[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.226 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Normaal gesproken kun je Wijnaldum en Depay niet 1 op 1 vervangen voor dezelfde kwaliteit. Alhoewel Depay, hoe gek het ook klinkt beter te vervangen is. Als je daar een goede teamspeler neerzet die overzicht houdt en in ieder geval een goede voorzet heeft dan kom je al een heel eind. (ik zou voor Larsson gaan)
Voor Wijnaldum moet je in ieder geval iemand nemen die veel loopvermogen heeft en box tot box kan spelen. Propper vind ik een goede middenvelder maar of hij dat loopvermogen heeft vraag ik mij af. Maher en Guardado heb dat ook een stuk minder dan bijv. Wijnaldum.

Ik verwacht dat er bij Ajax nog wat gaat veranderen. Op dit moment zou ik met Bazoer, Sinkgraven en Klaassen spelen (ook volgend seizoen). Alhoewel die de laatste weken ook niet echt voor goede resultaten zorgen. Fischer zal er wel weer inkomen en met El Ghazi zijn de flanken ok. Alleen alles wat er achter komt is echt van mindere kwaliteit. De verdediging vind ik het zwakst. Boilesen is prut, maar ook Veltman vind ik helemaal niets aan. Leuk dat hij zo goed kan voetballen, maar het is geen killer. Puur verdedigend vind ik hem te kort komen. Ook de rest vind ik maar middelmaat. Van Rhijn kan veel beter alleen lijkt hij steeds verder weg te zakken. Als Ajax zijnde zou ik de verdediging versterken en nog een of 2 goede vleugelspelers.

Bij Feyenoord zullen wat meer mutaties komen. Verdediging zou ik het minst aan sleutelen. Een goede Rechtsback is geen overbodige luxe. Wilkshire boulahrouz en Mathijssen weg. Jeugdspeler doorschuiven als backup CV en een goede rechtsback halen waardoor Karsdorp wat uit de wind gehouden kan worden. Op het middenveld Immers er vanaf halen en spelen met El Ahmadi, Toornstra en Clasie (indien hij vertrekt Chery halen) Voorin spits (Kuyt en, als het moet, Kazim) en vleugelspeler halen. Feyenoord heeft echter minder geld te besteden en zal dus creatiever moeten zijn vandaar ook dat ik verwacht dat Feyenoord het weer niet gaat halen.

@de andere reacties. Jullie vergeten wel dat hij Feyenoord na een dramatische start met veel wisselingen in de selectie wel goed aan het voetballen heeft gekregen. Helaas is het na de aankondiging dat hij Feyenoord gaat verlaten alleen maar bergafwaarts gegaan (was te verwachten). Ook is gebleken uit eerdere trainersklussen dat hij altijd vasthoudt aan controle en vaak niet bereid is een risico te nemen als de wedstrijd er om vraagt. Dat moet je Martin van Geel dan ook aanrekenen want dat wist je van te voren. Na een slecht begin heeft hij goed voetbal er in gekregen maar na wat onrust het seizoen als een nachtkaars is uitgegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Chrosser op 18-05-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PSV wordt toch lachend kampioen volgend jaar?
Ajax een heel seizoen dramatisch voetbal , creëert amper kansen en eigenlijk knap dat ze nog tweede zijn geworden. 4 jaar op rij kampioen en nog heeft PSV ze nu ingehaald qua kwaliteit in de selectie. Als Gudelj de grootste aankoop blijkt te zijn, dan krijgen ze het lastig.
Feyenoord zal erg goed moeten gaan inkopen willen ze mee doen. Met Kuyt natuurlijk wel een ervaren en nuttige kracht erbij.
Twente gaat natuurlijk niet meer mee doen gezien de situatie.
AZ weet nu al dat een aantal belangrijke spelers weggaan en dat kunnen er nog meer worden (Berghuis bijvoorbeeld), dat wordt lastig opvangen.
Misschien dat Vitesse wat constanter gaat presenteren en bovenin mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47
Exocet schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:47:
Dat denk ik ook. Ik vraag me echt af of de Boer het weer aan het voetballen krijgt. Er is al 4 jaar een dalende lijn. Aankopen zijn matig tot slecht (Duarte, Sana, Viergever en die koekenbakker van een van de Hoorn om er een paar te noemen). Het spel is niet om aan te gluren. Ik zie geen enkel aanknopingspunt om anders dan een waardeloos seizoen te verwachten.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:37
Fischer weer terug, Bazoer en Sinkgraven een jaartje ouder: als er nog een verdediger bij komt hebben ze zo tien punten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:50
ephymerous schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:11:
[...]

Dat denk ik ook. Ik vraag me echt af of de Boer het weer aan het voetballen krijgt. Er is al 4 jaar een dalende lijn. Aankopen zijn matig tot slecht (Duarte, Sana, Viergever en die koekenbakker van een van de Hoorn om er een paar te noemen). Het spel is niet om aan te gluren. Ik zie geen enkel aanknopingspunt om anders dan een waardeloos seizoen te verwachten.
Er zijn ook goede spelers gehaald onder Overmars. Milik, Bazoer, Cerny en El Ghazi bijv. Het gros van de goede aankopen zit nu in de jeugd, in lijn met de filosofie die een aantal jaren geleden is ignezet.
Bij geen één club gaan alle aankopen goed presteren, is altijd weer gezeur van de bovenste plank dit. Duarte had destijds bijv. gewoon het potentieel om wél in de top mee te kunnen, maar heeft dat niet gehaald.
Als Nederlandse club ben je gewoon veroordeeld tot het kopen van talenten, en dat pakt soms goed en soms slechts uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Krukar op 18-05-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:21

Koppensneller

winterrrrrr

D-e-n schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:18:
Fischer weer terug, Bazoer en Sinkgraven een jaartje ouder: als er nog een verdediger bij komt hebben ze zo tien punten meer.
Maar nog steeds een coach die de backs de opbouw laat verzorgen, halfspelers naar de zijkanten stuurt en een CVM die de bal laat halen bij de keeper. Ik heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in dat De Boer het allemaal weer aan het voetballen krijgt. Qua spel en aankopen is het de afgelopen 4 jaar eerder slechter dan beter geworden en als ik dan lees dat Frank de tips van Cruijff wat betreft spelopvatting niet nodig vindt omdat het 'zijn pakkie an' is, zakt me de broek redelijk op de knieeën |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47
Krukar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:20:
[...]

Er zijn ook goede spelers gehaald onder Overmars. Milik, Bazoer, Cerny en El Ghazi bijv.
Bij geen één club gaan alle aankopen goed presteren, is altijd weer gezeur van de bovenste plank dit. Duarte had destijds bijv. gewoon het potentieel om wél in de top mee te kunnen, maar heeft dat niet gehaald.
Als Nederlandse club ben je gewoon veroordeeld tot het kopen van talenten, en dat pakt soms goed en soms slechts uit.
Mijn twijfel zit vooral in de Boer. Siggy uit vorm op linksbuiten? Een Viergever op CDM? Ontzettend risicomijdend spelen, bij een dieptepass vloekt en tiert hij aan de zijlijn. De wedstrijd van afgelopen zondag was niet heel slecht volgens de Boer.

Dat Ajax de minste tegendoelpunten heeft zeg vooral wat over de keeper. Het aantal doelpunten voor is natuurlijk schrikbarend slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 18-05-2015 12:30 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:50
ephymerous schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:22:
[...]

Mijn twijfel zit vooral in de Boer. Siggy uit vorm op linksbuiten? Een Viergever op CDM? Ontzettend risocomijdend spelen, bij een dieptepass vloekt en tiert hij aan de zijlijn. De wedstrijd van afgelopen zondag was niet heel slecht volgens de Boer.
Voor De Boer wordt het inderdaad een 'hit or miss' seizoen volgend seizoen. Nu moet hij laten zien dat het met talenten wél kan. Als je bijvoorbeeld zo'n opstelling ziet dan moet dat gewoon makkelijk mee kunnen doen voor plek 1 in Nederland:

Fisher Milik El Ghazi

Sinkgraven Gudelj/Bazoer Klaassen

Nieuwe LB Nieuwe CDL Veltman Nieuwe RB

Bazoer voor meer defensieve optie en Gudelj voor meer offensieve optie.
Genoeg middenvelders en aanvallers op de bank, zeker als Muric, Meleg, Zivkovic en Onana doorbreken.
Dan zie je dus ook dat een Van der Vaart halen helemaal niets toevoegt, maar er echt op de verdedigende linie moet worden ingezet, want daar lopen ook geen grote talenten voor in de jeugd.

Overmars moet gewoon ballen tonen en gaan voor het binnenhalen van bijvoorbeeld een Murru of Amavi voor de linksback en een Vezo of Mbemba voor in het midden.

[ Voor 6% gewijzigd door Krukar op 18-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Exocet schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:47:
Als Guardado verkeerd terecht komt en Luc de Jong scheurt een spier, weet je het natuurlijk nooit.

Een paar jaar terug zaten de beste 5 spelers van Ajax tegelijk in de ziekenboeg. Je weet het allemaal nooit.

Indien clubs hun huidige beleid volhouden en er zijn geen verrassingen, maakt PSV de grootste kans ja .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:50

PauseBreak

derp!

Of PSV volgend jaar "lachend kampioen" wordt of niet is heel afhankelijk van wie er allemaal vertrekken en wat ervoor terugkomt.

Sowieso weg:
Depay
Rekik (huur, City wil hem in een betere competitie stallen)
Isimat-Mirin (al wil PSV hem graag overnemen of nogmaals huren)
Tamata (maar is ook al vervangen door Poulsen)

Wellicht weg:
Wijnaldum
Willems (zou bijzonder goed passen bij United...)
Arias (al scheelt het dat hij geblesseerd is)
Hiljemark (speelt deze zomer een jeugd-EK iirc)

Dus met wat pech is bijna de hele kern van het elftal weg en met mazzel ben je maar 4 spelers kwijt, waarvan 1 dragende, 2 bankzitters en 1 twijfelachtige verdediger.

Ik hóóp dat er een kandidaat komt voor Hiljemark, want die kerel vertraagt het spel alleen maar en wint vrijwel nooit zijn duels. Ik zie liever het koppel Guardado/Hendrix daar. Verder hoop ik dat er minimaal één goede verdediger wordt gehaald (mag ook Isimat zijn, speelde goed als CV) en ik hoop dat er een betere keeper wordt gehaald want Zoet vind ik niet goed genoeg voor in Europees verband.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Zoet kan volgens mij, op Cilissen na, de beste statistieken van de hele eredivisie overleggen. Betere cijfers als een Vermeer en Hahn en noem maar op. Dat hij misschien niet de meest spectaculaire uitziende reddingen maakt, maakt hem nog geen slechte keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 10:33
Chrosser schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:40:
[...]
Voor Wijnaldum moet je in ieder geval iemand nemen die veel loopvermogen heeft en box tot box kan spelen. Propper vind ik een goede middenvelder maar of hij dat loopvermogen heeft vraag ik mij af. Maher en Guardado heb dat ook een stuk minder dan bijv. Wijnaldum.
[...]
Pröpper loopt zo ongeveer de meeste kilometers van de hele eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Chrosser schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:18:
Zoet kan volgens mij, op Cilissen na, de beste statistieken van de hele eredivisie overleggen. Betere cijfers als een Vermeer en Hahn en noem maar op. Dat hij misschien niet de meest spectaculaire uitziende reddingen maakt, maakt hem nog geen slechte keeper.
Ik zeg ook niet dat hij een slechte keeper is of dat ik hem slecht vind. Ik zeg dat ik hem niet goed genoeg vind voor in Europees verband.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Joster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:17:
[...]

Oké dat wist ik niet, dan heb ik niets gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:40

StrongArmLance

Endless flow

Joster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:17:
[...]

Immers loopt ook veel, kunnen ze ook halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:45
StrongArmLance schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:27:
[...]

Ja doen! Zijn wij ervan af! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
StrongArmLance schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:27:
[...]

Klopt, maar hij vroeg zich bij Pröpper af of hij voldoende loopvermogen heeft. Bij Immers vraag ik me wel meer af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:43:
[...]

Klopt, maar hij vroeg zich bij Pröpper af of hij voldoende loopvermogen heeft. Bij Immers vraag ik me wel meer af :+
Of ie voor zijn 20e al eens tegen een bal heeft getrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
De Engels international zou volgens de berichtgeving voor vier jaar kunnen bijtekenen, tegen een salaris dat door bonussen zou kunnen oplopen tot liefst 225.000 euro per week. Dat zou uitkomen op 11,7 miljoen euro per jaar en in vier jaar tijd dus op niet minder dan 46,8 miljoen euro.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=245681

Wordt het geen tijd voor een salariscap in het voetbal? In Engeland verdienen ze straks dus in een maand evenveel als bij Nederlandse topclubs in een jaar, niet zo gek dat ze allemaal voor hun 22e naar het buitenland gaan, al is het om daar op de bank te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
Als ze er allemaal net zo instaan als Milner dus niet nodig, want die zegt gewoon nee tegen 11 miljoen per jaar, omdat hij gegarandeerd wil spelen. :P
Snap ook niet dat ze als City hem dat zouden willen geven; zo goed is hij nou ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:21

Koppensneller

winterrrrrr

dutchgio schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:54:
Snap ook niet dat ze als City hem dat zouden willen geven; zo goed is hij nou ook weer niet...
Home-grown regels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het volkomen geschift dat de Voetballer van het Jaar verkiezing wordt gebaseerd op cijfers die door Ajax-folder De Telegraaf worden uitgedeeld. Want als je VVHJ wordt, beïnvloedt dat je transferwaarde en heeft je club er voordeel bij.

Waarom wordt dat geaccepteerd? Zuivere competitievervalsing.

Vorig jaar stonden 1 wedstrijd voor het einde van de competitie Immers en Blind gelijk. De laatste wedstrijd speelde Immers een prima pot, waarvoor hij een 6.5 kreeg. Blind speelde een dramatische wedstrijd thuis tegen NEC. Er werd tegen het bijna gedegradeerde NEC 2-2 gelijk gespeeld, Blind leverde de bal bij 1-1 knullig in bij Jahanbaksh, die scoorde. Bij de 2-2 ging Blind weer in de fout.

Zijn cijfer? Een 7. Daardoor werd Blind Voetballer van het Jaar, op een half punt. Vervolgens werd ie verkocht aan Man United voor 17 miljoen.

Waarom accepteren we die corruptie?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Halen ze Sterling binnen voor de basis, Milner op de bank. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:16:
Hoeveel voetballer van het jaar verkiezingen zijn er?
Iedere krant/voetbalmagazine heeft ze wel. Invloed ervan is sowieso discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het volkomen geschift dat de Voetballer van het Jaar verkiezing wordt gebaseerd op cijfers die door Ajax-folder De Telegraaf worden uitgedeeld. Want als je VVHJ wordt, beïnvloedt dat je transferwaarde en heeft je club er voordeel bij.

[...]

Anders ga je je opwinden en grote woorden gebruiken voor een voetballer van het jaar verkiezing :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:30:
[...]

Hoeveel voetballer van het jaar verkiezingen zijn er?
Iedere krant/voetbalmagazine heeft ze wel. Invloed ervan is sowieso discutabel.
De meest invloedrijke en belangrijke is de Gouden Schoen / Voetballer van het Jaar verkiezing van VVCS/Telegraaf. Dat is de officiële prijs.

Die van AD, VI etc. zijn veel minder invloedrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23

Vorig jaar stonden 1 wedstrijd voor het einde van de competitie Immers en Blind gelijk. De laatste wedstrijd speelde Immers een prima pot, waarvoor hij een 6.5 kreeg. Blind speelde een dramatische wedstrijd thuis tegen NEC. Er werd tegen het bijna gedegradeerde NEC 2-2 gelijk gespeeld, Blind leverde de bal bij 1-1 knullig in bij Jahanbaksh, die scoorde. Bij de 2-2 ging Blind weer in de fout.

Zijn cijfer? Een 7. Daardoor werd Blind Voetballer van het Jaar, op een half punt. Vervolgens werd ie verkocht aan Man United voor 17 miljoen.

Bedoel je dat eigenlijk Immers vorig jaar naar ManUtd had moeten gaan? :P

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

thewizard2006 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:17:
[...]

Bedoel je dat eigenlijk Immers vorig jaar naar ManUtd had moeten gaan? :P
Ach, waarschijnlijk had ie op het niveau van Angel Di Maria gespeeld, dus of we verschil hadden gezien....

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Zijn er nog meer statistieken waarop keepers eerlijk te beoordelen zijn?

http://www.vi.nl/nieuws/v...sch-seizoen-feyenoord.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
Joster schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:30:
Zijn er nog meer statistieken waarop keepers eerlijk te beoordelen zijn?

http://www.vi.nl/nieuws/v...sch-seizoen-feyenoord.htm
Voetbal is geen honkbal, statistiek zegt vrij weinig. We hebben allemaal gezien dat vrijwel elke goal die Vermeer tegen kreeg onhoudbaar was en dat hij de ballen die hij pakte vaak knap pakten. Het lijkt er eerder op alsof de tegenstanders van Feyenoord telkens een goede dag hadden mbt het afmaken van de kansen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ph4ge schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:41:
[...]

Voetbal is geen honkbal, statistiek zegt vrij weinig. We hebben allemaal gezien dat vrijwel elke goal die Vermeer tegen kreeg onhoudbaar was en dat hij de ballen die hij pakte vaak knap pakten. Het lijkt er eerder op alsof de tegenstanders van Feyenoord telkens een goede dag hadden mbt het afmaken van de kansen.
Onzin. Statistiek zegt meer dan genoeg, maar je moet het wel op de juiste manier gebruiken. In dit artikel van de VI is dat niet het geval, want hoe ga je om met de factor communicatie? Of het feit dat een keeper onderdeel is van de defensie? Daarnaast wordt geen onderscheid gemaakt in soort doelpogingen, totaal aantal doelpogingen (VI neemt alleen de scoringspogingen mee), baldistributie, pass completion rates etc.

Kortom, in dit geval kun je er niks mee, maar dat wil niet zeggen dat statistieken niet ontzettend belangrijk zijn en heel veel inzicht kunnen geven in het functioneren van de sporters op individueel en teamniveau. Niet voor niets gebruiken alle hele grote clubs zeer uitgebreide statistieken om tot het beste resultaat te komen, aankopen te waarderen en te prioritiseren en ga zo maar door.

Het belangrijkste probleem is echter dat journalisten geen statistici zijn en dus heel vaak gewoon maar wat doen omdat ze dan weer een artikeltje kunnen publiceren. Zie ook de VI.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:45:
[...]

Onzin. Statistiek zegt meer dan genoeg, maar je moet het wel op de juiste manier gebruiken.
Meer dan genoeg zou ik niet durven beweren, maar statistiek zegt heel, heel veel mits idd op de juiste manier gebruikt.

Vermeer heeft 15% van de doelpogingen tegen binnen de 5m moeten verwerken, voor Zoet en Cillessen is dat iets van 5%. Bij Feyenoord wordt er dus relatief vaak van dichtbij op doel geschoten en gekopt. Dat is veel moeilijker tegen te houden.

Dat zijn gegevens die je mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
PauseBreak schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:45:
[...]

Onzin. Statistiek zegt meer dan genoeg, maar je moet het wel op de juiste manier gebruiken. In dit artikel van de VI is dat niet het geval, want hoe ga je om met de factor communicatie? Of het feit dat een keeper onderdeel is van de defensie? Daarnaast wordt geen onderscheid gemaakt in soort doelpogingen, totaal aantal doelpogingen (VI neemt alleen de scoringspogingen mee), baldistributie, pass completion rates etc.
In het laatste stukje geef je eigenlijk zelf al aan waarom statistieken in het voetbal zo weinig zeggen.

Doelpoging: Het pure aantal zegt niets over de kwaliteit van de poging. Was hij goed geschoten of slecht geschoten. Was hij moeilijk houdbaar of schoot de speler hem recht in de handen van de doelman.

Passes: Het pure aantal zegt niets over de kwaliteit van de pas. Of er iets bijzonders aan vooraf kwam etc.

Je zou elke statistiek die er in het voetbal is eigenlijk weer moeten onderverdelen in sub categorien.

Statistieken zijn een leuk begin punt voor wanneer je een speler scout. Maar het is niet zo belangrijk als veel mensen denken. Het is de reden waarom clubs er altijd nog scouts op af sturen om te kijken of het was het is en dat niet 1x maar maanden lang.

Bijvoorbeeld hoe vaak gooien mensen hier met statistieken? Dat Jantje X aantal goals of passes gemaakt heeft.
Dat al die goals en passes tegen zwakke ploegen gemaakt zijn en dat Jantje onzichtbaar was in de top wedstrijden dat zie je niet terug in deze statistiek.
Of dat alle goals die Jantje maakte vrij onbelangrijk waren (bv de 3-0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
ph4ge schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:41:
[...]

Statistiek zegt zeker wel wat, dit verhaal al eens gelezen: https://decorrespondent.n...den/226598751390-0fa5648d

Een wat kortere versie is te vinden op nos.nl: http://nos.nl/artikel/202...ndstitel-midtjylland.html

Bizar verhaal, maar ze worden (of zijn al) dit seizoen kampioen van Denemarken.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
Gynnad schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:05:
Statistiek zegt zeker wel wat, dit verhaal al eens gelezen: https://decorrespondent.n...den/226598751390-0fa5648d

Een wat kortere versie is te vinden op nos.nl: http://nos.nl/artikel/202...ndstitel-midtjylland.html

Ik ken het verhaal van Midtjylland of hoe je het ook schrijft. Met statistieken van de 3e naar de 1e plaats in Denemarken. Een zo'n resultaat zegt statistisch nog helemaal niets ;). Overigens zou het voorbeeld wat hij aanhaalt betekenen dat Kazim een topspits is.

Feyenoord had dit seizoen het meeste balbezit, (tot vlak voor het einde van het seizoen) de meeste kansen voor en de minste kansen tegen. Statistisch gezien doen ploegen die zulke statistieken hebben het goed, toch presteert Feyenoord gewoon onder de maat. Dit soort losse statistieken zeggen niks, zeker niet in het voetbal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Laatst online: 08-09 13:29

Precies, geen speld tussen te krijgen. Jammer dat het zo gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:44

Quad

Doof

Het schijnt dat Manchester United een bod van 35 miljoen euro/GBP op Jasper Cillesen aan het voorbereiden is. Als dat waar is stop ik direct met het kijken van voetbal omdat mijn geloofwaardigheid erin dan onder het 0 punt gedaald is. (als dat eigenlijk al niet zo was)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na het absurde bod op Depay (en het feit dat van Gaal blijkbaar oneindig veel ponden mag spenderen) kijk ik daar niet meer van op. Marc zal wel de hele nacht wakker hebben gelegen van blijdschap. Kan Vermeer weer mooi gaan keepen....oh wacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Quad schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:59:
Het schijnt dat Manchester United een bod van 35 miljoen euro/GBP op Jasper Cillesen aan het voorbereiden is. Als dat waar is stop ik direct met het kijken van voetbal omdat mijn geloofwaardigheid erin dan onder het 0 punt gedaald is. (als dat eigenlijk al niet zo was)
Kan ajax voor een paar miljoen de beste NL keeper halen, gewoon stekelenburg terug halen.

Met het TV geld in Engenland zien andere landen €€ tekens. En ja dan betaal je meer dan het volle pond.
Gynnad schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:05:
[...]

Hij heeft ook gelijk.

De strekking is deels, je moet als kleine club een nieuwe manier van denken verzinnen om de grote voor te blijven.

Ajax kan EU kampioen worden ( ik geloof zelfs ADO den haag ) maar alleen wanneer je een methode verzint waarmee je de huidige top ploegen te slim af bent.

Met de huidige methodes zal dat niet gebeuren wat je doet hetzelfde, alleen met slechtere spelers. Je moet zorgen dat deze slechtere spelers of veel beter worden of ze de grote jongens aftroeven.

[ Voor 47% gewijzigd door Kevinp op 20-05-2015 08:07 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
double

[ Voor 99% gewijzigd door Kevinp op 20-05-2015 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Quad schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:59:
Het schijnt 25 miljoen euro te zijn, nog steeds veel geld voor een keeper. Echter als ik Ajax was zou ik het nog steeds niet doen, momenteel hebben wij niets aan geld omdat wij er geen betere spelers voor kunnen kopen, want die willen toch alleen maar naar de grotere competities. Van der Hart zou dan de vervanger worden, die het qua statistiek best aardig heeft gedaan bij G.A.E. maar hij is natuurlijk (nog) niet van hetzelfde niveau als Cillessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:44

Quad

Doof

In mijn ogen is Cillesen ook geen €25 miljoen waard, überhaupt acht ik hem niet goed genoeg voor de top. United kan beter in Duitsland kijken, daar zitten ook een aantal aardige keepers.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
Gynnad schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:16:
[...]

Het schijnt 25 miljoen euro te zijn, nog steeds veel geld voor een keeper. Echter als ik Ajax was zou ik het nog steeds niet doen, momenteel hebben wij niets aan geld omdat wij er geen betere spelers voor kunnen kopen, want die willen toch alleen maar naar de grotere competities. Van der Hart zou dan de vervanger worden, die het qua statistiek best aardig heeft gedaan bij G.A.E. maar hij is natuurlijk (nog) niet van hetzelfde niveau als Cillessen.
Je hebt ook zoiets als gunnen. Als zo'n club komt en zo'n bod doet kan je maar beter meewerken. Hij zal anders nooit bijtekenen. En loopt ie volgend jaar gratis weg.

Blijft een bizarre prijs voor een keeper. Snap niet dat ze Valdes niet de kans geven.
Dacht ook die 2e keeper van Chelsea graag wilt spelen. Ben even de naam kwijt, maar dat was ook een topper.

Edit: k weet um weer. Petr Cech incl. Helm natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:47:
[...]

Je hebt ook zoiets als gunnen. Als zo'n club komt en zo'n bod doet kan je maar beter meewerken. Hij zal anders nooit bijtekenen. En loopt ie volgend jaar gratis weg.
Hij heeft nog een contract tot 2018, dus voor dat weglopen hoeft Ajax niet bang te zijn. Lijkt me ook niet meer dan logisch dat Overmars nu roept dat hij voor geen enkel bod weg mag. Beetje de boot af houden zo lang er nog geen concreet bod is, is alleen maar goed voor de prijs (die 25 miljoen is vooralsnog alleen maar een persroddel).

[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 20-05-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Dat zou absurd zijn. Je gaat dan van De Gea naar Cilissen, dan ben je als Van Gaal zijnde ook niet geloofwaardig meer in je aankopen. voor 25 miljoen kun je denk ik een heel andere categorie keeper aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 11:32
Chrosser schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:31:
Dat zou absurd zijn. Je gaat dan van De Gea naar Cilissen, dan ben je als Van Gaal zijnde ook niet geloofwaardig meer in je aankopen. voor 25 miljoen kun je denk ik een heel andere categorie keeper aantrekken.
Waarom absurd?

Cillessen heeft bewezen op het WK een prima keeper te zijn, en stond op cruciale momenten er (Spanje kans van David Silva & kans van Costa Rica in de laatste minuut). Penalty serie vindt ik persoonlijk nooit aan te schrijven aan een keeper, al kan hij daar zeker in groeien.

Daarnaast ook in de CL/EL wedstrijden is hij nooit in negatieve zin aanwezig geweest. Door het seizoen heen is er geen moment geweest dat er aan hem getwijfeld is, en heeft hij Ajax meerdere wedstrijden er door heen gesleept (PSV uit, Feyenoord thuis).

Ik zie in Cillessen een net zo goede keeper met potentie als een Ter Stegen. Waarom zou Ter Stegen wel bij Barcelona kunnen keepen, en Cillessen niet bij Utd?

Wat zijn de andere opties? Lloris vragen ze 50 miljoen voor, Begovic is niet beter of slechter, en zal ook 30/40 miljoen op tafel moeten komen. Handanovic idem dito. Dan is het niet vreemd dat van Gaal gaat kijken naar een jongen die hij kent.

Enige (beter?) en goedkoper alternatief is Valdes, die zit er namelijk al, en heeft bewezen een top keeper te kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het is te hopen dat de markt in Engeland implodeert... wat een quatsch, die bedragen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Laten we nu niet meegaan in het roddelcircuit van Engeland. Cillessen is een leuke keeper, maar ik vind hem niet top van Engeland waardig.

Al zullen clubs nu zeker meer gaan eisen van clubs uit Engeland, gezien de bizarre transfergelden die er beschikbaar zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 20-05-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:11:
Het is te hopen dat de markt in Engeland implodeert... wat een quatsch, die bedragen.
Inderdaad. net zoals dat bedrag wat voor depay overgemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gynnad schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:16:
Van der Hart was ooit aangewezen als de opvolger, echter is dat niet meer zo zeker. Ajax heeft door het aantrekken van André Onana de opvolger van Cillissen in huis gehaald. En ik ben van mening dat deze Onana volgend seizoen onder lat kan staan van het eerste mocht Cillissen vertekken. Onana is als keeper al verder in de ontwikkeling dan van der Hart...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Waarom? Omdat je met dit bedrag dus aangeeft dat hij 25x beter dan bv Vermeer (1 miljoen was ook al belachelijk voor Vermeer). Dit klopt gewoon niet, de markt is gewoon kapot aan het gaan door de die Engelse clubs. Het slaat nergens meer op, ze betalen gewoon wat ze hebben en niet wat iemand echt waard is. Geen enkele keeper is dit waard!

Geldt ook voor spelers trouwens, leuk voor Depay maar het slaat gewoon nergens meer op. De verhouding is volledig zoek en dat gaat alleen maar ten nadelen van het voetbal in de kleinere landen. Hier moeten we dus ook nog meer betalen voor mindere voetballers om nog iets te krijgen. Ajax gaat, als ze dit echt gaan vangen, dan ook de hoofdprijs betalen voor elke speler die ze willen hebben. Clubs ruiken dan dat er geld te halen is bij deze club (terecht). De neergang is dan ingezet qua salarissen.

We lopen te klagen over banken en verzekeraars bonussen maar die soort absurde excessen vinden we maar normaal terwijl deze mensen VEEL meer geld verdienen voor het bedrijf dan een voetballer voor zijn club (muv Messi en Ronaldo). Leuk voor je clubje om zo'n absurd bedrag te ontvangen (zeker voor een speler die er nog niet zo lang speelt) maar je kan toch niet beweren dat iemand dat echt waard is? Zou hij echt in zijn eentje dat bedrag verdienen VOOR de club? IK weet zeker van niet.

PS
Ik denk dat ik ook maar ga voetballen aangezien financial fair play toch niet meer bestaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nou ja...Persoonlijk vind ik een speler als Depay het geld eerder waard dan welke keeper dan ook.
Hij heeft toch een bepaalde uitstraling en leuke acties op het voetbalveld.

Het zijn over het algemeen toch de aanvallers/aanvallende middenvelders die voor het vermaak zorgen.
Dat ziet het publiek graag en komt weer ten goede van de shirtverkoop, exposure. Met een keeper zal dat niet zo snel gebeuren.

Een goede keeper valt niet erg op. Meestal worden keepers herdacht aan hun blunders. Goede reddingen zijn (op een paar cruciale uitzonderingen na) snel vergeten. Zlatan speelt ook genoeg onzichtbare wedstrijden, maar wordt herinnerd om zijn enkele sublieme acties.

Ik weet niet hoe het met Stekelenburg zit momenteel? Dat vond ik in zijn Ajax tijd toch een betere keeper dan Cillissen.

Als je ziet wat voor bedragen er allemaal betaald worden vind ik >10mln voor welke keeper waar dan ook ter wereld veel te veel.

Bij Man. Utd moeten ze oppassen dat ze straks niet met een Nederlands bolwerk zitten zoals Van Gaal Barcelona destijds achterliet. Komend jaar moet hij kampioen worden en meer bereiken in de CL anders is het voor hem daar ook klaar en lopen die NL jongens ook het gevaar om bankzitter te worden.

Aan de andere kant, als ik lees dat Chelsea 11mln per jaar aan salaris wil betalen voor een reserve speler... 8)7 Dan zullen ze in Engeland wel geld genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Laatst online: 07-10 11:32
rikoos schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:34:
[...]

Waarom? Omdat je met dit bedrag dus aangeeft dat hij 25x beter dan bv Vermeer (1 miljoen was ook al belachelijk voor Vermeer). Dit klopt gewoon niet, de markt is gewoon kapot aan het gaan door de die Engelse clubs. Het slaat nergens meer op, ze betalen gewoon wat ze hebben en niet wat iemand echt waard is. Geen enkele keeper is dit waard!

Geldt ook voor spelers trouwens, leuk voor Depay maar het slaat gewoon nergens meer op. De verhouding is volledig zoek en dat gaat alleen maar ten nadelen van het voetbal in de kleinere landen. Hier moeten we dus ook nog meer betalen voor mindere voetballers om nog iets te krijgen. Ajax gaat, als ze dit echt gaan vangen, dan ook de hoofdprijs betalen voor elke speler die ze willen hebben. Clubs ruiken dan dat er geld te halen is bij deze club (terecht). De neergang is dan ingezet qua salarissen.

We lopen te klagen over banken en verzekeraars bonussen maar die soort absurde excessen vinden we maar normaal terwijl deze mensen VEEL meer geld verdienen voor het bedrijf dan een voetballer voor zijn club (muv Messi en Ronaldo). Leuk voor je clubje om zo'n absurd bedrag te ontvangen (zeker voor een speler die er nog niet zo lang speelt) maar je kan toch niet beweren dat iemand dat echt waard is? Zou hij echt in zijn eentje dat bedrag verdienen VOOR de club? IK weet zeker van niet.

PS
Ik denk dat ik ook maar ga voetballen aangezien financial fair play toch niet meer bestaat ;-)
Ik ben het absoluut eens met de transferbedragen die tegenwoordig betaald worden, maar dit is echt niet iets van afgelopen jaar.

In 1999 werd Vieri voor een miljard Lire (100 miljoen gulden) gekocht door Inter, en stond de voetbalwereld op zijn kop. Volgens mij zijn er nog heel wat records gebroken sindsdien, en gaat dit ook nooit stoppen.

Als Utd dus 40-50 miljoen gaat vangen voor De Gea, en daarnaast de gehele EPL een paar miljard aan TV gelden binnen haalt, weten alle clubs dat er geld te halen is bij Utd. Iedere keeper die op het lijstje staat van Utd, verdubbeld in transfersom.

Is hierdoor de prijs die op Cillessen geplakt wordt absurd. Ja absoluut!
Is Cillessen een mindere keeper dan alle andere opties. In mijn optiek, nee! De vraagprijs die Ajax dus op Cillessen plakt is dus in verhouding met wat de andere keepers moeten gaan kosten.

Het financiële geweld van 10-15 clubs in Europa hebben het voetbal al kapot gemaakt. Dit veranderd niet meer, en zeker een FFP gaat dat niet veranderen. Alleen maar goed dus dat er eindelijk eens wat geld in de Nederlandse competitie blijft plakken, want clubs uit Portugal, Oekraïne, Rusland en straks zelfs Zwitserland, België gaan ons voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
readytoflow schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:37:
Nou ja...Persoonlijk vind ik een speler als Depay het geld eerder waard dan welke keeper dan ook.
Hij heeft toch een bepaalde uitstraling en leuke acties op het voetbalveld.

Het zijn over het algemeen toch de aanvallers/aanvallende middenvelders die voor het vermaak zorgen.
Dat ziet het publiek graag en komt weer ten goede van de shirtverkoop, exposure. Met een keeper zal dat niet zo snel gebeuren.

Een goede keeper valt niet erg op. Meestal worden keepers herdacht aan hun blunders. Goede reddingen zijn (op een paar cruciale uitzonderingen na) snel vergeten. Zlatan speelt ook genoeg onzichtbare wedstrijden, maar wordt herinnerd om zijn enkele sublieme acties.
Precies, een keeper is eigenlijk beter dan welke middenvelder/spits dan ook.

Elke spits maakt fouten in een wedstrijd, als een keeper dat doet ben je de klos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commerciële waarde van een speler zit vaak ook al deels in een transfersom. Real heeft enorm veel verdiend aan shirtjes van CR7, bij United vliegen de Depay shirtjes de winkel uit.

Vedettes, sterspelers, de jongens met veel persoonlijkheid en uitstraling verdienen zichzelf terug.

Cillessen niet. Dat gerucht over dat mega-bedrag is mogelijk gevoed vanuit Ajax. Keepers zijn sowieso goedkoper dan vooral de aanvallers, want de aanvallers zijn de favoriete spelers van heel veel fans.

Ter Stegen speelde in een veel grotere competitie en ging voor 12 miljoen van Borussia Moenchengladbach naar Barcelona. Ter Stegen heeft de jeugdteams doorlopen maar speelde geen WK. Cillessen speelde wel een WK, deed dat goed maar maakte in de cruciale penaltyserie een dramatisch zwakke indruk. Wat een zak aardappelen.

Anyway, de discussie over transfersommen is deels onzin, omdat zelfs de monsterbedragen voor de supervedettes voor een heel fors deel te rechtvaardigen zijn door wat die spelers commercieel betekenen voor hun nieuwe club.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Han schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:33:
[...]

Van der Hart was ooit aangewezen als de opvolger, echter is dat niet meer zo zeker. Ajax heeft door het aantrekken van André Onana de opvolger van Cillissen in huis gehaald. En ik ben van mening dat deze Onana volgend seizoen onder lat kan staan van het eerste mocht Cillissen vertekken. Onana is als keeper al verder in de ontwikkeling dan van der Hart...
Bij Jong Ajax maakt hij anders nog behoorlijk wat fouten en dat laat blijken dat hij er nog zeker niet klaar voor is om volgend seizoen onder de lat te staan. Hopelijk is het een wenningsperiode, want heel stabiel komt hij nog niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
De inkomsten qua shirt verkoop worden flink overdreven.

Ik weet nog hoe er tijdens de transfer van Ronaldo bij een programma in Nederland een of andere expert die gewoon reclame wilde maken voor zijn bedrijf zat te beweren dat Real de transfer prijs al bijna terug verdiend had met shirt verkoop.

De meeste shirtjes worden ver onder de premium prijs verkocht en niet al dat geld gaat naar de club.

Natuurlijk verkoopt een club meer merchandising enzo wanneer ze een grote speler binnenhalen. Maar het is bizar moeilijk om precies te zeggen hoeveel dat is. Het is niet zo alsof ze zonder de aankoop van speler X geen shirtjes hadden verkocht.

Als Cillissen weg gaat bij Ajax zal Ajax hoog in zetten. Want ze willen hem liever niet kwijt, hij ligt nog voor een paar jaar vast en Ajax heeft het geld niet nodig.
Andere voordeel voor Ajax is dat United geen keeper gaat vinden die flink beter is dan Cillissen.
Er zijn zat andere keepers van hetzelfde niveau maar voor deze ga je ook flink betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:21:
Andere voordeel voor Ajax is dat United geen keeper gaat vinden die flink beter is dan Cillissen.
Uhm wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De inkomsten qua shirt verkoop worden flink overdreven.

Ik weet nog hoe er tijdens de transfer van Ronaldo bij een programma in Nederland een of andere expert die gewoon reclame wilde maken voor zijn bedrijf zat te beweren dat Real de transfer prijs al bijna terug verdiend had met shirt verkoop.

De meeste shirtjes worden ver onder de premium prijs verkocht en niet al dat geld gaat naar de club.

Natuurlijk verkoopt een club meer merchandising enzo wanneer ze een grote speler binnenhalen. Maar het is bizar moeilijk om precies te zeggen hoeveel dat is. Het is niet zo alsof ze zonder de aankoop van speler X geen shirtjes hadden verkocht.

Als Cillissen weg gaat bij Ajax zal Ajax hoog in zetten. Want ze willen hem liever niet kwijt, hij ligt nog voor een paar jaar vast en Ajax heeft het geld niet nodig.
Er zijn zat andere keepers van hetzelfde niveau maar voor deze ga je ook flink betalen.
Op de Man United fora zijn ze anders niet bepaald blij met de verhalen over Cillessen. Kijk maar eens op Red Cafe. Prachtige reactie van een United-fan:

"No. We would have to sign Krul for penalties aswell." :P

Ik denk ook dat er zat keepers te vinden zijn van beter niveau. Cillessen is de beste keeper in de Eredivisie, maar internationaal gewoon middelmaat.

Over merchandise:

Hier:

http://www.ronaldo7.net/n...do-jerseys-last-year.html

1 miljoen CR7 shirtjes in 1 jaar. Ik denk dat ie wel zorgt voor enkele 100.000en extra shirtjes per jaar, misschien een half miljoen. Als Real dan de helft krijgt per verkocht shirtje, heb je het al over 20 miljoen aan extra inkomsten per jaar door shirtverkoop alleen. Blijft een schatting, maar die inkomsten zijn dus heel fors.

http://metro.co.uk/2010/0...real-madrid-claim-242129/
However, the Spanish club have claimed sales of branded shirts and other ‘Ronaldo memorabilia’ have already seen them recoup a substantial amount of the 25-year-old’s transfer fee.
According to the latest figures, more than 1.2 million shirts with ‘Ronaldo 9′ on the back have been sold in the Spanish capital alone, with millions more thought to have been bought up elsewhere around Spain and across the world.

...experts are predicting throughout the player’s six-year contract he will more than make up for his market value in merchandising alone – regardless of his performances on the pitch.
In 2010 zou al een groot deel van zijn transfersom zijn terugverdiend aan shirtverkoop. Daar komt dus bij dat hij als wereldspeler een zeer groot aandeel heeft gehad in de CL winst van Real en de halve finales die ze hebben gehaald. Het winnen van de CL leverde ongeveer 64 miljoen euro op.

Er zijn gewoon absurde inkomsten te halen in het voetbal. En zeker in Spanje is het heel slecht verdeeld, er gaat ongelofelijk veel van de TV gelden naar Real en Barca, de rest moet het doen met een fooi. Al zijn ze dat wel een beetje aan het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:42:
[...]

Op de Man United fora zijn ze anders niet bepaald blij met de verhalen over Cillessen. Kijk maar eens op Red Cafe. Ik denk ook dat er zat keepers te vinden zijn van beter niveau. Cillessen is de beste keeper in de Eredivisie, maar internationaal gewoon middelmaat.
Die hebben natuurlijk ook het WK nog in hun achterhoofd en daar heeft die wissel hem geen goed gedaan in het buitenland. Vooral omdat Krul het natuurlijk goed deed.

Ik vind wel dat hij één van de beste is (ondanks dat ik hem verschrikkelijk vind als persoon) echter de 2de helft van het seizoen is Hahn voor mij de beste keeper. Die jongen heeft PEC enorm geholpen en liet elke week zien dat hij een topper in wording is. Zelf tegen zijn eigen club Feyenoord liet hij zien een echt pro te zijn.

Als een club als Man Untd echt wat wil dan moeten ze voor hem gaan, misschien weinig internationale ervaring maar dat kan die jongen met zijn talent snel opvangen met daden. Scheelt ze minimaal 20 miljoen en voor dat geld kan je nog leuke dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:37
Kunnen ze Vermeer niet halen? Dat was toch volgens v Gaal de beste keeper in zijn systeem? Dan nemen wij (Feyenoord) Hahn wel :)

Met hoge ballen heeft Vermeer dan wel een probleem daar vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Ze kunnen ook Keylor Navas of Iker Casillas halen. Beiden niet tevreden bij Real Madrid, zeker nu DDG er waarschijnlijk heen gaat. Vele, vele malen beter dan Cillessen.

Laat me niet lachen, Jasper Cillessen naar Manchester United als eerste keeper :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

Op de Man United fora zijn ze anders niet bepaald blij met de verhalen over Cillessen. Kijk maar eens op Red Cafe. Prachtige reactie van een United-fan:

Ik denk ook dat er zat keepers te vinden zijn van beter niveau. Cillessen is de beste keeper in de Eredivisie, maar internationaal gewoon middelmaat.

Over merchandise:

Hier:

1 miljoen CR7 shirtjes in 1 jaar. Ik denk dat ie wel zorgt voor enkele 100.000en extra shirtjes per jaar, misschien een half miljoen. Als Real dan de helft krijgt per verkocht shirtje, heb je het al over 20 miljoen aan extra inkomsten per jaar door shirtverkoop alleen. Blijft een schatting, maar die inkomsten zijn dus heel fors.

[...]

In 2010 zou al een groot deel van zijn transfersom zijn terugverdiend aan shirtverkoop. Daar komt dus bij dat hij als wereldspeler een zeer groot aandeel heeft gehad in de CL winst van Real en de halve finales die ze hebben gehaald. Het winnen van de CL leverde ongeveer 64 miljoen euro op.

Er zijn gewoon absurde inkomsten te halen in het voetbal. En zeker in Spanje is het heel slecht verdeeld, er gaat ongelofelijk veel van de TV gelden naar Real en Barca, de rest moet het doen met een fooi. Al zijn ze dat wel een beetje aan het aanpassen.
En als CR er niet zat kocht de helft een shirt van een ander. Blijft dus lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Aan de andere kant is het ook 'maar' Manchester United. Qua naam en verleden groot, maar afgelopen seizoen en ook dit seizoen echt niet de Europese top hoor.

Een Daley Bind komt daar ook met gemak mee, en Cillessen zou ook prima een stap hogerop aankunnen.
Zo gek is het niet, en het is voor Man U een goede investering, al kun je natuurlijk wel vraagtekens zetten bij een bedrag van 32 miljoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Over merchandise:

Hier:

[...]

Bij elke transfer zul je mensen zijn die negatief over de transfer zijn.

En clubs kunnen claimen wat ze willen maar dat betekend nog niet dat het ook zo is, kans is groot dat ze met die uitspraak gewoon de uitgave willen goedpraten. Ze noemen dan vaak wat cijfers zonder onderbouwing en men moet het dan maar geloven.

De club krijgt niet de helft van elk verkocht shirtje, dat zouden ze denk ik wel graag willen maar het is een stuk minder.
Pak de Nederlandse winkel prijs van een voetbal shirt en ga er dan maar vanuit dat een zeer groot deel van de shirtjes voor minder dan dat verkocht word.
Naast de winkel heb je nog tussen partijen die eraan willen verdienen en grote spelers willen vaak een % van de shirt verkoop of willen een compensatie in hun salaris. De belasting dienst wil dan ook nog zijn deel etc.

In die link die je geeft staat dat Real Madrid 1.4mln shirtjes verkocht heeft en dat 1mln hiervan dankzij Cristiano Ronaldo was.
Dus zonder Ronaldo hadden ze er slechts 400.000 verkocht? Of had de bulk van die 1mln dan gewoon een shirtje gekocht met iemand anders zijn naam erop?

De vraag is dan hoeveel ze verkocht hadden als ze hem niet gekocht hadden en dat is gewoon onmogelijk te schatten omdat er veel factoren een rol spelen.

Je hebt bijvoorbeeld nog andere factoren die een vrij grote rol spelen. Hoe mooi was het shirt dat jaar? (een lelijk shirt verkoopt slecht)
En hoe groot was het verschil tussen het shirt van dat jaar en het jaar ervoor. Als het verschil groot is dan word er sneller een nieuw shirt gekocht, want veel mensen willen niet met een overduidelijk oud shirt rondlopen.
Een nieuwe shirt sponsor of merk sponsor stuwt ook de aantallen flink.

@Napo:
Noem me eens 5 keepers die overduidelijk beter zijn dan Cillissen.
En daarnaast ook nog haalbaar zijn en nog onder de 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

dutchgio schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:53:

Een Daley Bind komt daar ook met gemak mee, en Cillessen zou ook prima een stap hogerop aankunnen.
Zo gek is het niet, en het is voor Man U een goede investering, al kun je natuurlijk wel vraagtekens zetten bij een bedrag van 32 miljoen...
Zo gemakkelijk komt Daley Blind daar helemaal niet mee. Is zijn plek op het middenveld kwijt aan Herrera en Carrick (als die fit is) en Shaw zal op linksback ook hoger in de pikorde staan.

34 miljoen voor een keeper als Cillissen zou echt te idioot voor woorden zijn. Als ik Overmars zou zijn dan had ik hem allang weggebracht. Voor dat geld kun je je selectie kampioenklaar maken.

[ Voor 3% gewijzigd door CR1691 op 20-05-2015 18:02 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
CR1691 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:56:
[...]

Zo gemakkelijk komt Daley Blind daar helemaal niet mee. Is zijn plek op het middenveld kwijt aan Herrera en Carrick (als die fit is) en Shaw zal op linksback ook hoger in de pikorde staan.

34 miljoen voor een keeper als Cillissen zou echt te idioot voor woorden zijn. Als ik Overmars zou zijn dan had ik hem allang weggebracht.
Natuurlijk is het een idioot bedrag en als United 34mln bied dan zal Ajax direct feestvieren.
10min daarna hebben ze lange gezichten omdat ze geen idee hebben wie ze als vervanger moeten halen. Omdat het echt een goede keeper is en elke haalbare optie zal flink minder zijn.

Maar voor zeer veel spelers worden absurde bedragen betaald.

Naar mijn mening heb je op het moment 3 echte top keepers die met kop en schouders boven de rest uitsteken. Een van die drie is De Gea en die gaat dus weg, de andere 2 zijn onhaalbaar want hun club zal ze niet laten gaan.

Onder deze 3 zit een absurd grote groep keepers waarvan ik vind dat er niet echt absurd veel verschil tussen zit. Allemaal hebben ze sterke en zwakke punten en allemaal maken ze wel eens foutjes.

Er zullen nu mensen zeggen dat keeper X en Y veel beter zijn dan Cillissen. Maar vraag je dan eens af waarom keeper X en Y nu al jaren bij hun huidige club zitten en niet bij een topclub?
Diverse topclubs hebben de afgelopen jaren nieuwe keepers gehaald, waarom dan niet X en Y?

Ik zou zelf voor Lloris gaan. Maar ik denk dat Tottenham flink meer voor hem zal vragen dan 34mln.
En dat is een factor die ook gewoon meespeelt, er zijn doelmannen die beter zijn dan Cillissen. Maar deze vind ik nauwelijks beter dan hem maar zullen waarschijnlijk flink meer kosten dan 34mln.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 20-05-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Forster en Lloris zouden mijn favorieten zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat hij Cillissen voor 34 miljoen naar United haalt. Als je toch al zoveel geld uit wilt geven voor een keeper kun je net zo goed die paar miljoen extra in Lloris stoppen. In alles een aantal klassen beter dan Cillissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 10:22
Het is natuurlijk ook zo dat er normaal veel minder voor een keeper betaalt wordt dan voor een aanvaller of een middenvelder. Ik weet niet wat het record is wat voor een keeper betaalt is, maar ik denk dat 34 miljoen er tegen aan zal zitten. Lijkt me dus niet realistisch.

Er is voor Neuer en de Gea bijvoorbeeld 20mil betaalt en voor Gomes en Courtois 9mil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
kimiferrari schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:12:
Het is natuurlijk ook zo dat er normaal veel minder voor een keeper betaalt wordt dan voor een aanvaller of een middenvelder. Ik weet niet wat het record is wat voor een keeper betaalt is, maar ik denk dat 34 miljoen er tegen aan zal zitten. Lijkt me dus niet realistisch.

Er is voor Neuer en de Gea bijvoorbeeld 20mil betaalt en voor Gomes en Courtois 9mil.
Was Buffon niet iets van 50mln?

@CR1691
Ik denk dat Lloris een stuk meer dan een paar miljoen boven de 34mln zal zijn.

Ik denk dat onderhandelen met Levi niet iets is waar een club op zit te wachten. Ik denk dat deze toch wel meer dan 50mln voor Lloris wil vangen.

Forster is ook een goede keeper maar zoveel beter dan Cillissen vind ik hem niet. Hij heeft wel net als Lloris het voordeel dat hij het al heeft laten zien in de PL. Iets wat zich richting de aanhang altijd goed verkoopt.

Cillissen heeft op het WK en in de CL laten zien een goede keeper te zijn. Maar hoeveel supporters van United volgen Oranje of Ajax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Forster heeft met Celtic ook Champions League gespeeld. Die wedstrijd tegen Barcelona vergeet ik nooit meer. Laatst zei Messi ook dat ze tegen de trainer destijds zeiden dat ze Forster moesten kopen, zo enorm goed speelde hij toen. Natuurlijk, iedere speler heeft een keer een wedstrijd waarin alles lukt maar deze jongen is zoveel verder dan Cillissen is. Bovendien is hij Engels en dat wil ook nog weleens aantrekkelijk zijn voor PL clubs.

Zie net ook dat hij boven de 2 meter is. Zonde dat hij geblesseerd is. Ik had hem zonder na te denken aangetrokken als ik een keeper nodig zou hebben. Niet alleen enorm goed, maar ook betaalbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door CR1691 op 20-05-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp

Er is er één en die is gratis zo ongeveer.

Stekelenburg is mits je hem het vertrouwen geeft de beste keeper van de wereld. Beter dan wie dan ook, maar ja helaas net als vd Sar in het buitenland nooit echt aangeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 00:40

StrongArmLance

Endless flow

Voor Diego Lopez heeft Milan niets betaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kevinp schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:41:
[...]

Er is er één en die is gratis zo ongeveer.

Stekelenburg is mits je hem het vertrouwen geeft de beste keeper van de wereld. Beter dan wie dan ook, maar ja helaas net als vd Sar in het buitenland nooit echt aangeslagen.
Die zou Ajax kunnen halen bij een vertrek van Cillessen, heb je ook meteen een oudere, ervaren speler in de selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
CR1691 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:35:
Forster heeft met Celtic ook Champions League gespeeld. Die wedstrijd tegen Barcelona vergeet ik nooit meer. Laatst zei Messi ook dat ze tegen de trainer destijds zeiden dat ze Forster moesten kopen, zo enorm goed speelde hij toen. Natuurlijk, iedere speler heeft een keer een wedstrijd waarin alles lukt maar deze jongen is zoveel verder dan Cillissen is. Bovendien is hij Engels en dat wil ook nog weleens aantrekkelijk zijn voor PL clubs.

Zie net ook dat hij boven de 2 meter is. Zonde dat hij geblesseerd is. Ik had hem zonder na te denken aangetrokken als ik een keeper nodig zou hebben. Niet alleen enorm goed, maar ook betaalbaar.
Ben bang dat je met hem wel weer een stuk hoger zit dan 34mln.
Zoals je zelf al zegt is het een Engelsman en hij speelt al in de PL. Voor Engelse spelers betalen Engelse clubs vaak grof geld, al helemaal wanneer de speler bij een club in de PL gehaald word.

@Kevinp
Ik vond Stekelenburg een top keeper, maar een club zoals United zal zich nooit wagen aan iemand als hem. Vind het echt jammer dat het met hem niets geworden is in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Deadsy schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:07:
[...]

@Kevinp
Ik vond Stekelenburg een top keeper, maar een club zoals United zal zich nooit wagen aan iemand als hem. Vind het echt jammer dat het met hem niets geworden is in het buitenland.
Dat denk ik ook, maar met v Gaal ( en mogelijk een telefoontje via vd Sar direct ) kan je mogelijk wel ver komen.

Jammer dat hij met bank zitten waarschijnlijk erg veel verdiend. Want hij heeft nog altijd de potentie om de beste ter wereld te zijn, mits hij weer voldoende kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ook Ajax meldt zich voor Dijks, bizar beleid. 2 jaar geleden mocht ie weg en nu willen ze hem ineens terug. Eerlijk gezegd ook niet de linksback die Ajax zou moeten halen in mijn ogen. Als je zoveel geld hebt probeer dan een topper te halen en geen middelmaat.

Hij kost overigens 1.25 miljoen waarvan de helft naar Ajax gaat. Dus voor Ajax zon 612.500

[ Voor 15% gewijzigd door Gynnad op 20-05-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:13:
Ook Ajax meldt zich voor Dijks, bizar beleid. 2 jaar geleden mocht ie weg en nu willen ze hem ineens terug. Eerlijk gezegd ook niet de linksback die Ajax zou moeten halen in mijn ogen. Als je zoveel geld hebt probeer dan een topper te halen en geen middelmaat.

Hij kost overigens 1.25 miljoen waarvan de helft naar Ajax gaat. Dus voor Ajax zon 612.500
Misschien terug kopen om hem dan direct weer te verkopen omdat ze zo meer dan slechts 50% kunnen vangen.
Zoiets hebben clubs al vaker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt er niet omheen dat hij toch wel een erg goede ontwikkeling heeft doorgemaakt, en bij Willem 2 erg goed speelde. Achter Willems als beste linksback in de eredivisie.

Maar als Ajax hem terughaalt is het wel en beetje wanbeleid.
Puur om Feyenoord te dwarsbomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Over geld gesproken ;)
Paris St-Germain have replaced Manchester City as the best paid sports team in the world.

A survey by the Sporting Intelligence website has revealed the Ligue 1 champions have an average first-team salary of £101,898 per week.

City topped the poll last year but their average of £96,445 has seen them fall to third place behind Real Madrid.

Manchester United are sixth in the list, Chelsea are eighth, Arsenal are at 10 and Liverpool come in at 14.

The survey focuses on 333 teams in 17 leagues across 13 countries, and includes football, baseball, basketball, American football, cricket, ice hockey and Australian Rules football.

The only non-footballing teams in the top 10 are baseball's Los Angeles Dodgers (fifth) and the New York Yankees (ninth).

The NBA remains the top paying league as a whole, with players averaging £2.67m per year, while the average for the Premier League is £2.23m.

World sport salary top 10 (average per week)
  1. Paris St Germain (£101,898)
  2. Real Madrid (£96,933)
  3. Manchester City (£96,445)
  4. Barcelona (£90,675)
  5. Los Angeles Dodgers (£89,999)
  6. Manchester United (£89,988)
  7. Bayern Munich (£85,935)
  8. Chelsea (£83,713)
  9. New York Yankees (£81,992)
  10. Arsenal (£77,963)
http://www.bbc.com/sport/0/football/32815544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:36:
Je kunt er niet omheen dat hij toch wel een erg goede ontwikkeling heeft doorgemaakt, en bij Willem 2 erg goed speelde. Achter Willems als beste linksback in de eredivisie.

Maar als Ajax hem terughaalt is het wel en beetje wanbeleid.
Puur om Feyenoord te dwarsbomen.
Mwah, Ajax had zowel Boilesen als Blind op LB en die waren destijds beter dan Dijks. Je kunt dit soort spelers moeilijk in je selectie houden zonder dat ze kans op speelminuten maken. En je hebt ook geen glazen bol.
CR1691 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:56:
[...]
34 miljoen voor een keeper als Cillissen zou echt te idioot voor woorden zijn. Als ik Overmars zou zijn dan had ik hem allang weggebracht. Voor dat geld kun je je selectie kampioenklaar maken.
Daar ben ik het op zich wel mee eens maar Depay heeft ook amper wat laten zien en gaat wel voor zo'n bedrag weg. Ja, dat is een aanvaller dus die levert meer op, maar hij heeft wel minder laten zien dan Cillessen als invaller van Oranje en krijgt bij United ook met spelers te maken die op zijn positie beter zijn. Dus 30+ mln voor een reserve speler is net zo absurd. Maar blijkbaar kan en mag Van Gaal zo flink betalen dus waarom zou dit voor Cillessen niet gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Aghanim schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:44:
Mwah, Ajax had zowel Boilesen als Blind op LB en die waren destijds beter dan Dijks. Je kunt dit soort spelers moeilijk in je selectie houden zonder dat ze kans op speelminuten maken. En je hebt ook geen glazen bol.
Verhuur? Of hebben ze dat gevraagd en wilde hij niet?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Was volgens mij aan Heerenveen verhuurd en daarna verkocht aan Willem 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ach, terug halen voor een paar ton en dan direct door verkopen aan Celtic voor 2 of 3mln

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Bizar dat er twee Amerikaanse ploegen in de top 10 staan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:07:
Ach, terug halen voor een paar ton en dan direct door verkopen aan Celtic voor 2 of 3mln
Of houden als concurrent voor Boilesen. Je kunt het wanbeleid noemen van Ajax, maar Dijks als 3e speler (achter Blind en Boilesen) is zonde en Ajax heeft op deze manier 2 jaar geen salaris hoeven betalen. Nu zal dat wel aardig overeenkomen met de 6 ton die ze nu moeten betalen, maar toch.

Het enige dat ik echt niet begrijp is dat, als ze echt een LB zoeken, ze Poulsen niet gehaald hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ajax zit gewoon voor het onverdrongen feit dat Boillissen na zijn blessure niet meer het niveau haalt als voor die tijd. Een flinke tegenvaller maar niet te voorspellen. Dus dan moet je maar door het stof en toch bij Dijks aankloppen. Het vertrek van Dijks is overigens toen die tijd in goed overleg gegaan, hij had mogen blijven maar Dijks wilde (terecht) niet als derde speler achter Blind en Boillissen zijn kansen afwachten. Ajax heeft meegewerkt aan een transfer naar Willem II omdat die club interesse had en Dijks elke week kon voetballen in plaats van bij Ajax op de bank te belanden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Laatst online: 14-11-2024
Han schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:43:
Ajax zit gewoon voor het onverdrongen feit dat Boillissen na zijn blessure niet meer het niveau haalt als voor die tijd. Een flinke tegenvaller maar niet te voorspellen. Dus dan moet je maar door het stof en toch bij Dijks aankloppen. Het vertrek van Dijks is overigens toen die tijd in goed overleg gegaan, hij had mogen blijven maar Dijks wilde (terecht) niet als derde speler achter Blind en Boillissen zijn kansen afwachten. Ajax heeft meegewerkt aan een transfer naar Willem II omdat die club interesse had en Dijks elke week kon voetballen in plaats van bij Ajax op de bank te belanden.
Juist! dat is het verhaal.

Overigens vind ik het meer een speler die past bij Feyenoord.

Is er al wat bekend dan? (ook wat betreft Cillessen?)

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
BigWillem89 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 01:02:
[...]

Honkbal ploegen welteverstaan, dat is daar dan weer heel groot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ricloo86 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:45:
[...]

Juist! dat is het verhaal.

Overigens vind ik het meer een speler die past bij Feyenoord.

Is er al wat bekend dan? (ook wat betreft Cillessen?)
Dat van Cillessen is vooralsnog gewoon een gerucht waar hier maar al te happig op in wordt gegaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:47:
[...]

Natuurlijk, dat ik dat niet zag. 8)7

Dan is het helemaal niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Vos schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:31:
Dat van Cillessen is vooralsnog gewoon een gerucht waar hier maar al te happig op in wordt gegaan ;).
Het lijkt mij meer dan een gerucht... alleen de bedragen zijn uit de lucht gegrepen en pure speculatie. Met name Ajax doet er alles aan om de prijs op te drijven door in het voortraject al te roepen dat Cillissen voor bedrag x miljoen niet mag vertrekken, etc. etc. etc. Het reguliere onzinverhaal de pers in slingeren. Echter wanneer Ajax een belachelijk bod krijgt voor Cillissen dan is deze gewoon weg, simpel zat. Alleen al om het feit dat de speler zelf weg wil vanwege het salaris en de competitie. Stoer lopen roepen dat de speler niet weg mag zien we elk jaar bij diverse Nederlandse clubs voorbij komen maar is gewoon oreren tegen beter weten in.

Als de keepers carrousel gaat draaien door de transfer van de Gea dan gaat dat zeker gevolgen hebben voor Ajax en Cillissen. Mocht Manchester United niet bij hem uitkomen dan is het wel de andere club die hun keeper is verloren aan United. Cillissen staat gewoon in de tweede rij en zal een logische opvolger zijn van een keeper uit de eerste rij.

Als je kijkt naar topkeepers dan is daar weinig ruimte meer in. De mogelijke transfer van de Gea is al opmerkelijk, van United naar Real. De overige topkeepers van dit moment zitten redelijk vast bij hun club. Dat ze vervolgens uitkomen bij Cillissen is logisch. Iedereen roept Krul als andere mogelijkheid, maar zo sterk keept Krul ook weer niet. Wat keepen betreft is Cillissen betrouwbaarder, alleen niet bij penalty's. Maar voor alleen penalty's haal je een keeper niet, dat scheelt slechts enkele doelpunten per jaar. Cillissen is gewoon een zeer goede keeper, de beste van Nederland op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Het gerucht gaat nu ook dat Groningen bij Ajax heeft aangeklopt om Zivkovic een jaar te huren van Ajax. Voor die jongen waarschijnlijk wel goed, beter dan bij Jong Ajax weg te verpieteren, vooral omdat hij 3e keus zal zijn na Milik en een aankoop voor de spits positie. Echter blijft het wel vreemd dat ze dat afgelopen seizoen al niet hadden gedaan, hebben ze zijn kwaliteit dan verkeerd ingeschat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Han schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:25:
[...]

Het lijkt mij meer dan een gerucht... alleen de bedragen zijn uit de lucht gegrepen en pure speculatie. Met name Ajax doet er alles aan om de prijs op te drijven door in het voortraject al te roepen dat Cillissen voor bedrag x miljoen niet mag vertrekken, etc. etc. etc. Het reguliere onzinverhaal de pers in slingeren. Echter wanneer Ajax een belachelijk bod krijgt voor Cillissen dan is deze gewoon weg, simpel zat. Alleen al om het feit dat de speler zelf weg wil vanwege het salaris en de competitie. Stoer lopen roepen dat de speler niet weg mag zien we elk jaar bij diverse Nederlandse clubs voorbij komen maar is gewoon oreren tegen beter weten in.

Als de keepers carrousel gaat draaien door de transfer van de Gea dan gaat dat zeker gevolgen hebben voor Ajax en Cillissen. Mocht Manchester United niet bij hem uitkomen dan is het wel de andere club die hun keeper is verloren aan United. Cillissen staat gewoon in de tweede rij en zal een logische opvolger zijn van een keeper uit de eerste rij.

Als je kijkt naar topkeepers dan is daar weinig ruimte meer in. De mogelijke transfer van de Gea is al opmerkelijk, van United naar Real. De overige topkeepers van dit moment zitten redelijk vast bij hun club. Dat ze vervolgens uitkomen bij Cillissen is logisch. Iedereen roept Krul als andere mogelijkheid, maar zo sterk keept Krul ook weer niet. Wat keepen betreft is Cillissen betrouwbaarder, alleen niet bij penalty's. Maar voor alleen penalty's haal je een keeper niet, dat scheelt slechts enkele doelpunten per jaar. Cillissen is gewoon een zeer goede keeper, de beste van Nederland op dit moment.
Doe je nu Vermeer niet tekort? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gynnad schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:28:
Echter blijft het wel vreemd dat ze dat afgelopen seizoen al niet hadden gedaan, hebben ze zijn kwaliteit dan verkeerd ingeschat?
Het zal niet aan zijn kwaliteiten liggen... echter is en blijft hij een ongeleid projectiel die telkens terug valt in zijn slechte gewoontes en voor onrust zal blijft zorgen. Hij barst van het talent, alleen is het een lastig persoon binnen de selectie. Qua voetballend vermogen kan hij prima mee bij het eerste van Ajax, alleen heeft de Boer een aversie tegen ongedisciplineerde spelers.
Ricloo86 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:30:
Doe je nu Vermeer niet tekort? _O-
Nee, niks te kort... ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Han op 21-05-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Han schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:25:
[...]
Op basis van de 2de helft van het seizoen is er maar één goede keeper geweest en dat is Hahn, verder denk ik dat je Vermeer ENORM te kort doet met wat je schrijft. Verder speelde Krul in een top competitie en Cilissen in een Mickey Mouse competitie waar hij weinig tot niets heeft moeten doen dus qua ervaring is hij veel verder dan Cilissen.

Doet niets af dat Cilissen een goede keeper is, maar kijk aub wel wat verder dan je nu doet want je zet nu Çilissen iets te hoog in tov anderen. Maar dat is natuurlijk ook gewoon een mening ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

rikoos schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:03:
Op basis van de 2de helft van het seizoen is er maar één goede keeper geweest en dat is Hahn, verder denk ik dat je Vermeer ENORM te kort doet met wat je schrijft. Verder speelde Krul in een top competitie en Cilissen in een Mickey Mouse competitie waar hij weinig tot niets heeft moeten doen dus qua ervaring is hij veel verder dan Cilissen.

Doet niets af dat Cilissen een goede keeper is, maar kijk aub wel wat verder dan je nu doet want je zet nu Çilissen iets te hoog in tov anderen. Maar dat is natuurlijk ook gewoon een mening ;-)
Cillissen heeft het juist het beste gedaan van alle keepers in de eredivisie. Meeste reddingen, minste goals tegen en ontzettend waardevol qua binnenslepen van punten. Hij heeft echt een verschil gemaakt en Ajax meerdere malen letterlijk gered. Hahn is een leuke keeper maar geen topkeeper, dat zelfde geldt voor Vermeer. Krul speelt dan wel in een topcompetitie, maar dat zegt weinig. Hij vecht met Newcastle tegen degradatie en heeft er in de competitie al 63 om de oren gehad. Daarnaast is Cillissen de eerste keeper van het Nederlands elftal, niet Hahn, Krul of Vermeer. En dat heeft een reden. Ik zeg alleen dat Cillissen een betere keeper is dan die andere drie, maar dat is natuurlijk ook gewoon een mening ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 21-05-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Han schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:16:
[...]

Cillissen heeft het juist het beste gedaan van alle keepers in de eredivisie. Meeste reddingen, minste goals tegen en ontzettend waardevol qua binnenslepen van punten. Hij heeft echt een verschil gemaakt en Ajax meerdere malen letterlijk gered. Hahn is een leuke keeper maar geen topkeeper, dat zelfde geldt voor Vermeer. Krul speelt dan wel in een topcompetitie, maar dat zegt weinig. Hij vecht met Newcastle tegen degradatie en heeft er in de competitie al 63 om de oren gehad. Daarnaast is Cillissen de eerste keeper van het Nederlands elftal, niet Hahn, Krul of Vermeer. En dat heeft een reden. Ik zeg alleen dat Cillissen een betere keeper is dan die andere drie, maar dat is natuurlijk ook gewoon een mening ;-)
Toch ben ik van mening dat Cilissen het veel makkelijker heeft gehad dat bv Hahn of Vermeer en daarmee dus niet heeft bewezen dat hij de beste is. Ajax heeft een veel beter middenveld en verdediging dan de meeste clubs en hoeft daardoor minder te doen. een keeper als Hahn heeft een veel mindere verdediging en moet daarom veel meer doen. Je kan zoiets pas echt zeggen als je gelijke omstandigheden hebt. Betreft Krul, die heeft te maken met tegenstanders met topspitsen van wereld kwaliteit maar heeft een veel mindere verdediging. Hahn, Cilissen & Vermeer hebben te maken met B spitsen als Kazim, Milik, Boymans etc etc en Krul met Van Persie, Hazard etc etc
Tja toch een iets betere tegenstand lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
rikoos schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:49:
[...]

Toch ben ik van mening dat Cilissen het veel makkelijker heeft gehad dat bv Hahn of Vermeer en daarmee dus niet heeft bewezen dat hij de beste is. Ajax heeft een veel beter middenveld en verdediging dan de meeste clubs en hoeft daardoor minder te doen. een keeper als Hahn heeft een veel mindere verdediging en moet daarom veel meer doen. Je kan zoiets pas echt zeggen als je gelijke omstandigheden hebt. Betreft Krul, die heeft te maken met tegenstanders met topspitsen van wereld kwaliteit maar heeft een veel mindere verdediging. Hahn, Cilissen & Vermeer hebben te maken met B spitsen als Kazim, Milik, Boymans etc etc en Krul met Van Persie, Hazard etc etc
Tja toch een iets betere tegenstand lijkt.
Boymans? helaas is die al vrijwel hele seizoen uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
BigWillem89 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 01:02:
[...]
dutchgio schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:47:
[...]

Idd honkbalploegen die samen met NBA ploegen verder de lijst domineren. Voetbal heeft het iig eindelijk ingehaald maar de echte topspelers in de amerikaanse sporten verdienden vlgns mij nog steeds het meest.
Dit is overigens de bron (http://www.sportingintell...nd-the-la-dodgers-200501/), waarin ook hun volledige rapport te downloaden is. Daarin ligt bij #176 de grens van 1 miljoen pond als gemiddeld jaarsalaris (van de onderzochte leagues dan). Ook een paar cricket teams uit India in de top 20/30 ...

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 21-05-2015 12:10 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015