LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Zover ik weet heb je altijd een tussenupdate gehad. Je kan bij IOS toch ook niet van ios 8 naar 9.3.3 en bij Android 5.0 maar Android 6.0...daffie82 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:35:
[...]
Daar heb ik dus geen zin in.
Moet toch meteen de juiste versie kunnen zijn? Of is dat teveel gevraagd
Van wat hangt de update beschikbaarheid af?
Jammer, 950 was zeker een toestel met potentie, maar echte unieke functies zijn er inmiddels niet meer - behalve de Windows Tegeltjes die ik wel echt fijn vind.
Mijn volgende mobiel wordt weer een iPhone ben ik bang.
Volgens mij wel hoor. Vorige week nog een reset gedaan van de .545. Was direct weer de .545.daffie82 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:30:
Komt deze AU nu automatisch als ik de Upgrade Advisor installeer? Ik wil natuurlijk meteen de goede versie.
Want hij komt niet automatisch op mijn L830 zonder die Upgrade Advisor app...
Weet je in ieder geval zeker dat je dodelijk saai OS hebt bedoel je, waar je bang voor bent?NeP2013 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:49:
Mijn volgende mobiel wordt weer een iPhone ben ik bang.
[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 17-08-2016 10:57 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
inderdaad!GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
Volgens mij wel hoor. Vorige week nog een reset gedaan van de .545. Was direct weer de .545.
[...]
Weet je in ieder geval zeker dat je dodelijk saai OS hebt bedoel je, waar je bang voor bent?
De reden waarom ik geen IOS als werktelefoon heb genomen. Heb nu Sony Z5 met de arrow langer van Microsoft. Werkt perfect en synced goed samen. Ook kan je tenminste Android met Windows 10 laten syncen (je appjes en smsjes). IOS is voor mij echt te gesloten.GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
Volgens mij wel hoor. Vorige week nog een reset gedaan van de .545. Was direct weer de .545.
[...]
Weet je in ieder geval zeker dat je dodelijk saai OS hebt bedoel je, waar je bang voor bent?
Mooi, weten we alweer meer dan genoeg over Android en iOS, nu weer verder met Windows 10 Mobile (AU)vali schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:09:
[...]
De reden waarom ik geen IOS als werktelefoon heb genomen. Heb nu Sony Z5 met de arrow langer van Microsoft. Werkt perfect en synced goed samen. Ook kan je tenminste Android met Windows 10 laten syncen (je appjes en smsjes). IOS is voor mij echt te gesloten.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Heb je een branded telefoon? Of een neutrale?dafz0r schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:19:
inderdaad, maar hoe krijg ik deze nu op mijn foon asap?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Neutraal, uit frankrijk op belgisch proximus netwerkWailing_Banshee schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:20:
[...]
Heb je een branded telefoon? Of een neutrale?
Hij startte altijd automatisch Spotify op als ik mijn koptelefoon erin deed, maar dat is nu stuk... En als ik naar de app ga en ga zoeken naar een apparaat, kan hij alleen maar bluetooth apparaten toevoegen. En ik heb nog zo'n "ouderwetse" koptelefoon, met een kabeltje. Wel jammer, want ik vond dat altijd een vreselijk handige toepassing!PeaceNlove schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:04:
Jammer, mijn Gadgets app werkt niet meer lekker na de AU. Ik laat die app automatisch apps starten als ik met een bluetooth device verbinding maak, maar vanochtend startte mijn Flitsnav niet meer op toen ik in de auto stapte.
Dan heb ik geen idee, heb je al handmatig gecontroleerd? Bij mij gaf hij vanmorgen aan dat er een nieuwe update klaar stond (hij mag wel downloaden, maar niet herstarten). Hij ligt 's nachts altijd op de lader.dafz0r schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:22:
[...]
Neutraal, uit frankrijk op belgisch proximus netwerk
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
yep zowel via updates als met upgrade advisorWailing_Banshee schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:30:
Dan heb ik geen idee, heb je al handmatig gecontroleerd? Bij mij gaf hij vanmorgen aan dat er een nieuwe update klaar stond (hij mag wel downloaden, maar niet herstarten). Hij ligt 's nachts altijd op de lader.
Zal wel gefaseerd worden uitgerold. Even Googelen of dat zo is of anders geduld...dafz0r schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:34:
[...]
yep zowel via updates als met upgrade advisor
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
- Geen Gadgets app
- Windows Phone app op Surface 2 werkt niet meer.
- Hoewel Skype nu een mooie app heeft heb ik liever de combinatie sms en skype in één app.
Je kan straks smsen met de skype app en later kan je kiezen welke app je als smsclient wilt hebben. Zelf ben ik blij dat MS deze stap neemt. Straks kan je elk device met elkaar laten syncen. Zelfs op Linux zijn ze bezig de client gelijk te brengen met die op Windows en OSX.GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:28:
Hmm, als ik kijk wat de AU brengt had het voor mij niet gehoeven. Mis meer dan dat er bijgekomen is.
- Geen Gadgets app
- Hoewel Skype nu een mooie app heeft heb ik liever de combinatie sms en skype in één app.
Tot heden ben ik super tevreden met deze build. Eindelijk kan ik weer bepalen welke app bovenaan mag staan bij de notifications en doet Windows hello het alleen als er om een wachtwoord wordt gevraagd.
[ Voor 13% gewijzigd door vali op 17-08-2016 13:07 ]
Eerste oog ziet het er allemaal mooi uit maar toch valt het batterij gebruik mijn tegen op de l950xl.
Vanochtend 7 uur van de lader af tot nu 40% er af. Vanochtend update geinstalleerd. Instellingen doorgenomen, paar whatsappjes en spotify getest met lock screen.
Whatsapp gebruik 25% van 40% 10% er af. Is oke.
Instellingen gebruik 25% van 40% 10%. Niet oke!
Start gebruik 11% van 40% 4,4%. Oke..
Telefoon update 10% van 40% 4%. Oke
Spotify en store allebei 8% van 40% 3.2%
Spotify 5 minuten gestest en store enkel gekeken. Op de voorgrond.
Vraagje, op de achtergrond. Is dat ook als je hem niet meer ziet tussen de recente apps?
heb ook de 930, en WEL gadgets app, en die werkt ook nog! Ook na de verjaardags-updateGerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:28:
Hmm, als ik kijk wat de AU brengt had het voor mij niet gehoeven. Mis meer dan dat er bijgekomen is.
- Geen Gadgets app
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Het is alttijd zo geweest dat het verbruik hoger is vlak na zo'n grote update. Morgen zal het weer afnemen.hurthonkey365 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:06:
Update geinstalleerd vanochtend.
Eerste oog ziet het er allemaal mooi uit maar toch valt het batterij gebruik mijn tegen op de l950xl.
Vanochtend 7 uur van de lader af tot nu 40% er af. Vanochtend update geinstalleerd. Instellingen doorgenomen, paar whatsappjes en spotify getest met lock screen.
Vraagje, op de achtergrond. Is dat ook als je hem niet meer ziet tussen de recente apps?
Is dat niet eerder een US-Only dingetje?vali schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:06:
[...]
Je kan straks smsen met de skype app en later kan je kiezen welke app je als smsclient wilt hebben.
Nee wordt ingebakken in het OS.
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 17-08-2016 13:10 ]
Ja, jij zal dat wel beter weten dan ik maar betalen met NFC en Cortana zitten ook ingebakken. Ik heb er alleen geen fluit aan.
Of komt die update later door? Zou naast de Photo/Video knoppen moeten zitten
[ Voor 18% gewijzigd door inquestos op 17-08-2016 13:22 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik kijk de eerste dag nooit naar mijn batterij verbruik. Ik doe normaal gesproken zo'n twee dagen op een batterij, na een grote update meestal maar net 1. De installatie alleen al gebruikte een kleine 20%...hurthonkey365 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:06:
Update geinstalleerd vanochtend.
De app staat er bij gewoon nog bij. Hij reageert alleen niet meer op mijn koptelefoon. Ik heb geen bluetooth apparaten bij de hand dus ik kan dat nu niet testen...GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:28:
- Geen Gadgets app
Knip en plak: NeFoRcE in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"inquestos schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:20:
Heeft iemand al de Panorama functie in de Camera app kunnen vinden?
Of komt die update later door? Zou naast de Photo/Video knoppen moeten zitten
Dat is compleet iets anders, dat heeft met de taal van je telefoon te maken. Dit wordt een default instelling waar je kan bepalen welke app je als smsclient wilt gebruiken.GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:12:
[...]
Ja, jij zal dat wel beter weten dan ik maar betalen met NFC en Cortana zitten ook ingebakken. Ik heb er alleen geen fluit aan.
Dat zeg ik, weet jij vast beter dan ik.vali schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:30:
[...]
Dat is compleet iets anders, dat heeft met de taal van je telefoon te maken. Dit wordt een default instelling waar je kan bepalen welke app je als smsclient wilt gebruiken.
Maar zoals gezegd:...... waar is de Gadgets app?
Geen idee? Bij mij staat hij gewoon netjes tussen mijn apps. Ook heeft het echt helemaal niks met "jij weet het vast beter" te maken. Eerder de informatie van de Microsoft gerelateerde bronnen gelezen hebben.GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:50:
[...]
Dat zeg ik, weet jij vast beter dan ik.
Maar zoals gezegd:...... waar is de Gadgets app?
[afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door vali op 17-08-2016 14:01 ]
Verwijderd
En nog houdt men vol dat MS zich met het mobiele OS richt op de zakelijke gebruiker.MrDirect schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:12:
[...]
Heb je het geprobeerd? Werkt niet, al 2 jaar niet. En je kan printen vanuit Word, je kan printen vanuit Excel, maar PDf vanuit Edge is onmogelijk. Ook al heb je de HP AIO..... Zelfs de beta van HP heb ik geprobeerd, werkt gewoon niet.
Probeer eens een PDF te printen die naar je email is gestuurd? Good luck!
(En wel in beetje nette kwaliteit, want er is een app, maar als die print is het wazig)
Ik zou wel eens willen weten welk beeld MS heeft van een zakelijk gebruiker.
Het lijkt iemand te zijn die nauwelijks iets met (electronische) documenten doet.
Met eenvoudige office-bestanden openen had ik ook vaak problemen, hoewel W10M hier wel een stuk beter mee omgaat dan WP 8.1. Moet jij van je werk een Windows Phone gebruiken? Zo niet, is de oplossing niet moeilijk.
Zakelijk gebruiker die niet meer print? Hype is al jaren om 'papierloos' te gaan, zie ik weinig in veranderen, maar blijkbaar de mensen waarop zij zich richten gaan wel mee en doen alles op het scherm/groot scherm.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:11:
[...]
En nog houdt men vol dat MS zich met het mobiele OS richt op de zakelijke gebruiker.
Ik zou wel eens willen weten welk beeld MS heeft van een zakelijk gebruiker.
Het lijkt iemand te zijn die nauwelijks iets met (electronische) documenten doet.
Met eenvoudige office-bestanden openen had ik ook vaak problemen, hoewel W10M hier wel een stuk beter mee omgaat dan WP 8.1. Moet jij van je werk een Windows Phone gebruiken? Zo niet, is de oplossing niet moeilijk.
Ik mis de functie al jaren, zeker bij afdrukken van foto's, wat ik nu gewoon via de PC/tablet doe.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Merk er ook vrij weinig van. Op mijn werk worden er ook flink wat bomen nog steeds geprintSinergyX schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:18:
[...]
Zakelijk gebruiker die niet meer print? Hype is al jaren om 'papierloos' te gaan, zie ik weinig in veranderen, maar blijkbaar de mensen waarop zij zich richten gaan wel mee en doen alles op het scherm/groot scherm.
Ik mis de functie al jaren, zeker bij afdrukken van foto's, wat ik nu gewoon via de PC/tablet doe.
[ Voor 17% gewijzigd door vali op 17-08-2016 14:24 ]
Recent had ik dit met tickets, oudbollig systeem waar je tickets nog moet uitprinten (beetje bioscoop scant nu gewoon vanaf je scherm), was toch even aankloten. Er zijn workarounds via google print (mits je printer dit ondersteund) en Winphoneprint, maar optimaal is het zeker niet.vali schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:22:
[...]
Merk er ook vrij weinig van. Op mijn werk worden er ook flink wat bomen nog steeds geprintMoet zeggen dat ik de print optie niet mis op mijn smartphone. Pak liever mijn laptop/tablet om beter te kunnen zien wat ik wil uitprinten. De ene keer dat ik het wel uitvoerde op mijn Lumia was eerder om te kijken of het werkte.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ligt aan je printer. Heb een HP-printer en daar kan ik (dus ook vanaf mijn phone) een bestandje naartoe mailen en dan wordt de bijlage geprint.SinergyX schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:27:
[...]
Recent had ik dit met tickets, oudbollig systeem waar je tickets nog moet uitprinten (beetje bioscoop scant nu gewoon vanaf je scherm), was toch even aankloten. Er zijn workarounds via google print (mits je printer dit ondersteund) en Winphoneprint, maar optimaal is het zeker niet.
[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 17-08-2016 14:39 . Reden: typefoutje ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Enig idee wanneer Panorama Mode naar de normale build komt?blmp schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:26:
[...]
Verwachting was wel dat deze met de AU zou uitkomen maar hij is momenteel alleen nog voor (Fast ring) Insiders.
Dit was de enige nieuwe toevoeging waar ik naar uitkeek.
Ha, ja ... dat kun je op meerdere manieren opvatten.vali schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:52:
[...]
Geen idee? Bij mij staat hij gewoon netjes tussen mijn apps. Ook heeft het echt helemaal niks met "jij weet het vast beter" te maken. Eerder de informatie van de Microsoft gerelateerde bronnen gelezen hebben.
1. Lul maar, jij weet het vast beter (en zo bedoel ik het niet)
2. Je hebt vast gelijk vali.... want ik ben niet zo supertechnisch als de meesten hier wel zijn. Ik ben slechts een vriendelijke gebruiker (op die manier bedoel ik het dus). Ik lees ook veel, probeer alles zo'n beetje te volgen maar kan helaas niet alles volgen. Ik dacht echt dat dat SMS iets US-Only was.
Heb ook een 930, geen last van (gelukkig)Tiny schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:21:
Ik hoop dat de nieuwe update iets doet aan het enorm warm/heet worden van mijn toestel. Eigenlijk nooit last van gehad, tot voor kort. (Lumia 930)
Verwijderd
Een zakelijk gebruiker is iemand die geen documenten print maar naar de bioscoop gaat?SinergyX schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:27:
[...]
Recent had ik dit met tickets, oudbollig systeem waar je tickets nog moet uitprinten (beetje bioscoop scant nu gewoon vanaf je scherm), was toch even aankloten. Er zijn workarounds via google print (mits je printer dit ondersteund) en Winphoneprint, maar optimaal is het zeker niet.
Het ging me niet alleen om het printen maar ook het openen, dus simpelweg lezen, van officedocumenten.
Pas met W10M werd het mogelijk om zonder fratsen bijlages anders dan foto's te verzenden (in een reply)
Dit zijn van die dingetjes dat ik (als voormalig Blackberrygebruiker) me nogal heb verbaast over de stelling dat de Windows-phones zijn gericht op de zakelijke gebruiker. Achteraf is die stelling misschien meer om het app-gap te vergoeilijken. Maar mogelijk heb ik zelf een totaal verkeerd beeld van wat de zakelijk gebruiker is en wat hij/zij verwacht van zijn smartphone. Ieder zijn meug.
Wat een vage conclusie is dat?Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:46:
[...]
Een zakelijk gebruiker is iemand die geen documenten print maar naar de bioscoop gaat?
Het ging me niet alleen om het printen maar ook het openen, dus simpelweg lezen, van officedocumenten.
Pas met W10M werd het mogelijk om zonder fratsen bijlages anders dan foto's te verzenden (in een reply)
Dit zijn van die dingetjes dat ik (als voormalig Blackberrygebruiker) me nogal heb verbaast over de stelling dat de Windows-phones zijn gericht op de zakelijke gebruiker. Achteraf is die stelling misschien meer om het app-gap te vergoeilijken. Maar mogelijk heb ik zelf een totaal verkeerd beeld van wat de zakelijk gebruiker is en wat hij/zij verwacht van zijn smartphone. Ieder zijn meug.
En de bestanden zijn in de basis makkelijk uit te leggen, via OneDrive kan je gewoon sharen, het is de link die je dan doorstuurt ipv het bestand, heb je nooit bestanden dubbel of gedateerde documenten, hun insteek waar misschien origineel alles via OneDrive.
Aha. Ik kwam ineens op het idee om eens bij 'Opslag' te kijken. Daar staat de app Gadgets wel. Dus, die verwijderen .... naar de Store, Gadgets opzoeken, downloaden en violá. Gadgets weer geïnstalleerd.vali schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:52:
[...]
Geen idee? Bij mij staat hij gewoon netjes tussen mijn apps.
Pfff, zat alweer aan een hard-reset te denken.
Groet
Martijn
Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini
Dacht exact hetzelfde en wilde het nog tikken maar je was mij al voor. Top dat het nu werkt !GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:56:
[...]
Aha. Ik kwam ineens op het idee om eens bij 'Opslag' te kijken. Daar staat de app Gadgets wel. Dus, die verwijderen .... naar de Store, Gadgets opzoeken, downloaden en violá. Gadgets weer geïnstalleerd.![]()
Pfff, zat alweer aan een hard-reset te denken.
geen probleem. Had het inderdaad anders opgevat. Misschien teveel gezeik aan mijn kop gehad qua 2delijns tickets op mijn werk met gevolg dat ik wat cynischer was gewordenHa, ja ... dat kun je op meerdere manieren opvatten.
1. Lul maar, jij weet het vast beter (en zo bedoel ik het niet)
2. Je hebt vast gelijk vali.... want ik ben niet zo supertechnisch als de meesten hier wel zijn. Ik ben slechts een vriendelijke gebruiker (op die manier bedoel ik het dus). Ik lees ook veel, probeer alles zo'n beetje te volgen maar kan helaas niet alles volgen. Ik dacht echt dat dat SMS iets US-Only was.
[ Voor 38% gewijzigd door vali op 17-08-2016 15:34 ]
Nou ja, is allemaal nog nieuw. Zo snel word ik niet zenuwachtig....komt straks vast weer een update achter de AU aan.
Ik snap nog steeds niet wat er mis is met office. Ik kan echt elk bestand openen mits het geen Vbscript bevat, maar die bestanden zijn nauwelijks nog eenvoudig te noemen. Echt alle andere bestanden (en die zijn behoorlijk complex en groot kan ik je zeggen) kan ik gewoon openen.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:11:
[...]Met eenvoudige office-bestanden openen had ik ook vaak problemen, hoewel W10M hier wel een stuk beter mee omgaat dan WP 8.1. Moet jij van je werk een Windows Phone gebruiken? Zo niet, is de oplossing niet moeilijk.
Verwijderd
Dit is niet mijn ervaring en ik snap op mijn beurt niet waarom anderen hier geen problemen mee zeggen te hebben.Caelorum schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:45:
[...]
Ik snap nog steeds niet wat er mis is met office. Ik kan echt elk bestand openen mits het geen Vbscript bevat, maar die bestanden zijn nauwelijks nog eenvoudig te noemen. Echt alle andere bestanden (en die zijn behoorlijk complex en groot kan ik je zeggen) kan ik gewoon openen.
Nog onbegrijpelijker werd het toen mijn oude iPhone 4 en BB Z10 dezelfde documenten zonder problemen openden.
Ik heb een tomtom (type rider 40) met verkeersinformatie. voor deze info moet ik tetheren via de telefoon. Een ergernis lijkt opgelost, namelijk dat de instelling dat een bluetooth device het tetheren kan activeren nu ook daadwerkelijk werkt. (na iedere disconnect de mobile hotspot opnieuw activeren was... Irritant)
Nu, ik gebruik de tomtom meestal in het buitenland. Roaming staat gewoon aan. Het frappante: Op een duits netwerk krijgt de tomtom geen data. Ben ik weer in nederland: Tadaa!
Afgelopen vrijdag werkte het nog, en heb ik heel duitsland doorkruist. De AU is dan ook mijn eerste verdachte. Is er iets aan roaming / tethering (mobile hotspot) veranderd?
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ik daar echt geen data-ontvangst had, maar dat is eigenlijk niet mijn ervaring in die regio.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Blijft die hangen op het splash screen of wat? Spotify wilt nog wel eens een reinstall waarderen na een nieuwe buildinquestos schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:03:
Hmmmm... Spotify start een halve dag na de update niet meer op. Ook niet na een volledige herstart van mijn 950.
Patient gamer
Mijn 930 kan ook knap warm worden maar dan staan er veel apps op de achtergrond. Sluit ik die, koelt het al snel weer af. Maar de AU heeft niet veel bijgedragen qua leeglopen van de batterij. Iets beter maar niet zo goed als de eerste versie van W10M, de .107 (was dat toch?). De .545 was echt een drama.Ivar19 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:04:
Mijn Lumia 640 lijkt sinds de AU warmer te worden dan daarvoor. Ervaren meer mensen dit?
Ik word ook niet zo vrolijk van dat lijstje in de store waar alle apps staan die geïnstalleerd of geupdatet zijn. Krijg nu te lang zo'n nadenkcirkel in beeld. Duurt me te lang. Doe mij maar een notificatie als een app is geupdatet en dan weg ermee. Hoef ik niet elke keer te zien als ik de store open.
Dat had ik ook op mijn 640. Een nachtje wachten en ze zijn weer terug.You-Suk schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:38:
Hmm leuk zo'n update, alle foto's van contacten zijn verdwenen
Ik ben niet onder de indruk.
Ik had liever gezien dat ze alles in fases hadden gedaan.
Notificatie center aanpassen, updaten die handel.
Maandje later: Instellingenmenu aanpassen, update de deur uit.
Maandje later: Store aanpassen, update de deur uit
En wat bugfixes erbij, altijd goed.
Maar ..... zo naar Schiphol, familie ophalen. Kaarten opstarten en kijken waar ik uitkom....
Edit: Net terug van Schiphol.
Ik moest naar Schiphol dus 930 uit het oranje hoesje, in de Brodithouder aan het dashboard geplaatst, voeding er aan, kan de 930 mooi opladen. De app Kaarten gestart, Schiphol ingegeven ..... kent Kaarten niet. Kan natuurlijk, Kaarten staat er net een dag op onder de AU. Luchthaven Schiphol dan? Ja, dat wordt herkend. Goed .... navigeer naar en zeg het maar ...waar moet ik langs? Ik ben al 100 keer op Schiphol geweest maar dat weet de nieuwste versie Kaarten natuurlijk niet en ik zeg niks. Toe maar, zeg het maar .... hoe wil je dat ik naar Schiphol rij? Helemaal niks. Kaarten doet de bek niet open.......
Geen woord tot en met Schiphol. Op de terugweg de 930 mooi uitgeschakeld gelaten .....
[ Voor 57% gewijzigd door GerCor op 18-08-2016 04:32 ]
Inderdaad splash screen waarna deze direct weer afsluit. Een reinstall heeft gelukkig geholpen, wel wat werk om je accounts te koppelen een muziek weer offline te zetten.blmp schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:20:
[...]
Blijft die hangen op het splash screen of wat? Spotify wilt nog wel eens een reinstall waarderen na een nieuwe build. Heb ook regelmatig wel eens wat met die app.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Bij mij wordt zelfs dat niet herkend.GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:47:
Luchthaven Schiphol dan? Ja, dat wordt herkend.
Misschien veel gps gebruikt? Mijn 930 had nooit last van warmteproblemen totdat ik gisteren, tijdens een wandeling, besloot om "A router tracker" te starten om eens na te gaan of alles goed wordt gelogd. Kort na thuiskomst gaf m'n 930 ineens een harde piep. Doet ie anders nooit hoor... Bleek dat het een waarschuwing was dat de batterij nog maar op 9% stond, en dat in een uurtje tijd! Ik was van huis gegaan met zo'n 80%. Hij was ook loeiheet. Enfin, die route tracker zal ik niet gauw meer gebruiken.Tiny schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:21:
Ik hoop dat de nieuwe update iets doet aan het enorm warm/heet worden van mijn toestel. Eigenlijk nooit last van gehad, tot voor kort. (Lumia 930)
Hier nog steeds geen update op mijn 640 (proximus)... Al 2 dagen aan het checken...dafz0r schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:10:
iemand hier in belgië (proximus) die de update al heeft?
Hoe bedoel je, geen woord? Geen stemnavigatie, of...?GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:47:
Toe maar, zeg het maar .... hoe wil je dat ik naar Schiphol rij? Helemaal niks. Kaarten doet de bek niet open.......
Geen woord tot en met Schiphol.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
ik heb die vorige update nog maar een paar dagen geleden gekregen ook. Mijn schoonmoeder op telenet kreeg hem gisteren wel netjes binnen... ik dacht dat de providers niets in de pap te brokken hadden?kanarchie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:41:
[...]
Hier nog steeds geen update op mijn 640 (proximus)... Al 2 dagen aan het checken...
Bij mij ook niet, maar als ik op de gewenste locatie een 'lange tap' doe, komt hij keurig (in mijn geval) met Binnenweg, 1118 Luchthaven Schiphol, Netherlands...
Edit:
Als je zoekt op straatnaam in combinatie met Schiphol, dan vind hij het wel. De vertrekhal heeft het volgende adres:
Vertrekpassage Schiphol
[ Voor 19% gewijzigd door Swerfer op 18-08-2016 10:15 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Leuke optie! Kende ik nog niet.Swerfer schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:03:
[...]
Bij mij ook niet, maar als ik op de gewenste locatie een 'lange tap' doe, komt hij keurig (in mijn geval) met Binnenweg, 1118 Luchthaven Schiphol, Netherlands...
Scheelt weer tikwerk
ook maar eens geprobeerd, schiphol: niets; Schiphol Amsterdam: die vindt ie directSwerfer schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:03:
[...]
Edit:
Als je zoekt op straatnaam in combinatie met Schiphol, dan vind hij het wel. De vertrekhal heeft het volgende adres:
Vertrekpassage Schiphol
Inderdaad, geen stem ....En ik vraag me af of een hard reset dat gaat oplossen.RayNbow schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:43:
[...]
Hoe bedoel je, geen woord? Geen stemnavigatie, of...?
net ff getest, bestemming ingevoerd en zodra ik op "Ga" tik hoor ik gelijk: "Na 50 meter rechts af slaan" , dus?GerCor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:47:
. Kaarten doet de bek niet open.......
Geen woord tot en met Schiphol. Op de terugweg de 930 mooi uitgeschakeld gelaten .....
![]()
![]()
Bij jou doet de stem het wel. (gok ikkruila schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:34:
[...]
net ff getest, bestemming ingevoerd en zodra ik op "Ga" tik hoor ik gelijk: "Na 50 meter rechts af slaan" , dus?
Bij mij zit de panorama functie er wel in zag ik net, extra 'knopje' naast de foto of video mode. (Lumia 735)Stravincy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:34:
[...]
Enig idee wanneer Panorama Mode naar de normale build komt?
Dit was de enige nieuwe toevoeging waar ik naar uitkeek.
Waar een wil is, is een stopcontact....
Gecontroleerd of hij perongeluk niet op mute staat?GerCor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:32:
[...]
Inderdaad, geen stem ....En ik vraag me af of een hard reset dat gaat oplossen.

Daarnaast lijkt Maps sinds AU de stem van Cortana te gebruiken. Geen idee of dit betekent dat Cortana moet werken om ook stemnavigatie in Maps te hebben.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
alle instellingen en dan boven in het zoekscherm je zoekterm intikken (glance of glimp?)Pos schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:57:
Iemand een idee waar optie "glimpscherm" naartoe is? die zat eerder bij extra's weggestopt. L640 XL
Uiteraard gecontroleerd, zelfs tijdens het rijden 2 keer een softreset gedaan. Maar ik had verder begrepen uit de topic van Insiders dat je of Cortana hebt, en dan de stem van Cortana wordt gebruikt, of, als je geen Cortana gebruikt, de gewone stem. Hoe dan ook, altijd een stem. (tijdens eerdere Insiderversies was inderdaad even de stem er uit gehaald en had je alleen een stem als je Cortana inschakelde)RayNbow schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:56:
[...]
Gecontroleerd of hij perongeluk niet op mute staat?
Daarnaast lijkt Maps sinds AU de stem van Cortana te gebruiken. Geen idee of dit betekent dat Cortana moet werken om ook stemnavigatie in Maps te hebben.
Dus ik ga nu voor een hard reset. Het is niet anders. Lukt dat niet, dan toch maar eens kijken wat WDRT precies doet. Nog nooit gebruikt namelijk.
staat hij niet per ongeluk op wandelmodus? Bij de wandelmodus wordt namelijk geen stem gebruikt, alleen piepjes als je bij een afslag bent.GerCor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:11:
[...]
Uiteraard gecontroleerd, zelfs tijdens het rijden 2 keer een softreset gedaan. Maar ik had verder begrepen uit de topic van Insiders dat je of Cortana hebt, en dan de stem van Cortana wordt gebruikt, of, als je geen Cortana gebruikt, de gewone stem. Hoe dan ook, altijd een stem. (tijdens eerdere Insiderversies was inderdaad even de stem er uit gehaald en had je alleen een stem als je Cortana inschakelde)
Dus ik ga nu voor een hard reset. Het is niet anders. Lukt dat niet, dan toch maar eens kijken wat WDRT precies doet. Nog nooit gebruikt namelijk.
youtube.com/@hisrep
Tenks, maar dat weet ik. Als de route is gevonden druk ik op het autosymbool.DeNachtwacht schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:41:
[...]
staat hij niet per ongeluk op wandelmodus? Bij de wandelmodus wordt namelijk geen stem gebruikt, alleen piepjes als je bij een afslag bent.
Ik hoor net op RTL-Z dat Microsoft 12.000 man gaat ontslaan, ze stoppen - volgens RTL-Z - met mobiele telefoons.
[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 18-08-2016 11:53 ]
Verder, voor zover ik weet zijn NL stemmen nog niet mogelijk toch met navigeren?
Professioneel Heftruck Syndroom
Staat niks over op de RTL-Z website???GerCor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:52:
[...]
Ik hoor net op RTL-Z dat Microsoft 12.000 man gaat ontslaan, ze stoppen - volgens RTL-Z - met mobiele telefoons.
Het was slechts een nachtmerrie! Vrees niet..
https://wren.co/join/Devian
-----
Hard reset levert, zoals ik had verwacht, niks op. Gadgets is wederom niet aanwezig en stem ook niet. Nu de 930 aan de WDRT....
ik heb een een Nederlandse vrouwenstem in maps bij navigerenNeFoRcE schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:57:
Sowieso is die zoekfunctie verre van chill in Maps. Doe gewoon een chille servercall indien internet zoals Google ofzo (of Bing dan).
Verder, voor zover ik weet zijn NL stemmen nog niet mogelijk toch met navigeren?
Dat Microsoft geen mobiele telefoons meer gaat maken zou kunnen. Microsoft gaat er nog steeds vanuit dat oems dat gaan oppakken, wat beetje bij beetje ook wel gebeurt.GerCor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:30:
Ze bespraken het net wederom in het stukje over ontslagen bij o.a. Cisco maar nu geen woord over het stoppen van Mobiele telefoons. Elk uur is er een update, kijken of ze nog een keer durven te herhalen.
De Surface Phone, zal dan wel een Surface PC worden in een klein formaat waar je toevallig ook mee kan bellen...
En ik denk dat het voor Microsoft veel eenvoudiger is om helemaal geen telefoon meer te maken. Kan me nauwelijks voorstellen dat ze kosten willen maken als OEMS dat voor hun doen.Swerfer schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:47:
[...]
Dat Microsoft geen mobiele telefoons meer gaat maken zou kunnen. Microsoft gaat er nog steeds vanuit dat oems dat gaan oppakken, wat beetje bij beetje ook wel gebeurt.
De Surface Phone, zal dan wel een Surface PC worden in een klein formaat waar je toevallig ook mee kan bellen...
Ondertussen WDRT aan het werk gezet. Na WP8.1 nu bezig met W10M. .......
13:57 Na Upgrade terecht gekomen op versie .107
13:59 Gelijk door naar .67 (ff wachten nog ... batterij moet minimaal 40% zijn)
[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 18-08-2016 14:06 ]
Maar zo zie ik mijn 950XL ook. Ik heb hem zeker niet gekocht om mee te bellen!Swerfer schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:47:
[...]
[ Voor 96% gewijzigd door enira op 18-08-2016 15:47 ]
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Ik denk dat je met je vraag meer op je plek bent in; Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringenenira schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:41:
Ik heb een vraag omtrent de anniversary update van windows 10 mobile.
[knip]
Testing, one, two ...
Helaas. Daar zit bij mij nog steeds alleen maar camera en video.FCC schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
Bij mij zit de panorama functie er wel in zag ik net, extra 'knopje' naast de foto of video mode. (Lumia 735)
Dat is nog steeds (zo ver ik weet en na zien kan) een fast ring only release.Stravincy schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:24:
[...]
Helaas. Daar zit bij mij nog steeds alleen maar camera en video.
Is nog steeds niet doorgeschoven naar een public release geloof ik.
Heb het iig ook alleen op een van mijn 950XLs die in de Fast ring zit. De andere 950/950XLs in slow en PR ring hebben die panorama functie nog niet.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Unbranded?Me_Giant schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:00:
Bij mij wordt de update op een 640 nog altijd niet gevonden. Zit op build 10.0.10586.545. Weet iemand iets van voorwaarden in settings, regio, taal of iets dergelijks? Dacht dat NL wellicht later was, maar aan dit topic te zien..
Ja, voor zover ik weet. Van een Tweaker gekocht, zelf een clean install gedaan, eigen simkaart erin. Alleen Microsoft staat als naam op het toestel.
[ Voor 5% gewijzigd door Me_Giant op 18-08-2016 17:17 ]
640 van mijn vrouw wil ook niet updaten. Even geduld denk ik dan maarMe_Giant schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:00:
Bij mij wordt de update op een 640 nog altijd niet gevonden. Zit op build 10.0.10586.545. Weet iemand iets van voorwaarden in settings, regio, taal of iets dergelijks? Dacht dat NL wellicht later was, maar aan dit topic te zien..
Nu weer aan de WDRT en dan kijken of ik bij de .107 wel geluid bij Kaarten hebt.
Wat een dag .... maar goed, gaat allemaal vanzelf terwijl ik lekker in de zon zit.....
Als je een hard reset doet met je L930 gooit hij Gadgets er pas op als je de apps gaat updaten. De oude versie was "Device hub" of iets dergelijks in "Extras". Dus laat hem even rustig alle bloatware installeren na een hard reset, Wifi uit, geen MS account gekoppeld. Dan als alles terug staat in je apps lijst en onder extras, wifi aan, account koppelen en updates zoeken in de Store. Zou (doorgaans) probleemloos moeten werken.
Stem Kaarten (na download) doet het overigens in WP8.1.
Stem Kaarten .107 werkt perfect. Gadgets ook perfect.
Stem Kaarten .67 werkt niet. Gadgets werkt nu wel perfect.
Ik geef het op ..... geen stembegeleiding voor mij........
[ Voor 66% gewijzigd door GerCor op 19-08-2016 01:45 ]
En Schiphol ligt niet eens in Amsterdam, maar in Haarlemmermeer.kruila schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:16:
[...]
ook maar eens geprobeerd, schiphol: niets; Schiphol Amsterdam: die vindt ie direct
Geven allemaal direct resultaat, enkel schiphol is vreemd genoeg onbekend. Rare jongens die Microsofters.
Testing, one, two ...
Vandaar dat zo'n moeite hebben met Cortana voor Nederland beschikbaar te maken. Je kunt wel een vlucht vinden maar nooit een luchthaven in ................Haarlemmermeer....hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:12:
Schiphol <> aankomst - vertrek - parkeren...
Geven allemaal direct resultaat, enkel schiphol is vreemd genoeg onbekend. Rare jongens die Microsofters.
De officiële internationale benaming is Amsterdam Airport Schiphol. En aangezien de software (Maps) niet door Nederlanders gemaakt wordt, zul je je zo nu en dan in hun denkwereld moeten verplaatsen.FreshM schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:40:
[...]
En Schiphol ligt niet eens in Amsterdam, maar in Haarlemmermeer.
.
Hilarisch! Met "Schiphol Haarlemmermeer" wordt Schiphol prima gevonden in de Kaarten-app.GerCor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:19:
[...]
Vandaar dat zo'n moeite hebben met Cortana voor Nederland beschikbaar te maken. Je kunt wel een vlucht vinden maar nooit een luchthaven in ................Haarlemmermeer....
Alleen de kaart laadt niet. Bug? Ik heb de kaart van Nederland notabene op de SD-kaart staan.
[ Voor 6% gewijzigd door FreshM op 18-08-2016 20:32 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M