[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.242 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30
Aghanim schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:53:
Is een beetje hetzelfde patroon als Drenthe dan. En daar is het ook niet echt goed mee afgelopen.

Anyway, vanavond Ajax, ik ben benieuwd. Hoop dat ze winnen want voor PSV is het niet leuk om vanavond kampioen te worden. Dat wil je doen terwijl je zelf op het veld staat. Zeker als je zo'n mooi seizoen hebt gehad met een groep die vorig jaar nog mentaal de nodige tikken heeft gehad. Het is in elk geval dik en dik verdiend.

De Boer gaf gisteren aan dat er naast Gudelj nog 1 a 2 nieuwe spelers bijkomen. Ik hoop dan toch zeker wel op 2 want ik heb niet het gevoel dat 2 ervaren/goede aankopen het verschil gaan maken. Overigens blijken Sevilla en Atletico interesse te hebben in Boilesen en heeft hij zelf aangegeven misschien wel wat anders te willen ( :D ) dus als daar een miljoen of 6-8 voor kan worden verdiend dan moet Ajax toch wel in totaal 3 goede aankopen kunnen doen. Hoop alleen niet dat ze dan weer met spelers als Ruiz, Heitinga of Maduro aan komen zetten.
Gudelje vind ik ook een goede aankoop, alhoewel spelen voor Ajax toch weer wat anders is dan spelen voor AZ.
De kritiek van sommige mensen dat Ajax hem ook direct van NAC had kunnen overnemen vind ik onzin. Want die stap is gewoon te groot en dan was hij ook heel anders binnen gekomen.

Ik denk zelf dat de Boer 1 a 2 aankopen zegt omdat ze niet puur willen kopen om het kopen. Het moet wel iets toevoegen.

Daarnaast zal het aantal ook wel afhankelijk zijn van of er nog iemand vertrekt.
Denk zelf dat de nr1 op het lijstje een linksback is die eventuel in het centrum kan en mocht de situatie met Kishna niet opgelost worden dat die mag vertrekken en dat een 2e aankoop dan een vervanger voor Kishna word.

Maar ik denk ook dat de vervanger voor Kishna niet voor de basis gehaald word afhankelijk van hoe Fisher het doet.
Als Fisher het goed doet zal men iemand met potentie gaan halen voor de bank, gaat het minder met hem dan halen ze iemand die echt moet gaat concureren.
De staf ziet denk ik wel genoeg potentie in El Ghazi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
Iemand met potentie voor de bank zal niet worden gehaald voor de linksbuiten natuurlijk, daar is Cerny voor. Óf er wordt een linksbuiten voor de basis gehaald óf geen linksbuiten.

Met Gudelj moet ik het nog maar zien, aankopen van AZ bleken achteraf bijna unaniem miskopen.
Of zijn we alweer vergeten wat de 8 aankopen van die club voor Gudelj waren? Viergever, Moisander, Sigthorsson, El Hamdaoui, De Zeeuw, Perez, Lindenbergh en Timmer.
De 5 die verkocht zijn, zijn allemaal met verlies verkocht, de zesde loopt gratis de deur uit en nummer 7 en 8 worden waarschijnlijk ook met verlies verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 16:05
Het waren ook allemaal wat oudere spelers. Je kan het succes van zon speler niet alleen aan de winst op de transfer meten. Een aantal van die spelers hebben heel veel wedstrijden gespeeld voor Ajax.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
ph4ge schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:03:
Het waren ook allemaal wat oudere spelers. Je kan het succes van zon speler niet alleen aan de winst op de transfer meten. Een aantal van die spelers hebben heel veel wedstrijden gespeeld voor Ajax.
Zeker niet alleen op winst op de transfers, maar van die 8 was er toch geen één speler waarvan je zegt: dat was nou een goede speler voor Ajax. Denk dat AZ spelers voornamelijk minder goed renderen in het systeem van Ajax (andere speelwijze).
Sigi en Perez zijn bijv. echt geen slechte spelers maar komen er gewoon niet uit in de speelwijze van Ajax. Alleen Van De Zeeuw kan wellicht worden gezegd dat hij redelijk goed was in het Ajax systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00
Ajax speelt 433 met de punt naar achter, en soms naar voren. Daarin kon een speler als Perez prima uit de voeten.

Sommigen bij Ajax doen altijd alsof het systeem van Ajax zo speciaal is maar dat is het niet. Het is ook altijd maar de vraag of een speler een stap hogerop aankan. Maar dat staat los van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:20:
Ajax speelt 433 met de punt naar achter, en soms naar voren. Daarin kon een speler als Perez prima uit de voeten.

Sommigen bij Ajax doen altijd alsof het systeem van Ajax zo speciaal is maar dat is het niet. Het is ook altijd maar de vraag of een speler een stap hogerop aankan. Maar dat staat los van het systeem.
Af en toe is het systeem te heilig naar mijn mening.
Leuk dat je als club op een bepaalde wijze wil spelen maar dan moet je er wel de spelers voor hebben. Heb je dat niet moet je een ander systeem hanteren.

Ajax maar ook PSV zijn daar te stellig in. Met momenten had ik PSV liever 4-4-2 zien spelen dan altijd 4-3-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30
Krukar schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:44:
Iemand met potentie voor de bank zal niet worden gehaald voor de linksbuiten natuurlijk, daar is Cerny voor. Óf er wordt een linksbuiten voor de basis gehaald óf geen linksbuiten.

Met Gudelj moet ik het nog maar zien, aankopen van AZ bleken achteraf bijna unaniem miskopen.
Of zijn we alweer vergeten wat de 8 aankopen van die club voor Gudelj waren? Viergever, Moisander, Sigthorsson, El Hamdaoui, De Zeeuw, Perez, Lindenbergh en Timmer.
De 5 die verkocht zijn, zijn allemaal met verlies verkocht, de zesde loopt gratis de deur uit en nummer 7 en 8 worden waarschijnlijk ook met verlies verkocht.
Cerny kan ook rechtsbuiten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
D-e-n schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:20:

Ajax speelde in die tijd niet met de punt naar achteren, maar met de punt naar voren, met een nummer 10, juist daar rendeerde hij niet goed, natuurlijk had hij ook wel de pech dat er ene Sneijder concurreerde voor dezelfde positie.
Zeg ook niet dat het Ajax systeem speciaal is o.i.d. maar dat een speler niet in het systeem paste. AZ speelde in die tijd volgens mij 4-4-2 met Perez als spelmaker en Schaars als controleur. Daar rendeerde hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Deadsy schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:47:
[...]

Cerny kan ook rechtsbuiten spelen.
Klopt, maar hij prefereert volgens mij links en rechts staat El Ghazi normaal gesproken.
Als er voor linksbuiten een basisspeler wordt gehaald, heb je Cerny op de bank als stand-in voor beide posities. Veel zal echter afhangen van hoe Fischer zich weer oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
Fischer komt ook nog terug ooit, al is het afwachten of ie ooit zn oude niveau haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Pfff t valt weer niet mee wat Ajax laat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:13
pfoe, wat een prachtige goal van berghuis :9 om te smullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Man ik hoop bijna dat Heracles scoort, wat zit Ajax weer lekker te prutsen.

@hieronder
Inderdaad, het is echt erg dat men na bijna 40 minuten voetbal niet het overwicht kan krijgen op Heracles :S

[ Voor 45% gewijzigd door Yemoke op 11-04-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04
Ik heb nog geen enkele kans voor Ajax voorbij zien komen. :?

[ Voor 4% gewijzigd door Emgeebee op 11-04-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verdediging van AZ is toch wel heel triest sinds hoedt geblesseerd is, één grote gatenkaas nu

edit: 5 tegendoelpunten alweer, vorige week 4(hadden er toen ook al veel meer moeten zijn)
4 verloren nu van laatste 5 wedstrijden en de tegendoelpunten van de verloren wedstrijden op een rijtje:
6-3-4-5=18...

[ Voor 56% gewijzigd door krissie100 op 11-04-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Lekkere aanvallen van Heerenveen ook. :9~ Die heb ik gemist de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Hoe is het mogelijk, Ajax gaat met 0-1 de rust in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
Van Rhijn, Sigthorsson, Viergever, Boilesen, Veltman... Dat zijn er toch vijf die we hopelijk volgend seizoen niet weer zien.

Met dat ik dit typ scoort die houthakker ook nog. Kansloze eerste helft.

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 11-04-2015 21:32 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Yemoke schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:31:
Hoe is het mogelijk, Ajax gaat met 0-1 de rust in :S
AJAX heeft echt teveel geluk dit seizoen, want ze spelen echt niet beter als een Feyenoord, PEC, Vitesse etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Inderdaad, als je een leek (zoals ik ;)) naar dit laat kijken, en je zou zeggen dat Ajax 15e staat zouden ze het ook geloven denk ik. Laten we hopen dat ze er iets aan doen in de tweede helft.

[ Voor 26% gewijzigd door Yemoke op 11-04-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hoe Ajax in de afgelopen 5 wedstrijden punten heeft gepakt is ongelooflijk,desnoods gaat hij via 3 tegenspelers nog het doel in.

Maar dat is lang vergeten als ze CL mogen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
>:)
AZ op plek 5 met een negatief saldo :P 51-52 |:(
dat heb ik nog niet vaak gezien :o en evenveel tegengoals als Go Ahead op plek 17 :9~

[ Voor 21% gewijzigd door krissie100 op 11-04-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Wat de fuck gaat die trainer van NAC nu ook al shit kapot maken :S Inderdaad, aparte actie van hem, al snap ik de teleurstelling wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Yemoke op 11-04-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Je zou toch zeggen dat de KNVB wel een schorsing moet opleggen aan Maaskant. Niet dat ik dat zo nodig vind, maar het zou wel consequent zijn met het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Speelt AJAX al beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Nee het is nog steeds drama, het is wachten op de 1-1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Yemoke schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:09:
Dus het wordt zo 0-2 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Yemoke schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:09:
Haha, grappenmaker. <knip>. Hoe dan ook, het is geen goede wedstrijd en beide teams hebben eigenlijk geen kansen. Ajax het meeste balbezit.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 12-04-2015 12:13 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Zojuist maar besloten om de rest van het seizoen niet te gaan kijken, mijn god... Slechtste voetbal in jaren :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb in 15 jaar, minimaal, niet zo'n slecht Ajax gezien.

Niet dat Heracles kansen creëert, die kunnen beter ook maar inpakken.

Edit: 1 kans, 2 doelpunten. Jaloersmakend

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 11-04-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Het bizarre is dat dit de zoveelste onverdiende overwinning voor Ajax wordt. Ze hebben echt niks te zoeken op die tweede plaats, maar ze pakken zo vaak op een wonderbaarlijke manier punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Mooie goal Ajax. 0-2 dus

[ Voor 8% gewijzigd door Sydney08 op 11-04-2015 22:28 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Spacey23 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:15:
Haha, grappenmaker. Eerder had je het erover dat je een leek bent, dit bevestig je hier even. Hoe dan ook, het is geen goede wedstrijd en beide teams hebben eigenlijk geen kansen. Ajax het meeste balbezit.
Dat dus, 0-2 Ajax :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Begin me langzamerhand toch echt te ergeren aan dat vieze geluk. Als AZ niet goed speelt verliest het gewoon met 5-2, en ga niet zeggen dat het een kwaliteit is om met slecht spel te winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Nu hopen op puntverlies van Feyenoord. Tegen Willem II spelen ze zie ik, dat kan lastig worden, maar zal gewoon gewonnen moeten worden.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:32

Vos

AFCA

ephymerous schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:20:
Zojuist maar besloten om de rest van het seizoen niet te gaan kijken, mijn god... Slechtste voetbal in jaren :/
Nu pas besloten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ja, nu is het echt klaar ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als morgen Feyenoord wint, zal de top-3 wel blijven zoals hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Ajax slecht, Heracles slecht. Ajax effectiever dan Heracles.

Overigens mag Maaskant van mij 10 wedstrijden geschorst worden, als trainer met voorbeeldfunctie zoiets flikken |:( Wat moet je dan nog van spelers zeggen als ze zoiets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Juist NU moet je als echte supporter gewoon gaan kijken.

Het probleem is nu dat er vaak net een actie te veel gedaan wordt. En daarmee spelers zichzelf vast lopen.

Overigens krijgen ze in tegenstelling tot het begin van het seizoen weinig tegen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Kevinp schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:51:
[...]

Juist NU moet je als echte supporter gewoon gaan kijken.

Het probleem is nu dat er vaak net een actie te veel gedaan wordt. En daarmee spelers zichzelf vast lopen.

Overigens krijgen ze in tegenstelling tot het begin van het seizoen weinig tegen.
Hoezo juist nu? Ik wil vermaakt worden, dat lukt het hele seizoen al niet. Ga nu genieten van beter weer ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:52
Krukar schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:43:
Ajax slecht, Heracles slecht. Ajax effectiever dan Heracles.

Overigens mag Maaskant van mij 10 wedstrijden geschorst worden, als trainer met voorbeeldfunctie zoiets flikken |:( Wat moet je dan nog van spelers zeggen als ze zoiets doen.
Hij wordt niet voor niks Robert Maaskantje genoemd 8)7
Ik heb me trouwens kostelijk vermaakt met de samenvatting van NAC - Dordrecht, het leek wel comedy capers. Wat was Dordrecht eigenlijk van plan met die vrije trap waar ze met het hele team om de bal gingen staan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Michielgb schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:28:
Het bizarre is dat dit de zoveelste onverdiende overwinning voor Ajax wordt. Ze hebben echt niks te zoeken op die tweede plaats, maar ze pakken zo vaak op een wonderbaarlijke manier punten.
En dus horen ze er wel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
behoren; wat gepast is.

<knip>.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 12-04-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:20:
Je hebt het nog lang volgehouden, ik ben in januari gestopt met kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigelijk wel off topic maar goedemorgen wat lopen die gasten hard in Rotterdam joh. Zal wel minder worden na verloop van tijd. Want nu gaat het wel erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09-10 01:37
Echt, sommige commentators... Die penalty van Necid was helemaal geen panenka. Panenka is echt stiften met je voet eronder en de bal recht door het midden. Necid raakte hem gewoon zachtjes met z'n wreef, schuin in de bovenhoek. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik zit net de samenvatting van excelsior-Vitesse te kijken.

Zie ik een spandoek achter het doel, 'Chicks love Diks'. _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 08:47
Manu, hij heeft wat leuke dingen laten zien maar hij komt op mij over als een "domme" voetballer. Zo gauw hij moet nadenken gaat het mis. Boëtius denkt misschien teveel na, maar die zou m.i. tov Manu toch echt in de basis moeten staan. Of Achachbar op links (hij is linkspoot) en Boëtius op rechts.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Arjan90 schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:57:

Manu, hij heeft wat leuke dingen laten zien maar hij komt op mij over als een "domme" voetballer.
Ik vind dat zo'n ongelooflijk irritante en blije sjappie met z'n stoerdoenerij en achterlijke dansjes alsof ie weet ik veel wie is, maar hij kan er helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

chim0 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:07:
[...]

Ik vind dat zo'n ongelooflijk irritante en blije sjappie met z'n stoerdoenerij en achterlijke dansjes alsof ie weet ik veel wie is, maar hij kan er helemaal niks van.
Wat een reactie zeg. Heeft hij laatst de winnende gemaakt tegen je favoriete club?

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:01
chim0 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:07:
[...]

Manu in Oranje!! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
CR1691 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:10:
[...]

Wat een reactie zeg. Heeft hij laatst de winnende gemaakt tegen je favoriete club?
Nou, niet mijn club, hoor. Maar ik irriteer me gewoon aan alles aan dat ventje, z'n voetbal en z'n gedrag. Voetbal gaat niet alleen om doelpunten, hoor. Maar het Feyenoord publiek is gedaald naar een dermate wanhopig niveau, dat ze altijd een soort volksheld nodig hebben, die de boel een beetje opzweept, want iets anders lijken ze daar niet te hebben. Dan komt Guidetti, dan komt Pelle, dan komt Manu en nou komt Kuyt. Die jagen het publiek een beetje op met hun stoerdoenreij en dat lijken ze geweldig te vinden in Rotterdam. Maak eens een keer een Feyenoord waardig elftal, die weer Europa in kan, i.p.v. die zogenaamde volksheldjes allemaal. Maar ik heb altijd het idee dat het bij Feyenoord echt extreem is, dat er altijd zo'n held nodig is, die de hele boel op sleeptouw neemt. Of het hoort gewoon bij de Feyenoord cultuur en mensen willen dat graag zien, maar dat weet ik niet. Maar het is toch triest dat je als Feyenoord zijnde, een grote club met historie, altijd moet af laten hangen van één persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij spreekt hier meer je anti-Feyenoord bril dan wat anders. Manu heeft bij lange na niet de status van Pelle of Kuyt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zet de tv net aan en het eerste wat ik zie is een handsbal van Immers in de 16, waar dan een corner voor gegeven wordt... Als iemand zo met z'n armen omhoog gaat, dan is dat toch gewoon een zuivere penalty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Hop Willem 2, lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
2-1 Willem II, dat is mooi :)
Nu nog volhouden.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

D-e-n schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:55:
Volgens mij spreekt hier meer je anti-Feyenoord bril dan wat anders. Manu heeft bij lange na niet de status van Pelle of Kuyt.
Geen woorden aan vuil maken. Kennelijk een hoop frustratie in zijn lijf.

Meer dan een punt zit er vandaag niet in helaas :(

Edit: toch nog mogelijk om met de drie punten weg te gaan. Lekkere goal van Kazim.

[ Voor 18% gewijzigd door CR1691 op 12-04-2015 14:10 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Een aanvaller in zijn draai laten schieten terwijl je in zijn rug staat. Slecht verdedigd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 16:44
Thank god nog 2-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32
Kan echt alle kanten op, al begint Willem-II vermoeid te raken. De concentratie is er af. Maar je weet nooit! Leuke wedstrijd om te kijken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Feyenoord geeft hun kans op plek 2 gewoon weg 8) Lucky dat AZ niet heeft gewonnen gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Krukar schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:33:
Feyenoord geeft hun kans op plek 2 gewoon weg 8) Lucky dat AZ niet heeft gewonnen gisteren.
Yup, we zijn gelukkig inmiddels wel gewend aan het pisgeluk van Ajax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Feyenoord kan gewoon niet omgaan met ploegen die lager op de ranglijst staan. We hebben niet de creativiteit en klasse voorin om die stuk te spelen.

Kuyt halen is leuk maar dat gaat daar niets aan veranderen, Guidetti ook niet, het vastleggen van Kazim ook niet. Leuk dat van Geel op dat vlak het legioen nu naar de mond praat maar ik zou liever zien dat hij de echte problemen van het elftal herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
D-e-n schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:43:
Feyenoord kan gewoon niet omgaan met ploegen die lager op de ranglijst staan. We hebben niet de creativiteit en klasse voorin om die stuk te spelen.

Kuyt halen is leuk maar dat gaat daar niets aan veranderen, Guidetti ook niet, het vastleggen van Kazim ook niet. Leuk dat van Geel op dat vlak het legioen nu naar de mond praat maar ik zou liever zien dat hij de echte problemen van het elftal herkent.
Nou moet een spits halen die er meer dan 9 inschiet wel gaan helpen de punten alsnog te pakken lijkt me. Als je ziet hoeveel kansen Feyenoord per wedstrijd voorin verprutst, zelfs 100% kansen die er niet ingaan dan zijn er daar een hoop punten verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:43:
[...]

Is statistisch gezien geen geluk meer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Leon Zwiers schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:43:
[...]

Feyenoord dat gelijk speelt komt door het geluk van Ajax natuurlijk en niet gewoon doordat Feyenoord slecht speelt...
Sommige mensen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Krukar schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:59:
[...]

Feyenoord dat gelijk speelt komt door het geluk van Ajax natuurlijk en niet gewoon doordat Feyenoord slecht speelt...
Sommige mensen :Z
Hij bedoelt dat als Ajax slecht speelt ze winnen en Feyenoord die dan gewoon punten verliest door slecht spel, en geef nou toe, hoe vaak heb je Ajax met slecht spel dit seizoen zien verliezen? Niet vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
krissie100 schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:02:
[...]

Hij bedoelt dat als Ajax slecht speelt ze winnen en Feyenoord die dan gewoon punten verliest door slecht spel, en geef nou toe, hoe vaak heb je Ajax met slecht spel dit seizoen zien verliezen? Niet vaak...
Zou bijna een Calimero plaatje gaan posten :+
Je kunt natuurlijk geloven dat het allemaal geluk is, of je kunt iets realistischer zijn en erkennen dat Ajax net wél de kwaliteit heeft om bij slechte wedstrijden toch effectief genoeg te zijn om er winst uit te halen en Feyenoord net niet..
Maar 'Lucky Ajax' klinkt natuurlijk veel leuker hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Krukar schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:05:
[...]

Je kunt natuurlijk geloven dat het allemaal geluk is, of je kunt iets realistischer zijn en erkennen dat Ajax net wél de kwaliteit heeft om bij slechte wedstrijden toch effectief genoeg te zijn om er winst uit te halen en Feyenoord net niet..
Laatste keer dat Feyenoord kampioen was, was in de jaren 90. Nog wel van de vorige eeuw :P Het zijn dus ervaren klagers ;)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Spacey23 schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:09:
[...]

Laatste keer dat Feyenoord kampioen was, was in de jaren 90. Nog wel van de vorige eeuw :P Het zijn dus ervaren klagers ;)
Al 15 jaar pech! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Krukar schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:05:
[...]

zucht, mooie gekleurde bril 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:51:
[...]

Nou moet een spits halen die er meer dan 9 inschiet wel gaan helpen de punten alsnog te pakken lijkt me. Als je ziet hoeveel kansen Feyenoord per wedstrijd voorin verprutst, zelfs 100% kansen die er niet ingaan dan zijn er daar een hoop punten verloren gegaan.
Maar als ik dan hoor dat Guidetti moet komen en Kazim moet blijven: wie gaat er dan nog een voorzet geven? Ik vind dat er niet echt wordt nagedacht over het elftal als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:43:
[...]

Maar als ik dan hoor dat Guidetti moet komen en Kazim moet blijven: wie gaat er dan nog een voorzet geven? Ik vind dat er niet echt wordt nagedacht over het elftal als geheel.
Dan zal Kuijt wel op rechts gezet worden ofzo. Ik begrijp er in ieder geval niets van dat ze zoveel spitsen willen halen. Kunnen beter op zoek gaan naar een vervanger voor Clasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kuijt kan op rechts. Maar dan is er nog maar één plaats over in de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
Kuyt kun je overal neerzetten, desnoods op goal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
CR1691 schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:06:
[...]

Geen woorden aan vuil maken. Kennelijk een hoop frustratie in zijn lijf.
Nee hoor, vind het alleen triest voor een club als Feyenoord dat je afhankelijk moet zijn van spelers als Manu. Maar dat vind ik voor Ajax net zo met spelers als Sinkgraven en Viergever. :*
Edit: toch nog mogelijk om met de drie punten weg te gaan.
Hoeveel punten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 22:50

StrongArmLance

Endless flow

i
chim0 schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:05:
Echt, sommige commentators... Die penalty van Necid was helemaal geen panenka. Panenka is echt stiften met je voet eronder en de bal recht door het midden. Necid raakte hem gewoon zachtjes met z'n wreef, schuin in de bovenhoek. :S
Leek toch wel enigsziens op een panenka hoor, door het midden hoeft niet (al was deze wel in de kruising) en het gaat met name om het cucchiaio effect.

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 12-04-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
StrongArmLance schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:30:
i
[...]

Leek toch wel enigsziens op een panenka hoor, door het midden hoeft niet (al was deze wel in de kruising) en het gaat met name om het cucchiaio effect.
Nee, gewoon niet. Ik zou ook laaiend zijn als trainer als je zoiets flikt op zo'n belangrijk moment. Voor hetzelfde geld gaat het falikant mis.

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 12-04-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

chim0 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:38:
[...]

Nee, gewoon niet. Ik zou ook laaiend zijn als trainer als je zoiets flikt op zo'n belangrijk moment. Voor hetzelfde geld gaat het falikant mis.
Goed argument. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ja, omdat het gewoon geen panenka was. Ga maar op YouTube kijken hoe een panenka eruit ziet en kom dan terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

chim0 schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:33:
[...]

Ja, omdat het gewoon geen panenka was. Ga maar op YouTube kijken hoe een panenka eruit ziet en kom dan terug.
Lees nog eens wat ik zei, lees het dan nog eens, denk na, lees het nog een keer, en reageer inhoudelijk. Of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:38

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Jongens,

Beetje relaxt blijven.
chim0 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:29:
[...]

Nee hoor, vind het alleen triest voor een club als Feyenoord dat je afhankelijk moet zijn van spelers als Manu. Maar dat vind ik voor Ajax net zo met spelers als Sinkgraven en Viergever. :*
Vind je Manu niet goed genoeg dan? Ik vind dat juist een speler die brengt wat Feyenoord nodig heeft. Ik denk zelfs dat als zijn blessure achterwege was gebleven, Feyenoord meer punten had gehad dan nu.

Voor volgend seizoen: Ik denk dat Clasie toch een transfer gaat maken. Daardoor zal Toornstra op zijn positie uitkomen denk ik, of Immers zakt een linie terug. Mocht Immers weg gaan dan zal Vilhena die plek opvullen gok ik zo. Nu bekend is dat Rutten weggaat zal Vilhena wellicht de kans geven aan v Bronckhorst zonder meteen op een transfer te azen. Ik gok dat Kuyt daardoor op rechts komt te spelen, met Guidetti in de spits en Manu op links. Kazim zal gok ik Pinchhitter worden. Met Boetius en Kazim achter de hand heb je ook roulatie mogelijkheden. Basacikoglu is er ook nog misschien dat die gaat verrassen.
Voor het middenveld zullen ze nog wel 1 of 2 mensen nodig hebben, heb te weinig zicht om aan te kunnen geven wat er vanuit de jeugd de stap kan maken. Verder is er alleen het gerucht dat Guidetti gehaald gaat worden.

Wat ik wel moet nageven is dat Feyenoord dan een stel vechters op het veld heeft staan. Een stel voetballers dat zich een slag in de rondte werkt en voor elke meter zal knokken als dat nodig is. In onze competitie kun je daar heel ver mee komen (zonder voetballend te korte te willen doen). Een ijzersterk wapen. Juist Ajax en PSV hebben dit niet of te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Immers komt voetballend tekort om een linie terug te laten zakken. Met types Kuyt en Guidetti voor je heb je ook een andere nummer tien nodig denk ik.

Verder word ik een beetje moe van dat gekoketteer met "vechtvoetbal". Feyenoord moet gewoon, net als elke andere topclub, zoveel mogelijk goede voetballers opstellen. Natuurlijk heb je ook types met een sterke mentaliteit nodig maar die heeft Feyenoord, met Kuyt ook nog straks, dus wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het probleem van vechtvoetbal is dat het niet opschiet tegen de kleintjes. Die kunnen zich toch extra motiveren tegen Feyenoord en gaan verdedigend spelen. Vechten is leuk als je gelijkwaardig of minder bent, maar als je zoals Feyenoord in principe beter bent dan is het een probleem. Doordat een Immers en Kazim zo druk zijn met vechten zijn ze niet koel voor het doel. Daarnaast moet je je niet door een muur vechten, maar moet je hem stuk spelen met creativiteit. Daar zie je gewoon het probleem als je met Immer speelt. Van mij mag hij echt weg, hij heeft zeker zn kwaliteiten maar voor Feyenoord zoeken we gewoon een betere speler en een ander type op die positie, imo.

Nee, kampioen word je meestal niet met vechtvoetbal, dat word je met slim voetbal. Zoals Ajax elke wedstrijd doodmaken en weten dat je uit een halve kans toch wel scoort of zoals PSV jezelf de ruimte verschaffen door in te zakken ongeacht het krachtsverschil. Het is heel leuk dat Feyenoord 2 keer zoveel energie in een wedstrijd legt en bijna 2 keer zoveel kansen creëert als Ajax, maar met dit soort spelers scoor je dan toch beduidend minder.

Het maken van doelpunten breekt je gewoon op en die komen niet vanzelf als je maar gaat vechten. Je moet toch mensen hebben die koel blijven voor het doel en mensen die een idee hebben.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:39:
Het probleem van vechtvoetbal is dat het niet opschiet tegen de kleintjes. Die kunnen zich toch extra motiveren tegen Feyenoord en gaan verdedigend spelen. Vechten is leuk als je gelijkwaardig of minder bent, maar als je zoals Feyenoord in principe beter bent dan is het een probleem. Doordat een Immers en Kazim zo druk zijn met vechten zijn ze niet koel voor het doel. Daarnaast moet je je niet door een muur vechten, maar moet je hem stuk spelen met creativiteit. Daar zie je gewoon het probleem als je met Immer speelt. Van mij mag hij echt weg, hij heeft zeker zn kwaliteiten maar voor Feyenoord zoeken we gewoon een betere speler en een ander type op die positie, imo.

Nee, kampioen word je meestal niet met vechtvoetbal, dat word je met slim voetbal. Zoals Ajax elke wedstrijd doodmaken en weten dat je uit een halve kans toch wel scoort of zoals PSV jezelf de ruimte verschaffen door in te zakken ongeacht het krachtsverschil. Het is heel leuk dat Feyenoord 2 keer zoveel energie in een wedstrijd legt en bijna 2 keer zoveel kansen creëert als Ajax, maar met dit soort spelers scoor je dan toch beduidend minder.

Het maken van doelpunten breekt je gewoon op en die komen niet vanzelf als je maar gaat vechten. Je moet toch mensen hebben die koel blijven voor het doel en mensen die een idee hebben.
En dat is vrijwel volledig bezijden de waarheid.

Als je een paar keer wint door een paar vlijmscherpe counters - zoals tegen Feyenoord, omdat je bij vlagen van de mat wordt gespeeld - dan is dat slim voetbal.

Maar de meeste wedstrijden worden vrijwel geheel, dominant, in balbezit, op de helft van de tegenstander gespeeld.

Leuk hoor, zo'n mantra, maar het is en blijft fact free tunnelvisie.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ramzzz schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:16:
[...]

Als je een paar keer wint door een paar vlijmscherpe counters - zoals tegen Feyenoord, omdat je bij vlagen van de mat wordt gespeeld - dan is dat slim voetbal.

Maar de meeste wedstrijden worden vrijwel geheel, dominant, in balbezit, op de helft van de tegenstander gespeeld.

Weet ik niet hoor, het is misschien maar gevoel, maar zoals tegen PEC, PEC krijgt een (grote) kans en 2 seconden later ligt hij er aan de andere kant bijna in.

PSV is razendsnel en kan daardoor prima op deze manier voetballen. Het is geen puur counter voetbal, maar meer á la Real Madrid (ok, die zijn wel heel goed erin), met 3/4 passjes staan er 3 man tegen 2 verdedigers en ik vind het raar iedereen dat zo negatief opvat, die aanvallen zijn voor mij (als niet PSV supporter) zelfs genieten, beter dan ik Feyenoord af en toe zie scoren met een frommelgoal of een afstandschot.

[ Voor 9% gewijzigd door Afvalzak op 13-04-2015 11:26 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ramzzz schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:16:

Ik bedoel het niet als iets negatiefs, maar als je de 3 top teams moet definiëren dan is het in essentie toch een andere opvatting. Feyenoord wordt een vechtelftal genoemd, maar geeft ook weleens compleet niet thuis. En Ajax speelt traag en saai maar hebben dit seizoen 1 keer tegen Heerenveen ook een fantastische pot op de mat gelegd. En PSV domineert ook weleens maar heeft menig doelpunt toch echt uit de omschakeling gemaakt, zeker de belangrijke goals.

PSV staat gewoon in de middenmoot met het totaal aantal gegeven passes en % balbezit. Feyenoord (bovenaan in vele statistieken die er niet toe doen) en in mindere mate Ajax staan daar ver boven. Dat komt gewoon omdat PSV meer op de omschakeling speelt en sneller voorin is, wat alleen maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:27:
[...]

Ik bedoel het niet als iets negatiefs, maar als je de 3 top teams moet definiëren dan is het in essentie toch een andere opvatting. Feyenoord wordt een vechtelftal genoemd, maar geeft ook weleens compleet niet thuis. En Ajax speelt traag en saai maar hebben dit seizoen 1 keer tegen Heerenveen ook een fantastische pot op de mat gelegd. En PSV domineert ook weleens maar heeft menig doelpunt toch echt uit de omschakeling gemaakt, zeker de belangrijke goals.

PSV staat gewoon in de middenmoot met het totaal aantal gegeven passes en % balbezit. Feyenoord (bovenaan in vele statistieken die er niet toe doen) en in mindere mate Ajax staan daar ver boven. Dat komt gewoon omdat PSV meer op de omschakeling speelt en sneller voorin is, wat alleen maar goed is.
Ik vind dat je aan de wedstrijden van PSV kunt zien dat PSV vaker de (zwaktes van) een tegenstander goed 'leest', en daar misbruik van maakt (in de ED). Gogme?

De meeste ploegen hebben moeite met een ploeg die kán counteren. PSV doet dat op veel beslissende momenten goed.

Maar ze schatten het m.i. nog steeds te vaak verkeerd in, het wordt alleen niet erg vaak afgestraft.

Ook omgaan met de aanvallende back, is zo'n speelwijze. Als de tegenstander die ook heeft, gaat het nogal eens mis bij PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:33:
[...]

Ik vind dat je aan de wedstrijden van PSV kunt zien dat PSV vaker de (zwaktes van) een tegenstander goed 'leest', en daar misbruik van maakt (in de ED). Gogme?

De meeste ploegen hebben moeite met een ploeg die kán counteren. PSV doet dat op veel beslissende momenten goed.

Maar ze schatten het m.i. nog steeds te vaak verkeerd in, het wordt alleen niet erg vaak afgestraft.

Ook omgaan met de aanvallende back, is zo'n speelwijze. Als de tegenstander die ook heeft, gaat het nogal eens mis bij PSV.
Een goede snelle counter verdedigen is dan ook erg lastig. Zeker met veel snelheid zul je snelle verdedigers moeten hebben die met veel ruimte in de rug kunnen spelen. Iets wat niet iedere verdediger is gegeven en zo wel zal je niet snel bij een mindere ploeg spelen. Zodra een club als PSV inzakt zal de tegenstander dus haast wel naar voren moeten komen met dito gevolgen, een gigantisch gat ideaal voor Narsingh & Depay om te exceleren.

Mooie is trouwens ook dat je ontzettend vaak hoort dat de tegenstander vond dat er meer te halen was tegen PSV. Er was een video van de NOS maar die kan ik niet meer vinden :(
ph4ge schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:27:
Aantal passes en % balbezit zegt niet veel.
Je kan heel veel passes tussen je verdediging doen maar daar win je niet mee. Leuk voor de statistiek maar ik heb liever een ploeg die vaak wint met weinig passes en weinig balbezit dan verliezen met veel passes en veel balbezit.

[ Voor 21% gewijzigd door Napo op 13-04-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waardeloze pot voetbal gisteren van Feyenoord. Hoe is het mogelijk dat spelers een hele week hebben om zich voor te bereiden op een wedstrijd en het dan voor elkaar krijgen om als een stel slaapkoppen aan wedstrijden als die van gisteren in Tilburg te beginnen?

Kazim en Immers zaten totaal niet in de wedstrijd maar Rutten zou Rutten niet zijn als hij hen niet gewoon liet staan. Uitgerekend Achahbar werd gewisseld voor Boëtius terwijl juist Achahbar tenminste nog voetbal liet zien en liet zien dat hij een goed schot in zijn benen heeft.

Rutten versterkte Willem II in hun spel door de manier waarop Feyenoord de wedstrijd bleef spelen. In plaats van meer over de grond te gaan voetballen met een beweeglijke Achahbar in de punt van de aanval bleef Feyenoord volharden in veel hoge ballen die grotendeels een prooi voor de verdedigers van Willem II waren.

Ajax was de avond daarvoor al niet veel beter. Maar Ajax trok wel de 3 punten over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSV speelt geen countervoetbal. Om dat te doen, moet je achterover leunen op je verdedigers. Bij balverlies van de tegenstander is het zaak de bal z.s.m. bij je snelle aanvallers te krijgen. PSV heeft daar de spelers helemaal niet voor. De enige controleur op het middenveld is Guardado, dat is een allrounder die het spel verdeeld. De backs zijn zeer offensief.

De statistieken laten dat ook zien.

PSV speelt eerder "Vollgas-Fussball", o.a. Borussia Dortmund staat daar om bekend. Het balbezit wordt zo effectief mogelijk gebruikt, passes gaan meestal naar voren en daarbij wordt relatief veel risico genomen.

Volgens de stats van Whoscored heeft PSV dit seizoen 52.1% balbezit, Ajax 54.8%. Geen heel groot verschil, terwijl Ajax graag overloos rondtikt op het middenveld. Feyenoord zit rond de 60%. Dat komt doordat Feyenoord zeer fel verdedigd, geen ander team in de ED zit zo kort op de tegenstander als je kijkt naar het aantal passen dat een tegenstander mag uitvoeren voor er een verdedigende actie volgt. Dat ligt er weer aan dat er bij Feyenoord extreem veel verdedigend ingesteld spelers op het veld staan.

Bij PSV wordt het grootste aantal luchtduels gewonnen (dat komt voor een aardig deel door klasbak de Jong) en PSV is de ploeg die na Vitesse het vaakst schiet; als je kijkt naar schoten op goal, dan staat PSV op 1.

Qua pass accuracy staat PSV op de 3e plek met 81.8%. Ajax staat eerste met 82.7%, Feyenoord 2e met 82.1%.

Cruciaal: PSV scoort de meeste goals in de Eredivisie vanuit "open spel". 47 stuks; Ajax staat op 43 en Feyenoord op slechts 37. PSV scoorde dit seizoen 6 goals uit de counter.

PSV scoort verder het vaakst vanuit dode spelmomenten: corners en vrije trappen, 19 stuks. Dat komt door de traptechniek van Depay (vrije trappen) en Willems (corners) en de kopkracht van De Jong.

Verdedigend gezien maakt PSV de minste overtredingen. Ook zie je bij PSV de minste tackles van alle ploegen. Dat heeft er mee te maken dat er zo veel aanvallend ingestelde speler op het veld staan. Aanvallend zie je dan weer de meeste dribbels bij PSV.

Je ziet dus heel veel zaken die niet passen bij een counterteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Je valt een beetje over de term counteren. Je legt hem negatief uit en ziet het als een soort van belediging, alsof PSV beschuldigd wordt van laf spel. Vergeet die term zou ik zeggen.

Niemand zegt dat PSV laf verdedigt. Wat PSV wel doet, en met name als de tegenstander ook wil voetballen, is de tegenstander iets laten komen om dan razendsnel toe te slaan met snelheid. Dat is geen waarde-oordeel of beschuldiging maar een constatering. Ter vergelijk: Real Madrid doet het ook zo en die hebben meer aanvallende spelers dan PSV.

Dit is overigens wel degelijk makkelijker voor centrumverdedigers dan spelen in een ploeg die met de laatste linie op de middenlijn speelt, iets wat jij ontkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:59:
Je valt een beetje over de term counteren. Je legt hem negatief uit en ziet het als een soort van belediging, alsof PSV beschuldigd wordt van laf spel. Vergeet die term zou ik zeggen.
Nee, dat leg jij me in de mond. Ik vraag me af waarom? Kun je dat uitleggen?
Niemand zegt dat PSV laf verdedigt. Wat PSV wel doet, en met name als de tegenstander ook wil voetballen, is de tegenstander iets laten komen om dan razendsnel toe te slaan met snelheid. Dat is geen waarde-oordeel of beschuldiging maar een constatering. Ter vergelijk: Real Madrid doet het ook zo en die hebben meer aanvallende spelers dan PSV.
Elk topteam kan toeslaan vanuit de omschakeling. Per definitie worden veel goals op die manier gemaakt.
Dit is overigens wel degelijk makkelijker voor centrumverdedigers dan spelen in een ploeg die met de laatste linie op de middenlijn speelt, iets wat jij ontkende.
Op de verdediging leunen terwijl je team vooral uit aanvallende spelers bestaat is makkelijker? Hoe kom je daar in vredesnaam bij?

Dat is makkelijk met veel verdedigende spelers, zoals bij Feyenoord. Alleen heeft Feyenoord voorin niet voldoende snelheid om echt effectief te zijn in de counter.

Er is niets mis met countervoetbal. Heel effectief recept voor succes. Alleen speelt PSV net een ander spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:07:
[...]
Nee, dat leg jij me in de mond. Ik vraag me af waarom? Kun je dat uitleggen?
Je reageerde geïrriteerd, alsof er negatief gesproken werd over PSV. Dat is volgens mij niet zo.
[...]
Elk topteam kan toeslaan vanuit de omschakeling. Per definitie worden veel goals op die manier gemaakt.
Klopt. Dat is dus een kwaliteit. Een pluim voor PSV.
[...]
Op de verdediging leunen terwijl je team vooral uit aanvallende spelers bestaat is makkelijker? Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
"Leunen" is een waardeoordeel. Dat maakt het weer negatief en dat is nergens voor nodig.

Je haalt twee dingen door elkaar. Met aanvallende spelers kun je nog steeds op meerdere manieren spelen, op meerdere manieren aanvallen. Je kunt met je defensie op de middenlijn staan maar je kunt ook iets meer inzakken om van daaruit de aanvallende kwaliteiten te benutten. Dat heeft niets met verdedigend spel te maken.
Dat is makkelijk met veel verdedigende spelers, zoals bij Feyenoord. Alleen heeft Feyenoord voorin niet voldoende snelheid om echt effectief te zijn in de counter.
Nogmaals: Feyenoord speelt helemaal niet op de counter. Feyenoord heeft heel veel balbezit en speelt ver naar voren. In praktisch elke topwedstrijd drongen ze de tegenstander grote delen van de wedstrijd terug. Dat doet Feyenoord meer dan vorig seizoen omdat er nu snellere verdedigers staan die (en daar komt het...) met ruimte in de rug kunnen spelen. Feyenoord doet er alleen te weinig mee omdat ze voorin kwaliteit missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:23:
[...]

Je reageerde geïrriteerd, alsof er negatief gesproken werd over PSV. Dat is volgens mij niet zo.
Ik reageerde heel rustig, rationeel en ik onderbouw mijn mening zeer gedegen.

Waarom vind je dat "geïrriteerd"? Een beetje vreemd.
Klopt. Dat is dus een kwaliteit. Een pluim voor PSV.
Het maakt mij niet uit hoe ze er in gaan, als ze er maar in gaan en vooral, de punten worden gepakt.
"Leunen" is een waardeoordeel. Dat maakt het weer negatief en dat is nergens voor nodig.
Waarom is dat een waardeoordeel? Wat is daar mis mee?
Je haalt twee dingen door elkaar. Met aanvallende spelers kun je nog steeds op meerdere manieren spelen, op meerdere manieren aanvallen. Je kunt met je defensie op de middenlijn staan maar je kunt ook iets meer inzakken om van daaruit de aanvallende kwaliteiten te benutten. Dat heeft niets met verdedigend spel te maken.
Je snapt mijn punt niet.

Als je wil counteren, moet je op je verdediging leunen. Cruciaal daarvoor is natuurlijk, dat je een sterke verdediging hebt. Dan moet je geen aanvallende backs neerzetten maar controlerende backs. En voldoende controlerende middenvelders om een blok voor je verdediging te vormen.

PSV zet nadrukkelijk geen controlerende spelers neer. Ja, je kunt met al die aanvallers in theorie wel gaan verdedigen maar daar ligt hun kracht niet. Dat is dus heel dom. En dan word je nooit met overmacht kampioen lijkt me. En dat wordt PSV wel.
Nogmaals: Feyenoord speelt helemaal niet op de counter.
Waarom leg je me nogmaals iets in de mond wat ik nergens heb beweerd?
Feyenoord heeft heel veel balbezit en speelt ver naar voren. In praktisch elke topwedstrijd drongen ze de tegenstander grote delen van de wedstrijd terug. Dat doet Feyenoord meer dan vorig seizoen omdat er nu snellere verdedigers staan die (en daar komt het...) met ruimte in de rug kunnen spelen. Feyenoord doet er alleen te weinig mee omdat ze voorin kwaliteit missen.
Ik weet hoe Feyenoord speelt, ik zie ze geregeld voetballen.

Het belangrijkste aspect van het spel van Feyenoord is het ontregelen van het spel van de tegenstander, ze niet laten voetballen. Controle is des Ruttens. Hij werd bij PSV afgemaakt door de media omdat hij het team te controlerend zou laten spelen. En dat PSV had meer aanvallend ingestelde spelers dan dit Feyenoord.

Snelle verdedigers staan er zowel bij Feyenoord als bij PSV en Ajax, bij elke grote club moet je met ruimte in je rug kunnen spelen. Dat is niets bijzonders. De Vrij en Martins Indi konden dat ook prima. Ik weet dus niet wat je wil zeggen?

Ga nou eens in op de door mij geplaatste statistieken. Dat zijn de feiten. PSV schiet het vaakst op goal, scoort het vaakst vanuit "open spel" (47x), scoort het vaakst uit dode spelmomenten (19x) en scoort het vaakst uit de counter (6x). Dat het aantal countergoals een zeer laag percentage is van het totaal, is helder.

Ajax en PSV krijgen de minste goals tegen, terwijl bij Feyenoord alle spelers het meest meeverdedigen. Op het middenveld worden er veel meer tackles geplaatst dan bij de andere teams. Dat zegt dus iets over het niveau van de verdedigers; ondanks al die hulp krijg je meer goals tegen dan Ajax en PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:41:
[...]
Als je wil counteren, moet je op je verdediging leunen.
Daarom zei ik al gelijk: vergeet de term counteren. Ik spreek liever over inzakken en uitkomen. En dat is iets anders dan met de kont in de goal spelen.
Het belangrijkste aspect van het spel van Feyenoord is het ontregelen van het spel van de tegenstander
Dat doet iedere ploeg toch het liefst?
ze niet laten voetballen.
Maar dat doen ze door druk te zetten. Ze vliegen erop. Ze proberen je terug te dringen.
De Vrij en Martins Indi konden dat ook prima
Mathijssen stond er ook vaak. Dan ging dat niet. Nu kan men het consequent doen.
Ga nou eens in op de door mij geplaatste statistieken. Dat zijn de feiten.
Nee, niet altijd. Je moet statistieken wel interpreteren binnen het elftal.
terwijl bij Feyenoord alle spelers het meest meeverdedigen.
Dat is een loze kreet zonder erbij te betrekken hoe de ploeg speelt. Wanneer je zo speelt als Feyenoord (druk naar voren, op de helft van de tegenstander) ben je wellicht juist meer gebaat bij een aanvallender middenveld. Ik vind El Ahmadi en Clasie naast elkaar juist een zwakte van Feyenoord. Je bijt niet door op het moment dat je de tegenstander beet hebt
Het is bij Feyenoord het hele seizoen namelijk hetzelfde liedje. Men heeft controle, krijgt kansen en vervolgens scoort de tegenstander. Dat er dan kansen komen voor de tegenstander heeft met het hele team te maken, niet speciaal met het centrum
Op het middenveld worden er veel meer tackles geplaatst dan bij de andere teams. Dat zegt dus iets over het niveau van de verdedigers; ondanks al die hulp krijg je meer goals tegen dan Ajax en PSV.
Tackles zijn niet per definitie verdedigend. Het zegt enkel iets over de intensiteit.

Het stoort me echt enorm dat je hier het centrum van Feyenoord hier zo zit te bashen. Van Beek en Kongolo zijn twee hele talentvolle centrumverdedigers en Van Beek draait gewoon een ijzersterk seizoen. Die speelt misschien wel het best van alle verdedigers in de eredivisie de laatste maanden.

PSV heeft de beste linksback, de beste linksbuiten, de beste centrumspits en drie hele goede complete middenvelders waarvan er twee ook hoog in het beste speler klassement staan. Zet die jongens bij Feyenoord (of Ajax) en ze worden ook met drie vingers in de neus kampioen. Je bekijkt het echt door een PSV-bril als je vervolgens gaat doen of PSV ook op die andere plekken nog het beste materiaal heeft want je hebt vorig seizoen gezien waar het elftal stond zonder Guardado en De Jong

Wees tevreden met wat je hebt, overdrijf het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Goed, jullie waren het dus om te beginnen al eens? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:57

Niku

Alagaesii

Ramzzz schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:14:
Goed, jullie waren het dus om te beginnen al eens? :+
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die vrije trap van Dordrecht wordt overal belachelijk gemaakt maar die van NAC staat op 2-3 meter afstand als ie genomen wordt :+ Hellooo, scheidrechterlijke dwaling ofzo O-). Overnieuw spelen dus >:)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 13-04-2015 20:59 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015