Bij mijn L930 waren het inderdaad onder andere de microfoons die niet meer werkten, het scherm dat na een tijd loskwam en de LED flitser die na een tijd niet meer werkte.
Bij mijn Lumia 1020 had ik het probleem dat het toestel constant dacht dat er een hoofdtelefoon ingeplugd was waardoor hij compleet nutteloos werd aangezien alle audio-uitvoer weg was. Ook het inpluggen van een hoofdtelefoon gaf geen output. Hier heb ik hem 2 maal moeten voor opsturen, tweemaal 3 weken mijn GSM kwijt.
Daarnaast was de Lumia 1020 ook maar een heel povere GSM: hij werd enorm warm, had een teleurstellende batterij en hij was SLOOM en liep vaak vast.
Dat gecombineerd met alle andere issues die ik had heeft me doen overstappen.
blmp schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 01:24:
Wel interessant dat dat iets is wat erg vaak gezegd wordt (ook op Reddit en zo van overstappers). Ze stappen eigenlijk vrijwel nooit over wegens het OS niet fijn vinden, maar voornamelijk wegens OS problemen of de 'app gap'.
Wel, het OS zit gewoon geweldig in mekaar - ik starte mijn OnePlus 3 op en vond de messaging-app direct een teleurstelling - het is echt enorm basic. Die is dus al vervangen door Messenger van Facebook, gewoon omdat die een pak beter werkt en integreert met wat ik wil (wel bye bye privacy..).
Ook de muziek app vind ik verschrikkelijk, ik heb tot nu toe geen "Play all / Shuffle" knop gevonden.
Er zijn nu wel een ton meer apps, maar persoonlijk moet ik zeggen dat ik die amper gebruik. Ik gebruik dezelfde apps, mijn bank-apps, Groove, etc.. aangevuld met een paar die er niet zijn op Windows Phone (de sign app van mijn bank, de Fastmail-app etc.).
De manier waarop Windows 10 Mobile in mekaar zit is zeker niet mis, maar het OS krijgt te weinig de aandacht en heeft gewoon nog heel wat polish nodig om de bugs er uit te halen.
Hoeveel keer is bij mij niet de muziek-app zonder reden gecrasht. De laatste tijd had hij ook iets met random te herstarten zonder reden.
Alles te samen schiet het gewoon enorm tekort. En daar kunnen we niet omheen.
Al moet ik wel zeggen dat heel veel te maken heeft met marketing, in een telefoonwinkel raden ze je effectief af om een Windows Phone te kopen omdat er te weinig apps zouden zijn.
Het wordt zo hard afgeraden en je hoort ook niets van Windows Phone - wij kennen het als tweakers, maar hoe lang is het geleden dat je nog iets ervan gezien hebt?
Voor 99% van de mensen telt gewoon dat de Play Store erop staat of de App Store..
[
Voor 50% gewijzigd door
Kevjoe op 20-09-2016 08:35
. Reden: Nog wat uitgebreid :) ]