Rainesh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:28:
ACC/Front assist kan stevig remmen, zelfs harder dan een bestuurder zelf. Want je acc kan sneller 100% remdruk opbouwen. Ik heb het al paar keer ervaren dat mijn acc keihard in moest grijpen, bij 1x dacht ik zelf te remmen (terwijl acc al ingreep) ik voelde de auto gewoon weer doorgaan. Dus snel acc weer aangezet en het greep weer harder in. Je krijgt dan ook een melding in je display.
ACC is gelimiteerd op 30% van de remcapaciteit afaik, wat best nog stevig remmen is.
Verder een heerlijk systeem en zou niet meer zonder willen.

Inderdaad heerlijk om mee te rijden. Eens je aan de afstand gewoon raakt is het heel relaxed rijden en rij ik nooit onbewust te snel meer.
De b8 Passat vrijdag naar de dealer gedaan voor onderhoud op 120.000km. Remschijven en blokken achter waren volgens de dealer(/stealer?) op en waren aan vervanging toe. De remschijven en remblokken vooraan zijn nog de originele vanuit de fabriek.
Het zou mij zeer verbazen mochten ze achter ook eerst op zijn, die doen amper iets bij het remmen. Ik vermoed dat ze toch gewoon proberen zoveel mogelijk werk te verrichten op kosten van de leasetoko.
Band links achter ging lek over langere tijd en die is volledig vervangen, was niet repareerbaar aldus de dealer...
Rechtsachter dan maar het reserve wiel laten op zetten om niet met een groot verschil in profiel te zitten tussen links en rechts. Voorbanden waren recent vervangen bij de bandencentrale, 536 euro voor 2 banden (215/55R17) met montage.
De teller staat ondertussen op +-3800 euro voor onderhoud en banden over 120.000km, wat neer komt op 135 euro per maand,best veel imho.