Mosin schreef op zondag 29 maart 2015 @ 03:25:
[...]
Als ik me namelijk de vraag stel: Noem eens een heel goed Nederlands talent op, dan hang ik al vast. Terwijl Schalke04 op zijn gemak Sane naar het eerste brengt en weet ik veel wie allemaal. Ik mis spelers die mentaal er doorheen durven gaan en niet zo voor de pass gaan die aankomt.
Misschien ligt dat aan je kennis van het Nederlandse voetbal? Ik kan er namelijk wel wat opnoemen... Ik weet alleen niet precies wat je bedoelt met spelers die er "mentaal doorheen durven gaan".
Ik wil niet mijn gelijk halen, maar ik zie dat het hier niet goed gaat met voetbal. Iedereen wil maar aanvaller worden en vervolgens hebben ze alleen maar oog voor de goal. Je ziet het gewoon tegenwoordig. De mensen die trucjes doen, zijn de bazen, maar spel intelligentie staat onder aan.
16 miljoen mensen wonen er in Nederland, een heel klein gedeelte daarvan kan voetballen. Ongeveer 22 van dat kleine gedeelte zijn samen de nummer drie van de wereld geworden. Ik zie het punt niet helemaal? Op dit moment zitten diezelfde 22 in een lastige periode. Komt echt wel goed hoor. Nee, we worden geen EK, zijn we ook maar 1x geweest. Maar we gaan ons echt wel kwalificeren.
Ja het clubvoetbal wordt ook minder, dat ligt aan het geld, het is echt niet zo dat er minder goede voetballers zijn hoor.
Nofi, ik vind het allemaal maar makkelijk roepen dat het zo slecht gaat in Nederland als je en zelf supporter bent van de grootste club van Duitsland (~80 miljoen inwoners, met dus veel meer talent). En de begroting van Bayern die ~500 miljoen is? Ja, met zoveel geld kunnen Nederlandse ploegen ook wel meedoen om de hoofdprijzen.
En dan nog dat gelul over verjongen en opnieuw beginnen. Wie dan? Moeten we Depay maar vervangen door een jongere speler? Willems? Cillessen? De vrij? Blind? Indi?
De toppers die er nu nog zijn, die mogen niet meer meedoen? Robben? Van Persie? Huntelaar? Sneijder? De Jong?
Je moet je beste spelers opstellen, dat Hiddink nou niet de perfecte opstelling heeft gemaakt, daar kan ik nog inkomen, maar om maar te roepen dat er verjongd moet worden..

Volgens mij heeft Van Gaal dat al gedaan. Hiddink heeft 1 taak, en dat is EK kwalificatie. Gaat echt wel lukken.
[
Voor 13% gewijzigd door
St@m op 29-03-2015 10:46
]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels