Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 89 Laatste
Acties:
  • 448.939 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 20:46
Een algehele update over mijn Scirocco:

Twee weken terug begon de koppeling dus te slippen bij hogere toerentallen bij de oneven versnellingen... Ofwel, minimaal een van de twee koppelingen was versleten, uiteraard werd hier geen coulance op geboden. En aangezien het aanpassen van de DSG software al op het verlanglijstje stond was dit het moment om dat vooruit te schuiven tegelijk met het vervangen van de koppelingen bij VAG Techniek in Nuenen.

En ondanks de (onverwachte) kostenpost ben ik nu 500KM verder blij met de ingreep! De schakelmomenten zijn een stuk beter, er wordt nu geschakeld bij 2200RPM en trekt lekker door als je flink gas geeft tot ongeveer 6700RPM (is ook verhoogd). Het schakelen zelf is ook iets feller en de DSG-farts zijn er gelukkig ook nog steeds bij want dat klinkt toch wel lekker. Nog op geen moment schokte de auto bij lage toerentallen/bochten zoals met de fabrieks-software wel gebeurde. Uit een bocht wordt er direct gereageerd op het geven van gas en ook bij het afremmen en direct weer optrekken bij een overspringend verkeerslicht, acceleratie is er eigenlijk direct. Wanneer je 100 rijdt en je wil accelereren zonder vol in te trappen dan wordt er netjes een versnelling terug geschakeld waar voorheen door werd getrokken in de hoogste versnelling. Het gaat gewoon in zn geheel allemaal een stuk soepeler.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Eddos schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:26:
Golf GTE specifieke vraag; is dat kunstmatige motorgeluid in GTE-modus ook uit te zetten via vcds oid?
Ik wil een F1 motor geluid

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Koop een Dyson stofzuiger, zelfde geluid :9

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Weet iemand hoe ik de automatische volumeregeling kan uitzetten bij een discover media, mocht deze erop zitten? Dan bedoel ik niet de snelheidsafhankelijke volumeregeling. Bij het luisteren van muziek wordt op willekeurige momenten de volume automatisch aangepast zelfs op cruisecontrol, de ene keer hard, de andere keer zacht. Heb in handleiding en in uitgebreide instellingen op discover media geprobeerd, maar geen resultaat of ik kijk verkeerd. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Rainesh: Heb jij op een Golf 7 met regensensor de functie "Automatisch Na-Wissen" bij de ruitenwissers vóór ooit aan de praat gekregen? (De wisser áchter doet dit wel perfect).

Optie zit in "09" (Central Electronics) -> "10" (Adaptions) -> Windshield wiper-Traenenwischen Front Status.

Ik kan bij m'n eigen auto die functie active zetten al wat ik wil maar er komt géén extra slag van de wissers na de reguliere 3 slagen bij het sproeien :)

P.S. Met een naam als "RAIN esh" zou jij de aangewezen persoon moeten zijn om dit te weten, toch? 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 03-01-2017 16:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:17
Logi schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:02:
Weet iemand hoe ik de automatische volumeregeling kan uitzetten bij een discover media, mocht deze erop zitten? Dan bedoel ik niet de snelheidsafhankelijke volumeregeling. Bij het luisteren van muziek wordt op willekeurige momenten de volume automatisch aangepast zelfs op cruisecontrol, de ene keer hard, de andere keer zacht. Heb in handleiding en in uitgebreide instellingen op discover media geprobeerd, maar geen resultaat of ik kijk verkeerd. :?
Bij de Pro zit het er wel in, media weet ik niet zeker maar iig bij de Pro kun je het aanpassen. Denk het wel aangezien zelfs mijn RNS310 het al had :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:00:
@Rainesh: Heb jij op een Golf 7 met regensensor de functie "Automatisch Na-Wissen" bij de ruitenwissers vóór ooit aan de praat gekregen? (De wisser áchter doet dit wel perfect).

Optie zit in "09" (Central Electronics) -> "10" (Adaptions) -> Windshield wiper-Traenenwischen Front Status.

Ik kan bij m'n eigen auto die functie active zetten al wat ik wil maar er komt géén extra slag van de wissers na de reguliere 3 slagen bij het sproeien :)

P.S. Met een naam als "RAIN esh" zou jij de aangewezen persoon moeten zijn om dit te weten, toch? 8)
Doet de auto toch standaard? Heb nooit de optie aangezet, alleen voor achteren. Het nawissen gebeurd vaak pas tijdens rijden en na een aantal tellen.

Krijg zondag een golf 7 dan kijk ik even voor je. Heb je al via Discovery een reset van de instellingen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:04:
[...]

Doet de auto toch standaard? Heb nooit de optie aangezet, alleen voor achteren. Het nawissen gebeurd vaak pas tijdens rijden en na een aantal tellen.

Krijg zondag een golf 7 dan kijk ik even voor je. Heb je al via Discovery een reset van de instellingen gedaan?
Een Golf 6 doet dit standaard, net zoals m'n Sciriocco MY11 dit ook standaard deed. Ik zat afgelopen week toevallig eens door de opties van m'n Golf VII heen te lopen omdat ik het raar vond dat m'n ramen niet dicht gingen terwijl 't regende en zag dat de optie "Na-Wissen" ook op "disabled" stond.

Rain-Close zijn 3 aanpassingen onder "09" -> "2 Access Control" en ook daarvan moet ik nog even testen óf ze op de "VII" wel willen werken.

Golf VII heeft wel meer "rare" zaken. De "Battery Status" uitlezen in het MFD is ook niet vindbaar onder "17 - Instruments" (dus misschien dat je daar ook naar kunt kijken bij die Golf) :+

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 03-01-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:38:
[...]

Een Golf 6 doet dit standaard, net zoals m'n Sciriocco MY11 dit ook standaard deed. Ik zat afgelopen week toevallig eens door de opties van m'n Golf VII heen te lopen omdat ik het raar vond dat m'n ramen niet dicht gingen terwijl 't regende en zag dat de optie "Na-Wissen" ook op "disabled" stond.

Rain-Close zijn 3 aanpassingen onder "09" -> "2 Access Control" en ook daarvan moet ik nog even testen óf ze op de "VII" wel willen werken.

Golf VII heeft wel meer "rare" zaken. De "Battery Status" uitlezen in het MFD is ook niet vindbaar onder "17 - Instruments" (dus misschien dat je daar ook naar kunt kijken bij die Golf) :+
Doe ik.

Rain close werkt alleen tot bouwjaar/modeljaar 2014. 3 aanpassingen nodig in 09 - adaptions en 2 aanpassingen in 09 - RLS (bit 2 en 3 dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:16
Als je een accu plaatst of vervangt in een Golf VII en je vult niet de juiste gegevens (BEM informatie) in de boordcomputer. Bijv. de merkcode en het serienummer, maar wel juiste Ah. Kan dit, op ten duur, problemen geven?

Bij staat namelijk in mijn auto wel de juiste Ah, maar bij de merkcode JCB en bij het serienummer 1111111 :?

Het gaat hier om een Exide EPB accu van 59Ah, dus het zou dan TU3 moeten zijn als merkcode :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Systeem moet weten wat voor accu erin zit. Want de waardes van de accu moet het systeem weten. Er kan dan onjuiste informatie doorgegeven worden als het niet ingeleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Wie stelt dit eigenlijk in als je een gloednieuwe auto hebt gekocht? De VW fabriek of je dealer?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor zover ik weet maakt het niet veel uit wat voor een "merk" accu er geplaatst is, het maakt wél (veel) uit wat voor een startspanning dat ding kan leveren en wat de nominale spanning is (én blijft). Het "Start-Stop" systeem is hier bijvoorbeeld volledig van afhankelijk.

Waardes worden af-fabriek "default" meegegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 03-01-2017 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Rainesh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Doe ik.

Rain close werkt alleen tot bouwjaar/modeljaar 2014. 3 aanpassingen nodig in 09 - adaptions en 2 aanpassingen in 09 - RLS (bit 2 en 3 dacht ik)
Rainclose voor een MK7:

1.    Auto Rain Close -mk7 VCDS tweak - (Takk til EL-John som testet og bekreftet at denne fungerte)
Background
It's fair to say that the Auto RainClose tweak has had a dubious infancy when applied to MQB platform vehicles like the mk7 Golf. My understanding from conversations on various forums is that problems were first encountered with this tweak because of the new sensor that was installed in these cars.

In previous models, VW used a "RLS" (i.e. Rain Light Sensor) to control Auto RainClose. However, in many of the mk7 models, the sensor that was introduced was the "RLFS" (Rain Light Humidity Sensor, or in German, Regen, Licht, Feuchte Sensor). Some VCDS auto-scan listings now report this new sensor as its Anglicized name, "RLHS" and of late, the RLS seems to have re-appeared in some mk7 scan reports (particularly in NAR cars).

As a result of early problems with the Auto RainClose tweak, the folk at Ross Tech (i.e. the inestimable Dana) modified the VCDS software so that it would communicate correctly with these new sensor units. The first SW version in which these changes appeared was Beta ver. 14.6.1. At the time of writing, Ross Tech has advised that their Beta software (i.e. currently Beta 14.8.1) is still the only version with the necessary smarts to talk to the sensors on mk7 vehicles. Doubtless, in the fullness of time (to quote Sir Humphrey Appleby), RT's non-beta software will be modified to accommodate these new sensors.

Edit - Nov 2014: Ross-Tech's full version software (SW version commencing with the number "14", or greater) is now able to fully communicate with the rain sensors in mk7 vehicles.

The material in these instructions have been sourced from numerous forums and a skeletal version of these procedures can be found on the Stemie.de site.

Particular acknowledgement is given to the findings of the folk on the VCDS thread on VWvortex. In addition, recognition must also be given to those talented and amazing VCDS gurus on the Ross Tech forum for unravelling the early problems with the RLFS. Thanks to you all for your valuable contributions.

A word of caution for those that wish to proceed. This is one of the more complex tweaks and as a result, particular care and precision in following these instructions is required. Feedback from others indicates that a few have not been able to make this tweak work albeit I have received lots of reports of its successful implementation. If you fall into the latter category-congratulations. For those in the former category, please revert all settings to their original values (and re-check the entries for "opening and closing" in the Discover media screen which may have altered because of the factory reset process-see part 3 of these instructions). And, if you have implemented this tweak and you want to revert back to the car's original settings, make sure that you use RT's Beta software for the roll-back process.

If others can add to the information in these tweak instructions, please do so. If you want to PM, I'll undertake to modify this post with any updates - or you can add your own separate post to this thread.
For ease of understanding, these instructions have been broken-up into three discrete parts as follows (it is recommended that the instructions should be followed in the sequence listed):
This Post
Part 1: Auto RainClose - Coding Changes
Post #230
Part 2: Auto RainClose - Adaptation Channel Changes
Part 3: Auto RainClose - In-Car, setup procedures
All parts must be completed

Ross-Tech software version commencing with a number "14", or greater must be used for this tweak

Part 1: Auto RainClose - Coding Changes
1. From the Installed tab on the Select Control Module screen, select 09-Cent. Elect.
2. On the Open Controller screen for address 09 - Cent. Elect., click the Coding - 07 tab
3. When the screen below opens, click on the pull-down down tab in the middle of the screen (as shown next to the red arrow). As indicated in the picture, the BCM (Body Control Module) has two "slave" modules, one of which is the RLFS
4, Select RLFS and click on the Long Coding Helper tab.
http://i.imgur.com/oeLX4Np.png
Note 1: on some mk7 vehicles, the slave module will be RLS, or RLHS

5. Select Byte 0 and place a tick in Bit 1 and Bit 2 as shown in the picture below. Exit this screen
http://i.imgur.com/mmC3m1Y.png
6. When the screen below appears, ensure that the New coding box contains the Hexadecimal value 06A8DD Click the Do it! tab. Go back to the open controller screen
http://i.imgur.com/KEjMKpq.png
Note 2: some forums report "error 31" message at this point. If this error message appears, manually enter 06A8DD into the New coding box instead of using the Long Coding Helper. Then click the Do it! tab
Note 3: On some mk7 vehicles, the default coding string for the rain sensor is 01E8DD. If this is the case, the required hexadecimal value in the new coding box is 07E8DD.

Part 2: Auto RainClose - Adaptation Channel Changes
7. Once the Open Controller screen appears for address 09, click Security Access -16 tab
8. When the Security Access window opens, enter the magic number for the Body Control Module as per the dialogue balloon (i.e. 31347). Click the Do it! tab
9. When the Open Controller screen re-appears, click Adaptation - 10

10 . From the pull-down channel menu, select (15)-Access control 2-Regenschliessen_ein_aus. and select active in New value box. Click Do it! tab
http://i.imgur.com/KDvmEpv.png

11. Select (16)-Access control 2-Regenschliessen_art and select Permanent in New value box. Click Do it! tab
http://i.imgur.com/WPY3tVU.png

12. Select (28 )-Access control 2-Menuesteuerung Regenschliessen and select active in New value box. Click Do it! tab.
http://i.imgur.com/pmC8Azf.png

Note 4: this adaptation channel change adds "Automatic closing in rain" as an option-panel in the Discover Media menu screen (see Part 3)
13. Exit the VCDS software and remove VCDS cable from the OBDII port

Part 3: Auto RainClose - In-Car, setup procedures
Auto RainClose - Factory reset procedure
This tweak requires that the control unit be reset after the coding changes above have been made. This is done using the following steps:
1.    Press the CAR button on the RH side of the Discover media Unit
2.    Press the set-up panel on the bottom RH side of the screen
3.    Select Factory Setting panel (it's the very last entry on the list)
4.    On the Factory Setting screen, select Opening and Closing
5.    Press the Reset panel

Auto RainClose -Menu enabling procedure
For Auto RainClose to work, the function must first be enabled in the Discover media screen. This is done using the following steps:
6.    Press the CAR button on the RH side of the Discover media Unit
7.    Press the set-up panel on the bottom RH side of the screen
8.    Press the Opening and Closing panel
9.    Place a tick in the Automatic closing in rain panel as shown in the picture below.
10. Make sure that the settings for all other options in Opening and closing are appropriate and that they have not been changed by the factory reset process above (e.g. check thatConvenience opening option isn't set to "off")
11. Exit the screen

http://i.imgur.com/VgyxQ74.png?1
source - 3askoul/www.Golfmk7.com

Auto RainClose - Test and operating procedure
12. Make sure that the wiper stalk is in the rain sensing position (i.e. up one position) and that the headlights are switched to the Auto position
13. Wind down one, or more windows, and/or sunroof
14. exit and lock the vehicle using the remote fob or KESSY
15. Wait a minute, or two and pour water on the rain sensor, or tap the rain sensor with your fingers.
16. The open window(s)/sunroof should close

Note 5: a further feature of this tweak is that if the window(s)/sunroof is left open for an extended time (generally overnight) without rain, or intervention, the open aperture(s) will be automatically shut.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rene schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:53:
[...]

Rainclose voor een MK7:

Note 5: a further feature of this tweak is that if the window(s)/sunroof is left open for an extended time (generally overnight) without rain, or intervention, the open aperture(s) will be automatically shut.
Dit is inderdaad de codering die ik altijd doe. Doe het altijd handmatig naar 06A8DD. Gelukkig heb ik dus altijd de juiste codering/werkwijze gebruikt. Maar dat het aangepast was in de software wist ik niet. Dus het zou dus ook bij 2014+ moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 03-01-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:57:
[...]

Dit is inderdaad de codering die ik altijd doe. Doe het altijd handmatig naar 06A8DD. Gelukkig heb ik dus altijd de juiste codering/werkwijze gebruikt. Maar dat het aangepast was in de software wist ik niet. Dus het zou dus ook bij 2014+ moeten werken.
Ik ga 't nú niet meer testen maar ik heb de aanpassing(en) gemaakt op m'n eigen 2014 (MY15) Highline/GTD met de huidige 16.8.4 software dus 't zou moeten werken. Heb ook een sunroof dus.... let it rain :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als je sunroof hebt, heb je dan ook comfort openen met sleutel op "open" gezet ipv tilt? Dat moet namelijk ook dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zal er morgen eens even naar kijken maar volgens mij staat dat al correct ingesteld. Auto staat nu weer bij de dealer vanwege die navigatie issues. Een paar weken geleden hebben ze de GPS antenne al vervangen maar dat gaf niet 't gewenste resultaat, helaas. Afgelopen week in Oostenrijk wilde m'n auto liever over de ski-pistes richting de gondel dan over de weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net vreemde dingen meegemaakt met mijn Golf 7 1.2 tsi. Bij starten koud schudde/trilde de motor voor 20 sec en toen liep de motor goed. Paar dagen geleden leek de motor in te houden (duidelijk te voelen) en hield in terwijl gas gaf waardoor de auto hikte als het ware en daarna was het weg. Ik hoop dat het tijdelijk is. Ik weet nog niet bij wie ik de auto kan uit laten lezen. Misschien komt er wat boven water.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
itsalex schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:25:
Ik heb net vreemde dingen meegemaakt met mijn Golf 7 1.2 tsi. Bij starten koud schudde/trilde de motor voor 20 sec en toen liep de motor goed. Paar dagen geleden leek de motor in te houden (duidelijk te voelen) en hield in terwijl gas gaf waardoor de auto hikte als het ware en daarna was het weg. Ik hoop dat het tijdelijk is. Ik weet nog niet bij wie ik de auto kan uit laten lezen. Misschien komt er wat boven water.
apart, nog nooit eerder gehoord. Maar de bobines van de 1.2 zijn niet zo best, worden vaak vervangen. Uit welke regio kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:25:
[...]

apart, nog nooit eerder gehoord. Maar de bobines van de 1.2 zijn niet zo best, worden vaak vervangen. Uit welke regio kom je?
Daar dacht ik ook al aan maar ze zijn met 54000 km geloof ik vervangen althans zo uit mijn hoofd gezegd.

Ik woon in de rook van Amsterdam/Schiphol (letterlijk en figuurlijk (de zwarte vegen van kerosine schraap ik zo van mijn loungeset af buiten)).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
itsalex schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:01:
[...]

Daar dacht ik ook al aan maar ze zijn met 54000 km geloof ik vervangen althans zo uit mijn hoofd gezegd.

Ik woon in de rook van Amsterdam/Schiphol (letterlijk en figuurlijk (de zwarte vegen van kerosine schraap ik zo van mijn loungeset af buiten)).
Ik zit in Voorburg als je het uit wilt laten lezen. Is een kort ritje van pakweg 20min. Stuur maar even een PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
bokkow schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:52:
Een algehele update over mijn Scirocco:

Twee weken terug begon de koppeling dus te slippen bij hogere toerentallen bij de oneven versnellingen... Ofwel, minimaal een van de twee koppelingen was versleten, uiteraard werd hier geen coulance op geboden. En aangezien het aanpassen van de DSG software al op het verlanglijstje stond was dit het moment om dat vooruit te schuiven tegelijk met het vervangen van de koppelingen bij VAG Techniek in Nuenen.

En ondanks de (onverwachte) kostenpost ben ik nu 500KM verder blij met de ingreep! De schakelmomenten zijn een stuk beter, er wordt nu geschakeld bij 2200RPM en trekt lekker door als je flink gas geeft tot ongeveer 6700RPM (is ook verhoogd). Het schakelen zelf is ook iets feller en de DSG-farts zijn er gelukkig ook nog steeds bij want dat klinkt toch wel lekker. Nog op geen moment schokte de auto bij lage toerentallen/bochten zoals met de fabrieks-software wel gebeurde. Uit een bocht wordt er direct gereageerd op het geven van gas en ook bij het afremmen en direct weer optrekken bij een overspringend verkeerslicht, acceleratie is er eigenlijk direct. Wanneer je 100 rijdt en je wil accelereren zonder vol in te trappen dan wordt er netjes een versnelling terug geschakeld waar voorheen door werd getrokken in de hoogste versnelling. Het gaat gewoon in zn geheel allemaal een stuk soepeler.
Ik zal ook even mijn verhaal doen over de scirocco die ik nu heb vanaf maart.
160pk dsg met 38.000 op de teller gekocht.Ik ben echt nog steeds verlieft op deze auto. De lijnen zijn briljant en hij rijdt echt super fijn!

nu zit ik op 61.000km en op 1ste kerstdag ging na het optrekken heel even mijn motorlampje knipperen. Maar merkte niks, 2 dagen laten gebeurde het weer heel even. Wederom niks te merken.
Wat ik wel hoor is dat als ik met een koude motorstart. Heel even een ratel hoor, ben bang dat ik last heb van het algemene ketting probleempje. Gelijk een afspraak gemaakt bij Hans Sloots voor aanstaande dinsdag. Als het tegenzit moet de nokkenasversteller ook vervangen worden grapje van rond de 1500 euro.
Als de nokkenasversteller niet is versleten zit ik op de 900 euro. incl een Motorflush.

Ik laat hem sowieso uitlezen dinsdag voor er wat gedaan word misschien valt het allemaal wel mee!
Wellicht dat ik voor de zomer als alles gecontroleerd is en evt vervangen hij ook wel een aanpassing krijgt op de DSG bak + een chip van JD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Rainesh schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:03:
[...]

Ik zit in Voorburg als je het uit wilt laten lezen. Is een kort ritje van pakweg 20min. Stuur maar even een PM
Heb jij ooit al problemen gehad dat de 09-controller geen instellingen wilt onthouden?

Wat ik ook probeer, het ding wil niet onthouden. Long coding toont de aangepaste code. Ik klik "do it" en geeft code accepted.

Maar als ik dan terug ga kijken, staan alle instellingen zoals ervoor -_-
En het heeft gewerkt..Ik merkte het toen mijn deuren niet automatisch meer sluiten als ik rij...wat altijd gewerkt heeft (zelf aangepast ooit). :'( :'(

(Ps met 2 kabels getest en andere aanpassingen gaan wel. Enige wat er gebeurd is, is update van computer en van dieselsjoemelsoftware :p)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
azz_kikr schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Heb jij ooit al problemen gehad dat de 09-controller geen instellingen wilt onthouden?

Wat ik ook probeer, het ding wil niet onthouden. Long coding toont de aangepaste code. Ik klik "do it" en geeft code accepted.

Maar als ik dan terug ga kijken, staan alle instellingen zoals ervoor -_-
En het heeft gewerkt..Ik merkte het toen mijn deuren niet automatisch meer sluiten als ik rij...wat altijd gewerkt heeft (zelf aangepast ooit). :'( :'(

(Ps met 2 kabels getest en andere aanpassingen gaan wel. Enige wat er gebeurd is, is update van computer en van dieselsjoemelsoftware :p)
Nee nooit eigenlijk. Originele kabel en laatste software? Is het alleen in 09? Om wat voor auto gaat het? En welke aanpassingen wil je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:43:
[...]

Nee nooit eigenlijk. Originele kabel en laatste software? Is het alleen in 09? Om wat voor auto gaat het? En welke aanpassingen wil je doen?
Is enkel module 09. Ik heb voor de grap eens paar dingen in NAv enzo verzet of in ABS, dat gaat zonder problemen. 09 geeft geen fouten maar neemt de wijzigingen niet.

Ik probeer autoclose/open van deuren terug aan te zetten + Cold test van mijn nummerplaat verlichting uit te schakelen. Na onderhoud + "dieselgate"-update merk ik dat dit niet meer werk.

Ja, is heel vreemd. Ik heb zowel met originele kabel als met "minder originele" kabel getest..beiden doen hetzelfde. Ik ben het ook nog nooit tegengekomen. Hier gaat het om een 03/11 TDI Tiguan.

Straks eens proberen met computer van vriend en op zijn wagen. Kunnen we uitzoeken of het aan de wagen/pc/kabel ligt.

Nee, ik dacht...aangezien jij ook veel verschillende wagens gedaan had, mss dat je ook iets vergelijkbaar voorgehad hebt. Nog wat klooien. Ik post wel als ik iets vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Autoclose kun je via je boordcomputer in je tellerbak instellen. Hoeft niet perse via vcds en als je dat alsnog wilt doen. Kijk onder adaptiekanalen, daar staat het ook.

Maar maak je wel vooraf een scan + logfile voordat je voor de grap aan gaat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:53:
Autoclose kun je via je boordcomputer in je tellerbak instellen. Hoeft niet perse via vcds en als je dat alsnog wilt doen. Kijk onder adaptiekanalen, daar staat het ook.

Maar maak je wel vooraf een scan + logfile voordat je voor de grap aan gaat passen?
Is niet de eerste keer dat ik die dingen aanpas. Waren waarden die weinig of geen invloed hebben.

Maaaaaar het is wel gefixed...

Op andere wagen ging alles perfect. Met andere pc op mijn wagen. Noppes.
Ik wist dat je voor sommige controllers, je deuren moet ontgrendelen opdat ze anders niet werken/fouten geven. Maar dat had ik gedaan. We dachten naar de garage te rijden, vriend wou tas op achterbank zetten en kreeg deur niet open. 8)7 Lap.

Wil ik starten.....tsjak tsjak tsjak. Batterij leeg :+ :+ :+
Batterij uurtje of 2 aan de lader gehangen. Nu gaan alle deuren terug open EN hij onthoudt de wijzigingen in de 09 - controller.

Blijkbaar met platte batterij / niet alle deuren ontgrendeld, wil die dus niets onthouden in die 09 controller. Ik kreeg ook geen fouten (behalve dan licence plate fout, dat nu ook in orde is). :+ :o

Autolock/Autounlock/license plate fout/ coming home/going away tallemaal kunnen inschalen en werken nu terug allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ah mooi :) Je moet altijd je deuren ontgrendeld hebben als je gaat coderen.

Geen rain close gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat had je tijdens een "Auto Scan" ook ineens kunnen zien :) VCDS geeft dan keurig een melding terug dat er géén volledige toegang is tot die module. Maar: Mooi dat je 't zelf gevonden hebt.

Ik heb sinds vanmiddag m'n auto weer terug nadat 'ie weer een overnachting gehad heeft bij de dealer. Vorige keer is de GPS antenne vervangen, deze keer de kabel vanaf de antenne-voet náár de navigatie module......

Probleem is echter nog niet weg :'(

Dealer gaat nu met PON schakelen om de navigatie module onder garantie te laten vervangen (auto is van week 37, 2014 en ik ben de eerste eigenaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Darkvisje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:09:
[...]

Ik zal ook even mijn verhaal doen over de scirocco die ik nu heb vanaf maart.
160pk dsg met 38.000 op de teller gekocht.Ik ben echt nog steeds verlieft op deze auto. De lijnen zijn briljant en hij rijdt echt super fijn!

nu zit ik op 61.000km en op 1ste kerstdag ging na het optrekken heel even mijn motorlampje knipperen. Maar merkte niks, 2 dagen laten gebeurde het weer heel even. Wederom niks te merken.
Wat ik wel hoor is dat als ik met een koude motorstart. Heel even een ratel hoor, ben bang dat ik last heb van het algemene ketting probleempje. Gelijk een afspraak gemaakt bij Hans Sloots voor aanstaande dinsdag. Als het tegenzit moet de nokkenasversteller ook vervangen worden grapje van rond de 1500 euro.
Als de nokkenasversteller niet is versleten zit ik op de 900 euro. incl een Motorflush.

Ik laat hem sowieso uitlezen dinsdag voor er wat gedaan word misschien valt het allemaal wel mee!
Wellicht dat ik voor de zomer als alles gecontroleerd is en evt vervangen hij ook wel een aanpassing krijgt op de DSG bak + een chip van JD.
Ah mooi man! Fotootje kan geen kwaad!

Klinkt als een vervelend probleem, als je een overmatige ratel hoort bij het starten dan denk ik ook direct aan de ketting/kettingspanner. Maar zie niet meteen waarom dit te maken heeft met nokkenasversteller? En wat is een motorflush? Laat je niet teveel meteen aanpraten he ;)

DSG kuurtje is een aanrader! Ben er heel content mee, zo haal je veel meer uit je dubbele koppeling automaat! Over een chip zit ik te twijfelen, hij trekt vlot zat weg nu. Maar een mooie ronde 200PK/300NM is niet verkeerd natuurlijk daarbij rij ik nu al netjes warm en op 98.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
bokkow schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:29:
[...]

Ah mooi man! Fotootje kan geen kwaad!

Klinkt als een vervelend probleem, als je een overmatige ratel hoort bij het starten dan denk ik ook direct aan de ketting/kettingspanner. Maar zie niet meteen waarom dit te maken heeft met nokkenasversteller? En wat is een motorflush? Laat je niet teveel meteen aanpraten he ;)

DSG kuurtje is een aanrader! Ben er heel content mee, zo haal je veel meer uit je dubbele koppeling automaat! Over een chip zit ik te twijfelen, hij trekt vlot zat weg nu. Maar een mooie ronde 200PK/300NM is niet verkeerd natuurlijk daarbij rij ik nu al netjes warm en op 98.
DSG tuning is inderdaad erg fijn, alleen al het schakelen als je normaal rijdt.. wat een verademing!
Bij 80%+ gas schakelt mijn DSG nu ook met 0.36 seconde in plaats van 0.8 :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Famous schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:02:
[...]

DSG tuning is inderdaad erg fijn, alleen al het schakelen als je normaal rijdt.. wat een verademing!
Bij 80%+ gas schakelt mijn DSG nu ook met 0.36 seconde in plaats van 0.8 :+
En wat kost zo'n dsg kuurtje ongeveer? De nokkenasversteller word gewoon gecheckt en indien nodig vervangen. Hans sloots is een hele bekende in de vag sport scene en is de monteur van JD engineering.

De motor flush kost 150 euro, door directe inspuiting van benzine komt er koolaanslag in de motor. Door de flush word er direct een oplosmiddel gespoten waar door de koolaanslag oplost. Zijn meerdere mensen die dit gedaan hebben op het vag forum met goed resultaat.

Even geen software om er een tumbnail van te maken, maar staat er nu zo bij:
http://i.imgur.com/vLwSbMe.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Je gaat dus geen motorflush doen maar een intake cleaning :) Motorflush is je blok spoelen vanwege aangekoekte motorolie.

Hans Sloot is inderdaad een hele goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Na 2 maanden rijden in mijn Passat (B8) begin ik me toch te storen aan de Coming Home functie, ik kan er niet aan wennen dat ik even aan de groot licht schakelaar moet trekken om hem te aktiveren vòòr het uitstappen. Mijn vorige auto (Focus Titanium) had dit super mooi en standaard.

Kan dit in het systeem aangepast worden, weet iemand dat? In mijn Systeem Menu kon ik het niet vinden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
adis schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:44:
Na 2 maanden rijden in mijn Passat (B8) begin ik me toch te storen aan de Coming Home functie, ik kan er niet aan wennen dat ik even aan de groot licht schakelaar moet trekken om hem te aktiveren vòòr het uitstappen. Mijn vorige auto (Focus Titanium) had dit super mooi en standaard.

Kan dit in het systeem aangepast worden, weet iemand dat? In mijn Systeem Menu kon ik het niet vinden in ieder geval.
Ja moet met vagcom aangepast worden. Bijna alle vw's hebben coming home via 1x grootlicht geven. Maar met vagcom kan het aangepast worden naar lichtsensor, waardoor het dan wel automatisch gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Ik blijf het vreemd vinden dat coming home nu standaard niet meer zo werkt. Ik heb een Golf 5 en 6 gehad waarbij het wel zo werkte, zonder dat ik zelf om die aanpassing gevraagd had. Bij de Focus kan je zelfs instellen hoe lang coming home blijft branden volgens mij, zal straks eens even kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 06-01-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
Rainesh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:48:
[...]

Ja moet met vagcom aangepast worden. Bijna alle vw's hebben coming home via 1x grootlicht geven. Maar met vagcom kan het aangepast worden naar lichtsensor, waardoor het dan wel automatisch gaat :)
Kijk, ik had al een vermoeden dat het buiten het media systeem wel aan te passen is. Bedankt voor de info, ik dacht zelf even om een VAGCom aan te schaffen, maar toen ik de prijs zag :D

Dan zit er niets anders op dan voorlopig te blijven seinen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
tiguan schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:49:
Ik blijf het vreemd vinden dat coming home nu standaard niet meer zo werkt. Ik heb een Golf 5 en 6 gehad waarbij het wel zo werkte, zonder dat ik zelf om die aanpassing gevraagd had. Bij de Focus kan je zelfs instellen hoe lang coming home blijft branden volgens mij, zal straks eens even kijken.
De duur kan ik in de Passat wel instellen, in de Focus kon dat ook inderdaad. Altijd mooi de reacties van de mensen, "Meneer u vergeet uw lichten uit te zetten, ploef, uit waren ze _/-\o_ "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Rainesh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:44:
Je gaat dus geen motorflush doen maar een intake cleaning :) Motorflush is je blok spoelen vanwege aangekoekte motorolie.

Hans Sloot is inderdaad een hele goede.
100% gelijk Rainesh dit bedoelde ik..

Nu zie ik je net vertellen over de coming home functie met groot licht... zou dit werken op mijn scirocco?
Ik moet dus het groot licht aanzetten voor ik uitstap?

Ik weet dat ik geen lichtsensor pakket heb dus bij mij gaat het sowieso niet automatisch werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Darkvisje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:13:
[...]

100% gelijk Rainesh dit bedoelde ik..

Nu zie ik je net vertellen over de coming home functie met groot licht... zou dit werken op mijn scirocco?
Ik moet dus het groot licht aanzetten voor ik uitstap?

Ik weet dat ik geen lichtsensor pakket heb dus bij mij gaat het sowieso niet automatisch werken.
Only one way to find out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Rainesh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:41:
[...]

Only one way to find out ;)
Vanavond gelijk proberen. Maar wat zijn de handelingen? Contact uit en dan 1x met groot licht schijnen?
Ik neem aan dat je groot licht niet aan hoeft te laten staan :9 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Darkvisje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:47:
[...]

Vanavond gelijk proberen. Maar wat zijn de handelingen? Contact uit en dan 1x met groot licht schijnen?
Ik neem aan dat je groot licht niet aan hoeft te laten staan :9 8)7
contact uit, sleutel eruit, 1x grootlicht geven (seinen) en thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:28:
[...]

En wat kost zo'n dsg kuurtje ongeveer? De nokkenasversteller word gewoon gecheckt en indien nodig vervangen. Hans sloots is een hele bekende in de vag sport scene en is de monteur van JD engineering.

De motor flush kost 150 euro, door directe inspuiting van benzine komt er koolaanslag in de motor. Door de flush word er direct een oplosmiddel gespoten waar door de koolaanslag oplost. Zijn meerdere mensen die dit gedaan hebben op het vag forum met goed resultaat.

Ligt eraan naar wie je gaat en wat je laat aanpassen.
Ik heb alles laten aanpassen en was €280,- kwijt. Als je het bij JD laat doen bijvoorbeeld samen met tuning zal die ook best een leuk prijsje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Famous schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Ligt eraan naar wie je gaat en wat je laat aanpassen.
Ik heb alles laten aanpassen en was €280,- kwijt. Als je het bij JD laat doen bijvoorbeeld samen met tuning zal die ook best een leuk prijsje maken.
JD doet dit zelf volgens mij niet meer, Hans was altijd de engineer van JD en is nu voor zich zelf begonnen.
Ik neem aan dat het allemaal wel goed komt aanstaande dinsdag. zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Ik heb een Passat GTE uit december 2015 met Active Info Display. Wat me opvalt is dat het navigatie scherm in de donkere stand een andere kleur is op het Active Info Display dan op het scherm in het middenconsole. In de lichte stand zie ik nauwelijks verschil . Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Miesjh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:10:
Ik heb een Passat GTE uit december 2015 met Active Info Display. Wat me opvalt is dat het navigatie scherm in de donkere stand een andere kleur is op het Active Info Display dan op het scherm in het middenconsole. In de lichte stand zie ik nauwelijks verschil . Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Heb je een foto ervan? Kan zijn dat het een ander kleuren pallet heeft en ik weet wel dat er wat software updates geweest zijn voor Active Info Display

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Net een klant gehad met een Touareq II uit 2013....eerste keer dat ik zo een wagen moest coden en storingen checken. Wat een bak man! Echt mega groot en toch behoorlijk wat opties erin. Zat een RNS850 in, toch wel wat kunnen doen:

- DRL menu
- Alarmpiep inc menu
- Coming/leaving home via Lichtsensor
- CH/LH via DRL en mistlampen
- DRL achteren
- Standkachel vrijgeschakeld inc menu
- Video in Motion

Buurvrouw heeft een Touareg I, dus gelijk ff een appje gestuurd met "kijk even uit het raam"....ik keek even naar mijn scherm en toen weer naar buiten...stond ze naast de auto _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Miesjh

Rainesh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Heb je een foto ervan? Kan zijn dat het een ander kleuren pallet heeft en ik weet wel dat er wat software updates geweest zijn voor Active Info Display
Dag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qzZUKeRIb5f53lM0X1jYy1Zo/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TUdtdWWpmLELkLyDc7jnAd0r/medium.jpg

Nacht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3JyYs4zV8rzmto7JhwIEyzV3/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cI3XkvKnE8dWlWwGJEAel9IZ/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53
Heb je je verlichting in automatische stand staan? als je hem namelijk uit de auto stand haalt werkt het ook niet meer. Waarom heb ik nog niet begrepen.
adis schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:44:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
inbedrijf schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:14:
Heb je je verlichting in automatische stand staan? als je hem namelijk uit de auto stand haalt werkt het ook niet meer. Waarom heb ik nog niet begrepen.

[...]
Omdat coming home en leaving home via de lichtsensor gaat, en de lichtsensor dus alleen werkt in de auto stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

[...]
Dat is logisch, want dan schakel je je lichtsensor "uit". En LH werkt via lichtsensor, CH (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
Nu je het zegt en het zo ziet :o Het valt inderdaad erg op. Ik zal straks eens kijken bij mij, jij hebt zo te zien een hybrid, ik een 'gewone' diesel.

[...]
Inderdaaad verlichting staat op AUTO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Darkvisje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:28:
[...]

Los kost het bij VAG techniek 479,- geloof ik, staat op de website. Maar er van uitgaande dat je het tegelijk met iets anders laat doen is er een mooi prijsje te maken. Bij mij was dat bijvoorbeeld met het vervangen van de koppeling. Ik neem aan dat je bij Hans ook goed zit dan.

Zelf zou ik voor het weghalen van koolstof aanslag gaan voor een walnootstraal behandeling. Er is er een die zich hierin heeft gespecialiseerd in Nederland, ben de naam even kwijt, schappelijk geprijsd in ieder geval (edit: gevonden). Dat lijkt mij beter dan middels een goedje waarbij resultaten meestal maar heel kort gelden en wat er overblijft mogelijk nog meer laat "koeken". Zoek er maar eens filmpjes van op ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bokkow op 06-01-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een golf 5, 1.9 Tdi. Vandaag van Assen naar Diemen ging mijn voorgloeilampje knipperen. Ik kon gewoon blijven rijden, maar merkte dat mijn vermogen een stuk minder was. Noodloop waarschijnlijk. Na aan en uit doen van de auto was het lampje weg, alleen ik merk dat de trekkracht niet stabiel is. Iemand een idee wat dit kan zijn? Maandag iig maar laten uitlezen bij de dealer.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferra op 06-01-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
adis schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:50:
[...]

Kijk, ik had al een vermoeden dat het buiten het media systeem wel aan te passen is. Bedankt voor de info, ik dacht zelf even om een VAGCom aan te schaffen, maar toen ik de prijs zag :D

Dan zit er niets anders op dan voorlopig te blijven seinen. :/
Goedkoper alternatief is OBDeleven. Kost net geen 60 EUR en je kan meerdere aanpassingen doen.

Alleen voor de apps moet je betalen, maar dat is extra naast long coding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
steven2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:24:
[...]

Goedkoper alternatief is OBDeleven. Kost net geen 60 EUR en je kan meerdere aanpassingen doen.

Daar kun je dus ook allemaal aanpassingen mee doen? Best vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:05
[...]

Zou het programmeren ook via een andere OBD2 dongle werken of alleen met die specifieke dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Kalua schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:28:
[...]

Zou het programmeren ook via een andere OBD2 dongle werken of alleen met die specifieke dongle?
Heb wat liggen googlen, obdeleven is helaas alleen icm android en volgens mij alleen met hun dongle, maar carista, redelijk vergelijkbaar werkt dus ook met andere elm327 OBD dongles.

Maar ben wel benieuwd naar wat ervaringen mochten die er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Elm dongels is enkel uitlezen en foutcodes resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Darkvisje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:05:
[...]

JD doet dit zelf volgens mij niet meer, Hans was altijd de engineer van JD en is nu voor zich zelf begonnen.
Ik neem aan dat het allemaal wel goed komt aanstaande dinsdag. zal jullie op de hoogte houden.
DSG tuning doen ze gewoon hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 16:06
De dagen na Kerst had ik ook een schrikmoment. Derde Kerstdag reed thuis weg, op weg naar een bekende. Opeens merkte ik bij wat meer gas geven dat de auto inhield. Eerst voelde ik het een beetje en daarna opeens heel erg. Auto ging stotteren en schokte vreselijk. Vervolgens kreeg ik een ESC error melding, een ESP error en start-stop systeem uitgeschakeld. ESP bleef ook oranje branden in het dashbord. Auto leek ook in loodloop te draaien. Na het uitzetten en weer aanzetten van de auto verdween de melding. Daarna heel rustig gereden naar de bekende. Terug naar huis bleek dat bij 10% gasgeven de auto redelijk bleef reden en ik in ieder geval rustig naar huis kon gaan. Maar zodra er iets meer gasgegeven werd begon het stotteren weer.

De volgende ochtend ANWB gebeld en de conclusie is dat een steenmarter op bezoek is geweest. Deze heeft hap gedaan in bougie kabel 2. Maar gelukkig is deze niet doorgebeten. Maar dit had als gevolg dat er af en toe inderdaad kortsluiting met de brandstofleiding was. Kabel is in ieder geval nu getaped voor zolang. Auto gaat deze maand nog voor een beurt weg en dan laat ik de kabels vervangen. Volgens de ANWB was dat prima en kon dat geen kwaad. Gelukkig valt de schade uiteindelijk mee!

[ Voor 9% gewijzigd door Pittie op 06-01-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
Ik heb ook wat kleurverschil gemerkt, maar volgens mij bij jou meer :? . Disclaimer, fotos zijn gemaakt bij weinig licht in een overdekte garage:

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/krmmoarqx/Photo_06_01_2017_17_58_29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/sln89ozjt/Photo_06_01_2017_17_58_38.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/pg2mjhgxl/Photo_06_01_2017_17_59_31.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/u38ol94ah/Photo_06_01_2017_17_59_36.jpg
Pittie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:22:
De dagen na Kerst had ik ook een schrikmoment. Derde Kerstdag reed thuis weg, op weg naar een bekende. Opeens merkte ik bij wat meer gas geven dat de auto inhield. Eerst voelde ik het een beetje en daarna opeens heel erg. Auto ging stotteren en schokte vreselijk. Vervolgens kreeg ik een ESC error melding, een ESP error en start-stop systeem uitgeschakeld. ESP bleef ook oranje branden in het dashbord. Auto leek ook in loodloop te draaien. Na het uitzetten en weer aanzetten van de auto verdween de melding. Daarna heel rustig gereden naar de bekende. Terug naar huis bleek dat bij 10% gasgeven de auto redelijk bleef reden en ik in ieder geval rustig naar huis kon gaan. Maar zodra er iets meer gasgegeven werd begon het stotteren weer.

De volgende ochtend ANWB gebeld en de conclusie is dat een steenmarter op bezoek is geweest. Deze heeft hap gedaan in bougie kabel 2. Maar gelukkig is deze niet doorgebeten. Maar dit had als gevolg dat er af en toe inderdaad kortsluiting met de brandstofleiding was. Kabel is in ieder geval nu getaped voor zolang. Auto gaat deze maand nog voor een beurt weg en dan laat ik de kabels vervangen. Volgens de ANWB was dat prima en kon dat geen kwaad. Gelukkig valt de schade uiteindelijk mee!
Pff, dat is schrikken inderdaad, gelukkig valt het wel mee.

[ Voor 20% gewijzigd door adis op 06-01-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53
Dat is een keuze van VW. Ze zouden helemaal niet moeten kijken of de lichtschakelaar op automatisch staat of niet bij CH of LH.

Hetzelfde geldt met de voorverwarming die uitermate handig is, maar die dan niet je spiegelverwarming ook aanzet... Dus alle ruiten zijn ijsvrij maar de spiegels nog niet....
Rainesh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:53:
[...]

Dat is logisch, want dan schakel je je lichtsensor "uit". En LH werkt via lichtsensor, CH (nog) niet.
Scrtz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Omdat coming home en leaving home via de lichtsensor gaat, en de lichtsensor dus alleen werkt in de auto stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
inbedrijf schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:18:
Dat is een keuze van VW. Ze zouden helemaal niet moeten kijken of de lichtschakelaar op automatisch staat of niet bij CH of LH.

Hetzelfde geldt met de voorverwarming die uitermate handig is, maar die dan niet je spiegelverwarming ook aanzet... Dus alle ruiten zijn ijsvrij maar de spiegels nog niet....

[...]

[...]
Ben ik gedeeltelijk met je eens, CH en LH hoeft van mij overdag niet, daarom vind ik het prima dat het op de lichtsensor gaat. Maar wat ik wel debiel vind is dat CH standaard via een grootlicht sein geactiveerd moet worden elke keer terwijl CH gewoon op de lichtsensor kan ingesteld worden net zoals LH dat af-fabriek al doet.
Famous schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:59:
Na wat googlen vind ik wel dat deze modules wel wat codering kunnen veranderen, maar dan moet je wel een ELM module met wifi hebben, misschien dat daar nog verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik ben niet zo een fan van de dongles, omdat er vaker wat mis gaat en je niet altijd een goede backup kan maken.

Het is een aparte keuze van VW om het met grootlichtsein te doen, want bij Audi, Seat en Skoda is het wel via lichtsensor. Zo zijn er meerdere dingen bij VW waar ik soms raar van opkijk........permanent dagrijverlichting....via xenon verlichting 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:07:
Ik heb een golf 5, 1.9 Tdi. Vandaag van Assen naar Diemen ging mijn voorgloeilampje knipperen. Ik kon gewoon blijven rijden, maar merkte dat mijn vermogen een stuk minder was. Noodloop waarschijnlijk. Na aan en uit doen van de auto was het lampje weg, alleen ik merk dat de trekkracht niet stabiel is. Iemand een idee wat dit kan zijn? Maandag iig maar laten uitlezen bij de dealer.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Noodloop is dat je niet harder dan 80 of 100 kunt dacht ik. Maar inderdaad eerst uitlezen, het kan van alles zijn. Gooi ook eens een keer Forte Diesel Conditioner in je tank...helpt vaak tegen allerlei dingetjes etc

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 07-01-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
Rainesh schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:04:
Noodloop is dat je niet harder dan 80 of 100 kunt dacht ik. Maar inderdaad eerst uitlezen, het kan van alles zijn. Gooi ook eens een keer Forte Diesel Conditioner in je tank...helpt vaak tegen allerlei dingetjes etc
Helpen dit soort vloeistofjes nou echt? Ik ben altijd geneigd om dit aan te schaffen na een auto vakantie, maar dan twijfel ik of het puur marketing is. Want in het buitenland tank je weleens troep, al heb ik het gevoel dat je tegenwoordig overal een beetje troep meetankt.

Maakt het dan ook uit hoeveel KM je hebt gereden? Of is dit iets wat je pas na enkele K's moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:05
Famous schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:59:
Jammer, heb een Up! en ik wil graag aanpassen dat de deuren automatisch op slot gaan bij wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
adis schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Helpen dit soort vloeistofjes nou echt? Ik ben altijd geneigd om dit aan te schaffen na een auto vakantie, maar dan twijfel ik of het puur marketing is. Want in het buitenland tank je weleens troep, al heb ik het gevoel dat je tegenwoordig overal een beetje troep meetankt.

Maakt het dan ook uit hoeveel KM je hebt gereden? Of is dit iets wat je pas na enkele K's moet doen?
Ligt er ook aan welk merk. Ik gebruik al jaren Forte en deze kun je niet bij iedere automaterialen zaak kopen. 1x per half jaar gebruik ik in de A1 een flesje Forte Fuel System Cleaner en in de A4 een flesje Diesel Conditioner.

Maakt niet uit hoeveel km je gereden hebt, werking blijft hetzelfde. Het is meer de soort ritjes wat je maakt, veel korte of lange ritten wat je motor in conditie houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zelf ook eens Forte Valve Cleaner gebruikt er het werkte zeker! Chemische reactie wat het vuil goed deed wegvreten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Nog goedkoper is een ebay odb kabel kopen. Werkt perfect. Heb een legale en een oudere ebay versie ook. De ebay versie werkt wel meestal maar met 1 versie van vcds, de originele krijgt netjes updates en support van rosstech.
Kalua schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:02:
[...]

Jammer, heb een Up! en ik wil graag aanpassen dat de deuren automatisch op slot gaan bij wegrijden.
Van waar ben je? is maar minuutje werk normaal.

[ Voor 20% gewijzigd door SadisticPanda op 07-01-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

superwashandje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:17:
[...]

nice, goed gedaan! ik ben zelf ook al meerdere keren bij mijn beschadigde auto terug gekomen en zou het sowieso zeer gewaardeerd wanneer iemand zoiets voor mij gedaan zou hebben.
Heb er helaas niks meer van gehoord.
Ik ga er maar vanuit dat het allemaal onderling netjes opgelost is. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:04:
Ik kon wel harder dan 100. Leek wel of de turbo even "uit" stond. Gister nog even een rondje gereden inclusief snelweg. Geen knipperend voorgloeilampje en de turbo deed weer normaal. Ik laat hem maandag uitlezen bij een vriend. Als ik dan ernstige foutcodes vind, ga ik in ieder geval voorbereid naar een VW dealer (zonder dat ze me aan hogere kosten helpen dan nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Sbakker1982 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Ik kon wel harder dan 100. Leek wel of de turbo even "uit" stond. Gister nog even een rondje gereden inclusief snelweg. Geen knipperend voorgloeilampje en de turbo deed weer normaal. Ik laat hem maandag uitlezen bij een vriend. Als ik dan ernstige foutcodes vind, ga ik in ieder geval voorbereid naar een VW dealer (zonder dat ze me aan hogere kosten helpen dan nodig).
Ja, het gaat harder. Maar je moet geduld hebben. Ik ben met noodloop vanuit brussel naar het noorden van nederland gereden met noodloop :D geweldig, geraak je met moeite vrachtwagens enzo over.

Je kan in noodloop wel contact afzetten al rijdend en terug aanzetten en dan was de fout bij mij weg voor x aantal km. Vastgekoekte vnt turbo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:59:
[...]

Ja, het gaat harder. Maar je moet geduld hebben. Ik ben met noodloop vanuit brussel naar het noorden van nederland gereden met noodloop :D geweldig, geraak je met moeite vrachtwagens enzo over.

Je kan in noodloop wel contact afzetten al rijdend en terug aanzetten en dan was de fout bij mij weg voor x aantal km. Vastgekoekte vnt turbo :p
Vastgekoekte vnt turbo? Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Sbakker1982 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:56:
[...]

Vastgekoekte vnt turbo? Wat is dat?
Ik had wagen 2de hands gekocht. (Bora) De verstelbare schoepen van de turbo waren helemaal vastgeroet, waardoor sensors verkeerde waarden kregen allemaal en auto altijd in noodloop gaat. Gefixed door johan van vtt voor een prikje :)

Kan je voorhebben als je vaak korte afstanden aflegt of weinig op het gas gaat. Kan je testen door zien of je de pomp op de turbo manueel kan verduwen. Kan dure affaire worden, al hangt er veel af van de dealer. (turbo vervangen / reviseren / reinigen)

MAar zoals je al zegt, eerst laten uitlezen.

[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 09-01-2017 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Scrtz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:55:
[...]

Heb wat liggen googlen, obdeleven is helaas alleen icm android en volgens mij alleen met hun dongle, maar carista, redelijk vergelijkbaar werkt dus ook met andere elm327 OBD dongles.

Maar ben wel benieuwd naar wat ervaringen mochten die er al zijn.
Yup, ik heb die OBD dongle. Je hebt als "standaard" user een soort van tegoed. Je kan een aantal handelingen uitvoeren en dan moest je het kopen of wachten.

Heb het voor 1 aanpassing gebruikt namelijk dat je deuren op slot gaan bij >15km/u.

Voor de rest staat ie nu stof te happen. Best zonde van de 30 euro. Het is het absoluut niet waard.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Is dat echt het enige wat je hebt kunnen doen? Wat voor auto is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 14:49
Neem volgende week de Jetta hybride over van mijn vader (dec 2013), belde hij dat iets van een load balancer/turbo(?) het had begeven, kreeg geen vermogen meer tijdens het rijden, 2 dagen na overnemen van de lease maatschappij. Reparatiekosten 2000,- euro. Gelukkig zijn ze nog overstag gegaan en de kosten op zich genomen, maar wat een bak geld voor een defect in een primair onderdeel na 3 jaar.

Overigens, is er iets te doen met het hoe die bak (DSG) achteruit rijdt? Hij begint pas met rollen/kracht geven zodra je de rem volledig loslaat, dus je kan alleen "snel" achteruit, en niet remmend rustig aan. Is eigenlijk het enige waar ik echt aan moet gaan wennen in die bak. Rij nooit automaat, misschien is dit wel standaard gedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:59:
Had jij afgelop[en weekend toevallig nog kunnen kijken naar die Accu laad status weergave in het MFD deel van een Golf VII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Had jij afgelop[en weekend toevallig nog kunnen kijken naar die Accu laad status weergave in het MFD deel van een Golf VII?
1) Shit vergeten..heb wel andere Golf VII's voor de deur gehad.
2) Klant waar ik het zou checken komt komend weekend, had gisteren afgezegd.

Stuur me zondag rond 12u nog een keer een bericht als reminder, desnoods een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Wat probeer je te doen? Ik heb er al gedaan maar is niet handig. Ik had eerst gedacht dat het gewoon in je MFD ging komen zodat je kon kijken. Maar het is knopjes drukken op dashboard....en daar houden we niet van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

azz_kikr schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Wat probeer je te doen? Ik heb er al gedaan maar is niet handig. Ik had eerst gedacht dat het gewoon in je MFD ging komen zodat je kon kijken. Maar het is knopjes drukken op dashboard....en daar houden we niet van :'(
Ik wil die status inderdaad gewoon tijdelijk uit kunnen lezen in het MFD middels wat knopjes indrukken. Wat ik boven water / zichtbaar wil krijgen is de laadstatus van de Accu op het moment dat m'n navigatie "gek" aan het doen is. ;)

Tijdens de koudere maanden (onder de 15 graden celsius) is m'n navigatie gedurende de eerste 10 á 20 Km volledig de weg kwijt. Dealer heeft de volledige antenne inmiddels al incl. bekabeling vervangen en nou ligt de software inmiddels bij VW onder de loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dakdrager vraagje: ik heb Farad dakdragers voor mijn Golf 7 GTE gekocht.
Voorste drager monteren is eenvoudig, dat kan maar op één manier want daar zit een palletje waar de drager in vastgrijpt.

De achterste drager heeft dit echter niet - en het dak heeft ook geen gat waar een drager in zou moeten vallen. Wel twee kleine ronde uitsparingen. Misschien een halve millimeter diep.

Handleiding van de Golf zegt twee dingen: (1) volg de instructies van de dakdragers en (2) monteren op de ronde uitsparingen die in het dak zitten.

De handleiding van de dakdragers geeft aan dat je deze op "425mm" van de B-stijl moet bevestigen. Als ik dat doe dan staat de achterste drager achter de uitsparingen. Het geheel ziet er dan in mijn ogen netjes/gebalanceerd uit. Zie foto.

Ben (dus) geneigd om de handleiding van de dakdragers te volgen. Ondanks dat het dan niet helemaal netjes op de uitsparingen in het dak staat. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/53f5aecfc7aa4566a3990d1c42503720.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
wimmel_1 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Ik wil die status inderdaad gewoon tijdelijk uit kunnen lezen in het MFD middels wat knopjes indrukken. Wat ik boven water / zichtbaar wil krijgen is de laadstatus van de Accu op het moment dat m'n navigatie "gek" aan het doen is. ;)
Die accu stand heb ik ook in mijn sportsvan (vergrote golf VII) aangezet, maar hij geeft niets weer. Krijg wel accu symbool met SOC, maar geen uitlezing. Waarschijnlijk zit de module niet in mijn auto.

Met die OBDeleven kan je ook de accu uitlezen en dat gaat wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Tijdens de koudere maanden (onder de 15 graden celsius) is m'n navigatie gedurende de eerste 10 á 20 Km volledig de weg kwijt. Dealer heeft de volledige antenne inmiddels al incl. bekabeling vervangen en nou ligt de software inmiddels bij VW onder de loop.
Batterij status op mfd is enkel met contact uit. Met draaiende motor is het niet toegankelijk. Gewoon 2 klemmen op je batterij leggen met een multimeter eraan. En de multimeter op je vooruitleggen of eventueel door venster binnen of via vcds rechstreeks uitlezen, via adv measurements onder 09??

Wat vaag van je gps, zeker omdat je alles behalve de radio al vervangen hebt? Ik ken de radio's van de golf7 niet echt. ALs je op een RNS310 enkel de 2 12V aansluit samen met de aarding en een Fakra antenna van 10 Euro erop. Dan werkt deze ook ZONDER de canbus integratie. Je gps weet namelijk of je rijd of niet en gokt je positie. Mss dat het daar misloopt. Als die dan vreemd doet, weet je dat het aan radio ligt zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Rainesh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:59:
Yup ik kon verder niks meer doen. "Tegoed" was op.

Vw polo 1.2 comfortline denk ik. Heeft geen enkele sensor dus houdt het snel op.

Quote me de volgende keer zodat ik een melding krijg. Ik zag je vraag toevallig langskomen

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dat je bij VW de CH met de grootlicht hendel moet activeren is inderdaad suf. Nu parkeer ik meestal achteruit op de oprit dus dan heeft CH weinig nut, maar de keren dat het wel nuttig zou zijn vergeet ik het omdat je het bewust aan moet zetten. LH gebruik ik nooit omdat ik kessy heb.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Chaoss schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:07:
Dat je bij VW de CH met de grootlicht hendel moet activeren is inderdaad suf. Nu parkeer ik meestal achteruit op de oprit dus dan heeft CH weinig nut, maar de keren dat het wel nuttig zou zijn vergeet ik het omdat je het bewust aan moet zetten. LH gebruik ik nooit omdat ik kessy heb.
Ik moet bij mijn vriendin s'avonds wel eens achteruit tussen een poort, ook altijd zo verdomd weinig te zien met dat zielig achteruitlicht, ik doe dan altijd mijn rem een beetje inhouden zodat ik nog wat rood licht heb maar geweldig is het nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Ik moet bij mijn vriendin s'avonds wel eens achteruit tussen een poort, ook altijd zo verdomd weinig te zien met dat zielig achteruitlicht, ik doe dan altijd mijn rem een beetje inhouden zodat ik nog wat rood licht heb maar geweldig is het nog steeds niet..
Achteruit rijlichten vervangen door ledjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is het aan te passen met vagcom dat de CH wel altijd aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Chaoss schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:38:
Is het aan te passen met vagcom dat de CH wel altijd aan gaat?
Wat voor auto? Want CH via lichtsensor gaat dan wel automatisch aan als het donker is. Geen lichtsensor dan is het vaak no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Passat B7, met lichtsensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Achteruit rijlichten vervangen door ledjes :Y)
Net interieur en puddle lights vervangen. Veeeeel mooier. 8)

De achteruit-lichtjes ben ik nog aan het twijfelen. Bij een Tiguan moet de volledige bumper er achteraan af -_- Mooi design daar VW 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat kan gewoon prima. Geen enkel probleem. Heb je elektrisch inklapbare zijspiegels?

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 10-01-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Rainesh schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:40:
[...]

Dat kan gewoon prima. Geen enkel probleem. Heb je elektrisch inklapbare zijspiegels?
Niet dat ik weet :P

Het is een 1.6tdi Comfortline met aardig wat opties:
-Licht/regensensor
-RNS315
-Bluetooth integratie
-Keyless entry
-Start/stop.

Zijn daar over het algemeen nog tweaks mogelijk die de moeite zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Chaoss schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:46:
[...]

-Licht/regensensor
-RNS315
-Bluetooth integratie
-Keyless entry
-Start/stop.

http://www.gerritspeek.nl...ssingen_vw-passat-b7.html

genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Chaoss schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:46:
[...]

-Licht/regensensor
-RNS315
-Bluetooth integratie
-Keyless entry
-Start/stop.

Dat zeker. Als je nog checkt of je inklapbare zijspiegels hebt, dan kun je die ook automatisch in laten klappen :)

zie link van Scrtz

Pagina: 1 ... 25 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.