Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.127 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-10 16:11

Tags NL

Harmful or Harmless?

Scrtz schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:43:
[...]

Vind het ook heel relax rijden, alleen het enige nadeel is dat zelfs op de kortste instelling de afstand tot de auto voor je nog vrij veel is waardoor er nog wel eens iemand rechts in wil voegen tussen jou en je voorganger..
Yep, helemaal mee eens.. Ook al zet je de ACC op sport qua afstand verkleinen en op de kleinste afstand, ik betrap mij erop dat ik vaak het gas maar intrap omdat ik mij irritant vindt voor de auto's rechts die hem er nog voor kunnen gooien en twijfelen.. Maar voor de rest, het is zo relax nu.. DSG en ACC FTW

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 09:33
Iemand hier die kan vertellen wat op de Golf 7 Variant na facelift het verschil is tussen LED en LED Plus? In de folder word ik er niet wijs uit. De verkoper die ik hierover gesproken heb wist me alleen te wijzen op de folder waar het enige verschil statische/dynamische bochtenverlichting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Toen ik m'n Golf uit ging zoeken was er nog niks beschikbaar om te laten zien. Ik heb het daarom ook maar niet genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
Waarschijnlijk iets te maken met Grootlicht assistent icm koplampen die zowel omhoog/omlaag als links/rechts kunnen bewegen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Grootlicht assistent heb ik nu ook al zonder dat led plus pakket. Koplampen kunnen alleen niet zijdelings bewegen idd.

[ Voor 28% gewijzigd door tiguan op 04-09-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:38
LED Plus heeft de DRL ook in LED uitgevoerd. In ieder geval op de Tiguan is dat de "meer" waarde.
Meesturende grootlicht koplampen zijn eigenlijk dus + op + :P .
Ik heb ze niet genomen voor 800 euro, maar ik heb dus de normale LED Plus zonder meedraaiende koplampen. (bochtenverlichting van de mistlampen en Grootlicht Assist heb ik dus wel)

[ Voor 56% gewijzigd door GeeMoney op 04-09-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55
Elke Golf mk7.5 heeft LED DRL, zowel halogeen, LED als LED Plus.

[ Voor 36% gewijzigd door AndRo555 op 04-09-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
tiguan schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:15:
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Toen ik m'n Golf uit ging zoeken was er nog niks beschikbaar om te laten zien. Ik heb het daarom ook maar niet genomen.
Heb jij een Golf 7 voor- of na facelift? Ik ben vooral benieuwd naar het "uiterlijk" van de lampen. Als je foto's ziet van een Golf 7 na facelift met LED zijn dat altijd die koplampen met die 2 boogjes. Betekent dat dat de normale LED lampen deze boogjes ook hebben of worden er vooral Gofljes met LED Plus verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
AndRo555 schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:01:
Elke Golf mk7.5 heeft LED DRL, zowel halogeen, LED als LED Plus.
Ok, ik heb zojuist de brochure erop nageslagen en dit geeft het "extra" bij de Tiguan:

- ledkoplampen voor dimlicht, grootlicht inclusief leddagrijverlichting <- heb je bij de LED optie idd ook al
- dynamische lichthoogteregeling met dynamische bochtenverlichting
- auto rijdt permanent met grootlicht aan (vanaf 65 km/h) <-- is te programmeren met VCDS/OBD met LED
- camera stuurt automatisch de lichtbundel bij
- middelste lamel van grille ook in chroom uitgevoerd <-- is te bestellen origineel/aftermarket.

Alleen de laatste baal ik een beetje van, maar dat los ik wellicht zelf wel op. Ik vind die grille veel beter ogen met 3 lamellen.

Het voornaamste is dus die dynamische hoogteregeling en bijsturen van de lichtbundel.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 04-09-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 08:39
Ok, ik had dus nog niets gehoord omdat ze nog het nummer van mijn vader in het systeem hadden staan, en die lag lekker te slapen ergens in Amerika. Heb deze wagen uit de lease overgenomen, waarbij hij de volle 3 jaar ermee heeft gereden.

In poging te herhalen wat ze me vertelde: initiële analyse liet zien dat er benzine en/of olie in de turbo terecht is gekomen omdat er een slang gescheurd was, wat zorgde voor de rook. Motor heeft dus ook tijdje zonder olie gedraaid, dit zou ook nog voor schade gezorgd kunnen hebben, maar te vroeg om iets over te zeggen.

Om verder te onderzoeken komen nu al 200 euro onderzoekskosten erbij, waarbij ze de turbo gaan demonteren en bekijken. 3 jaar en 9 maanden oud, ~165.000km, dealer onderhouden.

We gaan er gewoon vanuit dat de turbo naar de klote is - is een gereviseerde turbo aan te raden om de kosten van de reparatie te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zebby schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:34:
Ok, ik had dus nog niets gehoord omdat ze nog het nummer van mijn vader in het systeem hadden staan, en die lag lekker te slapen ergens in Amerika. Heb deze wagen uit de lease overgenomen, waarbij hij de volle 3 jaar ermee heeft gereden.

In poging te herhalen wat ze me vertelde: initiële analyse liet zien dat er benzine en/of olie in de turbo terecht is gekomen omdat er een slang gescheurd was, wat zorgde voor de rook. Motor heeft dus ook tijdje zonder olie gedraaid, dit zou ook nog voor schade gezorgd kunnen hebben, maar te vroeg om iets over te zeggen.

Om verder te onderzoeken komen nu al 200 euro onderzoekskosten erbij, waarbij ze de turbo gaan demonteren en bekijken. 3 jaar en 9 maanden oud, ~165.000km, dealer onderhouden.

We gaan er gewoon vanuit dat de turbo naar de klote is - is een gereviseerde turbo aan te raden om de kosten van de reparatie te drukken?
Wat dacht je van consumentenrecht?
Wat is de kilometer stand van de auto?
Je mag toch verwachten dat je een deugdelijk product hebt gekocht wat gezien de bedragen toch zeker 3-5 jaar mee mag gaan. Als je kilometer stand "normaal" is dan zou ik even afwachten waar ze zelf mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-10 20:53
GeeMoney schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:26:
[...]

Bij mij staat ook de D mode gepland. Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
https://chiptuning.vagtechniek.nl/dsg-tuning ;)

Ik ben voor DSG Tuning Compleet gegaan destijds in combinatie met het vervangen van de koppeling. Daar konden ze een aardige totaalprijs in bieden.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
GeeMoney schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:36:
[...]

Wat dacht je van consumentenrecht?
Wat is de kilometer stand van de auto?
Je mag toch verwachten dat je een deugdelijk product hebt gekocht wat gezien de bedragen toch zeker 3-5 jaar mee mag gaan. Als je kilometer stand "normaal" is dan zou ik even afwachten waar ze zelf mee komen.
Ik ga kijken waar ze mee komen inderdaad, hoop vooral dat er niet nog motorschade bij komt kijken... Met alle sensoren e.d. had ik toch verwacht dat er iets in zou grijpen bij zoiets drastisch, maar nee, geen enkel lampje gezien, en niet alleen door de hoeveelheid rook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Timmetjuh schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:04:
[...]

Heb jij een Golf 7 voor- of na facelift? Ik ben vooral benieuwd naar het "uiterlijk" van de lampen. Als je foto's ziet van een Golf 7 na facelift met LED zijn dat altijd die koplampen met die 2 boogjes. Betekent dat dat de normale LED lampen deze boogjes ook hebben of worden er vooral Gofljes met LED Plus verkocht?
Ik heb een na facelift e-Golf. Ik heb ondertussen begrepen dat die wel een klein beetje afwijkt van de gewone Golf. Maar de verlichting is denk ik wel grotendeels hetzelfde, ik heb iig wel die 2 boogjes in de behuizing zitten. De ene is het knipperlicht en de andere is volgens mij dimlicht. Een concullega van me heeft ook een e-Golf met led plus (zegt ie), maar dat ziet er hetzelfde uit. Alleen als het licht aanstaat zou het er anders uit moeten zien, maar ik heb dat dus nog nooit gezien :P Zal 't eens aan 'm vragen als ik 'm zie en dat duurt nog wel ff.

In de folder zie ik als enige verschil dat led plus dynamische bochtenverlichting heeft. Bij de e-Golf zit standaard al LED verlichting in de koplampen.

Ik heb ook weleens een Golf gezien waar die twee boogjes als verlichting dienden, maar welke uitvoering dat nou was, geen idee.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 04-09-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
tiguan schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:41:
[...]

Ik heb een na facelift e-Golf. Ik heb ondertussen begrepen dat die wel een klein beetje afwijkt van de gewone Golf. Maar de verlichting is denk ik wel grotendeels hetzelfde, ik heb iig wel die 2 boogjes in de behuizing zitten. De ene is het knipperlicht en de andere is volgens mij dimlicht. Een concullega van me heeft ook een e-Golf met led plus (zegt ie), maar dat ziet er hetzelfde uit. Alleen als het licht aanstaat zou het er anders uit moeten zien, maar ik heb dat dus nog nooit gezien :P Zal 't eens aan 'm vragen als ik 'm zie en dat duurt nog wel ff.
De Volkswagen klantenservice zegt via de chat inderdaad ook dat het er niet anders uitziet en dat het enige verschil echt de dynamische bochtenverlichting is. Al zal zo'n klantenservice medewerker zijn informatie ook gewoon uit de brochure halen.
Ik heb een variant met gewone LED verlichting in bestelling staan en had eigenlijk gehoopt dat dit zonder de twee boogjes zou zijn omdat ik dit net wat te overdreven vind. We doen het er maar mee :)

Grappig trouwens dat zelfs de configurator niet snapt wat ie nou aan moet met de LED- en LED Plus verlichting. Als je op een Golf hatchback de gewone LED verlichting selecteert zie je inderdaad de standaard koplampbehuizing zonder de boogjes. Selecteer je deze gewone LED Verlichting op de Variant, dan zie je wel de twee boogjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:46
Heel vreemd inderdaad. Zelf heb ik ook de normale LED besteld, zou het wel mooi vinden als het die boogjes zijn. Bij de Highline Business R staat dat wel mooi. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 14:08
Uffeltje schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:23:
Heel vreemd inderdaad. Zelf heb ik ook de normale LED besteld, zou het wel mooi vinden als het die boogjes zijn. Bij de Highline Business R staat dat wel mooi. :)
Zeker,
maar zit dat nu wel of niet bij de highline business r ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
pitchdown schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:24:
[...]

Zeker,
maar zit dat nu wel of niet bij de highline business r ?
Niet standaard, ik heb het Advance Pakket met Panoramadak en LED erbij gedaan. Op de normale Golf, dus niet de variant.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potag
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 22:42
Tags NL schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:33:
[...]

Yep, helemaal mee eens.. Ook al zet je de ACC op sport qua afstand verkleinen en op de kleinste afstand, ik betrap mij erop dat ik vaak het gas maar intrap omdat ik mij irritant vindt voor de auto's rechts die hem er nog voor kunnen gooien en twijfelen.. Maar voor de rest, het is zo relax nu.. DSG en ACC FTW
Hoe pas je de afstand aan met ACC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Door op het desbetreffende knopje op het stuur te drukken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 04-09-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-10 16:11

Tags NL

Harmful or Harmless?

tiguan schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:52:
Door op het desbetreffende knopje op het stuur te drukken ;)
En je kan in het menu/settings instellen wat de default moet zijn, anders springt hij steeds terug

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Uffeltje schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:26:
[...]

Niet standaard, ik heb het Advance Pakket met Panoramadak en LED erbij gedaan. Op de normale Golf, dus niet de variant.
In het Advance pakket zitten ook de LED plus?(incl. dus die bochtenverlichting)? Bij de Tiguan volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
GeeMoney schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:31:
[...]

In het Advance pakket zitten ook de LED plus?(incl. dus die bochtenverlichting)? Bij de Tiguan volgens mij wel.
Nee, bij de golf gaat het om de standaard LED. (Of de configurator heeft het ook daar mis. :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Uffeltje op 04-09-2017 20:49 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Even terugkomende op mijn verhaal van het weekend.

Het dashcam filmpje hieronder van de 'sprintjes' welke ik tegen de ED30 deed, welke hetzelfde vermogen moet hebben, met 250/300 kilo minder gewicht. Ik heb express een filmpje gekozen waar hij eerder op het gas zit om het verschil aan te duiden.
Ik blijf het gek vinden dat ik toch wel een stuk sneller ben terwijl wij volgens JD hetzelfde vermogen moeten hebben :+

Op de terugweg uit Duitsland had ik nog wel een leuke schrikactie (onbedoeld) veroorzaakt bij een vrouw. Die schreeuwde van alles naar me haha :D
Klinkt toch wel leuk dat anti lag, al laat ik het wel uit programmeren binnenkort.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik weet niet of je beide een DSG hebt? (Ik gok van niet) maar het lijkt haast wel alsof hij in een andere (hogere) versnelling zit. Of zijn turbo gat is groter?
Zeker als het vermogen gelijk moet zijn en hij ook 250kg lichter is lijkt dit grote verschil wat gek.
Wellicht interessanter om te zien wat ze beide door dezelfde coureur op een circuit doen.
De openbare weg en dergelijke sprintjes zijn nou niet echt hele mooie testen.

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 04-09-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:31:
Ik weet niet of je beide een DSG hebt? (Ik gok van niet) maar het lijkt haast wel alsof hij in een andere versnelling zit.
Zeker als het vermogen gelijk moet zijn en hij ook 250kg lichter is lijkt dit grote verschil wat gek.
Hij heeft inderdaad een handbak, zijn schakelmoment is ook goed te zien.
We zaten beide in de zelfde versnelling.

Het gekke vond ik wel dat ze bij JD eerst de kap open deden en vroegen welke stage erop zit. Ik hield mij van het domme en zei dat ik hem met stage 2 gekocht had (later wel aangegeven dat hij stage 3 heeft). Achteraf zeiden ze dat een bank makkelijk aan te passen is en mijn tuner het wellicht hoger had gezet om stage 3 waardes te krijgen. Nu weet ik zelf hoe makkelijk het gaat gezien de tuner mij haarfijn heeft uitgelegd hoe alles werkt maar ik kreeg wel een beetje argwaan. Ze zeiden natuurlijk ook dat zij er nog meer uit konden halen.

Nu wil ik ze zeker niet in een hoekje plaatsen, dat ze auto's die zij niet hebben getuned lager laten uitvallen, maar al met al blijf ik het apart vinden, zeker met het bovenstaande filmpje.

Misschien moet Famous maar opzoek naar een nieuwe Turbo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een Passat Highline DSG in de bestelling staan en heb een vraagje over ACC:
Hoe werkt dit als je ACC aan hebt staan en voor je een file ontstaat en je dus in de ankers moet. Helpt ACC je dan? of moet je zelf in de ankers (wat ik automatisch zou doen)
Ik heb geen TJA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Dat zal afhangen van de soort file staart. Is het gradueel zonder echt zwaar remmen dan zal die zelf vertragen tot de minimum snelheid waar je sowieso zelf moet gaan remmen (want geen TJA). Is het echt abrupt en zou die zwaar moeten remmen dan geeft die een luide piep en waarschuwing (rode auto op dash) waarop je zou moeten remmen doe je dat niet dan gaat die zelf remmen om een crash te vermijden of te minimaliseren.
Een je een paar keer op ACC gereden hebt weet je zelf wel wat die doet en niet wil doen. Soms heeft die er ook geen zin in als er teveel rotzooi op het VW logo zit of occasioneel aan de spoor overweg.

Overigens niet zo lang geleden een (vermoedelijke) foute inschatting van de front assist ervaren. In rustige file rijden (+-30km/u) waar ik ruim meer als gemiddeld afstand hield piepte die luid en gaf de melding. Echter was de auto die verder stil stond nog echt ver weg. Alle andere keren dat die melding gaf was er wel stevig (maar geen ABS) remmen nodig. Die ene keer had ik met alleen op de motor te remmen de auto ook wel op tijd tot stilstand gekregen, zoveel ruimte was er.
Famous schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:43:
[...]

Misschien moet Famous maar opzoek naar een nieuwe Turbo :D
Zo'n GTX2867R, goed voor 450pk... 8)

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 04-09-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AndRo555 schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:00:

[...]

Zo'n GTX2867R, goed voor 450pk... 8)
Ik heb me er nog niet in verdiept maar heeft een Garret niet een beetje lag?
Nu heb je dat natuurlijk sowieso wel met grotere turbo's maar ben persoonlijk wel fan van TTE :D

Als ik mij erin ga verdiepen wil ik het ook direct dus probeer het uit te stellen tot ik oud en wijs genoeg ben en een 1.0 TSI koop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-10 22:03
rinkel schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:34:
Ik heb een Passat Highline DSG in de bestelling staan en heb een vraagje over ACC:
Hoe werkt dit als je ACC aan hebt staan en voor je een file ontstaat en je dus in de ankers moet. Helpt ACC je dan? of moet je zelf in de ankers (wat ik automatisch zou doen)
Ik heb geen TJA.
ACC remt de auto af, desnoods tot stilstand. Als het echt ineens stilstaat, remt ie maar krijg je tegelijkertijd een waarschuwing (piep + rode waarschuwing in scherm). Ik heb het nog nooit aangedurfd om dan niet zelf op de rem te trappen. Dus kan je niet vertellen wat er gebeurt als je dan niet remt.
Dat laatste heb ik overigens nog niet zo vaak meegemaakt. Normaliter hoef je zelf geen actie te ondernemen. Ik doe dat zelf meestal wel maar dat is meer vanwege het comfort: als ik in de verte zie dat er file is zet ik de cc uit zodat de auto al vaart mindert. Als ik dat niet doe, gaat de auto logischerwijs pas remmen als de auto voor mij dat doet waardoor ie soms harder remt dan ik prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-09 13:21
rickjehh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Ik rij sinds half juni in een witte Passat Variant Highline Business R DSG benzine (125pk). Extra opties die ik nog heb gekozen: executive plus, elektrische stoelen en led plus. Tot nu toe een fantastische auto om in te rijden. De auto rijdt zo heerlijk rustig dat je vanzelf een rustigere rijstijl krijgt (iig in mijn geval ;))

Active Info Display vind ik persoonlijk een echte meerwaarde en ook de ACC doet zijn werk uitstekend. Eigenlijk heb ik nog geen minpunten kunnen ontdekken. Enige dat ik soms merk is dat als je het gaspedaal ineens helemaal tot onder trapt hij flink toeren gaat maken. Als je nog meer vragen hebt; let me know :)
Hij is besteld: een passat variant 1.6 TDI DSG Highline Business R in Pyrit silver metallic. Verder behalve een verwarmbare voorruit en ontbrekende type aanduiding geen opties ivm leasebedrag. In mijn ogen een zeer fraaie auto. Levering is in januari 2018 omdat ik eerst m'n huidige contract uit moet rijden dus het wachten is begonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
gebruikt al iemand de mijn volkswagen app?
Hoe bevalt dit in de praktijk en hoe vaak gebruik je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik gebruik 'm af en toe om te kijken of ie wel echt op slot staat, maar die app synced niet altijd goed dus heel betrouwbaar is die info niet. En af en toe om vertrektijden te wijzigen, maar verder doe ik er niet zoveel mee. Gisteren lukte het wijzigen niet eens, dus heb ik 't maar in de auto zelf gedaan. Kortom de app is best onbetrouwbaar eigenlijk om dingen aan te passen.

Als ik bijvoorbeeld de gegevens over verbruik wil bekijken, doe ik dat liever op de website, die is net ff wat overzichtelijker.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 05-09-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
pitchdown schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:45:
gebruikt al iemand de mijn volkswagen app?
Hoe bevalt dit in de praktijk en hoe vaak gebruik je dit?
Wat @tiguan al zegt..
Alle ervaringen in dit topic (zoek maar eens) zijn allemaal negatief.

Zelf vorig jaar er bewust niet voor gekozen omdat ze gewoon niet konden vertellen wat de kosten na de 3 jaar... :+ 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:57
Ik gebruik het om soms een rit terug te kijken ofzo, maar dan vooral uit interesse hoe lang ik er over gedaan heb enzo. Wel fijn om meldingen te krijgen of je auto op slot is ofzo maar zoals @tiguan al zegt niet 100% betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wat ik dan wel weer top vind; Ik heb altijd een vertektijd ingesteld om 18u, omdat ik dan klaar ben met werken. Maar nu heb ik vakantie en hij stond niet aan de laadpaal, dus hij waarschuwde me dat de auto over 4 zou beginnen met acclimatiseren. Dat vond ik wel prettig eigenlijk, dus gelijk die vertrektijd uit gezet. Maar dat lukte dan weer niet met de app stom genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Nadat ik weer 2x zelf heb moeten nabellen komen ze met de volgende diagnose:
De turbo is kapot gegaan, en heeft in zijn dood 7 andere onderdelen meegenomen, doordat hier olie en resten zijn terecht gekomen, wat niet gereinigd kan worden. Dit zou dan vooral gaan om dus de turbo zelf, een soort spruitstuk erna, de katalysator en wat onderdelen+sensoren in de uitlaat. De eerste offerte waar ze mee kwamen was €6600!!

Ik heb daarop mijn beklag gedaan bij de service manager van de vestiging, en ze gaan morgenochtend komen met een aangepaste offerte met gereviseerde onderdelen, en wat ze "als vestiging" nog kunnen bieden gezien het een 100% dealer onderhouden auto is van 3 jaar en 8 maanden oud. De restwaarde schat ik rond de €10.000, dus dit is vrolijk 2/3e van de waarde in reparaties van een schade die mijns inziens lang niet zo ernstig had mogen gebeuren.

Een gereviseerde motor kost zo'n ~3500 euro, dus ik vind het een lastig te verklaren bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zebby schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:38:
Nadat ik weer 2x zelf heb moeten nabellen komen ze met de volgende diagnose:
De turbo is kapot gegaan, en heeft in zijn dood 7 andere onderdelen meegenomen, doordat hier olie en resten zijn terecht gekomen, wat niet gereinigd kan worden. Dit zou dan vooral gaan om dus de turbo zelf, een soort spruitstuk erna, de katalysator en wat onderdelen+sensoren in de uitlaat. De eerste offerte waar ze mee kwamen was €6600!!

Ik heb daarop mijn beklag gedaan bij de service manager van de vestiging, en ze gaan morgenochtend komen met een aangepaste offerte met gereviseerde onderdelen, en wat ze "als vestiging" nog kunnen bieden gezien het een 100% dealer onderhouden auto is van 3 jaar en 8 maanden oud. De restwaarde schat ik rond de €10.000, dus dit is vrolijk 2/3e van de waarde in reparaties van een schade die mijns inziens lang niet zo ernstig had mogen gebeuren.

Een gereviseerde motor kost zo'n ~3500 euro, dus ik vind het een lastig te verklaren bedrag.
Heb je rechtsbijstand?
Anders even contact opnemen met het juridisch loket. En waar ze ook mee komen, als het meer dan alleen onderzoekskosten is, aangeven dat je je beroept op het consumentenrecht van een deugdelijk product en dat je dit de achterdeur uit vindt.

PS. Ik ga er wel vanuit dat je zelf geen modificaties of tunings hebt uitgevoerd natuurlijk, dan vervalt namelijk elk recht.

Ai, 160.000 km? Boven de 120.000 vervalt de fabrieksgarantie. Consumentenrecht blijft maar nu zou ik je zeker doorverwijzen naar een rechtsbijstand.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 05-09-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Zebby : Even gewoon als interesse en ter info: Je hebt de ex-lease wagen van je vader direct overgenomen na 3 jaar óf 160.000 Km. en je hebt er nu na een paar duizend kilometer bij gezet te hebben ineens problemen mee?

Voor jouw info: Als een leasemaatschappij zo'n auto de deur uit doet dan wordt er géén onderhoud meer aan gedaan dus als jouw vader die auto nog had met 120.000 KM's (en dus iets minder dan 2,5 jaar) op de teller dan was dat waarschijnlijk ook de laatste volledige beurt welke er aan uitgevoerd is. De 150K beurt wordt vaak opgeschort want.... 't ding gaat toch uit de lease/ 't contract (voor de lease maatschappij).

Is het overigens een Benzine of een Diesel, en wat voor een versie?

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 05-09-2017 21:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
PKHS schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:26:
Nog wat leesvoer over de kettingen:
http://www.autoblog.nl/ei...rt-op-falende-tsi-motoren
Golf 6 1.2 TSI 105 PK datum eerste toelating 01-09-2012 van de vrouw heeft geen last van een zich uitrekkende ketting en krijgt daar volgens de VW dealer ook geen last van.
Heb deze van een maand eerder en daar moet die ketting nu vervangen worden na 108k.
Ook nog iets kapot in de versnellingsbak dus het is feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
sambalbaj schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:18:
[...]

Heb deze van een maand eerder en daar moet die ketting nu vervangen worden na 108k.
Geen garantie denk ik?
Of val je nog in de 120k consumentenrecht na zoveel jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
rinkel schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:34:
Ik heb geen TJA.
AndRo555 schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:00:
Dat zal afhangen van de soort file staart. Is het gradueel zonder echt zwaar remmen dan zal die zelf vertragen tot de minimum snelheid waar je sowieso zelf moet gaan remmen (want geen TJA). Is het echt abrupt en zou die zwaar moeten remmen dan geeft die een luide piep en waarschuwing (rode auto op dash) waarop je zou moeten remmen doe je dat niet dan gaat die zelf remmen om een crash te vermijden of te minimaliseren.
Een je een paar keer op ACC gereden hebt weet je zelf wel wat die doet en niet wil doen. Soms heeft die er ook geen zin in als er teveel rotzooi op het VW logo zit of occasioneel aan de spoor overweg.

Overigens niet zo lang geleden een (vermoedelijke) foute inschatting van de front assist ervaren. In rustige file rijden (+-30km/u) waar ik ruim meer als gemiddeld afstand hield piepte die luid en gaf de melding. Echter was de auto die verder stil stond nog echt ver weg. Alle andere keren dat die melding gaf was er wel stevig (maar geen ABS) remmen nodig. Die ene keer had ik met alleen op de motor te remmen de auto ook wel op tijd tot stilstand gekregen, zoveel ruimte was er.

[...]
tinustilburg schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:23:
[...]

ACC remt de auto af, desnoods tot stilstand. Als het echt ineens stilstaat, remt ie maar krijg je tegelijkertijd een waarschuwing (piep + rode waarschuwing in scherm). Ik heb het nog nooit aangedurfd om dan niet zelf op de rem te trappen. Dus kan je niet vertellen wat er gebeurt als je dan niet remt.
Dat laatste heb ik overigens nog niet zo vaak meegemaakt. Normaliter hoef je zelf geen actie te ondernemen. Ik doe dat zelf meestal wel maar dat is meer vanwege het comfort: als ik in de verte zie dat er file is zet ik de cc uit zodat de auto al vaart mindert. Als ik dat niet doe, gaat de auto logischerwijs pas remmen als de auto voor mij dat doet waardoor ie soms harder remt dan ik prettig vind.
ACC detecteert pas voertuigen als deze voor je in beweging waren. Ookal rijdt deze 2km/u of 120, hij registreert ze en ziet dat als beginpunt voor je afstand. Zodra voertuig voor je langzamer rijdt zal je auto zijn snelheid aanpassen om jouw gewenste (in te stellen) afstand te hanteren. Je auto kan icm dsg ook tot volledig stilstand komen en weer verder rijden als voertuig voor je weer binnen 3sec optrekt.

ACC/Front assist kan stevig remmen, zelfs harder dan een bestuurder zelf. Want je acc kan sneller 100% remdruk opbouwen. Ik heb het al paar keer ervaren dat mijn acc keihard in moest grijpen, bij 1x dacht ik zelf te remmen (terwijl acc al ingreep) ik voelde de auto gewoon weer doorgaan. Dus snel acc weer aangezet en het greep weer harder in. Je krijgt dan ook een melding in je display.

Bij Front Assist krijg je eerst een waarschuwing en bij geen reactie zal het systeem ingrijpen. Overigens werkt front assist maar tot een bepaalde snelheid, dacht 65km/u. Acc werkt pas je het aanzet en vanaf 30km/u.

Dus als niemand voor je rijdt en je nadert een stilstaande auto, dan is de kans heel groot dat je acc het niet oppikt. Pas bij beweging dus.

Verder een heerlijk systeem en zou niet meer zonder willen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
Hij is bij de dealer aangekomen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S6HMZMthgyJBKJr1S3aIP4nN/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HLUJZ2iKreEunxhavgjSkXvk/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-10 17:45
Knap ding! Zeker de velgen!

Enkel jammer dat het grotere touchscreen geen plaats meer heeft voor een volume draaikop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Li1quid schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:30:
Knap ding! Zeker de velgen!

Enkel jammer dat het grotere touchscreen geen plaats meer heeft voor een volume draaikop.
Dank je, op zich mis ik de (draaiende knop :P) niet echt. Ik gebruikte toch vaak gewoon de stuurbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 19:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Li1quid schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:30:
Hoe vaak gebruik je die? Ik gebruik altijd de knoppen op het stuur (van mijn Toyota). De volumeknop gebruik ik enkel als ik de radio wil uitzetten en dat doe ik alleen maar als de auto naar de garage gaat voor een beurt. Dan radio uit en ruitenwisser op stand uit ipv auto. De volumeknop gebruik ik dus ongeveer 1x per jaar :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik mis 'm wel, als ik het volume een flinke slinger wil geven, dat kan met die stuurknoppen niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
wimmel_1 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:02:
@Zebby : Even gewoon als interesse en ter info: Je hebt de ex-lease wagen van je vader direct overgenomen na 3 jaar óf 160.000 Km. en je hebt er nu na een paar duizend kilometer bij gezet te hebben ineens problemen mee?

Voor jouw info: Als een leasemaatschappij zo'n auto de deur uit doet dan wordt er géén onderhoud meer aan gedaan dus als jouw vader die auto nog had met 120.000 KM's (en dus iets minder dan 2,5 jaar) op de teller dan was dat waarschijnlijk ook de laatste volledige beurt welke er aan uitgevoerd is. De 150K beurt wordt vaak opgeschort want.... 't ding gaat toch uit de lease/ 't contract (voor de lease maatschappij).

Is het overigens een Benzine of een Diesel, en wat voor een versie?
Beide, 3 jaar en 160k, ik heb er denk ik zelf zo'n 5-6000 mee gereden. Hij heeft na het overnemen uit de lease nog een beurt gehad (bij de dealer waar nu staat nog nota bene), want inderdaad uit de lease is dat niet zo, maar daar was de prijs ook naar. En ja, ik had een half jaar garantie kunnen bijkopen, maar die had dus ook al weg geweest. Het is de 1.4l benzine+hybride.

Heb nu contact gehad met een lokale VW specialist, die kan met gereviseerde onderdelen het werk doen rond de ~3-3.5k op basis van mijn uitleg en hun interpretatie (nog een risico). Gaf aan dat dit wel een relatief zekere inschatting was, vanuit gaande dat de turbo+katalysator+sensoren aan de achterzijde allemaal vervangen moeten worden. Sowieso was het hele contact goed, belde ze binnen een uur terug met de prijsopgave, willen ze hem kosteloos ophalen en zelfs de diagnosekosten bij de dealer voorschieten.

Ondertussen zou ik al teruggebeld moeten zijn door de dealer met de aangepaste prijsopgave met de gereviseerde onderdelen. Ik weet het niet, maar een particulier die je de dag ervoor hebt verteld dat hij 6600 euro moet neerleggen kun je toch op zijn minst tijdig terugbellen als toegezegd? Zul je zien dat ik dan opeens naast de diagnosekosten ook nog de leenauto mag afrekenen als ik het niet bij ze laat repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:49
sambalbaj schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:18:
[...]

Da's slecht nieuws.
Cabrio 1.2 TSI van de vrouw staat nu op 70.000 km, zal er in het weekend een ritje mee maken om te luisteren. Wat me opviel is dat er iedere 6000 km 0,5 liter olie bij moet. Schijnt normaal te zijn, eerste maal in 20 jaar autorijden dat er buiten de reguliere onderhoudsbeurten om moet worden bijgevuld.
Ze had onlangs voor het eerst serieuze pech, auto liep op 3 cylinders. De VW dealer wist dit te verhelpen door nieuwe bougie kabels a €201,- te monteren. :) Zij wil helaas per se al het onderhoud aan VW uitbesteden.

Laat jij de ketting en versnellingsbak problemen door de dealer herstellen?
Zag tijdens het googelen toevallig deze voorbijkomen:
https://automeerstad.nl/d...ting-12-14-tsi-vervangen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Bij de 1.2tsi is het een bekend probleem dat je ketting kunt gaan ratelen. Dan moet er een revisie ketting en kettingspanners erin. De bougiekabels + bobine is ook een issue, deze zul je ook moeten vervangen. Van beide is er een revisie uit.

Voor dit soort werkzaamheden zou ik naar een VAG specialist gaan zoals MP Carworks, Audiparts Veghel, Vagtechniek en Hans Sloot. Scheelt je bakken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb net even snel kunnen kijken bij de dealer op de Discover Pro en in het menu heb ik ALG ! Volgens het boekje krijg je dit alleen met de optie TJA welke ik dus niet heb gekocht. Ik weet niet of hij onder de 60/65km/h ook werkt dan moeten we nog even een weekje geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:13:
Ik heb net even snel kunnen kijken bij de dealer op de Discover Pro en in het menu heb ik ALG ! Volgens het boekje krijg je dit alleen met de optie TJA welke ik dus niet heb gekocht. Ik weet niet of hij onder de 60/)5km/h ook werkt dan moeten we nog even een weekje geduld hebben :)
Haha dus eindstand misschien toch TJA! Waarschijnlijk komt dat omdat je een modeljaar 2018 hebt...bij de golf 7 is het nu ook standaard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Rainesh schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:07:
[...]

Haha dus eindstand misschien toch TJA! Waarschijnlijk komt dat omdat je een modeljaar 2018 hebt...bij de golf 7 is het nu ook standaard toch?
Dat zijn de geruchten inderdaad alleen niemand kan het definitief bevestigen.
Volgende week snel even testen! Maar het zou wel top zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 06-09-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
PKHS schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:48:
[...]

Da's slecht nieuws.
Cabrio 1.2 TSI van de vrouw staat nu op 70.000 km, zal er in het weekend een ritje mee maken om te luisteren. Wat me opviel is dat er iedere 6000 km 0,5 liter olie bij moet. Schijnt normaal te zijn, eerste maal in 20 jaar autorijden dat er buiten de reguliere onderhoudsbeurten om moet worden bijgevuld.
Ze had onlangs voor het eerst serieuze pech, auto liep op 3 cylinders. De VW dealer wist dit te verhelpen door nieuwe bougie kabels a €201,- te monteren. :) Zij wil helaas per se al het onderhoud aan VW uitbesteden.

Laat jij de ketting en versnellingsbak problemen door de dealer herstellen?
Zag tijdens het googelen toevallig deze voorbijkomen:
https://automeerstad.nl/d...ting-12-14-tsi-vervangen/
Volgens mij hebben die 1.2 tsi niet echt bekende olieproblemen ofzo, zou dat eens na laten kijken. Heb zelf nu 97k erop zitten bij mijn golf, om de 2 jaar of 30k oliewissel en nog nooit wat hoeven bijvullen. Pas nog gemeten en was nog perfect op peil, moet bij 100k weer gewisseld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 19:52
Heeft er iemand ervaring met aftermarket camera's icm Discover Media 2? (VW Polo 2016, 1.2 TSI, executive) Die chinese sites hebben generieke in overvloed maar ik las iets over coderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Gee leuk ding :)
Geen R stuur of zit ik nu gewoon scheel te kijken?

Ze mogen hem wel even stofzuigen voor aflevering :D

Veel plezier ermee alvast :Y :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
Famous schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:29:
[...]

Gee leuk ding :)
Geen R stuur of zit ik nu gewoon scheel te kijken?

Ze mogen hem wel even stofzuigen voor aflevering :D

Veel plezier ermee alvast :Y :Y
Thanks!
Klopt, ik heb niet het complete R-Line (interieur) pakket.
Ik mis:
- R-Line lederen multifunctioneel sportstuurwiel
- voetpedalen in aluminium
- R-Line logo in voorstoelen en stiknaden in Kristalgrijs

En dat komt omdat ik dan mijn elektrische toestellen inclusief memory moest laten vallen volgens de dealer.
Aangezien mijn vrouw 1.60m is en ik 1.90m leek mij dit praktischer :P .
Daarnaast heb ik het Sunroof niet genomen en die dynamische koplampen en officieel dus geen TJA.
Verder is hij redelijk compleet :9 .

Zijkantje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cCEJkPN2Kh1ryQWy5TiCF4ap/medium.jpg

Velgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TQIMxQWDQLk4ppAso7znKKYT/medium.jpg

Kontje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BpK22GBfYQOydovcEG4PiTUV/medium.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 06-09-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ierlandfan schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:26:
Heeft er iemand ervaring met aftermarket camera's icm Discover Media 2? (VW Polo 2016, 1.2 TSI, executive) Die chinese sites hebben generieke in overvloed maar ik las iets over coderen.
Ja, je moet tegen je radio zeggen dat er een rvc aanhangt. Anders merkt die dat niet en springt het beeld van de camera niet aan als je wagen in achteruit zet.

Ik weet niet wat voor een model je neemt (normaal polo is zo een draaiend logo), maar meeste aftermarket modellen zijn 2 kabels naar voor leggen in de wagen (stroom en video), de derde draad is massa en de vierde is pickupwire (tap je af van je achteruitrijlichten).

Monteren is goed zelf te doen, je moet enkel iemand vinden met vcds om de camera "aan" te zetten.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:55:
[...]

Thanks!
Klopt, ik heb niet het complete R-Line (interieur) pakket.
Ik mis:
- R-Line lederen multifunctioneel sportstuurwiel
- voetpedalen in aluminium
- R-Line logo in voorstoelen en stiknaden in Kristalgrijs
Chique hoor :Y
Brammetje is wel fan ervan.

Zag vandaag nieuwe Arteon rijden, dacht hé die is dik 8)
Kenteken opgezocht en ja hoor, Business R. Was wel verbaasd dat het 150 paardjes had, ik dacht dat de diesel er meer had. Mooi lipje achterop samen met dynamic knippers, al mag het van mij wel een tikje langzamer.

Niet letten op de kwaliteit had een GIFje gemaakt voor WhatsApp:

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 06-09-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Famous schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:10:
[...]

Chique hoor :Y
Brammetje is wel fan ervan.

Zag vandaag nieuwe Arteon rijden, dacht hé die is dik 8)
Kenteken opgezocht en ja hoor, Business R. Was wel verbaasd dat het 150 paardjes had, ik dacht dat de diesel er meer had. Mooi lipje achterop samen met dynamic knippers, al mag het van mij wel een tikje langzamer.

Niet letten op de kwaliteit had een GIFje gemaakt voor WhatsApp:
[video]
Ik heb er vanmiddag nog ingezeten in de showroom. Vette bak maar als je hem aankleed met een R pakket, AID , automaat en knappe velgen en motor dan rinkelt de kassa gelijk 67k :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:16:
[...]

Ik heb er vanmiddag nog ingezeten in de showroom. Vette bak maar als je hem aankleed met een R pakket, AID , automaat en knappe velgen en motor dan rinkelt de kassa gelijk 67k :9~
Kleed de nieuwe Golf R maar eens aan, over de 70k :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Famous schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:25:
[...]

Kleed de nieuwe Golf R maar eens aan, over de 70k :D
Klopt, maar dan heb je wel 240pk op een mooi sportief onderstel, en ik zat nog maar met de 2.0TDI 150pk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:29:
[...]

Klopt, maar dan heb je wel 240pk op een mooi sportief onderstel, en ik zat nog maar met de 2.0TDI 150pk :+
310pk bedoel je haha!
De Arteon 280 dacht ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Famous schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:33:
[...]

310pk bedoel je haha!
De Arteon 280 dacht ik :)
310 8) _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Turbo spoelt wel lekker :D
Wilde even juiste tijd meten met vcds voor 0-100 en 1/4 mile maar vagcom is kapot...

Ps; de filmert moet nog even normaal filmen leren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:19:
Wilde even juiste tijd meten met vcds voor 0-100 en 1/4 mile maar vagcom is kapot...

[video]

Dát dus....

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik maar zo succesvol als sommige Tweakers hier...
Rij zelf een VW Passat W8. Zuipt enorm, nauwelijks sneller dan mijn vorige Passat met 1800 turbo motor.

En verder voor werk een leaseblik. Polo 1.6 TDI (gechipt)

Zo een:
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/slides/5/50172.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:19:

[video]

Weet jij dat met dat pop/scheetjes...
Is dat wel goed/gezond voor een motor?

Of een turboback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Rainesh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:28:

ACC/Front assist kan stevig remmen, zelfs harder dan een bestuurder zelf. Want je acc kan sneller 100% remdruk opbouwen. Ik heb het al paar keer ervaren dat mijn acc keihard in moest grijpen, bij 1x dacht ik zelf te remmen (terwijl acc al ingreep) ik voelde de auto gewoon weer doorgaan. Dus snel acc weer aangezet en het greep weer harder in. Je krijgt dan ook een melding in je display.
ACC is gelimiteerd op 30% van de remcapaciteit afaik, wat best nog stevig remmen is.
Verder een heerlijk systeem en zou niet meer zonder willen. :)
:Y Inderdaad heerlijk om mee te rijden. Eens je aan de afstand gewoon raakt is het heel relaxed rijden en rij ik nooit onbewust te snel meer.

De b8 Passat vrijdag naar de dealer gedaan voor onderhoud op 120.000km. Remschijven en blokken achter waren volgens de dealer(/stealer?) op en waren aan vervanging toe. De remschijven en remblokken vooraan zijn nog de originele vanuit de fabriek.
Het zou mij zeer verbazen mochten ze achter ook eerst op zijn, die doen amper iets bij het remmen. Ik vermoed dat ze toch gewoon proberen zoveel mogelijk werk te verrichten op kosten van de leasetoko.

Band links achter ging lek over langere tijd en die is volledig vervangen, was niet repareerbaar aldus de dealer...
Rechtsachter dan maar het reserve wiel laten op zetten om niet met een groot verschil in profiel te zitten tussen links en rechts. Voorbanden waren recent vervangen bij de bandencentrale, 536 euro voor 2 banden (215/55R17) met montage. 8)7

De teller staat ondertussen op +-3800 euro voor onderhoud en banden over 120.000km, wat neer komt op 135 euro per maand,best veel imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uffeltje
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:58:
Rij zelf een VW Passat W8. Zuipt enorm, nauwelijks sneller dan mijn vorige Passat met 1800 turbo motor.

Zo een:
[afbeelding]
Een Polo rijdt ook goed hoor. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AndRo555 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:57:
[...]

ACC is gelimiteerd op 30% van de remcapaciteit afaik, wat best nog stevig remmen is.

[...]
ACC is gelimiteerd maar front assist niet. Deze bouwt wel 100% remdruk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:01:
[...]

Weet jij dat met dat pop/scheetjes...
Is dat wel goed/gezond voor een motor?

Of een turboback?
Turboback niet, eerder de catback dan. Met enkel pop&bangs moet het geen probleem geven.
Kan geen kwaad voor de motor zelf.

De antilag had zowel ik als de tuner vraagtekens bij of het gezond was, deze is dan ook afgelopen dinsdag weer uitgeschakelt.

De auto zorgt in elk geval voor veel bekijks, eerst horen ze de turbo hard fluiten waardoor echt iedereen omkijkt haha. Dan kijken ze vaak naar de gele remmen en daarna knettert die lekker als ik er voorbij ben (doe ik dan wel bewust :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:51:
[...]

Turboback niet, eerder de catback dan. Met enkel pop&bangs moet het geen probleem geven.
Kan geen kwaad voor de motor zelf.

De antilag had zowel ik als de tuner vraagtekens bij of het gezond was, deze is dan ook afgelopen dinsdag weer uitgeschakelt.

De auto zorgt in elk geval voor veel bekijks, eerst horen ze de turbo hard fluiten waardoor echt iedereen omkijkt haha. Dan kijken ze vaak naar de gele remmen en daarna knettert die lekker als ik er voorbij ben (doe ik dan wel bewust :+ )
Thanks voor jouw uitleg haha, ik begrijp het haha.
Deed ik ook als ik een mooie dame zie, alleen iets anders dan.

Mijn Diverter van mijn vorige Passat met 1.8Turbo was kapot.
Dan hoorde je telkens zo'n "pssst" geluid. Soort dumpvalve-achtig geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:58:

Zo een:
Geluk zit voornamelijk in veel andere zaken hoor.
Een auto is leuk speelgoed maar niet meer dan dat.
Ik zou mijn (aankomende) Tiguan in ieder geval zo weg doen als ik daarmee garant kan stellen dat mijn familie kerngezond blijft en 90 mag worden.

Natuurlijk is het een voorrecht maar wie weet wat er allemaal nog op je pad komt.
Als je echt iets wilt, dan kan het. (Ik kom zelf van een MBO3 opleiding, ook geen "hoogstandje" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 10:38

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Sjoerdfoto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Bedankt voor je feedback nog!

Gisteren uiteindelijk deze besteld:

http://s.aliexpress.com/qqeIfY3i

Even wachten nog dus :-)
Inmiddels deze kabel al een poosje binnen. Helaas werkt het niet zoals het zou moeten.

De software installeert prima, alleen de VCP activator (waarbij hij volgens mij de kabel moet activaten) pakt de kabel niet. Windows wel, en installeert daar ook de drivers voor. Alleen het programma herkent geen OBD kabel...

Ik weet ook niet wat ik hier verder mee moet, aangezien de verkoper een chinees is, en om daar nou mee te skypen/whatsappen zie ik ook niet zitten :P

Zou het wel graag werkend krijgen, die paar meldingen weghalen en even kijken wat het met de cruise control is (die pakt de snelheid niet meer...irritant) zou wel fijn zijn. Iemand nog een gouden tip?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kabeltje met de OBD2 aansluiting direct vóór het achterwiel van je auto leggen en dan even een keer (langzaam!!) een metertje naar voren rijden. Vervolgens je auto weer terug rijden naar de uitgangspositie .... Spul doet daarna precies waar 't voor bedoeld is!! Weinig ruimte in de kliko in beslag nemen, that is.

Vervolgens heb je een gegronde rede om een originele Ross-Tech (VCDS) óf VCP kabel/dongel aan te schaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 11-09-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Sjoerdfoto schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:35:
[...]

Inmiddels deze kabel al een poosje binnen. Helaas werkt het niet zoals het zou moeten.

De software installeert prima, alleen de VCP activator (waarbij hij volgens mij de kabel moet activaten) pakt de kabel niet. Windows wel, en installeert daar ook de drivers voor. Alleen het programma herkent geen OBD kabel...

Ik weet ook niet wat ik hier verder mee moet, aangezien de verkoper een chinees is, en om daar nou mee te skypen/whatsappen zie ik ook niet zitten :P

Zou het wel graag werkend krijgen, die paar meldingen weghalen en even kijken wat het met de cruise control is (die pakt de snelheid niet meer...irritant) zou wel fijn zijn. Iemand nog een gouden tip?
Ik weet niet het 100% (maar wel vrij zeker), een VCP kan niet als een neppe/imitatie kabel.
Deze moet ook een soort van verbinding hebben dacht ik. Of dat nou met een server is of weet ik het.

Maar volgens mij moet hij soms kijken of de licentie wel in orde is. Iets wat met VCDS dus niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik denk dat we nog veel meer Polo's en Ibiza's gaan zien de komende jaren dan we al deden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Famous schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:30:
[...]

Ik weet niet het 100% (maar wel vrij zeker), een VCP kan niet als een neppe/imitatie kabel.
Deze moet ook een soort van verbinding hebben dacht ik. Of dat nou met een server is of weet ik het.

Maar volgens mij moet hij soms kijken of de licentie wel in orde is. Iets wat met VCDS dus niet hoeft.
Ja zoiets. Punt is gewoon dat het programma de kabel niet herkend.
Ach ja, bad luck. Verlies nemen en een andere neppert bestellen, een echte Ross-tech gaat hem natuurlijk niet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Sjoerdfoto schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:36:
[...]

Ach ja, bad luck. Verlies nemen en een andere neppert bestellen, een echte Ross-tech gaat hem natuurlijk niet worden :+
Een VCDS werkt wel, ik zou het ook daarbij laten.
Met een VCP kloten is gevaarlijker dan met VCDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Sjoerdfoto schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:36:
[...]

Heb ook een neppe vcp kabel. Hier gaat die gewoon hoor. Kabel erin, dongel erin en poef alles werkt. Al genoeg mee geflashed om te weten dat die perfect werkt.

Ps rosstech maakt geen vcp, enkel vcds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

azz_kikr schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:52:
[...]

Heb ook een neppe vcp kabel. Hier gaat die gewoon hoor. Kabel erin, dongel erin en poef alles werkt. Al genoeg mee geflashed om te weten dat die perfect werkt.

Ps rosstech maakt geen vcp, enkel vcds
Dan heb ik gewoon een slechte te pakken helaas.
Heb jij hem van die link besteld die je eerder postte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier net m'n eigen auto ook maar weer eens met de VCDS HEXNET spullen bekeken nadat ik eerst een update van zowel de firmware als de software uit had mogen voeren.

Enige "Error" welke er in m'n auto zat was een error in de ABS/Brake module.... Ding gaf aan dat er iets met m'n "Tire Pressure" mis is geweest op een bepaalde datum. Ding had 100% gelijk, m'n rechter achterband vond toen dat er in NL ook wel eens met "spikes" gereden kon gaan worden waarna ik die band dus keurig van een "parapluutje" heb laten voorzien.

Misschien eens tegen de dealer zeggen dat 'ie dan óók het "evenlog" moet clearen ná reparatie :+

Vrijdag kan m'n auto dus veilig naar de APK voor de eerste keer (ding wordt over twee weken al weer "3").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Sjoerdfoto schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:17:
[...]

Dan heb ik gewoon een slechte te pakken helaas.
Heb jij hem van die link besteld die je eerder postte?
Mijn vcp komt van een seller Ecarlife op ali. (Versie met dongel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hoi,
is het mogelijk om in de volkswagen app ritten te verwijderen (als de bv. niet juist zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:58:
Hoi,
is het mogelijk om in de volkswagen app ritten te verwijderen (als de bv. niet juist zijn)?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik heb even voor je gekeken, maar nee dat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Scrtz schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:51:
[...]

Ik heb even voor je gekeken, maar nee dat is niet mogelijk.
ok dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik rij de golf 7.5 facelift.
Het raam van de bestuurder kan niet met 1 druk op de knop in z`n geheel open gaan.
Bij de overige ramen is dit wel mogelijk.
Ik heb niet gevonden welke instelling dit is.
Hoe is dit te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
pitchdown schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:11:
Het raam van de bestuurder kan niet met 1 druk op de knop in z`n geheel open gaan.
Hoe is dit te wijzigen?
Vaak wordt zoiets benoemd als 'comfort openen' oid met comfort in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
pitchdown schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:11:
Hoe is dit te wijzigen?
Knop inhouden tot je raam helemaal beneden is, daarna je knop inhouden omhoog tot het raam helemaal boven is. Zowel als hij helemaal naar beneden en boven is, even 1 seconde inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Famous schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:19:
[...]

Knop inhouden tot je raam helemaal beneden is, daarna je knop inhouden omhoog tot het raam helemaal boven is. Zowel als hij helemaal naar beneden en boven is, even 1 seconde inhouden.
Is dit eenmalig?
En waarom moet dit alleen bij het bestuurders-raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
pitchdown schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:21:
[...]

Is dit eenmalig?
En waarom moet dit alleen bij het bestuurders-raam?
Misschien onbewust al gedaan bij de andere?
Dit moet je altijd doen als bijvoorbeeld je accu is losgekoppeld.

Wel knap trouwens dat je een facelift hebt van een 7.5, heb je foto's?
Is nog niet eens aangekondigd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Famous schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:26:
[...]

Misschien onbewust al gedaan bij de andere?
Dit moet je altijd doen als bijvoorbeeld je accu is losgekoppeld.

Wel knap trouwens dat je een facelift hebt van een 7.5, heb je foto's?
Is nog niet eens aangekondigd :D
Goed opgelet :-)
Ik ga morgen je suggestie proberen!

Thx

• Rainesh
Precies wat @Famous zegt, knopje ingedrukt houden etc en dan gaat het weer in 1x.

• pitchdown
Gelukt!
1 andere vraag.
Ik probeer android auto te gebruiken met mijn Huawei Nexus 6p

Na koppelen via usb krijg ik de melding dat de verbinding werd geannuleerd.
Iemand die weet hoe ik dit moet oplossen?

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-10 17:45
pitchdown schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:20:
Gelukt!
1 andere vraag.
Ik probeer android auto te gebruiken met mijn Huawei Nexus 6p

Na koppelen via usb krijg ik de melding dat de verbinding werd geannuleerd.
Iemand die weet hoe ik dit moet oplossen?
Niet dat ik er iets van ken. Maar staat Android Auto geinstalleerd op je foon?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even iets verifiëren betreffende de nieuwe polo

Ik heb de GTI deze zaterdag geconfigureerd.
Nu heb je als optie de art/velour leder optie.
Echter vervallen hierbij de sportstoelen en krijg je sport-comfortstoelen, hierbij zijn de randen wat minder opstaand en groot.
Mogelijkheid is om de standaard stof te nemen en dan als accessoire eco-leer laten inbouwen.
art/velour kost 983 euro
leer achteraf + verwarmde voorstoelen 1199 + 359.
Voordeel, de 1199 wordt dan niet meegenomen voor de bijtelling en je kan een kleur stiksel kiezen.
Eventueel volledig leer voor 1799, echter vind ik persoonlijk het zitdeel in stof en de rest leer juist wel praktisch/mooi.

klopt bovenstaande?

• pitchdown
Li1quid schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:45:
[...]

Niet dat ik er iets van ken. Maar staat Android Auto geinstalleerd op je foon?
Gelukt via een separate APK :-)
Ik heb zelf het discover media systeem.
Hiermee heb je geen navigatie op je radio-scherm als je deze actief maakt in het active info display.
Nu is het mij wel gelukt om middels android auto gebruik te maken van Waze tegelijkertijd met de navigatie van volkswagen.
Wanneer ik google maps kies, zit de VW dat er al een navigatie actief is, en zet vervolgens de eigen navigatie op het Active Info display uit.

Iemand dit dit ook op deze manier gebruikt?
Gebruikt Waze naast GPS ook 4G voor navigatie?

[ Voor 49% gewijzigd door pitchdown op 13-09-2017 11:35 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.