[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.183 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Dat is niet helemaal waar; er werd zich weliswaar zonder problemen gekwalificeerd, maar een vetrouwen in een succesvol WK was er allerminst. Een meerderheid zou eerder voor 3x verlies in " poule des doods" als voorspelling gekozen hebben dan het bereiken van de halve finale.
Het was daarvoor ook al niet best, pas tijdens het WK leefde het ineens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:35:
Man man man, wat een systeem Hiddink. Ga lekker 4-2-4 spelen met Wijnaldum als 1 van die 2 middenvelders tegen een van de fitste teams ter wereld (Klinsmann is een goeroe op dat gebied). Dan word je overlopen ja.

Alleen Depay maakte wat klaar. De rest was huilen met de pet achterstevoren.

Omdat we niet kunnen verdedigen, ging Van Gaal op het WK met 5 verdedigers spelen. Ik zou dat gewoon blijven doen. We hebben immers 2 CV's van enig niveau: Vlaar (niet fit) en De Vrij. De rest is nog lang niet klaar voor het internationale niveau. Zorg dan dat je aanvallende backs neerzet: Willems en Wheels.

Ook Clasie en Wijnaldum wil ik niet in Oranje zien, ten opzichte van pakweg De Jong en Sneijder lever je dan wel HEEL veel in.
Nederland moet in de poule het spel maken en heeft veel meer kwaliteit dan de tegenstanders. Dan moet je juist niet met 5 verdedigers spelen, dan maak je het ze alleen maar makkelijker. 532 is een counter systeem, vooral handig tegen de top 10 van de wereld. Tegen de rest moet je zelf het spel maken. Dat betekent oa een sterker middenveld omdat je bij balverlies gelijk druk wil zetten, itt 532 waar je de tegenstander laat komen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

Bossie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:21:
[...]

Terugkijkend op het WK is het sowieso belachelijk dat Guus niet teruggrijpt op 5-3-2.
Het is niet alsof de spelersgroep opeens veranderd is.

Ben benieuwd wat Hiddink verzint voor Vrijdag.
Tegen Tsjechie speelde Oranje 5-3-2, zonder succes. Het is niet zozeer het systeem, maar de instructies die hij de spelers (niet) meegeeft waardoor het niet loopt.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb ook het idee dat Hiddink de spelers te vrij laat op de posities die ze hebben. Met andere woorden, ze doen maar wat op dat moment het beste lijkt (gechargeerd uiteraard) Dat kan misschien bij een Robben, Depay en mindere mate van Persie, dat zijn spelers die veel op intuïtie doen. Aan de andere kant moet je die spelers ook opdragen dat ze collectief mee verdedigen of in ieder geval druk zetten bij balverlies.

Van Gaal geeft volgens mij veel specifieker aan wat er verwacht wordt van elke speler en positie. Waarbij vooral de minder ervaren internationals baat hebben gehad.

Sneijder gaf ook soortgelijk commentaar na de wedstrijd, waarbij hij aangaf dat sommige spelers wilden doordrukken, en dus de 4-1 wilden maken, en andere spelers het resultaat handhaven. Vooral bij balverlies goed te merken. Ook de aansluiting naar voren zag je dat sommige liever de bal rond wilden blijven tikken ipv gas blijven geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
dutchgio schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:03:
Dat is niet helemaal waar; er werd zich weliswaar zonder problemen gekwalificeerd, maar een vetrouwen in een succesvol WK was er allerminst.
De verwachting van de bevolking en analisten bij VI is deels opportunisme dus dat zegt niet zoveel. En die verwachting had ook met de poule te maken. We zaten gewoon in een zware poule met twee landen die veel en veel beter zijn dan wat we in zowel deze als de vorige kwalificatiepoule tegen komen/kwamen.

Nogmaals: we hebben niet de kwaliteiten van Spanje of Duitsland en ook landen als België en Frankrijk zijn in de breedte veel sterker. Maar er zit nog een wereld van verschil tussen dat soort landen en landen als Tsjechië of IJsland. Dan moet je je met jongens als Sneijder en Robben in je gelederen gewoon makkelijk plaatsen. Zo gehavend waren we doorgaans niet.

Ik word ook doodmoe van die excuses van Hiddink iedere keer. Gebrek aan gogme? Ja, gebrek aan gogme op de bank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na vd Vaart en Heitinga wordt nu ook Emanuelson genoemd als potentiële versterking. Die zie ik van dit rijtje nog het liefst terugkomen. Wat me wel zorgen baart is dat het lijkt alsof Ajax alleen maar oud spelers terughaalt, veel breder dan dat lijkt het netwerk van Overmars niet.

Als we dan toch op die Tour gaan dan doe mij maar Ibra en Maxwell :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En Van de Wiel, wil weg en speelt daar ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Je vergeet Zlatan

Sorry, overheen gelezen :)

Maar ik vind Emanuelson, Heitinga en vd Vaart geen van allen beter dan wat er nu loopt bij Ajax. En Urby is ook geen speler die de rest bij de hand zal nemen. Typisch toch dat al die bestuurders en trainers "ervaring" vaak gelijktrekken met "leeftijd". Er komt ook nog kwaliteit bij kijken

[ Voor 91% gewijzigd door D-e-n op 10-06-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Meen je die? 8)7
Ibra = Zlatan.
IBRAhimovic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
D-e-n schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:34:
[...]

Ik word ook doodmoe van die excuses van Hiddink iedere keer. Gebrek aan gogme? Ja, gebrek aan gogme op de bank!
Waarom gebruiken ze opeens het woord Gogme? Ik ken heel het woord niet maar kan het wel plaatsen in de context. In Den Haag en Rotterdam (steden waar ik woon en werk) gebruikt niemand dit woord. Waar komt dit opeens vandaan en vooral waarom niet een normaal woord als geslepen/gemotiveerd/slim/etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
rikoos schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:13:
[...]

Waarom gebruiken ze opeens het woord Gogme? Ik ken heel het woord niet maar kan het wel plaatsen in de context. In Den Haag en Rotterdam (steden waar ik woon en werk) gebruikt niemand dit woord. Waar komt dit opeens vandaan en vooral waarom niet een normaal woord als geslepen/gemotiveerd/slim/etc ?
Het is niet nieuw, heb het van Gaal eind jaren negentig ook reeds horen zeggen. Volgens mij wordt het voornamelijk in Amsterdam en omgeving gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ach valt nog best mee dat Nederland van de VS verloor, wereldkampioen Duitsland verliest met 1-2 van de VS. :+
Een B-elftal van Duitsland, dat dan weer wel. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door dutchgio op 10-06-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
dutchgio schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:31:
Ach valt nog best mee dat Nederland van de VS verloor, wereldkampioen Duitsland verliest met 1-2 van de VS. :+
Is dat op tv?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Was het wel ja, FOX Sports zendt de vriendschappelijke interlands uit.
Maar de wedstrijd is al afgelopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Aghanim schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:24:
Na vd Vaart en Heitinga wordt nu ook Emanuelson genoemd als potentiële versterking. Die zie ik van dit rijtje nog het liefst terugkomen. Wat me wel zorgen baart is dat het lijkt alsof Ajax alleen maar oud spelers terughaalt, veel breder dan dat lijkt het netwerk van Overmars niet.

Als we dan toch op die Tour gaan dan doe mij maar Ibra en Maxwell :9
Ajax zou ook interesse hebben in Nikos Karelis (linkspoot / spits) van Panathinaikos. Die is voor mij onbekend. Hij scoorde dit jaar tegen PSV.Ik vind het filmpje een beetje vaag, maar die is wel speciaal voor hem. :P

Vitesse heeft interesse in Jesper Drost (PEC) en Saymak (PEC). Ik ben benieuwd of ze beiden vertrekken en hoeveel PEC ervoor ontvangt als dat doorgaat.

Oja, v.d. Vaart gaat volgens mij voor 100% zeker naar Real Betis.
rikoos schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:13:
[...]

Het is een Joods woord en staat synoniem voor spel intelligentie. *snip*

[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 11-06-2015 10:52 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

OK, de discussie over Clasie kunnen we voorlopig ook vergeten...:

http://www.nu.nl/voetbal/...et-letland-buikgriep.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:22
dutchgio schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:31:
Eerste goal: dank Zieler. Die tweede goal was gewoon niet opletten. Het gaat snel en dat weet ik, maar volgens mij hapte de verdediger half en als hij dan lullig de andere kant op draait...tja. Kies de hoek maar uit en al helemaal met Zieler in de goal.

Götze maakte die tweede ook dramatisch af. De beste op 't veld was Herrmann, wat een geweldenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:36
Vanavond om 0:00 moet Nederland tegen China. Iemand hier die het ook gaat kijken? Ik zit klaar :)F

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 11-06-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fleximex schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:05:
Vanavond om 0:00 moet Nederland tegen China. Iemand hier die het ook gaat kijken? Ik zit klaar :)F
O, shit, dacht dat het morgenavond was...

Tijdstip is al een stuk beter dan vorige wedstrijd, morgenavond had ik zeker gekeken, vanavond weet ik nog niet, eigenlijk toch ook nog te laat voor door de week.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Morgenavond is er om 20.45 spektakel. :+

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 11-06-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Fleximex schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:05:
Ben vrij morgen, dus ga het proberen. Kijken hoe lang ik het volhoud ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dit wordt dus de opstelling, maar dat was denk ik te verwachten. Al vind ik 4 aanvallers wel veel. Huntelaar en van Persie samen gaat best goed (ondanks dat ze elkaar niet veel gunnen).

Cillessen; Van der Wiel, De Vrij, Martins Indi, Willems; Blind, Sneijder, Van Persie; Narsingh, Huntelaar, Depay.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Iets met een ezel en een steen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25
Fiber schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:12:
[...]

O, shit, dacht dat het morgenavond was...

Tijdstip is al een stuk beter dan vorige wedstrijd, morgenavond had ik zeker gekeken, vanavond weet ik nog niet, eigenlijk toch ook nog te laat voor door de week.
Ik had me er ook in vergist.. Op een door de weekse avond waarschijnlijk niet de moeite om voor op te blijven. Jammer dat veel andere Europese landen wel op normale tijdstippen spelen, Nederland heeft 3 wedstrijden midden in de nacht.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ligt ook aan de speelstad natuulijk. ENG -FRA was in Moncton aan de oostkust; Edmonton is twee tijdzones verderop maar Montreal zit in dezelfde tijdzone als Moncton en daar wordt Nederland - Canada gespeeld op de 15e.
Duitsland - Noorwegen om 2200u. Eurosport 2 :7 (in Ottowa, ook de vroege tijdzone).

edit: Moncton valt toch nog net in een vroegere tijdzone en wedstrijd begon al om 1400u. , vast voor de BBCEurosport? (volgende Frankrijk is weer zo vroeg). Ook een reden waarom er geen kip zat (naast het slechte weer).

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 11-06-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je toch al gaat kijken vanavond kun je wellicht daarna nog 'echt' voetbal meepakken; Chili - Equador voor de Copa America om 1:20.
Wel jammer van die tijden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Dat Duitse vrouwenelftal voetbalt wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fleximex schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:14:
Mooie vrije trap van die Noorse dame! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Fleximex schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:14:
Ja, zoals eerder gepost één van de weinige teams met weinig niveauverval tussen de beste en slechtste van de 11. En één van die vijf teams die ik eerder noemde die je nog als technisch vrij goed mag noemen.
Veel jonge spelers ook vlgns mij, veel namen van een bepaalde selectie die ik op een Onder 17/19 EK zag wat jaren terug zoals die Marozsan en Popp. Nog een aantal andere spelers van rond de 1988 die ook vast bijelkaar in eenzelfde selectie zaten op een of ander jeugd ek ...

Lekkere vrije trap van Noorwegen en daarmee op 1-1. Op de ARD 'Der Klassiker' genoemd deze wedstrijd maar Noorwegen is ook allang niet meer wat het ooit voorstelde in het vrouwenvoetbal*. Duitsland hoort gewoon te winnen ... Duitse tv is ook gewoon aanwezig in Canada met presentator en analysten, BBC zat gewoon in een studio in Londen net als de NOS.

* op het laatste EK zat er wel al duidelijk verbetering in (qua spel, resultaten EK constant goed eigenlijk maar nog niet zoveel concurrentie als tegenwoordig), zie net dat de huidige coach sinds 2012 in dienst is. EK was in 2013 dus die heeft daar wel een hand in ...

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 11-06-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Eerste helft 19 doelpogingen voor Duitsland en 1 voor Noorwegen. Wat is er in de rust gebeurd? Hebben die Duitse vrouwen in de eerste helft teveel gegeven ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Luxicon schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:48:

Cillessen; Van der Wiel, De Vrij, Martins Indi, Willems; Blind, Sneijder, Van Persie; Narsingh, Huntelaar, Depay.
Gelukkig mag Narsingh meedoen. Dat moet iedereen in Nederland die zijn veters zelfstandig kan strikken, toch hoop geven ook eens opgeroepen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wel eerst een contract bij PSV tekenen, succes gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
PWM schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:40:
[...]

Gelukkig mag Narsingh meedoen. Dat moet iedereen in Nederland die zijn veters zelfstandig kan strikken, toch hoop geven ook eens opgeroepen te worden.
Dat vinden veel mensen. Ik vind Narsingh wel dreigend overkomen, maar in veel wedstrijden ook onder de maat voetballen. Wie moet er dan in, Promes misschien? Dat is wel een heel andere speler. Tot nu toe vind ik Promes niet erg goed, maar heb ik het idee dat hij veel meer in huis heeft dat hij laat zien.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Narsingh voor z'n blessure verdiende wel een plekje maar erna is het gewoon niet meer je-van-het. Als rechtsbuiten was ie wel een van de weinige die een normale voozet kon geven, dat zie ik Promes niet doen bijv.
Beerens dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Zitten ze hier over Narsingh te praten. Lekker belangrijk. Zitten jullie wel klaar nu :)F ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PWM schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:40:
[...]

Ik vind dat je schromelijk overdrijft, maar Chery zit er helaas niet bij. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dit wordt dus de opstelling, maar dat was denk ik te verwachten. Al vind ik 4 aanvallers wel veel. Huntelaar en van Persie samen gaat best goed (ondanks dat ze elkaar niet veel gunnen).

Weer zo'n veel te aanvallende onevenwichtige opstelling. Straks wordt het 5-5 of zo...

De Nederlandse dames hebben het lastig tegen China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Nederland echt zwaar onder druk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Nou, ik keek net even en ik zag Barcelona style voetbal van de Chinese dames. Gelukkig dat de bal uiteindelijk over ging. Verder spreekt het me niet aan dat dames voetbal.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
He kut :(
Niet onverdiend natuurlijk, maar moet dat dan net in de laatste minuut -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kut, hou je die Chinezen zo lang tegen en dan vliegt hij er toch nog in... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Nou hopen dat Canada straks met 8-0 wint, want het thuisland moet wel door anders zit op de (halve) finale(s) na geen hond :P
Probleem is dat China tegen Nieuw Zeeland misschien wel met grote cijfers wint en Nederland in de problemen komt op basis van het doelsaldo. Ik zie dit Nederland niet effe met meerdere doelpunten verschil van Canada winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Verdorie man.. maar ja, je weet wat ze zeggen in het vrouwenvoetbal. Een potje duurt 90 minuten en aan het einde winnen de Chinezen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fleximex schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 01:55:
Nou hopen dat Canada straks met 8-0 wint, want het thuisland moet wel door anders zit op de (halve) finale(s) na geen hond :P
Probleem is dat China tegen Nieuw Zeeland misschien wel met grote cijfers wint en Nederland in de problemen komt op basis van het doelsaldo. Ik zie dit Nederland niet effe met meerdere doelpunten verschil van Canada winnen.
Helaas, Canada 0-0 tegen Nieuw Zeeland. Nederland moet volgens mij winnen van Canada om zeker te zijn van de volgende ronde, want ik verwacht dat China inderdaad wel gaat winnen van Nieuw Zeeland. Wordt zeker niet makkelijk tegen het thuisland, maar hopelijk krijgen ze dan eindelijk de juiste vorm te pakken. Volgens mij kunnen ze veel beter dan wat ze tot nu toe hebben laten zien. Vannacht was wel spannend, maar toch vooral achter China aanlopen en een uitblinkende keeper hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:26:
[...]

Helaas, Canada 0-0 tegen Nieuw Zeeland. Nederland moet volgens mij winnen van Canada om zeker te zijn van de volgende ronde, want ik verwacht dat China inderdaad wel gaat winnen van Nieuw Zeeland. Wordt zeker niet makkelijk tegen het thuisland, maar hopelijk krijgen ze dan eindelijk de juiste vorm te pakken. Volgens mij kunnen ze veel beter dan wat ze tot nu toe hebben laten zien. Vannacht was wel spannend, maar toch vooral achter China aanlopen en een uitblinkende keeper hebben.
Heb de wedstrijd niet gezien op een paar minuten van het begin na maar Nederland moet nou ook weer niet overschat worden: uiteindelijk draait alles om Miedema bij de topwedstrijden, die moet de vorm vinden. En daarnaast gaan natuurlijk nog steeds vier van de zes nr's. 3 door dus die drie punten uit wedstrijd 1 zijn misschien al genoeg ... Toch moet Canada te pakken zijn en zou iig plek 2 wel nuttig zijn. Zag een voorspelling waarbij ze met een goede uitslag in de andere poules toch makkelijk bij de laatste 4 europese landen konden eindigen waarvan er twee in dezelfde kwartfinale uit zouden vliegen w.o. Nederland. Eerste drie krijgen een Olympisch ticket dus hoe dat dan verder moet zou ik niet weten ...

Lees net dat Duitsland en Frankrijk als ze als nr.1 eindigen elkaar in de kwartfinale al tegenkomen; de nummers 1 en 3 van de wereldranglijst 8)7 ... vanwege:
Even worse, it’s a situation that wasn’t due to the (bad) luck of the draw, but rather one that was created by FIFA.

France and Germany were two of the six seeded teams for the WWC draw last December. But unlike in the men’s World Cup, where seeded teams (other than the host nation) are drawn randomly into their groups, FIFA decided before the draw which groups all the seeded teams would be in at the Women’s World Cup.
...
When I asked FIFA why it would arrange a likely marquee matchup between No. 1 and No. 3 in the quarterfinals, a spokesperson noted that the Women’s World Cup is different from the men’s World Cup. Basically, FIFA feels like it needs to put certain teams in certain cities to sell tickets and in certain time zones to help with TV ratings back home.[voor de groepsfase neem ik aan]
http://www.si.com/planet-...ifa-germany-france-sweden
Verklaart (wellicht) ook meteen de tijden van Nederland, die zijn voor China en NZ weer een stuk gunstiger ...

[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 12-06-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

apis29 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:23:
[...]

Heb de wedstrijd niet gezien op een paar minuten van het begin na maar Nederland moet nou ook weer niet overschat worden: uiteindelijk draait alles om Miedema bij de topwedstrijden, die moet de vorm vinden...
Als Miedema alle zorgen en druk nou eens weet af te schudden en gewoon lekker gaat voetballen dan komt het allemaal best goed lijkt mij... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiddink heeft er blijkbaar geen zin meer in. Letland die de bus parkeert en Nederland waar de aanvallers elke ruimte dicht gaan lopen met zeeën van ruimtes op het middenveld is vragen om problemen met counters van Letland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat een kereltje is die Willems ook :+

http://nos.nl/artikel/204...s-op-oranje-training.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik rolde gisteravond ook bijna van de bank... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Maar goed ook dat Huntelaar even in de goal ging staan, anders was dat wéér een niet gestopte penalty van Cilessen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, Letland even oprollen of gaat het weer een moeizame avond worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Fiber schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 20:47:
Oprollen uiteraard!

Ijsland en tsjechie spelen tegenelkaar, ik neem aan dat een gelijkspel voor ons her beste is?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Letland speelt goed gegroepeerd, kan het Nederland zelfs af en toe op eigen helft lastig maken. Dit gaat geen gemakkelijke pot worden, zolang die eerste goal niet valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Fiber schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 20:47:
Met Hiddink aan het roer gaat alles moeizaam.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Als je naast schiet heb je gewoon kans om een ruit in dat gebouw erachter in te schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:56

nFo

Goron schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:01:
Als je naast schiet heb je gewoon kans om een ruit in dat gebouw erachter in te schieten
Of die blauwe bus voor het doel parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Komen nu toch wel wat kansjes. Lijkt me een goeie zaak om nu te profiteren. Ik vind die Narsing trouwens echt een te laag niveau hebben. Robben is er niet, maar hebben we niets beters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het valt wel op dat Nederland veel meer kwaliteit heeft, maar Letland is soms wel gevaarlijk. Voetballend vind ik het niet echt goed gaan. Alsof er geen middelveld is (en dat is ook wel een beetje zo). Sneijder blijf ik een geweldige speler vinden. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

RoD schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:07:
Komen nu toch wel wat kansjes. Lijkt me een goeie zaak om nu te profiteren. Ik vind die Narsing trouwens echt een te laag niveau hebben. Robben is er niet, maar hebben we niets beters?
Ik wilde het net zeggen, wat een droevig niveau haalt hij. Snap echt niet dat hij er in staat, heeft bij PSV ook niet bepaald een hoog niveau behaald?

Zet dan Lens of Promes daar neer.

Depay leuke acties, nu nog effectief ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 12-06-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Vos schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:11:
[...]

Ik wilde het net zeggen, wat een droevig niveau haalt hij. Snap echt niet dat hij er in staat, heeft bij PSV ook niet bepaald een hoog niveau behaald?
Of de laatste jaren in Oranje, hadden we eerst niet Lens daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Necid staat trouwens in de basis bij Tsjechië. Dat is niet verkeerd. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:45
RoD schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:07:
Berghuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Liever dan Narsingh...

Ook leuk zo'n vooruitspringende muur bij die vrije trap. Mag dat eigenlijk? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:32
Volgens mij heeft elke bal op Narsing nog tot balverlies geleden, sjesus zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ter verdediging van Narsingh: Van Der Wiel helpt niet mee waar Willems wel helpt. En Sneijder is op links vaak te vinden maar op rechts bijna niet.

Maar ik zou ook wel eens Berghuis willen zien. Tweede helft misschien? Gewoon tegen hem zeggen "lekker vrij voetballen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Grindtegel schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:19:
Of op een balletje terug. Vind eigenlijk dat Berghuis wel een kans moet krijgen. Die is ook gewoon dreigender en gaat niet alleen maar buitenom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grindtegel schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:19:
Je ziet telkens dat hij al moeite heeft met de aanname. Zo'n speler als Huntelaar is gewend om de ballen wat harder aan te spelen en dat is Narsingh blijkbaar niet gewend. Het ziet er allemaal best wel treurig uit.

Hoe dan ook, doelpuntje graag. Met 0-0 rusten is niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
RoD schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:22:
[...]

Je ziet telkens dat hij al moeite heeft met de aanname. Zo'n speler als Huntelaar is gewend om de ballen wat harder aan te spelen en dat is Narsingh blijkbaar niet gewend. Het ziet er allemaal best wel treurig uit.

Hoe dan ook, doelpuntje graag. Met 0-0 rusten is niet fijn.
Klopt, maar Memphis doet ook vrijwel niets met de ballen die krijgt. Beetje kansloze doelpogingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Oei Narsingh ;)

Memphis zal ook zeker effectiever moeten gaan worden wil hij een betere voetballer worden. Maar bij hem zie je wel het talent en potentie.

[ Voor 82% gewijzigd door Vos op 12-06-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bossie schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:24:
[...]

Klopt, maar Memphis doet ook vrijwel niets met de ballen die krijgt. Beetje kansloze doelpogingen...
Ben ik niet met je eens. Hij heeft toch wel een aantal keer gevaar gesticht met goede acties. Dat het niet helemaal lukt is jammer, maar hij haalt een aanzienlijk hoger niveau dan Narsingh. Hij is ook goed in de combinatie met Willems (die ik aanvallend sterker vindt dan Narsingh :X )
Dat zul je dan net zien :P

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 12-06-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Dat was een goede actie. Hij moet vaker binnendoor gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Belgie wil het graag moeilijk doen in en tegen Wales: belachelijke terugkopbal van De Bruyne naar de buitenspel staande Bale, die hem alleen hoeft in te tikken. 1-0...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Was dat obstructie... ;)?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
RoD schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:25:
[...]

Ben ik niet met je eens. Hij heeft toch wel een aantal keer gevaar gesticht met goede acties. Dat het niet helemaal lukt is jammer, maar hij haalt een aanzienlijk hoger niveau dan Narsingh. Hij is ook goed in de combinatie met Willems (die ik aanvallend sterker vindt dan Narsingh :X )

[...]

Dat zul je dan net zien :P
Dat zeker, maar dat doe je maar bij PSV. Zie liever dat hij Huntelaar zoekt ipv die afstandsschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 11:07
Nou, tot nu toe maar erg matigjes.
Wel domineren, maar eigenlijk nog geen echte kans gehad. v Prutsie speelt zeer zeer matig, Narsingh slecht, en mr tikkie terug staat ook niet zijn sterkste pot te spelen. Benieuwd of dit goed afloopt.

In positieve zin vallen Willems, de Vrij, Depay en Sneijder op..
Edit: Belgen doen het niet veel beter zo te zien.

[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 12-06-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:29

Herman

FP ProMod
We mogen niet klagen over de arbitrage...

Nederland voetbalt best redelijk. Goede passes van Sneijder en Blind. Hopen dat er in de tweede helft een kansje benut wordt! :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Schiet allemaal nog niet op... Ik vond de wedstrijd van de dames vannacht spannender...

Kan Van der Vaart niet terugkomen? Of Kuijt of zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Fiber schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:37:
Schiet allemaal nog niet op... Ik vond de wedstrijd van de dames vannacht spannender...

Kan Van der Vaart niet terugkomen? Of Kuijt of zo...?
V/d Vaart _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Blind heeft aantal keer een bal goed naar voren gespeeld. Maar ik kan me echt aan hem ergeren als hij de bal aangespeeld krijgt en hij met de rug naar de helft van de Letten staat. Niemand is achter hem, maar hij weigert om te draaien en speelt de bal breed of terug.
Ik vind dat Sneijder eigenlijk al de rol van diepe passen op zich neemt. Daarvoor is Blind niet nodig. Ik zou liever twee lopers om Sneijder heen zien. Van Persie is ook maar weinig te zien en geen middenvelder en helemaal geen loper. Huntelaar verdedigt meer mee.

Maarja: http://www.meemetoranje.nl/selectie-nederlands-elftal/
Er is niemand anders op Wijnaldum na. En om nu Blind voor Wijnaldum te wisselen. Dat is wel heel aanvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Blind mag z'n veters nog niet strikken... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Fiber schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:39:
[...]

Eens, maar waar is Lens gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Nou... De analisten zijn tevreden...
Je kan ook niets meer serieus nemen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
krissie100 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:40:
Die v Marwijk die is de schaamte al lang voorbij
Fiber schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:39:
[...]

In zijn huidige vorm is v/d Vaart toch een stuk minder dan Blind tbh. In Manchester is Blind vaker belangrijk, of goed aan het spelen dan v/d Vaart bij HSV was

[ Voor 28% gewijzigd door LZ86 op 12-06-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bossie schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:40:
[...]

Eens, maar waar is Lens gebleven?
Geen idee. Op vakantie...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

krissie100 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:40:
Die sla ik over tegenwoordig. Even Top Gear tussendoor om weer wakker te worden... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Van VI: :)B • België kent geen geruisloze voorbereiding op de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Wales. Diverse fans van de Rode Duivels waren compleet de weg kwijt, weet Het Nieuwsblad. Een bus vol supporters strandde in het Engelse Wales, een dorpje zo'n zeventien kilometer ten zuiden van Sheffield. Een onschuldig foutje van de chauffeur. De verdwaalde supporters zijn inmiddels op weg naar speelstad Cardiff, de hoofdstad van het grote Wales :)B

D'oh!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Fiber schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:42:
[...]

Die sla ik over tegenwoordig. Even Top Gear tussendoor om weer wakker te worden... :z
Hebben we ook analisten? Rust voelt als een reclameblok van 15m.

Kunnen ze de mannen van VI niet Oranje laten doen met El Sierd voor het commentaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:39

Quad

Doof

Zou Hiddink naar vanavond nog aanblijven denken jullie? Ik vind het spel wel wat beter dan afgelopen wedstrijden maar nog steeds niet EK-waardig..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Leon Zwiers schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:43:
Van VI: :)B • België kent geen geruisloze voorbereiding op de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Wales. Diverse fans van de Rode Duivels waren compleet de weg kwijt, weet Het Nieuwsblad. Een bus vol supporters strandde in het Engelse Wales, een dorpje zo'n zeventien kilometer ten zuiden van Sheffield. Een onschuldig foutje van de chauffeur. De verdwaalde supporters zijn inmiddels op weg naar speelstad Cardiff, de hoofdstad van het grote Wales :)B

D'oh!!
Moeten ze de weg ook niet in frans vragen daar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Quad schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:45:
Zou Hiddink naar vanavond nog aanblijven denken jullie? Ik vind het spel wel wat beter dan afgelopen wedstrijden maar nog steeds niet EK-waardig..
Hij blijft wel hoor, na al die drama's denk ik niet dat het vanavond anders wordt. Ik denk dat hij pas vertrekt als Nederland zich niet plaatst.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bij slecht resultaat niet mag ik hopen, ongeacht het spel.
Bij winst zal hij wel blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:32
Ik vind dat Hiddink hoe dan ook wegmoet, al winnen ze nog met 11-0. De beste man is gewoon te vrijblijvend en aardig. Dat werkt misschien bij een team zoals Korea en Australie, maar niet bij luie verwende Nederlandse " toppers" . Die gasten in het nederlands elftal kunnen allemaal best een partij voetballen (op een paar na BMI/Narsingh) maar het is aan de coach om het eruit te krijgen.

En dat kan Hiddink duidelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Vind het wel een toffe scheids eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Letten hebben zo te zien getraind in Spanje, wat een vallende ziekte. Scheids had daar net schwalbe-geel aan die Sabbala moeten geven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat een begin van de 2e helft, om te janken! Weten de spelers wel waar het om gaat?

[ Voor 30% gewijzigd door Vos op 12-06-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:56:
De Letten hebben zo te zien getraind in Spanje, wat een vallende ziekte. Scheids had daar net schwalbe-geel aan die Sabbala moeten geven.
Inderdaad, dat doen ze geregeld. Verder lijken ze niet echt goed te hebben opgelet want het is verschrikkelijk opzichtig.

Ik zie overigens nog maar weinig druk op het doel. Dit gaat zo wel erg moeilijk worden. Een aantal spelers lopen al met behoorlijk wat frustratie rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vos schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:56:
Wat een begin van de 2e helft, om te janken! Weten de spelers wel waar het om gaat?
Ik zou bijna Andorra-Cyprus gaan kijken, want daar is meer te genieten; Oranje is inderdaad vreselijk slecht.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 12-06-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:19
Mijn vrouw kwam de kamer binnen en haar eerste reactie was "Alweer vrouwenvoetbal?". Daar deed ze de Oranjedames mee tekort. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Tsjechië staat op 1-0 tegen IJsland.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:28

Investig8or

What goes up, could come down

Wales-Belgie is wel aardig :Y. Nederland tenenkrommend...

Idiocracy: it is real!

Pagina: 1 ... 67 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015