• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Er zijn wel meerdere nederlandse series geweest waarbij de Lumia's gebruikt zijn (GTST). Maar ook internationale series zoals NCIS (LA, New Orleans), Hawaii five o etc etc.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-12 20:41
En wat dacht je van Wie Is De Mol die ze al jaren lang overduidelijk in beeld brengt (plus ook Surface tablets is gaan gebruiken)?

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Vergeet flikken Maastricht niet.
Ook daar waren ze volop in beeld.
Btw under the dome ook nog.

[ Voor 2% gewijzigd door PaT op 30-08-2016 07:24 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12 16:53
En ik keek toevallig gister naar dr tinus. Ook daar werkt men met windows phones. (met hoog contrast modus volgens mij :P )

edit; whoops..spuit 11

[ Voor 9% gewijzigd door Isane op 30-08-2016 08:00 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17
Ik had een aantal jaar geleden een Tweet gedaan naar Microsoft Nederland dat ze iemand als Jan Smit een Windows Phone moesten geven. Is natuurlijk populair en zichtbaar voor fans. Maar Jan Smit is iPhone. Ook had ik Jan Smit een Tweet gedaan met de vraag of zijn muziek ook in de Store te koop zou zijn. Nooit een reactie maar ik zag deze week dat er eindelijk toch een aantal nummers in de Store staan. Heeft wel even geduurd, terwijl andere Nederlandse sterren er al jaren in staan.

Ik weet niet hoe de Store voor muziek werkt maar ik dacht gelezen te hebben dat artiesten hun muziek zelf in de store kunnen plaatsen met e.o.a. handige tool. Dus ja, als je zelf muziek maakt ..... en je hebt er een CD van laten maken ......

Nieuw voor mij is trouwens dat je een code moet invoeren om muziek te kunnen kopen. Geen idee welke code dat moet zijn. maar je kunt gelukkig ook 'via een andere methode' muziek kopen. Als je daar voor kiest kom je bij je Microsoft -account pagina uit.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 30-08-2016 09:26 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wie is Jan Smit? :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• GerCor
Een commercieel talent. Zegt hij zelf ook, 'alles wat ik aanraak verandert in goud'. Had dus een geweldige bijdrage kunnen zijn voor Microsoft Nederland en Windows Mobile in het bijzonder.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:52

Punkrocker

Mostly harmless

Amadeus1966 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 01:56:
Vergeet flikken Maastricht niet.
Ook daar waren ze volop in beeld.
Btw under the dome ook nog.
In bijna alle nieuwe BBC series gebruiken ze een WindowsPhone.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-12 14:10
Punkrocker schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

En in de formule 1 gebruikt het team van Ferrari ook de 950XL. Dat is wel mooi om te zien. Als de coureurs in de pitbox zitten krijgen ze een monitor voor hun snufferd, naast die monitor hebben ze een vakje gemaakt om de 950xL in te zetten. Ik vermoed dan ook dat Ferrari continuum gebruikt en een eigen app heeft voor het tonen van data e.d.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:43
komkommertijd hier?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-12 14:25
Het viel mij ook op, maar ik vat het op als "geen nieuw is goed nieuws want geen slecht nieuws te melden"... Of ben ik nu te optimistisch...

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:22:
Ik had een aantal jaar geleden een Tweet gedaan naar Microsoft Nederland dat ze iemand als Jan Smit een Windows Phone moesten geven. huilverhaal
Hoort dit huilverhaal eigenlijk wel in dit topic?

• kruila
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:22:
[...]

Hoort dit huilverhaal eigenlijk wel in dit topic?
nee, valt duidelijk in de kwalificatie "komkommertijd", is echter geen huilverhaal maar slap gelul

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12 21:56
Nee, hoor. Bovenstaande maakt duidelijk dat WM10 zo goed doorontwikkeld is dat er geen serieuze vragen meer zijn. OS is nagenoeg perfect.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43
Punkrocker schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

In de meeste recente Amerikaanse (en Nederlandse incl die :X soap GTST) ook....

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:27:
[...]

In de meeste recente Amerikaanse (en Nederlandse incl die :X soap GTST) ook....
En werkt het ook? Het doel is belangrijker dan de middel.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:30:
[...]

En werkt het ook? Het doel is belangrijker dan de middel.
Ligt eraan welk doel jij bedoelt? Bedoel, Bing marketshare is omhoog gegaan in tegenstelling tot die van Google.

Zeker Windows 10 heeft hier een bijdrage aan gedaan. Dus ja, om je vraag te beantwoorden misschien werkt het wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 30-08-2016 19:35 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Bing is wat mij betreft dan ook behoorlijk aan het inhalen, de laatste jaren. Ik gebruik meestal dan ook Bing op PC en telefoon. De site was enige tijd ook sneller dan Google (qua opbouw/rendering). Geen idee of dat nu ook nog zo is. En de zoek-resultaten zijn beter dan (pak-'em-beet) 3 jaar geleden.

• mister9
Shaggy_NL schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:23:
Bing is wat mij betreft dan ook behoorlijk aan het inhalen, de laatste jaren. Ik gebruik meestal dan ook Bing op PC en telefoon. De site was enige tijd ook sneller dan Google (qua opbouw/rendering). Geen idee of dat nu ook nog zo is. En de zoek-resultaten zijn beter dan (pak-'em-beet) 3 jaar geleden.
Dit vroeg ik me ook nog af ja. De zoekresultaten zijn beter dan eerst, maar zijn ze net zo goed als Google?
En gebruiken de meeste gewoon Bing, of zetten jullie de default naar Google (neem trouwens aan dat dit op mobile ook net zo goed kan als op desktop?)

• warhamstr
Bing all the way hier, maar merk wel dat als ik iets echt niet kan vinden Google eerder 'begrijpt wat je bedoelt'

Kaarten met 3D functie is ook nice 8)

[ Voor 61% gewijzigd door warhamstr op 31-08-2016 09:36 ]

• Shaggy_NL
mister9 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:10:
[...]

En gebruiken de meeste gewoon Bing, of zetten jullie de default naar Google (neem trouwens aan dat dit op mobile ook net zo goed kan als op desktop?)
Je kan hem binnen W10M ook op Google zetten, maar ik vind het wel zo snel werken (weer het renderen van de pagina) om lekker Bing te gebruiken.
warhamstr schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:35:
Bing all the way hier, maar merk wel dat als ik iets echt niet kan vinden Google eerder 'begrijpt wat je bedoelt'
Ja, bij Google kan je wat meer de "verkeerde" zoektermen invoeren en dan snapt hij je nòg.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21
warhamstr schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:35:

[...]
Hier ook Bing all the way, heel soms schakel ik terug naar Google. Ooit (1-1,5 jaar geleden) eens een probleem met ene update gehad, Bing vond niks en Google vond een Social Technet artikel :?

Collega's lachen me nog steeds uit dat ik Bing gebruik. De 'pijn' van een jaar of 3 terug - Bing vind niks - blijft elke keer terug komen, ze proberen het gewoon niet.

Ze zijn dan ook nog steeds gefrustreerd dat ik tijdens de uitrol van IE11 (4000 werkplekken) de zoekmachine niet default op Google heb gezet :+

• Shaggy_NL
Gewoontedieren. En veel mensen zien tegenwoordig niet eens meer dat ze op Bing zitten, wanneer de resultaten eenmaal zichtbaar zijn. Prima keuze voor die 4000 werkplekken!

• warhamstr
St00mwals schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:17:
[...]

...
Ze zijn dan ook nog steeds gefrustreerd dat ik tijdens de uitrol van IE11 (4000 werkplekken) de zoekmachine niet default op Google heb gezet :+
Haha zo moet het ook, Google probeert zijn zoeker ook door de strot te duwen, dus gewoon geoorloofd :D

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:52
Ook Bing hier, maar schakel nog wel eens naar Google als ik op Bing iets niet kan vinden (al vind ik dan vaak op Google ook niet wat ik wil)...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• GerCor
warhamstr schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

Haha zo moet het ook, Google probeert zijn zoeker ook door de strot te duwen, dus gewoon geoorloofd :D
Wie is Google? :+

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 31-08-2016 11:24 ]

• warhamstr
Geen idee ;)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Huh, hebben ze Windows Device Recovery Tool veranderd?
Ik was eigenlijk van plan om mijn Windows 10 Mobile te resetten (Lumia 1520) heb ik opeens Windows 8.1 erop staan. 8)7

• Propane
  • Niet online
Berlinetta schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:22:
Huh, hebben ze Windows Device Recovery Tool veranderd?
Ik was eigenlijk van plan om mijn Windows 10 Mobile te resetten (Lumia 1520) heb ik opeens Windows 8.1 erop staan. 8)7
Je Lumia 1520 kwam origineel met 8.1, die krijg je dan ook terug met WDRT. Dit is altijd al zo geweest.

• Berlinetta
  • Niet online
Propane schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:44:
[...]

Je Lumia 1520 kwam origineel met 8.1, die krijg je dan ook terug met WDRT. Dit is altijd al zo geweest.
Tja, dat had ik al door, jammer dat ik niet kon kiezen. maarja.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Berlinetta schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:47:
[...]

Tja, dat had ik al door, jammer dat ik niet kon kiezen. maarja.
Gerucht was dat Microsoft de images zou updaten/bijhouden, maar tot dusver weinig van gemerkt :+ .

Patient gamer

• Propane
  • Niet online
blmp schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:42:
[...]

Gerucht was dat Microsoft de images zou updaten/bijhouden, maar tot dusver weinig van gemerkt :+ .
Als ze zomaar de 8.1 images zouden verwijderen en vervangen met W10M images heb je ook de poppen aan het dansen. Ik hou liever de mogelijkheid om terug te keren naar 8.1 voor m'n 930 en 1520, die draaien nog steeds wat soepeler met 8.1 :).

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21
Heb ik mij L640 afgelopen week met WDRT terug gezet naar 8.1 en vervolgens geüpgraded naar 10 en na de installatie van UA een reset gegeven. Dit alles zonder het terugzetten van een backup.
Dit keer telefoon toestel Engels ingesteld en nu heb ik er een vriendin bij, Cortana.

Nu gaat bijna alles goed, alleen nu werken de live tiles van mijn agenda, store en Lumia Steps en krijg ik het niet meer voor elkaar om Flits Meister op te laten starten als ik connectie maak met mijn carkit, is deze optie weg?

Nu heb ik niet weer zin aan een factoryreset, maar ben er bang voor...

Iemand nog een idee?

Vind het daarnaast wel jammer dat Glance nu niet meer uit kan in de nachtmodus...

[ Voor 18% gewijzigd door St00mwals op 31-08-2016 21:34 ]

• mister9
Hebben jullie julllie w10m systeem in NL ingesteld of Engels? En waarom?

Zou het beide even stabiel moeten zijn?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
mister9 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:08:
Hebben jullie julllie w10m systeem in NL ingesteld of Engels? En waarom?

Zou het beide even stabiel moeten zijn?
Ga je dat nu in ieder topic vragen? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• mister9
Ramon schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:32:
[...]

Ga je dat nu in ieder topic vragen? :?
Sorry, zwak moment.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:12:
[knip]

Op Mobile worden de updates aangeboden en kun je er niet onderuit. [knip]
Dat valt nog te bezien en ben ik op dit moment aan het testen. Maar vooraleer ik er een antwoord op kan geven moet er wel een update beschikbaar komen voor Production ;)

Testing, one, two ...

• GerCor
hardware-lover schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:02:
[...]

Dat valt nog te bezien en ben ik op dit moment aan het testen. Maar vooraleer ik er een antwoord op kan geven moet er wel een update beschikbaar komen voor Production ;)
Hoe test jij dat dan precies?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds de AU update van windows 10 mobile heb ik last van een vreemde wifi bug op mijn Lumia 735. Mijn 2.4GHz wifi netwerk heeft een tijdje op channel 13 gestaan en als dat het geval is heb ik het volgende:
• Telefoon is in flight mode
• Ik zet de wifi handmatig aan
• Mijn eigen netwerk wordt niet 'gezien' in de settings en er wordt ook geen verbinding opgezet. Andere netwerken worden wel getoond.

Om het weer te laten werken moet ik eerst flight mode uitzetten en dan terug aanzetten. Ik heb dit probleem met twee verschillende access points kunnen reproduceren. Wanneer ik het kanaal op 11 zet, is het probleem weer weg.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:15
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:47:
[...] Dus waarom nog een SDK ondersteunen voor 1% van het marktaandeel - waarvan wellicht 10% ads gebruikt... dan heb je het over 10% van 1%... en dat is de moeite niet.
Er zijn nog wel andere netwerken die wel W10 ondersteunen bijv. Smaato, maar het is inderdaad een groot gemis. Al zou het wel fijn zijn als apps weer meer richting een betaal per optie model gaan of vrijwillige bijdrage, maar dat zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren voor veel aps.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:32:
[...]

Er zijn nog wel andere netwerken die wel W10 ondersteunen bijv. Smaato, maar het is inderdaad een groot gemis. Al zou het wel fijn zijn als apps weer meer richting een betaal per optie model gaan of vrijwillige bijdrage, maar dat zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren voor veel aps.
Klopt, er zijn meer ad-networks - maar van alle opties die ik zelf heb geprobeerd, scoort die van Google (Admob) toch het beste;

Je hebt altijd een ad en ook van redelijke kwaliteit (overige netwerken hebben de meest obscure / naamloze advertenties - waarmee je als developer niet geassocieerd wil worden).

Als ze ondersteuning van de SDK voor WP intrekken, trekken ze automatisch ook de ondersteuning voor WM in; er is namelijk geen SDK voor WM...

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:40:
[...]

Goed nieuws. Zoals je zelf zegt: iedereen haat advertenties. Valt dus ook niet goed te praten.
Goed is relatief; nu gaat echt niemand meer apps maken... heb je een telefoon zonder apps - en inderdaad, zonder reclame...

Als de grootste advertentie-aanbieder ter wereld zijn handen aftrekt van je product, heb je echt een probleem - want voor geld doet Google alles; blijkbaar valt er letterlijk niets te verdienen meer aan WP / WM - en dat ziet MS zelf ook in;

End of story.

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:46:
[...]
Goed is relatief; nu gaat echt niemand meer apps maken... heb je een telefoon zonder apps - en inderdaad, zonder reclame...
Gewoon dikke onzin. Ik heb zat apps en allemaal zonder reclame. Maar er zullen wel developers afhaken die uitsluitend een app in de store zetten om er geld aan te verdienen m.b.v. advertenties. Er zijn ook betaalde apps en apps met 'in apps aankopen', naast de gratis advertentieloze apps.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 03-09-2016 10:57 ]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:53:
[...]

Gewoon dikke onzin. Ik heb zat apps en allemaal zonder reclame. Maar er zullen wel developers afhaken die uitsluitend een app in de store zetten om er geld aan te verdienen m.b.v. advertenties. Er zijn ook betaalde apps en apps met 'in apps aankopen', naast de gratis advertentieloze apps.
Ik spreek enkel voor mezelf; ik maakte veel apps, gratis en zonder reclame voor WP - juist omdat ik met enkele advertenties in andere apps wat geld kon verdienen, die in ieder geval de kosten dekten.

Nu ik geen advertentie-inkomsten uit die apps heb, stop ik ook volledig met de gratis apps; het levert niets op.

Daar zal jij ongetwijfeld heel blij mee zijn, en het scheelt weer 30 apps in de store (de meeste zijn toch al verwijdert door MS omdat ik niet op tijd een age-certificate update heb gedaan).

• Arjantje72
  • Nu online
Precies, geen probleem om te betalen voor goede/vaak gebruikte apps.
Als er ads inzitten, verwijder ik de app juist.

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:58:
[...]

Ik spreek enkel voor mezelf; ik maakte veel apps, gratis en zonder reclame voor WP - juist omdat ik met enkele advertenties in andere apps wat geld kon verdienen, die in ieder geval de kosten dekten.

Nu ik geen advertentie-inkomsten uit die apps heb, stop ik ook volledig met de gratis apps; het levert niets op.

Daar zal jij ongetwijfeld heel blij mee zijn, en het scheelt weer 30 apps in de store (de meeste zijn toch al verwijdert door MS omdat ik niet op tijd een age-certificate update heb gedaan).
Volgens mij ben je aardig in de war.

Waarom zou ik 'daar ongetwijfeld blij mee' moeten zijn als 30 van jouw apps uit de store verdwijnen? Onzin.
En, je schrijft: 'niemand gaat nog apps maken' maar vervolgens heeft het alleen betrekking op jou. Ook onzin.

Naast het feit dat je deze discussie in deze topic begint terwijl je weet dat het hier niet hoort. Nogmaals, onzin. (vind ik namelijk net zo irritant als advertenties, maar ben geen moderator)
Doe er zelf dan niet aan mee en druk wat eerder op die TR knop

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 04-09-2016 20:13 ]

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:51
Je kan er lang en breed over lullen, maar zonder inkomsten uit adds zullen er een stuk minder ontwikkelaars zijn die er überhaupt over na gaan denken om een app voor een willekeurig systeem te maken. Zo simpel is het.

En dat zal een besturingssysteem zeker niet ten goede komen zeg maar. Het levende voorbeeld kennen we.

[ Voor 19% gewijzigd door robkrekel op 03-09-2016 11:27 ]

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A + extra baterij onderweg, wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:15
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:46:
[...]
Als de grootste advertentie-aanbieder ter wereld zijn handen aftrekt van je product, heb je echt een probleem - want voor geld doet Google alles; [...]
Dat valt ook vies tegen hoor! Ik weet nog dat ze Exchange ActiveSync ondersteuning dropten. Zelf smet massale toezeggingen dat als ze het als betaalde optie zouden aanbieden mensen het zouden afnemen (ik had het toen ook gedaan) deden ze het nog niet.
Om over de YouTube app waar MS notabene heeft toegezegd dat ze de reclame in zouden bouwen als Google ze de juiste toegang gaf kon het ook niet.
Nee, Google doet zeker niet alles voor geld. Google doet alles voor het verkrijgen en behouden van een monopolie positie, zodat ze via analyse en verkoop van data geld kunnen verdienen. Die reclame zooi van ze is alleen een leuke manier om data te vergaren, maar weegt in dit geval niet op tegen het klein houden van het derde mobiele platform.
robkrekel schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:26:
Je kan er lang en breed over lullen, maar zonder inkomsten uit adds zullen er een stuk minder ontwikkelaars zijn die er überhaupt over na gaan denken om een app voor een willekeurig systeem te maken. Zo simpel is het.

En dat zal een besturingssysteem zeker niet ten goede komen zeg maar. Het levende voorbeeld kennen we.
Dat is helaas wel hoe het gaat zijn, maar laten we wel even duidelijk zijn dat het reclamemodel niet het enige 'viable' model is voor mobiele apps en games. Subscription en freemium werkt ook gewoon nog.

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 03-09-2016 11:29 ]

• bandera
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-07 12:09
geachte forumlezers

bij opening van Facebook Messenger app kan ik de navigatiebalk onderaan maar amper te zien
is daar ergens een foefje om dat te herstellen?

bij voorbaat dank

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12 13:56
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:58:
[...]

[...]
Bedankt voor de update over Google's beslissing, deathgrunt.
Dan weten we hier iig waarom vele gratis apps met ads zullen verdwijnen uit de store.
Hopelijk biedt 'vakantie Thailand' je mooie herinneringen voor alle effort.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Baserk schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:31:
[...]
Hopelijk biedt 'vakantie Thailand' je mooie herinneringen voor alle effort.
Die app heeft me veel geld bespaard ;) Afdingen to the max!

• toonr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2023
Hoi
Op mijn 950 XL is tile van Outlook mail weg
In startmenu Outlook aanklik,kan ik het niet aan het startscherm vastmaken

• kruila
toonr schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:09:
Hoi
1. 950 uit en weer aanzetten?
2. helemaal verwijderen en opnieuw installeren?
3. soft reset?

• vali
toonr schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:09:
Hoi
Komt vast door de update die net net is gepushed. Had zelf dat ik heel even geen mail zag maar naar paar seconde kwam alles weer terug.

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-12 19:28
:( Ach, mijn 930 weer teruggehad uit rep. tweede keer proximimeter probleem, en hij staat weer op 8.1 en weet je wat? Ik laat hem er even op staan (nokia here,doubble tap to wake, alles wat fijn werkte in 8.1).

Probeerde vandaag een week nummer app, fck, gelijk doorgelinkt naar facebook en andere sht pagina,s.
Ook op WP begint de sht, dan kan ik net zo goed android nemen. :(
(ohja ,ik had wel 1 miljoen dollar gewonnen!, maar gewoon weggeklikt)

En ,nee microsoft "kaarten" werkt niet goed, op het moment dat je in de buurt komt van je reisdoel, zegttie ineens "geen gegevens beschikbaar' , moet je je foon opnieuw opstarten! Handig als je aan het rijden bent.

Ben er klaar mee,dus.

[ Voor 39% gewijzigd door PaT op 05-09-2016 07:53 ]

• Harry21
Als je als laatste gereageerd heb, wijzig dan je bericht in plaats van een nieuwe te plaatsen

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 05-09-2016 07:53 ]

Verwijderd

Niet op de man spelen

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 05-09-2016 07:53 ]

Verwijderd

weg

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 05-09-2016 07:54 ]

• blmp
  • Niet online
Harry21 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:02:
:( Ach, mijn 930 weer teruggehad uit rep. tweede keer proximimeter probleem, en hij staat weer op 8.1 en weet je wat? Ik laat hem er even op staan (nokia here,doubble tap to wake, alles wat fijn werkte in 8.1).
Ok.
Probeerde vandaag een week nummer app, fck, gelijk doorgelinkt naar facebook en andere sht pagina,s.
Ook op WP begint de sht, dan kan ik net zo goed android nemen. :(

(ohja ,ik had wel 1 miljoen dollar gewonnen!, maar gewoon weggeklikt)
Eh dat vind je volgens mij op elk platform terug. Vandaar dat er dingen zijn zoals app reviews.

Je kunt overigens ook weeknummers aanzetten in de Calendar app van MS in Outlook Calendar -> Settings -> Calendar settings. Mits dat het enige is dat je zoekt dan :+
Harry21 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:18:
En ,nee microsoft "kaarten" werkt niet goed, op het moment dat je in de buurt komt van je reisdoel, zegttie ineens "geen gegevens beschikbaar' , moet je je foon opnieuw opstarten! Handig als je aan het rijden bent.

Ben er klaar mee,dus.
'geen gegevens beschikbaar' klinkt meer als een telefoon (ofwel dataverbinding) issue dan een Maps issue.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:31:
[...]

Verstandig, want een Android-phone is eigenlijk wat een Windows-phone had moeten zijn; een prima functionerend apparaat waar je in de praktijk echt iets aan hebt. Zowel zakelijk als privé. Een Windows-phone is eigenlijk alleen geschikt voor een Gercorachtige die er alleen mee speelt zoals de Rubik kubus van weleer.
Top dat je je zoveel interesseert in het platform om een post in dit topic te schrijven. Wellicht kun je ons nog meer verlichten met je ongeinspireerde troll-technieken :O. Of verwoord het in elk geval als iets discussie waardigs. :X

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 05-09-2016 07:54 ]

Patient gamer

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:19

Ben er klaar mee,dus.
Geen last van hier. Prima werkende app imo.
Ik heb ook gewoon double tap to wake op mijn 1020.

Enige probleem dat ik heb met WM10 is dat met nog maar 16Mb vrij geheugen (van 32Gb) het OS retetraag wordt. :+
Ook niet iets om over te klagen eigenlijk...... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Teijgetje op 03-09-2016 23:15 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Harry21
Nu.nl app werkt niet meer goed, kon de reacties al niet lezen.flightrader enz. En diverse apps van bv Toon,Gamma zouden allemaal komen werd er gezegd. 1,5 jaar na de prachtige filmpjes van microsoft,kan ik nog steeds mijn toon niet bedienen of mijn lampen aan/uit doen of kortingsbonnen gamma of vluchten bekijken.

Ik ben er weer ingetrapt, en nee,ik hoef ook geen Samsung meer met zijn vervelende apps.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
blmp schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:50:
[...]

'geen gegevens beschikbaar' klinkt meer als een telefoon (ofwel dataverbinding) issue dan een Maps issue.

[...]
Zonder me verder in de lopende discussie te mengen, heb ik ook nog wat problemen met "kaarten". Werkt deze dan niet offline zoals Here Maps dat deed?
Laatst kon hij weer een adres niet vinden en was ontzettend lang "iets" aan het doen. Mijn 10 jaar oude garmin (met 2016 kaart) kende het adres (het huisnummer) ook niet, maar die kwam nog met een alternatief, namelijk de straat.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Offline en huisnummers is bij mij nooit echt goed gegaan, net als een bedrijf zoeken.

Straten gaan bij wel gewoon goed offline.

People as things, that’s where it starts.

• Berlinetta
  • Niet online
Geen discussie over niet W10M toestellen in een W10M topic

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 05-09-2016 07:55 ]

• Berlinetta
  • Niet online
Teijgetje schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 23:03:
[...]

Geen last van hier. Prima werkende app imo.
Ik heb ook gewoon double tap to wake op mijn 1020.

Enige probleem dat ik heb met WM10 is dat met nog maar 16Mb vrij geheugen (van 32Gb) het OS retetraag wordt. :+
Ook niet iets om over te klagen eigenlijk...... ;)
Dat is ook logisch

Verwijderd

weg

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 05-09-2016 07:55 ]

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:19
Offline werkt kaarten ook prima hier, ook met spraak.
Je moet alleen wel eerst kaarten (NL, B, D, Fr, etc) downloaden en natuurlijk gps aan houden.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Punkrocker
  • Laatst online: 12:52

Punkrocker

Mostly harmless

Ben er klaar mee,dus.
Gisteren anders nog prima gebruik van gemaakt zonder de problemen die jij hebt...

"What do you get if you multiply six by nine..."

• GerCor
Punkrocker schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:20:
[...]

Gisteren anders nog prima gebruik van gemaakt zonder de problemen die jij hebt...
Ik ook, eergisteren even naar Sneek geweest, gisteren naar Genemuiden. Werkt perfect. Mijn vriendin heeft een iPhone met HERE WeGo of het nu dan ook maar heet. Hadden we beide de apps gebruikt. Ik Kaarten, zij HERE. Viel ons op de HERE steeds net een paar seconden later stembegeleiding gaf dan Kaarten.

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:04:
[...]

Ik ook, eergisteren even naar Sneek geweest, gisteren naar Genemuiden. Werkt perfect.
Dat dacht ik al GerCor, eind goed, al goed.
Niet doen

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 04-09-2016 20:18 ]

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:00
Maak de volgende keer een TR aan in plaats van zo te reageren

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 04-09-2016 20:21 ]

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023

Ben er klaar mee,dus.
Heb Maps deze zomer veel gebruikt voor vakantie.
De user interface van Here werkte wat lekkerder, maar voor de rest, als je een bestemming hebt, werkt het wel, het navigeren zelf is prima. Crasht alleen af en toe; wanneer je even naar een andere app switch (bijv. om te kijken welk adres er nou in de email stond), dan is Maps soms afgesloten. Dat is irritant. De zoekfunctie vind ik slecht. Ik heb bijvoobeeld vol verbazing geprobeerd vanuit een andere Duitse stad naar Hamburg te rijden. Maakte niet uit wat ik invoerde, 'Hamburg', of 'Hamburg, Hamburg, Duitsland', ik kreeg allerlei Hamburg(er) gerelateerde suggestied in Duitsland, behalve de stad zelf (dit is een voorbeeld maar heb het met meerdere bestemmingen gehad). Het zoeken gaat vaak beter wanneer je de data verbinding uitzet. Heb je de dataverbinding aan, dan kan hij soms super traag zijn of niet goed werken (terwijl hij offline wel de juiste info heeft). Ook mis ik een functie om points of interest oid te vinden. Tankstation zoeken is dus maar een beetje lukraak 'tankstelle / gas station / shell' intypen en kijken wat de suggesties zijn.

• GerCor
AlexanderOnline schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:12:
[...]

.... Maakte niet uit wat ik invoerde, 'Hamburg', of 'Hamburg, Hamburg, Duitsland', ik kreeg allerlei Hamburg(er) gerelateerde suggestied in Duitsland, behalve de stad zelf (dit is een voorbeeld maar heb het met meerdere bestemmingen gehad). Het zoeken gaat vaak beter wanneer je de data verbinding uitzet.
Ik kan er niks aan doen maar: zonder de kaart Duitsland te hebben geïnstalleerd 'Hamburg, Duitsland' ingetikt in Kaarten en voilà:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VLvykEH0vkqx1qOUt0TU7JGJ/full.png

• stevens20
  • Laatst online: 13-12 00:28
Heren (en Dames)

Hebben jullie ook het probleem dat als je een filmpje maakt en vervolgens via WhatsApp afspeelt dat het beeld langzamer gaat dan het geluid? Wanneer ik het dan weer via "verkenner" afspeel is er niks aan de hand.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 10:17
[...]

De zoekfunctie vind ik slecht. Ik heb bijvoobeeld vol verbazing geprobeerd vanuit een andere Duitse stad naar Hamburg te rijden. Maakte niet uit wat ik invoerde, 'Hamburg', of 'Hamburg, Hamburg, Duitsland', ik kreeg allerlei Hamburg(er) gerelateerde suggestied in Duitsland, behalve de stad zelf (dit is een voorbeeld maar heb het met meerdere bestemmingen gehad).
Sorry, maar dit klinkt echt als een lulverhaal... |:( Ik denk dat je zelf iets verkeerd gedaan hebt als het waar is.
GerCor schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:36:
[...]

Ik kan er niks aan doen maar: zonder de kaart Duitsland te hebben geïnstalleerd 'Hamburg, Duitsland' ingetikt in Kaarten en voilà:

[afbeelding]
Werkt ook hier prima. Enkel zoeken op 'Hamburg' was voldoende. Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met maps, zowel online als offline niet.

Verwijderd

weg

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 05-09-2016 07:56 ]

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-12 21:22

Sebazzz

3dp

Sorry hoor, maar de zoekfunctie van de maps app is slecht. Simpelweg een straatnaam intypen en op enter drukken resulteert in dat niets gevonden wordt. Blijkt dus dat je op de autocomplete lijst moet wachten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Berlinetta
  • Niet online
en ook weg

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 05-09-2016 07:56 ]

• blmp
  • Niet online
[...]

De user interface van Here werkte wat lekkerder, maar voor de rest, als je een bestemming hebt, werkt het wel, het navigeren zelf is prima. Crasht alleen af en toe; wanneer je even naar een andere app switch (bijv. om te kijken welk adres er nou in de email stond), dan is Maps soms afgesloten. Dat is irritant.
Heb dit geloof ik wel eens eerder gehad nu je het zegt.
De zoekfunctie vind ik slecht. Ik heb bijvoobeeld vol verbazing geprobeerd vanuit een andere Duitse stad naar Hamburg te rijden. Maakte niet uit wat ik invoerde, 'Hamburg', of 'Hamburg, Hamburg, Duitsland', ik kreeg allerlei Hamburg(er) gerelateerde suggestied in Duitsland, behalve de stad zelf (dit is een voorbeeld maar heb het met meerdere bestemmingen gehad). Het zoeken gaat vaak beter wanneer je de data verbinding uitzet. Heb je de dataverbinding aan, dan kan hij soms super traag zijn of niet goed werken (terwijl hij offline wel de juiste info heeft).
Hmm dat is raar. Als ik Hamburg intyp gaat hij direct naar de juiste locatie.
Ook mis ik een functie om points of interest oid te vinden. Tankstation zoeken is dus maar een beetje lukraak 'tankstelle / gas station / shell' intypen en kijken wat de suggesties zijn.
Als ik 'Hamburg shell' intyp krijg ik toch een mooie map met alle Shells in/om Hamburg heen. Klik er 1 aan en ik kan ernaar toe navigeren.

Patient gamer

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had een tijd geleden al geconcludeerd dat de kaarten app niet overal hetzelfde werkt m.b.t. de zoekfunctie. Daarbij exact hetzelfde adres ingevoerd waarbij het resultaat anders was. Dus dat het bij de één wel werkt, betekent niet dat anderen het dan maar "fout" doen. ;) Ik had gehoopt dat het inmiddels beter zou werken.
Het is gewoon erg irritant als je ergens onderweg bent en snel een route wil plannen en vervolgens een kwartier zit te worstelen met gekkigheden in W10M.
Daarom vind ik Here maps gebruiksvriendelijker als het om invoeren van adressen gaat. Maar andere dingen werken in W10M weer beter, dus ik kijk het nog even aan. Ik hoop alleen dat er niet nog meer geschrapt wordt tijdens het wachten op verbeteringen.

Ik heb de kaarten uiteraard gedownload om offline navigatie mogelijk te maken.

Tot slot vind ik mijn 930 iets trager "aanvoelen" met W10M dan met WP8.1. En het valt mij op dat apps niet meer afgesloten worden, waardoor de lijst (bij pijltje ingedrukt houden) soms erg lang is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor redelijk wat landen is er een bruikbare "tank" app beschikbaar, en zo ook voor Duitsland. "richtig-tanken" is volgens mij goed bruikbaar daar. Selecteren welk tankstation je graag zou willen gebruiken, en daarna aangeven via welke geïnstalleerde navigatie-app je er naartoe zou willen navigeren.

Testing, one, two ...

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12 13:56
Niet doen

[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 04-09-2016 20:27 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Zo, ik heb de boel weer opgeruimd hier. Wat een bende hebben jullie er van gemaakt.
Even wat simpele regeltjes die we hier hanteren

Reageer ontopic en in het juiste topic. Veel van jullie posts staan nu in het apps en Store topic

Reageer nooit op de man

Laat ruimte voor een ander zijn beleving van het OS. De een is dolenthousisast, de ander wat minder. Beide prima, maar dit hoeft niet keer op keer hier verkondigd te worden. Deel het op een normale wijze en ga na of je post iets toevoegt aan de discussie rond W10M.

Als je een topicreport aanmaakt, ga dan niet alsnog op de reactie die je net gerapporteerd heb inhakken. We reageren echt op je melding, soms iets sneller dan de andere keer, maar we reageren als mods!

Simpele regeltjes toch? Moet volgens mij wel lukken om je daar aan te houden? Zo niet, dan krijg je de wat minder vriendelijke kant van het Tweakers forum te zien.

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 04-09-2016 20:43 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
[...]

Het zoeken gaat vaak beter wanneer je de data verbinding uitzet. Heb je de dataverbinding aan, dan kan hij soms super traag zijn of niet goed werken (terwijl hij offline wel de juiste info heeft).
Same here (pun intended) - het zoeken in Here Maps (WP8.1) werkt perfect... zonder data-verbinding.

Je vindt dan alles en zeer snel - zet je een data-verbinding aan, dan duurt het eeuwen en vindt hij niets (de data komt in dat geval niet van de app zelf, maar sites als Bing / TravelFish / TripAdvisor, etc...).

Ik kwam er laatst op vakantie achter; op straat (geen internet, want geen roaming) kon ik de meest obscure zandpaden, vage winkels en locaties direct vinden... eenmaal terug in het AirBnB appartement even de Wifi aangezet en gekeken wat we nu hadden gezien onderweg; bleek hij niets van die spots te vinden!

Wifi uit... en alles kwam weer naar boven :)

Zelfs de meest kleine watervallen stonden er op, en de app wist perfect welke vaargeulen (!) we moesten hebben... mits je maar geen data-verbinding hebt.

Vriendin heeft MapMe of zo iets (iPhone) en die kon zowel online als offline er niets van bakken... dus Here Maps is echt perfect / live saver (Oost Azië - in het hoge, afgelegen noorden richting Burma).

[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 04-09-2016 20:52 ]

• Harry21
Ik heb nu al een paar keer gehad ,dat als ik van de route afweek, "kaarten" geen nieuwe route kon berekenen en gewoon vastliep. Maar mss ligt dit aan de telefoon.
Of "kan geen kaarten vinden", ja ik heb de benelux en duitsland er op staan uiteraard.

Toen het nog nokia here was in 8.1, heb ik mijn tomtom aan de kant gelegd.

• GerCor
Vraagjes over die problemen die jullie hebben met Kaarten?

Staat jullie toestel op Nederlands of een andere taal?
Hebben jullie daar in het buitenland last van of ook in Nederland?
Hebben jullie een Nederlands toestel?
Welk toestel?

Want ik lees jullie problemen maar kan het niet herleiden. Ergens moet het toch 'anders' zijn dan op mijn 930. Nederlands toestel, taal Nederlands en alleen gebruikt in Nederland.

Het blijven - voor mijn begrip dan - ééntjes en nulletjes.

Om maar een zijstraat te noemen. Mijn 930 werd heet en batterij liep snel leeg. Nu ik de app Gadgets een aantal weken geleden heb verwijderd wordt mijn telefoon nooit meer heet en gaat mijn accu veel langer mee.

Kan het dus zo zijn dat iets van invloed is op de app Kaarten? Want ik begrijp dat hoewel we het allemaal over Kaarten in W10M hebben, we hebben blijkbaar toch niet allemaal dezelfde firmware. Zo heeft de 950 als ik het goed heb aparte firmware voor double tap to wake. Zitten er een aantal van ons op Insider versies.
Harry21 schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:53:
.....ja ik heb de benelux en duitsland er op staan uiteraard.
Harry21, even voor de duidelijkheid. Benelux? Ik neem aan dat je de kaarten van België, Nederland en Luxemburg afzonderlijk bedoelt?

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 05-09-2016 09:21 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toen ik nog op 8.1 zat, wilde Google Maps niet of bijna niet werken in de browser. Ik heb toen GMaps Pro gekocht, en dat is een prettig alternatief voor Maps.

Over het algemeen werkt W10M wel voor me, alleen het updaten van apps is erg traag. Omdat de 640LTE zwaarder en groter is dan mijn Android en BB phones, gebruik ik die twee toch liever.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Berlinetta
  • Niet online
Sinds dat ik een hard reset heb gedaan, is mijn telefoon veel sneller. Alleen ik heb volgens mij nu WhatsApp nog altijd een vertraging. Als foto toegestuurd krijg en als ik terug naar het gesprek ga, dan duurt het 10 seconden voordat ik weer verder kan.

Wordflow lijkt ook verbeterd te zijn.
Back-up van OneDrive terugzetten naar telefoon ging goed.
Synchroniseren van de favorieten bij Edge was een paar minuten ook weer gedaan.

• vali
gambieter schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:27:
Toen ik nog op 8.1 zat, wilde Google Maps niet of bijna niet werken in de browser. Ik heb toen GMaps Pro gekocht, en dat is een prettig alternatief voor Maps.

Over het algemeen werkt W10M wel voor me, alleen het updaten van apps is erg traag. Omdat de 640LTE zwaarder en groter is dan mijn Android en BB phones, gebruik ik die twee toch liever.
Wat noem jij traag? Bedoel ik heb gisteren 4 apps in een minuut tijd en kan mij niet herinneren dat het veel sneller gaat op mijn Z5.
GerCor schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:23:
Vraagjes over die problemen die jullie hebben met Kaarten?

Staat jullie toestel op Nederlands of een andere taal?
Hebben jullie daar in het buitenland last van of ook in Nederland?
Hebben jullie een Nederlands toestel?
Welk toestel?

Want ik lees jullie problemen maar kan het niet herleiden. Ergens moet het toch 'anders' zijn dan op mijn 930. Nederlands toestel, taal Nederlands en alleen gebruikt in Nederland.

Het blijven - voor mijn begrip dan - ééntjes en nulletjes.

Om maar een zijstraat te noemen. Mijn 930 werd heet en batterij liep snel leeg. Nu ik de app Gadgets een aantal weken geleden heb verwijderd wordt mijn telefoon nooit meer heet en gaat mijn accu veel langer mee.

Kan het dus zo zijn dat iets van invloed is op de app Kaarten? Want ik begrijp dat hoewel we het allemaal over Kaarten in W10M hebben, we hebben blijkbaar toch niet allemaal dezelfde firmware. Zo heeft de 950 als ik het goed heb aparte firmware voor double tap to wake. Zitten er een aantal van ons op Insider versies.

[...]

Harry21, even voor de duidelijkheid. Benelux? Ik neem aan dat je de kaarten van België, Nederland en Luxemburg afzonderlijk bedoelt?
Ga van de week naar Duitsland op vakantie en zal dan Kaarten gebruiken. Laat wel weten of ik iets raars tegen kom :)

[ Voor 51% gewijzigd door vali op 05-09-2016 14:08 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vali schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:07:
Wat noem jij traag? Bedoel ik heb gisteren 4 apps in een minuut tijd en kan mij niet herinneren dat het veel sneller gaat op mijn Z5.
Ik had 13 updates en die heb ik een paar keer moeten herstarten na een paar uur wachten. En dat was niet de eerste keer :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• vali
gambieter schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:11:
[...]

Ik had 13 updates en die heb ik een paar keer moeten herstarten na een paar uur wachten. En dat was niet de eerste keer :)
Installeer je de apps op je sd-kaart of op je telefoon zelf? Ook kan het zijn dat je wifi niet goed verbonden is en dat het via je 3/4G netwerk kan gaan.

• Harry21
[/quote]

Ja,idd. Ik heb ook een gewone 930 ,alles Nederlands.
Vandaag naar Brussel geweest,op 8.1 en Nokia here. Totaal geen problemen (ook niet toen ik eigenwijs een andere route nam).
Ik snap hier ook niks van,waarom het bij win 10 en "kaarten"wel fout gaat.

Ik laat hem wel op 8.1 staan.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:06

Indoubt

Always be indoubt until sure

Aangezien de app kaarten vast onderdeel is van het Windows 10 mobile OS zet ik mijn vraag maar hier neer. Ik heb sinds recent met mijn 950 met navigeren geen stem meer. De app navigeert verder wel dus ik kan alleen de schermaanwijzingen zien maar krijg geen gesproken aanwijzingen. Dat deed die eerder wel. Ik heb het van de week nog uitgeprobeerd in kroatie en het navigeren ging prima maar zonder stemgeluid

Aangezien ik hier thuis ook nog een 640 heb liggen (op WM10) heb ik die zojuist geprobeerd en ook daar is het stemgeluid verdwenen bij de kaarten navigatie app.

Ik heb inmiddels al geprobeerd of er ergens iets verborgen was met het volume of met dempen maar dat lijkt goed te staan.

Heeft iemand hier ook last van of weet iemand een oplossing?

Tot voor kort had ik een werkelijk probleemloze ervaring. Dit is het eerste waar ik tegen aanloop. Ik heb beide toestellen ook al een keer opnieuw opgestart terwijl dat iets is wat ik eigenlijk nooit hoef te doen.

Ik wilde morgen mijn 640 aan iemand uitlenen die navigatie nodig had dus dit komt effe slecht uit.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Indoubt schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:24:
Aangezien de app kaarten vast onderdeel is van het Windows 10 mobile OS zet ik mijn vraag maar hier neer. Ik heb sinds recent met mijn 950 met navigeren geen stem meer. De app navigeert verder wel dus ik kan alleen de schermaanwijzingen zien maar krijg geen gesproken aanwijzingen. Dat deed die eerder wel. Ik heb het van de week nog uitgeprobeerd in kroatie en het navigeren ging prima maar zonder stemgeluid
[knip]
Dus van het ene op het andere moment is de stem verdwenen? Daar is geen update of wijziging aan voorafgegaan? Je hebt het nergens over een taal dus wordt het lastig om je daar verder over te adviseren wat te proberen.

Maar om snel even een tijdelijke oplossing aan te dragen. Installeer Sygic als software, dan heb je 7 dagen de premium mogelijkheden en kan er morgen in ieder geval (met stembegeleiding), genavigeerd worden.

Testing, one, two ...

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:06

Indoubt

Always be indoubt until sure

Taal is Nederlands.

Voor zover ik weet heb ik geen updates gehad. De laatste is de grote update begin augustus. Ik draai geen insider program, gewoon regulier.

Ik gebruik de navigatie niet zo vaak dus ik weet niet precies wanneer die het gewoon deed met stem begeleiding.

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
Ik sta nu op het punt om een Lumia 950 met display Dock te kopen voor 270. Een goede deal maar ik begin nu toch te twijfelen. Reacties op windeoscentral over dat de lumias in de aanbieding worden gegooid als (bij wijze van) laatste stuiptrekking van Windows mobile. Op ben ik geen grote app gebruiker maar ben toch op de een of andere manier bang nu geld te investeren in iets wat echt een zinkend schip is. Ook de geruchten op een surfacephone blijven geruchten. Ik heb onlangs een Lumia in mijn handen gehad en op het gemis van een officiële YouTube app is het een fijn os ( zeker in vergelijking met Android). Tot zo ver mijn gedachten gang. Herkennen mensen dit, en wat heeft jullie over de streep getrokken?

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-12 21:53
rened80 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:44:
Ik sta nu op het punt om een Lumia 950 met display Dock te kopen voor 270. Een goede deal maar ik begin nu toch te twijfelen. Reacties op windeoscentral over dat de lumias in de aanbieding worden gegooid als (bij wijze van) laatste stuiptrekking van Windows mobile. Op ben ik geen grote app gebruiker maar ben toch op de een of andere manier bang nu geld te investeren in iets wat echt een zinkend schip is. Ook de geruchten op een surfacephone blijven geruchten. Ik heb onlangs een Lumia in mijn handen gehad en op het gemis van een officiële YouTube app is het een fijn os ( zeker in vergelijking met Android). Tot zo ver mijn gedachten gang. Herkennen mensen dit, en wat heeft jullie over de streep getrokken?
Gezien de hoeveelheid ontwikkeling die Ms steekt in win10 verwacht ik niet dat ze er zomaar mee kappen
desondanks gaat mijn 930 er toch uit en komt er een 950 ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Indoubt schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:33:
Taal is Nederlands.

Voor zover ik weet heb ik geen updates gehad. De laatste is de grote update begin augustus. Ik draai geen insider program, gewoon regulier.

Ik gebruik de navigatie niet zo vaak dus ik weet niet precies wanneer die het gewoon deed met stem begeleiding.
Voor de snelle oplossing denk ik dat een installatie van Sygic (mits niet eerder gebruikt), voor morgen je uitleen probleem oplost.

Indien er tijd voldoende beschikbaar is dan zou je kunnen proberen wat GerCor heeft uitgevogeld om het op zijn toestel (930) op te lossen met die stem?

GerCor in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

Testing, one, two ...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ach, dat WP of WM een zinkend schip is, hoor je inmiddels al jaren, en iedere paar maanden wordt er wel iets anders erbij getrokken om te laten zien dat WP/WM nu echt gedoemd is. Ik vergelijk het inmiddels met "AMD wordt overgenomen/gaat failliet/verkoopt GPU tak", ook die onzin komt ieder kwartaal terug, al zolang ik Tweakers volg.

Gaat het zoals MS het wilt met WM? Nee. Het marktaandeel was al niet echt super, het is momenteel inderdaad wel erg laag, maar het valt mij op dat juist een grote naam als Whatsapp de afgelopen paar maanden hun app juist enorm veel, en grote, updates heeft gegeven. Dat doen ze niet als ze denken dat WM de Titanic gaat nadoen.

Waarom de 950 nu zo goedkoop is? Tja, zijn Android concurrenten, zoals de LG G5, zijn inmiddels ook behoorlijk wat goedkoper, het flagships zakken gewoon snel in prijs, en, eerlijk is eerlijk, de L950 was bij launch ook gewoon prijzig. Een "oude" 808 als SoC, geen premium behuizing, 500 was wellicht een betere prijs geweest.

Wat mij over de streep getrokken heeft, is dat ik MS wel redelijk vertrouw, ze blijven ermee bezig, en de alternatieven zijn voor mij ook gewoon kut. Android en iOS vind ik echt niet lekker werken, andere OS'en zijn al helemaal een drama qua support, Sailfish is leuk, maar dood. Ubuntu is leuk, maar ligt in coma, BB10 of hoe het ook maar heette is dood en begraven, want zelfs Whatsapp gaat de support droppen, tegelijkertijd met Symbian, als je OS evenveel support als Symbian krijgt, is dat een slecht teken :+

Dus ja, ik "moest" wel een andere Windows-telefoon kopen, en ik wou ten opzichte van mijn oude L820 er wel op vooruit gaan, dus een L640 was geen optie, de L930 was leuk, maar mist Glance, dus tja, dan maar een L950, en ik heb een behoorlijk interessant abbo toen der tijd afgesloten :*)

Mis ik iets echt? Nee, eigenlijk niet. Natuurlijk, een ING-app met meer functionaliteiten dan de website zou leuk zijn, zeker vanwege contactloos betalen, en toen Pokemon Go uitkwam baalde ik wel dat ik dat niet kon spelen, maar, het bleek een behoorlijk brak spel te zijn, dus, probleem opgelost :+

Overigens ben ik juist blij met mijn niet-officiële YouTube app, met Metrotube kan ik gewoon op de achtergrond muziek luisteren, dus terwijl ik browse, lukt je niet met je Appel of Android :Y)

En hoe goed desktop en phone nu verweven zijn vind ik echt tof, een melding op mijn telefoon krijg ik ook gewoon op mijn desktop [mits je Cortana hebt], en natuurlijk alle synchronisatie, en continuum is ook leuk speelgoed, werkt prima met een goedkope Chinese Miracast stick van een tientje :P

Zou ik nu weer een L950 kopen? Misschien.

Misschien?!

Ja, want die HP Elite x3 ziet er ook wel heel nice uit :9~

People as things, that’s where it starts.

• blmp
  • Niet online
rened80 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:44:
Ik sta nu op het punt om een Lumia 950 met display Dock te kopen voor 270. Een goede deal maar ik begin nu toch te twijfelen. Reacties op windeoscentral over dat de lumias in de aanbieding worden gegooid als (bij wijze van) laatste stuiptrekking van Windows mobile.
Dat is gewoon BS. Dit is gewoon standaard prijsverlaging die je ook bij andere high-end toestellen ziet (iig Android's dan). Wellicht wel iets eerder als bij Android toestellen en dat kan misschien wel verkoop gerelateerd zijn.
Op ben ik geen grote app gebruiker maar ben toch op de een of andere manier bang nu geld te investeren in iets wat echt een zinkend schip is.
Het gaat voorlopig echt nog niet zinken. Veel apps worden nog regelmatig bijgewerkt en krijgen ook features erbij. Bedoel zelfs Instagram heeft nu Instagram Stories op W10M. :+
Ook de geruchten op een surfacephone blijven geruchten.
Dat blijven ze ook voorlopig nog wel. Ze verwachten geloof ik ook pas dat hij ergens halverwege 2017 of zo uitkomt dus dat duurt nog wel even voordat we daar echt wat serieuze info over krijgen :P.
Ik heb onlangs een Lumia in mijn handen gehad en op het gemis van een officiële YouTube app is het een fijn os ( zeker in vergelijking met Android).
W10M heeft erg goede 3rd party Youtube apps die naar mijn mening gelijk of zelfs beter zijn dan het origineel. Dus echt een gemis kan ik het niet noemen.
Tot zo ver mijn gedachten gang. Herkennen mensen dit, en wat heeft jullie over de streep getrokken?
In eerste instantie voor een L930 gekozen omdat ik eens wat anders dan Android wilde proberen. Wat mij daarbij vooral over de streep trok was het 'alles in 1 ecosysteem' principe. Ben dan nu inmiddels ook volledig Windows met een o.a. een desktop, Surface 3, 950XL en een Xbox One.

Microsoft zelf heeft ook gezegd dat ze het platform nog blijven door ontwikkelen dus daar ligt het in elk geval niet aan. En zolang er nog regelmatig apps uitkomen, deze geupdate worden en ik alles met mijn apparaat kan wat ik wil blijf ik gewoon lekker plakken.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 06-09-2016 00:09 ]

Patient gamer

Pagina: 1 ... 92 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M