[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.229 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Je zag dat de aanval van Bayern gemankeerd was. Er was totaal geen dynamiek voorin. Zodra de bal verovert werd door Bayern en het middenveld ingespeeld, konden de middenvelders de bal nergens anders kwijt dan naar de opgekomen backs (ter hoogte eigen helft) of lewandowski die op een eiland stond. Ik snap dan ook niet dat hij niet met thiago en Gotze heeft gespeeld. Gotze op links thiago op het middenveld en lahm rechtsback op de positie van Rafinha.

Op een gegeven moment stond werkpaard Schweinsteiger links voor in de aanval voorzetten te geven. Das lekker wachten voor spelers als Neymar, Messi en Suarez.

Nee, met alle respect en ook durf van/voor Barcelona die het op zijn bayerns hebben aangepakt, kon ik weinig met de opstelling die Bayern hanteerde, geen creativiteit, terwijl misschien de beste creatieve speler op de bank zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
Chrosser schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:21:
Je zag dat de aanval van Bayern gemankeerd was. Er was totaal geen dynamiek voorin. Zodra de bal verovert werd door Bayern en het middenveld ingespeeld, konden de middenvelders de bal nergens anders kwijt dan naar de opgekomen backs (ter hoogte eigen helft) of lewandowski die op een eiland stond. Ik snap dan ook niet dat hij niet met thiago en Gotze heeft gespeeld. Gotze op links thiago op het middenveld en lahm rechtsback op de positie van Rafinha.

Op een gegeven moment stond werkpaard Schweinsteiger links voor in de aanval voorzetten te geven. Das lekker wachten voor spelers als Neymar, Messi en Suarez.

Nee, met alle respect en ook durf van/voor Barcelona die het op zijn bayerns hebben aangepakt, kon ik weinig met de opstelling die Bayern hanteerde, geen creativiteit, terwijl misschien de beste creatieve speler op de bank zit.
Eigenlijk speelde beide ploegen vooral om tegen te houden. Combinerend en opbouwend wisten beide ploegen nauwelijks gevaarlijk te worden. Maarja, dan heeft Barcelona ene Messi voorin staan die uit het niets weet te scoren. Bayern mistte zo'n speler.

Wat laat die Messi het toch makkelijk lijken die goals. Het is ongelooflijk knap en niemand doet het na, maar ik krijg weleens gevoel dat zelfs ik met mijn brakke knieën wel even zo'n mannetje kan uitspelen en de bal over de keeper kan wippen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Klopt, het was allemaal erg rommelig. Maar desondanks wel redelijk leuk om te kijken door het heen en weer golven van de wedstrijd. Messi was in vorm gisteren ja :) ondanks dat bij hem ook niet alles lukte in het begin is hij toch weer zeer beslissend. Toch vond ik Bayern niet dynamisch, ruimtes werden te groot waardoor Barca gevaarlijker kon worden in de omschakeling. Bij Bayern ging alles alleen maar door het midden (min of meer logisch gezien de ontbrekende spelers) en op de kans van Bayern na in de eerste helft van lewandowski is Barca by far de gevaarlijkste ploeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 09:08
Messi was enkel de laatste 10 minuten in vorm, want de rest van de wedstrijd heeft hij echt niet zoveel laten zien. Natuurlijk af en toe een briljante dribbel, maar zijn vorm werd pas zichtbaar in het laatste kwart van de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Ik vond dat Bayern vooral te weinig aanvallende spelers in de basis had staan. Lewandowski in de spits en Muller rechtshalf waren de enige echte aanvallende spelers. Robben en Ribery hadden echt veel meer gevaar kunnen stichten.

Bayern gaat dit niet meer rechttrekken in eigen huis, minimaal 3 keer scoren om een verlenging eruit te trekken. Ze gaan Barca echt niet zo makkelijk oprollen als Porto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:42
Ghengis schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:00:
Messi was enkel de laatste 10 minuten in vorm, want de rest van de wedstrijd heeft hij echt niet zoveel laten zien. Natuurlijk af en toe een briljante dribbel, maar zijn vorm werd pas zichtbaar in het laatste kwart van de wedstrijd.
Dat is Messi, die speelt elke wedstrijd zo. Hij is nooit "uit vorm", hij moet het hebben van een paar geniale, wedstrijd-beslissende momenten, daarom is hij juist zo dodelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:22

StrongArmLance

Endless flow

Chrosser schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:58:
Klopt, het was allemaal erg rommelig. Maar desondanks wel redelijk leuk om te kijken door het heen en weer golven van de wedstrijd. Messi was in vorm gisteren ja :) ondanks dat bij hem ook niet alles lukte in het begin is hij toch weer zeer beslissend. Toch vond ik Bayern niet dynamisch, ruimtes werden te groot waardoor Barca gevaarlijker kon worden in de omschakeling. Bij Bayern ging alles alleen maar door het midden (min of meer logisch gezien de ontbrekende spelers) en op de kans van Bayern na in de eerste helft van lewandowski is Barca by far de gevaarlijkste ploeg geweest.
Met 2 goede teams kan het bijna niet anders dan rommelig worden, of het moet een hele saaie wedstrijd zonder risico zijn.

Daarnaast vond ik messi echt niet alleen de laatste minuten goed, of zo... Speelde de hele wedstrijd prima. Sommige mensen vinden ook dat hij elke 5 minuten moet scoren anders is hij lui.. dat deed maradonna vast wel :+

[ Voor 12% gewijzigd door StrongArmLance op 07-05-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
http://www.vi.nl/nieuws/m...aar-manchester-united.htm
Die kogel is dus ook door de kerk. Voor hoelang ie getekend heeft staat er niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Renfie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:25:
http://www.vi.nl/nieuws/m...aar-manchester-united.htm
Die kogel is dus ook door de kerk. Voor hoelang ie getekend heeft staat er niet bij..
Leuk, geeft weer een extra reden (als Nederlander) om MU te volgen komend seizoen. Ik denk alleen wel dat MU iets beters nodig heeft dan Depay, al zal hij vooral met het oog op de toekomst/ontwikkeling worden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58
RoD schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:26:
[...]

Leuk, geeft weer een extra reden (als Nederlander) om MU te volgen komend seizoen. Ik denk alleen wel dat MU iets beters nodig heeft dan Depay, al zal hij vooral met het oog op de toekomst/ontwikkeling worden gekocht.
Op teletekst staat voor 25 a 30 miljoen, zal waarschijnlijk wel minder zijn wat met bonussen kan oplopen tot dat bedrag, maar dat is nog steeds niet verkeerd.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:43

Niku

Alagaesii

Rik Elfrink (Eindhovens Dagblad) meldt dat het in totaal op kan lopen tot 31 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Niku schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:38:
Rik Elfrink (Eindhovens Dagblad) meldt dat het in totaal op kan lopen tot 31 miljoen.
Dat is het oude nationale record van Van Nistelrooij. AD meldt dat het daar incl bonussen boven zit.

Hoe dan ook een enorme klapper. Bijna de hele begroting van Feyenoord.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Nu staat PSV ineens hoog in de lijstjes qua opbrengsten van de jeugdopleiding :+
ph4ge schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:51:
[...]

Dat is het oude nationale record van Van Nistelrooij. AD meldt dat het daar incl bonussen boven zit.

Hoe dan ook een enorme klapper. Bijna de hele begroting van Feyenoord.
Ah, VI meldt 32 miljoen als max.

[ Voor 67% gewijzigd door Niku op 07-05-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:31
De prijs is flink opgedreven, MU zal er blij mee zijn, maar of nu 30 miljoen voor depay realistisch is vraag ik mij af. Overigens uitstekende speler hoor, en ik hoop dat hij nog veel beter wordt en speeltijd krijgt, toch 1 van de weinigen die het in zich heeft de nieuwe drager van oranje te worden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

martinusz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:01:
De prijs is flink opgedreven, MU zal er blij mee zijn, maar of nu 30 miljoen voor depay realistisch is vraag ik mij af. Overigens uitstekende speler hoor, en ik hoop dat hij nog veel beter wordt en speeltijd krijgt, toch 1 van de weinigen die het in zich heeft de nieuwe drager van oranje te worden.
Ben vooral benieuwd wat PSV met het geld gaat doen. Alsjeblieft geen 6 miljoen voor Larsson of 1 miljoen salaris voor Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:45
Kishna is ook een optie :+
of Berghuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
30 miljoen is zeker realistisch. Als je het vergelijkt wat ze voor eenvoudige houthakkers uit de PL zelf betalen helemaal. En ook in vergelijking met Blind is de prijs niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

dutchgio schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:07:
Kishna is ook een optie :+
of Berghuis.
Met Berghuis weet ik het ook niet. Lijke allemaal makkelijke keuzes voor spelers die één of een half jaar leuk gepresteerd hebben, maar verder nog niets hebben laten zien. Hoop dat Brands met iets bijzonders komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tja dan hou je het wel binnen de Eredivisie, een opvolger is dan makkelijk te vinden en je weet wel een beetje wat je mag verwachten en ze kennen de competitie.
met spelers vanuit het buitenland halen moet je maar afwachten of het wat wordt, en die zijn vaak juist duurder. een huurconstructie zoals met Guardado met optie tot koop is wellicht een optie, dan zit je nergens aan vast maar mocht het goed bevallen dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:34
RoD schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:26:
[...]

Niet iets beters. Maar meer vooral. Er moet sowieso één centrale verdediger van wereldklasse bijkomen. En een solide middenvelder. En als Depay in de basis gaat spelen volgend seizoen heb je wel een leuke aanval met Van Persie, Rooney en Depay. Dat kan dan een tadem worden zoals Suarez, Sturridge, Sterling.
Bij Man United zal Depay zijn mede aanvallers toch wel wat meer gunnen dan in de Eredivisie. Komt goed met Van Gaal als trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:05
Ach het enige positieve aan dit nieuws met alle vroege versterkingen vind ik, is dat de transfer markt op gang komt. Ajax is er nu een keer op tijd bij met Gudelj, en PSV kan op zoek naar een alternatief voor Depay.

En niet zoals de laatste 3 seizoenen, weten dat je sterkhouders het team gaan verlaten en dan zelf geen bewegingsmogelijkheid meer hebben. Ajax max wat mij betreft nog op zoek naar 1 a 2 spelers in de verdediging en genoeg concurrentie voor de spitsen positie creëren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

loewie1984 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:25:
Ach het enige positieve aan dit nieuws met alle vroege versterkingen vind ik, is dat de transfer markt op gang komt. Ajax is er nu een keer op tijd bij met Gudelj, en PSV kan op zoek naar een alternatief voor Depay.

En niet zoals de laatste 3 seizoenen, weten dat je sterkhouders het team gaan verlaten en dan zelf geen bewegingsmogelijkheid meer hebben. Ajax max wat mij betreft nog op zoek naar 1 a 2 spelers in de verdediging en genoeg concurrentie voor de spitsen positie creëren.
Inderdaad, dat is ook wel eens een keer prettig vergeleken met de afgelopen jaren waarop sterkhouders van verschillende clubs op het laatste moment werden weggekocht. Op deze manier hebben de clubs zelf ook nog wat aan de transferperiode.
Ik ben overigens wel benieuwd wat waar is van de geruchten dat Januzaj in de transfer van Depay betrokken zou zijn. Het zou natuurlijk voor de korte termijn geweldig zijn om een speler als Januzaj op te kunnen stellen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:42
Njah, je elftal kan nog steeds op het laatste moment leeggekocht worden, dat is het probleem.
De UEFA moet gewoon één transferperiode wereldwijd instellen, zodat niet als je denkt klaar te zijn ineens een club uit Rusland je spelers weg komt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:13

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Burgemeester Aboutaleb heeft de wedstrijd Feyenoord - Vitesse verboden ivm de aangekondigde politiestakingen rond deze wedstrijd.
http://nos.nl/artikel/203...dt-feyenoord-vitesse.html

De KNVB heeft eerder aangegeven dat ze verwachten dat de wedstrijden gewoon door zullen gaan.
http://www.nu.nl/voetbal/...yenoord-en-groningen.html

Ik vraag mij af wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de rest van de wedstrijden want alle resterende wedstrijden dienen op gelijke tijden afgehandeld te worden ivm mogelijke competitievervalsing.
Wanneer de KNVB echter besluit de wedstrijd Feyenoord - Vitesse te verplaatsen zal dit indirect ook voor alle andere partijen moeten gelden.

Wanneer de KNVB besluit dat de andere wedstrijden gewoon doorgaan hebben ze in mijn ogen twee keer gefaald rond een wedstrijd met Feyenoord die afgelast werd. Eerder al met PSV - Feyenoord waarbij ze het te ver verplaatst hebben. Hier hebben ze ook over gezegd dat ze te voorbarig geweest zijn en de wedstrijd best nog in hetzelfde weekend gespeeld had kunnen worden bijvoorbeeld op zondag om 19:00.

Daarnaast heeft de Politie actie dan tegelijkertijd zijn nut bewezen alsmede direct compleet nutteloos geworden gezien er niks gebeurt dus waarom staken.

* Rubman vind het wel weer slap van Aboutaleb en wacht af wanneer ik wel naar de wedstrijd kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Rubman op 07-05-2015 14:34 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Als Feyenoord wint is er niks aan de hand en zijn de laatste wedstrijden van Vitesse en van Feyenoord des keizers baard. Het maakt dan niet uit als Feyenoord-Vitesse bijv op dinsdagavond gespeeld wordt. Dat Feyenoord en Vitesse dan een paar dagen kortere voorbereiding hebben dan hun tegenstander van de week erop doet er niet toe. Echter, als Feyenoord nietdan is de laatste speelronde voor beide teams heel belangrijk.

De uitslag van AZ zal weinig invloed hebben op de wedstrijd. EDIT: Niet waar, bij puntverlies van AZ heeft Feyenoord genoeg aan een gelijkspel.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 07-05-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:39:
Als Feyenoord wint is er niks aan de hand en zijn de laatste wedstrijden van Vitesse en van Feyenoord des keizers baard. Het maakt dan niet uit als Feyenoord-Vitesse bijv op dinsdagavond gespeeld wordt. Dat Feyenoord en Vitesse dan een paar dagen kortere voorbereiding hebben dan hun tegenstander van de week erop doet er niet toe. Echter, als Feyenoord nietdan is de laatste speelronde voor beide teams heel belangrijk.

De uitslag van AZ zal weinig invloed hebben op de wedstrijd. EDIT: Niet waar, bij puntverlies van AZ heeft Feyenoord genoeg aan een gelijkspel.
Feyenoord - Vitesse is toch dit weekend? Lijkt me dat die echt wel op hetzelfde moment gespeeld moet worden als de wedstrijd van AZ. Die moeten weer tegen NAC, lijkt me dat die ook gelijktijdig willen spelen met de concurrentie... en zo verder. Aboutaleb moet zich niet zo aanstellen en de Feyenoordsupporters moeten maar laten zien dat ze zich wel kunnen gedragen. Als er stront aan de knikker komt dan is er echt wel politie op de been.

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 07-05-2015 14:49 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
St@m schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:47:
Feyenoord - Vitesse is toch dit weekend?
Ja, ik bedoel als Feyenoord die pot gewoon wint hoef je de wedstrijden van de week erop niet te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:49:
[...]

Ja, ik bedoel als Feyenoord die pot gewoon wint hoef je de wedstrijden van de week erop niet te verplaatsen.
Ja.. maar het gaat toch om Feyenoord - Vitesse dat niet door mag gaan.. dus ik volg je niet helemaal :P Waarom zou de wedstrijd de week erop verplaatst moeten worden?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ph4ge schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:39:

Het gaat juist om het niet door laten gaan van de aanstaande wedstrijd Feyenoord - Vitesse wat voor beide partijen een erg belangrijke wedstrijd is waar het gaat om de derde plaats en directe plaatsing voor de voorrondes van de Europa League. Daarnaast is ook de wedstrijd van AZ belangrijk gezien deze ook nog zicht hebben op de derde plaats.

Wanneer de wedstrijd dus definitief niet doorgaat zal ook sowieso de wedstrijd van AZ verplaatst moeten worden om competitievervalsing tegen te gaan.

De laatste wedstrijden van de eredivisie in de week hierop hebben niets van doen met deze situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 07-05-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Krukar schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:27:
Njah, je elftal kan nog steeds op het laatste moment leeggekocht worden, dat is het probleem.
De UEFA moet gewoon één transferperiode wereldwijd instellen, zodat niet als je denkt klaar te zijn ineens een club uit Rusland je spelers weg komt kopen.
Dat is een goed punt, maar het belangrijkste verschil met voorgaande jaren is toch wel dat de grootste spelers nu al worden verkocht. Althans, in Nederland dan. Dat geeft toch wat meer voorbereidingstijd i.t.t. eerdere seizoenen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Rubman schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:53:
De laatste wedstrijden van de eredivisie in de week hierop hebben niets van doen met deze situatie.
Als die wedstrijden er nog toe doen wel, want het is ook competitievervalsing als de concurrentie/tegenstanders meer rust hebben gehad.

EDIT: Overigens is uitstel nu misschien wel in het voordeel van Feyenoord omdat er meer tijd is om het drama in de familie Lodewijks te verwerken.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 07-05-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ph4ge schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:58:
[...]

Als die wedstrijden er nog toe doen wel, want het is ook competitievervalsing als de concurrentie/tegenstanders meer rust hebben gehad.

EDIT: Overigens is uitstel nu misschien wel in het voordeel van Feyenoord omdat er meer tijd is om het drama in de familie Lodewijks te verwerken.
Aan de andere kant kan ook gezegd worden dat het in het nadeel is, er zijn ongetwijfeld flinke supportersacties op touw gezet om tijdens de wedstrijd een schitterend gebaar te geven. Dit geeft ook altijd steun aan de spelers en staff en kan juist helpen.

Lodewijks zelf is er sowieso niet bij gezien hij voorlopig vrijaf heft gekregen, Graafland neemt de keeperstraining voor de laatste wedstrijden waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Krukar schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:27:
Helemaal mee eens. En de transferwindow in de winter mag van mij ook weg, pure competitie vervalsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien al voorbij gekomen hier, zo niet dan bij deze, een alleraardigst interview met Pieter Nieuwenhuis, directeur van Hypercube, waarin de invloed van meetbare entiteiten op het voetbal voor het daglicht worden gehaald: http://www.sportknowhowxl...--directeur-van-hypercube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:58
Hij moet in ieder geval voor de 17e gespeeld zijn:

http://www.rtlnieuws.nl/s...or-17-mei-gespeeld-worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:31
Leuke pot Sevilla Fiorentina.
Alleen waar ik wel een beetje moe van wordt is steeds dat continue gemekker bij de scheidsrechter. Dat gaat maar door.
Volgens mij typisch iets voor Zuid Europese teams(?).
Irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tja, het is toch een beetje mosterd na de maaltijd na zo'n wedstrijd als die van gisteren.
Kijk toch liever Champions League dan Europa League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Dnipro houdt Napoli op 1-1, ze hebben dus best wel een kans om de finale van de Europa League te bereiken. Aan de ene kant leuk voor ze, maar aan de andere kant wel triest dat zo'n ploeg de finale weet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Vlassie1980 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:07:
Dnipro houdt Napoli op 1-1, ze hebben dus best wel een kans om de finale van de Europa League te bereiken. Aan de ene kant leuk voor ze, maar aan de andere kant wel triest dat zo'n ploeg de finale weet te bereiken.
Nou ja, met geluk, enorme buitenspelgoal voor Dnipro. Ook de enige kans die ze hadden, die lagen met z'n allen in de goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
D-e-n schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:07:
30 miljoen is zeker realistisch. Als je het vergelijkt wat ze voor eenvoudige houthakkers uit de PL zelf betalen helemaal. En ook in vergelijking met Blind is de prijs niet gek.
Als PSV juist investeerd, dan weet is het kampioenschap voor komend seizoen ook meteen beslist :o

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Bospa01 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:20:
[...]

Als PSV juist investeert, dan is het kampioenschap voor komend seizoen ook meteen beslist :o
ftfy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
EXTRA EUROPA LEAGUE PLEK NEDERLAND

Nederland mag voor komend seizoen een extra team voor de Europa League inschrijven. De clubs en Oranje hebben een bonusticket verdiend op basis van het Fair Play-klassement.

Ook Engeland en Ierland krijgen een extra ticket. Die landen eindigden achter Nederland als tweede en derde.

De Nederlands club die het Fair Play-klassement wint en nog geen ticket heeft verdiend in de competitie mag Europa in. Momenteel maakt FC Twente een grote kans, maar de tukkers lieten al weten weinig interesse te hebben in de bonus.

De ranglijst is opgesteld op basis van duels van 1 mei 2014 tot 30 april 2015. De eerste voorronde van de Europa League wordt gespeeld op 2 en 9 juli. De loting is op 22 juni.
Iemand enig idee wie er na FC Twente in het klassement staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Zegt genoeg dat een club die herhaaldelijk willens en wetens de (financiele) regels overtreed wel bovenaan staat in het FP klassement. Enorm subjectief en ondoorzichtelijk systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:16
Gynnad schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:59:
Nee, maar ik weet wel dat Ajax, Cambuur, Exelsior en Groningen vóór Twente staan.
De verschillende media hebben een lijst gepakt uit februari en niet de lijst na 32 competitieronden.

Maar de meeste clubs staan staan dicht bij elkaar, dus het kan nog spannend worden de komende rondes. Alleen Ajax staat met een straatlengte voor (8 punten), de nummers 2 tm 11 staan 3 punten van elkaar af.

Blijkbaar zijn er meerdere lijstjes en krijg je bij wat Google'en de verkeerde.

[ Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 08-05-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mooi man, dan mag je over een week of 5 wel weer aan de slag om voor te bereiden. Niet echt een topplek. Als de UEFA Fairplay zo belangrijk vindt, mogen ze ook wel een iets betere plek weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gynnad schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:59:
[...]

gedeelde 1e plek met Ajax, maar die gaan al Europa in.

Groningen, PEC en AZ volgen op de Nederlandse lijst.
Groningen heeft al een ticket, Twente ziet mogelijk af van Europees spelen door de financiele mailaise dus kunnen PEC en AZ er op hopen.

maar dat is de stand tijdens de winterstop, dus dat kan nog best wel eens wat anders zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hier de nieuwe lijst:

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/4e9dkyhuj/image.jpg

FC Twente heeft al aangegeven af te zien van Europees voetbal.
PSV gaat al Europa in.
NEC mag als in de jupiler spelende club nog geen aanspraak doen op het ticket.
Ajax gaat al Europa in.

Met deze stand mogen Excelsior en Go Ahead Eagles dus hopen op Europees voetbal. :D
Jong PSV is ook geen optie, Cambuur en PEC volgen nog wel en zouden dus ook nog kunnen als de stamd nog wijzigt.

[ Voor 69% gewijzigd door dutchgio op 08-05-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
In het Eindhovens Dagblad staat dat Sparta slechts 85.000 (!) euro krijgt voor de transfer van Depay. Sparta heeft bij Depay geen doorverkoopclausule en het opleidingsgeld geldt voor slechts één jaar, omdat hij op zijn 12de is weggehaald door PSV.
Het ED vertelt verder dat bij Willems Sparta wel een doorverkoopclausule heeft bedwongen. Willems is ook nog eens op zijn 17de weggehaald, waardoor Sparta ongeveer 8% krijgt bij een transfer. En aangezien de transferwaarde van Willems al boven de 10 miljoen euro wordt geschat kan Sparta een leuk bedrag boven de 1 miljoen tegoed zien bij een eventuele transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42
Waarom ziet Twente af van Europees voetbal?
Zouden ze het geld niet juist goed kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Deadsy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:12:
Wat heb je eraan als je al je sterkhouders gedwongen moet verkopen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 19:44

Koppensneller

winterrrrrr

Deadsy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:12:
De voorrondes zullen, mede doordat ze niet groot worden uitgezonden, wel weinig opleveren. Daar staan met een beetje pech wel reizen naar Kazachstan of het oosten van Rusland tegenover die bekostigd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inkomsten generen? en dan nog altijd liever twente dan de rest van de kanshebbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:13:
[...]

Wat heb je eraan als je al je sterkhouders gedwongen moet verkopen?
Hopen er geld aan over te houden?

Ze zullen meer wedstrijden moeten spelen maar het is niet zo alsof Twente volgend jaar mee zal doen om de top 5.
En met de verhoging van de bedragen in de EL zullen ze er denk ik wel geld aan over houden ook al komen ze niet ver.
En de ranking van Twente is zo slecht nog niet dus ze zullen denk ik veel teams ontlopen.
Enige nadeel is dat ze vroeg moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
Het is sowieso bullshit dat er fair play een EL ticket kan worden verdiend. Als er een extra ticket te verdelen is dan moet simpelweg op basis van de eindstand van de competitie gebeuren :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je moet officieel de Europa League licentie aanschaffen, reizen naar oostblok landen etc. Er komt van alles bij kijken.

De focus zal wel ergens anders naar uit gaan en in financieel opzicht levert het niet veel op blijkbaar, anders zouden ze het er wel voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je zorgt dat je de groeps fase haalt heb je al 2,4 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:23:
als je zorgt dat je de groeps fase haalt heb je al 2,4 miljoen
Twente degradeert dit seizoen bijna dus de groepsfase halen is een lastige opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

genoeg kwaliteit daar en moet nog maar eens zien wie er daar gaan vertrekken die aankopen van hun hebben het vrij bizar slecht gedaan en die castioginios kan je ook missen als kies pijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:09
Ik hoop ook dat Twente dit heroverweegt. De vorige keer dat ze via dat fair play ticket mochten meedoen hebben ze behoorlijk uefa-punten gesprokkeld. Verder is het inderdaad een kans om wat geld binnen te halen. Groepsfase halen betekent naast die 2.4 miljoen dat je interessanter bent voor sponsors (en spelers).

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik zou er ook niet van afzien als Twente zijnde.
Het zou trouwens toch wat zijn als als alle clubs die nog kans maken nu opeens heel lief gaan spelen. Niet zeuren tegen de scheids. Tegenstanders omhoog helpen. Geen tackles durven maken _O-

Ik kwam trouwens deze op twitter tegen over de transfer van Depay: https://gfycat.com/AnnualZanyDoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
dutchgio schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:21:
Je moet officieel de Europa League licentie aanschaffen, reizen naar oostblok landen etc. Er komt van alles bij kijken.

De focus zal wel ergens anders naar uit gaan en in financieel opzicht levert het niet veel op blijkbaar, anders zouden ze het er wel voor over hebben.
Dit vooral. En de club begint dan weer op 2 juli in de eerste ronde. Er is dus ook bijna geen vakantie mogelijk en al kom je ronde 1 door, dan kan je nog een aantal keer pech loten voor je daadwerkelijk in de poulefase komt. In totaal zijn er 4 voorrondes, dus met wat pech heb je 8 wedstrijden gespeeld voor de competitie hier uberhaupt begint en ben je in de laatste playoffronde uitgeschakeld. Dan zou je dit seizoen €150.000 vanuit de UEFA krijgen en misschien nog wat uit kaartverkoop, maar je maakt ook een hoop onkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:09
TheBrut3 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:00:
[...]

Dit vooral. En de club begint dan weer op 2 juli in de eerste ronde. Er is dus ook bijna geen vakantie mogelijk en al kom je ronde 1 door, dan kan je nog een aantal keer pech loten voor je daadwerkelijk in de poulefase komt. In totaal zijn er 4 voorrondes, dus met wat pech heb je 8 wedstrijden gespeeld voor de competitie hier uberhaupt begint en ben je in de laatste playoffronde uitgeschakeld. Dan zou je dit seizoen €150.000 vanuit de UEFA krijgen en misschien nog wat uit kaartverkoop, maar je maakt ook een hoop onkosten.
Als je zo het bekijkt is dat hele ticket dus meer een straf dan een bonus. Voor Excelsior en Go Ahead geldt dit immers precies hetzelfde. En niet aleen voor de club die het ticket krijgt, want het is ook beroerd voor de uefa-coefficient, want de punten van Nederland worden door een club meer gedeeld.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
TheBrut3 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:00:
[...]

Voorheen kreeg je per voorronde iets van 100.000 tot 150.000.
Ik neem aan dat deze bedragen volgend seizoen net als de andere EL bedragen ook omhoog gaan.
Ik weet niet of de winst premie's ook uitbetaald worden bij de voorrondes.

Bij een club die zo diep in de poep zit vind ik dat toch wel leuke bedragen zelfs als deze niet mee omhoog gaan.

En zoals gezegd, Twente doet volgend seizoen niet mee om de prijzen dus dat ze dan eerder beginnen zou niet zo veel uit mogen maken.
Ook betwijfel ik dat de spelers van Twente deze zomer massaal interlands gaan spelen en Twente zal ook aan het einde van dit seizoen geen Playoffs moeten spelen.
Dus dan blijft er tijd genoeg voor vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Deadsy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:00:
Voorheen kreeg je per voorronde iets van 100.000 tot 150.000.
Ik neem aan dat deze bedragen volgend seizoen net als de andere EL bedragen ook omhoog gaan.
Ik weet niet of de winst premie's ook uitbetaald worden bij de voorrondes.
De bedragen gaan denk ook wel omhoog. Voor dit seizoen staat er het volgende:
"Furthermore, all teams eliminated in the UEFA Europa League play-offs will collect €150,000 – the play-off winners will not be entitled to any solidarity payment for the play-offs but will retain payments received for the UEFA Europa League first, second and third qualifying rounds and will benefit from the competition distribution system from the group stage onwards."

Door voor een overwinning krijg je geen standaard bedrag, ik snap alleen dit stukje niet helemaal "but will retain payments received for the UEFA Europa League first, second and third qualifying rounds".

Bron:
http://www.uefa.com/uefae.../news/newsid=2146866.html

Volgens mij zijn de exacte bedragen voor 2015/2016 nog niet bekend.
T-MOB schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:11:
want het is ook beroerd voor de uefa-coefficient, want de punten van Nederland worden door een club meer gedeeld.
Ik ben bang dat het zo gaat zijn, zie niet Excelsior en GAE beiden afzien van het ticket. Als er zoveel teams niet gaan zijn PEC of Cambuur aan de beurt. Deze hebben beiden zeker geen slecht seizoen gehad maar ik zie ze ook geen 3 voorronden winnen en vervolgens nog de playoff, waar veelal goede clubs aan meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Roma valt onder FFP sancties, gelukkig geen zware. (2 miljoen, voorwaardelijk 4 extra, voorwaardelijke beperking tot 22 man in CL) maar wat een pure onzin. Ze hebben 3 seizoenen lang hele elftallen verkocht (Marquinhos 30m (gekocht voor 5), Lamela 30m (11-13m of zo) en Benatia 30m (13m)
Dan investeren ze een beetje in de selectie (voor minder geld dan 1 david luiz) en dan dit.

Wat een bullshit die FFP. Maar dat was al duidelijk...

Palotta heeft een totaal schuldherstructurerings plan opgesteld, MÉT goedkeuring van de FFP, (schuld van de Sensi tijd) en tuurlijk valt de boete dan lager uit dan de rest, maar ik bedoel Roma is niet de enige club met een schuld.

[ Voor 21% gewijzigd door StrongArmLance op 08-05-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:37
Nou, als ik 't lijstje bekijk van de afgelopen vier jaar heeft Roma alleen in 't seizoen 13/14 winst gemaakt op transfers, de overige seizoenen is het altijd een verlies geweest:

14/15
74M betaald tov 37M ontvangen

13/14
64M betaald tov 103M ontvangen

12/13
38M betaald tov 19M ontvangen

11/12
79M betaald tov 22M ontvangen

http://www.transfermarkt....m/alletransfers/verein/12

Dus als ik dat zo bekijk is het niet heel raar dat ze een sanctie krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door JanW op 08-05-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Fleximex schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:36:
Ik zou er ook niet van afzien als Twente zijnde.
Het zou trouwens toch wat zijn als als alle clubs die nog kans maken nu opeens heel lief gaan spelen. Niet zeuren tegen de scheids. Tegenstanders omhoog helpen. Geen tackles durven maken _O-

Ik kwam trouwens deze op twitter tegen over de transfer van Depay: https://gfycat.com/AnnualZanyDoe
Als Nederland zijnde is het wel jammer, komend seizoen is juist het seizoen dat we veel punten moeten halen. Wanneer er een matige club, met alle respect, Europa in gaat moeten we het punten aantal daar weer extra door delen. Dus houden we uiteindelijk minder punten over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

JanW schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:04:
Nou, als ik 't lijstje bekijk van de afgelopen vier jaar heeft Roma alleen in 't seizoen 13/14 winst gemaakt op transfers, de overige seizoenen is het altijd een verlies geweest:

14/15
74M betaald tov 37M ontvangen

13/14
64M betaald tov 103M ontvangen

12/13
38M betaald tov 19M ontvangen

11/12
79M betaald tov 22M ontvangen

http://www.transfermarkt....m/alletransfers/verein/12

Dus als ik dat zo bekijk is het niet heel raar dat ze een sanctie krijgen.
Het gaat me vooral om het laatste stukje. In de tijden dat Rosella Sensi (dochter van de Sensi's) probeerde de club de redden is het totaal misgegaan.

Toen kwamen de yanks, Palotta heeft elke praktisch dag met de FFP overlegd, het plan goedgekeurd. Palotta investeerd (verantwoord) en nou ja, de rest is te zien.

Daarnaast zit Roma in de 20 clubs met de meeste opbrengsten ter wereld en komt het 'deficit' echt uit het Sensi tijdperk, waarna je je kan afvragen of het niet knetter hypocriet is tov Real Madrid, PSG, City etc, die al weer klaar staan 100m op tafel te leggen voor Pogba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het hoe en waarom Twente niet het EL ticket wil hebben staat hier; enige toelichting door de Directie en Raad van Commissarissen. Samen met wat meer info over hoe men weer naar een financieel stabiele club wil komen.
Vorig seizoen kregen we wel een Europese licentie, maar toen was dat al op het randje, met bijvoorbeeld financiële garantstellingen van derden. We zijn nu een jaar verder met een toegenomen aantal financiële tegenvallers en dat maakt de kans dat we een Europese licentie krijgen dit seizoen zeer klein. Daarnaast maken we, als we het aanvraagtraject doorzetten, kans op boetes en zelfs uitsluiting van deelname aan Europees voetbal voor meerdere jaren. Dat zijn risico’s die we niet kunnen nemen. Al deze redenen maken dat we tot deze beslissing zijn gekomen.
In mijn ogen een verstandig en moedig besluit wat de EL aangaat.

En maar hopen dat men wel een licentie gaat krijgen van de KNVB. Soms zou je denken, gezien de resultaten, dat beter het mannenvoetbal van Twente in een aparte stichting ondergebracht gaat worden dan de vrouwen. Hopelijk weet men het tij te keren, zou zonde zijn als de stad hier zonder Twente komt te zitten.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
StrongArmLance schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:56:
[...]

Het gaat me vooral om het laatste stukje. In de tijden dat Rosella Sensi (dochter van de Sensi's) probeerde de club de redden is het totaal misgegaan.
En dat is wiens schuld, en welke club heeft daar destijds van geprofiteerd? Juist, Roma. Die regels zijn toch echt gelijk voor iedereen en ik ben blij dat de clubs van naam dus blijkbaar ook aangepakt worden.
Blijkbaar heeft Real een manier gevonden om toch binnen de lijntjes te blijven kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29
Ik hoop dat de zeer matige elftallen die nu na twente op de nominatie staan toch ook het belang van het hele NL voetbal in het achterhoofd houden en het ticket aan zich voorbij laten gaan. Liever een Vitesse/Pec in europa dan ploegen die nog kunnen degraderen en dan met een veel kleiner budget zitten. Ze degraderen niet voor niets bijna.....

Wat een belachelijk systeem, imho moet gewoon de 1e die volgens de competitie recht heeft op europa en het nog niet speelt dat ticket krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Leon Zwiers schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:29:

Wat een belachelijk systeem, imho moet gewoon de 1e die volgens de competitie recht heeft op europa en het nog niet speelt dat ticket krijgen.
Je snapt het niet helemaal. Dat ticket is er voor de club welke bovenaan staat in het fair play klassement, daar krijgt NL (en Ierland en Engeland). Dan ga je dus niet een club op basis van de competitie ranglijst belonen lijkt mij, dat is niet de bedoeling van de bonus. Overigens is dit het laatste seizoen dat dit zal gebeuren, vanaf volgens seizoen krijgt de bond van het land een geldbedrag wat ze naar believen kunnen steken in projecten m.b.t. fair play en respect.

Linkjes met wat meer achtergrond/informatie:
http://www.nrc.nl/nieuws/...ivisie-dankzij-fair-play/
http://www.uefa.org/socia...d+ireland+fair+play+bonus

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Bastien schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:45:
[...]
Je snapt het niet helemaal. Dat ticket is er voor de club welke bovenaan staat in het fair play klassement, daar krijgt NL (en Ierland en Engeland). Dan ga je dus niet een club op basis van de competitie ranglijst belonen lijkt mij, dat is niet de bedoeling van de bonus. Overigens is dit het laatste seizoen dat dit zal gebeuren, vanaf volgens seizoen krijgt de bond van het land een geldbedrag wat ze naar believen kunnen steken in projecten m.b.t. fair play en respect.

Linkjes met wat meer achtergrond/informatie:
http://www.nrc.nl/nieuws/...ivisie-dankzij-fair-play/
http://www.uefa.org/socia...d+ireland+fair+play+bonus
Ik snap het zeker wel, daarom zeg ik ook dat het een belachelijk systeem is.

Prima dat er extra tickets beschikbaar komen voor sportief gedrag. Het is enorm in het nadeel van NL dat halve Jupiler league clubs straks dus in europa gaan uitkomen. Die tickets moeten gewoon aan de bonden worden toegekend van de sportiefste landen van dat seizoen, en die maar lekker doen ermee wat ze goed lijkt.

Wel fijn dat het systeem in ieder geval aangepast wordt na volgend seizoen, maar dit kan zomaar eens de doodssteek zijn voor onze directe CL plaatsing van onze kampioen.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 09-05-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het zou inderdaad wel wat opmerkelijk te noemen zijn dat door de omstandigheden Go Ahead Eagles Europa in zou gaan, terwijl die ook nog kunnen degraderen.

Maar het is toch de 'beloning' voor het sportieve spel. Met de huidige regeling en de ploegen die erboven staan die al Europa ingaan, dat niet mogen of daar van afzien hebben ze er wel gewoon aanspraak op.
Met een beetje mazzel pakken ze nog wat punten maar verwacht er niet te veel van.

Het is meer hopen dat PEC en Cambuur er nog overheen gaan, dat zijn toch iets betere kanshebbers om nog iets van kans te hebben in die wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
dutchgio schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:23:
Het zou inderdaad wel wat opmerkelijk te noemen zijn dat door de omstandigheden Go Ahead Eagles Europa in zou gaan, terwijl die ook nog kunnen degraderen.

Maar het is toch de 'beloning' voor het sportieve spel. Met de huidige regeling en de ploegen die erboven staan die al Europa ingaan, dat niet mogen of daar van afzien hebben ze er wel gewoon aanspraak op.
Met een beetje mazzel pakken ze nog wat punten maar verwacht er niet te veel van.

Het is meer hopen dat PEC en Cambuur er nog overheen gaan, dat zijn toch iets betere kanshebbers om nog iets van kans te hebben in die wedstrijden.
Hoezo is het "de beloning" voor sportief spel? Dat wordt geroepen door bobo's die de lijst maken, maar kan ik dat ergens controleren? Hoe zijn individuele wedstrijden beoordeeld, en door wie, en op basis waarvan? En wat is dan precies sportief spel? Is doorspelen als een tegenstander een blessure faket sportief? Is bij de cornervlag tijdrekken sportief? Is het sportief om, zoals de winnaar van het klassement herhaaldelijk doet, de regels compleet aan je laars te lappen en boetes gewoon in te calculeren?

Nee, het is nergens een beloning voor, in het gunstigste geval is het willekeur. Weet je wat sportief is? Je plek afstaan aan een club die daar sportief gezien veel meer recht op heeft. Als deze clubs werkelijk zo sportief zijn bedanken ze allemaal tot de nummer 4 (of de verliezer van de finale playoffs) de plek krijgt.

Je zal mij niet horen zeggen dat als een kleine club stunt in de competitie of in de beker en zo pardoes in Europa belandt het niet verdient of dat er beter een topclub kan gaan. Maar dit is geen beloning, dit is willekeur, die de toch al zwakke positie van ons in Europa ernstig kan ondermijnen en daarnaast leidt tot competitie vervalsing tov de directe concurrentie van GAE en Excelsior.

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 09-05-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 06-10 22:44
ph4ge schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:57:
[...]

Hoezo is het "de beloning" voor sportief spel? Dat wordt geroepen door bobo's die de lijst maken, maar kan ik dat ergens controleren? Hoe zijn individuele wedstrijden beoordeeld, en door wie, en op basis waarvan? En wat is dan precies sportief spel? Is doorspelen als een tegenstander een blessure faket sportief? Is bij de cornervlag tijdrekken sportief? Is het sportief om, zoals de winnaar van het klassement herhaaldelijk doet, de regels compleet aan je laars te lappen en boetes gewoon in te calculeren?
http://en.wikipedia.org/w...air_Play_ranking#Criteria
Nee, het is nergens een beloning voor, in het gunstigste geval is het willekeur. Weet je wat sportief is? Je plek afstaan aan een club die daar sportief gezien veel meer recht op heeft. Als deze clubs werkelijk zo sportief zijn bedanken ze allemaal tot de nummer 4 (of de verliezer van de finale playoffs) de plek krijgt.
Je zal mij niet horen zeggen dat als een kleine club stunt in de competitie of in de beker en zo pardoes in Europa belandt het niet verdient of dat er beter een topclub kan gaan. Maar dit is geen beloning, dit is willekeur, die de toch al zwakke positie van ons in Europa ernstig kan ondermijnen en daarnaast leidt tot competitie vervalsing tov de directe concurrentie van GAE en Excelsior.
Waarom is het willekeur? Het is een beloning voor fair play, dus moeten ook de teams afgevaardigd worden die hoog in de fair play ranking van het land staan. Daarvoor is die "prijs" bedoeld. Komt geen willekeur aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Prosac2010 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:00:
[...]

Wikipedia: UEFA Respect Fair Play ranking

[...]

Waarom is het willekeur? Het is een beloning voor fair play, dus moeten ook de teams afgevaardigd worden die hoog in de fair play ranking van het land staan. Daarvoor is die "prijs" bedoeld. Komt geen willekeur aan te pas.
Vage criteria die subjectief en geheim worden toegepast. Waarom zou je een team straffen wat de bal niet uitspeelt als de tegenstander een blessure faket? Kaarten hangen heel erg van de scheidsrechter af en zijn vaak fout. Waarom zou je een club waar nauwelijks fans komen en die zich als dooie vogeltjes gedragen belonen? En een opblaasbanaan op de tribune, fair play of niet? En het gedrag van het oud bestuur van Twente wordt niet bestraft terwijl bewust de regels breken en boetes incalculeren natuurlijk geen fair play is.

Waarom zien we niet na elke wedstrijd hoe beide teams beoordeeld zijn, door wie, en hoe de tussenstand er uit ziet?

Heel fijn dat er criteria op Wikipedia staan, maar dat maakt het niet minder willekeurig. Het is overigens net zulke willekeur dat wij als land het extra ticket verdienen. Volgens mij heeft Feyenoord bij vrijwel elke wedstrijd een boete gekregen en zijn we niet de enige.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 10-05-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
ph4ge schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:28:
[...]

Vage criteria die subjectief en geheim worden toegepast.
Gewoon op te vragen.
Waarom zou je een club waar nauwelijks fans komen en die zich als dooie vogeltjes gedragen belonen?
Waarom zou je een club belonen voor wie Europees redelijk normaal is en waar de fans soms nauwelijks passie tonen.
En het gedrag van het oud bestuur van Twente wordt niet bestraft terwijl bewust de regels breken en boetes incalculeren natuurlijk geen fair play is.
Dat heeft natuurlijk 0,0 te maken met fair play op het veld.
Waarom zien we niet na elke wedstrijd hoe beide teams beoordeeld zijn, door wie, en hoe de tussenstand er uit ziet?
Omdat geen mens dat interesseert, maar die is gewoon te vinden via de UEFA en de KNVB als je ff googled.
Bijvoorbeeld: http://bin617-02.website-...r%20play%20klassement.pdf
Heel fijn dat er criteria op Wikipedia staan, maar dat maakt het niet minder willekeurig. Het is overigens net zulke willekeur dat wij als land het extra ticket verdienen.
Wees gerust, dit is het laatste jaar. Vanaf volgend jaar krijgt de bond gewoon geld van de UEFA voor Fair Play programma's.
Maar wat is er nou precies willekeurig? Er staan toch duidelijke criteria op de diverse sites. Ook op UEFA,com gewoon te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Prosac2010 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:22:
Waarom zou je een club belonen voor wie Europees redelijk normaal is en waar de fans soms nauwelijks passie tonen.
Omdat die het op sportieve gronden meer verdient.
Dat heeft natuurlijk 0,0 te maken met fair play op het veld.
Het gedrag buiten het veld speelt ook een rol, staat zelfs in de criteria.
Omdat geen mens dat interesseert, maar die is gewoon te vinden via de UEFA en de KNVB als je ff googled.
Bijvoorbeeld: http://bin617-02.website-...r%20play%20klassement.pdf
Dat is niet per wedstrijd wat het cijfer is, plus de onderbouwing, plus wie het cijfer gegeven heeft. Als er zulke belangen op het veld staan dan moet het helemaal openbaar zijn en moet je ook in beroep kunnen tegen een foute beoordeling.
Wees gerust, dit is het laatste jaar. Vanaf volgend jaar krijgt de bond gewoon geld van de UEFA voor Fair Play programma's.
Maar wat is er nou precies willekeurig? Er staan toch duidelijke criteria op de diverse sites. Ook op UEFA,com gewoon te vinden.
Het zijn geen duidelijke criteria. Hoe kan je nou objectief "positive play" beoordelen? Speelt Ajax met 60% balbezit maar nauwelijks risico en kansen dan dan meer fair play dan PSV wat op de omschakeling speelt? En zo ja, waarom zou je dat belonen? En hoe wordt dat vastgesteld, moet je dan een X aantal kansen per wedstrijd creëren? Hoort tijdrekken, zeker in de vorm van bijv. de cornervlag opzoeken en de bal in de ploeg houden, niet gewoon bij het spel? Is het ook niet heel erg afhankelijk van je smaak of je het ene speltype meer waardeert dan het andere?

Wat is nou respect to the referee? Hoe kan je dat objectief vaststellen? Behaviour of the team officials helemaal vaag. Behaviour of fans is zo mogelijk nog vager. Opblaasbanaan in het publiek, lollige sfeer actie die een 5 krijgt of zwaar racistisch wat een 0 betekent? Publiek wat volop meeleeft maar bijv. weleens fluit of boe roept is beter dan bioscoop publiek? Waarom zou je op basis daarvan een club naar Europa sturen?

Er zijn criteria, maar de beoordelingen ervan zijn geheim, niet onderbouwd, niet te controleren en niet objectief vast te stellen. Pure willekeur, als het niet doorgestoken kaart is. Nogmaals, als de clubs werkelijk zo sportief zijn bedanken ze, het is geen jurysport en zeker niet als het resultaat op zo'n ondoorzichtige en subjectieve wijze tot stand komt.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 10-05-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat is dit nou weer voor achterlijke scheids? Die gast vangt de bal zowat en krijgt geen geel omdat ie er net al 1 kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
toolkist schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:56:
Wat is dit nou weer voor achterlijke scheids? Die gast vangt de bal zowat en krijgt geen geel omdat ie er net al 1 kreeg?
Yup, beetje belachelijk. Maarja zo'n scheids bewijst maar weer wat voor niveau er in Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En dan ook nog heel boos worden op Serero die terecht klaagt, die had nog eerder geel gekregen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:37
Zeuren om die gele kaart, dat ze maar eens goed gaan voetballen tegen 11 spelers van Cambuur, maar dat lukt ze nog niet eens. Deze wedstrijd gaat nergens meer over, dus snap de scheids wel dat ie 'm niet geeft, dit is eigenlijk een vriendschappelijke wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JanW schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:04:
Zeuren om die gele kaart, dat ze maar eens goed gaan voetballen tegen 11 spelers van Cambuur, maar dat lukt ze nog niet eens. Deze wedstrijd gaat nergens meer over, dus snap de scheids wel dat ie 'm niet geeft, dit is eigenlijk een vriendschappelijke wedstrijd.
Tja allemaal leuk en aardig. Ik snap ook wel dat je een speler spaart voor een 2e gele kaart in zo'n wedstrijd voor een overtreding e.d. Maar hij plukte gewoon de bal uit de lucht met z'n hand. Voor zo'n domme actie moet je gewoon niemand sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
NAC is druk bezig Feyenoord een dienst te bewijzen zeg! En zichzelf ook een beetje natuurlijk, zou wel een stunt zijn als ze de nacompetitie weten te ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
6 wedstrijden 0-0 bij rust. Wat een armoede zeg... Mag hopen dat er nu wat meer te beleven zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:04:
Dat moet allemaal helemaal niks uitmaken. Geel is geel, ongeacht of het 0-0 is in dit soort wedstrijden, of in de CL finale.

Dat Ajax weer belabberd speelt staat daar los van, 't is niet dat ze tegen 10 man van Cambuur wel ineens los zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
En ondanks het wederom slappe, matige spel, Ajax toch op voorsprong. Matig gekeept ook die 2e zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Wow zeg wat een lullo die scheids durf nou eens rood te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 10-05-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39

Vos

AFCA

El Makrini maakt een overtreding die rood kan zijn, wat doet de scheids? Geeft niks want hij heeft al geel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Krijgt het idee dat die gast z'n rode kaart in de kleedkamer heeft laten liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
De actie van Ajax om zondag op Moederdag de spelers met hun moeder het veld op te laten komen, blijkt een doorslaand succes. Veel buitenlandse media zagen het tafereel en besteedden er aandacht aan. Ook in de binnenlandse media wordt er over geschreven.

Zo zag het Algemeen Dagblad dat Thulani Serero zijn eigen moeder helaas niet aan de hand had. Omdat ma Serero niet kon komen, kreeg de Zuid-Afrikaan een 'leenmoeder' toegewezen, een vrouw werkzaam in het spelershome.

Na afloop van de wedstrijd merkte De Telegraaf het tweede 'opmerkelijke' feitje op. De grote groepsfoto met de spelers en hun moeders moest opnieuw worden gemaakt omdat mama Zivkovic te laat kwam. De krant legt grappend de link met de moeizame relatie tussen Richairo Zivkovic en de klok, waardoor de spits al enkele keren in de problemen kwam. De groepsfoto werd uiteindelijk met succes gemaakt op het veld van de ArenA.
Die laatste alinea, hij heeft het dus van geen vreemde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee ik las op Facebook al zoiets, dacht dat het een grap was maar is dus ook echt zo :D
Misschien moet die ook maar een paar dagen als parkeerwachter in dienst treden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Zivkovic heeft zich volgens mij niet echt gerealiseerd hoe zeer hij onder een vergrootglas zou komen te liggen bij Ajax.
In Groningen ook constant dit soort akkefietjes, die men redelijk uit de lokale media wist te houden. Ben benieuwd of Ajax had toegehapt als ze hadden geweten hoe moeizaam het met zijn discipline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Prosac2010 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:08:
Zivkovic heeft zich volgens mij niet echt gerealiseerd hoe zeer hij onder een vergrootglas zou komen te liggen bij Ajax.
In Groningen ook constant dit soort akkefietjes, die men redelijk uit de lokale media wist te houden. Ben benieuwd of Ajax had toegehapt als ze hadden geweten hoe moeizaam het met zijn discipline is.
Het lijkt dat er dan een stuk begeleiding mist die hij nodig heeft.
Zonde dat een talent daardoor niet boven komt drijven maar desondanks denk ik dat de huidige situatie daar wel bij meedraagt.

Niemand wil van de Eredivisie terug naar de Jupiler league. En zeker niet na zo'n transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Napo schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:36:
Zonde dat een talent daardoor niet boven komt drijven maar desondanks denk ik dat de huidige situatie daar wel bij meedraagt.

Niemand wil van de Eredivisie terug naar de Jupiler league. En zeker niet na zo'n transfer
Ik denk ook dat ze hem achteraf beter nog een jaar bij Groningen hadden kunnen stallen. Het is een ding als je nog geen basisspeler bent, het is een ander ding als je amper bij de wedstrijdselectie zit. Hij heeft bewezen in de Eredivisie te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Het slaat ook nergens op om spelers te kopen en die dan in de eerste divisie te laten "wennen". Waar moet Zivkovic aan wennen? Hij moet gewoon op een zo hoog mogelijk niveau spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Napo schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:36:
[...]

Dat hele beleid van Ajax van "wennen" en dus stallen in de Juup is ook maar grote onzin. Talent is er wel, voldoende ook. Discipline en absolute wil wat minder.
Hij moet leren omgaan met tegenslag, met verwachtingen en eens leren van zijn fouten. Maar hij is te gemakzuchtig.
Toen hij bij Groningen een paar invalbeurten kreeg en een contract tekende, dacht hij dat hij er was. Resultaat: tijdelijk teruggezet naar het 2e omdat hij “niet kon wennen aan zijn nieuwe status”. Vervolgens na een tijdje weer bij de selectie, Ajax kwam langs en de transfer verliep moeizaam, resultaat: Zivkovic teruggezet naar de A1, omdat hij “moeite had met de juiste omgang met de huidige situatie en dit zijn effect op de rest van het team heeft”. Transfer komt rond en meneer voetbalt ineens weer prima en speelt zichzelf uiteindelijk in de basis aan het einde van het seizoen. Gedurende die periode zijn er ook behoorlijk wat akkefietjes geweest, waaronder een basisplaats die hij uiteindelijk verloor omdat hij na aankondiging van die basisplaats prompt de rest van de bijeenkomsten te laat kwam. :’)
En dat is alleen van het laatste jaar bij Groningen. Ik heb van jeugdtrainers wel gehoord dat de ‘enige’ reden dat hij het eerste van Groningen heeft gehaald is omdat hij een uitzonderlijk talent is. “Als hij nou ook nog eens de discipline en professionaliteit van Arjen (Robben) zou hebben/krijgt, dan kon hij wel eens dicht in de buurt van dat niveau gaan komen”.

Hij is natuurlijk nog jong, maar moet echt snel zichzelf volwassener en professioneler opstellen. En ook van “kleine kinderen” mag je enige discipline verwachten.
Hij heeft echt wel professionele begeleiding gehad, maar niemand die hem kan raken tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Mooie minuut stilte. Voetballend hoop ik dat Vitesse wint.. Wordt volgende week dan een spannende pot bij PEC, hou ik wel van, anders kunnen we volgende week net zo goed alle wedstrijden afgelasten.

BAM, mooie goal!

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 11-05-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Feyenoord heeft het al 3 potten volledig in eigen hand. Zelfs als ze nu verliezen, hebben ze het nog in eigen hand. Als ze dat weggeven, mogen ze imho niet eens playoffs spelen.
Pagina: 1 ... 50 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015