[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.242 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:32
Wat waren ze uberhaupt van plan? Geen touw aan vast te knopen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:19:
Wat waren ze uberhaupt van plan? Geen touw aan vast te knopen ook.
Zoiets en dan de bal over de lijn lopen? :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bh-NUOXCIAEWm0k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
apis29 schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:32:
[...]

Zoiets en dan de bal over de lijn lopen? :+

[afbeelding]
Als voetballen niet lukt.... ;)
Maar toch dan wordt het lastig denk ik.
Uitvoering was nu wel heel matig, maar ze hebben weer een week om te oefenen en te hopen op een vrije trap rond die plek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
D-e-n schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:55:
[...]

PSV heeft de beste linksback, de beste linksbuiten, de beste centrumspits en drie hele goede complete middenvelders waarvan er twee ook hoog in het beste speler klassement staan. Zet die jongens bij Feyenoord (of Ajax) en ze worden ook met drie vingers in de neus kampioen. Je bekijkt het echt door een PSV-bril als je vervolgens gaat doen of PSV ook op die andere plekken nog het beste materiaal heeft want je hebt vorig seizoen gezien waar het elftal stond zonder Guardado en De Jong

Wees tevreden met wat je hebt, overdrijf het niet.
Willems? Aanvallend wel ja, maar ik vraag me af of hij Europees gezien en verdedigend mee kan komen.

Maar gezien je laatste zin bedoel je het wat anders (en quote ik wat vreemd).

De vorm, wat zelfvertrouwen en wat geluk en je komt een heel eind. dat is wat je ook ziet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Kevinp schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:18:
Willems? Aanvallend wel ja, maar ik vraag me af of hij Europees gezien en verdedigend mee kan komen.
Dat ligt er maar waar Willems naar toe gaat... als het team beschikt over een goede VM die bereid is naar links in te zakken om de verdedigende taken over te nemen dan heb je aan Willems echt een topspeler. Kijk naar een Daniel Alves of een Marcelo, ook geen topverdedigers. Echter komen die er mee weg omdat het elftal zo is ingericht dat de ruimte wordt gedicht. Willems kan makkelijk bij een Barcelona of Madrid mee. Maar gaat hij naar een club waar hij daadwerkelijk moet verdedigen en aanvallen op een tweede plan staat dan zit hij binnen no-time op de bank.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:07:
[...]
Elk topteam kan toeslaan vanuit de omschakeling. Per definitie worden veel goals op die manier gemaakt.
Dat eerste klopt, dat tweede weet ik niet. Maar de analyse van D-e-n is mijns inziens een hele correcte. PSV is heel sterk in de omschakeling en dat is de belangrijkste kracht van dit elftal. Maar wat dat omschakelen betreft, er is wel een verschil waar je dat op het veld doet. Barcelona bijvoorbeeld zet(te) de druk al heel vroeg op de tegenstander en slaat(/sloeg) al toe op de helft van de tegenstander. PSV laat de tegenstander vaak verder komen en veroverd de bal vaker pas op eigen helft om dan toe te slaan, mede dankzij de aanvallende backs die ze hebben. PSV speelt inderdaad met redelijk veel aanvallende spelers, maar zakt ook redelijk ver terug. Vergelijkbaar inderdaad met het spel van Madrid, lijkt me geen diskwalificatie. Maar PSV is geen ploeg die met veel druk en balbezit op de helft van de tegenstander speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:13

jeka

Support your local club.

Kaarten beker finale zijn besteld! _/-\o_
Met de trekker naar de kuip!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
jeka schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:22:
Nice, altijd leuk zo'n wedstrijd! :)
alleen jammer dat het in die vervallen betonbak is :+

Voor PEC of Groningen eigenlijk?

De NOS zend trouwens weer de verkeerde wedstrijd uit morgen :X
PSG - Barca, terwijl Porto - Bayern toch gegarandeerd is voor meer spektakel.

Gelukkig wordt hier wel Bayern uitgezonden :)

[ Voor 23% gewijzigd door Krukar op 14-04-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:12
Krukar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:31:
[...]

Denk PEC aan het logo te zien in zijn avatar.. :+

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Gynnad schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:34:
[...]

Oh, zie nu pas dat dat een Groningen logo is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
jeka schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:22:
Veel plezier! Ben er drie keer geweest met FC Utrecht en het is toch een heel aparte belevenis. Gelukkig is er geen haat en nijd tussen Zwolle en Groningen, toch? Dat maakte de bekerfinale van ons tegen Feyenoord leuker.

En als er dan gescoord wordt... de beweging van dat stadion: heerlijk! Het meest geweldige stadion van Nederland. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Krukar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:31:
[...]

De NOS zend trouwens weer de verkeerde wedstrijd uit morgen :X
PSG - Barca, terwijl Porto - Bayern toch gegarandeerd is voor meer spektakel.

Gelukkig wordt hier wel Bayern uitgezonden :)
Vervallen betonbak? dan bedoel je de Arena zeker :+ De kuip is voornamelijk staal en deint zo lekker mee als er gesprongen wordt.
Volgende keer weer even goed doen als die snor van VI er is want die hield er niet van hoorde ik >:)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:55:
[...]

Daarom zei ik al gelijk: vergeet de term counteren. Ik spreek liever over inzakken en uitkomen. En dat is iets anders dan met de kont in de goal spelen.
Zo, je negeert wel veel uit mijn postings zeg. Dat is makkelijk discussiëren zeker?

Anyway. Een aanval opzetten vanuit de omschakeling, dat heet gewoon een counter.
Dat doet iedere ploeg toch het liefst?
Nee. Het ontregelen van het spel van de tegenstander valt onder verdedigen. Je hebt zat teams die veel liever aanvallen dan ontregelen. Cocu wil dat PSV druk zet op de helft van de tegenstander, maar er zijn te veel spelers die dat niet willen/kunnen. Depay, Narsingh, Wijnaldum en in mindere mate Maher zijn daar niet geschikt voor.

Barcelona is daar altijd uitstekend in geweest. Dat team was verdedigend ijzersterk en kreeg heel weinig goals tegen, alleen hadden ze een andere manier van verdedigen waarbij de centrumverdedigers vaak heel weinig te doen hadden. Want zo ver kwam de tegenstander helemaal niet.

Ajax hanteerde de laatste seizoenen ook het 1,2,3 principe van De Boer, waarbij de bal in 3 seconden weer terugveroverd moest worden. Ik zou willen dat PSV dat zo ging doen als Feyenoord dit seizoen en Ajax in de recente kampioensjaren.
Maar dat doen ze door druk te zetten. Ze vliegen erop. Ze proberen je terug te dringen.
Dat doen ze door ver vooruit te verdedigen. En door collectief te verdedigen. Dat is ook gewoon verdedigen. De heren vedettes van PSV hebben daar te weinig motivatie voor. Alleen De Jong doet dat wel voorin.
Mathijssen stond er ook vaak. Dan ging dat niet. Nu kan men het consequent doen.
Dat is waar, Martins Indi stond vaak linksback. Koetje had daar andere ideeën over.
Nee, niet altijd. Je moet statistieken wel interpreteren binnen het elftal.
Nee, statistieken zijn gewoon feiten. Maar die moeten nog wel geïnterpreteerd worden.
Dat is een loze kreet zonder erbij te betrekken hoe de ploeg speelt. Wanneer je zo speelt als Feyenoord (druk naar voren, op de helft van de tegenstander) ben je wellicht juist meer gebaat bij een aanvallender middenveld. Ik vind El Ahmadi en Clasie naast elkaar juist een zwakte van Feyenoord. Je bijt niet door op het moment dat je de tegenstander beet hebt
Het is bij Feyenoord het hele seizoen namelijk hetzelfde liedje. Men heeft controle, krijgt kansen en vervolgens scoort de tegenstander. Dat er dan kansen komen voor de tegenstander heeft met het hele team te maken, niet speciaal met het centrum
Waarom heeft dat met het hele team te maken? Feyenoord krijgt de minste kansen tegen in de Eredivisie en heeft de beste keeper of 1 van de beste keepers. Nergens in de Eredivisie worden zo veel en zo snel verdedigende acties uitgevoerd. En dan toch meer tegengoals dan Ajax en PSV.

Dat spreekt niet voor de kwaliteit van je laatste linie natuurlijk.
Tackles zijn niet per definitie verdedigend. Het zegt enkel iets over de intensiteit.
Fout, tackles zijn altijd verdedigend. Tenzij je wel HEEL vreemd gaat interpreteren.
Het stoort me echt enorm dat je hier het centrum van Feyenoord hier zo zit te bashen.
Ah, dus je zei dat ik geïrriteerd reageerde maar in werkelijkheid was je dat zelf? Een bijzondere manier van afschuiven.
Van Beek en Kongolo zijn twee hele talentvolle centrumverdedigers en Van Beek draait gewoon een ijzersterk seizoen. Die speelt misschien wel het best van alle verdedigers in de eredivisie de laatste maanden.
Een zeer talentvol duo. Dat speelt bij de topclub waar het VERUIT het makkelijkst verdedigen is doordat de hele ploeg ZO fanatiek meeverdedigt dat de tegenstander nauwelijks in de buurt komt van je 16.

Als jij de bal hep, kenne zij nie score. Al dat balbezit maakt het ook makkelijker.

Zet Kongolo en Van Beek bij PSV neer, en ze hebben het veel en veel moeilijker.
PSV heeft de beste linksback, de beste linksbuiten, de beste centrumspits en drie hele goede complete middenvelders waarvan er twee ook hoog in het beste speler klassement staan. Zet die jongens bij Feyenoord (of Ajax) en ze worden ook met drie vingers in de neus kampioen.
Dat is meer dan de helft van het team, niet zo gek dat je daarmee kampioen wordt he? ;)

Daarbij denk ik dat we de beste rechtsback hebben met Arias. Van Rhijn speelt geen best seizoen.

Wijnaldum en Klaassen ontlopen elkaar weinig. Guardado is de beste speler op zijn positie.
Je bekijkt het echt door een PSV-bril als je vervolgens gaat doen of PSV ook op die andere plekken nog het beste materiaal heeft want je hebt vorig seizoen gezien waar het elftal stond zonder Guardado en De Jong. Wees tevreden met wat je hebt, overdrijf het niet.
Een jong team kan in 1 seizoen heel veel groeien. Dat heb je bij Feyenoord ook gezien, in 2010 nog 44 punten en in 2011 onder Koeman met ongeveer datzelfde team 70 punten. Dat lag echt niet alleen aan de kwaliteit van 1 of 2 spelers, zoals Guidetti.

Ik denk zelfs dat de selectie uit 2010 VEEL meer individuele kwaliteit had dan het team van het jaar erna. Hoewel de resultaten veel slechter waren.

PSV had vorig seizoen Parkske, Ruiz en een fitte Schaars. Aardig wat ervaren spelers van niveau. Zo goed als Guardado zijn ze echter geen van allen, die is ruimschoots te goed voor de Eredivisie. Het slaat in wezen nergens op dat die jongen in NL speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Rubman schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:39:
[...]

Vervallen betonbak? dan bedoel je de Arena zeker :+ De kuip is voornamelijk staal en deint zo lekker mee als er gesprongen wordt.
Volgende keer weer even goed doen als die snor van VI er is want die hield er niet van hoorde ik >:)
http://www.elfvoetbal.nl/...aal-vertrouw-ik-niet-meer

Maar de :+ stond er voor een reden bij hé, De Kuip is best een mooi stadion, misschien wel de mooiste van Nederland, zolang het nog in elkaar zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Krukar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:44:
[...]

http://www.elfvoetbal.nl/...aal-vertrouw-ik-niet-meer

Maar de :+ stond er voor een reden bij hé, De Kuip is best een mooi stadion, misschien wel de mooiste van Nederland, zolang het nog in elkaar zit :+
I know vandaar ook de :+ terug met ditto verwijzing. want de Arena wordt toch ook wel de betonbak genoemd?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gynnad schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:34:
[...]

"Met de trekker" vanaf Zwolle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Rubman schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:46:
[...]

I know vandaar ook de :+ terug met ditto verwijzing. want de Arena wordt toch ook wel de betonbak genoemd?
Volgens mij is "UFO" de meer populaire benaming onder niet-Ajacieden. Vind de arena zelf ook niet lelijk, al had ik liever iets in de stijl van het Olympisch Stadion gezien. Dat hebben ze hier in Dortmund beter voor elkaar met het Westfalenstadion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 16:56
Het Ajax stadion vindt ik nu niet bepaald mooi. De enigste twee stadions die ik echt mooi vind, zijn toch wel Borussia Park (Gladbach) en het Westfalen stadion (Dortmund). Het stadion van Bayern is nu ook niet bepaald spectaculair, m.u.v. die geniale buitenkant.

Las laatst iets, dat Bayern misschien wel een nieuw stadion wilt bouwen. Ze kunnen toch vrijwel alle tickets verkopen. Het enige probleem is, dat het in de voetbal wereld hard kan gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Mosin schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:54:
Het Ajax stadion vindt ik nu niet bepaald mooi. De enigste twee stadions die ik echt mooi vind, zijn toch wel Borussia Park (Gladbach) en het Westfalen stadion (Dortmund). Het stadion van Bayern is nu ook niet bepaald spectaculair, m.u.v. die geniale buitenkant.

Las laatst iets, dat Bayern misschien wel een nieuw stadion wilt bouwen. Ze kunnen toch vrijwel alle tickets verkopen. Het enige probleem is, dat het in de voetbal wereld hard kan gaan..
Mjah smaken verschillen, maar kan wel wat meer stadions opnoemen die de meeste mensen als mooi zouden classificeren :)

Estadio Da Luiz:
Afbeeldingslocatie: http://static1.hln.be/static/photo/2013/7/8/14/20130911112420/album_large_6120059.jpg

Bernabeu:
Afbeeldingslocatie: http://static0.hln.be/static/photo/2013/18/11/1/20130911102819/album_large_6119671.jpg

Wembley:
Afbeeldingslocatie: http://static0.hln.be/static/photo/2013/16/11/3/20130911102910/album_large_6119688.jpg

Maracana:
Afbeeldingslocatie: http://static0.hln.be/static/photo/2013/15/12/6/20130911101502/album_large_6119706.jpg

Soccer City:
Afbeeldingslocatie: http://static3.hln.be/static/photo/2013/11/8/2/20130911101919/album_large_6119702.jpg

Vergeet er pas nog wel een heleboel :)

Stadion met de meest bijzondere architectuur blijft toch wel La Boca:
Afbeeldingslocatie: http://ak-hdl.buzzfed.com/static/2014-04/enhanced/webdr04/8/19/enhanced-buzz-wide-6787-1396998617-13.jpg

Vooral die rechte muur met stoeltjes erin :D
Afbeeldingslocatie: http://ak-hdl.buzzfed.com/static/2014-04/enhanced/webdr08/9/12/grid-cell-24534-1397059744-5.jpg

Nieuw stadion in München lijkt mij wel erg snel trouwens, de Allianz Arena staat er nog geen 10 jaar.
Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als er een nieuw stadion zou komen daar. Blijft TSV dan in de Allianz Arena en Bayern naar het nieuwe stadion?

[ Voor 3% gewijzigd door Krukar op 14-04-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als PSVer vind ik de Kuip absoluut het mooiste stadion van NL. De ArenA vond ik mooi tot ik er een keer in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Krukar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:03:
[...]

Mjah smaken verschillen, maar kan wel wat meer stadions opnoemen die de meeste mensen als mooi zouden classificeren :)

Estadio Da Luiz:
[afbeelding]

Bernabeu:
[afbeelding]

Wembley:
[afbeelding]

Maracana:
[afbeelding]

Soccer City:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuw stadion in München lijkt mij wel erg snel trouwens, de Allianz Arena staat er nog geen 10 jaar.
Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als er een nieuw stadion zou komen daar. Blijft TSV dan in de Allianz Arena en Bayern naar het nieuwe stadion?
Zitten een aantal mooie bij, maar ik bedoelde meer waar ik zelf in heb gezeten. De Allianz Arena zal binnenkort ook wel op mijn lijstje komen, maar vanaf de TV krijg je toch wel een bepaalde indruk. Maar goed, Bayern heeft veel fans, die hun mondje niet open doen als ze achter staan.. :F Bepaald ook wel de sfeer.

Ja, dat is waar. TSV krijgt dat stadion echt niet vol. Ik zag eens een wedstrijd waarbij niemand op de tweede en derde ring zat. Op een paar mensen na, maar dan zullen de kosten voor die club waarschijnlijk veel te hoog worden. Stel je voor, 3 stadions in München :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Estadio Da Luiz:
[afbeelding]

Bernabeu:
[afbeelding]

Wembley:
[afbeelding]

Maracana:
[afbeelding]

Soccer City:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Camp Nou
Afbeeldingslocatie: http://www.centrocampista.com/wp-content/uploads/2012/07/camp-nou-barcelona-competitions-sport-e1342884280536.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik wou mijn post net al gaan editen :+
Een kennis zat daar op hele mooie plaatsen en die was er wel erg over te spreken. Ik wil zeker weten een keertje in Camp Nou en Bernabeu gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Wellicht is het anders als er 100.000 mensen zitten, maar ik ben in Camp Nou geweest en ik vond er niks aan. Ik geniet elke keer weer van De Kuip, maar het komt gewoon tekort qua infrastructuur. Even een drankje halen is er niet bij op de plek waar ik zit. Bij de Arena hebben ze dat toch goed gedaan met die ring achter de stoelen bijvoorbeeld.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mosin schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:15:
[...]

Ik wou mijn post net al gaan editen :+
Een kennis zat daar op hele mooie plaatsen en die was er wel erg over te spreken. Ik wil zeker weten een keertje in Camp Nou en Bernabeu gaan kijken.
Moet ook er nog een keer heen, en dan het liefst Barca - Real natuurlijk. Of tegen Atletico of CL, maar tegen zo'n Spaanse middenmotor lijkt me niet zoveel aan.
Alleen zijn die prijzen zo hoog bij El Classico, wedstrijd van het jaar daar. Of je zit zo ver boven in dat je beter thuis kunt kijken :+
Waar wij 2 a 3 'ringen' in stadions hebben, doen ze er daar gewoon nog 2 bovenop. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:06

Niku

Alagaesii

Wauw
Afbeeldingslocatie: http://www.psv-mijn-club.nl/upload/a/0/d/psv-mijn-club/psv-stadion-met-sfeerlicht.large.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schitterend zeg!

Welk stadion is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:16
Propaganda foto :P
Dat stadion van Bayern is ook heel anders in de nacht. Hoewel die overdag met dat felle wit ook mooi is.

Ik hoop nog steeds dat die uitbreiding van het Philips Stadion naar 45.000 er komt. Dit was toen een concept:
Vind ik best mooi. Meer glas, wat ruimer, alleen mag dat grijs van mij wit(ter) worden.

Ik vind in Nederland het stadion van VVV, de Koel, wel wat hebben met die trap naar beneden:
Afbeeldingslocatie: http://www.venlonaren.net/wp-content/uploads/2013/05/De-Koel-vanuit-het-supportershome-gezien.jpg

En het Kasteel is ook mooi (hoewel dat alleen de buitenkant is net als bij Bayern):
Afbeeldingslocatie: http://www.architectuurinrotterdam.nl/images/main/building_61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00
@Benedict Tokkie
Je blijft Feyenoord maar neerzetten als verdedigend team en blijft maar trollen richting het centrum van de defensie.

Je hebt ten eerste een verknipt beeld van verdedigend spelen. Bij verdedigend spelen heb je het voorkomen van doelpunten als uitgangspunt. Dat is bij Feyenoord allesbehalve het geval. In al je statistieken vergeet je naar de intentie in het veld te kijken. Clasie is een speler die juist graag vooruit speelt en Immers levert veel arbeid maar heeft daarmee ook veel drang naar voren.

En spelen met ruimte in de rug is per definitie niet makkelijk, ook met Clasie voor je neus. Waarom denk je dat kleine ploegen als Andorra of Luxemburg dat nooit doen? Met zijn allen voor de goal hangen is veel makkelijker. En Vermeer is weliswaar sterk in die situatie maar juist met corners is hij weer uitermate zwak. En raad eens waar Feyenoord veel tegendoelpunten krijgt?

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat wanneer PSV en Feyenoord van centrum zouden wisselen dat het aantal tegendoelpunten voor Feyenoord zeker niet lager zou uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
dutchgio schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:36:
[...]

Moet ook er nog een keer heen, en dan het liefst Barca - Real natuurlijk. Of tegen Atletico of CL, maar tegen zo'n Spaanse middenmotor lijkt me niet zoveel aan.
Alleen zijn die prijzen zo hoog bij El Classico, wedstrijd van het jaar daar. Of je zit zo ver boven in dat je beter thuis kunt kijken :+
Waar wij 2 a 3 'ringen' in stadions hebben, doen ze er daar gewoon nog 2 bovenop. :o
Je haalt de woorden uit mijn mond. Je moet inderdaad wel een kraker gaan kijken om de sfeer goed te proeven. Bij Dortmund is vrijwel elke wedstrijd een feest. Nu natuurlijk iets minder vanwege het een en het ander.

Toevallig die kennis van me die daar is geweest, heeft weer een vriend die een hoge pief is. Die heeft ook seizoenskaarten op mooie plaatsen daar. Mja, tijdens de El Classico zullen we die vast niet kunnen gebruiken.. Meestal heb je wel voordeel/voorrang op andere tickets. Zo werkt het volgens mij meestal bij clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:23:
@Benedict Tokkie
Je blijft Feyenoord maar neerzetten als verdedigend team en blijft maar trollen richting het centrum van de defensie.
Hmm, het niveau wordt me nu te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Heren, kan de negatieve 'hullie doen alles fout'-bril weer af?

Zet er maar een punt achter, voordat het niveau onder de minimumgrens zakt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Estadio Da Luiz:
[afbeelding]

Bernabeu:
[afbeelding]

Wembley:
[afbeelding]

Maracana:
[afbeelding]

Soccer City:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor dat stadion van Valencia moet je geen last hebben van hoogtevrees wanneer je daar op de bovenste ring zit. Niet voor niets staan er daar tussen alle rijen hoge hekken. Had Theater Carré aan de Amstel pak hem beet 25 jaar geleden ook wel kunnen gebruiken op hun balkon. Goedemorgen man, wat was dat steil met dat ik met een toenmalige vriendin een concert bezocht.

De Kuip ziet er best wel fraai uit. Tot je je een weg moet murwen naar je plek. Probleem bij de Kuip is denk ik dat de stoeltjes aan dat schuine beton zijn gemonteerd waardoor je looppaadje denk iets van 40 cm breed is. Niet meer van deze tijd. En onvervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 22:50

StrongArmLance

Endless flow

Ik vind het Luigi Ferraris altijd mooi. Ook in het echt.
Afbeeldingslocatie: http://www.sampdoriaclubcarige.it/Stadio/stadio00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pagineromaniste.com/wp-content/uploads/2011/10/stadio-5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3506/3946636543_dba39dff7f.jpg

Oh en het prachtige Varese stadion :+ 'Franco Ossola'.

Afbeeldingslocatie: http://www.groundhopping.se/res/Varese/eaststand.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door StrongArmLance op 14-04-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t51.2885-15/10011339_1066441890036900_723326394_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/11094497_1570595913230093_1837113843_n.jpg

Clubvoorkeur spreekt voor zich :X

Erg mooi stadion waar Feyenoord dit jaar een Europese wedstrijd heeft gespeeld is het stadion van HNK Rijeka. Genaamd Stadion Kantrida.

Afbeeldingslocatie: http://www.info-stades.fr/forum/ressources/image/43646

[ Voor 43% gewijzigd door JST94 op 14-04-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Estádio Municipal de Braga:

Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01845/braga_1845827a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.scbraga.pt/imagens/aereaEstadio01.jpg

Sporting Braga speelt er zijn potjes.

Of het Eidi stadion op de Faroer eilanden:

Afbeeldingslocatie: http://www.doordebenen.nl/wp-content/uploads/2010/03/faore-stadium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://football2014wc.com/wp-content/uploads/2013/10/eidi_stadium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:20
Mestalla in Valencia:
Afbeeldingslocatie: http://stadiumdb.com/pictures/stadiums/esp/mestalla/mestalla30.jpg

Op den duur zal Valencia verhuizen naar een nieuw stadion maar de bouw ligt al jaren stil vanwege geldgebrek. Jammer dat ze dit machtige stadion gaan verlaten.

Ander mooi stadion in Spanje is het nieuwe stadion van Athletic Bilbao, zelfde architect als Emirates Stadium van Arsenal en Stadio da Luz in Lissabon.
Afbeeldingslocatie: http://stadiumdb.com/pictures/stadiums/esp/san_mames_barria/san_mames_barria04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie alleen 'n bietje Poolse zever, Vlassie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 01:37
Jullie vergeten de mooiste: Donbass Arena! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.laparadinha.com/wp-content/uploads/2014/03/donbassarena.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.donnmu.com.ua/wp-content/uploads/2014/05/319694_ukraina_doneck_donbass-arena_3433x1080_www.GdeFon.ru_.jpg

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:32

Vos

AFCA

Het grote 'post hier jouw favoriete stadion' topic.

Nog voetbal nieuws? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jazeker! Real gaat Atletico gewoon inmaken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
chim0 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:52:
[...]

Jazeker! Real gaat Atletico gewoon inmaken. :+
Dat valt nog maar te bezien, Real is niet echt in vorm en bij Atletico thuis..
De gemmidelde supporter doet daar niet onder voor de emotie van Simeone zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:23

Player1S

Probably out in the dark

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=242445

mag toch hopen dat dit een verlate 1 april grap is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Het is Aad de Mos maar.

(gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:53
Wiskunde is ook nog steeds niet zijn beste vak op school geweest :)

"De Mos weet dat er ook nadelen aan de play-offs zitten: zo stond Standard Luik vorig jaar elf punten voor op de concurrentie, maar na de halvering van de punten waren dat er nog maar drie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

kimiferrari schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:42:

"De Mos weet dat er ook nadelen aan de play-offs zitten: zo stond Standard Luik vorig jaar elf punten voor op de concurrentie, maar na de halvering van de punten waren dat er nog maar drie."
Dat zou ook een (van de vele) Voetbalzone foutje(s) kunnen zijn.

Blijft dat ik het een bezopen idee vind van De Mos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
kimiferrari schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:42:

Moest het ook een paar keer lezen, maar daar werd het niet duidelijker van. |:(
Of ze passen zich ook meteen aan aan de Belgische rekenmethode :+

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 14-04-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34
Ze hebben 5 verkeerd gespeld. Maar op zich vind ik het wel wat hebben om meer alles-of-niets-wedstrijden te hebben. Die zijn altijd lekker spannend.

De analyse van de Mos klopt verder niet echt. In het recente verleden hebben we een aantal keer gehad dat de competitie op de laatste of voorlaatste dag is beslist. Een keer zelfs met een richtige finale tussen Ajax en Twente. Dat het dit jaar al bijna gedaan is lijkt me eerder uitzondering.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:12
T-MOB schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:08:
Ze hebben 5 verkeerd gespeld. Maar op zich vind ik het wel wat hebben om meer alles-of-niets-wedstrijden te hebben. Die zijn altijd lekker spannend.

De analyse van de Mos klopt verder niet echt. In het recente verleden hebben we een aantal keer gehad dat de competitie op de laatste of voorlaatste dag is beslist. Een keer zelfs met een richtige finale tussen Ajax en Twente. Dat het dit jaar al bijna gedaan is lijkt me eerder uitzondering.
Behalve dat de beste dan niet meer kampioen wordt.. Het zou overigens wel in het voordeel van Ajax zijn! Aangezien Ajax meestal de tweede seizoenshelft de meeste punten haalt!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Gynnad schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:23:
[...]
Het zou overigens wel in het voordeel van Ajax zijn! Aangezien Ajax meestal de tweede seizoenshelft de meeste punten haalt!
In het verleden behaalde resultaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Ben benieuwd of Atletico weer voetballes gaat geven aan Real :)
Zit wel goed sfeertje daar in het stadion met al die sjaaltjes, dat zouden we in Nederland ook weer moeten doen!

Edit: lol, een spits van 100 miljoen die daar geen doelpunt maakt :D

[ Voor 17% gewijzigd door Krukar op 14-04-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Krukar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:43:

Edit: lol, een spits van 100 miljoen die daar geen doelpunt maakt :D
Echt, de ramen liggen eruit hier kut Bale. Ga lekker naar Doncaster Rovers ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Als ik even de mooiste/indrukwekkendste stadions waar ik zelf ooit geweest ben op een rij mag zetten:

- De Kuip. Inderdaad, niet meer van deze tijd, maar de intense sfeer daar, het bewegen van het hele station bij een doelpunt: heerlijk.

- Estadi Cornellà-El Prat, Barcelona, Spanje. Eén van de weinige comfortabele stadions in Spanje, 'toevallig' ook van m'n favoriete club daar (Espanyol).

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/47/EstadioRCDE_Pano.jpg/1920px-EstadioRCDE_Pano.jpg

- Estadio Azteca, Mexico Stad: wát een megading! Goede service daar ook, ze komen je eten en drinken brengen :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f3/Panorama_Estadio_Azteca_football_game_Club_America.jpg/1920px-Panorama_Estadio_Azteca_football_game_Club_America.jpg

- Estadio Centenario, Montevideo, Uruguay: het stadion van de eerste wereldcup. Eén van de tribunes daar heet Amsterdam, omdat het Olympisch team van Uruguay daar tijdens de Olympische spelen kampioen werd. Verder veel vergane glorie :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/Actividades_conmemorativas_de_las_Instrucciones_A%C3%B1o_XIII_17.jpg/1920px-Actividades_conmemorativas_de_las_Instrucciones_A%C3%B1o_XIII_17.jpg

- Over vergane glorie gesproken: Bosuilstadion, Antwerpen. Zakt nog nét niet in elkaar, maar je voelt de historie!

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/20110720_bosuil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Haha net op Sky zag je één of andere psychoot met een houten stok op een bord van het stadion rossen. Hoe krijgt ie dat überhaupt het stadion in? :D

Real wel duidelijk beter tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Krukar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:24:

Real wel duidelijk beter tot nu toe.
Ja, dit wordt weer zo'n wedstrijd van honderd kansen krijgen en geen één maken en in de laatste minuut eentje om je oren krijgen. Die Simeone is trouwens fucking irritant, oververhitte ADHD patiënt.

Maar is die Varane snel? Godnondeju! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Daar verbaasde ik mij ook over, wist niet dat hij zo snel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51
Vos schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:51:
Is Mandzukic niet gewoon langzaam ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zeg het niet vaak, maar hier leek Serge Ramos me een keer echt onschuldig :+

Ik verwacht dat Mandzukic snel geel gaat krijgen, die is zo boos dat hij gaat schoppen :p

Edit: binnen de minuut _o-

[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 14-04-2015 21:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Bospa01 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:55:
[...]

Het ging om de aanvallende sprint aan de zijlijn, daar was Mandzukic niet bij naar mijn weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 14-04-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
[...]

Varane is fenomenaal snel.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S9r3Kpr_-mM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
[...]

Nee, die Varane is echt snel, dacht even dat ik Bolt zag lopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
Wat is nu irritanter, de scheids die persee wil dat elke speler naar hem toe komt of die arrogante spelers die gewoon schijt hebben en doorlopen....lastige keuze

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Saai is het zeker niet :p . Heeft Real echt niets beter dan Casillas?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Scheidsrechter is partijdig. Hands en een paar rode kaarten voor Real?
Al met al denk ik dat gelijkspel wel terecht is.

[ Voor 26% gewijzigd door Luxicon op 14-04-2015 22:40 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
gambieter schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:32:
Saai is het zeker niet :p . Heeft Real echt niets beter dan Casillas?
Navas. ;)
Ze hebben bij Real zelf nog niet door dat Casillas over z'n hoogtepunt heen is.
Wel willen ze schijnt het in de zomer De Gea inlijven, dus dan kan Casillas weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
dutchgio schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:41:
[...]

Navas. ;)
Wel willen ze schijnt het in de zomer De Gea inlijven, dus dan kan Casillas weg.
Nou, ik hoop niet dat dat door gaat. De Gea is een topper voor United.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:10
Luxicon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:33:
Scheidsrechter is partijdig. Hands en een paar rode kaarten voor Real?
Niet het idee dat hij partijdig was, maar wel heel duidelijk geen vriend van Mandzukic. Hoe je het als arbitrage met 5 man niet voor elkaar krijgt om belaalde zaken niet te zien verbaas ik me nog steeds over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Luxicon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:42:
[...]

Nou, ik hoop niet dat dat door gaat. De Gea is een topper voor United.
Klopt, en dat valt op natuurlijk. Ondanks de schulden kunnen ze bij Real gewoon spelers halen en dus is jet een optie. Bij Man U wordt Cilessen vervolgens genoemd, maar dat moet nog maar blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
dutchgio schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:41:
[...]

Navas. ;)
Dat hebben ze al jaren door, maar Perez wil niet degene zijn die Casillas de deur laat zien. Lopez was in mijn ogen de betere keuze geweest, maar dat is verleden tijd nu. Indien De Gea zijn Atleti verleden kan negeren zal hij inderdaad (lees: hopelijk) de nieuwe Nr. 1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Vos schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:51:

Jup, zou weleens een sprintje van hem, Bale en Ronaldo willen zien, al is Ronaldo niet meer de snelste, maar hij is ook al 30.
gambieter schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:55:

Ik verwacht dat Mandzukic snel geel gaat krijgen, die is zo boos dat hij gaat schoppen :p
Als je denkt dat Ronaldo irritant is, hebben we gelukkig nog altijd Mandzukic. Mocht ie ooit nog terugkeren bij Wolfsburg, word ik spontaan Hannover of Braunschweig fan. Wat een engerd is dat! :r
Luxicon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:33:

Weet je zeker dat je niet die andere wedstrijd hebt gekeken? Ik weet niet hoeveel kansen Real had, maar alles behalve gelijkspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:41:
Het grote 'post hier jouw favoriete stadion' topic.

Nog voetbal nieuws? ;)
Spakenburg - IJsselmeervogels (of vice versa) moet je minimaal eens in je leven meegemaakt hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Poh, dat is toch wel verdomd handig voor een centrale verdediger, Messi eruit kunnen lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Niku schreef op woensdag 15 april 2015 @ 01:02:
[...]

Poh, dat is toch wel verdomd handig voor een centrale verdediger, Messi eruit kunnen lopen :+
Messi is dan ook niet echt een snelle sprinter.
Hoge startsnelheid, en hoog ritme (door kleine benen), maar geen hoge topsnelheid.

De kunde zit hem meer in het in hoge snelheid kunnen dribbelen, wat er heel weinig kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
JPM85 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:16:
[...]

Hoge startsnelheid, en hoog ritme (door kleine benen), maar geen hoge topsnelheid.

De kunde zit hem meer in het in hoge snelheid kunnen dribbelen, wat er heel weinig kunnen.
Is inderdaad niet zo snel, hij is maar de 6de snelste speler ter wereld -.-
http://www.espnfc.com/fif...mes-worlds-fastest-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Vind wel ook dat Mandzukic wel erg veel gezocht wordt door de scheids. Hij krijgt in het begin gewoon een elleboog of het nu bewust was of niet. Ramos moet gewoon niet zo met zijn armen zwaaien. Dus op zijn minst een gele kaart. Nadat hij na de behandeling het veld in komt zou hij schijnbaar een overtreding gemaakt hebben. Ik heb die overtreding niet gezien in ieder geval, maar hij krijgt wel meteen geel. terwijl real al 3 atletico spelers ondersteboven hebben gelopen.

Vond er trouwens op een paar momenten ook totaal geen klote aan. Het is een grote schoppartij waardoor de scheids gedwongen is voor elk wissewasje te fluiten. Geen voetbal gezien.

Juve - Monaco had me leuker geleken.

@Krukar Volgens dat lijstje zijn dat de snelste spelers, maar volgens mij zijn er ook een hele hoop spelers niet gemeten. Rooney is echt niet zo snel. Aubameyang van Dortmund is echt wel een stuk sneller dan Rooney bijv.

[ Voor 13% gewijzigd door Chrosser op 15-04-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34
Krukar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:48:
[...]

Ik vind het vooral opvallend dat Ramos op plek 10 staat daar. Door die goal van Robben had ik het idee dat hij traag was. Maar juist dat sprintje waardoor ie er zo lullig uit zag maakt hem de snelste centrale verdediger ter wereld :D

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Chrosser schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:59:
Vind wel ook dat Mandzukic wel erg veel gezocht wordt door de scheids. Hij krijgt in het begin gewoon een elleboog of het nu bewust was of niet. Ramos moet gewoon niet zo met zijn armen zwaaien. Dus op zijn minst een gele kaart. Nadat hij na de behandeling het veld in komt zou hij schijnbaar een overtreding gemaakt hebben. Ik heb die overtreding niet gezien in ieder geval, maar hij krijgt wel meteen geel. terwijl real al 3 atletico spelers ondersteboven hebben gelopen.

Vond er trouwens op een paar momenten ook totaal geen klote aan. Het is een grote schoppartij waardoor de scheids gedwongen is voor elk wissewasje te fluiten. Geen voetbal gezien.

Juve - Monaco had me leuker geleken.

@Krukar Volgens dat lijstje zijn dat de snelste spelers, maar volgens mij zijn er ook een hele hoop spelers niet gemeten. Rooney is echt niet zo snel. Aubameyang van Dortmund is echt wel een stuk sneller dan Rooney bijv.
Dat is een officieel lijstje van de FIFA dus ik neem aan dat ze wel alle spelers mee hebben genomen, het is wel van 2014. Meer om aan te geven dat Messi wel degelijk dodelijk is mede door zijn hoge snelheid.
Rooney is/was dus wel degelijk zo snel:

http://www.givemesport.co...speed-than-angel-di-maria

Als je gisteren geen voetbal gezien hebt bij Atletico-Real vraag ik mij toch af wat jij dan voetbal noemt, bij tijde en wijle was het aardige gallery play. En dan wil je Juve-Monaco zien, twee uiterst verdedigende ploegen, ja daar ga je vast wel beter voetbal zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Nou, nou.. Messi loopt daar net op 70% als je goed kijkt.

Over Mandzukic was ik toen al niet te spreken bij Bayern, maar om nu te zeggen ''Engerd'' of ''Heethoofd''.. Er liepen gister nog heel veel op dat veld. Als je een flinke stoot van Ramos kreeg en vervolgens geel voor een niet overtreding. Ja, dan mag je wel giftig zijn. Een stoot terug geven, zou op zijn plaats zijn.

Ik vind dat Atletico wel erg mooi, omdat ze zoveel strijd leveren. Het is gewoon hard tegen hard en ze durven tenminste tegen een aantal kwallen van kerels te stampen. Dan mag je wat mij betreft wel winnen. Ik zou het gewoon psychologische oorlogs voering noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Jammer dat Atleti niet won, Real zal hem thuis zeker wel pakken. Vraag me af of Carvajal nog een fikse schorsing gaat krijgen, betwijfel het...

Vanavond PSG - Barcelona, hoop op een pot die wat meer vermaakt dan gisteren. 2-2 zou ik op inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Krukar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:48:
[...]

Die snelste speler lijstjes moeten we ook wel enigszins met een korreltje zout nemen lijkt me.
Zoals hierboven al genoemd, waar is Aubameyang? Of waar zijn spelers zoals Yedlin, Jordi Alba, Lucas, Bolly, Sterling etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
JPM85 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:00:
[...]

Die snelste speler lijstjes moeten we ook wel enigszins met een korreltje zout nemen lijkt me.
Zoals hierboven al genoemd, waar is Aubameyang? Of waar zijn spelers zoals Yedlin, Jordi Alba, Lucas, Bolly, Sterling etc..
Hoe zo met een korrel zout nemen? Dat zijn gewoon door de FIFA geregistreerde topsnelheden van spelers.
In elke wedstrijd wordt dat bijgehouden, dus die spelers die jij noemt zullen wel minder snel lopen dan je denkt ;)

Snelst geregistreerde sprint van een voetballer gemeten is nog steeds Robben met 37 km/h bij Nederland-Spanje op het WK. Die spelers in de top 10 lijst zitten allemaal tussen de 30 en de 37 km/h.
Dat is verschrikkelijk hard als je weet dat de hoogste geregistreerde sprint van Ursain Bolt 44 km/h was op de 100 meter. Maakt die sprint van Robben nog indrukwekkender omdat het in de 80e minuut was na een wedstrijd lang al hard te hebben gelopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Krukar op 15-04-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 16:05
Met een korreltje zout bedoelt hij waarschijnlijk dat de meetmethode zeer onbetrouwbaar is, wat gewoon klopt. Voor zover ik weet gaat dat op basis van tv beelden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:58
Krukar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:08:
[...]

Hoe zo met een korrel zout nemen? Dat zijn gewoon door de FIFA geregistreerde topsnelheden van spelers.
In elke wedstrijd wordt dat bijgehouden, dus die spelers die jij noemt zullen wel minder snel lopen dan je denkt ;)

Snelst geregistreerde sprint van een voetballer gemeten is nog steeds Robben met 37 km/h bij Nederland-Spanje op het WK. Die spelers in de top 10 lijst zitten allemaal tussen de 30 en de 37 km/h.
Dat is verschrikkelijk hard als je weet dat de hoogste geregistreerde sprint van Ursain Bolt 44 km/h was op de 100 meter. Maakt die sprint van Robben nog indrukwekkender omdat het in de 80e minuut was na een wedstrijd lang al hard te hebben gelopen.
Alsof Fifa dat elke wedstrijd gaat houden, totaal niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wayne Rooney is nou ook niet echt de snelste, maar staat wel in het lijstje.
Het lijkt een beetje om spectaculaire sprints te gaan waarna bijvoorbeeld ook nog gescoord werd, niet alle in het voetbal gemaakte sprints.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 15-04-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:52
Lijkt me ook sterk dat dat elke wedstrijd wordt bijgehouden. Als je in dat artikel ook leest zie je dat Robben z'n eigen record verbrak van 30km/u naar 37km/u. No way dat hij opeens 7km/u sneller is geworden. Dit zal wel alleen bij bepaalde grote wedstrijden worden gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
dutchgio schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:39:
Wayne Rooney is nou ook niet echt de snelste, maar staat wel in het lijstje.
Het lijkt een beetje om spectaculaire sprints te gaan waarna bijvoorbeeld ook nog gescoord werd, niet alle in het voetbal gemaakte sprints.
Rooney is dus wel degelijk wel snel, dat wordt bijgehouden door ProZone, die plaatsen camera's rond het veld en berekenen daar echt ongelooflijk veel statistieken mee.

Ze kunnen zelfs exact zien waar hij gelopen heeft:
Afbeeldingslocatie: http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40310000/jpg/_40310783_roon298.jpg

Hier een pagina over Rooney dus met die methode:
http://news.bbc.co.uk/spo...ewsid_3837000/3837567.stm
How quick is this boy?
As shown at Euro 2004, Rooney has the pace to burn past most defenders.

He clocks up 9.70 metres per second. And that's not too far off the pace of a sprinter like Maurice Greene who weighs in at just over 10 m/s.
Wat ik tot nu in dit topic hoor is "ja maar dat kan nooit kloppen, die speler is véééél sneller", guess what? Officieel gemeten tijden is het enige waar je echt iets op kunt baseren, de rest is giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het verschil in beleving kan ook deels te verklaren zijn door de houding op het veld. Mensen (vaak aanvallers) die gewoon rondhobbelen en af en toe een sprint inzetten worden vaak als traag gezien terwijl die sprint misschien wel heel snel is.

Een speler die continu langs de zijlijn op en neer vliegt of het hele middenveld bestrijkt met een ongeëvenaarde werklust lijkt dan wel weer snel te zijn terwijl het misschien gewoon gemiddeld is maar een grote afstand.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Krukar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:52:
[...]

Rooney is dus wel degelijk wel snel, dat wordt bijgehouden door ProZone, die plaatsen camera's rond het veld en berekenen daar echt ongelooflijk veel statistieken mee.

Ze kunnen zelfs exact zien waar hij gelopen heeft:
[afbeelding]

Hier een pagina over Rooney dus met die methode:
http://news.bbc.co.uk/spo...ewsid_3837000/3837567.stm

[...]

Wat ik tot nu in dit topic hoor is "ja maar dat kan nooit kloppen, die speler is véééél sneller", guess what? Officieel gemeten tijden is het enige waar je echt iets op kunt baseren, de rest is giswerk.
In 2004 ja, inmiddels zijn we 11 jaar verder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Krukar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:34:
[...]

Als je gisteren geen voetbal gezien hebt bij Atletico-Real vraag ik mij toch af wat jij dan voetbal noemt, bij tijde en wijle was het aardige gallery play. En dan wil je Juve-Monaco zien, twee uiterst verdedigende ploegen, ja daar ga je vast wel beter voetbal zien ;)
Een leuk hoogstandje vind ik nog steeds geen goede wedstrijd. Er zat totaal geen tempo in en het spel heeft nooit voor een langere periode dan 3 minuten doorgegaan. Dan lag er weer iemand op de grond te huilen. Als je dat geweldig voetbal vind, dan is dat jou mening.

Ik zie liever een wedstrijd wat op en neer gaat op hoog tempo zonder voor alle wissewasjes te hoeven fluiten. Maar dat kan gewoon niet bij deze wedstrijd. PSV-Feyenoord vond ik leuker om naar te kijken dit seizoen. Monaco -Arsenal vond ik een stuk leuker om te kijken. PSG - Chelsea en ga maar door. Maar goed iedereen zijn mening. Zolang het die van jou maar is he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Gonadan schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:56:
Het verschil in beleving kan ook deels te verklaren zijn door de houding op het veld. Mensen (vaak aanvallers) die gewoon rondhobbelen en af en toe een sprint inzetten worden vaak als traag gezien terwijl die sprint misschien wel heel snel is.

Een speler die continu langs de zijlijn op en neer vliegt of het hele middenveld bestrijkt met een ongeëvenaarde werklust lijkt dan wel weer snel te zijn terwijl het misschien gewoon gemiddeld is maar een grote afstand.
Exact, met Messi is dit precies hetzelfde. Mensen noemen hem traag terwijl hij in de sprint gewoon één van de snelste voetballers is. Omdat ze hem 90% van de wedstrijd zien rond sjokken. Dat hij in die andere 10% dodelijk is door combinatie van techniek en extreme snelheid wordt dan voor het gemak maar even vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
dutchgio schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:57:
[...]

In 2004 ja, inmiddels zijn we 11 jaar verder >:)
Om aan te geven wat er (toen al) dus bijgehouden wordt op en langs het veld. Die topsnelheid sprint meting van hem was van het Wk 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
In hoevere worden deze sprints onder gelijke omstandigheden gemeten dan, want een vergelijking moet ook op dezelfde basis gemeten worden. Dezelfde reden dat een WR niet geldt bij bepaalde windsnelheden.

Die tv-beelden zijn leuk, en zullen ook wel een goede graadmeter zijn van snelheden van spelers, maar hoeveel spelers worden niet gemeten? Als voorbeeld Yedlin, waarom is onderstaande niet gemeten dan?

https://vine.co/v/OWZPMtYtait

Terug op Messi, wanneer en welke afstand is deze snelheid dus gemeten. Messi is snel, maar dit zijn de explosieve 20 meter sprints. Een sprint of 40-50 meter is veel imposanter om daar snelheid te behouden, zie dus Messi vs. Varane, of Messi vs. Krychowiak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
JPM85 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:02:
In hoevere worden deze sprints onder gelijke omstandigheden gemeten dan, want een vergelijking moet ook op dezelfde basis gemeten worden. Dezelfde reden dat een WR niet geldt bij bepaalde windsnelheden.

Die tv-beelden zijn leuk, en zullen ook wel een goede graadmeter zijn van snelheden van spelers, maar hoeveel spelers worden niet gemeten? Als voorbeeld Yedlin, waarom is onderstaande niet gemeten dan?

https://vine.co/v/OWZPMtYtait

Terug op Messi, wanneer en welke afstand is deze snelheid dus gemeten. Messi is snel, maar dit zijn de explosieve 20 meter sprints. Een sprint of 40-50 meter is veel imposanter om daar snelheid te behouden, zie dus Messi vs. Varane, of Messi vs. Krychowiak.
Hoe kun je iets nou onder gelijke omstandigheden meten in voetbal? Die 20 meter explosieve sprint van Messi is waarschijnlijk 5 keer dodelijker dan de 40 meter sprint van een willekeurige andere speler, dat is het punt. Als iemand 34 km/h kan sprinten dan loopt die niet ineens met een slakkengangetje als die normaal rent.
Iemand gaf een stuk terug in het topic aan dat Messi langzaam is en dat Varane daardoor snel leek, dat is dus gewoon klinkklare onzin.
Overigens zijn het geen TV-beelden die worden gebruikt, maar speciaal daarvoor neergezette camera's die direct op een computer zijn aangesloten die de statistieken berekent.

[ Voor 3% gewijzigd door Krukar op 15-04-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Dan heeft Rooney vaak wind in de rug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gaat het er nu om welke speler van welke club het snelst is? (lees: wie heeft de grootste) Of is het gewoon een interessante statistiek om te zien dat bepaalde spelers een stuk sneller kunnen zijn in een sprint dan je zou verwachten? Buffel Rooney levensgevaarlijk op de korte afstand, mooi toch?

Sowieso is serieus meten lastig. Zo'n rush als Robben deed is indrukwekkend, mede vanwege de afstand. Maar juist door die afstand is het zo goed te meten. Ging hij met een boogje over een kwart veld wordt het al snel lastiger, terwijl dat misschien nog wel sneller was.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Gonadan schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:09:
Gaat het er nu om welke speler van welke club het snelst is? (lees: wie heeft de grootste) Of is het gewoon een interessante statistiek om te zien dat bepaalde spelers een stuk sneller kunnen zijn in een sprint dan je zou verwachten? Buffel Rooney levensgevaarlijk op de korte afstand, mooi toch?

Sowieso is serieus meten lastig. Zo'n rush als Robben deed is indrukwekkend, mede vanwege de afstand. Maar juist door die afstand is het zo goed te meten. Ging hij met een boogje over een kwart veld wordt het al snel lastiger, terwijl dat misschien nog wel sneller was.
Dat laatste, inderdaad.
Overigens kun je bij dat gifje van Yedlin hierboven wel een poging wagen, want hij loopt in een rechte lijn.
Hij loopt ongeveer een half veld in circa 6 seconden, een veld is volgens FIFA richtlijnen tussen de 100 en 110 meter. Zeg 110 meter voor het gemak, de helft daarvan is 55 meter, ofwel 9 meter per seconde.
9 * 3,6 = 32,4 km/h. Om obvious reden zal het niet helemaal nauwkeurig zijn.

Denk juist dat de spelers die een explosieve sprint kunnen inzetten vaak veel dodelijker en onverwacht kunnen spelen dan degenen die over een lang stuk hard kunnen sprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Krukar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:06:
[...]

Hoe kun je iets nou onder gelijke omstandigheden meten in voetbal? Die 20 meter explosieve sprint van Messi is waarschijnlijk 5 keer dodelijker dan de 40 meter sprint van een willekeurige andere speler, dat is het punt. Als iemand 34 km/h kan sprinten dan loopt die niet ineens met een slakkengangetje als die normaal rent.
Iemand gaf een stuk terug in het topic aan dat Messi langzaam is en dat Varane daardoor snel leek, dat is dus gewoon klinkklare onzin.
Overigens zijn het geen TV-beelden die worden gebruikt, maar speciaal daarvoor neergezette camera's die direct op een computer zijn aangesloten die de statistieken berekent.
Dat is ook exact mijn comment.
Je kan niet zeggen wat de 10 snelste voetballers zijn, enkel of een spelers een explosieve snelheid heeft, een hoge topsnelheid of gewoon snel is over grote afstanden.

Exact ook de reden dat Bolt het snelst is over 100meter, maar (misschien) Messi sneller in een 20/30 meter sprint. (geen facts:) Topsnelheid Messi is 42km/h, 20m in 2,5 seconde maar 100 meter in 14 seconden. Bolt 42km/h, 20m in 2,8 seconde maar 100m in 9,5 seconden. Wie is dan de snellere sprinter? Wat is de meetwaarde?

Daarom zeg ik ook dat het lijstje wat gepost werd met een korreltje zout genomen moet worden, zolang afstanden en omstandigheden niet gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
JPM85 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:18:
[...]

Dat is ook exact mijn comment.
Je kan niet zeggen wat de 10 snelste voetballers zijn, enkel of een spelers een explosieve snelheid heeft, een hoge topsnelheid of gewoon snel is over grote afstanden.

Exact ook de reden dat Bolt het snelst is over 100meter, maar (misschien) Messi sneller in een 20/30 meter sprint. (geen facts:) Topsnelheid Messi is 42km/h, 20m in 2,5 seconde maar 100 meter in 14 seconden. Bolt 42km/h, 20m in 2,8 seconde maar 100m in 9,5 seconden. Wie is dan de snellere sprinter? Wat is de meetwaarde?

Daarom zeg ik ook dat het lijstje wat gepost werd met een korreltje zout genomen moet worden, zolang afstanden en omstandigheden niet gelijk zijn.
Als je m'n originele quote had gelezen had je gezien dat het mij origineel helemaal niet ging om aan te topen wat de 10 snelste voetballers zijn, maar om aan te tonen dat Messi wel degelijk een snelle speler is.
Die was in reactie op jou post:
JPM85 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:16:
[...]

Dat is dus gewoon klinkklare onzin.
Ook op Goal.com krijgt hij een 8.5 voor snelheid:

http://www.goal.com/en/people/argentina/8012/messi

Edit: Hier nog een uitgebreid artikel waarin Friedman (oprichter van EXOS, het bedrijf dat heel veel trainingsschema's maakt voor de grote clubs, als er iemand iets zinnigs kan zeggen over speler performance is hij het) ook confirmeert dat hij gewoon extreem snel is:

http://espn.go.com/espn/t.../?guide=messi&giftCount=1

[ Voor 28% gewijzigd door Krukar op 15-04-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Messi heeft gewoon 90 sprint speed bij Fifa 15 hoor :+ (en 96 acceleration)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Krukar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:19:
[...]

Als je m'n originele quote had gelezen had je gezien dat het mij origineel helemaal niet ging om aan te topen wat de 10 snelste voetballers zijn, maar om aan te tonen dat Messi wel degelijk een snelle speler is.
Die was in reactie op jou post:

[...]

Dat is dus gewoon klinkklare onzin.
Ook op Goal.com krijgt hij een 8.5 voor snelheid:

http://www.goal.com/en/people/argentina/8012/messi

Edit: Hier nog een uitgebreid artikel waarin Friedman (oprichter van EXOS, het bedrijf dat heel veel trainingsschema's maakt voor de grote clubs, als er iemand iets zinnigs kan zeggen over speler performance is hij het) ook confirmeert dat hij gewoon extreem snel is:

http://espn.go.com/espn/t.../?guide=messi&giftCount=1
Die stats van goal.com vind ik wel een beetje raar:
http://www.goal.com/en/pe.../c-ronaldo?ICID=TP_TST_30
Club Loyalty een 6.0, hij speelt nog maar 6 jaar bij Madrid, 6 jaar bij MU en Lissabon 2 jaar. Erg onloyaal is dat toch niet? Ja, hij is niet in de jeugd gescout door Madrid, maar daar kan hij toch niets aan doen?

Discipline een 6. Die man staat (volgens de verhalen) langer dan iedereen te trainen en heeft een lichaam waar je u tegen zegt.
Zlatan heeft bijvoorbeeld een 5 voor Loyalty:
Malmö FF
AFC Ajax
Juventus FC
Internazionale
FC Barcelona
→ AC Milan
AC Milan
Paris Saint-Germain 40 (16)
bron: Wikipedia: Zlatan Ibrahimović

Dan moet hij toch een 1 hebben?

Disclaimer: Dit hoeft niet te betekenen dat de stats van Messi niet kloppen, maar het viel me op.

[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 15-04-2015 14:57 ]

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1 ... 40 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015