Ten eerste, Timewalking dungeons zijn simpelweg moeilijker dan wanneer je gewoon voor een hedendaagse dungeon queued. Heeft enerzijds te maken met het feit dat je gear op een uitdagend level wordt gescaled maar belangrijker nog, de dungeons die je krijgt met TW waren van nature al behoorlijk pittig en eisten voorheen de nodige cc. Tegenwoordig zijn mensen alleen nog maar gewend om door dungeons te rushen, iets wat niet strookt met het overgrote deel van de TW dungeons.Ries schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 07:55:
[...]
Ja uiteraard, ik gaf dat meer aan om aan te geven dat ik wel 'tank gear' heb verzameldBen geen newbie verder
Ik weet nog in WotLK dat het heel veel avoidance was. In Cataclysm wel veel meer hits maar daar moet je je cooldowns goed op timen, maar nu WoD incasseer ik eigenlijk een hoop en avoid ik niets
Daarnaast zijn classes ontzettend veranderd en zit enige avoidance in andere stats verweven nu, maar de echte avoidance stats zijn er simpelweg niet meer (geen defense, geen bonus armor, geen parry, geen dodge). De nadruk is meer komen te liggen op het gebruik van active mitigation (voor prot paladin is dat voornamelijk de buff van Shield of the Righteous). Sowieso is het gebruik van je cooldowns een stuk belangrijker geworden.
Maar het is voornamelijk de combinatie van manier van tanken die is veranderd, scaled gearlevel en uitdagende dungeons dat er voor zorgt dat je constant op en neer gaat. Op mijn DK heb ik een aparte set gear voor TW die volledig optimized is (veel sockets, oude legendaries, juiste enchants) en ook daar ben ik constant met cooldowns en dergelijke bezig en ervoor zorgen dat ik niet overpull.