Vanavond even een semi goede daad verricht al zeg ik het zelf.
Een wat ouder stel (50-60jr) reden met hun Mercedus Vito bus met rondom dikke bullbars, na tig keer steken en voor/achterruit rijden ineens lomp achteruit tegen een VW Polo 6R aan op een openbaar parkeerterrein, terwijl ik dus net langs liep en alles zag.
Ik stopte en bleef staan... waarop de mannelijke bijrijder toch maar is langzaam en verveeld kijkend uitstapte, maar vervolgens wel snel even naar de Polo ging kijken en gelijk weer terugliep naar de bus...
Ik liep er ook naartoe en zei hem dat hij wel even een briefje achter moest laten omdat het een flinke klap was (ik zag overduidelijk de bumper fors indeuken op de linkerhoek tijdens impact, en het achterlicht bleek ook beschadigd), waarop de man zoiets mompelde als "die auto heeft toch geen schade hoor".
Dus ik zeg hem dat dat niet klopt omdat ik de bumper overduidelijk zag indeuken, en dat hij toch echt zijn gegevens achter zal moeten laten.
Kerel gaat vervolgens pal voor mijn neus staan om mij het zicht op de Polo te ontnemen en begint vervolgens vervelend te doen en mij aan te sporen om door te lopen en me er niet mee te bemoeien.
Dat was voor mij juist extra reden om fijn te blijven staan om te checken of hij daadwerkelijk zijn gegevens zou achterlaten, waarop het mannetje nog vervelender werd en onzin begon uit te kramen (ik zag eruit als een asielzoeker volgens hem).
Anyway als autoliefhebber zijnde (en zelf ook slachtoffer van vandalisme/schade aan mijn auto in het verleden) werd zijn gedrag me nu toch wel wat te gortig, want ik had sterk het idee dat hij er het liefst tussenuit wilde knijpen zonder briefje achter te laten, ik heb vervolgens maar is een foto gemaakt van zijn kenteken en van de Polo, en zei hem dat ik sowieso mijn kaartje als getuige achter ging laten.
Kerel deed daarna een soort poging tot dreigen, door te melden dat hij de politie ging bellen als ik bleef staan (?)...

Dus dat moedigde ik juist aan (want dat zou de hele situatie vrij gemakkelijk oplossen). Maar ook dat viel niet in goede aarde, en die kerel werd vervolgens zelfs handtastelijk...
Dat was voor mij reden om even stukje door te lopen om ook maar is te gaan bellen naar de Politie om melding te maken van de situatie.
Dus een agent gesproken en het verhaal gedaan en beide kentekens doorgegeven, en terwijl ik de agent nog aan de lijn had kwam het kereltje alweer vervelend doen door van alles te roepen, en dreigend op mij af en zelfs tegen mij aan te lopen... vervolgens reed de vrouw de bus voor waarop hij instapte en ze wegreden.
Daarna op verzoek van de agent aan de telefoon weer even bij de Polo gaan kijken waar uiteindelijk toch wel een papiertje achtergelaten was met kenteken en een telefoonnummer erbij.
Maar aangezien het regende, daar maar gelijk even een fotootje van gemaakt aangezien het toen nog leesbaar was, en mijn eigen kaartje ook maar gelijk achtergelaten.
Agent belde mij 10 min later nog terug, Polo bleek een auto uit omgeving Den Bosch, geregistreerd op een rechtspersoon, dus hij kon geen direct contact krijgen met de bestuurder/leaser/eigenaar van de auto, maar heeft het hele verhaal en mijn gegevens wel genoteerd.
Nu dus even afwachten of al het gedoe met die

Mercedes bus flapdrol niet voor niks is geweest, en of ik nog een belletje/mailtje krijg van de Polo eigenaar/bestuurder...
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme