Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier nog even een overzichtje van mijn eigen apps-gebruik door de WP / WM gebruikers;

Het gaat over de hele periode vanaf 01 januari dit jaar tot vandaag en in totaal 607,809 sessies.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/iuqCPzL.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/hF5E3Pw.png

Als je de Lumia / Nokia lijn even weghaalt, omdat MS er mee is gestopt, blijft er heel weinig over dat WM10 nog kan / zal supporteren...

Mét Lumia heeft het 1% marktaandeel, dus zonder Lumia blijft er 2% van 1% over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:47
Maar heeft dat niet meer met jouw apps zelf te maken?
Dat het gewoon de doelgroep niet aanspreekt? Niet vervelend bedoeld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
warhamstr schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:52:
[...]Ja moeten we weer gaan hopen op dingen die komen gaan??[...]
Nee, natuurlijk niet. Maar om nou MS ten dode op te schrijven terwijl je het over een bedrijf hebt die er gewoon om bekend staat om in bestaande markten redelijk succesvol te worden, tja...
[...]Imo is het een redelijk aflopende zaak. Ook al voldoet het voor mij aan alle kanten.[...]
Het is pas een aflopende zaak als het aandeel in elkaar zakt terwijl MS er alles aan doet op het te verbeteren. Het probleem is echter. Dat doen ze niet! Ze doen nu, om wat voor een reden ook, totaal geen moeite om marktaandeel te verkrijgen. Ja, wat sluikreclame in series, maar daar houd het mee op. Ze stoppen zelfs tijdelijk met produceren van telefoons. En IMO kan dat maar 1 ding betekenen: Ze willen niet dat mensen nu nog een telefoon kopen met een OS waar ze niet volledig achter staan. Aangezien er al meerdere malen over de afgelopen maanden is gehamerd op dat de small form factor nog steeds belangrijk is, kan je daar gewoon uit halen dat ze wachten totdat ze het OS en eventuele hardware ver genoeg hebben ontwikkeld om de markt weer in te treden.
Het enige wat ik verkeerd zie gebeuren is dat MS weer de oude 'vertrouwde' manier van marketing opzoekt en daardoor compleet de plank mis slaat. MS moet een Xbox 'pullen' om met het mobiele OS nog iets van betekenis te hebben. Dat wil zeggen letterlijk de markt kopen. De telefoons zo goedkoop aanbieden (dus met verlies) dat mensen het zelfs nemen zonder dat elke app aanwezig is. De vraag is of ze het lef hebben om dat nog een keer te doen. Het is óf dat óf echt iets innovatiefs doen dat iedereen wil gebruiken. Ik vraag me af of ze dat kunnen (ik denk van niet), maar je weet maar nooit.
Een eventuele derde optie zou kunnen zijn om het OS aantrekkelijk te maken voor OEMs. Er is nu al geen fee per telefoon, maar er zijn vast nog wel overige kosten die ze kunnen laten vallen, maar ik zie dit wel echt als laatste redmiddel, want halfbakken inzet van OEMs heeft in het verleden al genoeg schade aangericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Arjantje72 schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:52:
Maar heeft dat niet meer met jouw apps zelf te maken?
Dat het gewoon de doelgroep niet aanspreekt? Niet vervelend bedoeld hoor.
Zou kunnen, het is de verzamel-data van 30 apps voor WP / WM, van het afgelopen jaar.

Meest gebruikte app is die van Tweakers - en daar zijn de getallen ongeveer hetzelfde voor.

Maar dan nog lijkt mij dat Lumia wel meer dan 90% van de markt in handen had en daar dus weinig van overblijft.

Zelf heb ik maar één optie als ik een nieuw WM toestel wil kopen; de L950...

Die van HP is te kostbaar voor mij, OEM toestellen zijn niet kwalitatief genoeg in mijn ogen en er zijn geen Lumia's meer, behalve dan de 950 en 650 (en de 650 is weer te low-end voor lange termijn).

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/3hHpFPF.png

Hier het specifieke overzicht van de merken die populair zijn onder Tweakers (afgelopen zes maanden).

Je ziet overigens een sterk dalende lijn in het aantal sessies, maar dat kan natuurlijk ook aan de app / site liggen (al vrees ik dat het echt aan de populariteit van WP / WM ligt...).

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/6MKTt1i.png

Het evolutie-verloop van WP / WM onder Tweakers - gebaseerd op device-brand.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/OfcLDCC.png

De meest populaire WP / WM toestellen onder Tweakers; de eerste niet-Lumia zit onderaan het lijstje (die nog langer is, maar daar gaat het echt om modellen met minder dan 100 sessies ooit).

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/44OOPac.png

Locatie van de Tweaker-app gebruikers op dit moment :)

(okay, dat is zinloos in dit overzicht!).

[ Voor 34% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-09-2016 18:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als WP iets was waar geld verdient aan moest worden was het nu dood verklaard...

Nu hebben we gewoon te maken met de kracht van veel. Of met wie de langste adem heeft.

Mmm, dat filmpje geeft idd wat stof tot nadenken... Ik houd nog even vol denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door warhamstr op 12-09-2016 22:05 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:27
Jullie vergeten OK voor het gemak dat we hier in NL allemaal highend devices hebben.
Das in de rest van Europa wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
bacardifrans schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:28:
Jullie vergeten OK voor het gemak dat we hier in NL allemaal highend devices hebben.
Das in de rest van Europa wel anders.
Hoezo voor het gemak? :? En er zijn alleen een Hihgend windows phones nu, en een mid end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Laatst heb ik mijn Lumia 735 eens heel hard laten stuiteren. (met 70 km/h, don't ask) De originele backcover was beschadigd, maar verder mankeert de telefoon niets. Via ebay een nieuwe Nokia backcover besteld en weer door. Uiteraard komt hier heel veel geluk bij kijken, maar de bouwkwaliteit is ook een hele belangrijke factor. De enige opvolger die ik zou overwegen is de Lumia 950. Deze wordt nu gedumpt door Microsoft voor 299 euro. Nu blijkt dan ook dat dit echt de restpartijen zijn.

Continuum had ik best een kans willen geven. Maar ik ga nu niet meer 200 euro extra investeren als dit waarschijnlijk het laatste fatsoenlijke toestel gaat zijn dat Continuum support. (en een fatsoenlijke prijs heeft) Ik zal vast niet de enige zijn die er zo over denkt.

Onder de streep gaat dit waarschijnlijk betekenen dat ik Nokia weer in de gaten ga houden, en als de prijs goed is blijf ik wederom bij Nokia. Maar dan, zonder Windows.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:49:
Continuum had ik best een kans willen geven. Maar ik ga nu niet meer 200 euro extra investeren als dit waarschijnlijk het laatste fatsoenlijke toestel gaat zijn dat Continuum support. (en een fatsoenlijke prijs heeft) Ik zal vast niet de enige zijn die er zo over denkt.
De nieuwe HP X3 support dit ook... HP Mobile Extender en HP Desk Dock. Het idee is absoluut niet nieuw (Motorola/Asus) alleen dit keer is het Microsoft in samenwerking met HP. Microsoft gaat hier alleen maar verder in, zeker met de surface phone in ontwikkeling. Ik vind de nieuwe HP te duur en te groot. Leuke features dat wel dus ik snap wel dat het aantrekkingskracht heeft voor sommigen. Op dit moment zit de 950 in mijn winkelwagentje maar ik kan nog steeds de knoop niet doorhakken 7(8)7

Hoe werkt die emulator op de HP? Ik las dat je daarvoor moet betalen. Dus je heb Windows 10 en je wil x86 programma's draaien maar dat kan je niet zonder een (duur) abonnement? Zeker remote inloggen op een Citrix server?

[ Voor 9% gewijzigd door Saybia op 13-09-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Amadeus1966 schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:42:
[...]

Het eea was natuurlijk nog niet uitgekristalliseerd en verre van af.
Tuurlijk zal je hiermee niet alle en zeker de apps die afhankelijk zijn van bepaalde G services kunnen draaien.
Maar apps die volledig opzich zelf staan zouden geen problemen hoeven opleveren.
Dan denk ik niet aan hele zware apps.
BlackBerry had het eea al geimplementeerd, al liet dit soms nog wel wat te wensen over ( wat ik uit diverse fora heb mogen vernemen ).
En hoe is het nu met BlackBerry? Inmiddels verkopen ze Android telefoons. Ik heb geen idee hoe het eigen besturingssysteem van BlackBerry heet. Iets met QNX ofzo? Maarja BlackBerry was jaren geleden ook heel populair en is nu 4e speler. Dus tja.
Lichte apps zouden gewoonweg kunnen draaien, wat tijdens een der previewversies ook aantoonbaar was.

Zelf denk ik dat ( onderbuik gevoel ) of Google of de angst voor piraterij hier meer mee van doen gehad heeft dan het simpelweg niet kunnen.

Maar let wel ik ben geen deskundige.
Ik ben ook geen deskundige maar ik kan wel zien dat het nog verder populariseren van Android apps geen goed idee is als je wilt concurreren. Microsoft heeft voor de toekomst zijn zinnen gezet op UWP. Xbox, HoloLens, desktop, telelefoon moeten allemaal UWP draaien. Als je dan Android op telefoons implementeert, ach waarom dan niet ook op Windows 10 desktop en ja waarom ook niet op HoloLens? Maar alleen die apps die niet met Google Services draaien natuurlijk! En dat terwijl Google Afaik die Google Services door iedereens strot duwt. Chromebooks doen ook nog mee in het verhaal. In de VS worden die veel gebruikt in de educatie (= toekomstige volwassenen). Deze kunnen (straks?) ook Android apps draaien, waarbij Chromebooks ineens heeeeel veel apps kunnen draaien. Daar moet Microsoft tegenin gaan. Dat doe je door Android niet een nóg grotere afzetmarkt te geven.

Verder denk ik dat dat ook meespeelt in de reden om de iOS bridge wel in stand te houden. Met de iOS bridge converteer je een iOS app naar een UWP app in de IDE. Dat betekent dus dat je niet een extra subsystem in het besturingssysteem hoeft in te bouwen zoals voor Android en dat de daar bij behorende instabiliteit ook geen factor meer is. Daarnaast is Apple ook een veel minder grote bedreiging voor MS, door de doelgroep en prijsstelling.
Stefan22 schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:50:
[...]

Ja, er zijn ook wel UWP apps die wel op PC en Mobile werken, maar bij sommige apps is dat ook niet het geval, en heb je op PC de UWP, en op Mobile de WP8.1 versie, of helemaal geen app, terwijl het volgens MS zo makkelijk is, maar dat zal wel marketing zijn zoals al eerder werd aangegeven ;)
Het lijkt me wel verstandig om developers gewoon de vrijheid te geven om zelf te bepalen op welk platform ze hun app willen lanceren ;) echt moeilijk is het verder niet, maar als je al een werkende WP8.1 app hebt, waarom zou je dan die niet zo lang laten draaien totdat je nieuwe features toevoegt bijv.
Over die covers, Mozo heeft zelf gezegd dat dat door het recente Microsoft nieuws kwam, die complete afschrijving van Nokia wat naar buiten werd gebracht, en dat ze alleen nog op een paar markten gingen focussen.

We have sold all the blue covers patch and are not going to produce any more of that color nor other colorful covers. Regarding the recent Microsoft news we decided to focus at the wooden line and other products like Surface sleeves etc.
Ik snap je punt niet. Ik neem aan dat ze met hun hernieuwde focus gewoon hebben gekeken naar welke achterkant verkocht en welke niet verkocht. Ze gaan echt niet die houten verkopen omdat ze die mooi vinden ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Enigszins offtopic, maar op de XBOX One is er een Youtube app, ik ga er maar even vanuit dat deze door Google is gemaakt. Je zou dan toch zeggen dat dit vrij eenvoudig als een UWP app gemaakt zou kunnen worden. Wel grappig dat Google dan wel een Youtube app voor de XBOX maakt maar niet voor Windows.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Caelorum
  • Nu online
Ramon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:04:
[...] Daarnaast is Apple ook een veel minder grote bedreiging voor MS, door de doelgroep en prijsstelling. [...]
Je bedoelt door de patentendeals die MS er uit heeft weten te slepen. Dat is zo ongeveer de enige reden waarom je MS en Apple sinds het begin van dit millennium niet meer samen in de rechtszaal ziet.
Ik denk verder dat het technische aspect zwaarder meeweegt. De Android apps hadden niets anders dan energiehoggers kunnen worden op W10M. Nog naast het feit dat een app ontwikkelaar veel meer mogelijkheden heeft met een Android app. Een aantal van die zaken zijn extreem privacy gevoelig. De Android manier was altijd: "schotel ze gewoon een vraag voor of ze het willen", waar MS (IMO terecht) een wat terughoudendere positie inneemt, want een groot deel van de gebruikers kan je helaas niet met de verantwoordelijkheid van hun eigen privacy en veiligheid opzadelen. Die klikken alleen maar ja en verder, omdat ze op dat moment iets willen doen. Die denken op dat moment totaal niet na over de gevolgen.
Bij iOS apps ligt dat al een stuk meer in de buurt van UWP.
CAP-Team schreef op woensdag 14 september 2016 @ 01:12:
Enigszins offtopic, maar op de XBOX One is er een Youtube app, ik ga er maar even vanuit dat deze door Google is gemaakt. Je zou dan toch zeggen dat dit vrij eenvoudig als een UWP app gemaakt zou kunnen worden. Wel grappig dat Google dan wel een Youtube app voor de XBOX maakt maar niet voor Windows.
Wacht maar totdat Google de gaming console markt instapt. Dan is die app ook zo weer weg. Een UWP app is een bedreiging voor Google, dus maken ze het niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 14-09-2016 09:09 ]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
CAP-Team schreef op woensdag 14 september 2016 @ 01:12:
Apart ja, dit zet mij ook even aan het nadenken.

• Berlinetta
  • Niet online
Microsoft zou gewoon met reclame moeten maken.
In de zin van TV reclame, dat zou in ieder geval al wat uitmaken.

Misschien heel even off-topic...
Android is eigenlijk vooral Samsung, van uit de niet technische aangelegde consument is het niet eens Android. Maar gewoon Samsung. Sterker nog de meeste weten niet eens wat een NEXUS telefoon is.
De identiteit van Android was/is ook niet prominent aanwezig bij de consument. Volgens mij ziet Google dit ook, vooral als je je toestel opstart, komt er in beeld "Powered by Android". Ik denk dat er nog wel een slag te slaan is.
Als je nu kijkt proberen ze de NEXUS lijn weg te halen en Pixel van te maken.

Ik ben niet echt een voorstander van Android en de fabrikanten die de toestellen en service leveren.
Maakt niet uit (of misschien toch wel) of het Stock, Sense, Touchwiz of Experia UI.

• Caelorum
  • Nu online
Berlinetta schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:51:
Microsoft zou gewoon met reclame moeten maken.
In de zin van TV reclame, dat zou in ieder geval al wat uitmaken.[...]
Nee! Dat is precies wat ze nu al jaren doen. Reclame via de TV door het in programma's te stoppen. Daar hadden ze 5 jaar geleden al mee moeten stoppen. Doe maar gewoon het hele internet volspammen. Alle Social Media en doe er voor de lol nog wat bushokjes en billboards bij. Zodanig dat je minstens elke twee uur een reclame er van zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Caelorum schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:06:
[...]

Nee! Dat is precies wat ze nu al jaren doen. Reclame via de TV door het in programma's te stoppen. Daar hadden ze 5 jaar geleden al mee moeten stoppen. Doe maar gewoon het hele internet volspammen. Alle Social Media en doe er voor de lol nog wat bushokjes en billboards bij. Zodanig dat je minstens elke twee uur een reclame er van zien.
Reclame maken (of dat nou product placing, tv- en radiocommercials, bill boards, social media, banners, etc zijn) heeft alleen zin als het aansluit bij de behoefte van de doelgroep die je bereikt. Zonder de juiste apps - sorry, weer de app-gap - bereik je die mensen wel, maar spreekt het product ze niet aan. Zelfs de mensen die wel een Windows Phone hebben gekocht, zijn later weer afgehaakt vanwege het gebrek aan bepaalde consumentenapps. Ik denk dat bij gebrek aan consumentenapps, de strategie van Microsoft om te richten op de zakelijke markt niet zo gek gedacht is. Het is alleen jammer dat veel zakelijke telefoons ook privé gebruikt worden. Dus of het stand houdt?

• Caelorum
  • Nu online
Zakelijke markt is leuk, maar de consumentenmarkt wil je eigenlijk niet laten liggen en daar zullen apps altijd een kip en ei probleem blijven. Dan kan je twee dingen doen:
1) Je zorgt dat app ontwikkelaars apps gaan maken voor jouw platform, maar eerlijk is eerlijk. Daar zitten ze helemaal niet op te wachten. Het is extra werk en er staat niets tegenover. Alleen als MS alle ontwikkeling betaald zouden ze het overwegen, maar zelfs dan nog zit je er als ontwikkelaar eigenlijk niet op te wachten, want het neemt tijd weg van de ontwikkeling van een app waar wel gebruikers voor zijn.
Dan blijft alleen over 2) Zorgen dat er een grote userbase is en dan volgen de apps vanzelf. Alleen zitten consumenten er ook niet per se op te wachten. Er is niets nieuw tov Android of iOS. Het enige wat MS kan doen is echt innoveren of de keuze forceren door er voor te zorgen dat de consument er niet omheen kan en alleen nog maar denkt aan Windows Mobile. Dat doe je niet met product placing, maar door in your face opdringerig te zijn en de prijs echt laag te maken. Een beetje zoals ze ook met de Xbox hebben gedaan. Eigenlijk letterlijk je weg de markt in kopen en helaas heeft MS zoiets nog niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Lever Xbox uit met een gratis windows Phone en een highend big selling game die je on-the-go kan verder spelen op je telefoon. => userbase :)

EDIT: Volgens mij ligt daar de sleutel voor Microsoft: gebruik je bestaande userbase, en geef hun een voordeel mbt het gebruik van windows Phone.

[ Voor 34% gewijzigd door cman op 14-09-2016 16:38 ]

BOE

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
cman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:36:
Lever Xbox uit met een gratis windows Phone en een highend big selling game die je on-the-go kan verder spelen op je telefoon. => userbase :)
Moeten ze eerst die streaming to WP nog toevoegen, kan vooralsnog enkel via de Win10 Xbox app.

En daarmee gaan ze het niet redden, de eerste versie van de Xbox app (smartglass), was er toen ook speciaal voor games (zoals in Forza een interactieve map en navigatie), maar daar liepen mensen ook niet echt warm voor.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Uiteraard was er niemand die er warm voor liep.. Wie gaat voor iets 'kleins' een nieuwe telefoon kopen?? Steek het als bundel bij een Xbox - je zal zien dat er plots wel interesse voor is.

BOE

• SinergyX
cman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:42:
Uiteraard was er niemand die er warm voor liep.. Wie gaat voor iets 'kleins' een nieuwe telefoon kopen?? Steek het als bundel bij een Xbox - je zal zien dat er plots wel interesse voor is.
Maar daar komt mijn eerste punt weer, ze draaien dit in het nieuws toch weer negatief om. Waarom alleen WP? iOS/Android hebben ook XB app, maak het daar gewoon mogelijk? Wat moet ik met z'n flut telefoon? Zijn ze zo wanhopig?

Toegegeven, hebben ze deel aan hunzelf te danken, ik had zelf al lang verwacht dat streaming mogelijk zou moeten zijn, zeker met de nieuwe controllers met BT ondersteuning.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Miki
  • Laatst online: 18:10
Wat WP/WM ook de das heeft omgedaan is dat Microsoft met haar services heel erg op de Amerikaanse markt heeft gericht en dat trouwens nog steeds doet. Bing, maps is net niet terwijl aan de overkant van de plas prima in orde is en zich kan meten met Google.

Daarbij heeft het in mijn ogen een pijnlijke fout begaan door op 2 strategieën te hinken. Namelijk software en hardware fabrikant. Doordat de software kant betere software voor concurrerende platformen heeft gebouwd is er geen noodzaak om specifiek voor wm/wp te kiezen.

Nog een dure rekening die Microsoft heeft begaan is de wijze waarop het is omgegaan met Android leveranciers en patenten. Penny wise pound foulish, Google heeft keihard de deur dicht gegooid met het weigeren en frustreren van Google apps en mobiele sites.

En last not least, een paar keer opnieuw je OS omgooien, 7 > 8 > 10 is funest geweest voor het vertrouwen van ontwikkelaars. Die hebben letterlijk geld weggegooid.

Mijn advies aan Nadella, stop er mee en ga je richten op het geen je wel snapt en goed in bent: software.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 14-09-2016 17:16 ]

• Caelorum
  • Nu online
Dat advies is een beetje laat, omdat hij precies dat al aan het doen is.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:14:

En last not least, een paar keer opnieuw je OS omgooien, 7 > 8 > 10 is funest geweest voor het vertrouwen van ontwikkelaars.
Mijn grootste "angst" is dat als er ooit een Surface Phone komt, die geen WM10 draait.

Zo van "ja, maar de Surface Phone draait ook x86-apps - logisch dat dit niet werkt op WM10".

Dat betekent dat iedereen die nu WM10 heeft, niet meer kan upgraden naar het OS van de Surface Phone.

Toen ik WP7 had, kon ik niet over naar WP8 - nu ik WP8 heb (Lumia 820), kan ik niet verder naar WM10 - en heb ik dus maar een L950 gekocht... zal je zien dat die volgend jaar ook de opvolger van WM10 weer niet ondersteunt en men kan blijven hangen op een half-af OS...

• Caelorum
  • Nu online
Mja, het enige dat ik mij kan voorstellen is dat de Surface Phone een x86 toestel is met WM10. Met als enige toevoeging dat het dus die apps kan draaien in continuum modus. De overige toestellen die er nu al zijn zouden dan alsnog gewoon de UWP apps kunnen draaien. Ik zie geen enkele reden waarom MS zo'n debacle zou forceren in dit geval

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik ben gisteren even in de lokale Mediamarkt geweest en ze hebben inmiddels al geen Windows toestellen meer liggen. Ik ben ook altijd erg tevreden geweest met m'n Lumia telefoon, WP is superieur aan Android qua stabiliteit, efficiency, gebruiksvriendelijkheid, batterijduur, en updatebeleid. Ik snap niet waarom Android eigenlijk zo populair is geworden, het zit echt op alle fronten extreem slecht in elkaar. Ook zit er een hele goede navigatie op de Lumia toestellen, ook weer veel beter dan die van Google.

Het is ook lastig om nu een nieuwe smartphone te kiezen, Apple is te duur en te gesloten, Android kan ik niet serieus nemen en Windows Phone lijkt van de markt te verdwijnen. Eigenlijk raar dat er vandaag de dag niks behoorlijks te krijgen is. Ook Ubuntu phone lijkt niet echt van de grond te komen, misschien bestel ik nog wel een Lumia 650 ook al verwacht ik niet dat Lumia telefoons nog lang op de markt zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vraag mij toch af hoe lang geleden jij Android geprobeerd heb

Niet dat ik het nu de hemel in wil prijzen, maar een aantal van jouw punten kloppen naar mijn ervaring gewoon niet. Zowel bij een LG G2 als de huidige LG G5 is stabiliteit echt rock solid. batterijduur is ook maar net welk toestel je pakt (was bij mijn G2 beter dan bij mijn G5). Daar heeft WP/W10M er ook een aantal tussen zitten die maar zo-zo zijn. Updatebeleid? De LG G2 ging heeft heel lang updates gehad, inclusief update van Android 4 naar 5, terwijl mijn Lumia 925 mooi niet van WP8 naar W10M mag (officieel).

Dat je Android niets voor jou vindt is je goed recht en een valide argument, maar je moet niet zaken erbij halen die lang niet voor alle toestellen gelden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• SinergyX
gold_dust schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:42:

Het is ook lastig om nu een nieuwe smartphone te kiezen, Apple is te duur en te gesloten, Android kan ik niet serieus nemen en Windows Phone lijkt van de markt te verdwijnen. Eigenlijk raar dat er vandaag de dag niks behoorlijks te krijgen is. Ook Ubuntu phone lijkt niet echt van de grond te komen, misschien bestel ik nog wel een Lumia 650 ook al verwacht ik niet dat Lumia telefoons nog lang op de markt zullen zijn.
Hier zit ik ook mee, van mij mogen ze gewoon de rom ontwikkeling vrijgeven en deze ook op android toestellen krijgen, maak het een los OS, geen toestel. Dan kan ik een nieuw high-end toestel kopen en hier gewoon WM10 op zetten.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ook zit er een hele goede navigatie op de Lumia toestellen, ook weer veel beter dan die van Google.
Ja, want op Android is natuurlijk geen ander navigatiepakket beschikbaar 8)7 .
Komt je dit misschien bekend voor?

• SinergyX
spNk schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:22:
[...]

Ja, want op Android is natuurlijk geen ander navigatiepakket beschikbaar 8)7 .
Komt je dit misschien bekend voor?
Grappig dat die app bij mij "installed" zegt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
Mja het is ervaring ook. Ik ben zelf in juni toch maar overgestapt naar een android toestel (een OnePlus 3). Geen spijt van.

Mijn Lumia 900 (WP7.5 en later 7.8) liep inderdaad zelden vast (geloof 2x gebeurd in 3 jaar). Mijn 640 echter liep op WP8.1 perfect, na de update naar WM10 liep hij om de haverklap vast en soft/hard resets mochten niet baten en verse installaties ook niet. Iets wat ik erg jammer vond, maar ook gelijk de reden voor mijn vertrek van het platform.

Mijn ervaringen tot zover met de OP3 (Android 6 dus in mijn geval) is zeer goed te noemen, veel apps (voor zover ik apps gebruik, maar ze zijn er gewoon als je het wil), stabiel (nog geen vastlopers gehad), prima besturingssysteem geworden met de jaren.
Op vakantie ook, geen issues gehad met roaming, wifi netwerken etc. Waar de 3 mensen met een 950 (1 normale, 2x XL) steen en been zaten te klagen dat het toestel voor de tigste keer was gelopen wanneer ze een foto wouden schieten. Daarnaast navigatie op mijn android -> Here Maps, wederom gratis en net zo prettig als op de WP/WM toestellen.

Wat is de trigger geweest voor mij voor de overstap? Meermaals upgradebeloftes zien van Microsoft dat je kan upgraden van systeem waar het niet door gaat (eigen ervaring L900 7.5 zou 8 krijgen, nooit gebeurd). De matige houding van MS tegenover actieve ontwikkeling van WM apps (mede door de incompatabiliteit 7-8-10).
Maar vooral het gevoel dat MS het systeem niet serieus in de markt wil zetten, dit zal allebehalve waar zijn, maar ik kan het met de lakse houding tegenover support bij nieuwe besturingssystemen en appontwikkeling en nu laatste tijd de afbouw van hardwaretak waar ik nog geen goede vervanging op de markt beschikbaar zie.

Ik vind het zonde, het besturingssysteem an sich is briljant en efficiënter, maar de manier waar MS hiermee overweg gaat geeft het in mijn optiek te weinig toekomstperspectief en heeft mij en anderen in mijn omgeving (waar best veel WP/WM toestellen waren, mede door actieve houding ertegenover van mij in het verleden) over doen stappen naar andere alternatieven als Android.
We zullen zien hoe MS zich hierin gaat vormen en wat de toekomst brengt, ik blijf systeem het toch in de gaten houden.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
Nou, maar als Ray Donovan nog Windows Phones gebruikt dan geef ik het nog wel eens kans. :p
Iemand had het hier over reclame op tv. Ik zie in veel Amerikaanse series die Surface tablets voorbij komen. In Blindspot lopen ze er ook mee geloof ik. Maar in Ray Donovan lopen ze allemaal met Windows Phones rond. Vooral het witte toestel (ik vermoed een Lumia 650) van Ray z'n vrouw komt heel vaak in beeld. Ik meende alleen wel te zien dat Ray nu zelf in deze laatste aflevering een iPhone had. :(

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Suicyder schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:41:
Mja het is ervaring ook. Ik ben zelf in juni toch maar overgestapt naar een android toestel (een OnePlus 3). Geen spijt van.

Mijn Lumia 900 (WP7.5 en later 7.8) liep inderdaad zelden vast (geloof 2x gebeurd in 3 jaar). Mijn 640 echter liep op WP8.1 perfect, na de update naar WM10 liep hij om de haverklap vast en soft/hard resets mochten niet baten en verse installaties ook niet. Iets wat ik erg jammer vond, maar ook gelijk de reden voor mijn vertrek van het platform.

Mijn ervaringen tot zover met de OP3 (Android 6 dus in mijn geval) is zeer goed te noemen, veel apps (voor zover ik apps gebruik, maar ze zijn er gewoon als je het wil), stabiel (nog geen vastlopers gehad), prima besturingssysteem geworden met de jaren.
Op vakantie ook, geen issues gehad met roaming, wifi netwerken etc. Waar de 3 mensen met een 950 (1 normale, 2x XL) steen en been zaten te klagen dat het toestel voor de tigste keer was gelopen wanneer ze een foto wouden schieten. Daarnaast navigatie op mijn android -> Here Maps, wederom gratis en net zo prettig als op de WP/WM toestellen.

Wat is de trigger geweest voor mij voor de overstap? Meermaals upgradebeloftes zien van Microsoft dat je kan upgraden van systeem waar het niet door gaat (eigen ervaring L900 7.5 zou 8 krijgen, nooit gebeurd). De matige houding van MS tegenover actieve ontwikkeling van WM apps (mede door de incompatabiliteit 7-8-10).
Maar vooral het gevoel dat MS het systeem niet serieus in de markt wil zetten, dit zal allebehalve waar zijn, maar ik kan het met de lakse houding tegenover support bij nieuwe besturingssystemen en appontwikkeling en nu laatste tijd de afbouw van hardwaretak waar ik nog geen goede vervanging op de markt beschikbaar zie.

Ik vind het zonde, het besturingssysteem an sich is briljant en efficiënter, maar de manier waar MS hiermee overweg gaat geeft het in mijn optiek te weinig toekomstperspectief en heeft mij en anderen in mijn omgeving (waar best veel WP/WM toestellen waren, mede door actieve houding ertegenover van mij in het verleden) over doen stappen naar andere alternatieven als Android.
We zullen zien hoe MS zich hierin gaat vormen en wat de toekomst brengt, ik blijf systeem het toch in de gaten houden.
Ik hoop eigenlijk wel dat ze gewoon doorgaan, vind het persoonlijk best prima werken. Heb zelf de 640XL en eigenlijk 0 problemen. Ook de Lumia's (950+950XL) welke ik voorbij zie komen hebben eigenlijk 0.0 problemen, en iedereen is enorm tevreden met de camera.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32

Heel herkenbaar verhaal. Ik had het al met de Lumia800 gehad die bleef steken op 7.8. Het beleid rond WP is gewoon zwalkende geweest. Eerst moest iedereen vrijwel dezelfde hardware specs hebben, waardoor ze vervolgens niet konden upgraden. Andoridfabrikanten werden afgemaakt op hun gebrekkige updatebeleid, maar WP was minstens zo erg door bij elke major update een roadblock op te werpen. Wel jammer, want de telefoons vond ik wel altijd mooi. Net zoals ik de recente 950XL ook een mooie telefoon vind, maar er zal nooit officieel Android op draaien. Mijn zwager is bv weer teruggegaan naar zijn Note 3, omdat op de 950XL gewoon altijd gedonder was met apps.

Ik blijf het erg jammer vinden dat de veelbelovende ontwikkelingen binnen Nokia de nek omgedraaid zijn en alles op WP is gezet. Als hun toestellen van meet af aan op Android draaiden, was Samsung nooit zo'n grote speler geworden.

Er is imo gewoon ruimte voor een derde speler.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:05:
Ik zie geen enkele reden waarom MS zo'n debacle zou forceren in dit geval
Ik ook niet :) Maar heb de overstap (niet dus...) van WM6 > WP7 en WP7 > WP8 en WP8 > WM10 nog in het geheugen... ze zijn er gek genoeg voor...

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Kwam het toevallig tegen toen ik twijfelde of ik in de aanbieding van de L950 moest trappen of zou stoppen met het hele Windows Phone systeem.

Ik zocht op recensies van de L950 en stuitte op dit filmpje.

Op basis daarvan heb ik een nieuwe L950 gekocht die toevallig zojuist is afgeleverd.

Microsoft zou dit soort filmpjes met een kritische, positieve en deels objectieve technologie visie gewoon zelf moeten pushen naar het publiek / de fora... levert ze weer krediet en marktaandeel op :9

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:00
rimave schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:52:
Nou, maar als Ray Donovan nog Windows Phones gebruikt dan geef ik het nog wel eens kans. :p
Iemand had het hier over reclame op tv. Ik zie in veel Amerikaanse series die Surface tablets voorbij komen. In Blindspot lopen ze er ook mee geloof ik. Maar in Ray Donovan lopen ze allemaal met Windows Phones rond. Vooral het witte toestel (ik vermoed een Lumia 650) van Ray z'n vrouw komt heel vaak in beeld. Ik meende alleen wel te zien dat Ray nu zelf in deze laatste aflevering een iPhone had. :(
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij gebruiken ze in Ray Donovan alleen maar iPhones...

/Offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Mijn klanten staan meestal met een mond vol tanden. Zeker toen ik mijn Lumia 1320 had in plaats van mij 1520.
De ene had het over mooie scherm van mijn 1320 :P
Tja... De rest staat versteld van de overzichtelijke User Interface.

Ben bij klanten al een paar keer een Windows phone tegen gekomen (meestal van het werk)

Ik ben trouwens de eerste klant tegen gekomen die weliswaar waar geen Samsung Android apparaat had maar een LG G4.

[ Voor 3% gewijzigd door Berlinetta op 16-09-2016 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online

Er is volgens mij nooit wen belofte gedaan. Dus ik weet niet hier een discussie voor nodig is.

Ik zou eerder denken dat je dan naar iOS gaat i.p.v. Android.
Vind het behoorlijk apart dat mensen zo snel in Android geloven. Buiten gewoon dat een OP3 gewoon een goede telefoon is. (Heb het zelf Samsung apparaten gehad, ben al vanaf de Samsung E380 klaptelefoon fan van hun)

Maar of het stock of Touchwiz is het is allebeide niet te harde, vooral stock Android vind ik het ergst. (gebruik het elke dag) praat mij er niet van hoe enorm zwaar de fragmentatie is van toestellen en belangrijkste nog wel de software. En misschien nog wel de features wat sommige toestellen niet hadden en Windows phones bijvoorbeeld wel. Glance, Assertive Display, Double tap to wake, Panel Self Refresh. Dat zijn dingen dingen Windows phone allang hadden en nu pas de Galaxy bij de Galaxy S7 beginnen door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:51:
Ik vraag mij toch af hoe lang geleden jij Android geprobeerd heb

Niet dat ik het nu de hemel in wil prijzen, maar een aantal van jouw punten kloppen naar mijn ervaring gewoon niet. Zowel bij een LG G2 als de huidige LG G5 is stabiliteit echt rock solid. batterijduur is ook maar net welk toestel je pakt (was bij mijn G2 beter dan bij mijn G5). Daar heeft WP/W10M er ook een aantal tussen zitten die maar zo-zo zijn. Updatebeleid? De LG G2 ging heeft heel lang updates gehad, inclusief update van Android 4 naar 5, terwijl mijn Lumia 925 mooi niet van WP8 naar W10M mag (officieel).

Dat je Android niets voor jou vindt is je goed recht en een valide argument, maar je moet niet zaken erbij halen die lang niet voor alle toestellen gelden.
Hmm... Ik weet ook niet zeker of je uw L925 kan vergelijken met een LG G2 (Die uit mijn hoofd in Oktober 2013 gelanceerd eerst met de nieuwste High-end chip Snapdragon 800.

Die een upgrade van Windows 8/8.1 naar Windows 10 is al helemaal niet te vergelijken met Android upgrade.
Sowieso kreeg u voor Lumia een Windows 8.1 upgrade en/of Windows black upgrade (Geen flauw idee hoe die heet zolang doe ik nog ICT)

De enige telefoon op de dag van schrijven die letterlijk alle features van Android 7.0 heeft is een LG V20.
Als u een update krijgt heeft u de features die bovenstaande telefoon heeft, het gaat niet alleen om cijfertje 7.0.

Maar ja, voor mij maakt het niet zoveel uit, ik hoop gewoon dat Windows 10 Mobile blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Vind Windows telefoons in ieder geval niet fijn werken, komt erg tekort als je dat vergelijkt met Android. Ik kon zo een megalijst maken met dingen die erg irritant en krakkemikkig werken op een Windows Phone. Wat er bijvoorbeeld niet (standaard) op zat is een fatsoenlijke contactenlijst en file browser. Dat staat nog los van het mindere aanbod van apps. Die niet in de buurt komen van de kwaliteit van diezelfde apps op Android.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even voor de duidelijkheid, het was niet mijn bedoeling om een android vs W10M flamewar te beginnen. Daar is dit topic niet voor bedoeld.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Luxicon schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 04:02:
Vind Windows telefoons in ieder geval niet fijn werken, komt erg tekort als je dat vergelijkt met Android. Ik kon zo een megalijst maken met dingen die erg irritant en krakkemikkig werken op een Windows Phone. Wat er bijvoorbeeld niet (standaard) op zat is een fatsoenlijke contactenlijst en file browser. Dat staat nog los van het mindere aanbod van apps. Die niet in de buurt komen van de kwaliteit van diezelfde apps op Android.
Contactenlijst? Ik vind de standard eigenlijk best wel prima & een file browser zit ook in Windows Mobile 10. Oke, er zijn niet alle apps welke je voor android hebt, maar er zijn gelukkig ook geen 100000 scheten en boeren apps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Kan je in Windows 10 al de appdrawer in grid zetten dan? ;) Die eindeloze lijst. :X

Ik lees al tijden dat 'de volgende' echt de doorbraak is, maar het gaat eigenlijk alleen maar slechter en uiteindelijk zijn er alleen nog maar Lumia's over. Die worden nu ook gedumpt op de markt. Het verbaasde mij laatst dat de 950XL zo goedkoop was. Nu had ik hem bij launch al bijna gekocht (was het Android, dan lag hij al op mijn bureau, bij wijze van spreke). Het OS heeft helaas geen USP en ik vond het daarom altijd maar een te riskante aankoop. Niet alleen om apps, maar om de planned obsolescence van veel van hun modellen. Nu weet ik dat Android ook niet heilig is qua updates (verre van), maar daar is via XDA wel een mouw aan te passen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Señor Sjon schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:57:
Kan je in Windows 10 al de appdrawer in grid zetten dan? ;) Die eindeloze lijst. :X

Ik lees al tijden dat 'de volgende' echt de doorbraak is, maar het gaat eigenlijk alleen maar slechter en uiteindelijk zijn er alleen nog maar Lumia's over. Die worden nu ook gedumpt op de markt. Het verbaasde mij laatst dat de 950XL zo goedkoop was. Nu had ik hem bij launch al bijna gekocht (was het Android, dan lag hij al op mijn bureau, bij wijze van spreke). Het OS heeft helaas geen USP en ik vond het daarom altijd maar een te riskante aankoop. Niet alleen om apps, maar om de planned obsolescence van veel van hun modellen. Nu weet ik dat Android ook niet heilig is qua updates (verre van), maar daar is via XDA wel een mouw aan te passen.
Smaken verschillen. Ik moet er niet aan denken om zo'n Android grid te hebben. Niks sneller dan die lijst. Letter aan tikken, eerste letter van de app die ik zoek, en 'bam' ik heb hem. De contactenlijst werkt wat mij betreft ook handig. Naam typen en gevonden. Het OS is inderdaad wat USP's kwijt geraakt (social media in contactenlijst), maar er zijn er voor mij nog genoeg ook. Hier hoort de app lijst bij, maar ook de live tiles.

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 16-09-2016 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
Laten we Android hier niet bij gaan halen... kan alleen maar verkeerd aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Garu_
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
Wat ik het meeste mis aan w10 mobile is de mogelijkheid om widgets te plaatsen over grote delen van het scherm. Hier door kun je bv je afspraken in de kalender niet makkelijk inzien of bijwerken. Live tiles vind ik dan net weer te klein.
Stabiliteit is top, maar ik twijfel over het pragmatisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:12:
Laten we Android hier niet bij gaan halen... kan alleen maar verkeerd aflopen.
Ik denk dat het meer gaat om op welke manier je Android of de Iphone erbij haalt. Android(met touch) is geboren door de iPhone en Windows Phone is geboren vanwege de succes van deze twee concurrenten. Dus ik denk dat je het niet uit de discussie moet laten, maar wel op een fatsoenlijke manier mee moet omgaan.

De vraag is namelijk of Microsoft uberhaupt ooit kans heeft gemaakt? Zoals Microsoft met Windows op de desktop een monopolie heeft en daar niemand anders in principe kans maakt is dezelfde situatie nu merkbaar op de mobiele markt. Enkel is dat niet Microsoft.

De iPhone had namelijk gigantische indruk gemaakt op het Android team van Rudy Huyn bij Google. Hij had gezegd dat hij alles had laten vallen wat er in de planning stond voor Android toen de eerste iPhone uitkwam. Het Android team was helemaal kapotgeslagen. Ze wouden juist concurreren tegen BlackBerry. Diezelfde dag is alles overhoop gegooid als resultaat de HTC G1 die er totaal anders uitziet als wat eerst de bedoeling was.

Toen kwam Microsoft, ze waren negatief en dachten dat de iPhone niet zou aanslaan en dat het allemaal storm in glas water was. Google was juist achterover geslagen en schrokken er zo van dat het hele Mobiele programma per direct omgegooid was.

Mijn mening is dat dat het moment is geweest dat Microsoft al zou falen. Het onderschatten van je concurrentie op dat kritieke punt heeft er voor gezorgd dat Windows Phone later nooit een kans zou maken.

Het is dus niet de schuld van het platform zelf. Je kan daar technisch over praten over wat goed en slecht is. Het maakt niks uit voor het eindresultaat op de markt. Het is de schuld van Microsoft zelf, niet het product.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:54:
[...] Mijn mening is dat dat het moment is geweest dat Microsoft al zou falen. Het onderschatten van je concurrentie op dat kritieke punt heeft er voor gezorgd dat Windows Phone later nooit een kans zou maken.[...]
Dat is alleen voor de aanloop het probleem, maar niet waarom het nu nog steeds niet is gelukt.
[...] Het is de schuld van Microsoft zelf, niet het product.
Het probleem is dat de marketing van Microsoft ook enorm ruk is. In de VS wilde het platform niet aanslaan, maar in grote delen van Europa ging het bijzonder goed. In Italië hadden ze op een gegeven moment zelfs 10% van de markt in handen. Microsoft keek echter (en doet dat nog steeds) alleen naar de VS. De Europese markt bestaat voor hun simpelweg niet. De marketing en ontwikkeling is dan ook heel erg gefocussed op de VS en dat is waarom het platform niet wilde en nu niet wil groeien. Want ze focussen op een markt waar twee spelers zichzelf al hebben/hadden gevestigd. In Europa was dat op dat moment nog niet zo aan de orde, maar inmiddels wel weer.
Het is een focus probleem van Microsoft dat ze niet eens willen overwegen dat er een markt buiten de VS is waar ze groot zouden kunnen worden en geld zouden kunnen verdienen.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 17-09-2016 11:04 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar, omdat de Europese markt volgens mij echt wel beweeglijker is, men ziet smarthphones echt wel wat minder als statussymbolen, en veel mensen geven niet graag iets van 40 euro per maand uit voor een abbo, kan Microsoft/WM10 wel weer de oude cijfers halen, als er eens serieuze marketing wordt gebruikt.

Kijk, dat een telefoon als de HP Elite geen reclame heeft snap ik wel, dat ding is immers niet gemaakt voor de gewone consument. Maar een telefoon als de Lumia 950 en 650 hadden gewoon veel meer reclame moeten krijgen. Ik heb welgeteld 1x een Lumia 950 van BelSimpel gezien, 4 maanden na de launch...

Maar, volgens mij had Nokia in haar laatste gloriemoment ook nauwelijks reclame. De x20 serie verkocht echt goed, maar ik heb daar volgens mij ook nooit reclame voor gezien. En ik denk dat MS daarom denkt dat het nu ook niet nodig is.

MS is een bedrijf met leuke producten, maar de PR en marketing afdeling zijn echt waardeloos.

People as things, that’s where it starts.

• Ramon
RobinHood schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:23:
Maar, omdat de Europese markt volgens mij echt wel beweeglijker is, men ziet smarthphones echt wel wat minder als statussymbolen, en veel mensen geven niet graag iets van 40 euro per maand uit voor een abbo, kan Microsoft/WM10 wel weer de oude cijfers halen, als er eens serieuze marketing wordt gebruikt.

Kijk, dat een telefoon als de HP Elite geen reclame heeft snap ik wel, dat ding is immers niet gemaakt voor de gewone consument. Maar een telefoon als de Lumia 950 en 650 hadden gewoon veel meer reclame moeten krijgen. Ik heb welgeteld 1x een Lumia 950 van BelSimpel gezien, 4 maanden na de launch...

Maar, volgens mij had Nokia in haar laatste gloriemoment ook nauwelijks reclame. De x20 serie verkocht echt goed, maar ik heb daar volgens mij ook nooit reclame voor gezien. En ik denk dat MS daarom denkt dat het nu ook niet nodig is.

MS is een bedrijf met leuke producten, maar de PR en marketing afdeling zijn echt waardeloos.
Al bij de aankondiging van de 950 en 950XL kon je zien dat de Lumia's slechts randzaak zijn. In 10 minuten werden beide telefoons aangekondigd en de rest van het twee uur durende event ging over de HoloLens, Band 2, Surface Pro 4 en Surface Book.

Ik vermoed dus dat MS gewoon geen reclame wil maken omdat ze andere plannen hebben.

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:03:

Dat is alleen voor de aanloop het probleem, maar niet waarom het nu nog steeds niet is gelukt.
De aanloop is het hele probleem. Wanneer de concurrentie een kritiek punt bereikt moet je exponentieel veel resources erin stoppen en echt met iets groundbreaking komen wil je daaroverheen komen. Beide is nooit gebeurt.

De eerste iPhone was op verschillende vlakken behoorlijk groundbreaking en revolutionair. Zeker als je kijkt naar de perfecte fusie van een OS wat precies gemaakt is voor dat type soort mobieltje. En dat zorgde voor een totale omslag in de hele mobiele sector. Nokia de leider op dat gebied was compleet opzij gezet.

Probeer jij eens een desktop OS nu te maken en Microsoft te verslaan. Exact hetzelfde probleem. Wil je dat doen moet je echt met iets komen wat de gevestigde orde totaal achter zich laat door een compleet andere manier van gebruik van je desktop. Iets wat op dit moment er dus niet is.
Linux/GNU met DE, en OSX lopen gewoon beetje mee op de trend en doen hier en daar wel vernieuwende dingen.. maar niet echt iets "groundbreaking". Als zoiets gebeurt zal het sowieso wereldnieuws worden. Het langzaam afsnoepen werkt niet, omdat Microsoft ook investeerd en kan meegroeien om de concurrentie de neus te drukken als ze langzaam van hun Desktop OS af proberen te snoepen.

Hetzelfde heeft iOS en Android. Ze innoveren geleidelijk, kopieren van elkaar en Windows Phone doet lekker mee aan deze langzame race. Echter, niks groundbreaking meer.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 12:38 ]

• Caelorum
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:32:
[...]
De aanloop is het hele probleem. [...]
Uiteraard, maar wat ik probeerde te zeggen is dat op het moment dat WP7 werd uitgebracht ook iOS en Android nog niet een sterke greep hadden op de Europese markt, maar al wel op de markt in de VS. Ze hadden op dat moment meer moeten focussen op de Europese markt met de marketing en productontwikkeling. Want zelfs ondanks de gebrekkige marketing haalde het OS hier in sommige Europese landen behoorlijk goede cijfers (in NL nooit overigens). Cijfers waar ze intussen van mogen dromen dat het ooit gaat gebeuren. Door de gebrekkige aandacht is het hier in Europa alleen compleet ingezakt.
Nu kunnen ze alleen nog maar de markt in door er, inderdaad, belachelijke resources aan te spenderen, zoals ze met de xbox hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb momenteel hetzelfde probleem. De Lumia 620 van mijn vrouw is ondertussen wel einde carrière en hoewel we beiden erg tevreden zijn van Windows Phone/Mobile twijfel ik toch of het nog de moeite waard is te investeren in een nieuw toestel. Het marktaandeel, wat al niet erg hoog was, loopt toch sterk achteruit en ik vrees dat een aantal grote spelers op een bepaald moment ook de handdoek in de ring gaan gooien.

Ik zou dan wel een Android telefoon kunnen kopen maar mijn laatste ervaring met Android was niet zo positief. Bovendien wordt het dan weer flink knoeien met het goed kunnen delen van onze gezamelijke Outlook.com agenda :/ Dat heb ik nooit goed aan de praat gekregen toen ik nog een Android telefoon had en zij al een WP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenox
Admiral Freebee schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:24:
[...]

Ik heb momenteel hetzelfde probleem. De Lumia 620 van mijn vrouw is ondertussen wel einde carrière en hoewel we beiden erg tevreden zijn van Windows Phone/Mobile twijfel ik toch of het nog de moeite waard is te investeren in een nieuw toestel. Het marktaandeel, wat al niet erg hoog was, loopt toch sterk achteruit en ik vrees dat een aantal grote spelers op een bepaald moment ook de handdoek in de ring gaan gooien.

Ik zou dan wel een Android telefoon kunnen kopen maar mijn laatste ervaring met Android was niet zo positief. Bovendien wordt het dan weer flink knoeien met het goed kunnen delen van onze gezamelijke Outlook.com agenda :/ Dat heb ik nooit goed aan de praat gekregen toen ik nog een Android telefoon had en zij al een WP.
Mijn vrouw en ik hebben dit jaar een 950 en een 950 XL gekocht. Ik ga er van uit dat we daar zeker nog twee jaar mee vooruit kunnen. Ik verwacht dat Microsoft de toestellen nog wel een tijd ondersteunt en zolang we Whatsapp voldoet het. Het is anders als je grotere behoefte aan (nieuwe) apps hebt. De Lumia 950's zijn veel bang for the buck op het moment. Ik vind niet dat alle grote spelers de handdoek in de ring gooien. Facebook heeft net zijn universele app in de store gezet en Netflix heeft zijn app net geschikt gemaakt voor Continuum. Dat geeft mij hoop. Maar uiteindelijk is het koffiedikkijken. Het advies dat je krijgt hangt af van wie je de vraag stelt. Als je je vraag in het Android forum stelt, krijg je een heel ander antwoord. Persoonlijk denk ik dat als je 600 euro (minder dan één nieuwe iPhone') investeert in twee nieuwe exemplaren van de Lumia 950, je daar zeker twee jaar plezier van hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 22:44

Renate1970

Lef is Leven

Ik heb ook getwijfeld wel doen, niet doen. Uiteindelijk is voor mij doorslag gevend het feit dat ik een stabiele phone wil die het gewoon doen, bij Android had ik met regelmaat last van vastlopers en de updates waren beperkt en een ramp vond ik. Dit gaf bij mij de doorslag om toch maar de 950 te bestellen, ook gezien het feit dat ik de ondersteuning ervan prima vind, ik ben geen heavy user en voor mijnsite mail, agenda, whatsapp en wat Facebook een van de belangrijkste zaken.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zolang Facebook en Whatsapp werken is zij al tevreden. Ik ben niet van plan om mijn Lumia 735 te vervangen dus die kan nog wel even mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:54
RobinHood schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:23:

Volgens mij zien we iedere avond in GTST allemaal Microsoft spul voorbij komen.
Telefoons, laptops, de hele mikmak, dat was vorig jjjar nog allemaal samsung!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 21:36
Admiral Freebee schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:17:
Zolang Facebook en Whatsapp werken is zij al tevreden. Ik ben niet van plan om mijn Lumia 735 te vervangen dus die kan nog wel even mee :)
Zo denk ik er ook over. Krijg zowat wekelijks updates met de whatsapp beta app, dus dat zit wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Admiral Freebee schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:17:
Als zij van de 620 komt, zou ze ook voor de 650 kunnen gaan. Ik vind het persoonlijk ook een mooi toestel om te zien. Hoeveel risico loop je dan nog voor 120 euro? En de komende twee jaar weer geen geknoei met de gezamenlijke agenda. Voor 5 euro per maand ;)

[ Voor 10% gewijzigd door coenox op 19-09-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

satya schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:26:
[...]

Volgens mij zien we iedere avond in GTST allemaal Microsoft spul voorbij komen.
Telefoons, laptops, de hele mikmak, dat was vorig jjjar nog allemaal samsung!.
Dat is leuk, en ik zag laatst ook in een reclame weer een echte "banana-phone", dus een oude knalgele Lumia 920 of 930, maar dat is natuurlijk niet genoeg. Normale mensen zijn geen Tweakers, en herkennen echt geen telefoon aan alleen de achterkant. Ik krijg regelmatig de vraag wat voor telefoon ik heb, omdat ze wel zien dat het geen Samsung of IPhone is, maar zodra ik bij de M van Microsoft ben, of de Lu van Lumia, zie ik mensen al geestelijk afhaken. Heb nog maar 1 persoon gehad die er zowaar interesse in had, die wilde wel weten of het lekker werkte, maar de meeste mensen boeit het totaal niet.

MS had moeten laten zien waarom de 950 zo geweldig is. Reclamespotjes doen echt wonderen, focus op de integratie van mobiel OS en desktop OS, op de geweldige camera, op continuum. Als mensen niet weten waarom iets goed is, gaan ze het ook niet kopen.

Een leuke vergelijking daarmee is Subaru. Subaru maakt erg goede auto's, mensen die er eenmaal eentje hebben gaan eigenlijk niet vrijwillig het merk verlaten, maar, er worden nauwelijks nieuwe Soebie's verkocht, omdat mensen het niet kennen. Dat terwijl een Forester of Outback imo wel een betere auto is dan de gemiddelde cross-over. Maar er is geen reclame voor, maar wel voor de Nissan Qashqai, dus dan kopen mensen maar zo'n ding.

Maar, MS, en MS Nederland, zijn in dat opzicht gewoon prutsers. Veel van hun producten verkopen immers wel automatisch. Kijk naar de Surface, nauwelijks reclame, ding verkoopt enorm, zo goed dat Apple 'm al gekopieerd heeft. Kijk naar Office 365, geen echte reclame, verkoopt enorm goed.

Dus denken/dachten ze waarschijnlijk dat het met de Lumia's ook wel zou loslopen puur door er een MS naam op te plakken, maar, helaas. De smartphone-markt is toch heel wat anders dan de toen nog zo goed als lege laptop-tablet-hybride markt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik ben ondertussen afgestapt van Lumia's, nadat ik 3 Lumia's gehad heb (Lumia 800/1020/930). Reden waarom ik weg ben van het OS heeft te maken met het feit dat ik er zoveel hardware issues mee had.

Je hoort ook amper nog iets van Windows Phone, nergens geen reclame meer erover, er zijn amper toestellen meer over (enkel de 650 en de 950 momenteel) en nja... je hoort er gewoon niets meer over. Niets positiefs, maar vaak ook niets negatiefs.
Ik heb net de One Plus 3 gekocht en ben nu voor de eerste keer op Android bezig, maar ik vind persoonlijk dat Windows Phone op zich veel duidelijker in mekaar zit.

Maar de marketing van Microsoft ervoor is echt RAMPZALIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:54
Kevjoe schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:08:

Maar de marketing van Microsoft ervoor is echt RAMPZALIG.
Het is persoonlijk, maar bij Microsoft krijg ik het beeld dat je iets opgedrongen word wat je niet wilt. Zie hierbij de upgrades naar win8 / win10.

Dat is jammer, want ik ben inmiddels een redelijk tevreden win10 / phone10 (luima 640)gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Wait for it...😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
Persoonlijk denk ik dat Windows Phone / Mobile intussen z'n beste tijd heeft gehad. Dat baseer ik op enerzijds het uitblijven van belangrijke ontwikkelingen en nieuwe telefoons voor Windows Phone / Mobile, anderzijds het alsmaar verder dalende marktaandeel en tenslotte ook op de discussie in het Tweakers forum.

Kijk maar eens naar het forum: bij Android en iOS gaat het per definitie vrijwel continu over toestel X, toestel Y en toestel Z. En dat zegt wat over de stabiliteit / volwassenheid van het OS, want als het OS matig of slecht was dan ging het daar wel over. Bij Windows Phone / Mobile zie je dat het met name over het OS zelf gaat. En gaat het niet over het OS, dan gaat het wel over de 950 / 950 XL. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het OS slecht is. In de 4 jaar dat ik nu Windows Phone / Mobile heb gebruikt, is het een bijzonder fijn OS gebleken.

Maar dat is an sich niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

mind123 schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:09:
Kijk maar eens naar het forum: bij Android en iOS gaat het per definitie vrijwel continu over toestel X, toestel Y en toestel Z. En dat zegt wat over de stabiliteit / volwassenheid van het OS, want als het OS matig of slecht was dan ging het daar wel over.
Klopt. Windows 10 Mobile had (en heeft) nog allerlei random problemen bij veel mensen. Gadgets app die niet werkt, live tiles die niet updaten, bluetooth problemen, andere eindigen na een cumulatieve update met een hard-resetwaardig toestel door alle problemen die plots opkomen etc.

Het OS moet echt eerst van die 'alpha/beta' tag afkomen. Al die random problemen doen het OS zijn reputatie nou niet echt veel goeds. Het geeft nou niet echt een goede indruk als je een toestel hebt waarvan in principe de 'basis' functionaliteit (Bluetooth, ingebouwde apps zoals Gadgets) niet fatsoenlijk werkt.

edit: al moet ik zeggen dat ik eigenlijk weinig tot geen problemen heb met mijn L950XL :P

[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 20-09-2016 01:12 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
blmp schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 01:03:
Klopt. Windows 10 Mobile had (en heeft) nog allerlei random problemen bij veel mensen. Gadgets app die niet werkt, live tiles die niet updaten, bluetooth problemen, andere eindigen na een cumulatieve update met een hard-resetwaardig toestel door alle problemen die plots opkomen etc.
En dat klopt ook inderdaad. Je wilt niet weten hoevaak ik het advies heb gekregen om maar even een factory reset te doen als ik weer tegen een probleem aan liep. Of simpelweg het antwoord "Nee, dát probleem ik ìk niet. Mijn telefoon draait al tijden als een zonnetje". Maar onderaan de streep zit ik wel nog steeds met een (overigens prachtige telefoon) die niet doet wat ik wil dat hij zou moeten doen.

Maar de knoop is doorgehakt. Komende maand verloopt ons contract en gaan we verlengen.
De telefoons zijn al besteld en nee, het is geen Windows Phone / Mobile. Weer 20 gebruikers minder Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

mind123 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 01:08:
[...]

En dat klopt ook inderdaad. Je wilt niet weten hoevaak ik het advies heb gekregen om maar even een factory reset te doen als ik weer tegen een probleem aan liep. Of simpelweg het antwoord "Nee, dát probleem ik ìk niet. Mijn telefoon draait al tijden als een zonnetje". Maar onderaan de streep zit ik wel nog steeds met een (overigens prachtige telefoon) die niet doet wat ik wil dat hij zou moeten doen.
Doet mij eigenlijk denken aan de dagen dat ik met custom ROMs op mijn Android toestel experimenteerde. Daar had ik ook regelmatig wel eens een probleem na een nightly update of een switch naar een andere ROM dat een factory reset vereisde.
Kevjoe schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:08:
Ik ben ondertussen afgestapt van Lumia's, nadat ik 3 Lumia's gehad heb (Lumia 800/1020/930). Reden waarom ik weg ben van het OS heeft te maken met het feit dat ik er zoveel hardware issues mee had.
Zoals? De microfoons die niet werken (l930), of ergere dingen?
Je hoort ook amper nog iets van Windows Phone, nergens geen reclame meer erover, er zijn amper toestellen meer over (enkel de 650 en de 950 momenteel) en nja... je hoort er gewoon niets meer over. Niets positiefs, maar vaak ook niets negatiefs.
Nee, ze zijn dan ook in 'retrenchment'. Wat we daar van moeten maken is dan weer een andere vraag, maar het houdt in elk geval in dat ze tot 2017 het rustig aan doen met alle marketing en het aanprijzen van het platform. Geruchten zeggen dat het is om het OS 'af' te maken (als in: niet beta aanvoelend), maar ook daar kan je je vraagtekens bij zetten :+.
Ik heb net de One Plus 3 gekocht en ben nu voor de eerste keer op Android bezig, maar ik vind persoonlijk dat Windows Phone op zich veel duidelijker in mekaar zit.
Wel interessant dat dat iets is wat erg vaak gezegd wordt (ook op Reddit en zo van overstappers). Ze stappen eigenlijk vrijwel nooit over wegens het OS niet fijn vinden, maar voornamelijk wegens OS problemen of de 'app gap'.

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 20-09-2016 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
blmp schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 01:24:
[...]

Doet mij eigenlijk denken aan de dagen dat ik met custom ROMs op mijn Android toestel experimenteerde. Daar had ik ook regelmatig wel eens een probleem na een nightly update of een switch naar een andere ROM dat een factory reset vereiste.
Bij een switch naar een andere rom kan ik me nog wel iets voorstellen. Maar wie gewoon een stock Android draait zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaThijs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 22:49
Het verbaast mij dat het Windows Phone aandeel zo keldert. Ik woon in de VS en juist hier, in de metro en dergelijke, valt het mij op hoeveel mensen met een Windows Phone rond lopen. Wat in Nederland wel anders was.
Inderdaad is er hier nauwelijks marketing voor Windows Phone, Microsoft opzich zie je overal. Wellicht hadden ze gehoopt dat het meer mee zou liften.

Gestart met Windows Phone 7, dat was vrij onstabiel met veel crashes maar wel een belovende start. Overstappen tussen de telefoons gaat erg makkelijk. Ondertussen bij de Lumia 650 Dual Sim. Enorm tevreden met dit apparaat. De Dual sim integratie met mijn Nederlandse en VS sim werkt onzettend goed. Makkelijk switchen en erg stabiel. Integreert en synchroniseert ook perfect met Windows 10.
Oke, geen miljoen apps..

Ik zie Windows Phone zeker als een volwaardig systeem, maar misschien meer voor de zakenwereld of de "luie" gebruiker. Ik hoop in ieder geval dat het nog beschikbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
ThaThijs schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 03:15:
Het verbaast mij dat het Windows Phone aandeel zo keldert. Ik woon in de VS en juist hier, in de metro en dergelijke, valt het mij op hoeveel mensen met een Windows Phone rond lopen. Wat in Nederland wel anders was. [...]
Het grappige is dat bijv. het marktaandeel in Italie een behoorlijke lange tijd hoger is geweest dan in de VS. Microsoft faalt echt keihard op de marketing en dan niet alleen het reclame aspect. Weet je wel hoeveel acties er bij MS zijn geweest die US only waren? Echt niet normaal. Kortingsacties, features die er alleen in de VS zijn om onduidelijke redenen, support die daar beter is. Nee, het verbaast me echt totaal niets dat het in de VS nu wel aanslaat. Jammer voor MS is dat ze de markt hier nu onderhand wel echt kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Op gebied van marketing is het goed mis gegaan ja, wat nog wel goed was met de Lumia 800 van Nokia (reclame op TV). Persoonlijk verwacht ik ook niet te veel van die Surface Phone. Microsoft heeft aangegeven zich te willen focussen op bedrijfsleven met Mobile, dus echt apps als Snapchat om de app gap te dichten komen er dan denk ik niet meer, daarnaast is de marketing van die Surface Phone, mocht die ooit komen, denk ik ook meer gericht op het bedrijfsleven. Maar... je weet nooit natuurlijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stefan22 op 20-09-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Zoals? De microfoons die niet werken (l930), of ergere dingen?
Bij mijn L930 waren het inderdaad onder andere de microfoons die niet meer werkten, het scherm dat na een tijd loskwam en de LED flitser die na een tijd niet meer werkte.
Bij mijn Lumia 1020 had ik het probleem dat het toestel constant dacht dat er een hoofdtelefoon ingeplugd was waardoor hij compleet nutteloos werd aangezien alle audio-uitvoer weg was. Ook het inpluggen van een hoofdtelefoon gaf geen output. Hier heb ik hem 2 maal moeten voor opsturen, tweemaal 3 weken mijn GSM kwijt.
Daarnaast was de Lumia 1020 ook maar een heel povere GSM: hij werd enorm warm, had een teleurstellende batterij en hij was SLOOM en liep vaak vast.

Dat gecombineerd met alle andere issues die ik had heeft me doen overstappen.
Wel interessant dat dat iets is wat erg vaak gezegd wordt (ook op Reddit en zo van overstappers). Ze stappen eigenlijk vrijwel nooit over wegens het OS niet fijn vinden, maar voornamelijk wegens OS problemen of de 'app gap'.
Wel, het OS zit gewoon geweldig in mekaar - ik starte mijn OnePlus 3 op en vond de messaging-app direct een teleurstelling - het is echt enorm basic. Die is dus al vervangen door Messenger van Facebook, gewoon omdat die een pak beter werkt en integreert met wat ik wil (wel bye bye privacy..).
Ook de muziek app vind ik verschrikkelijk, ik heb tot nu toe geen "Play all / Shuffle" knop gevonden.
Er zijn nu wel een ton meer apps, maar persoonlijk moet ik zeggen dat ik die amper gebruik. Ik gebruik dezelfde apps, mijn bank-apps, Groove, etc.. aangevuld met een paar die er niet zijn op Windows Phone (de sign app van mijn bank, de Fastmail-app etc.).
De manier waarop Windows 10 Mobile in mekaar zit is zeker niet mis, maar het OS krijgt te weinig de aandacht en heeft gewoon nog heel wat polish nodig om de bugs er uit te halen.
Hoeveel keer is bij mij niet de muziek-app zonder reden gecrasht. De laatste tijd had hij ook iets met random te herstarten zonder reden.
Alles te samen schiet het gewoon enorm tekort. En daar kunnen we niet omheen.
Al moet ik wel zeggen dat heel veel te maken heeft met marketing, in een telefoonwinkel raden ze je effectief af om een Windows Phone te kopen omdat er te weinig apps zouden zijn.
Het wordt zo hard afgeraden en je hoort ook niets van Windows Phone - wij kennen het als tweakers, maar hoe lang is het geleden dat je nog iets ervan gezien hebt?
Voor 99% van de mensen telt gewoon dat de Play Store erop staat of de App Store..

[ Voor 50% gewijzigd door Kevjoe op 20-09-2016 08:35 . Reden: Nog wat uitgebreid :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik begrijp eerlijk niet dat het falen van Lumia zo op marketing gegooid wordt. Microsoft is wel vaker laat met iets begonnen (bijv. IE), maar was marketing technisch altijd erg goed. Dat DOS geïntroduceerd is, had meer met marketing te maken dan met de kwaliteiten van het OS. Idem Windows (vs. OS/2). Nu zeggen in het verleden behaalde resultaten niets over de toekomst, maar Microsoft heeft altijd genoeg marketingkracht gehad (ze hebben ook enorme budgetten).

Als de gemiddelde telefoongebruiker nauwelijks snapt wat Android is (maar wel wat een iPhone of Samsung is), waarom faalt dan de Lumia? In het bedrijfsleven speelt het gebrek aan Apps minder. Is het dan toch de telecom provider die Lumia's niet promoot, of toch de werknemer die stiekem een statussymbool wil (en Lumia daarom afvalt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb ook geen idee. Er wordt veel gespeculeerd, maar er valt volgens mij weinig te speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
kdekker schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:24:
Ik begrijp eerlijk niet dat het falen van Lumia zo op marketing gegooid wordt. Microsoft is wel vaker laat met iets begonnen (bijv. IE), maar was marketing technisch altijd erg goed. Dat DOS geïntroduceerd is, had meer met marketing te maken dan met de kwaliteiten van het OS. Idem Windows (vs. OS/2). Nu zeggen in het verleden behaalde resultaten niets over de toekomst, maar Microsoft heeft altijd genoeg marketingkracht gehad (ze hebben ook enorme budgetten).

Als de gemiddelde telefoongebruiker nauwelijks snapt wat Android is (maar wel wat een iPhone of Samsung is), waarom faalt dan de Lumia? In het bedrijfsleven speelt het gebrek aan Apps minder. Is het dan toch de telecom provider die Lumia's niet promoot, of toch de werknemer die stiekem een statussymbool wil (en Lumia daarom afvalt)?
Kom op, niet andere factoren de schuld geven van het falen van Windows Mobile. Dat is namelijk echt Microsoft zelf geweest en wel op verschillende facetten door de jaren heen.

Waar uiteindelijk de gebruiker wil is een appje downloaden om iets te doen. Laat het een bioscoopbezoek zijn, snapchatten met je schoolvriendinnen, je zorgnota indienen, even de versterker bedienen met je telefoon, etc. etc. Mensen gaan niet meer achter een pc zitten, immers hebben ze een telefoon die op zak waar ze alles mee zouden kunnen doen. Laat nu net Windows Phone/Mobile dat maar deels heeft kunnen doen. Die app gap is het echt het gevolg geweest van een onzeker platform(meerdere keren opnieuw opgestart), services die zich voornamelijk op de US markt richten die nodig zijn voor je apps (Cortana leunt stevig op Bing en laat Bing nu ontzettend ruk zijn in Europa),
Teveel beperking in hardware vanuit Microsoft terwijl iedereen bezig was met oa hogere resoluties, vingerafdrukscanners, snellere socs enz, hadden de flagships niets van dit alles.

Vergeet de deze ook niet, gewoon veel betere apps van Microsoft zelf eerst uitbrengen op Android en iOS ipv je eigen platform. Hoezo je trouwste klanten serieus nemen.

Dat vervolgens providers en winkelketens er geen vertrouwen in hadden is een gevolg en niet andersom.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 20-09-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
WP heeft Snapchat en Sonos nodig. En Appie, van de Appie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
warhamstr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:16:
WP heeft Snapchat en Sonos nodig. En Appie, van de Appie.
Gaat dus nooit meer gebeuren, platform is dood. Het is wachten op wanneer Microsoft sorry zegt en de stekker eruit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik herinner mij nog hoe goed Windows Phone 7 was. Integratie met Facebook was gewoon subliem.
Dan kwam Windows Phone 8 en alles was ineens weer anders.

Dan Windows Mobile 10, die alle esthetische zaken overboord gooide en de stijl van Windows Phone 7-8.1 volledig buitensmeet. Spijtig, want die stijl die had wel iets.

Een groot probleem persoonlijk vond ik ook de gigantische stijlbreuken altijd: de store zat bomvol met apps gemaakt met de visuals voor 7/8 maar niet voor 10. Die vielen zo uit de toon op Windows Mobile 10 - zelfs de app van mijn bank zat zo in mekaar en was er niet beter voor.
Nu valt mij op dat op Android al die informatie op 1 pagina staat, op Windows Phone stond die op 3 pagina's waar je moest tussen swipen.

Dan eerst: 7 is niet upgradebaar. 8 wel naar 10. Oh wacht, toch niet... Nja, als je je profileert dat je wél vaak updates uitbrengt en voor alle toestellen en het dan helemaal niet doet... Je verliest de goodwill hiermee.

En het belachelijkste van al: de apps van Microsoft zijn vaak even goed of beter op Android!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warhamstr
Miki schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:19:
[...]

Gaat dus nooit meer gebeuren, platform is dood. Het is wachten op wanneer Microsoft sorry zegt en de stekker eruit trekt.
Dat ga je niet meemaken. Daar heeft MS veel te veel momentum (haha :') ) voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
warhamstr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:22:
[...]

Dat ga je niet meemaken. Daar heeft MS veel te veel momentum (haha :') ) voor.
Bovendien gloort er weer een sprankje hoop, gevoed door Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
janchtw schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:37:
[...]

Bovendien gloort er weer een sprankje hoop, gevoed door Intel.
Snap dat blije gedoe niet zo eerlijk gezegd? Zal nu ineens een heel smartphone platform afhangen van één chipbakker? Er bestaan wel meer 64bitch processoren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

warhamstr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:42:
[...]

Snap dat blije gedoe niet zo eerlijk gezegd? Zal nu ineens een heel smartphone platform afhangen van één chipbakker? Er bestaan wel meer 64bitch processoren toch?
Het gaat meer om low-power/high-performance x86 chips ;). Zodat bijvoorbeeld in Continuum x86 win32 apps gebruikt kunnen worden of andere <insert tweaker fantasie> mogelijkheden.

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 20-09-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
blmp schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:48:
[...]

Ja dat klopt, maar het gaat meer om low-power/high-performance x86 chips ;). Zodat bijvoorbeeld in Continuum x86 apps gebruikt kunnen worden of andere <insert fantasie> mogelijkheden.
Die apps zijn er nu ook niet dus ik verwacht ook niet dat deze er straks opeens wel zijn.

Google is al zo veel verder met Chromebooks en Android apps. Daarnaast is Apple al aardig op weg om het momentum te doen kantelen, het verkoopt op dit moment meer iPhones dan dat er Windows desktop pc's worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Miki schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:52:
[...]

Die apps zijn er nu ook niet dus ik verwacht ook niet dat deze er straks opeens wel zijn.
Microsoft heeft sinds kort de Project Centennial (desktop bridge) uitgebracht. Ook een aantal installer makers zijn inmiddels ermee aan de slag sinds kort. Zo staan er nu al een tiental apps in de store die win32->UWP converted zijn waaronder Evernote en Kodi. En die apps kunnen dan wellicht draaien op de x86 'Surface Phone' (enkel in Continuum misschien, maar toch .. genoeg mogelijkheden).

[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 20-09-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Lekker universeel is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
blmp schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:20:
[...]

Microsoft heeft sinds kort de Project Centennial (desktop bridge) uitgebracht. Ook een aantal installer makers zijn inmiddels ermee aan de slag sinds kort. Zo staan er nu al een tiental apps in de store die win32->UWP converted zijn waaronder Evernote en Kodi. En die apps kunnen dan wellicht draaien op de x86 'Surface Phone' (enkel in Continuum misschien, maar toch .. genoeg mogelijkheden).
Met win32 conversies ga je niets bereiken. Gaat juist om typische smartphone apps zoals ik hierboven ook al schetste, denk aan: Snapchat, Pathé, voetbal.nl, appie, apps van je zorgaanbieder om nota's in te dienen, sonos speakertje bedienen, of wat dacht je van een app voor je kind dat op een KDV of school zit. Tegenwoordig is het heel normaal dat je via een app specifieke info krijgt over de voortgang van je kind dan wel allerlei verzoeken kunt inschieten.

En kom aub niet aan met het gel*l dat omdat je deze apps niet gebruikt niets mist(niet direct voor jou bedoelt, zie streep) De rest van de wereld heeft dat wel gedaan en WM/WP links laten liggen dan wel gedumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Miki schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:45:
[...]

Met win32 conversies ga je niets bereiken. Gaat juist om typische smartphone apps zoals ik hierboven ook al schetste, denk aan: Snapchat, Pathé, voetbal.nl, appie, apps van je zorgaanbieder om nota's in te dienen, sonos speakertje bedienen, of wat dacht je van een app voor je kind dat op een KDV of school zit. Tegenwoordig is het heel normaal dat je via een app specifieke info krijgt over de voortgang van je kind dan wel allerlei verzoeken kunt inschieten.

En kom aub niet aan met het gel*l dat omdat je deze apps niet gebruikt niets mist(niet direct voor jou bedoelt, zie streep) De rest van de wereld heeft dat wel gedaan en WM/WP links laten liggen dan wel gedumpt.
Way to kill the discussion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
[...]
...

Precies dat. Stomme egoïstische opvatting vind ik dat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ramon schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:57:
[...]

Dat was zeer zeker niet mijn bedoeling maar dit is de standaard drogreden die ik keer op keer zie bij discussies over de app gapp dat ik zelf maar uit voor zorg de deur dicht gooi.

Mijn frustratie zit hem ook in het feit dat er met Windows Mobile helemaal niets mis is. Sterker nog, ik vind het een prettig OS met met een aantal zeer sterke elementen. Het toetsenbord vind ik bijvoorbeeld ongeëvenaard op de andere OS'en. Ook direct overzicht op je homescreen mis ik, die tile benadering was echt goed. Ik ben dan ook erg teleurgesteld in Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

[...]

Met win32 conversies ga je niets bereiken.
Voor de doelgroep waar Microsoft op lijkt te schieten (business) lijkt het wel interessant. Maar als algemene app gebruiker schiet je er vrij weinig mee op inderdaad.
Gaat juist om typische smartphone apps zoals ik hierboven ook al schetste, denk aan: Snapchat, Pathé, voetbal.nl, appie, apps van je zorgaanbieder om nota's in te dienen, sonos speakertje bedienen, of wat dacht je van een app voor je kind dat op een KDV of school zit. Tegenwoordig is het heel normaal dat je via een app specifieke info krijgt over de voortgang van je kind dan wel allerlei verzoeken kunt inschieten.
WP/W10M blijft gewoon jammer genoeg met het kip-ei probleem zitten. Developers maken geen apps omdat er weinig users zijn en er zijn weinig users omdat niet alle apps er zijn :+.

[ Voor 22% gewijzigd door blmp op 20-09-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Ramon schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:57:
[...]

Hij zegt het een beetje bot, maar het klopt wel degelijk. Mijn kinderen gaan naar het voortgezet onderwijs en daar wordt alles (huiswerk, lesuren, uitval, noem-het-maar-op) gecommuniceerd middels een app. En die is er alleen voor iOS en Android. Nu zul je de WP gebruikers in de categorie 12 tot 18 jarigen ook met een lichtje moeten zoeken, dus zo onlogisch is dat niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
En waarom moet je zakelijk een Win32 app kunnen/willen draaien op je smartphone?? Daar heb je ene laptop/desktop voor toch? Een smartphone een mainly een communicatie device met apps waarmee je beperkt dingen kunt doen. Echt werken op een smartphone word het toch niet. Ja met continuum misschien, ooit een keer. Maar om daar vol op in te zetten? Denk niet dat dat op korte termijn WP groter gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
warhamstr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:54:
En waarom moet je zakelijk een Win32 app kunnen/willen draaien op je smartphone?? Daar heb je ene laptop/desktop voor toch? Een smartphone een mainly een communicatie device met apps waarmee je beperkt dingen kunt doen. Echt werken op een smartphone word het toch niet. Ja met continuum misschien, ooit een keer. Maar om daar vol op in te zetten? Denk niet dat dat op korte termijn WP groter gaat maken.
Het lijkt erop dat MS enerzijds en met name Google anderzijds een precies omgekeerde benadering hebben. MS wil desktopfunctionaliteit naar de mobiel brengen, terwijl Google relatief kalere mobiele apps naar de desktop (chromebooks) wil brengen.

Succes hangt af van de doelgroep. De consument (en met name de jeugd die met apps zijn opgegroeid) zullen Google's interpretatie kunnen waarderen terwijl met name de zakelijke klant MS's producten goed kunnen gebruiken.

Heb zelf een Android telefoon maar wel vergroeit met MS Office. Gebruik op brede schaal VBA en overige wat meer 'hard-core' functionaliteit, waardoor overstappen op een alternatief niet echt een optie is. Een x86 implementatie naar een mobiel apparaat zou dus best handig kunnen zijn. Maar ik zie het eerlijk gezegd nog niet zo snel gebeuren, zeker niet omdat ik nu al een vrij krachtige desktop nodig heb om mijn spreadsheets te gebruiken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34
Is het niet een beetje zoals Sega ooit "ten onder" is gegaan?
Kwalitatief goede spullen leveren (hardware/software) maar haast geen promotie (reclame) er voor maken?

Ik denk persoonlijk dat ze best goede ideeën, hardware, software hebben, maar er te weinig aandacht aan gegeven wordt.
Heb al dik 10 jaar Windows op de gsm, maar ik zie de toekomst somber in...
Erg jammer, zeker als je ziet hoe vooral iOS vooruit gaat (iPad met iOS 10, ge-wel-dig), MS toch de boot mist, of ze moeten tussen nu en heel binnenkort met iets revolutionairs komen...

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
warhamstr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:54:
En waarom moet je zakelijk een Win32 app kunnen/willen draaien op je smartphone?? Daar heb je ene laptop/desktop voor toch? [...]
De telefoons worden de laatste tijd zo krachtig dat ze niet onderdoen voor een PC van ~7 jaar geleden. Daar kon je toch ook prima productiviteitstaken op doen?
[...] Een smartphone een mainly een communicatie device met apps waarmee je beperkt dingen kunt doen. [...]
Nog wel, maar dat is nou juist wat ze willen doorbreken. Alleen het kleine scherm leent zich er niet voor, waarmee we op het volgende punt aankomen:
[...] Echt werken op een smartphone word het toch niet. Ja met continuum misschien, ooit een keer. Maar om daar vol op in te zetten? [...]
Daarom dus Continuum, zodat je de beperking van het kleine scherm weghaalt bij dit relatief gezien best krachtig stuk hardware
[...] Denk niet dat dat op korte termijn WP groter gaat maken.
Wat dat betreft zit je niet echt op 1 lijn. MS is nooit van het korte termijn denken geweest. Dat kan nog eens hun ondergang zijn in deze wereld, maar tot nu toe is het ze redelijk goed gelukt. Het probleem van MS was altijd de timing. Ze zijn te vaak te vroeg geweest met dingen en dat komt mede door hun lange termijnvisie.

Of Continuum MS gaat redden? Waarschijnlijk niet, maar wedden dat er over een jaar of 5 een andere partij langskomt die iets maakt wat er op voortborduurt en wat wel aan gaat slaan? Uiteraard is MS daar niet mee geholpen. En wij als klant ook niet. Aan de andere kant. Als het nu voor jou voldoet zou ik het gewoon lekker gebruiken, maar dat is met alles in de tech industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Goede punten, maar ik zie de smartphone markt niet zover/ op die manier veranderen in de toekomst. Ik denk dat apps een beetje op hun retour gaan en alles webbased word., heel veel in de browser/cloud dus. Maar ik heb ook geen glazen bol.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Blijf ontopic en speel niet op de man, mocht dit toch weer gebeuren gaat dit topic dicht!