Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.947 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:16
Hamza schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:35:
[...]

Yup ik kon verder niks meer doen. "Tegoed" was op.
Elke dag reclames kijken leverd ook credits op :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:26
steven2 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:13:
[...]

Elke dag reclames kijken leverd ook credits op :)
Ach, ik gebruik hem niet meer. Met een tutorial was het me na een poosje gelukt. Indien ik wat wil aanpassen ga ik wel naar Rainesh toe :p. Maar dat gaat niet zo snel gebeuren aangezien de vw polo best weinig nuttige opties heeft.

Indien iemand geïnteresseerd is in de OBD bluetooth dongle laat het me maar weten. Het mag voor een prikkie weg nu hij toch stof staat te happen.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Nou is al met al toch een duur grapje geworden. Meldingen in mijn error logs, waren misfires op cyl 4.
En de wel bekende ratel.

Ketting, Ketting spanner vervangen, geleiders vervangen, bougies, inlaat gereinigd.

Ik wil toch proberen om iets terug te krijgen via de volkswagen/pon. Iemand enig idee wat de beste stappen hiervoor zijn om een coulance regeling te kunnen treffen. Elke euro die ik kan krijgen is er toch weer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21
Darkvisje schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:36:
Nou is al met al toch een duur grapje geworden. Meldingen in mijn error logs, waren misfires op cyl 4.
En de wel bekende ratel.

Ketting, Ketting spanner vervangen, geleiders vervangen, bougies, inlaat gereinigd.

Ik wil toch proberen om iets terug te krijgen via de volkswagen/pon. Iemand enig idee wat de beste stappen hiervoor zijn om een coulance regeling te kunnen treffen. Elke euro die ik kan krijgen is er toch weer 1.
Die ga je dus niet meer krijgen, want je had het door hun moeten laten doen. Is het een 1.2? Heb je je bobine ook gedaan?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Rainesh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:59:
[...]

Die ga je dus niet meer krijgen, want je had het door hun moeten laten doen. Is het een 1.2? Heb je je bobine ook gedaan?
Er is geen scirocco in een 1.2. - 1.4 160pk dsg. Misschien niet op de uren die gemaakt zijn maar wel op de originele producten die gebruikt zijn?

Het is geconstateerd door de garage en gelijk vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Darkvisje schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:02:
[...]

Er is geen scirocco in een 1.2. - 1.4 160pk dsg. Misschien niet op de uren die gemaakt zijn maar wel op de originele producten die gebruikt zijn?

Het is geconstateerd door de garage en gelijk vervangen.
Ah was even vergeten dat het een scirocco is :) Daar heb je idd geen 1.2 in.

Maar dealers zijn rotzakken, die gaan niet zomaar vergoeden. Die doen pas aan coulance als zij het zelf doen, want dan kunnen zij dat claimen bij PON.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:34
Sinds vandaag officieel eigenaar van 2 Volkswagens.

De zwarte E-Golf heeft gezelschap gekregen van een witte E-Up! 3 jaar oud werkpaard met 52500 op de klok. Mag nu elke dag de vrouw op en neer rijden naar haar werk :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:00
Rene schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:51:
Sinds vandaag officieel eigenaar van 2 Volkswagens.

De zwarte E-Golf heeft gezelschap gekregen van een witte E-Up! 3 jaar oud werkpaard met 52500 op de klok. Mag nu elke dag de vrouw op en neer rijden naar haar werk :)
Tof man! Foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:49
Ik heb een golf 6 met RNS315.
Sinds kort ineens last van alleen maar ruis via de fm.
Laatst eens een tik gegeven op de antenne en toen was de ontvangst weer een beetje terug, maar wel verre van goed.

Weet iemand of dit een veel voorkomend probleem is en wat ik er aan zou kunnen doen? Nieuwe antenne??

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
Nog niet hele veel eigen foto's :(

Ons EV wagenpark:

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/34y4eu1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/2hdqved.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/28qt0fb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
bramv82 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:50:
Laatst eens een tik gegeven op de antenne en toen was de ontvangst weer een beetje terug, maar wel verre van goed.

Weet iemand of dit een veel voorkomend probleem is en wat ik er aan zou kunnen doen? Nieuwe antenne??
Kijk even of je antennekabel wel goed vast zit. Loshalen is zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Die dichting tussen de antenne en dak durft ook wel eens water door te laten. Zeker met dit weer en na x aantal jaren.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:11

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb een vw 6n1 en ik vond dus dit. http://www.gerritspeek.nl...passingen_vw-polo-6n.html. Kan dit dus allemaal bij mijn auto? Volgens mij is die computer toch helemaal niet zo uitgebreid?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:16
Bij mij was de slang van de achterruitsproeier lek. Dat zorgde voor ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

D3nnisd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:35:
Ik heb een vw 6n1 en ik vond dus dit. http://www.gerritspeek.nl...passingen_vw-polo-6n.html. Kan dit dus allemaal bij mijn auto? Volgens mij is die computer toch helemaal niet zo uitgebreid?
Reken je niet te vroeg rijk. De mogelijkheid moet wel aanwezig zijn in de regelmodule die in jouw auto zit.
Ik had 2000 bora en daar kon je nog vrij veel in die Vcds veranderen hoor. Tuurlijk niet zoveel als de huidige wagens. Polo is wel het beperkst dus lijkts me dat gerrits lijst wel min of meer zou kunnen kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

azz_kikr schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:21:
[...]

[...]

Ik had 2000 bora en daar kon je nog vrij veel in die Vcds veranderen hoor. Tuurlijk niet zoveel als de huidige wagens. Polo is wel het beperkst dus lijkts me dat gerrits lijst wel min of meer zou kunnen kloppen
Ik vond op http://www.vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=49&t=4100 dat er een module ingebouwd moet zijn. Ik weet alleen niet welke uitvoering ik heb. This een 5 deur, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen, lichtmetalen velgen. Ik kan ook nergens achterhalen welke ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ik dacht als je zo een dikke sleutel voor centrale vergrendeling hebt (afstandsbediening) hebt met elektrische ramen, dat je bijna zeker een comfortmodule had. Al ben ik hier niet 100% zeker van.

Autoscannetje doen bij iemand die VCDs heeft en je weet het zeker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
D3nnisd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:35:
Wat wil je aangepast hebben? Anti-car jacking en auto unlock? Dat gaat prima met centrale vergrendeling. Rij maar anders een keer langs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Eergister mijn Golf 7 variant in ontvangst mogen nemen.
Heerlijke auto, ondertussen alweer mijn 9e volkswagen. :P

Gelijk een vraagje, heb laatst bij een collega met een Skoda octavia in de auto gezeten, het viel me op dat op zijn navigatie systeem een hoop iconen voorbij kwamen van bijvoorbeeld parkeergarages en vw dealers etc.
Volgens mij zijn dit poi's. Iemand een idee hoe ik die tevoorschijn kan toveren op mijn navigatie?
Of zijn deze apart te downloaden?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Volgens mij is dat een optie die je gewoon aan kunt zetten in het menu. Desnoods even navi update downloaden, kan gratis bij de discovery systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De Discover Media heeft geloof ik niet al die POI's, de Pro wél. Bij de PRO kun je ze zelfs standaard op de kaart laten weergeven (en als je ALLES aanzet via de navigatie-opties dan zie de kaart bijna niet meer, zovéél zitten er in). Je kunt vooor beide toeslellen zélf ook POI lijsten maken middels de site van Volkswagen Duitsland.

http://www.volkswagen.de/.../poi-listen-sammlung.html

Ik heb (middels Garmin BaseCamp) zo'n lijst gemaakt met alle adressen van vestigen van het bedrijf waar ik voor werk, érg handig. Die tool van VW werkt overigens het makkelijkst met Firefox.... Safari (MAC) werkt niet (en EDGE op Windows 10 ook niet). Voor Garmin BaseCamp heb je overigens wel een gelicenceerde kaart nodig.

[ Voor 52% gewijzigd door Will_M op 13-01-2017 19:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:07:

Ik heb (middels Garmin BaseCamp) zo'n lijst gemaakt met alle adressen van vestigen van het bedrijf waar ik voor werk, érg handig. Die tool van VW werkt overigens het makkelijkst met Firefox.... Safari werkt niet (en EDGE op Windows 10 ook niet). Voor Garmin BaseCamp heb je overigens wel een gelicenceerde kaart nodig.
Garmin BaseCamp heb ik gelukkig een licentie voor, dit is een goede tip. Als ik de poi's in basecamp heb gemaakt, kan ik ze dan exporteren en dit bestand op de sd kaart van de navigatie erbij zetten?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Franko P. schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:24:
[...]

Garmin BaseCamp heb ik gelukkig een licentie voor, dit is een goede tip. Als ik de poi's in basecamp heb gemaakt, kan ik ze dan exporteren en dit bestand op de sd kaart van de navigatie erbij zetten?
Inderdaad :P

Je moet ze alleen wel even met die "tool" op de website van VW laten converteren naar een bestandsformaat wat de Discover Media/Pro snapt. Je kunt er met Basecamp een .GPX van maken met alle POI plekken als "waypoint" welke die tool van VW vervolgens weer verder omzet naar.... Een te downloaden .ZIP welke je Discover apparaat snapt ná uitpakken.

De gehele instructie staat verder keurig op die (Duitse) VW site ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-01-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Iemand die weet of je in vcds kan zien of de update voor het dieselschandaal gebeurd is.
Ik dacht zelf mijn oude en nieuwe autoscan eens te vergelijken maar de SSD van mijn laptop is gecrasht waardoor ik mijn oude scans en screens van elke controller kwijt ben -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

azz_kikr schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:17:
Iemand die weet of je in vcds kan zien of de update voor het dieselschandaal gebeurd is.
Ik dacht zelf mijn oude en nieuwe autoscan eens te vergelijken maar de SSD van mijn laptop is gecrasht waardoor ik mijn oude scans en screens van elke controller kwijt ben -_-
Als je een scan hebt van een aangepaste/terug gehaalde (2.0) TDi dan is het daarna alleen zaak om een niet aangepast versie te krijgen, toch?

Mijn 2.0 van September 2014 heeft géén terugroepactie dus zal dan wel een origineel én goed exemplaar zijn.

8)

Maar ik denk dat ik de volgende keer maar met een US Jeep ga rijden métt een Dieseltje er in.... Die zijn wel goed om..... De Duitse (buitenlandse) automobiel fabrikanten voor het blok te zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 13-01-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Volgens mij zie je alleen een software/firmware versie wijziging in "engine" module. Coding blijft hetzelfde als het goed is, ik heb mijn 2.0tdi niet laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Als je een scan hebt van een aangepaste/terug gehaalde (2.0) TDi dan is het daarna alleen zaak om een niet aangepast versie te krijgen, toch?

Mijn 2.0 van September 2014 heeft géén terugroepactie dus zal dan wel een origineel én goed exemplaar zijn.

8)

Maar ik denk dat ik de volgende keer maar met een US Jeep ga rijden métt een Dieseltje er in.... Die zijn wel goed om..... De Duitse (buitenlandse) automobiel fabrikanten voor het blok te zetten.
Mja, ik had graag van mijn auto gezien. Ben ik zeker dat de verschillen door de update komen en niet het verschil door wat anders. ( Ik heb een 03/11 Tiguan 2.0 TDI CR 4Motion 136pk).

Zijn er eigenlijk veel die update laten doen hebben hier? Of ben ik de enige :+
Rainesh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:12:
Volgens mij zie je alleen een software/firmware versie wijziging in "engine" module. Coding blijft hetzelfde als het goed is, ik heb mijn 2.0tdi niet laten doen.
Mja, dat bedoelde ik. Kan helaas niet meer gelijken met mijn eigen wagen; Mijn update is gelijk met onderhoud gedaan en ik was toch mijn coming home/ Leaving home kwijt / deuren locken toen die van de dealer terug kwam. Gelukkig hebben we zelf kabel, anders is het we kut.

[ Voor 24% gewijzigd door SadisticPanda op 13-01-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat je het kwijt bent is logisch, want de dealer doet na een software update een bit vergelijking. Alles wat afwijkt zetten ze weer terug naar originele waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:14:
Dat je het kwijt bent is logisch, want de dealer doet na een software update een bit vergelijking. Alles wat afwijkt zetten ze weer terug naar originele waarde
Bits & Bytes (Bits 'n Pieces) vergelijk beginnen ze niet zomaar éven aan.... M'n navigatie issue wordt nu gelukkig wel op die manier aangepakt via de dealer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:23:
[...]

Bits & Bytes (Bits 'n Pieces) vergelijk beginnen ze niet zomaar éven aan.... M'n navigatie issue wordt nu gelukkig wel op die manier aangepakt via de dealer ;)
Bij een update zoals sjoemelding dan doen ze dat wel. Zelfs na het vervangen van een regelapparaat doen ze het al. Heb vaak genoeg onze Audi's weer opnieuw moeten coderen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
azz_kikr schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:29:
[...]

Die dichting tussen de antenne en dak durft ook wel eens water door te laten. Zeker met dit weer en na x aantal jaren.
Dan zou het nat moeten zijn tussen het dak en de hemelbekleding zou ik zeggen? Daar is het gewoon droog. Ook de stekkers achterop de RNS en bij de antenne zitten goed vast.

Ik twijfel nu of ik een nieuwe antenne (van de sloop) moet kopen of er een versterkertje tussen moet zetten...

Even voor de duidelijkheid: De FM antenne zit toch in het haaienvinnetje op het dak of niet? (Golf 6, 2010)

Edit: Ik vind ook een kastje als deze

Waar zit deze en zou het kunnen dat deze het loodje heeft gelegd?

[ Voor 26% gewijzigd door Blackouts op 14-01-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

FM antenne zit meestal niet in de haaienvin. Daar zit je GPS en telefoonantenne in. Die antenne gaat overigens wel vaak stuk door vocht. Heb de mijne onlangs vervangen.

Hoe het bij jouw auto precies zit weet ik niet maar meestal zit de FM antenne bij Golf 6 in de achterruit.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
bramv82 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:03:
[...]

Dan zou het nat moeten zijn tussen het dak en de hemelbekleding zou ik zeggen? Daar is het gewoon droog. Ook de stekkers achterop de RNS en bij de antenne zitten goed vast.

Ik twijfel nu of ik een nieuwe antenne (van de sloop) moet kopen of er een versterkertje tussen moet zetten...

Even voor de duidelijkheid: De FM antenne zit toch in het haaienvinnetje op het dak of niet? (Golf 6, 2010)

Edit: Ik vind ook een kastje als deze

Waar zit deze en zou het kunnen dat deze het loodje heeft gelegd?
Uitlezen, misschien is je antenneversterker stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Mannen! (en vrouwen).

Na 10 jaar detachering en 10 jaar leasen heb ik een schitterende baan gevonden, maar helaas.. zonder leaseauto.
Ik ben dus op zoek naar een andere auto. Ik ga een behoorlijk aantal km. rijden en zat dus te denken aan gas. Maar niet achteraf inbouwen. Nu kwam ik de Passat Ecofuel tegen, is iemand bekend met deze VW? Ik denk dan aan de nieuwste versie (vanaf 2011). Ik lees over problemen met de 1.4 TSI motor, maar die zouden grotendeels opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je weet dat dit een auto op aardgas is, dat die een benzine tank van 30 liter heeft en dat aardgastankstations niet dichtgezaaid zijn dus dat het handig is als er eentje bij je in de buurt is?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Maasluip schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:21:
Je weet dat dit een auto op aardgas is, dat die een benzine tank van 30 liter heeft en dat aardgastankstations niet dichtgezaaid zijn dus dat het handig is als er eentje bij je in de buurt is?
Dat is in elk geval het eerste waar ik naar keek en ik woon op 500 m van een station en nabij mijn nieuwe baan zit er ook een, naast een aantal op de route. Die kleine benzinetank kan wel ff een nadeeltje zijn bij vakanties in het buitenland denk ik. Geen idee over spreiding van groengas daar.
Dat is eigenlijk tegelijk ook het enige nadeel, je kunt inderdaad niet overal tanken. Maar gezien dat de meeste kilometers toch op die route gemaakt worden, wil ik daar wel overheen stappen.

Ik vind het alleen lastig om andere potentiele nadelen te achterhalen. Ik begrijp dat de meeste problemen met gas vooral zijn met achteraf inbouwen van een gasinstallatie. Ik kom bij benadering op een brandstof voordeel van ca. 900/1000 euro per jaar en vond het wel waard om ff te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Gister even samen met Rainesh mijn eerder bestelde Joying radio ingebouwd in de polo.
Het viel allemaal mee eigenlijk. Heb hem nu zo een 24 uur gebruikt en ik moet eerlijk zeggen. Vergeleken met mijn ervaringen met een oud WINCE model, de originele RNS315 en de nieuwe discovery pro (andere auto van een vriend die ik een dag mocht lenen) Is dat dit ding ze toch allemaal ruim het water uit blaast.

Moet alle updates nog draaien, en ik moet nog alles netjes instellen. Maar ik ben nu al onder de indruk eigenlijk. Google maps, spotify, flitsmeister, BT, radio. Het draait allemaal gewoon netjes en tegelijkertijd.
De knoppen, draaiknoppen voelen allemaal eigenlijk hetzelfde als origineel, en dat is toch een compliment bij VW.
Het is ook eigenlijk best een enorm ding. 8" ipv de 6.5" van de RNS 510. Ik zal nadat ik alle updates heb gedraaid en wat laatste dingetjes ingesteld heb alles een weekje draaien en dan een review schrijven in het grote Android autoradio topic.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qRimEbE.jpg

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Rainesh schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Wat wil je aangepast hebben? Anti-car jacking en auto unlock? Dat gaat prima met centrale vergrendeling. Rij maar anders een keer langs
Ik heb even gekeken bij een vriend, Hij reageert niet op kanalen 35 en 46.

Zit er dus helaas niet in. Bedankt voor het aanbod!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

D3nnisd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:52:
[...]

Ik heb even gekeken bij een vriend, Hij reageert niet op kanalen 35 en 46.

Zit er dus helaas niet in. Bedankt voor het aanbod!!
Welke wagen heb je?

IS nu een van de weinige dingen die je bijna op elke wagen kan inschakelen, en dat is die autolock/unlock.

Je moet eens kijken onder kanaal 09 - daar zitten meeste Comfort modules, en ook die autolock/unlock
Denko schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:42:
Gister even samen met Rainesh mijn eerder bestelde Joying radio ingebouwd in de polo.
....
Enige wat ik jammer vind, is dat er geen MFA integratie is met het Dashboard naar het schijnt. Ik vind die navigatie op de boordcomputer geweldig. Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? En Welk type is het, zijn blijkbaar verschillende versies ( android 5.1 en 4.2 :s)

[ Voor 35% gewijzigd door SadisticPanda op 16-01-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

azz_kikr schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Enige wat ik jammer vind, is dat er geen MFA integratie is met het Dashboard naar het schijnt. Ik vind die navigatie op de boordcomputer geweldig. Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? En Welk type is het, zijn blijkbaar verschillende versies ( android 5.1 en 4.2 :s)
Je bedoelt dat pijltje tussen je tellers? Ik heb die sowieso niet in mijn auto. Dus dat kan ik helaas niet testen. Maar kan me best voorstellen dat dat niet werkt. We hebben het in de 2e auto, maar ik moet eerlijk zijn dat ik het nooit gebruik. Maar misschien is dat omdat ik het niet gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Denko schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:41:
[...]

Je bedoelt dat pijltje tussen je tellers? Ik heb die sowieso niet in mijn auto. Dus dat kan ik helaas niet testen. Maar kan me best voorstellen dat dat niet werkt. We hebben het in de 2e auto, maar ik moet eerlijk zijn dat ik het nooit gebruik. Maar misschien is dat omdat ik het niet gewend ben.
Dat is het vooral, zodra je het hebt, ga je het gebruiken en na een paar ritjes kun je niet meer zonder! Ik heb nu een rns315 (met bluetooth en dus ook de MFA integratie. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Darkvisje schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Dat is het vooral, zodra je het hebt, ga je het gebruiken en na een paar ritjes kun je niet meer zonder! Ik heb nu een rns315 (met bluetooth en dus ook de MFA integratie. Ideaal!
Hij heeft een Polo 6R (zo te zien van rond 2011). Alleen de 'race' Polo's (Blue GT, GTI, WRC) van die generatie hebben een MFA+, terwijl de rest een relatief simpel, maar voldoende segmenten display heeft.
Dus alleen de boordcomputer (snelheid,verbruik, etc), geen telefoon, navi, car menu en andere dingen.
Daar blader je door met de knoppen op de rechter hendel.

[ Voor 4% gewijzigd door iichel op 16-01-2017 17:25 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Denko schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:42:
Gister even samen met Rainesh mijn eerder bestelde Joying radio ingebouwd in de polo....
Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n vervanging, ziet er goed uit, vooral het 8 inch scherm idd. Heb nu nog een RCD-310 ofzo, dus zonder nav. Heb je een link naar meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Quantor schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:40:
[...]

Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n vervanging, ziet er goed uit, vooral het 8 inch scherm idd. Heb nu nog een RCD-310 ofzo, dus zonder nav. Heb je een link naar meer info?
Ik heb de EU-JY-VL130N2 dus. Die zijn te krijgen bij carjoying.de tot de 21 is er een kortingsactie lopend. Is ergens te vinden in het android autoradio topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik heb een tijdje geen gekke dingen gedaan met m'n Polo, slechts een 230V aansluiting erin gemaakt en veel pekel verzameld in alle kieren en gaten.

Binnenkort wil ik eens proberen kessy in te bouwen (keyless entry en keyless starten).
Daarvoor komen er verschillende onderdelen in (start/stop knop, shitload aan antennes en tot slot een electronisch stuurslot, kessy sleutels en een kessy module).

Daar de kessy module tevens dienstdoet als uitlezer van de sleutels en de rol van startonderbreker op zich neemt, moeten er nieuwe sleutels op de immo, stuurslot en kessy module ingeleerd worden.

De dealer heeft bij voorbaat al gezegd 'dat kunnen wij niet'.
Schijnt te maken te hebben met dat ODIS online mijn VIN ziet en zegt 'ja doei, daar zat nooit kessy op en dat laten we mooi zo'.

Is er iemand bekend met bedrijven danwel personen die deze dienst aanbieden? Ik weet dat er genoeg mensen zijn die gebruikte tellers kunnen aanleren, maar kessy specialisten heb ik nog niet gevonden. Wellicht zijn het dezelfde mensen als de tacho specialisten, maar ook met deze groep ben ik niet bekend.

Iemand advies danwel tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Denko schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Ik heb de EU-JY-VL130N2 dus. Die zijn te krijgen bij carjoying.de tot de 21 is er een kortingsactie lopend. Is ergens te vinden in het android autoradio topic
Vind wel de DE-JY-VL130N2, is dat dezelfde of moet het specifiek om de EU gaan. Heb een Golf 6 GTI (2009).

Edit: dacht ah hoi een .de website dat zal dan duidelijk laten zien wat en hoe, maar dit is toch weer een semi engelse aziatische website :(

[ Voor 16% gewijzigd door Quantor op 16-01-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Quantor schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:25:
[...]

Vind wel de DE-JY-VL130N2, is dat dezelfde of moet het specifiek om de EU gaan. Heb een Golf 6 GTI (2009).

Edit: dacht ah hoi een .de website dat zal dan duidelijk laten zien wat en hoe, maar dit is toch weer een semi engelse aziatische website :(
Maak een foto van je dashboard en mail het naar ze. Samen met het model van je auto en ze geven je de precieze link. Maar volgens mij heb je precies dezelfde vorm als ik dus. Ze hebben overigens ook een warehouse in Duitsland, vandaar de .de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik zelf ben aan het twijfelen voor een audiosourcest DS611/DS811 aan te schaffen. Vooral omdat deze wel MFD integratie heeft samen met sygic.
De weinige informatie die je erover kan vinden zijn wel bijna allemaal postief. Prijs is zelfde als de joying ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Denko schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Ik zelf ben aan het twijfelen voor een audiosourcest DS611/DS811 aan te schaffen. Vooral omdat deze wel MFD integratie heeft samen met sygic. (met igo werkt deze niet)

Kan je mss eens testen, als je Sygic op de headunit zet, mss gaat de MFD dan wel? Zou wel super nieuws zijn

De weinige informatie die je erover kan vinden zijn wel bijna allemaal postief. Prijs is zelfde als de joying ongeveer. Enige wat niet std lijkt te passen, is de aansluiting voor de RVC. De originele radio's beschikken over een grote stekker en deze lijken allemaal aparte. Zal wel adaptertje voor bestaan denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
De auto (Golf VI) eens uitgelezen ivm slechte FM ontvangst en inderdaad komen er 2 fouten naar voren:

2 Faults Found
1048633 - Antenna 1 for Radio
B1119 11 [009] - Short to Ground
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 10
Reset counter: 137
Mileage: 160282 km
Date: 2017.01.09
Time: 09:13:22

1048635 - Antenna 2 for radio
B111A 11 [008] - Short to Ground
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Frequency: 6
Reset counter: 176
Mileage: 159413 km
Date: 2016.12.12
Time: 17:16:02

Wat zou de beste aanpak zijn om dit te repareren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Antennekabels doormeten voor kortsluiting naar massa (weerstand tussen de kern en bv de metalen mantel, wegens schade of kabelbreuk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

bramv82 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:51:
De auto (Golf VI) eens uitgelezen ivm slechte FM ontvangst en inderdaad komen er 2 fouten naar voren:

2 Faults Found
1048633 - Antenna 1 for Radio
B1119 11 \[009] - Short to Ground
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Frequency: 10
Reset counter: 137
Mileage: 160282 km
Date: 2017.01.09
Time: 09:13:22

1048635 - Antenna 2 for radio
B111A 11 \[008] - Short to Ground
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Frequency: 6
Reset counter: 176
Mileage: 159413 km
Date: 2016.12.12
Time: 17:16:02

Wat zou de beste aanpak zijn om dit te repareren???
Nieuwe antenne(voet) bestellen en de handel vervangen. Is een bekend kwaaltje bij Golf IV/V, Passat 3B/3BG.

De antennevoet corrodeert omdat de rubberen ring aan de onderkant poreus raakt. Door de corrosie heb je geen goed massacontact meer (massa gaat via chassis) en daardoor is je ontvangst slecht.

Heb ditzelfde ook bij mijn Passat 3BG aan de hand gehad. Kwestie van kofferkleprubber aan de bovenkant een beetje los trekken, dakhemel met beleid omlaag trekken en met een ringsleutel de antenne van binnenuit los schroeven. Nieuwe antenne(voet) + rubberen ring erop en het feestje omgekeerd weer monteren. Ben je maximaal een half uurtje mee bezig.

Powerinjector voor achterin je radio heb je niet nodig, daarmee versterk je alleen maar een signaal dat al slecht is. Levert je dus niets op.

/edit

Ik moet leren lezen, je hebt een Golf 6. Dan gaat dit niet op, die heeft antennes in de achterruit. Blijft het probleem met de massa. Relais bij een 6 zitten links (+) en rechts (massa) naast de achterruit. Trek de bekleding eens los en kijk eens of er corrosie opgetreden is of spanningsverlies (door de massa aansluiting) is.

Afbeeldingslocatie: https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/112/2770/42094714/antenne-4163616825830090785.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door max op 18-01-2017 20:21 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
iichel schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:54:
Ik heb een tijdje geen gekke dingen gedaan met m'n Polo, slechts een 230V aansluiting erin gemaakt en veel pekel verzameld in alle kieren en gaten.

Binnenkort wil ik eens proberen kessy in te bouwen (keyless entry en keyless starten).
Daarvoor komen er verschillende onderdelen in (start/stop knop, shitload aan antennes en tot slot een electronisch stuurslot, kessy sleutels en een kessy module).

Daar de kessy module tevens dienstdoet als uitlezer van de sleutels en de rol van startonderbreker op zich neemt, moeten er nieuwe sleutels op de immo, stuurslot en kessy module ingeleerd worden.

De dealer heeft bij voorbaat al gezegd 'dat kunnen wij niet'.
Schijnt te maken te hebben met dat ODIS online mijn VIN ziet en zegt 'ja doei, daar zat nooit kessy op en dat laten we mooi zo'.

Is er iemand bekend met bedrijven danwel personen die deze dienst aanbieden? Ik weet dat er genoeg mensen zijn die gebruikte tellers kunnen aanleren, maar kessy specialisten heb ik nog niet gevonden. Wellicht zijn het dezelfde mensen als de tacho specialisten, maar ook met deze groep ben ik niet bekend.

Iemand advies danwel tips? :)
Volgens mij heeft Tolunay (of zoiets) dit bij zichzelf ingebouwd. Je kan hem wellicht een DM sturen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Famous schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:24:
[...]

Volgens mij heeft Tolunay (of zoiets) dit bij zichzelf ingebouwd. Je kan hem wellicht een DM sturen.
Thanks, ik heb wat berichten de deur uit gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:11:
[...]

Uitlezen, misschien is je antenneversterker stuk.
Waar bevindt jij je meestal in Nederland?
Mompelt iets over twee VCP aanpassingen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:10:
[...]

Waar bevindt jij je meestal in Nederland?
Mompelt iets over twee VCP aanpassingen.. :D
Voorburg :) Maar mijn collega woont in Apeldoorn...is voor jou stuk dichterbij ;)

Wat wil je aangepast hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:46:
[...]

Voorburg :) Maar mijn collega woont in Apeldoorn...is voor jou stuk dichterbij ;)

Wat wil je aangepast hebben?
Irriteer me kapot dat ik geen dubbele remlichten heb :+
Als die dan toch eraan hangt kan het automatisch (AB) naar binnenklappen van de buitenspiegels ook wel aangezet worden.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:48
Iemand bekend met het feit dat er veel bluemotion polos kapotte druk groepen hebben? Geen idee of dit alleen bij de diesels voorkomt of ook bij de benzine variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Soullancer schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:26:
Iemand bekend met het feit dat er veel bluemotion polos kapotte druk groepen hebben? Geen idee of dit alleen bij de diesels voorkomt of ook bij de benzine variant
Welke Polo BM? Je hebt de EA189 en de de EA288.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Oeps..
Zo'n drie uur geleden is mijn rijbewijs afgepakt. Met een klein oogje toegeknepen 66 gecorrigeerd omdat een spitsstrook open was. Was die dicht geweest dan was het 46 :+

Eigen domme schuld, ongeveer 14 werkdagen schat de agent voor het ingenomen rijbewijs terug in mijn bezit is.

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 21-01-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:08:
Oeps..
Zo'n drie uur geleden is mijn rijbewijs afgepakt. Met een klein oogje toegeknepen 66 gecorrigeerd omdat een spitsstrook open was. Was die dicht geweest dan was het 46 :+

Eigen domme schuld, ongeveer 14 werkdagen schat de agent voor het ingenomen rijbewijs terug in mijn bezit is.
:(

Laser waarschijnlijk? Ik ben een jaar of 7 geleden op die manier ook m'n, toen nog roze papiertje, gedurende (maar) 6 dagen kwijt geweest nadat ik tot stoppen werd gedwongen nadat ik ± 150KM/h té hard reed in een "60 zône".... Die snelheid én ± €10,- pér te hard gereden KM/h koste me destijds al bijna €1600,-, ben benieuwd wat het je nu gaat kosten.

Sinds die tijd hoeft 't overigens allemaal niet meer zó snel voor me op de openbare weg, óók niet nadat de recidieve regeling van 5 jaar er inmiddels ruim op zit 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 21-01-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:25:
[...]

:(

Laser waarschijnlijk? Ik ben een jaar of 7 geleden op die manier ook m'n, toen nog roze papiertje, gedurende (maar) 6 dagen kwijt geweest nadat ik tot stoppen werd gedwongen nadat ik 150KM/h té hard reed in een "60 zône".... Die snelheid én ± €10,- pér te hard gereden Km/h koste me destijds al bijna €1600,-, ben benieuwd wat het je nu gaat kosten.

Sinds die tijd hoeft 't overigens allemaal niet meer zó snel voor me op de openbare weg 8)
Geen laser, undercover auto.
Ik hield eerst in maar zag een vrouw ernaast zitten dus zei tegen een maat "oh, zit vrouw naast" en gaf eventjes gas (wilt wel met mijn auto) en hij heeft hem dus op 160 "geklokt". Via zijn teller waar 9km/u correctie af ging en daarna nog eens de 5km/u wettelijke correctie.

Al met al 146km/u in 80 zone.
Waar het normaal dus 100 was. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:28:
[...]

Geen laser, undercover auto.
Ik hield eerst in maar zag een vrouw ernaast zitten dus zei tegen een maat "oh, zit vrouw naast" en gaf eventjes gas (wilt wel met mijn auto) en hij heeft hem dus op 160 "geklokt". Via zijn teller waar 9km/u correctie af ging en daarna nog eens de 5km/u wettelijke correctie.

Al met al 146km/u in 80 zone.
Waar het normaal dus 100 was. :'(
Even een "Tip van Flip": Ga Maandag (middag) meteen aan het bellen naar het arrondissementsparket waaronder de agenten vallen met de vraag om je rijbewijs z.s.m. terug te krijgen en blijf hiervoor bellen totdat je een definitieve datum én tijdstip te horen hebt gekregen.
Als je géén recidivist bent en ook weinig "mulder" feiten geregistreerd hebt staan dan heb je je pasje met een beetje mazzel aan het einde van de komende week weer terug.

Dit weekend gebeurd er nog niet veel, behalve dan dat je pasje opgestuurd gaat worden naar dat arrondissement.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 21-01-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:36:
[...]

Even een "Tip van Flip": Ga Maandag (middag) meteen aan het bellen naar het arrondissementsparket waaronder de agenten vallen met de vraag om je rijbewijs z.s.m. terug te krijgen en blijf hiervoor bellen totdat je een definitieve datum én tijdstip te horen hebt gekregen.
Als je géén recidivist bent en ook weinig "mulder" feiten geregistreerd hebt staan dan heb je je pasje met een beetje mazzel aan het einde van de komende week weer terug.

Dit weekend gebeurd er nog niet veel, behalve dan dat je pasje opgestuurd gaat worden naar dat arrondissement.
Thanks voor de tip..
Ik had echter geen RBW en heb maandag de afspraak staan om er een aan te vragen. Mijne was helaas kapot, het perfecte moment dus.

Ik moet hem persoonlijk afgeven bij de agent, á 100km verderop, en de dagen gaan dan vanaf dan in.
Verder heb ik eigenlijk niets staan. In 8 jaar heb ik volgens mij totaal 5 boetes gehad en géén boven de 30km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lulllige is dat de verbalisant zijn proces-verbaal in moet dienen incl. het pasje/papiertje anders zou je je pasje gewoon af kunnen (laten) geven bij het arrondissementsparket waar je zaak behandeld gaat worden.

Succes met het hele "spel" in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ben het hardrijden ook aan het verleren en ik vind het zo zonde van het geld. Ik heb gezien wat een verschil het maakte als je netjes rijdt en veel snelheid maakt.
Ik rij regelmatig nu ook nog op de teller 10-20 kmh harder en dat vind ik echt zijn max. Als je gepakt wordt is de boete is niet hoog maar het rijdt wel gevoelsmatig beter door. Maar qua verbruik is het echt niet goed want ik haalde met mijn oude Golf 6 diesel 2 liter 110pk altijd maar max 800 km en met mijn Golf 7 1.2 tsi maar 650 km. Als ik rustig rij haal ik 750 km met de 1.2 tsi op een tank en dat is mijn verschil en misschien haal ik nog meer maar dit weet ik namelijk zeker aangezien ik het al paar keer heb gehaald. Ofwel 100 km op een tank ofwel 7x tanken en je bespaart zo € 70.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Diesel vs benzine.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik zou mijn Discover Pro Gen2 (3G0 035 020 C) wel eens willen updaten van de huidige firmware/software 0343 naar 0388 of zelfs 0407. Ik kan wel de 0388 download voor Gen1 vinden en lees op diverse Duitse fora dat de 0407 wel al een halfjaar bij de dealers is maar nog niet 'in het wild' gespot.

Is er iemand anders met een Gen2 die een update op Internet heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
itsalex schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:30:
Maar qua verbruik is het echt niet goed want ik haalde met mijn oude Golf 6 diesel 2 liter 110pk altijd maar max 800 km en met mijn Golf 7 1.2 tsi maar 650 km. Als ik rustig rij haal ik 750 km met de 1.2 tsi op een tank en dat is mijn verschil en misschien haal ik nog meer maar dit weet ik namelijk zeker aangezien ik het al paar keer heb gehaald. Ofwel 100 km op een tank ofwel 7x tanken en je bespaart zo € 70.
800-850 is ook wel haalbaar met een 1.2 TSi, zeker met een Golf 7 volgens mij. Ik heb met mijn Golf 6 maximaal 866 gehaald, toen ging er 53,5 liter in :P Verder ben ik nog steeds wel blij dat ik van die auto af ben trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Malarky schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:58:
Ik zou mijn Discover Pro Gen2 (3G0 035 020 C) wel eens willen updaten van de huidige firmware/software 0343 naar 0388 of zelfs 0407. Ik kan wel de 0388 download voor Gen1 vinden en lees op diverse Duitse fora dat de 0407 wel al een halfjaar bij de dealers is maar nog niet 'in het wild' gespot.

Zitten er dan nieuwe mogelijkheden in? Waarvoor wil je updaten?

Het zelf ook een MIB2 en vind deze eigenlijk prima werken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Malarky

Wils voor wat ieder

Rene schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Zitten er dan nieuwe mogelijkheden in? Waarvoor wil je updaten?

Het zelf ook een MIB2 en vind deze eigenlijk prima werken ;-)
Ik lees over nog betere FM ontvangst en merkbare betere geluidskwaliteit. Ook is bij mij DAB zappen erg traag, dus wie weet.

Aanleiding dat ik er naar zocht was draadloos Android Auto wat mogelijk ook naar bestaande modellen met wifi komt (heb ik). Wilde vast proberen of ik nu ook al zelfstandig kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
J0YR1D3R schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:58:
[...]

800-850 is ook wel haalbaar met een 1.2 TSi, zeker met een Golf 7 volgens mij. Ik heb met mijn Golf 6 maximaal 866 gehaald, toen ging er 53,5 liter in :P Verder ben ik nog steeds wel blij dat ik van die auto af ben trouwens.
866? das wel netjes haha, ik haal nooit meer dan 700 maar rij ook overal 100 en 150-160 op de snelweg, moet eigelijk ook eens 120 gaan rijden een tijdje om te kijken wat ik dan haal..

Hoezo ben je er blij mee dan? Zo'n slechte auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Waarschijnlijk een niet helemaal fris exemplaar gewoon ;) Mijn 1.2 TSi was van mei 2011 en heeft echt behoorlijk wat rare dingen gehad voor een nieuwe auto. Uitvallende climatronic unit, krakende voorveren, ook de ratelende ketting, 2x aangevreten bougiekabels, nieuwe waterpomp, bobine, etc. Ik heb er in iets meer dan 3 jaar 91k mee gereden. Degene die hem heeft overgenomen heeft er ook nog pech mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
[...]

Hahaha ik ook.
Daarna nog een flater geslagen met een slopel Astra (sorry als ik iemand beledig maar als ik het lijstje ga posten met alle klachten wat je op een Golf standaard hebt (zelfs op een Golf 4/5) dan zijn we nog wel even bezig). Als je een Golf gewend bent en dan terug gaat in een flintstone gedrocht met niveau van een Golf 2/3, welke eigenlijk nog zelfs beter waren, was ik echt blij dat ik weer een Golf 7 rij.

Mijn Golf 6 was een drama maar de Golf 7 is echt fantastisch. De Golf 6 was eigenlijk ook maar een Golf 5,5.

Ik heb de Golf 6 eruit gedaan met een lekke koppakking/cilinderkoppen die gescheurd waren, remmen moesten vervangen worden, banden waren bijna plat, distributiesnaar zou binnen 5.000 km vervangen moeten worden, roetfilter had nog maar een levensduur van max 10.000 km, bestuurdersstoel was doorgezakt, versnellingsbak was aan het jagen bij sommige snelheden, massavliegwiel was weer bezig, grote beurt kwam eraan, ehhhhm kan nog wel even door gaan. O ja accu, koppeling, RNS510 (origineel nog uit 2008 uit de fabriek :) ) en turbo waren net daarvoor vervangen (onder garantie want anders was ik leeggelopen).
Maar die 2.0 liter diesel motor. dat was echt goddelijk, dat geluid en de toeren dat ding kon maken, zelfs 190 km/h halen in maar de vierde versnelling. De power dat die motor had, echt zo'n spijt dat ik die motor niet heb laten chippen via ABT naar 140 pk maar zo'n plezier gehad in die auto en ook de radio mis ik echt nog elke dag want deze radio van de Golf 7 is echt bagger qua snelheid ten opzichte van mijn RNS510 en idem dito voor het geluid.
Als ik over de snelweg reed, kwam er witte, zwarte en blauwe rook uit de uitlaat, zelfs als die koud was en er was letterlijk niets meer te zien achter mij. Het ergste wat mij overkomen was, ik reed van Amstelveen naar Utrecht (net voorbij de nieuwe tunnel) was de auto de hele tijd al aan het roken, niet normaal meer. Ik zag alleen maar zwarte roet in mijn achterruit.
Ik weet dat de 1.2 tsi echt veel met km kan halen maar gecombineerd vind ik het al prima als ik rond de 700/750 km kom.

[ Voor 51% gewijzigd door itsalex op 22-01-2017 22:43 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Malarky schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:44:
[...]

Ik lees over nog betere FM ontvangst en merkbare betere geluidskwaliteit. Ook is bij mij DAB zappen erg traag, dus wie weet.

Aanleiding dat ik er naar zocht was draadloos Android Auto wat mogelijk ook naar bestaande modellen met wifi komt (heb ik). Wilde vast proberen of ik nu ook al zelfstandig kan updaten.
Ok. Eigenlijk werkt alles bij mij prima. Kan morgen eens kijken welke versie ik heb. Auto is van des 2015 met mib2 en guide and inform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ben op dit moment 19 en zit eraan te denken om een auto aan te schaffen (eerste auto dus) als ik 20 ben. Ik vond een Volkswagen Polo. Een kleine auto die niet veel verbruikt en ook niet zo veel wegenbelasting voor moet betalen. Zou wel een 2e hands polo worden voor rond de 2k. Slimme keuze? Zou vooral gebruikt worden voor stedentrips en woon/studie verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Malarky schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:58:

Heb even gekeken. Wij hebben dezelfde firmware.

Ook een vraag aan de retrofitters hierzo. Hoeveel werk is het om een verwarmd stuur te retrofitten? Heb een keer een ander stuur in een Ibiza gemonteerd (paddle shifters) en dat ging prima.

Zie dat een verwarmbaar stuur ongeveer 200 euro kost. Wat moet er verder vervangen worden (heb geen ETKA). Wellicht een sleepring? Het zou helemaal super zijn als ik ook de hoeveelheid regeneratie via de paddles op het stuur kan bedienen.

Dit stuur op het oog:

http://www.happyparts.de/...nic-Passat-B8::30996.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Gisteren gaan tanken: 688 km gehaald met nog 15km actieradius in een Golf 7 GTI. Met echt heel consequent schakelen en het gaspedaal met je kleine teen bedienen op een lange 120km/h Autobahn rit zie ik 1:15 ook nog wel zitten. De start-stop helpt ook enorm, en banden schelen ook 0,1 liter/100km per lettertje. Hier is dat F, dus dat zou al 0,5 liter meer op de 100km moeten gebruiken. Dan kan je nog Euro 98 tanken, wat ook in het verbruik scheelt.

VW heeft toch echt een gigantische stap gezet vanaf de oudere modellen qua verbruik (2.0 ur-TFSI kwam je niet hoger dan 1:10), qua vermogen (220/230pk ipv 200 en 350nm koppel ipv 280nm) en qua betrouwbaarheid (olieverbruik TFSI, roetaanslag etc).

We hebben een Discover Media gen1 systeem, kan ik voor een software update kosteloos naar de dealer of kan dat beter anders? Die kaart is inmiddels zo'n 1,5 jaar oud en klopt geen snars meer van.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

http://www.volkswagen.nl/navigatie-update (én da's gratis!!).

En als je dan even dóór klikt dan kom je voor je MIB1 hier uit: klikje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 23-01-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Potverdrie, dat ik dat niet gevonden heb...
Excuses en bedankt :D

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kuusj98 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:15:
Potverdrie, dat ik dat niet gevonden heb...
Excuses en bedankt :D
Kleine "TIP" erbij: Doe 't vanop een Windows PC mét 7ZIP. Alle andere combinaties willen nog wel eens een vreemd gedrag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
BSOD baby schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:59:
Ben op dit moment 19 en zit eraan te denken om een auto aan te schaffen (eerste auto dus) als ik 20 ben. Ik vond een Volkswagen Polo. Een kleine auto die niet veel verbruikt en ook niet zo veel wegenbelasting voor moet betalen. Zou wel een 2e hands polo worden voor rond de 2k. Slimme keuze? Zou vooral gebruikt worden voor stedentrips en woon/studie verkeer.
Denk prima keuze, ik ben zelf 20 en heb al een halfjaar een Volkswagen Lupo uit 1998.
Heb m wel voor €1000 aangeschaft en zit inmiddels bijna hetzelfde bedrag aan reparatie bij :+

Maar waar ik heel erg van baal is dat ik een 1.0 met 50 PK had gekozen om ''goedkoop'' uit te komen qua verbruik, merk nu wel dat ik wat meer PK's nodig heb wil :9

Polo is geloof ik iets ruimer en de zwakkere motoren hebben 60 PK, zou zelf voor 75 gaan als eerste auto (achteraf gezien)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Vanaf volgende week wissel ik naar een Volkswagen Jetta uit 12-2013, en ik zit te kijken om het audio/navi systeem te vernieuwen. Nu kan dit direct bij Volkswagen, met: https://shop.volkswagen.n...p=jetta&kenteken=6-SXS-13. Zijn er alternatieven, prijstechnisch en met functionaliteit? Heb hier verder 0.0 verstand van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat is behoorlijk wat geld. Je zou kunnen kijken naar de Android systemen, ben je veel minder geld aan kwijt en toch een hartstikke mooi systeem. Inbouwen is ook niet veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Rainesh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:00:
Dat is behoorlijk wat geld. Je zou kunnen kijken naar de Android systemen, ben je veel minder geld aan kwijt en toch een hartstikke mooi systeem. Inbouwen is ook niet veel werk.
Dus, als ik paar pagina's terug kijk zie ik een Carjoying, dat soort zaken? Geen idee of ze goed werken zonder problemen, en hoe het internet heeft voor zaken als google maps. Zou zaken uit dit lijstje moeten kunnen kiezen, inderdaad stuk goedkoper(300-400 euro excl. inbouw).

https://www.carjoying.com...droid-5-1-car-stereo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zebby schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:19:
[...]

Dus, als ik paar pagina's terug kijk zie ik een Carjoying, dat soort zaken? Geen idee of ze goed werken zonder problemen, en hoe het internet heeft voor zaken als google maps. Zou zaken uit dit lijstje moeten kunnen kiezen, inderdaad stuk goedkoper(300-400 euro excl. inbouw).

https://www.carjoying.com...droid-5-1-car-stereo.html
Er is een heel GoT android auto radio topic :)

Zover ik het werkend gezien heb, werkt het perfect. GPS signaal wordt netjes opgevangen en gebruikt in apps zoals Maps of Sygic etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Vandaag bij de shell geweest bij de proostwetering in Utrecht. Daar hebben ze een gloednieuwe wasstraat waar ze zelfs interieur doen nu. Ik was 20 euro kwijt, inclusief interieur. Tijdens het wachten krijg je een gratis kop koffie bij de pomp.

Zie hier het resultaat :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZhZSVsEURWe8oi38IQkqsbzb/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JYjr7R6slBxhKeq7MWfJQGQs/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4dXkisLYBWDbncxtXqw08EPQ/full.jpg

Erg netjes, al zeg ik het zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dat moet ik eigenlijk ook, het woord "vies" staat al weken in de zwarte troep op de kofferbak klep :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Vraagje (gaat over mijn scirocco, 2010 1.4 tsi 160pk dsg):
Ik heb de laatste paar weken last van de melding dat mijn linker of rechter (wisselt steeds) lamp kapot is. Gaat daarna uit en komt paar minuten later weer terug. Ik heb daarna mijn lampen in de headunits al vervangen voor philips white versions. Dus die zijn het niet. Ik heb het gevoel dat het vooral sochtends is, als het koud is.
Mijn vraag:
De melding die hij geeft kan deze ook komen van de DRL's?
In augustus zijn mijn DRL lampjes vervangen voor leds, deze hebben perfect gewerkt. Misschien dat ze nu aan het opraken zijn?

Als dat het geval is, hoe krijg ik deze drl's eruit. Op internet vind ik alleen filmpjes van auto's met mistlampen. Ze trekken dan het rooster los en kunnen de drl's los maken. Ik twijfel echter of het bij anders moet. Ik heb het gevoel dat het plastic 1 geheel is?

Iemand ervaring? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Klinkt als canbus storingen, komt vaak voor met lage temperaturen en de wat minder dure lampen. Je halogeen koplampen horen geen storing te geven, maar ik denk dat het door je led drl komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Darkvisje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:50:
[...]
Mijn vraag:
De melding die hij geeft kan deze ook komen van de DRL's?
In augustus zijn mijn DRL lampjes vervangen voor leds, deze hebben perfect gewerkt. Misschien dat ze nu aan het opraken zijn?

Als dat het geval is, hoe krijg ik deze drl's eruit. Op internet vind ik alleen filmpjes van auto's met mistlampen. Ze trekken dan het rooster los en kunnen de drl's los maken. Ik twijfel echter of het bij anders moet. Ik heb het gevoel dat het plastic 1 geheel is?

Iemand ervaring? Thanks!
De pre-facelift Scirocco III heeft geen DRL (DRL gaat af fabriek via het dimlicht en kan evt. worden omgeprogrammeerd naar de mistlampen), ik neem dat je de twee altijd brandende standlichtjes net boven de mistlampen bedoelt (waar ook het knipperlicht in zit)?

[edit]
Als je inderdaad de standlichtjes bedoelt, hoe deze te vervangen staat gewoon in je instructieboekje (pagina's 289 en 290), zie onder. Overigens worden deze lampjes in het boekje enigszins verwarrend 'stadslicht' genoemd.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/261/31738913383_2572e0259f_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/466/32398268922_f0016edb7f_b.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Weemism op 27-01-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Ja klopt! die bedoelde ik sorry! en ik had die inderdaad gevonden. Alleen gaat het mij erom of die lampjes ook de errors kunnen veroorzaken die nu af en toe naar voren komen? Als dat zo is vervang ik ze gewoon.

En het misleidende is dat mijn scirocco 3 geen mistlampen heeft en het kapje er dus net iets anders uit ziet (ik had het gevoel dat het 1 geheel was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Darkvisje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:19:
Ja klopt! die bedoelde ik sorry! en ik had die inderdaad gevonden. Alleen gaat het mij erom of die lampjes ook de errors kunnen veroorzaken die nu af en toe naar voren komen? Als dat zo is vervang ik ze gewoon.
[...]
Ik ben het denk ik met Rainesh eens dat het waarschijnlijk de aftermarket ledlampjes zijn die een canbusstoring veroorzaken. Wordt in dat geval dus inderdaad ofwel vervangen door de originele gloeilampjes, of met nieuwe (kwaliteits-)ledjes, danwel compleet nieuw armatuurtje zoals bijvoorbeeld het onderstaande erin zetten. Veiligste is denk ik hoe dan ook gewoon weer gloeilampjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NTk4WDY1OQ==/z/k2cAAOSwBnVW8oNr/$_1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Als ik maar weet dat die melding daar vandaan komt, dan is het prima! Dan bestel ik gewoon een setje nieuwe. Ze hebben het immers een half jaar gewoon goed gedaan!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Darkvisje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:30:
Als ik maar weet dat die melding daar vandaan komt, dan is het prima! Dan bestel ik gewoon een setje nieuwe. Ze hebben het immers een half jaar gewoon goed gedaan!

Thanks!
Geen garantie dat dat ook het probleem is hoor! Misschien goed dus om eerst even te testen met standaard gloeilapjes (kosten maar een paar euro), voordat je er voor een hoger bedrag weer LED in zet.

Deze lampjes horen overigens meerdere jaren mee te gaan, een half jaar voor LED is extreem kort, mijn standaard gloeiertjes (met een normaal veel kortere levensduur dan LED) zitten er al sinds 2012 (af fabriek) in en heb ik nog nooit hoeven vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Weemism schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Geen garantie dat dat ook het probleem is hoor! Misschien goed dus om eerst even te testen met standaard gloeilapjes (kosten maar een paar euro), voordat je er voor een hoger bedrag weer LED in zet.

Deze lampjes horen overigens meerdere jaren mee te gaan, een half jaar voor LED is extreem kort, mijn standaard gloeiertjes (met een normaal veel kortere levensduur dan LED) zitten er al sinds 2012 (af fabriek) in en heb ik nog nooit hoeven vervangen.
Ja klopt maar dit waren gewoon chinese ebay dingetje, ik heb de orginele ook nog dus die gaan er gewoon even in. Bij mijn philips zaten er ook bij. Moet alleen ff kijken of dat de zelfde zijn anders gaan die erin :)

We gaan het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:26
Zebby schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:51:
Vanaf volgende week wissel ik naar een Volkswagen Jetta uit 12-2013, en ik zit te kijken om het audio/navi systeem te vernieuwen. Nu kan dit direct bij Volkswagen, met: https://shop.volkswagen.n...p=jetta&kenteken=6-SXS-13. Zijn er alternatieven, prijstechnisch en met functionaliteit? Heb hier verder 0.0 verstand van...
Wat zijn je vereisten? BT streaming, nav, usb?

En heeft je auto van die dikke of dunne interieur knoppen? Op basis daarvan kun je makkelijk een selectie maken.

De radio die je hebt geselecteerd is het absoluut niet waard. 1000 EUR en je hebt nog kans dat het wordt gestolen. Dat ligt ook aan waar je woont.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
D3nnisd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:17:
Vandaag bij de shell geweest bij de proostwetering in Utrecht. Daar hebben ze een gloednieuwe wasstraat waar ze zelfs interieur doen nu. Ik was 20 euro kwijt, inclusief interieur. Tijdens het wachten krijg je een gratis kop koffie bij de pomp.

Zie hier het resultaat :D

Erg netjes, al zeg ik het zelf!
Bij het woordje wasstraat haakte ik af :+

Zelfs in de winter als het vriest doe ik het nog met de hand, lekker stomen :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wCCcqEB.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 27-01-2017 16:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:22
Vandaag ook de auto wezen wassen. Het zonnetje nodigde wel uit om ook meteen wat plaatjes te schieten. Daar wil ik uiteraard graag wat van delen. Een selectie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wy420Bdl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vz5B8fnl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2zFYiOQl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MUxGiznl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1BGuW9wl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BibZuXTl.jpg

(Geschoten met iPhone 6S, filters uit Photos macOS Sierra)

[ Voor 80% gewijzigd door bokkow op 29-01-2017 19:15 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Pagina: 1 ... 26 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.