vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Laat me ff niet lachen joh, dan had el gazi ook rood moeten hebben in die actie door een lichte elleboog...Han schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:27:
[...]
Nee hoor, handjes moet je thuis houden. Het was een overtreding. Een lichte, maar wel een overtreding.
Vergeet de penalty niet, die Ajax had moeten krijgen.
Tomorrow is not today!
Bogarde als trainer halen ;-)gambieter schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:25:
Die speler in de muur (Locadia?) mag een training gaan doen waar hij alleen maar ballen op zijn gezicht gericht krijgt. In de muur gaan staan en dan bang wegkijken...
Ja maar!
Jullie de titel, wij nu 3 punten en plek 2
Haphaphap.
[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 01-03-2015 18:30 ]
Ik vind het prima hoorVos schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:29:
[...]
Ja maar!![]()
Jullie de titel, wij nu 3 punten en plek 2.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Sorry maar die laatste zin is bullshit.Michielgb schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:31:
Nou, PSV is echt 3 keer beter dan Ajax. Ik zap een half uurtje geleden in, ik heb geen enkele degelijke aanval van Ajax gezien. Letterlijk geen. Zoals zo vaak zit het Ajax érg mee.
1-3, niet verdiend maar wel lekker
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 01-03-2015 18:32 ]
U zei?Michielgb schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:31:
Nou, PSV is echt 3 keer beter dan Ajax. Ik zap een half uurtje geleden in, ik heb geen enkele degelijke aanval van Ajax gezien. Letterlijk geen. Zoals zo vaak zit het Ajax érg mee.
Zure wedstrijd zo voor PSV. Maargoed, uiteindelijk zal het weinig verschil maken, aan het eind.
[ Voor 65% gewijzigd door gambieter op 01-03-2015 18:35 ]
XXXVI
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik zei geen enkele degelijke aanval. Ook dit was geen degelijke aanval.
Maar oké, wedstrijd is gespeeld en plek 2 is veilig hoop ik.
7 punten.. Ik vind het knap
Winnen op z'n PSV's.... ook wel een keer lekker
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Maar that is football
Tomorrow is not today!
Een keer frustratie van je afschrijven als een ajacied, ook wel een keer lekker
Natte krant (363218) (V.242)
YuriV schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:35:
Zolang PSV die Zoet op goal zet zal je weinig frustratie voelen hier
Menig Toto zal een andere voorspelling hebben gedaan...
dutchgio schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:36:
Zo, wie had dat gedacht?
Menig Toto zal een andere voorspelling hebben gedaan...

Huh? Dat doet de gemiddelde Ajacied bijna iedere wedstrijdYuriV schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:35:
[...]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Mooie gelegenheid om de aankoop uit het hoge Groningen eens aan het werk te zetten... #Zivkovic ofzo?Outerspace schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:40:
Hop hop, nog maar 11 punten achterstand. Hopelijk is de blessure van Milik niet zo ernstig, zo goed is Ajax niet bezet met spitsen.
Verwijderd
De tweede helft was PSV voetballend beter. Logisch dat de Boer Schöne bracht. Het middenveld van Ajax werd overlopen. Goed doelpunt van PSV op die voorzet van Willems. Wat Depay bij voortduring na liet vanaf die linkerkant. Want mijnheer dacht dat hij alleen aan het voetballen was. Wat een egoïst zeg.
Pluim voor de scheidsrechter die lekker veel door liet gaan. Kwam de wedstrijd ten goede.
Nu nog 11 punten voorsprong voor PSV. Zal wel genoeg zijn al weet je het natuurlijk nooit. PSV moet nog naar de Kuip toe en heeft daar de laatste seizoenen steeds verloren.
Feyenoord uit, Twente uit, Heerenveen thuis. Ik geloof er zelf niet meer in, maar heb gekkere dingen gezien de afgelopen jaren. PSV verliest nu twee keer in een week, wie weet. Je ziet dat PSV als een malle aanvalt maar weinig rendement heeft op dit moment. Als Depay zo blijft spelen dan gaat PSV daar nog last van krijgen, ze staan met 10 man op het veld, waarbij de 11e menig aanval verprutst. Ik ben benieuwd....Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:45:
Nu nog 11 punten voorsprong voor PSV. Zal wel genoeg zijn al weet je het natuurlijk nooit. PSV moet nog naar de Kuip toe en heeft daar de laatste seizoenen steeds verloren.
Ajax is het verplicht om punten in te lopen. Ajax heeft de toppers gehad.Han schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:51:
[...]
Feyenoord uit, Twente uit, Heerenveen thuis. Ik geloof er zelf niet meer in, maar heb gekkere dingen gezien de afgelopen jaren. PSV verliest nu twee keer in een week, wie weet. Je ziet dat PSV als een malle aanvalt maar weinig rendement heeft op dit moment. Als Depay zo blijft spelen dan gaat PSV daar nog last van krijgen, ze staan met 10 man op het veld, waarbij de 11e menig aanval verprutst. Ik ben benieuwd....
Nu de reactie van Cocu is wat vreemd. want PSV speelt modern counter voetbal. Nu gaat het eens andersom en is het onterecht.
In Amsterdam was het eigenlijk andersom.
Het is in ieder geval goed voor het moraal dat je ook een keer wint en effectief bent. De laatste weken vaak een Ajax gezien welke in de eerste helft 2-3x moest scoren en daarna door een dramatische tweede helft alsnog punten verspeelt.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ach vanavond zullen de heren aan tafel wel daarover beginnen.Aghanim schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:50:
PSV 2x flink verloren in 3 dagen. Hopelijk werkt dat mentaal nog flink door, dan wordt het alsnog spannend de komende periode
Verwijderd
De wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit. En wat je zegt, Depay deed PSV meer kwaad dan goed in deze wedstrijd.Han schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:51:
[...]
Feyenoord uit, Twente uit, Heerenveen thuis. Ik geloof er zelf niet meer in, maar heb gekkere dingen gezien de afgelopen jaren. PSV verliest nu twee keer in een week, wie weet. Je ziet dat PSV als een malle aanvalt maar weinig rendement heeft op dit moment. Als Depay zo blijft spelen dan gaat PSV daar nog last van krijgen, ze staan met 10 man op het veld, waarbij de 11e menig aanval verprutst. Ik ben benieuwd....
Wat ik ook niet zo goed begreep was het inbrengen van Hendrix in plaats van bijvoorbeeld Ritzmaier. Laatstgenoemde is veel doelgerichter.
Ajax kan beter toppers spelen... tegen de kleintjes worden de punten gemorstKevinp schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:54:
Ajax is het verplicht om punten in te lopen. Ajax heeft de toppers gehad.
Dat begreep ik juist wel... PSV had te veel aanvallende spelers op het veld. Kansen werden niet goed uitgespeeld, het was meer blind aanvallen en schieten van afstand. Wanneer PSV meer gecontroleerd had gespeeld vandaag dan had het dik gewonnen. Zelf met gedoseerd aanvallen waren ze beter geweest.[b]repeP schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:05Wat ik ook niet zo goed begreep was het inbrengen van Hendrix in plaats van bijvoorbeeld Ritzmaier. Laatstgenoemde is veel doelgerichter.
[ Voor 50% gewijzigd door Han op 01-03-2015 19:10 ]
Verwijderd
Zeg dat nu niet te hard want Ajax moet volgende week tegen Excelsior thuis dacht ik. En die zijn aardig op dreef de laatste tijd.Han schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:07:
[...]
Ajax kan beter toppers spelen... tegen de kleintjes worden de punten gemorst
[...]
Dat begreep ik juist wel... PSV had te veel aanvallende spelers op het veld. Kansen werden niet goed uitgespeeld, het was meer blind aanvallen en schieten van afstand. Wanneer PSV meer gecontroleerd had gespeeld vandaag dan had het dik gewonnen. Zelf met gedoseerd aanvallen waren ze beter geweest.
Feyenoord moet nu uitkijken niet echt weg te zakken. Play-offs met daarin ploegen als AZ, Vitesse en/of Ajax, dat gaat hem niet worden.
Dan noemen we Excelsior deze week toch ff topper?Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:14:
[...]
Zeg dat nu niet te hard want Ajax moet volgende week tegen Excelsior thuis dacht ik. En die zijn aardig op dreef de laatste tijd.
PSV was (veel) beter op het middenveld maar die aanvallende linie mag zich diep gaan schamen, zoveel voetbal in die ploeg en dan 50 keer van afstand proberen..... Depay die veel te graag een doelpunt wil maken en geen oog heeft voor z'n ploeggenoten. Narsingh die denkt dat ie Messi is maar de uitvoering van z'n "truukjes" laten veel te wensen over. De enige die in die linie goed speelde was De Jong.
Ik heb de roep om 5 jaar uitsluiting die ik van de week hier zag nog niet gezien, maar dat zal nog wel komen. Of zijn dingen naar spelers gooien geaccepteerd als het spel niet word stil gelegd oid."Ik schrok wel even", zei Bazoer na afloop. "Er zat ook een iPhone bij." Naast de mobiele telefoon kreeg de voormalig jeugdspeler van PSV ook andere voorwerpen naar zijn hoofd geslingerd.
Je zal maar van 20 meter een iPhone op je pan krijgen

Ik hoop van harte dat desbetreffende 'supporters' uit het stadion worden verbannen. Idioot volk dat zich niet kan gedragen. Helaas zitten ze bij iedere club.PWM schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:38:
[...]
Ik heb de roep om 5 jaar uitsluiting die ik van de week hier zag nog niet gezien, maar dat zal nog wel komen. Of zijn dingen naar spelers gooien geaccepteerd als het spel niet word stil gelegd oid.
Nou ja die vijf jaar vind ik wat overdreven maar flink aanpakken die supporters imho.PWM schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:38:
[...]
Ik heb de roep om 5 jaar uitsluiting die ik van de week hier zag nog niet gezien, maar dat zal nog wel komen. Of zijn dingen naar spelers gooien geaccepteerd als het spel niet word stil gelegd oid.
XXXVI
Ik dacht hij maakt een grapje, maar het lijkt nog te kloppen ookPWM schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:38:
[...]

Dat is natuurlijk niet mogelijk.. hoe moet je als club ooit die mensen werenPWM schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:38:
[...]
Verder heb ik me al uitgelaten over dat volk.
Ik vraag me zelf ook al af wat je bezielt om sowieso al iets richting het veld te gooien.. (Papieren doeken of linten met een sfeeractie uitgezonderd uiteraard)Aghanim schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:01:
Ik vraag me dan ook echt af wat je bezielt om je iPhone weg te gooien. Tenzij het een kapotte is natuurlijk, maar als je die met voorbedachte raden meeneemt is het helemaal droevig. Al sta ik er niet van te kijken dat er mensen zijn die ook hun dagelijkse mobiel zo zouden opofferen om iemand gigantisch hard op het achterhoofd te kunnen raken.
Begrijp me niet verkeerd, dat geldt voor mij ook. Maar ik zou dan denken dat je niet snel een waardevol iets als een iPhone zou weggooien.JST94 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:13:
[...]
Ik vraag me zelf ook al af wat je bezielt om sowieso al iets richting het veld te gooien.. (Papieren doeken of linten met een sfeeractie uitgezonderd uiteraard)
Zie trouwens net dat Twente 35 punten heeft, daar schrok ik wel van. Staan na 25 wedstrijden al 29 punten achter op PSV. Volgens mij kunnen we wel stellen dat Twente weer een subtopper is geworden.
[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 01-03-2015 21:25 ]
Sterker nog, Twente krijgt deze week waarschijnlijk nog drie punten aftrek omdat zij hun financiële huishouding nog steeds niet op orde heeft. Dan hebben ze slecht 32 punten en wordt het allemaal wel heel moeilijk voor ze. Het rechter rijtje komt dan wel heel dichtbij...Aghanim schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:21:
Zie trouwens net dat Twente 35 punten heeft, daar schrok ik wel van. Staan na 25 wedstrijden al 29 punten achter op PSV. Volgens mij kunnen we wel stellen dat Twente weer een subtopper is geworden.
Wel mooi hoe Munsterman daar dit seizoen nog vaak genoeg heeft gemeld. Dat Twente op rozen zit om weer in de veilige categorie geplaatst te worden.Han schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:46:
[...]
Sterker nog, Twente krijgt deze week waarschijnlijk nog drie punten aftrek omdat zij hun financiële huishouding nog steeds niet op orde heeft. Dan hebben ze slecht 32 punten en wordt het allemaal wel heel moeilijk voor ze. Het rechter rijtje komt dan wel heel dichtbij...
Maar hij heeft het daar gewoon keihard verkloot financieel gezien.
Hmm, IMEI van dat ding checken en de dader is zo opgespoord lijkt mij?toolkist schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:57:
[...]
Ik dacht hij maakt een grapje, maar het lijkt nog te kloppen ook![]()
[afbeelding]
Iphone 4 van ~4(?) jaar oud.Krukar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 00:12:
[...]
Hmm, IMEI van dat ding checken en de dader is zo opgespoord lijkt mij?
Hoogstwaarschijnlijk minstens 1 keer van eigenaar gewisseld, en gooien met eigen simkaart erin lijkt me ook niet
Alleen IMEI kun je denk ik ook niet zoveel mee. Telefoon was waarschijnlijk toch al kapot, en vandaar ook gegooid.
Domme actie, maar telefoon traceren om de dader te vinden gaat waarschijnlijk niet lukken. Eerder mogelijke camerabeelden, maar waarschijnlijk gebeurd er helemaal niets mee.
Als je gek/dom genoeg bent een iphone op het veld te gooien dan is er kans dat je ook dom genoeg was om je simkaart erin te laten.dutchgio schreef op maandag 02 maart 2015 @ 01:24:
[...]
Iphone 4 van ~4(?) jaar oud.
Hoogstwaarschijnlijk minstens 1 keer van eigenaar gewisseld, en gooien met eigen simkaart erin lijkt me ook niet![]()
Alleen IMEI kun je denk ik ook niet zoveel mee. Telefoon was waarschijnlijk toch al kapot, en vandaar ook gegooid.
Domme actie, maar telefoon traceren om de dader te vinden gaat waarschijnlijk niet lukken. Eerder mogelijke camerabeelden, maar waarschijnlijk gebeurd er helemaal niets mee.
En ook al is hij kapot, met de hulp van apple kom je misschien aan de gegevens die erop staan zoals het adresboek.
Is toch gewoon triest, zitten ze al voor de wedstrijd te rellen.
Toen de ME doorhad dat Ajax ging winnen wisten die ook meteen wat er na de wedstrijd zou gaan gebeuren.
Bij dit soort volk weet je gewoon dat die niet alleen iets uitvreten rondom voetbal wedstrijden.
Krijgen mogelijk zelfs 3 punten mindering las ik. Omdat ze hun financiele zaken nog steeds iet op orde hebben.Aghanim schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:21:
[...]
En ook Veldman blijft volgend seizoen bij AjaxLasse Schöne blijft ook de komende jaren voor Ajax uitkomen. De Deen is met de Amsterdamse club een nieuw contract tot medio 2017 overeengekomen. Zijn huidige verbintenis loopt na dit seizoen af. De oud-speler van Heerenveen en NEC stond open voor een vertrek naar een andere competitie, maar zijn droomclub diende zich niet aan.
Goede zaak dat de sterkmakers blijven, helemaal gezien de concurrenten hun sterkmakers gaan verliezenHet begint er steeds meer naar uit te zien dat Ajax er aardig in slaagt om de selectie in de zomerse transferperiode intact te houden. In navolging van trainer Frank de Boer heeft inmiddels ook Joël Veltman laten weten niet te willen vertrekken vanuit Amsterdam.
Op de vraag of de centrale verdediger bij Ajax blijft, was de mandekker duidelijk. "Zeker! Ik neem bij geïnteresseerde clubs de telefoon ook niet op", sprak Veltman vol trots uit in gesprek met De Telegraaf.
De mandekker, die bij Ajax nog een contract heeft tot de zomer van 2018, is dan ook niet van plan om in de zomer te vertrekken.
Wel apart dat Schöne zegt, mijn droomclub diende zich niet aan. Of hij is al een half jaar aan het zoeken geweest of hij blijft gewoon liever in Nederland i.v.m. zijn gezin. Want meestal gaat zo'n balletje pas in de zomer rollen. Maar goed nieuws voor Ajax, vooral omdat hij juist nu bijtekend terwijl hij de laatste tijd op de bank moet beginnen. Heeft er dus niet heel erg veel moeite mee als er wat wordt geroulleerd dat is wel prettig.Han schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:26:
Goed nieuws voor Ajax... Niet alleen de Boer heeft aangegeven volgend jaar gewoon bij Ajax te blijven, ook Schöne heeft bijgetekend;
[...]
En ook Veldman blijft volgend seizoen bij Ajax
[...]
Goede zaak dat de sterkmakers blijven, helemaal gezien de concurrenten hun sterkmakers gaan verliezen
Dat Veltman zou blijven verbaasd me niet echt, hij kan nog wel wat stappen maken bij Ajax. En wanneer ze 2e worden maken ze goede kans om weer daadwerkelijk in de groepsfase van de CL uit te komen (op basis van de ranking).
Benieuwd wie er nog als 'ervaren' kracht bij gaat komen, want verwacht eerlijk gezegd wel dat ze Schöne als 1 van die 2 zien.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
de beste clubs op de geschoonde ranking worden geplaatst. De kans dat Ajax of PSV geplaatst is is stukken groter dan AZ of Feyenoord (of Twente/Vitesse).D-e-n schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:02:
Ze kunnen in de voorronde van de CL toch (net als iedere Nederlandse club) toch gewoon weer de nummer vier uit Spanje of Engeland treffen? Dan is de kans volgens mij niet zo groot.
De kans voor het ontlopen van de nummer 4 uit Engeland ( niet dat je daar echt bang voor hoeft te zijn want zo goed spelen de engelse ploegen momenteel niet) is daarmee groter.
Mooi,Kevinp schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:14:
[...]
De kans voor het ontlopen van de nummer 4 uit Engeland ( niet dat je daar echt bang voor hoeft te zijn want zo goed spelen de engelse ploegen momenteel niet) is daarmee groter.
Of een Nederlandse club ook maar gaat winnen van United/Liverpool/Arsenal.
Zeker als het ergens om gaat en dat is plaatsing van de CL.
Nederlandse club moet ook nog eerst in de 3de voorronde tegen waarschijnlijk zo Oostblok land.
Daar moet je eerst maar eens zien van te winnen.
Ik zie Ajax wel meer toe in staat, dan Feyenoord of PSV laat staan Az, die 2de Europese CL ticket te bemachtigen, dus wat dat betreft hoop ik wel dat Ajax 2de wordt.
hoe de regels precies zijn is on doorzichtig inderdaad.D-e-n schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:36:
Voorheen was het zo dat in de tweede voorronde de nrs. 2 uit landen als Nederland standaard werden gekoppeld aan een nummer 4.
Het is wel zo dat de kampioenen die geen directe plaats hebben tegen elkaar spelen. Dat zijn over het algemeen de zwakke broeders.
Het blijft een lastige wedstrijd. Maar de laatste keer won Ajax wel van Dynamo Kiev.
Eerste kwalificatierondee: 6 nummers 1 (ranking 49-54) > 3 teams gaan door naar tweede kwalificatieronde
Tweede kwalificatieronde: 31 nummers 1 (ranking 17-48 m.u.v. liechtenstein) > 17 teams gaan door naar derde kwalificatieronde voor kampioenen
Derde kwalificatieronde voor kampioenen: 3 nummers 1 (ranking 14-16) > 10 teams gaan door naar de play-offs voor kampioenen
Derde kwalificatieronde voor niet-kampioenen 9 nummers 2 (ranking 7-15), 1 nummer 3 (ranking 6) > 5 teams gaan door naar de play-offs voor niet-kampioenen
Play-offs voor kampioenen: alleen kampioenen uit de derde kwal. voor kampioenen > 5 teams gaan door naar de groepsfase
Play-offs voor niet-kampioenen: 2 nummers 3 (ranking 4-5), 3 nummers 4 (ranking 1-3) > 5 teams gaan door naar de groepsfase
Groepsfase: 13 nummers 1 (ranking 1-13), 6 nummers 2 (ranking 1-6), 3 nummers 3 (ranking 1-3)
Met de 10 teams uit de play-offs kom je dan op 32 teams.
Nederland staat op ranking nummer 9, dus één directe plaatsing voor de groepsfase (de kampioen) en één plaatsing voor de derde kwalificatieronde voor niet-kampioenen (de nummer 2).
In die kwalificatie zitten de volgende teams:
De nummers twee van Rusland, Oekraïne, Nederland, België, Zwitserland, Turkije, Griekenland, Tsjechië en Roemenië.
De nummer drie van Frankrijk.
Van die 10 teams gaan er vijf door naar de play-offs en daar komen de volgende teams dan bij:
De nummers drie van Italië en Portugal.
De nummers vier van Spanje, Engeland en Duitsland.
Zover ik weet heeft de kwal. 3 en de play-off verder niets met clubranking te maken en is de draw in die rondes gewoon willekeurig. Pas in de groepsfase heeft clubranking effect op in welke pot je komt voor de draws.
Met een goede loting heb je dan bijvoorbeeld in kwal. 3 Ajax - Petrolul Ploiesti en in de play-offs Ajax - Anderlecht.
Met een slechte loting heb je dan bijvoorbeeld in kwal. 3 Ajax - CSKA en in de play-offs Ajax - Valencia.
[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 02-03-2015 11:32 ]
Of pas volgend seizoen?
http://www.vi.nl/live/eur...njepr-dnjepropetrovsk.htm :
• Even verder kijken: de finale van de Europa League is in Warschau. Om vast in de agenda te zetten: 27 mei. In die eindstrijd staat voor het eerst een Champions League-ticket op het spel. De winnaar plaatst zich direct voor de groepsfase.
http://www.vi.nl/nieuws/w...cket-champions-league.htm
Vanaf het seizoen 2015/16 mag de winnaar van de Europa League het jaar erop zich laten zien op het hoogste Europese podium; de Champions League.
Vi.nl maakt dat niet helemaal duidelijk.
Zo ja stel Ajax blijft stunten in de Europa league en wint en word 2de, schuift dan ook alles een plekje op?
Of betekent het geen extra europa plek? Dan gaat de playoffs ook opeens tussen 5-8 dit jaar.
Maar wat dan als Ajax 3de word?
Ajax is niet echt aan het stunten in de europa league imho, Legia was gewoon een heel, heel zwak team.Joostje123 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:31:
Zo ja stel Ajax blijft stunten in de Europa league en wint en word 2de, schuift dan ook alles een plekje op?
Of betekent het geen extra europa plek? Dan gaat de playoffs ook opeens tussen 5-8 dit jaar.
Dat ajax het met vlagen nog aardig moeilijk met ze had en door de keeper op de been wordt gehouden voorspelt niet veel goeds zodra ze een goed team tegenkomen. Dat goede team ga je vroeg of laat treffen als je ziet wat er allemaal nog in de EL actief is nu.
Een winst van de EL is voor Ajax onmogelijk met het huidige wisselvallige en bij vlagen ook zeer matige team.
2x 3-0 winnen is knap in Europa tegen elke tegenstander.Leon Zwiers schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:36:
[...]
Ajax is niet echt aan het stunten in de europa league imho, Legia was gewoon een heel, heel zwak team.
Dat ajax het met vlagen nog aardig moeilijk met ze had en door de keeper op de been wordt gehouden voorspelt niet veel goeds zodra ze een goed team tegenkomen. Dat goede team ga je vroeg of laat treffen als je ziet wat er allemaal nog in de EL actief is nu.
Een winst van de EL is voor Ajax onmogelijk met het huidige wisselvallige en bij vlagen ook zeer matige team.
Maar daar ging het mij niet om.
Stel Ajax wint de EL gaat het dan de CL in volgend jaar of telt dat pas vanaf volgend jaar?
Zo ja wat gebeurt er als Ajax 2de wordt in de eredivisie?
Zo ja wat gebeurt er als Ajax 3de wordt in de eredivisie?
Winnaar krijgt dit seizoen al een CL ticket en dan schuift het inderdaad door, maar die doorschuiving werkt alleen voor EL tickets, het is dus niet zo dat als Ajax 2de wordt en de EL wint dat de 3de plek dan een CL kwalificatie ticket krijgt.Joostje123 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:45:
[...]
2x 3-0 winnen is knap in Europa tegen elke tegenstander.
Maar daar ging het mij niet om.
Stel Ajax wint de EL gaat het dan de CL in volgend jaar of telt dat pas vanaf volgend jaar?
Zo ja wat gebeurt er als Ajax 2de wordt?
Zo ja wat gebeurt er als Ajax 3de wordt?
Overigens wordt volgens mij in seizoen 15/16 sowieso gestart met 16 meer EL plaatsen, maar hoe dat precies doorwerkt voor het aantal Nederlandse plekken weet ik niet. De EL boeit mij niet zo dus daar heb ik mij niet mee beziggehouden.
EL boeit niemand tochKrukar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:51:
[...]
Winnaar krijgt dit seizoen al een CL ticket en dan schuift het inderdaad door, maar die doorschuiving werkt alleen voor EL tickets, het is dus niet zo dat als Ajax 2de wordt en de EL wint dat de 3de plek dan een CL kwalificatie ticket krijgt.
Overigens wordt volgens mij in seizoen 15/16 sowieso gestart met 16 meer EL plaatsen, maar hoe dat precies doorwerkt voor het aantal Nederlandse plekken weet ik niet. De EL boeit mij niet zo dus daar heb ik mij niet mee beziggehouden.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als je met 4-1 en 3-0 van Celtic wint waar Celtic recent thuis nog Barcelona heeft verslagen en het uit Barcelona erg lastig heeft gemaakt heb je gewoon een goed team.Leon Zwiers schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:36:
[...]
Ajax is niet echt aan het stunten in de europa league imho, Legia was gewoon een heel, heel zwak team.
Alleen omdat je nu ineens een klein voetbal land een blunder maakte kregen ze een 3-0 verlies en lagen ze er in mijn ogen misschien wel terecht uit. Maar waren ze ook gewoon beter dan Celtic.
Eigenlijk had je ze gewoon uit Europa moeten zetten. Maar zo'n slecht team is het niet.
Beter reageer je daar niet op, deze poster grijpt elke gelegenheid om Ajax af te kraken aan. Persoonlijk lach ik er omKevinp schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:54:
[...]
Als je met 4-1 en 3-0 van Celtic wint waar Celtic recent thuis nog Barcelona heeft verslagen en het uit Barcelona erg lastig heeft gemaakt heb je gewoon een goed team.
Alleen omdat je nu ineens een klein voetbal land een blunder maakte kregen ze een 3-0 verlies en lagen ze er in mijn ogen misschien wel terecht uit. Maar waren ze ook gewoon beter dan Celtic.
Eigenlijk had je ze gewoon uit Europa moeten zetten. Maar zo'n slecht team is het niet.
XXXVI
entweaker2010 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:34:
PSV heeft niet echt serieuze tegenstand gehad en zal dit komend weekend ook niet krijgen.
Exocet schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:23:
PSV gaat dit natuurlijk makkelijk winnen. Ajax speelt al weken belabberd en heeft het tegen elke tegenstander moeilijk gehad. Ajax gaat het proberen en PSV countert naar de winst.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
[ Voor 76% gewijzigd door Ramzzz op 02-03-2015 13:51 ]
PSN: Finally_Chris
Klinkt leuk, precies de reden dat we ook zonder spits spelen."Zorgvuldigheid gaat boven snelheid'', zei Van Geel tijdens een toelichting in De Kuip. "We komen met de beste optie voor Feyenoord.''
Inderdaad. ik vrees dat Martin v Geel alleen nog maar schade aan de club zal toerichten. Laten we eerlijk zijn. Met Guidetti hadden we het geluk dat ie het verschil maakte. En wie had verwacht dat Pelle zo belangrijk zou worden. Het geluk is een keer op ( Dat blijkt dit seizoen wel ).PWM schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:57:
van Geel heeft aangegeven de tijd te nemen voor de opvolging van Rutten.
[...]
Klinkt leuk, precies de reden dat we ook zonder spits spelen.
Nu we volgend seizoen waarschijnlijk onze beste spelers kwijt raken vrees ik dat we weer terugvallen naar de subtop/middenmoot onder het beleid van v Geel.
Verwijderd
Feyenoord wordt anders alleen maar sterker met meer spelers van Varkenoord. Reken je derhalve niet op voorhand rijk.Han schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:26:
Goed nieuws voor Ajax... Niet alleen de Boer heeft aangegeven volgend jaar gewoon bij Ajax te blijven, ook Schöne heeft bijgetekend;
[...]
En ook Veldman blijft volgend seizoen bij Ajax
[...]
Goede zaak dat de sterkmakers blijven, helemaal gezien de concurrenten hun sterkmakers gaan verliezen
Verwijderd
Dit seizoen gaat de winnaar van de EL de CL in. Wat de consequenties zijn wanneer Ajax 2-de blijft in de eredivisie én de EL wint weet ik 1-2-3 niet. Gaat de 3-de van de eredivisie dan voorronde CL spelen?Joostje123 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:31:
Hmm geld dit seizoen al dat winnaar Europa league direct plaatsing krijgt voor de CL?
Of pas volgend seizoen?
http://www.vi.nl/live/eur...njepr-dnjepropetrovsk.htm :
• Even verder kijken: de finale van de Europa League is in Warschau. Om vast in de agenda te zetten: 27 mei. In die eindstrijd staat voor het eerst een Champions League-ticket op het spel. De winnaar plaatst zich direct voor de groepsfase.
http://www.vi.nl/nieuws/w...cket-champions-league.htm
Vanaf het seizoen 2015/16 mag de winnaar van de Europa League het jaar erop zich laten zien op het hoogste Europese podium; de Champions League.
Vi.nl maakt dat niet helemaal duidelijk.
Mag hopen dat dat sarcastisch bedoeld was want dat verhaal horen we nu al een jaar of 10Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:35:
[...]
Feyenoord wordt anders alleen maar sterker met meer spelers van Varkenoord. Reken je derhalve niet op voorhand rijk.
Denk dat Feyenoord volgend jaar eerder zwakker wordt zonder Clasie en Boëtius.
Verwijderd
Niet sarcastisch bedoelt. Kunt van Geel en Rutten wel kwalijk nemen dat zij een Kazim halen terwijl een voetballer pure sang als Achahbar uit zijn contract dreigt te lopen deze zomer. Gozer is zo goed dat ie op elke plek voorin uit de voeten kan. En er komt alweer nieuwe aanwas aan vanuit Varkenoord.Krukar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:38:
[...]
Mag hopen dat dat sarcastisch bedoeld was want dat verhaal horen we nu al een jaar of 10![]()
Denk dat Feyenoord volgend jaar eerder zwakker wordt zonder Clasie en Boëtius.
Voor de Feyenoord supporters zou het leuk zijn natuurlijk, ik help je hopen. Nieuwe aanwas is leuk maar als de dragende spelers weg gaan of niet meer zo goed spelen dan krijg je weer een tussenjaar, dat heb je gezien aan Ajax dit seizoen, zonder Blind en De Jong is er gewoon een groot gat gevallen die de jonkies nog niet kunnen opvullen.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:41:
[...]
Niet sarcastisch bedoelt. Kunt van Geel en Rutten wel kwalijk nemen dat zij een Kazim halen terwijl een voetballer pure sang als Achahbar uit zijn contract dreigt te lopen deze zomer. Gozer is zo goed dat ie op elke plek voorin uit de voeten kan. En er komt alweer nieuwe aanwas aan vanuit Varkenoord.
Kazim kopen is inderdaad gewoon een vreemde actie, als je Manu hebt en inderdaad Achabar. Die aankoop valt in dezelfde categorie als Zimling en Duarte
Kazim is niet gekocht, maar gehuurd. Zelfde geldt voor Zimling, die is ook voor 1 jaar gehuurd.Krukar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:46:
Kazim kopen is inderdaad gewoon een vreemde actie, als je Manu hebt en inderdaad Achabar. Die aankoop valt in dezelfde categorie als Zimling en Duarte
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Misschien heb je gelijk dat het weggaan van dragende spelers het spel negatief zal gaan beïnvloeden. Kan natuurlijk zeer wel gebeuren.Krukar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:46:
[...]
Voor de Feyenoord supporters zou het leuk zijn natuurlijk, ik help je hopen. Nieuwe aanwas is leuk maar als de dragende spelers weg gaan of niet meer zo goed spelen dan krijg je weer een tussenjaar, dat heb je gezien aan Ajax dit seizoen, zonder Blind en De Jong is er gewoon een groot gat gevallen die de jonkies nog niet kunnen opvullen.
Maar vind persoonlijk dat er rare beslissingen worden genomen, zowel bij Feyenoord als bij Ajax.
Kijk bijvoorbeeld naar Vincent Jansen die bij Feyenoord geen profcontract kreeg terwijl hij topscorer van de A1 was indertijd. Nu doet hij het bepaald niet onaardig bij FC Almere. Zozeer zelfs dat PEC Zwolle hem afgelopen transferperiode graag over wilde nemen maar FC Almere hem niet wilde laten gaan.
Of kijk eens naar Geoffrey Castillion die bij Ajax amper speelminuten heeft gekregen onder de Boer. Na omzwervingen door de eredivisie is die gozer veel te vroeg naar het buitenland gegaan. Terwijl ik denk dat hij bepaald niet veel onder zou doen voor Sigthorsson of Millik, mits hij hun speelminuten maar zou hebben gekregen.
Zowel Feyenoord, Ajax als PSV zouden eens wat meer vertrouwen moeten krijgen in de jeugd uit hun eigen opleidingen.
Wat Feyenoord betreft: ik denk dat het met die leegloop wel mee zal vallen dit jaar. Wel vrees ik als ik van Geel hoor zeggen "we nemen de tijd". Verstandiger lijkt het me om van Gastel nu gewoon al gelijk aan te stellen. Ik heb namelijk niet het idee dat het met Rutten nog wat wordt dit seizoen en wellicht kan van Gastel nog wat damage control doen aangaande de jeugd.
Als je die posts eens goed begrijpend had gelezen had je gezien dat dat een hypothetische vraagstelling betrof wat er zou gebeuren in dat geval. Niemand hier die beweert dat Ajax de EL gaat winnen.D-e-n schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:20:
Dat gefilosofeer over "als Ajax de finale van de EL haalt...". Jullie geloven toch niet werkelijk dat Ajax dat ding nu kan winnen?
Zowel Ajax als Feyenoord speelt de laatste jaren met erg veel spelers uit de eigen jeugd. Bij Feyenoord is/was dit deels noodgedwongen, vanwege de belabberde financiële positie (inmiddels een stuk beter).Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:04:
Maar vind persoonlijk dat er rare beslissingen worden genomen, zowel bij Feyenoord als bij Ajax.
Kijk bijvoorbeeld naar Vincent Jansen die bij Feyenoord [...].
Of kijk eens naar Geoffrey Castillion die bij Ajax [...]
Zowel Feyenoord, Ajax als PSV zouden eens wat meer vertrouwen moeten krijgen in de jeugd uit hun eigen opleidingen.
Maar het kan altijd gebeuren dat een talent niet doorbreekt en later alsnog via een andere club de Eredivisie bereikt. Scouten en het beoordelen van jeugdspelers is echt niet gemakkelijk, er spelen zoveel zaken een rol. Maar als je dan vorige week weer ziet dat Ajax van alle clubs in Europa de meeste jeugdspelers heeft afgeleverd (77 spelen er in een betaald-voetbal competitie), mag je concluderen dat Ajax het zo slecht niet doet. Feyenoord stond in dat lijstje ook ergens in de Top-20. Die spelers waren op hun 17e echter misschien net wat minder goed dan hun leeftijdsgenoten, en hebben ze daarom een omweg moeten nemen om alsnog een baan als voetballer te vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door Railgunner op 02-03-2015 17:04 ]
Verwijderd
Misvatting om te denken dat Feyenoord onder TD Bosz vanuit financiële overwegingen inzette op de eigen jeugd. Is doelbewust beleid geweest.Railgunner schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:03:
[...]
Zowel Ajax als Feyenoord speelt de laatste jaren met erg veel spelers uit de eigen jeugd. Bij Feyenoord is/was dit deels noodgedwongen, vanwege de belabberde financiële positie (inmiddels een stuk beter).
Maar het kan altijd gebeuren dat een talent niet doorbreekt en later alsnog via een andere club de Eredivisie bereikt. Scouten en het beoordelen van jeugdspelers is echt niet gemakkelijk, er spelen zoveel zaken een rol. Maar als je dan vorige week weer ziet dat Ajax van alle clubs in Europa de meeste jeugdspelers heeft afgeleverd (77 spelen er in een betaald-voetbal competitie), mag je concluderen dat Ajax het zo slecht niet doet. Feyenoord stond in dat lijstje ook ergens in de Top-20. Die spelers waren op hun 17e echter misschien net wat minder goed dan hun leeftijdsgenoten, en hebben ze daarom een omweg moeten nemen om alsnog een baan als voetballer te vinden.
Waar het indertijd mis ging bij Feyenoord is het aantrekken van van Marwijk die tig routiniers terughaalde voor pittige salarissen met het idee dat Feyenoord 2x in de 3 seizoenen kampioen zou moeten kunnen worden waarna de miljoenen uit de CL de return of investment zouden opleveren. Met dat bleek dat de resultaten tegenvielen en de trein van het bondscoach zijn langs kwam wist van Marwijk niet hoe snel hij daarvoor moest kiezen. Dag return of investment maar ondertussen wel die, voor Feyenoord op dat moment, veel te hoge salarissen van die routiniers.
Die vlucht naar voren zal Feyenoord nooit meer doen, helemaal niet zolang Gudde algemeen directeur is, die overigens ook een erfenis kreeg van van der Herik die bepaald niet je van het bleek.
Denk dat Feyenoord eigelijk al sinds begin jaren zeventig aan het rommelen is geweest met ondoorzichtige financieringen. Kwam niet zomaar dat men met het idee kwam voor die talentenpools, die beloftenpool en het Feyenoord investeringsfonds. Allen zijn nu komen te vervallen c.q. opgenomen in die deal met de Vrienden van Feyenoord. Waar Feyenoord ook nog niet vanaf is natuurlijk. Die aandelen zullen op termijn toch een keer gefaseerd teruggekocht moeten worden.
Feyenoord, Ajax en PSV mogen blij zijn dat ze weer zwarte cijfers schrijven. Is wel eens anders geweest. Gloort weer een beetje hoop bij die clubs.
Verwijderd
Racisme is onzin. Zal Feyenoord ook gemakkelijk aan kunnen tonen door te verwijzen naar tig wedstrijden waarin in de 12-de minuut met bananen, strandballen, dolfijnen en wat niet al wordt gespeeld in tig vakken. Flauwekul dus van de kant van de UEFA.Spacey23 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:31:
UEFA klaagt Feyenoord aan voor ‘racisme en wangedrag’
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=238654
Ook kansloos van Gervinho om direct racisme te roepen en zijn familie bij het verhaal te betrekken. Begrijp me niet verkeerd want racisme moet je keihard aanpakken. Maar je een beetje verdiepen voordat je zon beschuldiging uit kan geen kwaad.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:16:
[...]
Racisme is onzin. Zal Feyenoord ook gemakkelijk aan kunnen tonen door te verwijzen naar tig wedstrijden waarin in de 12-de minuut met bananen, strandballen, dolfijnen en wat niet al wordt gespeeld in tig vakken. Flauwekul dus van de kant van de UEFA.
XXXVI
Het komt waarschijnlijk meer door hoe de situatie in Italië is, daar gebeuren racistisch incidenten meerdere keren in het seizoen. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment dan in een bepaalde mindset komt dat wanneer er een opblaas banaan het veld opgegooid wordt dat je dan aan racisme denkt want daar worden vaak bananen het veld op gegooid als een teken voor racisme. Het was ook niet erg handig om een banaan te gebruiken, als het een strandbal was geweest had niemand er wat van gezegd.ephymerous schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:47:
[...]
Ook kansloos van Gervinho om direct racisme te roepen en zijn familie bij het verhaal te betrekken. Begrijp me niet verkeerd want racisme moet je keihard aanpakken. Maar je een beetje verdiepen voordat je zon beschuldiging uit kan geen kwaad.
Blijkt dat hij zelfs na een paar dagen tot rust komen en genieten van de winst het nog steeds niet wil snappen. Ach, daar is het een voetballer voor zullen we maar denken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De één luistert niet goed, de ander leest niet goedD-e-n schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:39:
En na al die uitleg (in de rust zelfs) zet die eikel dus nog steeds "racisme" in het rapport. Luisteren is kennelijk dus ook al geen sterk punt van meneer de scheidsrechter.
Jammer dat er nooit een club naar de rechtbank of het CAS gaat.PWM schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:38:
We zouden wel heel naief zijn als we denken dat Feyenoord geen straf krijgt voor racisme. De straffen de UEFA zijn zelden fair en balanced, maar worden gewogen naar media aandacht en clubstatus. Het wel of niet aanwezig zijn van racisme is totaal ondergeschikt.
Deze kan ik me dan nog enigszins indenken gezien de media aandacht voor bananen met Balotelli vorig jaar (hoewel hij er ook nadrukkelijk om vroeg).
Maar Ajax kreeg een boete voor een spandoek waarop stond "against modern football". Die had ik echt nooit betaald.Laat de UEFA maar naar de rechter gaan die geeft ze gegarandeerd ongelijk. Het is niet racistisch gewoon een mening.
Die banaan is wel erg onhandig. Maar racisme ach ja dat is tegenwoordig alles al als een niet wit persoon klaagt. Volgende keer met kaasmutsen op gaan zitten dat mag dan wel zeker?
Het punt is dat bij sommige clubs en culturen racisme bijna geen issue meer is, zoals in Nederland en bij Feyenoord. De harde aanhang van Feyenoord kan je agressief en antisemitisch (vergezocht) noemen, maar niet racistisch. Daardoor denk je er totaal niet bij na als je voor de lol wat opblaasspul meeneemt waaronder een banaan. Toch dreigt al voor de tweede keer dit seizoen een belachelijke boete voor racisme. Waardoor uiteindelijk juist clubs waar het geen issue is gestraft dreigen te worden.Kevinp schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:21:
Die banaan is wel erg onhandig. Maar racisme ach ja dat is tegenwoordig alles al als een niet wit persoon klaagt. Volgende keer met kaasmutsen op gaan zitten dat mag dan wel zeker?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik hoop dan ook dat Gudde met flink wat filmpjes en beeldmateriaal aan komt zetten waaruit blijkt dat de Banaan met onder andere "Bring back the Banana" geen racistisch iets is, maar gewoon een dingetje van Feyenoord supporters net als bijvoorbeeld strandballen dat kunnen zijn.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Leuk en aardig maar dat houdt zeer waarschijnlijk wel in dat de UEFA Ajax in dit geval zou uitsluiten van deelname aan de CL/EL.Kevinp schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:21:
[...]
Laat de UEFA maar naar de rechter gaan die geeft ze gegarandeerd ongelijk. Het is niet racistisch gewoon een mening.
Je moet je gevechten kiezen, en die tegen de UEFA win je niet als enkele club. Je zal als nationale bond een vuist moeten maken en daar is de Nederlandse bond weer niet 'groot' genoeg voor. Als Engelse/Spaanse/Duitse/Italianse/Franse bond heb je daar toch iets meer impact als je door dit soort zaken besluit om niet meer uit te komen in die competitie.
Dit topic is gesloten.
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015