[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.166 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Aghanim schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:03:
En eerste bod op Wijnaldum vanuit Zenith is ook binnen, 10 miljoen. En gelijk afgewezen door PSV.
En terecht. Ik denk dat Gini wel meer waard is dan dat. Ik denk dat hij daarnaast toch niet geïnteresseerd is om te spelen in Rusland. Ik hoop dat Gini blijft, anders moet PSV toch zijn best doen om Pröpper zo snel mogelijk in te lijven. Cocu heeft schijnbaar al een eerste gesprek gehad met Davy.

Wat betreft de spitsenrol:
Volgens Brands zoeken ze nu buiten Nederland naar een vervanger voor Depay.

Wat betreft de achterste linie:
Rekik heeft toch oren naar het buitenland (hoewel hij niet terug wil naar Man City) en grote kans dat Isimat toch gaat tekenen bij PSV. #comeonpeesjevee

[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 20-06-2015 11:59 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:09
CR1691 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:08:
Feyenoord heeft zich inmiddels officieel bij Vitesse gemeld. Op Twitter had de vader van Vejinovic al gesteld dat hij op de drempel van een transfer stond. Een persoonlijk akkoord tussen club en speler lijkt dus zeker.

Het schijnt om een bedrag van 3,5 miljoen te gaan. Best een koopje als je het mij vraagt.

Ook enorm fijn dat Feyenoord nu wel snel en daadkrachtig handelt. Vorig seizoen was het natuurlijk dramatisch hoe laat er spelers aangekocht werden. Ze zijn wakker en regeren vooruit in plaats van afwachtend.
Het probleem is alleen dat vorig jaar El Ahmadi ook werd gehaald als vervanger voor Clasie en het toen ook niet doorging. Als Clasie toch blijft, wat niet ondenkbaar is met 3 jaar contract, zit je weer heel ruim in je verdedigende middenvelder, terwijl je het echte probleem niet oplost.

Daarnaast is Van Geel zn taak juist om eerst eens te verkopen. Boetius, Vilhena, Clasie moeten weg, en het liefst voor een mooi bedrag en niet op de laatste dag voor de deadline. Ook spelers als Immers, Kazim en Nelom zou je willen slijten voor een leuk zakcentje. Daar mag Van Geel wat mij betreft ook eens wat energie insteken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:33
Het lijkt mee dat Clasie wel klaar is voor een stap hogerop en ook wel een beetje klaar met Feyenoord en de Eredivisie...

Transfers zitten nog in een vroeg stadium, ze hebben nog tot eind augustus.

In de PL heeft vrijwel nog geen enkel team zich nog versterkt, op Liverpool na met 3 transfervrije aankopen. Daar zal het toch deels afhankelijk van zijn, de 'move' van Schneiderlin bij Southampton naar MU of Arsenal bijvoorbeeld.

Boetius en Vilhena zitten op een zijspoor, die Willem niet meer bijtekenen en dan min je dus het beste overgaan tot verkoop.
Immers en Kazim presteren niet voldoende, maart daar kom je niet zomaar vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Videootje dames voetbal :Y) :

Aghanim schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:03:
En eerste bod op Wijnaldum vanuit Zenith is ook binnen, 10 miljoen. En gelijk afgewezen door PSV.
FREAKJAM schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 03:15:
[...]

En terecht. Ik denk dat Gini wel meer waard is dan dat. Ik denk dat hij daarnaast toch niet geïnteresseerd isom te spelen in Ruslandd. Ik hoop dat Gini blijft, anders moet PSV toch zijn best doen om Pröpper zo snel mogelijk in te lijven. Cocu heeft schijnbaar al een eerste gesprek gehad met Davy.

Wat betreft de spitsenrol:
Volgens Brands zoeken ze nu buiten Nederland naar een vervanger voor Depay.

Wat betreft de achterste linie:
Rekik heeft toch oren naar het buitenland (hoewel hij niet terug wil naar Man City) en grote kans dat Isimat toch gaat tekenen bij PSV. #comeonpeesjevee
En als ie al niet-onwelwillend tegenover in Rusland spelen was dan toch zeker niet bij die nazi club, waarvan de 'ultras' met gepaste trots kunnen melden dat er nog nooit 'afrikaanse' spelers voor gespeeld hebben (zuid-amerika was eigenlijk ook not-done). Dan hebben Hulk en Witsel op zich nog wel een barriere doorbroken (al zijn ze wat lichter getint) maar een M'Vila* kreeg ook allerlei doodsbedreigingen naar zich toe geslingerd en is er nooit naar toe gegaan. Voor Hulk was er nog een foto met een of andere bom erbij gemaakt :+ . Nou kan je zeggen dat dit x-aantal jaar geleden ook voor een Lazio Roma goldt waar inmiddels ook al spelers van allerlei afkomsten spelen (Aaron Winter was ooit de eerste gekleurde speler daar iirc) maar de supporters zijn nog steeds vrij hardleers ...

* ironisch/grappig genoeg speelt ie nu alsnog in Rusland alleen voor Rubin Kazan en komend seizoen bij Dynamo Moskou (Wikipedia: Yann M'Vila)

Was blijkbaar niemand vroeg wakker :z Servie Onder 20 wereldkampioen , laat in de tweede helft van de verlenging scorend uit een uitbraak. Brazilie was wel beter maar het is ook weer niet zo dat Servie met de dubbeldekker bus op de proppen kwam. Ze vielen gewoon aan wanneer ze daar de kans voor kregen en eigenlijk al het hele toernooi niet per se op de verdediging leunend.
Zelfde generatie die Europees kampioen Onder 1719 was zeker; die keeper zat er toen iig bij en ook één van de spelers van het toernooi toen [Rajkovic].Nu keeper van het toernooi ...

Vraag me af wanneer die Andreas Pereirra bij PSV is weggegaan, zie 2011. Wat moet Man U uberhaupt met Depay als je hem al hebt, was ie bij PSV gebleven had Depay de rol van Maher kunnen hebben :> (edit: scheelt wel twee jaar in leeftijd natuurlijk).

Afbeeldingslocatie: http://img.fifa.com/mm/photo/tournament/competition/02/65/15/08/2651508_xbig-lnd.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 20-06-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult toch je visie moeten aanpassen, wat hij heeft gedaan is blijkbaar genoeg voor 4 wedstrijden schorsing. Naast de bal tegen een speler aanschieten en een kopstoot, schijnt hij ook nog bij de scheidsrechter bezig te zijn geweest. Verwend nestje dus.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
gambieter schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:57:
[...]

Je zult toch je visie moeten aanpassen, wat hij heeft gedaan is blijkbaar genoeg voor 4 wedstrijden schorsing. Naast de bal tegen een speler aanschieten en een kopstoot, schijnt hij ook nog bij de scheidsrechter bezig te zijn geweest. Verwend nestje dus.
Dat zal wel, maar ik vind 4 wedstrijden erg overdreven. De populariteit zal wel een stuk lager zijn zonder Neymar en Suarez. Voor beiden (vooral Suarez) vind ik de straffen belachelijk hoog. Laat ze maar eens echte (en mogelijk poging tot) overtredingen aanpakken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:54
Luxicon schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:36:
[...]

Dat zal wel, maar ik vind 4 wedstrijden erg overdreven. De populariteit zal wel een stuk lager zijn zonder Neymar en Suarez. Voor beiden (vooral Suarez) vind ik de straffen belachelijk hoog. Laat ze maar eens echte (en mogelijk poging tot) overtredingen aanpakken.
Dus omdat Neymar en Suarez populaire spelers zijn moeten de regels niet meer van toepassing zijn bij hen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Luxicon schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:36:
[...]

Wel eens met dat bepaalde overtredingen harder aangepakt mogen worden, maar de straffen van beide heren vind ik gewoon terecht. Neymar wordt met de maand irritanter/arroganter, die moet echt bij zichzelf te rade gaan. Zijn uitlatingen richting de scheids icm zijn gedrag is gewoon de schorsing waard.
Le Enfant! schreef op zondag 21 juni 2015 @ 00:44:
[...]

Dus omdat Neymar en Suarez populaire spelers zijn moeten de regels niet meer van toepassing zijn bij hen? 8)7
Denk dat hij doelt op dat het zonder die spelers gewoon minder leuk is om naar te kijken. En dat is wel zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 21-06-2015 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Le Enfant! schreef op zondag 21 juni 2015 @ 00:44:
[...]

Dat niet, maar dat is indirect wel een gevolg voor de populariteit van de Copa. Al met al is het misschien wel terecht dat Neymar deze schorsing heeft. Hij zei in de tunnel dat de scheids beroemd over zijn rug wil worden, *scheldwoord*. Ik blijf er wel bij dat ik bepaalde overtredingen als een supersofte kopstoot (vaak zijn kopstoten zo) of bijtincident met Suarez echt zwaar boven de maat bestraft worden, vergelijkend met iemand die een enkel van iemand dubbel trapt en geel krijgt.

Medespeler van Jamaica was niet zo blij met de selfie van z'n teamgenoot, hehe. :P
[YouTube: https://youtu.be/6ugxoKxRgQQ]

[ Voor 8% gewijzigd door Luxicon op 21-06-2015 12:54 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik las ergens dat hij de scheidsrechter zoon van de duivel had genoemd. Geen idee hoe zwaar dat valt als scheldwoord maar dit soort dingen hoor je niet te zeggen. Heeft niks met voetbal te maken.

Klinkt misschien cru maar iemand vol op de enkel raken heeft voor mijn gevoel in elk geval nog met voetbal te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Aghanim op 21-06-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Aghanim schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:52:
Ik las ergens dat hij de scheidsrechter zoon van de duivel had genoemd. Geen idee hoe zwaar dat valt als scheldwoord maar dit soort dingen hoor je niet te zeggen. Heeft niks met voetbal te maken.

Klinkt misschien cru maar iemand vol op de enkel raken heeft voor mijn gevoel in elk geval nog met voetbal te maken.
Ja dat heeft met voetbal te maken, maar naar mijn idee hoor je te kijken naar de schade die iemand een ander aandoet bij een overtreding (ook mentaal > schelden etc.)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Maar als ik een lichte overtreding maak en jij per ongeluk iets breekt dan zou ik flink gestraft worden....dat is ook raar vind ik. Maar deze discussie komt regelmatig terug. Daarom lijkt het dat er geen eenduidige richtlijnen voor bestaan en blijft het de interpretatie van de scheidsrechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het blijft wat speculeren, maar het heeft er schijn van dat Ramos naar Manchester United komt. Ik hoop het in ieder geval van wel. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Luxicon op 21-06-2015 19:26 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja dat lijkt me ook wel wat. ;)
Ondertussen zou De Gea dan de ongekeerde weg bewandelen.

Ramos is niet tevreden met het feit dat en hoe Real ermee omging dat hij zou zijn aangeboden bij Barcelona.

En Ronaldo is ook ontevreden. Als hij die nou meteen meeneemt.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
dutchgio schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:41:
Ja dat lijkt me ook wel wat. ;)
Ondertussen zou De Gea dan de ongekeerde weg bewandelen.

Ramos is niet tevreden met het feit dat en hoe Real ermee omging dat hij zou zijn aangeboden bij Barcelona.

En Ronaldo is ook ontevreden. Als hij die nou meteen meeneemt.... :o
Ramos ruilen voor de Gea en dan moet United er nog een zak geld bij vragen. Als ze dat krijgen is het gewoon pure winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Een ruildeal lijkt aannemlijk, het is dan alleen de vraag hoeveel ze in die zak geld bijleggen.
Ramos wil zelf weg, De Gea hoeft helemaal niet weg maar daar zou Real flink voor betalen.

Cilessen wordt vervolgens genoemd als vervanger van De Gea, maar Ajax lijkt den transfer te gaan blokkeren. Althans, dat is de gebruikelijke transferpraat om hoog in te zetten.

Verder zou Advocaat Clasie naar Sunderland willen halen, maar dat lijkt me voor Clasie geen goede keus. Advocaat blijft hooguit een jaar aan, wellicht korter als het slecht gaat, want het is een laagvlieger in de PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:02:
Een ruildeal lijkt aannemlijk, het is dan alleen de vraag hoeveel ze in die zak geld bijleggen.
Ramos wil zelf weg, De Gea hoeft helemaal niet weg maar daar zou Real flink voor betalen.

Cilessen wordt vervolgens genoemd als vervanger van De Gea, maar Ajax lijkt den transfer te gaan blokkeren. Althans, dat is de gebruikelijke transferpraat om hoog in te zetten.

Verder zou Advocaat Clasie naar Sunderland willen halen, maar dat lijkt me voor Clasie geen goede keus. Advocaat blijft hooguit een jaar aan, wellicht korter als het slecht gaat, want het is een laagvlieger in de PL.
Ik heb zo mijn twijfels of er wel veel clubs interesse hebben in Clasie.
Dus dan zou Sunderland geeneens zo een slechte keuze zijn. Als hij het daar goed doet dan zal interesse van een betere club niet uit blijven.

Het probleem van Ajax is dat als hij vertrekt ze een nieuwe doelman moeten halen (Stekelenburg word genoemd) en dat kost weer geld. Dus dan zou ik ook hoog inzetten.

Veel mensen kraken hem af maar het is gewoon een goede doelman. Er zijn betere maar die zijn of onhaalbaar (omdat ze al bij een echte top club zitten) of ze zijn direct een flink stuk duurder.
United kan dan wel aankloppen bij Tottenham maar we weten denk ik allemaal hoe hoog Levi gebruikelijk gaat zitten met zijn vraagprijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 21-06-2015 20:23 . Reden: Beetje duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Deadsy schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:12:
[...]

Ik heb zo mijn twijfels of er wel veel clubs interesse hebben in Clasie.
Dus dan zou Sunderland geeneens zo een slechte keuze zijn. Als hij het daar goed doet dan zal interesse van een betere club niet uit blijven.

Het probleem van Ajax is dat als hij vertrekt ze een nieuwe doelman moeten halen (Stekelenburg word genoemd) en dat kost weer geld. Dus dan zou ik ook hoog inzetten.

Veel mensen kraken hem af maar het is gewoon een goede doelman. Er zijn betere maar die zijn of onhaalbaar (omdat ze al bij een echte top club zitten) of ze zijn direct een flink stuk duurder.
Ze kunnen dan wel aankloppen bij Tottenham maar we weten denk ik allemaal hoe hoog Levi gebruikelijk gaat zitten met zijn vraagprijzen.
Ik neem aan voor Vorm, niet voor Lloris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
JanW schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:22:
[...]

Ik neem aan voor Vorm, niet voor Lloris ;)
Sorry, met mijn laatste ze bedoelde ik United.
Want wanneer United gelinked word met Cillesen beginnen veel mensen direct over Lloris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zivkovic nu officieel verhuurd aan Willem 2. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:15:
Zivkovic nu officieel verhuurd aan Willem 2. >:)
Ik heb sterk mijn twijfels of Zivkovic ooit in Ajax 1 zal gaan spelen of na een verhuur volgend jaar verkocht zal worden. Snap niet waarom hij niet bij Ajax 1 komt, vorig jaar 18x gescoord in de JL. Sportief gezien lijkt me niet het geval dat hij niet goed genoeg presteert. Qua mentaliteit is er blijkbaar eea op zijn gedrag aan te merken maar dat mag toch geen reden zijn om hem geen kans te geven. Wat dat betreft heb ik er wel moeite mee dat, als Sigi vertrekt, er een nieuwe spits aangetrokken wordt.

Overigens zijn Overmars, de Boer en Slop in Tsjechie gespot om Kadlec te bekijken te bij Frankfurt speelt als links- of rechtsbuiten. Ken hem niet, maar het is in elk geval geen ex speler van AZ of een dure NL-vedette :)

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 21-06-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sigi moet eigenlijk ook weg, dan heb je in principe alleen Milik.
Daar moet dus ook weer een vervanger, voor op de bank, voor worden gehaald.
Hoeft dus geen topspits te zijn, maar moet er wel staan als Milik niet kan spelen.

Of gaan ze voor Fischer in de spits door de drukte op de flanken, doordat het verhaal van een transfer van Kishna (bijv. naar PSV, zelfde verhaal als Boetius) ook niet meer doorgaat, wat tijdens het seizoen nog zo aannemelijk oogde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Klopt, maar ik zou het logisch vinden dat als Sigi vertrekt Zivkovic als 2e spits achter Milik in de selectie zou komen. In mijn ogen is dat natuurlijke doorstroming en is het gezien de prestaties van Zivkovic terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
Aghanim schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:43:
Klopt, maar ik zou het logisch vinden dat als Sigi vertrekt Zivkovic als 2e spits achter Milik in de selectie zou komen. In mijn ogen is dat natuurlijke doorstroming en is het gezien de prestaties van Zivkovic terecht.
Ik verwacht dat de Boer niet blij is met zijn mentaliteit en hem er daarom nog niet bij wil hebben. Frank houdt niet zo van lastige jongens.

Maar ik ben het wel met je eens dat ze het zo wel hadden moeten doen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Aghanim schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:43:
Denk dat het een mix is tussen mentaliteit en dat ze willen dat hij elke week speelt.
Als Milik het goed doet dan zit hij gewoon elke week te banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Naast Zivkovic gaan ook Ligeon en de Sa naar Tilburg. Zijn flink bezig daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:56:
Doet de bijnaam 'het Ajax van het zuiden' wel eer aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

dutchgio schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:02:

Dickie wil ook al Wijnaldum halen. Misschien dat hij nu wel geld mag uitspelen aan nieuwe spelers. Was eind van dit seizoen nog een issue dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 22-06-2015 11:29 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
PSV vraagt alleen 20 miljoen, dat kan Dikkie Dick niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Maradona heeft zich ook gemeld voor de verkiezingen van de FIFA.

Hoe is hij van plan om de baan in te vullen?
Is zijn belasting schuld in Italië geregeld of wil hij zijn gele ambtstermijn vanuit Argentinië werken?

Of denkt hij als baas van de FIFA genoeg zwart geld binnen te krijgen om zijn schuld af te betalen?

Edit:
Ik vind 20mln wel erg veel voor iemand die er op de belangrijke momenten niet is.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 22-06-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Napo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:02:
[...]

Doet de bijnaam 'het Ajax van het zuiden' wel eer aan :+
Ze hebben ook oud Ajacied Dico Koppers gehaald. Het zou mij niet verbazen als er binnenkort een naamswijziging komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
dutchgio schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:04:
En dan roepen mensen dat 14 miljoen veel te veel is voor Clasie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

rikoos schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:14:
[...]

En dan roepen mensen dat 14 miljoen veel te veel is voor Clasie 8)7
Die mensen zijn dan ook gek. Je kunt met gemak >20mln vragen voor zo'n speler. Zeker middenvelders zijn dat al snel waard zodra er clubs langskomen uit Engeland. Hun zak geld is nu eenmaal groter, dus je zou gek zijn om daar geen voordeel uit te slaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:32:
[...]

Die mensen zijn dan ook gek. Je kunt met gemak >20mln vragen voor zo'n speler. Zeker middenvelders zijn dat al snel waard zodra er clubs langskomen uit Engeland. Hun zak geld is nu eenmaal groter, dus je zou gek zijn om daar geen voordeel uit te slaan.
Maar er zijn geen grote clubs uit Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

Deadsy schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Maar er zijn geen grote clubs uit Engeland.
Ook kleine clubs uit Engeland hebben dat geld sneller liggen dan je denkt hoor. Kijk maar eens naar de tv licentiedeal van de PL.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:17:
[...]

Ook kleine clubs uit Engeland hebben dat geld sneller liggen dan je denkt hoor. Kijk maar eens naar de tv licentiedeal van de PL.
Ik weet maar die deal is pas vanaf 2016/17. Je zou dom zijn om nu al massaal geld uit te gaan geven dat pas over een paar jaar binnen komt. Er zullen zeker clubs zijn die dat doen maar het is niet slim.

Daarnaast krijgen de Engelse clubs al langer absurd veel TV geld (alleen gaan ze dan binnenkort nog meer vangen). Maar toch hebben veel clubs in Engeland niet zo echt veel te besteden.

Ik denk dat dit komt omdat hun andere inkomsten tegen vallen en omdat hun uitgaven vrij hoog liggen.
Vooral de salarissen bij veel clubs in de PL die onder de top zitten zijn vaak echt absurd hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:28:
[...]

Dickie wil ook al Wijnaldum halen. Misschien dat hij nu wel geld mag uitspelen aan nieuwe spelers. Was eind van dit seizoen nog een issue dacht ik.
Die eigenaar heeft zelf een grote zak met geld en beloofd dat Advocaat genoeg mag uitgeven (iirc 100 50 miljoen pond). Anders was ie natuurlijk nooit op z'n beslissing teruggekomen en zal voor zichzelf ook wel een grote zak bij zitten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dickie kennende wel ja! >:)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:04:
Advocaat schijnt 50 miljoen uit te mogen geven, dus dat zou prima kunnen. Of het voor Wijnaldum een slimme move is, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
toolkist schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:52:
[...]

Advocaat schijnt 50 miljoen uit te mogen geven, dus dat zou prima kunnen. Of het voor Wijnaldum een slimme move is, is een ander verhaal.
Is Wijnaldum niet meer een aanvallende middenvelder? Bij Sunderland zullen ze misschien minder voetballend aan aanvallen toekomen. Al lijkt me zulk strijdvoetbal niet persee verkeerd voor z'n ontwikkeling. Misschien ontwikkeld hij daardoor juist meer z'n mindere kanten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Luxicon schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:54:
[...]

Is Wijnaldum niet meer een aanvallende middenvelder? Bij Sunderland zullen ze misschien minder voetballend aan aanvallen toekomen. Al lijkt me zulk strijdvoetbal niet persee verkeerd voor z'n ontwikkeling. Misschien ontwikkeld hij daardoor juist meer z'n mindere kanten.
Wijnaldum gaat echt niet naar Sunderland (degradatiekandidaat) als hij bij PSV kan meespelen om het kampioenschap en in de Champions League. Sowieso met het oog op het EK zou het geen slimme keuze zijn. Kan hij beter een jaar bij PSV blijven dat hij eventueel een jaar later een stap hogerop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zou het dan toch gaan gebeuren :*)

Ajax zal goede hoop hebben dat het Kolbeinn Sigthórsson kan verkopen aan FC Nantes. Vorige week maakte De Telegraaf melding van de belangstelling van de Franse club voor de IJslander en de krant beweerde dat Nantes snel een bod zou willen gaan uitbrengen. Volgens verschillende Franse media heeft Nantes geen moeite met de vraagprijs van Ajax, die op 3,5 miljoen euro ligt.

Waarschijnlijk kijken ze geen Eredivisie voetbal en alleen maar interlands :+

PSV schijnt trouwens 7 miljoen euro geboden te hebben voor 80% van de rechten van Pereira (Uruguay) die als aanvallende middenvelder speelt. Wellicht dat Wijnaldum dus toch gaat vertrekken de komende dagen? Wel een flink bedrag overigens voor zo'n jonge speler uit het buitenland.

[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 22-06-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Gynnad schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:56:
Nou Ligeon, Koppers en de Sa...ach daar win je de oorlog niet mee.
Maar als Groningen aanhanger vind ik het wel enorm zuur dat Groningen Zivkovic niet hebben teruggehaald tijdelijk. Nu hebben we alleen de Leeuw, das gewoon te weinig.
Die scoorde tenminste doelpunten. Denk dat Willem II dat wel eens erg veel plezier van kan gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mocht Cilessen vertrekken in de keeperstransfersoap dan is Stekelenburg geen optie meer; die wordt verhuurd aan Southampton.
Zal dus waarschijnlijk spelen totdat eerste keeper Forster weer hersteld is van z'n zware blessure die hij een paar maanden terug opliep, en ook het eerste gedeelte van het komende seizoen moet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Aghanim schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:47:
Waarschijnlijk kijken ze geen Eredivisie voetbal en alleen maar interlands :+
Wellicht speelt Nantes wel een systeem waarbij Sigthórsson rendeert. Ik blijf er bij dat het een prima spits is maar zoals bij vele voorgangers gewoon niet geschikt is voor het Ajax systeem. In een ploeg dat in staat is om fatsoenlijke voorzetten te creëeren heb je aan Sigthórsson een goede spits. Dat spitsen niet slagen bij Ajax is geen nieuwtje, al worden ze voor de overgang naar Ajax topscorer. Ik durf best te zeggen dat het voor 70% niet aan Sigthórsson heeft gelegen. Bij zijn nationale ploeg laat hij het wel zien, ondanks mindere ploeggenoten om zich heen... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Eindelijk iemand waar ik het mee eens ben betreffende Sigthorsson :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:42:
Maar als Groningen aanhanger vind ik het wel enorm zuur dat Groningen Zivkovic niet hebben teruggehaald tijdelijk. Nu hebben we alleen de Leeuw, das gewoon te weinig.
Deels snap ik het wel hoor.
Wat mij betreft heeft Ajax dit ook niet heel handig gespeeld. Ze hadden Zivkovic na de aankoop een jaar langer bij Groningen moeten laten spelen. Daar had Ajax en Zivkovic veel meer aan gehad dan nu in het tweede spelen.

Na een jaar bij Ajax zou ik als Groningen liever een andere - een eigen - speler de kans geven om zich te ontwikkelen en voor eenzelfde bedrag de voordeur uit te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ajax weet welke tegenstander de ploeg kan loten voor de voorlaatste kwalificatieronde van de Champions League. De loting is op 17 juli.
De mogelijke tegenstanders zijn Sparta Praag, Young Boys, Panathinaikos, Fenerbahçe of Rapid Wien, weet De Telegraaf. Dat zijn de nummers twee van Tsjechië, Zwitserland, Griekenland, Turkije en Oostenrijk. De duels zijn op 28/29 juli en 4/5 augustus.

Mocht Ajax die voorronde overleven, dan moet het nog één tegenstander uitschakelen om de groepsfase van de Champions League te bereiken. In die laatste voorronde is Sporting Lissabon, CSKA Moskou, Club Brugge of AS Monaco de opponent op 18/19 augustus en 25/26 augustus.

In tegenstelling tot Ajax is PSV al wel geplaatst voor de groepsfase, waarvoor op 27 augustus geloot wordt. De landskampioen is bij die loting verzekerd van een plaats in pot 1.
Dus derde voorronde een van de volgende tegenstanders:
- Sparta Praag
- Young Boys
- Rapid Wien
- Panathinaikos
- Fenerbahçe

In de play-offs (mochten ze het halen)
- Sporting Lissabon
- CSKA Moskou
- Club Brugge
- AS Monaco

Ze kunnen dus ontzettend zwaar loten bijv. Fenerbahçe en AS Monaco. Maar via Young Boys/Rapid Wien en Club Brugge zou het dan weer te doen moeten zijn. Overigens vrees ik alleen Fenerbahçe en AS Monaco. Tegen de overige tegenstanders moeten ze normaal gesproken gewoon doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

toolkist schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:52:
[...]

Hij mag 70 miljoen uitgeven zelfs. Ziet er naar uit dat Wijnaldum hoog op het lijstje staat van Dick:
Sunderland zal zich volgens The Mirror in de loop van de week bij PSV melden voor een eventuele transfer van Georginio Wijnaldum. Om de aanvoerder van PSV te halen zal de club uit Engeland haar eigen transferrecord moeten breken. Sunderland zou bereid zijn dat te doen voor Wijnaldum. Dick Advocaat heeft naar verluidt een transferpotje van 70 miljoen euro te besteden. Advocaat hoopt volgens het tabloid met Wijnaldum het speltype van Sunderland te kunnen veranderen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

dutchgio schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:27:
Mocht Cilessen vertrekken in de keeperstransfersoap dan is Stekelenburg geen optie meer; die wordt verhuurd aan Southampton.
Zal dus waarschijnlijk spelen totdat eerste keeper Forster weer hersteld is van z'n zware blessure die hij een paar maanden terug opliep, en ook het eerste gedeelte van het komende seizoen moet missen.
Stekelenburg was ooit beter dan Cilessen, toch? Hopelijk krijgt hij de vorm weer terug bij Koeman en co. Ik zag hem toch altijd een beetje als de enige echte opvolger van Van der Sar in Oranje, maar dat is dus ergens spaak gelopen. Ik blijf hopen!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat gaf Stekelenburg zelf ook al aan, hetzelfde als Van de Vaart; terugkomen in Oranje.
Nou lijkt me dat bij Stekelenburg nog wel mogelijk, maar dan niet meteen basis maar in ieder geval geselecteerd worden, achter Cilessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Tenzij Stekelenburg ongelofelijk ver is teruggevallen kan ik me niet voorstellen dat Cillissen beter is. Ik vind Cillissen alles behalve een byzondere keeper, terwijl ik dat bij Stekelenburg altijd wel heb gehad. Heb ik Stekelenburg geromantiseerd in mijn hoofd?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Gynnad schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:07:
[...]

- Sparta Praag
- Young Boys
- Rapid Wien
- Panathinaikos
- Fenerbahçe

- Sporting Lissabon
- CSKA Moskou
- Club Brugge
- AS Monaco

Ze kunnen dus ontzettend zwaar loten bijv. Fenerbahçe en AS Monaco. Maar via Young Boys/Rapid Wien en Club Brugge zou het dan weer te doen moeten zijn. Overigens vrees ik alleen Fenerbahçe en AS Monaco. Tegen de overige tegenstanders moeten ze normaal gesproken gewoon doorkomen.
Vind Sporting en CSKA nog lastig zat, ik voorzie hele moeilijke wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Royz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:43:
Tenzij Stekelenburg ongelofelijk ver is teruggevallen kan ik me niet voorstellen dat Cillissen beter is. Ik vind Cillissen alles behalve een byzondere keeper, terwijl ik dat bij Stekelenburg altijd wel heb gehad. Heb ik Stekelenburg geromantiseerd in mijn hoofd?
Hij heeft minstens 2 jaar geen volledig seizoen meer gedraaid. Afgelopen seizoen 1 competitiewedstrijd gekeept bij Monaco. Bij Fulham was het ook al niet veel meer.
Dan vind ik het behoorlijk wat dat je nu opteert weer Oranje te halen.
In zijn oude vorm is hij uiteraard een stuk beter, maar het is de vraag of die er nog is.

Ajax lijkt me redelijk kansloos, de kans oo een relatief makkelijke tegenstander is niet groot, al is Europees tegen mindere tegenstanders spelen is ook geen succes. Dan kun je misschien nog wel beter een 'grote' club loten en er als underdog in gaan, dan kan het alleen maar positief uitvallen.
Ik geef ze niet veel kans, of ze moeten ineens wel heel erg gemotiveerd zijn om de groepsfase te halen, maar met het Eredivisie spel van een paar maanden terug kom je nergens.

[ Voor 25% gewijzigd door dutchgio op 23-06-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29
Royz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:43:
Steek is een geweldige keeper, maar mist volgens mij een goede mentaliteit. Als het tegen zit/zat knokt(e) hij er niet echt voor. Ik denk dat als dat zou veranderen(of gewoon alles goed loopt bij southampton) dat hij dan weer top kan worden. Ook al vind ik Cilessen een geweldige keeper, zou ik het niet erg vinden als de Steek weer eens goed gaat keepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik las in de Volkskrant, dat de Eagles in de uitwedstrijd (voorronde EL) in Hongarije geen supporters mogen meenemen, omdat de supporters van de tegenstander zich hadden misdragen.

Wat schetst mijn verbazing, bij de thuiswedstrijd mogen die dus wél meekomen, terwijl de Eagles hun thuiswedstrijd in Emmen spelen...

WTF?!?

Hoe krom kun je het maken?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Eagles spelen in Emmen omdat het eigen stadion wordt verbouwd. ;)
Maar scheef is het wel, zo belemmer je het andere team ook, terwijl die noets misdaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

dutchgio schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:35:
Maar scheef is het wel, zo belemmer je het andere team ook, terwijl die noets misdaan hebben.
Dat weet ik, en daar gaat het ook niet om.

Het gaat erom dat de kwaaie pieren hier wél mogen afreizen, en de heilige boontjes niet.

De wereld op zijn kop... :N

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:27:
Heel goed! Dat ie die Forster maar op weg helpt naar een andere baan. Kan toch niet dan een gemiddelde Engelse keeper beter is dan hem? Ik hoop dat hij zijn oude niveau weer haalt en zelfs kan overstijgen.
Was Van der Sar ook niet via zo'n omweg bij Man. United terecht gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Forster wel eens zien spelen?
Het is wel concurrentie hoor als die terug is...

Het beste zou denk ik in eerste instantie zijn dat Stekelenburg zich weet te bewijzen bij Southampton, dat hem dan na de verhuurperiode definitief over wil nemen.
Maar dat kan ook doordat Forster een transfer maakt nadat hij de tweede seizoenshelft weer de vaste keeper was en Koeman voor een vervanger weer bij Stekelenburg uitkomt.

Over dat van eerder nog:
Het is niet Real, maar Man U dat de geldbuidel trekt; naast De Gea biedt men nog eens 20 miljoen voor Ramos.

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 23-06-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:21:
Forster wel eens zien spelen?
Het is wel concurrentie hoor als die terug is...

Het beste zou denk ik in eerste instantie zijn dat Stekelenburg zich weet te bewijzen bij Southampton, dat hem dan na de verhuurperiode definitief over wil nemen.
Maar dat kan ook doordat Forster een transfer maakt nadat hij de tweede seizoenshelft weer de vaste keeper was en Koeman voor een vervanger weer bij Stekelenburg uitkomt.

Over dat van eerder nog:
Het is niet Real, maar Man U dat de geldbuidel trekt; naast De Gea biedt men nog eens 20 miljoen voor Ramos.
Inderdaad, Forster is een zeer goede keeper.

En wat United doet vind ik vrij gaar. Neem dan contact op en leg de feiten op tafel, hun willen de Gea en hun verdediger wil weg. En dan gewoon de vraag: Wat gaan we hier aan doen?
Dus niet direct een spelers ruil met een zak geld aanbieden.

Als hun zeggen dat De Gea geen lang contract heeft reageer je er op door te zeggen dat Ramos ook al bijna 30 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Veldwijk heeft getekend bij PEC voor een jaar verhuur met optie tot koop. :)
Ze kijken ook nog naar Samet Bulut (19, centrumspits, Ajax) en Boban Lazic (21, rechtsbuiten, Ajax).
Ze komen dan volgens mij allemaal transfervrij over. Volgens mij gaan de twee van Ajax op proef en komen ze dan in de beloften terecht.

Eerder in juni heeft Josef Kvida (18, centrale verdediger) transfervrij getekend en Becker blijft nog een jaar.

Lukoki lijkt voor een bedrag van meer dan een miljoen naar PFK Ludogorets (Hongarije en speelt CL) te vertrekken. Hij was volgens mij voor € 500.000 van Ajax overgenomen en hij heeft nog een tweejarig contract.

Becker en Veldwijk kunnen in de basis, maar overige lijken me versterkingen voor de belofte / toekomst.
Ik ben benieuwd of er nog meer verdedigers aantrekken nu Broerse en v.d. Werff er vertrokken zijn.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:07:
[...]

- Sparta Praag
- Young Boys
- Rapid Wien
- Panathinaikos
- Fenerbahçe

- Sporting Lissabon
- CSKA Moskou
- Club Brugge
- AS Monaco

1e ronde moet nog wel te doen zijn zo lang je Fenerbahce niet loot. De play-offs worden sowieso lastig, ook als je Club loot. Die waren vorig seizoen erg goed bezig in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45
dutchgio schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:35:
Tja, laten we in ieder geval hopen dat Ferencvaros de 10 niet haalt.
Echt bizar dat GAE alsnog Europa in gaat.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bossie schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Ach elk jaar hebben we wel een of twee clubs die er absurd vroeg uit vliegen.
Het zal dit seizoen eens niet anders zijn.

Ja het is klote voor de ranking van Nederland maar dat we elk jaar punten laten liggen is niet omdat Go Ahead 1x Europa in gaat maar is omdat er elk jaar weer clubs zijn die het niet serieus nemen of er tegen semi profs uitvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Bossie schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Nogmaals, puntensysteem per direct afschaffen. Vast aantal clubs per land naar de CL en EL (afhankelijk van grootte hoogste divisie, een League met 12 teams krijgt er minder dan 1 met 20).

Terug naar de tijd dat iedereen het prachtig vond dat een GAE anderhalve Europese wedstrijd mocht spelen.
Regeert het grote geld ook niet helemaal meer in Europa.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ramzzz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:27:
Ik las in de Volkskrant, dat de Eagles in de uitwedstrijd (voorronde EL) in Hongarije geen supporters mogen meenemen, omdat de supporters van de tegenstander zich hadden misdragen.

Wat schetst mijn verbazing, bij de thuiswedstrijd mogen die dus wél meekomen, terwijl de Eagles hun thuiswedstrijd in Emmen spelen...

WTF?!?

Hoe krom kun je het maken?
Het wordt nog krommer:
Hier aanvankelijke bericht
Niet alleen voor de selectie en de technische staf van Go Ahead Eagles was de loting voor de eerste ronde van de Europa League maandag bijzonder spannend. Ook supporter Henk de Haan was benieuwd naar de ploeg zijn die zijn favorieten zouden treffen; de fan mocht mee naar het uitduel.

Die prijs werd vorige week tijdens een Europa League-avond van Kowet in de wacht gesleept door De Haan, die vervolgens in spanning afwachtte naar welke uitwedstrijd hij de ploeg van trainer Dennis Demmers zou mogen vergezellen. Toen bleek dat het Hongaarse Ferencváros de opponent werd, dacht de supporter mee naar Boedapest te mogen. De vreugde was echter van korte duur.
‘Henk, het is heel vervelend, maar mogelijk mag je er niet bij zijn. Want Ferencváros moet het duel achter gesloten deuren spelen’, doelde een voorlichter van Go Ahead op de straf die de Hongaren opgelegd hebben gekregen van de UEFA. De club uit Deventer onderzoekt nu of er nog mogelijkheden zijn. “Dat wacht ik nu maar even af. Maar het is wel bijzonder jammer natuurlijk. Wanneer krijg je die mogelijkheid nog? Dan moet mijn cluppie maar een ronde verder komen”, houdt De Haan de moed er in gesprek met het Algemeen Dagblad in.
Die mogelijkheden zijn er dan ook; de supporter is per vandaag bestuurslid van GAE en mag dan alsnog mee naar Boedapest. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
L1nt schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:04:
[...]

Nogmaals, puntensysteem per direct afschaffen. Vast aantal clubs per land naar de CL en EL (afhankelijk van grootte hoogste divisie, een League met 12 teams krijgt er minder dan 1 met 20).

Terug naar de tijd dat iedereen het prachtig vond dat een GAE anderhalve Europese wedstrijd mocht spelen.
Dat is wel heel simpel gedacht natuurlijk. Schotland gaat dan de premier division uitbreiden naar 20 teams, want meer teams in Europa. De sponsors blijven natuurlijk ook wel, dus meer teams blijft meer inkomsten. Je lost hier eigenlijk niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
L1nt schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:04:
[...]

Zodra iemand hierover zal beginnen zullen Duitsland, Engeland en Spanje direct bij de kleinere UEFA landen gaan lobbyen om nee te stemmen.

De rijke/grote bonden hebben teveel te verliezen bij dat plan en zullen dus alles doen om ervoor te zorgen dat het nooit gaat gebeuren.

Ze zullen dan met een ander plan komen dat goed klinkt maar als je wat verder kijkt dan zie je dat het pure onzin is en niets zal veranderen.

Bv nu hebben ze de loting aangepast zodat niet meer de 8 hoogst geplaatste clubs in pot 1 zitten maar de kampioenen van de 8 hoogst geplaatste landen.
Iedereen happy want het systeem word aangepast en nu hebben de iets kleinere landen (nrs 7 en 8) ook eens kans om in pot 1 te komen en de zware ploegen te ontlopen.

Maar als je wat verder kijkt dan zie je dat het onzin is. De sterke clubs die nu plots niet in pot 1 zitten zakken terug naar pot 2 en die uit pot 2 naar 3 etc.
Waardoor de clubs die nu in pot 2 en 3 zitten van een hoger niveau zullen zijn dan de clubs die voorheen in pot 2 en 3 zaten.
Waardoor voor de kampioen uit land nr 7 en 8 eigenlijk alles een beetje bij hetzelfde blijft.
Ja ze zullen de kampioen van Engeland en Spanje ontlopen maar ze hebben nog steeds kans dat ze de nrs 2 en 3 loten en dat zijn ook sterke clubs.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 23-06-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:58
Om 4:00 in de nacht is het dan zover: Japan - Nederland. Een heel ongelukkig tijdstip, maar ik zal toch proberen op te blijven om het te kijken. Gelukkig heb ik weinig verplichtingen deze week.
#Wakkerblijven :Z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Fleximex schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:07:
Om 4:00 in de nacht is het dan zover: Japan - Nederland. Een heel ongelukkig tijdstip, maar ik zal toch proberen op te blijven om het te kijken. Gelukkig heb ik weinig verplichtingen deze week.
#Wakkerblijven :Z ;)
Of juist om 22:00 uur naar bed of zo en dan de wekker zetten... :z

Als ze deze wedstrijd winnen mogen ze om 22;00 uur 's avonds tegen Australië, maar dat zal nog een hele klus worden tegen de regerend wereldkampioen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zaterdag 1:30 Argentinie - Colombia.
Daar blijf je wakker voor. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Fiber schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:10:
[...]
Als ze deze wedstrijd winnen mogen ze om 22;00 uur 's avonds tegen Australië, maar dat zal nog een hele klus worden tegen de regerend wereldkampioen.
En als ze die weten te winnen zitten ze mogelijk bij de beste 3 Europese ploegen van het wereldkampioenschap en mogen ze naar de Olympische spelen. Maar dat is inderdaad heel erg vooruit op de feiten lopen. Japan maakt gelukkig nog niet zo'n indruk zoals Duitsland bijvoorbeeld, maar ze winnen wel steeds met 1-0.

Een leuk feitje is dan wel dat de stadion van het WK 2014 (mannen) weer gebruikt worden voor de Olympische Spelen (voor het vrouwen voetbal dus o.a.). Bijna overal waar Olympische Spelen en WK's uit de grond gestampt worden zie je verval. Sotsji wordt ook maar half en vooral als wintersport locatie gebruikt. In Zuid Afrika worden de stadion niet volop gebruikt. En Brazilië is dat hetzelfde.

Moet je voorstellen met het WK in Qatar. Daar ga je dit ook krijgen. Alleen dan is het zo erg dat er misschien wel duizenden mensen overleden zijn voor stadions die maar een paar keer gebruikt worden...

[ Voor 33% gewijzigd door Fleximex op 23-06-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Fleximex schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:19:
[...]

En als ze die weten te winnen zitten ze mogelijk bij de beste 3 Europese ploegen van het wereldkampioenschap en mogen ze naar de Olympische spelen. Maar dat is inderdaad heel erg vooruit op de feiten lopen. Japan maakt gelukkig nog niet zo'n indruk zoals Duitsland bijvoorbeeld, maar ze winnen wel steeds met 1-0.

Een leuk feitje is dan wel dat de stadion van het WK 2014 (mannen) weer gebruikt worden voor de Olympische Spelen (voor het vrouwen voetbal dus o.a.). Bijna overal waar Olympische Spelen en WK's uit de grond gestampt worden zie je verval. Sotsji wordt ook maar half en vooral als wintersport locatie gebruikt. In Zuid Afrika worden de stadion niet volop gebruikt. En Brazilië is dat hetzelfde.

Moet je voorstellen met het WK in Qatar. Daar ga je dit ook krijgen. Alleen dan is het zo erg dat er misschien wel duizenden mensen overleden zijn voor stadions die maar een paar keer gebruikt worden...
Dat is vanwege de hoge eisen die de FIFA stelt aan het aantal zitplaatsen in de stadions.
Er zijn vrij weinig landen die de clubs hebben om dergelijke stadions vol te krijgen.

En dan heb je nog de onzin dat er vanwege politieke redenen vaak stadions in regios gebouwd worden waar geeneens een prof club is (dit werd in Duitsland ook gedaan in Leipzig) of dat de er 1 prof club is en dat deze al moeite heeft om hun huidige stadion met minder dan 10k plaatsen vol te krijgen, laat staan een WK stadion met 40k plaatsen.

In Zuid-Afrika worden geloof ik markten gehouden in de stadions en worden sommige velden gebruikt door boeren?
En Brazilie hebben veel clubs financiele problemen, dus die kunnen de huur van de WK stadions gewoon niet betalen ( de huur zou ook vaak absurd hoog zijn) en de meeste clubs zouden nooit genoeg kaarten kunnen verkopen en zouden dus bij elke wedstrijd verlies draaien.

Ik las ergens dat sommige stadions clubs uit andere steden betalen om in hun stadion te spelen.

Was Qatar niet van plan om na het WK de meeste stadions weer af te breken en te verkopen aan andere landen?

edit:
Wat het bij Sotjsi niet vooraf al bekend dat dit na de spelen weinig gebruikt zou worden? Omdat de grote wintersport gebieden nogal verweg liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 23-06-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Fleximex schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:19:
[...]

Sotsji wordt ook maar half en vooral als wintersport locatie gebruikt.
De Formule 1 rijd nog door het Olympische dorp heen.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 23-06-2015 17:45 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Nou, #Wakkerblijven is gelukt. Kijken of ik het ook kan doorzetten tijdens de wedstrijd ;)
Hup Holland hup :)F

1-0 Japan -O-. Slordige manier om de goal tegen te krijgen. Nederland krijgt echter wel kansen, dus het is nog zeker niet gespeeld.

Het is toch wel een zenuwwedstrijd voor Nederland tot nu toe. Japan laat het balbezit aan Nederland maar zet er goed druk en bij elk balverlies countert Japan erg goed.

Rust, 1-0, en wat een gezenuw als Japan aanvalt bij Nederland. Wat opvalt is dat de Japanners wat meer energie in de wedstrijd leggen en veel minder ruimte achterin weggeven (doordat iedereen beter meeverdedigt).

He verdomme :( 2-0 kwartier voor tijd. En wat voor goal. Hakje, overstapje en prachtig schot. Die aanval had alles.
Nederland in de tweede helft echt beter, hoewel grote kansen uitbleven. Net nadat Nederland eindelijk weer eens een goede kans kreeg meteen Japan met een goal er achteraan. Dan zie je dat het Japanse team toch individueel net wat beter is en vooral veel meer ervaring heeft.

[ Voor 105% gewijzigd door Fleximex op 24-06-2015 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Net die 2-0 meegepikt, mooie goal hoor (de rest van de wedstrijd niet gezien)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Er spelen toch net wat teveel meisjes in het team. Je hebt nu Van Den Ven, Miedema en de centrale verdedigers die wel een duel kunnen winnen, maar zo iemand als Martens verliest te veel duels. Daar is zij ook de speelster niet naar. Maar het ziet er zo onbeholpen uit als dan maar enkele acties lukken in de wedstrijd.

Ow 2-1 nog. Klein kansje. Anderhalve minuut, come on! Wat een blunder van die keeper.

Daar was ie nog bijna!

Affluiten op precies de 93ste minuut terwijl Nederland nog een goal maakte. Maarja, daar lag het natuurlijk niet aan. Tweede ballen, vooral in die eerste helft, net wat te vaak voor Japan. En qua druk zetten was Japan gewoon echt beter. De Nederlandse aanvallers mogen wel eens aan hun mentaliteit of conditie mogen werken.

Van Vivianne Miedema verwacht je toch ook meer. Ze is nog maar 18 en wordt al vergelijken met Arjen Robben (hij speelde op zijn 18de nog bij Groningen en ging toen naar PSV). Beetje oneerlijk zo'n vergelijking. Maar toch. Als zij de eerste spits van Nederland is, mag je toch wel iets verwachten.

Japan lijk mij overigens kansloos tegen de finalist van de linkerkant van het speelschema. Als Japan de finale ten minste weet te halen.

Nou jah, ik ga slapen en dromen dat Nederland de wedstrijd wel won :'( ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Fleximex op 24-06-2015 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De 3 beste Europese ploegen zouden zich plaatsen voor Rio.
Duitsland en Frankrijk zitten in de kwartfinale. Dus die gaan naar Rio. Engeland zit ook in de kwartfinale maar in Olympisch land bestaat Engeland niet maar doet alleen Groot-Brittannië mee dus Engeland dingt niet mee voor die 3e startplek.
Hoe wordt nu die 3e startplek vergeven? En maakt Nederland daar eventueel nog kans op? of wordt de 3e startplek nu niet vergeven en zijn er straks op het kwalificatie minitoernooi 2 ipv 1 plek te vergeven? (aan dat toernooi doen Zweden, Zwitserland, Noorwegen en Nederland mee)

edit: oh volgens mij heb ik het verkeerd begrepen. Het minitoernooi gaat om die 3e startplek. Er is volgens mij geen 4e startplek. Als Nederland vandaag had gewonnen was er geen minitoernooi gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door P.O. Box op 24-06-2015 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
P.O. Box schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 06:29:
De 3 beste Europese ploegen zouden zich plaatsen voor Rio.
Duitsland en Frankrijk zitten in de kwartfinale. Dus die gaan naar Rio. Engeland zit ook in de kwartfinale maar in Olympisch land bestaat Engeland niet maar doet alleen Groot-Brittannië mee dus Engeland dingt niet mee voor die 3e startplek.
Hoe wordt nu die 3e startplek vergeven? En maakt Nederland daar eventueel nog kans op? of wordt de 3e startplek nu niet vergeven en zijn er straks op het kwalificatie minitoernooi 2 ipv 1 plek te vergeven? (aan dat toernooi doen Zweden, Zwitserland, Noorwegen en Nederland mee)

edit: oh volgens mij heb ik het verkeerd begrepen. Het minitoernooi gaat om die 3e startplek. Er is volgens mij geen 4e startplek. Als Nederland vandaag had gewonnen was er geen minitoernooi gekomen.
Dat laatste klopt idd, gouden kans gemist. Op het OKT zijn ze kansloos ... :F

Nog een toepasselijk artikel ivm het WK Onder 20: Servische talenten vaak onhaalbaar voor eredivisie
Had die spelerslijst gezien van Servie en wat me opviel was dat zelfs die keeper nog in Servie speelt. Zaten wel aardig wat leuke spelers tussen, ook voor een PSV, etc. zoals een Andrija Zivkovic [linkspoot vanaf rechts] maar nu ik hem weer opzoek blijkt ie inmiddels richting Benfica te gaan ( 8) ; andere gegadigden o.a. Chelsea, Valencia :D ).
Op zich ook geen verrassing na de verhalen waarom PSV hun Balkan/Chelsea connecties min of meer verbrak wat jaren geleden: veel vage constructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
apis29 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Dat laatste klopt idd, gouden kans gemist. Op het OKT zijn ze kansloos ... ;w

Nog een toepasselijk artikel ivm het WK Onder 20: Servische talenten vaak onhaalbaar voor eredivisie
Had die spelerslijst gezien van Servie en wat me opviel was dat zelfs die keeper nog in Servie speelt. Zaten wel aardig wat leuke spelers tussen, ook voor een PSV, etc. zoals een Andrija Zivkovic maar nu ik hem weer opzoek blijkt ie inmiddels richting Benfica te gaan ( 8) ; andere gegadigden o.a. Chelsea, Valencia :D ).
Op zich ook geen verrassing na de verhalen waarom PSV hun Balkan/Chelsea connecties min of meer verbrak wat jaren geleden: veel vage constructies.
Ik heb ooit eens gelezen dat veel spelers daar wanneer ze nog minderjarig zijn een contract tekenen met een zaakwaarnemer en dat ze hun hele carriere vast zitten aan deze contracten.
De contracten zijn zo opgezet dat deze figuren transfers kunnen blokeren waardoor ze absurde bedragen kunnen vragen.

In veel gevallen doen deze zaakwaarnemers vrij weinig voor de spelers en laten niets van zich horen totdat de speler opeens een transfer kan maken. Dan willen ze opeens flink cashen.

De UEFA was van plan hier iets tegen te doen maar of dat al gedaan is en of het wel zal werken in dat soort landen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deadsy schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:01:
[...]

Zodra iemand hierover zal beginnen zullen Duitsland, Engeland en Spanje direct bij de kleinere UEFA landen gaan lobbyen om nee te stemmen.

De rijke/grote bonden hebben teveel te verliezen bij dat plan en zullen dus alles doen om ervoor te zorgen dat het nooit gaat gebeuren.
Laten we ook niet vergeten dat Nederland zelf aan de basis heeft gestaan van het huidige systeem. Ajax en PSV hebben met de G14 zelf een enorm protectionistisch houding gehad en plannen aangediend bij de UEFA.

We weten het niet meer inmiddels, maar het waren destijds waren van Praag en van Raaij grote mannen in het Europese voetbal. Het heeft nogal op grootse manier ge-backfired op het Nederlandse voetbal helaas.

Had hem al een keer eerder genoemd, maar als je echt wil weten wie er nu aan de touwtjes trekken, is deze een absolute aanrader:

Afbeeldingslocatie: http://www.vi.nl/upload/products/fc8deb1d-e644-4ef7-906a-4784631b637b_SlagOmDeSkyboxen_300_286x286.png

1 nadeel, je wilt nooit meer naar CL kijken :+

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 24-06-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van de vrouwen. Probeerde nog wel te kijken maar ben blijkbaar met kleren en al nog aan in slaap gevallen op de bank. Rare gewaarwording om zo wakker te worden. Overkwam me vroeger heel soms met dat ik uit was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PWM schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:23:
[...]

Laten we ook niet vergeten dat Nederland zelf aan de basis heeft gestaan van het huidige systeem. Ajax en PSV hebben met de G14 zelf een enorm protectionistisch houding gehad en plannen aangediend bij de UEFA.

We weten het niet meer inmiddels, maar het waren destijds waren van Praag en van Raaij grote mannen in het Europese voetbal. Het heeft nogal op grootse manier ge-backfired op het Nederlandse voetbal helaas.

Had hem al een keer eerder genoemd, maar als je echt wil weten wie er nu aan de touwtjes trekken, is deze een absolute aanrader:

[afbeelding]

1 nadeel, je wilt nooit meer naar CL kijken :+
Ik weet, toen het huidige systeem gemaakt werd gingen we er in Nederland nog vanuit dat we met gemak in de top 6 zouden blijven.
Maar later ontploften de inkomsten in de 3 grote competities en kwamen er opeens alles mensen met teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Samenvatting Japan - Nederland:
https://www.youtube.com/watch?v=lmJ8ImbcEC0

[ Voor 29% gewijzigd door Fleximex op 24-06-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PSV heeft interesse in Maxime Lestienne die van een club in Qatar is en afgelopen jaar werd verhuurd aan Genoa. Blijkbaar is 10 miljoen voor hem betaald, dat zou impliceren dat hij behoorlijk kan voetballen. Kent iemand hem en zijn kwaliteiten?

Heitinga is medisch gekeurd dus die zal vandaag wel tekenen. Hopelijk ook snel het verlossende bericht over Sigi, blijkbaar is Ajax akkoord met Nantes dus dat kan niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Aghanim schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 07:56:
PSV heeft interesse in Maxime Lestienne die van een club in Qatar is en afgelopen jaar werd verhuurd aan Genoa. Blijkbaar is 10 miljoen voor hem betaald, dat zou impliceren dat hij behoorlijk kan voetballen. Kent iemand hem en zijn kwaliteiten?

Heitinga is medisch gekeurd dus die zal vandaag wel tekenen. Hopelijk ook snel het verlossende bericht over Sigi, blijkbaar is Ajax akkoord met Nantes dus dat kan niet lang meer duren.
Geld wil natuurlijk niet altijd iets zeggen, las vanmorgen dat hij in Belgie 38x had gescoord in 118 wedstrijden fzo (zeg dus 1 op 3) dat is niet verkeerd. Maar goed waarom zou je dan op zo'n jonge leeftijd al naar een club in Qatar gaan. Begreep ook dat PSV hem een jaar wil gaan huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Gynnad schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:03:
[...]

Geld wil natuurlijk niet altijd iets zeggen, las vanmorgen dat hij in Belgie 38x had gescoord in 118 wedstrijden fzo (zeg dus 1 op 3) dat is niet verkeerd. Maar goed waarom zou je dan op zo'n jonge leeftijd al naar een club in Qatar gaan. Begreep ook dat PSV hem een jaar wil gaan huren.
voor 't geld gok ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

PSV wilde hem al graag hebben in 2010 nadat Moeskroen failliet is gegaan. Uiteindelijk heeft hij destijds voor Club Brugge gekozen. Ik acht de kans erg groot dat hij komt, zeker omdat veel Belgen in het verleden succesvol zijn geweest bij PSV. Even afwachten of hij op de vleugel gaat spelen of in de spits.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 25-06-2015 09:43 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Misschien nog wel belangrijker. PSV heeft Isimat binnen voor een zeer zacht prijsje als je het mij vraagt (2,5 mil wat op kan lopen tot 3 mil). Aangezien Rekik niet meer terug komt, en Isimat toch wel aangetoond heeft dat die kan verdedigen, is dit echt een schijntje voor een basis-11 verdediger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

FREAKJAM schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:42:
[...]

PSV wilde hem al graag hebben in 2010 nadat Moeskroen failliet is gegaan. Uiteindelijk heeft hij destijds voor Club Brugge gekozen. Ik acht de kans erg groot dat hij komt, zeker omdat veel Belgen in het verleden succesvol zijn geweest bij PSV. Even afwachten of hij op de vleugel gaat spelen of in de spits.
Vind dat PSV toch wel een vervanger voor Memphis moet kopen in plaats van te huren. Als je geen optie tot koop kunt afdwingen zit je volgend jaar weer met precies dezelfde zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[..]
Schijnbaar een speler die genaturaliseerd moet worden naar Qatarees; Qatar wil het WK in eigen land winnen en heeft nauwelijks spelers.
Zie bv http://www.nieuwsblad.be/.../cnt/dmf20140729_01196600

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:06
Bezopen. Zo gaat het interlandvoetbal compleet kapot. Ze moeten die regels betreffende internationals echt gaan aanscherpen. Wat mij betreft moet je bijvoorbeeld 10 jaar in het land gewoond hebben waar je voor uit wilt komen. Dan zijn we gelijk van alle gezeik af van landen die een nationaal team willen kopen. En tegelijk ligt dan ook vast voor welk land spelers met twee paspoorten moeten uitkomen.

Met een speler die op die leeftijd naar Qatar gaat is overigens iets goed mis in mijn ogen. Daar moet je niet aan beginnen als PSV zijnde.

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 25-06-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

D-e-n schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:38:
Bezopen. Zo gaat het interlandvoetbal compleet kapot. Ze moeten die regels betreffende internationals echt gaan aanscherpen. Wat mij betreft moet je bijvoorbeeld 10 jaar in het land gewoond hebben waar je voor uit wilt komen. Dan zijn we gelijk van alle gezeik af van landen die een nationaal team willen kopen. En tegelijk ligt dan ook vast voor welk land spelers met twee paspoorten moeten uitkomen.
Nou ja, volgens mij hebben wij in het verleden in Nederland ook wel spelers genaturaliseerd. Sterker nog dat gebeurt in zowat elk land....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat kan dan dus niet meer. Er begint een handel in te ontstaan. Iedere keer ook dat getrek aan een speler van Marokkaanse afkomst die op het punt van doorbreken staat. Dat moet je niet willen.

Straks is de WK-finale tussen Qatar en de VAE: wil je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

D-e-n schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:43:
Dat kan dan dus niet meer. Er begint een handel in te ontstaan. Iedere keer ook dat getrek aan een speler van Marokkaanse afkomst die op het punt van doorbreken staat. Dat moet je niet willen.

Die handel was er altijd al, pas nu het in ons nadeel is (omdat hier de cash ontbreekt) zouden we er moeilijk over gaan doen. Ik denk dat het heel simpel is, je kunt net zo min als met contracten (Bosman Arrest) mensen tegenhouden om een andere nationaliteit aan te nemen. Sowieso hebben al die Marokaanse voetballers waar je aan refereert gewoon een Marokkaans paspoort natuurlijk. Hoezo moet je niet willen dat ze dan uitkomen voor het land waar ze officieel ingezetende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:43:

Overdrijf je nu niet zwaar? Ik merk vrij weinig van die 'handel'. Je moet gewoon aan een aantal voorwaarden voldoen wil je voor een land mogen uitkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 25-06-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tomba schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:50:
[...]

Die handel was er altijd al,
Ik kan me alleen De Guzman herinneren eigenlijk. Kalou ging niet door.
pas nu het in ons nadeel is (omdat hier de cash ontbreekt)
Geld zou geen rol moeten spelen bij een nationaal elftal. Dat is nu juist het punt.
Ik denk dat het heel simpel is, je kunt net zo min als met contracten (Bosman Arrest) mensen tegenhouden om een andere nationaliteit aan te nemen.
Je kunt wel regels opstellen voor welk land ze uitkomen. Dat gebeurt nu ook al. Je kunt niet voor twee landen uitkomen.
Sowieso hebben al die Marokaanse voetballers waar je aan refereert gewoon een Marokkaans paspoort natuurlijk. Hoezo moet je niet willen dat ze dan uitkomen voor het land waar ze officieel ingezetende zijn?
Die jongens zijn hier geboren en hier opgegroeid. Die horen dan toch gewoon in Oranje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

D-e-n schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:03:
[...]

Ik kan me alleen De Guzman herinneren eigenlijk. Kalou ging niet door.

[...]
In ieder geval Douglas ook toch? En das nog los van Marokkaanse, Surinaamse, Antilliaanse ,etc voetballers die we ook hebben rondlopen.
[...]

Geld zou geen rol moeten spelen bij een nationaal elftal. Dat is nu juist het punt.
[...]
Zou inderdaad ja... Denk dat je ook wel doorhebt dat voetbal om de dollars draait, dus ook bij Nationale elftallen. Al is dat dus niet mijn punt. Ik zeg dat het juridisch onmogelijk is om mensen te blokkeren in het aannemen van een andere nationaliteit (en daarmee dus uitkomen voor bepaalde nationale teams)
[...]

Je kunt wel regels opstellen voor welk land ze uitkomen. Dat gebeurt nu ook al. Je kunt niet voor twee landen uitkomen.
[...]
Klopt, die regel is er inderdaad. Je kunt je afvragen of die in een rechtbank stand zou houden.
[...]

Die jongens zijn hier geboren en hier opgegroeid. Die horen dan toch gewoon in Oranje?
Die jongens horen te spelen voor het nationale team waar ze zich mee verbonden voelen lijkt me. Als je 2 paspoorten hebt of je laat naturaliseren en nog niet uit bent gekomen voor een andere landenteam zijn de regels duidelijk toch.

Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015