Als je dan toch custom firmware wilt flashen,
Gebruik dan deze:
http://robinhenniges.com/en/fix-xiaomi-xiaoyi-small-ant
Het flashen van Firmware heb ik gemengde ervaringen mee. De microsd kaart moet FAT32 zijn.
Met de firmware van 'robin' uit de link moet ik niets aanpassen. Verse kaart, bestanden erop, in de camera.
Doe ik een aanpassing in 1 van de configuratiebestanden gaat het fout om de een of andere reden.
Flashen als volgt:
- Camera resetten (10s reset knop inhouden)
- Stroom eraf
- SD kaart met firmware bestand erop
- Stroom erop
- ca. 5 minuten wachten
Als alles goed gaat, gaat na een tijdje het lampje knipperen en start de camera vergolgens gewoon op. Maar dit is bij mij al meerdere keren 'fout' gegaan. Er gebeurde simpelweg niets. Na 10x te proberen bleek het plotseling wel goed te gaan. Ik denk dat het eraan ligt dat het aanpassen van het configuratiebestand via Windows gewoon niet goed gaat i.v.m. de russische tekens in het bestand.
Na het flashen, moet ik de firmware file verwijderen van de sdkaart en kan ik wel het configuratiebestand aanpassen. Daarmee kun je de tijdzone vervolgens goed instellen. Hiervoor hoef je dus niet de firmware opnieuw te laden, maar enkel de andere bestanden.
Na dat allemaal gedaan te hebben, de hele sd kaart leeg maken, anders weigert de camera op te nemen op de kaart. In de app geeft hij dan ook een fout aan en wil hij formatteren, maar dan krijg je maar 20GB terug van de 32. Blijkbaar is procentueel ingesteld dat de camera een deel reserveerd voor systeembestanden. Mocht je dit perongelijk hebben gedaan, moet je met een partitie programma de SD kaart opnieuw patitioneren.