[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.244 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 15:36

Niku

Alagaesii

Er lijken (de laatste wedstrijd voorbehouden) wel veel dingen duidelijk te zijn geworden dit weekend. PSV is zo goed als zeker kampioen nu, Feyenoord stelt plek drie veilig en NAC en Heracles gaan strijden om de felbegeerde 15e plaats. Zie Go Ahead zich niet meer bij die strijd voegen. Grappig dat alles vanaf plek 8 (Willem II, of PEC moet de beker winnen) tot en met plek 14 (Excelsior) 5 wedstrijden voor het einde al zo'n beetje uitgespeeld is, al zullen Excelsior en Ado zich nog niet heel veilig voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:08
Ajax lijkt Gudelj vast te gaan leggen voor 5 jaar, verder gaat de bezem door de selectie:
Ajax wil komende zomer flink gaan door selecteren in de selectie. Na een mislukt seizoen wil Frank de Boer graag ervaring naar Amsterdam halen en daarmee vallen er automatisch slachtoffers in de huidige groep. Kolbeinn Sigthórsson, Lerin Duarte en Mike van der Hoorn worden door De Telegraaf genoemd als mensen die voor 'elk aannemelijk bod' mogen vertrekken. Ondertussen kijkt men in de jeugdopleiding gespannen toe.

Na de waarschijnlijke transfer van Nemanja Gudelj hoopt De Boer volgens De Telegraaf nog op een nieuwe 'jonge rechter centrale verdediger', een linksback 'die eveneens als linkercentrumverdediger uit de voeten kan', een extra spits en een nieuwe buitenspeler. Die laatste is nodig als blijkt dat Ricardo Kishna na de herhaaldelijke media-oorlog van Mino Raiola gaat vertrekken. Ajax zou onder meer op zoek zijn naar 'gif' in Zuid-Amerika.

Al die inspanningen kunnen niet voor de volle honderd procent op steun rekenen vanuit de club. De directie zou inzien dat versterkingen nodig zijn, maar in de jeugdopleiding ziet men graag jeugd doorstromen naar het eerste elftal. De Telegraaf: 'Een stroming zoekt de oorzaak in het niet volledig varen op de jeugdopleiding door hoofdtrainer Frank de Boer, terwijl een andere stroming vindt dat het vlaggenschip juist té jeugdig is en echte leiders ontbeert. Een aantal opleiders met onder anderen Wim Jonk, als lid van het technisch hart verantwoordelijk voor de jeugdopleiding vindt de inpassing van talenten ondermaats, omdat de speelstijl van het eerste niet aansluit bij De Toekomst.'

Het is een bevestiging van de woorden van Johan Derksen, die afgelopen vrijdag bij VI TV aangaf dat er bij Ajax geen eensgezindheid is over de te voeren koers. Aankopen uit het verleden zijn vaak mislukt en dus vragen Jonk en consorten zich af of Daley Sinkgraven echt een toegevoegde waarde is in vergelijking met Abdelhak Nouri en Donny van de Beek. Op dit moment doen jonge talenten vaak ervaring op in Jong Ajax, ingegeven door de visie van de directie. Marc Overmars moet nu op cruciale posities ervaring gaan halen, in de zomer wacht al vroeg de voorronde van de Champions League. 'Intussen zal de Ajax-directie er samen met adviseur Johan Cruijff voor moeten zorgen dat de rijen op De Toekomst zich sluiten en door alle partijen weer een visie wordt uitgedragen naar de toekomst', aldus De Telegraaf.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:39
Dan gaat Bazoer weer banken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 13:52
Op zich snap ik het idee van Frank de Boer wel maar het is wel opvallend dat het vooral de ervaren krachten zijn geweest die het zwaar hebben laten afweten dit seizoen.

Schone heeft het hele seizoen geen bal goed geraakt (wel 5x de paal/lat geraakt met vrije trappen, ook knap).
Moisander heeft zich 2e seizoenshelft redelijk hersteld maar dramatische eerste helft
v Rhijn lijkt gewoon aan z'n limiet te zitten en niet meer te groeien
Sighthorsson lijkt gewoon niet bij Ajax te passen
Over Zimling ga ik niet eens beginnen

Tuurlijk zijn mensen als Kishna en El Ghazi niet altijd even stabiel maar geen van die jonkies hebben het zo structureel laten afweten als de oudjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ik verwacht dan dat het middenveld
CVM: Gudelj
Met aanvallend ingesteld Klaassen en aan de andere kant zullen Bazoer en Sinkgraven het uit mogen vechten.
Martijndoes schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:27:
Op zich snap ik het idee van Frank de Boer wel maar het is wel opvallend dat het vooral de ervaren krachten zijn geweest die het zwaar hebben laten afweten dit seizoen.

Schone heeft het hele seizoen geen bal goed geraakt (wel 5x de paal/lat geraakt met vrije trappen, ook knap).
Moisander heeft zich 2e seizoenshelft redelijk hersteld maar dramatische eerste helft
v Rhijn lijkt gewoon aan z'n limiet te zitten en niet meer te groeien
Sighthorsson lijkt gewoon niet bij Ajax te passen
Over Zimling ga ik niet eens beginnen

Tuurlijk zijn mensen als Kishna en El Ghazi niet altijd even stabiel maar geen van die jonkies hebben het zo structureel laten afweten als de oudjes.
Zimling en Sighthorsson mogen dan ook vertrekken. Van Rhijn lijkt idd niet verder door te groeien wat erger jammer is, die had nu toch wel wat verder mogen zijn. Schone heeft fantastische vrije trappen, maar is niet de vleugelspeler die Ajax momenteel nodig heeft, vooral niet met Milik in de spits, dan moet je een vleugelspeler hebben met een actie en een voorzet. Moisander gaat in de zomer weg, heeft absoluut te weinig gebracht dit seizoen en verbaasde me er dan ook over dat een club geïnteresseerd was in hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
Zou goed kunnen, denk dat De Boer dit in gedachten heeft:

?Nieuwe LA?/Cerny    Milik    El Ghazi

Sinkgraven/Fischer    Van de Beek/Klaassen

Gudelj/Bazoer

?Nieuwe LB?  ?Nieuwe LV?  Veltman Van Rhijn

Voordeel is dan wel dat je op elke positie in het middenveld een goede stand-in hebt, zodat niet weer bijv. Klaassen als DM moet spelen o.i.d. Serero kan in principe op alle 3 de posities invallen.
Ben wel benieuwd naar de doorstroom want er komen best wat goede jeugdspelers door volgend seizoen.
Donny van de Beek gaat duidelijk concurreren met Klaassen en Cerny zou de nieuwe linksbuiten kunnen worden, maar waar Nouri (ook een middenvelder) precies past is mij onduidelijk. Ook de aankoop van een nieuwe spits snap ik niet helemaal met Milik, Zivkovic en Menig binnen het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Niemand gaat natuurlijk met Klaassen concurreren. Dat is waarschijnlijk de eerste die De Boer opstelt. En ook Gudelj gaat altijd spelen.

Daarom vind ik dat men met deze aankoop breekt met het eigen jeugd principe wat men steeds verkondigt. Want als iedereen fit blijft krijgt een groot talent als Bazoer dus weinig speeltijd.

Naar de lange termijn gekeken had men beter ervaring kunnen halen op plekken waar minder talent loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik vond VI gisteravond wel weer dramatisch slecht zeg en Derksen en van der Gijp lieten zich weer van hun slechtste kant (zeiken op alles en niks is goed genoeg) zien.

Voornamelijk stukje over Feyenoord waarbij Manu uitgelachen zou worden door verdedigers buiten de eredivisie omdat hij niet goed is, Manu is wel degene die Feyenoord Europa in heeft geschopt met een doelpunt en daarna ook nog meermaals heeft gescoord. (Dan zijn de verdedigers van respectievelijk besiktas, luik, roma, lughansk zijn dan ook van een dramatisch niveau?).
Daarnaast wordt Achabar de ene week opgehemeld om zijn goede doelpunten om vervolgens weer te licht te zijn omdat hij klein is (Messi is toch ook maar 2 turven hoog?)

Wat een walgelijk programma wordt het toch meer en meer.

Verder zondag wel een leuke wedstrijd gezien waarbij AZ zich echt mag schamen om het spel en Feyenoord uiteindelijk ook op het gebied van doelsaldo omdat er met zeker 0-6 van het veld gelopen had kunnen worden.
Het is te zien dat bij de spelers na PSV en duidelijk weer een knop omgegaan is en ze vol voor de 3e plaats gaan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Rare aankoop inderdaad. Denk dat Serero kind van de rekening wordt, Schone alleen nog maar te zien is als hangende buitenspeler en Bazoer en Sinkgraven knokken om de overgebleven plaats? Vreemd, want Sinkgraven was ook duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

kevin33

Welkom in Utopia.

Krukar schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:04:
[...]

Zou goed kunnen, denk dat De Boer dit in gedachten heeft:

?Nieuwe LA?/Cerny    Milik    El Ghazi

Sinkgraven/Fischer    Van de Beek/Klaassen

Gudelj/Bazoer

?Nieuwe LB?  ?Nieuwe LV?  Veltman Van Rhijn

Voordeel is dan wel dat je op elke positie in het middenveld een goede stand-in hebt, zodat niet weer bijv. Klaassen als DM moet spelen o.i.d. Serero kan in principe op alle 3 de posities invallen.
Ben wel benieuwd naar de doorstroom want er komen best wat goede jeugdspelers door volgend seizoen.
Donny van de Beek gaat duidelijk concurreren met Klaassen en Cerny zou de nieuwe linksbuiten kunnen worden, maar waar Nouri (ook een middenvelder) precies past is mij onduidelijk. Ook de aankoop van een nieuwe spits snap ik niet helemaal met Milik, Zivkovic en Menig binnen het team.
 Fischer ( aankoop )     Zivkovic/ Milik    El Ghazi ( aankoop )

Sinkgraven (Nouri )         Klaassen ( van de Beek )

Bazoer/ Gudelj   

Emanuelson - Heitinga - Veltman - Van Rhijn

Op LB zie ik graag Emanuelson of Poulsen van AZ komen, centraal een aankoop Heitinga of Maduro o.i.d.
Serero als backup, Schöne verkopen.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Emanuelson? Die was als linksback nooit zo betrouwbaar dus waarom nu plots wel? Maduro en Heitinga hebben al jaren niks meer gepresteerd. Als Feyenoorder zou ik graag zien dat Ajax het in deze categorie gaat zoeken ;)

Ps.
Overigens moet ik het met de nu al weer opgehemelde Nouri en v Beek nog eerst zien. Andersen was het eerst ook helemaal volgens de volgers van de jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:28

Vos

AFCA

D-e-n schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:17:
...
Ps.
Overigens moet ik het met de nu al weer opgehemelde Nouri en v Beek nog eerst zien. Andersen was het eerst ook helemaal volgens de volgers van de jeugd.
Dit geldt toch voor ieder talent? De één slaagt wel en de andere niet...en er slagen er meer niet dan wel (in de top). Bij meer clubs kan je op deze manier namen noemen.

Nouri en Van de Beek hebben gewoon talent, dus die komen bij de selectie vroeg of laat. Je kan niet in de toekomst kijken he ;).

M.b.t. Bazoer, die is naar mijn weten niet vaak opgesteld als controleur (6). Daar stond of Serero of Klaassen. Nu volg ik AZ niet, maar staat Gudelj daar altijd als controleur?

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 07-04-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:13:
[...]

Fischer ( aankoop )     Zivkovic/ Milik    El Ghazi ( aankoop )

Sinkgraven (Nouri )         Klaassen ( van de Beek )

Bazoer/ Gudelj   

Emanuelson - Heitinga - Veltman - Van Rhijn

Op LB zie ik graag Emanuelson of Poulsen van AZ komen, centraal een aankoop Heitinga of Maduro o.i.d.
Dit is natuurlijk wel een goede mogelijkheid zo met Fischer doorgeschoven.
Büttner zou m.i. ook een goede optie zijn voor de linksback positie.

@den: natuurlijk heeft Klaassen in eerste instantie geen concurrentie maar de optie moet aanwezig zijn, ik denk dat De Boer na dit seizoen wel klaar is met spelers onomstreden maken, knok maar elke wedstrijd voor je positie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Krukar op 07-04-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@vos
Probleem is dat zo'n Nouri door bijvoorbeeld Henk Spaan nu al de hemel in wordt geschreven alsof het de nieuwe Cruijff is. Wacht even af denk ik dan. Hersi was er destijds ook zo eentje tenslotte.

@krukar
Elke ploeg moet spelers hebben die je altijd opstelt. Die vormen je kader waar je omheen bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:58
Vos schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:18:
[...]
M.b.t. Bazoer, die is naar mijn weten niet vaak opgesteld als controleur (6). Daar stond of Serero of Klaassen. Nu volg ik AZ niet, maar staat Gudelj daar altijd als controleur?
Ja, maar wel een aanvallende controleur die de diepte zoekt en zelf nog wel eens scoort. Jammer dat ie weg gaat, maar je wist dat dat ging gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:23:
@vos
Probleem is dat zo'n Nouri door bijvoorbeeld Henk Spaan nu al de hemel in wordt geschreven alsof het de nieuwe Cruijff is. Wacht even af denk ik dan. Hersi was er destijds ook zo eentje tenslotte.

@krukar
Elke ploeg moet spelers hebben die je altijd opstelt. Die vormen je kader waar je omheen bouwt.
Ow dat zou kunnen, die kerel volg ik niet en luister ik niet naar ;). Maar laten we de uitspraken van één persoon niet als 'waar' bestempelen? Dat soort uitspraken doen ze ook met een reden.

De term talent blijft toch altijd een moeilijk een rekbaar begrip.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 07-04-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
D-e-n schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:23:
@vos

@krukar
Niet mee eens, Klaassen is bijv. sowieso eerste keus maar als hij een paar wedstrijden slecht speelt zet je echt wel iemand anders neer. Dat gebeurd bij elk topteam waar dan ook. Nu verwacht ik niet dat Klaassen terugvalt volgend seizoen maar de kans is er altijd, en dan is het gewoon goed als je een alternatief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Krukar schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:19:
Dit is natuurlijk wel een goede mogelijkheid zo met Fischer doorgeschoven.
Büttner zou m.i. ook een goede optie zijn voor de linksback positie.
Ik hoop echt dat Ajax een poging gaat wagen voor Büttner... die moet absoluut haalbaar zijn. Die is helemaal uit beeld geraakt sinds hij bij Dinamo Moskou speelt. Hij wil weer in beeld komen bij Oranje. En voor Ajax is het een prima oplossing voor de linksback positie :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Han schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:27:
[...]

Ik hoop echt dat Ajax een poging gaat wagen voor Büttner... die moet absoluut haalbaar zijn. Die is helemaal uit beeld geraakt sinds hij bij Dinamo Moskou speelt. Hij wil weer in beeld komen bij Oranje. En voor Ajax is het een prima oplossing voor de linksback positie :)
Ik denk dat Büttner wel wat meer wil verdienen dan de salaris norm van Ajax eigenlijk,
D-e-n schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:17:
Emanuelson? Die was als linksback nooit zo betrouwbaar dus waarom nu plots wel? Maduro en Heitinga hebben al jaren niks meer gepresteerd. Als Feyenoorder zou ik graag zien dat Ajax het in deze categorie gaat zoeken ;)
Emanuelson is toch een klasse beter dan Boilesen. Heitinga was een voorbeeld, maar die zou bijvoorbeeld wel de Ooijer rol kunnen passen.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Vraag is wat zo'n Buttner belangrijker vindt: zijn salaris of Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:32:
Vraag is wat zo'n Buttner belangrijker vindt: zijn salaris of Oranje.
Geld is wat hij al heeft... zijn droom voor Oranje is groter dan zijn goed gevulde bankrekening. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 10:23
Niku schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:12:
Rare aankoop inderdaad. Denk dat Serero kind van de rekening wordt, Schone alleen nog maar te zien is als hangende buitenspeler en Bazoer en Sinkgraven knokken om de overgebleven plaats? Vreemd, want Sinkgraven was ook duur.
En wat denk je van Andersen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

chimera2 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:40:
[...]

Anderson kan toch prima als back-up fungeren achter bijvoorbeeld Klaasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
chimera2 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:40:
[...]

Vond jij Andersen goed spelen dit seizoen? M.i. vallen zowel Serero als Andersen in de "net-niet" categorie.
Andersen heeft nog wel potentieel maar op dit moment moet hij gewoon achteraan aansluiten.
Serero is een redelijke speler, maar redelijk is niet goed genoeg. Hij heeft té vaak het overzicht/inzicht voor een dieptepass niet en laat zich té vaak niet terugvallen wanneer dat wel moet. Met 27 jaar is de kans ook niet groot dat hij nog beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:36
Ook zo mooi die Johan Cruijf, nu is het ineens een voordeel dat Ajax geen kampioen meer wordt. Ik zag zondag avond SV en FdB had weinig in te brengen met het gebrek aan attractief en aanvallend voetbal buiten dat ook hij het er mee eens was.

Ik vraag me af of het effect vd trainer niet op zijn einde loopt. Van de andere kant, in Engeland waren er ook 2 trainers die het al meer dan een decennia uit hebben gehouden bij een club.

En dat ze Gudelj halen, is dat 6 milj. waard? Ik heb AZ niet zo goed bekeken de laatste weken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Krukar schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:47:
[...]

Vond jij Andersen goed spelen dit seizoen? M.i. vallen zowel Serero als Andersen in de "net-niet" categorie.
Andersen heeft nog wel potentieel maar op dit moment moet hij gewoon achteraan aansluiten.
Serero is een redelijke speler, maar redelijk is niet goed genoeg. Hij heeft té vaak het overzicht/inzicht voor een dieptepass niet en laat zich té vaak niet terugvallen wanneer dat wel moet. Met 27 jaar is de kans ook niet groot dat hij nog beter wordt.
Ik zei ook niet dat hij goed speelde. Maar we hadden het over het kind van de rekening worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:36
Mag ik nog een suggestie doen die wat mij betreft mag opbokken?

Onze mr. "ik heb aanzien en sta hoog in de hierarchië" Boilessen. Zelf wat zitten roepen dat je aan een nieuwe uitdaging toebent en nog niet eens continue kunnen presteren, dan vindt je je zelf volgens mij heel wat. Maar komt de ware aap toch uit de mouw, en dat is dat ie geen haar beter is dan andere op geld beluste voetballers.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=241777

Van der Hoorn mag ook vertrekken, dan moeten er dus wel 2 centrale verdedigers bij.
Verder mogen Duarte, Sigthórsson en Zimling vertrekken.

Eens kijken.
Keeper
	33	Diederik Boer	
	1	Jasper Cillessen	
	31	Peter Leeuwenburgh	
	24	André Onana	 ( verhuren ? ) 
Verdediging
	5	Nicolai Boilesen	 (persoonlijke mening  mag weg )
	4	Niklas Moisander	( gaat weg )
	23	Kenny Tete	
	6	Mike van der Hoorn	( mag weg )	 
	2	Ricardo van Rhijn		
	3	Joël Veltman		
	26	Nick Viergever		
Middenveld
	16	Lucas Andersen	 
	27	Riechedly Bazoer	
	10	Davy Klaassen	
	12	Jaïro Riedewald	
	25	Thulani Serero	     (persoonlijke mening  mag weg )
	8	Daley Sinkgraven	
	37	Donny van de Beek	
	32	Niki Zimling	  ( gaat weg )
Aanval
	21	Anwar El Ghazi	
	7	Viktor Fischer	
	11	Ricardo Kishna	( wil weg )
	34	Queensy Menig	( verhuren )
	19	Arkadiusz Milik	
	18	Robert Murić	    
	20	Lasse Schöne	       (persoonlijke mening  mag weg )
	9	Kolbeinn Sigþórsson	( mag weg )
	30	Richairo Živković	

Dan komt Guldelj erbij voor het middenveld. Denk dat Overmars het druk gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
[Update] 'Ajax heeft zich niet gemeld'

het is de bedoeling dat Nouri, Van de Beek en Cerny volgend seizoen definitief bij eerste van Ajax aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:59
Ik denk dat Gudelj een prima aankoop is voor elke Nederlandse ploeg. Brengt fysiek en voetbal. Gelukkig bleek zondag weer duidelijk dat hij een stuk minder is dan Clasie, Ajax moet zich dus realiseren dat het een nuttige kracht is maar geen speler die je ooit voor tientallen miljoenen aan de top van Europa verkoopt. Hij moet andere spelers helpen om dat te bereiken. Dat soort spelers mislukken echter erg vaak bij Ajax.

Als Gudelj inderdaad 6 miljoen oplevert bij een binnenlandse transfer dan mogen we bij Clasie toch wel hopen op het drievoudige. Ja, die is een jaartje ouder, maar natuurlijk veel verder.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

loewie1984 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:49:
Ook zo mooi die Johan Cruijf, nu is het ineens een voordeel dat Ajax geen kampioen meer wordt. Ik zag zondag avond SV en FdB had weinig in te brengen met het gebrek aan attractief en aanvallend voetbal buiten dat ook hij het er mee eens was.

Ik vraag me af of het effect vd trainer niet op zijn einde loopt. Van de andere kant, in Engeland waren er ook 2 trainers die het al meer dan een decennia uit hebben gehouden bij een club.

En dat ze Gudelj halen, is dat 6 milj. waard? Ik heb AZ niet zo goed bekeken de laatste weken.
Ik vind Gudelj wel 6 miljoen waard, hoop ook nog steeds dat PSV er met hem vandoor gaat :+

Ajax geeft nu wel in een paar maanden 13/14 miljoen uit voor twee middenvelders die waarschijnlijk dankzij Klaassen en Bazoer niet samen gaan spelen. Blijft wel weinig plaats over voor de opgehemelde jeugdspelers zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

ph4ge schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:08:
Ik denk dat Gudelj een prima aankoop is voor elke Nederlandse ploeg. Brengt fysiek en voetbal. Gelukkig bleek zondag weer duidelijk dat hij een stuk minder is dan Clasie, Ajax moet zich dus realiseren dat het een nuttige kracht is maar geen speler die je ooit voor tientallen miljoenen aan de top van Europa verkoopt. Hij moet andere spelers helpen om dat te bereiken. Dat soort spelers mislukken echter erg vaak bij Ajax.

Als Gudelj inderdaad 6 miljoen oplevert bij een binnenlandse transfer dan mogen we bij Clasie toch wel hopen op het drievoudige. Ja, die is een jaartje ouder, maar natuurlijk veel verder.
Clasie vertrekt verwacht ik van de zomer, wie heeft Feyenoord als back-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 22:50

StrongArmLance

Endless flow

Ik zou met minder dan 20miljoen niet genoegen nemen voor Clasie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

StrongArmLance schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:15:
[...]

Zijn contract loopt toch in 2016 af?
Denk dat als Feyenoord 12 miljoen geboden krijgt, dat van Geel hem op de fiets wegbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

Meer dan 20M zie ik zeker niet gebeuren. Op basis van wat?
kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:22:
[...]

Zijn contract loopt toch in 2016 af?
Denk dat als Feyenoord 12 miljoen geboden krijgt, dat van Geel hem op de fiets wegbrengt.
2018

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 07-04-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

Of Ajax grijpt weer terug op het paniekhandelen van vroeger en gaat dom met geld smijten. Van mij mogen ze.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
L1nt schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:25:
[...]

Of Ajax grijpt weer terug op het paniekhandelen van vroeger en gaat dom met geld smijten. Van mij mogen ze.
Dat geloof ik niet, maar op tijd aankopen doen ivm de CL plaatsing lijkt me wel goed.

Feyenoord was vorig jaar veel te laat. Zorgen dat je in Mei alles op orde hebt zo ver mogelijk in plaats van Augustus.
[...]

werkelijk? Als Classie zo veel waard is, wat zijn spelers als Depaj dan wel niet waard, of Klaassen.

Beide stukken beter in mijn ogen.

[ Voor 27% gewijzigd door Kevinp op 07-04-2015 10:29 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Kevinp schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:27:
[...]

Dat geloof ik niet, maar op tijd aankopen doen ivm de CL plaatsing lijkt me wel goed.

Feyenoord was vorig jaar veel te laat. Zorgen dat je in Mei alles op orde hebt zo ver mogelijk in plaats van Augustus.

[...]

werkelijk? Als Classie zo veel waard is, wat zijn spelers als Depaj dan wel niet waard, of Klaassen.

Ik vind Classie en Depaj helemaal niet zo goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

chimera2 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:07:
[Update] 'Ajax heeft zich niet gemeld'
Ajax hoeft zich ook niet te melden bij AZ... maar blijkbaar hebben ze dat zelf nog niet door bij AZ. AZ is namelijk geen partij in deze, Ajax moet gewoon zelf rond komen met Gudelj en vervolgens de gelimiteerde transfersom aftikken bij AZ en dan is de transfer rond.

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 07-04-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Clasie wordt, in ieder geval in Italië, zeer gewaardeerd. Als Strootman voor meer dan 20 miljoen weggaat kan Clasie in principe, als er goed onderhandelt wordt, zeker in de buurt van dat bedrag opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

StrongArmLance schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:36:
Clasie wordt, in ieder geval in Italië, zeer gewaardeerd. Als Strootman voor meer dan 20 miljoen weggaat kan Clasie in principe, als er goed onderhandelt wordt, zeker in de buurt van dat bedrag opleveren.
Dat moet die club geen verstand hebben van voetbal, want tussen Strootman en Clasie zit een wereld van verschil. Helemaal qua voetbal en fysieke inbreng. Feyenoord mag met 10 miljoen hun handen dicht knijpen. Clasie is een leuke voetballer maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
StrongArmLance schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:36:
Leuk verhaal, je vergeet alleen een ding, Strootman is beter dan Clasie, Strootman heeft ook minder zwakke punten dan Clasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Kevinp schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:27:

Hele andere spelers en niet te vergelijken. Overigens hebben we Klaassen 2 wedstrijden helemaal niet gezien in de directe duels met Clasie, compleet weggespeeld. Blind en Strootman zijn beter vergelijkbaar en die brachten ook dergelijke bedragen op. Hij ligt ook van de zomer nog 3 jaar vast.

Aanvallende spelers zijn overigens altijd meer waard dan verdedigende spelers dus Depay zal wel 20+ opbrengen. Klaassen moeten we nog maar zien, 1 goede interland zegt nog niet zoveel. Ajax creëert niet voor niets zo weinig kansen. (het middenveld van Ajax creeert met 3 spelers gemiddeld 3 kansen per wedstrijd, Feyenoord ruim 4,5 en dat is incl Immers).
Tweaking Art schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:40:
Leuk verhaal, je vergeet alleen een ding, Strootman is beter dan Clasie, Strootman heeft ook minder zwakke punten dan Clasie.
Toen Strootman vertrok was hij niet beter dan Clasie nu. In de onderlinge duels toen won Clasie ook vrijwel altijd. Strootman heeft wel gelijk een korte goede periode in de top van Italie gehad, maar dat was pas later.

[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 07-04-2015 10:46 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Han schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:35:
[...]

Ajax hoeft zich ook niet te melden bij AZ... maar blijkbaar hebben ze dat zelf nog niet door bij AZ. AZ is namelijk geen partij in deze, Ajax moet gewoon zelf rond komen met Gudelj en vervolgens de gelimiteerde transfersom aftikken bij AZ en dan is de transfer rond.
Eigenlijk moeten ze zich altijd eerst bij de club melden en deze moet hun toestemming hebben om de speler te benaderen. Je kunt altijd eerst even contact opnemen met de speler om te kijken of deze wel interesse heeft.
Maar eerst rond komen met de speler zonder goed keuring van zijn club is eigenlijk not done.

Trouwens, waarom is er en discussie over strootman. Hij heeft een zware blessure gehad. Voor we zeggen dat hij beter is dan clasie laat hem eerst maar even en tijdje goed spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
[...]

Mwoah, ter hoogte van de knieën is Strootman toch wel wat zwak helaas. Die is er met intervallen al sinds maart 2014 mee bezig. Eerst kruisband en eind januari toen ie net weer speelde kraakbeen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Denk dat Feyenoord blij moet zijn met 10 miljoen voor Clasie. Heeft nog maar één jaar contract over en is wel goed voor ED maatstaven maar het is in principe een verdedigende middenvelder en dan moet je wel heel goed zijn om een groot bedrag te vangen.
Wel benieuwd wie de vervangen wordt voor hem bij Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Señor Sjon schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:02:
[...]

Mwoah, ter hoogte van de knieën is Strootman toch wel wat zwak helaas. Die is er met intervallen al sinds maart 2014 mee bezig. Eerst kruisband en eind januari toen ie net weer speelde kraakbeen.
Juist hier is Clasie een stuk sterker/stabieler.
Hij heeft wat liesproblemen gehad maar dat was redelijk klein en verder een keer problemen met schouder wat hem niet weerhield van spelen maar juist verbetener leek te maken om het uit te zingen tot de winter/zomerstop om dan een operatie te ondergaan.

Strootman kampt al langere tijd met blessures die behoorlijk heftig zijn en op punten waarvan je de vraagtekens kan zetten hoe sterk die terugkomen na operatie?
Krukar schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:06:
Denk dat Feyenoord blij moet zijn met 10 miljoen voor Clasie. Heeft nog maar één jaar contract over en is wel goed voor ED maatstaven maar het is in principe een verdedigende middenvelder en dan moet je wel heel goed zijn om een groot bedrag te vangen.
Clasie heeft een contract tot 2018 :> O-). Eind vorig seizoen getekend, de prijs kan dus derhalve best wat hoger liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Rubman op 07-04-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

[...]

Han schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:40:
[...]

Dat moet die club geen verstand hebben van voetbal, want tussen Strootman en Clasie zit een wereld van verschil. Helemaal qua voetbal en fysieke inbreng. Feyenoord mag met 10 miljoen hun handen dicht knijpen. Clasie is een leuke voetballer maar meer ook niet.
Ik zou eerder zeggen dat ze een ander type voetballer zoeken.

Welk prijskaartje zouden jullie op Clasie plakken dan...?

Niet iedereen was het hier eens met de 20m voor Strootman, maar bleek terecht te zijn... Maar Clasie is het niet waard, dus dat is frappant.
Ik ben het eens met 1 jarig contract = 10 miljoen, maar dat is niet zo.

[ Voor 32% gewijzigd door StrongArmLance op 07-04-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Hij ligt nog tot medio 2018 vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
ph4ge schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:08:
[...]

Hij ligt nog tot medio 2018 vast!
Aha, had niet meegekregen dat hij z'n contract vroegtijdig had verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
[...]

Misschien wel ja maar persoonlijk reken ik blessuregevoeligheid niet mee, dan kan je Arjen Robben ook constant bekritiseren omdat hij vaak geblesseerd is, zelfs als hij alleen maar kan lopen over het veld gaat hij mee met het Nederlands elftal. :P

Niet dat ik bedoel dat Strootman zo ver is als Robben. :P maar het is nog te vroeg om hem af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Dat was na de transfer en dat kan je niet zozeer in het transferbedrag meenemen toen hij bij PSV wegging
Bij Classie zijn die problemen (hoe groot of klein) er voor de transfer al en dat heeft dus wel impact op de transfersom. Strootman had met eerdere problemen waarschijnlijk ook minder opgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Clasie heeft volgens mij geen problemen. En als we dan toch gaan vergelijken schat ik Clasie in ieder geval hoger in dan Blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

D-e-n schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:54:
Clasie heeft volgens mij geen problemen. En als we dan toch gaan vergelijken schat ik Clasie in ieder geval hoger in dan Blind.
Ik niet. Blind had op het moment dat hij vertrok ook veel meer bagage dan Clasie, dankzij de CL en het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik denk dat Clasie vooral onderschat wordt omdat hij bij Feyenoord speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:00:
Ik denk dat Clasie vooral onderschat wordt omdat hij bij Feyenoord speelt
En dus Europees weinig heeft laten zien :+.

Ik ben heel benieuwd naar zijn top, een subtopper in Engeland zou wel mooi zijn voor hem?

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 07-04-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:41
Ik zie een hereniging met Koeman wel zitten, nu Clasie zelf nog. :+
Daar gaat Schneiderlin hoogstwaarschijnlijk weg, die mocht vorige zomer bij de leegloop niet weg en gaat nu waarschijnlijk wel voor een stap hogerop, en dan is er dus een plekje vrij op het middenveld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hij heeft nu Europa league gespeeld. Hij deed het op het WK goed tegen Brazilië en Argentinië, beter dan Blind op die positie op het middenveld.

Probleem voor Feyenoord blijft toch altijd dat clubs ook kijken naar de naam van de club. Spelers van Ajax leveren structureel meer op dan die van Feyenoord, ook al zijn ze gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Niku schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:12:
Serero is een leuke speler, maar komt toch wel te kort. Als we een keer 'verder' willen komen dan zul je door moeten selecteren. Er gaan nu gewoon slachtoffers vallen, Serero zal er één van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Niet zozeer slachtoffers, wellicht hopen ze dat er interesse is voor Serero en hij een transfer kan maken, dan heb je de vervanger alvast binnen en niet zoals bij Blind dat je te laat bent en er een gat overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

D-e-n schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:05:
Hij heeft nu Europa league gespeeld. Hij deed het op het WK goed tegen Brazilië en Argentinië, beter dan Blind op die positie op het middenveld.

Probleem voor Feyenoord blijft toch altijd dat clubs ook kijken naar de naam van de club. Spelers van Ajax leveren structureel meer op dan die van Feyenoord, ook al zijn ze gelijkwaardig.
Je eerste punt, Blind heeft meer bagage dan Clasie, CL en veel meer minuten in Oranje, bovendien schat ik Blind mentaal sterker in de Clasie.

2e punt, dat klopt wel redelijk, maar goed Feyenoord doet al jaren nergens meer aan mee, waardoor de spelers ervaring ( CL, internationaal ) missen. En daardoor zullen ze minder opleveren. Al moet ik eerlijk zeggen dat de huidige lichting ( Clasie, Vilhena, Boetius, Kongelo ) stukken beter is dan de lichting van Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

D-e-n schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:05:
Dat is zeker waar, maar komt puur en alleen doordat Feyenoord al jaren geen prijzen pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:19:
[...]

Je eerste punt, Blind heeft meer bagage dan Clasie, CL en veel meer minuten in Oranje, bovendien schat ik Blind mentaal sterker in de Clasie.

2e punt, dat klopt wel redelijk, maar goed Feyenoord doet al jaren nergens meer aan mee, waardoor de spelers ervaring ( CL, internationaal ) missen. En daardoor zullen ze minder opleveren. Al moet ik eerlijk zeggen dat de huidige lichting ( Clasie, Vilhena, Boetius, Kongelo ) stukken beter is dan de lichting van Ajax.
Maar de volgende lichting is misschien wel weer beter (nouri cherny van beek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:13:
[...]

De linksback van Utrecht mogen ze van mij ook wel in de gaten houden (ik heb alleen werkelijk geen idee hoe die gozer heet, hij speelde egen Ajax wel redelijk goed, opbouwend ook, alleen geen idee of dat ie dat normaal ook doet).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:27:
[...]

De linksback van Utrecht mogen ze van mij ook wel in de gaten houden (ik heb alleen werkelijk geen idee hoe die gozer heet, hij speelde egen Ajax wel redelijk goed, opbouwend ook, alleen geen idee of dat ie dat normaal ook doet).
Hardeveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat hoor ik veel Ajacieden over kopen praten ineens. Dat is toch niet het beleid van de club? Dat je één of twee spelers gericht koopt ter versterking van je elftal begrijp ik. Maar nu moet er een nieuwe LB, LCB, LV komen en er is al een C(V)M gekocht. Beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Niku schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:33:
Wat hoor ik veel Ajacieden over kopen praten ineens. Dat is toch niet het beleid van de club? Dat je één of twee spelers gericht koopt ter versterking van je elftal begrijp ik. Maar nu moet er een nieuwe LB, LCB, LV komen en er is al een C(V)M gekocht. Beleid?
1 seizoen geen kampioen en ineens kan het wel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Zou Ajax niet voor 1 keer de salaris regel moeten versoepelen en Sneijder halen? Kan me niet voorstellen dat hij heel graag in Turkije blijft nu Kuijt weg gaat, er spelersbussen beschoten worden en er een baby aan zit te komen.. en hij is toch juist een ervaren speler die als lijm tussen de jonge talenten kan fungeren? Heeft al meerwaarde door alleen al aanwezig te zijn in de kleedkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Juist op het middenveld heeft Ajax volgens mij talent nu dus dan ook nog Sneijder halen lijkt me niet zo praktisch. De komst van Gudelj gaat in principe ook al ten koste van de jonge spelers.

Het zijn dezelfde bedenkingen die ik bij de komst van El Ahmadi bij Feyenoord ook had.

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 07-04-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Als je voor een breedtepaser zoals Blind 15 miljoen kunt ontvangen moet je met minder geen genoegen nemen in het geval van Clasie. En voetballend minder dan Strootman? Laat me niet lachen. Juist het voetballende vermogen is Clasie zijn sterkte. En bovendien, wat heeft Strootman voetballend nou laten zien waar we allemaal steil van achterover slaan? Geweldige voetballer hoor, ben gewoon nieuwsgierig.

[ Voor 25% gewijzigd door CR1691 op 07-04-2015 13:06 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

CR1691 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:05:
Als je voor een breedtepaser zoals Blind 15 miljoen kunt ontvangen moet je met minder geen genoegen nemen in het geval van Clasie. En voetballend minder dan Strootman? Laat me niet lachen. Juist het voetballende vermogen is Clasie zijn sterkte. En bovendien, wat heeft Strootman voetballend nou laten zien waar we allemaal steil van achterover slaan? Geweldige voetballer hoor, ben gewoon nieuwsgierig.
Dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tyIVsFn.gif

en dit:

http://www.whoscored.com/Players/70033/

Blind is een van de betere Nederlandse middenvelders op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
D-e-n schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:02:
Juist op het middenveld heeft Ajax volgens mij talent nu dus dan ook nog Sneijder halen lijkt me niet zo praktisch. De komst van Gudelj gaat in principe ook al ten koste van de jonge spelers.

Het zijn dezelfde bedenkingen die ik bij de komst van El Ahmadi bij Feyenoord ook had.
een type Gudelj lijkt me wel een goede aankoop, een verdedigende speler met wel aanjagende kwaliteiten. Iets wat de huidige selectie mist, een Nigel de Jong was bijvoorbeeld ook een goede geweest. Sneijder moet je als je die kunt halen zeker halen, maar dat zou wel tenkoste gaan van bepaalde spelers die nog goed genoeg kunnen worden.

Maar dit Ajax speelt gewoon te middelmatig, dus doorselecteren is nooit verkeerd. En als een talent echt zo'n groot talent is dan komt hij er echt wel doorheen. Een Bazoer/Sinkgraven zullen echt nog wel genoeg spelen, maar types als Lukoki, De Sa, Dijks en Burnet zijn aardige spelers maar is niet het niveau dat we zouden moeten nastreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:12:
[...]

Dit:

[afbeelding]

en dit:

Leuke eenmalige actie, Willems (bijv.) doet dit wekelijks.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
dutchgio schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:11:
[...]

Die heeft toch aardig wat punten gepakt voor Feyenoord hoor. Als ze een echte spits hadden deden ze mee om het kampioenschap.
Hij is ook heel goed, maar volgens mij reageerde ik op iemand die aangaf dat Vermeer de meest betrouwbare zou zijn? Zaterdag liet hij volgens mij een bal onder zijn voet doorgaan? Al weet ik niet zeker of dit een fragment was van eerder, maar volgens mij van afgelopen weekend tegen AZ.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:12:
[...]

Dit:

[afbeelding]

en dit:

Afbeeldingslocatie: https://38.media.tumblr.com/9fed7854ca5cc95ce619cf8fc3b29850/tumblr_n5r8rd2kSe1qaorn7o1_400.gif
Afbeeldingslocatie: http://stream1.gifsoup.com/webroot/animatedgifs5/2771443_o.gif

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/1jr9z7.jpg

Een enkel gifje bewijst echt niets. ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Afvalzak schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:43:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Maar een pass op een beslissend moment vaak wel ;)

ff serieus, Clasie is een prima middenvelder, en ik zie hem graag naar b.v. naar de club van Koeman gaan, het is wel een klasse speler voor Feyenoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Afvalzak schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:43:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Ligt er ook met wie en tegen wie je speelt, met Feyenoord tegen NAC is toch wel iets minder dan Oranje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 15:55
dutchgio schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:50:
[...]

Ligt er ook met wie en tegen wie je speelt, met Feyenoord tegen NAC is toch wel iets minder dan Oranje..
Op zich wel mee eens, maar als je Blind ziet voetballen, dan zie ik daar niet de "klasse" vanaf druipen die sommigen hem wel toedichten. Ja, hij is een nuttige speler, Ja hij heeft die beslissende pass(es) gegeven op het WK, maar hij probeert dat ook bij MU wel vaker (en ook daarna weer bij het Nederlands elftal), en dan komen ze lang niet zo goed aan.

Punt is dat je (dat is mijn heel bescheiden mening :+ ) met Clasie gemakkelijker meerdere systemen kan spelen (hij is "breder" inzetbaar), en hij daar gemakkelijker in meegaat dan Blind. En de handelingssnelheid van Clasie is hoger dan die van Daley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Niku schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:33:
Ik geloof zelf dat veel media het bericht verkeerd overgenomen hebben. Want want ik als eerst hoorde was dat ze 1 speler wilden die linksback kan maar ook links central uit de voeten kan.
Dus dat je dan een speler haalt die linksback speelt en die dan in geval van nood ook central uit de voeten kan en dan dus een backup optie is voor die plek.

Op diverse sites word dan ook gezegd dat ze er nog een spits bij willen. Maar dat zal dan denk ik voor Jong Ajax zijn want voor het eerste heb je dan al Milik en Zivkovic en voor geval van nood heb je nog El Ghazi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
jbdeiman schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:53:
[...]

Op zich wel mee eens, maar als je Blind ziet voetballen, dan zie ik daar niet de "klasse" vanaf druipen die sommigen hem wel toedichten. Ja, hij is een nuttige speler, Ja hij heeft die beslissende pass(es) gegeven op het WK, maar hij probeert dat ook bij MU wel vaker (en ook daarna weer bij het Nederlands elftal), en dan komen ze lang niet zo goed aan.

Punt is dat je (dat is mijn heel bescheiden mening :+ ) met Clasie meerdere systemen kan spelen, en hij daar gemakkelijker in meegaat dan Blind. En de handelingssnelheid van Clasie is hoger dan die van Daley.
Bij MU zijn ze anders aardig enthousiast over hem.
http://www.squawka.com/ne...play-against-villa/347410?

Bij Oranje misschien meer bercht om z'n balletje breed of tikkie terug, bij Man U doet hij het echt goed hoor.

En Blind kan in zowel meerdere systemen spelen alswel meerdere posities.
http://thepeoplesperson.c...-united-supporters-87024/

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 07-04-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

dutchgio schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:59:
[...]

Bij MU zijn ze anders aardig enthousiast over hem.
http://www.squawka.com/ne...play-against-villa/347410?

Bij Oranje misschien meer bercht om z'n balletje breed of tikkie terug, bij Man U doet hij het echt goed hoor.

En Blind kan in zowel meerdere systemen spelen alswel meerdere posities.
Laatste weken (sinds hij weer LB staat(?) en MU weer redelijk loopt) doet hij het prima, maar toen MU niet liep was Blind echt dramatisch.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik denk dat Blind vooral vaart bij een team wat al lekker speelt. Dan zal hij ook echt beter gaan spelen en echt een goede aanwinst zijn.
Clasie daarentegen kan juist als een team niet draait ook goed spelen en dan net het verschil maken in passes bijvoorbeeld. Hij blijft beter spelen als een team slechter draait in mijn ogen. (maar kan ook deels bril zijn O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Rubman schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:06:
Ik denk dat Blind vooral vaart bij een team wat al lekker speelt. Dan zal hij ook echt beter gaan spelen en echt een goede aanwinst zijn.
Clasie daarentegen kan juist als een team niet draait ook goed spelen en dan net het verschil maken in passes bijvoorbeeld. Hij blijft beter spelen als een team slechter draait in mijn ogen. (maar kan ook deels bril zijn O-))
Komt dat niet omdat hij zich als enige aan de middelmaat onttrekt?
Excelleren met achter je Boularouz en Mathijssen is niet echt een uitdaging.
Blind heeft juist in de periode dat Ajax slecht speelde laten zien dat hij juist 1 van de leiders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:37:
[...]

Blind heeft juist in de periode dat Ajax slecht speelde laten zien dat hij juist 1 van de leiders was.
Boulahrouz en Mathijsen hebben nooit samen op het veld in de selectie gezeten O-).
En die paar wedstrijden met Boulahrouz zijn niet meteen waar ik het aan ophang hoor.
Het is in veel wedstrijden gewoon te zien dat hij een leidersrol op zich neemt en de verdeling van het spel uitvoert door zijn medespelers te sturen en goede passes te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:37:
[...]

Sorry hoor maar volg je überhaupt Feyenoord/voetbal wel? Mathijsen en Boula hebben nooit samen in het centrum van Feyenoord gespeeld en zitten het hele seizoen op de bank, met uitzonderingen daargelaten (Boula op rechtsback) Van Beek en Kongolo vormen het hele seizoen al het centrale duo.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:49:
[...]

Maar een pass op een beslissend moment vaak wel ;)

ff serieus, Clasie is een prima middenvelder, en ik zie hem graag naar b.v. naar de club van Koeman gaan, het is wel een klasse speler voor Feyenoord namelijk.
Gelukkig was er ook een gifje uit oranje 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

CR1691 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:29:
[...]

Sorry hoor maar volg je überhaupt Feyenoord/voetbal wel? Mathijsen en Boula hebben nooit samen in het centrum van Feyenoord gespeeld en zitten het hele seizoen op de bank, met uitzonderingen daargelaten (Boula op rechtsback) Van Beek en Kongolo vormen het hele seizoen al het centrale duo.
En/ of was inderdaad een betere keuze geweest. Ja ik kijk geregeld een wedstrijd van Feyenoord, maar lang niet alles.

Het punt blijft, als je speelt in een team waar geen echte klassespelers spelen, dan is 1 van de beteren zijn geen probleem. Het continue laten zien zoals Clasie is een ander verhaal.

Denk je dat Clasie zich bij ManUtd zich zo had staande gehouden?
Anyway ik hoop voor Clasie dat er een mooie club komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

StrongArmLance schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:36:
[...]

Gelukkig was er ook een gifje uit oranje 8)7 8)7 8)7
Vriendschappelijk tegen Ecuador of Venezuela? Dat is toch anders dan een WK wedstrijd tegen de toenmalig wereldkampioen.

Ik ontken trouwens nergens de kwaliteiten van Clasie, maar ik vindt dat Blind een stukje beter is.
Maar goed, Clasie is ook een paar jaar jonger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:38:
[...]

Denk je dat Clasie zich bij ManUtd zich zo had staande gehouden?
Anyway ik hoop voor Clasie dat er een mooie club komt.
Absoluut, als Blind zich daar op de een of andere manier staande kan houden, kan Clasie dat zeker. Clasie is fel en constant. Blind is grotendeels onzichtbaar, wordt zo voorbijgelopen maar heeft af en toe een aardige pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kevin33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:40:
[...]

Vriendschappelijk tegen Ecuador of Venezuela? Dat is toch anders dan een WK wedstrijd tegen de toenmalig wereldkampioen.

Ik ontken trouwens nergens de kwaliteiten van Clasie, maar ik vindt dat Blind een stukje beter is.
Maar goed, Clasie is ook een paar jaar jonger.
Eentje maar ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

StrongArmLance schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:43:
[...]

Absoluut, als Blind zich daar op de een of andere manier staande kan houden, kan Clasie dat zeker. Clasie is fel en constant. Blind is grotendeels onzichtbaar, wordt zo voorbijgelopen maar heeft af en toe een aardige pass.
Ik denk dat we het komend seizoen gaan zien.
Scherp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

StrongArmLance schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:43:
[...]

De statistieken over Blind bij ManU spreken je tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Niku schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:02:
[...]

De statistieken over Blind bij ManU spreken je tegen.
Want statistieken zeggen alles. Kijk je vaak naar ManU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

StrongArmLance schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:05:
[...]

Want statistieken zeggen alles. Kijk je vaak naar ManU?
Regelmatig ja, en Blind doet het daar heel behoorlijk mijns inziens. Heeft even een dipje gehad, maar dat is al weer even geleden. Moet nog maar zien of Clasie ook zo zou presteren in zijn eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Blind doet het gewoon goed bij United, niet top maar goed.

Je kunt niet op elke positie een wereldster neerzetten. Dat is absurd duur en het is ook geen garantie voor succes.
Het is beter als je ook een paar waterdragers hebt die in staat zijn volledig in dienst van het team te spelen.

En zoals Gijp een tijd geleden zei, soms heb je bij top teams een speler rondlopen waarvan je je afvraagt hoe die daar gekomen is. Hij had het toen over vd Wiel maar het is ook toetreffend op Blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Niku schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:15:
[...]

Regelmatig ja, en Blind doet het daar heel behoorlijk mijns inziens. Heeft even een dipje gehad, maar dat is al weer even geleden. Moet nog maar zien of Clasie ook zo zou presteren in zijn eerste jaar.
En wie had er geen dip bij Utd...

De discussie blijft nu een beetje ene bril tegen de andere bril ;). Gewoon kijken waar Clasie heen gaat en dan zien we het volgend seizoen wel hoe hij presteert. Feit is dat hij toe is aan een stap omhoog.

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 07-04-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:26:

De discussie blijft nu een beetje ene bril tegen de andere bril ;). Gewoon kijken waar Clasie heen gaat en dan zien we het volgend seizoen wel hoe hij presteert. Feit is dat hij toe is aan een stap omhoog.
Als PSV supporter ben ik redelijk neutraal, maar ik vind dat Blind het gewoon (erg) goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar gaat het dan om Blind als back of Blind als middenvelder? Want bij Man Utd staat hij nu weer linksback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44
Leeft de bekerwedstrijd van vanavond buiten Overijssel eigenlijk nog een beetje? Beide ploegen hebben een behoorlijk belang om de beker te winnen. Ik verwacht daarom een behoorlijke finale-sfeer en veel strijd. Ik hoop dat Twente de malaise een beetje van zich afspeelt en PEC met goed voetbal oprolt zoals het tegen AZ ook ineens liet zien te kunnen ballen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

T-MOB schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:51:
Leeft de bekerwedstrijd van vanavond buiten Overijssel eigenlijk nog een beetje?
Bij mij totaal niet :+
Pagina: 1 ... 35 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015