Ik zei 35-45 miljoen. Voor Depay kun je denk ik minimaal 25 miljoen verwachten, voor Gini minimaal 10 miljoen. Dat lijkt me heel realistisch. De 10 miljoen er boven op is de Brands-factor, dat is een geweldenaar.
En Arias - Bruma - Isimat - Willems de beste verdediging van NL? Ik ben zelf voor Ajax, maar ik denk dat de verdediging van Feyenoord wel iets beter voor de dag komt dan die van PSV, op wellicht de linksback na.
Je weet dat PSV met 25 tegengoals de minste tegengoals heeft in de Eredivisie? Dat terwijl Feyenoord veel meer controlerend speelt.
PSV speelt meestal met Guardado-Wijnaldum-Maher, dat zijn twee echte aanvallende middenvelders en een allrounder. Feyenoord heeft met Clasie en El Ahmadi al 2 controleurs, daarbij is Immers de meest controlerende aanvallende middenvelder bij de top 3 clubs. Werkt zich een slag in de rondte.
Vervolgens speelt bij Feyenoord meestal Toornstra rechtsbuiten. Een hardwerkende middenvelder.Bij PSV staat er een echte aanvallende rechtsbuiten, Narsingh, die tot mijn grote frustratie dit seizoen zeer matig meeverdedigt.
De beide backs van Feyenoord zijn vooral controlerend en komen veel minder vaak op dan Arias en vooral Willems.
Qua keepers schat ik zelf Cillessen en Vermeer hoger in dan Zoet. PSV heeft dus de minste keeper.
Dus ondanks die aanvallende backs, het veel meer aanvallende middenveld, de meer aanvallende buitenspelers bij PSV en de mindere keeper, krijgt PSV de minste goals tegen.
Dat zegt heel veel over de klasse van de verdedigers. Van Beek en Kongolo zouden bij PSV genadeloos door de mand vallen. Zoals ze recentelijk ook in Jong Oranje helemaal overhoop werden gespeeld, net als hun collega die op rechtsback het aantal panna's dat ie kreeg nauwelijks kon turven.
Al met al denk ik dat ik mijn stelling nu aardig onderbouwd heb

Heb je ook bronnen voor die laatste alinea's? 12,5M voor Sinkgraven ben ik nergens tegen gekomen. Ik had gelezen dat Jonk inderdaad niet meer aanwezig is bij het overleg van het technisch hart, dat gaat inderdaad weer lekker. Verwacht ie dat ze 't altijd maar met elkaar eens moeten zijn? Het zal wel, naar mijn idee zit Jonk er ook alleen maar omdat ie goed met Cruijff op kan schieten, maar aan ja-knikkers heb je niet zo veel als er besluiten moeten worden genomen.
Ik citeer uit Ajax-blad de Telegraaf:
"'Ajax moet 3 tot 6 miljoen euro meer betalen dan de aanvankelijk bedongen transfersom van 6,5 miljoen', schrijft chef sport Jaap de Groot in zijn column in De Telegraaf."
Er wordt zwaar overdreven bij Ajax. Ze werden 4x kampioen en nu is het een seizoentje wat minder en de stress-levels schieten door het dak.