[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.163 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:47
Tomba schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:10:
[...]

In ieder geval Douglas ook toch?
Die ook nog ja. Dat mag dan inderdaad ook niet. De Guzman was hier nog wel opgegroeid.
En das nog los van Marokkaanse, Surinaamse, Antilliaanse ,etc voetballers die we ook hebben rondlopen.
Die zijn hier opgegroeid en zeker de Surinamers en Antillianen zijn gewoon Nederlander.
[...]
Klopt, die regel is er inderdaad. Je kunt je afvragen of die in een rechtbank stand zou houden.
Dat zijn spelregels, geen verbod op het nemen van een paspoort
[...]
Die jongens horen te spelen voor het nationale team waar ze zich mee verbonden voelen lijkt me. Als je 2 paspoorten hebt of je laat naturaliseren en nog niet uit bent gekomen voor een andere landenteam zijn de regels duidelijk toch.
Ik vind ze nog niet duidelijk genoeg. En zoals dat met die Belg bij Qatar gaat moet zeker niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:43:

Straks is de WK-finale tussen Qatar en de VAE: wil je dat?
Een FIFA WK Finale tussen Qatar en de VAE? GRAAG!!! Maar dan omdat de rest uit de FIFA is gestapt.

Ik ben het overigens met je eens dat er geen handel moet ontstaan. Ik vind echter wel dat er tot op zekere hoogte iemand zich mag naturaliseren en dan ook mag uitkomen voor dat land.
Hang er echter strenge regels aan.

Een de Guzman lijkt me totaal terecht. Hier opgegroeit, jaren gevoetbalt. Een Douglas neigt al richting grijs gebied. Niet hier opgegroeit maar wel jaren gevoetbalt, Nederlandse vriendin/vrouw, kind en spreekt beter Nederlands dan sommige popiejopies op straat.

Een Kalou daarentegen is een no-no IMHO.

Overigens die Marokaanse Nederlanders zijn gewoon Nederlanders hoor. Krijgen echter zo'n 2e paspoort opgedrongen. Sommigen kiezen er echter voor om voor Marokko uit te komen aangezien ze daar meer kans op maken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Dijks kan ook nog een aardig balletje trappen, die mag van Willem II mooi naar Ajax, zal zo'n jongen goed doen!

Ik vind ook dat ze die Koppers in de gaten moeten houden. Dat is dan een mooie tweede als Boilesen echt dreigt te vertrekken. (Omdat ie eens wat voor een club wil spelen die voor de prijzen gaat - Tottenham/Newcastle kom er maar in!)

/oh-wat-erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:16
Je weet dat Dijks van Ajax af komt en hij 'te licht bevonden' was? Koppers net zo. :o

Ondertussen is er interesse vanuit Newcastle voor Veltman. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:33

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het nieuwe PSV-shirt wordt vandaag (of morgen) onthuld. Ben benieuwd wat het eindresultaat is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CIVl4GNUwAAPxvT.jpg

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
D-e-n schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:38:
Bezopen. Zo gaat het interlandvoetbal compleet kapot. Ze moeten die regels betreffende internationals echt gaan aanscherpen. Wat mij betreft moet je bijvoorbeeld 10 jaar in het land gewoond hebben waar je voor uit wilt komen. Dan zijn we gelijk van alle gezeik af van landen die een nationaal team willen kopen. En tegelijk ligt dan ook vast voor welk land spelers met twee paspoorten moeten uitkomen.
Goed plan alleen moeilijk als het hier om een jonge speler gaat (20 jaar) die pas op zijn 12 in NL is komen wonen. Daar hebben we veel voorbeelden van in Nederland.

Wel van mening dat dit gedoe met 2 paspoorten beter regels moet hebben. Nu zie je vaak de enorme sociale druk (Turkse & Marokkaanse spelers) wat spelers te vroeg laat kiezen voor een land. Wat op dat moment in de emotie idd de beste keuze lijkt maar carrière technisch achteraf een domme keuze blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:48:
Je weet dat Dijks van Ajax af komt en hij 'te licht bevonden' was? Koppers net zo. :o

Ondertussen is er interesse vanuit Newcastle voor Veltman. :D
Het was een grapje van mijn kant :) Sorry if not obvious

Dat is toch van de zotte of niet? Maar ach, Overmars heeft er door deze move voor gezorgd dat 3-4 spelers lekker hun wedstrijdjes mogen pakken bij Willem II voor de benodigde "eredivisie ervaring". En ik denk dat dat gezien gaat worden als een win-win situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja dat vroeg ik me al af, is dit nou heel cynisch of heb je het echt niet door. :o

Manier hoe het gaat is zo inderdaad opmerkelijk, maar wat betreft de transfer van Dijks valt het nog mee.
De situatie Zivkovic is helemaal vreemd; eerst een seizoen lang ten onvrede van meneer zelf wat leidt tot een ongemotiveerde speler die te laat komt en voor straf als "parkeerwachter" wordt ingezet, en nu een seizoen verhuren bij Willem 2.
Had dat dan in eerste instantie al gedaan, emaar dan een seizoen bij Groningen onder bezit van Ajax laten spelen.
Potentie om 'een hele grote' te worden heeft hij zeker, maat dat wordt op deze manier verwaarloosd.

En vervolgens gaat Sigi weg en moet je een tweede spits kopen(!) voor op de bank, of constructies als Schone en Fischer in de spits wat ook gewoon niet werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 25-06-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:23
dutchgio schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:06:
Ja dat vroeg ik me al af, is dit nou heel cynisch of heb je het echt niet door. :o

Manier hoe het gaat is zo inderdaad opmerkelijk, maar wat betreft de transfer van Dijks valt het nog mee.
De situatie Zivkovic is helemaal vreemd; eerst een seizoen lang ten onvrede van meneer zelf wat leidt tot een ongemotiveerde speler die te laat komt en voor straf als "parkeerwachter" wordt ingezet, en nu een seizoen verhuren bij Willem 2.
Had dat dan in eerste instantie al gedaan, emaar dan een seizoen bij Groningen onder bezit van Ajax laten spelen.
Potentie om 'een hele grote' te worden heeft hij zeker, maat dat wordt op deze manier verwaarloosd.

En vervolgens gaat Sigi weg en moet je een tweede spits kopen(!) voor op de bank, of constructies als Schone en Fischer in de spits wat ook gewoon niet werkt.
Dat van Zivkovic verbaasd mij ook nog steeds inderdaad. Ze zullen hem toch nog te licht vinden voor het 'Ajax' werk. Maar goed in mijn ogen kan hij best als 2e spits fungeren. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze een ervaren speler in de spits positie willen, dan moeten ze inderdaad opzoek.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Aghanim schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:47:

PSV schijnt trouwens 7 miljoen euro geboden te hebben voor 80% van de rechten van Pereira (Uruguay) die als aanvallende middenvelder speelt. Wellicht dat Wijnaldum dus toch gaat vertrekken de komende dagen? Wel een flink bedrag overigens voor zo'n jonge speler uit het buitenland.
Schijnbaar zijn de onderhandelingen met Pereira vastgelopen of is gebleken dat hij onhaalbaar is. PSV gaat alsnog proberen Berghuis binnen te hengelen.
PSV heeft volgens Paul Post van Omroep Brabant de gesprekken met Steven Berghuis geopend. De buitenspeler van AZ lijkt in beeld te komen nu het aantrekken van Gaston Pereira lastig blijkt.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft Sigi, die mag wel weg nu Milik blijft, dan hebben ze gewoon altijd nog een Menig, of Schöne (die nu toch al helemaal niet meer weet waar ie speelt). Als ze nu ook nog wat vleugelspelers halen, dan is dat allemaal mooi bezet.

Dan kun je natuurlijk doen alsof Bas Dost nog een optie is of wie weet Eto'o :), of dat je genoeg spitsen hebt die stiekem middenvelder blijken te zijn, maar voor een klein prijsje is er een spits die volgens mij gewoon goed is in de Nederlandse competitie. Ik snap niet waarom dat allemaal 18 jarige spillebeentjes moeten zijn die "heel goed" gaan worden. Wat is er bijvoorbeeld mis met een Michael De Leeuw van Groningen ofzo?

Ze halen het toch niet in de CL als ze straks eens moeten kwalificeren tegen een Sporting of Benfica of zoiets....stel je voor een Angstgeghner als Sparta Praag! Dus dan hebben ze zo het kampioenschap weer binnen dit jaar zonder de "afleiding" van de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:54:
Het nieuwe PSV-shirt wordt vandaag (of morgen) onthuld. Ben benieuwd wat het eindresultaat is.

[afbeelding]
Vast iets met rood en wit en streepjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Was er niet al een land in het midden-oosten waar diverse Zuid-Amerikanen in het nationale elftal rondlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:21:
[...]

Vast iets met rood en wit en streepjes :P
Fluorizerend want anders trekt het de jeugd niet en past het niet bij de hippe roze schoentjes van diegene met een contractuele verplichting die hippe schoentjes te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:59:
[...]

Fluorizerend want anders trekt het de jeugd niet en past het niet bij de hippe roze schoentjes van diegene met een contractuele verplichting die hippe schoentjes te dragen.
Waar is de tijd gebleven van die klassieke schoenen:

Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalshop.nl/media/bestanden/blokken/voetbalschoenen/block_9-20140718.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Feyenoord neemt afscheid van de groen/zwarte shirts en speelt in het blauw, 'de kleuren van de stoeltjes in de Kuip', en Ajax speelt daar mooi op in, die komen waarschijnlijk met een groen uittenue. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 20:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gynnad schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:40:
Dat van Zivkovic verbaasd mij ook nog steeds inderdaad. Ze zullen hem toch nog te licht vinden voor het 'Ajax' werk. Maar goed in mijn ogen kan hij best als 2e spits fungeren. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze een ervaren speler in de spits positie willen, dan moeten ze inderdaad opzoek.
Nou ja, vooraf was heel duidelijk dat Zivkovic voor het tweede werd gehaald en dat hij zich op zou moeten gaan werken. Nu is gebleken dat hem dat niet snel genoeg gaat en zijn mentaliteit discutabel is waardoor zijn kansen helemaal klein zijn geworden. Het verbaast mij met name hij hij hierop reageert.

Wat betreft Dijks was ik initieel al verbaasd dat hij weg mocht, ik was wel van hem gecharmeerd. Maar het blijkt wel dat er een terugkoopoptie in het contract zat, dus helemaal afgeschreven hadden ze hem niet. Wellicht was dit om één of andere reden gunstiger dan verhuren?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:05:
[...]

Waar is de tijd gebleven van die klassieke schoenen:

[afbeelding]
... met die fluor meuk idd, normale zwarte schoenen zijn vrijwel niet te krijgen. (of duurder).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Het contract van Verhoek is per 1 juli ontbonden dus hij mag gratis weg bij Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:24
Deadsy schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:07:
Het contract van Verhoek is per 1 juli ontbonden dus hij mag gratis weg bij Feyenoord.
Prima. Komt er misschien salarisbudget vrij voor betere spelers. Toch duurt het allemaal erg lang voordat er wat spelers binnen gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zoveel zal dat niet zijn, sterker nog, contract ontbinden zal eerder geld kosten...
Denk dat men afhankelijk is van wat er verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
FREAKJAM schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:54:

[afbeelding]
Die van Ajax is voor zowel thuis als uit zojuist bekend worden. En laten we zeggen uit zijn ze wel eens mooier geweest..

Afbeeldingslocatie: http://www.ajaxshowtime.com/uploads/article/88543/84279a22fccd8e0f6c901e828c7ed80b_634x357-0.jpg

Gaaf aan het thuis shirt is als je de mouw oprolt dat dan de Amsterdamse vlag te voorschijn komt. Helaas geen kraag dit jaar.

Thuis shirt: http://www.ajaxshop.nl/nl/adidas/thuistenue

Uit shirt: http://www.ajaxshop.nl/nl/adidas/uittenue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gynnad schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:01:
Die van Ajax is voor zowel thuis als uit zojuist bekend worden. En laten we zeggen uit zijn ze wel eens mooier geweest..
* gambieter krijgt gelijk deze associaties:
Afbeeldingslocatie: https://marvelheroes.com/sites/default/files/styles/character_profile_266x405/public/character/image/Store_Hulk_Classic.png?itok=UpoIiaIRAfbeeldingslocatie: http://wondersofdisney2.yolasite.com/resources/miscmovies/flubber/flubbergoo.pngAfbeeldingslocatie: http://extrahappiness.com/happiness/wp-admin/images/green%20monster.jpg

Aan de andere kant, het is geen zuurstokroze :+

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 25-06-2015 18:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
gambieter schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:12:
[...]

* gambieter krijgt gelijk deze associaties:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Aan de andere kant, het is geen zuurstokroze :+
En een beetje body zoals de Hulk is ook niet verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:19
[...]

[afbeelding]

Gaaf aan het thuis shirt is als je de mouw oprolt dat dan de Amsterdamse vlag te voorschijn komt. Helaas geen kraag dit jaar.

:X, wat is de link tussen Ajax en groen overigens?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vos schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:51:
[...]

Overdrijf je nu niet zwaar? Ik merk vrij weinig van die 'handel'. Je moet gewoon aan een aantal voorwaarden voldoen wil je voor een land mogen uitkomen.
Absoluut niet overdreven. Paar maanden terug stond in de VI een stuk over Qatar, wat heel Afrika afstruint op zoek naar talentjes van een jaar of 10 en die vervolgens massaal naar Qatar laat komen om daar opgeleid te worden. Dit uiteraard allemaal met het oog op het WK in 2022. En als ze niet goed genoeg blijken te zijn, jammer dan voor jou 10 anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Zojuist officieel bekend, gelekt waren ze al maanden geleden: apis29 in "Het Voetbalshirtjes topic"
Had ik het toch goed dat dit een namaak was, zo te zien zit hier niet de Amsterdamse vlag aan de binnenkant mouw ... Klopte het toch wel dat het Solar Green was, dan had je beter die Solar Yellow kunnen hebben O-)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 25-06-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bossie schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:55:
[...]

:X, wat is de link tussen Ajax en groen overigens?
Het gras in de Amsterdam ArenA is groen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En de ervaring van de selectie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Op verzoek van de technische staf onder leiding van Frank de Boer is voor seizoen 2015-2016 gekozen voor een licht uittenue, en wel in de kleur Solar Green. Onderaan het shirt is, met het Amsterdamse rood/zwart, een effect gecreëerd waardoor het lijkt alsof twee shirts over elkaar heen gedragen worden.
http://www.ajax.nl/Ajax-N...nspiratie-nieuw-tenue.htm
Vonden het zeker een mooie camo kleur :+ (gewoon een catalogus kleurtje dus gekozen). En groen van:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BmshmKoIEAA1Q2i.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door apis29 op 25-06-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

PSV thuis:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NbriVH7h.jpg

PSV uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dP4tO8Rh.jpg

Vind het kraagje eerlijk gezegd niet zo heel erg mooi in het thuis shirt. Het roze (het lijkt een beetje oranje, maar het is echt roze) in het uitshirt is ook aardig wennen denk ik zo. Felle kleuren is een nieuwe trend I guess. Het laatste wedstrijd-shirt met Philips erop in ieder geval. Ben tevens benieuwd of er nog een andere sponsor op de rug komt, Freo is exit als shirtsponsor.

[ Voor 45% gewijzigd door FREAKJAM op 25-06-2015 23:44 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Lijkt op (en streepmotief op derde shirt van Liverpool afgelopen jaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.prodirectsoccer.com/productimages/V3_1_Main/68813.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.prodirectsoccer.com/productimages/V3_1_Gallery_3/68813.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 26-06-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heel de trend mbt fluoriserende kleuren snap ik niet.
Het maakt menig shirt veel lelijker dna dat het zou zijn als het weg gelaten zou zijn.

Alles voor de verkoopcijfers bij de jeugd zal het wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:47:
[...]

Absoluut niet overdreven. Paar maanden terug stond in de VI een stuk over Qatar, wat heel Afrika afstruint op zoek naar talentjes van een jaar of 10 en die vervolgens massaal naar Qatar laat komen om daar opgeleid te worden. Dit uiteraard allemaal met het oog op het WK in 2022. En als ze niet goed genoeg blijken te zijn, jammer dan voor jou 10 anderen
Er lopen nu al enkele spelers rond in het nationale elftal van Qatar.
Deze zijn afkomstig uit afrika, Europa en buurlanden.
Deze gasten zijn niet in Qatar geboren of opgegroeid en hun ouders hebben ook geen link met het land.

Het zijn geloof ik ook nog hun beste spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 06:50:
Heel de trend mbt fluoriserende kleuren snap ik niet.
Het maakt menig shirt veel lelijker dna dat het zou zijn als het weg gelaten zou zijn.

Alles voor de verkoopcijfers bij de jeugd zal het wel zijn.
Eens. Dat fluorescerende ziet er niet uit op shirts.

Lelijkste shirts vond ik dat ding van Barcelona van een paar seizoenen geleden:

Afbeeldingslocatie: http://avantisport.nl/image/product/large/Nike-Fc-Barcelona-Away-Replica-Jersey-478326-815-4.jpg

Toevoeging:

Lees net dat Vejinovic zijn handtekening heeft gezet onder een contract voor 4 jaar bij Feyenoord: https://twitter.com/Feyen...14417197906173952/photo/1

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Zuid-Amerikaanse voetbal laat zich intussen van de beste kant zien:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CIT7SmSWsAAoK5K.jpg
Cavani kreeg rood (2e geel) na zijn reactie en een zeer theatrale aardneerstorting van Jara. Al moest ik wel gniffelen om de suggestie dat Jara alleen maar even Cavani's prostaat wilde controleren :+

Beelden: http://www.washingtonpost...ers-cheeky-move-and-flop/

Het is echter moeilijk om enig medelijden met Uruguay te hebben nu ze een keertje een koekje van eigen deeg krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 26-06-2015 15:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
FREAKJAM schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:40:
PSV thuis:
[afbeelding]

PSV uit:
[afbeelding]

Vind het kraagje eerlijk gezegd niet zo heel erg mooi in het thuis shirt. Het roze (het lijkt een beetje oranje, maar het is echt roze) in het uitshirt is ook aardig wennen denk ik zo. Felle kleuren is een nieuwe trend I guess. Het laatste wedstrijd-shirt met Philips erop in ieder geval. Ben tevens benieuwd of er nog een andere sponsor op de rug komt, Freo is exit als shirtsponsor.
Ik vind beide tenues erg mooi, het thuis tenue is klassiek en vind het kraagje niet zo storend. Het uit-tenue is ook erg gaaf en tenminste een samenhangend geheel. (In tegenstelling tot het uit-tenue van Ajax :X )

Ik ben best blij met Umbro, geen 'catalogus'-tenues meer. Jammer dat voetbalshirts altijd zo ongelofelijk duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:05:
Het Zuid-Amerikaanse voetbal laat zich intussen van de beste kant zien:
[afbeelding]
Cavani kreeg rood (2e geel) na zijn reactie en een zeer theatrale aardneerstorting van Jara. Al moest ik wel gniffelen om de suggestie dat Jara alleen maar even Cavani's prostaat wilde controleren :+

Beelden: http://www.washingtonpost...ers-cheeky-move-and-flop/

Het is echter moeilijk om enig medelijden met Uruguay te hebben nu ze een keertje een koekje van eigen deeg krijgen.
Stelletje smeerlappen zijn dat zeg, gadverdamme.

Los daarvan, beweert De Telegraaf dat Vejinovic voor €3,5 miljoen naar Feyenoord is gegaan en dat Feyenoord dat bedrag in termijnen aan Vitesse zal betalen.

Zou je bijna gaan denken haal die Pröpper dan ook maar op. Als het daar zo gemakkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat is niet veel nee.
Hebben ze meteen de vervanger voor El Ahmadi, die vertrekt naar de woestijn om daar te cashen.
Stuur je Immers ook die kant op en haal je Pröpper ook meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Ik lees net een artikel over de rugnummers van Ajax en dan komt onderstaand rijtje voorbij:

1. Jasper Cillessen
2. Ricardo van Rhijn
3. Joël Veltman
4. Mike van der Hoorn
5. John Heitinga
6. Riechedly Bazoer
7. Viktor Fischer
8. Daley Sinkgraven
9. Arek Milik
10. Davy Klaassen
11. Ricardo Kishna
12. Nemanja Gudelj
16. Lucas Andersen
17. Nicolai Boilesen
20. Lasse Schöne
21. Anwar El Ghazi
22. Jairo Riedewald
23. Kenny Tete
24. Andre Onana
25. Thulani Serero
26. Nick Viergever
33. Diederik Boer

Dat is imho toch een behoorlijk rijtje waar een behoorlijk aantal goede spelers (vind ik dan) tussen zitten met voldoende capaciteit en kwaliteit om voor een constant seizoen te gaan zorgen. Want als dit seizoen niets wordt, en ook nog overschaduwd wordt door al het gedoe op bestuurlijk niveau. Dan zou ik als FdB de eer aan mezelf houden. En daarnaast denk ik dat een andere trainer dan ook niet verkeerd zou zijn.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
35. Dijks

En ik ben het met je eens. Op papier een goede selectie waar je zeker kampioen mee moet kunnen worden. Hopelijk krijg de Boer ze dit jaar wel aan het voetballen want afgelopen seizoen was het, grotendeels met dezelfde spelers, niet om aan te zien. Ondanks dat was Ajax wederom kampioen geworden als PSV niet ineens een fantastisch seizoen beleefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

loewie1984 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:51:
voldoende capaciteit en kwaliteit om voor een constant seizoen te gaan zorgen
Want deze selectie is significant anders dan die van afgelopen seizoen doordat...?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
loewie1984 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:51:
1. Jasper Cillessen Goede keeper
2. Ricardo van Rhijn Na zijn tweede seizoen voornamelijk in een neerwaartse spiraal gekomen, gaat hij daar uit komen?
3. Joël Veltman
4. Mike van der Hoorn Als breekijzer of als verdediger, als verdediger gefaald en als breekijzer zou je als Ajax zijnde iets beters moeten hebben dan een gemankeerde verdediger
5. John Heitinga Is maar zeer de vraag of hij echt iets gaat toevoegen
6. Riechedly Bazoer hopelijk trekt hij zijn lijn door en komt er geen dip, zoals de meeste jeugdige spelers
7. Viktor Fischer Weinig laten zien, win je de oorlog niet mee
8. Daley Sinkgraven Redelijk laatste paar wedstrijden in een zwak ajax, trekt de rest echter niet mee
9. Arek Milik Pieken en dalen
10. Davy Klaassen Enige die echte potentie voor de top heeft
11. Ricardo Kishna meh
12. Nemanja Gudelj Moet het nog bezien in grote wedstrijden
16. Lucas Andersen Net niet speler, te weinig fysiek
17. Nicolai Boilesen ...
20. Lasse Schöne geen rechtsbuiten, geen spits, verkeerd gebruikt
21. Anwar El Ghazi ...
22. Jairo Riedewald Lijn omhoog doortrekken?
23. Kenny Tete Niets van te zeggen
24. Andre Onana Niets van te zeggen
25. Thulani Serero Komt tekort
26. Nick Viergever middelmaat
33. Diederik Boer niet meer dan een backup
Moet het nog maar zien, niet een heel bijzondere selectie en niet zo breed als het lijkt. Veel opgehemelde talentjes maar ook daar moet het dubbeltje de goede kant voor opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tot zover het groots aangekondigde WK Dames op de NOS :P

De kraker van de kwartfinales, Duitsland - Frankrijk op Eurosport. Al vanaf 2100u. oid voorbeschouwing en inmiddels bijna de eerste helft voorbij. Frankrijk domineert tot nu toe, maar misschien uiteindelijk wel een herhaling van de jeugd WK halve finale (meisjes) vorig jaar waarmee Duitsland aan de haal ging O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:56:
[...]

Moet het nog maar zien, niet een heel bijzondere selectie en niet zo breed als het lijkt. Veel opgehemelde talentjes maar ook daar moet het dubbeltje de goede kant voor opvallen.
kan me er redelijk in vinden behalve dat ik denk dat Van der Hoorn onderschat wordt.... als je die jongen een paar maanden op zijn positie laat spelen denk ik dat het wel goed komt.... ben alleen bang dat hij die kans nooit gaat krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 19:43

Fiber

Beaches are for storming.

apis29 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:45:
[...] eerste helft voorbij. Frankrijk domineert tot nu toe, maar misschien uiteindelijk wel een herhaling van de jeugd WK halve finale (meisjes) vorig jaar waarmee Duitsland aan de haal ging O-)
De Franse dames pakken terecht een 0-1 voorsprong... :)F

Pingel voor Duitsland: Sacic, 1-1

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 26-06-2015 23:40 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
P.O. Box schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:02:
[...]

kan me er redelijk in vinden behalve dat ik denk dat Van der Hoorn onderschat wordt.... als je die jongen een paar maanden op zijn positie laat spelen denk ik dat het wel goed komt.... ben alleen bang dat hij die kans nooit gaat krijgen...
Ook denk ik dat Fischer positief gaat verrassen. Was zijn eerste seizoen toch behoorlijk trefzeker (volgens mij niet minder goals dan Depay) en kreeg daarna de gebruikelijke dip. Helaas vervolgens de blessure. Voetballen kan hij zeker wel dus ik hoop dat het er uit komt dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fiber schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:22:
De Franse dames pakken terecht een 0-1 voorsprong... :)F

Pingel voor Duitsland: Sacic, 1-1
Zo weten we in ieder geval dat ze echt Duits zijn ;)

De Fransen gingen te vroeg verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

El Ghazi heeft talent en ook de juiste instelling.
Het probleem was denk ik vooral dat er nogal veel verwacht werd van hem in zijn debuut seizoen in een team dat niet draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Echt ongelooflijk weer ja |:( . Voor m'n gevoel was die arm inmiddels bijna achter de rug ...

Inmiddels op ZDF overgeschakeld, vlgns de gids moest er Bella Block op tv zijn.

edit: en aan het eind wint Duitsland. Op ZDF geven ze bijna allemaal toe dat Frankrijk beter was maar Duitsland door na penalties. Uitgerekend Lavogez mist de 5e; ook niet al te snugger om zo'n jonge speelster die te laten nemen, bij Duitsland was het de 1e keus die als laatst ging. Op zich ook wel typisch dat het grootste verschil in sterkte tussen de twee landen de doorslag gaf (de keepsters) ...

[ Voor 73% gewijzigd door apis29 op 27-06-2015 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ongelooflijk, de Argentijnen worden aan alle kanten onderuit gebeukt (dat is inclusief obstructie) en de scheidsrechter laat 80% daarvan doorspelen. Kritiek op de scheids (met handgebaren) zorgt voor 2 x geel en een harde tackle op Messi ook geel. Ik ben benieuwd of dit zo heel de wedstrijd door blijft gaan. Columbia heeft er maar geluk mee dat al die overtredingen niet bestraft worden. Het is overigens wel spectaculair om te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 27-06-2015 01:56 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:11
Luxicon schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 01:55:
Ongelooflijk, de Argentijnen worden aan alle kanten onderuit gebeukt (dat is inclusief obstructie) en de scheidsrechter laat 80% daarvan doorspelen. Kritiek op de scheids (met handgebaren) zorgt voor 2 x geel en een harde tackle op Messi ook geel. Ik ben benieuwd of dit zo heel de wedstrijd door blijft gaan. Columbia heeft er maar geluk mee dat al die overtredingen niet bestraft worden. Het is overigens wel spectaculair om te zien.
Wedstrijd gaat helemaal nergens over.
Colombia kan alleen maar schoppen, en overtredingen maken. Hebben geluk dat er nog geen 2x geel is gevallen.

Scheids...tja. Die snapt er niet zo veel van.
Als je die Zuniga ziet grijpen naar Di Maria, die daardoor uit balans raakt en geen vrije trap geeft. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Net samenvatting gezien.
Ospina stond te keepen als De Gea dat bij MU ook zo vaak heeft gedaan, beste reddingen waardoor het 0-0 blijft. Al hadden ze tot 2 keer toe een penalty tegen kunnen krijgen, maar die scheids fluit nergens voor.

En op penalties hadden ze ook niet echt geoefend... Schieten allemaal stuk voor stuk mis of over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het die leipe ooievaar toch nog gelukt in oranje te komen :Y

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/CIkyOpcW8AARDI8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Waarom heeft hij een horloge aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:26:
Waarom heeft hij een horloge aan?
Dan weet hij hoe laat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Napo schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:35:
[...]

Weer wat geleerd.

Bedoel eigenlijk dat je bij een dergelijke presentatie een clean look wilt.

Zo doen de hele outfit aan, dus naast shirt en broek ook de schoenen, dan is het raar dat hij een horloge aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij heb je nog altijd een horloge 'om' en niet aan. :+
Verder wel wat apart, vergeten af te doen misschien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Napo schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:35:
[...]

I lol'd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Guidetti en Hiljemark (captain) met Zweden Onder 21 in de EK Finale: http://www.uefa.com/under...nal+facts+sweden+portugal http://www.whoscored.com/...3/International-EURO-U-21
(edit: Sam Larsson er ook bij maar weinig minuten)

Sat 27 Jun 2015 - Euro Under-21 Championship

Portugal U21 5 - 0 Germany U21 FT
Denmark U21 1 - 4 Sweden U21 FT

Position Team Played Goal Difference Points
  1. Denmark U21 3 0 6
  2. Germany U21 3 3 5
  3. Czech Rep. U21 3 3 4
  4. Serbia U21 3 -6 1
Position Team Played Goal Difference Points
  1. Portugal U21 3 1 5
  2. Sweden U21 3 0 4
  3. Italy U21 3 1 4
  4. England U21 3 -2 3
Duitsland had wel van Denemarken in de poule gewonnen maar de andere twee wedstrijden gelijk gespeeld waardoor ze ipv Zweden, Portugal als tegenstander in de halve kregen :+ .
Denemarken was blijkbaar de favoriet vooraf in de andere halve finale ...Ajax was nog geinteresseerd in één van die Denen geloof ik, heb hem maar even gezien in die poulewedstrijd tegen Duitsland, met name toen ie gewisseld werd en Fischer er weer in mocht (was boos dat ie gewisseld was in de vorige wedstrijd dus mocht op de bank beginnen ;) )

Deze was het geloof ik: Pione Sisto van Midtjylland, 2014 speler van het jaar in Denemarken (1.71m)
Wikipedia: Pione Sisto

Toch weer mooi dat Engeland helemaal onderaan is geeindigd :D , nog zoveel hype vooraf over alle spelers die nog mochten uitkomen voor de U21 (Harry Kane was iig wel mee nog). Nog zoveel blijdschap ook nadat ze van Zweden hadden gewonnen met een goal in de laatste minuten ... :w Nu hebben ze het alleen nog over het damesteam dat de halve finale heeft bereikt (op wat voor manier dan ook).
Servie heeft tenminste nog als excuus dat de Onder 20 in de WK finale stond toen het EK al begon ...

[ Voor 40% gewijzigd door apis29 op 29-06-2015 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sigthorsson rond morgen zijn transfer naar FC Nantes af. Ajax vangt er nog 3 miljoen voor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Mwah. Alles staat of valt bij de teamgeest en of de coach de spelers weet te motiveren.
Cocu lukte dat eerst ook niet, dan kun je nog zo'n brede en goede selectie hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 06:46:
[...]

Mwah. Alles staat of valt bij de teamgeest en of de coach de spelers weet te motiveren.
Cocu lukte dat eerst ook niet, dan kun je nog zo'n brede en goede selectie hebben...
Kijkend naar de neerwaartse spiraal waarin Ajax de afgelopen 4 jaar in verkeerde acht ik het niet ongmogelijk dat de Boer het gaat lukken om het team weer scherp te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Napo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 06:53:
[...]
Kijkend naar de neerwaartse spiraal waarin Ajax de afgelopen 4 jaar in verkeerde acht ik het niet ongmogelijk dat de Boer het gaat lukken om het team weer scherp te krijgen.
Je zou ook kunnen zeggen dat het FdB-effect is uitgewerkt. Zoveel jaren achter elkaar scherp blijven is haast onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:50:
[...]

Je zou ook kunnen zeggen dat het FdB-effect is uitgewerkt. Zoveel jaren achter elkaar scherp blijven is haast onmogelijk.
In welke jaren zat er progressie in de speelwijze onder Frank de Boer?
Volgens mij waren het enkel het eerste en het tweede jaar positief en is het daarna enkel slechter en slechter geworden met als dieptepunt de laatste - troosteloze - wedstrijden in 2014/15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Napo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:16:
[...]

In welke jaren zat er progressie in de speelwijze onder Frank de Boer?
Volgens mij waren het enkel het eerste en het tweede jaar positief en is het daarna enkel slechter en slechter geworden met als dieptepunt de laatste - troosteloze - wedstrijden in 2014/15
Idd de laatste 2 kampioensjaren lagen meer aan het verzuim door andere ploegen, van vooral PSV, dat ze kampioen werden en niet omdat ze beter waren geworden. Het spel werd steeds slechter met als klapper afgelopen jaar wat echt Ajax onwaardig was (zeg ik als 070'er met een 010 SC).

Ik vind het prima hoor als Frank blijft want dat bied perspectieven voor anderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik vind het altijd wel bijzonder. Misschien dat iemand het mij kan uitleggen. Je wordt in 6 jaar 4x kampioen en 2x 2e. En toch hoor je alleen maar iedereen klagen en zeiken. Wat moeten de rest van de ploegen dan voor droef toeters zijn als zelfs blijkbaar de amateuristische voetballetjes van Ajax dit kunnen neerzetten. Of is men alleen tevreden bij winst van de Champions League? Wat zijn nu de criteria waaraan ze moeten voldoen om het wél goed te doen in de ogen van de "fans en supporters". Kampioen worden is blijkbaar niet voldoende....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:47
Ik denk dat men een punt heeft over het spel. Dat is al een aantal jaren niet altijd spectaculair. Maar ik denk dat De Boer qua punten toch echt steeds het maximum uit de groep heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:42:
Ik vind het altijd wel bijzonder. Misschien dat iemand het mij kan uitleggen. Je wordt in 6 jaar 4x kampioen en 2x 2e. En toch hoor je alleen maar iedereen klagen en zeiken. Wat moeten de rest van de ploegen dan voor droef toeters zijn als zelfs blijkbaar de amateuristische voetballetjes van Ajax dit kunnen neerzetten. Of is men alleen tevreden bij winst van de Champions League? Wat zijn nu de criteria waaraan ze moeten voldoen om het wél goed te doen in de ogen van de "fans en supporters". Kampioen worden is blijkbaar niet voldoende....
Het kampioenschap van 2012/13 en 2013/14 verbloemen ontzettend veel en derhalve is het niet echt uit de lucht komen vallen dat het voetbal zo ontzettend slecht was in 2014/15.

Voor een nederlandse club is het mijn inziens al een prestatie om derde te worden in de CL poule, wat Ajax al keer op keer lukt wat dus op zich wel oke is. Echter is de motivatie in een CL wedstrijd totaal anders dan in de Eredivisie. De wedstrijden in de Eredisivie zijn nogal troosteloos om aan te zien.

Het criteria is niet enkel winnen maar ook de manier waarop. Een Ajax dat nodeloos rondspeelt, weinig kansen creeert, insperatieloos en innefectief is is gewoon slecht voetbal, zelfs bij winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
Op zich wel grappig dat Ajax dan in het laatste jaar meer punten heeft gehaald dan die jaren ervoor :+
Feit blijft wel dat er wel heel wat wedstrijden gewoon saai waren om naar te kijken, maarja waar dat aan ligt? Niet de juiste spelers? Trainer? Tegenstander die niet voetbalt? zeg het maar...

Benieuwd wat komend seizoen gaat brengen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Napo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:51:
[...]

Het kampioenschap van 2012/13 en 2013/14 verbloemen ontzettend veel en derhalve is het niet echt uit de lucht komen vallen dat het voetbal zo ontzettend slecht was in 2014/15.

Voor een nederlandse club is het mijn inziens al een prestatie om derde te worden in de CL poule, wat Ajax al keer op keer lukt wat dus op zich wel oke is. Echter is de motivatie in een CL wedstrijd totaal anders dan in de Eredivisie. De wedstrijden in de Eredisivie zijn nogal troosteloos om aan te zien.

Het criteria is niet enkel winnen maar ook de manier waarop. Een Ajax dat nodeloos rondspeelt, weinig kansen creeert, insperatieloos en innefectief is is gewoon slecht voetbal, zelfs bij winst.
En de andere ploegen spelen mooi voetbal?..... maar verliezen. Tuurlijk snap ik dat het leuk is om super technisch mooi spel op de mat te leggen, te winnen, kampioen te worden, erg ver komen in de Champions League (liever hoger dan verwacht). Maar wellicht ook eens tevreden zijn dat dit niet altijd kan of mogelijk is. Als Ajax nu 5e had geworden dan snap ik het. Dit jaar was PSV echter gewoon veel beter dan de rest van NL blijkbaar.
Wellicht eens tijd om te accepteren dat alle spelers met een enkele uitzondering in een paar teams die attractief voetbal kunnen spelen niet meer kunnen acteren in NL (vanwege geld/salaris/tv rechten en oliesjeiks etc). Het is niet voor niets dat alle internationaals in buitenlandse competities spelen. De tijden dat NL de CL kon winnen zijn al tijden voorbij :)
Trouwens, zelfs de ploegen die de CL winnen of ver komen worden vaak beschimpt met hun niet aantrekkelijke speelstijl. Lijkt dus meer een soort mode team te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 29-06-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 06:53:
[...]

Schöne was dit seizoen wat minder prominent aanwezig. Kerel werd ook op nogal wat plekken ingezet.

Denk dat je geen medelijden hoeft te hebben met de Boer. Daarvoor heeft hij genoeg opties wat spelers betreft. Met Bazoer, Gudelj, Sinkgraven, Klaassen en Schöne kan hij meer dan voldoende variëren op het middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:17:
[...]

En de andere ploegen spelen mooi voetbal?..... maar verliezen.
Non-reden aangezien het om het matige spel van Ajax gaat, niet van de overige clubs
Tuurlijk snap ik dat het leuk is om super technisch mooi spel op de mat te leggen, te winnen, kampioen te worden, erg ver komen in de Champions League (liever hoger dan verwacht). Maar wellicht ook eens tevreden zijn dat dit niet altijd kan of mogelijk is. Als Ajax nu 5e had geworden dan snap ik het. Dit jaar was PSV echter gewoon veel beter dan de rest van NL blijkbaar.
Wellicht eens tijd om te accepteren dat alle spelers met een enkele uitzondering in een paar teams die attractief voetbal kunnen spelen niet meer kunnen acteren in NL (vanwege geld/salaris/tv rechten en oliesjeiks etc). Het is niet voor niets dat alle internationaals in buitenlandse competities spelen. De tijden dat NL de CL kon winnen zijn al tijden voorbij :)
Trouwens, zelfs de ploegen die de CL winnen of ver komen worden vaak beschimpt met hun niet aantrekkelijke speelstijl. Lijkt dus meer een soort mode team te worden.
Zelfs PEC Zwolle speelde met regelmaat beter voetbal dan Ajax. Dat is toch niet te begrijpen kijkende naar het budget etc.
Nu is de verwachting bij PEC anders bij Ajax maar dat houdt niet in dat je als Ajax zijnde krampachtige, inspiratieloos en noem maar op hoeft te spelen.

Dat het in Nederland over de gehele linie minder wordt klopt en een team dat wat verder komt is mooi meegenomen (geef ik ook aan in de post die je quote maar daar lijk je aan voorbij te gaan, helaas) maar net verzorgd voetbal op de kwaliteiten van je eigen team leunend is wel het minimale dat ik verwacht van een profclub. Bij Ajax ligt de lat wat hoger dan bij PEC of Groningen maar zeker de uitspraken vanuit het 'technisch hart' van Ajax helpen mee aan de kritiek die men op Ajax heeft.

Een ploeg met het beste uit zichzelf kunnen en willen halen, dat lijkt te missen bij Ajax.
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:22:
[...]

Schöne was dit seizoen wat minder prominent aanwezig. Kerel werd ook op nogal wat plekken ingezet.

Denk dat je geen medelijden hoeft te hebben met de Boer. Daarvoor heeft hij genoeg opties wat spelers betreft. Met Bazoer, Gudelj, Sinkgraven, Klaassen en Schöne kan hij meer dan voldoende variëren op het middenveld.
Die opties had hij, behalve Gudelj, vorig jaar ook. Hopelijk helpen de nieuwe spelers aan een beter spel maar bij het aankopen van jonge spelers zie ik dat niet zo snel gebeuren, die gaan eerder mee in de malaise dan dat ze als nieuwe speler direct het spel anders laten lopen. Iets wat je ook niet van een nieuwe jonge speler kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Vergeet ook niet dat PSV ook niet echt sprankelend voetbal speelde, het verschil is alleen daar dat hun een enkele speler hadden met veel kwaliteit (lees Depay) dat is iets wat bij Ajax miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:20:
Vergeet ook niet dat PSV ook niet echt sprankelend voetbal speelde, het verschil is alleen daar dat hun een enkele speler hadden met veel kwaliteit (lees Depay) dat is iets wat bij Ajax miste.
Dat klopt, PSV heeft er met enige regelmaat een matige wedstrijd tussen gehad. Voordeel was, mede door Depay maar eigenlijk meer door de Jong/Guardado/Willems, het dubbeltje de goede kant op viel.

Echter speelde PSV wel meer naar haar kunnen dan dat een Ajax deed. Ze gebruikte beter hun kwaliteiten die ze hadden om tot een goed resultaat te komen. Ajax lijkt vast te zitten in een visie die niet lijkt te passen bij de huidige selectie. Dat komt het spel niet te goeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
ik durf er nog geen geld op te zetten wie er kampioen gaat worden aankomend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimera2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:27:
ik durf er nog geen geld op te zetten wie er kampioen gaat worden aankomend seizoen.
AZ zou best wel eens menigeen kunnen gaan verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik schat PSV heel hoog in, maar er kan nog veel veranderen binnen hun selectie deze transferperiode. Als Wijnaldum en Willems dalijk ook vertrekken moet je nog maar zien wat er overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Dus ze moeten alleen wat mooier voetbal spelen en dan is het goed. Wat versta je trouwens onder "mooi" voetbal? 500x de bal kaatsen zoals Barcelona, lange ballen zoals in Engeland?, dribbel solo's zoals Messi, goalgetters als Ronaldo?
Wanneer zou jij tevreden zijn met Ajax is eigenlijk de vraag. En dan wel wat concreets natuurlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 29-06-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij kun je wel concluderen dat afgelopen seizoen het voetbal van Ajax alles behalve mooi was, dat nog een keercmoet je zien te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Ik zie Ajax en PSV het (weer) met z'n tweeën uitvechten dit jaar. De selectie van Ajax is intact gebleven en die van PSV vooralsnog ook. Daarnaast lijkt PSV met Lestiennes, Berghuis, Propper en Pereiro ook nog flink wat kwaliteit op de korrel te hebben, dus die selectie zie ik ook wel goed komen als Wijnaldum vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Niku schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:49:
Ik zie Ajax en PSV het (weer) met z'n tweeën uitvechten dit jaar. De selectie van Ajax is intact gebleven en die van PSV vooralsnog ook. Daarnaast lijkt PSV met Lestiennes, Berghuis, Propper en Pereiro ook nog flink wat kwaliteit op de korrel te hebben, dus die selectie zie ik ook wel goed komen als Wijnaldum vertrekt.
Het is toch een hele verandering, benieuwd dus hoe snel de selectie op elkaar ingespeeld kan en zal raken. Ben het wel met je eens dat Ajax en PSV het zullen gaan uitvechten. Ben wel benieuwd of Feyenoord misschien voor wat onrust kan zorgen bovenin. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
JST94 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Het is toch een hele verandering, benieuwd dus hoe snel de selectie op elkaar ingespeeld kan en zal raken. Ben het wel met je eens dat Ajax en PSV het zullen gaan uitvechten. Ben wel benieuwd of Feyenoord misschien voor wat onrust kan zorgen bovenin. :9
Ik verwacht dat wederom PSV met afstand kampioen gaat worden en de 2de plek tussen Feyenoord en Ajax zal gaan. Waarom? Puur omdat PSV nu al 3 jaar echt goed bezig met het samenstellen van hun eerste team en dat er afgelopen seizoen eindelijk uit is gekomen. Die basis staat er nu. Om te roepen dat ze alleen kampioen zijn geworden door Depay is te simpel en niet waar. Dan heb je toch echt niet goed gekeken.

Ajax en Feyenoord ... Tja.... Ajax is bezig er in de club een puinhoop van te maken met de 2 kampen die er zijn. Cruijff heeft teveel invloed en Frank zit niet in dat kamp. Dat kan gewoon niet goed gaan. Laten ze daar nu eens één bestuur neerzetten wat een club hart heeft en niet zoals nu verschillende visies. Betreft Feyenoord, zolang de financiën een probleem blijven zal het aanmodderen worden als verwacht ik dit jaar beter spel met Gio aan het roer en de enkele aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

JST94 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:55:
[...] Ben wel benieuwd of Feyenoord misschien voor wat onrust kan zorgen bovenin. :9
Ik hoop het. Maar dan moet er nog wel een goede spits bij, want dat ontbrak er aan vorig seizoen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
rikoos schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:04:
[...]
Puur omdat PSV nu al 3 jaar echt goed bezig met het samenstellen van hun eerste team en dat er afgelopen seizoen eindelijk uit is gekomen.
Ik verwacht wel dat er een hoop goede spelers zullen vertrekken. Rekik en Depay zijn al weg, maar Wijnaldum en Willems gaan misschien ook nog weg. Je levert hiermee zoveel doelpunten en assists in, dat het nog maar de vraag is of ze die wel terug weten te kopen.
Fiber schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:05:
[...]
Ik hoop het. Maar dan moet er nog wel een goede spits bij, want dat ontbrak er aan vorig seizoen.
Met Kuyt, Achahbar, Kazim en Te Vrede zit je goed met je spitsen vind ik. Ik vind eerder dat er defensieve versterking moet komen. We hebben twee ervaren mannen achterin. Vermeer en Wilkshere. Waarvan de tweede pornoblond haar én een dubbele kin heeft. Als Kongolo en/of van Beek geblesseerd raakt hebben we hier geen goede back-up voor..

Afbeeldingslocatie: http://www.fr12static.nl/images/userfiles/13000/832-file.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JST94 op 29-06-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

JST94 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:15:

[...]

Met Kuyt, Achahbar, Kazim en Te Vrede zit je goed met je spitsen vind ik...
Hoeveel 'gegarandeerde' doelpunten kun je daar per spits achter zetten?

Ik bedoel een spits die minimaal de top 5 van de lijst met topsporters haalt. Ik ben een fan van Kuijt, harde werker, goeie voetballer, maar die is ook geen 28 meer en ik vrees dat de verwachtingen te hoog gespannen zijn. Maar goed, ik hoop dat ik het mis heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Fiber schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:28:
[...]

Hoeveel 'gegarandeerde' doelpunten kun je daar per spits achter zetten?

Ik bedoel een spits die minimaal de top 5 van de lijst met topsporters haalt. Ik ben een fan van Kuijt, harde werker, goeie voetballer, maar die is ook geen 28 meer en ik vrees dat de verwachtingen te hoog gespannen zijn. Maar goed, ik hoop dat ik het mis heb...
Welke betaalbare spits geeft wel garantie op doelpunten? ;)

Ik ben van mening dat het scorend vermogen niet persee van de spits af moet komen. Natuurlijk, een spits die er 25 injaagt helpt veel. Maar als je buitenspelers en middenvelders gewoon een gebrek aan scorend vermogen hebben moet je wel een spits hebben die er 50 injaagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom niemand Michael de Leeuw ophaalt.... Over betaalbare spitsen gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:41:
waarom niemand Michael de Leeuw ophaalt.... Over betaalbare spitsen gesproken.
Leeftijd en kan niet echt goed "meevoetballen".

Ik zou er echter niet rouwig om zijn als hij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:04:
[...]

Ik verwacht dat wederom PSV met afstand kampioen gaat worden en de 2de plek tussen Feyenoord en Ajax zal gaan. Waarom? Puur omdat PSV nu al 3 jaar echt goed bezig met het samenstellen van hun eerste team en dat er afgelopen seizoen eindelijk uit is gekomen. Die basis staat er nu. Om te roepen dat ze alleen kampioen zijn geworden door Depay is te simpel en niet waar. Dan heb je toch echt niet goed gekeken.

Ajax en Feyenoord ... Tja.... Ajax is bezig er in de club een puinhoop van te maken met de 2 kampen die er zijn. Cruijff heeft teveel invloed en Frank zit niet in dat kamp. Dat kan gewoon niet goed gaan. Laten ze daar nu eens één bestuur neerzetten wat een club hart heeft en niet zoals nu verschillende visies. Betreft Feyenoord, zolang de financiën een probleem blijven zal het aanmodderen worden als verwacht ik dit jaar beter spel met Gio aan het roer en de enkele aankopen.
Interne Ajax sores heeft de prestaties van Ajax nog geen wedstrijd beïnvloedt en zal dat ook aankomend seizoen niet doen.

En Feyenoord zou financiële problemen hebben? Hoe kom je daar bij? Feyenoord draait al seizoenenlang zwarte cijfers, los van inkomsten uit transfers, Europees of KNVB bekertoernooi.

Kan zomaar gebeuren dat PSV minder gaat draaien. Niet alleen ten gevolge van het vertrek van sommige spelers maar niet minder vanwege het dubbele programma. Daar is Ajax toch echt wat meer aan gewend geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Niku schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:49:
Die zullen niet allemaal komen en dan is het maar de vraag wat ze brengen.
Mochten Willems en Wijnaldum nog vertrekken dan ben je samen met Depay je belangrijkste spelers kwijt.
De drie die aanvallend het team droegen en dan moeten de nieuwe spelers dat maar vanaf wedstrijd 1 overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:15:
[...]

Interne Ajax sores heeft de prestaties van Ajax nog geen wedstrijd beïnvloedt en zal dat ook aankomend seizoen niet doen.

En Feyenoord zou financiële problemen hebben? Hoe kom je daar bij? Feyenoord draait al seizoenenlang zwarte cijfers, los van inkomsten uit transfers, Europees of KNVB bekertoernooi.

Kan zomaar gebeuren dat PSV minder gaat draaien. Niet alleen ten gevolge van het vertrek van sommige spelers maar niet minder vanwege het dubbele programma. Daar is Ajax toch echt wat meer aan gewend geraakt.
Nou als er een club gewend is geraakt aan het dubbele programma dan is dat PSV wel hoor. PSV speelt sinds 1974 elk jaar onafgebroken Europees voetbal. In Europa spelen alleen Anderlecht en Barcelona langer Europees.

[ Voor 3% gewijzigd door kimiferrari op 29-06-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Volgens de Telegraaf gaat Hiddink weg bij Oranje.. 8)7
[...]
Gelukkig staat Feyenoord ook geen 30 miljoen + in de schuld bij de 'Vrienden' van Feyenoord. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door JST94 op 29-06-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
JST94 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:05:
Volgens de Telegraaf gaat Hiddink weg bij Oranje.. 8)7

[...]

Gelukkig staat Feyenoord ook geen 30 miljoen + in de schuld bij de 'Vrienden' van Feyenoord. ;)
Yup het zijn aandelen en er zijn afspraken over de terugbetaling hierover. En zoals deze afspraken zijn kunnen ze geen grote bedragen uitgeven totdat dit geld terug betaald is.

Castaignos zou op weg zijn naar Duitsland, Twente zou flink verlies maken op de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 16:18
(jarig!)
[...]

Ik denk dat hij met financiële problemen meer bedoelt dat de middelen van Feyenoord veel beperkter zijn dan bij PSV en Ajax. Ten eerste door het opruimen van shit uit 't verleden en ten tweede door de beperkte inkomsten vanuit het stadion - al vraag ik me daar bij af of dat echt zo'n enorm effect zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De Volkskrant meldt ook het vertrek van Hiddink.

[ Voor 88% gewijzigd door Ramzzz op 29-06-2015 16:51 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo slecht deed ie het niet, allemaal warmdraai potjes voor het grote werk straks. Die kwalificatie daar twijfelt toch niemand aan, op deze manier doet Nederland het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het probleem is dat ik van Blind ook niet echt vrolijk wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:19
Tegen Letland uit de hele wedstrijd gedomineerd. Ik dacht eigenlijk dat het juist beter ging.
En ik neem de spelers zelf toch meer kwalijk. Wie herinnert zich bijvoorbeeld nog die terugkopbal van Janmaat uit tegen Tsjechie. Daar valt niet tegen aan te coachen. Als het Nederlands elftal niet goed draait dan hebben wel het gewoon moeilijk tegen Europese subtoppers. De verdediging speelt op een bedenkelijk niveau, maar daar wordt wel van vereist dat zij het spel maken. Dat kan je Hiddink kwalijk nemen. Maar als hij bijvoorbeeld 5-3-2 was gaan spelen zou hij ook kritiek krijgen. En werkt die opstelling wel zonder Robben.
Verder waren ook net wat meer spelers uit vorm dan gebruikelijk. Ik ben benieuwd of de hand van Blind te zien zal zijn. Daley Blind is i.i.g. zeker van een basisplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik ben er eigenlijk ook niet zo voor om een bondscoach halverwege de rit naar huis te sturen. Gewoon de reeks afmaken vind ik, tot en met het eind toernooi. (Of tot en met een mislukte kwalificatie...) Dat z'n opvolger al is benoemd vind ik ook volkomen fout.

Pagina: 1 ... 71 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015