toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Of Ajax, daar gaat Kishna wegD-e-n schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:58:
Die is wel interessant voor bijvoorbeeld Feyenoord of PSV denk ik.
Ik vind vooral Corona interessant voor PSV eigenlijk.D-e-n schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:58:
Die is wel interessant voor bijvoorbeeld Feyenoord of PSV denk ik.
Het zal ongetwijfeld dat Munsterman zaken geflikt heeft die het daglicht niet kunnen verdragen, dat zou niet voor het eerst zijn en dat zingt al jaren rond in de stad. Als wat nu gepubliceerd is echt waar is is dat dan ook een grof schandaal en moet je je als club afvragen of je die man niet aansprakelijk moet willen stellen.
Maar ik zit mij dan ook echt wel af te vragen hoe de RvC, controllers en weet ik veel wat er nog meer in de club rondspuist aan controlerende mensen, zich zo lang in de luren hebben kunnen laten leggen. Dan moet je toch zelf nu ook de conclusie trekken dat je je salaris niet waard bent aangezien je je taak absoluut niet goed hebt uitgevoerd. Natuurlijk kan er e.e.a. in de lade zijn verdwenen, maar de beerput die de laatste tijd open gaat bevat toch wel heel erg veel shit voor één man waar 10+ anderen helemaal niets van zouden weten. Dat gaat er bij mij niet in. Wat dat betreft is een van de hierboven gelinkte artikelen dan ook vooral bedoelt om de straat proberen schoon te vegen.
Mijn advies aan de club is dan ook om naast de de min of meer verplichte sanering ook de toplaag weg te snijden en er nieuwe mensen neer te zetten die nu geen banden hebben met Twente. Niets van de oude kliek laten zitten, hoe hard en misschien (deels) onterecht dat ook is.
Dat je hoofdsponsor al niet wil verlengen is erg, neem van mij aan dat een heleboel sponsors daaronder ook zitten te kijken hoe ze hun associatie met Twente kunnen verbreken. Je wil niet meegezogen worden in de negatieve publiciteit, zeker niet voor de leuke bedragen die je ervoor aftikt.
Maar megazonde. Gun het de club absoluut niet en hoop dat volgend seizoen een nieuwe (maar vast moeilijke) start gemaakt kan worden. Pas op de plaats en pas terug moet men zich niet voor schamen als de club wil overleven. En richt de club zo in dat dit niet opnieuw kan gebeuren.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
http://www.vi.nl/nieuws/f...salariskosten-voorbij.htm
en
http://gemiddeldgezien.nl...iddeld-salaris-eredivisie
Dat Munsterman veel op eigen houtje deed is bekend, maar dit had toch iedereen kunnen zien aankomen?Welke club in Nederland betaald gemiddeld het hoogste salaris?
De spelers bij Ajax hebben gemiddeld het hoogste salaris (bijna 400.000 euro gemiddeld per jaar). Gevolgd door PSV en Twente.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Of deze man liegt glashard, of er was echt een bizarre bestuursvorm bij Twente. Ongelofelijk.
In dat 2de artikel zie je ook weer goed waar de verschillen in Europa vandaan komen:kevin33 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:30:
Dit soort berichten is tekenend voor de situatie van Twente.
http://www.vi.nl/nieuws/f...salariskosten-voorbij.htm
en
http://gemiddeldgezien.nl...iddeld-salaris-eredivisie
[...]
Dat Munsterman veel op eigen houtje deed is bekend, maar dit had toch iedereen kunnen zien aankomen?
Gemiddeld 5.5 miljoen per speler per jaar O.O Bij Ajax 400k gemiddeld, dus 1 speler van Barca krijgt meer geld per jaar dan het hele basiselftal van Ajax.Als je echt binnen wilt lopen als voetballer dan zul je toch echt niet in de Eredivisie moeten blijven voetballen. Het gemiddeld salaris in Spanje is namelijk veel hoger. Zo is het gemiddeld salaris van Fc Barcalona 5.500.000 euro per jaar! Een speler van Real Madrid moet het met iets minder doen, namelijk met een gemiddeld salaris van 5.197.000 euro per jaar.
Of was het Henk Spaan?D-e-n schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:20:
Waren ze bij Ajax niet helemaal weg van een linksbuiten uit de eigen jeugd?
Was Spaan inderdaad, De Boer heeft al lang aangegeven een linksbuiten te willen halen.
Cerny is wel goed maar heeft nog niet eens in het eerste gespeeld, die kun je niet meteen voor de leeuwen gooien.
[ Voor 19% gewijzigd door Krukar op 09-04-2015 18:44 ]
Gemiddeld[b]Krukar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:38:[/b
[...]
Gemiddeld 5.5 miljoen per speler per jaar O.O Bij Ajax 400k gemiddeld, dus 1 speler van Barca krijgt meer geld per jaar dan het hele basiselftal van Ajax.
De toppers trekken het hard om hoog. Als het volgende bericht waar is:
http://www.businessinside...i-salary-2014-5?op=1&IR=T
Dan kan je voor alleen Messi 65 vrijwilligers rond hebben lopen voor je op eenzelfde gemiddeld van een ajax-speler komt
Daarom zijn het dus juist gemiddelden. Omdat zowel van Barca als Ajax gemiddeld is kun je het met elkaar vergelijken.Napo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:48:
[...]
Gemiddeld
De toppers trekken het hard om hoog. Als het volgende bericht waar is:
http://www.businessinside...i-salary-2014-5?op=1&IR=T
Dan kan je voor alleen Messi 65 vrijwilligers rond hebben lopen voor je op eenzelfde gemiddeld van een ajax-speler komt
Alleen de stellingKrukar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:48:
[...]
Daarom zijn het dus juist gemiddelden. Omdat zowel van Barca als Ajax gemiddeld is kun je het met elkaar vergelijken.
is onjuist.dus 1 speler van Barca krijgt meer geld per jaar dan het hele basiselftal van Ajax
Dat was mijn punt
Het is altijd heerlijk om als 'nieuw' bestuur de situatie zo zwart mogelijk voor te stellen, dan doe je het zelf namelijk al snel beter. Maar aan de andere kant geloof ik ook best dat Musterman zich als een zonnegod gedroeg.Niku schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:37:
„Uit elke lade in De Grolsch Veste komt nu een door Joop gemaakte afspraak of overeenkomst tevoorschijn waarvan wij niets wisten”, aldus RvC-lid De Winter.
Of deze man liegt glashard, of er was echt een bizarre bestuursvorm bij Twente. Ongelofelijk.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar dat werkelijk niemand er verder iets van wist? Onmogelijk.ph4ge schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:56:
[...]
aan de andere kant geloof ik ook best dat Musterman zich als een zonnegod gedroeg.
Nu heb ik deze discussie en je post verder niet gelezen en enkel de berichten aangeklikt. Wat het mij in eerste instantie zegt is dat het bestuur zich nu wil weren. Munsterman heeft de huidige mensen bedonderd. De puntenaftrek was al eerder bekend (ook dat er nog 1 dreigde). De rechtsgeldigheid is nu denk ik juist naar boven gehaald, omdat Twente daar baadt bij heeft. Hem afkopen kost natuurlijk erg veel geld en Twente wil waarschijnlijk een nieuwe trainer.Bastien schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:29:
Mja, als je dit, dit en dat leest wordt je niet vrolijk over de club en het voortbestaan.
...
Ik denk dat Messi in z'n eentje wel meer krijgt dan de hele basis van Ajax bijelkaarNapo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:51:
[...]
Alleen de stelling
[...]
is onjuist.
Dat was mijn punt
Messi verdient in z'n eentje zo'n beetje de hele begroting van Ajaxapis29 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:48:
[...]
Ik denk dat Messi in z'n eentje wel meer krijgt dan de hele basis van Ajax bijelkaar
vooruit, het is iets minder
Volgens mij snap je nog steeds niet wat gemiddeld betekent.Napo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:51:
[...]
Alleen de stelling
[...]
is onjuist.
Dat was mijn punt
Gemiddeld verdient 1 speler bij Barca meer dan het cumulatieve gemiddelde van de Ajax basisselectie.
Tuurlijk heb je bij Barca spelers die 25 miljoen verdienen, en die 1 miljoen verdienen. Daartegenover heb je bij Ajax spelers die 1 miljoen en spelers die 1 ton verdienen.
Dan kom je dus uit op gemiddelden en die van Barca = 5.5 miljoen / 11 (spelers) meer dan de gemiddelde Ajax basisspeler verdient. E.g. voor het gemiddelde salaris van een Barca speler kun je de hele Ajax basisselectie betalen.
Weet niet hoe ik het nog simpeler kan uitleggen.
Normaal lees je dat niet op de Telegraaf als eerst?
Kuyt terug bij Feyenoord!. Dat vind ik wel mooi voor de eredivisie.
[ Voor 63% gewijzigd door Luxicon op 09-04-2015 23:45 ]
...
Was 1,3 miljoen afgelopen jaar en volgend jaar idd 2,4 miljoen alleen al voor het bereiken/spelen inde groepsfase (komt nog een deel van de tv gelden bovenop iig, de "market pool"). CL van 8,6 miljoen naar 12 ...Luxicon schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:18:
De groepsfase in de EL zou 2,4 miljoen opleveren? Dat is best veel ..
Als je z'n cijfers bekijkt zijn ze vrij vergelijkbaar met bijv. een Fernandinho ("veel" tackles, hoog % aangekomen passes, zoals iemand al zei: tikkie breed en tikkie naar achter is ook bijna het enige wat ik van Blind zie. Veel onderscheppingen en nog veel balcontacten voor Blind evenals de rest van de verdedigers [niet eens het middenveld]). Je kan moeilijk zeggen dat ie niet nuttig is tot nu toe voor Man U, maar een dragende speler wil ik hem nou niet bepaald noemen.Kevinp schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:25:
[...]
Om er nog maar eens aan toe te voegen:
http://www.whoscored.com/Teams/32/
Hier staat hij derde qua rating.
Met "omdat v. Gaal er zit" bedoelde ik zelf overigens alleen dat ze hem daarom gekocht hebben, ook al werd ie aan alles en iedereen gelinkt na de wedstrijd tegen Spanje
Wat overigens wel leuk is als je de passing stats van ManU bekijkt is het hoge aantal Long Balls per speler vergeleken met bijv. Man City (die ik ernaast heb vanwege Fernandinho en Toure); the stats don't lie
[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 10-04-2015 00:38 ]
Vorig jaar hadden ze het hierover bij VI.ph4ge schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:56:
[...]
Het is altijd heerlijk om als 'nieuw' bestuur de situatie zo zwart mogelijk voor te stellen, dan doe je het zelf namelijk al snel beter. Maar aan de andere kant geloof ik ook best dat Musterman zich als een zonnegod gedroeg.
Blijkbaar was het bij Twente zo dat Munsterman diverse functies had, functies die bij elke andere club door verschillende mensen gedaan worden.
Daardoor was er bij Twente geen actieve controle op wat Munsterman deed en was hij in staat om in zijn eentje dingen te doen waar bij elke andere club meerdere mensen nodig zijn.
Toen hebben ze geloof ik van Halst aangesteld om Munsterman te ontlasten maar die was vlug weg omdat Munsterman niet kan samen werken (ofzo).
De RVC vond het jaren lang goed dat Munsterman alles in zijn eentje deed (zonder actieve controle) omdat het zo goed ging.
Bij de spelers die waarschijnlijk vertrekken bij Twente, is een deel hiervan niet voor een gedeelte van Doyen? Dus dan moeten ze ook nog een deel van dat geld afdragen aan hun.
Als er niks aan de hand is voer je die controle niet uit, blijkbaar.
De spelers zijn gekocht, deels door Twente, deels door Doyen. Ze hoeven geen geld af te staan maar krijgen gewoonweg minder van de transfersom, omdat ze ook maar deels 'eigenaar' zijn.
Verhouding van bijvoorbeeld 60/40 ten opzien van Twente/Doyen.

En uiteraard rollen we Ajax op uit en thuis, maar dat snappen ze op tweakers ook wel
[ Voor 31% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 10-04-2015 06:01 ]
Uhm nee, dat snap ik niet? Leg eens uit??Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 05:48:
Kuyt officieel terug in de kuip volgend jaar. Met Clasie en Guidetti zijn we volgend jaar kampioen.![]()
En uiteraard rollen we Ajax op uit en thuis, maar dat snappen ze op tweakers ook wel
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij snap jij niet wat het verband is tussen het gemiddelde salaris van een elftal en het daadwerkelijke salaris van een speler. Je kan simpelweg niet stellen dat 1 speler van club Y meer verdient dan de basis-11 van club X behalve als je zeker weet dat alle spelers van club Y meer verdienen dan de som van de basis-11 van club X maar dat weet je niet/is niet zo in jouw casus.Krukar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:54:
[...]
Volgens mij snap je nog steeds niet wat gemiddeld betekent.
Gemiddeld verdient 1 speler bij Barca meer dan het cumulatieve gemiddelde van de Ajax basisselectie.
Tuurlijk heb je bij Barca spelers die 25 miljoen verdienen, en die 1 miljoen verdienen. Daartegenover heb je bij Ajax spelers die 1 miljoen en spelers die 1 ton verdienen.
Dan kom je dus uit op gemiddelden en die van Barca = 5.5 miljoen / 11 (spelers) meer dan de gemiddelde Ajax basisspeler verdient. E.g. voor het gemiddelde salaris van een Barca speler kun je de hele Ajax basisselectie betalen.
Weet niet hoe ik het nog simpeler kan uitleggen.
Laat ik het anders stellen.
Als je een groep hebt van 100 mensen en 75% is man en 25% is vrouw. Is iedereen dan gemiddeld 25% vrouw?
Blijven dromen, misschien worden ze dan ooit kampioen,Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 05:48:
Kuyt officieel terug in de kuip volgend jaar. Met Clasie en Guidetti zijn we volgend jaar kampioen.![]()
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Wait what? Krukar heeft gelijk hoor. Lees het nog eens terug, hij spreekt over het gemiddelde salaris bij Barca, dus niet over '1 speler van club Y'.Napo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:57:
[...]
Volgens mij snap jij niet wat het verband is tussen het gemiddelde salaris van een elftal en het daadwerkelijke salaris van een speler. Je kan simpelweg niet stellen dat 1 speler van club Y meer verdient dan de basis-11 van club X behalve als je zeker weet dat alle spelers van club Y meer verdienen dan de som van de basis-11 van club X maar dat weet je niet/is niet zo in jouw casus.
Laat ik het anders stellen.
Als je een groep hebt van 100 mensen en 75% is man en 25% is vrouw. Is iedereen dan gemiddeld 25% vrouw?
Verwijderd
Las dat hij nog wel 4/5 jaar bij Feyenoord wil voetballen. Hij is nu een jaar of 34 en denk dat hij hooguit 2 jaar een toevoeging kan zijn voor Feyenoord op het veld. Buiten het veld kan hij de jonkies wel nog goed begeleiden. Als Gudetti ook terug komt heeft Feyenoord echt een sterke aanval.kevin33 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:04:
Mooie transfer voor Feyenoord, Kuyt kan het eredivisie niveau nog wel een tijd aan.
Ik kan rustig slapen met de gedachte dat Feyenoord met Kuyt en Kalou ook geen kampioen wist te wordenLekkerboeie86 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 05:48:
Wie er daar ook speelt... zijn ze deze eeuw uberhaupt kampioen geworden?Niku schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:50:
[...]
Ik kan rustig slapen met de gedachte dat Feyenoord met Kuyt en Kalou ook geen kampioen wist te worden
Anyway een erg mooie transfer voor Feyenoord. Kuyt kan daar met zijn werklust en kwaliteit zeker iets toevoegen
XXXVI
Daarnaast lees ik dat niet alleen Jong Fc Twente en het vrouwenelftal maar ook de profscout afdeling een gedeelte van de jeugdscout afdeling en fc twente tv helemaal worden opgedoekt.
Dat is geen kattenpis.
Het verschil met toen is de verdediging. In een seizoen kregen ze er gewoon even 50 om de oren in de eredivisie. Indien de verdediging van Feyenoord een beetje intact blijft, zal dat niet meer gebeurenNiku schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:50:
[...]
Ik kan rustig slapen met de gedachte dat Feyenoord met Kuyt en Kalou ook geen kampioen wist te worden
De vraag is natuurlijk wel of de hoog gespannen verwachtingen een beetje waar gemaakt kunnen worden. Ik plan nog geen vrij voor de Coolsingel
Wait wut, hoe zie jij hier dat hij over het gemiddelde salaris heeft?Niku schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:37:
[...]
Wait what? Krukar heeft gelijk hoor. Lees het nog eens terug, hij spreekt over het gemiddelde salaris bij Barca, dus niet over '1 speler van club Y'.
Initieel wel maar je kan niet stellen dat 1 speler meer verdient dan de basiself. 1 speler kan minder verdienen dan die 5.5mGemiddeld 5.5 miljoen per speler per jaar O.O Bij Ajax 400k gemiddeld, dus 1 speler van Barca krijgt meer geld per jaar dan het hele basiselftal van Ajax.
Lees maar eens terug.
Jammer dat de KNVB geen lef heeft en twente volgend jaar met 3 punten in mindering brengt.Chrosser schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:07:
Nu definitief weer 3 punten in mindering voor FC twente.
Daarnaast lees ik dat niet alleen Jong Fc Twente en het vrouwenelftal maar ook de profscout afdeling een gedeelte van de jeugdscout afdeling en fc twente tv helemaal worden opgedoekt.
Dat is geen kattenpis.
Dit jaar is het een straf van niks. Twente kan geen kant op.
Dit is hetzelfde als wanneer iemand 2 maanden geblesseerd aan de kant staat hem voor 5 wedstrijden schorsen. Tja een zware schorsing maar hij zou die wedstrijden al niet mee doen.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Het is nu een straf van niks, door de positie waar Twente toevallig verkeerd. De straf is echter vastgelegd, en je kan moeilijk de regels veranderen doordat een ploeg even niet op een positie staat dat het pijn doet.Kevinp schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:46:
[...]
Jammer dat de KNVB geen lef heeft en twente volgend jaar met 3 punten in mindering brengt.
Was het niet zo dat bij de volgende straf ze de licentie kwijtraken?Kevinp schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:46:
[...]
Jammer dat de KNVB geen lef heeft en twente volgend jaar met 3 punten in mindering brengt.
Dit is hetzelfde als wanneer iemand 2 maanden geblesseerd aan de kant staat hem voor 5 wedstrijden schorsen. Tja een zware schorsing maar hij zou die wedstrijden al niet mee doen.
Nee. Er volgt nog een 3de punten aftrek en dan een waarschuwing (dat is straf 4). Pas bij de 5de keer kunnen ze hem afnemen.Exocet schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:27:
[...]
Was het niet zo dat bij de volgende straf ze de licentie kwijtraken?
FC Twente krijgt waarschuwing van licentiecommissie KNVB
...
Gaat goed daar: http://www.vi.nl/nieuws/f...pparaat.htm?channel=phone
[ Voor 42% gewijzigd door Niku op 10-04-2015 11:37 ]
Elke 3 jaar is er wel weer sprake van een extra ticket voor een NL ploeg, maar volgens mij is het nog nooit gebeurd.Niku schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:36:
Zou toch schandalig zijn als Twente via de fairplay alsnog Europa in kan.
Gaat goed daar: http://www.vi.nl/nieuws/f...pparaat.htm?channel=phone
We willen 1e ring zitten, normaliter hadden we via de supportersclub gehaald, dan zitten we sowieso in het sfeervak, maar er willen meer mensen mee, en je kan maar 1 introducee meenemen voor het sfeervak. Dus dat wordt gewoon met de rest van de seizoenskaarthouders F5-en voor een plek in de eerste ring..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Jawel, Twente in 2012.PWM schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:39:
[...]
Elke 3 jaar is er wel weer sprake van een extra ticket voor een NL ploeg, maar volgens mij is het nog nooit gebeurd.
Dat is de volgende stap volgens mij, eerst tweemaal 3 punte aftrek en als het dan nog mis gaat loopt je licentie gevaar.Luxicon schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:36:
Is deze waarschuwing misschien al geweest of is dit wat anders?
FC Twente krijgt waarschuwing van licentiecommissie KNVB
Ik ben 1x naar een bekerfinale geweest en daar had ik geen keuze over de plek. We kregen gewoon een kaartje in de bus en dat was een random plek aan jouw kant van het stadion. Weet dus niet in hoeverre je invloed hebt op 1e ring.St@m schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:58:
Spanning hier.. kaartverkoop gaat vanmiddag starten voor de bekerfinale.. tijd is nog onbekend..
We willen 1e ring zitten, normaliter hadden we via de supportersclub gehaald, dan zitten we sowieso in het sfeervak, maar er willen meer mensen mee, en je kan maar 1 introducee meenemen voor het sfeervak. Dus dat wordt gewoon met de rest van de seizoenskaarthouders F5-en voor een plek in de eerste ring..
Het is SCC nummers invoeren, namen invoeren en rammen op de bestelknop en hopen dat je bij de eerste paar 1000 zit, 1e ring wordt namelijk eerst verkocht (SCC en supportersclub) de mensen met een CC of mensen die te laat bestellen komen op de 2e ring.Martijndoes schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:15:
[...]
Ik ben 1x naar een bekerfinale geweest en daar had ik geen keuze over de plek. We kregen gewoon een kaartje in de bus en dat was een random plek aan jouw kant van het stadion. Weet dus niet in hoeverre je invloed hebt op 1e ring.
Vorig jaar was het gelukt. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Sfeer vak?St@m schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:58:
Spanning hier.. kaartverkoop gaat vanmiddag starten voor de bekerfinale.. tijd is nog onbekend..
WTF het is de Kuip !!! Dat is één sfeer vak !! (Sorry moest ik ff kwijt ;-) )
Die 6 punten hebben toch aardig wat invloed op hun plaats in de ranglijst.Kevinp schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:46:
[...]
Je loopt wat geld mis voor de eindklassering (geen vermogen maar alle beetjes helpen in de huidige situatie).
De Playoffs kunnen ze dank de aftrek vergeten, de publieke vernedering, een grote sponsor zal ook geen interesse hebben in Twente dankzij de eindklassering en alles eromheen.
Wanneer krijgen ze dan de 3e en 4e punten aftrek? Volgens mij zat er niet echt veel tijd tussen de eerste 2.PWM schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:33:
[...]
Nee. Er volgt nog een 3de punten aftrek en dan een waarschuwing (dat is straf 4). Pas bij de 5de keer kunnen ze hem afnemen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Zie:MeNTaL_TO schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:45:
[...]
Wanneer krijgen ze dan de 3e en 4e punten aftrek? Volgens mij zat er niet echt veel tijd tussen de eerste 2.
http://www.vi.nl/nieuws/w...g-meer-voor-fc-twente.htm
Zou enkele maanden kunnen duren.
Dat men zich daar druk maakt over de licentie zegt eigenlijk alles.
[ Voor 8% gewijzigd door kevin33 op 10-04-2015 15:24 ]
Wel wat minder leuk voor deze mensen. Die zullen wat moeilijker nieuw werk vinden dan de spelers die moeten vertrekken.
Ik hoop het voor hem maar ik ben bang van niet.Voorzitter Aldo van der Laan, die definitief de taken van de vertrokken Joop Munsterman heeft overgenomen, stelt dat de gifbeker inmiddels leeg is. Hij verwacht dus niet dat er nog meer lijken uit de kast komen.
Nee, het sfeervak is het vak waar alle tokkies in gaan zitten (de zogenaamde hooligans).. dus ja.. eigenlijk klopt het wel wat je zegtrikoos schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:04:
[...]
Sfeer vak?
WTF het is de Kuip !!! Dat is één sfeer vak !! (Sorry moest ik ff kwijt ;-) )
Ik ben er in ieder geval bij, eerste ring
Dit shirt is ook wel weer geniaal hoor..
http://www.rtvoost.nl/nie...px?nid=215248#prettyPhoto
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 10-04-2015 17:11 ]
Maar kom op zeg, je ziet dat ook bij verschillende clubs. 1 of 2 vakken doen wat en dat wordt dan als fantastisch gezien.. Voetbal beleef je door oa sfeer te maken. Het gaat hier om de finale!! Als je het goed wilt zien moet je tv gaan kijken.
Haha heel mooi, zet de boel weer even op scherpSt@m schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:06:
[...]
Nee, het sfeervak is het vak waar alle tokkies in gaan zitten (de zogenaamde hooligans).. dus ja.. eigenlijk klopt het wel wat je zegt
Ik ben er in ieder geval bij, eerste ring
Dit shirt is ook wel weer geniaal hoor..
http://www.rtvoost.nl/nie...px?nid=215248#prettyPhoto
Joh, kop op, het was een geintje (zie ook de smiley). Ik sta bij PEC ook gewoon op Noord waar ook de "harde kern" staat.rikoos schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:17:
Okay touche.... Ik projecteer het op mezelf en dan ben ik maar een tokkie. Voor het eerst in me leven dat ik dan met die term kan leven 😉 al heeft hij wel een heel andere betekenis voor mij dan jij bedoelt.
Maar kom op zeg, je ziet dat ook bij verschillende clubs. 1 of 2 vakken doen wat en dat wordt dan als fantastisch gezien.. Voetbal beleef je door oa sfeer te maken. Het gaat hier om de finale!! Als je het goed wilt zien moet je tv gaan kijken.
Had nu ook gewoon in het sfeervak gezeten als we met de vaste groep waren gegaan, maar er wil ook familie enzo mee. Dan ga je voor "the next best thing" en dat is direct achter het sfeervak.
Overigens maakt het bij de bekerfinale echt geen reet uit, dat hebben we vorig jaar al wel gezien. Maar feit blijft gewoon dat je wel met een paar 1000 tokkies (ja, die hebben we echt wel in Zwolle) dan in dat vak zit, en dat wil ik mijn metgezellen die niet regelmatig naar de voetbal gaan echt niet aandoen.
[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 10-04-2015 17:34 ]
Dat is nog altijd minder erg dan de kampioenswedtrijd spelen die dat achteraf niet blijkt te zijnNiku schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:23:
Zo, dadelijk op weg naar het Philips stadion. Hopelijk blijk ik morgen bij de kampioenswedstrijd te zijn geweest
Ik het ook niet erg vinden, zou er zelfs blij mee zijn!dutchgio schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:34:
[...]
Dat is nog altijd minder erg dan de kampioenswedtrijd spelen die dat achteraf niet blijkt te zijn
Veel plezier, al is het toch jammer dat PSV vanavond niet officieel kampioen kan worden. Ik gok op een 5-0 overwinning. PEC zal het erg rustig aan doen, en PSV wil nog een keertje knallen voor eigen publiek.Niku schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:34:
[...]
Ik het ook niet erg vinden, zou er zelfs blij mee zijn!
Overigens ben ik vanavond voor geen van beide.. PSV wordt toch wel kampioen en PEC gaat wel bij de eerste 7 eindigen. Mwah... toch een voorkeur voor PSV
[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 10-04-2015 17:37 ]
Thanks, zal wel goed komen. Ik hoop ook op een grote overwinning voor PSV, PEC heeft zijn climax deze week al wel gehad.St@m schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:36:
[...]
Veel plezier, al is het toch jammer dat PSV vanavond niet officieel kampioen kan worden. Ik gok op een 5-0 overwinning. PEC zal het erg rustig aan doen, en PSV wil nog een keertje knallen voor eigen publiek.
Overigens ben ik vanavond voor geen van beide.. PSV wordt toch wel kampioen en PEC gaat wel bij de eerste 7 eindigen. Mwah... toch een voorkeur voor PSV
Met een normale opstelling zijn ze al lang geen kampioen meer geworden dus zo gek is dat nog niettoolkist schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:41:
Feyenoord haalt Kuijt, houdt Kazim, wil Guidetti en biedt Achahbar een nieuw contract aan. Spelen ze straks met 4 centrale spitsen ofzo?
Misschien gaan ze met 2 spitsen spelen en houden Kazim en Achahbar als reserves.toolkist schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:41:
Feyenoord haalt Kuijt, houdt Kazim, wil Guidetti en biedt Achahbar een nieuw contract aan. Spelen ze straks met 4 centrale spitsen ofzo?
Achahbar moet wekelijks spelen als hij wil groeien dus als hij als reserve wil blijven vind ik dat van hem een rare keuze.
Want Kuyt en Guidetti speelt hij niet zo snel uit de basis want die 2 hebben de aanhang achter zich.
Bovendien lijkt het me voor de continuïteit heel belangrijk dat Manu, Bilal, Boetius en Achahbar ook zicht hebben op speeltijd.
Sowieso zitten PSV en Ajax ook niet stil dus het is vrij stupide om alles nu op een titel volgend seizoen te gooien.
Theoretisch dan, ik snap ook wel dat PSV niet 4 keer gaat verliezen.
...
Ja, het was ook wel een slippetje van Saisburry, maar de hele wedstrijd is in handen van PSV. PEC heeft niet veel in te brengen. Na deze week maak ik me er eerlijk gezegd niet druk om.Yemoke schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:21:
PSV komt er echt wel heel makkelijk door he, PEC heeft gewoon niets in te brengen. En als ze het proberen zijn ze zo slordig, zonde...
Zozo 1-1
...
Potverdikkie die eerste actie van PEC na rust, had toch wel in dat netje gemogen
Jeetje wat een mooie goal van PSV. 2-1
[ Voor 64% gewijzigd door Yemoke op 10-04-2015 21:05 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Luxicon op 10-04-2015 21:12 ]
...
https://vine.co/v/eBY5i0hjPzg
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
PSN: Finally_Chris
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Depay heeft 90 minuten lang de keeper ingeschoten en maar stoer blijven doen voor die camera dat ie zo goed is.Michielgb schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:49:
Ik begin nu wel een beetje medelijden met Depay te krijgen. Wat staat die zich te ergeren zeg.
Echt jammer voor PEC, zeker met die enorme kans gelijk aan het begin van de tweede helft. Had een hele andere wedstrijd geweest, denk ik.
Maar Depay zelf zal dat wel anders zien. Als er een speler is die klaar is voor een stap hogerop is het Willems en juist die gaat verlengen.
Op mij komt t over dat Depay zich niet meer 100% kan motiveren voorde Eredivisie. Nog een jaar blijven lijkt me dus niet verstandig.Deadsy schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:12:
Ik blijf erbij, Depay zou echt nog een jaar bij PSV moeten blijven want in de 2e seizoens helft is is het gewoon te vaak zo.
Maar Depay zelf zal dat wel anders zien. Als er een speler is die klaar is voor een stap hogerop is het Willems en juist die gaat verlengen.
Als dat het geval zou zijn, dan gaat ie t in het buitenland niet redden.toolkist schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:30:
[...]
Op mij komt t over dat Depay zich niet meer 100% kan motiveren voorde Eredivisie. Nog een jaar blijven lijkt me dus niet verstandig.
Ik denk dat je gelijk hebt en dat hij al lang met zijn hoofd bij zijn nieuwe club zit.toolkist schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:30:
[...]
Op mij komt t over dat Depay zich niet meer 100% kan motiveren voorde Eredivisie. Nog een jaar blijven lijkt me dus niet verstandig.
En dat Exocet ook wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Anyway, vanavond Ajax, ik ben benieuwd. Hoop dat ze winnen want voor PSV is het niet leuk om vanavond kampioen te worden. Dat wil je doen terwijl je zelf op het veld staat. Zeker als je zo'n mooi seizoen hebt gehad met een groep die vorig jaar nog mentaal de nodige tikken heeft gehad. Het is in elk geval dik en dik verdiend.
De Boer gaf gisteren aan dat er naast Gudelj nog 1 a 2 nieuwe spelers bijkomen. Ik hoop dan toch zeker wel op 2 want ik heb niet het gevoel dat 2 ervaren/goede aankopen het verschil gaan maken. Overigens blijken Sevilla en Atletico interesse te hebben in Boilesen en heeft hij zelf aangegeven misschien wel wat anders te willen (
Tja, zelfs mét professionele begeleiding, moet je je wel willen laten adviseren en begeleiden, en wie kan dan goed van slecht advies onderscheiden? Waar sta je als 20-jarige? Je bent nog niet eens puber-af...Aghanim schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:53:
Is een beetje hetzelfde patroon als Drenthe dan. En daar is het ook niet echt goed mee afgelopen.
Eens!Anyway, vanavond Ajax, ik ben benieuwd. Hoop dat ze winnen want voor PSV is het niet leuk om vanavond kampioen te worden. Dat wil je doen terwijl je zelf op het veld staat. Zeker als je zo'n mooi seizoen hebt gehad met een groep die vorig jaar nog mentaal de nodige tikken heeft gehad. Het is in elk geval dik en dik verdiend.
Dat mag je hopen.De Boer gaf gisteren aan dat er naast Gudelj nog 1 a 2 nieuwe spelers bijkomen. Ik hoop dan toch zeker wel op 2 want ik heb niet het gevoel dat 2 ervaren/goede aankopen het verschil gaan maken. Overigens blijken Sevilla en Atletico interesse te hebben in Boilesen en heeft hij zelf aangegeven misschien wel wat anders te willen () dus als daar een miljoen of 6-8 voor kan worden verdiend dan moet Ajax toch wel in totaal 3 goede aankopen kunnen doen. Hoop alleen niet dat ze dan weer met spelers als Ruiz, Heitinga of Maduro aan komen zetten.
Gudelj is in elk geval geen miskoop. Althans, wat ik door de jaren heen van hem gezien heb, hij gaat er altijd vol voor. Karakter! Die zou elke Eredivisieclub wel willen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
6-8 miljoen? Dan zou ik m persoonlijk komen afleveren....Aghanim schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:53:
Is een beetje hetzelfde patroon als Drenthe dan. En daar is het ook niet echt goed mee afgelopen.
Anyway, vanavond Ajax, ik ben benieuwd. Hoop dat ze winnen want voor PSV is het niet leuk om vanavond kampioen te worden. Dat wil je doen terwijl je zelf op het veld staat. Zeker als je zo'n mooi seizoen hebt gehad met een groep die vorig jaar nog mentaal de nodige tikken heeft gehad. Het is in elk geval dik en dik verdiend.
De Boer gaf gisteren aan dat er naast Gudelj nog 1 a 2 nieuwe spelers bijkomen. Ik hoop dan toch zeker wel op 2 want ik heb niet het gevoel dat 2 ervaren/goede aankopen het verschil gaan maken. Overigens blijken Sevilla en Atletico interesse te hebben in Boilesen en heeft hij zelf aangegeven misschien wel wat anders te willen () dus als daar een miljoen of 6-8 voor kan worden verdiend dan moet Ajax toch wel in totaal 3 goede aankopen kunnen doen. Hoop alleen niet dat ze dan weer met spelers als Ruiz, Heitinga of Maduro aan komen zetten.
Had meer zo'n Vermeer regeling in gedachten, voor 1 miljoen naar Feyenoord.
De Boer ging overigens niet in op Gudelj, maar ze kopen zo wel de spelers voor PSV weg. Dat was kandidaat 1 bij een vetrek van Wijnaldum.
Mag toch hopen dat Ajax gewoon wint inderdaad, anders is het voor PSV ook een beetje jammer. Volgende week nog een wedstrijd moeten spelen en daarna pas de schaal ontvangen, terwijl je al kampioen bent.
Zometeen eerst maar even naar de BvB kijken, ook een belangrijke pot. Moet eigenlijk worden gewonnen als er nog Europees gespeeld wil worden volgend jaar
Overigens om plek 2:
Heracles - Ajax
Ajax - NAC
PEC - Ajax
Ajax - Cambuur
Dordrecht - Ajax
Willem 2 - Feyenoord
Feyenoord - GA Eagles
Groningen - Feyenoord
Feyenoord - Vitesse
PEC - Feyenoord
Met 6 punten voorsprong en een op papier makkelijker programma moet dat eigenlijk ook gewoon binnen zijn voor Ajax
[ Voor 60% gewijzigd door Krukar op 11-04-2015 11:50 ]
Toegegeven ik denk dat plek drie dit seizoen het hoogst haalbare is dit seizoen maar ik hoop nog wel op een beetje spanning.
PSN: Finally_Chris
Denk met de resterende speelschema's het realistischer is dat Feyenoord punten lekt tegen een gemotiveerd Vitesse/Groningen. Zie Ajax, ondanks de wisselvallige prestaties, dit wel uitspelen met minimaal puntverlies.CR1691 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:25:
Papier zegt vrij weinig. De vorm van Ajax leert mij dat ze in hun huidige staat nog steeds die voorsprong kunnen verliezen. En dan maakt het eigenlijk vrij weinig uit tegen wie je speelt.
Toegegeven ik denk dat plek drie dit seizoen het hoogst haalbare is dit seizoen maar ik hoop nog wel op een beetje spanning.
Zou wat geweest zijn als ze dat wél deden en dan het kampioenschap verspelen. Doen de supporters een 'Driesje Mertens'Niku schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:13:
Wat ik overigens wel grappig vond in het Philips stadion gisteren was dat er na afloop voor het eerst 'kampioenen' door de speakers schalde. De vorige thuis wedstrijd (Groningen) durfden ze dat nog niet
Dit topic is gesloten.
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015