[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 74 Laatste
Acties:
  • 144.175 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Railgunner schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:03:
[...]

Maar het kan altijd gebeuren dat een talent niet doorbreekt en later alsnog via een andere club de Eredivisie bereikt. Scouten en het beoordelen van jeugdspelers is echt niet gemakkelijk, er spelen zoveel zaken een rol. Maar als je dan vorige week weer ziet dat Ajax van alle clubs in Europa de meeste jeugdspelers heeft afgeleverd (77 spelen er in een betaald-voetbal competitie), mag je concluderen dat Ajax het zo slecht niet doet.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind namelijk dat je niet moet kijken naar kwantiteit, maar naar kwaliteit. En dan is het armoe troef. Wie is de laatste topper uit de Ajax-jeugd? Als het begrip 'jeugd' flexibel hanteert kun je Eriksen jeugd noemen natuurlijk, maar die voetbalt nog bij een grijze middenmoter in de EPL. Als je die niet meetelt wordt het Sneijder denk ik?

Kijk je naar aanvallers, toch iets waar Ajax vroeger om bekend stond met namen als Bergkamp, Kluivert, Cruijff, dan is het helemaal genant. Dan is Kluivert namelijk de laatste. En dat is alweer 20 jaar geleden. Misschien vergeet ik nu iemand, maar het aantal toppers is simpelweg veel te laag om te stellen dat Ajax het zo slecht nog niet doet.

Maar goed, er wordt nu flink geinvesteerd in de jeugd, en de opleiding is omgegooid. Dus er is weer hoop, en we gaan het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Napo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:43:
[...]

Leuk en aardig maar dat houdt zeer waarschijnlijk wel in dat de UEFA Ajax in dit geval zou uitsluiten van deelname aan de CL/EL.
Ja, dat is inderdaad wat. Geldt voor zowel landen als clubs. Als je naar de rechter zou willen stappen om je gelijk te halen (wat toch een belangrijk recht is wat we hebben), halen ze je uit de competitie 8)7 M.a.w. Niemand kan het OOIT doen. Belachelijk dat het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Napo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:43:
[...]

Leuk en aardig maar dat houdt zeer waarschijnlijk wel in dat de UEFA Ajax in dit geval zou uitsluiten van deelname aan de CL/EL.

Je moet je gevechten kiezen, en die tegen de UEFA win je niet als enkele club. Je zal als nationale bond een vuist moeten maken en daar is de Nederlandse bond weer niet 'groot' genoeg voor. Als Engelse/Spaanse/Duitse/Italianse/Franse bond heb je daar toch iets meer impact als je door dit soort zaken besluit om niet meer uit te komen in die competitie.
Je kan ook de boete aanvechten na het betalen. Maar ik ben het met je eens dat het een taak van de KNVB is om op te komen voor de NL clubs.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Racisme is maar een deel van het onderzoek. Feyenoord moet zich op 19/03 verantwoorden voor racistisch gedrag, het gooien van projectielen, het gebruik van vuurwerk en voor organisatorische tekortkomingen. Dus om nou alles als belachelijk af te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gaius schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:50:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind namelijk dat je niet moet kijken naar kwantiteit, maar naar kwaliteit. En dan is het armoe troef. Wie is de laatste topper uit de Ajax-jeugd? Als het begrip 'jeugd' flexibel hanteert kun je Eriksen jeugd noemen natuurlijk, maar die voetbalt nog bij een grijze middenmoter in de EPL. Als je die niet meetelt wordt het Sneijder denk ik?

Kijk je naar aanvallers, toch iets waar Ajax vroeger om bekend stond met namen als Bergkamp, Kluivert, Cruijff, dan is het helemaal genant. Dan is Kluivert namelijk de laatste. En dat is alweer 20 jaar geleden. Misschien vergeet ik nu iemand, maar het aantal toppers is simpelweg veel te laag om te stellen dat Ajax het zo slecht nog niet doet.

Maar goed, er wordt nu flink geinvesteerd in de jeugd, en de opleiding is omgegooid. Dus er is weer hoop, en we gaan het wel zien.
Wat ik het meest verbazingwekkend vind, is dat (in dit geval) Ajax het type speler waar ze bij uitstek het patent op leken te hebben, voor het Ajax-systeem met buitenspelers en bijbehorende spits, niet meer voornamelijk uit eigen opleiding lijken te kunnen halen.

Of leiden ze daar niet meer op voor het Ajax-systeem?

Als vrijwel je voltallige voorhoede, en eigenlijk ook grootste deel van je middenveld 'van buiten' komt, lijkt het erop dat je eigenlijk alleen maar verdedigers opleidt. En daar is dan ook nog de meeste kritiek op...

Dat geldt overigens voor zo goed als alle clubs uit het linkerrijtje, by the way. Het grootste deel van de aanvallers komt 'van buiten'

Het lijkt wel of (bijv.) Sparta daarin het beste is, met een groot aantal belangrijke basisspelers bij andere clubs. Zo'n El Ghazi was niet 'houdbaar', Willems ook niet.

Geeft verder niet, het gebeurt inmiddels overal, maar het valt me op. Als je een systeem hebt waarvoor je speciaal voetballers opleidt, verwacht je veel meer rendement uit je opleiding.

En als je dan eens een goede speler in je jeugdopleiding hebt rondlopen, doe er dan zo veel mogelijk aan om 'm te behouden... kan op den duur goedkoper zijn - waarschijnlijk zelfs - dan scouten en vervolgens kopen. En eenmaal opgeleid en doorgebroken, kun je er zelfs nog eens geld aan verdienen.

Om te beginnen wordt er nogal eens verkeerd gescout - inschattingsfouten - of te duur ingekocht. Talent heeft zijn prijs, maar puur alleen op ruw talent kun je niet scouten. Mentaliteit is net zo belangrijk. Met mentaliteit alleen kun je veel gebrek aan ruw talent goedmaken. Veel ruwe talenten hebben alleen een beroerde mentaliteit. En dat komt meestal niet meer goed. Van talenten in eigen opleiding heb je - door de tijd van de verbintenis - in principe veel meer inzicht in de mentaliteit en capaciteiten.

Het lijkt erop alsof de 'grote 3' in elk geval de boel wat dat betreft weer een beetje op orde hebben, met redelijk wat doorbrekende spelers uit 'eigen kweek'. Ik hoop dat die trend doorzet.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 03-03-2015 10:14 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:46
PWM schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:38:
We zouden wel heel naief zijn als we denken dat Feyenoord geen straf krijgt voor racisme. De straffen de UEFA zijn zelden fair en balanced, maar worden gewogen naar media aandacht en clubstatus. Het wel of niet aanwezig zijn van racisme is totaal ondergeschikt.
Dit kan wel eens een jaartje of twee geen Europees voetbal betekenen voor Feyenoord hoor.
Tuurlijk heeft dat met de media aandacht te maken, maar of het dan wel of niet racisme is.
Dat is niet het enige wat misging want voor dat incident is de wedstrijd niet eens gestaakt.

Maar al die voorwerpen die in de kuip altijd op de spelers worden gegooid, dat ging te ver.
Daar hoor je niemand over, nee de laatste tijd zijn juist heel veel reacties Feyenoord in de slachtoffer rol te praten.

Ja geen prullenbakken, daarom moeten we met flesjes op de ME gooien en in een historische oud fontein alle bierflesjes gooien.

Na afloop van de return, heeft niemand het over alle voorwerpen die het veld werden gegooid maar alleen over de banaan, omdat dat verkeerd is begrepen. Nou dikke pech hadden jullie voor de rest maar beter moeten gedragen, nu is die banaan een van de zoveelste incidenten hoe kan de FIFA dan weten dat dat jaren lange traditie is? Of is voorwerpen naar spelers gooien ook traditie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik kaart aan dat het racisme stuk onzinnig is. Dat neemt nergens weg dat de andere zaken terecht onderzocht worden.

Op 1 of andere manier springen mensen in een stuip bij dit soort dingen en stoppen ze VOLLEDIG met lezen.

Opmerking: Pff, die elleboog was een een rode kaart
Reactie: Oh, dus je keurt het bekogelen van spelers goed

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 02-09 01:08
Gaius schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:50:
[...]
Kijk je naar aanvallers, toch iets waar Ajax vroeger om bekend stond met namen als Bergkamp, Kluivert, Cruijff, dan is het helemaal genant. Dan is Kluivert namelijk de laatste. En dat is alweer 20 jaar geleden.
Wait what? Ga eens even snel je mond spoelen!

Ooit gehoord van Van der Vaart, Sneijder, Siem de Jong, Eriksen, Özbiliz? Kan nog wel even doorgaan tenzij je natuurlijk niet aanvaller maar spits bedoeld maar dat denk ik niet want dan had je Cruijff er niet tussen gezet en Bergkamp heeft ook bijna z'n hele carrière afgewerkt als schaduwspits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:38:
[...]

Ooit gehoord van Van der Vaart, Sneijder, Siem de Jong, Eriksen, Özbiliz? Kan nog wel even doorgaan tenzij je natuurlijk niet aanvaller maar spits bedoeld maar dat denk ik niet want dan had je Cruijff er niet tussen gezet en Bergkamp heeft ook bijna z'n hele carrière afgewerkt als schaduwspits.
Definitieverschil gok ik. In mijn ogen is 2 jaar in de jeugdopleiding zitten, zoals een Siem de John, Eriksen en Özbiliz, geen eigen jeugdproduct. Goed gescout maar daar is ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Joostje123 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:13:
[...]

Dit kan wel eens een jaartje of twee geen Europees voetbal betekenen voor Feyenoord hoor.
Tuurlijk heeft dat met de media aandacht te maken, maar of het dan wel of niet racisme is.
Dat is niet het enige wat misging want voor dat incident is de wedstrijd niet eens gestaakt.

Maar al die voorwerpen die in de kuip altijd op de spelers worden gegooid, dat ging te ver.
Daar hoor je niemand over, nee de laatste tijd zijn juist heel veel reacties Feyenoord in de slachtoffer rol te praten.

Ja geen prullenbakken, daarom moeten we met flesjes op de ME gooien en in een historische oud fontein alle bierflesjes gooien.

Na afloop van de return, heeft niemand het over alle voorwerpen die het veld werden gegooid maar alleen over de banaan, omdat dat verkeerd is begrepen. Nou dikke pech hadden jullie voor de rest maar beter moeten gedragen, nu is die banaan een van de zoveelste incidenten hoe kan de FIFA dan weten dat dat jaren lange traditie is? Of is voorwerpen naar spelers gooien ook traditie?
PWM schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:22:
[...]

Ik kaart aan dat het racisme stuk onzinnig is. Dat neemt nergens weg dat de andere zaken terecht onderzocht worden.

Op 1 of andere manier springen mensen in een stuip bij dit soort dingen en stoppen ze VOLLEDIG met lezen.

Opmerking: Pff, die elleboog was een een rode kaart
Reactie: Oh, dus je keurt het bekogelen van spelers goed

8)7
Dat is toch een logische conclusie joh :+.

Wordt er ook een beetje moe van dat alles erbij wordt gehaald wat niks met de discussie te maken heeft.
Dat er onderzoek plaats vindt naar het gooien van voorwerpen als: aanstekers, bekers, andere dingen die hard aan kunnen komen, prima en nodig. (ook vanuit de Club mag hier veel meer aan gedaan worden, want die hersenloze idiote krijgen het zelfs na 3 keer waarschuwen nog voor elkaar) Daarnaast ook helemaal ok dat er onderzoek gedaan wordt naar mensen op trappen die uitgangen blokkeren etc.

Wat ik en met mij meerdere proberen te bekritiseren is de hele opblaasbanaan affaire. Die slaat om meerdere redenen helemaal nergens op namelijk. Feyenoord en Feyenoorders zijn in de regel niet racistisch, er lopen voldoende donkere spelers (Manu bijna cultheld) en mensen bij de club rond die ofwel erg belangrijk zijn ofwel gewoon zeer gerespecteerd worden. Daarnaast zijn opblaasbananen zoals ik al eerder zei al jaren een ding in de Kuip vakken W en Z hebben jarenlang die dingen mee genomen en ermee rond gegooid in de vakken of met zijn allen richting het veld bij opkomst o.i.d.
Ergens vorig jaar of het jaar daarvoor is er weer eens serieus begonnen met de actie "bring back the bananas" waarbij opgeroepen werd aan supporters om weer met zijn allen massaal opblaas bananen mee te gaan nemen naar de Kuip. Die dingen komen wel eens op het veld terecht.

Daarnaast lag de desbetreffende banaan bij Feyenoord - AS Roma al een tijdje (zeker een minuut of 5) tegen de reclame border aan (hij is nooit in het veld geweest, totdat de arbiters hem oppakte), en toen Gervinho moest ingooien nabij het stukje waar de banaan lag kwam Totti aan sprinten en begon te wijzen en zeuren over de banaan. Voor zover ik het zag had Gervinho hiervoor dat ding niet eens zien liggen en er dus ook geen aanstoot aan kunnen nemen, maar toen meneer er op gewezen werd door een teamgenoot was de wereld opeens te klein.

Dat hier dus onderzoek naar gedaan wordt is in mijn ogen volledig de plank misslaan en puur zoeken naar iets om Feyenoord in diskrediet te brengen. Ik hoop dan ook van harte dat Gudde voldoende materiaal aangeleverd krijgt om duidelijk te maken dat de opblaas banaan al heel lang een onderdeel is van sfeer acties bij Feyenoord.

[ Voor 17% gewijzigd door Rubman op 03-03-2015 10:48 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Napo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:44:
[...]

Definitieverschil gok ik. In mijn ogen is 2 jaar in de jeugdopleiding zitten, zoals een Siem de John, Eriksen en Özbiliz, geen eigen jeugdproduct. Goed gescout maar daar is ook alles mee gezegd.
Özbiliz is natuurlijk wel eigen jeugd. vanaf 1998 bij Ajax. Hij is naar mijn mening geen topspeler, mag de veters van Eriksen en Siem de Jong niet eens strikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
kimiferrari schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Özbiliz is natuurlijk wel eigen jeugd. vanaf 1998 bij Ajax. Hij is naar mijn mening geen topspeler, mag de veters van Eriksen en Siem de Jong niet eens strikken.
Oh, interpetatiefoutje :+
Iets met enkel de 8 en de 10 interpeteren en dan op 2 jaar uitkomen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Rubman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:48:
[...]

[...]

Dat is toch een logische conclusie joh :+.

Wat ik en met mij meerdere proberen te bekritiseren is de hele opblaasbanaan affaire. Die slaat om meerdere redenen helemaal nergens op namelijk. Feyenoord en Feyenoorders zijn in de regel niet racistisch, er lopen voldoende donkere spelers (Manu bijna cultheld) en mensen bij de club rond die ofwel erg belangrijk zijn ofwel gewoon zeer gerespecteerd worden.
Dit betwijfel ik toch altijd wel.
Ik kom regelmatig in de Galgenwaard als Utrecht fan en lopen zat donkere spelers rond, waar iedereen fan is.

Maar als de tegenstanders een zwarte spelers hebben, hoor je in de Galgenwaard soms oerwoud geluiden, of ik heb geen bananen vandaag, komt er een of andere speler met Turkse/Marokaanse naam in hoor je HOLLAND HOLLAND HOLLAND.

Ik kom niet heel vaak in andere stadions en schaam me hier altijd voor deze reacties maar als het in de Galgenwaard gebeurt denk ik ook dat het bij andere idioten clubs gebeuren.

Maar omdat jij je eigen zwarte spelers steunt, is dat geen racisme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 02-09 01:08
Napo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:44:
[...]

Tsja, als je op die manier gaat definiëren blijven er natuurlijk overal weinig echte jeugdspelers over. Wanneer is een speler dan wel jeugdspeler van een club? Als diegene vanaf z'n 4de in de jeugd heeft gezeten en nooit voor een andere club gespeeld heeft? Dus iemand die op z'n 14de bij Telstar wordt weggehaald is dan bijv. ook geen eigen jeugd?

Imho als je 2-3 jaar mee hebt gedraaid in de jeugd van een club en dan promoveert naar het 1e van die club ben je gewoon "eigen jeugd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Joostje123 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:55:
[...]

Dit betwijfel ik toch altijd wel.
Ik kom regelmatig in de Galgenwaard als Utrecht fan en lopen zat donkere spelers rond, waar iedereen fan is.

Maar als de tegenstanders een zwarte spelers hebben, hoor je in de Galgenwaard soms oerwoud geluiden, of ik heb geen bananen vandaag, komt er een of andere speler met Turkse/Marokaanse naam in hoor je HOLLAND HOLLAND HOLLAND.

Ik kom niet heel vaak in andere stadions en schaam me hier altijd voor deze reacties maar als het in de Galgenwaard gebeurt denk ik ook dat het bij andere idioten clubs gebeuren.

Ik heb werkelijk nog nooit oerwoud geluiden gehoord in de Kuip en kan me ook niet herinneren op fora andere mensen erover gehoord te hebben.
Dat wil niet zeggen dat ze er niet tussen zitten, maar dat het niet leeft in de Kuip om spelers op basis van huidskleur of afkomst uit te schelden of te bekritiseren. Ok immers wordt wel eens die lichtgevende genoemd zo om mij heen, of Clasie die kleine opdonder, maar meer dan dat ook niet.

Maar omdat jij je eigen zwarte spelers steunt, is dat geen racisme? is eenzelfde vergelijking als dat ik zou zeggen dus omdat het in de Galgenwaard gebeurd, gebeurt het in de Kuip ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:55:
Blijft altijd een mooie ja
Maar ik heb ook één Turkse vriend dus...
Naja, dat soort vage conclusies behoudt je altijd wel
Krukar schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:55:
[...]

Tsja, als je op die manier gaat definiëren blijven er natuurlijk overal weinig echte jeugdspelers over. Wanneer is een speler dan wel jeugdspeler van een club? Als diegene vanaf z'n 4de in de jeugd heeft gezeten en nooit voor een andere club gespeeld heeft? Dus iemand die op z'n 14de bij Telstar wordt weggehaald is dan bijv. ook geen eigen jeugd?

Imho als je 2-3 jaar mee hebt gedraaid in de jeugd van een club en dan promoveert naar het 1e van die club ben je gewoon "eigen jeugd".
Overdrijven is een vak, 2 jaar in de jeugd is in het meest positieve geval 1 jaar in de B en een jaar in de A en dan direct de overstap maken, wat mindere talenten spelen 2 jaar in de A. Dan heb je nou niet echt een bijzonder veel kunnen opdoen van de jeugdopleiding.
Ikzelf leg de grens bij C en soms bij 1ste jaar B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Rubman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:59:
[...]

Ik heb werkelijk nog nooit oerwoud geluiden gehoord in de Kuip en kan me ook niet herinneren op fora andere mensen erover gehoord te hebben.
Dat wil niet zeggen dat ze er niet tussen zitten, maar dat het niet leeft in de Kuip om spelers op basis van huidskleur of afkomst uit te schelden of te bekritiseren. Ok immers wordt wel eens die lichtgevende genoemd zo om mij heen, of Clasie die kleine opdonder, maar meer dan dat ook niet.

Maar omdat jij je eigen zwarte spelers steunt, is dat geen racisme? is eenzelfde vergelijking als dat ik zou zeggen dus omdat het in de Galgenwaard gebeurd, gebeurt het in de Kuip ook.
Ik zeg niet dat het in de kuip gebeurt.
Maar het zijn wel mijn vermoeden dat Utrecht niet de enige club is met die x aantal idioten.

Maar iedereen probeert altijd zijn eigen clubbie te verdedigen ten kosten van alles.
En dat vind ik altijd erg overdreven. Om dan terug te komen op het bananenincident.

Iedereen zegt Gervinho heeft het niet gemerkt die 10 minuten, maar als je captain dan opeens je aanspreekt er ligt een banaan achter je. Dan kan je je schouders ophalen, maar je captain zegt het niet voor niets. In Italie is racisme een heel groot issue en dat moet aangepakt worden zo banaan helpt niet in die situatie. Leuke traditie die banaan, maar je kan nu ook bedenken we stoppen met die banaan van nu in plaats van het te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Joostje123 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:06:
[...]

In Italie is racisme een heel groot issue en dat moet aangepakt worden zo banaan helpt niet in die situatie. Leuke traditie die banaan, maar je kan nu ook bedenken we stoppen met die banaan van nu in plaats van het te verdedigen.
Serieus? Omdat mensen ergens totaal onterecht aanstoot aannemen, moet er mee gestopt worden? Dat zou een lekkere samenleving worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Joostje123 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:06:
[...]

Ik zeg niet dat het in de kuip gebeurt.
Maar het zijn wel mijn vermoeden dat Utrecht niet de enige club is met die x aantal idioten.

Maar iedereen probeert altijd zijn eigen clubbie te verdedigen ten kosten van alles.
En dat vind ik altijd erg overdreven. Om dan terug te komen op het bananenincident.

Iedereen zegt Gervinho heeft het niet gemerkt die 10 minuten, maar als je captain dan opeens je aanspreekt er ligt een banaan achter je. Dan kan je je schouders ophalen, maar je captain zegt het niet voor niets. In Italie is racisme een heel groot issue en dat moet aangepakt worden zo banaan helpt niet in die situatie. Leuke traditie die banaan, maar je kan nu ook bedenken we stoppen met die banaan van nu in plaats van het te verdedigen.
Dus omdat een paar Italianen aanstoot nemen aan een traditie in de Kuip moeten we er maar mee stoppen?
Dan zouden we ook moeten stoppen met alle godsdiensten of niet gelovigen, want er zijn mensen die er aanstoot aan nemen.
Dat is dezelfde betutteling waarom Negerzoenen nu Zoenen genoemd moeten worden. Een kleine minderheid neemt er aanstoot aan dus we moeten het wijzigen.
Als Totti dat ding gewoon had genegeerd in plaats van het te gebruiken als dingetje om de wedstrijd nog verder te verzieken was er niks aan de hand geweest en had niemand dat hele ding opgemerkt of er überhaupt maar een probleem van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
PWM schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Serieus? Omdat mensen ergens totaal onterecht aanstoot aannemen, moet er mee gestopt worden? Dat zou een lekkere samenleving worden 8)7
En dan zeg je tegen mij, dat ik alleen maar bepaalde stukjes uit de context haal. Nu doe je precies hetzelfde.

Vroeger hadden we ook alleen zwartepieten dat zijn nu kleurenpieten en stroopwafelpieten.
Als het zo erg in opspraak komt, kan je toch gewoon denken misschien is het niet handig.
Want waar slaat de traditie op? Ik lees alleen dat een keer tegen Heracles 100 bananen waren gegooid.

Nou leuke traditie! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Rubman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:11:
[...]

Dus omdat een paar Italianen aanstoot nemen aan een traditie in de Kuip moeten we er maar mee stoppen?
Dan zouden we ook moeten stoppen met alle godsdiensten of niet gelovigen, want er zijn mensen die er aanstoot aan nemen.
Dat is dezelfde betutteling waarom Negerzoenen nu Zoenen genoemd moeten worden. Een kleine minderheid neemt er aanstoot aan dus we moeten het wijzigen.
Als Totti dat ding gewoon had genegeerd in plaats van het te gebruiken als dingetje om de wedstrijd nog verder te verzieken was er niks aan de hand geweest en had niemand dat hele ding opgemerkt of er überhaupt maar een probleem van gemaakt.
En het is zooooo ramp dat negerzoenen nu zoenen genoemd worden 8)7
Als je met zo kleine maatregel een kleine minderheid blij kan maken is dat toch geweldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Rubman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:59:
Er wordt dus niet gehaat vanwege de huidskleur, want als je de huidskleur haat discrimineer je niet op shirtje. ;) Daarnaast wordt de suggestie gewekt dat het gericht gegooid werd naar de betreffende speler. Wie zegt dat het naar hem gegooid werd en niet naar een andere misschien wel blanke of Feyenoord speler? Hij werd trouwens uberhaupt niet gegooid, hij waaide, dus eigenlijk is de wind racistisch, plus dat het 10 minuten lang geen probleem was terwijl er toch 6 officials aanwezig zijn die het eerder hadden kunnen spotten, nog los van een van de andere 15+ zwarte spelers/staff op en rond het veld die er ook geen issue van maakten.

Het is gewoon onzin. Aanstoot nemen is een werkwoord wat slaat op de persoon die het neemt, wat in dit geval gewoon een keuze is van de UEFA en de betreffende speler.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:38:
[...]

Ja, als je Siem de Jong en Özbiliz in dat rijtje zet kun je nog een hele tijd doorgaan. Dat is precies mijn punt. Ajax staat bekend om toppers als Cruijff, Rijkaard, Bergkamp, Kluivert, Seedorf, Frank en Ronald de Boer, Davids, Van der Sar. En dan kom je aan met een rijtje met Siem de Jong en Özbiliz daarin.

Iedereen kan dát soort spelers opleiden. Dat zijn juist de spelers die je een contract geeft zodat je geen Zimlings, Viergevers, V/d Hoorns en Sigþórssons hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Joostje123 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:16:
[...]

En dan zeg je tegen mij, dat ik alleen maar bepaalde stukjes uit de context haal. Nu doe je precies hetzelfde.
Ik haal niks uit de context 8)7

Ergens mee stoppen omdat mensen het niet (willen) begrijpen en er onterecht aanstoot aannemen is volstrekt van de zotte.

Dat Italie een racisme probleem heeft in stadions, kan niet in Nederland tot veranderingen leiden.

Een fucking Chiquita opblaasbanaan -O- Ik hoop dat er bij de volgende wedstrijd een kleine 50.000 het veld op gaan.

In hetzelfde rijtje zou dit dus ook verboden moeten worden:

Afbeeldingslocatie: http://beeldbank.feyenoord.nl/images/thumbs/62d4b9eaddfa7b4ba082590b922fa172_800_600.jpg

Of deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.bakkerus.nl/wordpress/wp-content/uploads/2011/11/gomes2.jpg

Of deze:

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-iKsonanmc1E/TjAydtB7ETI/AAAAAAAAAI8/OWjvflHCeBU/s1600/ajaado02.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 03-03-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Joostje123 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:18:
[...]

En het is zooooo ramp dat negerzoenen nu zoenen genoemd worden 8)7
Als je met zo kleine maatregel een kleine minderheid blij kan maken is dat toch geweldig?
Zie volgende quote
ph4ge schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Er wordt dus niet gehaat vanwege de huidskleur, want als je de huidskleur haat discrimineer je niet op shirtje. ;) Daarnaast wordt de suggestie gewekt dat het gericht gegooid werd naar de betreffende speler. Wie zegt dat het naar hem gegooid werd en niet naar een andere misschien wel blanke of Feyenoord speler? Hij werd trouwens uberhaupt niet gegooid, hij waaide, dus eigenlijk is de wind racistisch, plus dat het 10 minuten lang geen probleem was terwijl er toch 6 officials aanwezig zijn die het eerder hadden kunnen spotten, nog los van een van de andere 15+ zwarte spelers/staff op en rond het veld die er ook geen issue van maakten.

Het is gewoon onzin. Aanstoot nemen is een werkwoord wat slaat op de persoon die het neemt, wat in dit geval gewoon een keuze is van de UEFA en de betreffende speler.
Je verwoord het precies zoals het is.
Die banaan lag echt al een tijd in het veld en toen werd er geen aanstoot aan genomen. Toen het echter uitkwam om er aanstoot aan te nemen werd het gedaan.
En dan nog moest Totti (een blanke speler) Gervinho (de uiteindelijke aanstootnemer en donkere speler) wijzen op het bestaan van de opblaas banaan in het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Rubman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:11:
[...]

'Een paar Italianen'...
Ja dan was het niet zo'n issue geweest, hè?

Moeilijk om kritiek te accepteren zie ik. Gewoon blijven ontkennen, top.

Kan de toon misschien een beetje normaal blijven?

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 03-03-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

StrongArmLance schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:20:
[...]

'Een paar Italianen'...
Ja dan was het niet zo'n issue geweest, hè?

Moeilijk om kritiek te accepteren zie ik. Gewoon blijven ontkennen, top.
Hoe kom je erbij dat ik moeite heb met kritiek accepteren?
Zeg toch regelmatig dat ik het er volledig mee eens ben dat er onderzoek gedaan wordt naar het hele voorval. Ik geef daarbij ook aan dat er wel degelijk gekeken moet worden naar de traditie van een opblaas banaan in de Kuip en dat deze helemaal niet racistisch is.

En verder Ja een paar Italianen. Dan eigenlijk nog maar 1 want Totti was de aanstichter waarna Gervinho erover viel en vervolgens heel Italië (en uiteraard de Nederlandse media) erover begonnen lijkt.

Zoals ik net ook zei als Totti niet had gewezen op de banaan was er niets aan de hand geweest en was het een toevallig attribuut wat voorbij de border terecht is gekomen. (Het had ook een strandbal kunnen zijn, want die waren er ook) Denk je daarnaast niet dat als het echt racisme was geweest dat er niet 1 maar een veelvoud aan bananen (er waren er genoeg) het veld op waren gekomen?

Ik ontken niet dat het is gebeurd, ik weerleg alleen de beschuldiging van racisme. met mijn ervaring in de Kuip en wat ik verder hoor en lees aan reacties van Feyenoorders en supporters op andere fora.

[ Voor 7% gewijzigd door Rubman op 03-03-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

PWM schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:22:
[...]

Ik haal niks uit de context 8)7

Ergens mee stoppen omdat mensen het niet (willen) begrijpen en er onterecht aanstoot aannemen is volstrekt van de zotte.

Dat Italie een racisme probleem heeft in stadions, kan niet in Nederland tot veranderingen leiden.

Een fucking Chiquita opblaasbanaan -O- Ik hoop dat er bij de volgende wedstrijd een kleine 50.000 het veld op gaan.

In hetzelfde rijtje zou dit dus ook verboden moeten worden:

[afbeelding]

Of deze:

[afbeelding]

Of deze:

[afbeelding]
Mwa, die laatste.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krukar schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:55:
[...]

Wanneer je 3 jaar neemt is dat die homegrown regel van de Premier League ten gevolge waarvan zoveel Nederlandse jonge spelers naar Engeland gaan nog voor zij minuten hebben gemaakt in het eerste van hun club.

Menige Nederlandse club heeft daar verbolgen op gereageerd. Trek dat op naar 5 jaar en de situatie ziet er plotseling heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:26:
[...]

Hoe kom je erbij dat ik moeite heb met kritiek accepteren?
Zeg toch regelmatig dat ik het er volledig mee eens ben dat er onderzoek gedaan wordt naar het hele voorval. Ik geef daarbij ook aan dat er wel degelijk gekeken moet worden naar de traditie van een opblaas banaan in de Kuip en dat deze helemaal niet racistisch is.

En verder Ja een paar Italianen. Dan eigenlijk nog maar 1 want Totti was de aanstichter waarna Gervinho erover viel en vervolgens heel Italië (en uiteraard de Nederlandse media) erover begonnen lijkt.

Zoals ik net ook zei als Totti niet had gewezen op de banaan was er niets aan de hand geweest en was het een toevallig attribuut wat voorbij de border terecht is gekomen. (Het had ook een strandbal kunnen zijn, want die waren er ook) Denk je daarnaast niet dat als het echt racisme was geweest dat er niet 1 maar een veelvoud aan bananen (er waren er genoeg) het veld op waren gekomen?

Ik ontken niet dat het is gebeurd, ik weerleg alleen de beschuldiging van racisme. met mijn ervaring in de Kuip en wat ik verder hoor en lees aan reacties van Feyenoorders en supporters op andere fora.
ik vond zelf de reactie van Leo Driessen veelzeggend, en die was ook precies zoals ik het beleefde (niet letterlijk):
"oh, de scheids is bezig met een opblaasbare banaan.... ja inderdaad, dat is heeeeel belangrijk om die weg te halen (cynische ondertoon).... " tijdje stil of nutteloos gewauwel..... en dan 5 minuten later "oh...ik krijg net door dat het als racisme uitgelegd kan worden..."... toen Leo het zei viel ook bij mij pas het kwartje.... daarom vond ik het ook gelijk erg ver gezocht...

Die Gervinho is in mijn ogen hier zelf de racist (of Totti)... en op het moment zelf wil ik nog best begrijpen dat ze het als racistisch zien, maar uiteindelijk moet toch gewoon de rede winnen... en niet dat aanstelligere gezeik dat zelf zijn familie er last van heeft gehad.... (werd ook kotsmisselijk dat na het doelpunt een blanke speler van Roma met zijn arm om Gervinho heen stond en naar het publiek stond te wijzen van "kijk eens, ons zwartje heeft bijgedragen aan het doepunt, stelletje racisten!"... bweegh...).

Helaas ga je dit gevecht van de UEFA niet winnen... ik ben niet zo van complotdenken, en Feyenoord is sowieso niet mijn favoriete team, maar voor mijn gevoel gaat Feyenoord dik de rekening betalen voor dat wat in Rome is gebeurd en voor het vermeende racisme.... Feyenoord (nou ja, eigenlijk de kwaadwillende supporters) moeten m.i. alleen worden gestraft voor de wantoestanden op de tribunes (gooien van spullen en bezetten van de trappen), maar zullen extra worden gestraft door een opblaasbanaantje en stiekem zullen de incidenten in Rome ook meegenomen worden in de strafmaat (ook al beweert de UEFA dat ze daar niets mee konden omdat het buiten het stadion was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Feyenoord heeft een probleem omdat we met zijn allen zo "verstandig" doen en het gedrag standaard afkeuren.
Ze hadden gewoon wat nadrukkelijker de aanval moeten kiezen. Een replay moeten eisen etc. Niet dat dat veel kans maakt, maar dan leg je de nadruk op het provocerende gedrag van de scheidsrechter in plaats van dat je dat laat vergeten. Dat je tegen die provocaties in de massa niet meer in bedwang kan houden snapt iedereen, mogelijk dat dan zelfs bij de voetbal bobo's een lampje gaat branden.
En als je dan ook nog kan onderbouwen dat die banaan helemaal past binnen de tradities van de club en geen enkele verwijtbare lading heeft ben je nog een stap verder.

Maar nee.... we kruipen allemaal schuldbewust in onze schulp en laten ons als makke lammetjes slachten. En dat terwijl Feyenoord al zo zwaar gestraft is doordat het door de scheidsrechter uit het toernooi getrapt is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Goed stuk van Willem Vissers in de Volkskrant.

Helaas achter de betaalmuur, hier een stukje.
De afstotelijke sfeer in de hoek van de haat

Willem Vissers Stel dat Riechedly Bazoer het alweer verouderde type van de slimme telefoon tegen zijn hoofd had gekregen, toen hij een hoekschop wilde nemen tijdens PSV - Ajax. Wat dan? Hij schrok zichtbaar tijdens zijn bezoek aan de hoek van de haat in het stadion van PSV, toen het mobieltje van een gefrustreerde supporter langs zijn oren suisde. Bazoer moest gewoon worden belaagd, al was het maar omdat hij het waagde PSV in te ruilen voor Ajax toen hij 16 was. De Volkskrant was zondag in een goedmoedige bui en schreef enthousiast over het spektakelstuk in Eindhoven. Voor bijna hetzelfde geld had het stuk over de schrijnende onsportiviteit kunnen gaan, op en om het veld. De elleboog van Milik in het gezicht van Bruma, al na een paar seconden, zette de toon. Dan het voortdurende protesteren bij de behoorlijke en coulante scheidsrechter Makkelie, of het eeuwige gescheld van menigeen op alles en iedereen. En dan dat publiek, ook na afloop. Meer dan plukjes mensen. Binnen, tijdens het tikken van het goedmoedige stuk, hoorde je de charges buiten. Het leek alsof Feyenoord de laatste weken het alleenrecht had op wangedrag, maar vergeet dat vlot. Die van Feyenoord mogen rigoureus zijn in hun aanpak, het is bijna overal bal, althans, op veel plaatsen, tot diep in Friesland en Limburg toe. Opgewonden, al dan niet door drugs opgefokte mannen, meestal mannen, die elke relativering ergens onderweg zijn kwijtgeraakt, die doen alsof van die ene wedstrijd hun verdere welzijn afhangt. Voetbal is de heilige oorlog van het polderleven, zo ver als het is afgedreven van het simpele spel, het middagje ontspannen tijdverdrijf dat het zou moeten zijn. Kijk eens naar die gezichten in de hoek van haat in Eindhoven, terwijl ze zich geen moment druk hoeven te maken. Die titel van PSV komt echt wel. Elke week is het ergens loos, waar dan ook, alsof de ontluikende lente de hormonen alle kanten opjaagt, behalve de goede. Onlangs gooiden ze vanuit het vak van Zenit, Russen in dit geval dus, een levensgevaarlijk stuk vuurwerk tussen de suppoosten van PSV. Een werkelijk idiote actie van roekeloosheid en...
Overal hetzelfde liedje.

AS Roma is overigens door fascisten opgericht. In ltalië worden (of in elk geval werden) veel en vaak openlijk racistische uitingen gebruikt tijdens voetbalwedstrijden, met name tegen negroïde spelers.

Pas sinds spelers als Ballotelli in het Italiaanse elftal spelen is dat volgens mij iets afgenomen.

Maar of het überhaupt is afgenomen?

En dan Feyenoord de maat gaan nemen. De wereld op zijn kop.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 03-03-2015 13:38 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
Ik mag toch aannemen dat wanneer de UEFA het "racisme" handhaaft Feyenoord alles uit de kast gaat halen om dat te weerleggen. Dat is wat mij betreft een zeer principieel iets. Dat mogen ze tot aan het CAS en de burgerrechter uitvechten. En gaat de UEFA dan dreigen met uitsluiting van Nederland dan moet dat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:45:
Ik mag toch aannemen dat wanneer de UEFA het "racisme" handhaaft Feyenoord alles uit de kast gaat halen om dat te weerleggen. Dat is wat mij betreft een zeer principieel iets. Dat mogen ze tot aan het CAS en de burgerrechter uitvechten. En gaat de UEFA dan dreigen met uitsluiting van Nederland dan moet dat maar.
Eens. Het is de splinter en de balk, in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Racisme is in Italië een 10 keer groter probleem als hier in Nederland. Vraag het maar aan Aron Winter toen hij nog voor Lazio speelde.

Inderdaad triest dat Feyenoord nu wordt beschuldigd van racisme en dat de UEFA nu opeens de correcte partij gaat lopen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:16
Bizar dat Maher vrijgesproken is van natrappen. Was toch redelijk duidelijk maar ja kennelijk mag dat tegenwoordig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
ADDG schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:01:
Bizar dat Maher vrijgesproken is van natrappen. Was toch redelijk duidelijk maar ja kennelijk mag dat tegenwoordig gewoon.
Interpreteerbaar. Trappende beweging was het, maar echt trappen was het niet. Persoonlijk vond ik het geen rood waard. Overigens vond ik het vreemd dat Makkelie rapporteerde dat hij het niet gezien had, komt op mij over alsof hij niet durfde te handelen want hij stond er met zijn neus bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
ADDG schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:01:
Ben ik het mee eens, ik snap niet waar ze mee bezig zijn daar. Was volgens mij toch echt natrappen, of het nou echt hard was of niet doet er niet toe.

Kazim werd laatst ook vrijgesproken, maar dat was ook overduidelijk een slaande/duwende beweging in het gezicht. Is volgens mij ook gewoon een paar wedstrijden brommen, want heeft niks met voetbal te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima beslissing om Maher niet achteraf alsnog te bestraffen voor zijn touch aan de billen van Veltman. Zou bepaald niet in de geest van de wedstrijd zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:28:
Prima beslissing om Maher niet achteraf alsnog te bestraffen voor zijn touch aan de billen van Veltman. Zou bepaald niet in de geest van de wedstrijd zijn geweest.
De geest van de wedstrijd is niet voor de KNVB. Wanneer de scheidsrechter iets niet beoordeeld heeft moet de KNVB minstens onderzoek instellen.

Daarna kan je vervolgen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:31:
[...]

De geest van de wedstrijd is niet voor de KNVB. Wanneer de scheidsrechter iets niet beoordeeld heeft moet de KNVB minstens onderzoek instellen.

Daarna kan je vervolgen of niet.
Kan het ook anders formuleren. Dat is de geest uit de fles halen. Kun je tig beslissingen in die wedstrijd tegen het licht gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:37:
[...]

Kan het ook anders formuleren. Dat is de geest uit de fles halen. Kun je tig beslissingen in die wedstrijd tegen het licht gaan houden.
We slaan tegenwoordig echt door met het vragen om schorsingen en ellebogen. Nog niet zo lang geleden mocht je je afzetten met je elleboog. Doe je dat nu dan vliegt de speler naar de grond en zeurt iedereen om een schorsing. Een stevige tackel moet tegenwoordig met rood worden bestraft etc etc

Laten we er geen watjes sport van maken aub. Elleboog mag van mij best en als een speler dan als een stervende zwaan neergaat mag die ook rood krijgen van mij. Tegenwoordig is elke aanraking een sterfgeval aan het worden. Naaien en naaien en naaien heet dat. Natuurlijk een echte elleboog stoot is fout maar nu doen spelers alsof ze door Mike Tyson zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Laatst online: 06-08 19:20
Een echte elleboog is rood ja, en dat was de 'elleboog' van Milik m.i. niet. Dat was een aanraking, meer niet. Wat een echte elleboog was: die van De Rossi op Kazim. Dat was dieprood.

En wat natrappen en etteren betreft vond ik PSV-Ajax sowieso een vervelende wedstrijd, bijv. die momenten die Klaassen en Wijnaldum een paar keer hadden. Klaassen die zich aanstelt en Wijnaldum die semi natrapt, wat irrirant allemaal. Ga fucking voetballen. Het geval Maher ben ik ff kwijt, maar er waren meer van dat soort hinderlijkheden op het veld. Het respect is ver te zoeken en dat begint al op het veld. En wat er buiten het veld allemaal plaatsvind is helemaal diep treurig. Idd een goed stukje van Willem Vissers daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mr_Size schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:50:
Een echte elleboog is rood ja, en dat was de 'elleboog' van Milik m.i. niet. Dat was een aanraking, meer niet. Wat een echte elleboog was: die van De Rossi op Kazim. Dat was dieprood.
Dat is klinkklare kolder. Elleboogstoot is elleboogstoot, intentie is niet te bepalen. Dan geef je scheidsrechters dus op voorhand een brevet van onvermogen mee.

Je ziet wel vaak dat scheidsrechters het proberen, maar dan gaat het ook vaak in beide richtingen mis.

Het 'aftasten' van het gezicht van je tegenstander (De Rossi, Milik) is gewoon een bewuste elleboogstoot. En hoort rood te zijn. Geen echte sprong, elleboog boven schouderniveau.

Waar elkeboogstoten misschien niet bewust gebeuren is bij (hoge) sprongen, omdat je daarbij sowieso met je armen moet zwaaien om hoger te komen, en bij het neerkomen deze mee naar beneden komen. Dat verschil is waar te nemen.

Evengoed vind ik bewust (na)trappen van een tegenstander rood waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 03-03-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Laatst online: 06-08 19:20
Ramzzz schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:14:
[...]

Dat is klinkklare kolder. Elleboogstoot is elleboogstoot, intentie is niet te bepalen. Dan geef je scheidsrechters dus op voorhand een brevet van onvermogen mee.

Je ziet wel vaak dat scheidsrechters het proberen, maar dan gaat het ook vaak in beide richtingen mis.

Het 'aftasten' van het gezicht van je tegenstander (De Rossi, Milik) is gewoon een bewuste elleboogstoot. En hoort rood te zijn. Geen echte sprong, elleboog boven schouderniveau.

Waar elkeboogstoten misschien niet bewust gebeuren is bij (hoge) sprongen, omdat je daarbij sowieso met je armen moet zwaaien om hoger te komen, en bij het neerkomen deze mee naar beneden komen. Dat verschil is waar te nemen.

Een stoot is een stoot ja, maar Milik 'stootte' (lees: zette kracht bij om zijn elleboog opzettelijk in het gezicht te planten) toch niet zijn ellebog in het gezicht van zijn tegenstander, of wel? Dat vond ik wel echt duidelijk te zien bij de elleboog van De Rossi.

En natrappen is idd altijd rood waard, geheel mee eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Size op 03-03-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bij voetbal zijn strafmaatregelen teveel onderdeel van het spel geworden, daardoor gaan spelers zich ook aanstellen en om kaarten zeuren.
Andere kant is dat een ongelukkige actie bij een doorgebroken aanvaller aan het begin van de wedstrijd meteen kan betekenen dat de wedstrijd gespeeld is omdat die verdediger dan automatisch rood krijgt.

Kaarten zouden voor opzettelijk onsportief gedrag moeten zijn. Agressief gedrag hoort niet thuis, dus opzettelijk slaan en schoppen is rood en hele lange schorsing. per ongeluk lomp inkomen is al een heel ander verhaal. Aanstellen is ook opzettelijk onsportief gedrag. Dus als een mietje gaan liggen janken omdat er een elleboog in de buurt van je gezicht is geweest is ook minimaal geel.
Opzettelijk een doorgebroken speler neerhalen zou in mijn ogen binnen het spel bestraft moeten worden. Dus niet door die speler weg te sturen, maar door een doelpunt toe te kennen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat is klinkklare kolder. Elleboogstoot is elleboogstoot, intentie is niet te bepalen. Dan geef je
<knip> de toon moet toch echt anders.... en zo lekker stellig als of alle andere meningen onzin zijn. De sprong van Milik is er één uit duizenden, die elke wedstrijd teintallen keren op die manier wordt uitgevoerd. Er is slechts één verschil, de tegenstander sprong niet mee, waardoor de elleboog in diens gezicht kwam. Normaal, met een mee springende tegenstander was er alleen sprake van breed maken, wat elke kopper doet. Zet de sprong van de scorende Luuk de Jong er maar eens naast, ze zijn identiek, alleen sprong de tegenstander wel gewoon mee. Maar goed, velen, waaronder de tuchtcommisie van de KNVB, zullen het wel mis hebben. De volgende keer bellen mr. Ramzzz ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 03-03-2015 18:03 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
[...]

Wow die van Milik bewust? Heb jij de beelden wel gezien?

Hij maakt zich breed en springt, tegenstander springt niet. Niet gek dat de elleboog dan in de buurt van het gezicht komt. Het is natuurlijk een overtreding, maar om het nou bewust te noemen gaat toch echt ver.

Edit: Oh Han is blijkbaar eerder tot dezelfde conclusie gekomen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mr_Size schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:25:
[...]

Een stoot is een stoot ja, maar Milik 'stootte' (lees: zette kracht bij om zijn elleboog opzettelijk in het gezicht te planten) toch niet zijn ellebog in het gezicht van zijn tegenstander, of wel? Dat vond ik wel echt duidelijk te zien bij de elleboog van De Rossi.

Prima, hij liep naar achteren en sprong met zijn hele gewicht en elleboog op ooghoogte naar achteren... effect is exact hetzelfde.

Je zag echter wel dat Bruma hem een beetje eerder zag aankomen dan Kazim, en een schrikreactie gaf en zijn hoofd wegtrok.

Dat is echt het enige verschil.

Wat deed die elleboog daar anders? De Rossi maakte zich ook knap 'breed'.
HamburgerHenk schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:32:
[...]

Wow die van Milik bewust? Heb jij de beelden wel gezien?
Jazeker.
Hij maakt zich breed en springt, tegenstander springt niet. Niet gek dat de elleboog dan in de buurt van het gezicht komt. Het is natuurlijk een overtreding, maar om het nou bewust te noemen gaat toch echt ver.
En een elleboog in het gezicht van de tegenstander is... inderdaad: een elleboog in het gezicht van de tegenstander.
Edit: Oh Han is blijkbaar eerder tot dezelfde conclusie gekomen :o
Tja. Tenzij de elleboog van Milik van Poolse marshmellow is, is een elleboogstoot precies even pijnlijk. En strafbaar.

Het was een volkomen bewuste elleboog. Zie hier:
[YouTube: http://youtu.be/dzMkA3fvojY]

Je ziet 'm zelfs nog speciaal [00:29] zijn elleboog optrekken. En achteruitlopen naar waar je de tegenstander weet, en hem vol in het gezicht raken met je elleboog, is niet rechmatig, zelfs niet in het voetbal.

En ik heb al spijt dat ik naar het filmje heb gelinkt, als je de comments daarbij leest ... da's echt weer van het allerhoogste niveau ... :|

[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 03-03-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Mr_Size schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:25:
[...]

Maar Milik stond er al. De verdediger kwam aan lopen.

Je kan ook oordelen ( net als bv bij hockey) is dat de eerste het recht heeft on een bal aan te nemen en daarmee altijd de overtreding mee krijgt.

dat was onzin, maar mijn punt blijf hetzelfde. De lopende partij is fout.

Deze acties gaan altijd mis, daarnaast is de vraag als een kleine speler is of je dan ook schuldig bent of alleen wanneer je een gezicht raakt?

[ Voor 15% gewijzigd door Kevinp op 03-03-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:30:
per ongeluk lomp inkomen is al een heel ander verhaal.
Laten we niet vergeten dat het pro's zijn. Mensen die voor hun beroep voetballen. Dan is per ongeluk lomp inkomen toch wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:46

PauseBreak

derp!

PolarBear schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:15:
[...]

Laten we niet vergeten dat het pro's zijn. Mensen die voor hun beroep voetballen. Dan is per ongeluk lomp inkomen toch wel raar.
Het is ook raar dat deze professionals niet allemaal tweebenig zijn, maar het komt schijnbaar toch voor ...

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:27
JST94 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 06:13:
[...]

Krijgen mogelijk zelfs 3 punten mindering las ik. Omdat ze hun financiele zaken nog steeds iet op orde hebben.
FC Twente verliest drie punten door straf KNVB
De KNVB heeft in de competitie drie punten van FC Twente afgetrokken omdat de club de zaken financieel nog steeds niet op orde heeft. Dat liet de club vandaag weten. Verder trekt de club de beloftenploeg vanaf volgend seizoen uit de eerste divisie.
Triest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hoezo triest,

Twente heeft willens en wetens een aantal waarschuwingen en mogelijkheden tot verbetering aan de laars gelapt. Kijk bijvoorbeeld naar het kopen van Ziyech terwijl hier geen financiën voor waren.

Daarnaast hebben ze keer op keer waarschuwingen gehad dat ze een plan op moeten stellen waaruit blijkt dat de club weer gezond kan worden. Ook dit besluiten ze niet/te laat op te pakken. In mijn ogen dus volledig terecht dat het gebeurd.

Het blijft natuurlijk wel zonde dat zoiets kan en moet gebeuren, maar hopelijk hebben ze nu de laatste waarschuwing gehad en snappen ze wat er te doen staat zodat ze niet richting het einde van het seizoen nogmaals 3 punten in mindering krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 22:57
De beste actie die Sekou Cissé gemaakt heeft voor Feyenoord? ;)
Cissé belt Gervinho om banaan: "Moest weten hoe het zit"

3 maart 2015 – AS Roma-aanvaller Gervinho dacht naar verluidt - er kwam een opblaasbanaan bij hem in de buurt terecht - dat hij in de Europa League-wedstrijd van vorige week donderdag tegen Feyenoord slachtoffer was van racisme. Maar Sekou Cissé, landgenoot van de Ivoriaan en oud-speler van de Rotterdamse club, heeft Gervinho opgebeld en laten weten hoe het zit.

"Ik ken die plastic bananen nog van mijn eigen tijd bij Feyenoord en weet dat die niks te maken hebben met racisme", zegt Cissé, tegenwoordig actief bij Racing Genk, tegen Voetbal International. "Daarvan heb ik ook nooit iets gemerkt in De Kuip. Ik vond dat Gervinho moest weten hoe het zit en heb hem gebeld."

Gervinho was volgens buitenlandse media witheet en zou hopen op een straf voor Feyenoord. "Maar Gervinho zei dat hij niks wist van die uitspraken in de pers", aldus Cissé. "Hij heeft helemaal niet gereageerd op wat er is gebeurd. Hij was vorige week niet blij, zei hij tegen mij, maar dat kwam omdat hij ook niet precies wist wat er aan de hand was. Ik heb hem uitgelegd dat de Feyenoord-supporters fanatiek zijn, maar niet racistisch. Dat die banaan niks met racisme te maken heeft. Nu is het voor hem ook goed. Ik hoop dat ze bij de UEFA ook begrijpen dat ze deze situatie verkeerd hebben beoordeeld."

http://www.fcupdate.nl/vo...-moest-weten-hoe-het-zit/
Blijkt dus ook dat die eerdere uitspraken niet van Gervinho zijn maar duimzuigwerk van één of andere journalist.

Ik vraag me toch af waar de UEFA mee gaat komen en of ze dit mee gaan nemen. Ik acht de kans ook heel groot dat ze, zoals eerder al gezegd, weer eens een voorbeeld willen maken in hun campagne tegen racisme en daarvoor dus, onterecht, Feyenoord willen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:37:
De beste actie die Sekou Cissé gemaakt heeft voor Feyenoord? ;)

[...]

Blijkt dus ook dat die eerdere uitspraken niet van Gervinho zijn maar duimzuigwerk van één of andere Italiaanse? journalist.

Ik vraag me toch af waar de UEFA mee gaat komen en of ze dit mee gaan nemen. Ik acht de kans ook heel groot dat ze, zoals eerder al gezegd, weer eens een voorbeeld willen maken in hun campagne tegen racisme en daarvoor dus, onterecht, Feyenoord willen gaan gebruiken.
Goede actie - als dit dan waar is.

Wat en wie moet je vandaag de dag nog geloven?

Van het positieve uitgaand: gave actie.

En slechte beurt van UEFA - als die er echt mee bezig zijn. Die denken gewoon "waar rook is, is vuur" en willen Feyenoord gewoon een (onterechte) douw geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ramzzz schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:45:
Wat en wie moet je vandaag de dag nog geloven?
'De media' sowieso niet, maar dat is niets nieuws toch? Kijk maar naar de berichtgeving over internationale kwesties, doet tegenwoordig niet veel onder voor de propaganda waar bijvoorbeeld de heer Stalin van beticht werd.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Rubman schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:03:
Twente heeft willens en wetens een aantal waarschuwingen en mogelijkheden tot verbetering aan de laars gelapt. Kijk bijvoorbeeld naar het kopen van Ziyech terwijl hier geen financiën voor waren.
Sterker nog, ze hebben toen gewoon willens en wetens een boete geaccepteerd omdat ze in cat 3 zaten en helemaal geen aankopen mochten doen zonder toestemming, en die toestemming onhaalbaar was. Waar Feyenoord in hun zwarte periode zich uitstekend aan de eisen van de KNVB hield, stak Twente zn middelvinger op. Ondanks dat Twente altijd uitstekende lijnen met de KNVB onderhield zal die ook geen oogje meer toeknijpen door die transfer.

Ben benieuwd of er nog leuke spelers voor een prikje op te pikken zijn als ze echt gaan bezuinigen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ph4ge schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:28:
[...]

Sterker nog, ze hebben toen gewoon willens en wetens een boete geaccepteerd omdat ze in cat 3 zaten en helemaal geen aankopen mochten doen zonder toestemming, en die toestemming onhaalbaar was. Waar Feyenoord in hun zwarte periode zich uitstekend aan de eisen van de KNVB hield, stak Twente zn middelvinger op. Ondanks dat Twente altijd uitstekende lijnen met de KNVB onderhield zal die ook geen oogje meer toeknijpen door die transfer.

Ben benieuwd of er nog leuke spelers voor een prikje op te pikken zijn als ze echt gaan bezuinigen.
Nu kan Feyenoord natuurlijk wel Twente (en indirect die kwal van een Munsterman) terugpakken op eerdere uitspraken.
Munsterman heeft een aantal jaar geleden gezegd bij de transfer van Fer dat Feyenoord elk bod moest accepteren, want ja ze hadden nu eenmaal geld nodig en konden niet zomaar hogere bedragen vragen.

Ik zeg bied 2,5 miljoen voor Castaignos en hang daarnaast hetzelfde verhaal op, tsja Twente heeft nu eenmaal geld nodig en kan elk bod gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Rubman schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Nu kan Feyenoord natuurlijk wel Twente (en indirect die kwal van een Munsterman) terugpakken op eerdere uitspraken.
Munsterman heeft een aantal jaar geleden gezegd bij de transfer van Fer dat Feyenoord elk bod moest accepteren, want ja ze hadden nu eenmaal geld nodig en konden niet zomaar hogere bedragen vragen.

Ik zeg bied 2,5 miljoen voor Castaignos en hang daarnaast hetzelfde verhaal op, tsja Twente heeft nu eenmaal geld nodig en kan elk bod gebruiken.
Zelfs gratis wil Feyenoord Castaignos niet terug denk ik.. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
JanW schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:37:
En gezien de recente plunderingen en complete verwoesting van Rome, als we Italie moeten geloven :') , zullen ze dat ook wel meenemen zonder het te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:51:
[...]

'De media' sowieso niet, maar dat is niets nieuws toch? Kijk maar naar de berichtgeving over internationale kwesties, doet tegenwoordig niet veel onder voor de propaganda waar bijvoorbeeld de heer Stalin van beticht werd.
Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalflitsen.nl/upload/55cc51f8fe18d1c3b045f3b78f2c1d93.jpg :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Quad schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:37:
[...]

Ach dan is er nog wel een andere interessante speler die we voor een prikkie op kunnen pikken.
iets met boontje komt om zijn loontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
Eghan, Castaignos en Ebecilio zijn gedeeltelijk van de Doyen Sport groep. Dus denk niet dat deze voor een prikkie weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
kimiferrari schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:48:
Eghan, Castaignos en Ebecilio zijn gedeeltelijk van de Doyen Sport groep. Dus denk niet dat deze voor een prikkie weg gaan.
Geldt dat nog voor meer spelers of zijn dat de enige 3? Want verder heb je gelijk, die kan je niet voor een schijntje ophalen. Corona, Tapia, Ziych, dat centrale duo en wat talenten wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Quad schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:37:
[...]

Guidetti + Kuyt lijkt me wel voldoende bezetting in de spits. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

dutchgio schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:50:
[...]

Guidetti + Kuyt lijkt me wel voldoende bezetting in de spits. ;)
Tuurlijk, maar ik vestig mijn hoop nog niet op Guidetti gezien de historie van Van Geel met betrekking tot deze jongen. Hij zou echt gestoord zijn als hij hem niet binnen haalt, het enige punt van discussie kan loonkosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zou hem al hebben gesproken, speciaal daarvoor hem opgezocht bij Celtic, is in de zomer transvervrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:51
Als Guidetti bij Celtic al niet altijd speelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
Joster schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:46:
[...]

Geldt dat nog voor meer spelers of zijn dat de enige 3? Want verder heb je gelijk, die kan je niet voor een schijntje ophalen. Corona, Tapia, Ziych, dat centrale duo en wat talenten wellicht wel.
Dat zijn de enige 3 van Twente ja. Op de site van Doyen staat nog welke spelers ze nog meer in hebben geïnvesteerd:

http://www.doyensports.com/en/players2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 22:18
Joster schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:46:
[...]

Dan heb je nog Guiterrez (als die hersteld is), Mokotjo, Bjelland (van een centraal duo is niet echt sprake, Bengtsson is transfervrij deze zomer - Lachman zou ik geld bij toe vragen) - als je de selectie ziet is het echt bizar dat het zo bedroevend gaat qua resultaten. De beker winnen is het enige wat het seizoen nog wat draaglijk zou kunnen maken. Dan heb je volgend jaar in elk geval Europees, dat maakt het voor spelers nog enigszins interessant om te blijven.
Twente hoopt er qua transfers trouwens te zijn door Castaignos en Bjelland te verkopen van de zomer. En wellicht 1 of 2 spelers "als er een goed bod komt". Ik hoop grondig dat Tapia, Zyech en Corona behouden kunnen blijven. Het wordt in elk geval Munsterman uitzwaaien, uithuilen en opnieuw beginnen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermoed dat de soep ten aanzien van de financiering bij Twente niet zo heet gegeten zal worden als hij is opgediend. Geen enkele financier stopt geld in een stadion zonder dat er keiharde garanties zijn gemaakt over de betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Het geschil met de KNVB gaat om hoe het stadion in de boeken staat. KNVB wil harder afschrijven dan FC Twente. De accountant keurt de rekenwijze van Twente wel goed, daar zullen die financiers wel in meegaan denk ik dan.
Aan de andere kant zit men midden in een bestuurswissel. Dat schept wel een belang om de ellende op dit moment te overdrijven. Als het dan over een jaar "veel beter" gaat straalt dat mooi af op het nieuwe bestuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-MOB schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:27:
Het geschil met de KNVB gaat om hoe het stadion in de boeken staat. KNVB wil harder afschrijven dan FC Twente. De accountant keurt de rekenwijze van Twente wel goed, daar zullen die financiers wel in meegaan denk ik dan.
Aan de andere kant zit men midden in een bestuurswissel. Dat schept wel een belang om de ellende op dit moment te overdrijven. Als het dan over een jaar "veel beter" gaat straalt dat mooi af op het nieuwe bestuur.
Zo zou het inderdaad wel eens kunnen liggen.

Niet echt veel aan de hand dus. Al lees ik her en der wel berichten dat Twente aanzienlijke salarissen is overeengekomen met spelers die nu onder druk komen te staan vanwege die opstelling van de KNVB. Worden hun vrouwen- en beloftenteams geslachtofferd. Klinkt hard maar is wel concentreren op je kernactiviteit. Maar goed voor Twente dat die overname van het Fanny Blankers-Koen Stadion niet door is gegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:50:
[...]

Zo zou het inderdaad wel eens kunnen liggen.

Niet echt veel aan de hand dus. Al lees ik her en der wel berichten dat Twente aanzienlijke salarissen is overeengekomen met spelers die nu onder druk komen te staan vanwege die opstelling van de KNVB. Worden hun vrouwen- en beloftenteams geslachtofferd. Klinkt hard maar is wel concentreren op je kernactiviteit. Maar goed voor Twente dat die overname van het Fanny Blankers-Koen Stadion niet door is gegaan. ;)
Dat met die salarissen loopt al langer. Twente heeft diverse spelers rondlopen welke een salaris vangen welke gewoon niet thuishoort in het budget dat ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Twente haakt aan bij Europese Top: >:)
FC Twente is trots dat het aansluiting heeft gevonden bij de Europese top. Dankzij de grote schuldenlast hoort de club nu bij een select gezelschap van clubs als Barcelona, Real Madrid en Manchester United.

“Een prestatie van formaat”, jubelt vicevoorzitter Aldo van der Laan. Hij is inmiddels gefeliciteerd door diverse bestuurders, onder wie de president van Barcelona: “De heer Bartomeu heeft mij gebeld om ons te complimenteren met ons financiële wanbeleid. Hij kijkt uit naar meer gezonde concurrentie in ongezond beleid.” Van der Laan heeft warme woorden over voor oud-voorzitter Joop Munsterman: “Wij hebben dit succes vooral aan hem te danken. Jammer dat hij op zijn hoogtepunt is gestopt.”

Tot op heden wisten Nederlandse clubs nooit door te dringen tot de absolute top van het schuldenbal. Het laatste succesje staat op naam van SC Veendam, dat in 2013 een mooie schuld van 675.000 euro bereikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:50:
[...]
Met die salarissen hebben ze wel een paar keer "pech" gehad. Dan gingen men ervan uit dat een speler zou vertrekken en werd een (eveneens dure) vervanger gehaald. Maar de vertrekkende speler vetrok dan niet. Dat speelt nu met Bengtsson/Martina, maar speelde ook rond Douglas/Bjelland en Tadic/Chadli. Maar je zou daar als club ook van kunnen leren... Moet je wel de kritiek van je supporters weerstaan. Kijk maar bij Feyenoord wat men vindt als je pas gaat winkelen als je zeker weet wie er vertrekken.

In de periode rond het kampioensjaar ging het wel goed met dat selectiebeleid. Toen had Twente de naam dat er altijd een vervanger klaar stond bij het vertrek van een bepalende speler. Blijkbaar meer geluk dan wijsheid geweest ;)

De vrouwenafdeling schijnt vooral een hobby van Munsterman geweest te zijn. Daar zal ook wel wat persoonlijke afrekening bij in zitten. Wel jammer voor de dames zelf. En voor de prijzenkast van Twente - want de dames wonnen nog wel eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
T-MOB schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:56:
[...]

Met die salarissen hebben ze wel een paar keer "pech" gehad. Dan gingen men ervan uit dat een speler zou vertrekken en werd een (eveneens dure) vervanger gehaald. Maar de vertrekkende speler vetrok dan niet. Dat speelt nu met Bengtsson/Martina, maar speelde ook rond Douglas/Bjelland en Tadic/Chadli. Maar je zou daar als club ook van kunnen leren...
Precies, als je geen geld hebt moet je niet kopen.

Een paar jaar geleden waren ze een van de weinige clubs in de gezondste categorie. Ook dat heeft Munsterman gedaan.

Maar ik denk dat clubs eens moeten inzien dat je in Nederland niet ineens structureel met de top kan mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Laatst online: 19:16
Ook Ajax is de klos voor wat fijne boetes van de UEFA. Het is allemaal wel lekker makkelijk verdient zo voor de UEFA er is altijd wel wat op te merken tijdens een wedstrijd wat niet vlekkeloos loopt.

http://www.ajax.nl/Ajax-N...Aonderzoek-Ajax-Legia.htm
Naar aanleiding van de UEFA Europa League-wedstrijd Ajax- Legia Warschau (1-0) heeft de UEFA aan Ajax laten weten dat er een onderzoek loopt naar de geblokkeerde trappen op de eerste ring van de Zuidtribune. Ajax heeft eind vorig jaar voor geblokkeerde trappen in het bezoekersvak tijdens Ajax- APOEL Nicosia ook al een sanctie opgelegd gekregen. Andere Nederlandse clubs zijn recentelijk eveneens beboet voor het feit dat de vluchtwegen niet vrij waren.
Trappen en vakopgangen zijn van groot belang voor ontruiming van het stadion in geval van nood. Daarnaast dienen de trappen toegankelijk te zijn voor hulpverleners en wekken geblokkeerde trappen irritatie op bij supporters die het vak willen betreden of verlaten. Ajax blijft dan ook een dringend beroep doen op supporters om de trappen vrij te houden.

Naast het onderzoek naar de geblokkeerde trappen wordt door de UEFA ook gekeken naar een incident waarbij een voorwerp op het veld werd gegooid vanuit vak 124. Dit gebeurde kort na het doelpunt dat Ajax scoorde. Ook hiervoor verwacht de club een geldboete. Momenteel wordt onderzoek gedaan om de dader te traceren, op wie de eventuele boete zal worden verhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Kevinp schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:16:
[...]

Precies, als je geen geld hebt moet je niet kopen.

Een paar jaar geleden waren ze een van de weinige clubs in de gezondste categorie. Ook dat heeft Munsterman gedaan.

Maar ik denk dat clubs eens moeten inzien dat je in Nederland niet ineens structureel met de top kan mee doen.
Inderdaad, Twente is niet de eerste club die deze fout maakt. Je zou denken dat ze van elkaar zouden leren.

Een club doet het 1 of 2 jaar leuk (omdat ze een goede groep hebben) en dan willen ze plots structureel bij de top horen en gaan dan te dure spelers halen die het niet laten zien en proberen hun huidige toppers met hoge salarissen te behouden.

Er worden financiele risicos gemaakt die men alleen kan dekken bij sportief succes. Het succes blijft uit en dan zit met direct met een absurd tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

De vrouwenafdeling schijnt vooral een hobby van Munsterman geweest te zijn. Daar zal ook wel wat persoonlijke afrekening bij in zitten. Wel jammer voor de dames zelf. En voor de prijzenkast van Twente - want de dames wonnen nog wel eens wat.
Dames lijken gewoon te blijven. Alleen Jong Twente verdwijnt uit de Jupiler League.
IMHO slimme zet. Dames voetbal groeit hard en de markt qua mannen is aardig verzadigt dus moet je andere bronnen aanboren.

Kleine jongetjes dromen er van om bij Ajax, Twente, Feyenoord, PSV of welke prof club dan ook te kunnen spelen. Meisjes moeten dat ook hebben als ze van voetbal houden.

Je droomt er niet van om bij de dames van Ajax te voetballen maar ondertussen fan zijn van de heren van Twente. Dan ben je helemaal voor Ajax.

Het zal nog wel paar jaar duren maar als de Eredivisie vrouwen blijft bestaan zie ik de huidige clubs wel de vruchten er van plukken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
[...]

Met die salarissen hebben ze wel een paar keer "pech" gehad. Dan gingen men ervan uit dat een speler zou vertrekken en werd een (eveneens dure) vervanger gehaald. Maar de vertrekkende speler vetrok dan niet. Dat speelt nu met Bengtsson/Martina, maar speelde ook rond Douglas/Bjelland en Tadic/Chadli.
Dat is geen pech maar het bewust nemen van een risico, keuze tussen risico op dubbel salaris of een speler mislopen. Ajax heeft het voor de vervanging van Blind andersom aangepakt en dan eindig je met Zimling ipv Mokotjo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Sempy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:52:
[...]

Dat is geen pech maar het bewust nemen van een risico, keuze tussen risico op dubbel salaris of een speler mislopen. Ajax heeft het voor de vervanging van Blind andersom aangepakt en dan eindig je met Zimling ipv Mokotjo.
Alleen Ajax heeft 100 miljoen op de rekening staan. En kan dus mogelijk wel zo'n risico lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Kevinp schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:49:
[...]

Alleen Ajax heeft 100 miljoen op de rekening staan. En kan dus mogelijk wel zo'n risico lopen.
Precies, Ajax heeft geld op de bank om fouten op te vangen. Daarnaast liggen de inkomsten bij Ajax flink hoger waardoor het minder zwaar valt wanneer een speler 8 ton vangt terwijl deze dit niet waard is.
En toch kiest Ajax er dan voor om deze risicos niet te nemen. Iets dat ik zelf wel goed vind.

Ander nieuws:

Fontein vertrekt per direct bij ADO.

Bron:
http://www.nusport.nl/voe...s-directeur-ado-haag.html

"Het klopt dat ik me opeens totaal niet meer met het technische gedeelte binnen de club mocht bemoeien. Er leek opeens sprake te zijn van een plan B. Ik moest als loopjongen worden ingezet, met allerlei ridicule bepalingen."

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 04-03-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ADDG schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:33:
Ook Ajax is de klos voor wat fijne boetes van de UEFA. Het is allemaal wel lekker makkelijk verdient zo voor de UEFA er is altijd wel wat op te merken tijdens een wedstrijd wat niet vlekkeloos loopt.

http://www.ajax.nl/Ajax-N...Aonderzoek-Ajax-Legia.htm

[...]
Bij PSV precies zo, hebben ook al boetes gehad in 2013 en 2014. Trappen moeten beschikbaar blijven, op alle vakken. Ik heb niet het idee dat de Uefa heel consequent bezig is, want ik zie in andere stadions in Europa (ergere) dingen gebeuren die volgens mij niet bestraft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Joster schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:58:
[...]

Bij PSV precies zo, hebben ook al boetes gehad in 2013 en 2014. Trappen moeten beschikbaar blijven, op alle vakken. Ik heb niet het idee dat de Uefa heel consequent bezig is, want ik zie in andere stadions in Europa (ergere) dingen gebeuren die volgens mij niet bestraft worden.
Tja dergelijke kleine boetes komen niet in het nieuws. De kans dat jij of ik dat horen is erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:49:
[...]

Lijkt veel maar ook Ajax schrijft volgens mij eerst dit seizoen zwarte cijfers zonder transferopbrengsten of opbrengsten uit deelname aan een Europees toernooi. Op die twee inkomstenbronnen kun je geen begroting maken. Ondertussen is het personeelsbestand bij Ajax de afgelopen seizoenen aanzienlijk groter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:15:
[...]

Lijkt veel maar ook Ajax schrijft volgens mij eerst dit seizoen zwarte cijfers zonder transferopbrengsten of opbrengsten uit deelname aan een Europees toernooi. Op die twee inkomstenbronnen kun je geen begroting maken. Ondertussen is het personeelsbestand bij Ajax de afgelopen seizoenen aanzienlijk groter geworden.
Wanneer je structureel spelers verkoopt moet je daar rekening mee kunnen houden.

Ajax begroot zo ver ik weet al jaren EL, iets wat ook terecht is want de kans dat ze dat mis lopen is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:19:
[...]

Wanneer je structureel spelers verkoopt moet je daar rekening mee kunnen houden.

Ajax begroot zo ver ik weet al jaren EL, iets wat ook terecht is want de kans dat ze dat mis lopen is niet zo groot.
Lijkt mij dat je daar echt niet op kan begroten en dat Ajax dat ook niet meer doet. Hoef je alleen maar voor naar PSV te kijken en die verkoop van de grond onder het stadion aan de gemeente. PSV had een te grote broek aan na jarenlang tig inkomsten te hebben ontvangen uit de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:15:
[...]

De cijfers van dit jaar zouden diep en diep rood zijn zonder CL/EL gelden & transferopbrengsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Napo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:27:
[...]

De cijfers van dit jaar zouden diep en diep rood zijn zonder CL/EL gelden & transferopbrengsten
Dat mag toch ook.

Al jaren blijkt dat spelers die het bij Ajax, PSV of Feyenoord goed doen en vertrekken het beter doen in het buitenland.

NL elftal:

Robben: PSV
van Persie: Feyenoord
Sneijder: Ajax
Huntelaar: Ajax
Blind: Ajax(nog wat vroeg om echt te zeggen maar toch)
vd Vaart: Ajax
Depay: PSV
Cillessen: Ajax
Krul: ??
De Jong: Ajax
Martins indi: Feyenoord?
Vlaar: Feyenoord
Afellay: PSV
S de Jong: Ajax
de Vrij: Feyenoord
Strootman: PSV
Lens: PSV
Janmaat: Feyenoord
Elia: Twente?
Heitinga: Ajax
Fer: Feyenoord
de Guzman: Twente?
vd Wiel: Ajax
Clasie: Feyenoord:
Veltman: Ajax
Vermeer: Ajax/Feyenoord
Bruma: PSV
Vorm: Utrecht

en dat waren de eerste 2 pagina's die google aangeeft bij NL elftal opstelling.

Zoals je kan zien zijn de meeste gewoon de top 3. Dat kan toch geen toeval zijn, zeker niet in de jaren wanneer ook AZ en Twente kampioen zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Napo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:27:
Van wie? Bron?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Wie quote ik en over welke club ging de desbetreffende post?
Inderdaad, het was de club uit Amsterdam, nee niet AFC maar AFC Ajax.

Wellicht kan je eens in de jaarcijfers van die club gaan kijken naar de inkomsten en het netto resultaat. Dan zal je zien dat ze zonder die twee inkomstenbronnen niet genoeg inkomsten genereren om zonder deze posten zwarte cijfers te schrijven. Geen schande en niet per definitie verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30480583/ajax1.PNG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30480583/ajax2.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Erg boeiend allemaal, maar Ajax schat dat ze europees spelen en hebben daar hun huishouding op ingericht en dan zelfs hebben ze nog een hele flinker buffer zien op te bouwen. Het boeit dus helemaal geen flikker dat Ajax verlies zou draaien zonder Europees voetbal. Zelfs een aantal jaar zonder zou gewoon mogelijk moeten zijn. Natuurlijk moet de huishouding daar ook weer op aangepast worden, maar het ziet er echt totaal niet naar uit dat Ajax de komende jaren geen Europees voetbal zal gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
HamburgerHenk schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:39:
Erg boeiend allemaal, maar Ajax schat dat ze europees spelen en hebben daar hun huishouding op ingericht en dan zelfs hebben ze nog een hele flinker buffer zien op te bouwen. Het boeit dus helemaal geen flikker dat Ajax verlies zou draaien zonder Europees voetbal. Zelfs een aantal jaar zonder zou gewoon mogelijk moeten zijn. Natuurlijk moet de huishouding daar ook weer op aangepast worden, maar het ziet er echt totaal niet naar uit dat Ajax de komende jaren geen Europees voetbal zal gaan spelen.
Maar dat is natuurlijk een totaal ander beeld dan zwarte cijfers schrijven zonder verkopen & CL/EL gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ajax zou altijd nog met het enorme EV schulden kunnen aflossen waardoor de lasten drastisch afnemen en ze daardoor alsnog zwarte cijfers schrijven lijkt me. Tenzij die 117mln voor wat anders wordt gereserveerd, waar het sterk op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
Napo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:28:
[...]

Wie quote ik en over welke club ging de desbetreffende post?
Inderdaad, het was de club uit Amsterdam, nee niet AFC maar AFC Ajax.

Wellicht kan je eens in de jaarcijfers van die club gaan kijken naar de inkomsten en het netto resultaat. Dan zal je zien dat ze zonder die twee inkomstenbronnen niet genoeg inkomsten genereren om zonder deze posten zwarte cijfers te schrijven. Geen schande en niet per definitie verkeerd.

[afbeelding]
[afbeelding]
Je moet uiteraard niet alleen de extra inkomsten weglaten, maar ook de bijbehorende kosten. In plaats van wedstrijdpremies kunnen spelers een kampioensbonus verdienen die oploopt tot 3ton per speler, dat zijn miljoenen in de salariskosten die je niet hebt als je geen CL speelt. Verder zijn er clausules in aankoopcontracten dat de oude club een x bedrag krijgt als Ajax kampioen wordt of CL haalt. Tot slot gaat een groot deel van de recettes van Europese wedstrijden op aan extra stadionhuur etc.

Per saldo moet je dan aardig richting zwarte cijfers moeten komen, daarnaast is het beleid van Ajax gericht op opleiden. Dus mag je rekening houden met een stukje transferinkomsten, ook omdat er eigenlijk ieder jaar een positief resultaat op de transferbalans staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Sempy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:15:
[...]

Je moet uiteraard niet alleen de extra inkomsten weglaten, maar ook de bijbehorende kosten. In plaats van wedstrijdpremies kunnen spelers een kampioensbonus verdienen die oploopt tot 3ton per speler, dat zijn miljoenen in de salariskosten die je niet hebt als je geen CL speelt. Verder zijn er clausules in aankoopcontracten dat de oude club een x bedrag krijgt als Ajax kampioen wordt of CL haalt. Tot slot gaat een groot deel van de recettes van Europese wedstrijden op aan extra stadionhuur etc.

Per saldo moet je dan aardig richting zwarte cijfers moeten komen, daarnaast is het beleid van Ajax gericht op opleiden. Dus mag je rekening houden met een stukje transferinkomsten, ook omdat er eigenlijk ieder jaar een positief resultaat op de transferbalans staat.
Precies dit. Mensen vergeten nogal vlug dat Ajax prestatie contracten heeft.
Waardoor ze bij een kampioenschap flink wat geld kwijt zijn aan bonussen wat ze weer compenseren door het behalen van de CL.
Wanneer ze geen kampioen worden dan hoeven ze ook geen bonus te betalen.

Paar jaar geleden werden ze onverwacht kampioen en hadden ze niet genoeg geld om te bonussen uit te betalen. Dus moesten ze dit geld lenen bij de bank.

Dus als ze geen kampioen worden zullen de cijfers niet diep en diep rood zijn.
Klein verlies of een kleine winst.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 04-03-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Deadsy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:20:
[...]

Precies dit. Mensen vergeten nogal vlug dat Ajax prestatie contracten heeft.
Waardoor ze bij een kampioenschap flink wat geld kwijt zijn aan bonussen wat ze weer compenseren door het behalen van de CL.
Wanneer ze geen kampioen worden dan hoeven ze ook geen bonus te betalen.

Paar jaar geleden werden ze onverwacht kampioen en hadden ze niet genoeg geld om te bonussen uit te betalen. Dus moesten ze dit geld lenen bij de bank.

Dus als ze geen kampioen worden zullen de cijfers niet diep en diep rood zijn.
Klein verlies of een kleine winst.
Leuke van dit feitje was dat ze meer rente kregen door lopende schulden niet te innen maar daarvoor bij de bank te lenen voor minder rente :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
HamburgerHenk schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:04:
[...]

Leuke van dit feitje was dat ze meer rente kregen door lopende schulden niet te innen maar daarvoor bij de bank te lenen voor minder rente :P
Yup, iets wat toen veel mensen niet wilden begrijpen.

Deze zomer zal het wel uitverkoop worden bij Twente. Ik vraag me dan af wat er over gaat blijven en hoe goed die groep het volgend seizoen zal doen.
Pagina: 1 ... 14 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015