Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Hardware lover (en indirect Ger Cor)

Het werkt!!!!,

Ik heb zojuist mijn lumia 640 de spraak bij navigatie weer teruggekregen. De 640 heeft geenesn cortana dus die heb je ook niet nodig (in Ger cors post gebruikt hij dat)

Super heren, erg bedankt!. Daar had ik dus zelf niet zomaar opgekomen

Nu verder met mijn 950

Edit: ook op de 950 hoefde ik geen cortana in te stellen en deze werkt nu ook weer gewoon. Fluitje van een cent(als je weet hoe)

Waanzin dat ik dit bij MS zelf niet zomaar terug kan vinden

[ Voor 23% gewijzigd door Indoubt op 06-09-2016 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vali schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:22:
Installeer je de apps op je sd-kaart of op je telefoon zelf? Ook kan het zijn dat je wifi niet goed verbonden is en dat het via je 3/4G netwerk kan gaan.
Er zit geen SIM-kaart in ;) . Volgens mij niet op SD-kaart, zal ik eens controleren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:29
rened80 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:44:
Ik sta nu op het punt om een Lumia 950 met display Dock te kopen voor 270. ........ Tot zo ver mijn gedachten gang. Herkennen mensen dit, en wat heeft jullie over de streep getrokken?
Ik weet niet van welk OS je nu komt maar het eerste wat je op zou moeten vallen - of je bent er inmiddels zo aan gewend - is dat je in Windows 10 Mobile apps geen advertenties tegenkomt. Hier en daar een pieterpeuterig bannertje in de nieuws-app van MS zelf. maar zeker niet in YouTube-apps of een buienradar. En als ik dat bekijk op een iPhone of Android (Buienradar) dan valt dat toch wel gigantisch op.

O, en morgen .... nee wacht ....straks komt mijn 950 binnen. Ik stap over van de 930 naar de 950. oOo :)F *O*

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 06-09-2016 05:50 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:42
rened80 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:44:
Ik sta nu op het punt om een Lumia 950 met display Dock te kopen voor 270. Een goede deal maar ik begin nu toch te twijfelen. Reacties op windeoscentral over dat de lumias in de aanbieding worden gegooid als (bij wijze van) laatste stuiptrekking van Windows mobile. Op ben ik geen grote app gebruiker maar ben toch op de een of andere manier bang nu geld te investeren in iets wat echt een zinkend schip is. Ook de geruchten op een surfacephone blijven geruchten. Ik heb onlangs een Lumia in mijn handen gehad en op het gemis van een officiële YouTube app is het een fijn os ( zeker in vergelijking met Android). Tot zo ver mijn gedachten gang. Herkennen mensen dit, en wat heeft jullie over de streep getrokken?
Ik ben zelf na enkele jaren op Android weer aan het denken de overstap te maken naar W10M. Heb 2-3 jaar lang een Nexus 5 gehad maar aangezien ze daar ook niet de laatste versie van Android op willen plaatsen en het laadcontact kapot begint te gaan wordt het tijd voor een overstap. Was altijd tevreden over de Omnia 7 die ik in het verleden had en wil gewoon weer terug naar Windows.

Officiële YouTube app zal denk ik niet gaan gebeuren gezien de relatie tussen Microsoft en Google. Maar zolang er alternatieven zijn om het alsnog te gebruiken dan vind ik het niet zo'n probleem. En dat geldt hetzelfde voor andere apps. Op Snapchat na geloof ik, die ontwikkelaar heeft zo'n ontzettende hekel aan Windows Mobile dat hij alles zal doen om te zorgen dat er geen app uitgebracht wordt op het platform. Maar geen enkele van mijn vrienden gebruikt die app :)

Nu alleen even kijken waar ik de 950 betaalbaar kan krijgen, het liefst inclusief dock aangezien ik toch wel benieuwd ben naar Continuum. Zie dat de prijs van de 950 goed omlaag aan het gaan is, nog maar 299,00 op Microsofts eigen website, maar de display dock is nog steeds erg duur...

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23
Mollos_ schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:40:
[...]

Ik ben zelf na enkele jaren op Android weer aan het denken de overstap te maken naar W10M. Heb 2-3 jaar lang een Nexus 5 gehad maar aangezien ze daar ook niet de laatste versie van Android op willen plaatsen en het laadcontact kapot begint te gaan wordt het tijd voor een overstap. Was altijd tevreden over de Omnia 7 die ik in het verleden had en wil gewoon weer terug naar Windows.

Officiële YouTube app zal denk ik niet gaan gebeuren gezien de relatie tussen Microsoft en Google. Maar zolang er alternatieven zijn om het alsnog te gebruiken dan vind ik het niet zo'n probleem. En dat geldt hetzelfde voor andere apps. Op Snapchat na geloof ik, die ontwikkelaar heeft zo'n ontzettende hekel aan Windows Mobile dat hij alles zal doen om te zorgen dat er geen app uitgebracht wordt op het platform. Maar geen enkele van mijn vrienden gebruikt die app :)

Nu alleen even kijken waar ik de 950 betaalbaar kan krijgen, het liefst inclusief dock aangezien ik toch wel benieuwd ben naar Continuum. Zie dat de prijs van de 950 goed omlaag aan het gaan is, nog maar 299,00 op Microsofts eigen website, maar de display dock is nog steeds erg duur...
Als je continuum wil testen kan je het eerst ook nog proberen zonder dock, maar via miracast. Bijna iedere SmartTV kan dat wel. Kan je het gewoon testen en als het je wat lijkt kan je de Dock kopen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:42
ShittyNL schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:09:
[...]

Als je continuum wil testen kan je het eerst ook nog proberen zonder dock, maar via miracast. Bijna iedere SmartTV kan dat wel. Kan je het gewoon testen en als het je wat lijkt kan je de Dock kopen.
Ja klopt, heb ook een Xbox One dus daar gaat het zeker mee lukken. Wil het alleen alszijnde externe werkplek kunnen testen. Gewoon bij een vriend bijvoorbeeld, monitor, toetsenbord, muis en functioneel iets mee doen. Eerst dan maar eens kijken of het goed werkt via mijn Xbox.

Heb zelf nog een gewone oude non-smart Panasonic plasma ;) Heerlijk om die functies er niet in te hebben :+

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:53
Mollos_ schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:40:
[...]
Officiële YouTube app zal denk ik niet gaan gebeuren gezien de relatie tussen Microsoft en Google. Maar zolang er alternatieven zijn om het alsnog te gebruiken dan vind ik het niet zo'n probleem.
Zelfs al zouden die ineens niet meer gaan werken, dan is dat nog geen probleem, want de YouTube site werkt tegenwoordig prima op mijn 950XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Vanmorgen mijn nieuwe 950 ontvangen. En ja hoor, de app Gadgets werkt niet. Stem in Kaarten doet het gelukkig zonder trucje direct.

Maar de 950 is de helft lichter dan de 930 volgens mij. Mooi ding. Heel tevreden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:00:
Vanmorgen mijn nieuwe 950 ontvangen. En ja hoor, de app Gadgets werkt niet. Stem in Kaarten doet het gelukkig zonder trucje direct.

Maar de 950 is de helft lichter dan de 930 volgens mij. Mooi ding. Heel tevreden.
Gadgets zit volgens mij standaard ingebakken in het W10M OS? Kan deze namelijk niet verwijderen als ik zou willen (op een 950). Je bent niet met de app vanuit de store aan de slag gegaan, want daar staat ie ook als download zie ik? Wat werkt er overigens niet met die app GerCor?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:16:
[...]

Gadgets zit volgens mij standaard ingebakken in het W10M OS? Kan deze namelijk niet verwijderen als ik zou willen (op een 950). Je bent niet met de app vanuit de store aan de slag gegaan, want daar staat ie ook als download zie ik? Wat werkt er overigens niet met die app GerCor?
Inderdaad, je hebt gelijk. Vreemd

Op mijn 930 had ik de app Gadgets verwijderd. En dat was prima want mijn accu ging veel langer mee en de telefoon werd ook niet meer heet. Op mijn splinternieuwe 950 valt Gadgets inderdaad niet te verwijderen.

De app vindt mijn DT-903 niet. :(

Op zich niet zo heel erg want laden doet de DT-903 wel maar de leuke dingen waren: lichtsignalen bij notificaties en lichtsignalen wanneer de telefoon geladen moet worden omdat de telefoon onder een bepaald niveau zit.

Maar als je de commentaren in de store leest ben ik niet de enige met het Gadgets-Gate probleem.

Komt vast wel eens een update.

EDIT: Ook jammer dat Windows Hello het niet doet. Kom dichterbij ..... ja hallo ....nog dichterbij? :P
Caelorum schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:15:
[...]

Zelfs al zouden die ineens niet meer gaan werken, dan is dat nog geen probleem, want de YouTube site werkt tegenwoordig prima op mijn 950XL
Dat is inclusief die irritante reclamefilmpjes vooraf? Waarom zou je YouTube op een site willen bekijken? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 06-09-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerCor schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:34:
[...]
Dat is inclusief die irritante reclamefilmpjes vooraf? Waarom zou je YouTube op een site willen bekijken? 8)7
Als ik even snel iets wil opzoeken doe ik dat toch al via Google. Dan kan ik het filmpje net zo goed in Edge bekijken. Voor het luisteren van audio mixen in de auto gebruik ik uiteraard wel metrotube, want dan kan ik het offline doen. Scheelt weer stotteren in gebieden waarbij het bereik niet al te best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Morgen toch de Surface Phone op de IFA?
(roept een collega)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan je echt vergeten. Die gaan ze dit jaar echt niet aankondigen en het zou me verbazen als ze het in het eerste kwartaal 2017 gaan aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Caelorum schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:27:
Kan je echt vergeten. Die gaan ze dit jaar echt niet aankondigen en het zou me verbazen als ze het in het eerste kwartaal 2017 gaan aankondigen.
Rumour has it...

https://www.google.nl/search?q=Surface+Phone+IFA

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die heeft het al zowat twee jaar en ik zie er nog steeds niets van terecht komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Inderdaad, je hebt gelijk. Vreemd

Op mijn 930 had ik de app Gadgets verwijderd. En dat was prima want mijn accu ging veel langer mee en de telefoon werd ook niet meer heet. Op mijn splinternieuwe 950 valt Gadgets inderdaad niet te verwijderen.

De app vindt mijn DT-903 niet. :(

Op zich niet zo heel erg want laden doet de DT-903 wel maar de leuke dingen waren: lichtsignalen bij notificaties en lichtsignalen wanneer de telefoon geladen moet worden omdat de telefoon onder een bepaald niveau zit.

Maar als je de commentaren in de store leest ben ik niet de enige met het Gadgets-Gate probleem.

Komt vast wel eens een update.
[knip]
Heb een DT910 in tha house en heb eens even je bevindingen nagelopen.

Start gadgets > vind niets.

NFC aangezet (stond uit bij mij)

Start gadgets > vind weer niets

Houd de 950 XL tegen de DT910 aan > pling > en daar komt ie tevoorschijn :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Caelorum schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:27:
En zeker niet op de IFA. Als de SPhone komt, dan krijgt ie een eigen event.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PaT schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:37:
[...]

En zeker niet op de IFA. Als de SPhone komt, dan krijgt ie een eigen event.
En ook niet gelijk met een iphone aankondiging lijkt me, die was toch ook morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:28

Punkrocker

Mostly harmless

[...]

In de third party app zie je ook geen reclames?

(Ik kijk niet of nauwelijks filmpjes...)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:17
Ik heb een Lumia 640 XL en sinds de anniversary update doet mn Microsoft Account vreemd op mn telefoon.

Ik kreeg de melding: Het token voor de verificatie voor eenmalige aanmelding kan niet worden opgehaald voor uw account

foutcode: 0x85050041

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2qd7cxz.png

Helaas kan ik online geen oplossing vinden voor Windows 10 Mobile.

Ik heb de telefoon al naar de fabrieksinstellingen gezet en dat heeft het probleem 2 weken verholpen.
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Staat je datum/tijd goed en op automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
wagenveld schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:35:
Staat je datum/tijd goed en op automatisch?
Jep!
Datum en tijd automatisch instellen - Aan
Tijdzone automatisch instellen - Aan
Tijdzone: UTC +01:00 Amsterdam

EDIT: Hmm, als ik Datum en tijd automatisch instellen uitzet dan werkt het wel weer. Vaag?

[ Voor 14% gewijzigd door Isane op 06-09-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die account, is dat ook een mail account of alleen MS login? Indien mail, zou je eens kunnen proberen de account helemaal te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Edit re:edit :P Wellicht toch een tijdsdingetje, normaal krijgt je telefoon de juiste tijd gesynced.

[ Voor 24% gewijzigd door wagenveld op 06-09-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Punkrocker schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:24:
[...]

In de third party app zie je ook geen reclames?

(Ik kijk niet of nauwelijks filmpjes...)
Nee, nog nooit gezien.
hardware-lover schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:35:
[...]
Houd de 950 XL tegen de DT910 aan > pling > en daar komt ie tevoorschijn :)
Het is hier doodstil.

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 06-09-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

...en er komt zeker ook niets tevoorschijn :'(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:57:
[...]

...en er komt zeker ook niets tevoorschijn :'(
Helemaal niks. Eigenlijk hetzelfde gesodemieter als met de 930. Wel laden want de verlichting gaat wel aan van de DT903. Daar kwam na 8 keer een hardreset wel de Wireless Display naar boven maar kon ik nog steeds niet verbinden. Maar nogmaals, ik lees in de store en op een ander forum genoeg klachten over de app Gadget na installatie van de AU dat het mij nu niet langer gaat bezighouden. Er is nog zoveel meer dat wel prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
wagenveld schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:47:
Die account, is dat ook een mail account of alleen MS login? Indien mail, zou je eens kunnen proberen de account helemaal te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Edit re:edit :P Wellicht toch een tijdsdingetje, normaal krijgt je telefoon de juiste tijd gesynced.
Beide dus een login en mailaccount. Ja wel vreemd, ik laat hem wel op handmatig staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Isane schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:38:
[...]

Jep!
Datum en tijd automatisch instellen - Aan
Tijdzone automatisch instellen - Aan
Tijdzone: UTC +01:00 Amsterdam

EDIT: Hmm, als ik Datum en tijd automatisch instellen uitzet dan werkt het wel weer. Vaag?
In wp8 tijdperk kreeg ik ik automatisch de tijd van mijn provider en dat was toen der tijd vodafone. Die hadden een bug in hun ntp-server waardoor hun server anderhalf uur achter liep. Iedereen die ik kende versliep zich uiteraard.... Geen idee hoe het nu met W10M zit, maar vind wel erg toevallig. Kan zijn dat jou telefoon enkele seconde achter- of voorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 15:09
vali schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:25:
[...]

In wp8 tijdperk kreeg ik ik automatisch de tijd van mijn provider en dat was toen der tijd vodafone. Die hadden een bug in hun ntp-server waardoor hun server anderhalf uur achter liep. Iedereen die ik kende versliep zich uiteraard.... Geen idee hoe het nu met W10M zit, maar vind wel erg toevallig. Kan zijn dat jou telefoon enkele seconde achter- of voorloopt.
Ik denk dat W10M de tijd van Microsoft afhaalt.
Alle W10M toestellen in mijn omgeving met verschillende providers (KPN en T-Mobile of de dochters ervan) hebben dezelfde tijd, hooguit een seconde of wat verschil.
In het verleden met WP8 liepen verschillende telefoons op T-mobile ook altijd een paar minuten uit sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Zoals verwacht is microsoft nu gekapt met het produceren van windows 10 telefoons..

Nu wachten op de surface telefoons volgend jaar (als ze er ooit gaan komen)

http://webwereld.nl/softw...topt-definitief-met-lumia

[ Voor 18% gewijzigd door Isane op 12-09-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Rip WP. Gare k*tzooi. Ga maar een telefoon op voorraad leggen denk ik :(

Meer dan een jaar wachten op eventueel een opvolgende smartphone?? Het is echt over he?

[ Voor 39% gewijzigd door warhamstr op 12-09-2016 13:54 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Isane schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:41:
Zoals verwacht is microsoft nu gekapt met het produceren van windows 10 telefoons..

Nu wachten op de surface telefoons volgend jaar (als ze er ooit gaan komen)

http://webwereld.nl/softw...topt-definitief-met-lumia
Het is vooralsnog wachten op een officiële mededeling van Microsoft zelf? Nu is alleen nog maar "Now we have heard..." en het linken van andere websites naar een nieuwsbericht op basis van een reactie van één user?

Er bestaat ook nog zoiets als productaansprakelijkheid en Microsoft kan geen defecte toestellen weigeren voor reparatie zonder met een oplossing te komen (aankoopbedrag retour bijvoorbeeld), en al helemaal niet als deze nog binnen garantie zouden vallen. Dat zou lekker gemakkelijk zijn voor producenten als ze dat wel zouden mogen doen.

Dit is hier redelijk offtopic, al zou ik zo direct niet weten in welk topic het wel thuis zou horen? Misschien hier meer op zijn plaats; Het einde van Windows Phone/Mobile?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Iemand een idee waarom de navigatie niets "zegt"?
Ik heb niks gedempt staan, maar ik hoor geen instructies bij navigatie.
Het was al 10 minuten wachten op een gps signaal, dus echt vrolijk word ik hier niet van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
BounceMeister schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:17:
Iemand een idee waarom de navigatie niets "zegt"?
Ik heb niks gedempt staan, maar ik hoor geen instructies bij navigatie.
Het was al 10 minuten wachten op een gps signaal, dus echt vrolijk word ik hier niet van..
Vraag Gercor even. Of zoek even dit topic terug. Heeft iets met je geïnstalleerde talen te maken geloof ik.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 21:53
Bij mij werkte de stem in Kaarten eerst ook niet. Toen ik alle instellingen (o.a. 'Spraak') langsgelopen was, maar niets kon vinden, werkte het opeens wel... :? Krijg wel regelmatig de melding over het niet kunnen bepalen van de GPS-positie. Da's nog onhandiger dan een zwijgende stem... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
warhamstr schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:52:
Rip WP. Gare k*tzooi. Ga maar een telefoon op voorraad leggen denk ik :(

Meer dan een jaar wachten op eventueel een opvolgende smartphone?? Het is echt over he?
Dat is echt compleet voorbarig en ook een verkeerde conclusie. Er is niets mis met Windows 10 Mobile en er wordt ook niet met de ontwikkeling gestaakt. Het is zelfs een volkomen logische en zelfs slimme zet van Microsoft. Nu moeten ze alleen straks even goed doorpakken en echt die herintrede groots aanpakken.
Maar dit is wat offtopic hier. Er is een eerder gelinkt topic over deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Discussie over "het einde" van W10M naar aanleiding van het mogelijk beëindigen van de productie van de Lumia 950 mag in Het einde van Windows Phone/Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
hherrie schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:45:
Bij mij werkte de stem in Kaarten eerst ook niet. Toen ik alle instellingen (o.a. 'Spraak') langsgelopen was, maar niets kon vinden, werkte het opeens wel... :? Krijg wel regelmatig de melding over het niet kunnen bepalen van de GPS-positie. Da's nog onhandiger dan een zwijgende stem... O-)
Ik ga wel eens spelen met de taalinstellingen. Wel erg jammer dit, rommelen met settings om iets werkend te krijgen. Dat was juist het mooie van WP8.1, dat dat niet hoefde.
GPS werkte in 8.1 wel goed, dus hoe ze dit nu voor elkaar hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik had daar laatst ook last van op mijn Lumia 930. Gewoon even de kaarten verwijderen en op nieuw downloaden/installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

hherrie schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:45:
Dit heb ik ook. Op vakantie af en toe gehad dat ie echt verdomd lang moest zoeken naar GPS.

Ik mis tevens gewoon een app zoals je vroeger op pocketpc had, met een overzicht van de geselecteerde sattelieten, de sterkte, en of je fix hebt/krijgt. Beetje zoals dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.filesaveas.com/images/gps_globatsatapp.jpg

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:29
Ik gebruik de app "GPS SATELLITE" wel eens. Die geeft wel de position dilution aan. waardoor je kan zien hoe accuraat je signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is my GPS working geeft ook snel info of er GPS signaal is en hoe nauwkeurig.

Afbeeldingslocatie: https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.8101.13510798882953597.e9d77c91-8391-45d0-ae91-733a5e7c196c.8e61614e-ce61-4ec0-9c0d-018931cbe070?w=472&h=788&q=60

Een app die alla TomTom het aantal satellieten plus signaal-sterkte laat zien heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Maar heel veel extra info voegt dat ook niet werkelijk toe?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Lumia 950 dual sim. Natuurlijk druk bezig met het ontdekken van de veranderingen tussen WP 8.1 en WP 10 en het updaten van het toestel. En net hiermee heb ik een probleem.

De Windows 10 update staat klaar (10.0.14393.67), maar het installeren ervan gaat niet. De update download wel, om vervolgens ook over te gaan tot voorbereiden tot installatie. Hierna gaat het mis, wanneer het toestel opnieuw wordt opgestart gaan de tandwielen draaien maar dit houdt na een aantal seconden op. Vervolgens start toestel op en krijg ik een fout melding dat het installeren niet is gelukt (error 0x80310000).
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt en/of een oplossing hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:25:
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Lumia 950 dual sim. Natuurlijk druk bezig met het ontdekken van de veranderingen tussen WP 8.1 en WP 10 en het updaten van het toestel. En net hiermee heb ik een probleem.

De Windows 10 update staat klaar (10.0.14393.67), maar het installeren ervan gaat niet. De update download wel, om vervolgens ook over te gaan tot voorbereiden tot installatie. Hierna gaat het mis, wanneer het toestel opnieuw wordt opgestart gaan de tandwielen draaien maar dit houdt na een aantal seconden op. Vervolgens start toestel op en krijg ik een fout melding dat het installeren niet is gelukt (error 0x80310000).
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt en/of een oplossing hiervoor?
Enige wat ik kon vinden was
Error 0x80310000 when updating Windows 10 Mobile? Disable device encryption and retry the update

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexter
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Heb hier weer een vervelend probleem. Het lukt me niet om aanvullende Exchange-accounts toe te voegen. Snap er helemaal niks meer van. Ik heb een microsoft-account op een e-mailadres die windows mobile als een outlook adres toevoegt. Maar op hetzelfde adres gebruik ik ook een exchange-account. Maar dat kan ik niet toevoegen omdat mobile ineens vindt (voorheen niet het geval, kon ik ze allemaal instellen) dat er al een account op dat adres (het microsoft-account) bestaat...

Iemand dezelfde ervaringen?

Ik draai nu weer een insider build, maar daarvoor was het probleem met de reguliere build er ook. Laatste versies van alle apps. Heeft tot vanmiddag (toen heb ik een reset van de foon gedaan) goed gewerkt, maar nu is het allemaal volledig onbruikbaar... :(

EDIT: oplossing gevonden...moest de accounts toevoegen via Exchange ActiveSync optie en niet via Exchange-optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Dexter op 13-09-2016 00:55 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blmp schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:38:
[...]

Enige wat ik kon vinden was

[...]
Het lijkt te werken nu, stom dat ik zelf niet deze oplossing kon vinden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb de taal op engels gezet en na een paar reboots en een update van iets, heb ik engelse spraak bij de navigatie. Ondertussen speelde de youtube site geen filmpjes meer, maar dat was met een reboot opgelost.
Navigeren gaat, maar de gebruikerservaring is niet positief. Ik heb dit lopend getest, navigatie op wandelen gezet, route klopte. Wanneer je van de route afwijkt, merkt hij dat na 10 seconden te blijven hangen, maar een nieuwe route berekent hij niet.
Kaarten had ik al opnieuw gedownload overigens.
Al met al blijft het geheel teleurstellen, het doet me denken aan de eerste Android telefoons, al dat troubleshooten en rebooten.
Ik ga hem nu weer op nederlands zetten, wish me luck...

Edit,
Gesproken navigatie bij lopen werkt goed, dat had ik niet vermeld. Alleen engelse uitspraak van nederlandse straten geeft natuurlijk vreemde resultaten.

Edit2,
De keer dat de stem helemaal niet werkte was met de auto, heeft me ruim een half uur extra tijd gekost.

[ Voor 16% gewijzigd door BounceMeister op 13-09-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
BounceMeister schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:55:
Ik heb de taal op engels gezet en na een paar reboots en een update van iets, heb ik engelse spraak bij de navigatie. Ondertussen speelde de youtube site geen filmpjes meer, maar dat was met een reboot opgelost.
Navigeren gaat, maar de gebruikerservaring is niet positief. Ik heb dit lopend getest, navigatie op wandelen gezet, route klopte. Wanneer je van de route afwijkt, merkt hij dat na 10 seconden te blijven hangen, maar een nieuwe route berekent hij niet.
Kaarten had ik al opnieuw gedownload overigens.
Al met al blijft het geheel teleurstellen, het doet me denken aan de eerste Android telefoons, al dat troubleshooten en rebooten.
Ik ga hem nu weer op nederlands zetten, wish me luck...
Volgens mij, maar ik heb dat niet geprobeerd met de nieuwste update van kaarten, heb je bij een looproute geen spraak. Dan gaat er een pieptoon af als je loopt en een bocht moet nemen. Plan dus even een route met de auto en start die route. Zodra je de telefoon beweegt begint de stem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Ik loop de laatste tijd op mijn Lumia 930 regelmatig tegen het volgende probleem aan: push notificaties komen geheel niet meer binnen. Bijvoorbeeld: WhatsApp berichten komen pas binnen wanneer ik de app open, en ook de desktop client kan geen verbinding maken met mijn telefoon. Soms helpt herstarten, soms ook niet. Mail geeft dit probleem soms ook, maar minder hardnekkig dan WhatsApp. Ik heb ook al de betaversie van WhatsApp geprobeerd (en het probleem is al verscheidene builds aanwezig, zowel insider als niet-insider). Heeft iemand hier ervaring mee, of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Pindasmeer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:52:
Ik loop de laatste tijd op mijn Lumia 930 regelmatig tegen het volgende probleem aan: push notificaties komen geheel niet meer binnen. Bijvoorbeeld: WhatsApp berichten komen pas binnen wanneer ik de app open, en ook de desktop client kan geen verbinding maken met mijn telefoon. Soms helpt herstarten, soms ook niet. Mail geeft dit probleem soms ook, maar minder hardnekkig dan WhatsApp. Ik heb ook al de betaversie van WhatsApp geprobeerd (en het probleem is al verscheidene builds aanwezig, zowel insider als niet-insider). Heeft iemand hier ervaring mee, of tips?
De enige tip die ik heb is: terug naar fabrieksinstellingen en dan W10M installeren zonder back-up. Dan kijken of alles werkt. Werkt dan alles, dan graag even onthouden dat alles werkt. Mijn 'ervaring' is namelijk dat mensen nadat alles perfect werkt zelf talloze instellingen gaan wijzigen en als dan iets niet meer werkt aan anderen vragen hoe dat toch kan.

Ik heb het niet tegen jou wat het rommelen met instellingen betreft hoor Pindasmeer maar ik zie dat in zijn algemeenheid vaak voorbij komen.

Toelichting op dat 'in zijn algemeenheid' en bijzondere uitzonderingen daarop:
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat mensen - het liefst in 1 zin - vragen waarom hun telefoon het niet meer doet, Microsoft het liefst de schuld daarvan geven maar als je dan doorvraagt komt uiteindelijk de aap uit de mouw. Ze hebben dan de telefoon laten vallen of zelfs per ongeluk meegewassen in de wasmachine.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 13-09-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:39
Even over een andere boeg: ik ben benieuwd naar de ervaringen met Cortana. Ik heb mijn toestel (Lumia 950) een paar keer in het Engels gezet en Cortana aangezet. Ik vond het vooral een leuke Gimmick en het er na kort proberen weer afgehaald. Vind het ook een beetje genant om in het openbaar tegen mij telefoon te praten. Maar ik heb daarnaast ook een laptop met Windows 10. Is het misschien toch handig ? Heb ik het te snel opgegeven. (Heb overigens geen Windows 10 tablet of een Surface, want een iPad 2 Air van mijn werk waar overigens Siri ook uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Is bij jullie ook het "snel naar beneden scrollen" knopje op dit forum verdwenen? Ik vraag me af of het een W10m dingetje is, of iets van de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
coenox schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:30:
Even over een andere boeg: ik ben benieuwd naar de ervaringen met Cortana. Ik heb mijn toestel (Lumia 950) een paar keer in het Engels gezet en Cortana aangezet. Ik vond het vooral een leuke Gimmick en het er na kort proberen weer afgehaald.
Een van de belangrijkste redenen dat ik het gebruik is quiet hours (aka een stille telefoon in de nacht).
Vind het ook een beetje genant om in het openbaar tegen mij telefoon te praten.
Dat zeker haha.
Maar ik heb daarnaast ook een laptop met Windows 10. Is het misschien toch handig ? Heb ik het te snel opgegeven. (Heb overigens geen Windows 10 tablet of een Surface, want een iPad 2 Air van mijn werk waar overigens Siri ook uit staat).
Denk momenteel de belangrijkste features zijn nog wel SMSen via PC (Cortana) en syncen van notificaties naar je PC (geloof dat je bij actionable notifications zelfs kan reageren via pc). Indien je dat niet nuttig vindt en/of quiet hours ook niet dan zou ik Cortana gewoon uit zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 13-09-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Laatst online: 20:27
BounceMeister schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:34:
Is bij jullie ook het "snel naar beneden scrollen" knopje op dit forum verdwenen? Ik vraag me af of het een W10m dingetje is, of iets van de site...
Bij dit forum wel, bij een ander forum niet :)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23
__Erik__ schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:40:
[...]

Bij dit forum wel, bij een ander forum niet :)
Misschien komt het door de Symfony 3- en Pricewatch-verbeteringen - Development-iteratie #91

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:43
Korte vraag. Ik heb gezocht maar kon het zo snel niet vinden. Is er een google drive app (of goed alternatief) voor W10M voor mijn L950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
mister9 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:27:
Korte vraag. Ik heb gezocht maar kon het zo snel niet vinden. Is er een google drive app (of goed alternatief) voor W10M voor mijn L950?
Heb je de native app "Maps" al geprobeerd? Werkt bij mij prima, ook offline. oops, dat bedoelde je niet...

[ Voor 5% gewijzigd door BrBuggyB op 13-09-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:43
BrBuggyB schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:32:
[...]

Heb je de native app "Maps" al geprobeerd? Werkt bij mij prima, ook offline. oops, dat bedoelde je niet...
Nooit van gehoord. Is daar een gmail koppeling mee te maken.
En als ik daar een word of excel bestand in open, opent die dan direct de bijbehorende app (word excel) of krijg je eerst een preview te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:39
mister9 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:27:
Google en W10M zijn in principe geen vriendjes. Ik gebruik daarom het liefst Onedrive. Daarnaast heb ik de app Metro File Manager, waarmee ik bestanden op de telefoon (+ SD kaart) en ook Google Drive, OneDrive, en DropBox kan benaderen. Die heeft zelfs de mogelijkheid om een FTP site in te vullen. Als ik in GDrive bijvoorbeeld een Word bestand open, dan opent deze ook gelijk in Word op de telefoon. Je krijgt dus niet eerste een preview.

(Overigens hoort deze discussie meer in Windows Phone Store en applicaties)

[ Voor 9% gewijzigd door coenox op 13-09-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Na het bekijken van die pagina is het knopje weer terug! :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BounceMeister schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:37:
[...]
Na het bekijken van die pagina is het knopje weer terug! :?
Dat zal wel toeval zijn, want via de Tweakers 10 app was ie tijdelijk ook niet zichtbaar later vandaag, vanmorgen nog wel en nu ook weer (gelukkig).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:40
coenox schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:30:
Even over een andere boeg: ik ben benieuwd naar de ervaringen met Cortana. Ik heb mijn toestel (Lumia 950) een paar keer in het Engels gezet en Cortana aangezet. Ik vond het vooral een leuke Gimmick en het er na kort proberen weer afgehaald. Vind het ook een beetje genant om in het openbaar tegen mij telefoon te praten. Maar ik heb daarnaast ook een laptop met Windows 10. Is het misschien toch handig ? Heb ik het te snel opgegeven. (Heb overigens geen Windows 10 tablet of een Surface, want een iPad 2 Air van mijn werk waar overigens Siri ook uit staat).
Heb jij Cortana de mogelijkheid gegeven om je browse- en typ-geschiedenis en dergelijk op te slaan, te analyseren en met door MS goedgekeurde partners te delen of gebruik je Cortana 'stock'?

Ik wil Cortana wel proberen, maar ik blijf een melding krijgen met dat Cortana die dingen wil hebben en als ik zeg 'Maybe later' o.i.d. zegt Cortana iets als 'I am unable to help out without that information'. Ik vind het sowieso vrij triest dat hij/zij dat maar blijft vragen; ik mis een optie als 'Never ask this again'.

Nu kan ik volgens mij alleen d.m.v. tekst dingen aan Cortana vragen, maar dat is tot nu toe nog vrij nutteloos. 'Tell me a joke' is leuk, maar die krijg ik dus ook zonder spraak weer terug en dat vermindert toch het plezier. Ook kan je volgens mij alleen lokale dingen vragen, zoals 'Play $artist' en gaan vragen als 'What is the next match in the Premier League?' met een vertraging door naar Bing.

Weet iemand hier hoe je Cortana met spraak aan de praat krijgt zonder je complete privacy op je telefoon op te geven? Ik wil graag afspraken en reminders kunnen toevoegen en die dan ook op mijn pc zien.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:25
Pindasmeer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:52:
Misschien biedt dit de oplossing: https://mspoweruser.com/w...7-released-to-production/

Betreffende W10M:
- Addressed issue causing some apps to not respond to the commands in the app bar in Windows 10 Mobile.
- Addressed issue that sometimes blocks alarm notifications in Windows 10 Mobile.
(- Improved support for using the camera app in Windows 10 Mobile Enterprise.)

Ik weet niet of ie al te downloaden is voor W10M. Maar dat zal niet lang duren....

[ Voor 13% gewijzigd door ardvark99 op 13-09-2016 23:09 . Reden: Changelog toegevoegd voor W10M ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Kan iemand mij uitleggen hoe de contactpersonen van outlook online te syncen met de lumia 950?
CSV bestand importeren in outlook op de pc lukt niet, wel via outlook live (microsoft account) maar ik krijg deze contacten niet in de personenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
rened80 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:37:
Kan iemand mij uitleggen hoe de contactpersonen van outlook online te syncen met de lumia 950?
CSV bestand importeren in outlook op de pc lukt niet, wel via outlook live (microsoft account) maar ik krijg deze contacten niet in de personenlijst.
Ik heb dat probleem ook gehad, Outlook 2013 kan geen CSV importeren zover ik weet. Alleen de eerste contact persoon wordt geïmporteerd, de rest niet. Maar Outlook 2010 kan dat wel, en die had ik nog op een VM draaien. Misschien dat je die nog ergens hebt.

• vali
ardvark99 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:54:
[...]

Ik heb dat probleem ook gehad, Outlook 2013 kan geen CSV importeren zover ik weet. Alleen de eerste contact persoon wordt geïmporteerd, de rest niet. Maar Outlook 2010 kan dat wel, en die had ik nog op een VM draaien. Misschien dat je die nog ergens hebt.
Ik kon prima cvs importeren met outlook 2013. Misschien fout gemaakt bij het exporteren?

Al is het wel erg offtopic, hier een link.

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 14-09-2016 02:00 ]

• ardvark99
vali schreef op woensdag 14 september 2016 @ 01:58:
[...]

Ik kon prima cvs importeren met outlook 2013. Misschien fout gemaakt bij het exporteren?

Al is het wel erg offtopic, hier een link.
Sorry, was in de war met Vcards, en idd niet csv.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Alle berichten gerelateerd aan de Insiderbuilds horen niet thuis in dit topic, maar horen in: Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Ik heb daar net een hele berg reacties naar verplaatst.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:04:
[...]

Dat zal wel toeval zijn, want via de Tweakers 10 app was ie tijdelijk ook niet zichtbaar later vandaag, vanmorgen nog wel en nu ook weer (gelukkig).
Als je daarmee op "mijn" app doelt, kan het ook een setting zijn van de app zelf;

Je kan aangeven of je dat pijltje ziet of niet (ik kreeg rapporten van gebruikers die hem liever kwijt dan rijk waren - dus heb hem optioneel gemaakt)...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:27:
[...]
Als je daarmee op "mijn" app doelt, kan het ook een setting zijn van de app zelf;

Je kan aangeven of je dat pijltje ziet of niet (ik kreeg rapporten van gebruikers die hem liever kwijt dan rijk waren - dus heb hem optioneel gemaakt)...
Dat zou mogelijk aan de orde kunnen zijn geweest, ware het niet dat ik helemaal niets aan je app instellingen heb gewijzigd die dag. Het zat werkelijk bij Tweakers zelf. Toevallig die dag 3x de app gebruikt, waar er 's morgens nog niets aan de hand was, later op de dag wel, en nog later diezelfde dag was alles weer als vanouds.

Overigens zou ik hem werkelijk niet willen missen, ik zou anders (vooral op het forum), steeds helemaal naar onderen moeten scrollen in bepaalde topics die ik actief volg, terwijl er misschien maar een enkele nieuwe reactie is geplaatst. Nu vlieg je meteen naar onderen en hoef ik meestal maar een beetje terug.

Maar prima dat het in- of uitgeschakeld kan worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Lijkt erop dat inmiddels een nieuwe CU uit is voor productie mobile toestellen, namelijk 14393.189. Changelog bevat o.a.:
- Addressed issue causing some apps to not respond to the commands in the app bar in Windows 10 Mobile.
- Addressed issue that sometimes blocks alarm notifications in Windows 10 Mobile.
- Improved support for using the camera app in Windows 10 Mobile Enterprise.
Naast wat meer algemene fixes die zowel voor desktop als mobile gelden.

bron: http://www.neowin.net/new...ers-with-unlocked-devices

[ Voor 52% gewijzigd door blmp op 15-09-2016 19:29 ]

• GerCor
Improved reliability of Windows Shell, map apps, Internet Explorer 11, and Microsoft Edge.
Addressed issue causing push-button reset to not work correctly and roll back on devices with language set to any of the Unicode languages.
Addressed issue causing devices to crash after disconnecting an e-reader that was attached to the device.
Addressed issue causing devices to not recognize a Secure Digital (SD) card if it is inserted and removed multiple times.
Addressed issue causing some apps to not respond to the commands in the app bar in Windows 10 Mobile.
Addressed issue that sometimes blocks alarm notifications in Windows 10 Mobile.
Improved support for using the camera app in Windows 10 Mobile Enterprise.
Addressed additional issues with rendering 4K resolution, missing Start menu tiles when running on battery, Internet Explorer 11, Microsoft Edge, Bluetooth compatibility, graphics, display rotation, app compatibility, Wi-Fi, Feedback Hub, Miracast, Windows Shell, revised daylight saving time, and USB.
Security updates to Microsoft Edge, Internet Explorer 11, Microsoft Graphics Component, Windows kernel, and Adobe Flash Player

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:26
Wat me zo op het eerste gezicht opvalt, na de update .189, is dat bijvoorbeeld facebook veel sneller opstart, ook messenger is veel sneller.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• GerCor
Balen, ik had mijn beeldscherm op 100% staan. Staat het nu nog maar 0% of 100% maakt niks uit. Verandert niks. Ik geloof dat een hard reset dit oplost maakt wil ik dat? Hmm, eerst wat meer info zoeken.

Nou ja zeg, leg mijn telefoon even weg en ineens werkt het weer. Uitermate vreemd maar scheelt me een reset. Pffff .....

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 15-09-2016 21:22 ]

• ardvark99
GerCor schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:15:
Balen, ik had mijn beeldscherm op 100% staan. Staat het nu nog maar 0% of 100% maakt niks uit. Verandert niks. Ik geloof dat een hard reset dit oplost maakt wil ik dat? Hmm, eerst wat meer info zoeken.

Nou ja zeg, leg mijn telefoon even weg en ineens werkt het weer. Uitermate vreemd maar scheelt me een reset. Pffff .....
Ook voor CU updates geld dat na installatie de telefoon onderhuids een tijdje bezig is met allerlei zaken, zie af en toe vertragend kunnen werken. Mooi ff laten liggen.

• GerCor
ardvark99 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:30:
[...]

Ook voor CU updates geld dat na installatie de telefoon onderhuids een tijdje bezig is met allerlei zaken, zie af en toe vertragend kunnen werken. Mooi ff laten liggen.
Ja meneer ........ :9

• ardvark99
Ah, ik word met respect behandeld. ;)

Maar effe iets anders of topic, wat mij opvalt is dat er iets stuk is op tweakers. Ik krijg geen notificaties meer op de site, ook niet op mijn Windows 7 laptop. Instellingen staan wel goed, en zijn niet aangepast. Is dat jullie ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Bij WP8.1 zat er in "portemonnee" de mogelijkheid om via Vodafone te betalen, daarom had ik er een code op gezet.
Ik zie nu in W10m dat er in "portemonnee" niks staat en ik een app kan toevoegen of een klantenkaart kan scannen.
Waar is dan die optie gebleven om te betalen via je telefoonrekening, en hoe kan ik dat beveiligen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
BounceMeister schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 06:37:
Bij WP8.1 zat er in "portemonnee" de mogelijkheid om via Vodafone te betalen, daarom had ik er een code op gezet.
Ik zie nu in W10m dat er in "portemonnee" niks staat en ik een app kan toevoegen of een klantenkaart kan scannen.
Waar is dan die optie gebleven om te betalen via je telefoonrekening, en hoe kan ik dat beveiligen?
Dat gaat nu heel anders. Als je iets wilt kopen dan krijg je een betaalmethode voor je neus (een pagina van Microsoft). Daar kun je kiezen voor een andere methode dan op dat moment wordt voorgesteld. Ik kan bijvoorbeeld kiezen tussen Microsoft account, PayPal en T-Mobile. Om op dit scherm te komen moet je ook eerst een code - dezelfde als je vergrendelingsscherm - invoeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bW6UyW5DzeRIhqjlQd0ZAIxP/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 16-09-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik ben sinds een paar dagen weer in het bezit van een WM 10 toestel, een 950 XL om precies te zijn (na een behoorlijke periode Samsung S6). Heb na aanschaf de anniversary update geïnstalleerd en gister de laatste 189 update. Ik heb idee dat er bij instellingen, systeem, meldingen en acties meer keuzes zijn voor apps. Moest wel, na het installeren van Whatsapp, de telefoon even herstarten om deze ook in het lijstje te krijgen.
Vooralsnog heb ik geen problemen met meldingen van Whatsapp, ook niet bij een vergrendelde telefoon (las bij reacties in de store dat dat blijkbaar nog al eens voorkomt).
Verder tot nu toe tevreden met de telefoon, ik hoop echt dat Microsoft niet opgeeft op dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

henrickus schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:17:
[...]
Zorgt deze release er ook voor dat de gps coördinaten bij de foto komen te staan.
Ik heb de versie 2016.404.191.0 en deze zet (hoewel de locatie dor de camera opgevraagd mag worden) de locatie niet bij de foto's
Hoop dat dat wel in deze versie is.
We moeten dan alleen dan nog maar even afwachten totdat deze in de store komt..
Met de laatste Production build (14393.189), die deze week is vrijgegeven, is het gps locatie-probleem bij de foto's voor mij nu in ieder geval opgelost. De camera app is niet vernieuwd dus lag de oorzaak voor het niet vastleggen van de locatie (hoewel goed ingesteld), blijkbaar toch in het OS zelf.

Testing, one, two ...

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Na de A.U. weer van 8.1 naar W10M AU gegaan. Werkt goed op de bluetooth na icm de Tomtom rider 400. De bluetooth hotspot werkt goed na een verse opstart en zolang je de BT niet uit en weer aan zet na een verbinding gehad te hebben. De update van deze week zou dat moeten oplossen. Niet dus. Als ik nu verbinding heb via BT en zet de bluetooth uit, dan wordt direct mijn telefoon opnieuw gestart.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat niet alleen, de mobile hotspot herkent de verbinding met de Tomtom niet. Dus de tomtom krijgt verbinding via bluetooth, de tomtom krijgt zijn data binnen, maar tegelijkertijd ziet de telefoon niet dat die verbinding er is. 8)7 (mobile hotspot geeft dan 0/7 verbindingen aan)
Het gevolg is dat na 2 minuten de mobile hotspot weer wordt afgesloten en de tomtom geen data meer krijgt. Heel fijn. :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• hjs
  • Niet online

hjs

Windows phone prominent in beeld bij F1 net :)

• vali
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:59:
Dat niet alleen, de mobile hotspot herkent de verbinding met de Tomtom niet. Dus de tomtom krijgt verbinding via bluetooth, de tomtom krijgt zijn data binnen, maar tegelijkertijd ziet de telefoon niet dat die verbinding er is. 8)7 (mobile hotspot geeft dan 0/7 verbindingen aan)
Het gevolg is dat na 2 minuten de mobile hotspot weer wordt afgesloten en de tomtom geen data meer krijgt. Heel fijn. :/
Vinkje aangezet dat bedoelt is als je problemen hebt met bluetooth?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

welk vinkje precies? (is altijd het proberen waard)

En ik heb blijkbaar geen probleem met bluetooth. Ze pairen netjes, en de tomtom krijgt data. Het lijkt imho een bug in mobile hotspot te zijn waardoor de datauitwisseling wordt gestopt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• vali
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:05:
welk vinkje precies? (is altijd het proberen waard)

En ik heb blijkbaar geen probleem met bluetooth. Ze pairen netjes, en de tomtom krijgt data. Het lijkt imho een bug in mobile hotspot te zijn waardoor de datauitwisseling wordt gestopt.
Als je bij bluetooth op advance drukt zie je het staan. Ik denk eigenlijk dat de data via bluetooth wordt uitgewisseld. Sinds AU is dit mogelijk gemaakt namelijk. Of jou TomTom heeft ook Wi-Fi mogelijkheden.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh dát vinkje. Ja, dat stond al aan. Maakt overigens geen verschil, want dat heeft betrekking op audioverbindingen via bluetooth; daar is hier geen sprake van. Dat stond al aan vanwege mijn brakke carkit. Maar, je weet nooit, dus ik heb ook eens zonder dat vinkje geprobeerd.

Ik weet wel zeker dat de data via bluetooth wordt uitgewisseld, de Tomtom rider heeft alleen bluetooth aan boord. :P
Zoals ik al zei: ik pair die 2 met elkaar. Ik maak verbinding via bluetooth, en de tomtom krijgt netjes zijn data zodra ik mobile hotspot aan zet. Mobile hotspot herkent dit om een of andere reden echter niet als verbinding, en sluit na 2 minuten weer af. Hierdoor wordt de data-uitwisseling weer afgebroken.

Dit werkte ook al voor de AU overigens. Toen was alleen het probleem dat ik bij iedere keer dat de tomtom op standby ging (motor van contact zetten), de mobile hotspot werd afgesloten en niet automatisch terugkwam. Die moest ik bij iedere keer starten van de motor dus opnieuw aanzetten. Behoorlijk irritant, maar het werkte wel. Na de AU werkt zelfs dat niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-09-2016 18:51 ]

• GerCor
Nu het toch over Bluetooth gaat, kan iemand mij uitleggen waarom mijn 950 .189 mijn muis niet ziet?

pricewatch: Microsoft Arc Touch Mouse Surface Edition

Ik wilde het even proberen in Continuum maar wordt dus niet gevonden. Ik heb het idee dat er iets 'mis is' met bluetooth want mijn DT903 wordt ook niet gevonden. Wel mijn TV en een koptelefoon van de buurman? :+

Overigens, mijn laptop ziet de muis ook niet en zit op .187

Muis werkt prima op mijn Surface 2.

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 17-09-2016 20:49 ]

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:49:
...

Ik weet wel zeker dat de data via bluetooth wordt uitgewisseld, de Tomtom rider heeft alleen bluetooth aan boord. :P
Zoals ik al zei: ik pair die 2 met elkaar. Ik maak verbinding via bluetooth, en de tomtom krijgt netjes zijn data zodra ik mobile hotspot aan zet. Mobile hotspot herkent dit om een of andere reden echter niet als verbinding, en sluit na 2 minuten weer af. Hierdoor wordt de data-uitwisseling weer afgebroken....
Probeer de telefoon eens opnieuw te starten en daarna direct verbinding maken? Werkt bij mij wel.
Blijft lastig blijkbaar BT op W10M, op 8.1 was het geen probleem.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bluetooth uitschakelen op de telefoon heeft bij mij ook al een aantal keren tot een spontane reboot van de telefoon geleid. Volgens mij zit daar ergens een bug in het OS.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Build .189 doet mijn telefoon niet goed.

Gister geen internet met 4g en wifi. 4g uit wifi aan, niks. 4g aan wifi uit, niks. Telefoon aan, telefoon uit, niks. Soft reset, werkte weer.

Foto maken: camera starten d.m.v. Hardware knop, scherpstellen, telefoon vast loop, spontane reboot, vogel weg...

Kaarten: Starten, favorieten bestemming, locatie aan, 4g aan, offline kaarten. Maar nee hij kon geen verbinding maken met gps. Telefoon aan, telefoon uit, niks. Softreset, niks. Locatie uit, locatie aan, niks. Vliegtuigstand aan, uit, niks. Toen vervolgens maar oudewets op de borden gereden.

Misschien maar een hard reset doen, heb er alleen geen zin in.
L950xl, 1607, .189,

[ Voor 4% gewijzigd door mswp op 18-09-2016 14:54 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:08
Weet iemand hoe ik mijn Lumia 1020, met W10M, weer zichtbaar krijg in de verkenner?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Teijgetje schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:05:
Weet iemand hoe ik mijn Lumia 1020, met W10M, weer zichtbaar krijg in de verkenner?
In je windows pc/laptop?

Opnieuw instaleren van je drivers.
In apparaatbeheer alles verwijderen wat enigzins duid op Nokia of op je toestel.
Even opnieuw opstarten.
Dan je telefoon eraan hangen en als alles meezit dan zal windows deze opnieuw detecteren en installeren.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Reeds geprobeerd, alle usb`s verwijdert.
Verder is er niets te vinden, geen nokia, lumia of mobiel apparaat. Ook niet onder systeemapparaten, HID`s of onder schijfbeheer.
Meeste tips die ik gevonden heb via internet ook al geprobeerd maar ik krijg gewoon geen toegang via usb. Kabel is goed, laad wel.
Wel heel soms een foutmelding, apparaat wordt niet meer herkend.
Omdat hij regelmatig niet alle foto`s synct met OneDrive (en lange filmpjes) en mijn geheugen vol is wil ik dat even kopieren naar mijn SSD zodat ik kan kijken welke foto`s en filmpjes ik mis. Alleen via bluetooth schiet 29 GB niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Teijgetje schreef op maandag 19 september 2016 @ 00:33:
Alleen via bluetooth schiet 29 GB niet echt op.
Kan je de sd-card er niet uit halen (of heeft die die niet?).

Je kan altijd nog een app downloaden waarmee je direct via WiFi je harddisk kan benaderen (file explorer app).

Dan pomp je die 29GB snel over (Yuki File Explorer, Share Folder, etc...).

Via die app kan je dan alle devices in hetzelfde netwerk zien en via WiFi snel alles over zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Nee SD zit er niet in.
Zal eens zoeken op Yuki of dat werkt.
Dank je voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Lumia 650 erger ik mij nog steeds mateloos aan de traagheid van het toestel. Soms duurt het wel 10 seconden om de camera app te openen. En dan weer moet ik allerlei apps afsluiten om uberhaupt de Photos app nog te kunnen openen en foto's te kunnen bewerken. Ik doe vaak een reboot om de boel weer echt vlot te krijgen. Het lijkt wel alsof WM10 last heeft van flinke memory leaks. Resets hebben in het verleden maar beperkt resultaat gehad en we blijven natuurlijk niet bezig.. Hoe gaat dat met een Lumia 950? Werkt het dan allemaal lekker soepel of hapert de boel daarop ook regelmatig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 03:51:
[knip] Hoe gaat dat met een Lumia 950? Werkt het dan allemaal lekker soepel of hapert de boel daarop ook regelmatig?
Bloedsnel, en ik mag na de laatste serie vrijgegeven Production builds niet opmerken dat het ooit vertraagd. Dat is mijn ervaring met een 950 XL. Afkloppen dat het ook zo blijft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Er zijn net een aantal offtopic reacties richting trashcan gegaan. Discussie over specifieke toestellen mag in een eigen topic plaats vinden. Als er daarbij behoefte is om een "onbekende Windows 10 Mobile toestellen, discussie en ervaringen" topic te starten, be my guest!

Pagina: 1 ... 93 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M