[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.231 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39

Vos

AFCA

De Feyenoord-fans maakten zich, volgens de UEFA, schuldig aan racistisch gedrag door een plastic banaan op het veld te gooien
Als het echt daar voor is... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 27-04-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
bwerg schreef op maandag 27 april 2015 @ 01:07:
[...]

Ik zal het nog een keer zeggen: Vitesse heeft een relatief groot stadion, vergeleken met het aantal inwoners in de stad/regio. Bij de bouw is er ook rekening gehouden met het geven van concerten, i.t.t. de meeste andere stadions (alleen de kuip en de arena verder?). Dat er veel lege stoelen zijn zegt dus helemaal niks.
Vitesse heeft geen stadion, ze huren het van de gemeente. Dezelfde constructie heeft Ajax met de ArenA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42
14ml337 schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:52:
[...]

Vitesse heeft geen stadion, ze huren het van de gemeente. Dezelfde constructie heeft Ajax met de ArenA.
Is de Arena echt eigendom van de gemeente? Ik dacht dat deze een apart bedrijf was en dat de gemeente de grootste aandeelhouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:54:
[...]

Is de Arena echt eigendom van de gemeente? Ik dacht dat deze een apart bedrijf was en dat de gemeente de grootste aandeelhouder is.
Sorry, je hebt gelijk. Dat was ik er vergeten bij te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

14ml337 schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:52:
[...]

Nou, dan is er geheel geen opkomst bij Ajax en Vitesse, en zijn de gemeenten Amsterdam en Arnhem heel populair, ook goed. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Schande zo'n UEFA. Feiten doen niet ter zake, straf stond al vast. Misselijke mensen.

Jammer dat Feyenoord niet de ballen zal hebben dit echt aan te vechten bij een rechter, aangezien de UEFA dat recht afstraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

PWM schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:25:
Schande zo'n UEFA. Feiten doen niet ter zake, straf stond al vast. Misselijke mensen.

Jammer dat Feyenoord niet de ballen zal hebben dit echt aan te vechten bij een rechter, aangezien de UEFA dat recht afstraft.
Pfffff.... met alle respect, lik je wonden en wees gelukkig met de uitspraak. Met zoveel tuig wat zich niet weet gedragen is dit echt een minimale straf. Serieus, gezien alles wat is voorgevallen in Rome mag je je handen dichtknijpen. Belachelijk lage straf uiteindelijk. Met zo'n aanhang wat zich niet weet te gedragen mag je blij zijn met een wedstrijd zonder publiek... ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:04:
[...]

Pfffff.... met alle respect, lik je wonden en wees gelukkig met de uitspraak. Met zoveel tuig wat zich niet weet gedragen is dit echt een minimale straf. Serieus, gezien alles wat is voorgevallen in Rome mag je je handen dichtknijpen. Belachelijk lage straf uiteindelijk. Met zo'n aanhang wat zich niet weet te gedragen mag je blij zijn met een wedstrijd zonder publiek... ;)
Wat er in Rome is gebeurd zou nu juist dus eigenlijk niet ter zake mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Han schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:04:
[...]

Dus als je onterecht wordt veroordeelt voor racisme moet je dat maar slikken? Wereld op zijn kop. De hele wereld weet dat het niets met racisme te maken heeft behalve de hoge heren bij de UEFA. Zoals PWM stelt, dit is doorgestoken kaart.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CR1691 schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:36:
[...]

Dus als je onterecht wordt veroordeelt voor racisme moet je dat maar slikken? Wereld op zijn kop. De hele wereld weet dat het niets met racisme te maken heeft behalve de hoge heren bij de UEFA. Zoals PWM stelt, dit is doorgestoken kaart.
Helaas zit de reputatie van Feyenoord ze op dit vlak totaal niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:50:
[...]

Helaas zit de reputatie van Feyenoord ze op dit vlak totaal niet mee.
Feyenoord heeft anders bepaald geen slechte reputatie wat betreft racisme.

Ja, heel Nederland misbruikt bij voortduring de term Jood op tig voetbalvelden. Belachelijk voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:53:
[...]

Ja, heel Nederland misbruikt bij voortduring de term Jood op tig voetbalvelden. Belachelijk voor woorden.
Niet racisme gerelateerd maar de reputatie van de feyenoordsupporters in Europa is niet heel positief te noemen. Vaak niets te maken met racisme maar maakt het niet rooskleuriger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Op basis van de misdragingen van de 'fans' mag je gewoon je handen dicht knijpen. Een groep no brainers heeft zich misdragen, slechts een wedstrijd schorsing voor thuis publiek is een lachertje. Buiten het wel of geen racisme gedoe is de straf acceptabel. Het wangedrag in Rome was al minimaal aanleiding voor deze schorsing. Als aanhang mag je op je blote knieën dat jouw club weer in Europa mag optreden, een dergelijk wangedrag moet op basis van het verleden keihard worden neergehaald. Triest volk, dat is het....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:57:
Op basis van de misdragingen van de 'fans' mag je gewoon je handen dicht knijpen. Een groep no brainers heeft zich misdragen, slechts een wedstrijd schorsing voor thuis publiek is een lachertje. Buiten het wel of geen racisme gedoe is de straf acceptabel. Het wangedrag in Rome was al minimaal aanleiding voor deze schorsing. Als aanhang mag je op je blote knieën dat jouw club weer in Europa mag optreden, een dergelijk wangedrag moet op basis van het verleden keihard worden neergehaald. Triest volk, dat is het....
Misschien is het een idee voor je eens de moeite te nemen over het commentaar van de Italiaanse pers op het optreden van de politie in Rome. Krijg je bepaald een genuanceerder beeld van wat er in Rome precies gebeurd is dan wanneer je alleen maar lees wat de pers in Nederland daarover bericht heeft.

Het zou mij bijvoorbeeld niet verbazen wanneer supporters van Feyenoord die in Rome ten onrechte opgepakt zijn rechtszaken aan zullen gaan spannen daar en die wellicht ook wel winnen. Is nog niet zo lang geleden evenzo gebeurd met Schotse supporters in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Uiteraard... de beelden liegen als ze barsten. Was compleet normaal gedrag ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Han schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:57:
Met alle respect, maar zelden zulke onzin gelezen. Meen je dit nu serieus?

Je ziet toch waar ze straf voor geven? Dat is in samenvatting: misdragingen (50k) en Racisme (50k+wedstrijd).

Wat jij nu stelt is dat ik mij moet neerleggen bij een straf voor mishandeling en racisme, omdat ik vorig jaar ergens te hard heb gereden.

Het gedrag van een deel van de aanhang in Rome is bespottelijk, schandalig en treurig. Maar dat heeft NIETS te maken met een banaan in een hoek van een stadion, die daar al 10 minuten lag en er vaker te vinden is.

Het is een schande dat een corrupte en onterecht politiek correctie UEFA er al in mee gaat. Dat mensen er buiten het ook nog verdedigen…
Wilt u deze trein verlaten, u bent aan het zwart rijden

- Maar ik heb een kaartje

Ja, maar u hebt over de stoep gefietst vorige week
Dat is zo ongeveer de logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
PWM schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:36:
[...]

Met alle respect, maar zelden zulke onzin gelezen. Meen je dit nu serieus?

Je ziet toch waar ze straf voor geven? Dat is in samenvatting: misdragingen (50k) en Racisme (50k+wedstrijd).

Wat jij nu stelt is dat ik mij moet neerleggen bij een straf voor mishandeling en racisme, omdat ik vorig jaar ergens te hard heb gereden.

Het gedrag van een deel van de aanhang in Rome is bespottelijk, schandalig en treurig. Maar dat heeft NIETS te maken met een banaan in een hoek van een stadion, die daar al 10 minuten lag en er vaker te vinden is.

Het is een schande dat een corrupte en onterecht politiek correctie UEFA er al in mee gaat. Dat mensen er buiten het ook nog verdedigen…

[...]

Dat is zo ongeveer de logica.
Tja dit was de kans om Feyenoord te bestraffen voor Rome. Volledig onterecht.

Maar ja Ajax heeft boetes gekregen voor een spandoek "Against modern football".

Racisme kunnen ze niet bewijzen, maar toch krijgen ze straf.

Gisteren kreeg een wielrenner een hele tross bananen. Wat als dat een zwarte renner was geweest? Spelers, publiek en UEFA overdrijven. Maar ja voetbal gaat al lang niet meer om de sport, maar is net als Worstelen steeds meer een Toneelspel aan het worden.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Feyenoord moet wat mij betreft desnoods naar de burgerrechter stappen om de racisme aanklacht van tafel te krijgen. Wanneer je als privé persoon van zoiets beschuldigd wordt wil je dat tenslotte ook van tafel. Het is wat betreft gewoon smaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
daarnaast blijft zo'n racisme stempel je achtervolgen... ik heb niet de indruk dat bij "het onderzoek" van de tuchtcommissie van de UEFA enige vorm van hoor en wederhoor is toegepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:53:
[...]

Na die wedstrijd tegen Besiktas hadden ze toch ook al een boete te pakken wegens racisme?
Van nu.nl:
Feyenoord is door de Europese voetbalbond UEFA bestraft vanwege wangedrag van een deel van de aanhang in het thuisduel met Besiktas op 30 juli.
De Rotterdamse club moet in de eerstvolgende Europese thuiswedstrijd een vak in het stadion leeg houden en een boete van 45.000 euro betalen.

Volgens de disciplinaire commissie van de UEFA hebben fans zich tijdens het duel in de voorrondes van de Champions League schuldig gemaakt aan verschillende incidenten als racistisch gedrag en het afsteken van vuurwerk.

Tijdens het duel waren meerdere malen spreekkoren te horen gericht tegen de vakken met Turkse supporters.
Dan kunnen wij allemaal wel weten dat dat allemaal heel erg meevalt bij Feyenoord, maar iedereen weet hoe gevoelig een banaan op t veld is en als je dan in hetzelfde seizoen al beboet bent voor racisme dan verbaast deze uitspraak me niet. Even los van of ik em terecht vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
Als je opblaasbanenen wil verbieden dan moet je een regel maken die opblaasbananen verbiedt. 8)7 De context maakt of iets racisme is of niet. Het is net als Zwarte Piet, buiten context kan het voor buitenstaanders racisme lijken maar heeft er helemaal niks mee te maken.

Alleen al de suggestie dat de banaan naar een zwarte speler werd gegooid is helemaal fout. Een ballon kan je amper gooien (probeer maar eens een ballon over 20+ meter te gooien), die waaide het veld op, en bovendien lag hij er tenminste 5 minuten ergens in een hoek voordat Gervinho van de andere kant van het veld kwam aangesprint om hem op te pakken. Hij is dus nooit naar hem gegooid. Het kan dus al nooit als racisme bedoeld zijn.

Het is juist de UEFA die racistisch is door een opblaasbanaan gelijk in verband te brengen met een zwarte speler.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:35
Han schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:27:
Uiteraard... de beelden liegen als ze barsten. Was compleet normaal gedrag ;(
Je weet dat officieel gezien dit helemaal niets met Rome te maken heeft? Het is buiten het stadion gebeurd, dus reglementair buiten de jurisdictie van de UEFA.

Al zal het vast meegespeeld hebben bij het vaststellen van de straf, het mag eigenlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als een speler die in de Arena tegen Ajax speelde, met een Palestijnse moeder, bij de UEFA gaat klagen dat er wel heel veel Israëlische vlaggen in het stadion waren gehangen om hem te provoceren en de UEFA geeft Ajax daar 1 wedstrijd voor + elke wedstrijd een nieuwe schorsing voor elke davidster in het stadion, dan had Ajax maar beter na moeten denken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Er gebeuren over de hele wereld racistische bejegeningen met bananen. En wat ''toevallig'' dat er bij Feyenoord helemaal niets mee bedoelt wordt. Je kan als supporter toch ook wel met je botte hersens nadenken dat dit opgevat kan worden als racistische actie. Ook het klappen en juichen van het publiek daar als de uefa official de banaan komt ophalen zegt mijn inziens al genoeg en toont totaal geen respect.

Alles recht praten, wat door eerdere voorvallen als krom is beoordeeld heeft dan ook geen zin. Die artikelen horen gewoon ook niet in een stadion thuis. Is het bedoeld om de spelers aan te moedigen? nee. Onzin haal je maar thuis uit, niet op bezoek bij een voetbalclub.

En in de reglementen opnemen dat je geen opblaasbananen mee het stadion in mag nemen is gewoon belachelijk. We zijn in Nederland toch aan het dereguleren of niet? Of moeten alle andere 150.000 andere voorwerpen die je niet zou mogen meenemen ook apart beschrijven.

Sorry maar ik kan er echt niet meer van maken, dan gewoon domme ezels die nog te stom zijn om van te voren over enig gevolg van acties na te kunnen denken.

[ Voor 7% gewijzigd door Chrosser op 28-04-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:41:
Er gebeuren over de hele wereld racistische bejegeningen met bananen. En wat ''toevallig'' dat er bij Feyenoord helemaal niets mee bedoelt wordt. Je kan als supporter toch ook wel met je botte hersens nadenken dat dit opgevat kan worden als racistische actie. Ook het klappen en juichen van het publiek daar als de uefa official de banaan komt ophalen zegt mijn inziens al genoeg en toont totaal geen respect.

Alles recht praten, wat door eerdere voorvallen als krom is beoordeeld heeft dan ook geen zin. Die artikelen horen gewoon ook niet in een stadion thuis. Is het bedoeld om de spelers aan te moedigen? nee. Onzin haal je maar thuis uit, niet op bezoek bij een voetbalclub.

En in de reglementen opnemen dat je geen opblaasbananen mee het stadion in mag nemen is gewoon belachelijk. We zijn in Nederland toch aan het dereguleren of niet? Of moeten alle andere 150.000 andere voorwerpen die je niet zou mogen meenemen ook apart beschrijven.

Sorry maar ik kan er echt niet meer van maken, dan gewoon domme ezels die nog te stom zijn om van te voren over enig gevolg van acties na te kunnen denken.
Ben jij zo'n type die in Boedistische tempels gaat klagen over alle hakenkruizen en dat die stomme Boedisten moeten weten hoe dat in de rest van de wereld opgevat moet kunnen worden? Er zijn nou eenmaal culturele verschillen en die moet je koesteren, en zeker niet laten beïnvloeden door racisten. Het is trouwens niet alleen in Nederland, deze traditie is komen overwaaien vanuit Engeland (Manchester City van voor het grote geld om precies te zijn). In de zo'n 20 jaar dat er bananenacties in de Kuip zijn is er nog nooit eerder iemand er geweest die er aanstoot aan heeft genomen, dus waarom zou je dan beter moeten weten?

Het is gewoon op basis van de regels en de eigen uitleg van de regels door de UEFA dat dit geen racisme is. Dat het in een andere context wel racisme is verandert daar niks aan, het gaat juist om de context. Daarnaast klopt het feiten relaas ook niet. Het is onmogelijk om een ballon gericht over 20+ meter te gooien en hij lag al vele minuten in de hoek van het veld voordat de zwarte speler waarvoor hij bestemd zou zijn van de andere kant van het veld aangehold kwam.

Het heeft ook niks met rechtpraten te maken, want over de andere boete wordt ook niet gediscussieerd maar gewoon geaccepteerd. Wat recht is is recht, maar wat krom is is krom.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Wat heeft de scheidsrechter eigenlijk voor straf gekregen voor het fluiten leiden lijden van die wedstrijd?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Ik sta vooraan als ik de eerste ring in de Kuip weer eens tot schuimbekkende tokkies kan benoemen, maar dit slaat echt nergens op... Het klappen en juichen zag ik eerder als een cynisch "jezus dat je je als vierde official druk maakt om een opblaasbaar artikel zeg" applaus. Ik denk oprecht dat voor het merendeel van de supporters toen nog niet duidelijk was dat het als een racistische uiting werd geïnterpreteerd.
Op tribunes zie je vaker opblaasbare objecten tevoorschijn komen. Makkelijk mee te nemen. Meestal een strandbal achtig iets. Bij Feyenoord wat vaker bananen. Er zijn talloze foto's en filmpjes die bewijzen dat de opblaasbanaan niet 'toevallig' aanwezig was in de Kuip.

Het is te ridicuul voor woorden dat de UEFA clubs straft die naar de burgerrechter gaan. Machtsmisbruik noemen ze dat. Het wordt tijd dat iemand daar eens tegenin gaat. Maar ja. Feyenoord is nou niet een club die de financiële middelen heeft om de UEFA eens goed aan te pakken. M.i. zou de KNVB nu moeten opkomen voor Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Nee ik ben zo'n type die vind dat je je gewoon dient te gedragen in een stadion en dan maar dient na te denken over de ''cultuur'' verschillen als dat mogelijke gevolgen kan hebben voor je club.

Verder ligt de waarheid van dit verhaal in het midden. Gervinho komt niet van de andere kant van het veld aansprinten. Op het moment dat Gervinho volgens mij een inworp meekrijgt of iets dergelijks staat hij al aan de linkerkant. Uiteraard ben ik het met je eens dat je niet gericht 20 meter kan gooien. Als er in Italië in diverse wedstrijden racistische uitingen naar zwarte spelers gegooid /gezegd worden, dan kan je je toch ook voorstellen dat een banaan, daar dan iets met je doet of niet? Of moet Gervinho eerst marktonderzoek komen doen hoe dit geinterpreteerd moet worden in de nederlandse stadions?

Mijn oproep tot gewoon boerenverstand te gebruiken is uiteraard te veel gevraagd. Boetes zijn altijd onzin als dit in Nederland voorkomt. Want de vette aso's moeten gewoon kunnen blijven doen wat ze al jaren doen. Puinzooi maken en het voor de rest verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het schijnt dat de Braliaanse clubs zo goed als bankroet zijn (zie NOS). De spelers verdienen daar een stuk beter dan in Nederland. Misschien kunnen over een aantal jaren wel weer Braziliaanze spelers aantrekken of is dat positief bekeken?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:13:
Nee ik ben zo'n type die vind dat je je gewoon dient te gedragen in een stadion en dan maar dient na te denken over de ''cultuur'' verschillen als dat mogelijke gevolgen kan hebben voor je club.
Dat geldt dus niet twee kanten op? Wij moeten continu de racisten in de wereld in de gaten houden en onze tradities aanpassen op het moment dat ze iets doen wat lijkt op onze tradities?
Verder ligt de waarheid van dit verhaal in het midden. Gervinho komt niet van de andere kant van het veld aansprinten. Op het moment dat Gervinho volgens mij een inworp meekrijgt of iets dergelijks staat hij al aan de linkerkant. Uiteraard ben ik het met je eens dat je niet gericht 20 meter kan gooien. Als er in Italië in diverse wedstrijden racistische uitingen naar zwarte spelers gegooid /gezegd worden, dan kan je je toch ook voorstellen dat een banaan, daar dan iets met je doet of niet? Of moet Gervinho eerst marktonderzoek komen doen hoe dit geinterpreteerd moet worden in de nederlandse stadions?
Kijk het nog maar eens terug, dan zie je dat Gervinho de banaan echt op moet zoeken, hij stond aan de andere kant van het veld opgesteld (links/centraal voorin terwijl de banaan ergens ver achter zn rechtsback lag). Gervinho heeft zelf achteraf verklaard dat de scheidsrechter hem er op wees omdat hij het zelf niet door had. Het is de scheidsrechter die racistisch is door te stellen dat die banaan wel voor die zwarte bedoeld zal zijn.

Gervinho mag doen wat hij wil om de scheidsrechter en de wedstrijd te beinvloeden, dat hoort bij het spel. De UEFA doet echter ruim 2 maanden onderzoek en mag dan inderdaad wel even een van de brieven van oud spelers lezen of even een snelle Google search doen voordat ze met zo'n conclusie komen.
Mijn oproep tot gewoon boerenverstand te gebruiken is uiteraard te veel gevraagd. Boetes zijn altijd onzin als dit in Nederland voorkomt. Want de vette aso's moeten gewoon kunnen blijven doen wat ze al jaren doen. Puinzooi maken en het voor de rest verpesten.
Grappig dat mensen die roepen dat het boerenverstand gebruikt moet worden daar zelf zelden in slagen. Gebruik dan eens dat boeren verstand om in te zien dat deze banaan helemaal niks met "vette aso's" te maken heeft. In het ergste geval is het naief, maar dan nog ga je er vanuit dat het deze mensen is kwalijk te nemen dat ze zich niet bewust waren van de overgevoeligheid van de UEFA. Verder is natuurlijk de onterechte mediastorm al straf genoeg voor naïviteit.

Overigens is het ook racistisch dat voorbij wordt gegaan aan het feit dat er ook donkere supporters meedoen aan deze acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Volgens mij is dat boerenverstand bij jou dan niet aanwezig (sorry als je op de man gaat spelen doe ik dat ook)

Die feiten die jij allemaal opnoemt die zie ik overigens nergens terug? Die komen zeker van Feyenoorders af (misschien om het hagje van Feyenoord te redden). Alsof Gervinho ook vanaf de andere kant van het veld die banaan achter de reclame borden ziet liggen? Inderdaad makkelijk om de scheidsrechter dan maar voor racist uit te maken. In plaats van de mensen die zouden kunnen nadenken dat er mensen gekwetst kunnen raken omdat er in alle andere competities in ongeveer de hele wereld bananen sowieso wel als racistisch bedoeld zijn.

Maar nee dat moet Gervinho of de scheids allemaal weten hoe dit bij Feyenoord er aan toegaat. Als het zoals je zelf al aangaf om een strandbal was gegaan dan was er helemaal niks gebeurd. Met een banaan weet je dat je problemen over jezelf kan af roepen.

Ik blijf het nog steeds echt dom vinden van de supporters, aangeacht welke straf er uiteindelijk aan gehangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Als het een opblaasbare penis was geweest dan hadden ze nog minder problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

8 van de 11 spelers van Feyenoord die wedstrijd waren "gekleurd" :w Over boerenverstand gebruiken gesproken. Veel zwarter dan een Manu krijg je ze niet hoor.

In de Kuip zie je ook veel spandoeken met apen. Ook maar snel wegdoen

Afbeeldingslocatie: http://renenl.com/feyenoord/bokito-shall-not-be-moved.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.adofans.nl/CMS/img/uploads/20102011/wedstrijdfotos/1011-com16-fey-ado/1011-com16-fey-ado-007.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door PWM op 28-04-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

*knip* Iets met pot en ketel. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Señor Sjon op 30-04-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Om maar weer over voetbal te praten:

Poll: Wie DENK je dat wint
Groningen
Zwolle
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=394428&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie HOOP je dat wint
Zwolle
Groningen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=394429&layout=2&sort=prc

Hopelijk een mooie middag :)
Je zou wel bij de UEFA kunnen werken :+

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 30-04-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Nee zet die gekleurde Feyenoord bril zo groot als 2 autobanden eens af.

Nog een keer dan:

Het gaat me helemaal niet om de straf of consequenties die de uefa overal aan hangt (Misschien dat jullie dan wel met een iets normalere kijk op mijn suggesties kunnen ingaan).

Het gaat mij er alleen om dat zowel speler van as roma als ook de scheidsrechter dit als discriminatie kunnen interpreteren omdat overal in de wereld, hoe erg dat ook is, bananen over het algemeen geïnterpreteerd worden als racistisch tegen donkere spelers (ook hier geef ik geen waardeoordeel over, of die interpretatie terecht is of niet)

Mijn boerenverstand opmerking gaat er over, dat je dit van te voren kunt weten (over de mogelijke interpretatie) en dat het dan met enig nadenken misschien uit voorzorg beter achterwege gelaten kan worden door bijv. dan maar iets o zo geweldigs met strandballen te gaan doen i.p.v. met opblaasbananen.

Ik zal dat dan milder samenvatten als: minder slim, omdat je weet dat indien er iemand wat over opmerkt, je onderzoeken aan je broek hebt hangen.

De cultuurverschillen zijn beperkt en mijn inziens dus minder relevant: stel er gooit iemand een echte banaan naar een donkere speler. Of dat nu bij Feyenoord, VVV, Bayern of Real gedaan wordt. Overal zal dit geinterpreteerd worden als racistisch. Dat er in dit geval niet gegooid zou zijn geworden maar dat het er al ligt, kan voor de speler / scheids toch geassocieerd worden met vermeend racistisch gedrag (nogmaals: vandaar mijn opmerking over het niet doen van dit soort praktijken, doe dit dan met voorwerpen waarmee je geen problemen kunt krijgen)

Verder wil ik er niets aan af doen of ongefundeerd spuien. Het is geen anti Feyenoord zaak van mijn kant. En zou dit bij elke andere club ook zo onderbouwen. Als je alleen vanuit Feyenoord oogpunt redeneert kun je zeggen dat dit vaker gebeurd bij Feyenoord en dus niet racistisch is. Dit zie ik dan meer als inside information en onderstreept uiteraard wel terecht dat het onderzoek niet goed is uitgevoerd. Echter heb ik het vooral over voorkomen ipv genezen (of in dit geval feitelijk onterecht op de blaren zitten) Dezelfde blaren die je door dat ''boeren verstand'' iets beter in te zetten toch had kunnen voorkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Chrosser op 28-04-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 15:34
Was dit filmpje al voorbij gekomen:
https://twitter.com/Raythered/status/592322325254676480

Snap nu wel waarom Vermeer deze bal niet had. Rare curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:37:
Volgens mij is dat boerenverstand bij jou dan niet aanwezig (sorry als je op de man gaat spelen doe ik dat ook)

Die feiten die jij allemaal opnoemt die zie ik overigens nergens terug? Die komen zeker van Feyenoorders af (misschien om het hagje van Feyenoord te redden). Alsof Gervinho ook vanaf de andere kant van het veld die banaan achter de reclame borden ziet liggen?
Niemand zegt dat hij achter de reclame borden lag. Maar Gervinho heeft zelf gezegd dat hij er door de anderen op werd gewezen. Het was ook duidelijk in beeld.

Verder snap ik niet wat je wil lezen, omdat iedereen de wedstrijd en het moment heeft gezien (live op tv en uitvoerig herhaald). Geef je hier nu gewoon toe dat je het zelf niet gezien hebt maar wel een mening hebt?
Maar nee dat moet Gervinho of de scheids allemaal weten hoe dit bij Feyenoord er aan toegaat. Als het zoals je zelf al aangaf om een strandbal was gegaan dan was er helemaal niks gebeurd. Met een banaan weet je dat je problemen over jezelf kan af roepen.
Nogmaals, niemand zegt wat jij hier zegt. De UEFA moet beter weten, die hebben immers een uitgebreid onderzoek gedaan.
Ik blijf het nog steeds echt dom vinden van de supporters, aangeacht welke straf er uiteindelijk aan gehangen wordt.
Jammer dat je je vooroordelen over "vette aso's", zonder dat je het moment hebt gezien, niet wil bijstellen nadat je op de feiten bent gewezen. Zal wel door je boerenverstand komen.

De actie is 20 jaar lang geen probleem geweest. Deze supporters zijn net zo dom als boeddhisten die hakenkruizen op hun tempels schilderen. Andere culturen en het is nergens voor nodig om plaats te maken voor een cultuur van haat en racisme. Laten we trots zijn op de culturele verschillen ipv de racistische associatie in oost en zuid Europa als superieur te bestempelen.

Straks ga je nog roepen dat Feyenoord supporters beter moeten weten als ze een boete krijgen voor het "Hand in Hand" omdat dat een melodie gebaseerd is op een Duitse strijdlied. En spandoeken van Bokito kunnen niet meer omdat men dat mogelijk met racisme associeert. Klappen doet mensen aan oorlog denken.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 28-04-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:34:
Het gaat mij er alleen om dat zowel speler van as roma als ook de scheidsrechter dit als discriminatie kunnen interpreteren omdat overal in de wereld, hoe erg dat ook is, bananen over het algemeen geïnterpreteerd worden als racistisch tegen donkere spelers (ook hier geef ik geen waardeoordeel over, of die interpretatie terecht is of niet)
Dat zeg ik, dan kan je die Apen op die doeken ook wel weghalen. Apen zijn, nog meer dan bananen (wat die zijn er maar van afgeleid) gebruikt om onze zwarte medemens te beledigen.

Hoezo zou je van een opblaasbanaan wel boos kunnen worden, en apenspandoeken niet? Waar is dit grens dan ergens gelegd?

Mensen die boos willen zien, zullen boos zien. Daar verander je niets aan, maar dat is geen reden om je dan maar aan te passen aan de grillen van die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Zie hierboven.

En hou op met die boeddhisten vergelijking te maken die gaat echt helemaal nergens over.
Dat jij overal maar vanuit gaat kan ik niks aan doen. Jij leest tenslotte ook maar wat je wil lezen.
Zo te lezen heb je het rapport al helemaal inhoudelijk bestudeerd en ben jij de onafhankelijke adviescommissie die het beter weet dan een rechter.

Ik heb de wedstrijd overigens gewoon live gezien. Het blijft gewoon voor interpretatie vatbaar. Ik neem mijn woorden hierbij voor vette aso's terug. Minder slim wil ik het wel blijven noemen.

@PWM hier ben ik het dus niet mee eens. Een aap op een spandoek is niet per definitie een racistische afbeelding. Dit kan net als een olifant, leeuw of wat voor dier ook symbool staan voor de kracht of eigenheid van dat beest. Daarbij zie je in deze casus nergens anders ter wereld spandoeken met apen erop die racistisch bedoeld zijn en min of meer als ''maatstaf'' gebruikt worden. Bij bananen op een spandoek geldt bovenstaande idem dito. wel als deze op het veld gegooid worden of in de buurt van spelers komt te liggen (niet per definitie, wel voor interpretatie)

[ Voor 38% gewijzigd door Chrosser op 28-04-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:45:
Het blijft gewoon voor interpretatie vatbaar.
Als de UEFA wat moeite had gedaan dan moet de conclusie zijn dat het niet voor interpretatie vatbaar is. De banaan is niet naar Gervinho gegooid en het is een commerciële actie die al langer gedaan wordt. Ik ga er mee akkoord dat in sommige verknipte breinen de link met racisme gelegd wordt maar de UEFA heeft uitgebreid onderzoek kunnen doen en dan is er maar één conclusie mogelijk: géén racisme.

En ik ben iemand die doorgaans best wel met een negatieve blik naar dit soort dingen kijkt maar het kwam ook bij mij geen moment op dat het racisme was. Op het moment dat de scheids naar die banaan keek moest ik echt minuten nadenken voordat ik de racisme-link legde. Dat gold ook voor de verslaggever overigens.

[ Voor 68% gewijzigd door D-e-n op 28-04-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:45:
wel als deze op het veld gegooid worden of in de buurt van spelers komt te liggen (niet per definitie, wel voor interpretatie)
Hij lag tenminste 100 meter van de betreffende speler. Die stond linksbuiten/spits toen hij er op werd gewezen terwijl de banaan rechts achter een stuk achter de corner vlag lag, en daar bovendien al een hele tijd lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Het spijt me, ben het toch nog steeds niet met je/jullie eens.

De link die je me geeft, ondersteund mijn inziens echt nog steeds mijn verhaal. Of er nu iemand iets gegooid heeft of dat het er al ligt, de interpretatie van de speler en scheids (of hij er nu op gewezen wordt of niet)
is dus duidelijk in het nadeel van Feyenoord. De keuze om dit racistisch op te pakken is denk ik gevormd door de incidenten die in alle competities plaatsvinden.

Dan kun je dat toch beter achterwege laten? Dat er dan blijkbaar geen goed onderzoek gedaan wordt en er verkeerde conclusies aan gehangen worden kan ik verder niets aan veranderen. Dat is natuurlijk wel hartstikke balen. Ondanks de woorden die Eric Gudde er aan toevoegt (zijn woord tegen dat van de uefa).

Enige wat ik nog steeds aan wil geven is dat je er over moet nadenken wat slim is om te doen. Of te voorkomen dat er iets mee gedaan kan worden.

Ik ben de discussie langzaam aan wel moe en ik hou er hierna ook over op. Jullie je mening, ik mijn mening. Maar wil wel nog een ander voorbeeld aanhalen dan dat boeddhistische (die echt mank is mijn inziens)

Als je met 4 vrienden in de auto op pad bent en je vrienden hebben allemaal flessen bier in de handen en zuipen zichtbaar voor de ogen van een agent, dan zal die je zo goed als altijd aanhouden met de gedachte dat je niet onder invloed van alcohol mag rijden. Echter blijkt na onderzoek(test) dat de bestuurder zelf niet gedronken heeft en krijgt daarom geen boete.

Echter projecteer je dit op de hele casus, dan is er tijdens dat laatste gedeelte, het onderzoek, een scheve conclusie uitgekomen (Feyenoord een boete ipv vrijspraak). De aanleiding is echter correct aangezien het om vermeend racistisch gedrag zou kunnen gaan. Mijn statement van alles is dat als je wil voorkomen aangehouden te worden je die vrienden niet opzichtig in de auto moet laten drinken.

[ Voor 3% gewijzigd door Chrosser op 28-04-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* hou het vriendelijk. Lees je een beetje in. Kom je er vanzelf achter wanneer en waarom die bananen in de 12-de minuut omhoog worden geworpen in menig vak. In Rome waren het overigens strandballen.

[ Voor 2% gewijzigd door Señor Sjon op 28-04-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Edit: ik ga er toch niet meer op in. Ik ben er, onbewust op dat moment, in het begin wat te hard ingegaan waardoor de argumenten misschien als agressief zijn overgekomen op bepaalde mensen hier. Dat was niet mijn bedoeling. Ik heb mijn mening ook beter proberen te onderbouwen naarmate de discussie verder geraakte. Jammer dat RepeP dan na alle discussie alsnog op de man moet gaan spelen. Leuk van je. Vooralsnog blij ik bij mijn statement. Lees voor het gemak de laatste post die is het ''zachtst'' omschreven wat ik er van vind. Doe er voor rest mee wat je wil.

@P.O. Box: helemaal eens.

[ Voor 120% gewijzigd door Chrosser op 28-04-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:15:
Of er nu iemand iets gegooid heeft of dat het er al ligt, de interpretatie van de speler en scheids (of hij er nu op gewezen wordt of niet)
is dus duidelijk in het nadeel van Feyenoord. De keuze om dit racistisch op te pakken is denk ik gevormd door de incidenten die in alle competities plaatsvinden.
Ik vind het overdreven, maar inderdaad niet gek dat de speler / scheidsrechter een interpretatie van racisme heeft van een opblaasbanaan. Prima. Scheids confisceert het ding en maakt een rapport op. So far no problem.
Maar dat daarna een onderzoekscommissie/tuchtcommissie tot de conclusie komt dat het hier daadwerkelijk racisme betreft blijft echt te zot voor woorden... er is geen enkele hoor / wederhoor geweest... het overnemen van de scheidsrechters-interpretatie, die overduidelijk niet een juiste interpretatie is (maar soit, dat kan gebeuren), slaat ergens op, en had overigens ook niet zo lang hoeven duren... dat had ook een paar dagen later wel gekund...

het weken laten wachten op een uitspraak insinueert dat er sprake is van enig onderzoek, de uitspraak bewijst echter 100% dat er geen enkel onderzoek is gedaan.. anders was de uitspraak niet deze uitspraak geweest.... (en ter info (dit is geen argument, maar wilde het toch even noemen): mijn favoriete club is Ajax, dus in mijn geval geen roze autobanden bril).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 15:39

Frituurman

Mjam!

P.O. Box schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:32:
[...]

Ik vind het overdreven, maar inderdaad niet gek dat de speler / scheidsrechter een interpretatie van racisme heeft van een opblaasbanaan. Prima. Scheids confisceert het ding en maakt een rapport op. So far no problem.
Maar dat daarna een onderzoekscommissie/tuchtcommissie tot de conclusie komt dat het hier daadwerkelijk racisme betreft blijft echt te zot voor woorden... er is geen enkele hoor / wederhoor geweest... het overnemen van de scheidsrechters-interpretatie, die overduidelijk niet een juiste interpretatie is (maar soit, dat kan gebeuren), slaat ergens op, en had overigens ook niet zo lang hoeven duren... dat had ook een paar dagen later wel gekund...

het weken laten wachten op een uitspraak insinueert dat er sprake is van enig onderzoek, de uitspraak bewijst echter 100% dat er geen enkel onderzoek is gedaan.. anders was de uitspraak niet deze uitspraak geweest.... (en ter info (dit is geen argument, maar wilde het toch even noemen): mijn favoriete club is Ajax, dus in mijn geval geen roze autobanden bril).
Dat komende van een Ajacied. :)

Maar dat dus. Ik snap de redenatie van scheidsrechter ook prima. En daarmee ook het initiële onderzoek ook. Maar de conclusies van dit onderzoek raken kant nog wal, waardoor de straf buitenproportioneel is. Het heeft gewoon niets met racisme te maken. Lijkt me een beetje op hetzelfde verhaal als wanneer er een handsbal is gemaakt. Wanneer is het bewust en wanneer onbewust? Alleen is hier wel heel erg makkelijk (voor iemand met gemiddelde kennis van Google) om aan te tonen dat het niet om een racistisch gebaar gaat, maar om een ludieke actie.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Erg tragisch, de overleden persoon op de A2 was de vrouw van Patrick Lodewijks. Heftig om te horen, zag Lodewijks vanochtend vlak voor de training nog bij de Kuip, iets later reed hij met iemand weg en kregen we te horen dat de training was afgelast vanwege omstandigheden. Heel veel sterkte aan Patrick, familie, vrienden en andere nabestaanden!

[ Voor 11% gewijzigd door JST94 op 29-04-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Luxicon schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:20:
Het schijnt dat de Braliaanse clubs zo goed als bankroet zijn (zie NOS). De spelers verdienen daar een stuk beter dan in Nederland. Misschien kunnen over een aantal jaren wel weer Braziliaanze spelers aantrekken of is dat positief bekeken?
Diverse clubs daar zweven al jaren aan de rand van een faillissement. De corruptie daar is echt absurd.
Daarnaast werd het ook verwacht dat na het WK veel clubs daar in de problemen zouden komen.

Paar jaar voor het WK las ik een artikel, In de jaren voor het WK zijn de sponsor bedragen daar geëxplodeerd. Bedrijven die zich bij de clubs wilden inkopen om op die manier rechten te verkrijgen voor het WK.
Ook omdat men er vanuit ging dat de competitie daar onderweg naar het WK flink meer internationale aandacht zou krijgen.

Men nam toen aan dat na het WK de bedragen omlaag zouden gaan zodra de contracten af zouden lopen.

De situatie word nog erger gemaakt doordat er zoveel investeringsmaatschappijen zoals Doyen in Brazilie actief zijn. Wanneer een speler vertrekt uit Brazilie voor 40mln dan krijgt de club daar meestal maar een fractie van. En wanneer dat soort bedrijven verboden worden in Europa zal de situatie nog erger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
PWM schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:17:
Om maar weer over voetbal te praten:

Poll: Wie DENK je dat wint
Groningen
Zwolle
[afbeelding]

Poll: Wie HOOP je dat wint
Zwolle
Groningen
[afbeelding]

Hopelijk een mooie middag :)

[...]

Je zou wel bij de UEFA kunnen werken :+
Van mij mag de beste winnen, maar lichte voorkeur voor PEC.
Vind het wel knap waar die club vandaan is gekomen en nu staat en gun het Ron Jans wel met z'n blije kop :D Daarbij vind ik Van de Looi een naar mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:13

jeka

Support your local club.

Ik vind juist Ron Jans een naar mannetje. Met zijn achterbakse glimlach. Maar ik ben ook een beetje bevooroordeeld :P

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Liever PEC dan de stervende zwanen van Groningen. Maar ook ik ben bevooroordeeld :+

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 16:17
Ik hoop op een spannende 4-3, met een lichte voorkeur voor de club die de beker nog nooit gewonnen heeft, precies om die reden.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:04

Niku

Alagaesii

jeka schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:34:
Ik vind juist Ron Jans een naar mannetje. Met zijn achterbakse glimlach. Maar ik ben ook een beetje bevooroordeeld :P
Ron Jans een naar mannetje? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Niku schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:14:
[...]

Ron Jans een naar mannetje? Vreemd.
Één van de weinige trainers die consequent de juiste analyse van een wedstrijd maakt, prestatie van zijn eigen team relativeert, motiverend overkomt, en als geen ander de underdogpositie te gelde weet te maken.

En sympathiek, innemend en met gevoel voor humor en zelfspot.

Jammer dat hij nog niet bij een topclub aan de slag is geweest - of je zou Standard daar onder moeten scharen.

En, niets menselijks is hem vreemd, zoals uitbarstingen, en hij weet dan ook weer eerlijk voor uit te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 30-04-2015 15:28 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

CR1691 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:40:
Liever PEC dan de stervende zwanen van Groningen. Maar ook ik ben bevooroordeeld :+
+1 :+ Ben nooit zo haatdragend, maar na het damesballet van Groningen afgelopen zondag, ga ik 100% voor Zwolle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Volgens mij was het Achabar die twee keer als een stervende zwaan naar de grond ging. En Manu kan er ook wat van.
Dat van Lindgren wil ik ook niet goed praten maar wat Boulahrouz deed was ook niet al te slim. Maar dit is een groen witte tegen een rood witte bril discussie.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:10
jeka schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:55:
Volgens mij was het Achabar die twee keer als een stervende zwaan naar de grond ging. En Manu kan er ook wat van.
Dat van Lindgren wil ik ook niet goed praten maar wat Boulahrouz deed was ook niet al te slim. Maar dit is een groen witte tegen een rood witte bril discussie.
Gelukkig hebben zo'n spelers nooit bij Ajax gevoetbalt..

Rent weg..

---

Maar serieus: Het is te hopen dat het een leuke voetbalpot wordt en met het oog op volgend seizoen is het ook moeilijk te zeggen wie het beste Europa in kan. Beide ploegen werden vroeg uitgeschakeld (al had PEC wel een zware tegenstander), maar Groningen had gewoon moeten winnen tegen Aberdeen. Verder zullen er bij beide teams wat spelers weggaan en staat PEC Zwolle er financieel wel wat minder voor dan dat Groningen staat. Ik denk dat het serieus een 50/50 duel gaat worden, het zal alle kanten opkunnen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 22:44
PWM schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:29:
[...]

+1 :+ Ben nooit zo haatdragend, maar na het damesballet van Groningen afgelopen zondag, ga ik 100% voor Zwolle :)
Toch mooi hoe een gekleurde bril het beeld van die situatie kan tekenen. ;)

Ik keur absoluut niet goed wat Lindgren heeft gedaan, maar kan er mee leven omdat het een uitstekende spiegel voorhield aan wat een aantal Feyenoorders zondagmiddag liet zien. Met name Achabar en Manu. Dus Boulahrouz mag het einde van het seizoen ff aan hen danken.
Wat dat betreft hebben die nog genoeg te leren van Kazim, hard in de duels en geniepig, maar niet zeiken als Botteghin of Lindgren ff wat terug deden en gewoon een handje en knuffel na de wedstrijd. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Gynnad schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:14:
[...]

Gelukkig hebben zo'n spelers nooit bij Ajax gevoetbalt..

Rent weg..

[..]
De grootste/beste daarin kwam van Groningen af ;)

Wel een beetje in de bekersfeer blijven

[ Voor 9% gewijzigd door Afvalzak op 01-05-2015 09:00 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Afvalzak schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:58:
[...]

De grootste/beste daarin kwam van Groningen af ;)

Wel een beetje in de bekersfeer blijven
En wat hebben ''we" hard geprobeerd hem daar vanaf te helpen en toen het eindelijk een beetje klaar was met dat gerol, was zijn naam al gemaakt en moest zijn been doormidden voordat hij de vrije trap/pingel mee kreeg.
Kan me nog wel een trap van JP de Jong herinneren, vol op het bovenbeen van Luis, noppen stonden erin, maar de scheids zei: Mooie duik Luis, doorgaan. :P :D

Toch een mooi verhaal, toen Luis hier -iets te dik, iets te jong, iets te verlegen- binnen kwam, zei hij in zijn eerste interview: Ik ga naar Barcelona.
lachen joh, een speler van FC Groningen die bij Barcelona (of vergelijkbaar) terecht komt is vrij uniek (Robben, Koeman en ?????).
En dan het toch gewoon redden he, prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
nevermind ik las te snel ;)

@hieronder: ik zag het zelf al :)

[ Voor 133% gewijzigd door P.O. Box op 01-05-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
P.O. Box schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:16:
[...]

Robben? die ging naar Real hoor
Of vergelijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
P.O. Box schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:16:
[...]

Robben? die ging naar Real hoor
"bij Barcelona (of vergelijkbaar)"

;)

Ik kan me echt verder ook niemand herinneren die vergelijkbare clubs heeft gehad. Al gaat het wat mank natuurlijk. Erwin Koeman speelde bij PSV en KV Mechelen wat indertijd hele grote clubs waren en Ronald Koeman ging naar een Barcelona dat toen pas groots werd. Eerder gingen volgens mij ook wel spelers naar Ajax in de jaren 90 wat toen Europees gezien ook een grote club was.
En toen Robben naar bv Chelsea ging werden de contouren van een topclub pas zichtbaar en Arjen werd daar in zijn eerste seizoen al kampioen.

Wat ik maar wil zeggen eigenlijk :+ is, dat het niet zo heel normaal is dat een speler vanaf Groningen uiteindelijk bij een hele grote club terecht komt (op dat moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Zeker goeie zaak voor psv. Is een speler die ze de afgelopen jaren hebben gemist.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Third party ownership is vanaf vrijdag verboden.

Dit betekend dus dat een investeringsmaatschappij niet meer de transfer rechten op een speler kan bezitten.

De UEFA en FIFpro proberen nu nog dat alle bestaande overeenkomsten nietig verklaard worden.
Aan de andere kant proberen de investeringsmaatschappijen dit besluit van de FIFA nietig verklaard te krijgen.

Ik vind het zelf een stap in de goede richting, maar ik ben bang dat de echt rijke investeringsfondsen clubs gaan kopen en dan de transfer rechten van de speler via de club laten lopen en ze gewoon verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De praktijk leert dat er altijd wel een loophole te vinden is. Tot nu toe zijn de meeste goed bedoelde maatregelen wel op een manier. Ze zullen nu ook wel wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PWM schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:25:
De praktijk leert dat er altijd wel een loophole te vinden is. Tot nu toe zijn de meeste goed bedoelde maatregelen wel op een manier. Ze zullen nu ook wel wat vinden.
Ja ze willen er actief op zitten en de gaatjes dichten. Maar stel Doyen koopt een goedkope club voor een paar miljoen, zoals ADO, en pompt er flink geld in. Spelers die niet aan bod komen vanwege concurrentie of die te goed zijn worden massaal verhuurd om dan uiteindelijk met winst verkocht te worden.

Daar kan de UEFA of FIFA niets aan doen want veel clubs doen dit.

En waar ik dan op doel is dat de nieuwe eigenaar van ADO veel samen werkt met investeringsbedrijven en dat de evenementen die ze in het verleden georganiseerd hebben (zoals Supercups) mogelijk gemaakt werden via externe investeerders.

Dus ik heb zelf een beetje het gevoel dat ADO puur gekocht is omdat ze wisten dat deze nieuwe regel eraan zat te komen en dat bedrijven zoals Doyen spelers gaan kopen via ADO.

En dat dit de reden is waarom de nieuwe eigenaar er nog niet zo veel geld in gepompt heeft. Omdat hij zat te wachten tot deze nieuwe regel er doorheen geduwd zou worden. En dat hij nu een lijntje zit uit te gooien naar investeerders zoals Doyen.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 01-05-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:06:
Edit: ik ga er toch niet meer op in. Ik ben er, onbewust op dat moment, in het begin wat te hard ingegaan waardoor de argumenten misschien als agressief zijn overgekomen op bepaalde mensen hier. Dat was niet mijn bedoeling. Ik heb mijn mening ook beter proberen te onderbouwen naarmate de discussie verder geraakte. Jammer dat RepeP dan na alle discussie alsnog op de man moet gaan spelen. Leuk van je. Vooralsnog blij ik bij mijn statement. Lees voor het gemak de laatste post die is het ''zachtst'' omschreven wat ik er van vind. Doe er voor rest mee wat je wil.

@P.O. Box: helemaal eens.
Op de man spelen van mijn kant? Als het zo over kwam weet dan dat dat bepaald niet mijn intentie was. Ben daar bepaald niet de persoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Weet iemand toevallig waar ik een legale stream kan vinden van de bekerfinale (ik ben gewoon in NL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
Zo te zien zendt Fox 'm uit, maar moet je voor de stream een abonnement hebben :X Ben verder niet bekend met andere legale opties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 13:09
Fox zendt gewoon uit op hun publieke kanaal, toch? Met Ziggo/UPC zou je de Horizon app kunnen gebruiken, dat werkt in bijv. het ziekenhuis ook prima (zeg ik als Ziggo abonnee). Legale stream lijkt er niet te zijn.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Arjan90 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:49:
Fox zendt gewoon uit op hun publieke kanaal, toch? Met Ziggo/UPC zou je de Horizon app kunnen gebruiken, dat werkt in bijv. het ziekenhuis ook prima (zeg ik als Ziggo abonnee). Legale stream lijkt er niet te zijn.
Open kanaal Fox inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Nog iemand die de op de Grote Markt in Groningen naar de wedstrijd gaat kijken?
't Begint nu al aardig vol te lopen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Remcom00 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:11:
Nog iemand die de op de Grote Markt in Groningen naar de wedstrijd gaat kijken?
't Begint nu al aardig vol te lopen.
Nu al? 8)7

Ik was wel van plan heen te gaan, behalve als het echt hard gaat regenen. Leuk Groningen aanmoedigen... maar ondertussen stiekem een beetje Zwolle-supporter zijn. :P Ach, beide clubs gun ik het wel, leuke ploegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hup Zwolle :+

Hoewel, als ik deze zie (lichtelijk nsfw): zou ik zeggen een doelpuntloos gelijkspel.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 03-05-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PWM schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:44:
Hup Zwolle :+

Hoewel, als ik deze zie (lichtelijk nsfw): zou ik zeggen een doelpuntloos gelijkspel.
offtopic:
Ik zou zeggen 2-2 :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 15:34
Jammer van het slechte weer: http://www.groningencam.nl/
Maar rond 18:00 lijkt het op te klaren. Alle aanwezigen veel plezier gewenst. Ik verwacht een leuke wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Fleximex schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:01:
Maar rond 18:00 lijkt het op te klaren. Alle aanwezigen veel plezier gewenst. Ik verwacht een leuke wedstrijd.
Voor de aanwezigen wat lastig, maar voor het voetbal kan het juist wel voor wat spektakel zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Fleximex schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:01:
Het staat er hoe dan ook stampvol. Nouja, ik ga het toch proberen :) Regen is maar een klein beetje en houdt gauw genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hopelijk gaat het Groningen wat beter af dan hun spandoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Volgens mij gaat de zon nu schijnen in Rotterdam.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
PWM schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:57:
Hopelijk gaat het Groningen wat beter af dan hun spandoek :+
Was het spandoek van Zwolle die van groningen ging wel goed :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32

Vuvuzela

My spire is forming

Vermakelijk tot nu toe d:)b

Blij dat ajax niet mee doet :+

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Vuvuzela schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:31:
Vermakelijk tot nu toe d:)b

Blij dat ajax niet mee doet :+
Idd, leuke pot, voor mijn gevoel kan het echt beide kanten opgaan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 15:00
Beide ploegen aan elkaar gewaagd. Ik gun het Groningen net wat meer omdat hun prijzenkast nog leeg is.

En Zwolle heeft hem vorig jaar ook al gewonnen 😀

[ Voor 22% gewijzigd door Vlassie1980 op 03-05-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:03
bobsquad schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:31:
[...]

Was het spandoek van Zwolle die van groningen ging wel goed :>
Of verwees "daar zijn we weer" na die ene keer dat Groningen kans had op een (beker)prijs van al die jaren terug? :+

Open wedstrijd verder, gaat redelijk gelijk op. Beide lijken wat voorzichtig te spelen om geen tegengoal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
PEC gaat slecht om met de ruimte voorin. Dat moet echt beter.

Ah, meneer met een bezem op z'n hoofd scoort.

[ Voor 28% gewijzigd door Luxicon op 03-05-2015 19:23 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Woohooo! \o/

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
;(

Precies, nu kan er eindelijk gevoetbald worden :P

[ Voor 92% gewijzigd door Yemoke op 03-05-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zou toch jammer zijn als zo'n doelpunt de beslissing levert. Maar, nog een leuk half uur te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zet em pas net aan, maar zit die commentator in een blik ofzo?

Edit: Op fox1 klinkt ie wel normaal dus dan die maar aan.

[ Voor 32% gewijzigd door toolkist op 03-05-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

IMHO is dit overigens niet een "van richting veranderd schot", maar gewoon een eigen doelpunt. Broerse ging bewust voor die bal op zijn voet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PWM schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:26:
IMHO is dit overigens niet een "van richting veranderd schot", maar gewoon een eigen doelpunt. Broerse ging bewust voor die bal op zijn voet
Hij is niet voor niets ex FC Groningen :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Pff, als ik zie hoe Zwolle met de kansen omgaat, kan de wedstrijd nog 2 dagen duren voordat ze scoren.

EDIT: Nouja, maakt ook niet meer uit :+

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 03-05-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Wel verdomme ik had nog wel zin in een feestje, weer die verlepte kapsel gast ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 15:00
Gespeeld! Leuk voor Grunn☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Afgelopen. 8)7

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
PWM schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:32:
Pff, als ik zie hoe Zwolle met de kansen omgaat, kan de wedstrijd nog 2 dagen duren voordat ze scoren.

EDIT: Nouja, maakt ook niet meer uit :+
Wat dat betreft lijkt het net die andere club die regelmatig in de kuip speelt :+

2-0!!!!
Pagina: 1 ... 47 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015