[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.226 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:18

Hupske

AFCA

Ajax is ook wel een drama om naar te kijken. Kan geen vuist maken tegen Dordrecht |:(

Vitesse wel meer dan verdiend weer naar 3-3.

Oef Zwolle op 3-0. Word nog wat in de play-offs voor Feyenoord.

[ Voor 41% gewijzigd door Hupske op 17-05-2015 16:20 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:45
Vitesse :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:07

fynrd1

Fooled by Randomness

:') Feyenoord :')

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Echt wat een teringzooi is het nu bij Feyenoord. Die 3-0 doet niet eens zozeer pijn maar de manier waarop wel. Als je ziet hoeveel spelers het gewoon niet brengen of niet kunnen brengen... Complete renovatie deze zomer, dat is wel duidelijk. En die Kazim kan ook mooi bij het grofvuil. Waardeloze speler.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:48
Ik zou niet weten waarom Feyenoord het in de play-offs ineens wel zou laten zien. Nee, dat wordt alleen nog maar meer onrust daar en EL zit er helaas niet in. Normaal gesproken heel jammer, maar ik denk niet dat Vitesse, AZ of Heerenveen het minder zouden doen in Europa.

Wel jammer voor Dirk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

5 wedstrijden om er 1 te winnen. Wat een treurigheid. Eigen schuld, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 15:42
Ajax 2-1 achter tegen dordrecht!? WTF..

Maareh, hoe speelt PSV? Niet echt goed, lijkt me?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:18

Hupske

AFCA

Ooohh dit is ook wel schandalig. Dordrecht 2-1 8)7 Man man man gooi die 100 miljoen toch direct in de selectie, want op deze manier word het echt nooit meer wat.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Lol verliezen van Dordrecht. :/

Ben wel benieuwd naar de reactie van die trainer van Dordrecht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:40

StrongArmLance

Endless flow

CR1691 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:21:
Echt wat een teringzooi is het nu bij Feyenoord. Die 3-0 doet niet eens zozeer pijn maar de manier waarop wel. Als je ziet hoeveel spelers het gewoon niet brengen of niet kunnen brengen... Complete renovatie deze zomer, dat is wel duidelijk. En die Kazim kan ook mooi bij het grofvuil. Waardeloze speler.
De enige die combinaties aangaan zijn achahbar en boetius.
Immers is waardeloos, ik zie alleen maar mensen die bewijzen dat hij zo'n harde werker is, en dat feyenoord met hem beter speelt, maar nee, denk het niet.

Als je gewoon Bilal, Achahbar en Boetius had opgesteld, met daarachter vilhena en toornstra, had je toch lekker op de counter kunnen spelen, en niet zo triest met 2 houthakkers als kazim en immers proberen een verdediging om te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 13:27
PSV wint wel weer. Puntenrecord en 17 punten voor op de nummer twee. Laatste speelronde misschien veelzeggend voor dit seizoen in de Eredivisie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:40

StrongArmLance

Endless flow

Fleximex schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:26:
PSV wint wel weer. Puntenrecord en 17 punten voor op de nummer twee. Laatste speelronde misschien veelzeggend voor dit seizoen in de Eredivisie :P
Typerend inderdaad. Praktisch de enige volwassen ploeg in de hele competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Is dit de 4e keer dit seizoen dat PSV in de 90e+ minuut de winnende maakt?

Ooit 2-1 gewonnen van (?) door 2 doelpunten in de slotfase. Tegen feyenoord. Vandaag. Nog een wedstrijd meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Vijfde keer dacht ik. Veel goals deze speelronde. Is dat een record voor dit seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
aicaramba schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:27:
Is dit de 4e keer dit seizoen dat PSV in de 90e+ minuut de winnende maakt?

Ooit 2-1 gewonnen van (?) door 2 doelpunten in de slotfase. Tegen feyenoord. Vandaag. Nog een wedstrijd meer?
Zou best eens kunnen. En toen? Ik ken nog een ploeg die enorm veel wedstrijden won waar totaal geen rechtvaardiging voor was. En die ploeg staat nu 17 punten achter maar zou de jaren hiervoor kampioen geworden zijn.

Nee, zoals hierboven al gezegd, PSV is de enige volwassen ploeg en de enige terechte winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46

Vuvuzela

My spire is forming

Ajax _O-

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:45
Heerlijke ontknoping. Hello Europa League, my old friend :D

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Michielgb schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:30:
[...]

Zou best eens kunnen. En toen? Ik ken nog een ploeg die enorm veel wedstrijden won waar totaal geen rechtvaardiging voor was. En die ploeg staat nu 17 punten achter maar zou de jaren hiervoor kampioen geworden zijn.

Nee, zoals hierboven al gezegd, PSV is de enige volwassen ploeg en de enige terechte winnaar.
Ik ben zelf PSV'er hoor. Het is geen verwijt naar PSV. Ik vroeg het me gewoon af.

Ook als PSV die 4 of 5 wedstrijden gelijk had gespeeld hadden ze nog meer punten gehad dan ajax. En vaak was het ook meer pech dat de goal pas zo laat viel.

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 17-05-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:50

PauseBreak

derp!

aicaramba schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:24:
Ajax 2-1 achter tegen dordrecht!? WTF..

Maareh, hoe speelt PSV? Niet echt goed, lijkt me?
PSV speelde echt duidelijk met de rem erop. Was niet echt om aan te kijken eigenlijk en ADO had wat mij betreft eigenlijk dat puntje wel verdiend. Dat Wijnaldum er nog eentje maakt en dat we daardoor winnen vertekent het beeld van de wedstrijd wel een beetje eigenlijk, maar mij hoor je niet klagen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
aicaramba schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:32:
[...]

Ik ben zelf PSV'er hoor. Het is geen verwijt naar PSV. Ik vroeg het me gewoon af.

Ook als PSV die 4 of 5 wedstrijden gelijk had gespeeld hadden ze nog meer punten gehad dan ajax. En vaak was het ook meer pech dat de goal pas zo laat viel.
Ok, excuus. Ik las er gelijk weer zo'n vreemd verwijt in van die verdorven Ajax-supporters. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:45
Nou, benieuwd wanneer Rutten gedumpt wordt. Die komt nooit meer aan de bak in NL. Wat een waardeloze trainer zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:50
Ajax weer zo slecht dat het niet om aan te zien was.
Feyenoord weer zo slecht dat het niet om aan te zien was.
PSV weer kantjeboord gewonnen.
Vitesse weer gelijk gespeeld terwijl ze beter waren.

Goede samenvatting van het seizoen deze speelronde :)

[ Voor 3% gewijzigd door Krukar op 17-05-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Fleximex op 17-05-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:56

Niku

Alagaesii

PSV :)
Ajax _O-
AZ :D
Feyenoord :')

Conclusie van vandaag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Leon Zwiers schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:38:
Nou, benieuwd wanneer Rutten gedumpt wordt. Die komt nooit meer aan de bak in NL. Wat een waardeloze trainer zeg.
Hij heeft het met dit Feyenoord toch helemaal niet zo slecht gedaan? Ok, afgaande op de laatste vijf wedstrijden is het dramatisch, 2 punten uit 5 wedstrijden dat mag echt niet. Maar op de laatste speeldag nog strijden om plek 3 is wat je volgens mij vooraf mag verwachten van dit Feyenoord. En ik heb erg genoten van de EL (op een fonteintje in Rome na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Net toen ik dacht dat Ajax het dieptepunt wel had bereikt konden ze alsnog een schepje er bovenop doen. Man man, wat een droevige vertoning zeg ;w
Niku schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:42:
PSV O-)
Ajax _O-

FTFY

[ Voor 38% gewijzigd door Aghanim op 17-05-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Niku schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:42:
PSV _O-
Ajax :z

ftfy
Zo kan die ook ;). Is toch grappig dat PSV weer in de laatste minuut wint. Ik kan er de humor van inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Gewoon klasse dat PSV de wedstrijd weer op het nippertje binnen sleept. Is te vaak gebeurd om toeval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Michielgb schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:42:
[...]

Hij heeft het met dit Feyenoord toch helemaal niet zo slecht gedaan? Ok, afgaande op de laatste vijf wedstrijden is het dramatisch, 2 punten uit 5 wedstrijden dat mag echt niet. Maar op de laatste speeldag nog strijden om plek 3 is wat je volgens mij vooraf mag verwachten van dit Feyenoord. En ik heb erg genoten van de EL (op een fonteintje in Rome na dan).
Tussen November en Februari ging het prima, maar in mindere tijden moet je als trainer keuzes durven maken. ik durf te beweren dat met een trainer die wel in durfde te grijpen Feyenoord nog 2e had kunnen worden.

Het om onbegrijpelijke redenen vasthouden aan houthakkers als Immers, Kazim, Nelom, het op de verkeerde plek blijven opstellen van Toornstra, kapitaalvernietiging door het banken/op de tribune houden van Bilal, Vilhena en Boetius mag je zeker Rutten aanrekenen.

Ik had aan het begin van he seizoen ontzettende twijfels over Rutten gezien de laatste 2 clubs die hij onder zijn hoede had, maar door de goede maanden toch positief verrast te zijn had ik wel wat meer hoop. Maar de laatste maanden is maar weer eens duidelijk geworden waarom deze man absoluut ongeschikt is als eindverantwoordelijke bij een grote club.
Krukar schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:39:
Ajax weer zo slecht dat het niet om aan te zien was.
Feyenoord weer zo slecht dat het niet om aan te zien was.
PSV weer kantjeboord gewonnen.
Vitesse weer verloren terwijl ze beter waren.

Goede samenvatting van het seizoen deze speelronde :)
Eensch! Hoewel het Feyenoord gedeelte vooral de 2e seizoenshelft en zeker de laatste 5 wedstrijden Dramatisch genoemd mag worden. Maar goed! Feyenoord supporter ben je niet voor de lol!

[ Voor 54% gewijzigd door LZ86 op 17-05-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Niku schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:48:
Gewoon klasse dat PSV de wedstrijd weer op het nippertje binnen sleept. Is te vaak gebeurd om toeval te zijn.
En als het Ajax overkomt had je het waarschijnlijk Lucky Ajax genoemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Aghanim schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:56:
[...]

En als het Ajax overkomt had je het waarschijnlijk Lucky Ajax genoemd :+
Jouw voorbeeld volgend? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastische afsluiting van een fantastisch seizoen voor PSV.

Nog even twee clubrecords aan het einde van het seizoen. Meeste overwinningen ooit in 1 seizoen, hoogste puntenaantal ooit in 1 seizoen.

Het is lang geleden dat de Eredivisie zo'n goede kampioen heeft gehad.

Ik ben benieuwd hoe PSV door gaat pakken. De beste voetballer van de Eredivisie is vastgelegd voor 3 seizoenen (Guardado) voor slechts 2.8 miljoen, Depay is verkocht voor 27.5 wat dmv bonussen op kan lopen tot 32 miljoen. Het ziet er uitstekend uit.

Ik hoop dat Brands hoger gaat mikken dan op Eredivisiespelers.

Van het beleid van Ajax in de aanloop naar volgend seizoen begrijp ik weinig. Er wordt een leuk talent (Sinkgraven) gekocht voor 9.5 miljoen, wat door bonussen op kan lopen tot maar liefst 12.5 miljoen. Dat is heel, HEEL duur betaald.

Vervolgens wordt er een rechter aanvallende middenvelder (Gudelj) gehaald voor de positie van verdedigende middenvelder, waar hij dit jaar bij AZ zo'n beetje zijn slechtste wedstrijden speelde.

En tenslotte wordt een peperdure routinier (van der Vaart) binnengehaald, een aanvallende middenvelder die al een hele poos zijn topniveau niet meer haalt en zal worden gebruikt als spits. Ik lees over een salaris van 2 miljoen.

Wat doen ze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:44

Quad

Doof

Het ziet er naar uit dat het volgend seizoen een seizoen wordt welke ik niet de behoefte heb om naar te kijken. De enige club die er wellicht wat probeert van te maken zal denk ik PSV zijn, voor de rest is het allemaal een pot nat.

Zal de CL en de BPL zijn en de NL clubs in de EL.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de penalty die Feyenoord tegen kreeg overigens onterecht, en dat Karsdorp nog rood kreeg ook vond ik al HELEMAAL belachelijk.

Het leek nergens op wat ze stonden te doen en ik denk dat ze hoe dan ook niet gewonnen hadden, maar dat zit dan wel gruwelijk tegen.

Sneu voor Rutten. Ik denk dat 1 van de hoofdoorzaken het allang geleden aangekondigde vertrek van Rutten was, waartoe hij een beetje gedwongen werd door Van Geel.

Gigantische blunder van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:37
Ik verwijt van Geel een heleboel maar niet het niet bijtekenen van Rutten. Rutten mag blij zijn met een club als Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Feyenoord wordt het nu heel moeilijk. Je moet ofwel met Rutten doorgaan, ofwel een interim trainer van buitenaf halen denk ik. Je kunt het Gio niet aandoen om in deze hopeloze situatie aan de slag te gaan als trainer, dat gaat doorwerken naar volgend seizoen. En met Rutten ga je de playoffs niet winnen, dus met hem doorgaan is je neerleggen bij verlies in de playoffs.

Toch staat er best een selectie waar je iets mee kunt. Vermeer heeft zijn fouten gemaakt maar is de nr. 2 keeper van de Eredivisie, na Cillessen. Met Van Beek-Kongolo staat er een getalenteerd centrum waar nog veel rek in zit. Clasie is een van de beste middenvelders in de Eredivisie. Toornstra is een klasse middenvelder die wordt verkracht als rechtsbuiten, die moet komend seizoen op het middenveld staan. Naast El Ahmadi, prima speler die gewoon voldoet voor Feyenoord. Met Kuyt staat er volgend seizoen een ijzersterke routinier die nog altijd heel fit is. Achahbar is een heel ander type spits, prima backup.

Je moet afscheid nemen van wat brandhout: Immers, Karsdorp, Wilkshire, Mathijsen, Boulahrouz, Basacikoglu, Manu, Kazim, Te Vrede. Kunnen er weinig tot niets van. Nelom en Boetius zijn twijfelgevallen.

Je moet 2 nieuwe backs zien te halen, 1 of 2 nieuwe buitenspelers, dan ben je al een heel eind.

Tighadouini is voor 1 miljoen op te halen bij NAC, Dijks is goedkoop op te halen bij Willem II. Dan ben je al halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
D-e-n schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:55:
Ik verwijt van Geel een heleboel maar niet het niet bijtekenen van Rutten. Rutten mag blij zijn met een club als Feyenoord.
Van Geel was de juiste man om met Gudde de club financiëel weer op de rit te krijgen qua aankopen/verkopen etc. Maar nu de financiën redelijk op orde zijn mag er wel een TD komen die wel de club de volgende stap vooruit kan laten maken. Die TD is v Geel absoluut niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CR1691 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:21:
Vervang Feyenoord met Ajax en Kazim met Boilesen en het klopt ook prima ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
Leon Zwiers schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:59:
Van Geel was de juiste man om met Gudde de club financiëel weer op de rit te krijgen qua aankopen/verkopen etc. Maar nu de financiën redelijk op orde zijn mag er wel een TD komen die wel de club de volgende stap vooruit kan laten maken. Die TD is v Geel absoluut niet!
De enige manier waarop Feyenoord met Ajax en PSV kan concurreren is als beide een jaar niet thuis geven en het bij Feyenoord toevallig op zn plaats valt. Het financiële gat is gewoon nog veel te groot. Het probleem daardoor is dat je altijd wel zwakke punten in je selectie hebt. Uiteindelijk staat er gewoon een selectie die muv dat laatste maand voetballend niet onder doet voor Ajax en PSV, maar wat geluk en scorend vermogen mist. Dat je uiteindelijk niet gewoon derde wordt met dit materiaal kan Van Geel niets aan doen.

Achteraf had Van Geel misschien Rutten eerder weg moeten sturen, maar vorig jaar ontstond er een vergelijkbare situatie met Koeman en ging de ploeg juist beter voetballen, dat het zo zou instorten kon je niet voorspellen. Maar dat is echt kennis achteraf. Net als dat Rutten te lang blijft vasthouden aan de spelers die oa ook Ajax, PSV en Sevilla ondersteboven speelden. Het enige wat Rutten kwalijk te nemen is is dat hij het niet kom ombuigen toen spelers en teams uit vorm raakten.

Dat de grote talenten zoals Boetius en Vilhena niet thuis geven komt in de eerste plaats gewoon door de spelers zelf. Beide heren hebben kansen zat gehad. Sterker nog, misschien heeft Rutten ze aan het begin van het seizoen wel te lang laten staan, want toen ze uit de basis verdwenen ging het lopen. Ik zou niet weten wat Rutten anders had moeten doen als het om deze spelers gaat.

EDIT: Zit nu Excelsior - AZ te kijken, valt me op dat het woord competitievervalsing nog niet gevallen is. Wat een aanfluiting, is gewoon niet voetballen en ruim baan maken voor de tegenstander dan fair play? Dat was een paar jaar geleden wel anders toen Heerenveen niet met het mes tussen de tanden tegen Feyenoord speelde. Excelsior is echt alleen bezig met geen kaarten pakken en geen overtredingen maken. Hou dan dat klassement helemaal geheim ipv dat je er 2 wedstrijden voor het einde ineens wat van hoort, want nu krijg je dit. /gefrustreerde Feyenoord supporter

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 17-05-2015 19:18 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij speelde Vilhena gewoon prima in het begin van het seizoen. Maar men moest en zou El Ahmadi halen.

Ik vind dat dat echt een enorme blunder is gebleken. Die controle die hij bracht is leuk maar het kost je gewoon doelpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:23:
Volgens mij speelde Vilhena gewoon prima in het begin van het seizoen. Maar men moest en zou El Ahmadi halen.

Ik vind dat dat echt een enorme blunder is gebleken. Die controle die hij bracht is leuk maar het kost je gewoon doelpunten.
Vilhena scoort ook nooit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Niet veel maar hij scoort wel. En je had daar ook met Toornstra kunnen spelen. Het is het eerste wat ik zou doen: El Ahmadi eruit wieberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heerenveen - Twente... wat een treurnis. Twente had er duidelijk geen zin in.. Heerenveen had wel 5 keer moeten scoren maar liet dat na. Worden ze zo rond de 70ste minuut volledig in slaap gesust en laten ze een volledig kansloos Twente drie keer scoren |:(

Waardeloos einde van het seizoen. Het ging nergens om (en dat was te zien) maar hiervoor kom je niet naar het stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Niku schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:09:
[...]

Jouw voorbeeld volgend? :+
Zoiets. Onderlinge rivaliteit hoort erbij toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Aghanim schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:27:
[...]

Zoiets. Onderlinge rivaliteit hoort erbij toch :)
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:27:
Niet veel maar hij scoort wel. En je had daar ook met Toornstra kunnen spelen. Het is het eerste wat ik zou doen: El Ahmadi eruit wieberen.
De tendem Clasie-El Ahmadi was juist de kracht van Feyenoord. Ik ben het echt niet met je eens dat Vilhena goed speelde en zeker niet dat El Ahmadi slecht speelde. Dat was een hele verbetering, zowel in spel als in resultaat. Vilhena heeft daarna meer dan genoeg kansen gehad om zich in het elftal te spelen, maar deed dat gewoon niet.

Ben het wel met je eens dat hij weleens met de punt naar achter had kunnen spelen ipv met de punt naar voren, zeker toen de vorm wegzakte. Rutten had op zn minst iets moeten proberen en misschien was het wel beter gegaan met Toornstra op de plaats van El Ahmadi, al kan ik wel een paar andere spelers bedenken die ik eerder zou wisselen. In al mijn alternatieven is er in ieder geval geen plaats voor Vilhena, ik moet nog steeds ontdekken wat nou precies zijn toegevoegde waarde is.

Overigens nog een keer de penalty gezien, en ik vind het echt zeer zwaar gestraft. Heel vaak dit seizoen gezien dat dit soort duels onbestraft bleven. En als je het dan bestraft had je het ook zonder kaart of met geel af kunnen doen. Het is passend voor dit seizoen. Toen Feyenoord goed speelde had je niet het geluk waar je recht op had en nu er slecht wordt gespeeld wel de pech die je met zulk spel verdient.

Ben benieuwd wanneer we witte rook in de Kuip hebben dat er een nieuwe trainer is. Fred is overigens wel een sympathieke man, ik gun hem dit ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 17-05-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het gaat mij niet om Vilhena maar om het feit dat die geroemde tandem met El Ahmadi in dit elftal dus veel te weinig scorend vermogen en dreiging brengt.

Twee controleurs werkt alleen als je twee vleugelspelers hebt met een goed aanvallend en scorend duo ertussen, zoals Kluivert en Bergkamp in het verleden. En juist die tandem zijn we met het vertrek van Pelle kwijt geraakt. In mijn ogen is dit de grote blunder geweest van de leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:44:
Het gaat mij niet om Vilhena maar om het feit dat die geroemde tandem met El Ahmadi in dit elftal dus veel te weinig scorend vermogen en dreiging brengt.

Twee controleurs werkt alleen als je twee vleugelspelers hebt met een goed aanvallend en scorend duo ertussen, zoals Kluivert en Bergkamp in het verleden. En juist die tandem zijn we met het vertrek van Pelle kwijt geraakt. In mijn ogen is dit de grote blunder geweest van de leiding.
Ik deel deze mening grotendeels, maar ik heb die tendem dus wel goed zien functioneren het grootste deel van het seizoen, maar de "4 aanvallers" daarvoor niet. Los je dat op door andere aanvallers of andere posities voor die aanvallers, of los je dat op door het deel wat wel functioneert ook uit elkaar te halen? Ik snap Rutten wel dat hij dacht "verdedigend staat het goed dus daar doe ik niks aan", hij had dat alleen moeten aanvullen met "dus ga ik aanvallend wat anders proberen om dat deel van het team ook aan de praat te krijgen".

Ik had meer met Bilal en Achahbar gespeeld en minder met Immers en Kazim. Boetius vanaf rechts geprobeerd, Achahbar vanaf 10 en Manu centraal geprobeerd. Opties genoeg, maar het bleef maar hetzelfde.Ipv 4-3-3 eens 4-4-2 proberen, want we lijken wel Ajax waar 4-3-3 heilig is.

Vermeer
Karsdorp/Wilkshire-Van Beek-Kongolo-Nelom
Clasie-El Ahmadi

Dat deel van het team stond dit seizoen gewoon goed, behalve Nelom die gewoon te zwak is maar binnen die organisatie functioneerde. De andere 4 spelers zijn imo het probleem. En ja, als je aanvallend ongevaarlijk bent en niets klaar speelt kom je vanzelf verdedigend ook in de problemen, je geeft de tegenstander dan hoop en je nodigt ze uit om op te komen want voorin is er toch geen gevaar.

Bovenstaande is ook geen garantie voor succes, maar dat het niet geprobeerd is kan je Rutten kwalijk nemen. Ik hoop dat Van Gastel en Gio dat wel tegen Rutten gezegd hebben maar dat Rutten eigenwijs was, want anders heb ik weinig vertrouwen in dat duo.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 17-05-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Volgens meerdere bronnen is Rutten hem gesmeerd. Past ook wel bij de persoon.

Baal er wel van. Nu moeten de 2 nieuwe mannen beginnen met een smet (of een wonder verrichten). Het seizoen gaat uit als een nachtkaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Zou hem sieren als hij de eer aan zichzelf houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het kado van Excelsior aan AZ heeft geen resultaat gehad: http://www.telegraaf.nl/t...tml#voetbal/159/fixtures/

GA Eagles dus de EL in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@p4ghe
Jij redeneert vanuit El Ahmadi-Clasie als voldongen feit. Ik zeg: je had El Ahmadi niet moeten kopen want dat was niet wat het elftal nodig had. We hadden doelpunten en assists nodig.

Toornstra had prima de concurrentie met Vilhena en Immers aan kunnen gaan. Dan had je hem ook niet hoeven te vermoorden rechts voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:23:
@p4ghe
Jij redeneert vanuit El Ahmadi-Clasie als voldongen feit. Ik zeg: je had El Ahmadi niet moeten kopen want dat was niet wat het elftal nodig had. We hadden doelpunten en assists nodig.

Toornstra had prima de concurrentie met Vilhena en Immers aan kunnen gaan. Dan had je hem ook niet hoeven te vermoorden rechts voorin.
Clasie was natuurlijk zo goed als weg en bovendien kostte El Ahmadi niets. Feyenoord moet voor de buitenkansjes gaan en dat was hij.

Dan vind ik Toornstra een slechtere aankoop terwijl die aanvankelijk een schot in de roos bleek.

Het is overigens onrustig bij de Kuip. Verbaast me niets het is misschien maar goed dat we uit speelden. Overigens heeft Feyenoord nog nooit een playoff wedstrijd gewonnen.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 17-05-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik blijf erbij dat je met een andere aanval 2e had kunnen/moeten worden. Immers en Kazim op bank/tribune voor achahbar en basacikoglu, toornstra op de plek van Immers, Basa RB en Achahbar spits.
In de paar invalbeurten die Anass heeft gehad is ie waardevoller gebleken dan Kazim in het hele seizoen.

Edit: Rutten weg! *O*

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 17-05-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bron? Kan nog niks op de wat gerenomeerde sites vinden...

Edit:

http://www.vi.nl/nieuws/v...en-over.htm?channel=phone

VI meldt het nu...

[ Voor 24% gewijzigd door Han op 17-05-2015 20:40 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Han schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:36:
[...]

Bron? Kan nog niks op de wat gerenomeerde sites vinden...

Edit:

http://www.vi.nl/nieuws/v...en-over.htm?channel=phone

VI meldt het nu...
edit: nvm, je hebt het al gevonden :)

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 17-05-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij heeft El Ahmadi toch wel degelijk geld gekost, dat nog buiten het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:50:
Volgens mij heeft El Ahmadi toch wel degelijk geld gekost, dat nog buiten het salaris.
Klopt... Feyenoord betaalde € 750.000,- voor hem aan Aston Villa FC.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

PWM schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:07:
Het kado van Excelsior aan AZ heeft geen resultaat gehad: http://www.telegraaf.nl/t...tml#voetbal/159/fixtures/

GA Eagles dus de EL in :p
Hmmmm... excuus, quote ging verkeerd, dus dubbel :P

Maar wanneer GA Eagles degradeerd dan gaan ze niet Europa in toch? Alleen ploegen uit de hoogste divisie mogen gebruik maken van dar fair-play ticket? Wie is dan de eerst volgende? Excelsior?

[ Voor 28% gewijzigd door Han op 17-05-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Han schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:10:
[...]

Maar wanneer GA Eagles degradeerd dan gaan ze niet Europa in toch? Alleen ploegen uit de hoogste divisie mogen gebruik maken van dar fair-play ticket? Wie is dan de eerst volgende? Excelsior?
Is dat zo? Excelsior heeft vlgns mij ook al aangegeven het niet per se te willen i.t.t. GA. Dat ivm de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Blijkbaar kost het ook geld geloof ik om in te schrijven dus om het er maar bij te pakken en gewoon niet eerder dan de huidige planning op voorbereiden lijkt me ook niet zo'n slim plan.
Go Ahead Eagles is nog wel in afwachting van een licentie voor Europees voetbal. De licentiecommissie van de KNVB moet de aanvraag van de club nog goedkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik volg dit topic en amuseer me met VI (in het achterhoofd houdend dat het een toogpraatprogramma is dat toch veel invloed heeft) - hoe zit dat nu met die Guidetti en Feyenoord - daar hoor ik de laatste tijd niks meer van, dus ik neem aan dat daar geen sprake meer van is?

Want als ik het zo bekijk, belooft Feyenoord toch een stevige ploeg te hebben volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Want ben ik als AZ'er blij met de wanprestatie van Feyenoord! FORZA AZ!

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 17-05-2015 22:38 . Reden: alleen kleuters doen aan naamsverbasteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Coltrui schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:49:
Ik volg dit topic en amuseer me met VI (in het achterhoofd houdend dat het een toogpraatprogramma is dat toch veel invloed heeft) - hoe zit dat nu met die Guidetti en Feyenoord - daar hoor ik de laatste tijd niks meer van, dus ik neem aan dat daar geen sprake meer van is?

Want als ik het zo bekijk, belooft Feyenoord toch een stevige ploeg te hebben volgend jaar.
Guidetti gaat voor de centen, dus dat die nog naar Feyenoord komt is zeer onwaarschijnlijk, en het moet nog maar blijken of die "stevige ploeg" er volgens seizoen staat.

v Geel is vorig seizoen al aardig door de mand gevallen qua aankoopbeleid. Waar PSV en Ajax al de eerste aanwinsten nu al binnen hebben is het hopen dat v Geel dit seizoen eerder gaat beginnen met onderhandelen met potentiële aanwinsten, het vorig seizoen vrij laat beginnen en het zich doodstaren op Dost heeft ons Kazim opgeleverd, niet echt lekker dus.

Overigens hoeft in theorie het huidige elftal maar op een enkele plek versterkt te worden afhankelijk van wat er nog weggaat. Ik kan me namelijk ook wel voorstellen dat clubs die geinteresseerd waren in Clasie/Immers etc na de afgelopen 6 wedstrijden afhaken en naar andere spelers gaan kijken.

v Bronckhorst zal qua opstellingen in ieder geval niet dezelfde fouten als Rutten gaan maken ( hoop ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Han schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:10:
[...]

Het gaat om de competitie waar je in speelt op het moment van het halen. Ga mag dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
apis29 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:25:
[...]

Is dat zo? Excelsior heeft vlgns mij ook al aangegeven het niet per se te willen i.t.t. GA. Dat ivm de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Blijkbaar kost het ook geld geloof ik om in te schrijven dus om het er maar bij te pakken en gewoon niet eerder dan de huidige planning op voorbereiden lijkt me ook niet zo'n slim plan.

[...]
Juist wel, die hoopten door goed gedrag vandaag nog boven GAE in de lijst te komen, maar dat is dus niet gelukt.

In Deventer zien ze het dus wel zien, zo'n uitstapje in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
Leon Zwiers schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:57:
[...]

Guidetti gaat voor de centen, dus dat die nog naar Feyenoord komt is zeer onwaarschijnlijk, en het moet nog maar blijken of die "stevige ploeg" er volgens seizoen staat.

v Geel is vorig seizoen al aardig door de mand gevallen qua aankoopbeleid. Waar PSV en Ajax al de eerste aanwinsten nu al binnen hebben is het hopen dat v Geel dit seizoen eerder gaat beginnen met onderhandelen met potentiële aanwinsten, het vorig seizoen vrij laat beginnen en het zich doodstaren op Dost heeft ons Kazim opgeleverd, niet echt lekker dus.

Overigens hoeft in theorie het huidige elftal maar op een enkele plek versterkt te worden afhankelijk van wat er nog weggaat. Ik kan me namelijk ook wel voorstellen dat clubs die geinteresseerd waren in Clasie/Immers etc na de afgelopen 6 wedstrijden afhaken en naar andere spelers gaan kijken.

v Bronckhorst zal qua opstellingen in ieder geval niet dezelfde fouten als Rutten gaan maken ( hoop ik )
Denk dat ze geeneens meer bezig zijn met Guidetti. Ik denk dat ze van vorig jaar geleerd hebben en besloten hebben verder te kijken nadat ze gezien hebben hoe ver vraag en aabod uit elkaar lag.

Tenminste dat hoop ik, het zou toch wel vrij dom zijn als ze weer de hele zomer bezig zijn met een onhaalbare speler.
Guidetti zal wel ergens naar toe gaan waar hij wat meer verdient maar waar hij vlug op de bank terecht komt.

En ik denk dat clubs die interesse hadden in Clasie wel wat verder kijken dan de afgelopen paar wedstrijden. Immer idem, de clubs die interesse hadden in hem zijn het type dat over het hele jaar gezien vaak genoeg verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Een nieuwe linksback, extra centrale verdediger, rechtsback, linksbuiten en spits lijkt mij wel nodig.

Nelom kan het niveau niet aan en met alleen Woudenberg win je de oorlog niet.Boula komt tekort en Mathijsen is te oud en vertrekt. Achter Kongolo en Van Beek heb je iemand nodig. Het experiment Karsdorp op rechtsback lijkt mij ook behoorlijk mislukt. Heel groot talent hoor maar die jongen is altijd een middenvelder geweest en was daar geweldig, in de A1 het grootste talent die rondliep. Geef hem dan ook gewoon een kans op zijn eigen plek.. Wilkshere is verlengt maar ja met 1 rechtsback het seizoen in lijkt mij ook een beetje riskant. Mocht JPB blijven haal hem naar rechts en Bilal ook. Manu op links en eventueel die gozer van Nac halen, die kost nog geen miljoen. Met 14 goals lijkt hij mij een prima aanwinst, is ook pas 22. En over die spits hoef ik helemaal te zwijgen, dat ziet een blinde nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Leon Zwiers schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:57:
[...]

Dus Van Bronckhorst wordt T1, sowieso? Benieuwd. (In mijn ogen nog niet echt rijp daarvoor.)

Iedereen lacht ermee, maar ik volg ook de Turkse competitie met één oog en aan Kuyt gaan ze in de Kuip nog veel plezier beleven - niet alleen als speler, maar ook als opnaaier die ze nu mankeren (afgezien van die malloot die nu vooraan oorlog loopt te maken (kan niet op zijn naam komen) maar op een inefficiënte manier).

Als ze Guidetti (of iets equivalents) nog halen, zet ik als buitenstaander mijn geld volgend seizoen op Rotterdam. En ja, je mag lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
CR1691 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:01:
Een nieuwe linksback, extra centrale verdediger, rechtsback, linksbuiten en spits lijkt mij wel nodig.

Nelom kan het niveau niet aan en met alleen Woudenberg win je de oorlog niet.Boula komt tekort en Mathijsen is te oud en vertrekt. Achter Kongolo en Van Beek heb je iemand nodig. Het experiment Karsdorp op rechtsback lijkt mij ook behoorlijk mislukt. Heel groot talent hoor maar die jongen is altijd een middenvelder geweest en was daar geweldig, in de A1 het grootste talent die rondliep. Geef hem dan ook gewoon een kans op zijn eigen plek.. Wilkshere is verlengt maar ja met 1 rechtsback het seizoen in lijkt mij ook een beetje riskant. Mocht JPB blijven haal hem naar rechts en Bilal ook. Manu op links en eventueel die gozer van Nac halen, die kost nog geen miljoen. Met 14 goals lijkt hij mij een prima aanwinst, is ook pas 22. En over die spits hoef ik helemaal te zwijgen, dat ziet een blinde nog.
Kuijt weer gewoon in de spits en Kazim achter de hand is denk ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:00:
[...]

Juist wel, die hoopten door goed gedrag vandaag nog boven GAE in de lijst te komen, maar dat is dus niet gelukt.

Ik vind het wel mooi voor GAE. Maak je toch niet vaak mee op dat niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

ph4ge schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:05:
[...]

Kuijt weer gewoon in de spits en Kazim achter de hand is denk ik prima.
Zou kunnen voldoen maar dan zou ik nog eerder Achahbar achter de hand hebben dan Kazim. Die gozer heeft het echt compleet verpest bij mij in de afgelopen weken. Waardeloze vent en voetballer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
Nee totdat je straks degradeerd en door doe Europese wedstrijden/licentie in financiële nood komt. Dan kan het heel hard bergafwaarts gaan, kijk bijvoorbeeld ook naar een RKC Waalwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik mag hopen dat de directie van GAE professioneel genoeg is om die afweging vooraf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Coltrui schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:02:
[...]

Dus Van Bronckhorst wordt T1, sowieso? Benieuwd. (In mijn ogen nog niet echt rijp daarvoor.)

Iedereen lacht ermee, maar ik volg ook de Turkse competitie met één oog en aan Kuyt gaan ze in de Kuip nog veel plezier beleven - niet alleen als speler, maar ook als opnaaier die ze nu mankeren (afgezien van die malloot die nu vooraan oorlog loopt te maken (kan niet op zijn naam komen) maar op een inefficiënte manier).

Als ze Guidetti (of iets equivalents) nog halen, zet ik als buitenstaander mijn geld volgend seizoen op Rotterdam. En ja, je mag lachen :)
Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Duely noted :) PSV blijft niet echt teren op countervoetbal en Ajax... Mja, als die niet gaan uitgeven, gaat het verder bergaf. Feyenoord speelt (afgezien van de laatste weken dankzij die tanende en twijfelende Rutten) agressief, werkt opbouwend aan de zwakke punten. We zullen zien, maar ik neem je 'Haha' mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Coltrui schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:13:
[...]

Duely noted :) PSV blijft niet echt teren op countervoetbal en Ajax... Mja, als die niet gaan uitgeven, gaat het verder bergaf. Feyenoord speelt (afgezien van de laatste weken dankzij die tanende en twijfelende Rutten) agressief, werkt opbouwend aan de zwakke punten. We zullen zien, maar ik neem je 'Haha' mee :)
Clasie vertrekt en dat verlies valt waarschijnlijk niet zo 1 2 3 op te vangen. Tuurlijk zullen er andere spelers opstaan maar op dit moment zie ik niemand die zijn verlies op kan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

CR1691 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:14:
[...]

Clasie vertrekt en dat verlies valt waarschijnlijk niet zo 1 2 3 op te vangen. Tuurlijk zullen er andere spelers opstaan maar op dit moment zie ik niemand die zijn verlies op kan vangen.
Ik heb Verdonk nog niet zien spelen, maar zijn naam valt regelmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:00:
[...]

Heb het niet gevolgd vandaag maar eerder deze week was er een interview met de trainer van Excelsior en die zag het niet bepaald zitten :D (maar kon ook alleen voor de camera zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Die is 17 of 18 en moet omgeturnd worden want is eigenlijk verdediger.

Wat mij betreft halen ze ook geen vervanger. Zet El Ahmadi daar en haal een speler zoals Ziyech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33

St@m

@ Your Service

[...]

_O- _O- _O-

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

D-e-n schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:18:
Die is 17 of 18 en moet omgeturnd worden want is eigenlijk verdediger.

Wat mij betreft halen ze ook geen vervanger. Zet El Ahmadi daar en haal een speler zoals Ziyech
Ah, dat wist ik niet. Maar Varkenoord zou me niet voor de eerste keer verbazen.

Edit:
:)

[ Voor 16% gewijzigd door Coltrui op 17-05-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wel grappig dat men ook over Guidetti blijft praten. Zo goed was ie ook weer niet. 9 van zijn goals waren pingels geloof ik? Pelle was daarintegen wel echt goed.

Mbt Europa hoop ik dat GAE geen licentie krijgt. Ze gaan ons punten kosten in Europa in een jaar dat er veel punten gehaald moeten(!!) worden. Anders zijn we volgende keer de directe plaatsing voor de groepsfase van onze kampioen kwijt. De KNVB moet hier het belang van het NL voetbal voorop gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:30:
Mbt Europa hoop ik dat GAE geen licentie krijgt. Ze gaan ons punten kosten in Europa in een jaar dat er veel punten gehaald moeten(!!) worden. Anders zijn we volgende keer de directe plaatsing voor de groepsfase van onze kampioen kwijt. De KNVB moet hier het belang van het NL voetbal voorop gaan stellen.
Ook de betere voetbalclubs in Nederland verspelen deze punten, aangezien het grootste deel niet eens de groepsfase haalt, die plek verliezen we toch. Of het nu GAE of Feyenoord is maakt dan ook niet uit. Bovendien heeft GAE het blijkbaar verdiend. Als de KNVB in het belang van NL voetbal wil handelen dan moeten ze zich richten op het verschil in toegestane schulden/FFP tussen Nederland en de rest van Europa want dat is de reden dat teams als Djnepr en Shakhtar wel in de finale komen en wij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Aghanim schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:33:
[...]

Ook de betere voetbalclubs in Nederland verspelen deze punten, aangezien het grootste deel niet eens de groepsfase haalt, die plek verliezen we toch. Of het nu GAE of Feyenoord is maakt dan ook niet uit. Bovendien heeft GAE het blijkbaar verdiend. Als de KNVB in het belang van NL voetbal wil handelen dan moeten ze zich richten op het verschil in toegestane schulden/FFP tussen Nederland en de rest van Europa want dat is de reden dat teams als Djnepr en Shakhtar wel in de finale komen en wij niet meer.
Helaas zal de KNVB dat nooit doen, het braafste jongetje uit de klas verhaal. Het lijkt me waarschijnlijker dat er de komende jaren iets gaat klappen als de FBI de onderzoeken naar de FIFA afrond. Absurde transferbedragen, zaken zoals Doyen ( gelukkig al aangepakt, bye bye Portugese competitie ) en prive-eigenaren van clubs gaan de ondergang van het voetbal teweeg brengen als er niet ingegrepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Shaktar en Djnepr en schulden?
Die 2 clubs hebben eigenaren die stinkend rijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:39:
[...]

Shaktar en Djnepr en schulden?
Die 2 clubs hebben eigenaren die stinkend rijk zijn.
Ook dat voldoet volgens mij niet aan de FFP regels er van uitgaande dat deze clubs meer uitgeven dan ze verdienen. Tenminste ik neem aan dat de inkomsten van de eigenaren niet meetellen als clubinkomsten. Maar ook al valt het niet onder FFP dan is het nog steeds onmogelijk daar tegen te concurreren. Dat wint GAE niet, maar ook Ajax of PSV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
CR1691 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:07:
Zou kunnen voldoen maar dan zou ik nog eerder Achahbar achter de hand hebben dan Kazim. Die gozer heeft het echt compleet verpest bij mij in de afgelopen weken. Waardeloze vent en voetballer.
Achahbar is alleen niet het type pinchhitter, dan denk je toch meer aan een Kazim.
Ik ben het echt niet met je eens dat je iets verdient op basis van het FP klassement. Een klassement waar je nooit wat van hoort tot 2 weken voor het einde en waar niemand mee bezig is. Een klassement wat eigenlijk willekeurig tot stand komt, na elke wedstrijd steekt de scheidsrechter zn natte duim in de lucht en dat is je score. Het is geen jurysport. Overigens is het net zo willekeurig dat wij als land die FP ticket krijgen. We zouden zo sportief zijn geweest in Europa terwijl zo'n beetje elke Europese wedstrijd een boete voor de Nederlandse club opleverde met het gedrag van mijn clubbie als absoluut dieptepunt.

En natuurlijk maak je als Nederland een veel betere kans met een club die niet op het randje van degradatie speelt. Als GAE echt zo sportief is bedanken ze.

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 17-05-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Aghanim schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:44:
[...]

Ook dat voldoet volgens mij niet aan de FFP regels er van uitgaande dat deze clubs meer uitgeven dan ze verdienen. Tenminste ik neem aan dat de inkomsten van de eigenaren niet meetellen als clubinkomsten. Maar ook al valt het niet onder FFP dan is het nog steeds onmogelijk daar tegen te concurreren. Dat wint GAE niet, maar ook Ajax of PSV niet.
Een rijke eigenaar mag over x aantal jaar x bedrag in te club pompen (aantal jaren en bedragen ken ik niet uit mijn hoofd, maar Vitesse liep toch een tijd geleden tegen dat limiet aan, of niet?).

Maar Shaktar heeft een paar simpele manieren om onder de FFP regels uit te komen.

Het scoutings netwerk valt niet onder de club maar onder de eigenaar.
Daarnaast krijgen ze een absurd hoog bedrag van de shirt sponsor. Klein detail, de eigenaar van de club is ook de eigenaar van het bedrijf dat op het shirt staat, de onderhandelingen lopen hierdoor geloof ik vrij soepel.

En het is sowieso een type bedrijf dat geen enkel voordeel heeft in het shirtsponsor zijn van een voetbal club, dus dit word puur gedaan om de club vooruit te helpen.
Maar dat is iets wat je tegenwoordig vaker ziet. Dat de shirtsponsor en de club dezelfde eigenaar hebben of absurd goed bevriend zijn. En dat de club in kwestie daardoor een onrealistisch hoog bedrag weet te vangen.

Je ziet het ook bij Manchester City. Eigenaar en shirt sponsor, 2 handen op 1 buik.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 17-05-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:50:
Daarnaast krijgen ze een absurd hoog bedrag van de shirt sponsor. Klein detail, de eigenaar van de club is ook de eigenaar van het bedrijf dat op het shirt staat, de onderhandelingen lopen hierdoor geloof ik vrij soepel.

En het is sowieso een type bedrijf dat geen enkel voordeel heeft in het shirtsponsor zijn van een voetbal club.
Dat trucje werkt alleen niet (altijd), voor de FFP wordt gekeken of de sponsorbedragen ook reëel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:52:
[...]

Dat trucje werkt alleen niet (altijd), voor de FFP wordt gekeken of de sponsorbedragen ook reëel zijn.
Hoe je het ook wendt of keert (het hebben van schulden, een rijke eigenaar, schimmige constructies of enorme TV inkomsten) in bijna alle Europese landen kunnen de middenmotors meer geld besteden dan onze topclubs. Het is dan een logisch gevolg dat wij de directe plaatsing in de CL zullen kwijtraken en op termijn nog verder afzakken. Vroeger deden clubs als Ajax, Feyenoord en PSV nog mee in de Europese toernooien, tegenwoordig komen we de voorronde van de CL (PSV/Ajax) en EL (Feyenoord) niet eens meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:52:
[...]

En wie bepaald wat realistisch is in de huidige markt waarbij de bedragen voor shirt en stadion sponsoring echt exploderen.

Kijk bv naar City. Qua shirt en stadium sponsoring zitten ze echt bij de top. Maar wat hebben ze dan gewonnen naast de PL? En zijn ze qua naams bekendheid dan net zo groot als United of Barca? Want volgend de bedragen zijn ze net zo groot en misschien zelfs groter.

Met andere woorden: geen hond kijkt hiernaar.

edit:
Om het wat dichter bij huis te houden, Vitesse.

Ik weet niet of het hun huidige of vorige sponsor was (dus Truphone of Youfone).
Ik geloof de vorige (youfone). Dit bedrijf is eigendom van een goede vriend van de eigenaar van Vitesse. En het bedrag dat Vitesse van hun kreeg was vond ik vrij hoog voor een bedrijf dat echt klein is in Nederland.

edit: Abramovich heeft dus pakweg een kwart van de aandelen in Truphone. Dus weten we ook direct hoe ze aan die sponsor gekomen zijn.
En wat krijgt Vitesse van deze sponsor (die ik alleen van het shirt van Vitesse ken)? 10mln euro per jaar.
Dus de naams bekendheid van Vitesse ligt net zo hoog als die van Ajax en PSV? En dat bedrijf waarvan ik geeneens weet of ze in Nederland actief zijn betaald gewoon een top bedrag aan een club zoals Vitesse?

Zoals ik zeg, 2 handen op 1 buik. Om binnen de FFP regels te blijven zoekt de eigenaar van een club legale manieren om de inkomsten op te krikken. Hier word dit gedaan via een bedrijf waar hij iets te zeggen heeft (met hij bedoel ik dan Abramovich).

[ Voor 46% gewijzigd door Deadsy op 17-05-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jemig. Je denkt serieus dat Feyenoord volgend seizoen kampioen gaat worden? Realisme is je vriend ;)

Volgend jaar gaat het gewoon weer tussen Ajax en PSV. Ajax is zich stevig aan het versterken, PSV heeft een ijzersterk fundament.

Feyenoord heeft een grote hoeveelheid brandhout in de selectie. En een enorme fout is al gemaakt: ze zetten stille Willie voor de groep, een coach zonder persoonlijkheid waarvan iedereen zich dit jaar afvroeg of ie überhaupt kan praten. Gio in de playoffs voor de groep zetten in deze situatie, dan vraag je om problemen want het ziet er nu niet goed uit voor Feyenoord. Een valse start zou meteen doorwerken naar komend seizoen.

Ze hadden Henkie Fraser moeten kiezen, die past veel beter bij de club, dat is tenminste een kerel.

Kuijt is een aanwinst, maar die is 35 voor ie zijn eerste wedstrijd speelt voor Feyenoord. Bijvoorbeeld Cocu was destijds 33. Van Kuijt kun je geen wonderen meer verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik vraag me af, indien de knvb die strenge regels in NL zou laten varen of wij dan weer mee zouden komen met de europese (sub)top. Ik denk dat Nederland te klein is om dit te kunnen. Voor investeerders is het aannemelijk dat er interesse zal zijn in Ajax PSV en Feyenoord. Die drie clubs hebben het meeste aanzien in het buitenland en kunnen steeds om champions league plekken strijden. Echter zal de tegenstand van de andere ploegen zo gering zijn door het verschil in kwaliteit van spelers dat eigenlijk alleen de 3 topploegen het onderling moeilijk kunnen maken. De weerstand zal dan, denk ik, te klein zijn over het hele jaar gezien om ook fatsoenlijke prestaties te kunnen leveren in de CL of EL. Misschien zal overwinteren of een kwartfinale er in zitten voor zo'n ploeg, maar is het dat de sponsor waard om zoveel te geld te steken voor een extra ronde CL of EL? Ik betwijfel het.

@Benedict Tokkie. Gedeeltelijk eens inderdaad. Ik verwacht ook dat Feyenoord weer net te kort komt. Iedereen verbind de toekomst van Feyenoord aan Kuyt, er worden weer hele kampioenschappen aan hem opgehangen, dan kan het alleen maar gaan tegenvallen (ondanks dat ik er best van overtuigd ben dat Kuyt fysiek nog prima mee kan). Of ze moeten nog wat kwalitatief goede spelers uit de hoge hoed gaan toveren. De verhalen dat Bilal had moeten spelen enzo, vind ik niet echt serieus. Rutten heeft echt wel kijk op hoe spelers zich ontwikkelen. Die drie miljoen had ik in ieder geval anders besteed.

[ Voor 25% gewijzigd door Chrosser op 18-05-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PSV won ooit de Europacup 1 terwijl ze in de competitie de ene na de andere ploeg met grote cijfers oprolden, Ajax deed hetzelfde onder van Gaal. Ook in Portugal is het verschil tussen de ploegen bovenin en de rest levensgroot. Dus tegenstand wordt wat dat betreft overtrokken.

Ik denk juist dat de huidige nivellering de afbraak van het Nederlands voetbal versterkt. Juist doordat er (buiten PSV dit seizoen) geen ploegen bovenuit steken wordt een topclub minder interessant voor de betere spelers van deze competitie waardoor spelers vanuit een subtopper vaak gelijk naar het buitenland gaan. Dat verzwakt dan uiteindelijk de top van de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33

St@m

@ Your Service

Chrosser schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:33:
@Benedict Tokkie. Gedeeltelijk eens inderdaad. Ik verwacht ook dat Feyenoord weer net te kort komt. Iedereen verbind de toekomst van Feyenoord aan Kuyt, er worden weer hele kampioenschappen aan hem opgehangen, dan kan het alleen maar gaan tegenvallen (ondanks dat ik er best van overtuigd ben dat Kuyt fysiek nog prima mee kan). Of ze moeten nog wat kwalitatief goede spelers uit de hoge hoed gaan toveren. De verhalen dat Bilal had moeten spelen enzo, vind ik niet echt serieus. Rutten heeft echt wel kijk op hoe spelers zich ontwikkelen. Die drie miljoen had ik in ieder geval anders besteed.
Nouja, noem het maar "net te kort", 29 punten.. :D
Ik verwacht volgend jaar helemaal niets van Feyenoord. Wie ze er ook bijhalen.. het blijft bouwen op "rotzooi". Ik zeg voor volgend jaar gewoon weer plek 3/4/5/6 voor Feyenoord.

Voor de play-offs zet ik mijn centen op Vitesse. Jammer dat we donderdag niet nog een keer tegen Feyenoord moeten, zegt al wel genoeg dat bijna alle Zwollenaren liever tegen Feyenoord spelen dan tegen Vitesse. Niet om het affiche, maar om de grotere winkans.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:50
Volgend seizoen wordt inderdaad interessant.

Voor Ajax blijft het afwachten wat er allemaal aangekocht gaat worden en wie er weg mogen, als er 2 goede backs worden gekocht zal het al een heleboel beter zijn dan dit seizoen.

Voor PSV is het 50/50, blijft Wijnaldum dan heb je kans dat het nog beter gaat lopen zonder ego Depay. Aan de andere kant kan het ook gigantisch gaan falen als een paar sterkhouders vertrekken en de vervangers blijken niet goed genoeg.

Denk dat Feyenoord wederom niet mee gaat doen om de titel, er wordt veel te veel hoop gelegd in een speler die al lang en breed over z'n top heen is (Kuyt), er zit veel te weinig kwaliteit in dat elftal, al helemaal als Clasie en Boëtius vertrekken.

De rest is al helemaal giswerk. Hoe doet AZ het zonder Gudelj en hoe gaat Vitesse herbouwen na de grote leegloop. Twente zal ver afzakken dus hun plek in de subtop zal definitief vrij komen.
Nog wel interessant of Twente zich volgend seizoen staande houdt in de eredivisie met een zwaar gehavend elftal en spelers zonder motivatie of dat ze gaan vechten om degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Krukar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:53:
Volgend seizoen wordt inderdaad interessant.

Voor PSV is het 50/50, blijft Wijnaldum dan heb je kans dat het nog beter gaat lopen zonder ego Depay. Aan de andere kant kan het ook gigantisch gaan falen als een paar sterkhouders vertrekken en de vervangers blijken niet goed genoeg.
De transfersoaps zijn dan ook erg leuk :9 . Ik gok dat Wijnaldum wel weggaat, die jongen wil ongetwijfeld ook een keer meer gaan verdienen. Propper is een leuke vervanger maar als ze enigzins kans willen maken in de CL hoop ik dat ze nog een speler zoals Guardado uit de hoed van Brands toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
ik verwacht komend seizoen ook niets van Feyenoord. Pas als v Geel plaatsmaakt zal er wat verandering komen. Het heeft er voor nu schijn van dat Feyenoord alweer gruwelijk achterloopt in het transfer gebeuren, en europees voetbal mislopen gaat niet helpen spelers als b.v Ziyech over de streep te trekken toch naar de Kuip te komen. Vond de column van de Kromme ook wel toepasselijk, ondanks dat ik hem normaal een ontzettende zure zeurpiet vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Rutten heeft echt wel kijk op hoe spelers zich ontwikkelen.
Dat vraag ik me af. Rutten heeft vooral vastgehouden aan zijn eigen stokpaardjes. Steeds maar zonder rechtsbuiten blijven spelen terwijl dat al maanden niet meer werkte, veel te laat of helemaal niet switchen naar een aanvallender middenveld terwijl dat in bepaalde wedstrijden juist wel bleek te werken, nooit eens ander systeem proberen en het de hand boven het hoofd blijven houden van modale spelers.

Kazim, Immers, Nelom: het is middelmaat. Wanneer dat soort spelers een abonnement op de basis hebben zul je op lange termijn ook alleen maar middelmatige resultaten oogsten. Ja, ook Achachbar, Boetius of Vilhena spelen kutwedstrijden maar op de lange termijn ben je daarmee veel beter af. Ik ga ook liever op mijn bek met jonge spelers met potentie dan met modale spelers

"Ja maar je hebt ook spelers nodig uit de categorie 26-27 jaar" hoor ik de meute dan weer roepen. Ja, dat klopt maar er is in mijn ogen dan nog steeds één aspect dat boven alles uit torent: kwaliteit. In het verleden hebben de idioten in het Maasgebouw ook al eens bedacht dat een simpele waterdrager als Lucius de jeugd bij de hand kon nemen maar dat werkt gewoon niet. Een oud-international als Kuijt kan dat wellicht. Jongens als Kazim en Immers hebben het al moeilijk genoeg met zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Rutten heeft echt wel kijk op hoe spelers zich ontwikkelen. .
Hij heeft dat dit seizoen anders niet laten blijken.
Pagina: 1 ... 57 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015