Gudelje vind ik ook een goede aankoop, alhoewel spelen voor Ajax toch weer wat anders is dan spelen voor AZ.Aghanim schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:53:
Is een beetje hetzelfde patroon als Drenthe dan. En daar is het ook niet echt goed mee afgelopen.
Anyway, vanavond Ajax, ik ben benieuwd. Hoop dat ze winnen want voor PSV is het niet leuk om vanavond kampioen te worden. Dat wil je doen terwijl je zelf op het veld staat. Zeker als je zo'n mooi seizoen hebt gehad met een groep die vorig jaar nog mentaal de nodige tikken heeft gehad. Het is in elk geval dik en dik verdiend.
De Boer gaf gisteren aan dat er naast Gudelj nog 1 a 2 nieuwe spelers bijkomen. Ik hoop dan toch zeker wel op 2 want ik heb niet het gevoel dat 2 ervaren/goede aankopen het verschil gaan maken. Overigens blijken Sevilla en Atletico interesse te hebben in Boilesen en heeft hij zelf aangegeven misschien wel wat anders te willen () dus als daar een miljoen of 6-8 voor kan worden verdiend dan moet Ajax toch wel in totaal 3 goede aankopen kunnen doen. Hoop alleen niet dat ze dan weer met spelers als Ruiz, Heitinga of Maduro aan komen zetten.
De kritiek van sommige mensen dat Ajax hem ook direct van NAC had kunnen overnemen vind ik onzin. Want die stap is gewoon te groot en dan was hij ook heel anders binnen gekomen.
Ik denk zelf dat de Boer 1 a 2 aankopen zegt omdat ze niet puur willen kopen om het kopen. Het moet wel iets toevoegen.
Daarnaast zal het aantal ook wel afhankelijk zijn van of er nog iemand vertrekt.
Denk zelf dat de nr1 op het lijstje een linksback is die eventuel in het centrum kan en mocht de situatie met Kishna niet opgelost worden dat die mag vertrekken en dat een 2e aankoop dan een vervanger voor Kishna word.
Maar ik denk ook dat de vervanger voor Kishna niet voor de basis gehaald word afhankelijk van hoe Fisher het doet.
Als Fisher het goed doet zal men iemand met potentie gaan halen voor de bank, gaat het minder met hem dan halen ze iemand die echt moet gaat concureren.
De staf ziet denk ik wel genoeg potentie in El Ghazi.