En wie bepaald wat realistisch is in de huidige markt waarbij de bedragen voor shirt en stadion sponsoring echt exploderen.
Kijk bv naar City. Qua shirt en stadium sponsoring zitten ze echt bij de top. Maar wat hebben ze dan gewonnen naast de PL? En zijn ze qua naams bekendheid dan net zo groot als United of Barca? Want volgend de bedragen zijn ze net zo groot en misschien zelfs groter.
Met andere woorden: geen hond kijkt hiernaar.
edit:
Om het wat dichter bij huis te houden, Vitesse.
Ik weet niet of het hun huidige of vorige sponsor was (dus Truphone of Youfone).
Ik geloof de vorige (youfone). Dit bedrijf is eigendom van een goede vriend van de eigenaar van Vitesse. En het bedrag dat Vitesse van hun kreeg was vond ik vrij hoog voor een bedrijf dat echt klein is in Nederland.
edit: Abramovich heeft dus pakweg een kwart van de aandelen in Truphone. Dus weten we ook direct hoe ze aan die sponsor gekomen zijn.
En wat krijgt Vitesse van deze sponsor (die ik alleen van het shirt van Vitesse ken)? 10mln euro per jaar.
Dus de naams bekendheid van Vitesse ligt net zo hoog als die van Ajax en PSV? En dat bedrijf waarvan ik geeneens weet of ze in Nederland actief zijn betaald gewoon een top bedrag aan een club zoals Vitesse?
Zoals ik zeg, 2 handen op 1 buik. Om binnen de FFP regels te blijven zoekt de eigenaar van een club legale manieren om de inkomsten op te krikken. Hier word dit gedaan via een bedrijf waar hij iets te zeggen heeft (met hij bedoel ik dan Abramovich).
[
Voor 46% gewijzigd door
Deadsy op 17-05-2015 23:09
]