• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:26
Rhodan schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:04:
Eigenlijk gewoon niet te geloven.
Wat ik ook probeer, met de .67 en .82 versie, krijg ik mijn DT-903 niet in mijn gadget map van mijn Lumia 950XL..
Via device recovery tool, gereset, alles prima, update naar .67 of .82 met of zonder restore van backup weer gelazer.
Dit keer wel netjes bij BT, maar komt niet in de gadget folder.
Is bekend. :+
hardware-lover schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:26:
[...]

Iemand enig idee waarom Cortana op de achtergrond (actief) meedraait op een, nogmaals, volledig Nederlands ingesteld toestel?

[afbeelding]
Het zou er niet eens (zichtbaar) op moeten staan, Cortana.

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 24-08-2016 14:48 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:52
hardware-lover schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:26:
[...]
Iemand enig idee waarom Cortana op de achtergrond (actief) meedraait op een, nogmaals, volledig Nederlands ingesteld toestel?
Kan ze de taal alvast leren? Nee, geen idee eigenlijk. Misschien dat de zoekfunctie (vergrootglas) op niet-Cortana systemen toch deels de service van Cortana gebruikt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• GerCor
daffie82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:54:
Zij die de AU gehad hebben : hebben jullie allemaal de Upgrade Advisor app geinstalleerd? Of krijg je de update automatisch?

Of zaten jullie al allemaal op W10m ?

Ik begrijp nog steeds niet dat MS niet automatisch mensen update van 8.1 naar W10m. Op deze manier heb je amper 5% van de mensen op W10m...
De app Upgrade assistent is voor diegene die van WP8.1 naar W10M willen. Die MOET je dus installeren wil je ooit W10M krijgen. Als je besluit dat je W10M wilt krijg je de .107. Dat is de eerste versie van W10M. Alle updates DAARNA gaan automatisch. Dus, zou je vandaag W10M willen hebben - vanaf WP8.1 dan krijg je eerst de .107 en daarna de AU (.67)

Omdat veel mensen W10M helemaal niet willen? Ze hebben een telefoon met WP8 gekocht, niet met W10M.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 24-08-2016 15:28 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

De app Upgrade assistent is voor diegene die van WP8.1 naar W10M willen. Die MOET je dus installeren wil je ooit W10M krijgen. Als je besluit dat je W10M wilt krijg je de .107. Dat is de eerste versie van W10M. Alle updates DAARNA gaan automatisch. Dus, zou je vandaag W10M willen hebben - vanaf WP8.1 dan krijg je eerst de .107 en daarna de AU (.67)

Omdat veel mensen W10M helemaal niet willen? Ze hebben een telefoon met WP8 gekocht, niet met W10M.
Maar ondertussen wel Skype en andere dingen eruit slopen 8)7

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29

Punkrocker

Mostly harmless

[...]

Die zijn er vast ook.
Maar er zijn zat WP8 gebruikers die niet weten dat ze eerst een app moeten installeren om te kunnen updaten naar W10M...

(Mits hun phone W01M kan draaien natuurlijk.)

"What do you get if you multiply six by nine..."

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:33

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

En nadat de AU er op staat, best backup maken en een hard reset doen?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
[...]

...
Niemand, echt niemand van de 'normale' gberuikers die ik ken hebben ook maar iets meegkregen over een upgrade naar W10. Terwijl ze razend enthausist zijn als ze de verbeteringen op mijn toestel zien tov die van hun met 8(.1) Micrsoft loopt te k*tten, of hun marketing (NL) is al een jaar op vakantie. Zo win je helmaal geen marktaandeel.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• GerCor
Berlinetta schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:29:
[...]

Maar ondertussen wel Skype en andere dingen eruit slopen 8)7
Tja, het is hun software. Moet zeggen dat ik ook liever SMS en Skype in 1 app had maar de nieuwe Skype app (Skype-voorbeeld) vind ik persoonlijk al weer veel mooier dan WhatsApp.

Ik weet alleen niet hoe je een groep-chat maakt zoals bij WhatsApp. Opgelost, ook mooier dan WhatsApp.
daffie82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:30:
[...]
En nadat de AU er op staat, best backup maken en een hard reset doen?
Ja, dat zijn van die dingen ... daar heb ik helemaal geen mening over. Is me te persoonlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 25-08-2016 09:27 ]

• Berlinetta
  • Niet online
Ik kwam toevallig dit tegen: Windows 10 Mobile now claims 14% of the market

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:36
Ik werd even in verwarring gebracht door die ene zin. Bedoeld wordt dat 14% van de Windows Phones op dit moment op Windows 10 mobile draait, de rest (incl. de modellen die de upgrade niet krijgen) op een lagere versie. Het gaat dus niet om het marktaandeel ten aanzien van Android en iOS. Kon ook niet.

Bericht komt wel op het moment dat ik weer hevig aan het twijfelen geslagen ben. Las net ergens dat Flitsmeister voor Windows 10 er mee stopt. Dat overleef ik nog wel, maar welke app is de volgende? Ik kan via mijn werk een iPhone 6 of een Galaxy s6 krijgen. Sta niet te juichen, maar vraag me wel af hoe lang ik nog in een Windows toestel wil blijven investeren, ondanks dat het mijn voorkeurssysteem is.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zit met precies hetzelfde dilemma, de Lumia 925 loopt toch echt op zijn laatste beentjes, AU update kan er al niet meer op, maarja welk serieus alternatief is er? Ik wil een paar goede high-end modellen waar ik uit kan kiezen... Helaas afwachten geblazen, maar tot hoe lang? Als ik nu wist dat er over 3 maanden een nieuwe serie aan zit te komen, dan was ik wel gebleven. Maar ik zit nu heel serieus met Android in mn hoofd puur vanwege het uitblijven van 'licht aan de horizon'

[ Voor 30% gewijzigd door DeNachtwacht op 24-08-2016 16:15 ]

youtube.com/@hisrep

• Berlinetta
  • Niet online
coenox schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:03:
[...]

Ik werd even in verwarring gebracht door die ene zin. Bedoeld wordt dat 14% van de Windows Phones op dit moment op Windows 10 mobile draait, de rest (incl. de modellen die de upgrade niet krijgen) op een lagere versie. Het gaat dus niet om het marktaandeel ten aanzien van Android en iOS. Kon ook niet.

Bericht komt wel op het moment dat ik weer hevig aan het twijfelen geslagen ben. Las net ergens dat Flitsmeister voor Windows 10 er mee stopt. Dat overleef ik nog wel, maar welke app is de volgende? Ik kan via mijn werk een iPhone 6 of een Galaxy s6 krijgen. Sta niet te juichen, maar vraag me wel af hoe lang ik nog in een Windows toestel wil blijven investeren, ondanks dat het mijn voorkeurssysteem is.
Ik wist niet eens dat die er was, heb hem ook niet nodig gehad. maar ging er vanuit dat hij er neit was.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-12 14:10
[...]

Tsja, die vraag kan je jezelf elke maand wel stellen. Ik heb sinds windows 7 wisselend windows phone toestellen gehad (blackberry tussendoor) en ik heb werkelijk nog geen app gehad die ik gebruik die in de tussentijd verdwenen is. Ik gebruik aardig wat apps, dus maak me geheel geen zorgen. Flitsmeister gebruik ik niet. Ik check gewoon de flitsmeldingen in de 'Het verkeer' app voordat ik ga rijden...mooie live tile, perfect.

Ik heb afgelopen maand een week of 2 een android toestel geprobeerd (ja ja) een Blackberry priv...komt omdat Blackberry gewoon mijn favoriete merk is. Het werkt allemaal goed hoor, maar als ik daarna weer naar windows mobile ga is dat toch een verademing...live tiles, geen horizontale home screens of ongestructureerde widgets...nee Android is het voor mij echt niet. Kunnen ze nog zoveel miljoen apps hebben.

• coenox
Ik heb de Lumia 800, 625, 920, 635, 830, 640 XL gehad. Nu de 950. Altijd met plezier gebruikt en verdedigd. Maar de laatste tijd slaat de twijfel meer toe. Ik overleef het echt wel zonder flitsmeister (http://support.flitsmeist...-windows-phone-niet-meer-), maar ik vraag me dan af wat is de volgende. Ga ik door en wacht ik af? Mijn collega's hebben een zakelijk iOS of Android toestel. Ik ben de enige die voor BYOD is gegaan en zelf een toestel heeft gekocht. Ik weet dat ik die keuze zelf moet gaan maken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar goede redenen om nog even te blijven.

• warhamstr
Zitten we ons niet gewoon gruwelijk blind te staren op die Windows Phone Apps die stoppen? :P Als Windows Phone officieel niet meer bestaat lijkt me ook logisch dat die apps ophouden...

• Flar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-10 08:14
Tijdje terug had ik dezelfde twijfels. Veel apps stoppen, maar viel me ook op dat grotere partijen (Facebook, Whatsapp, Amazon) juist (terug)komen met een W10 app. Zeker na de AU update heb ik er wel weer vertrouwen in.

• andrik1
DeNachtwacht schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:14:
Ik zit met precies hetzelfde dilemma, de Lumia 925 loopt toch echt op zijn laatste beentjes, AU update kan er al niet meer op, maarja welk serieus alternatief is er? Ik wil een paar goede high-end modellen waar ik uit kan kiezen... Helaas afwachten geblazen, maar tot hoe lang? Als ik nu wist dat er over 3 maanden een nieuwe serie aan zit te komen, dan was ik wel gebleven. Maar ik zit nu heel serieus met Android in mn hoofd puur vanwege het uitblijven van 'licht aan de horizon'
en wat is er dan niet 'high end' aan de 950 en 950XL? Specwise kunnen die nog wel ff mee hoor. Let wel we hebben het niet over Android die 20 cores nodig heeft om fatsoenlijk te draaien.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Vindt eigenlijk dat er nog relatief veel mensen zijn geupgrade naar Windows 10 Mobile. Zeker als je nagaat dat iets van 70% (gokje) sowieso geen Windows 10 Mobile upgrade krijgt.
Bericht komt wel op het moment dat ik weer hevig aan het twijfelen geslagen ben.
Er is weinig veranderd sinds Windows 10 Mobile's release (buiten dat er meer apps komen naar mijn idee). Als je toen tevreden ermee was hoezo nu niet? Omdat je toen nog geen harde cijfers had |:( ?
Las net ergens dat Flitsmeister voor Windows 10 er mee stopt.
Moet ook zeggen zover ik hem getest heb toendertijd niet echt een bijster goede app. Maar ach toch jammer dat ze het platform laten vallen.

Vindt het altijd maar raar dat ze 'het verbeteren van de ervaring' als excuus gebruiken on een minder platform te dumpen. Terwijl dat naar mijn mening juist het platform is waar de app het meeste aandacht nodig had maar ja 8)7
Dat overleef ik nog wel, maar welke app is de volgende? Ik kan via mijn werk een iPhone 6 of een Galaxy s6 krijgen. Sta niet te juichen, maar vraag me wel af hoe lang ik nog in een Windows toestel wil blijven investeren, ondanks dat het mijn voorkeurssysteem is.
Je zult tegenwoordig toch zien dat veel apps 'stoppen' gezien ze toch aan moeten geven dat hun WP8.1 versies de deur uit gaan. Natuurlijk is het dan afwachten of the Windows 10 versie komt, maar vaak, hoewel het soms even duurt, komt die er wel.
warhamstr schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:32:
Zitten we ons niet gewoon gruwelijk blind te staren op die Windows Phone Apps die stoppen? :P Als Windows Phone officieel niet meer bestaat lijkt me ook logisch dat die apps ophouden...
Nou ja veel nieuws outlets posten erover. En veel app makers doen meestal niet meteen een berichtje erbij 'maar wacht de w10m versie komt eraan hoor!'. Maar laten je eerst 2 maanden balen, het bedrijf haten, Microsoft haten en dan ineens poef een W10 app.

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 24-08-2016 16:52 ]

Patient gamer

• andrik1
coenox schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:28:
Ik heb de Lumia 800, 625, 920, 635, 830, 640 XL gehad. Nu de 950. Altijd met plezier gebruikt en verdedigd. Maar de laatste tijd slaat de twijfel meer toe. Ik overleef het echt wel zonder flitsmeister (http://support.flitsmeist...-windows-phone-niet-meer-), maar ik vraag me dan af wat is de volgende. Ga ik door en wacht ik af? Mijn collega's hebben een zakelijk iOS of Android toestel. Ik ben de enige die voor BYOD is gegaan en zelf een toestel heeft gekocht. Ik weet dat ik die keuze zelf moet gaan maken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar goede redenen om nog even te blijven.
Jeetje, hoe lang doe jij met telefoons? paar maanden? Geen aanval ofzo hoor, maar je hebt er behoorlijk wat gehad. ;) Je hebt nu een 950? Die is maximaal 10 maanden oud (ik heb mijn 950XL sinds november en die was er toen net), dus waarom zou je je haasten met het kiezen van een nieuw toestel? Lekker die 950 nog een tijdje houden! Die regeling van je baas zal vast nog wel ff blijven.

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 09:45
Ik gebruik de Facebook-app niet vaak, maar als ik hem dan gebruik opent de app bijna altijd de browser versie van facebook als je op een bericht klikt. Ik weet niet of de Android en iOS versie dat ook doen? Maar ik blijf dat vreemd vinden.

• warhamstr
opdiefiets schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:43:
Ik gebruik de Facebook-app niet vaak, maar als ik hem dan gebruik opent de app bijna altijd de browser versie van facebook als je op een bericht klikt. Ik weet niet of de Android en iOS versie dat ook doen? Maar ik blijf dat vreemd vinden.
Ja, dat is ruk zeg :')

Alhoewel, volgens mij doet de UWP app dat niet meer. Lijkt helemaal goed te werken nu.

[ Voor 11% gewijzigd door warhamstr op 24-08-2016 16:46 ]

• andrik1
opdiefiets schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:43:
Is dat ook met de Facebook app van Facebook zelf ( die nu net een week uit Beta is)?
Ik weet dat bij Android er een keuze is sinds een jaar, of je links in een in-facebook browser wilt openen of in een externe browser naar keuze. Voorheen was het daar ook altijd externe browser.

• coenox
blmp schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

[...]

Er is weinig veranderd sinds Windows 10 Mobile's release (buiten dat er meer apps komen naar mijn idee). Als je toen tevreden ermee was hoezo nu niet? Omdat je toen nog geen harde cijfers had |:( ?

[.
Nee, heeft niets met die cijfers te maken. Meer met iets dat ik ooit op het Palmforum omschreef al 'gadgetjeuk'. En nu vooral ingegeven door het stoppen van flitsmeister.
andrik1 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Jeetje, hoe lang doe jij met telefoons? paar maanden? Geen aanval ofzo hoor, maar je hebt er behoorlijk wat gehad. ;) Je hebt nu een 950? Die is maximaal 10 maanden oud (ik heb mijn 950XL sinds november en die was er toen net), dus waarom zou je je haasten met het kiezen van een nieuw toestel? Lekker die 950 nog een tijdje houden! Die regeling van je baas zal vast nog wel ff blijven.
Lumia 800 gekregen van Nokia. De rest allemaal tweedehands gekocht. Soms heb ik twee toestellen na elkaar. Maar door tweedehands te kopen en te verkopen blijft het een leuke hobby. De 950 heb ik voor 225 gekocht.

• Berlinetta
  • Niet online
coenox schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:28:
Hmmm.... van Android blijf ik in iedergeval ver vandaan.
Laat staan met de laatste updates, dat de meeste mensen die update krijgen, niet de nieuwe features krijgen.
Omdat hun toestel niet geleverd is met Android 7.0

Even mijn reactie er bij pakken:

Zit ik zo even op Arstechnica te lezen:

http://arstechnica.co.uk/...roid-7-0-nougat-review/8/

Seamless updates: A Chrome OS-style dual partition setup
Lots of rumors have been circulating about Chrome OS and Android merging. One practical way the two are moving together is with Android's new dual partition setup—a feature that was borrowed from Chrome OS. Google calls this "seamless updates," and while it won't help an update actually get created and released for your device, it will help the device apply the update once (if?) it becomes available. The seamless update system reworks Android's partition layout, so it won't be available to devices that get upgraded to Nougat from an older version of Android. This feature will only work on devices that launch with Android 7.0 or higher.

Dit werkt nu dus voor niemand, als ik zo het begrijp

• Berlinetta
  • Niet online
Maar ja, ik ben ook groot app gebruiker. (Stiekem heb ik wel een Android telefoon, deze was bedoeld voor het bekende spelletje)

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hmm, de camera app op mijn lumia 930 is er niet beter op geworden sinds de AU. Vanmiddag geen beeld en nu net een spontane reboot bij het maken van een foto.
Ik dacht dat het een "Anniversary" Update was? ;)

Edit,
En battery drain, ik hoop niet dat ik weer een hard reset moet doen.

Is er iets bekend over deze problemen sinds de laatste update?

[ Voor 25% gewijzigd door BounceMeister op 24-08-2016 18:33 ]

• warhamstr
Geef t een nachtje rust. Volgens mij word er nog redelijk veel gedownload en geconfigureerd na zo'n update.

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:13
Na anniversary update synct outlook mail niet meer: your device does not comply with the security policies set by your administrator. Error code 0x86000c2a. Heeft nog iemand hier last van? Voor de update werkte het wel zonder problemen, na de update heeft het een paar uur gewerkt en nu dit....
Lumia 640

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-12 11:07
stroom schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:35:
Na anniversary update synct outlook mail niet meer: your device dors not comply with the security policies set by your administrator. Error code 0x86000c2a. Heeft nog iemand hier last van? Voor de update werkte het wel zonder problemen, na de update heeft het een paar uur gewerkt en nu dit....
Lucia 640
Heb je de update pas net uitgevoerd? Verwijder het account eens en voeg het weer opnieuw toe via Instellingen->Accounts->E-mail- en app-accounts.

Je kunt ook deze aanwijzing opvolgen:
warhamstr schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:10:
Geef t een nachtje rust. Volgens mij word er nog redelijk veel gedownload en geconfigureerd na zo'n update.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-12 20:41
Na anniversary update synct outlook mail niet meer: your device dors not comply with the security policies set by your administrator. Error code 0x86000c2a. Heeft nog iemand hier last van? Voor de update werkte het wel zonder problemen, na de update heeft het een paar uur gewerkt en nu dit....
Lucia 640
Kan ook zijn dat je toestel nu niet meer aan het bedrijfsbeleid voldoet ;)

• FreshM
  • Laatst online: 18-12 11:07
ShitHappens schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:59:
[...]

Kan ook zijn dat je toestel nu niet meer aan het bedrijfsbeleid voldoet ;)
Waarom denk je dat MDM van toepassing is?

• GerCor
Vreemd. Ik heb al een tijdje een ander geluid wanneer ik een foto maak. Eerst had ik echt zo'n camerasluiter geluid, nu een vreemd klikje. En toen ik gisteren in mijn fotoalbum keek, flipte de foto's.

Softreset gedaan, filpt nu niet meer maar dat sluitergeluid heb ik nog steeds niet.

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:38
Na anniversary update synct outlook mail niet meer: your device does not comply with the security policies set by your administrator. Error code 0x86000c2a. Heeft nog iemand hier last van? Voor de update werkte het wel zonder problemen, na de update heeft het een paar uur gewerkt en nu dit....
Lumia 640
Mijn 950XL gaf aan dat er een certificaatfout was voor het domein, maar na het verwijderen en opnieuw toevoegen werkte de mail wel weer.

• huiz
GerCor schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:03:
Vreemd. Ik heb al een tijdje een ander geluid wanneer ik een foto maak. Eerst had ik echt zo'n camerasluiter geluid, nu een vreemd klikje. En toen ik gisteren in mijn fotoalbum keek, flipte de foto's.

Softreset gedaan, filpt nu niet meer maar dat sluitergeluid heb ik nog steeds niet.
Geluid is idd veranderd na de update. Vind het nu wel wat beschaafder maar buiten hoor ik het niet goed. Volgens mij kun je dit bij Geluiden wel wijzigen.

Heb ook het idee dat bij een mailnotificatie geen geluid meer wordt afgespeeld, wel bij SMS en WhatsApp.

• GerCor
huiz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:21:
[...]

Geluid is idd veranderd na de update. Vind het nu wel wat beschaafder maar buiten hoor ik het niet goed. Volgens mij kun je dit bij Geluiden wel wijzigen.
Nee, is een systeemgeluid
Heb ook het idee dat bij een mailnotificatie geen geluid meer wordt afgespeeld, wel bij SMS en WhatsApp.
Dat moet je in je mailaccount inschakelen, staat standaard uit.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:29
GerCor schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:33:
[...]

[...]

Dat moet je in je mailaccount inschakelen, staat standaard uit.
Instellingen - persoonlijke instellingen - geluiden - app geluiden beheren - gmail - meldingsgeluid en natuurlijk ook meldingen op aan

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• GerCor
kruila schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Instellingen - persoonlijke instellingen - geluiden - app geluiden beheren - gmail - meldingsgeluid en natuurlijk ook meldingen op aan
Die staat standaard al op een geluid. Daar kun je een geluidje wijzigen.

Ga dus naar een mailaccount >>hamburgermenu>>kies een account>>...>>instellingen>>meldingen>>een geluid afspelen. En dat Toepassen op alle accounts. (Ik heb Een meldingsbanner weergeven ook aangevinkt)

d:)b

• huiz
GerCor schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Die staat standaard al op een geluid. Daar kun je een geluidje wijzigen.

Ga dus naar een mailaccount >>hamburgermenu>>kies een account>>...>>instellingen>>meldingen>>een geluid afspelen. En dat Toepassen op alle accounts. (Ik heb Een meldingsbanner weergeven ook aangevinkt)

d:)b
Ah heel goed! :) Zit wel lekker verstopt zeg. Had het mailaccount moeten verwijderen en opnieuw moeten toevoegen en blijkbaar is de default instelling dat er geen geluid en geen melding komt. Opgelost weer :)

• stroom
  • Laatst online: 22:13
FreshM schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:49:
[...]

Heb je de update pas net uitgevoerd? Verwijder het account eens en voeg het weer opnieuw toe via Instellingen->Accounts->E-mail- en app-accounts.

Je kunt ook deze aanwijzing opvolgen:

[...]
Beide geprobeerd, zonder succes.

• kruila
let op:
Kreeg half uur geleden, via de store, een update binnen voor o.a. Windows alarmen en klok.

Bleek dat spontaan bij instellingen voor meldingen de optie "alarmsignalen en herinneringen weergeven en afspelen als mijn telefoon is vergrendeld" uitgeschakeld te zijn.

Dus als je morgenochtend niet gewekt wordt, dan weet je hoe dat misschien komt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kruila schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:57:
let op:
Kreeg half uur geleden, via de store, een update binnen voor o.a. Windows alarmen en klok.

Bleek dat spontaan bij instellingen voor meldingen de optie "alarmsignalen en herinneringen weergeven en afspelen als mijn telefoon is vergrendeld" uitgeschakeld te zijn.

Dus als je morgenochtend niet gewekt wordt, dan weet je hoe dat misschien komt.
Update inderdaad ook binnengekregen, maar hier staat dat allemaal nog aan na de installatie. Mogelijk geldt dat dus niet voor iedere gebruiker.

Testing, one, two ...

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Vreemd.
Mijn fotoalbum was aardig vol.
Dus via de fotoapp de boel even opgeruimd.
In de fotogalerij leek het gelukt te zijn, maar eenmaal aan de kabel van mijn laptop bleek alle foto's nog gewoon aanwezig te zijn.
Niets gewist, al liet mij fotoapp mij anders geloven.
Dus kon ik via de laptop alsnog een grote opruiming houden.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• kruila
hardware-lover schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:13:
[...]

Update inderdaad ook binnengekregen, maar hier staat dat allemaal nog aan na de installatie. Mogelijk geldt dat dus niet voor iedere gebruiker.
er zullen zat mensen zijn die dit probleem niet hebben/hadden, maar beter voor niets gewaarschuwd als dat je je verslaapt, nietwaar!?

• kruila
Bespeur opeens dat OneNote wel synchroseert NAAR de OneNote-app op mijn Lumia 930, maar NIET VANAF mijn 930. (Dus wijzigingen gemaakt op de 930 krijg ik niet te zien in OneNote op mijn PC, andersom wel).
Iemand misschien een (gouden) tip? (heb onenotraccount al een keer verwijderd en opnieuw aangemeld op 930)

Verwijderd

Vanmorgen kennelijk de AU update (denk ik) binnen gekregen op m'n 950XL.
Ik heb nu een groter font, kan niet meer in m'n instellingen komen, Edge start niet meer op.

Ik kan dus niet eens zien welke versie ik nu draai, maar draaide op de laatste reguliere build.

Ook in m'n notificatiescherm kan ik niet meer naar instellingen gaan, en ook gewoon vanuit "alle Apps" werkt instellingen niet meer. Komt meteen terug.

Aantal keren geherstart, maakt niks uit.

Iemand nog enig idee, ik kan nu ook gen backup meer oproepen oid.

Harde reset met knoppen nog de enige optie?

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-12 14:25
Hoe kan het nou toch, dat op dezelfde hardware, dezelfde software geinstalleerd wordt (bv de AU een 950 XL), en dat dit bij de een soort voor een veel stabieler toestel, met betere accu-duur en snellere ervaring, en bij de ander zoiets als bovenstaand veroorzaakt en afgaat op een hard-rest.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Op m'n 640 zorgde de AU ook voor de nodige problemen; crashende apps, live tiles die niet meer updaten, af en toe flikkerende tiles. Na een paar factory resets en een dag laten liggen zijn de meeste problemen weg behalve de live tiles. Het updaten van weer en nieuws duurt meestal even en de agenda tile wil helemaal niet updaten.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:33

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Lekker allemaal zeg. Ik blijf nog even op 8.1 denk ik.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:22:
Vanmorgen kennelijk de AU update (denk ik) binnen gekregen op m'n 950XL.
Ik heb nu een groter font, kan niet meer in m'n instellingen komen, Edge start niet meer op.

Ik kan dus niet eens zien welke versie ik nu draai, maar draaide op de laatste reguliere build.

Ook in m'n notificatiescherm kan ik niet meer naar instellingen gaan, en ook gewoon vanuit "alle Apps" werkt instellingen niet meer. Komt meteen terug.

Aantal keren geherstart, maakt niks uit.

Iemand nog enig idee, ik kan nu ook gen backup meer oproepen oid.

Harde reset met knoppen nog de enige optie?
Welke knoppen had jij in gedachte dan? Ik zou WDRT even toepassen.

• blmp
  • Niet online
mister9 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:32:
Hoe kan het nou toch, dat op dezelfde hardware, dezelfde software geinstalleerd wordt (bv de AU een 950 XL), en dat dit bij de een soort voor een veel stabieler toestel, met betere accu-duur en snellere ervaring, en bij de ander zoiets als bovenstaand veroorzaakt en afgaat op een hard-rest.
Vraag mij inderdaad ook af wat er dan zo anders is bij de betreffende personen. Lijkt wel of dat er iets in het daadwerkelijke upgrade proces zelf misgaat op sommige devices.

Ik heb al geen hard reset meer gedaan sinds de 10536 builds en 0,0 problemen momenteel op 14393.103 (Lumia 930). Ook op mijn L950XL een upgrade van 10586.420 naar 14393.82 verliep vlekkeloos.
daffie82 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:13:
Je weet dat je online meestal alleen de horror verhalen leest he?
GerCor schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:30:
[...]

Welke knoppen had jij in gedachte dan? Ik zou WDRT even toepassen.
Er is ook een volume knoppen reset combinatie om te hard resetten.

bron: http://www.windowscentral...windows-10-mobile-insider

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 26-08-2016 17:54 ]

Patient gamer

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

mister9 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:32:
Dat kan natuurlijk ook niet zomaar.. er zullen in heel veel gevallen denk ik toch stiekem bepaalde apps veel energie verbruiken, of een verkeerde config zorgt ervoor dat er iets niet helemaal lekker draait. De meest veilige weg na een upgrade is en blijft toch altijd even een hard reset, dan zijn alle fouten vaak als sneeuw voor de zon verdwenen.

youtube.com/@hisrep

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29

Punkrocker

Mostly harmless

daffie82 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:13:
Ik heb nergens problemen mee.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:47

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik weet niet of dit OS of toestel specifiek is, dus vraag het maar hier. Mijn vader heeft sinds kort een Lumia 604XL Dual Sim, en erg blij met het toestel. Alleen 2 minpunten:

-Geen aparte beltoon per sim, dit is blijkbaar niet mogelijk?
-Geen notificatie van gemiste oproepen of WA terwijl het scherm uitstaat. Op android gebruik ik de app NoLed, is er iets vergelijkbaars voor WM10?

---RAWE CEEK!!!---

• PinokkioTV
  • Laatst online: 30-10 23:09
NoFearCreations schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:05:
Ik weet niet of dit OS of toestel specifiek is, dus vraag het maar hier. Mijn vader heeft sinds kort een Lumia 604XL Dual Sim, en erg blij met het toestel. Alleen 2 minpunten:

-Geen aparte beltoon per sim, dit is blijkbaar niet mogelijk?
-Geen notificatie van gemiste oproepen of WA terwijl het scherm uitstaat. Op android gebruik ik de app NoLed, is er iets vergelijkbaars voor WM10?
Dat eerste weet ik niet, dat tweede kan je kiezen in Glimpscherm, dat is een native app :)

• Berlinetta
  • Niet online
Shit, ik kom er nu pas achter dat ik Technical Preview draai van Windows 10 Mobile. De vraag is, aangezien deze keer nog niet gegoogled hebt. Hoe kom ik eruit? Ik weet dat ze de speciale app niet meer gebruiken. En via settings zit ik er niet

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Berlinetta schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:44:
Shit, ik kom er nu pas achter dat ik Technical Preview draai van Windows 10 Mobile. De vraag is, aangezien deze keer nog niet gegoogled hebt. Hoe kom ik eruit? Ik weet dat ze de speciale app niet meer gebruiken. En via settings zit ik er niet
Via > Instellingen >> Bijwerken en beveiliging? En dan afmelden voor Insider?

Testing, one, two ...

• blmp
  • Niet online
Berlinetta schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:44:
Mits je versie '14905' draait is de enige manier een factory reset middels WDRT om weer terug op 'productie' builds te komen. Anders als je momenteel Release Preview of Slow Ring insider bent kun je je gewoon 'afmelden' via settings -> updates -> windows insider.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 27-08-2016 00:38 ]

Patient gamer

• Berlinetta
  • Niet online
Heb al bij de settings gekeken, maar Ik kan juist niet afmelden, ik kan dus alleen "get started" doen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Berlinetta schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:46:
Heb al bij de settings gekeken, maar Ik kan juist niet afmelden, ik kan dus alleen "get started" doen.
http://www.windowscentral...der-program-pc-and-mobile voor info daarover.

Op welke build zit je nu?

Testing, one, two ...

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Is er een manier om de automatische updates uit te schakelen?
Mijn 640 werd van de week geupdate (nu 10.0.14393.67) in de nacht, nu werd ik toevallig zelf wakker maar ik moest opnieuw de pin invoeren en de wekker was niet afgegaan. Zeer kwalijk, je zal je vlucht maar missen op die manier. Ben er niet over te spreken dat er gewoon geupdate wordt, gebruik mijn telefoon ook zakelijk en heb er geen behoefte aan als er plots door de weeks zaken niet werken.

Voor de rest gebruik ik W10M nu een tijdje, het heeft aardig wat goede verbeteringen maar het is er niet stabieler op geworden. Onder W8.1 had ik nooit een restart of applicaties die afsloten, nu regelmatig..

• GerCor
AlexanderOnline schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:07:
Mijn 640 werd van de week geupdate (nu 10.0.14393.67) in de nacht, ..huilverhaal
Het wordt al vrij duidelijk gemaakt door het woord 'automatisch'. Maar goed, best wel triest als zo'n beetje je hele leven afhankelijk is van een wekker. Iets met: van een mug een olifant maken. Koop dan gewoon een wekker bij de HEMA voor een paar euro.

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 27-08-2016 12:22 ]

• warhamstr
Tuurlijk Gercor... Hork. Een wekker functie moet wekken, op een tijdstip dat je instelt.
Dat dat niet gebeurt na een update is belachelijk. Al zou ik er geen updates om gaan uitstellen.

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Uhm, volgens mij is heel werkend Nederland ahankelijk van de wekker. Ik vlieg ook veel voor m'n werk dus er gaat geen hema wekker mee in de koffer. Maargoed, daar gaat het niet om (je wilde gewoon zeuren over mijn post :) ), het is toch raar dat grote updates zonder aankondiging er door heen worden gedrukt? Voorheen kreeg ik nog een 'er is een nieuwe update, klik hier om uit te voeren' (oid) melding. Ik kan nu nergens vinden hoe ik dit uit kan zetten. Ik kan alleen een optie vinden dat als er een update gescheduled is, ik de tijd kan aanpassen. Dus de vraag is, als iemand weet hoe ik het uit kan zetten (en handmatig af en toe kan draaien), dan hoor ik het graag

• Propane
  • Niet online
Huilverhaal.... Zegt de man die 4x terug naar 8.1 gaat en 8x hard reset omdat hij een stem mist in de kaarten app en hierover in meerdere posts 'huilt'. Daar kun je ook voor een paar euro een oplossing voor vinden, maar vooruit. Precies wat warhamstr zegt, om het enigszins beleefd uit te drukken, je bent een enorme hork.

Een alarm moet betrouwbaar zijn, anders kun je het net zo goed niet als functie aanbieden. Als updates dit in de war schoppen moet je een functie aanbieden om updates wel te downloaden maar te installeren op een tijdstip naar keuze. Niet wanneer Microsoft denkt dat het wel even kan met hun Active Hours.

In de goede oude tijd kon je je telefoon zelfs uitzetten en dan ging het alarm nog steeds op de juiste tijd af.

• blmp
  • Niet online
Mijn 640 werd van de week geupdate (nu 10.0.14393.67) in de nacht, nu werd ik toevallig zelf wakker maar ik moest opnieuw de pin invoeren en de wekker was niet afgegaan. Zeer kwalijk, je zal je vlucht maar missen op die manier. Ben er niet over te spreken dat er gewoon geupdate wordt, gebruik mijn telefoon ook zakelijk en heb er geen behoefte aan als er plots door de weeks zaken niet werken.
Je kan daarvoor active hours instellen of zelfs een 'custom restart time' bij de update settings. Wellicht dat je daar wat aan hebt.
Voor de rest gebruik ik W10M nu een tijdje, het heeft aardig wat goede verbeteringen maar het is er niet stabieler op geworden. Onder W8.1 had ik nooit een restart of applicaties die afsloten, nu regelmatig..
Om welke apps gaat het dan? Heb van mijn vader nog geen klachten gehoord op zijn L640.
GerCor schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:17:
[...]

Het wordt al vrij duidelijk gemaakt door het woord 'automatisch'. Maar goed, best wel triest als zo'n beetje je hele leven afhankelijk is van een wekker. Iets met: van een mug een olifant maken. Koop dan gewoon een wekker bij de HEMA voor een paar euro.
Dat is natuurlijk eerder een workaround dan een oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 27-08-2016 14:14 ]

Patient gamer

• coenox
Propane schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:05:

In de goede oude tijd kon je je telefoon zelfs uitzetten en dan ging het alarm nog steeds op de juiste tijd af.
Ze zijn nog te koop op Marktplaats, die oude Nokia's....

Ik gebruik Realarm. Vertrouw er volledig op en nooit problemen gehad. Ook een workaround. Eigenlijk zou een wekker geen deel uit moeten maken van het OS. Gewoon een losse app die je zelf kiest. Ik bedoel, als de FM radio eruit gesloopt kan worden.

[ Voor 19% gewijzigd door coenox op 27-08-2016 14:16 ]

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37

Ben hier helemaal mee eens. Ben totaal niet te spreken dat MS nu updates gaan pushen. Op mijn werk zijn we ook helemaal over naar Windows 10 en er is dus geen mogelijkheid om dit binnen het OS tegen te houden. Maakt dus geen reet meer uit of je zakelijk of de consumenten versie gebruikt. Dat je nu active hours kan instellen zie ik niet aps een oplossing, ook niet voor w10m.

• GerCor
Tot nu toe alleen maar meningen gelezen. Mag best hoor, maar we schieten er helemaal niks mee op. En waarom schieten we er niks mee op?

Deze topic gaat over Windows 10 Mobile en niet over meningen. Want de één vindt het belachelijk dat de update er door Microsoft doorheen wordt gedrukt en de ander begrijpt niet waarom Microsoft de W10M er niet doorheen drukt bij iedereen die nog op WP8.1 zit om zo het aandeel W10M te vergroten.

Dus, nu weer terug naar de relevante vraag: kun je een automatische update (en nou geef ik het eigenlijk al weg) tegenhouden?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:30

Esumontere

Floep, banaan.

GerCor schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:33:
Tot nu toe alleen maar meningen gelezen. Mag best hoor, maar we schieten er helemaal niks mee op. En waarom schieten we er niks mee op?

Deze topic gaat over Windows 10 Mobile en niet over meningen. Want de één vindt het belachelijk dat de update er door Microsoft doorheen wordt gedrukt en de ander begrijpt niet waarom Microsoft de W10M er niet doorheen drukt bij iedereen die nog op WP8.1 zit om zo het aandeel W10M te vergroten.

Dus, nu weer terug naar de relevante vraag: kun je een automatische update (en nou geef ik het eigenlijk al weg) tegenhouden?
Volgens mij snap jij de bedoeling van een forum niet helemaal ;-)

Volgens mij kan je een update op handmatig zetten, en die dan vervolgens nooit laten gebeuren?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

GerCor schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:33:
Tot nu toe alleen maar meningen gelezen. Mag best hoor, maar we schieten er helemaal niks mee op.
Dat is jouw mening :+

• GerCor
Esumontere schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:11:
[...]

Volgens mij snap jij de bedoeling van een forum niet helemaal ;-)

Volgens mij kan je een update op handmatig zetten, en die dan vervolgens nooit laten gebeuren?
Volgens jou .... en nu even kijken of ik de bedoeling van een forum snap: Leg dan ook even uit HOE je een update op handmatig zet want volgens vali kan het niet en Alexanderonline heeft er dus niks aan.

Esumontere, misschien is het het handigst als je hier even een printscreen plaatst van de instelling waar je dat op handmatig zet. :+

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 27-08-2016 19:29 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

GerCor schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:20:
[...]

Volgens jou .... en nu even kijken of ik de bedoeling van een forum snap: Leg dan ook even uit HOE je een update op handmatig zet want volgens Vali kan het niet.
Hm, goed punt, dit kon voor de AU wel maar ik kan de optie op mijn 950 nu ook niet meer vinden.

offtopic:
De bedoeling van het Tweakers-forum is het bediscussiëren van technologie. Een discussie is een gesprek tussen meerdere mensen, die hun mening beargumenteerd ventileren. Meningen horen dus absoluut thuis op een forum. Daarnaast; als je meningen zo onbelangrijk vindt, waarom geef je dan zelf werkelijk overal je mening over?

• GerCor
Esumontere schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:29:
[...]

Hm, goed punt, dit kon voor de AU wel maar ik kan de optie op mijn 950 nu ook niet meer vinden.

offtopic:
De bedoeling van het Tweakers-forum is het bediscussiëren van technologie. Een discussie is een gesprek tussen meerdere mensen, die hun mening beargumenteerd ventileren. Meningen horen dus absoluut thuis op een forum. Daarnaast; als je meningen zo onbelangrijk vindt, waarom geef je dan zelf werkelijk overal je mening over?
Ik zeg toch niet dat het niet mag? Ik zeg alleen dat we er niks aan hebben. Meningen zijn geen antwoorden op vragen die gesteld worden. Nogmaals, de één vindt dit de ander dat.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

GerCor schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:32:
[...]

Ik zeg toch niet dat het niet mag? Ik zeg alleen dat we er niks aan hebben. Meningen zijn geen antwoorden op vragen die gesteld worden. Nogmaals, de één vindt dit de ander dat.
Meningen kunnen zéker wel antwoorden zijn op vragen. Als iemand vraagt 'Waar vind ik deze setting', misschien niet, maar 99% van alle vragen hier zijn dingen als 'Wat vinden jullie hiervan' of dergelijke.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:15
vali schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:02:
[...]
Ben hier helemaal mee eens. Ben totaal niet te spreken dat MS nu updates gaan pushen. Op mijn werk zijn we ook helemaal over naar Windows 10 en er is dus geen mogelijkheid om dit binnen het OS tegen te houden. Maakt dus geen reet meer uit of je zakelijk of de consumenten versie gebruikt. [...]
Behalve dan dat de zakelijke versies "achter" lopen op de consumentenversie. De zakelijke versies krijgen bijv. nog geen anniversary updates aangeboden. Verder kan je sowieso nog eens extra aangeven achter te willen lopen, waarbij je *nog* meer vertraging inbouwt. Dan kan het zo een jaar duren voordat je sommige van die updates krijgt. Het lijkt mij dat dit voor Windows 10 Mobile Enterprise ook geld. In dat opzicht had je dan een telefoon moeten kiezen dat geen consumenten OS heeft. Voor Windows toestellen is dat wat lastig, want de Enterprise variant wordt zover ik weet alleen gebruikt bij toestellen waarvan er een aantal duizend tegelijkertijd worden verkocht.
GerCor schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:32:
[...]
Vragen moeten eigenlijk in een apart topic. Dit topic is voor discussies (== mening) en ervaringen (==mening).

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 27-08-2016 20:05 ]

• snoopdoge90
  • Laatst online: 26-11 17:54
Ik had is even rond gebladerd door de nieuwe feedback hub. Deze feedback hub schijnt de UserVoice te vervangen. Helpen jullie mee om z.s.m. een ad blocker in Edge te krijgen op W10M + Continuum?

feedback-hub:?contextid=401&feedbackid=4b7c8fcf-b208-470d-9a0e-5d9c5671c96e&form=2&src=1

Linkje plakken in Edge opent de Feedback Hub met de request voor een adblocker.

• vali
Caelorum schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:04:
[...]

Behalve dan dat de zakelijke versies "achter" lopen op de consumentenversie. De zakelijke versies krijgen bijv. nog geen anniversary updates aangeboden. Verder kan je sowieso nog eens extra aangeven achter te willen lopen, waarbij je *nog* meer vertraging inbouwt. Dan kan het zo een jaar duren voordat je sommige van die updates krijgt. Het lijkt mij dat dit voor Windows 10 Mobile Enterprise ook geld. In dat opzicht had je dan een telefoon moeten kiezen dat geen consumenten OS heeft. Voor Windows toestellen is dat wat lastig, want de Enterprise variant wordt zover ik weet alleen gebruikt bij toestellen waarvan er een aantal duizend tegelijkertijd worden verkocht.

[...]

Vragen moeten eigenlijk in een apart topic. Dit topic is voor discussies (== mening) en ervaringen (==mening).
Uhh, ik draai de zakelijke versie en draai vanaf dag 1 de anniversary update. Tot zover ik weet is er geen enterprise variant van w10m, al zou het niet verkeerd zijn als Microsoft hier weer mee begint. In wm6.x en lager richten ze zich namelijk wel veel meer op de enterprise markt.

edit:
Oke, schijnbaar bestaat die wel.
Windows 10 Mobile Enterprise is designed to deliver the best customer experience to business customers on smartphones and small tablets. It will be available to our Volume Licensing customers. It offers the great productivity, security and mobile device management capabilities that Windows 10 Mobile provides, and adds flexible ways for businesses to manage updates. In addition, Windows 10 Mobile Enterprise will incorporate the latest security and innovation features as soon as they are available.

[ Voor 20% gewijzigd door vali op 27-08-2016 23:44 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:15
Er is een enterprise variant van windows 10 mobile ;)
De enterprise versies krijgen overigens geen anniversary aangeboden tenzij je zelf in een insider ring bent gestapt of er zelf expliciet voor kiest. Wellicht dat dit voor pro wel geldt.

• Arjantje72
  • Laatst online: 22:53
Esumontere schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:29:
[...]

offtopic:
Trek je het niet zo aan, een paar posts geleden had hij het erover dat hij ging BBQen ;)

• Propane
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:54:
[...]

Trek je het niet zo aan, een paar posts geleden had hij het erover dat hij ging BBQen ;)
En iets later was het wel on topic om iemand af te zeiken omdat die de wekker functie op z'n telefoon wil gebruiken. En nu weer de wannabe moderator uithangen door te bepalen wat hier wel en niet hoort, de grappenmaker ;).

Maar even ontopic dan... ik hoop dat W10M in een volgende update ronde ook een autohide functie voor de navigation bar krijgt. Als ik me niet vergis zat dit wel in 8.1, hoewel ik zelf nooit een apparaat met softkeys heb gehad op 8.1. Nu met de 950 XL mis ik stiekem af en toe wel die paar millimeter extra beeld en het elke keer handmatig weg swipen is ook lichtelijk vervelend.

[ Voor 30% gewijzigd door Propane op 28-08-2016 00:56 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:47

NoFearCreations

3DPrint the world!

PinokkioTV schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:28:
[...]

Dat eerste weet ik niet, dat tweede kan je kiezen in Glimpscherm, dat is een native app :)
Bedankt voor de tip, maar Glimpscherm wil niet werken op de telefoon van me pa. Kan de app starten, maar zodra ik een instelling wil aanpassen, gooit hij hem terug naar het instellingen scherm.

---RAWE CEEK!!!---

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Propane schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:53:
[...]
[knip]

Maar even ontopic dan... ik hoop dat W10M in een volgende update ronde ook een autohide functie voor de navigation bar krijgt. Als ik me niet vergis zat dit wel in 8.1, hoewel ik zelf nooit een apparaat met softkeys heb gehad op 8.1. Nu met de 950 XL mis ik stiekem af en toe wel die paar millimeter extra beeld en het elke keer handmatig weg swipen is ook lichtelijk vervelend.
Er zijn diverse apps die dat beschikbaar hebben onder de instellingen, het verbergen van de Windows knoppen. Maar aangezien de autohide functie wel aanwezig is in de desktop en tablet versie van Windows 10, waarom dan ook niet binnen de mobiele versie? Goed argument.

Testing, one, two ...

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-12 20:12

Je kan de update app uitschakalen als achtergrondservice (privacy --> achtergrondapps) dan zou die als het goed is niet meer op de achtergrond moeten updaten.

Verder je active hours instellen van 22:00 tot 08:00 , dan doet ie in die tijd sowieso niks

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ja, dat zie ik ook wel graag idd. Het viel me namelijk gisteren op dat het Windows logo, de terugknop en de zoekknop bij mijn 950 een beetje zijn ingebrand :o ;(

• bandera
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-07 12:09
beste forum lezers

is er een app ( een soort cc cleaner ) om mijn windows Phone op te schonen?

bij voorbaat dank

• GerCor
[...]
En iets later was het wel on topic om iemand af te zeiken omdat die de wekker functie op z'n telefoon wil gebruiken. En nu weer de wannabe moderator uithangen door te bepalen wat hier wel en niet hoort, de grappenmaker ;).
Nee hoor. Je moet beter lezen. De vraag over de wekker is legitiem, heeft ook betrekking op het OS W10M... maar het verhaal waarom voegt niks toe aan de vraag. Ik vind het een huilverhaal. Maar eh ... dat is mijn mening. En dat mag volgens jullie en mijzelf.

Ik zal jullie met mijn ervaring over het pushen van updates even op de hoogte brengen.

Zoals eerder aangegeven ben ik een aantal keer met WDRT teruggegaan naar WP8.1. Toen de app Upgrade-assistent gedownload en geïnstalleerd. W10M vervolgens geïnstalleerd. Dat is de .107.
Als de .107 geïnstalleerd is wordt de .67 al gedownload. Hoe en waar wil je dat tegenhouden? Het downloaden wordt alleen uitgesteld/gestopt als je niet op Wi-Fi zit. Zodra je een Wi-Fi verbinding hebt wordt de update gedownload en het installeren kun je alleen maar uitstellen.
jorisjan schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 01:40:
[...]

Je kan de update app uitschakalen als achtergrondservice (privacy --> achtergrondapps) dan zou die als het goed is niet meer op de achtergrond moeten updaten.

Verder je active hours instellen van 22:00 tot 08:00 , dan doet ie in die tijd sowieso niks
Dat zou dan moeten zijn:

Instellingen >> Privacy >> Achtergrond-apps >> Telefoonupdates.

Ik vraag me sterk af of een app -of is het nou een instelling?- (beetje verwarrend: achtergrondapp?) een update kan tegenhouden. Maar we zullen zien, er zal vast wel iemand deze functie inschakelen.

[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 28-08-2016 10:01 ]

• warhamstr
Gatver, dit is irritant. Sinds AU gebeurt jet vaak dat tabs in Edge crashen... :') nu probeer een youtube video van een half uur te fullscreenen, dat gaat helemaal mis.

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Nee hoor. Je moet beter lezen.
huilverhaal
(...)
Pffffff, wat een huilverhaal.
Gercor, ben je in mineur omdat je speeltje kapot is en je nieuwe speeltje op zich laat wachten?

• GerCor
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:24:
[...]

Pffffff, wat een huilverhaal.
Gercor, ben je in mineur omdat je speeltje kapot is en je nieuwe speeltje op zich laat wachten?
Weg ermee en weer door ...

[ Voor 61% gewijzigd door GerCor op 28-08-2016 11:09 ]

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Eh jongens.........hoe oud zijn we?

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• GerCor
Amadeus1966 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:54:
Eh jongens.........hoe oud zijn we?
Ik ben 'oud en wijs' genoeg. :9

Dus: GerCor in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 28-08-2016 11:08 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

bandera schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 08:38:
beste forum lezers

is er een app ( een soort cc cleaner ) om mijn windows Phone op te schonen?

bij voorbaat dank
Nee, waarom zou je dat willen? Het is android niet :Y)

Dingen als geschiedenis wissen kan via Edge zelf, tijdelijke bestanden verwijderen kan via settings -> storage -> this device -> temporary files -> delete temporary files.

Ja, klinkt heel goed verstopt, en dat is het ook wel als je niet weet waar je moet zoeken, maar ik weet niet wanneer ik voor het laatst temp. files verwijdert heb, en volgens mijn telefoon is er wel 30MB aan temp. files, en dat is allemaal telemetry.

Je hoeft dus in principe niet die zooi zelf te verwijderen, dat houdt het OS keurig bij.

Was onder 8.1 overigens wel anders, bij mijn 820 moest ik regelmatig het handmatig doen, en dan had ik zo een paar honderd MB aan troep te pakken.

People as things, that’s where it starts.

• bandera
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-07 12:09
RobinHood schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Nee, waarom zou je dat willen? Het is android niet :Y)

Dingen als geschiedenis wissen kan via Edge zelf, tijdelijke bestanden verwijderen kan via settings -> storage -> this device -> temporary files -> delete temporary files.

Ja, klinkt heel goed verstopt, en dat is het ook wel als je niet weet waar je moet zoeken, maar ik weet niet wanneer ik voor het laatst temp. files verwijdert heb, en volgens mijn telefoon is er wel 30MB aan temp. files, en dat is allemaal telemetry.

Je hoeft dus in principe niet die zooi zelf te verwijderen, dat houdt het OS keurig bij.

Was onder 8.1 overigens wel anders, bij mijn 820 moest ik regelmatig het handmatig doen, en dan had ik zo een paar honderd MB aan troep te pakken.
oh ok thanks voor de tips

Verwijderd

Ik overweeg om nogmaals een hard reset uit te voeren, had het na de AU al gedaan, maar sommige kleine zaken werken minder als voorheen en hoop dat dus op te lossen. Tot op heden heb ik dat gewoon via de telefoon zelf gedaan (Instellingen-Systeem-Info-Fabrieksinstellingen), maar ik vroeg me af of het voordelen kent als het via de WDRT gebeurd?

Edit: Lumia 950

• vali
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:56:
Ik overweeg om nogmaals een hard reset uit te voeren, had het na de AU al gedaan, maar sommige kleine zaken werken minder als voorheen en hoop dat dus op te lossen. Tot op heden heb ik dat gewoon via de telefoon zelf gedaan (Instellingen-Systeem-Info-Fabrieksinstellingen), maar ik vroeg me af of het voordelen kent als het via de WDRT gebeurd?

Edit: Lumia 950
Enige voordeel dat je kan hebben is dat bepaalde firmware updates via WDRT eerder te verkrijgen zijn.

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Toch wel leuk om te zien dat er in de serie dokter tinus met windows phones gebeld wordt. Keer wat beters dan altijd een iphone

😲

• coenox
mswp schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:04:
Toch wel leuk om te zien dat er in de serie dokter tinus met windows phones gebeld wordt. Keer wat beters dan altijd een iphone
Ja, ook net gezien. Product placement heet dat. Leuk, maar wel mosterd na de maaltijd. Opnamen zijn kennelijk vorig jaar gemaakt, modellen zijn alweer verouderd.

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

coenox schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:34:
[...]

Ja, ook net gezien. Product placement heet dat. Leuk, maar wel mosterd na de maaltijd. Opnamen zijn kennelijk vorig jaar gemaakt, modellen zijn alweer verouderd.
Jup, zag het ook. Oude nokia en w8(.1)?

😲

• coenox
Volgens mij heb ik een groene 830 of 930 gezien en een oranje 640.

• GerCor
Waren ook te zien in 'Heer en Meester' en 'De Fractie'.

Pagina: 1 ... 91 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M