GerCor schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:57:
[...]
[knip]
Dus, wat doe ik fout dan?
Voordat de AU uitgebracht werd had ik wel problemen met een snel leeglopende batterij maar verder werkte alles perfect. Stem werkte, Gadgets werkte.
Ik denk dat jullie jullie telefoon op Engels hebben staan, met Cortana.
[knip]
Je doet de standaard dingen die ieder ander ook zou doen, dus je doet zelf niet fout verwacht ik. Ik doelde bewust op de accu omdat ik nu uit ervaring weet wat voor rare zaken je mee kunt maken. Toen in mijn toestel de accu al stervende was (naar later bleek), had ik zelfs één keer, na opnieuw een schone installatie, helemaal geen startscherm, enkel een app lijst. Nu kon ik dat startscherm wel tevoorschijn halen door apps op het startscherm te pinnen, maar wat daar standaard al hoort te staan stond er gewoonweg niet. Ik weet nu inmiddels dat er hele rare dingen kunnen gebeuren bij gebruik van een onfrisse accu. Voorheen nauwelijks problemen, en dan begint het feest. Ik heb in een paar dagen tijd, net als jij, keer op keer steeds maar een nieuwe installatie uitgevoerd, met allerlei variaties, maar niets mocht baten.
Het kondigde zich al eerder aan natuurlijk door wat eerder leeg te raken dan anders, maar je denkt dat het komt omdat je al zolang draait met dezelfde configuratie, en er steeds maar build- en firmware-updates overheen zijn gegaan. Dus je verwacht dat het normaal is. Was het dus duidelijk niet. Ik wilde eerst AU afwachten, maar toen deze steeds maar niet beschikbaar kwam, en mijn problemen met de dag erger werden, kon ik een harde reset niet meer uitstellen. Maar wat ik ook probeerde, geen enkele keer kreeg ik mijn toestel in de betrouwbare staat terug. Vrijwel alles was uitgeschakeld op het laatst, maar nog steeds gebeurden er onvoorspelbare dingen (spontaan zwart scherm, spontaan herstarten, apps crashes, enz. enz.), en mijn accu percentage begon rare waarden te vertonen (gelukkig). Bleef uren op 100% staan, ook bij flink gebruik, vloog ineens flink naar beneden, daarna spontaan aan de herstart en na ingeven van sim-pincode, weer aan de reboot, en dat bleef zich maar herhalen. Iedere dag werd het nu slechter en slechter. Nieuwe originele accu voor mijn toestel koste mij zo'n €25,- en was gelukkig snel in huis.
Na binnenkomst beiden maar eens met elkaar vergeleken. De oude had een bierbuik zag ik nu, de nieuwe was volledig vlak, zoals het hoort te zijn.
NUL problemen meer gehad, ik ken mijn hele toestel niet meer terug. En de huidige accuduur? Volgens mij is mijn oude accu nooit helemaal fris geweest, zo'n verschrikkelijk groot verschil, werkelijk niet te geloven. Mijn toestel was trouwens amper 6 maanden oud, dus je verwacht het niet zo snel.
Ik draai volledig Nederlands maar heb geen 930 zoals jij.
Testing, one, two ...