Met gevaar voor eigen leven om dadelijk als beun in dit topic te boek te staan....
Een paar foto's van mijn tocht om de 9.5mm gipsplaten direct op het dak vast te zetten na isoleren met PIR.
Ik heb dus bij het schuine deel van het dak het gips alleen met schroeven op de gordingen vastgemaakt. De rest is met een aantal strepen PURschuim(bedoeld voor montage).
Plafond heeft wat extra schroeven gekregen. Wil geen platen op mijn kop.
Alles afgesmeerd(120m2) met fix en finish om net ff wat golfbewegingen van het gips op te lossen.
Helemaal strak geworden!!
Klein beetje trots voor mijn eerste grote klusproject(eerste huis bouw je voor je vijanden en leer je het meest, zo gaat het gezegde)
Ook zelfgemaakte eiken vensterbanken geplaatst.
Take away:
- Direct tegen het PIR aan heeft dus wel wat ruimte opgeleverd. Het kan dus an sich wel.
Voor de huiskamer koop ik PIR+Gips. De prijs is heel vergelijkbaar met als je zelf B-kwaliteit PIR+Gips+PUR moet gaan samenvoegen.
- Ik heb niet het gevoel dat dit ooit los gaat laten. Er zitten een aantal schroeven in maar zelfs als de PUR hier en daar van het dak los gaat laten, het zit op zo'n enorm oppervlakte vast dat het echt niet zomaar los komt. Zodra ik scheuren zie van bewegingen kan ik er altijd nog een schroef doorheen steken.
- De naden van gips heb ik met voegpapier gedaan omdat dit sterker is(ook ivm. mogelijk bewegen/uitzetten dak, maar dat zal wel meevallen).
- Ik moet nu nog twee radiatoren aan het gips hangen. Daar ben ik wel ff bang voor.
Ik heb dan wel extra regelwerk aangebracht op de plek waar de radiator moet komen(elke 30cm), ik heb het alleen achteraf niet nauwkeurig genoeg gedocumenteerd. Kans dat ik er dus naast ga schroeven. Ik zit te denken aan een dun houten achterplaat plaatsen en dan eventueel nog een tapeind direct de buitenmuur in.
[
Voor 50% gewijzigd door
LED-Maniak op 18-05-2021 22:12
]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl