• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

peggman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:21:
Ik heb op 11 November bij aliexpress een rol carbon fiber vinyl sticker gekocht en het is net aangekomen. Dat is een nieuw record voor mij!
Wat voor een soort CF heb je besteld, en bevalt het? Heb ook een paar ideeën, maar weet niet of china CF een goed idee is.

---RAWE CEEK!!!---

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11
Ik had een Blitzwolf Lightning to USB cable besteld, namelijk deze:
http://www.banggood.com/B...S-iPad-iPod-p-989698.html

Binnen 2 weken geleverd, en zeer goede kwaliteit, kost iets meer, maar krijg je wat voor terug.
Is overigens vaak met kortingscodes goedkoper te krijgen. Aanrader!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:24
Zo had ik m nog niet bekeken |:( Echt levensgevaarlijk dus.
Niet dat als hij zou passen ik hem zou willen gebruiken. die pinnen zien er ook heel brak uit.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:16

pinda powerrr

Slow down...

Jochemd13 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:55:
Vandaag een paar leuke dingen besteld met onder andere http://www.miniinthebox.c...et-3-standen_p400815.html
Ik hoop dat het wat is, ik zal bij levering mijn ervaringen delen :P
Ik heb er vorig jaar twee besteld (ergens anders en goedkoper :P ) en ik moet zeggen, ze werken fantastisch!

Bij mijn twee dochters aan de fiets gehangen, de laser functie is vooral een erg coole gadget (alle jongens jaloers! 8) ) en het achterlicht zelf, is veel feller dan de standaard fietsverlichting. Daarnaast vele knipperfuncties: langzaam, snel, "knight rider" enz.

Aanrader!

Even "quick and dirty" search Tinydeal €2,61

[ Voor 10% gewijzigd door pinda powerrr op 19-11-2015 22:55 ]

Waiting on the world to change

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:01
japie101 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:10:

Binnen 2 weken geleverd, en zeer goede kwaliteit, kost iets meer, maar krijg je wat voor terug.
Heb er nu ook een paar van onderweg, vooral het 18 maanden garantie sprak me aan gezien de meeste kabels stoppen met werken na een tijdje ;)

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
japie101 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:10:

Ik heb er ook eentje maar ik vind het tegen vallen vergeleken met de kabels van anker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Pfff wat een onzin, filmpje zegt dus "als je een complete randdebiel bent en de stekker verkeerd inplugt kun je dood gaan". Ga dan maar in een kamertje zitten met kussens tegen de muur, want je zou eens een sprintje kunnen trekken en met je hoofd tegen de muur kunnen rennen. Als je geen achterlijke malloot bent en weet hoe 2 dingetjes in 2 gaatjes horen is er niks mis mee.

Had zelf trouwens zo'n ding bij mn nieuwe hexacopter zitten. Geen idee waarom want de lader is USB :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
mark-k schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:51:
[...]

Pfff wat een onzin, filmpje zegt dus "als je een complete randdebiel bent en de stekker verkeerd inplugt kun je dood gaan". Ga dan maar in een kamertje zitten met kussens tegen de muur, want je zou eens een sprintje kunnen trekken en met je hoofd tegen de muur kunnen rennen. Als je geen achterlijke malloot bent en weet hoe 2 dingetjes in 2 gaatjes horen is er niks mis mee.

Had zelf trouwens zo'n ding bij mn nieuwe hexacopter zitten. Geen idee waarom want de lader is USB :p
Daar gaat 't mij niet om, je moet uitkijken als je 'n stekker insteekt, maar een niet doorverbonden aardingspin vind ik toch een issue hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door dodge_911 op 19-11-2015 22:54 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

dodge_911 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:54:
[...]

Daar gaat 't mij niet om, je moet uitkijken als je 'n stekker insteekt, maar een niet doorverbonden aardingspin vind ik toch een issue hoor.
Dat heb ik ff gemist, dacht dat hij zei dat je de fase in de aarde kon steken. Zal m eens open schroeven om te checken.

Edit: zitten geen schroeven in dus wordt moeilijk. Zal morgen de multimeter pakken.

[ Voor 10% gewijzigd door mark-k op 19-11-2015 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Nou poe poe wat gevaarlijk. Ja je kunt iets er verkeerd insteken, maar als je geen volstrekte malloot bent kan er weinig mis gaan. Banggood heeft mij ook zo'n adapter meegeleverd met de Yi Smart cam, maar wel de verkeerde: nl. een UK versie

Voor de sake of argument dat ding even opgeschroefd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aNd4Ku0s.jpg

Niks mis mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Whatson op 19-11-2015 23:38 ]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Whatson schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:15:
[...]

Nou poe poe wat gevaarlijk. Ja je kunt iets er verkeerd insteken, maar als je geen volstrekte malloot bent kan er weinig mis gaan. Banggood heeft mij ook zo'n adapter meegeleverd met de Yi Smart cam, maar wel de verkeerde: nl. een UK versie

[afbeelding]
Right. Waar was die verbinding met de aardingspin ook alweer?
Maarreeuh, dan doe je 't toch gewoon lekker niet en sla je mijn raad in de wind.
Ik zeg ook maar wat ik ervan denk, het is tenslotte een discussieforum, of niet soms?

[ Voor 13% gewijzigd door dodge_911 op 19-11-2015 23:40 ]

• Whatson
  • Niet online
dodge_911 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:38:
[...]

Right. Waar was die verbinding met de aardingspin ook alweer?
Aardings pin is de bovenste op een UK adapter die drukt in de adapter gewoon netjes tegen het metalen klemmetje dat als converter dient :)

Als je er een UK/US plug insteekt is hij netjes geaard.
Overigens zijn er wel betere versies, maar die zijn waarschijnlijk te duur om gratis mee te leveren:
http://www.aliexpress.com...-Adaptor/32307800795.html

Maar zoiets had ook gewoon volstaan als een simpele 2 pin converter (US -> EU):
http://www.aliexpress.com...onverter/32279147519.html

[ Voor 37% gewijzigd door Whatson op 19-11-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Whatson schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:15:
[...]

[afbeelding]

Niks mis mee.
Het probleem is niet of jij weet hoe je deze adapter moet gebruiken maar wat als bijvoorbeeld je kind of het kind van iemand anders dit verkeerd gebruikt? Daarom zijn ze gevaarlijk.

De eerste adapter uit je bovenstaande post is net zo gevaarlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door rud op 20-11-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Toevallig ben ik op zoek naar een nieuwe. Had pas 1 van Ali, maar is als aardig snel stuk gegaan. Welke traveladapter is wel aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:21

OB1

Heeft er iemand ervaring met de MI-305 USB mic? Ik wil hem hebben omdat íe zo compact en goedkoop is, maar zou het iets zijn voor de prijs? Reviews komen er wel goed uit, maar ben benieuwd of er Tweakers zijn met ervaringen. Ik wil hem gebruiken voor mijn PS3, gewoon voor party/lobby chat. En dan nog deze kabel erbij dat ik hem wat dichterbij kan zetten :).

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 20-11-2015 22:52 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Ik heb de Xiaomi Yi Ant camera aan de praat gekregen.
Kan ik dat felle blauwe lampje eigenlijk ook uit krijgen??

(heb de android app, bij camera settings zie ik "privacy settings" niet staan).

[ Voor 27% gewijzigd door Whiskey48 op 20-11-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 08:24
maurits82 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:33:
Ik heb de Xiaomi Yi Ant camera aan de praat gekregen.
Kan ik dat felle blauwe lampje eigenlijk ook uit krijgen??

(heb de android app, bij camera settings zie ik "privacy settings" niet staan).
[Xiaomi Yi Ants Wifi IP-Camera] Ervaringen & Discussie

settings - Camera Settings - Status Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mensen, lees de topicwaarschuwing. Geen aankoopadvies of technische vragen over producten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 14:39
Wacht nu al een maandje op een bestelling van Allbuy. Een ander product dat tegelijk besteld was is al ruim 1,5 week binnen, en de tracking is zoals gewoon complete onzin. Normaal gesproken niet zo een haast mee, maar met al dat PostNL gedoe vind ik het inmiddels wel reden tot een (klein beetje) zorgen. Vooralsnog Allbuy maar gemaild dat ik graag een echte tracking wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuxXx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 10:00
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:40:
Na weer eens mijn sleutels kwijtgeraakt te zijn geweest, toch maar op zoek naar een tracker device. Eerst maar eens ingelezen.

Daarna de volgende opties gezien:

een goedkope voor $2,99
iets duurder met meer functies voor $6,99
ongeveer zelfde prijs, de Nut voor $7,35
en de iets duurde opvolger, de Nut 2 met 2 batterijen erbij voor $9,49 (en met 41 niet allemaal positieve reviews)

Hier nog een positieve review van de Nut 2.

Iemand ervaring met een van deze trackers of met een andere? Voornamelijk voor mijn sleutels en mijn portemonnee. Ik weet dat ik de genoemde trackers vast ergens anders goedkoper kan kopen, maar het gaat het me er eerst om dat ik weet welke versie goed (het best) werkt!
Ik ben in het bezit van een nut tracker.Toen ik zo een ding online zag werd ik er helemaal enthousiast van, meteen aangeschaft. Wat handig !

Nu de praktijk.... de nut tracker zit in m'n beurs, maar ik doe er eigenlijk niks mee.
Bluetooth staat toch altijd uit bij mij, mijn beurs raak ik maar niet kwijt, weer een app op de mobiel erbij.

Hij werkt voor de rest simpel en ok, maar meer dan een beetje piepen als ik op de app druk doet ie niet. Als je contact verliest... bluetooth uit of beurs echt weg, dan laat hij op een map zien wat de laatste contactlocatie was, maar of je daar nu echt veel aan hebt. Hangt een beetje af van waar je je beurs verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 15:33
pinda powerrr schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:38:
Bij mijn twee dochters aan de fiets gehangen, de laser functie is vooral een erg coole gadget (alle jongens jaloers! 8) ) en het achterlicht zelf, is veel feller dan de standaard fietsverlichting. Daarnaast vele knipperfuncties: langzaam, snel, "knight rider" enz.
Leuk ding, maar let er wel op dat gebruik van die lasers niet toegestaan is op de weg. Net als dit soort stroboscoop lampjes voor in je spaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

dodge_911 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:54:
[...]

Ik moet je inderdaad gelijk geven, de aarde van de EU stekker is niet verbonden met de aarde van de rest. Snap niet dat ze dan nog de moeite doen om er wel metaal in te duwen overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:12
Kitano schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:10:
[...]

Leuk ding, maar let er wel op dat gebruik van die lasers niet toegestaan is op de weg. Net als dit soort stroboscoop lampjes voor in je spaken.
Waarom zou dit niet toegestaan zijn?
Goede zichtbare verlichting op de fiets kun je niet genoeg hebben.
Juist het rijden zonder licht is gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:07:
[...]
Lichtvoering op de openbare weg is gebonden aan regels. In beginsel mogen de losse lampjes (die je bv. aan je rugzak hangt omdat het achterlicht niet werkt) eigenlijk ook niet.

Die losse lampjes doen ze niet zo moeilijk over, omdat veiligheid inderdaad voorop staat. Als je echter een hele kerstboom aan verlichting voert, dan kan je er vanuit gaan dat er een moment komt dat je erop wordt aangesproken door een meneer met een pet.

Het valt wel op, kerstboomverlichting, maar het leidt andere weggebruikers ook af. Rijden met teveel licht is dus ook gevaarlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door ralph075 op 20-11-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 11:33
NoFearCreations schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:03:
[...]

Wat voor een soort CF heb je besteld, en bevalt het? Heb ook een paar ideeën, maar weet niet of china CF een goed idee is.
Knalrode van 127x30 cm. Ik heb het op een van mijn externe harde schijven aangebracht maar ik moet nog maar even goed oefenen want er zitten flink wat bubbeltjes in. Het is ook een beetje doorzichig waardoor de zwarte kleur eronder doorschijnt en de bubbeltjes nog zichtbaarder zijn. Ik had eerder al ooit zwarte gekocht en die was niet transparant maar die was veel moeilijker uit te rekken met een fohn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:21
HoppyF schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:07:
[...]

Verkeerde of afwijkende verlichting kan juist gevaarlijk zijn. Zo fietste ik laatst bijna een kind van 5 van z'n fietsje omdat het jochie rode verlichting aan de voorkant had.

Irriteer me ook aan die knipperlichtjes (1. irritant 2. verblindend 3. niet toegestaan).

Hoewel zo'n kerstboom die gelinkt staat vast leuk eruit ziet, kan het andere verkeersdeelnemers afleiden en irriteren (wil je ook niet in het verkeer).

Dat gezegd hebbende: die wil ik ooooook!!! :)

---edit---
Hmm, valt toch tegen...

[ Voor 6% gewijzigd door barrymossel op 20-11-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ralph075 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:31:
[...]

Die losse lampjes doen ze niet zo moeilijk over, omdat veiligheid inderdaad voorop staat.
Ik heb graag dat mijn dochters goed gezien worden ;)
De standaard achterlampjes op een dure Gazelle fiets is gewoon een enkel klein ledje, dat andere ding is een rij van felle leds, veel en veeeeel beter te zien.
De lasers zijn een leuke gimmick, maar gaan af en toe maar aan. Staan ze wel aan, dan zie je ze alleen als je echt op de grond kijkt. Het is niet zo dat er een halve discoshow wordt opgevoerd.

Dus leuk dat de moraalridders gelijk vooraan staan, maar veiligheid voorop. Het is geen disco, maar je bent zeer goed zichtbaar ;)
in tegenstelling tot die mini ledjes die studenten vaak aan hun tas hebben hangen."hé, ik voldoe wel aan de wet! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kitano schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:10:
[...]

Leuk ding, >:) dit soort stroboscoop lampjes voor in je spaken.
Alleen je moet wel erugghh snel fietsen om het effect van de foto's te bereiken..
En het geeft een berg onbalans in je wielen.
Is mijn ervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door Supertip op 20-11-2015 19:58 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14

13art

Moderator Mobile
Lol, ik had dus een xenon lamp uit China die niet het juiste lichtbeeld gaf. Nu krijg ik een nieuwe set opgestuurd maar wat nieuw voor me is, is dat ze foto's wilde waarop te zien wat dat ik de huidige lampen onklaar had gemaakt door de draden door te knippen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Straks willen ze nog een filmpje hoe je het ding in elkaar mept met een hamer.
Ja die Chinezen zijn goed van vertrouwen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Supertip op 20-11-2015 20:13 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Da's wat effectief PayPal soms vraagt: foto/video van het gekochte product dat je vernietigd... Is wel enkel bij "zware" paypal cases waar ze echt niet tot oplossing kunnen komen.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Zojuist iets betaald met ideal bij Aliexpress. Aan het einde van de betaling terug op de Aliexpress site kreeg ik een fout. Het geld is echter wel afgeschreven en daarnaast heb ik een mail ontvangen dat de payment geaccepteerd is. In mijn account staat die zoals gewoonlijk nog wel op de 24 uur wachttijd. Kan ik er vanuit gaan dat de betaling ondanks de fout gewoon geslaagd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:17:
[...]

Ik heb graag dat mijn dochters goed gezien worden ;)
De standaard achterlampjes op een dure Gazelle fiets is gewoon een enkel klein ledje, dat andere ding is een rij van felle leds, veel en veeeeel beter te zien.
De lasers zijn een leuke gimmick, maar gaan af en toe maar aan. Staan ze wel aan, dan zie je ze alleen als je echt op de grond kijkt. Het is niet zo dat er een halve discoshow wordt opgevoerd.

Dus leuk dat de moraalridders gelijk vooraan staan, maar veiligheid voorop. Het is geen disco, maar je bent zeer goed zichtbaar ;)
in tegenstelling tot die mini ledjes die studenten vaak aan hun tas hebben hangen."hé, ik voldoe wel aan de wet! :X
Er was weinig moraalridder aan. Wat ik benoemde als disco- of kerstverlichting ging niet over die laserlampjes van jou, dat ging over die stroboscoop lamp voor in de spaken, die ook voorbij kwamen... dat is niet meer te kwalificeren als 'veiligheid voorop'.

Dat had ik beter moeten benoemen, want teruglezend snap ik dat je je wellicht ook aangesproken voelde. Met die laserlampjes zal het vast wel loslopen. Die leiden niet enorm af, alleen vlakbij vallen ze een beetje op.
MrGangstaQ schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:19:
Kan ik er vanuit gaan dat de betaling ondanks de fout gewoon geslaagd is?
Als de mail met bevestiging van Ali is, dan kan je daar wel vanuit gaan. Zou wel even blijven opletten dat ie inderdaad definitief wordt, maar weinig reden tot zorg.

[ Voor 12% gewijzigd door ralph075 op 20-11-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
Zolang je het lampje maar op continu hebt staan, want knipperende lampjes mag dus niet. Ik ben geen moraalridder maar probeer jullie een boete van 50 euro voor een lampje van 2 euro te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Laatst een setje precisie schroevendraaiers besteld via eBay. Bagger. Was voor de prijs te verwachten, maar dit was echt extreem. De kruiskopjes hadden down syndroom. Totaal niet mee te werken, helaas.

De verkoper berichtje gestuurd: niks. Dispuutje. Niks. Vandaag dacht ik er weer aan en dispuut doorgestuurd naar eBay. Binnen 1,5 uur centjes terug op PayPal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ralph075 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:27:
[...]

Er was weinig moraalridder aan. Wat ik benoemde als disco- of kerstverlichting ging niet over die laserlampjes van jou, dat ging over die stroboscoop lamp voor in de spaken, die ook voorbij kwamen... dat is niet meer te kwalificeren als 'veiligheid voorop'.

Dat had ik beter moeten benoemen, want teruglezend snap ik dat je je wellicht ook aangesproken voelde. Met die laserlampjes zal het vast wel loslopen. Die leiden niet enorm af, alleen vlakbij vallen ze een beetje op.
No problem d:)b

En ondertussen worden de winkelwagentjes alweer gevuld...misschien nog een beetje prullaria om onder de kerstboom wat vulling te hebben. Het houdt nooit op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuxXx schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:24:
[...]

Ik ben in het bezit van een nut tracker.Toen ik zo een ding online zag werd ik er helemaal enthousiast van, meteen aangeschaft. Wat handig !

Nu de praktijk.... de nut tracker zit in m'n beurs, maar ik doe er eigenlijk niks mee.
Bluetooth staat toch altijd uit bij mij, mijn beurs raak ik maar niet kwijt, weer een app op de mobiel erbij.

Hij werkt voor de rest simpel en ok, maar meer dan een beetje piepen als ik op de app druk doet ie niet. Als je contact verliest... bluetooth uit of beurs echt weg, dan laat hij op een map zien wat de laatste contactlocatie was, maar of je daar nu echt veel aan hebt. Hangt een beetje af van waar je je beurs verliest.
Maar het werkt wel dus? En als ik bluetooth aan heb word ik gewaarschuwd als de nut buiten bereik is (hoeveel meter is dat, 10, 20 meter)?

Iedereen wil natuurlijk het liefst een kaartje zien met live tracking (net als in de film, ik wil het), maar dat werkt volgens mij alleen bij GPS trackers. Die zijn een stuk duurder en je zit ook aan abonnementen/sim kaarten vast.

Dan is dit voor mij een mooie goedkope tussenoplossing als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Voor €156-€160 niet echt supergoedkoop, maar wel lekker melig. ;)

In Small, Medium en Large. :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=s5Ym_Lj7J7E]

Team Tweakers? 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
De RoidMi is vanaf vandaag verkrijgbaar bij BG: http://www.banggood.com/X...ccessories-p-1004703.html

[ Voor 86% gewijzigd door Rylo op 21-11-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

begrijp ik goed dat dit ding wel via bluetooth muziek kan afspelen op je autoradio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
sander817 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:08:
begrijp ik goed dat dit ding wel via bluetooth muziek kan afspelen op je autoradio?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Er zit een FM transmitter ingebakken, volgensmij controleer je het FM kanaal via een app. Vervolgens kan je via bluetooth muziek ernaartoe streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Nu online
Ik heb ongeveer een maand geleden ook de Roidmi aangeschaft, bij een webshop waar ik geen pre order zag staan.
Nu heb ik eigenlijk geen idee meer welke webshop dat is.. Mailtjes weggegooid (volgens mij had ik zelfs al een verzendbevestiging) stomstom.
Nu kan ik wel in mijn PayPal geschiedenis zien dat de betaling richting 'Nelson' is gegaan met het e-mail adres paymentfordeals@gmail.com. Heeft iemand enig idee welke webshop dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sibrand schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:04:
Ik heb ongeveer een maand geleden ook de Roidmi aangeschaft, bij een webshop waar ik geen pre order zag staan.
Nu heb ik eigenlijk geen idee meer welke webshop dat is.. Mailtjes weggegooid (volgens mij had ik zelfs al een verzendbevestiging) stomstom.
Nu kan ik wel in mijn PayPal geschiedenis zien dat de betaling richting 'Nelson' is gegaan met het e-mail adres paymentfordeals@gmail.com. Heeft iemand enig idee welke webshop dit kan zijn?
Heb geen idee, maar staan die mailtjes niet gewoon nog in je prullenbak van je email client? :? Of heb je die ook netjes leeggehaald? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sibrand schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:04:
http://slickdeals.net/f/8...g?p=78883320#post78883320

In die thread wordt dat adres genoemd bij everbuying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
  • Nu online
Bedankt mensen!
Blijkt dus inderdaad Everbuying te zijn. Was dat topic ook al eens tegengekomen, toen Everbuying bezocht en proberen in te loggen met mijn e-mail adres. Kenden ze niet. Vandaag lukte het wel, zag de order staan en meteen even een berichtje gestuurd hoe het ervoor staat met de Roidmi.

Mijn e-mail heeft de gewoonte om de prullenbak elke 2 weken or so te legen was dus net te laat laatst, order is 24 oktober geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Op 9 nov via gearbest een zaklamp besteld die vandaag is binnen gekomen.
19 september een mesje besteld waar ik nog op zit te wachten.

De eerst genoemde was via Belgian Airmail en de tweede via China Post Unregistered. Ik heb er verder geen haast mee, dus ik wacht rustig tot de door hun aangegeven maximaal aantal werkdagen voorbij zijn en dan ga ik contact met ze opnemen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 17:54

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

PjotrStroganov schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:26:
Op 9 nov via gearbest een zaklamp besteld die vandaag is binnen gekomen.
19 september een mesje besteld waar ik nog op zit te wachten.

De eerst genoemde was via Belgian Airmail en de tweede via China Post Unregistered. Ik heb er verder geen haast mee, dus ik wacht rustig tot de door hun aangegeven maximaal aantal werkdagen voorbij zijn en dan ga ik contact met ze opnemen.
Oh, ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Product: Xiaomi Piston 3
Gekocht bij: Gearbest
Prijs: €11,46
Verzendmethode: Belgium Airmail Registered (+ $1,99)
Besteldatum: 06/11
Verzenddatum: 08/11
Ontvangstdatum: 20/11

Zo ben ik toch weer een Chinees productje rijker. :) Ondanks de vele negatieve verhalen over de geluidskwaliteit van de Xiaomi Piston 3, vind ik deze weldegelijk op sommige vlakken beter dan de tweede versie. Erg tevreden! Ze zitten ook heel wat comfortabeler dan mijn vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Blij dat ik je heb kunnen informeren.

[ Voor 11% gewijzigd door PjotrStroganov op 21-11-2015 20:41 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuxXx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 10:00
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 01:42:
[...]

Maar het werkt wel dus? En als ik bluetooth aan heb word ik gewaarschuwd als de nut buiten bereik is (hoeveel meter is dat, 10, 20 meter)?

Iedereen wil natuurlijk het liefst een kaartje zien met live tracking (net als in de film, ik wil het), maar dat werkt volgens mij alleen bij GPS trackers. Die zijn een stuk duurder en je zit ook aan abonnementen/sim kaarten vast.

Dan is dit voor mij een mooie goedkope tussenoplossing als ik het goed begrijp.
Ja hoor, afhankelijk van je omgeving inderdaad 10 tot 20 meter.
Ik heb ook gekeken naar GPS trackers, maar te duur en te groot.
Deze nut dingen zijn lekker klein.

Als je het echt gebruikt en je hebt bluetooth altijd aan werkt het zoals het bedoelt is.
Wat trouwens ook wel ok is is dat als je bluetooth aandoet op je mobiel je geen extra handelingen hoeft te doen. Eenmaal ingesteld verbindt hij iedere x automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren uit de EU warehouse van Gearbest de GPD XD gamepad voor $152 (142 Euro) besteld. Bij GPD op Aliexpress kan ik hem wel goedkoper krijgen maar dan is de kans dat bij moet betalen groter omdat het meer dan 22 Euro is. Wel komt er nog $5 verzendkosten bij.

Afbeeldingslocatie: http://gloimg.gearbest.com/gb/2015/201511/goods-img/1446686115107-P-2950089.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Ziet er leuk uit, maar budgettechnisch vind ik deze oplossing in combinatie met een telefoon dan wel veel aantrekkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralph075 schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:02:
[...]

Ziet er leuk uit, maar budgettechnisch vind ik deze oplossing in combinatie met een telefoon dan wel veel aantrekkelijker...
Ik ben benieuwd omdat dit momenteel 1 van de betere China gamepads is die momenteel te krijgen is.

Naast dat het een Android tablet met 5 inch 720p scherm is heeft ook standaard diverse emulatoren voor Nintendo, Sonyen Sega spellen, dan zijn knoppen weer aantrekkelijker dan touchscreenbediening.

Daarnaast zit er ook een toetsconfigurator op om de toetsen voor Android spellen met touchscreenbediening via de knoppen te kunnen spelen. Verder nog SD kaart ondersteuning, mini HDMI en standaard Root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Iemand een goede ervaring met een travel adapter voor Chinees apparatuur?
Deze is enige die ik kon vinden die een beetje betrouwbaar eruit ziet
http://www.aliexpress.com...t-Travel/32518452605.html

Maar ik heb geen 4 USB poorten nodig. Ik heb al 1 andere van Ali gehad, die was na paar keer gebruik al stuk en las pas toevallig dat ze nog gevaarlijk konden zijn ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:25:
[...]
Naast dat het een Android tablet met 5 inch 720p scherm is heeft ook standaard diverse emulatoren voor Nintendo, Sonyen Sega spellen, dan zijn knoppen weer aantrekkelijker dan touchscreenbediening.
Ik geloof best dat die gamepad een paar handige features heeft (mag ook wel voor die prijs ;) ), maar met mijn oplossing heb je het touchscreen ook niet persé meer nodig, de controller heeft natuurlijk ook gewoon knoppen...
Scheelt toch $130... :X

[ Voor 3% gewijzigd door ralph075 op 22-11-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
xileS schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:42:

Maar ik heb geen 4 USB poorten nodig. Ik heb al 1 andere van Ali gehad, die was na paar keer gebruik al stuk en las pas toevallig dat ze nog gevaarlijk konden zijn ook nog.
Nee ze zijn niet gevaarlijk. Je moet er gewoon normaal mee omgaan, als in 1x inpluggen en eraan laten zitten.

Ik heb deze besteld: http://www.aliexpress.com...onverter/32279147519.html voor de adapter die bij de Yi zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
  • Laatst online: 12-08 20:29
xileS schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:42:

Ik heb bij Mediamarkt dergelijke verloopjes gekocht voor enkele euro's. Voor 15 euro had ik ingebouwde usb poorten en wereldwijde (zo goed als iig) ondersteuning. Wellicht dat garantie en kwaliteit op deze producten wat hoger liggen dan bij Ali :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Whatson schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:52:
[...]

Nee ze zijn niet gevaarlijk. Je moet er gewoon normaal mee omgaan, als in 1x inpluggen en eraan laten zitten.

Ik heb deze besteld: http://www.aliexpress.com...onverter/32279147519.html voor de adapter die bij de Yi zat.
Leek mij ook weinig gevaarlijks aan als die gewoon er juist in zit, de stekker waarvoor ik hem nodig heb, heeft 3 pinnen, en kan er volgens mij ook maar op 1 manier in.
Deze had ik eerst besteld, maar die werkt helaas al niet meer goed. Snap ook niet waarom ze ook allemaal zo onnodig groot zijn op Ali enzo, heb namelijk wel kleinere gezien. Van jouw link is helaas niet geschikt voor de stekker waarvoor ik hem nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
xileS schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:23:
[...]

Leek mij ook weinig gevaarlijks aan als die gewoon er juist in zit, de stekker waarvoor ik hem nodig heb, heeft 3 pinnen, en kan er volgens mij ook maar op 1 manier in.
Deze had ik eerst besteld, maar die werkt helaas al niet meer goed. Snap ook niet waarom ze ook allemaal zo onnodig groot zijn op Ali enzo, heb namelijk wel kleinere gezien. Van jouw link is helaas niet geschikt voor de stekker waarvoor ik hem nodig heb.
Welke stekker heb je? http://www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets/
Geaard lijkt me (want 3 pinnen)

[ Voor 4% gewijzigd door Whatson op 22-11-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wauw dat zijn een boel verschillende. Maar het lijkt erop dat ik dan Type I heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 19:53
Na iets langer dan een anderhalf jaar hebben mijn Pistons V2 dopjes het toch begeven :(, nu het nieuwe model maar besteld, die Iron Dual audio. Iemand nog een scherpere deal dan bij Tinydeal gezien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Nu online
nico445 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:28:
Na iets langer dan een anderhalf jaar hebben mijn Pistons V2 dopjes het toch begeven :(, nu het nieuwe model maar besteld, die Iron Dual audio. Iemand nog een scherpere deal dan bij Tinydeal gezien? :P
Toevallig vanmorgen een mailtje van Banggood richting de prullenbak gebonjourd, daar stonden ze voor 10.99 als black Friday deal, precieze voorwaarden weet ik niet. Zal wel zeer beperkte oplage zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Gearbest: $1 lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Maar 't is Gearbest, dus een beetje een crapshoot qua bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
dodge_911 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:11:
[...]

Mijn ervaringen blijven louter positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
user001 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:57:
[...]

Mijn ervaringen blijven louter positief.
De mijne tot nu toe ook hoor, maar met alle horrorverhalen die ik her en der lees, word ik 'n beetje huiverig om er nog wat te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
dodge_911 schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:12:
[...]

De mijne tot nu toe ook hoor, maar met alle horrorverhalen die ik her en der lees, word ik 'n beetje huiverig om er nog wat te bestellen...
Ik had er ook een bestelling met een apparaat dat na de eerste chargecycle niets meer deed. Na anderhalve week gezeur kreeg ik geld terug (100% in credit en 50% erbij via Paypal). Gauw maar een nieuwe bestelling geplaatst voor ze het doorhadden (denk niet dat het de bedoeling was namelijk). Daar wacht ik nu. Ik ga er nooit weer wat bestellen, hun communicatie is echt slecht. Je kan rustig 3 dagen wachten op een reactie.

Ook bij 3fvape besteld laatst, elke keer binnen 3-4 uur reactie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
dodge_911 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:11:
[...]

Uiteindelijk maar bij Tinydeal besteld nog een coupon voor 5% gevonden dus scheelt niet veel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinn
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 12:50

kevinn

PSN; southation

Het lijkt erop dat Xiaomi met een dashcam komt binnenkort!

Afbeeldingslocatie: http://elproducente.com/wp-content/uploads/new-xiaomi-yi-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elproducente.com/wp-content/uploads/new-xiaomi-yi-lcd.jpg

http://elproducente.com/xiaomi-yi-dashboard-camera/

Was toch al opzoek naar een betere dashcam dus deze neem ik zeker mee als optie.
Prijs voor de grijze ~45 USD en goud ~54 USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:22

HellBeast

Oh My GoT!

Ik gebruik nu de Xiaomi yi als dashcam. Ben benieuwd welke andere/afwijkende functies de speciale dashcam versie dan heeft. Hij is wel goedkoper geprijst zo te zien dan de normale yi.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Hoe zijn ze kapot gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* zie de topicwaarschuwing, dit topic is niet voor aankoopadvies, zeker niet als je zelf geen enkele eigen inzet toont.

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 23-11-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Vandaag de nieuwe "BlitzWolf™ 2.1A Reversible Micro USB Cable Double Sided" ontvangen. Werkt prima, en ook de laadstroom is prima. Hij kan mijn nexus met rond de 1A laden wat vergelijkbaar is met de standaard USB kabel. Eindelijk dus een kabel waar je niet eindeloos de juiste kant probeert te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik neem alleen aan dat de micro-USB plug geen 'kammetjes' heeft aan beide zijden. Trek je hem dan niet erg makkelijk uit het chassisdeel of zit hij er desondanks toch redelijk in vastgeklemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
CaptJackSparrow schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:32:
Ik neem alleen aan dat de micro-USB plug geen 'kammetjes' heeft aan beide zijden.
Er zitten aan beide kanten kammetjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Opmerkelijk. Ik zou verwachten dat de standaard daar niet in zou voorzien aangezien gewone micro-USB connectoren maar op één manier passen en die voor zover ik weet altijd één gladde kant hebben zonder kammetjes. Dan zou ik ook verwachten dat het chassisdeel er niet op ontworpen is om die kammetjes aan die kant te accepteren. Is die dubbelzijdige micro-USB plug soms platter zodat de dikte inclusief dubbele kammetjes ongeveer gelijk is aan de dikte van een reguliere plug met één gladde kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Aan de usb-kant kan dat wel, maar aan de micro-usb zou dat inderdaad normaliter helemaal niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
Rylo schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:49:
[...]

Hoe zijn ze kapot gegaan?
Was aan het lopen en spontaan in een keer half geluid. Is stuk bij het plugje dus zal wel door m'n telefoon in m'n broekzak te steken en er uit te halen gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Nu online
Ik heb een tijdje terug een xiaomi powerbank (10 000) gekocht maar nu (3de keer opladen) lijkt hij niet meer of amper op te laden.

Ook als hij aan het opladen Is blijven alle ledjes pinken, iemand die weet of dit normaal is?
De eerste keer dat hij oplade voelde ik ook dat hij een beetje warmer werd maar nu blijft hij ook ijskoud..

[ Voor 19% gewijzigd door vanpeers op 24-11-2015 02:03 ]

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:22
Errmmhhhh.....vraagje. Ik heb iets besteld op Aliexpress. Zie een trackingcode RSxxxxxNL. Als ik die in 17track.net opzoek staat er "Origin: Netherlands"????

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Laatst online: 07:24
Chief-XL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 02:17:
Errmmhhhh.....vraagje. Ik heb iets besteld op Aliexpress. Zie een trackingcode RSxxxxxNL. Als ik die in 17track.net opzoek staat er "Origin: Netherlands"????
Ik track mijn RSxxxxxNL zendingen hier.
http://www.postnl.post

[ Voor 6% gewijzigd door Nivali op 24-11-2015 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ja, ook daar kon ik het pakketje zien maar wil dat zeggen dat het vanuit NL verzonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Chief-XL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:34:
Ja, ook daar kon ik het pakketje zien maar wil dat zeggen dat het vanuit NL verzonden wordt?
Nee. Maar waarschijnlijk gaat de tracking pas werken op het moment dat het in Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ok. Ik vond het gewoon raar dat de code eindigt met NL. Normaal staat er CN (voor China) en ik zie ook NL als "Origin". Zou ik wel een bak vinden als het vanuit NL verscheept zou worden. Woon momenteel nl in Azie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Iemand ervaring met het krijgen van een refund via AliExpress wanneer je betaald hebt met iDeal? Volgens de FAQ storten ze het op je rekening en zou het er binnen 10 dagen op moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 22:27
barrymossel schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:58:
Iemand ervaring met het krijgen van een refund via AliExpress wanneer je betaald hebt met iDeal? Volgens de FAQ storten ze het op je rekening en zou het er binnen 10 dagen op moeten staan.
Ligt meestal aan de verkoper zelf hoe snel die is.

Ik heb tijdje geleden refund aangevraagd en zou 5 dagen duren. Na 2 dagen had ik mn geld al terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ari Gold schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:13:
[...]

Ligt meestal aan de verkoper zelf hoe snel die is.

Ik heb tijdje geleden refund aangevraagd en zou 5 dagen duren. Na 2 dagen had ik mn geld al terug.
En dan gewoon op je eigen rekening dus? Vraag me af hoe ze dat doen... Gewoon storten vanuit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

barrymossel schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:25:
[...]

En dan gewoon op je eigen rekening dus? Vraag me af hoe ze dat doen... Gewoon storten vanuit China?
Geld overmaken kan gewoon met de internationale bankcodes etc. Alleen moet je de gegevens wel goed aanleveren. (hoofdletters etc zijn ze hier nogal gevoelig voor).

Vanuit NL naar China had ik het binnen 2 dagen, andersom soms een paar dagen, soms langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:23
barrymossel schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:25:
[...]

Vraag me af hoe ze dat doen... Gewoon storten vanuit China?
Natuurlijk niet, Aliexpress heeft een account bij Ideal die ze vanuit China beheren.
Dat geld is waarschijnlijk nooit in China geweest.
Alle betalingen worden (per dag? Week?) op de grote hoop verzameld en dan zal er 1x een overboeking van Ideal naar China gaan
En ik denk niet dat je direct aan de verkopende partij betaalt maar aan Aliexpress als middle man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ASW1 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:57:
[...]

Natuurlijk niet, Aliexpress heeft een account bij Ideal die ze vanuit China beheren.
Dat geld is waarschijnlijk nooit in China geweest.
Alle betalingen worden (per dag? Week?) op de grote hoop verzameld en dan zal er 1x een overboeking van Ideal naar China gaan
En ik denk niet dat je direct aan de verkopende partij betaalt maar aan Aliexpress als middle man.
iDeal beheerd geen geld. iDeal (via Currence) doet het betaalverkeer. Het gaat gewoon van de rekening van de consument naar de rekening van Alibaba. Alibaba betaald via Alipay weer uit aan de verkoper.

Geld retour gaat via de verkoper, niet via Alibaba. (tenzij er een dispute is waarbij Alibaba de klant zijn geld retour geeft en dit weer claimt bij de verkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
Bij Aldi hebben ze komende week ook zo'n fietslaserlicht maar ik blijf er bij dat het eigenlijk niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik wacht wel even af. Ik vroeg het omdat ik vorige keer volgens mij niets gestort had gekregen (en toen ik er weer aan dacht geen zin had om mijn hele transactiegeschiedenis bij mijn bank door te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
barrymossel schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:58:
Bij mij duurde het zo´n 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 14:11
nevermind, al gepost hierboven. :)

[ Voor 93% gewijzigd door joenja op 24-11-2015 12:44 . Reden: double post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Clearance sale bij Gearbest, uitsluitend action cams. Ik heb er niet zoveel mee, maar misschien iemand anders?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kenzi schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:08:
[...]

iDeal beheerd geen geld. iDeal (via Currence) doet het betaalverkeer. Het gaat gewoon van de rekening van de consument naar de rekening van Alibaba. Alibaba betaald via Alipay weer uit aan de verkoper.

Geld retour gaat via de verkoper, niet via Alibaba. (tenzij er een dispute is waarbij Alibaba de klant zijn geld retour geeft en dit weer claimt bij de verkoper)
Denk je niet dat Ali een Nederlandse/Europese tegenrekening heeft die aan hun idealaccount is gekoppeld van waaraf grotere overboekingen naar China gaan? Of denk je dat alle micropayments van ideal individueel internationaal overgeboekt worden? Ik vraag me namelijk ook af of de gemiddelde kleine Chinese verkoper wel in staat is (tegen lage kosten) terug te storten via ideal of direct op de rekening van de koper.
Het idee van aliexpress is juist (ondrer meer) dat het hele betalingscircus ook voor de verkoper afgehandeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ASW1 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:42:
[...]

Denk je niet dat Ali een Nederlandse/Europese tegenrekening heeft die aan hun idealaccount is gekoppeld van waaraf grotere overboekingen naar China gaan? Of denk je dat alle micropayments van ideal individueel internationaal overgeboekt worden? Ik vraag me namelijk ook af of de gemiddelde kleine Chinese verkoper wel in staat is (tegen lage kosten) terug te storten via ideal of direct op de rekening van de koper.
Het idee van aliexpress is juist (ondrer meer) dat het hele betalingscircus ook voor de verkoper afgehandeld wordt?
Alibaba heeft Europese rekeningen inderdaad. Dus via iDeal gaat het waarschijnlijk daar naar toe. Maar via Alibaba beland het dan op de Alipay rekening van de verkoper. En die heeft geen Europese rekening.
Terugboeken gaat niet via iDeal helaas (net zoals je iDeal niet kan storneren). Dus die zal het dan internationaal moeten overmaken, vandaar dat het wat langer kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zou dat terugboeken door verkopers niet ook via alipay gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:06
ASW1 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:47:
Zou dat terugboeken door verkopers niet ook via alipay gaan?
Ja volgens mij wel.
Pagina: 1 ... 100 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic