• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:36
blmp schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

Geen idee, heb het nog nooit gehad en ik heb 3 toestellen hier (L640, 930 en 950XL). Misschien is er een firmware update die het oplost; al eens een reset + firmware update (mocht die er zijn) via WDRT geprobeerd?
Deze keer werkte het met een soft reset na een paar keer, ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden. Ik heb in ieder geval alvast WDRT op mijn laptop gezet mocht dit geintje nog een keer gebeuren.

Hoe kan ik nieuwe firmware installeren indien beschikbaar, ook via WDRT?

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bunta schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:15:
[...]

Deze keer werkte het met een soft reset na een paar keer, ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden. Ik heb in ieder geval alvast WDRT op mijn laptop gezet mocht dit geintje nog een keer gebeuren.

Hoe kan ik nieuwe firmware installeren indien beschikbaar, ook via WDRT?
Als het goed is checked WDRT ook firmwares en geeft een bericht indien beschikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 21-08-2016 19:20 ]

Patient gamer

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Zijn er hier nog meer mensen met een 640 en nog steeds geen AU update?
Gisteren terug van vakantie, wel de kleine update maar de AU komt bij mij maar niet binnen |:(
Gewoon NL unbranded toestel...

Toevoeging: Volgens mij maakt het niet uit, maar ik zit bij Simyo (KPN).

Microsoft had het met de vorige update toch zo geregeld dat W10M provider onafhankelijk geupdate kon worden? Juist om vertraging en/of niet doorvoeren van providers te voorkomen??

[ Voor 39% gewijzigd door St00mwals op 22-08-2016 10:34 . Reden: provider toegevoegd ]

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-12 12:22
Ja ikke. De éne 640 is wel geüpdatet met AU, de andere 640 ook nog niet (hebben wel ieder hun eigen MS_ACCOUNT) en hebbenieder een andere provider? ic. Ziggo en Simonly?

[ Voor 20% gewijzigd door Ton37 op 22-08-2016 08:15 ]

• kanarchie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-12 19:59
St00mwals schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 06:45:
Gisteren terug van vakantie, wel de kleine update maar de AU komt bij mij maar niet binnen |:(
Yep, hier ook al een weekje aan het wachten. Dacht dat het aan de provider lag (Proximus - België) maar blijkbaar dus ook bij andere providers...

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hier ook NL KPN, mare geen AU.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12 23:13
kanarchie schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Yep, hier ook al een weekje aan het wachten. Dacht dat het aan de provider lag (Proximus - België) maar blijkbaar dus ook bij andere providers...
Ik denk wel dat het aan proximus ligt (misschien niet ALLEEN proximus) maar iedereen die ik ken met WP bij proximus zit nog op de vorig minor update

Verwijderd

Heb de AU ook proberen binnen te halen via Insider maar in deze versie (...14393.82) krijg ik geen geluid of notificaties meer bij BERICHTEN. Ook bij instellingen staat de app Berichten niet meer vermeld dus kan enkel geluid en notificaties aanpassen voor bv Messenger, Outlook etc .... na WDRT terug een poging gedaan maar toen lukte het ook niet ....nu dus terug op de vorige versie... Doe ik iets fout of lopen jullie ook tegen dit probleem aan??

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12 15:16

Rax

Webdevver

Hier (unbranded) Lumia 950, maar ook nog steeds geen AU (provider T-Mobile NL).

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:08
Rax schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:30:
Hier (unbranded) Lumia 950, maar ook nog steeds geen AU (provider T-Mobile NL).
Mijn vrouw heeft een unbranded XL op T-Mobile en heeft de AU allang binnen. Updates zijn toch ook provider onafhankelijk ?

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12 23:13
aan wat kan het dan liggen dat het niet binnen komt?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:34

WouterG

Dit is geen ondertitel

Is er nog ergens een optie om het automatisch instellen van updates/herstarten te disablen. Ik kan het niet terugvinden onder instellingen -> telefoonupdates. Aangezien ik oproepbaar ben is het vrij ongewenst dat de telefoon 's nachts opnieuw opstart.
Je kunt gebruikstijden instellen van 01:00 tot 18:00 maar helaas vallen ze me regelmatig ook buiten die tijden lastig.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-12 14:10
man, man, man...zo vaak als er een Outlook update is moet ik mijn voorkeuren weer opnieuw instellen:
- welke accounts notificaties op lockscreen geven.
- welk geluid ik wil afspelen voor welk account.
- Soms moet ik zelfs de tiles opnieuw aanmaken omdat de notificaties niet meer op de tiles getoond worden..

hoe moeilijk kan het zijn een update op Outlook door te voeren, zonder dat dat soort voorkeuren verwijderd worden of naar default worden teruggezet..

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19

P_Tingen

omdat het KAN

WouterG schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:08:
Is er nog ergens een optie om het automatisch instellen van updates/herstarten te disablen. Ik kan het niet terugvinden onder instellingen -> telefoonupdates. Aangezien ik oproepbaar ben is het vrij ongewenst dat de telefoon 's nachts opnieuw opstart.
Je kunt gebruikstijden instellen van 01:00 tot 18:00 maar helaas vallen ze me regelmatig ook buiten die tijden lastig.
Ja, je zou quiet hours van Cortana kunnen gebruiken. Tot aan de AU was dat alleen mogelijk door je taal op English (US) te zetten en je region op United States (of andere, door Cortana ondersteunde combinaties). Je kunt dan instellen dat je tussen tijdstip x en y niet lastig gevallen wil worden. Je kunt daarnaast een 'inner circle' opstellen met mensen die je ten alle tijde mogen bellen.

Zo heb ik zelf ingesteld dat tussen 22:00 en 08:30 mijn telefoon stil blijft, tenzij mijn naaste familie me in die tijd belt.

Nou dacht ik - nu we het toch over Cortana hebben - dat deze quiet hours ook beschikbaar zouden zijn als je je region op Nederland zou zetten. Dat zou ik wel graag willen, want dat maakt het zoeken in de AppStore iets makkelijker. Ik heb het net geprobeerd op mijn telefoon, maar: :'(

Of doe ik weer eens iets fout?

... en gaat over tot de orde van de dag

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-12 14:15
P_Tingen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:31:
[...]
Nou dacht ik - nu we het toch over Cortana hebben - dat deze quiet hours ook beschikbaar zouden zijn als je je region op Nederland zou zetten. Dat zou ik wel graag willen, want dat maakt het zoeken in de AppStore iets makkelijker. Ik heb het net geprobeerd op mijn telefoon, maar: :'(

Denk het wel, want de enige vereiste is dat de telefoontaal op Engels staan. Verder mag je voor regio kiezen wat je wilt (of iig, werkt Nederland gewoon)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:18

PeaceNlove

Deugleuter

Caelorum schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Denk het wel, want de enige vereiste is dat de telefoontaal op Engels staan. Verder mag je voor regio kiezen wat je wilt (of iig, werkt Nederland gewoon)
Plus in Cortana NOGMAALS de taal instellen op een door Cortana ondersteunde taal!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
P_Tingen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:31:
[...]

Ja, je zou quiet hours van Cortana kunnen gebruiken. Tot aan de AU was dat alleen mogelijk door je taal op English (US) te zetten en je region op United States (of andere, door Cortana ondersteunde combinaties). Je kunt dan instellen dat je tussen tijdstip x en y niet lastig gevallen wil worden. Je kunt daarnaast een 'inner circle' opstellen met mensen die je ten alle tijde mogen bellen.

Zo heb ik zelf ingesteld dat tussen 22:00 en 08:30 mijn telefoon stil blijft, tenzij mijn naaste familie me in die tijd belt.

Dit helpt opstarten niet voorkomen. Daarnaast heeft het geluidje dat hij opnieuw wil opstarten, kennelijk niks te maken met quiet hours, want ook tijdens quiet hours is de telefoon niet quiet bij een update ...

• Tribut3
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-03-2023
Beste mensen,

Zijn er al mensen met een Lumia 950 XL die de anniversary update al binnen hebben?
Ik krijg nog steeds geen melding om mijn telefoon te updaten namelijk.

• andrik1
Tribut3 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:01:
Beste mensen,

Zijn er al mensen met een Lumia 950 XL die de anniversary update al binnen hebben?
Ik krijg nog steeds geen melding om mijn telefoon te updaten namelijk.
Jazeker, ik draai hem al een dag of 4 op mijn 950XL. Ik ben geen insider of wat dan ook. Heb een KPN abbo en kreeg hem gewoon binnen zodra het beschikbaar was. Ik moest echter wel een hard reset uitvoeren na de update omdat er redelijk wat kapot was.

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-12 14:25
andrik1 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Jazeker, ik draai hem al een dag of 4 op mijn 950XL. Ik ben geen insider of wat dan ook. Heb een KPN abbo en kreeg hem gewoon binnen zodra het beschikbaar was. Ik moest echter wel een hard reset uitvoeren na de update omdat er redelijk wat kapot was.
Kapot was?

• andrik1
Ja ik kreeg geen notificaties meer van mijn mailaccounts.. en degene die ik al had bleven maar op de tiles zichtbaar. Daarnaast kon ik nieuwe apps wel installeren, maar zodra ik ze opstartte crashede ze allemaal. Gold alleen voor apps die ik NA de AU gedownload heb. Daarnaast kon hij ook bepaalde updates (Whatsapp o.a.) niet installeren. Kreeg meteen een foutmelding.
Screenshots maken lukte ook niet meer.

Goed dan weet ik wel hoe laat het is ;-) Hard reset gedaan, backup teruggezet...uurtje accounts weer instellen, testen en paar voorkeuren opnieuw instellen en sindsdien dus AU soepeltjes draaiend op mijn mobi, met uistekende accuduur overigens!

• mister9
Niet om te bachen hoor, ik maak namelijk juist de overstap van iOs (iphone 6) naar de 950.
Maar wordt iedereen daar nou niet een beetje ziek van, om elke keer als je een (grote) update installeerd weer alles naar fabrieksinstellingen te moeten zetten en weer opnieuw kan gaan instellen, testen, installeren etc?

Verwijderd

Ik heb nog nooit iets opnieuw hoeven in te stellen bij een grote update. Dat gebeurt allemaal automatisch.

Ik heb mijn 930 nooit naar fabrieksinstellingen hoeven te zetten.

• mister9
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:18:
Ik heb nog nooit iets opnieuw hoeven in te stellen bij een grote update. Dat gebeurt allemaal automatisch.

Ik heb mijn 930 nooit naar fabrieksinstellingen hoeven te zetten.
Ik bedenk me net, misschien moet ik deze vraag inderdaad in het 950 (xl) topic plaatsen. Daar schijnt het vaak te moeten.

• Caelorum
mister9 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:15:
Niet om te bachen hoor, ik maak namelijk juist de overstap van iOs (iphone 6) naar de 950.
Maar wordt iedereen daar nou niet een beetje ziek van, om elke keer als je een (grote) update installeerd weer alles naar fabrieksinstellingen te moeten zetten en weer opnieuw kan gaan instellen, testen, installeren etc?
Je hoort hier alleen de mensen die problemen ervaren/probleemtoestellen hebben. Zelf heb ik echt nog nooit last gehad van bugs of een hard reset hoeven doen, behalve toen ik op de fast ring van insider versies zat. Waar de verschillen nou precies liggen weet ik niet, maar ik gebruik mijn toestel redelijk intensief en zover ik weet bijna alle functies incl. debuggen van apps e.d. Het enige wat ik niet heb is een work account toegevoegd, al gaat daar wel verandering in komen.
mister9 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:21:
[...]
Ik bedenk me net, misschien moet ik deze vraag inderdaad in het 950 (xl) topic plaatsen. Daar schijnt het vaak te moeten.
Dat is relatief. Ik denk dat deze groep gewoonweg ook het grootst is onder de tweakers. Zelf, zoals hierboven te lezen, nog geen problemen gehad met mijn 950XL.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 22-08-2016 14:24 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mister9 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:15:
Maar wordt iedereen daar nou niet een beetje ziek van, om elke keer als je een (grote) update installeert weer alles naar fabrieksinstellingen te moeten zetten en weer opnieuw kan gaan instellen, testen, installeren etc?
Ik heb het in al die tijd dat ik een 950 heb eigenlijk nooit werkelijk hoeven doen, werd alleen door een zieke accu op het verkeerde been gezet waardoor ik dat wel heb gedaan. Volgens mij is het normaal gesproken eigenlijk ook niet nodig. Weet alleen niet in hoeverre we het nu hebben over telefoons met daarop enkel de Production software, aangezien er ook (onterecht) meldingen worden gemaakt over Insiders versies binnen dit topic, en dat vertroebelt het beeld. Voor Insiders is er namelijk een ander topic.

Testing, one, two ...

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11 18:59
@mister9

same hier. een 930 vanaf dag 1. alle updates erop, nog nooit gereset. werkt als een zonnetje. batt gaat lang mee. super OS. heel tevreden.

leuk dat je naar Windows OS komt. schermpje he? OLED zwart is dan ook echt zwart.
veel plezier met je nieuwe Lumia

• Tribut3
Ik heb een lumia 950 xl zonder abbo. Ik snap niet waarom ik geen update krijg...

• Caelorum
Tribut3 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:29:
Ik heb een lumia 950 xl zonder abbo. Ik snap niet waarom ik geen update krijg...
Het gaat gefaseerd en kan gerust tot een maand of twee duren voordat alle toestellen het hebben gekregen. Dat je geen abbo hebt maakt overigens ook niet uit. Het gaat erom of deze branded is (kan ook zonder abbo) en uit welk land het toestel komt. Mogelijk zelfs uit welke productieserie.

• Tribut3
Caelorum schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:30:
[...]

Het gaat gefaseerd en kan gerust tot een maand of twee duren voordat alle toestellen het hebben gekregen. Dat je geen abbo hebt maakt overigens ook niet uit. Het gaat erom of deze branded is (kan ook zonder abbo) en uit welk land het toestel komt. Mogelijk zelfs uit welke productieserie.
Maar tot nu toe heb ik bij elke release van updates dezelfde dag gehad, dus dit is vaag. Misschien helpt een reset?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

mister9 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:21:
[...]

Ik heb nog nooit fabrieksinstellingen terug geplaatst (ik zou niet eens weten waar die optie zit, heb er nog niet naar gezocht :p). Ik heb nu 1 keer instellingen opnieuw moeten instellen, en dat was voor Glance. Ben een 950XL gebruiker van het eerste uur.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• mister9
Ik krijg trouwens pas mijn simkaart over een paar weken (nieuwe werkgever). Ik bestel het toestel los.
Kan ik gewoon al heerlijk aan de speel gaan ermee, alles installeren en mee aan de gang, en als ik mijn simkaart krijg alleen nog even whatsapp installeren en klaar?

Of ga ik tegen andere zaken aanlopen omdat ik geen simkaart heb nog?

• warhamstr
Nee kan prima, heb mijn test toestel ook altijd zonder sim in gebruik.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19

P_Tingen

omdat het KAN

PeaceNlove schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:08:
[...]

Plus in Cortana NOGMAALS de taal instellen op een door Cortana ondersteunde taal!
Ha! Dat deed ik dus verkeerd. Met dank, ik heb nu in ieder geval de Nederlandse store. Wel bijzonder trouwens dat het niet mogelijk is om de systeemtaal op Nederlands te zetten, Cortana op Engels en dan Quiet Hours te gebruiken.

Sowieso bijzonder dat Quiet Hours afhankelijk moet zijn van regio en/of taal 8)7

... en gaat over tot de orde van de dag

• St00mwals
  • Nu online
Tribut3 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Maar tot nu toe heb ik bij elke release van updates dezelfde dag gehad, dus dit is vaag. Misschien helpt een reset?
Ik heb dus precies hetzelfde, altijd vanaf dag 1 de updates en nu niet.
Wil de reset juist na de upgrade gaan doen en niet ervoor, of voor en na (als het dan wel kan)...

Mijn vrouw heeft een 640 van d'r werk en zij moest ook een paar weken wachten op het uitkomen van W10M voor dat unbranded NL model.

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11 18:59
ben door alle berichten over de instellingen voor Cortana een beetje in de war geraakt.
is het mogelijk om voor mij even de juiste instellingen in de goede volgorde te zetten?

heb een Lumia 930 toestel. thx in advance! _/-\o_

ps en werkt het dan ook op de kaarten? (gezien GerCor zijn problemen)

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Stanevo6 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:51:
ben door alle berichten over de instellingen voor Cortana een beetje in de war geraakt.
is het mogelijk om voor mij even de juiste instellingen in de goede volgorde te zetten?

Hoe Cortana activeren op Windows 10 Mobile Anniversary? O-)

• Tribut3
St00mwals schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde, altijd vanaf dag 1 de updates en nu niet.
Wil de reset juist na de upgrade gaan doen en niet ervoor, of voor en na (als het dan wel kan)...

Mijn vrouw heeft een 640 van d'r werk en zij moest ook een paar weken wachten op het uitkomen van W10M voor dat unbranded NL model.
Ja ik snap er ook niks van... lijkt wel een bug! lol.... ik ga mn telefoon denk ik resetten als ik vanaf nu binnen een week geen update krijg.

• St00mwals
  • Nu online
Tribut3 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:00:
[...]

Ja ik snap er ook niks van... lijkt wel een bug! lol.... ik ga mn telefoon denk ik resetten als ik vanaf nu binnen een week geen update krijg.
Wel een verschrikkelijk irritante dan :+

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:26
Stanevo6 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:51:

Dat werkt zeker met Kaarten, alleen heet het dan Maps :9

Als je een route hebt ingevoerd zegt Cortana: Let's Go ..... :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

andrik1 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:12:
man, man, man...zo vaak als er een Outlook update is moet ik mijn voorkeuren weer opnieuw instellen:
- welke accounts notificaties op lockscreen geven.
- welk geluid ik wil afspelen voor welk account.
- Soms moet ik zelfs de tiles opnieuw aanmaken omdat de notificaties niet meer op de tiles getoond worden..

hoe moeilijk kan het zijn een update op Outlook door te voeren, zonder dat dat soort voorkeuren verwijderd worden of naar default worden teruggezet..
Het hele office pakket begint mij inmiddels mateloos te irriteren. Leuk dat ze zoveel updates uitbrengen en een goed signaal dat Windows 10 Mobile door Microsoft echt nog niet opgegeven is, maar:

- de vele updates zijn grote pakketten die ook rustig overdag via de wifi op de telefoonaccu worden binnengehaald. gevolg: accu sneller leeg en tragere telefoon.
- de updates bevatten vaak naast bugfixes vrijwel geen belangrijke functies, en daarnaast zitten er soms ook weer andere bugjes in.

Ik verlang bijna terug naar het windows 95 tijdperk, dan kreeg je voor software hooguit 2 of 3 keer een update maar dat was dan wel een flink goed getest pakket en bood ook meteen een goede uitbreiding van features. Tegenwoordig brengt Microsoft (en vrijwel elke fabrikant trouwens) bijna al patches uit als er een spel- of schrijffout uit de layout van een app gehaald is. Beetje suffe ontwikkeling, je zit alleen maar naar laadschermen van updates te kijken die nauwelijks iets nieuws brengen. Geef mij maar één keer per 6 maanden een goede stevige update.

youtube.com/@hisrep

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeNachtwacht schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:12:
[...]

Het hele office pakket begint mij inmiddels mateloos te irriteren. Leuk dat ze zoveel updates uitbrengen en een goed signaal dat Windows 10 Mobile door Microsoft echt nog niet opgegeven is, maar:

- de vele updates zijn grote pakketten die ook rustig overdag via de wifi op de telefoonaccu worden binnengehaald. gevolg: accu sneller leeg en tragere telefoon.
- de updates bevatten vaak naast bugfixes vrijwel geen belangrijke functies, en daarnaast zitten er soms ook weer andere bugjes in.

Ik verlang bijna terug naar het windows 95 tijdperk, dan kreeg je voor software hooguit 2 of 3 keer een update maar dat was dan wel een flink goed getest pakket en bood ook meteen een goede uitbreiding van features. Tegenwoordig brengt Microsoft (en vrijwel elke fabrikant trouwens) bijna al patches uit als er een spel- of schrijffout uit de layout van een app gehaald is. Beetje suffe ontwikkeling, je zit alleen maar naar laadschermen van updates te kijken die nauwelijks iets nieuws brengen. Geef mij maar één keer per 6 maanden een goede stevige update.
Je kunt het auto updaten uitzetten en updates van apps binnenhalen op het moment dat het jou uit zal komen? Ik zie het probleem niet, of jij misschien de simpele oplossing niet?

Testing, one, two ...

• mister9
hardware-lover schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 02:42:
[...]

Je kunt het auto updaten uitzetten en updates van apps binnenhalen op het moment dat het jou uit zal komen? Ik zie het probleem niet, of jij misschien de simpele oplossing niet?
Kun je niet ook het auto updates van apps uitzetten, en die alleen maar handmatig binnenhalen?

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-12 18:56
DeNachtwacht schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:12:
[...]

Ik heb hier nog wel een HTC TouchDual, of een Qtek 8500...daar zal je geen update meer voor krijgen :+ ;)

Live from Denmark

• andrik1
Vandaag nieuwe camera update (non-insider) binnengehengeld. Zie dat de panorama functie er nu in zit. Tof!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
andrik1 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:07:
Vandaag nieuwe camera update (non-insider) binnengehengeld. Zie dat de panorama functie er nu in zit. Tof!
Komt die uit de store?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• andrik1
yep.
windows camera versie 2016.816.21.0

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
andrik1 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

yep.
windows camera versie 2016.816.21.0
Ik heb nog versie 2016.404.191.0
Lijkt me een redelijk verschil. In de store geeft hij niet aan dat ik hem kan/moet updaten. :F

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 13:40
Volgens Windows Central is de update van de camera-app alleen voor Release Preview Insiders uitgebracht.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

hardware-lover schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 02:42:
[...]

Met andere woorden: dan laat je iets heel goeds liggen (automatische beveiligingsupdates) omdat iets anders niet goed geregeld is. Bovendien verplaats je het probleem dan alleen maar naar de eerste keer wanneer je een app uit de store wil installeren, want dan krijg je er meteen de berg nog niet geïnstalleerde software bij. Nee, zo fijn is die oplossing niet kan ik uit ervaring zeggen.

Het probleem zit hem gewoon in dat bij elk wissewasje dat is verbeterd er meteen updates worden verstuurd "want dan ziet de klant dat we de app actief onderhouden". Realiteit is dat de grote meute zich alleen maar irriteert aan al die updates, en een enkele tweaker er echt actief mee aan de slag is. Maar nogmaals dit probleem speelt in principe op alle platformen en bij veel meer productenten dan alleen microsoft wat mij betreft.

youtube.com/@hisrep

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mister9 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:33:
[...]
Kun je niet ook het auto updates van apps uitzetten, en die alleen maar handmatig binnenhalen?
Dat schrijf ik 😉

@nachtwacht, heb jij het eigenlijk wel over Windows 10 mobile?

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 23-08-2016 11:03 ]

Testing, one, two ...

• mister9
Oh ik dacht dat jij de OS updates bedoelde waarbij je de automatische installatie uit kon zetten, maar bij de apps-update alleen een tijdsblok kon aangeven? Maar de autoupdate kun je ook bij apps uitzetten dus, en die gewoon zelf binnenhalen per app?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Eigenlijk is sinds AU dat voor beiden min of meer mogelijk geworden, maar voor de apps geldt het al veel langer. App updates worden dan niet automatisch geïnstalleerd, en als er updates zijn voor meerdere apps, kan je eventueel per app de installatie starten.

Testing, one, two ...

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Na een weekje de au te hebben gedraaid had ik toch nog met bepaalde zaken problemen.
De foto app, bij het in en of uitzomen bleef deze meer dan eens hangen wat resulteerde tot een zwart scherm.
Facebook deed er behoorlijk lang over om op te starten.
Zo nu en dan was mijn startmenulayout helemaal door elkaar gegooid ( de bovenste rij stond dan beneden ).
Bepaalde menuitems konden niet worden geopend.
Sporadische reboots.

Toestel opnieuw opgestart, geen soelaas.
Soft reset, geen soelaas.

Nu momenteel ben ik bezig met een harde reset en wil dan even opnieuw kijken.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• mister9
Ik heb mijn 950 nog niet binnen. Kan ik toch al ergens zoeken in de windows 10 mobile app store om te kijken of enkele apps beschikbaar zijn?

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

hardware-lover schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:00:

@nachtwacht, heb jij het eigenlijk wel over Windows 10 mobile?
Ja, hoezo niet?

youtube.com/@hisrep

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-12 21:51
mister9 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:29:
Ik heb mijn 950 nog niet binnen. Kan ik toch al ergens zoeken in de windows 10 mobile app store om te kijken of enkele apps beschikbaar zijn?
Hier kun je alvast rondstruinen: https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/windows-phone

• mister9
Ja die had ik ook gevonden. Maar kan daar geen zoek-opdracht geven. Gaat me vooral op 1 app. MP-1 (token-app).

• andreas2005
  • Laatst online: 16-12 18:09
MP-1 staat in de store.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

andrik1 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:07:
Volgens deze info is ie wel voor Insiders maar dan voor de Release Preview? Weet jij zeker dat jij geen Insider bent? Release Preview zit net onder Production, maar wel binnen Insider.

http://www.windowscentral...-release-preview-insiders

Testing, one, two ...

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12 14:57
Ik heb het ook. Unbranded 640. Zit zelf bij KPN.

Verwijderd

Ik ook nog steeds geen AU met 640 en KPN abo.

Toevoeging: Volgens mij maakt het niet uit, maar ik zit bij Simyo (KPN).

Microsoft had het met de vorige update toch zo geregeld dat W10M provider onafhankelijk geupdate kon worden? Juist om vertraging en/of niet doorvoeren van providers te voorkomen??

• mister9
Kun je m niet handmatig ergens downloaden? Bij de AU voor de laptop/desktop kun je 'm gewoon handmatig binnenhalen als die niet via Windows update binnenkomt.

Verwijderd

Als iemand kan vertellen waar en hoe.
mister9 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:53:
Kun je m niet handmatig ergens downloaden? Bij de AU voor de laptop/desktop kun je 'm gewoon handmatig binnenhalen als die niet via Windows update binnenkomt.

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
hherrie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:40:
Volgens Windows Central is de update van de camera-app alleen voor Release Preview Insiders uitgebracht.
Zorgt deze release er ook voor dat de gps coördinaten bij de foto komen te staan.
Ik heb de versie 2016.404.191.0 en deze zet (hoewel de locatie dor de camera opgevraagd mag worden) de locatie niet bij de foto's
Hoop dat dat wel in deze versie is.
We moeten dan alleen dan nog maar even afwachten totdat deze in de store komt..

• St00mwals
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:57:
Als iemand kan vertellen waar en hoe.

[...]
Buiten de Release Ring van het Insider program zou ik het niet weten.
Ik ben geheel uit frustratie dus maar naar de Release Ring gegaan.
Heb nu nog vakantie en tijd voor wat spelen

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12 13:18
Hier eentje met een 950XL die ook nog geen update naar de AU heb gekregen.
Unbranded en bij T-mobile. Onze reserve 550 bij KPN heeft hem al wel binnen 8)7 .
Had van het weekend wel de insider geprobeerd, maar die pakte .82 en met deze had ik weer eens problemen met mijn DT-903, geen waarschuwingen via verlichting bij bv nieuwe berichten etc.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-12 23:01
Voor de mensen die niet meer willen wachten. Je kan je aanmelden als insider.
Dan kies je voor de Release Preview. Als de update gereed is moet je als Insider opnieuw aanmelden.
Als je niets doet na de update ben je volgens mij niet meer aangemeld als Insider.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

• Rhodan
mgroen81 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:29:
Voor de mensen die niet meer willen wachten. Je kan je aanmelden als insider.
Dan kies je voor de Release Preview. Als de update gereed is moet je als Insider opnieuw aanmelden.
Als je niets doet na de update ben je volgens mij niet meer aangemeld als Insider.
Alleen ik kreeg build 14393.82 en niet 14393.67

• mgroen81
Rhodan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:35:
[...]

Jammer dat er in de Release Preview dan weer zo'n bug zit... |:(
zou je niet verwachten.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

• mgroen81
[...]

zou je niet verwachten.

• St00mwals
  • Nu online
[...]

Ik draai die .82 nu een uur of 12 en tot op heden geen problemen, lijkt wel dat de accu het erg goed doet!
En dat zonder reset.

• Rhodan
mgroen81 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:41:
[...]

zou je niet verwachten.
Wel vaker geneuzel met de combi Lumia 950XL en DT-903.
Zou niet mogen maar toch.

p dit moment komt eindelijk .67 binnen trouwens.

• GerCor
Rhodan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:05:
[...]

Wel vaker geneuzel met de combi Lumia 950XL en DT-903.
Zou niet mogen maar toch.

p dit moment komt eindelijk .67 binnen trouwens.
Niet de combi: 950XL, de app Gadgets en DT903?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rhodan
GerCor schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:22:
[...]

Niet de combi: 950XL, de app Gadgets en DT903?
Zou ook zomaar kunnen.
Daarin tegen heb ik de indruk dat BT van de Lumia 950XL ..... kan er mijn vinger niet op leggen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:39:
[...]

Volgens deze info is ie wel voor Insiders maar dan voor de Release Preview? Weet jij zeker dat jij geen Insider bent? Release Preview zit net onder Production, maar wel binnen Insider.

http://www.windowscentral...-release-preview-insiders
Even mezelf quoten. Camera update met panorama is nu inderdaad beschikbaar voor Production, is net binnen.

Testing, one, two ...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn 640LTE update netjes, wat me alleen nogal irriteert is dat de update blijkbaar settings aanpast. Zo schrok ik opeens van (vrij harde) geluidjes, terwijl ik juist alle notifications op stil had gezet. Verder lijkt het allemaal OK te werken, maar dat is gewoon slordig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

gambieter schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 00:33:
Mijn 640LTE update netjes, wat me alleen nogal irriteert is dat de update blijkbaar settings aanpast. Zo schrok ik opeens van (vrij harde) geluidjes, terwijl ik juist alle notifications op stil had gezet. Verder lijkt het allemaal OK te werken, maar dat is gewoon slordig.
Oh ja, dat was het tweede ding wat gereset was (naast de Glance instellingen): de notificaties. Ik had de eerste keer zoiets van: huh? Ik had toch alle geluiden uit gezet?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• GerCor
Bij mij zijn de meeste problemen wel opgelost. Lege tegels waren verdwenen na een opnieuw zoeken naar updates in de store. Stembegeleiding had ik opgelost door de taal Engels (Verenigde Staten) te installeren. Is me alleen onduidelijk of Cortana opstarten in Maps dan ook nodig is. Daarna de taal weer op Nederlands zetten. En heet worden en snel leeglopen van accu is opgelost door de app Gadgets niet te installeren. Mijn DT903 kon mijn 930 niet eens laden. Maar nu ik Gadgets verwijderd heb laadt de DT903 weer prima.

• warhamstr
Vannacht een update gehad, waardoor m'n wekker vanmorgen niet afging :P

• GerCor
warhamstr schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:08:
Vannacht een update gehad, waardoor m'n wekker vanmorgen niet afging :P
Dat is de smoes die je vandaag bij je werkgever gaat proberen? _O-

Update waarvan?

• warhamstr
Echt geen idee
Telefoon was iig gereboot. (moest pin invoeren)
Kan ik ergens een update geschiedenis terug zien?

• GerCor
warhamstr schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:17:
Echt geen idee
Telefoon was iig gereboot. (moest pin invoeren)
Kan ik ergens een update geschiedenis terug zien?
In Action Center? In de store?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn 640 heeft ook update gehad. Gezien ik het niet allemaal volg: Ik kan nu weer volgende/vorige swypen in de browser, je richting staat bij maps, en nu ook de datum bij glance. Is dat de AU?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
Sissors schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:32:
Mijn 640 heeft ook update gehad. Gezien ik het niet allemaal volg: Ik kan nu weer volgende/vorige swypen in de browser, je richting staat bij maps, en nu ook de datum bij glance. Is dat de AU?
Yep.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-12 19:39
hardware-lover schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 00:11:
[...]

Even mezelf quoten. Camera update met panorama is nu inderdaad beschikbaar voor Production, is net binnen.
Bij mij, Lumia 550, heeft de camera app een update gehad. Panorama functie is beschikbaar. Ben geen insider.

• warhamstr
Sissors schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:32:
Zo vette update dan idd, kan ik nu ook. 640's hebben de AU gehad blijkbaar. *O* -O-
Ook pano functie in camera nu.

[ Voor 3% gewijzigd door warhamstr op 24-08-2016 08:59 ]

• warhamstr

• Arjantje72
  • Laatst online: 22:53
GerCor schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:01:
Bij mij zijn de meeste problemen wel opgelost. Lege tegels waren verdwenen na een opnieuw zoeken naar updates in de store. Stembegeleiding had ik opgelost door de taal Engels (Verenigde Staten) te installeren. Is me alleen onduidelijk of Cortana opstarten in Maps dan ook nodig is. Daarna de taal weer op Nederlands zetten. En heet worden en snel leeglopen van accu is opgelost door de app Gadgets niet te installeren. Mijn DT903 kon mijn 930 niet eens laden. Maar nu ik Gadgets verwijderd heb laadt de DT903 weer prima.
Goede tip, ik zal die Gadgets app ook eens verwijderen, kijken hoe het dan gaat met de accu.

• hherrie
De camera-update is nu inderdaad ook voor non-insiders beschikbaar.

Op mijn Lumia 535 is de camera-app ook geüpdatet, maar de panoramafunctie is niet beschikbaar. Wel jammer! Ben benieuwd of de functie later alsnog komt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:50:
Ik ook nog steeds geen AU met 640 en KPN abo.

[...]
Vanacht ineens geupdate, hoewel gistermiddag de telefoon nog 'up-to-date' was met .545. Ik zie voorlopig alleen dat de letters groter zijn en notificatiescherm anders is ingericht.
Verder lijkt alles het prima te doen.

• Rhodan
Eigenlijk gewoon niet te geloven.
Wat ik ook probeer, met de .67 en .82 versie, krijg ik mijn DT-903 niet in mijn gadget map van mijn Lumia 950XL..
Via device recovery tool, gereset, alles prima, update naar .67 of .82 met of zonder restore van backup weer gelazer.
Dit keer wel netjes bij BT, maar komt niet in de gadget folder.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sinds W10m wordt mijn Lumia 930 erg heet, vooral aan de onderkant. Dat had ik met WP8.1 alleen met het spelen van de wat zwaardere spelletjes.

Is de toevoeging van Lumia Panorama de recente update van de camera? (Camera versie 2016.404.191.0)

Links en rechts swipen in de browser is gelukkig weer terug. :)

[ Voor 5% gewijzigd door BounceMeister op 24-08-2016 10:49 . Reden: camera versie toegevoegd ]

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
hherrie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:17:
De camera-update is nu inderdaad ook voor non-insiders beschikbaar.

Op mijn Lumia 535 is de camera-app ook geüpdatet, maar de panoramafunctie is niet beschikbaar. Wel jammer! Ben benieuwd of de functie later alsnog komt.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat er per toestel een andere versie van de camera app is. Ben je er wel zeker van dat je de update hebt? Kun je in de store nagaan. Als je de camera app hebt gestart roep je de panorama functie overigens op dmv het kleine icoontje onder het camera icoon rechts in beeld.

• hherrie
janchtw schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:37:
[...]

Ik kan mij haast niet voorstellen dat er per toestel een andere versie van de camera app is. Ben je er wel zeker van dat je de update hebt? Kun je in de store nagaan. Als je de camera app hebt gestart roep je de panorama functie overigens op dmv het kleine icoontje onder het camera icoon rechts in beeld.
Ja, zeker weten! Lees her en der op internet meer meldingen dat de Lumia 535 de panoramafunctie (nog?) niet heeft.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29

Punkrocker

Mostly harmless

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:43:
[...]

Vanacht ineens geupdate, hoewel gistermiddag de telefoon nog 'up-to-date' was met .545. Ik zie voorlopig alleen dat de letters groter zijn en notificatiescherm anders is ingericht.
Verder lijkt alles het prima te doen.
Ook net de AU gehad.
Mis alleen nog de Batterijbesparings app waarin je aan kan geven welke app er wel of niet op de achtergrand mag blijven draaien...

Zal wel ergens anders verstopt zitten nu. 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 24-08-2016 11:32 . Reden: Gevonden... ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

• kruila
  • Laatst online: 21:29
Punkrocker schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Ook net de AU gehad.
Mis alleen nog de Batterijbesparings app waarin je aan kan geven welke app er wel of niet op de achtergrand mag blijven draaien...

Zal wel ergens anders verstopt zitten nu. 8)
alle instellingen - systeem - batterij - batterijverbruik per app - app kiezen - 3 opties vwb batterijverbruik

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:58

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zij die de AU gehad hebben : hebben jullie allemaal de Upgrade Advisor app geinstalleerd? Of krijg je de update automatisch?

Of zaten jullie al allemaal op W10m ?

Ik begrijp nog steeds niet dat MS niet automatisch mensen update van 8.1 naar W10m. Op deze manier heb je amper 5% van de mensen op W10m...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

Verwijderd

IK heb ooit de Upgrade Advisor gebruikt om van W8.1 naar W10m te gaan. De AU kwam automatisch vannacht.
daffie82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:54:
Zij die de AU gehad hebben : hebben jullie allemaal de Upgrade Advisor app geinstalleerd? Of krijg je de update automatisch?

Of zaten jullie al allemaal op W10m ?

Ik begrijp nog steeds niet dat MS niet automatisch mensen update van 8.1 naar W10m. Op deze manier heb je amper 5% van de mensen op W10m...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kruila schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:50:
[...]
alle instellingen - systeem - batterij - batterijverbruik per app - app kiezen - 3 opties vwb batterijverbruik
En er is altijd nog de mogelijkheid van het zoeken binnen de instellingen? Dus typen waar je naar zoekt in de lege regel bovenaan de instellingen, brengt je al vaak naar de plek waar je wil zijn.

Dat gezegd hebbende, ik zag dat Cortana, op mijn volledig Nederlands ingesteld toestel, 5% van het verbruik voor haar rekening nam over de afgelopen 24 uur. Vanaf dit moment heb ik ingesteld dat ze geheel niet op de achtergrond mag draaien (was eerst beheerd door Windows), dus ben ik benieuwd wat er mogelijk anders gaat zijn bij gebruik van mijn toestel. Misschien ga ik vanaf nu wel allerlei meldingen missen of zoiets? Iemand enig idee waarom Cortana op de achtergrond (actief) meedraait op een, nogmaals, volledig Nederlands ingesteld toestel?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/wp_ss_20160824_0001.png

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 90 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M