Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 725495

Topicstarter
Van de week kwam in het nieuws dat Microsoft weer een nieuwe ontslagronde is begonnen bij de telefoontak. Vooral de voormalig Nokia vestiging in Finland wordt hard geraakt. Ook is er al weer een nieuwe strategie aangekondigd, men gaat zich focussen op de zakelijke markt. Het begint er steeds meer op te lijken dat dit het einde van de Lumia reeks gaat zijn, en als OEM's niet in het ontstane gat springen ook het einde van Windows Mobile voor consumenten. In Nederland zijn op dit moment, buiten de Lumia's, enkel Windows Mobile toestellen van Acer en Archos te krijgen. Dit zijn dan ook nog eens butget toestellen in een prijs range van 100 - 120 euro. Hoe lang gaan deze bedrijven het nog volhouden om Windows Mobile toestellen uit te brengen, als zelfs Microsoft er geen heil meer in ziet?

Microsoft lijkt zich in het geheel steeds minder te focussen op de consumenten markt. Ja we gebruiken nog steeds Windows op de desktop en de laptop, maar als ik om me heen kijk worden deze 2 steeds minder gebruikt en doen steeds meer mensen nagenoeg alles op hun smartphone. Het lijkt er soms wel op of ze bewust hun klanten willen zieken. Windows Live Messenger draaide op zowat elk device, tot de meest simpele Nokia aan toe, maar helaas moest het Skype worden en werden er al snel platfomen in de steek gelaten. Zo werd op Windows 8.1 de modern Skype app vorig jaar terug getrokken, waardoor er op een Windows Tablet niet meer te Skypen was (de desktop versie was nagenoeg onbruikbaar).

En zo zijn er meer voorbeelden te noemen van hoe Microsoft hun klanten in de steek laat, en indirect dwingt naar andere platformen te gaan kijken. Maar als ik naar een ander platform switch, zoals Android, waarom zou ik dan nog gebruik willen maken van de clouddiensten van Microsoft? In mijn opinie is Microsoft zichzelf meer en meer buiten spel aan het zetten op diverse vlakken. De zakelijke markt blijven ze wel bedienen, en daar doen ze het goed met zowel server, desktop als Office producten, maar wat heb ik als consument nog te zoeken bij Microsoft, anders dan Windows als desktop OS?

Ballmer had nog een visie, en al was misschien niet iedereen het daar mee eens, maar hij wilde voor iedereen een (betaalbaar) Windows device om zo iedereen gebruik te laten maken van de clouddiensten van Microsoft. Nadella heeft alles wat Ballmer heeft opgebouwd zo snel mogelijk afgebroken en is zich gaan richten op Microsoft diensten op Android en IOS devices. Maar waren zouden consumenten dat willen als dit soort diensten al direct beschikbaar zijn van Google en Apple zelf?

Nu Windows Mobile zo goed als dood lijkt te zijn, wat rest mij nog om bij Microsoft te blijven? Skype is te vervangen door Whatsapp, mail kan ik bij zoveel anderen afnemen en ook voor OneDrive zijn er legio alternatieven. Wat blijft er nog over van het Universal App Platform als er geen Windows Mobile meer is?
Apps op de desktop zijn voor velen niet nodig, dus gaat de Windows 10 Store ook een stille dood sterven?

Na jaren toch wel Microsoft fan geweest te zijn, tevreden gebruik makend van Windows Phone/Mobile en de clouddiensten van Microsoft, vraag ik me af wat er nog overblijft om klant te blijven bij Microsoft.

Ben dan ook zeer benieuwd hoe andere Windows Phone/Mobile gebruikers dit zien en wat ze verwachten van de toekomst van Microsoft op de consumentenmarkt en de toekomst van Microsoft in z'n geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11

Rhapsody

In Metal We Trust

Zie hier voor de reeds gaande discussie: De kans op slagen van Windows Phone/10 Mobile

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Begrijp dat je dit topic noemt. Dit topic gaat nog over de kans van slagen, die acht ik na de nieuwsberichten van deze week nagenoeg 0. Het gaat mij meer om het totale plaatje van Microsoft op de comsumentenmarkt, die ze in mijn optiek met deze zet volledig aan het verzieken zijn. Gezien het feit dat ik gebruik maak van het volledige ecosysteem van Microsoft (mede dankzij Windows Phone/Mobile) komt dat met deze zet volledig onder druk te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Anoniem: 725495 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:06:
[...]

...
Gezien het feit dat ik gebruik maak van het volledige ecosysteem van Microsoft (mede dankzij Windows Phone/Mobile) komt dat met deze zet volledig onder druk te staan.
Kan hier niks aan toevoegen. Alternatieven zijn er imo niet.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik denk niet dat het een ondergang zal zijn, er is gewoon gekozen voor een andere richting met Satya Nadella, waarom zouden ze anders uberhaupt Windows 10 voor telefoons uitbrengen? Om er vervolgens na een blauwe maandag mee te stoppen? :+ Dat lijkt me zowaar sterk, ik verwacht eerder dat ze elders sterk mee terug zullen komen...
Bij velen is de hoop voor de Surface na de RT ook weggevaagd denk ik, zulke fouten die ze nu gemaakt hebben kun je ook zien als leerpunt, waarna ze heel sterk terug komen. Mits Microsoft daar goed op inspeelt... ;) Ze zeggen toch dat je groot worden doet door vallen en opstaan? :9

Ben ik trouwens de enige die NIET begrijpt waarom Android zo populair is? (het is echt NIET vrij van lag, mijn Z5 Compact werkt met bepaalde zaken verschrikkelijk stroperig en reageert traag, iets dat ik niet met W10M heb ervaren. Die instabiliteit heeft mij alleen reboots en crashende apps bezorgd, geen traagheid. (inmiddels niet meer). iOS begrijp ik al helemaal niet, omdat het echt als een draak werkt, met heel veel zaken enorm omslachtig, bijvoorbeeld met instelligen. (camera-app verlaten om resolutie aan te passen, WTF?)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@ barta123

Dat is een goede vraag waarom ze Windows 10 Mobile uitgebracht hebben. Telefoons laten maken door OEM's is geen slecht idee, maar het gebeurt te weinig. Zoals ik aangaf, in Nederland is er 1 Acer en 1 Archos te koop naast de Lumia's. Dat ze sterker terug komen betwijfel ik, ze hebben te veel onzekerheid gebracht met een continu wijzigende strategie. Had er tot de laatste reoganisatie nog vertrouwen in, helaas is nu nog maar er weinig.

En begrijp je Android verhaal helemaal, ik begrijp het ook niet echt, enige wat ik kan verzinnen is dat er betaalbare toestellen zijn en veel apps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barta123
knipAndroid heeft al jaren een waardeloos RAM-management, zie daarom ook waarom een S7 4(!!)GB RAM heeft op een telefoon. Dat volstaat zelfs op een normale laptop nog als prima bij dagelijks gebruik met multitasken. Dit ervaar ik totaal niet met mijn Lumia 950, dus ik snap ook niet waarom je het aankaart ;) Ik heb ook weleens een 640 in mijn handen gehad, maar zelfs daar had ik niet eens het idee dat het apparaat traag was, zoals ik ook al bij Windows Phone 8.1 ervaren heb, hoe smooth het draait op mindere hardware...

[ Voor 34% gewijzigd door The Wizard op 28-05-2016 09:17 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wat mij opvalt, is dat Microsoft sinds Satya Nadella CEO is, zich heel veel bezig houdt met andere platformen, en heel veel op diensten richt. Nou is dat laatste niet verkeerd, maar dat eerste, andere platformen, wordt nu wat overdreven naar mijn mening.

Heel wat mensen hebben commentaar op Steve Ballmer, maar volgens mij was hij wel de CEO, waarbij ik het meest heb gemerkt dat hij in zijn eigen producten gelooft. En sinds Satya Nadella er is, wordt de ene naar de andere app uitgebracht voor Android. Nu vind ik dat nog niet zo'n probleem, als het om apps gaat als Skype en Onedrive, maar als er dan op een gegeven moment ook Cortana voor Android komt, een launcher voor Android, en een toetsenbord voor iOS, dan heb ik toch het idee dat Microsoft zich wat teveel bezig houdt met andere platformen.

Zo bekijk ik het, en Steve Ballmer heeft ook niet alles goed gedaan (Development Windows Vist zoals hij zelf aangaf bijvoorbeeld), maar toen Windows Phone 8 uitkwam, had Steve Ballmer meer vertrouwen in het platform, dan wat Satya Nadella nu in W10M heeft, en het marktaandeel was ten tijde van Ballmer ook al niet zo hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 22:07

The Wizard

Moderator Mobile
Modbreak:Dit topic wordt/is opgeschoond, er wordt vanaf nu niet meer op de man gespeeld, maar gewoon gediscussieerd. Iedereen die nu nog op de man speelt krijgt een officiële waarschuwing.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 18:23
Ik merk wel dat Windows Phone gewoon niet loopt als concept. App beschikbaarheid wordt daarbij als grootste manco gegeven. Microsoft steekt daar nog veel energie in om dat te verbeteren, in ieder geval met iPhone compatibiliteit. Uiteindelijk lijken ze te kiezen voor een model dat lijkt op dat van Blackberry: Zakelijke toestellen en de daarvoor benodigde apps. Op corporate level wordt natuurlijk wat meer naar de euro's gekeken, en een heel ecosysteem kunnen bieden is dan handig. Ik verwacht dus dat, tot het mogelijk is om semi native iPhone apps te draaien, Microsoft vooral bezig blijft met zorgen dat ze in de markt zijn en blijven. Nadat ze een ecosysteem kunnen bieden wat zowel vanuit een beheersperspectief als een gebruikersperspectief heeft het pas weer zin om nieuwe telefoons te lanceren.
Security met iris scanner: sterke plus voor een corporate gebruiker (net zoals overigens een vingerafdrukscanner)
Naadloze integratie met Exchange server, Active Directory
Provisioning & Remote wipe
Continuum: Voor best een aantal functies heb ik genoeg aan een lumia met continuum dock - tot mijn eigen verbazing.
Laag geprijsd. De top modellen zijn nog steeds duur voor een corporate setting, zelfs met de bijbehorende discounts (950, 950XL) maar een volumeversie daarvan doet het volgens mij goed. Als consument zit je daar weer niet direct op te wachten. Ik denk dat het goed is dat Microsoft zich realiseert dat er een markt is die ze kunnen pakken en zich daarop richten.
Grootste bedreigingen daarin voor Microsoft: BYOD en algemene perceptie. Mobile marketing is nou eenmaal niet hun sterkste kant en de zwalkende koers van de afgelopen tijd, helpt daar ook niet aan mee.
Blijft de grote vraag of het lukt om tot april 2017 actief genoeg in de markt te blijven, daarna met de surface phone die native win32 apps kan draaien is het nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Sandwalker

Die Surface Phone met een X86 kunnen we hoogst waarschijnlijk ook vergeten nu Intel heeft aangekondigd te gaan stoppen met Atom cpu's. Dat betekend geen win32 applicaties op Windows Mobile, waardoor ook Continuum geheel afhankelijk is van UWP apps.

Verwacht dan ook niet dat ze de zakelijke markt gaan veroveren, ze zetten nu hoog in op Continuum maar dat gaat ze niet redden, er zal meer moeten gebeuren. Managers binnen bedrijven lopen liever met een fancy iPhone, een Windows Mobile is niet sexy. En ja directie en managers zijn daar gevoelig voor, en dat zijn uiteindelijk wel de mensen die de beslissingen moeten nemen en niet de ITer. We hebben gezien hoe het met Blackberry is afgelopen, die werden zakelijk ook massaal aan de kant geschoven voor iPhones.

De visie van Ballmer was in mijn optiek beter dan van Nadella, de laatste is in mijn optiek alleen maar aan het afbreken, zwalken en valse beloftes aan het maken. Als je het mij vraagt kan Windows Mobile nog wat worden als je de budget markt weet te veroveren, en van daaruit verder gaat werken, met de zakelijke markt ga je het niet redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 145867

http://www.winbeta.org/ne...ading-android-says-kantar

Windows Phone had een grote marktaandeel. Omdat veel mensen gewoon Nokia kennen als een sterk merk. De eerste paar telefoons waren Nokia Lumia telefoons. De naam Nokia is gewoon kei sterk! (Heb altijd ook Nokia's gehad tot aan de N95 wat een topper was dat in die tijd!)

In de periode volgens de statistieken waar het in Europa aan het instorten is de Nokia naam van de telefoons verdwenen en zag de gewone man (Niet technische personen) de Nokia naam niet meer. Want de generatie van nu 30 tot en met 60 jaar is gewoon keihard bekend met Nokia door de jaren heen. Dat stond als betrouwbaar kwaliteit en super gesprekskwaliteit en veeeeeel meer.

De gewone man kijkt simpel naar merk naampjes die een goede naam hebben, dus Nokia. Daar kwamen de verkoop spurten vandaan in het begin. Ik heb destijds in de WP7 tijdperk en WP8 (begin) wel veel mensen gekend met een Windows Phone. Maar raad eens wat ze nu hebben? Ik zie echt letterlijk niemand meer binnen ons bedrijf(500 man) met een Windows Phone meer. Terwijl eerder met regelmaat nog wel mensen tegenkwam. Vooral in de groep 30 tot 50 jaar.
Waarnaar ze zijn overgestapt? iPhones voor de wat oudere groep en vaak Android voor de jongere groep. De oudere mensen in het management hebben voornamelijk al hedendaags het budget voor een iPhone.

Merk naam is gewoon belangrijk. Als je een Nokia ziet op een telefoon ziet krijg je een ander gevoel als dat er met dikke letters: "Microsoft" op staat. Dat is gewoon een feit bij de grootste gedeelte van het volk.
Tevens hebben we allemaal de Nokia reclames gezien met de Lumia lijn. Die reclames waren echt velen malen beter als de Microsoft reclames. Microsoft kan echt geen reclames maken. De reclames zijn allemaal zo gemaakt en spelen niet fatsoenlijk in op de behoeftes en gevoel van Europeanen. Echt typisch Amerikaanse reclames gaan hier niet werken, wij prikken daar door heen. We zijn veel te nuchter daar voor.
Ook spelen Amerikaanse reclames vaak in op de concurrentie en daarmee wekken ze bij Europeanen alleen maar het gevoel dat ze gewoon slechter zijn en boos zijn op het betere merk. :) Werkt zeer averechts!! Maar ja typisch Amerikaans!!
Nokia destijds had gewoon geniale reclames die echt op een hele mooie manier de camera van de telefoon gingen benadrukken. Ik vond destijds toch wel de beste telefoon reclames in het begin van de WP7 tijdperk.(Lumia 800 reclame bijvoorbeeld)

Ook is Microsoft vertrokken uit verschillende markten met hun telefoons. Denk aan Brazilië.
http://mspoweruser.com/so...s-abandoned-by-microsoft/

Terwijl dit:
http://mspoweruser.com/br...hone-market-in-the-world/

Dat is toch vreemd?

Sorry, maar Microsoft schiet zichzelf ook vaak genoeg in eigen schoen. En het ligt echt niet alleen aan apps.

UWP:
Als UWP op de desktop geen succes zal worden, zal dat ook niet een succes op tablets en telefoons worden. Men verwacht een waterval effect vanuit desktop. Maar geen enkele grote software bedrijf heeft aangekondigd hun grote software pakket om te bouwen naar UWP. Er zit totaal geen schot in, en zal het waterval effect van UWP dus niks uitvoeren op Windows Mobile.

Lage segment:
Windows Phone was eerst heer en meester in het lage segment. 80% van alle verkochte windows phones zat in dit segment. Waarom?
- Goedkoop en efficiënt op lichte hardware. En de doelgroep eiste geen dikke games en zware applicaties.
Helaas is dit nu verleden tijd omdat Google veranderingen doorgevoerd heeft in Android 5.0 tot 6.0 met betrekking tot low end devices. De nieuwere generatie low end met kale android zoals van Motorola doen het nou heel goed in dat segment en hebben de goedkope Lumia telefoons verdrukt.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 28-05-2016 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

barta123 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:01:
[mbr]knip[/]Android heeft al jaren een waardeloos RAM-management, zie daarom ook waarom een S7 4(!!)GB RAM heeft op een telefoon. Dat volstaat zelfs op een normale laptop nog als prima bij dagelijks gebruik met multitasken. Dit ervaar ik totaal niet met mijn Lumia 950, dus ik snap ook niet waarom je het aankaart ;) Ik heb ook weleens een 640 in mijn handen gehad, maar zelfs daar had ik niet eens het idee dat het apparaat traag was, zoals ik ook al bij Windows Phone 8.1 ervaren heb, hoe smooth het draait op mindere hardware...
Heb jij je ooit verdiept in het geheugen management van Android?
Het geheugen vol zetten met recente applicaties is juist een + qua performance.
Jij bent zo'n persoon die denkt dat een lege batterij lichter is als een volle batterij zeker? :) Doe eerst eens even onderzoek. Want het volgende is gewoon een keiharde feit:
- Een volle RAM geheugen kost evenveel stroom als een lege RAM. Dus waarom dat niet je RAM volzetten met recente applicaties zodat die sneller opstarten? RAM heeft namelijk een snellere access tijd en snelheid dan het flash geheugen waar de applicatie normaal van opgestart zal worden als het geheugen leeg zou zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 28-05-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

The Wizard schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:16:
[modbreak]Dit topic wordt/is opgeschoond, er wordt vanaf nu niet meer op de man gespeeld, maar gewoon gediscussieerd. Iedereen die nu nog op de man speelt krijgt een officiële waarschuwing.[/]
Je hebt nu een reactie op een post van mij verwijderd. Geen enkel probleem, maar ik heb die reactie niet gelezen voordat jij hem verwijderde. Daarom heb ik nu een notificatie van die reactie, maar ik kan die notificatie niet openen omdat hij verwijst naar een reactie die niet meer bestaat. Derhalve wil de notificatie niet meer weg. Is er een manier om die toch nog weg te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Via notificaties, bekijk recente notificaties heb je een link om ze allemaal als gelezen te zetten. Of een directe link die het zou moeten doen: https://tweakers.net/notificatie/markeerallesgelezen/

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 28-05-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Anoniem: 725495 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:19:
@Sandwalker

Die Surface Phone met een X86 kunnen we hoogst waarschijnlijk ook vergeten nu Intel heeft aangekondigd te gaan stoppen met Atom cpu's. Dat betekend geen win32 applicaties op Windows Mobile, waardoor ook Continuum geheel afhankelijk is van UWP apps.
Dat gaat denk ik toch al niet gebeuren win32 apps draaien. Ik verwacht eerder een systeem zoals HP dat toepast op zijn opkomende W10M device. Een 'cloud pc' die win32 apps draait (Azure maybe?) die dan gestreamed worden naar je W10M device en daarmee bruikbaar in continuum.
Verwacht dan ook niet dat ze de zakelijke markt gaan veroveren, ze zetten nu hoog in op Continuum maar dat gaat ze niet redden, er zal meer moeten gebeuren. Managers binnen bedrijven lopen liever met een fancy iPhone, een Windows Mobile is niet sexy. En ja directie en managers zijn daar gevoelig voor, en dat zijn uiteindelijk wel de mensen die de beslissingen moeten nemen en niet de ITer. We hebben gezien hoe het met Blackberry is afgelopen, die werden zakelijk ook massaal aan de kant geschoven voor iPhones.
Ja ze moeten dan wel iets hebben buiten Continuum dat ze echt een betere keuze maakt dan iOS devices. Misschien bepaalde control software voor Windows Server of iets unieks wat alleen icm W10M <-> Server 2016 zou kunnen bijvoorbeeld.
De visie van Ballmer was in mijn optiek beter dan van Nadella, de laatste is in mijn optiek alleen maar aan het afbreken, zwalken en valse beloftes aan het maken. Als je het mij vraagt kan Windows Mobile nog wat worden als je de budget markt weet te veroveren, en van daaruit verder gaat werken, met de zakelijke markt ga je het niet redden.
Ik denk dat aan de ene kant juist de budget markt W10M tegenwerkt. Ik heb zo'n gevoel dat Microsoft echt naar de 'PC in je broekzak' strategie toe wilt in de toekomst wat eigenlijk (in elk geval op dit moment) hardware matig gewoon zeer beperkt zou worden door low-end chips. Natuurlijk wil je die markt wel bedienen maar daar zijn nu de OEMs voor.
Anoniem: 145867 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:14:
Ook is Microsoft vertrokken uit verschillende markten met hun telefoons. Denk aan Brazilië.
http://mspoweruser.com/so...s-abandoned-by-microsoft/

Terwijl dit:
http://mspoweruser.com/br...hone-market-in-the-world/

Dat is toch vreemd?

Sorry, maar Microsoft schiet zichzelf ook vaak genoeg in eigen schoen. En het ligt echt niet alleen aan apps.
Verwachting is toch dat Microsoft zich wilt concentreren op high-end toestellen. En laten die nou net niet zo goed verkopen in dergelijke landen :P. Dat moeten OEMs nu dus op gaan vangen.
Het is natuurlijk niet echt een 'oplossing' voor het probleem maarja |:(
Als UWP op de desktop geen succes zal worden, zal dat ook niet een succes op tablets en telefoons worden. Men verwacht een waterval effect vanuit desktop. Maar geen enkele grote software bedrijf heeft aangekondigd hun grote software pakket om te bouwen naar UWP. Er zit totaal geen schot in, en zal het waterval effect van UWP dus niks uitvoeren op Windows Mobile.
Is project centennial al klaar dan? Nee. Het is nog in preview in de huidige Insider builds. Echt een grote app 'from the ground up' naar UWP omzetten zal voorlopig toch nog wel niet gebeuren daar wachten ze eerst de markt voor af.
Windows Phone was eerst heer en meester in het lage segment. 80% van alle verkochte windows phones zat in dit segment. Waarom?
- Goedkoop en efficiënt op lichte hardware. En de doelgroep eiste geen dikke games en zware applicaties.
Helaas is dit nu verleden tijd omdat Google veranderingen doorgevoerd heeft in Android 5.0 tot 6.0 met betrekking tot low end devices. De nieuwere generatie low end met kale android zoals van Motorola doen het nou heel goed in dat segment en hebben de goedkope Lumia telefoons verdrukt.
Komt er dus op neer dat Microsoft er gewoon te lang over gedaan heeft om de low-end markt over te nemen. Android is heel lang (4.0 - 5.0 periode) slecht tot vrij slecht geweest op low-end hardware. En nu is het te laat want sinds 6.0 draait het eigenlijk best wel aardig :P.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 28-05-2016 14:42 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ hxk-clan

Ze hadden in Europa zelfs een stuk van de budget markt in handen, dit hebben ze alleen laten schieten.
Opeens kwam er geen toestel meer uit in de 400 reeks, in de 500 reeks is er enkel de 550, en dan is er nog de 650, maar deze heeft mindere specs dan 640. Wel meer opslag en een oled scherm, maar de kleuren van dit scherm zijn stukken minder dan de 640. Daarbij hielp het ook niet echt dat de goedkoopste toestellen geen upgrade kregen naar Windows 10 Mobile, (evenals de x20 reeks). Dit was voor velen een grote teleurstelling.

@Texamicz

Nokia had inderdaad een goede naam, maar bijvoorbeeld ook de 535 werd goed verkocht en de 640 deed het ook niet slecht. Het is in mijn optiek pas mis gegaan toen er (onder Nadella) vage uitspraken werden gedaan, waar vervolgens van alles over gespeculeerd werd. exclusieve apps werden gekilled of verkocht, zoals Lumia Camera en Mixradio en onlangs weer het upgrade verhaal naar Windows Mobile 10.

Keer op keer krijgen gebruikers een doodsteek van Microsoft, en ik ben de persoon die er lang vertrouwen in heeft gehad en kon het zelfs nog verdedigen dat bijvoorbeed 512mb telefoon geen upgrade kregen. Helaas is het vertrouwen nu weg en OEM's gaan het gat hoogst waarschijnlijk niet opvullen. Bovendien heeft het complete vertrouwen in Microsoft een deuk opgelopen, en verwacht niet dat ik daar de enige in ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien gaat de Surface devisie wel mobiele apparaten maken. Daar hebben ze Nokia niet echt voor nodig en wat ze verkocht hebben is alleen het feature phone gedeelte.

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 28-05-2016 17:27 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 614

*knip* Op de man spelen

Persoonlijk zie ik waar Microsoft naar toe gaat. En dat is prima wat mij betreft.
Nee, het einde is nog lang niet in zicht. Het is alleen een refocus.
Zie hoe Microsoft met de Surface teruggekomen is. De concurrentie heeft een deel nota bene gekopieerd.
Ben je geen app addict, dan is er niets aan de hand. Dat is het enige wat ik zie als zorgpunt: minder verkopen=minder apps?

Kijk, als Microsoft nog geen goede focus/richting neergezet zou hebben, dan is het wat anders.
En dat hebben ze wel en dus is er wat mij betreft niets aan de hand.
Ik kijk uit naar de opvolger van de Lumia 950 begin 2017.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:22:
[...]

*knip*

Persoonlijk zie ik waar Microsoft naar toe gaat. En dat is prima wat mij betreft.
Nee, het einde is nog lang niet in zicht. Het is alleen een refocus.
Zie hoe Microsoft met de Surface teruggekomen is. De concurrentie heeft een deel nota bene gekopieerd.
Ben je geen app addict, dan is er niets aan de hand. Dat is het enige wat ik zie als zorgpunt: minder verkopen=minder apps?

Kijk, als Microsoft nog geen goede focus/richting neergezet zou hebben, dan is het wat anders.
En dat hebben ze wel en dus is er wat mij betreft niets aan de hand.
Ik kijk uit naar de opvolger van de Lumia 950 begin 2017.
*Knip* Op de man spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tbh van wat ik de laatste week heb gelezen ben ik gegaan van: "Hopelijk gaat WM het weer beter doen want ik ben er tevreden mee" naar "Helaas de volgende gaat een Android worden". Ik kan er helaas niet omheen dat de stekker uit de budget toestellen wordt getrokken, en dat is de reden wat ik bij WM ben. De reden erachter kan ik me wel voorstellen: De budget markt heeft 0 marges, de enige die het lekker doen zijn degene die dure telefoons verkopen. Maar ik had verwacht dat MS alleen al puur om een marktaandeel te hebben, waarvoor ook developers apps willen maken, ze de budget markt niet zouden laten vallen, helaas lijkt het dus dat ik ernaast zat. En met de winst die de rest van MS maakt is er ook minder noodzaak om op korte termijn winst te maken met hun budget toestellen.

Ach ja, zo had ik een leuk uitstapje naar WM, en ik verwacht dat mijn L640 het nog wel een tijd volhoudt, en uiteraard tegen de tijd dat hij vervangen moet worden zal ik opnieuw gaan kijken, maar ik vrees dus dat het een Android gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sissors schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:39:
Tbh van wat ik de laatste week heb gelezen ben ik gegaan van: "Hopelijk gaat WM het weer beter doen want ik ben er tevreden mee" naar "Helaas de volgende gaat een Android worden". Ik kan er helaas niet omheen dat de stekker uit de budget toestellen wordt getrokken, en dat is de reden wat ik bij WM ben. De reden erachter kan ik me wel voorstellen: De budget markt heeft 0 marges, de enige die het lekker doen zijn degene die dure telefoons verkopen. Maar ik had verwacht dat MS alleen al puur om een marktaandeel te hebben, waarvoor ook developers apps willen maken, ze de budget markt niet zouden laten vallen, helaas lijkt het dus dat ik ernaast zat. En met de winst die de rest van MS maakt is er ook minder noodzaak om op korte termijn winst te maken met hun budget toestellen.

Ach ja, zo had ik een leuk uitstapje naar WM, en ik verwacht dat mijn L640 het nog wel een tijd volhoudt, en uiteraard tegen de tijd dat hij vervangen moet worden zal ik opnieuw gaan kijken, maar ik vrees dus dat het een Android gaat worden.
Apple heeft ook geen budgetmarkt (als je tweedehands toestellen niet meetelt, want daar is bij iPhones ook nog wat meer 'markt' omheen en die doen het vrij goed.

Ik vraag me ook wel af wat de strategie is bij Microsoft. Eigelijk lijkt die ontbrekend momenteel met beslissingen die weer worden teruggedraaid. Volgens mij willen ze zich nu weer meer op de diensten gaan richten (zoals in de TS) staat en dan is het inderdaad een terechte vraag hoe veel vraag er nog naar die diensten gaat zijn zonder platform.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:35
Het enige positieve wat ik zie aan dit hele verhaal is dat Windows op alle devices nu gelijkgetrokken is. Dat zou een hele hoop aan architectureel werk schelen en kan de focus verlegd worden naar het inbouwen van nieuwe gewenste features.

Hier een interessant artikel over het werk wat Microsoft heeft gedaan om overal dezelfde kernel op te krijgen: http://arstechnica.com/in...rywhere-finally-happened/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:53:
[...]

Apple heeft ook geen budgetmarkt (als je tweedehands toestellen niet meetelt, want daar is bij iPhones ook nog wat meer 'markt' omheen en die doen het vrij goed.
Ja ik bedacht het toen ik het schreef, maar Apple richt zich op premium, en zelfs een Lumia 950 zie ik niet als premium telefoon. Daarnaast als Apple nu van zo ongeveer nul moest beginnen zou ik ook niet veel vertrouwen erin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:00:
[...]

Ja ik bedacht het toen ik het schreef, maar Apple richt zich op premium, en zelfs een Lumia 950 zie ik niet als premium telefoon. Daarnaast als Apple nu van zo ongeveer nul moest beginnen zou ik ook niet veel vertrouwen erin hebben.
Kan me herinneren dat Apple toch echt vanaf nul is begonnen in de smartphone markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

*Knip*

Daarnaast had je die focus al geweten als je de berichten van Microsoft gevolgd had. Eerst je huiswerk doen ipv een retorische vraag stellen. Het is gewoon jammer/staat zo dom dat men wel wil discussiëren, maar in tussen niet of half geïnformeerd is. Er is dus geen basis voor een goede discussie.

Over een einde gaat het dus niet eens. Eerder hoe Windows op mobiel er in 2017 en verder er uit zal zien.

Naja, quotje dan maar
This in fact describes what we are doing (we’re scaling back, but we’re not out!),

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Sissors schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:00:
[...]
Daar ben ik het 100% mee eens, maar vergeet niet dat het team dat nu werkt aan devices bij Microsoft hetzelfde team is dat de Surface heeft gedaan. Ze weten in ieder geval hoe ze premium producten kunnen maken. De vraag is of ze dat ook lukt bij kleinere apparaten van 8" en kleiner (de huidige eis voor Windows 10 Mobile) en of ze het verkocht krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Caelorum schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:48:
[...]
Daar ben ik het 100% mee eens, maar vergeet niet dat het team dat nu werkt aan devices bij Microsoft hetzelfde team is dat de Surface heeft gedaan. Ze weten in ieder geval hoe ze premium producten kunnen maken. De vraag is of ze dat ook lukt bij kleinere apparaten van 8" en kleiner (de huidige eis voor Windows 10 Mobile) en of ze het verkocht krijgen.
Ik ook. En dat is een veel betere discussie.
Voor zover nu bekend komen er 2 modellen.
Waarvan van 1 model 3 variaties.

Wat gaat dat betekenen voor Windows Mobile?
Ja, Microsoft gaat niet meer voor het volume en de typische mobiel gebruiker. En ja daardoor zullen vele gewone consumenten afhaken. All part of the plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
Anoniem: 614 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Ik ook. En dat is een veel betere discussie.
Voor zover nu bekend komen er 2 modellen.
Waarvan van 1 model 3 variaties.

Wat gaat dat betekenen voor Windows Mobile?
Ja, Microsoft gaat niet meer voor het volume en de typische mobiel gebruiker. En ja daardoor zullen vele gewone consumenten afhaken. All part of the plan.
Best logisch, het type mens dat een Surface tablet koopt is ook niet iemand die een budget-tablet koopt die gewoon doet wat hij moet... Toen ik op zoek was naar een tablet voor school, heb ik ook Galaxy Tab's vastgehad, wat voor mij voelde als een stukje speelgoed, maar ook als een grote telefoon. De Surface daarentegen, mooi design, steekt af tegenover de rest.

Dat beperkte publiek breidt zich vanzelf wel uit, ik denk dus ook, mits goed uitgevoerd, dat zo'n telefoon vanuit de Surface-divisie (aka Panos Phone) best wel iets moois op kan leveren! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 145867 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:39:
[...]

Kan me herinneren dat Apple toch echt vanaf nul is begonnen in de smartphone markt.
Lees nog een keer waar je op reageerde. Ik schreef dat ik dat Apple NU niet nog een keer zou zien doen. Toen ze het deden was de hele smartphone markt nog veel minder volwassen en dus meer ruimte voor een nieuwe speler met een goed systeem.
Anoniem: 614 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Maar dan moet het echt wel een heel goed verhaal brengen. Wat biedt het dan tov Android / iOS waar mensen mee vertrouwd zijn? Betere remote beheer software? MS kennende is er wel een andere tak die dat dan voor Android maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:18:
[...]Maar dan moet het echt wel een heel goed verhaal brengen. Wat biedt het dan tov Android / iOS waar mensen mee vertrouwd zijn? Betere remote beheer software? MS kennende is er wel een andere tak die dat dan voor Android maakt.
Yep, Onderscheidend vermogen. Kijk bijvoorbeeld hoe dat met de Surface gegaan is. Eerst een dikke afschrijving en nu zeer goed draaiende. En inmiddels zien we vele zaken die je nu ook op andere tablets ziet.
Of kijk naar de HP Elite X3. Met de dock. De 'laptop dock'. Continuum. De Elite X3 is zelfs alleen voor bedrijven. Duidelijk business model.

Voor Microsoft is de vraag hoeveel er verkocht moeten om het doel te bereiken van omzet/winst en toegevoegde waarde voor Microsoft hardware/software/diensten.

Met downscalen is Microsoft al begonnen met het uitbrengen van minder modellen.

Een groot voordeel voor Microsoft is dat het phone deel (mobiel is voor Microsoft überhaupt het mobiel zijn van een gebruiker) dezelfde core deelt als van Windows 10 voor de desktop, laptop, tablet, server, Xbox, IoT, Hololens enz. OneCore. UWP is ook voor meer dan alleen het phone deel. En dat phone slechts een klein deel is van alle Microsoft hardware/software en diensten. In tegenstelling to Blackberry bijvoorbeeld, waar het phone deel essentieel is.

Kortom, net als met de Surface (Pro)/Book, relatief weinig verkopen en toch een goed business model hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 614 op 28-05-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:44:
[...]

*knip*

Daarnaast had je die focus al geweten als je de berichten van Microsoft gevolgd had. Eerst je huiswerk doen ipv een retorische vraag stellen. Het is gewoon jammer/staat zo dom dat men wel wil discussiëren, maar in tussen niet of half geïnformeerd is. Er is dus geen basis voor een goede discussie.

Over een einde gaat het dus niet eens. Eerder hoe Windows op mobiel er in 2017 en verder er uit zal zien.

Naja, quotje dan maar
This in fact describes what we are doing (we’re scaling back, but we’re not out!),
*Knip* Ruzie maken doen jullie maar ergens anders

[ Voor 55% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 08:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
*Knip* maak in het vervolg een TR aan

[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip*

[ Voor 63% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 08:57
Ik kan het naderende einde van Windows Mobile niet voorspellen, maar als lumia 950 gebruiker ben ik ook niet uitgesproken positief over W10M (miskoop?)
De inzichten van MS op de mobiele markt vliegen alle kanten op. Nu lijken ze UWP als het redmiddel te zien, maar het is afwachten of het genoeg is, te laat hiermee zijn ze in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door opdiefiets op 29-05-2016 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ieder jaar wordt geroepen dat het volgend jaar allemaal wel goed komt met Windows Phone/Mobile, maar we zijn NU inmiddels 6 jaar verder en nog steeds is het niet doorgebroken. Je moet dan behoorlijk ignorant zijn om er in te blijven geloven. Nog afgezien dat hun EU support erg shitty is (geen NL Cortana etc).

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 29-05-2016 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
CyberMania schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:26:
Ieder jaar wordt geroepen dat het volgend jaar allemaal wel goed komt met Windows Phone/Mobile, maar we zijn NU inmiddels 6 jaar verder en nog steeds is het niet doorgebroken. Je moet dan behoorlijk ignorant zijn om er in te blijven geloven. Nog afgezien dat hun EU support erg shitty is (geen NL Cortana etc).
Tja als je tevreden bent met het platform, waarom zou je dan ignorant zijn? Bedoel, ik ken een hoop OSX gebruikers en die zijn ook tevreden met hun IMac, macbook en Apple tv. Het marktaandeel van OSX neemt nog steeds amper toe (eerder weer af) en als je ziet dat het app support zeer laag is op de Macstore (tevens ook Apple TV store), zijn al die mensen dan ook ignorant dat ze het platform gebruiken? Niet te vergeten dat de stores niet hetzelfde is als Windows 10 store (dus je mag doodleuk opnieuw betalen op je appletv en/of IMac).

Natuurlijk hoor je daar niemand over, want ze hebben het excuus klaarstaan "waarom zou ik een app op mijn laptop/IMac willen gebruiken?". Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn werklaptop (MBP 2015) kon inleveren voor een lenovo en mijn Ipad mini heb ik aan mijn broer gegeven. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Windows toe.

Lang verhaal kort te maken, iemand die zijn platform fijn vindt zal altijd wel een reden/excuus bedenken waarom ze erbij willen blijven.

[ Voor 36% gewijzigd door vali op 29-05-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
vali schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:20:
[...]

Tja als je tevreden bent met het platform, waarom zou je dan ignorant zijn? Bedoel, ik ken een hoop OSX gebruikers en die zijn ook tevreden met hun IMac, macbook en Apple tv. Het marktaandeel van OSX neemt nog steeds amper toe (eerder weer af) en als je ziet dat het app support zeer laag is op de Macstore (tevens ook Apple TV store), zijn al die mensen dan ook ignorant dat ze het platform gebruiken? Niet te vergeten dat de stores niet hetzelfde is als Windows 10 store (dus je mag doodleuk opnieuw betalen op je appletv en/of IMac).
Verschil dat bijna iedereen tevreden is van het MacOS-X kamp, terwijl dat een groot deel dat bij het Windows Phone/Mobile niet is - maar er toch telkens, ieder jaar weer, in blijft geloven. Dat is ignorant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nu pas komt Microsoft met een app om games te streamen van xbox 1 naar smartphones?
Dan snap ik wel dat het slecht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Suggestieve opmerking.
Zie ook de laatste Q enorme daling macbooks. Dat zal niet komen om dat ze allemaal zo tevreden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soldaatje schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:05:
Nu pas komt Microsoft met een app om games te streamen van xbox 1 naar smartphones?
Dan snap ik wel dat het slecht gaat.
*knip* Doe nou eens niet
.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
CyberMania schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:54:
[...]

Verschil dat bijna iedereen tevreden is van het MacOS-X kamp, terwijl dat een groot deel dat bij het Windows Phone/Mobile niet is - maar er toch telkens, ieder jaar weer, in blijft geloven. Dat is ignorant ja.
Ja natuurlijk. Ben jij de forums afgegaan en "bijna iedereen" gevraagd of ze tevreden zijn? Wat een kul redenatie zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
vali schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:49:
[...]

Ja natuurlijk. Ben jij de forums afgegaan en "bijna iedereen" gevraagd of ze tevreden zijn? Wat een kul redenatie zeg.
Als zelfs, vroeger uberfanboy Paul Thurott, het platform dood verklaart dan weet je dat er wat aan de hand is. Dat getuigt ook van de vele klachten over het platform in de reacties op zijn artikelen, van echte gebruikers inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wat zelfs? Uberfanboy? Nou joh, kijk maar eens een TwitTV uitzending van hem.
Iets 'dood' noemen is sowieso al iets van op een bedenkelijk kleuterniveau. Wat is dat en wanneer is dat?
Überhaupt als het verkocht en ontwikkeld wordt? Zelfs met een versneld temp op het gebied van Insiderversies. Laten we ons niet verlagen tot dat niveau.

Misschien moet je de uitgebreid onderbouwde artikelen op WindowsCentral eens lezen. Zeer informatief en geeft stof tot nadenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vali
CyberMania schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:55:
[...]

Als zelfs, vroeger uberfanboy Paul Thurott, het platform dood verklaart dan weet je dat er wat aan de hand is. Dat getuigt ook van de vele klachten over het platform in de reacties op zijn artikelen, van echte gebruikers inderdaad.
Ow waarom zei je dat niet gelijk? Dat klinkt inderdaad als de ultimate waarheid waar niemand omheen kan....

En ik maar denken dat we hier een serieuze discussie konden houden. Wilde er serieus op in gaan, maar Sake was mij al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
vali schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:49:
[...]

Iedereen die Windows Phone/Mobile niks vond heeft het schip inmiddels verlaten (zie het marktaandeel). Dus rondvragen heeft nauwelijks meer zin, omdat het handjevol mensen die er wel in gelooft - ook de enige zijn aan wie je het nog vragen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
CyberMania schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:27:
[...]

Iedereen die Windows Phone/Mobile niks vond heeft het schip inmiddels verlaten (zie het marktaandeel). Dus rondvragen heeft nauwelijks meer zin, omdat het handjevol mensen die er wel in gelooft - ook de enige zijn aan wie je het nog vragen kunt.
Dus met jou redenatie vind iedereen OSX en IOS niks omdat het marktaandeel afneemt? Logisch.

Anyway, ik had al verwacht dat de discussie zo zou eindigen dus ik houd het weer ff voor gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 02-05 14:24
En ik maar denken dat ik een pessimist was.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-04 10:52
CyberMania schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:55:
[...]

Thurott is gewoon een blogger die zichzelf wat hoog inschatte. Hij dacht dat hij de koers van MS kon uitstippelen en heeft nu zwaar de pé in dat MS het anders aanpakt dan hij had bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
janchtw schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:40:
[...]

Thurott is gewoon een blogger die zichzelf wat hoog inschatte. Hij dacht dat hij de koers van MS kon uitstippelen en heeft nu zwaar de pé in dat MS het anders aanpakt dan hij had bedacht.
Thurrot roept al langer dat het niet goedkomt met Windows Phone/Mobile, en hij lijkt nu gelijk te krijgen.
Het is ook gewoon zonde dat Microsoft het weer anders gaat aanpakken, een Surface Phone gaat de boel niet redden. Een Surface Tablet/Laptop moet het opnemen tegen laptops en andere soortgelijke producten, maar wel met hetzelfde OS. Een Surface Phone moet het opnemen tegen andere Eco systemen en daar zijn ze al in te kort geschoten. Zoals eerder aangegeven moeten directie en management beslissingen nemen over wat aangeschaft gaat worden, en die zitten zelf vaak/meestal met Apple devices. De kans dat die opeens over gaan stappen op een Surface Phone is dan erg klein, ook al roept een ITer dat het beter beheerbaar is en veiliger.

Continuum gaat zonder Win32 applicaties ook weinig toevoegen en waarschijnlijk moeten ze volgend jaar toe gaan geven dat ze wederom gefaald hebben. Op WindowsCentral staat een stuk over het appgap op Windows Mobile http://www.windowscentral...t-ii-app-gap-what-app-gap. In de top 25 van de meestgebruikte apps staat er geen 1 van Microsoft, en dat ondanks de focus op de mobiele platformen van Apple en Google. Geen Skype, geen OneDrive, geen Outlook, wat in mijn optiek wel zegt dat Microsoft behoorlijk de boot in gaat. Waarom zou je ook op je Android device OneDrive gaan gebruiken, of Outlook Mail? Ballmer zag dat, en die dacht als we overal onze eigen devices voor hebben, gaan ze ook onze diensten gebruiken en daar zit meer logica achter dan de opvattingen van Nadella.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

vreemde conclusie trek je hier en daar. er zijn slechts 300M windows mobile gebruikers. Op een apple device zal je niet snel een outlook client installeren (lijkt me logisch) en als je dat al doet is de tijd die je daaraan besteed betrekkelijk gering. Dus zelfs als je dat doet komt ie niet in het lijstje voor of hooguit onderaan. Vrijwel iedereen op deze wereld heeft ook een gmail account maar ook die staat pas op plek 8

Voor die 300M personen is de app gap dus blijkbaar niet zo belangrijk. Mijn dochter is een snapchat fanaat, die zal dus niet zomaar een windows telefoon kopen omdat snapchat daar ontbreekt. Voor mij en velen met mij is het geen probleem.

Het is zeker niet allemaal koek en ei met windows maar ik ondervindt bij de andere platforms ook nadelen en dus wordt mijn volgende telefoon weer een windows (voor mij de minste nadelen).

Slimme keuze? ik weet het niet, de tijd zal het leren. Voorlopig ben ik echter een tevreden gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer komt het niet goed dan. Wat is goed?

Microsoft's doelstelling is veranderd. Niet meer de massa, want ze zien dat dat niet lukt.
Als je denkt dat 'de massa bereiken' goed is, dan kan je stoppen. Want dat komt volgens Microsoft niet goed, want anders hadden ze een paar maanden geleden de strategie niet aangepast.
Zijn we gelijk klaar met de discussie :)

Microsoft heeft dus alleen alweer een paar maanden geleden gekozen voor een selectievere markt. Waar volgens hun wel een gezonde business in te draaien is. Waaronder een focus op de zakelijke markt en de markt waar ze zich in kunnen onderscheiden. Gezien de aantallen bedrijven die ik ken waar ze allemaal een Windows phone hebben, hoop ik en denk ik dat het wel goed komt. De tijd zal het leren.

Laten we Q1 eerst maar eens de hardware en software afwachten in waar Microsoft zich denkt te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:11:
[...]

Wanneer komt het niet goed dan. Wat is goed?

Microsoft's doelstelling is veranderd. Niet meer de massa, want ze zien dat dat niet lukt.
Als je denkt dat 'de massa bereiken' goed is, dan kan je stoppen. Want dat komt volgens Microsoft niet goed, want anders hadden ze een paar maanden geleden de strategie niet aangepast.
Zijn we gelijk klaar met de discussie :)

Microsoft heeft dus alleen alweer een paar maanden geleden gekozen voor een selectievere markt. Waar volgens hun wel een gezonde business in te draaien is. Waaronder een focus op de zakelijke markt en de markt waar ze zich in kunnen onderscheiden. Gezien de aantallen bedrijven die ik ken waar ze allemaal een Windows phone hebben, hoop ik en denk ik dat het wel goed komt. De tijd zal het leren.

Laten we Q1 eerst maar eens de hardware en software afwachten in waar Microsoft zich denkt te onderscheiden.
Als je het over de surface tablet/laptop hebt geef ik je zakelijk gelijk en zie ik deze apparaten ook zakelijk gebruiken. Maar vaak wordt een tablet/laptop zakelijk bepaald door de werkgever. Bij een smartphone zie ik tegenwoordig geen enkel bedrijf die een telefoon opdringt of voor jou kiest. Dat was vroeger wel zo.
Je krijgt een budget en mag zelf gaan shoppen. Het budget is vaak afhankelijk van je functie. (Bij mij is het 200 euro :( ) Bij het management ligt dat bedrag al gauw in de iPhone range.

Dus surface tablet! Zeker, is een top apparaat voor onderweg en zeker voor sales. Maar een Windows Phone zakelijk? Als iemand dat wil, wat zijn dan de plus punten tegenover een iPhone? Stel voor ik zit in het management, ben een technische onbenul die enkel peoples people is die houdt van zaken regelen en besluiten neemt over geldzaken en dat soort benul. Waarom zou ik volgens jou beter een Lumia 950XL kunnen nemen bijvoorbeeld tegenover een iPhone 6? Stap eens in de verkoper schoenen en overtuig ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39101

Ik begrijp niet, waarom mensen zich zo druk maken over het wel of niet slagen van Windows Phone.
Dit is al decennia de werkwijze van Microsoft en ze kunnen het zich permitteren.
Welke nieuwe OS voor de PC vanaf W98 tot aan liep meteen gesmeerd. Geen enkele, dan ook nog bagger als W98SE en Vista uitbrengen, want het nieuwste koopt de consument toch wel.
Daarnaast allerlei noodlijdende bedrijven overnemen om hun positie verder te versterken. Net als Nokia.
Eerste 3 jaar hardware maken voor ons, nu staan ze weer op eigen voeten en ze zijn weinig opgeschoten en moeten hardware blijven leveren aan MS. Dus ontslaggolf.

Als je het zo leest, zijn ze goed in het gebruiken en misbruiken van de concurrentie en die staan te trillen op hun benen, want net als Netscape vroeger. MS wou het bedrijf voor een riant bedrag overmaken, maar de heren dachten even de grote jongen uit te hangen, nou dat hebben ze geweten. IE4 standaard bij MS en Netscape met een bod van 1 miljard, was binnen een maand niets meer waard.

Ze hebben ook heel veel goede dingen gedaan, want zonder MS had Apple nooit bestaan.
Toen in 1997 Mr. Jobs terug bij Apple kwam, waren ze bankroet en heeft hij een deal kunnen sluiten met zijn vriend Mr. Gates, met afschuw van de Apple werknemers.
Zie link: YouTube: The Apple Microsoft Deal Boston 1997

Kijk naar de afgelopen jaren, bij de opkomst van de hedendaagse smartphone.
Wie lagen er constant met elkaar overhoop? Samsung en Apple. Meer MS kon doen en laten wat ze wouden, niemand trok de mond open, totdat genie Steve Jobs R.I.P. heen ging en de nieuwe CEO praatjes begon te krijgen, waar de app bleef voor destijds nog Skydrive van MS. Nou dat heeft hij geweten om brutaal te zijn. Android kreeg de app meteen en na enkele weken ging meneer door het stof en wist meteen zijn plaats weer.

De mobiele en particuliere markt is niet hun core business en kunnen zich dit allemaal zonder een graantje pijn permitteren en dat geldt ook voor Samsung, maar wie moet het er wel van hebben? ....
Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen Apple en hoop dat ze nog vele jaren meegaan, maar hoe dan?
Nu het brein weg is, rennen ze van links naar rechts en zijn hopeloos opzoek naar iets nieuws, maar wat?
Dan maar een goedkoper modelletje op de markt of een kleinere versie of aan projecten beginnen en niet afmaken, want verder hebben ze niets...helaas.

Jaren lopen teren op hun succes en net als Nokia en BlackBerry niet lopen opletten en daar sta je dan.
De toekomst zal het uitwijzen...

Zelf heb ik hier alle hardware die op MS draait staan en na een hoop ellendige Lumia toestellen, nu eindelijk enige tijd een volwaardige W10 Phone en het hele plaatje is compleet en draait als een trein.
Er is enige kennis voor nodig en wat uurtjes configureren, dan is hert plaatje compleet, waar de meesten al jaren zeggen het ook te kunnen aanbieden. NOT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb net weer een aantal reacties moeten knippen. Volgens mij was The Wizard in "Het einde van Windows Phone/Mobile?" niet duidelijk genoeg geweest, want die personen hebben nu een waarschuwing te pakken.

Mocht het topic voor een 3e keer uit de hand lopen, dan zijn we genoodzaakt er een slotje op te zetten. Graag vanaf nu normaal communiceren zonder op de man te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
http://mspoweruser.com/re...ales-lumia-handsets-year/

Het einde van Nokia/Microsoft Lumia is er waarschijnlijk wel.

En gezien het aantal toestellen van andere merken, lijkt mij dat het einde van W10M nu wel heel dichtbij is.

Gisteren is ook bekend geworden dat de Surface Phone nog even op zich kan laten wachten, mocht die komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefan22 op 09-09-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 02-05 06:00
Ik was en blijf een gigantisch voorstander van Windows Phones. De 950XL samen met de dock erbij is een ideale werk ervaring. Echter is het support gigantisch uit gebleven van zowel Microsoft, Nokia als App developers.

Het probleem wat app developers vaak hebben met Windows: Er zijn geen gebruikers omdat er geen apps zijn, maar er zijn geen apps want er zijn geen gebruikers.
Ook zie je dat het gezeur tussen Google en Microsoft een probleem blijft waardoor de Youtube app gewoon dramatisch is en alle google ondersteuning echt minimaal is (en begin aub geen discussie wie nou schuldig is, dat kan me echt niet boeien als consument).

Ik ben bang dat het geen lang leven meer heeft. Maar ik heb met plezier vanaf de 800 Lumia's gebruikt en zal er vrolijk over blijven

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:11
Stefan22 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:32:
http://mspoweruser.com/re...ales-lumia-handsets-year/

Het einde van Nokia/Microsoft Lumia is er waarschijnlijk wel.

En gezien het aantal toestellen van andere merken, lijkt mij dat het einde van W10M nu wel heel dichtbij is.

Gisteren is ook bekend geworden dat de Surface Phone nog even op zich kan laten wachten, mocht die komen.
Beetje oud nieuws. Ik heb ook getwijfeld, maar geloof nog niet in het einde van W10M. Er is veel belangstelling voor het nieuw toestel van HP en er komen toch weer nieuwe apps uit. Het feit dat Facebook een UWP heeft uitgebracht doet vermoeden dat het nog niet afgelopen is. Het marktaandeel is klein, maar de fans zijn trouw aan het systeem. En Microsoft heeft de middelen om lang vol te houden. Ik blijf nog even en laat me niet uit het veld slaan door dit soort berichten. Ik kan van mijn werk een Galaxy S6 of een iPhone 6s krijgen. Gratis. En toch geef ik de voorkeur aan mijn Lumia 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Achja het zat er misschien wel aan te komen. Er kwamen geen nieuwe Lumia's meer, en ze kunnen niet allemaal oude toestellen blijven, maar dit is wel erg snel. De Lumia 650 komt uit februari, en verkopen daalden. Maar daar heeft Microsoft het zelf naar gemaakt met hun uitspraken, marketing en support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
coenox schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:53:
[...]

Beetje oud nieuws. Ik heb ook getwijfeld, maar geloof nog niet in het einde van W10M. Er is veel belangstelling voor het nieuw toestel van HP en er komen toch weer nieuwe apps uit. Het feit dat Facebook een UWP heeft uitgebracht doet vermoeden dat het nog niet afgelopen is. Het marktaandeel is klein, maar de fans zijn trouw aan het systeem. En Microsoft heeft de middelen om lang vol te houden. Ik blijf nog even en laat me niet uit het veld slaan door dit soort berichten. Ik kan van mijn werk een Galaxy S6 of een iPhone 6s krijgen. Gratis. En toch geef ik de voorkeur aan mijn Lumia 950.
Nieuws van vandaag is al oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Stefan22 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:55:
[...]

Nieuws van vandaag is al oud?
We wisten toch al lang dat er geen Lumia's meer zouden komen? http://forums.windowscent...inning-something-new.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
coenox schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:29:
[...]

We wisten toch al lang dat er geen Lumia's meer zouden komen? http://forums.windowscent...inning-something-new.html
Klopt, maar we wisten niet dat Microsoft waarschijnlijk eind dit jaar stopt met het verkopen van Lumia's, terwijl de 650 (nieuwste) uit februari 2016 komt. Daar gaat het artikel over.

Eerder deze week verdween de Lumia link al uit de Microsoft Store (niet die van NL)

[ Voor 11% gewijzigd door Stefan22 op 09-09-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
  • Laatst online: 18-01-2021
Na van 1999 Nokia en Lumia gebruikt te hebben, maak ik me nu echt zorgen over de volgende te kiezen telefoon.
Ik hou echt van Windows Phone en zijn layout. Simpel, smooth en efficient energieverbruik. Integratie Office, OneNote, One DRive vond ik geweldig gewerken. En nog steeds trouwens.
Maar wat is nu een echt alternatief als je geen Apple wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Stefan22 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:34:
[...]

Klopt, maar we wisten niet dat Microsoft waarschijnlijk eind dit jaar stopt met het verkopen van Lumia's, terwijl de 650 (nieuwste) uit februari 2016 komt. Daar gaat het artikel over.

Eerder deze week verdween de Lumia link al uit de Microsoft Store (niet die van NL)
Ja, daar heb je gelijk in. Maar echt verbazen doet het me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
beezz13 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:24:
Na van 1999 Nokia en Lumia gebruikt te hebben, maak ik me nu echt zorgen over de volgende te kiezen telefoon.
Ik hou echt van Windows Phone en zijn layout. Simpel, smooth en efficient energieverbruik. Integratie Office, OneNote, One DRive vond ik geweldig gewerken. En nog steeds trouwens.
Maar wat is nu een echt alternatief als je geen Apple wil?
Volgens mij gaat Nokia toevallig na eind 2016 weer telefoons maken :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
PinokkioTV schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:52:
[...]

Volgens mij gaat Nokia toevallig na eind 2016 weer telefoons maken :)
Ook Nokia met Android blijft Android. En het is maar afwachten of het de bekende Nokia kwaliteit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 19:36
Als Microsoft stopt met Lumia lijn voordat de Surface Phone op de markt komt is het over en uit voor Windows Phone. De app-gap is al dramatisch, maar er zullen dan natuurlijk helemaal geen apps meer worden gemaakt.

Het is jammer. De markt heeft heel zwaar behoefte aan een derde grote speler, en Microsoft was door zijn grootte en kennis de enige speler die dat zou kunnen lukken. Maar het mocht helaas niet zo zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik hoop echt dat bij dat hardware event in oktober iets bekend gemaakt wordt over de Surface Phone. Want als de Lumia's uit de verkoop gaan blijven er maar een paar toestellen over in Nederland, die je niet gauw zal tegenkomen.

HP Elite X3
Acer Liquid Jade Primo
Acer Liquid M330

Kan zijn dat ik er een mis, maar volgens mij is dit het wel.

Wie gelooft er nog dat het mobiele OS variant van Windows 10 nog groot zal worden dan? Iemand hier?
Er zijn helemaal geen indicatoren als je gewoon rationeel nadenkt.
Tenzij mensen nog indicatoren zien die goed gefundeerd zijn.

De huidige trend heeft de laatste tijd nergens meer een opleving. Voorheen had je wel eens van die oplevingen waar men nog over kon discussiëren of het iets zou worden.

Ik ben wel benieuwd naar wat Microsoft met dit OS gaat doen wanneer echt praktisch niemand het meer gebruikt. Ik kende voorheen redelijk wat mensen met Lumia 800, 920 en voornamelijk dus WP7 en WP8.1. Maar op dit moment zie ik niemand meer op het werk met een mobiel van Microsoft o.i.d.

Ik denk dat als core applicaties zoals Whatsapp verdwijnen e.d. echt de doodsteek zullen zijn. Overal zijn de mobieltjes met Windows Phone of W10M in de aanbieding voor belachelijk lage prijzen. En niemand koopt ze? Dat zou betekenen dat zelfs de "gewone" man er al vanaf weet dat ze expres niet kiezen voor zulke mobieltjes.

• Stefan22
  • Niet online
Bij de jongeren wordt het sowieso niks, die kopen allemaal toch Apple omdat ze er dan bij horen, en anders kopen ze wel Samsung (Android). Die jongeren zeggen zonder ergens van af te weten dat Apple beter is dus ja.

Whatsapp wordt op dit moment erg actief ontwikkeld, met veel updates voor de interface, dus die zal niet snel verwijderd worden denk ik, maar het zal me ook niks verbazen als het wel gebeurd gezien het marktaandeel, wat nu wel heel laag wordt.

Ik denk toch echt dat Microsoft eens wat meer reclame moet maken voor z'n toestellen, zoals op TV, en dan niet alleen reclame voor functies als Office maken, aangezien de jongeren doelgroep dat toch niks kan schelen, en die doelgroep is groot. Jongeren willen alleen die apps als Snapchat enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefan22 op 10-09-2016 12:46 ]

• Emgeebee
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik zie het vrij simpel allemaal; als Microsoft geen nieuwe toestellen uit gaat brengen dan is het klaar. En gezien alle afschrijvingen en ontslagen binnen de telefoon hardware divisie vermoed ik dat het toch wel klaar is, tenzij een substantieel deel van de surfacedivisie er op wordt gezet.

Het zal doorontwikkeld worden, beetje aanmodderen dus, want de slechte publiciteit van de stekker eruit trekken kost (op de lange termijn) meer dan dit zo doorzetten, maar pieken gaat het op deze manier zeker niet. Jammer.

• Stefan22
  • Niet online
In de Verenigde Staten hoef je binnenkort niet meer naar een Microsoft Store te gaan voor een Windows Phone: http://mspoweruser.com/mi...ones-us-microsoft-stores/

Het aantal toestellen wordt nu dus echt heel beperkt, en zijn voornamelijk te koop via het internet dus. Maar Microsoft heeft al eerder aangegeven zich met WM op bedrijven te gaan richten, en die bedrijven gaan hun toestellen toch niet kopen in de plaatselijke Microsoft Store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
Wat ik hierboven in de discussie een beetje mis is de overgang naar Windows 10. Windows 10 is een groot succes, dus voorlopig blijven onze toestellen gewoon werken. De app gap zal blijven en apps zullen misschien gericht zijn op de zakelijke markt. Dus geen Snapchat of Pokemon Go. En misschien komen er uit onverwachte hoek weer nieuwe consumententoestellen. Maar ik kan voorlopig vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
coenox schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:42:
Wat ik hierboven in de discussie een beetje mis is de overgang naar Windows 10. Windows 10 is een groot succes, dus voorlopig blijven onze toestellen gewoon werken. De app gap zal blijven en apps zullen misschien gericht zijn op de zakelijke markt. Dus geen Snapchat of Pokemon Go. En misschien komen er uit onverwachte hoek weer nieuwe consumententoestellen. Maar ik kan voorlopig vooruit.
Klopt dat het een succes is, al had ik er veel meer van verwacht. UWP doet niet altijd z'n werk, aangezien er genoeg UWP apps uitkomen die niet op Mobile werken maar wel op PC, zoals Netflix.

De app gap zal inderdaad blijven, nu al helemaal. De apps die er nog uitkomen zullen veel gericht zijn op zakelijke mark en ik verwacht dat de komende tijd nog meer apps stoppen met WM support, zoals Flitsmeister ook al heeft gedaan.

http://support.flitsmeist...-windows-phone-niet-meer-

Daarnaast verwacht ik dat het marktaandeel alleen nog maar meer zal dalen, doordat er in de meeste landen alleen nog 2 toestellen van Acer te koop zijn, en 1 van HP. En 2 daarvan zijn behoorlijk prijzig volgens mij.

Toch echt jammer dat het zo moest gaan, maar dat hebben we dan als ik me goed kan herinneren vooral te danken aan die Nadella. Met Ballmer was er nog een redelijk marktaandeel. Ballmer was bezig met kopen van Nokia toen hij weg ging, en Nadella heeft qua telefoon hardware alles verknald, de focus op andere platformen (iOS en Android) gelegd. En de uitspraken van Microsoft hebben andere bedrijven ook doen afschrikken. Mozo bijvoorbeeld, die gestopt is met de gekleurde covers.

Daarnaast is het vanaf die uitspraak van Terry Myerson bij Build 2016 heel hard achteruit gegaan.

Maar over de overgang naar Windows 10: Ik had echt het vertrouwen dat UWP verandering zou brengen, maar dat was dus niet zo.

[ Voor 35% gewijzigd door Stefan22 op 10-09-2016 18:07 ]

• Ramon
Netflix is wel op Windows Mobile toch??

• Stefan22
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:41:
Netflix is wel op Windows Mobile toch??
Ja, op Mobile de Windows Phone 8.1 versie, maar op de desktop een UWP versie. Wat is er dan zo universeel aan? Dat bedoelde ik.

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-05 12:49
Dus omdat Netflix niet volledig UWP is en Mozo bepaalde covers niet meer maakt, is Windows Mobile eigenlijk zo goed als dood?
Dat is de onvermijdelijke conclusie?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Stefan22
  • Niet online
Baserk schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:19:
Dus omdat Netflix niet volledig UWP is en Mozo bepaalde covers niet meer maakt, is Windows Mobile eigenlijk zo goed als dood?
Dat is de onvermijdelijke conclusie?
Heb ik dat als mijn uiteindelijke conclusie onderaan mijn post gezet? Nee inderdaad. En als je goed kijkt stond er ook: zoals Netflix en Mozo bijvoorbeeld.

Er zijn wel meer apps die UWP zijn op desktop, maar niet op de telefoon, Vine is er ook zo een. En door die uitspraken kunnen bedrijven ook besluiten hun oude WP8.1 app te verwijderen, en niet een nieuwe UWP te maken. En zo heeft Mozo besloten te stoppen met enkele accessoires, niet alle.

En dood zal W10M niet snel zijn. Maar voor consumenten is dit toch wel het einde denk ik, gezien het aantal toestellen wat te koop is, en de focus van die toestellen (HP) op het bedrijfsleven.

[ Voor 35% gewijzigd door Stefan22 op 10-09-2016 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
De degelijkheid van Windows staat niet ter discussie, het zijn altijd weer de randgebeuren die het eea te gronde richten.
Is datzelfde niet al eens gebeurt met Blackberry,
bb was ook ooit eens geroemd om zijn veiligheid en stabiliteit..............maar heeft het helaas ook niet gered.

Een mobiel o.s moet het gewoon hebben van de massa.
En daar kan je lang of kort over discussiëren, maar kijk om je heen en zie voor je zelf.
De uiteindelijke winnaar is allang bekent, zeker als je de grote vraag niet kan leveren aan de jongere generatie qua apps.
En dat ligt niet aan het platform maar aan het gebrek aan geïnteresseerde ontwikkelaars.

Dat windows een stille dood sterft dat geloof ik niet.
Persoonlijk denk ik dat windows in stilte verder zal leven maar dan bij de meer zakelijke gebruiker,
iets wat ze zelf ook al aangegeven hebben.
Die hebben geen pokemon of een één of andere japjum app nodig.

• Stefan22
  • Niet online
Klopt, gewoon erg jammer dat er geen ruimte is voor een derde speler. Veel mensen zeggen dat de markt daar behoefte aan heeft, maar ontwikkelaars niet, die vertikken voor een derde platform te ontwikkelen, vanwege te weinig gebruikers, en die weinig gebruikers komen door geen apps. Zo kan je natuurlijk eeuwig doorgaan en komt er nooit een derde platform.

Maar ik denk dat met telefoons als de HP Elite X3 Windows inderdaad blijft leven bij bedrijven. Maar ik denk dat Windows 10 Mobile voor consumenten wel afgelopen is nu Microsoft geen nieuwe toestellen uit gaat brengen (Surface Phone ook gericht op bedrijven) en hun huidige toestellen uit productie/verkoop haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Tja hun oude idee om androidapps te laten draaien al of niet in een virtuele omgeving had misschien toch nog iets positiefs kunnen brengen.
Maar dat idee werd in een vroeg stadium de nek al omgedraaid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
Stefan22 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:39:
[...]

Heb ik dat als mijn uiteindelijke conclusie onderaan mijn post gezet? Nee inderdaad. En als je goed kijkt stond er ook: zoals Netflix en Mozo bijvoorbeeld.
Zo heeft Deezer gewoon een prima UWP app gemaakt voor desktop en mobiel, als opvolger voor hun W(P) 8.1 app.
Er zijn wel meer apps die UWP zijn op desktop, maar niet op de telefoon, Vine is er ook zo een. En door die uitspraken kunnen bedrijven ook besluiten hun oude WP8.1 app te verwijderen, en niet een nieuwe UWP te maken. En zo heeft Mozo besloten te stoppen met enkele accessoires, niet alle.
Misschien hebben ze bij Mozo gewoon gekeken waar de meeste verkopen in zitten en alles wat niet goed verkoopt losgelaten. Daar zie ik geen schande in. Dat is gezonde bedrijfsvoering.
Stefan22 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:46:
[...]

Toch echt jammer dat het zo moest gaan, maar dat hebben we dan als ik me goed kan herinneren vooral te danken aan die Nadella. Met Ballmer was er nog een redelijk marktaandeel. Ballmer was bezig met kopen van Nokia toen hij weg ging, en Nadella heeft qua telefoon hardware alles verknald, de focus op andere platformen (iOS en Android) gelegd. En de uitspraken van Microsoft hebben andere bedrijven ook doen afschrikken. Mozo bijvoorbeeld, die gestopt is met de gekleurde covers.
Ik ben het niet met je eens dat de huidige situatie te danken is aan "die Nadella". Ik denk dat het begon ergens toen Apple de iPhone uitbracht, en Ballmer die belachelijk maakte en daarna veel te lang erover deed om Windows Phone 7 uit de deur te doen.

Windows Phone 7 was gebaseerd op de ouderwetse CE-kernel. Had beperkte hardware-support en beperkte featureset, dingen als copy/paste misten terwijl de concurrentie die al had. Al verbeterde dat wel iets in de loop der tijd. Maar er was eigenlijk geen reden om voor WP7 te kiezen, behalve het unieke uiterlijk.

Windows Phone 8 was een compleet nieuw systeem gebaseerd op de Windows NT kernel. Al die tijd geïnvesteerd in het maken van een "nieuw" OS kan je niet besteden aan het toevoegen van features. Dus terwijl de concurrentie features aan het toevoegen is, ben jij als bedrijf met architectureel werk bezig, wat zich nauwelijks vertaalt naar nieuwe features die hard nodig waren.

Met Windows Mobile 10 zet Microsoft nog zo'n stap. Erg veel architectureel werk nodig, waardoor resources maar mondjesmaat besteed kunnen worden aan nieuwe features. Daarnaast was Windows Mobile 10 bij release vorig jaar ook nog niet af; Kopers waren in essentie alpha-testers.

Tel daarbij op dat het voor app developers ook maar een onduidelijk verhaal was; Windows Phone 7 apps maakte je met Silverlight. Dat is inmiddels helemaal losgelaten, terwijl je bij de concurrentie hier veel meer continuïteit vind.

Inmiddels is dat verbeterd en je ziet nu dat Microsoft op technisch gebied in een goede positie zit. Met Xbox, PC, HoloLens en Mobile gebaseerd op de Windows 10 kernel is het nu een kwestie van gewilde en innovatieve features toevoegen. Of dat lukt is nog even afwachten...

In ieder geval is het denk ik belangrijk dat Microsoft nu doorzet en de dingen die er nu zijn verbetert in plaats van wéér overnieuw te beginnen. Ook is het mijns inziens belangrijk dat Microsoft zich committeert aan bijvoorbeeld ieder jaar één high-end smartphone lanceren, net zoals de concurrentie (Ik kan me de ophef over het ontbreken van een "940" nog goed herinneren). Dat neemt voor potentiële developers/consumenten gewoon een stukje onzekerheid weg en het geeft veel mindshare als je ieder jaar een mooie telefoon lanceert die de grenzen verlegt, ook al koopt niet iedereen hem.
Amadeus1966 schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:25:
Tja hun oude idee om androidapps te laten draaien al of niet in een virtuele omgeving had misschien toch nog iets positiefs kunnen brengen.
Maar dat idee werd in een vroeg stadium de nek al omgedraaid.
Nee dat zou helemaal een slecht idee zijn geweest. De virtuele omgeving was langzaam en instabiel en bracht het hele systeem aan het wankelen. Daarnaast, Microsoft wil UWP pushen, het draaien van Android apps in een VM komt niet overeen met dat doel en zou daarmee zelfs UWP adoptie van Windows 10 desktop, hololens en xbox in gevaar kunnen brengen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 11-09-2016 02:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Menig persoon dacht dat UWP wel even Windows 10 Mobile zou reden. Deze personen hadden alleen maar de marketing verhalen van Microsoft gelezen en hebben nooit naar developers geluisterd.

Iets wat niet waar is: Je maakt een UWP applicatie en het draait automagisch op elk platform. Het is niet zo mooi als het lijkt. Het is wel "makkelijker" gemaakt.

Heel veel mensen trappen de laatste jaren continu in de leugens van Microsoft en hum marketing machine dat continu dingen loopt te hypen en te grote verhalen ophangt. Van verschillende projectjes(o.a. astoria e.d.) wat het probleem wel even zou oplossen.

Veel mensen die kopiëren ook gewoon de leugens van Microsoft om hun argument te funderen. "Maar microsoft zegt dit en over zo'n tijd komt dit uit en dat zal een gamechanger zijn" en ga zo maar door. Want... Microsoft heeft het gezegd. Volgens die personen heeft de "markt" niet gelijk en microsoft wel.

Richting W8.1 was er altijd een relatief kleine stijgende lijn gaande. Maar sinds W10M ging het neerwaards, mede doordat Microsoft eigenlijk stilletjes de stekker uitgetrokken heeft. (Dit zullen ze NOOIT communiceren via hun PR afdeling)

Ze hebben de hele Nokia divisie eigenlijk afgeschreven. Zonde, want anders zouden we in Finland nog gewoon in de EU tenminste nog een telefoonmaker hebben. Die zou zeker weten hebben bestaan op basis van Android. Microsoft heeft Nokia gekocht en vermoord eigenlijk.

Microsoft hun PR afdeling zegt dat ze nog actief aan het ontwikkelen zijn aan W10M maar dat komt omdat het bij het hele W10 getrokken is. Het hoort niet meer bij een speciale mobiele afdeling meer.
Microsoft probeert een zo langzaam mogelijke landing te maken zodat het minder effect heeft op hun aandelen koers. Zou jij toch ook doen? Als je nu in 1x de hele boel sluit zal een grotere ripple effect zorgen dan een zachte landing. Is gewoon logisch dat ze dit doen!! Maar het uiteindelijke doel is er wel een punt achter zetten. Dat sommige mensen nog naïef zijn en dit niet zien, tsja... je zult het straks zelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Laatst online: 05-12-2024
alexbl69 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:31:
Als Microsoft stopt met Lumia lijn voordat de Surface Phone op de markt komt is het over en uit voor Windows Phone. De app-gap is al dramatisch, maar er zullen dan natuurlijk helemaal geen apps meer worden gemaakt.

Het is jammer. De markt heeft heel zwaar behoefte aan een derde grote speler, en Microsoft was door zijn grootte en kennis de enige speler die dat zou kunnen lukken. Maar het mocht helaas niet zo zijn.
Stefan22 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:33:
Ik hoop echt dat bij dat hardware event in oktober iets bekend gemaakt wordt over de Surface Phone. Want als de Lumia's uit de verkoop gaan blijven er maar een paar toestellen over in Nederland, die je niet gauw zal tegenkomen.

HP Elite X3
Acer Liquid Jade Primo
Acer Liquid M330

Kan zijn dat ik er een mis, maar volgens mij is dit het wel.
HP en Acer heeft mij wat dat betreft verrast. Dit zijn kwalitatief goede telefoons.

Je ziet dat er genoeg B merken met een WM10 telefoon komen, in USA en Azië.
Is dit geldverkwisting? Want feit is dat de consument niet voor WM10 gaan.
Wat mij betreft mogen ze de Europese markt ermee op.
Maar zolang Microsoft zijn product niet gaat promoten, zie ik het er somber in voor de Windows mobiele tak.

Tja, Android is met name groot geworden door de fabrikanten van de goede telefoons. Microsoft dacht ook zo groot te worden, maar is niet gelukt. En toen heeft het geprobeerd a la Apple door Nokia te kopen, maar dat is dus ook mislukt.

What's next?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ramon schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:28:
[...]

[...]

Nee dat zou helemaal een slecht idee zijn geweest. De virtuele omgeving was langzaam en instabiel en bracht het hele systeem aan het wankelen. Daarnaast, Microsoft wil UWP pushen, het draaien van Android apps in een VM komt niet overeen met dat doel en zou daarmee zelfs UWP adoptie van Windows 10 desktop, hololens en xbox in gevaar kunnen brengen.
Het eea was natuurlijk nog niet uitgekristalliseerd en verre van af.
Tuurlijk zal je hiermee niet alle en zeker de apps die afhankelijk zijn van bepaalde G services kunnen draaien.
Maar apps die volledig opzich zelf staan zouden geen problemen hoeven opleveren.
Dan denk ik niet aan hele zware apps.
BlackBerry had het eea al geimplementeerd, al liet dit soms nog wel wat te wensen over ( wat ik uit diverse fora heb mogen vernemen ).

Lichte apps zouden gewoonweg kunnen draaien, wat tijdens een der previewversies ook aantoonbaar was.

Zelf denk ik dat ( onderbuik gevoel ) of Google of de angst voor piraterij hier meer mee van doen gehad heeft dan het simpelweg niet kunnen.

Maar let wel ik ben geen deskundige.

Voor mij persoonlijk voorziet Windows in al mijn behoeftes,
dat neemt niet weg dat ook ik wel eens een ### ( censuur ) moment hieraan beleeft wanneer ik eens een keer iets wil wat niet gaat of kan.

Ik ondervind ook nog steeds problemen met de fotoapp.
Als ik een willekeurige foto open en ik zoom in of uit dan wil deze nogal eens bevriezen.
Als ik het toestel dan kantel ( hetzij horizontaal of verticaal ) dan werkt ie weer.
Leuk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:28:
[...]
Zo heeft Deezer gewoon een prima UWP app gemaakt voor desktop en mobiel, als opvolger voor hun W(P) 8.1 app.

[...]
Misschien hebben ze bij Mozo gewoon gekeken waar de meeste verkopen in zitten en alles wat niet goed verkoopt losgelaten. Daar zie ik geen schande in. Dat is gezonde bedrijfsvoering.
[...]
Ik ben het niet met je eens dat de huidige situatie te danken is aan "die Nadella". Ik denk dat het begon ergens toen Apple de iPhone uitbracht, en Ballmer die belachelijk maakte en daarna veel te lang erover deed om Windows Phone 7 uit de deur te doen.

Windows Phone 7 was gebaseerd op de ouderwetse CE-kernel. Had beperkte hardware-support en beperkte featureset, dingen als copy/paste misten terwijl de concurrentie die al had. Al verbeterde dat wel iets in de loop der tijd. Maar er was eigenlijk geen reden om voor WP7 te kiezen, behalve het unieke uiterlijk.

Windows Phone 8 was een compleet nieuw systeem gebaseerd op de Windows NT kernel. Al die tijd geïnvesteerd in het maken van een "nieuw" OS kan je niet besteden aan het toevoegen van features. Dus terwijl de concurrentie features aan het toevoegen is, ben jij als bedrijf met architectureel werk bezig, wat zich nauwelijks vertaalt naar nieuwe features die hard nodig waren.

Met Windows Mobile 10 zet Microsoft nog zo'n stap. Erg veel architectureel werk nodig, waardoor resources maar mondjesmaat besteed kunnen worden aan nieuwe features. Daarnaast was Windows Mobile 10 bij release vorig jaar ook nog niet af; Kopers waren in essentie alpha-testers.

Tel daarbij op dat het voor app developers ook maar een onduidelijk verhaal was; Windows Phone 7 apps maakte je met Silverlight. Dat is inmiddels helemaal losgelaten, terwijl je bij de concurrentie hier veel meer continuïteit vind.

Inmiddels is dat verbeterd en je ziet nu dat Microsoft op technisch gebied in een goede positie zit. Met Xbox, PC, HoloLens en Mobile gebaseerd op de Windows 10 kernel is het nu een kwestie van gewilde en innovatieve features toevoegen. Of dat lukt is nog even afwachten...

In ieder geval is het denk ik belangrijk dat Microsoft nu doorzet en de dingen die er nu zijn verbetert in plaats van wéér overnieuw te beginnen. Ook is het mijns inziens belangrijk dat Microsoft zich committeert aan bijvoorbeeld ieder jaar één high-end smartphone lanceren, net zoals de concurrentie (Ik kan me de ophef over het ontbreken van een "940" nog goed herinneren). Dat neemt voor potentiële developers/consumenten gewoon een stukje onzekerheid weg en het geeft veel mindshare als je ieder jaar een mooie telefoon lanceert die de grenzen verlegt, ook al koopt niet iedereen hem.

[...]

Ja, er zijn ook wel UWP apps die wel op PC en Mobile werken, maar bij sommige apps is dat ook niet het geval, en heb je op PC de UWP, en op Mobile de WP8.1 versie, of helemaal geen app, terwijl het volgens MS zo makkelijk is, maar dat zal wel marketing zijn zoals al eerder werd aangegeven ;)

Over die covers, Mozo heeft zelf gezegd dat dat door het recente Microsoft nieuws kwam, die complete afschrijving van Nokia wat naar buiten werd gebracht, en dat ze alleen nog op een paar markten gingen focussen.

We have sold all the blue covers patch and are not going to produce any more of that color nor other colorful covers. Regarding the recent Microsoft news we decided to focus at the wooden line and other products like Surface sleeves etc.

Dat Microsoft overnieuw is begonnen was ook geen goede zet, maar na Windows Phone 8 was er wel meer marktaandeel. Dat marktaandeel is toch op een bepaald moment als een klap naar 0.7% gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefan22 op 11-09-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sowieso als jij al een wp8 hebt en dan een app voor wk dows maakt. Waarom dan dat extra werk besteden om die app ook weer naar mobiel te krijgen terwijl je er daar al 1 hebt? Dat doe je als bedrijf pas als er echt meerwaarde is in het aanpassen en testen van de app.
Dat er weinig werk is betekent niet dat je het ook maar meteen moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 21:49
Hoelang geeft Microsoft nog support op de Lumia lijn? Met name de 950 en de XL? Ik wil juist af van Android en Apple producten met IOS vind ik gewoon te duur. De 950 (XL) lijkt mij geweldig, echter alle berichtgeving en slinkende voorraden doen mij aarzelen om er een te kopen. Ik wil graag nog wel een paar jaar genieten van een platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Op de Lumia 950XL? Een jaar of twee? Ik denk niet heel veel langer, maar op een gegeven moment zullen ze alleen nog kleine reparaties doen en vervolgens deel van geld terug. Daarna houd het op, omdat tegen die tijd de nieuwe telefoons van Microsoft 'gemeengoed' zullen zijn. Ik denk dat je nu beter af bent met een telefoon van HP ofzo, maar voor die prijs kan je ook een iPhone halen.
Nee, het is nu niet echt het meest ideale moment om een Lumia toestel te kopen qua support. Aan de andere kant zijn ze nu ook best goedkoop dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Waar we hier in Nederland ook een beetje rekening mee moeten houden is dat in de rest van de wereld andere fabrikanten wel W10M toestellen uitbrengen. Dat de Lumia lijn daar verdwijnt is dus niet zo spannend, want nog genoeg andere fabrikanten.

Bij ons is het wachten op de HP X3, een supertoestel wat mij betreft, afgaande op de specificaties. Als die tot de surface phone de boel een beetje in beweging kan houden, dan is Microsoft al lang blij ;)

Grootste gevaar is volgens mij dat de Surface Phone teveel gehyped wordt en het dan straks allemaal niet waar kan maken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28
PaT schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:22:

Grootste gevaar is volgens mij dat de Surface Phone teveel gehyped wordt en het dan straks allemaal niet waar kan maken.
Die zullen natuurlijk hoog zijn, wat je in theorie met een x86 Phone kan doen is behoorlijk groot. Maar het is niet zozeer de hype, maar de verwachtingen en aannames die er nooit zullen zijn. Geen 'out of the store' programma's of eigen drivers, zal wel een dichtgetimmerd geheel zoals de XBO worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Daar ben ik ook bang voor. Je kunt een telefoon uitbrengen met geweldige specs, maar waarvan het OS volgens velen nog niet "af" is (Lumia 950 anyone?).
Dan wordt het hem niet.

Hoewel ik zeer positief ben over het platform zelf ben ik nu wel van mening dat het platform het niet gaat redden. Ik ga het nog een dik jaar doen met mijn Lumia 950 en dan stap ik denk ik over op een Microsoft iPhone 8 ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Dan maar hier:
Caelorum schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:03:
[...]

Dat is echt compleet voorbarig en ook een verkeerde conclusie. Er is niets mis met Windows 10 Mobile en er wordt ook niet met de ontwikkeling gestaakt. Het is zelfs een volkomen logische en zelfs slimme zet van Microsoft. Nu moeten ze alleen straks even goed doorpakken en echt die herintrede groots aanpakken.
Maar dit is wat offtopic hier. Er is een eerder gelinkt topic over deze discussie.
Ja moeten we weer gaan hopen op dingen die komen gaan??
Dat was met 7, met 8, met 8.1 (hoogtijdagen imo) en toen moesten we 10 afwachten want dan.., en daarna op de AU. En ondertussen bestaande gebruikers tevreden houden met loze beloftes (iedere Windows toestel met 8(.1) zou Win10 krijgen. enz enz)

Er werden drie nieuwe telefoons aangekondigd, top toestellen, maar met een béta OS, snij jezelf in de vingers anders.

Imo is het een redelijk aflopende zaak. Ook al voldoet het voor mij aan alle kanten.

MS heeft alleen meer nodig dan een en OS 'dat wel voldoet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ten tijde van wp7 kon Microsoft er nog mee wegkomen om dingen te beloven in volgende versies. Tijdens wp8/8. 1 werd het al een ongeloofwaardig verhaal en verlieten de eerste die-hard fans het schip. Na de komst van W10M zijn er nog maar weinig mensen die geloven in een goede afloop.

En toch heb ik ergens het idee dat we nog niet van de Redmonders af zijn. Hoe en wat, ik heb geen flauw idee. Het idee van tig miljoen mobiele devices waar jouw OS op zou kunnen draaien kunnen ze toch niet zomaar los laten?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 08:49
warhamstr schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:52:
Dan maar hier:

[...]

Ja moeten we weer gaan hopen op dingen die komen gaan??
Dat was met 7, met 8, met 8.1 (hoogtijdagen imo) en toen moesten we 10 afwachten want dan.., en daarna op de AU. En ondertussen bestaande gebruikers tevreden houden met loze beloftes (iedere Windows toestel met 8(.1) zou Win10 krijgen. enz enz)

Er werden drie nieuwe telefoons aangekondigd, top toestellen, maar met een béta OS, snij jezelf in de vingers anders.

Imo is het een redelijk aflopende zaak. Ook al voldoet het voor mij aan alle kanten.

MS heeft alleen meer nodig dan een en OS 'dat wel voldoet'.
Volgens Webwereld is het ook "afgelopen"
http://webwereld.nl/softw...topt-definitief-met-lumia
In de herfst Windows Surface Phone.
Alsof mensen hier nog in gaan trappen. Zakelijke kant misschien, maar ik niet.
Ik zag WM 10 al langzaam wegzakken en heb al mijn telefoons destijds weggedaan. Erg jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door lifeguard op 12-09-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
lifeguard schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:23:
[...]

Ik zag WM 10 al langzaam wegzakken en heb al mijn telefoons destijds weggedaan. Erg jammer.
Dat 'volgens X of Y' neem ik toch al niet serieus, nieuwssites willen vaak clicks en kunnen producten (of bedrijven) al afschrijven voordat ze uberhaubt iets neerzetten. Tuurlijk, MS zal heel veel moeite moeten doen om uit die negatieve spiraal te komen (of geen moeite meer), het is natuurlijk wel de trend momenteel dat wat MS ook uitbrengt.. het is toch niet goed. Hier op het forum, maar vooral op de FP, merk je dit ook en ik met de tijd steeds minder berichten/nieuws over WM ging lezen, niet vanwege het nieuws, maar vanwege de reacties en de soms 'negatieve' schrijfstijl vanuit T.net.

En dan stoppen ze ermee, de store bloed leeg, zolang ze nog wat security updates uitbrengen voor het OS, ben ik er egens gewoon tevreden mee. Net als de Surface RT, komt regelmatig nog een update voor binnen, toch gebruik ik hem bijna dagelijks nog.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
lifeguard schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:23:
[...]

Daar noem je ook wel een vage site zeg?
SinergyX schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:39:
[...]

...dat wat MS ook uitbrengt.. het is toch niet goed...
Dat is toch ook een feit of niet? En dan niet zozeer dingen die MS uitbrengt, maar vooral de dingen die MS niet uitbrengt. Of beloftes die men niet nakomt. Enige dat je moet regelen als 'klein' OS fabrikant (ja dat zijn ze op de mobile markt) is dat je aansluiting vind bij grote partijen, ik zeer je dat als er een officiële Snapchat app was WP er heel ander voor stond nu. Kun je 100 roepen dat die app niet to de doelgroep van MS hoort, dat telt helemaal niet.

Ten tijden van Nokia en WP 8(.1) waren de kwalitatieve zeer goede telefoons, de prachtige schermen en de beste camera's erg goede sellingpoints. Er is niets meer van over gebleven.

Nogmaals, ik heb weinig meer te wensen wbt mijn telefoon, maar het kan op dit moment niet meten met de grotere spelers.

[ Voor 49% gewijzigd door warhamstr op 12-09-2016 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
De meesten van jullie kennen denk ik de term selffulfilling prophecy (https://nl.wikipedia.org/wiki/Selffulfilling_prophecy). Ik heb bijna het idee dat we Windows Phone - daar bij geholpen door een groot aantal vage en minder vage websites - het graf inschrijven. Begrijpelijk hoor, ik doe daar zelf ook aan mee. Bij ieder nieuwtje slaat de twijfel toe en ga je je afvragen of je toestel niet in V&A moet zolang het nog wat opbrengt. Ik heb bij deze besloten er niet meer aan mee te doen. Ik geniet van mijn toestel (Lumia 950) zolang het doet wat ik nodig heb en zie de toekomst zonnig tegemoet. Mocht ik onverhoopts essentiële apps of ondersteuning gaan missen, dan zie ik dat dan wel weer. Op dit moment voor mij geen Android (te rommelig) of iOS (te beperkt in vrijheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Saybia schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:37:
Hoelang geeft Microsoft nog support op de Lumia lijn? Met name de 950 en de XL? Ik wil juist af van Android en Apple producten met IOS vind ik gewoon te duur. De 950 (XL) lijkt mij geweldig, echter alle berichtgeving en slinkende voorraden doen mij aarzelen om er een te kopen. Ik wil graag nog wel een paar jaar genieten van een platform.
Zelfde hier... ik heb een vier jaar oude L820 met WP8.1 en dat werkt perfect (laatst voor de zekerheid een nieuwe accu gekocht, zodat die weer vier jaar langer mee kan gaan).

Maar ik wil (als developer) ook over naar WM10 en de L820 wordt niet ondersteund (los daarvan wil ik die op WP8.1 houden ivm de perfecte navigatie-app die weer niet op WM10 draait).

Ik twijfel dus of ik een L950 ga aanschaffen; sowieso wacht ik tot december en de prijs onder de 300 euro zit, maar wat dan?

Een Surface Phone zie ik niet verschijnen en is sowieso boven mijn persoonlijke budget (350 euro is wel de max voor een telefoon waar ik vier, vijf jaar mee wil doen), de Lumia-reeks bestaat niet meer en de vage OEMS (HP daargelaten, maar ook te duur) gaan natuurlijk niets voorstellen;

Als ik naar mijn eigen apps kijk, is 97.5% gewoon een Lumia-gebruiker, 2% is Samsung / HTC en 0.5% is een andere OEM.

Als MS nu echt "rekent" op de OEMS om WM10 levensvatbaar te houden, is het snel afgelopen en zit je met een L950 opgescheept die op geen enkel gebied nog toekomst heeft...

- edit - Zie net dat de L950 al onder de 300 euro is gedoken;

https://www.microsoftstor...g_phn_citytalk_100615lnch

In mijn geval gaat er nog 21% vanaf (BTW aftrek, zakelijke aankoop) dus dan heb je hem voor 237 euro.

Probleem is inderdaad de garantie / ondersteuning...

[ Voor 10% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-09-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
warhamstr schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:39:
Dat is toch ook een feit of niet? En dan niet zozeer dingen die MS uitbrengt, maar vooral de dingen die MS niet uitbrengt. Of beloftes die men niet nakomt. Enige dat je moet regelen als 'klein' OS fabrikant (ja dat zijn ze op de mobile markt) is dat je aansluiting vind bij grote partijen, ik zeer je dat als er een officiële Snapchat app was WP er heel ander voor stond nu. Kun je 100 roepen dat die app niet to de doelgroep van MS hoort, dat telt helemaal niet.

Ten tijden van Nokia en WP 8(.1) waren de kwalitatieve zeer goede telefoons, de prachtige schermen en de beste camera's erg goede sellingpoints. Er is niets meer van over gebleven.

Nogmaals, ik heb weinig meer te wensen wbt mijn telefoon, maar het kan op dit moment niet meten met de grotere spelers.
Precies dat, dan is het 'wat ze niet doen', dan is het weer 'die missende app', dan is het 'hardware', dan hadden ze snapchat, dan was het wel pokemon, dan was het wel instagram, of kan mij boeien welke hype app er nu weer is.

Nog voordat zij poging willen ondernemen om iets toe te voegen, heeft de markt heel die Phone/OS de grond al in geboord.

Ik kan over 2 maanden weer nieuw toestel uitkiezen, maar ziet er naar uit dat dit voor het eerst een sim-only gaat worden, ben tevreden met m'n XL (en continuum) en die paar missende apps neem ik voor lief om niet over te hoeven stappen naar Android of iOS.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Blijf ontopic en speel niet op de man, mocht dit toch weer gebeuren gaat dit topic dicht!