Wat een grappig kamertje.Masimo schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:45:
Een deel van mijn woonzolder is een loze ruimte die via een opening van 40 x 50 cm in een inbouwkast bereikbaar is. Door de opening lopen nog twee verwarmingsbuizen, waardoor de ruimte moeilijk toegankelijk is. Ik kan mezelf nét door de opening heen wurmen.
Vandaag heb ik boel eens opengegooid en heb ik alle puin, dakpannen en gruis in dat hok opgeruimd. Verder heb ik de gordingen en houten dakbeschot geïnspecteerd. Afgezien van een paar oude opgedroogde vochtsporen is alles kurkdroog.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Over de vloer lopen nog een aantal (metalen) electraleidingen die de hal, en de badkamer en slaapkamer op de eerste verdieping van stroom voorzien. Achter in de linkerhoek zitten twee rookkanalen, waarvan één niet meer in gebruik is, en de andere voor de afzuiging van de badkamer fungeert. Ik was verbaasd dat die open was. Er werd trouwens veel lucht uit de ruimte afgezogen via die opening, maar die maak ik wel nog dicht.
Mijn vraag aan de mensen in dit topic: wat is de makkelijkste en beste methode om deze ruimte te isoleren? Nog te vermelden dat in de loop van volgend jaar het huis een nieuw dak krijgt dat aan de buitenkant geïsoleerd wordt. Is het isoleren van deze ruimte dan nog de moeite waard? Of alleen alle kieren dicht purren? .....
Graag jullie inzichten.
Kan je er geen volwaardig deurtje in möbelen, zandcement dekvloertje erop en je hebt een mooi inloopkastje oid
Wat voor muren heb je? Verdere isolatiemaatregelen? Het is een lastige timing als je toch volgend jaar een nieuw dak krijgt. Ik zou me dan meer richten op spouwmuur of voorzetwanden als je echt aan de gang wilt, je haalt het er denk ik niet snel uit om nu wat te doen.
En voor het dichtmaken van het ventilatiekanaal, zou ik iets verwijderbaars doen (pur in een vuilniszak plug oid) zodat je het ook af en toe vanuit daar een beetje kan doorpoetsen.
[Voor 5% gewijzigd door FitTiv op 14-01-2023 22:02]