Als het echt daar voor is...De Feyenoord-fans maakten zich, volgens de UEFA, schuldig aan racistisch gedrag door een plastic banaan op het veld te gooien

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 27-04-2015 15:46 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Als het echt daar voor is...De Feyenoord-fans maakten zich, volgens de UEFA, schuldig aan racistisch gedrag door een plastic banaan op het veld te gooien
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 27-04-2015 15:46 ]
Vitesse heeft geen stadion, ze huren het van de gemeente. Dezelfde constructie heeft Ajax met de ArenA.bwerg schreef op maandag 27 april 2015 @ 01:07:
[...]
Ik zal het nog een keer zeggen: Vitesse heeft een relatief groot stadion, vergeleken met het aantal inwoners in de stad/regio. Bij de bouw is er ook rekening gehouden met het geven van concerten, i.t.t. de meeste andere stadions (alleen de kuip en de arena verder?). Dat er veel lege stoelen zijn zegt dus helemaal niks.
Is de Arena echt eigendom van de gemeente? Ik dacht dat deze een apart bedrijf was en dat de gemeente de grootste aandeelhouder is.14ml337 schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:52:
[...]
Vitesse heeft geen stadion, ze huren het van de gemeente. Dezelfde constructie heeft Ajax met de ArenA.
Sorry, je hebt gelijk. Dat was ik er vergeten bij te vermelden.Deadsy schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:54:
[...]
Is de Arena echt eigendom van de gemeente? Ik dacht dat deze een apart bedrijf was en dat de gemeente de grootste aandeelhouder is.
Nou, dan is er geheel geen opkomst bij Ajax en Vitesse, en zijn de gemeenten Amsterdam en Arnhem heel populair, ook goed.14ml337 schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:52:
[...]
Vitesse heeft geen stadion, ze huren het van de gemeente. Dezelfde constructie heeft Ajax met de ArenA.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Pfffff.... met alle respect, lik je wonden en wees gelukkig met de uitspraak. Met zoveel tuig wat zich niet weet gedragen is dit echt een minimale straf. Serieus, gezien alles wat is voorgevallen in Rome mag je je handen dichtknijpen. Belachelijk lage straf uiteindelijk. Met zo'n aanhang wat zich niet weet te gedragen mag je blij zijn met een wedstrijd zonder publiek...PWM schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:25:
Schande zo'n UEFA. Feiten doen niet ter zake, straf stond al vast. Misselijke mensen.
Jammer dat Feyenoord niet de ballen zal hebben dit echt aan te vechten bij een rechter, aangezien de UEFA dat recht afstraft.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Wat er in Rome is gebeurd zou nu juist dus eigenlijk niet ter zake mogen doen.Han schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:04:
[...]
Pfffff.... met alle respect, lik je wonden en wees gelukkig met de uitspraak. Met zoveel tuig wat zich niet weet gedragen is dit echt een minimale straf. Serieus, gezien alles wat is voorgevallen in Rome mag je je handen dichtknijpen. Belachelijk lage straf uiteindelijk. Met zo'n aanhang wat zich niet weet te gedragen mag je blij zijn met een wedstrijd zonder publiek...
Dus als je onterecht wordt veroordeelt voor racisme moet je dat maar slikken? Wereld op zijn kop. De hele wereld weet dat het niets met racisme te maken heeft behalve de hoge heren bij de UEFA. Zoals PWM stelt, dit is doorgestoken kaart.Han schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:04:
[...]
Pfffff.... met alle respect, lik je wonden en wees gelukkig met de uitspraak. Met zoveel tuig wat zich niet weet gedragen is dit echt een minimale straf. Serieus, gezien alles wat is voorgevallen in Rome mag je je handen dichtknijpen. Belachelijk lage straf uiteindelijk. Met zo'n aanhang wat zich niet weet te gedragen mag je blij zijn met een wedstrijd zonder publiek...
PSN: Finally_Chris
Helaas zit de reputatie van Feyenoord ze op dit vlak totaal niet mee.CR1691 schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:36:
[...]
Dus als je onterecht wordt veroordeelt voor racisme moet je dat maar slikken? Wereld op zijn kop. De hele wereld weet dat het niets met racisme te maken heeft behalve de hoge heren bij de UEFA. Zoals PWM stelt, dit is doorgestoken kaart.
Verwijderd
Feyenoord heeft anders bepaald geen slechte reputatie wat betreft racisme.Napo schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:50:
[...]
Helaas zit de reputatie van Feyenoord ze op dit vlak totaal niet mee.
Niet racisme gerelateerd maar de reputatie van de feyenoordsupporters in Europa is niet heel positief te noemen. Vaak niets te maken met racisme maar maakt het niet rooskleurigerVerwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:53:
[...]
Feyenoord heeft anders bepaald geen slechte reputatie wat betreft racisme.
Ja, heel Nederland misbruikt bij voortduring de term Jood op tig voetbalvelden. Belachelijk voor woorden.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Misschien is het een idee voor je eens de moeite te nemen over het commentaar van de Italiaanse pers op het optreden van de politie in Rome. Krijg je bepaald een genuanceerder beeld van wat er in Rome precies gebeurd is dan wanneer je alleen maar lees wat de pers in Nederland daarover bericht heeft.Han schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:57:
Op basis van de misdragingen van de 'fans' mag je gewoon je handen dicht knijpen. Een groep no brainers heeft zich misdragen, slechts een wedstrijd schorsing voor thuis publiek is een lachertje. Buiten het wel of geen racisme gedoe is de straf acceptabel. Het wangedrag in Rome was al minimaal aanleiding voor deze schorsing. Als aanhang mag je op je blote knieën dat jouw club weer in Europa mag optreden, een dergelijk wangedrag moet op basis van het verleden keihard worden neergehaald. Triest volk, dat is het....
Met alle respect, maar zelden zulke onzin gelezen. Meen je dit nu serieus?Han schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:57:
Op basis van de misdragingen van de 'fans' mag je gewoon je handen dicht knijpen. Een groep no brainers heeft zich misdragen, slechts een wedstrijd schorsing voor thuis publiek is een lachertje. Buiten het wel of geen racisme gedoe is de straf acceptabel. Het wangedrag in Rome was al minimaal aanleiding voor deze schorsing. Als aanhang mag je op je blote knieën dat jouw club weer in Europa mag optreden, een dergelijk wangedrag moet op basis van het verleden keihard worden neergehaald. Triest volk, dat is het....
Dat is zo ongeveer de logica.Wilt u deze trein verlaten, u bent aan het zwart rijden
- Maar ik heb een kaartje
Ja, maar u hebt over de stoep gefietst vorige week
Tja dit was de kans om Feyenoord te bestraffen voor Rome. Volledig onterecht.PWM schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:36:
[...]
Met alle respect, maar zelden zulke onzin gelezen. Meen je dit nu serieus?
Je ziet toch waar ze straf voor geven? Dat is in samenvatting: misdragingen (50k) en Racisme (50k+wedstrijd).
Wat jij nu stelt is dat ik mij moet neerleggen bij een straf voor mishandeling en racisme, omdat ik vorig jaar ergens te hard heb gereden.
Het gedrag van een deel van de aanhang in Rome is bespottelijk, schandalig en treurig. Maar dat heeft NIETS te maken met een banaan in een hoek van een stadion, die daar al 10 minuten lag en er vaker te vinden is.
Het is een schande dat een corrupte en onterecht politiek correctie UEFA er al in mee gaat. Dat mensen er buiten het ook nog verdedigen…
[...]
Dat is zo ongeveer de logica.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Na die wedstrijd tegen Besiktas hadden ze toch ook al een boete te pakken wegens racisme?Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:53:
[...]
Feyenoord heeft anders bepaald geen slechte reputatie wat betreft racisme.
Ja, heel Nederland misbruikt bij voortduring de term Jood op tig voetbalvelden. Belachelijk voor woorden.
Dan kunnen wij allemaal wel weten dat dat allemaal heel erg meevalt bij Feyenoord, maar iedereen weet hoe gevoelig een banaan op t veld is en als je dan in hetzelfde seizoen al beboet bent voor racisme dan verbaast deze uitspraak me niet. Even los van of ik em terecht vindFeyenoord is door de Europese voetbalbond UEFA bestraft vanwege wangedrag van een deel van de aanhang in het thuisduel met Besiktas op 30 juli.
De Rotterdamse club moet in de eerstvolgende Europese thuiswedstrijd een vak in het stadion leeg houden en een boete van 45.000 euro betalen.
Volgens de disciplinaire commissie van de UEFA hebben fans zich tijdens het duel in de voorrondes van de Champions League schuldig gemaakt aan verschillende incidenten als racistisch gedrag en het afsteken van vuurwerk.
Tijdens het duel waren meerdere malen spreekkoren te horen gericht tegen de vakken met Turkse supporters.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je weet dat officieel gezien dit helemaal niets met Rome te maken heeft? Het is buiten het stadion gebeurd, dus reglementair buiten de jurisdictie van de UEFA.Han schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:27:
Uiteraard... de beelden liegen als ze barsten. Was compleet normaal gedrag
[ Voor 7% gewijzigd door Chrosser op 28-04-2015 10:46 ]
Ben jij zo'n type die in Boedistische tempels gaat klagen over alle hakenkruizen en dat die stomme Boedisten moeten weten hoe dat in de rest van de wereld opgevat moet kunnen worden? Er zijn nou eenmaal culturele verschillen en die moet je koesteren, en zeker niet laten beïnvloeden door racisten. Het is trouwens niet alleen in Nederland, deze traditie is komen overwaaien vanuit Engeland (Manchester City van voor het grote geld om precies te zijn). In de zo'n 20 jaar dat er bananenacties in de Kuip zijn is er nog nooit eerder iemand er geweest die er aanstoot aan heeft genomen, dus waarom zou je dan beter moeten weten?Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:41:
Er gebeuren over de hele wereld racistische bejegeningen met bananen. En wat ''toevallig'' dat er bij Feyenoord helemaal niets mee bedoelt wordt. Je kan als supporter toch ook wel met je botte hersens nadenken dat dit opgevat kan worden als racistische actie. Ook het klappen en juichen van het publiek daar als de uefa official de banaan komt ophalen zegt mijn inziens al genoeg en toont totaal geen respect.
Alles recht praten, wat door eerdere voorvallen als krom is beoordeeld heeft dan ook geen zin. Die artikelen horen gewoon ook niet in een stadion thuis. Is het bedoeld om de spelers aan te moedigen? nee. Onzin haal je maar thuis uit, niet op bezoek bij een voetbalclub.
En in de reglementen opnemen dat je geen opblaasbananen mee het stadion in mag nemen is gewoon belachelijk. We zijn in Nederland toch aan het dereguleren of niet? Of moeten alle andere 150.000 andere voorwerpen die je niet zou mogen meenemen ook apart beschrijven.
Sorry maar ik kan er echt niet meer van maken, dan gewoon domme ezels die nog te stom zijn om van te voren over enig gevolg van acties na te kunnen denken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik sta vooraan als ik de eerste ring in de Kuip weer eens tot schuimbekkende tokkies kan benoemen, maar dit slaat echt nergens op... Het klappen en juichen zag ik eerder als een cynisch "jezus dat je je als vierde official druk maakt om een opblaasbaar artikel zeg" applaus. Ik denk oprecht dat voor het merendeel van de supporters toen nog niet duidelijk was dat het als een racistische uiting werd geïnterpreteerd.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:41:
Er gebeuren over de hele wereld racistische bejegeningen met bananen. En wat ''toevallig'' dat er bij Feyenoord helemaal niets mee bedoelt wordt. Je kan als supporter toch ook wel met je botte hersens nadenken dat dit opgevat kan worden als racistische actie. Ook het klappen en juichen van het publiek daar als de uefa official de banaan komt ophalen zegt mijn inziens al genoeg en toont totaal geen respect.
...
Dat geldt dus niet twee kanten op? Wij moeten continu de racisten in de wereld in de gaten houden en onze tradities aanpassen op het moment dat ze iets doen wat lijkt op onze tradities?Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:13:
Nee ik ben zo'n type die vind dat je je gewoon dient te gedragen in een stadion en dan maar dient na te denken over de ''cultuur'' verschillen als dat mogelijke gevolgen kan hebben voor je club.
Kijk het nog maar eens terug, dan zie je dat Gervinho de banaan echt op moet zoeken, hij stond aan de andere kant van het veld opgesteld (links/centraal voorin terwijl de banaan ergens ver achter zn rechtsback lag). Gervinho heeft zelf achteraf verklaard dat de scheidsrechter hem er op wees omdat hij het zelf niet door had. Het is de scheidsrechter die racistisch is door te stellen dat die banaan wel voor die zwarte bedoeld zal zijn.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:13:
Verder ligt de waarheid van dit verhaal in het midden. Gervinho komt niet van de andere kant van het veld aansprinten. Op het moment dat Gervinho volgens mij een inworp meekrijgt of iets dergelijks staat hij al aan de linkerkant. Uiteraard ben ik het met je eens dat je niet gericht 20 meter kan gooien. Als er in Italië in diverse wedstrijden racistische uitingen naar zwarte spelers gegooid /gezegd worden, dan kan je je toch ook voorstellen dat een banaan, daar dan iets met je doet of niet? Of moet Gervinho eerst marktonderzoek komen doen hoe dit geinterpreteerd moet worden in de nederlandse stadions?
Grappig dat mensen die roepen dat het boerenverstand gebruikt moet worden daar zelf zelden in slagen. Gebruik dan eens dat boeren verstand om in te zien dat deze banaan helemaal niks met "vette aso's" te maken heeft. In het ergste geval is het naief, maar dan nog ga je er vanuit dat het deze mensen is kwalijk te nemen dat ze zich niet bewust waren van de overgevoeligheid van de UEFA. Verder is natuurlijk de onterechte mediastorm al straf genoeg voor naïviteit.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:13:
Mijn oproep tot gewoon boerenverstand te gebruiken is uiteraard te veel gevraagd. Boetes zijn altijd onzin als dit in Nederland voorkomt. Want de vette aso's moeten gewoon kunnen blijven doen wat ze al jaren doen. Puinzooi maken en het voor de rest verpesten.
[ Voor 48% gewijzigd door PWM op 28-04-2015 11:55 ]
[ Voor 79% gewijzigd door Señor Sjon op 30-04-2015 09:11 ]
Je zou wel bij de UEFA kunnen werken
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 30-04-2015 09:11 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Chrosser op 28-04-2015 12:41 ]
Niemand zegt dat hij achter de reclame borden lag. Maar Gervinho heeft zelf gezegd dat hij er door de anderen op werd gewezen. Het was ook duidelijk in beeld.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:37:
Volgens mij is dat boerenverstand bij jou dan niet aanwezig (sorry als je op de man gaat spelen doe ik dat ook)
Die feiten die jij allemaal opnoemt die zie ik overigens nergens terug? Die komen zeker van Feyenoorders af (misschien om het hagje van Feyenoord te redden). Alsof Gervinho ook vanaf de andere kant van het veld die banaan achter de reclame borden ziet liggen?
Nogmaals, niemand zegt wat jij hier zegt. De UEFA moet beter weten, die hebben immers een uitgebreid onderzoek gedaan.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:37:
Maar nee dat moet Gervinho of de scheids allemaal weten hoe dit bij Feyenoord er aan toegaat. Als het zoals je zelf al aangaf om een strandbal was gegaan dan was er helemaal niks gebeurd. Met een banaan weet je dat je problemen over jezelf kan af roepen.
Jammer dat je je vooroordelen over "vette aso's", zonder dat je het moment hebt gezien, niet wil bijstellen nadat je op de feiten bent gewezen. Zal wel door je boerenverstand komen.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:37:
Ik blijf het nog steeds echt dom vinden van de supporters, aangeacht welke straf er uiteindelijk aan gehangen wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 28-04-2015 12:44 ]
Dat zeg ik, dan kan je die Apen op die doeken ook wel weghalen. Apen zijn, nog meer dan bananen (wat die zijn er maar van afgeleid) gebruikt om onze zwarte medemens te beledigen.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:34:
Het gaat mij er alleen om dat zowel speler van as roma als ook de scheidsrechter dit als discriminatie kunnen interpreteren omdat overal in de wereld, hoe erg dat ook is, bananen over het algemeen geïnterpreteerd worden als racistisch tegen donkere spelers (ook hier geef ik geen waardeoordeel over, of die interpretatie terecht is of niet)
[ Voor 38% gewijzigd door Chrosser op 28-04-2015 12:52 ]
Als de UEFA wat moeite had gedaan dan moet de conclusie zijn dat het niet voor interpretatie vatbaar is. De banaan is niet naar Gervinho gegooid en het is een commerciële actie die al langer gedaan wordt. Ik ga er mee akkoord dat in sommige verknipte breinen de link met racisme gelegd wordt maar de UEFA heeft uitgebreid onderzoek kunnen doen en dan is er maar één conclusie mogelijk: géén racisme.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:45:
Het blijft gewoon voor interpretatie vatbaar.
[ Voor 68% gewijzigd door D-e-n op 28-04-2015 12:56 ]
Hij lag tenminste 100 meter van de betreffende speler. Die stond linksbuiten/spits toen hij er op werd gewezen terwijl de banaan rechts achter een stuk achter de corner vlag lag, en daar bovendien al een hele tijd lag.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:45:
wel als deze op het veld gegooid worden of in de buurt van spelers komt te liggen (niet per definitie, wel voor interpretatie)
[ Voor 3% gewijzigd door Chrosser op 28-04-2015 15:25 ]
Verwijderd
*knip* hou het vriendelijk. Lees je een beetje in. Kom je er vanzelf achter wanneer en waarom die bananen in de 12-de minuut omhoog worden geworpen in menig vak. In Rome waren het overigens strandballen.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:41:
Alles recht praten, wat door eerdere voorvallen als krom is beoordeeld heeft dan ook geen zin. Die artikelen horen gewoon ook niet in een stadion thuis. Is het bedoeld om de spelers aan te moedigen? nee. Onzin haal je maar thuis uit, niet op bezoek bij een voetbalclub.
En in de reglementen opnemen dat je geen opblaasbananen mee het stadion in mag nemen is gewoon belachelijk. We zijn in Nederland toch aan het dereguleren of niet? Of moeten alle andere 150.000 andere voorwerpen die je niet zou mogen meenemen ook apart beschrijven.
Sorry maar ik kan er echt niet meer van maken, dan gewoon domme ezels die nog te stom zijn om van te voren over enig gevolg van acties na te kunnen denken.
[ Voor 2% gewijzigd door Señor Sjon op 28-04-2015 21:04 ]
[ Voor 120% gewijzigd door Chrosser op 28-04-2015 16:35 ]
Ik vind het overdreven, maar inderdaad niet gek dat de speler / scheidsrechter een interpretatie van racisme heeft van een opblaasbanaan. Prima. Scheids confisceert het ding en maakt een rapport op. So far no problem.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:15:
Of er nu iemand iets gegooid heeft of dat het er al ligt, de interpretatie van de speler en scheids (of hij er nu op gewezen wordt of niet)
is dus duidelijk in het nadeel van Feyenoord. De keuze om dit racistisch op te pakken is denk ik gevormd door de incidenten die in alle competities plaatsvinden.
Dat komende van een Ajacied.P.O. Box schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:32:
[...]
Ik vind het overdreven, maar inderdaad niet gek dat de speler / scheidsrechter een interpretatie van racisme heeft van een opblaasbanaan. Prima. Scheids confisceert het ding en maakt een rapport op. So far no problem.
Maar dat daarna een onderzoekscommissie/tuchtcommissie tot de conclusie komt dat het hier daadwerkelijk racisme betreft blijft echt te zot voor woorden... er is geen enkele hoor / wederhoor geweest... het overnemen van de scheidsrechters-interpretatie, die overduidelijk niet een juiste interpretatie is (maar soit, dat kan gebeuren), slaat ergens op, en had overigens ook niet zo lang hoeven duren... dat had ook een paar dagen later wel gekund...
het weken laten wachten op een uitspraak insinueert dat er sprake is van enig onderzoek, de uitspraak bewijst echter 100% dat er geen enkel onderzoek is gedaan.. anders was de uitspraak niet deze uitspraak geweest.... (en ter info (dit is geen argument, maar wilde het toch even noemen): mijn favoriete club is Ajax, dus in mijn geval geen roze autobanden bril).
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
[ Voor 11% gewijzigd door JST94 op 29-04-2015 16:59 ]
Diverse clubs daar zweven al jaren aan de rand van een faillissement. De corruptie daar is echt absurd.Luxicon schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:20:
Het schijnt dat de Braliaanse clubs zo goed als bankroet zijn (zie NOS). De spelers verdienen daar een stuk beter dan in Nederland. Misschien kunnen over een aantal jaren wel weer Braziliaanze spelers aantrekken of is dat positief bekeken?
Van mij mag de beste winnen, maar lichte voorkeur voor PEC.PWM schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:17:
Om maar weer over voetbal te praten:
Poll: Wie DENK je dat wint
• Groningen
• Zwolle
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Wie HOOP je dat wint
• Zwolle
• Groningen
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Hopelijk een mooie middag
[...]
Je zou wel bij de UEFA kunnen werken
FCG
PSN: Finally_Chris
Hattrick: Thorgal Eagles
Ron Jans een naar mannetje? Vreemd.jeka schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:34:
Ik vind juist Ron Jans een naar mannetje. Met zijn achterbakse glimlach. Maar ik ben ook een beetje bevooroordeeld
Één van de weinige trainers die consequent de juiste analyse van een wedstrijd maakt, prestatie van zijn eigen team relativeert, motiverend overkomt, en als geen ander de underdogpositie te gelde weet te maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 30-04-2015 15:28 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
+1CR1691 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:40:
Liever PEC dan de stervende zwanen van Groningen. Maar ook ik ben bevooroordeeld
FCG
Gelukkig hebben zo'n spelers nooit bij Ajax gevoetbalt..jeka schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:55:
Volgens mij was het Achabar die twee keer als een stervende zwaan naar de grond ging. En Manu kan er ook wat van.
Dat van Lindgren wil ik ook niet goed praten maar wat Boulahrouz deed was ook niet al te slim. Maar dit is een groen witte tegen een rood witte bril discussie.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Toch mooi hoe een gekleurde bril het beeld van die situatie kan tekenen.PWM schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:29:
[...]
+1Ben nooit zo haatdragend, maar na het damesballet van Groningen afgelopen zondag, ga ik 100% voor Zwolle
De grootste/beste daarin kwam van Groningen afGynnad schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:14:
[...]
Gelukkig hebben zo'n spelers nooit bij Ajax gevoetbalt..
Rent weg..
[..]
[ Voor 9% gewijzigd door Afvalzak op 01-05-2015 09:00 ]
En wat hebben ''we" hard geprobeerd hem daar vanaf te helpen en toen het eindelijk een beetje klaar was met dat gerol, was zijn naam al gemaakt en moest zijn been doormidden voordat hij de vrije trap/pingel mee kreeg.Afvalzak schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:58:
[...]
De grootste/beste daarin kwam van Groningen af![]()
Wel een beetje in de bekersfeer blijven
[ Voor 133% gewijzigd door P.O. Box op 01-05-2015 09:19 ]
"bij Barcelona (of vergelijkbaar)"
FCG
Ja ze willen er actief op zitten en de gaatjes dichten. Maar stel Doyen koopt een goedkope club voor een paar miljoen, zoals ADO, en pompt er flink geld in. Spelers die niet aan bod komen vanwege concurrentie of die te goed zijn worden massaal verhuurd om dan uiteindelijk met winst verkocht te worden.PWM schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:25:
De praktijk leert dat er altijd wel een loophole te vinden is. Tot nu toe zijn de meeste goed bedoelde maatregelen wel op een manier. Ze zullen nu ook wel wat vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 01-05-2015 19:35 ]
Verwijderd
Op de man spelen van mijn kant? Als het zo over kwam weet dan dat dat bepaald niet mijn intentie was. Ben daar bepaald niet de persoon voor.Chrosser schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:06:
Edit: ik ga er toch niet meer op in. Ik ben er, onbewust op dat moment, in het begin wat te hard ingegaan waardoor de argumenten misschien als agressief zijn overgekomen op bepaalde mensen hier. Dat was niet mijn bedoeling. Ik heb mijn mening ook beter proberen te onderbouwen naarmate de discussie verder geraakte. Jammer dat RepeP dan na alle discussie alsnog op de man moet gaan spelen. Leuk van je. Vooralsnog blij ik bij mijn statement. Lees voor het gemak de laatste post die is het ''zachtst'' omschreven wat ik er van vind. Doe er voor rest mee wat je wil.
@P.O. Box: helemaal eens.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Open kanaal Fox inderdaad.Arjan90 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:49:
Fox zendt gewoon uit op hun publieke kanaal, toch? Met Ziggo/UPC zou je de Horizon app kunnen gebruiken, dat werkt in bijv. het ziekenhuis ook prima (zeg ik als Ziggo abonnee). Legale stream lijkt er niet te zijn.
hoidoei
Nu al?Remcom00 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:11:
Nog iemand die de op de Grote Markt in Groningen naar de wedstrijd gaat kijken?
't Begint nu al aardig vol te lopen.
PWM schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:44:
Hup Zwolle
Hoewel, als ik deze zie (lichtelijk nsfw): zou ik zeggen een doelpuntloos gelijkspel.
Voor de aanwezigen wat lastig, maar voor het voetbal kan het juist wel voor wat spektakel zorgenFleximex schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:01:
Jammer van het slechte weer: http://www.groningencam.nl/
Maar rond 18:00 lijkt het op te klaren. Alle aanwezigen veel plezier gewenst. Ik verwacht een leuke wedstrijd.
Het staat er hoe dan ook stampvol. Nouja, ik ga het toch proberenFleximex schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:01:
Jammer van het slechte weer: http://www.groningencam.nl/
Maar rond 18:00 lijkt het op te klaren. Alle aanwezigen veel plezier gewenst. Ik verwacht een leuke wedstrijd.
...
Was het spandoek van Zwolle die van groningen ging wel goedPWM schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:57:
Hopelijk gaat het Groningen wat beter af dan hun spandoek
I served in a company of heroes.
Idd, leuke pot, voor mijn gevoel kan het echt beide kanten opgaan.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
[ Voor 22% gewijzigd door Vlassie1980 op 03-05-2015 18:57 ]
Of verwees "daar zijn we weer" na die ene keer dat Groningen kans had op een (beker)prijs van al die jaren terug?bobsquad schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:31:
[...]
Was het spandoek van Zwolle die van groningen ging wel goed
[ Voor 28% gewijzigd door Luxicon op 03-05-2015 19:23 ]
...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
[ Voor 92% gewijzigd door Yemoke op 03-05-2015 19:25 ]
[ Voor 32% gewijzigd door toolkist op 03-05-2015 19:27 ]
Hij is niet voor niets ex FC GroningenPWM schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:26:
IMHO is dit overigens niet een "van richting veranderd schot", maar gewoon een eigen doelpunt. Broerse ging bewust voor die bal op zijn voet
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 03-05-2015 19:33 ]
Wat dat betreft lijkt het net die andere club die regelmatig in de kuip speeltPWM schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:32:
Pff, als ik zie hoe Zwolle met de kansen omgaat, kan de wedstrijd nog 2 dagen duren voordat ze scoren.
EDIT: Nouja, maakt ook niet meer uit
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq