Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

pband schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:10:
Het blijft bij maar hetzelfde, product 24 oktober besteld via gearbest, via china warehouse verstuurd, blijft sinds 6-11 (nu dus al 10 dagen) op ready for shipment staan:
[afbeelding]
Tip 1: Zoek even op gearbest in dit topic. Dan kom je al wat meer te weten.
Tip 2. Ga even naar het Fok forum. Daar hebben ze een speciaal threadje waar helpdesk medewerkers van de verschillende grote china sites zitten. Misschien kan daar iemand je verder helpen ;)

En voor de rest is dit nog een goede optie:
L.N. schreef op woensdag 04 november 2015 @ 06:16:
Degene die problemen hebben met GearBest kunnen mij een PM sturen met hun ordernummer, ticketnummer en een korte omschrijving in het Engels van hun probleem. Dan stuur ik het door naar mijn contact bij GB. Zij zorgt dat het dan onder de aandacht komt van de juiste personen. Natuurlijk kan ik geen garanties geven dat het probleem opgelost wordt, maar waarschijnlijk komt het wel goed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Kan je niet meer betalen met PayPal.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Iemand ervaringen met een leuk setje om simpel horloge batterijen mee te vervangen ?

Ik zat al even op aliexpress rond te kijken en er is behoorlijk wat te koop. Blijkbaar heb je aan alleen een opener niet genoeg en moet er ook weer een pers aangeschaft worden (hieronder) om de deksel er weer stevig op vast te krijgen.

Hier zie ik dan bijvoorbeeld weer geen pers in, maar zou volgens de omschrijving ;) compleet moeten zijn:

http://nl.aliexpress.com/...01644_5,searchweb201560_9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
pband schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:10:
Het blijft bij maar hetzelfde, product 24 oktober besteld via gearbest, via china warehouse verstuurd, blijft sinds 6-11 (nu dus al 10 dagen) op ready for shipment staan:
[afbeelding]
Als je Postnl hebt gekozen begint de tracking pas te werken als het in Nederland is aangekomen en ingecheckt. Waarschijnlijk omdat Postnl in Nederland zit. De volgende dag hebt je dan het product in huis (tenminste dat was bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:50
Ik heb net zo'n Xiaomi Mi Band 1S besteld bij Gearbest in de presale, best een lollig ding voor dat geld. Verwachting is rond eind december binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Voor het eerst een keer via het Europese Warehouse van DX een Doogee X5 besteld voor €57. En ook voor het eerst ligt het pakketje bij de douane. Ik dacht dat dat nu net niet kan bij een Europees Warehouse in combinatie met Schengen (vrij verkeer van goederen). Of staat het Europese Warehouse nu net buiten de EU?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannibal1471
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 19:47
Thanks, nu ik die van Gearbest niet ontvangen heb deze maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:42

NSG

Je weet niks!

Kijkend naar de afbeeldingen zeg ik dat ze 100% nep zijn, de afwerking van alles wat er te zien valt klopt gewoon niet met het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Geluid van de Pistons V3 is dikke prima :) Ik snap niet dat men klaagt dat de bass te weinig zou zijn. Het is maar net wat je gewend was denk ik. Heb tot voor kort altijd de headphones gebruikt die bij mijn Lumia zaten:
pricewatch: Nokia Stereo Headset WH-208 Zwart

In vergelijking daarmee is het een hele vooruitgang qua geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
NSG schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:00:
[...]

Kijkend naar de afbeeldingen zeg ik dat ze 100% nep zijn, de afwerking van alles wat er te zien valt klopt gewoon niet met het origineel.
Ik twijfel nu ook....heb ze zelf niet nodig aangezien ik al voorzien ben maar kwam het toevallig tegen via Pepper. Nja, als ze nep zijn gewoon claimen via Paypal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• China_buyer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
Rylo schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:34:
Iemand ervaringen met een leuk setje om simpel horloge batterijen mee te vervangen ?

Ik zat al even op aliexpress rond te kijken en er is behoorlijk wat te koop. Blijkbaar heb je aan alleen een opener niet genoeg en moet er ook weer een pers aangeschaft worden (hieronder) om de deksel er weer stevig op vast te krijgen.

Hier zie ik dan bijvoorbeeld weer geen pers in, maar zou volgens de omschrijving ;) compleet moeten zijn:

http://nl.aliexpress.com/...01644_5,searchweb201560_9

[...]
Ja! Heb dit setje: http://www.banggood.com/1...ir-Tool-Kit-p-961557.html
Zelfde als de genoemde, alleen iets goedkoper.
Bevalt prima, in de praktijk gebruik je voornamelijk het apparaatje om de pin uit een bandje te drukken en de openers, de gele handle en de grote voor de schroefopeningen.

Een pers is voor de goedkopere horloges niet nodig, die krijg je met de hand weer dicht.
Heb zelf deze aangeschaft: http://www.banggood.com/W...HMAKERS-TOOL-p-14784.html
Hier heb ik 200+ horloges weer mee gesloten (partij promotiehorloges met lege batterij).
Voor veel horloges inderdaad wel nodig. Na enkele horloges weer terugverdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:06
Rudi Vader schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:50:
Voor het eerst een keer via het Europese Warehouse van DX ................ ligt het pakketje bij de douane...............
DX heeft EU direct, wat betekent dat ze met postNL vanuit China verzenden. Onderin de EU direct pagina wordt dit uitgelegd. Dat is iets anders dan EU warehouse, waar op de site dan ook geen sprake van is.

Why EU Direct?

EU Direct commit to serve the local customers in European with high quality and brand name products at unbeatable prices while providing more faster delivery by Post NL. EU Direct values all the product suggestions which are submitted by European clients and we endeavor to select the products based on your requests.

[ Voor 41% gewijzigd door elinx op 17-11-2015 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Whatson schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:51:
Geluid van de Pistons V3 is dikke prima :) Ik snap niet dat men klaagt dat de bass te weinig zou zijn. Het is maar net wat je gewend was denk ik. Heb tot voor kort altijd de headphones gebruikt die bij mijn Lumia zaten:
pricewatch: Nokia Stereo Headset WH-208 Zwart

In vergelijking daarmee is het een hele vooruitgang qua geluidskwaliteit.
sound signature van de V3 is stuk minder op het gebied van de lage tonen (komt oa. door de driver). de v2 was daar stukken beter in.
de nieuwe hybride is meer richting de v2, zelfs iets beter door het gebruik van 2 soorten drivers. als je van bass houdt moet je de nieuwe hybride proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
luckyjan schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:58:
[...]

Als je Postnl hebt gekozen begint de tracking pas te werken als het in Nederland is aangekomen en ingecheckt. Waarschijnlijk omdat Postnl in Nederland zit. De volgende dag hebt je dan het product in huis (tenminste dat was bij mij).
Dan hoop ik maar dat dit snel eens zover is... dag 11, status nog ongewijzigd. Vervelende is dat ondertussen mijn huidige telefoon het steeds slechter gaat doen (die heeft een zwembad duik meegemaakt deze zomer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

luckyjan schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:58:
[...]

PostNL zit ook gewoon in China ;) Ze hebben op het vliegveld van Shenzhen een aso groot depot zitten.
Als je hebt gekozen voor verzending via PostNL gaat de tracking vanaf daar werken. Maar meestal gaat het via een andere dienst naar NL, en dan komt het pas in handen van PostNL. en werkt de tracking dus dan pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
elinx schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 00:58:
[...]
DX heeft EU direct, wat betekent dat ze met postNL vanuit China verzenden. Onderin de EU direct pagina wordt dit uitgelegd. Dat is iets anders dan EU warehouse, waar op de site dan ook geen sprake van is.

Why EU Direct?

EU Direct commit to serve the local customers in European with high quality and brand name products at unbeatable prices while providing more faster delivery by Post NL. EU Direct values all the product suggestions which are submitted by European clients and we endeavor to select the products based on your requests.
Dus wat Banggood al standaard doet zonder hier een naampje op te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Whatson schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:26:
[...]

Dus wat Banggood al standaard doet zonder hier een naampje op te plakken?
BG noemt het Priority Direct Mail. Standaard doet BG het niet met PostNL.

(het gaat om het hele traject, niet het laatste gedeelte wat vrijwel altijd met PostNL gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Kenzi schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:44:
[...]

BG noemt het Priority Direct Mail. Standaard doet BG het niet met PostNL.

(het gaat om het hele traject, niet het laatste gedeelte wat vrijwel altijd met PostNL gaat)
Al mijn BG bestellingen komen in een soort vuilniszak met PostNL logo in rechter bovenhoek. Ook de bestellingen zonder standaard tracking code

[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 17-11-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb bij aliexpres een tablet gekocht voor 135 dollar inclusief DHL shipping. Nu moet ik belasting betalen over de tablet (dat is niet vreemd) maar het bedrag van de verzendkosten, administratiekosten etc komen er ook bij en DAAROVER word de belasting gerekend. Nu zit ik dus met een bedrag van 49 euro wat ik extra moet bij betalen. Is dat normaal dat het over de verzendkosten en administratiekosten ook word gerekend?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Bananenspin schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:26:
Ik heb bij aliexpres een tablet gekocht voor 135 dollar inclusief DHL shipping. Nu moet ik belasting betalen over de tablet (dat is niet vreemd) maar het bedrag van de verzendkosten, administratiekosten etc komen er ook bij en DAAROVER word de belasting gerekend. Nu zit ik dus met een bedrag van 49 euro wat ik extra moet bij betalen. Is dat normaal dat het over de verzendkosten en administratiekosten ook word gerekend?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Bananenspin schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:26:
de verzendkosten worden meegerekend voor de btw, ja

hier kan je (globaal) berekenen hoeveel het zou moeten zijn: http://www.invoercalculator.nl/
Whatson schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:25:
[...]

Al mijn BG bestellingen komen in een soort vuilniszak met PostNL logo in rechter bovenhoek. Ook de bestellingen zonder standaard tracking code
lees de laatste zin van mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:39
Kenzi schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:33:
lees de laatste zin van mijn post.
Ja, dat las ik ook. Het eerste stuk gaat via de lokale posterijen, en zodra het pakket in NL is, verder via PostNL. Toch?

Is het dan niet vreemd dat BG er zelf al een PostNL logo op zet? Ik bedoel, als ik bijvoorbeeld iets vanuit NL naar China zou willen zenden, dan plak ik er NL postzegels op en geen Chinese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Laatst online: 13-09 21:01
NSG schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:00:
[...]

Die zijn idd hartstikke nep.
Vooral de connector is een dead giveaway, ik heb echte en daar zijn de tussenringetjes zwart, en deze zijn wit.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 10:54
Al zeer lange tijd niks meer bij Chinese webshops gekocht, maar een week geleden toch nog eens een poging gewaagd. Op 9 november twee laserlampjes en twee discolichten gekocht en vandaag (de 17e!) al binnen. Zijn ze de laatste tijd altijd zo snel of heb ik gewoon geluk gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53
Bas_De_Beer schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:03:
Al zeer lange tijd niks meer bij Chinese webshops gekocht, maar een week geleden toch nog eens een poging gewaagd. Op 9 november twee laserlampjes en twee discolichten gekocht en vandaag (de 17e!) al binnen. Zijn ze de laatste tijd altijd zo snel of heb ik gewoon geluk gehad?
Verschilt echt heel veel. De ene keer 4(!) dagen, de andere keer 6 weken. Kan allemaal. En van de tracking kun je ook niet op aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is eigenlijk geen China, maar wel een aziatische verkoper van elektronika spul op eBay.

Had wat knutselmateriaal nodig (IN4007's, tantaalelco's, wat experimenteerprint). Vond een seller op eBay met fatsoenlijke prijzen. En achteraf bleek dat het vanuit Thailand verstuurd werd.
9 november besteld, 10 november geshipped, vandaag (17 november) aangekomen. d:)b

Dit is hun website: http://www.taydaelectronics.com/
maar ik heb zelf via hun eBay store besteld en hoefde niet te betalen voor shipping. :)

En ondertussen wel lang wachten op ander spul uit China... :'( Zelfs met tracking nummer...nog steeds niks te bekennen (al een maand onderweg) :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had op 11/11/ wat besteld bij AliExpress. Bij 17track.net krijg ik nu te zien bij 'Origin' dat het vanuit Vietnam verzonden zou zijn.

Titelfix? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:07:
Ik had op 11/11/ wat besteld bij AliExpress. Bij 17track.net krijg ik nu te zien bij 'Origin' dat het vanuit Vietnam verzonden zou zijn.

Titelfix? :+
Hoe ziet het trackingnummer er dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

user001 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:21:
[...]

Hoe ziet het trackingnummer er dan uit?
RR04449xxxxXX

x=cijfer
X=letter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zijn de twee laatste letters dan 'VN'? In andere gevallen komt je pakketje gewoon van elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

user001 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:40:
[...]

Zijn de twee laatste letters dan 'VN'? In andere gevallen komt je pakketje gewoon van elders.
Correct. Die zijn inderdaad VN.

Het zijn overigens die USB 3.0 2,5" HDD enclosures die voor de helft weggingen. Zullen vast wel meer mensen besteld hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-11-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
ehtweak schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:19:

Dit is hun website: http://www.taydaelectronics.com/
maar ik heb zelf via hun eBay store besteld en hoefde niet te betalen voor shipping. :)
En regelmatig via facebook een kortingscode voor 15% op hun website.

[ Voor 43% gewijzigd door jobr op 17-11-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:32:
[...]

Ik heb alleen mijn CC aan paypal gekoppeld. Dan heb je beiden. :) dus eerst paypal, gaan die naaien? Mastercard here I come. :)
Let wel goed op de voorwaarden bij CC.
Voor wat ik mij herinner is de termijn veel korter voor spullen die niet geleverd zijn.
En mocht er schade ontstaan, thuis, dan wordt je verwezen naar je inboedelverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:47:
[...]

Het zijn overigens die USB 3.0 2,5" HDD enclosures die voor de helft weggingen. Zullen vast wel meer mensen besteld hebben.
Klopt, die van mij is ook onderweg vanuit Vietnam. Als ik had goed heb dan worden deze wél gewoon aan de deur aangeboden, want Vietnam is immers geen Chinapost?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
*knip*, zie topicwaarschuwing

[ Voor 94% gewijzigd door Perkouw op 18-11-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Zoals je ziet. 16-11-2015 in Nederland en de volgende dag in huis. Zelfde als bij mij toen. Dus via Postnl gaat redelijk snel (10 dagen in jou geval) maar aan de tracking heb je feitelijk niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
luckyjan schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:49:
Zoals je ziet. 16-11-2015 in Nederland en de volgende dag in huis. Zelfde als bij mij toen. Dus via Postnl gaat redelijk snel (10 dagen in jou geval) maar aan de tracking heb je feitelijk niks ;)
Daar lijkt het idd op!

En vanaf bestelling t/m levering in totaal nu 23 dgn er tussen, best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:16

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Meldt zich :+

Bij mij ook een VN trackingnr. Uiteraard nog niks van te tracken, zie het wel verschijnen, geen haast.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Wow! Pakketbezorger net aan de deur geweest, met mijn untracked plastic zakje vanuit China.
En dat is niet het enige gekke eraan maar deze heb ik met 11-11 besteld en is pas op 14-11 verzonden. Een whooping 3 dagen verzendtijd!!

Mijn pakketje die ik heb op zaterdag besteld van een webwinkel hier in Nederland is ook op het zelfde moment bezorgd.

Nu nog wachten op de overige 17 pakketjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Die waren bij mij een paar maanden geleden héél rap binnen, inderdaad vanuit Vietnam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
De kcx-017 is in de aanbieding bij Banggood. Inclusief de kortingscode Xmas06, is hij €3,84

http://www.banggood.com/K...rger-Tester-p-950855.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

fifa4ever schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:26:
De kcx-017 is in de aanbieding bij Banggood. Inclusief de kortingscode Xmas06, is hij €3,84

http://www.banggood.com/K...rger-Tester-p-950855.html
http://www.aliexpress.com...er-Meter/32533417696.html Bij Aliexpress $3.56

@hieronder
Deze seller heeft bijna 10.000 positieve feedback. Voor dit artikel inderdaad 0 feedback en eentje verkocht op 17 november. Waarschijnlijk heeft seller dit artikel pas sinds vandaag in het assortiment.
Overigens is de Buyer Protection van Aliexpress uitstekend. Sellers hebben een hekel aan een dispute.

[ Voor 25% gewijzigd door rud op 17-11-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Wel te tellen één verkocht tot nu toe. Voor 50 cent meer koop je het bij een betrouwbare leverancier.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor een kennis zoek ik een batterij voor zijn laptop (batterij is een as10d75). Hoe weet ik nou zeker dat ik hem niets aanraad waardoor hij binnen een week brand in zijn huis heeft? Uiteraard zijn de goedkope prijzen ideaal, maar vooral bij dit soort dingen geeft het me toch wat kriebels.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

pven schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:22:
Voor een kennis zoek ik een batterij voor zijn laptop (batterij is een as10d75). Hoe weet ik nou zeker dat ik hem niets aanraad waardoor hij binnen een week brand in zijn huis heeft? Uiteraard zijn de goedkope prijzen ideaal, maar vooral bij dit soort dingen geeft het me toch wat kriebels.
Met een quick 'n dirty Google zie ik die hier in NL voor 32 euri. Weet niet wat verzenden kost. Ook geen vermogen. Wat scheelt het in China met een dergelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:34:
[...]

Met een quick 'n dirty Google zie ik die hier in NL voor 32 euri. Weet niet wat verzenden kost. Ook geen vermogen. Wat scheelt het in China met een dergelijke prijs?
Die zitten rond de 15 euro (uiteraard inclusief P&P).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

pven schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:22:
voor laptop batterijen kan je beter gewoon een betrouwbare iets duurdere leverancier zoeken.
goedkope laptopaccu's op ebay / aliexpress zijn vaak troep en onbetrouwbaar (slecht geschakelde 18650's etc)

[ Voor 8% gewijzigd door Kenzi op 18-11-2015 02:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
Voor laptops heb ik 2x een Yanec accu gekocht van ReplaceDirect.
Die waren prima. Hadden soms nog meer capaciteit dan de originele accu nieuw had. Opzich ook wel logisch, de 18650 cellen hebben in de loop der jaren meer capaciteit gekregen omdat de techniek verbeterd is. Het ging om een laptop van al een jaar of 5 oud. Zo'n Yanec accu is alsnog 50-60 euro (of meer als het een grote accu is), maar functioneert prima en wel gewoon garantie (één jaar dacht ik).

http://www.replacedirect....aat.html?zoekterm=as10d75

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 18-11-2015 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Mijn eerste (en laatste) ervaring bij Gearbest.
In september wat besteld als eerste order en niet binnengekomen, zoals zovelen blijkbaar.
2 maal ticket aangemaakt en direct gesloten met de commentaar dat ik maar wat langer moet wachten. Dus na meer dan 2 maand een paypal claim ingediend.
Krijg ik net een melding binnen dat ze een antwoord hebben gegeven met een trackingnummer

CN14423080895140 Not Found Australia(Australia Post)
Item is not found at this moment, If necessary, please verify with the package sender and check back later.

Ik blijf wel bij Banggood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-09 15:51
Luke-san schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:10:
Mijn eerste (en laatste) ervaring bij Gearbest.
In september wat besteld als eerste order en niet binnengekomen, zoals zovelen blijkbaar.
2 maal ticket aangemaakt en direct gesloten met de commentaar dat ik maar wat langer moet wachten. Dus na meer dan 2 maand een paypal claim ingediend.
Krijg ik net een melding binnen dat ze een antwoord hebben gegeven met een trackingnummer

CN14423080895140 Not Found Australia(Australia Post)
Item is not found at this moment, If necessary, please verify with the package sender and check back later.

Ik blijf wel bij Banggood
Ik heb op 31 Augustus iets besteld en duurde eerst een maand voor het op de post zat en het is er nu nog niet.
Maar na een support ticket zonder problemen een nieuwe opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 14-09 20:44
Matthijz98 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:31:
[...]

Ik heb op 31 Augustus iets besteld en duurde eerst een maand voor het op de post zat en het is er nu nog niet.
Maar na een support ticket zonder problemen een nieuwe opgestuurd.
Ik heb 2 tickets geopend en deze werden gewoon gesloten door hen met als commentaar dat ik maar moest wachten.
Als ik zo rondlees zijn er blijkbaar meerdere die er problemen mee gehad die rond augustus en september hebben besteld.

Aan de andere kant blijf ik het bizar vinden dat een pakket van 11-11 gisteren werd afgeleverd vanuit China terwijl een educatieve cd die op 13-11 hier een kilometer of 10 werd verstuurd hier nog steeds niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Laatst online: 22:23
Ik heb een review van een china phone gemaakt op m'n reviewblog ;) met DHL uit china binnen drie dagen binnen, wel iets belasting moeten betalen. Maar dat hoort erbij als je wat duurders importeert in Nederland hé.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RZ6LDZY.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G3vtSbb.png

Reviewblog: [Review] Doogee Y100 Plus Smartphone

De Doogee Y100 Plus, een degelijke goed aanvoeldende 5.5" smartphone. Die stabiel werkt maar met matige camera. :)

(Cross-post van Chine Phone topic, maar lijkt hier ook altijd wel interesse te zijn in reviews van phones en andere chinese goedies, en die staan ook op de reviewblog :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 23:24

lasharor

7 december 2004

Soms is die aftersales wel mega irritant. Ik heb echt voor honderden euro's bij banggood spul gekocht. Laatst een item van 2 euro kapot geleverd. Moet ik video's gaan maken waarom dat ding kapot is. Terwijl meerdere mensen in de comments aangeven dat ze exact hetzelfde probleem hebben :').

Lekker omslachtig. Kan ik net zogoed via paypal gaan regelen dan. Maar de laatste keer dat ik dat heb gedaan kreeg ik alles terug (geld van de hele order). Dat wil ik ze ook niet aandoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25
Gisteren heb ik mijn Xtar USB volt/ampere meter binnen gekregen. Dan kan ik eindelijk verder met mijn (oplaadbare) zaklamp reviews. De bestelling heb ik al op 29 augustus gedaan en het eerste pakketje is niet aangekomen. GB heeft op 25/10 een nieuw pakketje verzonden en dat is er nu.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0367/9953/products/usb-detector-3_1024x1024.jpg?v=1396303370

[ Voor 24% gewijzigd door L.N. op 18-11-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
lasharor schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:26:
Soms is die aftersales wel mega irritant. Ik heb echt voor honderden euro's bij banggood spul gekocht. Laatst een item van 2 euro kapot geleverd. Moet ik video's gaan maken waarom dat ding kapot is. Terwijl meerdere mensen in de comments aangeven dat ze exact hetzelfde probleem hebben :').

Lekker omslachtig. Kan ik net zogoed via paypal gaan regelen dan. Maar de laatste keer dat ik dat heb gedaan kreeg ik alles terug (geld van de hele order). Dat wil ik ze ook niet aandoen...
Voor € 2 pleur ik het gewoon in de prullebak. Ga ik geen moeite voor doen. Die handel is vaak voor een veelvoud in Nederland te koop en voor mij is het een gecalculeerd risico dat er iets kapot kan zijn.

En soms is het ook handig om te weten wat waar te koop is. Action en Big Bazar hebben vaak ook goedkope gadgets voor een fractie meer of soms goedkoper dan China. Zo'n USB Volt Ampere meter bijvoorbeeld waar L.N. het over heeft is voor € 2,50 bij action te koop. In zijn link staat hij voor $ 3,60

Werkt het niet, ga je gewoon terug. Hoef je niet te hannisen met filmpjes en mail maar gewoon naar de winkel.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
lasharor schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:26:
Ik zit ook met hetzelfde probleem (Gearbest). Je schiet een support ticket in en dan komt de vraag om een video te maken. Maak je een video en zet je die op YouTube dan kunnen ze die niet bekijken. Ze vragen dan om 'm te uploaden maar de maximale bestandsgrootte is 2MB. |:(

Ze vragen geen video om je goed te kunnen helpen. Ze vragen een video in de hoop dat je het te veel werk vindt. Als je dan ook geen PayPal claim indient dan hebben ze precies bereikt wat ze willen.

Ze zijn niet zielig. Ze zijn slim. :)

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-09 19:15
vimeo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
Kunnen ze die wel bekijken dan? Ze melden dat "a videolink is useless".
We are unable to view the online video , that's means a videolink is useless.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
GB. Via de buren meermalen moeten pushen dat ze iets met mijn ticket deden. Afijn, eindelijk een resend aangekondigd.. Moet nog steeds worden opgepikt na 10 dagen. Laatste keer bij GB voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 18-11-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14

13art

Moderator Mobile
f.v.b schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:28:
[...]

Kunnen ze die wel bekijken dan? Ze melden dat "a videolink is useless".

[...]
Heel veel wordt in China geblokkeerd. Ik zit met een zelfde soort issue waarbij 1 xenon lamp Sen afwijkend lichtbeeld geeft maar wat je het beste ziet op video. Maar ja youtube, video, ed werkt daar niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:33:
GB. Via de buren meermalen moeten pushen dat ze iets met mijn ticket deden. Afijn, eindelijk een resend aangekondigd.. Moet nog steeds worden opgepikt na 10 dagen. Laatste keer bij GB voor mij.
Bij mij is de resend inmiddels (een week) binnen (ook heel lang over moet zeuren via diverse ingangen). Nu mist er alleen een onderdeel (magneetje). Ik neem niet eens meer de moeite om daar achteraan te gaan. Gearbest was eens, maar verder nooit meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Note to self: nooit bij GearBest bestellen...

En dat terwijl ik daar leuke dingen voor leuke prijzen heb gezien. Irritante ook bij hen is dat je ervan uit gaat dat gratis verzending is en dat vaak niet zo is (we zijn "verwend"). Beetje hetzelfde als bij Wehkamp: die communiceren een lagere prijs dan de concurrentie, maar verzenden niet gratis. Stront irritant als je aan het einde van het bestelproces komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 24-09 07:02
maartend schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:33:
Heb al 2x een zogenaamde resend gehad... Er gebeurt niets, geen nieuwe orders, niets... Navraag resulteert in niets. Ik heb het opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 09:57
ksborg schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:47:
Heb al 2x een zogenaamde resend gehad... Er gebeurt niets, geen nieuwe orders, niets... Navraag resulteert in niets. Ik heb het opgegeven.
Was daar ook bang voor ja. Had 4 Mipow LED Candles gekocht, eentje werd er geleverd. Ticket aangemaakt, of ik wilde kijken op het postkantoor. Uiteraard lag daar niets. Dit doorgegeven. Werd gevraagd of ik geld terug wilde (3 x €14) of dat ze opnieuw moesten worden gestuurd. Gekozen voor de tweede optie, meteen daarna spijt van want dacht dat geld terug zowel sneller als ook veiliger zou zijn.

Alsnog na twee weken drie doosjes mogen ontvangen. Dus ondanks initiële schrik toch nog goed gekomen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 28-09 23:24

lasharor

7 december 2004

f.v.b schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:14:
[...]

Ik zit ook met hetzelfde probleem (Gearbest). Je schiet een support ticket in en dan komt de vraag om een video te maken. Maak je een video en zet je die op YouTube dan kunnen ze die niet bekijken. Ze vragen dan om 'm te uploaden maar de maximale bestandsgrootte is 2MB. |:(

Ze vragen geen video om je goed te kunnen helpen. Ze vragen een video in de hoop dat je het te veel werk vindt. Als je dan ook geen PayPal claim indient dan hebben ze precies bereikt wat ze willen.

Ze zijn niet zielig. Ze zijn slim. :)
Tja lijkt het wel op :')

Krijg nu een mailtje van de customer support dat ik dat ding eigenlijk zelf moet gaan fixen. Gaat om een arduino nano. Blijkbaar werkt daar soms de bootloader niet van.

Oplossing: Fixen met een andere adrduino :')
Ok,Then please try to re-burn the bootloader:

https://sysexit.wordpress...no-using-another-arduino/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Laatst online: 22:23
lasharor schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:59:
[...]

Tja lijkt het wel op :')

Krijg nu een mailtje van de customer support dat ik dat ding eigenlijk zelf moet gaan fixen. Gaat om een arduino nano. Blijkbaar werkt daar soms de bootloader niet van.

Oplossing: Fixen met een andere adrduino :')

[...]
Eventueel kan je dit proberen ;)
http://www.instructables....ader-without-External-Pr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ook een leuke, ik heb propellers besteld voor een drone. Die dingen zijn clockwise en counter clockwise. Je zou een gelijk aantal van beiden moeten ontvangen. Heb ik niet gehad:
In the package were 5 CW (clockwise) and 3 CCW (counter clockwise) propellers, while it should be 4 / 4. Two of the CCW already broke, so I can't fly anymore.
Hi friend
I am sorry to hear that
Please do not worry
Would you please show us some picture or a video of this problem?
My email address 2853375150@qq.com
So that we can find out what's wrong and will advise on this problem soon.
Thanks for your understanding
You send the wrong propellers, no need to send a picture for that. 5 propellers turn clockwise and 3 counter clockwise.
Hi friend
I am sorry to hear that
Please do not worry
Would you please show us some picture or a video of this problem?
My email address 2853375150@qq.com
So that we can find out what's wrong and will advise on this problem soon.
Thanks for your understanding
1. Ik ben je vriend niet.
2. Wat wil je nu dat ik op de foto zet? Een ongelijk aantal propellers? En dat terwijl er twee al kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:06
barrymossel schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:05:
..............
2. Wat wil je nu dat ik op de foto zet? Een ongelijk aantal propellers? En dat terwijl er twee al kapot zijn?
Ja, ze vragen erom dus dat lijkt me niet al teveel moeite.
Waarom?.Misschien dient een afbeelding om eea te vervangen door de verzendafdeling en wordt de bijbehorende tekst alleen afgehandeld door de klantenservice.
Als de ticket geaccepteerd wordt moet je niet vreemd opkijken dat uiteindelijk alleen de twee gebroken propellors vervangen zijn. (en misschien ook nog de verkeerde CW versie is opgestuurd). Dus de foto moet wel voor zichzelf spreken wil eea verlopen als je wenst.

In the package were 5 CW (clockwise) and 3 CCW (counter clockwise) propellers, while it should be 4 / 4. Two of the CCW already broke, so I can't fly anymore.

Dit dus in één voor zichzelf sprekende foto wat aan de verbeelding niks te wensen overlaat door met MSPaint oid de foto te voorzien van cirkels en pijlen.

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 18-11-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
*knip* probeer het eens zonder beledigende bewoordingen en azijnpissen.

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 18-11-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:44
Ik heb wel eens perongelijk een support ticket geopend voor een verkeerd product. Ik heb daarbij dus ook foto's opgestuurd van een niet naar behoren functioneren van een ledstrip, terwijl het ticket over een horloge ging waar ik een review over had geschreven, dat de datum niet goed werkte.

Uiteindelijk dus geld teruggekregen voor het horloge waar ik eigenlijk geen klacht over had... Daar kwam ik pas op het laatst achter.
Vervolgens een klacht ingediend voor de ledstrip (die was duurder). En daarbij wilden ze maar de helft refunden. Daarbij heb ik vervolgens dezelfde foto's nog een keer opgestuurd :P.
De ledstrip voldeet overigens gewoon niet aan de specificaties, maar samen met het geld van het horloge vond ik het niet nodig om nog door te zeuren over een full refund.

Ik heb van de week ook een slechte review geschreven over een solar lampje (geen idee waarom ik het uberhaupt nog probeer met die prut). In de review vragen ze ook om een foto op te sturen van het probleem. Terwijl in de review heel duidelijk staat beschreven wat het probleem is, namelijk het wordt verkocht als zijnde waterdicht, terwijl het gewoon niet waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Als het jouw probleem niet is, waarom maak je er dan een probleem van. Als ze te makkelijk opnieuw sturen en/of geld terug dan wordt er misbruik van gemaakt. Zo zit men simpelweg in elkaar. Vragen ze een foto, dan geef je ze een foto. Iedereen kan wel roepen dat ze het verkeerde of stuk hebben gekregen.
Voor bepaalde dingen doe ik daar al geen moeite. Jammer...pech. Krijg ik het verkeerde, bestel ik opnieuw en maak een ander gelukkig met hetgeen dat ik kreeg. Is het stuk, dan prullebak.
Duur spul bestel ik daar al niet snel. Heb nu een uitzondering gemaakt met een mobiele telefoon en een tablet. Ik ben benieuwd hoe dat aankomt. Ik doe het wel bij sites waar ik al heel wat besteld heb: dx en banggood.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 18-11-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

l3art schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:39:
[...]

Heel veel wordt in China geblokkeerd. Ik zit met een zelfde soort issue waarbij 1 xenon lamp Sen afwijkend lichtbeeld geeft maar wat je het beste ziet op video. Maar ja youtube, video, ed werkt daar niet.
Neem aan dat ze bij GB ook wel een VPN hebben. (weet het wel zeker omdat ze ook bij de buren posten en dan heb je een vpn nodig vanwege de cloudflare anti-china protectie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 22:00
Kenzi schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:03:
[...]

Neem aan dat ze bij GB ook wel een VPN hebben. (weet het wel zeker omdat ze ook bij de buren posten en dan heb je een vpn nodig vanwege de cloudflare anti-china protectie :P)
Ik dacht dat Chinese bedrijven ook een uitzonderingspositie hadden binnen 'The Great Firewall' zodat ze bijvoorbeeld ook toegang hadden tot Facebook om zo beter internationale handel te kunnen bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tigerblood schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:28:
[...]

Ik dacht dat Chinese bedrijven ook een uitzonderingspositie hadden binnen 'The Great Firewall' zodat ze bijvoorbeeld ook toegang hadden tot Facebook om zo beter internationale handel te kunnen bedrijven?
Grote bedrijven in bepaalde regio's zoals de Free Trade Zone in Shanghai.

Webwinkels horen niet bij die grote bedrijven :P Dan moet je meer denken aan Huawei, Foxconn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 11:33
Ik heb op 11 November bij aliexpress een rol carbon fiber vinyl sticker gekocht en het is net aangekomen. Dat is een nieuw record voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bij AliExpress krijg je bij order info (soms) netjes de tracking informatie te zien. Is dit echter van de bezorgende partij (koerier) of de verzendende partij (shop)? Ik heb bij AE namelijk staan:

2015.11.18 10:07 (GMT-7): Departure from Warehouse
2015.11.18 10:07 (GMT-7): Arrival at Warehouse
2015.11.17 19:49 (GMT-7): Pickup successfully
2015.11.17 03:49 (GMT-7): Successful package pick-up
2015.11.16 02:12 (GMT-7): Package pick-up failed by warehouse
2015.11.12 18:15 (GMT-7): Order fulfillment complete
2015.11.12 18:15 (GMT-7): Order information received by carrier

Maar via 17track.net krijg ik:

2015-11-18 14:52 Received from Customer

Lijkt dus alsof de tracking informatie bij AE vanuit de verzender komt en de andere info van Singapore Post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
L.N. schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:40:
Gisteren heb ik mijn Xtar USB volt/ampere meter binnen gekregen. Dan kan ik eindelijk verder met mijn (oplaadbare) zaklamp reviews. De bestelling heb ik al op 29 augustus gedaan en het eerste pakketje is niet aangekomen. GB heeft op 25/10 een nieuw pakketje verzonden en dat is er nu.

[afbeelding]
Waarom neem je dan zo 'n 'simpele'? Geen capaciteitsmeting, enkel amps en volts :?
Ik zeg niet dat je 'n YZXStudio meter nodig hebt, maar toch wat uitgebreiders dan zo 'n standaard chargerdoctor met een fancy merkje opgeplakt? Ik had op z'n minst 'n KCX-017 of KCX-045 verwacht :)

[ Voor 5% gewijzigd door dodge_911 op 18-11-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Laatst online: 02-12-2024
peggman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:21:
Ik heb op 11 November bij aliexpress een rol carbon fiber vinyl sticker gekocht en het is net aangekomen. Dat is een nieuw record voor mij!
Ik heb ook op 11 November ps4 thumb buttons besteld en die waren gisteren al binnen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 15:33
barrymossel schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:05:
1. Ik ben je vriend niet.
Doet me denken aan iemand die iets niet ontvangen had en toen uiteindelijk maar een foto van zijn lege brievenbus gemaakt heeft en spontaan een resend kreeg 8)7

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nou, ik bestel nooit meer wat bij allbuy.com. Op 6 Nov. iets besteld wat op voorraad was. Fout bij de paypal betaling maar wel afgeschreven. Meteen een mailtje met betalingskenmerken gestuurd. Pas na 3 dagen antwoord dat de betaling zou worden geverifieerd. Een dag later bevestiging van de betaling, maar vervolgens een week lang niks. Uiteindelijk twee dagen geleden de bestelling geannuleerd en een refund aangevraagd en nu staat de bestelling al twee dagen in "refund processing". Voortaan bestel ik weer lekker bij banggood, wat een trage en gebrekkige webshop is allbuy.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
tokko1 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:01:
Ik heb een review van een china phone gemaakt op m'n reviewblog ;) met DHL uit china binnen drie dagen binnen, wel iets belasting moeten betalen. Maar dat hoort erbij als je wat duurders importeert in Nederland hé.

[afbeelding]
[afbeelding]

Reviewblog: [Review] Doogee Y100 Plus Smartphone

De Doogee Y100 Plus, een degelijke goed aanvoeldende 5.5" smartphone. Die stabiel werkt maar met matige camera. :)

(Cross-post van Chine Phone topic, maar lijkt hier ook altijd wel interesse te zijn in reviews van phones en andere chinese goedies, en die staan ook op de reviewblog :) )
Er staat niet precies bij wat je er uiteindelijk voor betaald hebt met verzending en invoerkosten, maar voor evenveel of minder (135 euro) heb je bij de kijkshop een Microsoft Lumia 640 met betere hardware dan de dodgy. Is wel een windows 8.1/10 phone, maar in ieder geval uitstekende hardware (mn het scherm en de camera).

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

wian schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:23:
Nou, ik bestel nooit meer wat bij allbuy.com. Op 6 Nov. iets besteld wat op voorraad was. Fout bij de paypal betaling maar wel afgeschreven. Meteen een mailtje met betalingskenmerken gestuurd. Pas na 3 dagen antwoord dat de betaling zou worden geverifieerd. Een dag later bevestiging van de betaling, maar vervolgens een week lang niks. Uiteindelijk twee dagen geleden de bestelling geannuleerd en een refund aangevraagd en nu staat de bestelling al twee dagen in "refund processing". Voortaan bestel ik weer lekker bij banggood, wat een trage en gebrekkige webshop is allbuy.
De service is best goed, refund policy is traag, maar wel degelijk.
Ik had ook een refund aangevraagd. Heeft uiteindelijk 1 maand geduurd, maar door gewoon geduldig te zijn en rustig te communiceren deden ze nergens moeilijk over.

Ik zie steeds meer opmerkingen van mensen die vanuit china een Coolblue/Bol.com achtige ervaring verwachten met overal direct antwoord op en snelle verzending, uitstekende track/trace maar dan wel tegen china goedkoopste prijzen. Als je bekijkt hoe de eerste china bestellers lekker rustig aan het wachten waren (maandje was zo voorbij) en genoten van de pakketjes die onderweg waren, dan is alles wat er nu geboden wordt echt super service al.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 08:58
wian schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:23:
Heb heel wat besteld bij allbuy. Nooit fout gegaan en snel in huis. T kan wel dus :)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• ksborg
9 november de Xiaoyi Ants Night Vision 720P Smart Wireless Webcam Security IP Camera gekocht bij Banggood (Sinterklaasactie, voor €22,80). Hij is gisteren aangekomen in Nederland. Weer zeer tevreden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25
dodge_911 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:22:
[...]

Waarom neem je dan zo 'n 'simpele'? Geen capaciteitsmeting, enkel amps en volts :?
Ik zeg niet dat je 'n YZXStudio meter nodig hebt, maar toch wat uitgebreiders dan zo 'n standaard chargerdoctor met een fancy merkje opgeplakt? Ik had op z'n minst 'n KCX-017 of KCX-045 verwacht :)
Ik heb geen capaciteitsmeting nodig, dus ook geen uitgebreidere nodig. Dus ik bespaar mij dan toch een paar euro. (Eigenlijk is dit om te verhullen dat ik niet verder heb gekeken naar andere modellen en misschien beter een andere had kunnen kopen ;) ).
Hoewel het een China shop is die vanuit Spanje opereert heeft iemand ervaring met igogo.es?

Toen ik namelijk over een lagere prijs begon bij Gearbest kreeg ik de reactie das igogo.es ook van Gearbest is (of onder hetzelfde moederbedrijf valt). Ze hebben wel lagere prijzen dan in de EU Warehouse van Gearbest alleen zitten er wel flinke verzendkosten naar NL aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-09 08:32

Mavamaarten

Omdat het kan!

Get!em schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:40:
[...]

De service is best goed, refund policy is traag, maar wel degelijk.
Ik had ook een refund aangevraagd. Heeft uiteindelijk 1 maand geduurd, maar door gewoon geduldig te zijn en rustig te communiceren deden ze nergens moeilijk over.

Ik zie steeds meer opmerkingen van mensen die vanuit china een Coolblue/Bol.com achtige ervaring verwachten met overal direct antwoord op en snelle verzending, uitstekende track/trace maar dan wel tegen china goedkoopste prijzen. Als je bekijkt hoe de eerste china bestellers lekker rustig aan het wachten waren (maandje was zo voorbij) en genoten van de pakketjes die onderweg waren, dan is alles wat er nu geboden wordt echt super service al.
Helemaal mee eens! Als je in China bestelt moet je er gewoon rekening mee houden dat alles lang onderweg is, en dat er vaak al eens foutjes gebeuren. Als je dan rustig uitlegt wat het probleem is krijg je meestal nog je geld terug ook. Dan is een foto nemen van een probleempje dat je hebt, of eventjes even wachten echt niet zo'n probleem :)

Ik zie de laatste tijd wel vaker pakketjes die niet aankomen. Ik bestel vrijwel alleen op ebay, dus hier en daar zitten al wel eens verkopers tussen die opeens beslissen om niets te verzenden, maar vroeger kwam eigenlijk alles aan. Bij mijn laatste 5 bestellingen was er 1x iets verkeerd geleverd (hoesje voor een ander model telefoon) en 1x gewoon niets aangekomen na 2 maanden. Maar ach, dat hoort erbij en het gaat over een paar euro. Niet het einde van de wereld :)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-09 15:51
Kitano schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:01:
[...]

Doet me denken aan iemand die iets niet ontvangen had en toen uiteindelijk maar een foto van zijn lege brievenbus gemaakt heeft en spontaan een resend kreeg 8)7
Haha deze ga ik onthouden eens kijken hoe snel het volgende keer kan. _/-\o_

• Whiskey48
  • Laatst online: 00:39
ksborg schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:28:
9 november de Xiaoyi Ants Night Vision 720P Smart Wireless Webcam Security IP Camera gekocht bij Banggood (Sinterklaasactie, voor €22,80). Hij is gisteren aangekomen in Nederland. Weer zeer tevreden :)
Ah, dan kan ik die van mij ook elk moment verwachten, top!

Heb jij nog iets aan de firmware moeten veranderen oid?
Je gebruikt de app?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 11:58

weebl

YARR!

maurits82 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:01:
[...]

Je gebruikt de app?
Hier ook!
Ben benieuwd naar je ervaringen :)

Edit: hij is binnen!
Leuk dingetje, pairen met de app ging verassend makkelijk. Je vult je WiFi gegevens in en vervolgens komt er een QR-code op het scherm van je telefoon. Deze laat je aan de camera zien en na een paar piepjes en wat Chineze termen kan je de beelden op je telefoon bekijken.

Verder zitten er wel wat bugs in en is de vertaling naar het Engels ook nog verre van af. Zo is de tijdszone van de timestamp die in het beeld zit niet aan te passen, deze staat standaard op Beijing geloof ik.

Ik begrijp van wat forumposts her en der dat een internationale launch van deze camera er aan zit te komen en dat ze voor die tijd al deze foutjes opgelost willen hebben. Ik vermoed dat ze dus snel opgelost worden.

[ Voor 53% gewijzigd door weebl op 19-11-2015 14:48 ]

• ksborg
[...]

Je gebruikt de app?
Moet hem nog ophalen bij het postkantoor. Het eerste moment dat ik er tijd aan kan besteden is ergens na het weekend. Ik ga wel de firmware terugzetten i.v.m. rtsp streams.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:44
ksborg schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:28:
[...]

Je gebruikt de app?
[Xiaomi Yi Ants Wifi IP-Camera] Ervaringen & Discussie

Hier een topic over de camera. Staan ook links naar aanpassen van de firmware.

[ Voor 5% gewijzigd door FunFair op 19-11-2015 15:36 ]

• Lucky0wn
  • Laatst online: 21:59
Zit al sinds 17 september te wachten op mijn Xiaomi Yi camera, zou bij het postkantoor liggen sinds 16-11(briefje in de bus gehad) maar daar ligt niets. Ben sinds dinsdag iedere dag langs geweest. Iemand een idee waar ik kan klagen? Banggood blijft zeggen dat ik moet wachten.

• IdieEasy
  • Laatst online: 27-09 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Lucky0wn schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:12:
Zit al sinds 17 september te wachten op mijn Xiaomi Yi camera, zou bij het postkantoor liggen sinds 16-11(briefje in de bus gehad) maar daar ligt niets. Ben sinds dinsdag iedere dag langs geweest. Iemand een idee waar ik kan klagen? Banggood blijft zeggen dat ik moet wachten.
[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Kan beter hier verder vragen. Dit is een probleem van Postnl, niet Banggood.

[ Voor 7% gewijzigd door IdieEasy op 19-11-2015 16:14 ]

• Lucky0wn
  • Laatst online: 21:59
IdieEasy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:14:
[...]

[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Kan beter hier verder vragen. Dit is een probleem van Postnl, niet Banggood.
Denk dat je dit forum bedoelde?[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Bedankt voor de tip zal daar ook eens even vragen!

Verwijderd

Na weer eens mijn sleutels kwijtgeraakt te zijn geweest, toch maar op zoek naar een tracker device. Eerst maar eens ingelezen.

Daarna de volgende opties gezien:

een goedkope voor $2,99
iets duurder met meer functies voor $6,99
ongeveer zelfde prijs, de Nut voor $7,35
en de iets duurde opvolger, de Nut 2 met 2 batterijen erbij voor $9,49 (en met 41 niet allemaal positieve reviews)

Hier nog een positieve review van de Nut 2.

Iemand ervaring met een van deze trackers of met een andere? Voornamelijk voor mijn sleutels en mijn portemonnee. Ik weet dat ik de genoemde trackers vast ergens anders goedkoper kan kopen, maar het gaat het me er eerst om dat ik weet welke versie goed (het best) werkt!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:24
Vandaag weer 2 pakketjes aangekomen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n6YQehx.jpg

Heel erg goed van Banggood dat ze er een travel adaptor bij stoppen....
Maar wat die Chinezen toch denken dat wij voor stopcontacten hebben
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R6db3XS.jpg

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:58
Vandaag een paar leuke dingen besteld met onder andere http://www.miniinthebox.c...et-3-standen_p400815.html
Ik hoop dat het wat is, ik zal bij levering mijn ervaringen delen :P

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
mathy_ schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:52:Heel erg goed van Banggood dat ze er een travel adaptor bij stoppen....
Maar wat die Chinezen toch denken dat wij voor stopcontacten hebben
[afbeelding]
Ik raad je aan dat ding gelijk in de vuilbak te mikken.

Pagina: 1 ... 99 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic