Iets met blessuresSeñor Sjon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:26:
Waarom Afellay geselecteerd is, is mij sowieso een raadsel. Al sinds zijn te vroege move naar Barcelona is het niet echt wat met hem geworden en heeft ie al aardig wat clubs versleten. Dat Barcelona hem wilde hebben vond ik al vrij frappant gezien de kwaliteiten die daar rondlopen.
Te vroege move? Hij was 25, had 159 wedstrijden in het eerste van PSV gespeeld en was 4 keer kampioen van Nederland geworden. Hoe lang had hij moeten wachten?Señor Sjon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:26:
Al sinds zijn te vroege move naar Barcelona is het niet echt wat met hem geworden en heeft ie al aardig wat clubs versleten.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Als je telkens geblesseerd raakt, speel je dan niet gewoon boven je kunnen?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Volgens die logica zou Robben ook boven zijn kunnen spelenSeñor Sjon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:29:
Blessures zijn een risico van het vak en er zijn sommige spelers vatbaarder voor dan andere. Dat doet niets af aan de voetballende kwaliteiten die hij heeft, de vraag is of hij net zoveel blessures zou hebben bij een lager spelende club
[ Voor 32% gewijzigd door Napo op 30-03-2015 11:31 ]
Hij is gewoon blessuregevoelig. Daar kun je weinig aan doen. Feit is wel dat zijn niveau daardoor wel steeds gedaald is. En spelers met een dalend niveau terughalen is dus nooit verstandig.
Zou kunnen, maar wat had hij dan moeten doen? De aanbieding van Barça naast zich neerleggen omdat het misschien boven zijn kunnen zou zijn? Dat is toch niet realistisch? Overigens heeft dit weinig met de timing van zijn vertrek naar Barça te maken, die jij zojuist nog als 'te vroeg' bestempelde. Daar haakte ik op in, niet op het niveau van Afellay in relatie tot dat van Barça.Señor Sjon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:29:
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
http://www.nu.nl/voetbal/...seerde-clasie-spanje.html
jammer, dinsdag kunnen we dus ook niet zien of Clasie het wel goed doet.
Prima dat hij niet meespeelt, denk dat de klachten zo erg nog niet zijn maar hij ook zoiets heeft van laat maar zitten met die Hiddink.Baksteen89 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:42:
Tegen een Spanje heb je meer aan een type De Jong die tegenhoud dan een Clasie die opbouwt.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dat maakt voor dinsdag niet zoveel uit, dan moet je juist met De Jong spelen.Baksteen89 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:42:
http://nos.nl/artikel/202...de-kwalificatiepoule.html
Even een what-if, maar als we derde worden en dit zijn de mogelijke tegenstanders dan zie ik toch nog best wat lastige tegenstanders.Op dit moment bezetten de volgende landen de derde plaats in hun poule: Nederland, België, Oekraïne, Schotland, Zwitserland, Hongarije, Rusland, Noorwegen en Albanië.
Dat hij een aanbieding accepteert van Barcelona is ook niet vreemd, iedereen zou dat doen. Maar hij is daar niet beter geworden. Ik neus even door zijn (Engelse) wiki heen en zie dat zijn carrière aan elkaar hangt van de blessures. Hij heeft in totaal 209 competitiewedstrijden gespeeld, waarvan sinds seizoen 2011-2012 maar 34. Daarvan zijn er 19 dit jaar. Zo iemand zal toch eerst (veel) meer ritme moeten opbouwen voordat ie aan interlands mag denken. 
Makkelijke tegenstanders bestaan niet meer... al zijn ze makkelijk, we maken het onszelf moeilijk.PolarBear schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:51:
http://nos.nl/artikel/202...de-kwalificatiepoule.html
[...]
Even een what-if, maar als we derde worden en dit zijn de mogelijke tegenstanders dan zie ik toch nog best wat lastige tegenstanders.
[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 30-03-2015 11:52 ]
"Knieblessure". Die doet volgende week weer gewoon mee met Feyenoord, ik snap wel dat spelers beginnen af te haken. Je laat je niet misbruiken.Baksteen89 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:42:
Ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen maar je begint haast te hopen op een flinke veegpartij voor Oranje in de hoop dat de bezem dan eens flink door de KNVB gaat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Tja.. je wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal maar speelt niet, wordt je dan misbruikt? Wat mij betreft had hij gespeeld hoor, maar eenzelfde geldt dan denk ik voor Klaassen die week in week uit belangrijk is voor Ajax. Of wordt hij niet misbruikt?ph4ge schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:52:
[...]
"Knieblessure". Die doet volgende week weer gewoon mee met Feyenoord, ik snap wel dat spelers beginnen af te haken. Je laat je niet misbruiken.
De bezem erdoor.. mwah.. stel dat Hiddink vertrekt. Dan komt Blind, de technische staf zal verder hetzelfde blijven denk ik. Misschien een assistent erbij. Dat gaat echt geen zoden aan de dijk zetten. Andere spelers selecteren denk ik ook niet.Ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen maar je begint haast te hopen op een flinke veegpartij voor Oranje in de hoop dat de bezem dan eens flink door de KNVB gaat.
Misschien dat het systeem veranderd en dat er op 1 of 2 plekken iemand anders komt te spelen, maar ik verwacht niet dat Blind ineens tig andere spelers gaat selecteren of het elftal drastisch gaat wijzigen.
Wat mij betreft is het hopen dat spelers als Klaassen, Clasie, Wijnaldum, Depay, Willems enz. wekelijks op een hoger niveau gaan spelen en dat spelers als Kishna, El Ghazi, Veltman, Rekik, Hendrix, Maher, Kongolo (en noem ze maar op) wekelijks op een fatsoenlijk niveau in Nederland gaan spelen. Dan heb je in 2016 (er van uitgaande dat we ons gewoon kwalificeren) denk ik een redelijk team dat tot de kwartfinale/halve finale kan komen. Hopen dat Robben nog een keer kan schitteren, Sneijder het nog eventjes kan belopen, Strootman weer heel is en Huntelaar beter bediend wordt. Dan komt dat wel goed.
Een heleboel spelers zijn op dit moment te klein voor het servet maar te groot voor het tafellaken imo. Van Gaal zag dat goed en paste het team er op aan. Hiddink rijdt daar een scheve schaats.
[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 30-03-2015 12:05 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dan nog zou het onder de noemer 'oefenwedstrijd' vallen en dat er belangrijke spelers niet bij waren.
Als Hiddink wegvalt, is Blind zijn positie als assistent dan ook niet onhoudbaar?
Als Hiddink wegvalt, is Blind zijn positie als assistent dan ook niet onhoudbaar?
Nee, aangezien hij al de nieuwe bondscoach is.. mocht Oranje zich niet plaatsen dan is het denk ik wel einde verhaal voor Blind. Denk ik.Señor Sjon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:59:
Dan nog zou het onder de noemer 'oefenwedstrijd' vallen en dat er belangrijke spelers niet bij waren.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat denk ik niet, ooit gehoord van Giuseppe Rossi? In potentie een van de beste spitsen ter wereld, maar speelt maximaal 15 wedstrijden per seizoen, dan begeven zijn knieën het en moet hij een jaar revalideren. (Laatste 4 jaar 4 keer schade opgelopen aan kruisbanden en 6 keer geopereerd of zo) Maar ondertussen heeft hij dan wel weer een competitie op de kop gezet. Hij is oprecht zo goed, bizar, en zonde natuurlijk. Bij Fiorentina had hij na 18 wedstrijden 14 ballen in het netje liggen. Bij villareal liep hij 1:2 maar ik weet niet hoe hij daar speelde.Señor Sjon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:29:
Maar ik denk niet dat veel blessures aangeven dat je boven je niveau zit, dat ligt gewoon aan je lichamelijke gesteldheid (en ongeluk hebben(!)), Rossi heeft dus bijvoorbeeld een knie die nauwelijks werkt.
Strootman heeft ook pech.
Of Afellay zich zonder blessures had kunnen ontwikkelen tot topspeler weet ik niet, maar Beter dan nu lijkt me duidelijk.
Klaassen of Wijnaldum is om het even, zowel tactisch als kwalitatief. Dat Clasie keer op keer niet opgesteld wordt is een heel andere discussie. En hem dan wel opstellen tegen Spanje waar je ook alleen maar kan verliezen.St@m schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:58:
Tja.. je wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal maar speelt niet, wordt je dan misbruikt? Wat mij betreft had hij gespeeld hoor, maar eenzelfde geldt dan denk ik voor Klaassen die week in week uit belangrijk is voor Ajax. Of wordt hij niet misbruikt?
Daarom zeg ik dus ook dat de bezem er door moet, Blind is op zn minst net zo verantwoordelijk.St@m schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:58:
De bezem erdoor.. mwah.. stel dat Hiddink vertrekt. Dan komt Blind, de technische staf zal verder hetzelfde blijven denk ik. Misschien een assistent erbij. Dat gaat echt geen zoden aan de dijk zetten. Andere spelers selecteren denk ik ook niet.
Misschien dat het systeem veranderd en dat er op 1 of 2 plekken iemand anders komt te spelen, maar ik verwacht niet dat Blind ineens tig andere spelers gaat selecteren of het elftal drastisch gaat wijzigen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
ligt dat niet al vast?St@m schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:03:
[...]
Nee, aangezien hij al de nieuwe bondscoach is.. mocht Oranje zich niet plaatsen dan is het denk ik wel einde verhaal voor Blind. Denk ik.
Hiddink voor deze periode, en Blind kan daarin goed meekijken als assistent hoe het moet. na de periode van Hiddink treedt Blind aan als bondscoach.
lijkt mij voor Blind ook een beetje krom dat dat niet meer doorgaat als Hiddink eerder opstapt, als al is toegezegd dat hij na Hiddink bondscoach wordt. of ze hebben het concreet met een jaar aangegeven, tot hoever Hiddink zijn contract doorloopt. dan moeten ze iemand zoeken tot die tijd als bondscoach voordat Blind dat wordt. dat lijkt me niet, dus dan schuift hij meteen door en zoeken ze er een extra assistent bij.
Nee, dat snap ik ook niet. Dat heeft die meneer van Oostveen bedacht. Maar die meneer van Oostveen vind ook dat Oranje niet in de Kuip mag voetballen. Laat het gewoon een beetje lekker rouleren:Señor Sjon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:16:
[...]
Tsja, gevoelsmatig teert Blind jr. wel heel lang op die ene pass tegen Spanje (net als Van Persie overigens, die heb ik ook niet zo hoog zitten. Die is al enige tijd hopeloos uit vorm). Ik snap nog steeds niet dat Blind sr. bondscoach kan worden. Zijn coachperiode bij Ajax was ook niet je-van-het.
Arena, De Kuip, Philips Stadion, Gelredome, Grolsch Veste. Kan het volk in het Oosten des lands ook eens een keertje een wedstrijdje meepikken. Maar nee hoor, alles in Mokum.
Maar over Danny Blind nog ff: Die heeft in het seizoen 2007-2008 alleen voor de groep van Ajax gestaan. Verder heeft hij nog wat bestuurlijke rollen gehad bij Ajax en Sparta en veel assistent klusjes. Ik vind hem gewoon niet de uitstraling hebben, te braaf en te soft.
Het is met deze prestaties onmogelijk voor Blind om Hiddink geloofwaardig op te volgen. Hij heeft (zoals je mag verwachten van troonopvolger) flinke inspraak in de huidige tactiek en selectiebeleid en is dus net zo verantwoordelijk of hij heeft Hiddink over zich heen laten lopen wat hem ongeschikt maar voor zn huidige rol en als BC.
Vraag is wie op dit moment wél een goede coach is voor Oranje.
Van Gaal zit nog zeker een seizoen bij ManU en stopt daarna waarschijnlijk.
Advocaat gaat 'm niet meer worden.
Blind zie ik ook niet echt als goede trainer.
Rutte zal m.i. net zo hard falen als Hiddink (Rutte kan nog vreemdere opstellingen/wissels tevoorschijn toveren).
Frank de Boer blijft nog een seizoen bij Ajax.
Wellicht Faber? Die heeft al aangegeven bij PSV weg te willen na dit seizoen.
Anders moeten we misschien Engels voorbeeld volgen en een buitenlandse coach halen...
Rutte zal m.i. net zo hard falen als Hiddink (Rutte kan nog vreemdere opstellingen/wissels tevoorschijn toveren).
Anders moeten we misschien Engels voorbeeld volgen en een buitenlandse coach halen...
[ Voor 8% gewijzigd door Krukar op 30-03-2015 12:33 ]
Ronald KoemanKrukar schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:33:
Vraag is wie op dit moment wél een goede coach is voor Oranje.
Die steekt op dit moment een dikke middelvinger op denk ik.
Die is net een seizoen bezig bij Southampton en doet het daar heel goed, die zie ik daar nog niet vertrekken.
Die gaat echt niet zomaar weg nadat hij de vorige keer zo behandeld is..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
die hadden ze voor Hiddink al op het oog, als assistent. was te jong als bondscoach en onervaren.. tja.
die gaat nu echt niet meer als 2e keus bondscoach worden, die zit goed op z'n plek bij Southampton met z'n broer en blijft daar ook nog wel even, tot er een grotere club uit de PL komt. of Barca, maar daar komt hij nu nog niet in beeld, dan moet je eerst de top in de PL bereiken.

... is vrij
[ Voor 71% gewijzigd door apis29 op 30-03-2015 12:42 ]
Hmm niet eens aan Co gedacht, zou misschien nog wel eens de beste optie kunnen zijn ook als hij het kan combineren met z'n activiteiten bij Utrecht.apis29 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:38:
[afbeelding]
... is vrij. Koeman mag idd wel 27 miljoen gaan uitgeven komende zomer, daar koop je twee spelers voor op z'n hoogst als PL club
.
Edit: 27 miljoen plus de transferinkomsten van vorig seizoen, is wel aardig hoor. Zeker aangezien ze al best een goed elftal hebben. Als ze voor dat geld 2 of 3 versterkingen kunnen halen kunnen ze volgend seizoen wellicht doorstromen van de subtop naar de top.
[ Voor 22% gewijzigd door Krukar op 30-03-2015 12:43 ]
Ja ik weet niet of ie nog wat voor Utrecht doet, hij gaat sowieso eind van het seizoen stoppen daar met z'n advieswerk ... [las ik van de week].
+ de transferinkomsten is dan wel wat meer ja maar dacht dat dat al inbegrepen was(?). Straks maar ff nakijken ...
+ de transferinkomsten is dan wel wat meer ja maar dacht dat dat al inbegrepen was(?). Straks maar ff nakijken ...
[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 30-03-2015 12:44 ]
Die 27 miljoen is een nieuwe investering:apis29 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:43:
Ja ik weet niet of ie nog wat voor Utrecht doet, hij gaat sowieso eind van het seizoen stoppen daar met z'n advieswerk ... [las ik van de week].
http://www.fcupdate.nl/vo...vesteren-bij-southampton/Ronald Koeman mag de selectie van Southampton na het seizoen verder versterken. Clubeigenaar Katharina Liebherr voorziet The Saints van een lening van omgerekend ruim 27 miljoen euro. Ook heeft de Zwitserse zakenvrouw het licht op groen gezet om de transferinkomsten van afgelopen zomer opnieuw te investeren.
Overigens schoten mij nog wat namen binnen net in Martin Jol, Adrie Koster, John van 't Schip en Henk ten Cate maar van alle vier wel twijfelachtig of ze geschikt zijn als bondscoach.
Van Minister president naar bondscoach, er worden soms grote stappen gezet maar dit lijkt me wel een heel twijfelachtige keuze. Wellicht dat hij dan gaat niveleren in het voetbal. Gewoon een deel van de selectie die bestaat uit amateurs ofzo?Krukar schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:33:
Graag een enkeltje Noord-Korea voor Hiddink en Blind als Clasie niet in de basis start. Een grote schande is het.
boek dan maar alvast een ticket.Lekkerboeie86 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:52:
Graag een enkeltje Noord-Korea voor Hiddink en Blind als Clasie niet in de basis start. Een grote schande is het.
Clasie is geblesseerd afgevallen
Hahaha dat wist ik nietchimera2 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:54:
[...]
boek dan maar alvast een ticket.
Clasie is geblesseerd afgevallen
Peter Bosz misschien? Of Ron Jans...?Krukar schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:47:
[...
Overigens schoten mij nog wat namen binnen net in Martin Jol, Adrie Koster, John van 't Schip en Henk ten Cate maar van alle vier wel twijfelachtig of ze geschikt zijn als bondscoach.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Een buitenlandse coach is misschien zo gek nog niet. Dan kunnen we ook eindelijk eens afstappen van dat krampachtig vasthouden aan 4-3-3, de zogenaamde Hollandse school. Misschien werkt het prima als we de spelers er voor hebben maar zolang we geen echte vleugelspelers hebben gaat het nooit werken.
Natte krant (363218) (V.242)
Een buitenlandse coach zou naar mijn mening zonde zijn. Zou wat mij betreft ook wel verplicht mogen worden dat de coach ook uit het land van het team komt.YuriV schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:21:
Een buitenlandse coach is misschien zo gek nog niet. Dan kunnen we ook eindelijk eens afstappen van dat krampachtig vasthouden aan 4-3-3, de zogenaamde Hollandse school. Misschien werkt het prima als we de spelers er voor hebben maar zolang we geen echte vleugelspelers hebben gaat het nooit werken.
Ok, ik vind Clasie nou echt niet zoveel klasses beter dan Wijnaldum of Klaassen. Maar goed, dat is een mening.ph4ge schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:17:
[...]
Klaassen of Wijnaldum is om het even, zowel tactisch als kwalitatief. Dat Clasie keer op keer niet opgesteld wordt is een heel andere discussie. En hem dan wel opstellen tegen Spanje waar je ook alleen maar kan verliezen.
hebben allebei al verlengt bij hun club, en zouden denk ik ook geen opties zijn mocht het ervan komen.
Clasie is een hele andere speler. Clasie is een passer en een balafpakker, Wijnaldum en Klaassen zijn meer lopers en aanvallers.St@m schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:23:
Ok, ik vind Clasie nou echt niet zoveel klasses beter dan Wijnaldum of Klaassen. Maar goed, dat is een mening.
We hebben 17 miljoen coaches, daar zal toch wel 1 geschikte tussen zitten
Natte krant (363218) (V.242)
<- is wel een optieYuriV schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:28:
Of letterlijk de opstelling af laten hangen van een referendum waarbij iedereen zijn beoogde opstelling toestuurt in combinatie met persoonsgegevens om fraude te voorkomen.YuriV schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:28:
Scheelt kosten van een bondscoach je hebt alleen nog een veld trainer nodig.
offtopic:
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als Hidding er vroegtijdig uit wordt geschopt/opstapt (al zie ik het niet gebeuren want dat is een teken van falen van zowel KNVB als Hiddink zelf en die kunnen het niet toegeven)
Gaat Blind dan direct door als bondscoach of zal er een tijdelijke bondscoach aangesteld worden waarna Blind hem weer moet opvolgen.
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als Hidding er vroegtijdig uit wordt geschopt/opstapt (al zie ik het niet gebeuren want dat is een teken van falen van zowel KNVB als Hiddink zelf en die kunnen het niet toegeven)
Gaat Blind dan direct door als bondscoach of zal er een tijdelijke bondscoach aangesteld worden waarna Blind hem weer moet opvolgen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Hiddink gewoon laten zitten, er is domweg geen andere optie. Enige twee goede kandidaten vind ik momenteel De Boer en Koeman, maar gaan het beide niet doen.
Overigens hoop ik wel, mocht Hiddink op een gegeven moment opstappen, dat Blind ook zijn conclusies trekt.
Overigens hoop ik wel, mocht Hiddink op een gegeven moment opstappen, dat Blind ook zijn conclusies trekt.
ik voel een TV programma opkomen. Holland's Next Bondscoach
dutchgio schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:41:
[...]
ik voel een TV programma opkomen. Holland's Next Bondscoach
http://www.nu.nl/voetbal/...ie-in-aanloop-spanje.html
Gaat Hiddink nou toch dingen uit proberen tegen Spanje? Ik ben voor. Het is maar een oefenwedstrijd, kan je goed gebruiken om..... te oefenen.
Gaat Hiddink nou toch dingen uit proberen tegen Spanje? Ik ben voor. Het is maar een oefenwedstrijd, kan je goed gebruiken om..... te oefenen.
dat lijkt me logisch, je wilt iedereen een keer in actie zien.
maar de Spanjaarden zullen het niet als oefenpot zien, die zijn erop gebrand om een goed resultaat neer te zetten en iets terug te doen na de afgang van afgelopen WK. en daar hebben ze nu alle mogelijkheid voor zonder Robben.
maar de Spanjaarden zullen het niet als oefenpot zien, die zijn erop gebrand om een goed resultaat neer te zetten en iets terug te doen na de afgang van afgelopen WK. en daar hebben ze nu alle mogelijkheid voor zonder Robben.
Dat is toch goed. Heb je gelijk een goeie kracht meting van de jonge spelers.dutchgio schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:44:
dat lijkt me logisch, je wilt iedereen een keer in actie zien.
Precies dat is het probleem.Niku schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:38:
Hiddink gewoon laten zitten, er is domweg geen andere optie. Enige twee goede kandidaten vind ik momenteel De Boer en Koeman, maar gaan het beide niet doen.
Hem weg sturen kost je geld en de kans is groot dat je er niet op vooruit gaat want er is nu geen goed alternatief.
Koeman is tevreden bij Southampton en de Boer bij Ajax en beide zullen geen dubbele baan nemen.
Ik zou door de zure appel heen bijten en tegen Hiddink zeggen dat het resultaat bijzaak is en terug gaan naar het oorspronkelijk plan. Een nieuw team opbouwen en niet gewoon doorgaan met het huidige systeem omdat dat traditie is.
Zal niet iedereen blij mee zijn maar het is beter dan dweilen met de kraan open.
Verwijderd
Juist niet. Denk aan die wedstrijd tegen Argentinië op het WK. Daar ging Clasie menig duel met Messi aan en deed dat bepaald niet onverdienstelijk.dutchgio schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:49:
[...]
Dat maakt voor dinsdag niet zoveel uit, dan moet je juist met De Jong spelen.
De Jong zal veel te veel overtredingen nodig hebben.
Ja, een investering voor:Krukar schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:47:
[...]
Die 27 miljoen is een nieuwe investering:
[...]
http://www.fcupdate.nl/vo...vesteren-bij-southampton/
http://www.bbc.com/sport/0/football/32090724"Therefore she showed that commitment by adding an additional £20m to pay for things such as the legacy of the training ground, past transfer fees - all the things you cannot avoid."
Ik had dat artikel gelezen en eerder deze van de telegraaf. Ik zat nu idd ook net pas te denken dan die 20 miljoen omgerekend tegenwoordig zo'n 27 miljoen is idd.
De Telegraaf heeft het over "... en heeft tevens beloofd dat de opbrengsten van spelers die na dit seizoen verkocht worden, geherinvesteerd mogen worden." maar dat vind ik nergens terug op de bbc. Alleen "Liebherr also gave the board permission to reinvest transfer income gained from last year's summer exodus of players."
Zit nog te denken of ik toch niet maar even naar NED - SPA ga morgen, zag gisteravond dat er nog wat kaartjes over waren

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 30-03-2015 15:31 ]
Als mensen zoiets zeggen weet je nooit of het hele bedrag gebruikt mag worden of alleen een percentage.apis29 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:29:
[...]
Ja, een investering voor:
[...]
http://www.bbc.com/sport/0/football/32090724
Ik had dat artikel gelezen en eerder deze van de telegraaf. Ik zat nu idd ook net pas te denken dan die 20 miljoen omgerekend tegenwoordig zo'n 27 miljoen is idd.
De Telegraaf heeft het over "... en heeft tevens beloofd dat de opbrengsten van spelers die na dit seizoen verkocht worden, geherinvesteerd mogen worden." maar dat vind ik nergens terug op de bbc. Alleen "Liebherr also gave the board permission to reinvest transfer income gained from last year's summer exodus of players."
Zit nog te denken of ik toch niet maar even naar NED - SPA ga morgen, zag gisteravond dat er nog wat kaartjes over waren.
Bij Koeman heb ik sowieso het idee dat hij teveel naar Nederlanders kijkt of spelers uit de Nederlandse competitie.
Daar moet hij toch eens mee oppassen.
En Southampton zal nooit echt veel geld gaan uitgeven voor aankopen. Dure aankopen willen ook vaak een dik salaris en voor je het weet komen ze allemaal aankloppen om een salaris verhoging.
Club gezond houden en normaal groeien.
Zou het voor de toekomst van Oranje niet handig zijn om een koppel aan te stellen inplaats van 1 bondscoach.
Want als je de eisen ziet die men in Nederland (en veel andere landen) stelt aan de bondscoach dan is dat gewoon bizar veel voor 1 persoon.
Moeten dan wel 2 personen zijn die door een deur kunnen en instaat zijn om afspraken te maken betreffende verantwoordelijkheden.
Hier een heel wat uitgebreider artikel en zo (snel) te zien dekt die extra lening de kosten die anders uit de transferopbrengsten betaald hadden moeten worden dus blijven min of meer beschikbaar voor aankomende transfers http://www.dailyecho.co.u...e_administration/?ref=rss (al is niet helemaal duidelijk of het hier over dezelfde 20 miljoen gaat, het leek er eigenlijk niet op. Werd aan afgelopen zomer gerefereerd gezien de datum van het artikel zal het toch wel deze laatste 20 miljoen moeten zijn)
Maar dit hoort natuurlijk verder allemaal thuis in het andere topic. Om het relevant te houden willen ze Stekelenburg halen en gaat Vilhena nou eindelijk eens tekenen bij de Saints ..
Wenger doet op zich ook niet anders en zoveel andere coaches, het is maar van welk gebied je spelerskennis hebt ... En ze hebben een hele goed youth academy daar.
Maar dit hoort natuurlijk verder allemaal thuis in het andere topic. Om het relevant te houden willen ze Stekelenburg halen en gaat Vilhena nou eindelijk eens tekenen bij de Saints ..
Wenger doet op zich ook niet anders en zoveel andere coaches, het is maar van welk gebied je spelerskennis hebt ... En ze hebben een hele goed youth academy daar.
[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 30-03-2015 15:53 ]
Ik zeg: doen. Blijft toch een prachtig affiche.apis29 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:29:
Zit nog te denken of ik toch niet maar even naar NED - SPA ga morgen, zag gisteravond dat er nog wat kaartjes over waren.
Ik ben zeer benieuwd hoe de soap rondom de bondscoach zich verder gaat ontwikkelen.
Zeker na dat interview mag het wel duidelijk zijn dat Hiddink mbt het NL elftal buiten de realiteit leeft.
Ik heb me er in ieder geval bij neergelegd dat het Nederlandse voetbal zowel op club als op internationaal niveau de komende 5-10 jaar abominabel zal zijn.
Zeker na dat interview mag het wel duidelijk zijn dat Hiddink mbt het NL elftal buiten de realiteit leeft.
Ik heb me er in ieder geval bij neergelegd dat het Nederlandse voetbal zowel op club als op internationaal niveau de komende 5-10 jaar abominabel zal zijn.
Vijf a tien jaar? Een speler die over tien jaar 23 is is nu 13. Die kennen we niet eens. Voor hetzelfde geld loopt er al ergens een nieuwe Bergkamp rond van 16.
Met het huidige materiaal moet je je overigens makkelijk plaatsen dus wat dat betreft wordt er momenteel gewoon ook onder het niveau gevoetbald. We waren in juli geen wereldtop maar zijn nu ook niet zo slecht als de stand doet vermoeden.
Met het huidige materiaal moet je je overigens makkelijk plaatsen dus wat dat betreft wordt er momenteel gewoon ook onder het niveau gevoetbald. We waren in juli geen wereldtop maar zijn nu ook niet zo slecht als de stand doet vermoeden.
Sjonge jonge Hiddink begint zich echt belachelijk te maken met zijn uitspraken. Met de kennis van nu zou hij nog steeds met dezelfde elf gestart zijn zaterdag en daarboven op kraakt hij de 5-1 tegen Spanje op het WK ook nog eens. Op het hoogtepunt stoppen zit er voor Guus niet meer in

XXXVI
Echt een brevet van onvermogen. Met zijn logica kan er nooit een jonge speler doorstromen. Ja, De Jong heeft meer ervaring dan Clasie, maar stel dan Willem van Hanegem op als dat het enige is wat telt. Hiddink en Blind zouden zich juist heel druk moeten maken dat talenten die heel nadrukkelijk op de deur kloppen zoals Clasie snel ervaring krijgen. De Jong wordt echt niet beter van zo'n interland tegen Turkije en het resultaat ook niet.ephymerous schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:09:
Sjonge jonge Hiddink begint zich echt belachelijk te maken met zijn uitspraken. Met de kennis van nu zou hij nog steeds met dezelfde elf gestart zijn zaterdag en daarboven op kraakt hij de 5-1 tegen Spanje op het WK ook nog eens. Op het hoogtepunt stoppen zit er voor Guus niet meer in
@ephymerous
Jammer dat er boven mij weer zo gereageerd wordt. Waarom moeten meningen in de voetballerij altijd zo extreem zijn meteen: of je bent totaal tegen iets/iemand, of vol overgave vóór iets/iemand.
Hij zegt gewoon de waarheid. Tussen minuut 8 en de goal van Van Persie is Spanje een stuk beter.
Dat is niet het afkraken van de 5-1 zege waarover hij zegt dat die legendarisch is. Je mag best kritiek hebben op zijn keuzes. Maar nu ga je zeggen dat zichzelf belachelijk maakt omdat hij zogenaamd de zege van Nederland op Spanje afkraakt. Dat is gewoon niet waar. Eigenlijk lieg je gewoon. Echt jammer dit
Jammer dat er boven mij weer zo gereageerd wordt. Waarom moeten meningen in de voetballerij altijd zo extreem zijn meteen: of je bent totaal tegen iets/iemand, of vol overgave vóór iets/iemand.
Hij zegt gewoon de waarheid. Tussen minuut 8 en de goal van Van Persie is Spanje een stuk beter.
Dat is niet het afkraken van de 5-1 zege waarover hij zegt dat die legendarisch is. Je mag best kritiek hebben op zijn keuzes. Maar nu ga je zeggen dat zichzelf belachelijk maakt omdat hij zogenaamd de zege van Nederland op Spanje afkraakt. Dat is gewoon niet waar. Eigenlijk lieg je gewoon. Echt jammer dit

[ Voor 11% gewijzigd door Fleximex op 30-03-2015 20:22 ]
Ik wil toch nog wel even mijn mening over Afellay geven. Afellay is naar mijn mening gewoon een goede speler (was tegen Kazachstan & Letland ook goed voor twee assists en één goal), maar wie verzint het om die jongen op een positie te zetten waarop hij nog nooit gespeeld heeft? Afellay moet gewoon linksbuiten spelen en dan kan Memphis op de bank op zijn kans wachten.
Als ik toch zou moeten kiezen tussen het grootste Nederlandse talent en een niet echt bijzondere speler die niet eens alles speelt in Griekenland, dan wist ik het wel.
Verwijderd
Kan moeilijk iets anders beweren toch? Anders erkent hij impliciet dat hij het niet goed zag met zijn opstelling.ephymerous schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:09:
Hij is zich duidelijk van de domme aan het houden ja.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:51:
[...]
Kan moeilijk iets anders beweren toch? Anders erkent hij impliciet dat hij het niet goed zag met zijn opstelling.
Maar om in het positieve te blijven: Hebben mensen gezien hoe Jong Oranje is afgedroogd door Frankrijk?
Wat een fysiek verschil zeg. Die van ons zijn echt nog jochies terwijl die Fransen echt al beesten hebben staan in dat jonge elftal. De toekomst gaat steeds zwarter zien
Fysiek kun je bijleren. Daar licht wellicht ook een probleem.
Maar van oudsher is Jong Oranje overigens zelden maatgevend voor het latere Oranje. De echt goede spelers slaan Jong Oranje over.
Maar van oudsher is Jong Oranje overigens zelden maatgevend voor het latere Oranje. De echt goede spelers slaan Jong Oranje over.
Ook zijn 3 goals van de 4 van jong Frankrijk gekomen uit strafschoppen.
Uit de verslagen begrijp ik wel dat Oranje helemaal zoek gespeeld is en dat het wonderlijk is dat er niet meer goals vielen.kimiferrari schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 07:59:
Volgens mij zijn de Fransen overigens wel ouder, want die hebben wel een toernooi van de zomer terwijl wij al aan het verjongen zijn met het oog op het toernooi daarna.
Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien, ik weet dus niet hoe het wedstrijdbeeld was. Had alleen op Nu gelezen dat Frankrijk gescoord had uit 3 penalty's.
Zie het van de andere kant. Dat zegt dan iets over de overtredingen die gemaakt zijn omdat het voetballend niet opgelost kon worden.kimiferrari schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 07:59:
komt dat ook niet doordat er volgens de ''hollandse school'' technisch begaafde spelers gescout worden op zeer jonge leeftijd (focus)? Fysiek telt helemaal niet in Nederland heb ik zo het idee. En toch zie je, op Barcelona na, veelal alleen maar beren op het veld staan. Kijk eens naar de Champions league, Chelsea, City, PSG, Atletico, Real maar ook daaronder Zenit, Tottenham en noem ze maar op.
Veelal wordt er over een winnaarsmentaliteit gesproken, maar als je fysiek niet in staat om 1 op 1 duels aan te gaan dan wordt je ook gewoon overlopen zonder dat je daar veel aan kan doen.
Veelal wordt er over een winnaarsmentaliteit gesproken, maar als je fysiek niet in staat om 1 op 1 duels aan te gaan dan wordt je ook gewoon overlopen zonder dat je daar veel aan kan doen.
Een paar dagen geleden won Oranje onder 17 nog met 7-0, bij de Algarve U17 Cup, van Engeland onder 17 waar al helemaal voornamelijk op fysiek gescout wordt (al zit daar wel wat verandering in te komen). Kan me Harry Kane ook nog goed herinneren van een jeugdtoernooi, die was toen al zo groot
... (niet de onder 17 natuurlijk, zal wel onder 21 zijn geweest onder 19 in 2012 dus).
Duitsland wint het toernooi zie ik, alle drie de wedstrijden gewonnen tegen Portugal en Nederland 1-0 en tegen Engeland 2-0. Vorig jaar ook gewonnen door Duitsland ...
Manchester City in die jeugd champions league zijn ook allemaal beren, Bayern werd fysiek helemaal afgedroogd (al zitten er natuurlijk lang niet alleen Engelsen bij Man C in de jeugd, ook eentje van Nederland die toevallig een aantal goals had in die betreffend O17 interland). Was wel in de regen overigens op een vrij doorweekt veld ...
Zie deze opstellingen net op AD (NED vermoedelijk, SPA definitief?) Hier een heel andere vermoedelijke opstelling, meer in lijn met uitspraken Del Bosco https://twitter.com/footb...status/582795280946470912
Duitsland wint het toernooi zie ik, alle drie de wedstrijden gewonnen tegen Portugal en Nederland 1-0 en tegen Engeland 2-0. Vorig jaar ook gewonnen door Duitsland ...
Manchester City in die jeugd champions league zijn ook allemaal beren, Bayern werd fysiek helemaal afgedroogd (al zitten er natuurlijk lang niet alleen Engelsen bij Man C in de jeugd, ook eentje van Nederland die toevallig een aantal goals had in die betreffend O17 interland). Was wel in de regen overigens op een vrij doorweekt veld ...
Zie deze opstellingen net op AD (NED vermoedelijk, SPA definitief?) Hier een heel andere vermoedelijke opstelling, meer in lijn met uitspraken Del Bosco https://twitter.com/footb...status/582795280946470912

[ Voor 83% gewijzigd door apis29 op 31-03-2015 17:52 ]
Hoop dat Willems speelt vanavond. Is voor mij dé linksback van de toekomst, hopelijk krijgt hij in wedstrijden als deze de kans.
Ik hoop het ook, maar afgezien daarvan is de opstelling hierboven een heel stuk beter dan tegen Turkije. Alleen ik ben bang dat er weinig eer te behalen is.Niku schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:26:
Hoop dat Willems speelt vanavond. Is voor mij dé linksback van de toekomst, hopelijk krijgt hij in wedstrijden als deze de kans.
Janmaat en Willems zouden een hele verbetering zijn. Ik had graag gewoon Dost in de spits gezien, juist omdat het een oefenwedstrijd is. Ik neem aan dat hij dan de hele 2de helft het mag proberen.
Damn, Koke & Fabregas zouden maar tot je tweede garnituur behoren.
probeer je hiermee een tegendeel te bewijzen op wat ik zeg, of ben je het min of meer met mij eens? Kan het er even niet zo goed uit opmaken.apis29 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:51:
Een paar dagen geleden won Oranje onder 17 nog met 7-0, bij de Algarve U17 Cup, van Engeland onder 17 waar al helemaal voornamelijk op fysiek gescout wordt (al zit daar wel wat verandering in te komen). Kan me Harry Kane ook nog goed herinneren van een jeugdtoernooi, die was toen al zo groot... (niet de onder 17 natuurlijk, zal wel onder 21 zijn geweest).
In lagere leeftijdcategorieën zal het fysieke gedeelte natuurlijk van minder belang zijn omdat jongens over het algemeen op latere leeftijd pas een groeischeut krijgen en nadien ook de fysieke ontwikkeling meer kan stimuleren/verbeteren. Dit heeft natuurlijk ook helemaal met de bouw te maken, dat snap ik, en ook dat fysiek niet alles wil zeggen. Maar jongens als Kazim Richards en Luuk de Jong wanen zich in een speeltuin als ze tegen de verdedigertjes van andere eredivisieploegen moeten. Maar europees vallen ze dan weer in het niet.
Depay is voor zijn leeftijd lichamelijk al erg ontwikkeld, en kan zijn acties buiten zijn techniek ook vaak fysiek winnen (even buiten beschouwing gelaten of hij dat op dit moment goed doet of niet) Wat ik zo heb gelezen is hij ook veel bezig in het krachthonk om zichzelf te verbeteren, is dit niet iets wat elke speler in het buitenland doet maar hier in Nederland te weinig aandacht aan wordt geschonken? of te vrijblijvend misschien? ik zou het eerlijk gezegd niet weten...
[ Voor 12% gewijzigd door Chrosser op 31-03-2015 14:03 ]
Verwijderd
Volgens mij zou je tegen Spanje nu juist niet met Willems moeten beginnen omdat die, net als Emanuelson indertijd, meer halfspeler dan back is. Voorzie dat Hiddink het wel voor elkaar weet te krijgen wederom een verkeerde inschatting te maken waardoor Nederland wederom achter de feiten aan zal gaan lopen.Niku schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:26:
Die 1-5 in Brazilië was geflatteerd. Was het toen 2-0 geworden, wat bepaald niet ondenkbeeldig was, hadden we een heel andere uitslag gehad.
Ondanks het feit dat Spanje door de ondergrens zakte op het WK zijn ze nog steeds wereldtop. Wel jammer dat er zo veel wissels in staan. Maar zelfs dan gaan we het nog heel erg moeilijk krijgen.StrongArmLance schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:47:
Damn, Koke & Fabregas zouden maar tot je tweede garnituur behoren.
Het is ook een kwestie van intentie en natuur. Een jonge jongen kan maar zoveel uur in de week trainen. Op die leeftijd ontwikkel je de basisvaardigheden nog, dus dan besteed je daar aandacht aan. Fysiek kan je altijd nog trainen, desnoods op je 30ste nog (Kazim en Vlaar waren ook maar jongetjes toen ze 21 waren). Daarnaast is de een er gewoon eerder mee dan de ander. Sterker nog, ik denk dat talenten die opvallen op fysiek vaak niet zo goed blijken op het moment dat de rest die fysieke inhaalslag heeft gemaakt. Dat je iets eerder groeit is geen enkele garantie dat je langer groeit, maar ten opzichte van leeftijdsgenootjes die later groeien val je wel op.Chrosser schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:56:
Depay is voor zijn leeftijd lichamelijk al erg ontwikkeld, en kan zijn acties buiten zijn techniek ook vaak fysiek winnen (even buiten beschouwing gelaten of hij dat op dit moment goed doet of niet) Wat ik zo heb gelezen is hij ook veel bezig in het krachthonk om zichzelf te verbeteren, is dit niet iets wat elke speler in het buitenland doet maar hier in Nederland te weinig aandacht aan wordt geschonken? of te vrijblijvend misschien? ik zou het eerlijk gezegd niet weten...
Huh? Affelay speelt niet? Hoe kan dat nou? Die stelt Hiddink normaal altijd op
Het Man C voorbeeld was idd in eerste instantie alleen bedoeld om het fysiek van de Engelse selectie (normaal gesproken) aan te tonen maar was tegenstrijdig met het andere voorbeeldChrosser schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:56:
[...]
probeer je hiermee een tegendeel te bewijzen op wat ik zeg, of ben je het min of meer met mij eens? Kan het er even niet zo goed uit opmaken.
In lagere leeftijdcategorieën zal het fysieke gedeelte natuurlijk van minder belang zijn omdat jongens over het algemeen op latere leeftijd pas een groeischeut krijgen en nadien ook de fysieke ontwikkeling meer kan stimuleren/verbeteren. Dit heeft natuurlijk ook helemaal met de bouw te maken, dat snap ik, en ook dat fysiek niet alles wil zeggen. Maar jongens als Kazim Richards en Luuk de Jong wanen zich in een speeltuin als ze tegen de verdedigertjes van andere eredivisieploegen moeten. Maar europees vallen ze dan weer in het niet.
Eigenlijk valt er niet echt een peil op te trekken. Duitsland O17 van het afgelopen EK leek net Jong Duitsland of het A elftal zo groot waren ze en kwamen de poule niet door terwijl Nederland en Engeland, met voor de verandering veel meer type Wilkshire en Sterling, de finale speelden. Schotland met hotseknotsen voetbal en al even zo grote spelers als Duitsland kwam wel uit diezelfde poule maar door Nederland afgedroogd in de halve finale met 4-1 waar weinig op af te dingen viel.
Ik ben zelf nog steeds van het kamp techniek+snelheid > kracht maar wat "het beste" is veranderd toch weer elk jaar. Atletico doet het goed = kracht, Real wint = countervoetbal
Hier een samenvatting van Jong Frankrijk - Jong Nederland (leren ze dat vasthouden geen overtreding is bij de jeugdopleiding van Feyenoord ofzo?)
http://www.onsoranje.nl/n...aag-jong-oranje?type=team
http://www.lequipe.fr/Football/match/341220

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 31-03-2015 17:00 ]
Vermeer;
Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Willems;
Klaassen, Blind, Sneijder;
Narsingh, Huntelaar, Depay.
Klinkt als een heel veel betere opstelling dan zaterdag i.i.g.
Wel een hekelpunt dat Narsingh weer staat opgesteld.
Ook lichtelijk verbaast dat Blind in het midden staat en Sneijder links, maar kan ook een fout zijn in de opstelling, lijkt mij eerder andersom.
Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Willems;
Klaassen, Blind, Sneijder;
Narsingh, Huntelaar, Depay.
Klinkt als een heel veel betere opstelling dan zaterdag i.i.g.
Wel een hekelpunt dat Narsingh weer staat opgesteld.
Ook lichtelijk verbaast dat Blind in het midden staat en Sneijder links, maar kan ook een fout zijn in de opstelling, lijkt mij eerder andersom.
[ Voor 25% gewijzigd door Krukar op 31-03-2015 16:44 ]
Prima opstelling tegen Spanje, al had ik Cillessen gewoon laten staan.
Ik wil Vermeer wel eens zien keepen voor oranje. het is een oefen wedstrijd, dus kan je eens iets anders proberen (al valt dat nu wel mee denk ik)
Ik kan me goed voorstellen dat je juist bij oefenpotjes inderdaad 2e keepers de keuze geeft, ook om te zien hoe die mee draait en of die het niveau aan kan
Denk niet dat België zo makkelijk gaat winnen van Israël hoor.
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 31-03-2015 19:59 ]
Beetje jammer dat Narsingh er weer in staat, verder inderdaad stukken beter dan de opstelling tegen de Turken.
Israël - België wordt ook vast wel ergens uitgezonden..
[ Voor 43% gewijzigd door Señor Sjon op 31-03-2015 20:00 ]
*knip*
[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 31-03-2015 20:00 ]
*knip* don't feed the trolls
[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 31-03-2015 20:01 ]
Laten we de trolls van Beekjo maar gewoon negeren.Deadsy schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:40:
[...]
Onzin, doet het gewoon goed bij United. En wie moet anders spelen?
*knip* offtopic
[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 31-03-2015 20:01 ]
In hoe verre heeft dat met voetbal te maken?
En helemaal als het overduidelijke 1 april grappen zijn
On topic: Aparte zet van Hiddink om Blind centraal neer te zetten, die gaat helemaal overlopen worden.
On topic: Aparte zet van Hiddink om Blind centraal neer te zetten, die gaat helemaal overlopen worden.
[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 31-03-2015 18:41 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015