow, haalt die zulke grote updates binnen? Ik heb maar een 2GB data abbo, dus ik zit niet echt te wachten op dat soort updates. Ik heb geprobeerd met m'n wifi thuis te verbinden, maar ook al staat de auto hemelsbreed nog geen 5 meter van het wifi-modem af, de ontvangst is echt ruk.

Plus het feit dat het aanzetten van de hotspot gewoon vet irritant is om elke keer te doen. Ik gebruik 't daarom nooit.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 16-09-2017 15:34 ]

• Rainesh
itsalex schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:28:
[...]

Als je de navigatie Discover Pro hebt, dan kan je gewoon SD kaart plaatsen en dan gaat die vanzelf downloaden maar als je een Discover Media hebt (zoals ik ook had) dan kan je diverse SD kaarten proberen maar het werkt niet waar de navigatie opstaat. Maar je moet inderdaad de kaart opnieuw formatteren op een speciale manier maar ik denk na deze update dat die oude 8 GB (???) SD kaarten niet meer gaan werken en dat de update veel te groot aan het worden is. Dan is bijna de 3 of 5 jaar van gratis updaten ook over en dat hebben ze dan weer handig aangepakt.
Aan de andere kant voor € 60 weer een SD kaart te kopen bij de dealer en dan weer komende tijd weer een goede en snelle navigatie (ik denk namelijk dat die oude 8 GB kaart ook parten speelt bij een langzame navigatie zoals bij mij ook aan de hand was en vermoed dat dat echt wel gaat werken), dan vind ik dat het geld wel waard. De updates zijn normaal zoals bij de RNS510 of gaan er op de niet helemaal officiële weg op via sommige dealer (ervaring mee ;) ) of als je echt officieel wilde doen was je rustig bijna tweehonderd euro voor kwijt.
Jij hebt een Discover Pro MIB2 toch?? Dus je kon gewoon een willekeurig sd kaartje gebruiken ;)

Ik update vaak voor klanten hun Discover units, omdat ze het zelf niet kunnen. Enige wat ze moeten afgeven is een 32gb sd kaartje of het originele sd kaartje (Discover Media)

• itsalex
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:35:
[...]

Jij hebt een Discover Pro MIB2 toch?? Dus je kon gewoon een willekeurig sd kaartje gebruiken ;)

Ik update vaak voor klanten hun Discover units, omdat ze het zelf niet kunnen. Enige wat ze moeten afgeven is een 32gb sd kaartje of het originele sd kaartje (Discover Media)
Ja klopt maar je hebt dan een harde schijf waar het naar toe gekopieerd werd maar volgens mij de oude Discover Pro ook toch? De discover media heeft geen harde schijf en was afhankelijk van die SD kaart en dan moet je de bestanden uploaden naar de eigen VW SD kaart en dan werkte het, maar de navigatie werkte niet met eigen SD kaartjes.

Offtopic: als het zo snel ging als vroeger met de RNS510 dan kon je wachten tot kerst soms, wat ging dat traag en was dat een drama tijdperk. Ik wist nog dat één muzieknummer in MP3 geloof ik soms wel 5 minuten duurde. Ik was met een hele CD bezig maar bij het derde nummer na 20 min had ik het maar afgeblazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

itsalex schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:30:
[...]

Ja klopt maar je hebt dan een harde schijf waar het naar toe gekopieerd werd maar volgens mij de oude Discover Pro ook toch? De discover media heeft geen harde schijf en was afhankelijk van die SD kaart en dan moet je de bestanden uploaden naar de eigen VW SD kaart en dan werkte het, maar de navigatie werkte niet met eigen SD kaartjes.

Offtopic: als het zo snel ging als vroeger met de RNS510 dan kon je wachten tot kerst soms, wat ging dat traag en was dat een drama tijdperk. Ik wist nog dat één muzieknummer in MP3 geloof ik soms wel 5 minuten duurde. Ik was met een hele CD bezig maar bij het derde nummer na 20 min had ik het maar afgeblazen.
3GB aan kaarten kopieren op een RNS315 kan ook uur duren. Soms langer :D

• itsalex
  • Niet online
azz_kikr schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:15:
[...]

3GB aan kaarten kopieren op een RNS315 kan ook uur duren. Soms langer :D
Vooral als je harde schijf van de RNS510 stuk aan het gaan is dan gaat het helemaal op recordtempo, dan kan je het rustig over de kerst heen tillen voordat je een nummer over hebt en vraag dan niet eens over het updaten van de navigatie.
Er zijn wel een paar grapjassen die een SSD erin hebben gezet in de RNS510 en dan ging dat ding als een speer.

• Famous
Ondanks dat ik bij mijn GTI wel eens de kop gestoten heb, toch maar weer de spullen besteld om de kofferklep automatisch (via AB) te laten openen :+

Iemand iemand nog een RNS510 update (SW of Nav) kan doen..
Ik heb zelf geen CD/DVD brander en de nav update kan ik zo niet vinden..
@Rainesh @azz_kikr wellicht?

• Scrtz
Famous schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:03:
Ondanks dat ik bij mijn GTI wel eens de kop gestoten heb, toch maar weer de spullen besteld om de kofferklep automatisch (via AB) te laten openen :+

Wat kost dat? Miss wil ik dat ook wel haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:12:
[...]

Wat kost dat? Miss wil ik dat ook wel haha
30 euro ofzo..
De klep komt wel wat lager te staan en gaat zwaarder dicht :+

2x 6Y0 827 550 C
2x 1J6 827 439 A

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:03:

Welke versie heb je nu? Ik heb wel RNS510 V14 west EU liggen. DVD's kan je ook wel op MP kopen voor appel en eitje.
Je kon ook die maps op SD zetten, es kijken of ik dat tooltje nog heb.

En welke Revisie van de 510 heb je? Heb je het VW nummer?

• Famous
Ja, ze staan ook wel te koop maar om er geld voor te geven :+ een SD kaartje heb ik liggen en weet dat het zo kan..

Heb nu;
Hw-version: H42
Sw-version: 4120
Map HDD: 8348

Software version is al in de 6xxx dacht ik? En de map die ik heb is V13 als ik internet mag gelopen.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:24:
Ja, ze staan ook wel te koop maar ik vertik er om geld voor te geven :+ een SD kaartje heb ik liggen en weet dat het zo kan..

Heb nu;
Hw-version: H42
Sw-version: 4120
Map HDD: 8348

Software version is al in de 6xxx dacht ik? En de map die ik heb is V13 als ik internet mag gelopen.
Bedoelde eerder dit nummer 1T0035680(A?) dus zit je max op firmware 5xxx, enkel de laatste revisie (R) heeft firmware 6xxx.

Die maps heb je inderdaad 13, enkel 14 is uit. Stuur maar PM als je intresse hebt ;)
6GB ofso

Voor firmware moet je denk ik wel CD gebruiken, denk niet dat dat vanop sd gaat

• Famous
azz_kikr schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:35:
[...]

Bedoelde eerder dit nummer 1T0035680(A?) dus zit je max op firmware 5xxx, enkel de laatste revisie (R) heeft firmware 6xxx.

Die maps heb je inderdaad 13, enkel 14 is uit. Stuur maar PM als je intresse hebt ;)
6GB ofso

Voor firmware moet je denk ik wel CD gebruiken, denk niet dat dat vanop sd gaat
Oh, ik heb: RNS 510 1T0035680D
Dus dan heb ik de D versie?

• GeeMoney
Famous schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:30:
[...]

Doe mij eens een DM met hoe je dat bij een RNS510 deed :+
Ik ben geen zeikerd om ergens voor te betalen maar elk jaar €99,- vind ik toch wel te gek 8)7
Het is al 3 auto's geleden dat ik die RNS510 had maar er was zeker een manier om de niet officiële updates te hoeven kopen. Ik dacht in ieder geval dat je een Dual Layer dvd nodig had of juist een DVD-R zoiets geks was het volgens mij.

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-10 11:38
Ik kan voor mijn werk een nieuwe lease auto uitzoeken en twijfel op dit moment nog tussen de Golf Comfortline 1.0 tsi dsg (81kw) en de nieuwe Polo Highline 1.0 tsi dsg (85kw, volledig uitgerust; executive pakket, winter, etc). De polo scheelt toch ruim 100 euro per maand en schijnt kwalitatief nauwelijks meer onder te doen aan de golf. Wat zouden jullie kiezen?

• Rainesh
IngamerX schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:49:
Ik kan voor mijn werk een nieuwe lease auto uitzoeken en twijfel op dit moment nog tussen de Golf Comfortline 1.0 tsi dsg (81kw) en de nieuwe Polo Highline 1.0 tsi dsg (85kw, volledig uitgerust; executive pakket, winter, etc). De polo scheelt toch ruim 100 euro per maand en schijnt kwalitatief nauwelijks meer onder te doen aan de golf. Wat zouden jullie kiezen?
Met beide gaan rijden en kijken welke je bevalt. Ik ben meer geneigd om voor een vollere uitrusting te kiezen.

• Famous
IngamerX schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:49:
Polo without a doubt!

@GeeMoney Ben nu inderdaad even met Kikr aan het kijken of het wil lukken :)

Verwijderd

Ik ben al een tijdje van plan om mijn Audi TT mk1 weg te doen en daarvoor in de plaats een VW Scirocco aan te schaffen.
De Audi zuipt nogal veel, 1.8t motor maar zuipt evenveel als de S3 van m'n baas.
Dus ik ben aan het rondkijken zoals ik al zei, alleen kom wel verontrustende berichten tegen over de 1.4 tsi motoren van VW. Die zou wat problemen hebben met de ketting enz.?
Tot welk jaar zijn die problemen precies? Welke wagens zijn het aanschaffen waard en welke kan ik beter met een grote boog omheen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:32:
Ik ben al een tijdje van plan om mijn Audi TT mk1 weg te doen en daarvoor in de plaats een VW Scirocco aan te schaffen.
De Audi zuipt nogal veel, 1.8t motor maar zuipt evenveel als de S3 van m'n baas.
Dus ik ben aan het rondkijken zoals ik al zei, alleen kom wel verontrustende berichten tegen over de 1.4 tsi motoren van VW. Die zou wat problemen hebben met de ketting enz.?
Tot welk jaar zijn die problemen precies? Welke wagens zijn het aanschaffen waard en welke kan ik beter met een grote boog omheen lopen?
Eind 2010 zijn de problemen verholpen als je een 1.4 tsi wilt.
Of een facelift uit Duitsland halen :D
Weet niet welk budget je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:02:
[...]

Eind 2010 zijn de problemen verholpen als je een 1.4 tsi wilt.
Of een facelift uit Duitsland halen :D
Weet niet welk budget je hebt?
Het ligt er een beetje aan wat ik nog voor m'n TT terug kan krijgen, maar dat schat ik toch wel op zo'n 5k euro.
De scirocco mag dan wel zo'n 17k kosten. Dan gaat die 5k van de Audi er nog af.
Import vanuit Duitsland is trouwens wel erg aantrekkelijk, scheelt bijna de helft aan prijs met scirocco's hier in nederland. Toch zeker voor de 2014/2015 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:07:
[...]

Het ligt er een beetje aan wat ik nog voor m'n TT terug kan krijgen, maar dat schat ik toch wel op zo'n 5k euro.
De scirocco mag dan wel zo'n 17k kosten. Dan gaat die 5k van de Audi er nog af.
Import vanuit Duitsland is trouwens wel erg aantrekkelijk, scheelt bijna de helft aan prijs met scirocco's hier in nederland. Toch zeker voor de 2014/2015 modellen.
Wat verbruikt je huidige TT?
Importeren kan zeker, komt wel BPM bij en andere kosten om hem naar NL te halen.

Als je geen “verstand” van een Scirrocco heb zou ik sowieso eerst uitgebreid een testrit maken bij een dealer zodat je weet hoe het hoort te zijn.

Pre-fl loont volgens mij niet om ze te importeren als het zo bekijk. Het fl model met de drie tellers op dashboard wordt niet geleverd in NL dus die zal wel wel moeten importeren. Denk dat daar nog wel een bpm op zit van 2250/2750 euro.

Wat wel leuk is, is om een 1.4 te chippen, ga je naar 200+pk en toch een stuk zuiniger dan jouw TT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Alweer bijna een maand heb ik mijn Scirocco, en het bevalt me top! De auto rijdt echt heerlijk en na 1200 km gereden te hebben (waaronder snelwegkilometers maar ook korte stukjes) een gemiddeld verbruik van 1/10; 1/11 (op Shell Vpower). Niet echt zuinig maar ach, had ik maar een zuinigere auto moeten kopen :P . Oliebeurt is gedaan en kan bijna met zekerheid zeggen dat ik (nog) geen oliezuiper heb :D .

Enig puntje wat me tegenviel is dat deze auto geen HillHold/Autohold functie heeft (had ik kunnen weten, gezien de knop ontbreekt).

Momenteel ben ik onderzoek aan het doen naar Xenon verlichting. Niet die aftermarket rommel welke je in je H7 koplamp doet, maar gewoon "origineel" vw. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is om te doen, en of het te doen is (lijkt me erg leuk om zelf te doen).

@Famous, ik heb het factuur bekeken van de vorige eigenaar, welke mijn auto in April geïmporteerd heeft, hij betaalde een paar honderd euro BPM, weliswaar komt mijn auto uit 2010.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
pwillemske schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:14:
Alweer bijna een maand heb ik mijn Scirocco, en het bevalt me top! De auto rijdt echt heerlijk en na 1200 km gereden te hebben (waaronder snelwegkilometers maar ook korte stukjes) een gemiddeld verbruik van 1/10; 1/11 (op Shell Vpower). Niet echt zuinig maar ach, had ik maar een zuinigere auto moeten kopen :P . Oliebeurt is gedaan en kan bijna met zekerheid zeggen dat ik (nog) geen oliezuiper heb :D .

Enig puntje wat me tegenviel is dat deze auto geen HillHold/Autohold functie heeft (had ik kunnen weten, gezien de knop ontbreekt).

Momenteel ben ik onderzoek aan het doen naar Xenon verlichting. Niet die aftermarket rommel welke je in je H7 koplamp doet, maar gewoon "origineel" vw. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is om te doen, en of het te doen is (lijkt me erg leuk om zelf te doen).

@Famous, ik heb het factuur bekeken van de vorige eigenaar, welke mijn auto in April geïmporteerd heeft, hij betaalde een paar honderd euro BPM, weliswaar komt mijn auto uit 2010.
Je kan inderdaad gewoon complete koplampen kopen, kan wel zijn dat ze gecodeerd moeten worden. Je kan ook eens kijken op xenonlamp.nl (dacht ik?) die had toen een gesponsord bericht met mooie koplampen voor een golf 6, wellicht ook voor een Scirocco :)

BPM is erg afhankelijk van de nieuwprijs en uitstoot.

De reden waarom de vorige eigenaar zo weinig BPM heeft betaald kan ik je wel vertellen maar wordt je niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Famous schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:22:
[...]

Je kan inderdaad gewoon complete koplampen kopen, kan wel zijn dat ze gecodeerd moeten worden. Je kan ook eens kijken op xenonlamp.nl (dacht ik?) die had toen een gesponsord bericht met mooie koplampen voor een golf 6, wellicht ook voor een Scirocco :)

BPM is erg afhankelijk van de nieuwprijs en uitstoot.

De reden waarom de vorige eigenaar zo weinig BPM heeft betaald kan ik je wel vertellen maar wordt je niet vrolijk van.
Oh vertel maar hoor, nou wil ik het weten :+ !

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
pwillemske schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:40:
[...]

Oh vertel maar hoor, nou wil ik het weten :+ !
Als er maar een 'paar honderd' BPM is betaald is de kans erg groot dat het een schade import is geweest.

Zonder kenteken kan ik het uiteraard niet zeker zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pwillemske schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:14:

Kufatec heeft complete kit voor xenon te retrofitten inclusief niveauregeling. 1200-1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BPM kun je op verschillende manieren uitrekenen, niet alleen nieuwprijs en uitstoot. Ik heb een afschrijvingstabel gebruikt ipv uitstoot, heb dus ook maar 2k bpm betaald op een nieuwprijs van 46k.

Hoe ouder de auto, des minder bpm want dan kun je de oudere afschrijvingstabellen gebruiken.

Wat betreft xenon, inderdaad complete retrofit kitjes en ik zou ook gelijk automatisch hoogteverstelling erbij plaatsen. Dan is het helemaal origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk is er voor die auto is van €575,- aan resterende BPM afgedragen bij de import op 3 Mei dit jaar (2017) .. (Foto's staan een aantal pagina's terug :+ ). Jij hebt 'm sinds 21 Augustus als tweede NL eigenaar op je naam staan.

Volledig bedrag was €7094,- volgens de RDW en toen 'ie naar NL kwam was de auto 81 Maanden oud (is van 25-08-2010).. Als je van 1% vermindering per maand uit gaat (en dat kun je vrij veilig doen) dan kom je op 575,-

En dat met die "schade-auto's": Da's met een auto van deze prijs en leeftijd niet écht interessant meer. Ik heb in 't verleden ook wel eens praktisch nieuwe auto's in twéé delen naar NL zien komen..... Met 0,0 % BPM.
En dan maar klagen dat zo'n auto amper tot NIET goed uit te lijnen was en de éérste NL eigenaar er dus een hoop ellende mee kreeg.

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 17-09-2017 11:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Famous schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:52:
[...]

Als er maar een 'paar honderd' BPM is betaald is de kans erg groot dat het een schade import is geweest.

Zonder kenteken kan ik het uiteraard niet zeker zeggen.
NX-869-L :) Er zit wel iets schade aan de bumper, maar is geen flinke schade oid, de meesten viel het niet eens op :P
azz_kikr schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:53:
[...]

Kufatec heeft complete kit voor xenon te retrofitten inclusief niveauregeling. 1200-1400€
Thanks, ik ga eens kijken :D (Heb jij dat toevalig zelf ook gedaan??)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:57:
Waarschijnlijk is er voor die auto is van €575,- aan BPM afgedragen bij de import op 3 Mei dit jaar (2017) .. (Foto's staan een aantal pagina's terug :+ ). Jij hebt 'm sinds 21 Augustus als tweede NL eigenaar op je naam staan.

Volledig bedrag was €7094,- volgens de RDW en toen 'ie naar NL kwam was de auto 81 Maanden oud (is van 25-08-2010).. Als je van 1% vermindering per maand uit gaat (en dat kun je vrij veilig doen) dan kom je op 575,-

En dat met die "schade-auto's": Da's met een auto van deze prijs en leeftijd niet écht interessant meer. Ik heb in 't verleden ook wel eens praktisch nieuwe auto's in twéé delen naar NL zien komen..... Met 0,0 % BPM.

En dan maar klagen dat zo'n auto amper tot NIET goed uit te lijnen was en de éérste NL eigenaar er dus een hoop ellende mee kreeg.
Het is sowieso afhankelijk van meerdere dingen, mijn auto is ook uit 2010 en heeft nu nog 2300,- BPM dacht ik. Eind 2016 geïmporteerd met 3000,- bpm :+
Ik ken een originele Scirocco uit 2009 en die heeft nog 900,- bpm vandaar de voorlopige conclusie.
pwillemske schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:07:
[...]

NX-869-L :) Er zit wel iets schade aan de bumper, maar is geen flinke schade oid, de meesten viel het niet eens op :P

[...]
Een kleine schade ga je niet melden, dit kost meer dan het oplevert.
Je BPM ziet er goed uit echter zie ik jouw rest BPM op €11xx staan. Ik schat dat er met invoeren z'n €1300/1400,- betaald moet zijn aan de belastingdienst 8)7
Dat is iets anders dan een paar honderd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pwillemske schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:07:
Thanks, ik ga eens kijken :D (Heb jij dat toevalig zelf ook gedaan??)
Mijn wagen had al xenon. Dus neen.
Maar moet goed te doen zijn. Is Kufatec kit dus zal wel werken normaal. Zit ook meestal deftige handleiding bij. Wel rekening mee houden, enkel de HIDs. Vanaf 201x worden led/xenon fabrieksaf altijd geleverd met koplampwassers. Die ga jij niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
azz_kikr schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:22:
[...]

Maar moet goed te doen zijn. Is Kufatec kit dus zal wel werken normaal. Zit ook meestal deftige handleiding bij. Wel rekening mee houden, enkel de HIDs. Vanaf 201x worden led/xenon fabrieksaf altijd geleverd met koplampwassers. Die ga jij niet hebben.
Volgens mij niet meer. Koplampsproeiers is bij audi zelfs een optie geworden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:22:
[...]

Die zitten er al wel op :D Winterpakket :P

Edit: Het enige wat ik kan vinden van de rdw is dat er €104,98 betaald is;

Personenauto licht/identificatie: €56,00
Inschrijving in het kentekenregister: €39,00
Tenaamstelling: €9,98

[ Voor 17% gewijzigd door pwillemske op 17-09-2017 11:38 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:25:
[...]

Volgens mij niet meer. Koplampsproeiers is bij audi zelfs een optie geworden haha
En of je er blij mee moet zijn..
Maken alleen maar de auto viezer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:37:
[...]

En of je er blij mee moet zijn..
Maken alleen maar de auto viezer :+
Agreed. Der zit meer spul op je motorkap, dan op je koplamp -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AMG moet weer sneller zijn hoor... :+
al had ikzelf het verschil groter verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 18:46
Bij lagere snelheid had je waarschijnlijk nog iets sneller weg geweest, die dingen toppen alleen iets hoger. :D

Prachtig dat je zulk soort spul het leven zuur kan maken! :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:18:
Bij lagere snelheid had je waarschijnlijk nog iets sneller weg geweest, die dingen toppen alleen iets hoger. :D

Zuur maken lukt nog niet al zal zon bestuurder wel denken, wtf met die k..t golf!
Sneller was die wel, hiervoor mis ik eigenlijk twee cilinders voor de hogere snelheden.

Het is natuurlijk wel dat ik iets meer verliezen heb door 4x4 waar deze met 557pk achterwielaandrijving heeft.
Al ben ik qua gewicht ben ik weer 300 kilo lichter 8)7

/me Famous moet opzoek naar een dashcam welke de GPS beter onder de knie heeft
Deze loopt echt wel achter met acceleren, als ik rem loopt het ding nog op :+

Als jij 400pk in de clubsport hebt wordt het erg interessant denk ik :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Vissa66 schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:18:

Klinken ook iets leuker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:53:
[...]

Begrijp ik het goed dat ik hier nog ballasten en lampen bij moet kopen??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pwillemske schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:38:
[...]

Begrijp ik het goed dat ik hier nog ballasten en lampen bij moet kopen??
Goeie vraag. Ik veronderstel van niet voor 1400€ :D stuur ze eens mailtje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik vond hem erg tam klinken :+
Dit wel in vergelijking met een AMG GTS, wat brult dat ding zeg :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:31:

Als jij 400pk in de clubsport hebt wordt het erg interessant denk ik :Y :Y
Het is dat ik na deze aankoop ook nog de sleutel van mijn nieuwe woning krijg volgende maand, anders had ik al bij een tuner aan de deur gestaan haha!

Moet echt broodnodig meer vermogen in. 100pk en 150nm down on power tegenover de Type R, voelt traag. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 18 september 2017 @ 06:10:
[...]

Het is dat ik na deze aankoop ook nog de sleutel van mijn nieuwe woning krijg volgende maand, anders had ik al bij een tuner aan de deur gestaan haha!

Moet echt broodnodig meer vermogen in. 100pk en 150nm down on power tegenover de Type R, voelt traag. :P
Kuch, bouwdepot, kuch :D

Kan ik me voorstellen, je hebt in elk geval wel een blok met veel potentie!
Denk dat een Clubaport ook wel lichter is dus als je het dan doet voelt het -denk ik- sneller dan de Type R :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb in de golf 7.5 het discover media-systeem.
Als ik voice control wil gebruiken, krijg ik een melding m.b.t. activering.

Hoe is dit te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-10 16:11

Tags NL

Harmful or Harmless?

pitchdown schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:45:

Hoe is dit te activeren?
Bij de Dealer, iets van 200 euro

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
pitchdown schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:45:

Hoe is dit te activeren?
Of android auto/siri gebruiken met voice commands.

Werkt ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:55:
[...]

Kuch, bouwdepot, kuch :D

Kan ik me voorstellen, je hebt in elk geval wel een blok met veel potentie!
Denk dat een Clubaport ook wel lichter is dus als je het dan doet voelt het -denk ik- sneller dan de Type R :Y
Gewicht is ongeveer hetzelfde. Wat ik wel merk is dat de Clubsport onderin een stuk feller is, de Type R begon pas vanaf 3500rpm.

Op de snelweg moet ik zeggen dat een sprintje van 100-200 toch ook wel net wat sneller gaat als de stock Type R. Dus ik ben idd heel benieuwd wat hij gaat doen als er ong 400pk en 5XXnm in zit. :9~

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Nieuwe motorkap isolatie ook binnen, aangezien de andere aangevreten was na mijn weekje vakantie..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3cwYljThb3u24669adQfwBYf/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:34:
Nieuwe motorkap isolatie ook binnen, aangezien de andere aangevreten was na mijn weekje vakantie..

[afbeelding]
Bij de GTI's en R's halen mensen het eronder vandaan juist :+

Wel weer mooi schoon zo!
nu de rest vd motorruimte nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een Golf 7 met een Discover Media systeem (2013). Nu heb ik hier twee vragen over:

1. De Voice knop mute het systeem. Dat lijkt me niet de bedoeling toch?
2. Als ik via bluetooth muziek afspeel, van bv Spotify. Dan werkt de playlist niet (niet beschikbaar) en de album art is ook niet beschikbaar. Ik lees op internet wel dat er mensen zijn die het wel werkend hebben, maar ook veel die het niet hebben. Hoe zit dit? (Nexus 5X met Android 8 )
Pagina: 1 ... 60 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.