Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FreshM schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:31:
[...]
Hilarisch! Met "Schiphol Haarlemmermeer" wordt Schiphol prima gevonden in de Kaarten-app.
Alleen de kaart laadt niet. Bug? Ik heb de kaart van Nederland notabene op de SD-kaart staan.

[afbeelding]
Je moet nog even één van die blauwe puntjes selecteren, dan pas is de bestemming gekozen ;)

Edit: overzichtskaart bij beide punten is overigens wel zichtbaar hier.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/wp_ss_20160818_0004.png

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 18-08-2016 21:36 ]

Testing, one, two ...

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 21:29
hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:17:
[...]

Je moet nog even één van die blauwe puntjes selecteren, dan pas is de bestemming gekozen ;)

Edit: overzichtskaart bij beide punten is overigens wel zichtbaar hier.
Thx! Ik heb al mijn offline-kaarten verwijderd van de SD-kaart via instellingen, en heb daarna een reboot gedaan. De Kaarten-app werkt weer perfect na een herinstallatie van de Nederlandse offline-kaart.

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
GerCor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:43:

Ik geef het op ..... geen stembegeleiding voor mij........ :(
Op mijn 930 ook niet.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:21
Heeft iemand hier ervaring met synchroniseren van Edge? Ik gooi zonet even wat via m'n desktop in de leeslijst en dat zou dan moeten verschijnen in de leeslijst op m'n mobiel, maar helaas. Instellingen staan op synchroniseren.

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:47
kanarchie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Hier nog steeds geen update op mijn 640 (proximus)... Al 2 dagen aan het checken...
dagje verder en weer nix :(

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:12

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hier ook niet. L830. Proximus netwerk (dommel)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• dafz0r
daffie82 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:55:
[...]

Hier ook niet. L830. Proximus netwerk (dommel)
heb jij die vorige update ook nog maar recent gekregen?
Wij hebben hier in de familie 7 windows phones (1%'ers!)
3x proximus (2x950 1x830 -> no update
2x telenet (930 & 650) -> update
1x base (930) -> updated (zegt hij, maar zelf niet gezien)

Dus volgens mij is het echt wel fokking proximus die het tegen aan het houden is. Ik dacht dat dit niet meer het geval ging zijn?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

dafz0r schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:11:
[...]

Dus volgens mij is het echt wel fokking proximus die het tegen aan het houden is. Ik dacht dat dit niet meer het geval ging zijn?
Welke vorige update?

Ik heb al in eeuwen geen update meer gekregen.

Ik heb trouwens niet die Upgrade Advisor app op mijn telefoon staan. Weet niet of dat nodig is?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• dafz0r
daffie82 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

Welke vorige update?

Ik heb al in eeuwen geen update meer gekregen.

Ik heb trouwens niet die Upgrade Advisor app op mijn telefoon staan. Weet niet of dat nodig is?
.545
Die is bij mij (nieuwe telefoon van 2 weken oud) pas zaterdag doorgekomen
Bij mijn vrouw ook
Bij de 830 zat hij er al op

upgrade advisor maakt geen bal uit

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Is dat Core Build ID bij extra's en info ?

Daar heb ik : 6230.54 (02177.00000.15184.36000)

• dafz0r
nee bij settings > system > info de Operating System build

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

8.10.15148.160 heb ik daar staan.

• GerCor
  • Laatst online: 20-11 12:08
Upgrade Adivsor app is nodig als je van WP8.1 naar W10M wilt. Kom je op de .107 uit.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerCor schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:24:
Upgrade Adivsor app is nodig als je van WP8.1 naar W10M wilt. Kom je op de .107 uit.
Mja, als ik jou zo volg, doe ik dat beter niet... Of wel?

• GerCor
daffie82 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:25:
[...]

Mja, als ik jou zo volg, doe ik dat beter niet... Of wel?
Als je eenmaal op W10M zit krijg je de updates gewoon aangeboden, of je nou wil of niet.
Ik ben gisteren en vandaag opgeteld 3 keer teruggegaan naar WP8.1.

(Ik ben nu weer bezig de .67 te installeren)

Als je WP8.1 hebt en je wilt naar W10M dan installeer je de Upgrade-assistent (zo heet de app in het Nederlands blijkbaar). Die start je op en stelt vervolgens vast of je naar W10M kunt. Als je kunt updaten naar W10M, dan krijg je de .107. En heb je die, dan komt de .67 er achteraan. Als je niet handmatig zoekt naar de .67 dan komt de .67 er op een gegeven ogenblik vanzelf te staan omdat je telefoon regelmatig naar updates zoekt.

Maar ik word er inderdaad niet vrolijk van. Juist één van de belangrijkste apps, Kaarten, doet niet wat het moet doen. En ik heb het idee dat ik mijn draadloze lader, de DT903, wel weg kan gooien. Die trekt de .67 niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• kanarchie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:40
dafz0r schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:11:
[...]

Mijn vrouw: Lumia 650 - Base - Anniversary Update
Dochter: Lumia 535 - Orange (Mobistar) - Anniversary Update
Ikzelf: Lumia 640 - Proximus - niets te vinden.... 8)7

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Leve proximus...

• dafz0r
kan iemand die vraag een tweeten? Op twitter zijn ze nogal reactief?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Even simkaart wisselen? Of werkt dat zo niet? xD

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• GerCor
warhamstr schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:34:
Even simkaart wisselen? Of werkt dat zo niet? xD
Vast niet.

Verwijderd

Ik dacht gister ook de AU te krijgen, want moest telefoon herstarten voor nieuwe upgrade. Blijkt echter de .545 te zijn. Wanneer kan ik de AU verwachten? Ik heb een 640 4G, met KPN abo.

• GerCor
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, Godgloeiede Godver. (sorry voor mijn Frans).

Ik heb spraakbegeleiding in Kaarten.

Wat heb ik gedaan?

Ik dacht, laat ik eens dat Cortana installeren. Ik had al gekeken welke regio en blabal moest instellen. Ik las, alles Engels en dan tussen haakjes (ENG-NL) selecteren. Nou, staat mooi niet in de lijst.

Dus, alles op de US en wat Engeland ertussen. Cortana geïnstalleerd, Maps gestart maar Maps geeft aan: Je moet een andere taal installeren voor betere spraak. Gedaan, tandwielen in beeld en 100% klaar.

Maps gestart en Cortana komt in beeld en begint te vertellen (Weer Schiphol gekozen 8) )

Maar ik wil helemaal geen Cortana dus dacht: aha, met Cortana dus maar wat blijkt.
Na alles weer terug gezet te hebben op Nederlands, Kaarten gestart en YES, stembegeleiding.

Toch nog eer van 2 dagen en 3 keer WDRT gebruikt te hebben.

HIER EEN HAPPY CAMPER ..... _/-\o_ _/-\o_ :)F :)F *O* *O* d:)b

Bij talen in instelling heb ik nu dus staan:

Nederlands (bovenaan)
English (United Kingdom)

Regio Nederland

Toetsenbord Engels (Verenigde Staten)
Nederland (Nederland)

EDIT: Het gaat de goede kant op. Blauwe Bluetoothlampje van mijn SMA omvormer doet het ook weer, nu Gadgets nog aan de praat krijgen maar dat is wel het minst belangrijke van de hele AU.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 19-08-2016 14:07 ]

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Heeft iemand een idee hoe het kan dat de locatiegegevens van de lumia 950 niet bij mijn foto's staan.
We hebben nog wat andere lumia's die dat keurig wel doen.

Ik heb de instellingen gecontroleerd (privacy-->locatie) en daar staat keurig mijn camera bij (en de staat aan).
Ik heb voor de zekerheid nog even een andere camera app geinstalleerd en ook daar komt geen locatie te staan bij de foto's. GPS doet het wel, want gebruik deze ook als navigatie. Ook voor de zekerheid nog even een aparte GPS app geinstalleerd. GPS coördinaten komen keurig te voorschijn.
Lumia 950 versie 1511 besturingssysteembuilt 10.0.10586.545
revisienummer firmware 01078.00053.16236.35026
revisienummer hardware 2.1.1.2

• Propane
  • Niet online
Ik wil niet al te vervelend doen, maar jij hebt ook wel een stapel non-standaard issues zeg :P.

ENG-NL zie je volgens mij niet op een L930, maar op mijn L650 krijg je dat als je als taal iets als English (United States) kiest en vervolgens je regio op Nederland zet tijdens de eerste setup na een hard reset. Maar nogmaals, volgens mij is dat niet het geval met een L930.

Doorgaans zou die draadloze lader ook prima je L930 vol moeten krijgen. Als die van jou nog steeds heel hard leegloopt onder 393.67 terwijl je geweldige batterijduur had onder 586.107 heb je precies de tegenover gestelde ervaring van 90% van de batterij klachten met oudere flagships en W10M.

Mijn 930 draait onder 393.67 eindelijk weer eens met een batterijduur die in de buurt komt van W8.1. Daar waar hij onder builds als .107 krap aan een dag meeging is het met .67 bijna terug op de oude twee dagen. Nog steeds wat minder, maar in de buurt.

• GerCor
Propane schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:26:
[...]

Ik wil niet al te vervelend doen, maar jij hebt ook wel een stapel non-standaard issues zeg :P.

ENG-NL zie je volgens mij niet op een L930, maar op mijn L650 krijg je dat als je als taal iets als English (United States) kiest en vervolgens je regio op Nederland zet tijdens de eerste setup na een hard reset. Maar nogmaals, volgens mij is dat niet het geval met een L930.

Doorgaans zou die draadloze lader ook prima je L930 vol moeten krijgen. Als die van jou nog steeds heel hard leegloopt onder 393.67 terwijl je geweldige batterijduur had onder 586.107 heb je precies de tegenover gestelde ervaring van 90% van de batterij klachten met oudere flagships en W10M.

Mijn 930 draait onder 393.67 eindelijk weer eens met een batterijduur die in de buurt komt van W8.1. Daar waar hij onder builds als .107 krap aan een dag meeging is het met .67 bijna terug op de oude twee dagen. Nog steeds wat minder, maar in de buurt.
Dank je voor de uitleg over regio e.d. m.b.t. de 930. Mijn telefoon ligt nu aan de lader. Ik heb dat ding natuurlijk de afgelopen dagen flink aan het werk gezet. Nu is in huize GerCor de rust wedergekeerd en vanavond een heerlijke BBQ.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:32:
[...]
[knip] Nu is in huize GerCor de rust wedergekeerd en vanavond een heerlijke BBQ.
Wauw, alleen al een BBQ organiseren omdat bij Kaarten de NL spraak aanwezig is op je toestel? Je kunt het ook overdrijven GerCor :+

Testing, one, two ...

• GerCor
hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

Wauw, alleen al een BBQ organiseren omdat bij Kaarten de NL spraak aanwezig is op je toestel? Je kunt het ook overdrijven GerCor :+
Nee joh, niet bij ons. Bij familie, ze nodigen ons net uit via WA .... beter, wij lekker eten zij de rotzooi om op te ruimen. })

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 19-08-2016 14:39 ]

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:33:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, Godgloeiede Godver. (sorry voor mijn Frans).

Ik heb spraakbegeleiding in Kaarten.

Wat heb ik gedaan?

Ik dacht, laat ik eens dat Cortana installeren. Ik had al gekeken welke regio en blabal moest instellen. Ik las, alles Engels en dan tussen haakjes (ENG-NL) selecteren. Nou, staat mooi niet in de lijst.

Dus, alles op de US en wat Engeland ertussen. Cortana geïnstalleerd, Maps gestart maar Maps geeft aan: Je moet een andere taal installeren voor betere spraak. Gedaan, tandwielen in beeld en 100% klaar.

Maps gestart en Cortana komt in beeld en begint te vertellen (Weer Schiphol gekozen 8) )

Maar ik wil helemaal geen Cortana dus dacht: aha, met Cortana dus maar wat blijkt.
Na alles weer terug gezet te hebben op Nederlands, Kaarten gestart en YES, stembegeleiding.

Toch nog eer van 2 dagen en 3 keer WDRT gebruikt te hebben.

HIER EEN HAPPY CAMPER ..... _/-\o_ _/-\o_ :)F :)F *O* *O* d:)b
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit allemaal erg handig en gebruikersvriendelijk op mij overkomt.
Onbegrijpelijk dat slechts 0,6 procent van de smartphonegebruikers voor dit handige OS kiest.
Telefoon tien keer opstarten en straks weer 'rate this app' in beeld want dat wil de zakelijke gebruiker graag.
Geen beter vermaak dan leedvermaak zullen we maar denken en in dit kader volg ik dit topic nog met belangstelling.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:16:
[...]
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit allemaal erg handig en gebruikersvriendelijk op mij overkomt.
Onbegrijpelijk dat slechts 0,6 procent van de smartphonegebruikers voor dit handige OS kiest.[...]
Ik heb nooit last met vage dingen in tegenstelling tot Android. Enige OS dat gelijk is in gebruiksvriendelijkheid is iOS en daar vind ik de hardware onder de maat (te kleine schermen).

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[sar]
Onbegrijpelijk dat slechts 0,6 procent van de smartphonegebruikers voor dit handige OS kiest.
[trol]
... voor de verkopen in 2016 is dat inderdaad zo volgens de cijfers die zijn vrijgegeven. Het werkelijke % actieve gebruikers is daaruit niet af te leiden. Dat het in geen enkele verhouding staat tot (vooral) Android en iOS is zonder twijfel, maar zelfs Apple zal zich achter de oren krabben en zal aan de bak moeten willen ze op langere termijn niet volledig overlopen willen worden door Android, en dat er op een gegeven moment alleen nog maar gezegd wordt "beschikbaar als Android app". Maar iPhone eigenaren zijn die hard fan, dus zo'n vaart zal het niet lopen.

Een voormalig Windows mobiele gebruiker sprak eens de woorden; "een Windowsphone mobile komt er sowieso de eerste 10 jaar niet meer in", maar helemaal loslaten kan deze het blijkbaar niet? :+

Edit: en reageren doe ik dan ook niet meer op desbetreffende gebruiker in dit of ander Windows mobiele topic, aangezien dit totaal zinloos en volledig overbodig blijkt te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 19-08-2016 17:48 . Reden: don't feed .... ]

Testing, one, two ...

• GerCor
[...]

Geen beter vermaak dan leedvermaak zullen we maar denken en in dit kader volg ik dit topic nog met belangstelling.
Mijn dochter zou zeggen: koop een lolly en ga het vieren. :O

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:49:
[...]

Een voormalig Windows mobiele gebruiker sprak eens de woorden; "een Windowsphone mobile komt er sowieso de eerste 10 jaar niet meer in", maar helemaal loslaten kan deze het blijkbaar niet? :+
Heb je gelijk in. Het is voor mij onbegrijpelijk dat anderen geen problemen hebben met Windows op de smartphone. Voorbeeldje; ik had regelmatig problemen om eenvoudige officedocumenten te openen terwijl anderen hier stellen dat zij die problemen niet hebben. Dit is toch onmogelijk? Het kan toch niet zo zijn dat ik als enige die problemen heb/had?
Een reden om een windowsphone te kopen was Here Maps. Dit werkte op zich goed maar de kaarten waren verouderd. Later werd dit Maps en waren de kaarten nog steeds verouderd. Alleen de kaarten die je offline kon gebruiken trouwens, eenmaal online waren de kaarten wel up to date. Ben ik dan de enige die het ergerlijk vindt dat de kaarten ver achter lopen op de actuele situatie? Wat zouden redenen zijn dat, zeg 97% van de smartphonegebruikers niet voor een Windowsphone kiest?

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:52:
[...]

Heb je gelijk in. Het is voor mij onbegrijpelijk ...en knippen maar ...
Koekoek, dat weten we allemaal wel. Dat had je in april al geschreven. Jij gebruikt nog liever een stratenboek. Blabla.

[ Voor 55% gewijzigd door GerCor op 19-08-2016 17:25 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nu heb ik toch weer problemen met tethering naar mijn tomtom. Het is nu zelfs zo erg dat ik ze via bluetooth niet eens meer met elkaar gepaired krijg. Mijn gejuich na de AU blijkt dan ook te vroeg te zijn geweest.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:30:
Nu heb ik toch weer problemen met tethering naar mijn tomtom. Het is nu zelfs zo erg dat ik ze via bluetooth niet eens meer met elkaar gepaired krijg. Mijn gejuich na de AU blijkt dan ook te vroeg te zijn geweest.
Ik had dit toevallig net ook, maar na het opnieuw koppelen (dus dat het wachtwoord opnieuw ingevuld moet worden) werkte tethering weer.

Edit:
Heb wel veel problemen met Edge, helaas. Sites die niet laden, toetsenbord die niet tevoorschijn komt. Daarnaast zowel in browser als MyTube problemen met video's. Ik heb na de update al een hard reset uitgevoerd. Wat kan ik nu nog doen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 18:04 ]

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:13:
[...]

Koekoek, dat weten we allemaal wel. Dat had je in april al geschreven. Jij gebruikt nog liever een stratenboek. Blabla.
Je had mijn vraag ook op een andere manier kunnen ontwijken, namelijk door niet te reageren. Je kunt me natuurlijk best bespottelijk maken met dat stratenboek.
Het is en blijft een tegenvaller dat in W10M
met verouderde kaarten word gewerkt.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:59:
[...]

Ik had dit toevallig net ook, maar na het opnieuw koppelen (dus dat het wachtwoord opnieuw ingevuld moet worden) werkte tethering weer.
Het pairen is weer gelukt, en bij handmatig inschakelen werkt het tetheren ook. Als de tomtom een connectie heeft en ik zou op de Lumia de bluetooth uitschakelen, crasht de Lumia waarna deze reboot. (reproduceerbaar)

Soms wordt het tetheren automatisch ingeschakeld, meestal niet. En nu is het nog afwachten of het tetheren in het buitenland wel weer werkt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 08:39
Omdat mijn Nokia Lumia 830 aan vervanging toe is vanwege waterschade sinds een ritje op de racefiets en overvallen door een regenbui twijfel ik toch best wel... Bij gebruik van de telefoon is de accu binnen 2 uur leeg en wordt erg warm, omdat scherm niet meer in slaapmodus gaat. Laden kan alleen met telefoonscherm naar beneden, anders is verbruik groter dan wat er geladen wordt.

In principe wil ik niet overstappen naar een ander OS, want nu na bijna 4 jaar WP wil ik eigenlijk niet naar Android of iOS overstappen... Eerst een HTC 8X met WP8, toen mijn Lumia 830 met WP8.1 en inmiddels WP10.

Omdat de prijs van een Lumia 950 best gunstig is (zeker t.o.v. een Sony Xperia X), lijkt me dat nog steeds een erg mooi toestel vanwege de camera en de totale specs. Fijne camera is toch wel een pre. Apps die het meeste gebruikt zijn WA, FB en Instagram en Maps/navi... De overige apps voor bankieren en/of andere apps voldoen voor mij prima. Enige gemis is een originele Strava app. Verder mis ik eigenlijk niets. Apps die ik nooit heb gehad mis ik ook niet, dus voor mij geen Pokemons of Snapchat...

Zelf heb ik het idee dat ik met de Lumia 950 zeker nog wel 2 jaartjes vooruit kan, maar aan de andere kant twijfel ik ook op overstappen op een Sony Xperia X... (welke meer geld kost, en ik waarschijnlijk niet eens meer plezier aan beleef). Met uitzondering dat de Sony iets beter tegen water kan...

In principe wil ik niet weg bij WP, maar aan de andere kant twijfel ik toch ook een beetje over te toekomst van WP en hoe of de apps in WP zullen blijven functioneren... Momenteel vind ik het aanbod van apps gewoon ok, en voor mij prima genoeg...

Overigens lijkt mijn 830 veel stabieler te zijn geworden na de update van vorige week. Ook in alle apps. Geen idee welke update ik binnen heb gekregen, maar ben wel blij zoals WP10 nu werkt...

[ Voor 5% gewijzigd door Suntoro op 19-08-2016 18:56 ]

• KrazyJay
  • Laatst online: 10:34

KrazyJay

Ik vermoed dat een 950 langer updates gaat zien dan een Xperia X. En ik zie wel een voordeel in UWP apps, ik heb een beetje het gevoel dat het grote aandeel van de x86-versie van Windows 10 de kar gaat trekken voor de store en zo de mobiele tak gaat voorzien van leuke uwp-apps. Maar dat is vooral een gevoel. Facebook heeft eindelijk zelf een app uitgebracht, en Whatsapp is recentelijk ook erg mooi geworden. Dat laatste was vorig jaar december nog anders.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Suntoro schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:51:
In principe wil ik niet overstappen naar een ander OS, want nu na bijna 4 jaar WP wil ik eigenlijk niet naar Android of iOS overstappen... Eerst een HTC 8X met WP8, toen mijn Lumia 830 met WP8.1 en inmiddels WP10.
Had precies hetzelfde, ik zag niet echt een noodzaak om over te stappen naar Android voor mijn gebruik.
Omdat de prijs van een Lumia 950 best gunstig is (zeker t.o.v. een Sony Xperia X), lijkt me dat nog steeds een erg mooi toestel vanwege de camera en de totale specs. Fijne camera is toch wel een pre. Apps die het meeste gebruikt zijn WA, FB en Instagram en Maps/navi... De overige apps voor bankieren en/of andere apps voldoen voor mij prima. Enige gemis is een originele Strava app. Verder mis ik eigenlijk niets. Apps die ik nooit heb gehad mis ik ook niet, dus voor mij geen Pokemons of Snapchat...
Heb ook pas een L950XL gekocht omdat de prijs gunstig was inmiddels. Voor dat geld kan je eigenlijk niet heel mis zeker gezien de L950 een prima camera heeft, micro-SD kaart support en regelmatig OS updates.

Zelf mis ik ook Strava. Een van mijn enigste Android apps die ik minstens wel 4x per week gebruikte.
Zelf heb ik het idee dat ik met de Lumia 950 zeker nog wel 2 jaartjes vooruit kan, maar aan de andere kant twijfel ik ook op overstappen op een Sony Xperia X... (welke meer geld kost, en ik waarschijnlijk niet eens meer plezier aan beleef). Met uitzondering dat de Sony iets beter tegen water kan...
Qua performance en algemene features kan de L950 zeker nog wel 2 jaar mee. Overigens schijnt de Xperia X niet zo'n bijster goed toestel te zijn volgens wat reviews die ik gelezen heb. Wat rare hardware keuzes, rare NFC plaatsing en nog wat dingen. Zou wat dat betreft eerder een Galaxy S7 of een OnePlus 3 aanraden.
In principe wil ik niet weg bij WP, maar aan de andere kant twijfel ik toch ook een beetje over te toekomst van WP en hoe of de apps in WP zullen blijven functioneren... Momenteel vind ik het aanbod van apps gewoon ok, en voor mij prima genoeg...
Zat met hetzelfde dilemma. Heb zelf gekozen om te blijven want het OS ligt mij gewoon het beste. iOS vind ik niks en Android gaat wel, maar is het net niet voor mij.
Overigens lijkt mijn 830 veel stabieler te zijn geworden na de update van vorige week. Ook in alle apps. Geen idee welke update ik binnen heb gekregen, maar ben wel blij zoals WP10 nu werkt...
Zal wel de Anniversary Update zijn die pas uitgekomen is.
KrazyJay schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:06:
Ik vermoed dat een 950 langer updates gaat zien dan een Xperia X. En ik zie wel een voordeel in UWP apps, ik heb een beetje het gevoel dat het grote aandeel van de x86-versie van Windows 10 de kar gaat trekken voor de store en zo de mobiele tak gaat voorzien van leuke uwp-apps. Maar dat is vooral een gevoel. Facebook heeft eindelijk zelf een app uitgebracht, en Whatsapp is recentelijk ook erg mooi geworden. Dat laatste was vorig jaar december nog anders.
Ik hoop dat als alle 'bridges' (Centennial, iOS etc.) genoeg features hebben en 'klaar' zijn dat de boel goed op gang komt qua apps. Maar dat wordt nog steeds een wait-n-see dingetje; tot nu toe lijken apps nog wel aardig regelmatig uit te komen. Bedoel we hebben pas zelfs weer een Amazon app terug gekregen nadat de oude gepulled was :P.

[ Voor 18% gewijzigd door blmp op 19-08-2016 19:29 ]

Patient gamer

• Suntoro
Ok thanks!. Ben al overtuigd... :) .

WA, Facebook en Instagram zijn in ieder geval flink verbeterd t.o.v. 3 jaar geleden in WP. Bij de aanschaf van mijn HTC 8X was er nog niet eens een WA app... :? . Dat was toen even behelpen, omdat ik WA daarvoor wel in Android had (zelfs daarvoor al op mijn Nokia E71 in Symbian... :P )

Ik denk dat er dan toch een Lumia 950 komt... Dan houd ik flink wat geld in mijn zak en qua gebruiksbeleving zal ik niets missen wat ik zou kunnen missen. Ook maar eens een waterdicht hoesje er bij aan schaffen denk ik...

Op zich kan ik wel zonder Strava, aangezien ik een Garmin Edge heb... En met de Striver app kan je ook kudo's en commentaar geven geven en anderen volgen. Om die app als Strava te kunnen gebruiken om ritjes of andere activiteiten te loggen moet je wel betalen (wat ik niet doe), maar op zich werkt de gratis versie evengoed ok en is overzichtelijk...

• KrazyJay

KrazyJay

Hey cool, die Amazon app miste ik nog. Thanks :)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KrazyJay schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:43:
Hey cool, die Amazon app miste ik nog. Thanks :)
Ha, ik ook. Wel 8 mailtjes in 4 talen ontvangen dat ze ermee gingen stoppen, maar even verwijzen naar de nieuwe W10 versie in die mailtjes, dat was net wat teveel gevraagd misschien? Hoe dan ook, fijn dat deze er weer is, maak er toch regelmatig gebruik van.

Testing, one, two ...

• KrazyJay

KrazyJay

Ergens is het toch logisch. Alleen Windows Phone/Mobile bedienen levert te weinig op, maar alles met Windows 10 bedienen met 1 app zal natuurlijk veel interessanter zijn.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 00:59
FreshM schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:40:
[...]

Dat had ik ook op mijn 640. Een nachtje wachten en ze zijn weer terug.
Helaas hier geen foto's. Zal er wel op neer komen dat ik het handmatig aan moet passen.

• GerCor
EDIT: Iets te voorbarig.....

Toch een serieus probleem met de .67. Ik had mijn 930 bijna volgeladen toen ik naar de BBQ ging. Kom ik 7 uurtjes later terug en telefoon nauwelijks gebruikt, nog 54% over. Thuis de telefoon nog even gebruikt en binnen 2 uurtjes naar 14%. Toen de 930 op de DT903 gelegd om tijdens de nacht te laden Ik heb Gadgets nog steeds niet voor elkaar, en vanmorgen telefoon helemaal leeg.

En aangezien de .67 een update is die automatisch wordt geïnstalleerd ben ik de pineut.

Straks maar weer een hard reset. De 8ste keer denk ik.

Er komen bij Microsoft, op een ander forum, toch veel klachten binnen over de AU. Nee, dit is niet de beste update die ze uitgebracht hebben. Gaat weer marktaandeel kosten, vrees ik.

[ Voor 201% gewijzigd door GerCor op 20-08-2016 10:46 ]

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:07:

Je ziet idd dat de Windowsphone gericht is op de zakelijke markt. Geen Pokémon maar resetten. Keer op keer, telkens weer. Dit, in combinatie met batterydrain, is de wens van elke zakenman.

Gercor, even serieus, is er dan geen spoortje twijfel bij je over een mogelijkheid dat de Windows phones onderdoen voor een iPhone of Android. Ondanks dat die niet perfect zijn.

Dit topic is niet bedoeld om personen te overtuigen dat een mobiel OS wel of niet deugt. Je commentaar voegt niets toe aan de discussie over de ervaringen met W10M en lokt enkel een flame war uit. GerCor hapt heel terecht niet. Dit soort reacties willen we dus niet meer zien

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 20-08-2016 22:16 ]

• kruila
  • Laatst online: 13:19

Toch een serieus probleem met de .67. Ik had mijn 930 bijna volgeladen toen ik naar de BBQ ging. Kom ik 7 uurtjes later terug en telefoon nauwelijks gebruikt, nog 54% over. Thuis de telefoon nog even gebruikt en binnen 2 uurtjes naar 14%. Toen de 930 op de DT903 gelegd om tijdens de nacht te laden Ik heb Gadgets nog steeds niet voor elkaar, en vanmorgen telefoon helemaal leeg.

En aangezien de .67 een update is die automatisch wordt geïnstalleerd ben ik de pineut.

Er komen bij Microsoft, op een ander forum, toch veel klachten binnen over de AU. Nee, dit is niet de beste update die ze uitgebracht hebben. Gaat weer marktaandeel kosten, vrees ik.
Ik heb ook een Lumia 930
Heb ook build .67
Gebruik ook de DT903

En nog steeds geen problemen met de AU. Zou kunnen dat jouw problemen NIET aan de update liggen, toch?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Verwijderd

Doe eens niet

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 20-08-2016 22:17 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je accu is nog wel helemaal fris GerCor, die is nog in goede conditie?

Testing, one, two ...

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:26:
[...]

Je had mijn vraag ook op een andere manier kunnen ontwijken, namelijk door niet te reageren. Je kunt me natuurlijk best bespottelijk maken met dat stratenboek.
Het is en blijft een tegenvaller dat in W10M
met verouderde kaarten word gewerkt.
Wat maakt het allemaal uit? Alles heeft zijn voors en tegens. Ik hoor van een collega die Android draait dat hij navigeren via Google Maps ruk vind en het niet standaard is om maps offline beschikbaar te hebben, moet je weer trucs voor uithalen. Tsja, zo is er overal wel iets op aan te merken. Het gaat er om of het JOU persoonlijk genoeg stoort om over te gaan naar een ander OS.

Ik draai nu een week naast mijn L950XL een Blackberry Priv met marshmallow, gewoon omdat ik een BB fan ben en eens wat anders wou proberen. Ik vind de inter-app integratie van Android geweldig, maar het OS vind ik nog steeds ruk. het is rommelig, elke app gebruikt andere kleuren of lettertypen.. ik hou van eenheid en strakheid en dat spreek mij aan in Windows Mo. Dus tsja, het is gewoon allemaal persoonlijk.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
hardware-lover schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Dacht ik ook al aan...ik hoor GerCor de laatste weken volgens mij alleen maar over snel leeglopende accu...denk dat de accu gewoon brak is.

Ik heb AU update op mijn 950XL draaien en de accu gaat werkelijk een stuk langer mee dan voorheen.

• GerCor
[...]

Probleem is: de app Gadgets. Ik ben nu voor de 4e keer bezig met WDRT. WP8.1 is nu geïnstalleerd. Ik laat alle apps updaten. Daarna installeer ik Upgrade-assistent. Die geeft straks aan dat mijn toestel geschikt is voor W10M. Ik installeer dan W10M, dat wordt de .107. Op dat moment is het de vraag of de app Gadgets geïnstalleerd wordt. Ik laat weer alle apps updaten en hoogstwaarschijnlijk doet Gadgets het gewoon. Kan ik mijn DT903 ook vinden in de app.

Daarna, als alles in rust is, controleren op updates. De 930 vindt dan de AU en gaat installeren.

En dan gaat het mis. Stem in Kaarten ontbreekt, de App Gadgets is volgens AU geïnstalleerd maar staat niet in mijn applijst. Wel kan ik de app openen wanneer ik naar mijn bibliotheek ga want de bieb geeft aan dat de app is geïnstalleerd. Open ik de app dan vindt Gadgets helemaal niks. Ook zijn enkele apps blanco

Ik weet al hoe ik de stem in Kaarten terugkrijg.

Dus, wat doe ik fout dan? :? |:(

Voordat de AU uitgebracht werd had ik wel problemen met een snel leeglopende batterij maar verder werkte alles perfect. Stem werkte, Gadgets werkte.

Ik denk dat jullie jullie telefoon op Engels hebben staan, met Cortana.

En .... vanmorgen al even gekeken bij T-Mobile. 4 september verlengen en ze hebben alleen de 950 en 650. Wordt dan de 950 .....

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 20-08-2016 13:23 ]

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Op mijn L930 gaat de accu ook langer mee sinds de anniversary update :). Gadgets app werkt ook i.c.m. de Anker Soundcore.

[ Voor 25% gewijzigd door Wietsee. op 20-08-2016 13:30 ]

Web Enrichment

Verwijderd

Zie mijn opmerking hierboven

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 20-08-2016 22:17 ]

• blmp
  • Niet online
Wietsee. schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:27:
Op mijn L930 gaat de accu ook langer mee sinds de anniversary update :). Gadgets app werkt ook i.c.m. de Anker Soundcore.
Zelfde hier. Geen problemen met de AU op mijn L930. Gadgets werkt, accu gaat minstens een dag mee ...
andrik1 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

Dacht ik ook al aan...ik hoor GerCor de laatste weken volgens mij alleen maar over snel leeglopende accu...denk dat de accu gewoon brak is.

Ik heb AU update op mijn 950XL draaien en de accu gaat werkelijk een stuk langer mee dan voorheen.
Zou bijna zeggen dat GerGor's toestel (hardwarematig) gewoon kuren heeft :P. Hier ook eigenlijk alleen maar positieve verhalen zowel op mijn L950XL als mijn L930.

[ Voor 57% gewijzigd door blmp op 20-08-2016 13:39 ]

Patient gamer

• GerCor
Wietsee. schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:27:
Ik ga zo de Gadgets app even proberen met de DT903 wanneer de .107 er op staat. Verwacht daar ook geen problemen.

EDIT: .107 staat er op. Gadgets werkt prima, stem in Kaarten helemaal goed.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 20-08-2016 14:51 ]

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:39:
[...]

Ik ga zo de Gadgets app even proberen met de DT903 wanneer de .107 er op staat. Verwacht daar ook geen problemen.
Laat nog eens weten hoe het is gegaan.

• Wietsee.
  • Nu online
Wel ervaar ik het volgende probleem, namelijk dat het aantal sterren bij een beoordeling van een app niet zichtbaar is. Nu weet ik als ontwikkelaar dat de bovenste rij 5 sterren is, aflopend naar beneden, maar voor veel consumenten is dit onduidelijk en ook nadelig voor app ontwikkelaars die niet het juiste sterren aantal ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R9p5Fm9.png

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 20-08-2016 18:04 ]

Web Enrichment

• GerCor
blmp schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:36:
[...]

Zelfde hier. Geen problemen met de AU op mijn L930. Gadgets werkt, accu gaat minstens een dag mee ...

[...]

Zou bijna zeggen dat GerGor's toestel (hardwarematig) gewoon kuren heeft :P. Hier ook eigenlijk alleen maar positieve verhalen zowel op mijn L950XL als mijn L930.
Zou ook kunnen natuurlijk, hardwarematige problemen. Wel vreemd dat de .107 daar dan geen probleem mee heeft afgezien van het snel leeglopen van de accu.

Ik zie ook de relatie tussen een brakke accu en geen Gadgets app en geen stem in Kaarten niet.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 20-08-2016 13:46 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:57:
[...]
[knip]

Voordat de AU uitgebracht werd had ik wel problemen met een snel leeglopende batterij maar verder werkte alles perfect. Stem werkte, Gadgets werkte.

[knip]
Je doet de standaard dingen die ieder ander ook zou doen, dus je doet zelf niet fout verwacht ik. Ik doelde bewust op de accu omdat ik nu uit ervaring weet wat voor rare zaken je mee kunt maken. Toen in mijn toestel de accu al stervende was (naar later bleek), had ik zelfs één keer, na opnieuw een schone installatie, helemaal geen startscherm, enkel een app lijst. Nu kon ik dat startscherm wel tevoorschijn halen door apps op het startscherm te pinnen, maar wat daar standaard al hoort te staan stond er gewoonweg niet. Ik weet nu inmiddels dat er hele rare dingen kunnen gebeuren bij gebruik van een onfrisse accu. Voorheen nauwelijks problemen, en dan begint het feest. Ik heb in een paar dagen tijd, net als jij, keer op keer steeds maar een nieuwe installatie uitgevoerd, met allerlei variaties, maar niets mocht baten.

Het kondigde zich al eerder aan natuurlijk door wat eerder leeg te raken dan anders, maar je denkt dat het komt omdat je al zolang draait met dezelfde configuratie, en er steeds maar build- en firmware-updates overheen zijn gegaan. Dus je verwacht dat het normaal is. Was het dus duidelijk niet. Ik wilde eerst AU afwachten, maar toen deze steeds maar niet beschikbaar kwam, en mijn problemen met de dag erger werden, kon ik een harde reset niet meer uitstellen. Maar wat ik ook probeerde, geen enkele keer kreeg ik mijn toestel in de betrouwbare staat terug. Vrijwel alles was uitgeschakeld op het laatst, maar nog steeds gebeurden er onvoorspelbare dingen (spontaan zwart scherm, spontaan herstarten, apps crashes, enz. enz.), en mijn accu percentage begon rare waarden te vertonen (gelukkig). Bleef uren op 100% staan, ook bij flink gebruik, vloog ineens flink naar beneden, daarna spontaan aan de herstart en na ingeven van sim-pincode, weer aan de reboot, en dat bleef zich maar herhalen. Iedere dag werd het nu slechter en slechter. Nieuwe originele accu voor mijn toestel koste mij zo'n €25,- en was gelukkig snel in huis.
Na binnenkomst beiden maar eens met elkaar vergeleken. De oude had een bierbuik zag ik nu, de nieuwe was volledig vlak, zoals het hoort te zijn.

NUL problemen meer gehad, ik ken mijn hele toestel niet meer terug. En de huidige accuduur? Volgens mij is mijn oude accu nooit helemaal fris geweest, zo'n verschrikkelijk groot verschil, werkelijk niet te geloven. Mijn toestel was trouwens amper 6 maanden oud, dus je verwacht het niet zo snel.

Ik draai volledig Nederlands maar heb geen 930 zoals jij.

Testing, one, two ...

• GerCor
hardware-lover schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:52:
[...]

Je doet de standaard dingen die ieder ander ook zou doen, dus je doet zelf niet fout verwacht ik.

prima uitleg

Ik draai trouwens volledig Nederlands maar heb geen 930 zoals jij.
Beetje lastig om een batterij te vervangen in een 930. :9

Maar ik richt me inmiddels al helemaal op de aanstaande 950. Ik ben met de laatste poging bezig, daarna geef ik het definitief op.

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34

Ik heb ook .67 en vanochtend mijn 930 om 8:30 van de lader gehaald met 100%. Nu om 14:00 nog 93% over. _/-\o_ Toegegeven, alleen wat lichte dingetjes mee gedaan maar dat gold ook voor jou. Ik denk toch dat er bij jou in de achtergrond een stroomvreter draait. Of je batterij is gewoon brak.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:57:
[...]
Beetje lastig om een batterij te vervangen in een 930. :9

Maar ik richt me inmiddels al helemaal op de aanstaande 950. Ik ben met de laatste poging bezig, daarna geef ik het definitief op.
Dat had ik inderdaad zo begrepen, maar wel te doen. Misschien alleen eens bekijken uit nieuwsgierigheid op een later moment?

Misschien kun je de app AIDA64 eens binnenhalen? Deze kan, naast heel veel andere info, ook wat meer zaken van je accu laten zien waar je mogelijk wat wijzer van zou kunnen worden?

Testing, one, two ...

• GerCor
hardware-lover schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

Dat had ik inderdaad zo begrepen, maar wel te doen. Misschien alleen eens bekijken uit nieuwsgierigheid op een later moment?

Misschien kun je de app AIDA64 eens binnenhalen? Deze kan, naast heel veel andere info, ook wat meer zaken van je accu laten zien waar je mogelijk wat wijzer van zou kunnen worden?
Goeie tip, ga ik doen... _/-\o_

Die app dan hè. Filmpje even bekeken ..... hehe, meer iets voor mijn handige neefje. :9

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 20-08-2016 14:30 ]

Verwijderd

Hallo, heb even een vraagje over mijn lumia 950, met google maps op bijv. android is het mogelijk om je tijdlijn te zien, waar je bent geweest en wanneer.
Zodat je bijv. voor je werk of iets dergelijks kunt controleren hoe laat je ergens kwam en weer ging.
Weet iemand of er ook zo iets mogelijk is bij windows, heb al wel geprobeerd met lumia bewegings gegevens maar dat staat er maar 1 dag en geen tijden erbij. b.v.d.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

[...]

Hoe kan je dat checken? In Windows Phone 8 had je een diagnostic utility van Nokia, maar dat werkt niet op Windows Mobile neem ik aan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sebazzz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:22:
[...]
Hoe kan je dat checken? In Windows Phone 8 had je een diagnostic utility van Nokia, maar dat werkt niet op Windows Mobile neem ik aan?
Geen idee of die nog binnen te halen danwel te gebruiken is op W10M.
Ik haalde onderstaande app als mogelijk informatieve bron aan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/wp_ss_20160820_0001.png

Testing, one, two ...

• GerCor
En wat zie je hier dan aan? Staat inderdaad in de store. Geeft de app ook foutmeldingen?

[ Voor 53% gewijzigd door GerCor op 20-08-2016 14:54 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik verwacht, maar weet dat niet 100% zeker, dat "wear level" een indicatie zou kunnen gaan geven van de kwaliteit van je accu. Dat zal niet meteen een waarde geven maar mogelijk na enige dagen gebruik. Heb de app helaas niet gebruikt bij de oude accu. Niet aan gedacht op dat moment.

Testing, one, two ...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Ik heb niet het idee dat die wear level indicatie werkt. Ik heb mijn mobiel vanaf december en volgens mij moet er minimaal al een paar procent staan maar bij mij staat er 0%. En mijn accu is al zeer snel leeg.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Caelorum
Ik denk dat je beter kan kijken naar de fully charged capacity ten opzichte van designed capacity. Dat geeft een indicatie van hoe het staat met de batterij.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sebazzz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:43:
Ik heb niet het idee dat die wear level indicatie werkt. Ik heb mijn mobiel vanaf december en volgens mij moet er minimaal al een paar procent staan maar bij mij staat er 0%. En mijn accu is al zeer snel leeg.
Een ontwikkelaar van AIDA64 beweert het tegendeel.

Wear level is not a fake value at all It's calculated as: Fully Charged Capacity / Designed Capacity * 100

Liegt hij het, dan ik ook ;)

Edit: eigenlijk zou ik mijn oude accu er weer eens in moeten stoppen om te zien wat daar bij wordt vermeld, maar zo nieuwsgierig ben ik nu ook weer niet omdat het mogelijk mijn huidige installatie weer om zeep gaat brengen. Dat risico is mij de bevestiging niet waard ;)

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 20-08-2016 15:59 ]

Testing, one, two ...

• blmp
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:52:
En wat zie je hier dan aan? Staat inderdaad in de store. Geeft de app ook foutmeldingen?
Enigszins relevant: zie in het Insider topic dat build 14905 (eerste mobile RS2 insider build) L930 battery drain issues voor iemand heeft gefixt in het insider topic. Misschien is er dus toch iets mis in de AU :P.

Patient gamer

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:31
GerCor schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:57:
[...]

Probleem is: de app Gadgets. Ik ben nu voor de 4e keer bezig met WDRT. WP8.1 is nu geïnstalleerd. Ik laat alle apps updaten. Daarna installeer ik Upgrade-assistent. Die geeft straks aan dat mijn toestel geschikt is voor W10M. Ik installeer dan W10M, dat wordt de .107. Op dat moment is het de vraag of de app Gadgets geïnstalleerd wordt. Ik laat weer alle apps updaten en hoogstwaarschijnlijk doet Gadgets het gewoon. Kan ik mijn DT903 ook vinden in de app.

Daarna, als alles in rust is, controleren op updates. De 930 vindt dan de AU en gaat installeren.

En dan gaat het mis. Stem in Kaarten ontbreekt, de App Gadgets is volgens AU geïnstalleerd maar staat niet in mijn applijst. Wel kan ik de app openen wanneer ik naar mijn bibliotheek ga want de bieb geeft aan dat de app is geïnstalleerd. Open ik de app dan vindt Gadgets helemaal niks. Ook zijn enkele apps blanco

Ik weet al hoe ik de stem in Kaarten terugkrijg.

En .... vanmorgen al even gekeken bij T-Mobile. 4 september verlengen en ze hebben alleen de 950 en 650. Wordt dan de 950 .....
Waarom ga je eerst terug naar windows 8.1 om vervolgens er weer 10 op te zetten?
Kan je dan niet beter als je op de laatste versie zit de telefoon een hard reset geven door op de knop te drukken "Fabrieksinstellingen" bij Info? Lijkt mij veel sneller en minder foutgevoelig?

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
mgroen81 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:54:
[...]

Waarom ga je eerst terug naar windows 8.1 om vervolgens er weer 10 op te zetten?
Kan je dan niet beter als je op de laatste versie zit de telefoon een hard reset geven door op de knop te drukken "Fabrieksinstellingen" bij Info? Lijkt mij veel sneller en minder foutgevoelig?
Wat doet de knop "fabrieksinstellingen" precies. Download die ook gelijk de laatste softwareversie of moet je daarvoor zelf doen?

• GerCor
mgroen81 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:54:
[...]

Ik ben in totaal 4 keer teruggegaan naar WP8.1

Hard reset na .67 ongeveer 8 keer gedaan. Dat had ik direct al gedaan na installatie van .67 toen ik merkte dat er wat mis was met stembegeleiding in Kaarten.

Ondertussen al meer 'foutjes' ontdekt.

. Bij opslag in instellingen kon ik altijd door mijzelf geïnstalleerd apps verwijderen. Kan nu niet meer, krijg alleen een datum te zien. op klikken, niet vasthouden
. Gadgets app nu EINDELIJK aanwezig maar weigert te verbinden met de DT903
. Een aantal apps in de applijst heeft geen icon zoals Groove en Weer
. En, daar waar je geluiden kunt beheren staat bij de Mail app geen Outlook maar een lange cijferreeks

Maar, nogmaals, ik verheug me nu al op de 950. Vond toch al dat de 930 gedateerd is qua mogenlijkheden maar blijft toch mijn lieveling. (zo mooi dat oranje).

Binnenkort maar vast een Brodithouder bestellen, kan die 950 straks pronken op mijn dashboard. :)F

• mgroen81
mister9 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:02:
[...]

Wat doet de knop "fabrieksinstellingen" precies. Download die ook gelijk de laatste softwareversie of moet je daarvoor zelf doen?
De knop fabrieksinstellingen zet een schone installatie op je telefoon op basis van de versie die je op dat moment gebruikt.
Ik doe het meestal (even) na een grote update en heb zo al tal van probleempjes verholpen.
Mijn Lumia 930 loopt als een zonnetje. (niet geheel zonder bugs natuurlijk) Geen last van battery drains.
GerCor schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:04:
[...]

Ik ben in totaal 4 keer teruggegaan naar WP8.1

Hard reset na .67 ongeveer 8 keer gedaan. Dat had ik direct al gedaan na installatie van .67 toen ik merkte dat er wat mis was met stembegeleiding in Kaarten.

Ondertussen al meer 'foutjes' ontdekt.

. Bij opslag in instellingen kon ik altijd door mijzelf geïnstalleerd apps verwijderen. Kan nu niet meer, krijg alleen een datum te zien.
. Gadgets app nu EINDELIJK aanwezig maar weigert te verbinden met de DT903
. Een aantal apps in de applijst heeft geen icon zoals Groove en Weer
. En, daar waar je geluiden kunt beheren staat bij de Mail app geen Outlook maar een lange cijferreeks

Maar, nogmaals, ik verheug me nu al op de 950. Vond toch al dat de 930 gedateerd is qua mogenlijkheden maar blijft toch mijn lieveling. (zo mooi dat oranje).

Binnenkort maar vast een Brodithouder bestellen, kan die 950 straks pronken op mijn dashboard. :)F
OK, dus de hard reset lost niet altijd alles op?

[ Voor 50% gewijzigd door mgroen81 op 20-08-2016 19:46 ]

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 19:39
:( Hier de Nokia 930 weer voor rep aangeboden, weer proximitimeter faal, tweede keer al.
Start me ouwe samsung advance op, (werkt gewoon, met batt op 51%, na een jaar!).
En moet helaas vaststellen,dat chrome op dat ouwe ding sneller laadt dan edge op de nokia.

Dit is echt de laatste keer, die 930 is zo traag geworden, een samsung van 4 jaar oud is sneller!! :(

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 19:39
^^^^
Dit was alleen met laden van NU.NL, allebei geen app gebruik, puur via brouwser.

Scheelde zeker 4 sec, dat de ouwe samsung sneller was!

Wat is dit?

[ Voor 4% gewijzigd door Harry21 op 20-08-2016 20:33 ]

• mister9
mgroen81 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:30:
[...]

De knop fabrieksinstellingen zet een schone installatie op je telefoon op basis van de versie die je op dat moment gebruikt.
Ik doe het meestal (even) na een grote update en heb zo al tal van probleempjes verholpen.
Mijn Lumia 930 loopt als een zonnetje. (niet geheel zonder bugs natuurlijk) Geen last van battery drains.

[...]
Maar dan zijn dus steeds alle apps, berichten (Whatsapp) instellingen weer weg en kun je dus steeds weer opnieuw beginnen?

Ik krijg binnenkort mijn 950 binnen. Wat zou dan aan te raden zijn? 950 uit de doos, alle updates installeren die ik kan vinden, daarna hard reset en daarna beginnen met installeren van de apps?

• mgroen81
mister9 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:53:
[...]

Maar dan zijn dus steeds alle apps, berichten (Whatsapp) instellingen weer weg en kun je dus steeds weer opnieuw beginnen?

Ik krijg mijn 950 binnen. Wat zou dan aan te raden zijn? 950 uit de doos, alle updates installeren die ik kan vinden, daarna hard reset en daarna beginnen met i stamleden van de apps?
Dan zijn je instellingen inderdaad weg maar die kan je terugzetten als je een backup van je instellingen gemaakt hebt.

Ik zou idd eerst updaten naar recente versie en dan gelijk hard reset (fabrieksinstellingen) om dan echt schoon te beginnen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wietsee. schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:43:
Wel ervaar ik het volgende probleem, namelijk dat het aantal sterren bij een beoordeling van een app niet zichtbaar is. Nu weet ik als ontwikkelaar dat de bovenste rij 5 sterren is, aflopend naar beneden, maar voor veel consumenten is dit onduidelijk en ook nadelig voor app ontwikkelaars die niet het juiste sterren aantal ontvangen.

[afbeelding]
Ik ervaar het niet als probleem aangezien het bij mij wel duidelijk is welke regel voor welke waardering staat?
Heb niet aan de kleurinstellingen gezeten, zo ziet het er bij mij standaard uit. Mogelijk geldt dit ook voor veel andere gebruikers?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/W10M%20waardering.png

Begrijp alleen niet waarom de vorige wijze van sterren selecteren niet voldeed en ook niet waarom die app downloadbalk zo verschrikkelijk hoog moet zijn? Wat was er mis met die smalle streep?

Testing, one, two ...

• mister9
mgroen81 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:06:
[...]

Dan zijn je instellingen inderdaad weg maar die kan je terugzetten als je een backup van je instellingen gemaakt hebt.

Ik zou idd eerst updaten naar recente versie en dan gelijk hard reset (fabrieksinstellingen) om dan echt schoon te beginnen.
En hoe weet ik of ik bij de updates dan ook de AU heb geïnstalleerd?

• terrordrone_nl
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10 23:01
mister9 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:12:
[...]

En hoe weet ik of ik bij de updates dan ook de AU heb geïnstalleerd?
Settings > system > about > more info > OS build. Ik zit momenteel op 10.0.14393.67

[ Voor 1% gewijzigd door terrordrone_nl op 20-08-2016 21:18 . Reden: woorden verkeerd om... ]

• mister9
terrordrone_nl schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:17:
[...]

Settings > system > about > more info > OS build. Ik zit momenteel op 10.0.14393.67
En welke moet ik minimaal hebben om zeker te zijn dat het de AU is? Waaraan herken ik dat in het versienummer?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

10.0.14393.67 is de AU die vorige week is vrijgegeven voor Production, dit versienummer moet je dus minimaal hebben. Alles daarvoor is het niet (voor Production).

Testing, one, two ...

• Wietsee.
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:11:
[...]

Ik ervaar het niet als probleem aangezien het bij mij wel duidelijk is welke regel voor welke waardering staat?
Heb niet aan de kleurinstellingen gezeten, zo ziet het er bij mij standaard uit. Mogelijk geldt dit ook voor veel andere gebruikers?

[afbeelding]

Begrijp alleen niet waarom de vorige wijze van sterren selecteren niet voldeed en ook niet waarom die app downloadbalk zo verschrikkelijk hoog moet zijn? Wat was er mis met die smalle streep?
Held! Thanks voor de verduidelijking, gelukkig maar. Probleem doet zich dus inderdaad voor bij de grijze kleurstelling, slordig van Microsoft. Heb het gerapporteerd in de feedback hub. Het beoordelingssysteem in build 10586 vond ik ook visueel veel mooier.

Web Enrichment

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 14:31

Desperado112

Mokum

Sinds de AU op mijn 930 kan ik mijn email niet meer synchroniseren krijg de melding 0x860002CA.. Iemand enig hoe dit op te lossen? Vindt het zo vaag dat het in eens niet meer werkt..

Thnx
Groet Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

• kruila
  • Laatst online: 13:19
Desperado112 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:44:
Sinds de AU op mijn 930 kan ik mijn email niet meer synchroniseren krijg de melding 0x860002CA.. Iemand enig hoe dit op te lossen? Vindt het zo vaag dat het in eens niet meer werkt..

Thnx
Groet Martijn
mailaccount verwijderen van je 930 en daarna opnieuw aanmaken?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 14:31

Desperado112

Mokum

@kruila, helaas al geprobeerd....

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

• Suntoro
Zoals ik al een paar pagina's terug al vermelde, kan ik nog niet echt afscheid nemen van WP na bijna 4 jaar, inmiddels dus W10M... Mijn Lumia 830 is bijna overleden na waterschade... :(

Geen echter opvolger voor de 830 gekomen helaas... Maar de 950's zijn momenteel erg gunstig geprijsd.

Dus zojuist toch maar die Lumia 950 besteld... (I.p.v. van een Sony Xperia X... ). Wel een witte telefoon gekozen voor het eerst... :P . Maar gelukkig zijn achterkantjes verwijderbaar om hem alsnog te vervangen voor iets anders...

Eigenlijk wil ik gewoon plug-en-playen met de Lumia 950. Aanmelden met m'n Hotmail account en mijn apps teugzetten en andere accounts aanmelden.

Of zijn er nog tips om eerst andere upgrades en downloads te installeren bij een versie telefoon. Ik zal ook nog wel even het 950 topic deels doorlopen.

• warhamstr
Nee, gewoon plug and play. Werkt prima.

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-11 17:44
Paar weken geleden bleef mijn telefoon (950) hangen op het downloaden van een update, na wat zoeken en proberen uiteindelijk toch maar een harde reset naar fabrieksinstellingen gedaan en na de account recovery en het pauzeren van de app updates snel de OS update uitvoeren was het problem verholpen. Ik had toen ook een vraag gesteld in 950 discussie maar helaas geen antwoord kunnen krijgen.
Een dag daarna klaagde mijn vriending over het snel leeglopen van haar telefoon, iets wat die van mij tijdens het update problem ook had. Bij haar bleek ook de update te blijven hangen op 0%. Na een harde reset gedaan te hebben was ook bij haar het problem verholpen.

We spoelen even door naar afgelopen week, ik merkt weer dat mijn accu rap leeg loopt en controleer of er misschien een update aanwezig is. Ja hoor update 10.0.10586.545 staat voor mij klaar maar blijft natuurlijk weer hangen. Toch maar weer die harde reset gedaan om het problem te verhelpen, inmiddels draait mijn telefoon weer als een zonnetje, wel had ik wat problemen met een outlook account die een melding gaf dat deze niet geconfigureerd kon worden op mijn telefoon. Verwijderen en opnieuw aanmaken verhielp dat probleem.
Jullie voelen hem al aankomen........... Klachten van de baas over de accu en ja hoor, ook bij haar weer dit geintje. Echter werkte de harde reset deze keer niet bij haar en zou ik nu even niet weten hoe ik dit op kan lossen.

Dit is nu dus twee keer achter elkaar het geval en alhoewel ik waardeer dat Microsoft aan het OS blijft sleutelen heb ik toch weinig zin om mijn telefoon maar iedere keer te moeten resetten. Je bent alles bij elkaar toch wel weer een uurtje gerommel om niets kwijt. Van mijn onderzoek naar het problem op internet heb ik wel gemerkt dat het vaker voorgekomen is, zelfs artikelen tegen gekomen van vorig jaar.

Mijn vraag aan jullie, waar kan dit aan liggen en is het te voorkomen?

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• warhamstr
Volgens mij is het ram management een beetje erg fubar in W10m. Op mijn L640 kwam ik er achter dat als ik alle apps handmatig sluit en vervolgens in het home screen op "pijltje terug" touch er toch nog een programma open staat. Sinds ik die allemaal doorklik met "pijltje terug" is mijn toestel een heel stuk soepeler gaan werken.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Bunta schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:37:
Echter werkte de harde reset deze keer niet bij haar en zou ik nu even niet weten hoe ik dit op kan lossen.
Probeer de Windows Device Recovery Tool eens...

[ Voor 11% gewijzigd door Swerfer op 21-08-2016 10:47 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Arjantje72
  • Nu online

Ik heb hetzelfde met de 930, kom 'S avonds thuis met accu rond de 50%. Dan bellen met zusje(via whatsapp), staat de accu opeens op 14%.
Hard reset heb ik nog niet gedaan, maar met elke update gaat de accu sneller leeg lijkt wel.

Toevoeging
Vandaag weer gebeld via whatsapp, dan gaat de batterij echt snel leeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjantje72 op 21-08-2016 13:38 ]

• blmp
  • Niet online
Bunta schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:37:
...

Mijn vraag aan jullie, waar kan dit aan liggen en is het te voorkomen?
Geen idee, heb het nog nooit gehad en ik heb 3 toestellen hier (L640, 930 en 950XL). Misschien is er een firmware update die het oplost; al eens een reset + firmware update (mocht die er zijn) via WDRT geprobeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door blmp op 21-08-2016 13:25 ]

Patient gamer

Verwijderd

Voor een aantal spellen heb ik een backup gemaakt om de voortgang mee te nemen na een hard reset. Geen backup van het OS zelf. Maar nu zie ik dus nergens hoe de backup van die apps teruggezet kan worden.. Kan iemand hierbij helpen?

• Caelorum
Die komen alleen mee met een hard reset waarbij je naderhand de backup terugzet óf tegenwoordig bij het installeren van de app. Vlak tussen het downloaden en het "installeren" in krijg je tegenwoordig de melding te zien, in de store, dat er een backup wordt teruggezet.
Pagina: 1 ... 89 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M