Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
warhamstr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:38:
Goede punten, maar ik zie de smartphone markt niet zover/ op die manier veranderen in de toekomst. Ik denk dat apps een beetje op hun retour gaan en alles webbased word., heel veel in de browser/cloud dus. Maar ik heb ook geen glazen bol.
Dit riep ik twee jaar terug ook als verdediging voor WP/WM, maar wat blijkt? Het aantal apps is sindsdien alleen maar toegenomen. Apps zijn dus helemaal niet op hun retour en de ontwikkelingen die Google op dit punt zet geven aan welke kant we op gaan: met apps die je tijdelijk kunt installeren of streamen.

Dat neemt niet weg dat webapps in de afgelopen jaren wel steeds beter zijn geworden, met Tweakers als lichtend voorbeeld voorop wat mij betreft. Dat stelt echter wel weer nodige eisen aan de browser en laat dat bij WP/WM nou lange tijd niet het sterkste punt zijn geweest. Het complete gebrek aan integratie met andere browsers gaat ze uiteindelijk de nek om doen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
warhamstr schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:38:
[...]Goede punten, maar ik zie de smartphone markt niet zover/ op die manier veranderen in de toekomst. Ik denk dat apps een beetje op hun retour gaan en alles webbased word., heel veel in de browser/cloud dus. Maar ik heb ook geen glazen bol.
Het een sluit het ander niet uit he? ^^

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Caelorum schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:05:
[...]

Het een sluit het ander niet uit he? ^^
Dat is ook weer zo, het een zou het ander makkelijker/gebruiksvriendelijker maken.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 14:37
Ook maar even mijn 2 cents over het al dan niet einde van W10m.

Eerst even wat achtergrond. Mijn Lumia 930 van nu exact 2 jaar oud is mijn eerste smartphone (jaja nep Tweaker ik weet het :P), daarvoor heb ik, denk 5 jaar, met een heuse Motorola KRZR K2 gelopen, ik mis nog steeds de batterij duur van een week, en het bevredigende dichtklappen van de telefoon na een telefoongesprek, maar dat terzijde.
De redenen waarom ik destijds gekozen heb voor Windows Phone:
  • Ik heb een hekel aan de arrogante houding van Apple en veel Apple adepten, daarnaast vond ik iPhone's veel al te prijzig.
  • Google wist al wel genoeg over mij, dankzij mijn gebruik van Gmail. En in mijn familie waren er genoeg mensen die liepen te klagen over onstabiele telefoons etc.
  • Mijn ongefundeerde voorkeur voor underdogs.
  • Camera.
Ondertussen bevalt de telefoon mij uitstekend, hij is stevig, heeft een goede camera en met mijn gebruik haal ik meestal het einde van de dag wel op een batterij lading. In de tussentijd is hij zonder issues geupdate naar W10m en vervolgens, ook zonder issues, naar de AU update.
Persoonlijk heb ik geen last van de app gap. Dat ligt grotendeels aan mijn gebruik, ik gebruik vooral Whatsapp, Facebook (al zou daar de mobile website ook prima voldoen), Edge, MS Maps en de kalender app. Al het andere is vooral extra. Ik mis geen Google apps, Gmail komt vrolijk binnen in Outlook, Mytube speelt prima youtube filmpjes af en heeft meer functies dan de officiële youtube app op mijn vrouw's Android, en eerst Here, nu MS Maps, voldoet meer dan genoeg als een alternatief voor Gmaps.
Alle andere apps zijn extra, en daar zijn er meer dan genoeg van, voor mijn gebruik.

Met dat als achtergrond, waar denk ik dat het mis is gegaan.
Te veel gefocust op de VS, daar waar WP nauwelijks voet aan de grond kreeg in MS thuisland, leek het in veel andere landen wel te lukken, maar is daar nooit specifiek op ingespeeld.
Te veel tijd tussen aankondiging en daadwerkelijke release (al was dat deels Nokia's schuld), als voorbeeld de Lumia 920. Ik weet nog de hype toen die aangekondigd werd. Eerste tel met OIS, QI, en zo nog veel dingen. Vervolgens duurde het 2 maanden voordat je hem kon kopen, en als ik het mij goed herinner nog langer voordat hij buiten de VS in de winkels lag. Tegen de tijd dat hij aangeschaft kon worden was de hype wel uitgedoofd.
Telefoons te vroeg releasen/aankondigen met een Beta versie van het OS/software/firmware, zie Lumia 950 en nu ook weer de HP Elite x3. Waardoor toestellen al een negatief imago hebben.
Onduidelijke communicatie:
Als ik het mij goed herinner, maar verbeter mij gerust, heeft MS nooit zelf aangekondigd alle WP8.1 tel up te daten naar W10m, alleen dat ze het wilden proberen. Echter is dit door de Media uitgelegd als alle WP8.1 toestellen worden geupdate.
Een MS medewerker zegt in een interview dat Mobile niet een focus punt is op het moment, Media => MS stopt met WP/M.
Een heel aantal van deze miscommunicaties zou opgelost zijn door duidelijk communicatie vanuit MS. Na aanleiding van de WM is dead artikelen meteen een statement eruit gooien dat dat niet het geval is etc.
Of misschien een duidelijke roadmap geven met wanneer ze wat willen bereiken.

MS's al dan niet terechte, negatieve imago, zie het Snapchat debacle.

Waarom er, volgens mij, nog hoop is:
MS heeft een lange adem/diepe zakken.
W10m is een integraal onderdeel van hun UWP visie, als ze Mobile laten vallen, verdwijnt er een integraal onderdeel weg van het UWP platform
Ja er verdwijnen apps, maar er komen ook steeds meer grote namen bij met een UWP app.
Continuum, voor de particulier misschien niet heel interessant, maar voor het bedrijfsleven zeker wel. En wat mensen op hun werk zien, gaan ze misschien ook thuis gebruiken.

Lang verhaal, maar misschien samenvattend in een vraag:
Als mijn telefoon op dit moment kapot gaat, zou ik dan weer een W10m telefoon kopen? Ja, de toekomst van W10m kan nog alle kanten op, voor mij zijn de apps er die ik nodig heb, vind ik Livetiles geweldig, en het OS aan alle beter en intuïtiever werken dan de "Stock" Android 6 op mijn vrouw's MOTO G.

Ik kan mij echter heel goed voorstellen dat voor veel mensen de App gap een onoverkomelijk probleem is, en dan komt het uiteindelijk toch weer neer op een kip <-> ei verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
De lange tijd tussen aankondiging en release is zo ongeveer altijd al Nokia's trademark geweest. ;) Dat wordt tegenwoordig minder gewaardeerd dan toen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Señor Sjon schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:07:
Dat wordt tegenwoordig minder gewaardeerd dan toen.
Eigenlijk is dit natuurlijk volstrekt ridicuul, hoewel vanuit commercieel oogpunt volstrekt logisch. Apple en Samsung slagen er tegenwoordig in om nieuwe producten tot op launch day (relatief) geheim te houden, waarna de toestellen een paar dagen na de aankondiging praktisch wereldwijd in de winkel te koop zijn. Met tientallen miljoenen tegelijk. Door de hype raken zelfs mensen die reeds in het bezit zijn van perfect werkende modellen (iPhone 5/6, Samsung S5/S6) dusdanig op hol dat ze het gevoel krijgen de nieuwe te MOETEN hebben.

Heb ter lering ende vermaak het iPhone 'levertijden' draadje eind vorige week een beetje proberen te volgen. Sorry, maar volgens mij heb je je prioriteiten niet helemaal op de rij als je -tig keer op één dag met TNT post belt waar je pakje blijft 8)7 .

Maar het is wel de realiteit. Dus als MS mee wil doen in de consumentenmarkt zal men het ook op deze manier aan moeten gaan pakken. Richten ze zich hoofdzakelijk op de zakelijke markt dan is dat niet zo'n punt. Daar worden beslissingen doorgaans iets rationeler genomen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Minneyar schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:36:

De redenen waarom ik destijds gekozen heb voor Windows Phone:
  • Ik heb een hekel aan de arrogante houding van Apple en veel Apple adepten, daarnaast vond ik iPhone's veel al te prijzig.
  • Google wist al wel genoeg over mij, dankzij mijn gebruik van Gmail. En in mijn familie waren er genoeg mensen die liepen te klagen over onstabiele telefoons etc.
  • Mijn ongefundeerde voorkeur voor underdogs.
  • Camera.
Volgens mij ben ik het met ieder woord van je uitgebreide verhaal eens. Chapeau (of kudo's). Alleen het eerste argument gaat voor mij persoonlijk niet op. Inmiddels lopen schoolkinderen met een iPhone, al dan niet het afdankertje van hun ouders. Het elitaire en daarmee inmiddels hopelijk ook de arrogantie is er wel een beetje vanaf. Prijs blijft. Maar ik heb het al eens eerder gezegd: ik kan van mijn werk gratis een iPhone 6s krijgen. Desondanks heb ik zelf een Lumia 950 aangeschaft. Ook ik ben dol op underdogs.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Grotendeels met je eens, ben alleen overgestapt naar een iPhone SE omdat ik het apparaat ook veel zakelijk gebruik.

Verschil:
- Optimalisatie is een stuk verfijnder op de iPhone.

Bij de 930 die ik had duurde het tot de Anniversary update aan toen voordat het eindelijk redelijk stabiel begon te werken, en nog steeds niet zo stabiel als WP8.1

In de kring die ik ken zijn 5 op de 5 Lumia 930 allemaal vervloekt met de bekende microfoon problemen en bluetooth problemen.

Feedback vanuit Microsoft was om te huilen, eveneens als de zogenaamde updates... (Was puur softwaretechnisch een probleem)
Nadat vervolgens Dynafix ook nog eens het scherm kapot heeft gemaakt en de schuld bij de klant legde was ik er behoorlijk klaar mee.

Uiteindelijk mijn recht gekregen en een gerepareerd toestel retour, die eindelijk na 2 jaar ellende weer ging werken...

De situatie is nu eindelijk werkbaar maar ja, toen kon ik alweer het abonnement verlengen.
Daarvoor een Nokia 808 gehad en ook daar werd ik als een 'beta' gebruiker behandeld. Zeker nadat Microsoft Nokia overnam ging het hard achteruit met de ondersteuning!
Maar gelukkig werkte daar wel hardware en software goed.

Nu liggen beide toestellen af en toe aan de lader.
Reden waarom ik niet voor een Lumia 950 koos:
Prijstechnisch duur, voor wat je krijgt.
Geen echte technische vooruitgang, en ook geen softwarematige vooruitgang. T.o.v. een 930.
Goedkopere aanvoelende behuizing en WEER groter... de 4,7" op de 920 was voor mij een perfect formaatje.

Toch heb ik nog altijd een beetje heimweer naar het overzichtelijk en opgeruimde OS dat WP10 heet.
Het is toch een erg mooi balans tussen Android en iOS in.

App-gap is ook een dingetje, maar gezien de kwaliteit van bijvoorbeeld 6tag (instagram) is de 3rd party app op windows Phone een stuk fijner!
Snapchat is non-existent, maar dat is puur de 'schuld' van snapchat zelf die dat weigert...

Bovendien mis je veel games, en misschien je regionale bank apps.
Smart thermostaat heb ik ook niet dus dat mis ik ook niet.

Had daar persoonlijk niet zo veel hinder van.

De optimalisatie van iOS is wel van een andere klasse, een hoop dingen zijn een stuk sneller/efficiënter.
Totaalplaatje wint Windows Mobile 10 wellicht, maar tussen die twee giganten Samsung en Apple is moeilijk tussen te komen.

Ik had gehoopt dat Microsoft qua zakelijk erg sterk zou zijn, maar door de warrige en niet helpende updates in combinatie met de nieuwste versie van hun Office suite op Apple doet je toch wel even nadenken.
Bovenstaand hebben ze ook erkend toen.

Komende vanaf een 808 mis ik het Nokia eigen in de Lumia 930, een echt spectaculaire camera bleef uit na de 1020, en de 1020 werd al gauw in een hoekje gestopt.
Zonde want hiermee vind ik dat ze hun eigen ruiten ingooien...

Ik zal ze in de gaten houden en mijn Lumia 930 met regelmaat bijwerken, maar als primair toestel zal ik deze niet meer gebruiken. Bovendien voor de camera pak ik de 808 wel. Ongeëvenaard.

Verbeterpunten voor MS

-Stabiliteit brengen in het W10 platform (ook voor desktops)
-Efficiënter coden, en de zaken weer op performance en usability richten.
-Onderscheidende toestellen creeren, swappable covers, QI, HELLO, EN een killer Camera.
-High-end specs in een compact toestel maken die niet warm word.
-Zakelijk de markt opzoeken en exploiteren.
-Duidelijke marketing, zonder bullsh*t, en vertrouwen opbouwen i.p.v. klanten als beta users te behandelen.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Brazos schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:51:
Afgezien van de Lumia 650 is er al een tijd lang geen nieuwe telefoon gereleased, en er is ook niets concreets aangekondigd.
Acer Jade Primo is zover ik weet van April dit jaar en de Elite x3 is ook splinter nieuw. Dus geen nieuwe telefoon is niet waar, maar nieuwe Lumia's gaan er niet meer komen in elk geval nee. Al denk ik dat je doelt op meer midrange-ish toestellen ... ja die lijken er weinig te zijn ja.
Ik denk dat WP nu dan ook gecontroleerd wordt doodgebloed. Zelf heb ik al sinds het begin een Windows Phone na het einde van Symbian, maar dit is voor mij toch het eindstation.
Waarom zou je bijv. HP Elite x3's laten verkopen aan enterprises (die toch minstens wel een x aantal jaar apparatuur gebruiken) als je het dood laat bloeden? Deze klanten, mits tevreden, wil je tegen die tijd natuurlijk ook upgrades (toestellen) aan kunnen bieden om ze binnen je ecosysteem te houden om inkomen te blijven genereren. Denk niet dat bedrijven zo blij zullen zijn als je na 2 jaar enterprise ineens zegt van nah zoek maar wat anders volgend jaar want W10M is dood.

Maar het blijft wel een open-vraag wat Microsoft nou doet met de consumenten kant van het verhaal. Maar dat kunnen we helaas alleen maar afwachten. Zolang we nog regelmatig nieuwe apps krijgen en apps geupdate worden hoor je mij nog niet klagen :P

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 21-09-2016 16:34 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

• coenox
radium6969 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:06:
[...]

.....ar als primair toestel zal ik deze niet meer gebruiken. Bovendien voor de camera pak ik de 808 wel. Ongeëvenaard.
Doe ik bijna niet meer, de 808 als 'weekendtoestel' gebruiken. Komt vooral door de aankondiging dat Whatsapp voor symban gaat stoppen. Helaas.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 17:50 ]

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
Niet om het één of ander, maar WM was in mijn ogen al veel eerder naar de filistijnen. Dat mensen dit niet zagen, of wilde zien is ze natuurlijk niet kwalijk te nemen. Ik had destijds ook stiekeme hoop op een enorme groei, en de presentatie van anderhalf jaar geleden maakte mij ook enthousiast.

Tot op een gegeven moment, toen was ik er klaar mee. Echt heel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
lifeguard schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:25:
Niet om het één of ander, maar WM was in mijn ogen al veel eerder naar de filistijnen. Dat mensen dit niet zagen, of wilde zien is ze natuurlijk niet kwalijk te nemen. Ik had destijds ook stiekeme hoop op een enorme groei, en de presentatie van anderhalf jaar geleden maakte mij ook enthousiast.

Dus een presentatie waar 10 minuten over 3 telefoons wordt gesproken maakt je enthousiast en een random "moment" daarna die je niet eens weet te benoemen zorgt dat je er klaar mee bent? Wauw!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• lifeguard
Ramon schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:28:
[...]

Dus een presentatie waar 10 minuten over 3 telefoons wordt gesproken maakt je enthousiast en een random "moment" daarna die je niet eens weet te benoemen zorgt dat je er klaar mee bent? Wauw!
Dan vergis ik me denk ik. ik doelde op de presentatie van Windows 10 en Holo-lens. Weet niet precies wanneer dat was.

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
lifeguard schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:25:

Om eerlijk te zijn vond ik dat het al begonnen was met de hele WP7,5 -> 7.8 affaire en hetzelfde gebeurde weer met 8.1 -> 10

Je zou denken dat ze het wel afleren maar helaas... Dat heeft ze al behoorlijk wat klanten gekost, om nog maar te zwijgen over het vertrouwen op lange termijn.

Ik weet nog wel dat ik een Lumia 900 in mijn handen had, erg vlot, mooie kwaliteit, prima touchscreens, interface werkte gewoon prima. Mooie spec telefoon, camera was bagger, maar niet slechter dan de concurrentie.

Ook die serie werd in de steek gelaten vrij vlot... Daar heb ik toen al met argwaan naar zitten kijken.

Ik vind het gewoon vervelend waarom ze 3x het wiel opnieuw moeten uitvinden, dat heeft ze echt niet geholpen... |:(

------------------------

Overigens leuk dat continuum en al. Maar waarom is er gewoon nog niet een Telefoon/phablet die x86/x64 W10 draait. Als ik zie hoe bijzonder goed het draait op een dualcore Pentium E2140 met 4gb ram en SSD i.c.m. Edge. (Pentium E2140 is van 2007 btw. ) Dan moet het tegenwoordig geen grote stap zijn...

Wel grappig trouwens, vond net dit artikel: http://appleinsider.com/a...-x86-whacked-by-apples-ax

Duurt allemaal veel te lang, want ze lopen iedere keer achter de feiten aan... ;w
(Ja ik snap dat er een verschil is tussen ARM en x86)

• Caelorum
radium6969 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:03:
[...]
Wel grappig trouwens, vond net dit artikel: http://appleinsider.com/a...-x86-whacked-by-apples-ax

Duurt allemaal veel te lang, want ze lopen iedere keer achter de feiten aan... ;w
(Ja ik snap dat er een verschil is tussen ARM en x86)
Tja, Intel heeft de industrie en met name Microsoft echt teleurgesteld. Helaas heeft AMD niet genoeg kennis en mankracht in huis om ook op low-power effectief te zijn. Verder is Microsoft geen hardware maker. Ze kunnen packages mooi maken (zie surface en surface book) en deels zelf ontwikkelen (zie HoloLens), maar daar houdt het ook wel op. Processors ontwerpen is zo erg buiten de core business van Microsoft dat het gewoon onmogelijk is voor ze om daar ook op in te zetten. Apple had hier al een streepje voor, omdat ze dit al heel lang doen in zekere zin. Al jaren laten ze chips ontwikkelen en met elke chip zijn ze meer zelf gaan ontwerpen.

Overigens is het maar de vraag in hoeverre Intel echt heeft opgegeven. Het is een enorm bedrijf en het is, dacht ik, niet de eerste keer dat ze een chipontwerp compleet hebben getrashed om jaren later met iets totaal anders en beters te komen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Caelorum schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:12:
[...]

Tja, Intel heeft de industrie en met name Microsoft echt teleurgesteld. Helaas heeft AMD niet genoeg kennis en mankracht in huis om ook op low-power effectief te zijn. Verder is Microsoft geen hardware maker. Ze kunnen packages mooi maken (zie surface en surface book) en deels zelf ontwikkelen (zie HoloLens), maar daar houdt het ook wel op. Processors ontwerpen is zo erg buiten de core business van Microsoft dat het gewoon onmogelijk is voor ze om daar ook op in te zetten. Apple had hier al een streepje voor, omdat ze dit al heel lang doen in zekere zin. Al jaren laten ze chips ontwikkelen en met elke chip zijn ze meer zelf gaan ontwerpen.

Overigens is het maar de vraag in hoeverre Intel echt heeft opgegeven. Het is een enorm bedrijf en het is, dacht ik, niet de eerste keer dat ze een chipontwerp compleet hebben getrashed om jaren later met iets totaal anders en beters te komen.
Apple heeft de expertise voor ARM-cpu's gewoon gekocht hoor :) nieuws: Apple bevestigt overname chipontwerper Intrinsity

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Caelorum schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:12:
[...]
Het ziet er naar uit dat ze er dit keer na een half jaartje alweer op terug komen.

• warhamstr
Jee, nieuwe zondebok. W10m gaat falen omdat een chipbakker een bepaald type chip niet meer maakt. Get real!

• janchtw
warhamstr schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:36:
Jee, nieuwe zondebok. W10m gaat falen omdat een chipbakker een bepaald type chip niet meer maakt. Get real!
In de link wordt juist gehint op een mogelijke productie van een nieuwe chip omdat de oude ontwerpen niet voldeden.

Overigens lijkt Alcatel ook van plan te zijn met een nieuwe WPhone uit te komen. Zie het net geplaatste artikel op Tweakers.net.

• Caelorum
warhamstr schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:36:
Dat is niet de reden waarom het nu faalt, maar wel de reden waarom we gewoon nog even geen toestel gaan zien. Die geruchten van een surface-achtige telefoon waren er ook al jaren, maar hij kwam maar niet. Dat is gewoon direct gevolg van het falen van Intel op dit terrein en dus het uitstellen van hun nieuwe mobiele chipontwerp. Ook andere telefoonfabrikanten hebben daar last van gehad. Voor (kleine) fabrikanten die onderling moeten competen (Android) is het niet zo'n ramp dat een leverancier laat afweten. Voor een outsider als Microsoft en en in mindere mate Apple wel, alleen die laatste heeft gelukkig voor hun eigen chipontwerpen, dus zijn ze niet zo afhankelijk van Qualcomm, Intel, AMD en Nvidia (waarbij die laatste twee redelijk non-existent op smartphone gebied zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Het probleem met de Surface Phone is vooral dat het aan onmogelijke verwachtingen moet voldoen.. het moet dé smartphone zijn die de Windows Phone redt, die de app-gap sluit en die alle problemen laat vergeten.
Liefst ook nog supergoede hardware, fantastische batterijduur, een bouwkwaliteit om u tegen te zeggen en tenslotte ook nog een prachtig design voor een hele lage prijs. Dat zijn dingen waar Microsoft gewoon niet mee kan afkomen, toch niet allemaal tesamen.
Mogelijk hadden ze gewoon zelf al veel eerder met een écht flagship moeten komen dat echt premium is, zoals de iPhone dat is (waarmee ik niet wil zeggen dat iPhones superieur zijn) en dit ook zo moeten marketen.
Wat ze tot nu toe gedaan hebben is alles aan andere bedrijven overgelaten en ze hebben daarin geluk gehad dat Nokia voor Windows Phone gekozen heeft. Moest dit niet gebeurd zijn, dan was het gewoon direct gedaan geweest met Windows Phone.
Hoe geweldig het ook is, ik betwijfel of het ooit nog wel goedkomt... er is zoveel al over geschreven, maar er is tot nu toe gewoon heel veel beloofd en dingen die later gingen komen en uiteindelijk niet of maar half gekomen zijn.
Innovaties zoals Continuum, wat in realiteit eigenlijk iets is waar bijna niemand iets aan heeft - het concept is heel leuk, maar het is gewoon niet iets wat ik daily zou gebruiken.

Of het zal goedkomen, ik weet het niet, maar ik zet er mijn geld niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:29
Dat gaat de Surface Phone natuurlijk niet waarmaken nee. Het is dan ook taak voor Microsoft om jaar na jaar een topmodel uit te brengen die mee kan met de concurrentie. Ondertussen blijven bouwen aan Windows 10 Mobile en meer onderscheidende features uitbrengen. Oftewel; continuïteit creëren. Zelfs ik zit te twijfelen om de volgende telefoon weer met W10m te draaien, puur omdat ik het geloof kwijt ben dat ze het door gaan zetten. En dat is funest.

Zodra die continuïteit er is en er een tevreden userbase is (al dan niet enkel hardcore fans) dan pikt de markt (consument + developer) dit vanzelf op. Maar het systeem zelf (OS + hardware) moet vertrouwen, continuïteit en kwaliteit uitstralen. Incidenteel een keertje goed positioneren (a la surface phone, Nokia, continuum, Windows 10) is gewoon niet goed genoeg en kan nooit de basis zijn voor een solide strategie.

[ Voor 41% gewijzigd door Emgeebee op 23-09-2016 12:42 ]

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34
Als je toch je eigen hardware gaat verbannen...
https://mspoweruser.com/m...ndows-phones-healthvault/

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
De zoveelste indicatie dat het niet goed gaat komen ... Ik heb getwijfeld of ik nog een dual sim Lumia 650 zou gaan bestellen maar ik zie er denk ik toch maar van af. Niet alleen vanwege de onzekere toekomst van WP maar ook omdat het naar mijn weten niet mogelijk is om een adblocker te installeren. De dataverspilling en de irritatiefactor van ads op een mobiel scherm zijn voor mij de redenen om toch maar weer Android te gaan proberen. Ironisch genoeg kan op het OS van het grootste advertentiebedrijf ter wereld wel eenvoudig een adblocker geinstalleerd worden.

Ik heb de laatste tijd wat Android toestellen in de hand gehad zoals de Huawei P8 Lite en zo op het eerste gezicht lijkt Android me niet eens meer zo instabiel en al stukker beter ten opzichte van een aantal jaren geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
gold_dust schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:15:
[...]

De zoveelste indicatie dat het niet goed gaat komen ... Ik heb getwijfeld of ik nog een dual sim Lumia 650 zou gaan bestellen maar ik zie er denk ik toch maar van af. Niet alleen vanwege de onzekere toekomst van WP maar ook omdat het naar mijn weten niet mogelijk is om een adblocker te installeren. De dataverspilling en de irritatiefactor van ads op een mobiel scherm zijn voor mij de redenen om toch maar weer Android te gaan proberen. Ironisch genoeg kan op het OS van het grootste advertentiebedrijf ter wereld wel eenvoudig een adblocker geinstalleerd worden.

Ik heb de laatste tijd wat Android toestellen in de hand gehad zoals de Huawei P8 Lite en zo op het eerste gezicht lijkt Android me niet eens meer zo instabiel en al stukker beter ten opzichte van een aantal jaren geleden.
Het OS bevalt me prime, heeft en doet alles wat ik(!) wil.
Maar door dit soort berichten begin ik toch te twijfelen.
Op zich zie ik een 950XL wel zitten, vooral goede cam.
Maar ik kijk toch steeds vaker naar iOS, al vind ik die wat aan de dure kant. (jaja, is t zeker wel waard, heb een iPad, en die bevalt prima) en bij Android, met alle respect, hou ik toch t gevoel dat t een groot hobby project is, wat me een onzeker gevoel geeft, en een voor mij on-overzichtelijk UI/menu (vrouw heeft een LG Nexus 5).

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
gold_dust schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:15:
[...]

Niet alleen vanwege de onzekere toekomst van WP maar ook omdat het naar mijn weten niet mogelijk is om een adblocker te installeren. De dataverspilling en de irritatiefactor van ads op een mobiel scherm zijn voor mij de redenen om toch maar weer Android te gaan proberen. Ironisch genoeg kan op het OS van het grootste advertentiebedrijf ter wereld wel eenvoudig een adblocker geinstalleerd worden.
Huh? 8)7 Omgekeerde wereld. In al die jaren Windows Phone 7, 8 en Windows 10 Mobile heb ik nog nooit behoefte gehad aan een adblocker. Ik heb simpelweg geen last van ads. Misschien omdat Microsoft niet het grootste advertentiebedrijf ter wereld is ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
coenox schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:18:
Huh? 8)7 Omgekeerde wereld. In al die jaren Windows Phone 7, 8 en Windows 10 Mobile heb ik nog nooit behoefte gehad aan een adblocker. Ik heb simpelweg geen last van ads. Misschien omdat Microsoft niet het grootste advertentiebedrijf ter wereld is ;) ?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Als je met IE of Edge op internet gaat krijg je normaal toch ads te zien. Op je eigen netwerk thuis kun je in het router nog wel het eea blokkeren maar via 4G is mij dat niet gelukt. Op Android kun je Firefox met ublock en ghostery installeren en die doen echt hun werk :) .

Ads vond ik toch altijd het grote probleem van WP, het dataverbruik maar ook dat het bijvoorbeeld Google nooit enigszins gelukt is om hun advertenties relevant te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
hansie_k schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:00:
[...]

Maar ik kijk toch steeds vaker naar iOS, al vind ik die wat aan de dure kant. (jaja, is t zeker wel waard, heb een iPad, en die bevalt prima) en bij Android, met alle respect, hou ik toch t gevoel dat t een groot hobby project is, wat me een onzeker gevoel geeft, en een voor mij on-overzichtelijk UI/menu (vrouw heeft een LG Nexus 5).
Het grote voordeel is dat je bij Android met een andere launcher weer helemaal los kunt om het naar wens aan te passen. En een Nexus 5 is inmiddels ook alweer 3 jaar oud. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]
... bij Android, met alle respect, hou ik toch t gevoel dat t een groot hobby project is, wat me een onzeker gevoel geeft, en een voor mij on-overzichtelijk UI/menu (vrouw heeft een LG Nexus 5).
Dit begrijp ik niet helemaal. Vooral dat je zegt dat je bij Android een onzeker gevoel hebt. Als er namelijk één groep gebruikers is die al een paar keer 'overnieuw' heeft moeten beginnen, zijn het de Windows Phone gebruikers wel. Androids uiterlijk is door de jaren heen wel verandert (of geëvolueerd, hoe je er maar naar kijkt), maar het OS is wel al die jaren backwards compatible gebleven.

Frappante is dat als er één bedrijf ter wereld zich zou moeten realiseren hoe belangrijk deze consistentie is, dat Microsoft is. MS-DOS kwam in 1981 op de markt, en Microsoft heeft er altijd voor gezorgd dat de opvolgers - ook toen het overvloeide in Windows - software-compatible bleven. Door deze strategie hebben ze het destijds veel vooruitstrevender OS/2 van zich af kunnen houden, en leidde het bijkans tot het faillissement van Apple. Tot deze firma door Microsoft gered werd, om maar een geloofwaardige concurrent over te houden.

Natuurlijk zijn MS-DOS programma's uit de jaren '80 veelal niet meer werkbaar op moderne computers, evenals dat moderne programma's niet meer op een 8088 kunnen draaien. Maar de compatibiliteit was wel dusdanig dat als je nieuwe software kocht, deze altijd wel fatsoenlijk op je bestaande PC kon draaien. Net als dat je bij de aanschaf van een nieuwe PC je bestaande software probleemloos kon blijven gebruiken.

Aangezien smartphones nog niet zo lang bestaan en er zeker tot voor kort nog enorme stappen werden gezet is/was hier de 'compatibiliteits-periode' iets korter dan dat bij PC's het geval was. Maar het is nog steeds wel essentieel. Je kunt op elke redelijk recente (3 à 4 jaar) oude Android de nieuwste apps nog wel installeren, terwijl je je bij de aankoop van een nieuw toestel niet druk hoeft te maken of je reeds aangeschafte apps nog wel werken.

Hoe anders is dat in de loop der jaren bij WP geweest? Hoeveel reacties in het forum zijn wel niet in de trant van 'app x of y werkte op WP 8.1 veel prettiger' ?

Dat is wat mij betreft toch wel één van de grootste miskleunen van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
gold_dust schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:45:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Als je met IE of Edge op internet gaat krijg je normaal toch ads te zien. Op je eigen netwerk thuis kun je in het router nog wel het eea blokkeren maar via 4G is mij dat niet gelukt. Op Android kun je Firefox met ublock en ghostery installeren en die doen echt hun werk :) .

Ads vond ik toch altijd het grote probleem van WP, het dataverbruik maar ook dat het bijvoorbeeld Google nooit enigszins gelukt is om hun advertenties relevant te krijgen.
Ik dacht dat je de ads bedoelde die je te pas en te pas in het toestel krijgt of bij het gebruiken van apps. Ads tijdens het browsen vallen me niet op, maar misschien hangt dat dan af van de sites die ik bezoek. Overmatig dataverbruik heb ik ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Señor Sjon schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:48:
[...]

Het grote voordeel is dat je bij Android met een andere launcher weer helemaal los kunt om het naar wens aan te passen. En een Nexus 5 is inmiddels ook alweer 3 jaar oud. :o
Nexus 5 is idd alweer 3 jaar, maar gaat nog best goed.
Ik heb heel even de launcher van Nokia ooit geprobeerd, en dat beviel me wel, maar ik heb de Nexus zelf hooguit een dag gebruikt, kon er niet aan wennen...gebruik al jaren Windows, maar misschien moet ik t wel een kans geven (als de 830 echt uit elkaar valt...).
Alle apps die ik gebruik, zijn er ook voor iOS en Android (MS Office hoofdzakelijk, en de gebruikelijke standaard dingen).

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 06:51
En toch komt Tweakers met een redelijk positief verhaal over de UA update.
reviews: Windows 10 Mobile Anniversary Update

En Athlon heeft zijn brandstofprijzen app geupdate, net als NU.nl recentelijk.
Dit zijn voor mij tekenen dat het platform nog lang niet dood is, hoe klein het helaas ook nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nu.nl heeft zijn commentsectie eruit gesloopt, dus dat zal de update zijn geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
St00mwals schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:55:
En toch komt Tweakers met een redelijk positief verhaal over de UA update.
reviews: Windows 10 Mobile Anniversary Update

En Athlon heeft zijn brandstofprijzen app geupdate, net als NU.nl recentelijk.
Dit zijn voor mij tekenen dat het platform nog lang niet dood is, hoe klein het helaas ook nog is.
Ik vind het een terecht verhaal. Ik vind het nog steeds super werken ondanks een aantal apps die ontbreken. Het platform zelf vind ik super werken!
Voor mij is nog steeds de grote misser Strava. Maar dat overleef ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 08:44
[...]

Mijn hoop is nog lang niet gevlogen, heb nu maanden een Z5 Compact gebruikt, (alle letters op zijn kleinst, dus het is niet de grootte die er toe doet) maar ik ben weer teruggegaan naar mijn Lumia 950.

Reden? Microsoft gaat de mobiele markt echt niet opgeven, dat ten eerste. Verder is de UI veel makkelijker in gebruik, kan ik mijn data in het buitenland veel makkelijker beperken (alle achtergrondapps uitschakelen), HTML5 gaat naar mijn verwachting nog veel apps tot zich krijgen, reden; Tizen, UbuntuOS en artikelen zoals dit, die onderstrepen het nog eens: https://www.linkedin.com/...mobile-apps-cory-crosland

Verder haal ik met mijn 950, ondanks de véél hogere resolutie (720p vs 1440p) en consistent hogere helderheid, meer uren op een lading. Verder is iOS in mijn ogen enorm gesloten, wat nu met de komst van lightning-oortjes (die bovendien minder presteren; YouTube: 24 Hours With the Apple iPhone 7: Lightning Connector Headphone Quality ) nog erger wordt. Want je oortjes, of hoofdtelefoon (ik heb liever bedrade oortjes) zijn dus niet meer uitwisselbaar met andere apparaten. En nee, bluetooth biedt niet dezelfde geluidskwaliteit... :9

-Wat ik nog wil toevoegen, is dat mijn 950 sinds de Anniversary update echt als een trein werkt, er mankeert niks meer aan. Nu is het de tijd om een flink aandeel van die kleine programmaatjes in de store te pompen... :+ De camera, is in combinatie met de audio-opname wat mij betreft echt onverslaanbaar. Ja S7 dit, S7 dat. Samsung staat inderdaad bekend om het maken van kwalitatief goede batterijen (flauw; Note 7). Maar opgeblazen heb ik ze vaak gezien! :9 -

[ Voor 10% gewijzigd door barta123 op 27-09-2016 14:34 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:47:
[...]

Dit begrijp ik niet helemaal. Vooral dat je zegt dat je bij Android een onzeker gevoel hebt. Als er namelijk één groep gebruikers is die al een paar keer 'overnieuw' heeft moeten beginnen, zijn het de Windows Phone gebruikers wel. Androids uiterlijk is door de jaren heen wel verandert (of geëvolueerd, hoe je er maar naar kijkt), maar het OS is wel al die jaren backwards compatible gebleven.

Frappante is dat als er één bedrijf ter wereld zich zou moeten realiseren hoe belangrijk deze consistentie is, dat Microsoft is. MS-DOS kwam in 1981 op de markt, en Microsoft heeft er altijd voor gezorgd dat de opvolgers - ook toen het overvloeide in Windows - software-compatible bleven. Door deze strategie hebben ze het destijds veel vooruitstrevender OS/2 van zich af kunnen houden, en leidde het bijkans tot het faillissement van Apple. Tot deze firma door Microsoft gered werd, om maar een geloofwaardige concurrent over te houden.

Natuurlijk zijn MS-DOS programma's uit de jaren '80 veelal niet meer werkbaar op moderne computers, evenals dat moderne programma's niet meer op een 8088 kunnen draaien. Maar de compatibiliteit was wel dusdanig dat als je nieuwe software kocht, deze altijd wel fatsoenlijk op je bestaande PC kon draaien. Net als dat je bij de aanschaf van een nieuwe PC je bestaande software probleemloos kon blijven gebruiken.

Aangezien smartphones nog niet zo lang bestaan en er zeker tot voor kort nog enorme stappen werden gezet is/was hier de 'compatibiliteits-periode' iets korter dan dat bij PC's het geval was. Maar het is nog steeds wel essentieel. Je kunt op elke redelijk recente (3 à 4 jaar) oude Android de nieuwste apps nog wel installeren, terwijl je je bij de aankoop van een nieuw toestel niet druk hoeft te maken of je reeds aangeschafte apps nog wel werken.

Hoe anders is dat in de loop der jaren bij WP geweest? Hoeveel reacties in het forum zijn wel niet in de trant van 'app x of y werkte op WP 8.1 veel prettiger' ?

Dat is wat mij betreft toch wel één van de grootste miskleunen van Microsoft.
En dit vond ik ook een van de grootste problemen. Na de release van WP8 was het een tijdje, en daarna waren de WP7 toestellen nutteloos doordat alle apps minimaal WP8 nodig waren. En nu is het weer hetzelfde verhaal, W10M apps draaien niet op WP8.1, wat er weer voor zorgt dat veel toestellen die op WP8.1 zijn gebleven, straks weer nutteloos zijn, want updates hoef je voor de WP8.1 apps zoals Facebook niet meer te verwachten, en nieuwere apps vereisen bijna allemaal W10M of hoger (Skype). En dat terwijl het grootste deel van de WP gebruikers op WP8.1 zitten, en daar onder andere de populaire Lumia 520 op is blijven steken (Nu is dat dan wel een budget device, maar hetzelfde geld voor de Lumia 925 uit 2013).

Verder snap ik niet, waarom W10M nog steeds niet uitgerold wordt naar ondersteunde WP8.1 devices, zonder de Upgrade app.

Edit:

Het einde van Lumia (nieuwe toestellen in Lumia reeks) is er wel, maar dat van Windows 10 Mobile duidelijk nog niet, als het aan Microsoft ligt.

http://www.windowscentral...dows-10-mobile-redstone-2
http://www.winbeta.org/ne...ndows-10-mobile-at-ignite

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan22 op 27-09-2016 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46

matroosoft

Lone Christian

Als het aan Microsoft ligt, is hier nog niet het einde voor Windows Phone / Windows 10 mobile, zie dit artikel met statement van Microsoft, waarin ze ook bevestigen toestellen te blijven maken (als ik het goed begrijp):

Microsoft express commitment to Windows 10 Mobile and “differentiated 1st party devices”

[ Voor 14% gewijzigd door matroosoft op 27-09-2016 22:26 ]

Verwijderd

matroosoft schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:25:
Als het aan Microsoft ligt, is hier nog niet het einde voor Windows Phone / Windows 10 mobile, zie dit artikel met statement van Microsoft, waarin ze ook bevestigen toestellen te blijven maken (als ik het goed begrijp):

Microsoft express commitment to Windows 10 Mobile and “differentiated 1st party devices”
Ze ze maken vaker statements die uiteindelijk niet waar blijken. Hoe kan jij garanderen dat dit waar is. Ik kijk liever naar de markt en wat Microsoft ECHT doet dus wat wij fysiek mee krijgen. Niet een PR persoontje die maar wat blaat.

• coenox
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:30:
[...]

Ze ze maken vaker statements die uiteindelijk niet waar blijken. Hoe kan jij garanderen dat dit waar is. Ik kijk liever naar de markt en wat Microsoft ECHT doet dus wat wij fysiek mee krijgen. Niet een PR persoontje die maar wat blaat.
Eerst zien en dan geloven. Mee eens. Maar Alan Meeus is echt geen 'PR persoontje'.

• lifeguard
matroosoft schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:25:

Ze kunnen zoveel willen. Merendeel van de consumenten zijn er al wel klaar mee.
Gaat niks meer worden. Dat mensen dat niet zien....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Na het artikel van gisteren, nu een nuance lijkt het:

Microsoft France reaffirms Windows 10 Mobile consumer exit, focus on Enterprise

Bottomline: Microsoft blijft wel telefoons maken, maar enkel voor bedrijven. Ze geven min of meer toe de boot te hebben gemist wat betreft consumentensmartphones en richten zich daarom nu op nieuwe ontwikkelingen zoals wearables (geen smartwatches), hybriden en holografie.

Interessant artikel overigens, er staan een aantal inzichten in die voor bij het grotere plaatje duidelijk maken.

@bovenstaande reacties, waarom moet ik de integriteit van Microsoft beoordelen? Ik deel alleen een linkje met wat hun doelstelling is. Dat lijkt me een belangrijke toevoeging aan dit topic, aangezien Microsoft lange tijd niets heeft laten horen op dit gebied. Het is ook geen belofte, enkel een doelstelling. Ik zie niet in wat je daaraan verkeerd kunt doen.

[ Voor 32% gewijzigd door matroosoft op 29-09-2016 08:17 ]

• Señor Sjon
En toch zie je in business ook dat bedrijven steeds vaker zelf apps hebben voor allerhande interne oplossingen i.c.m. BYOD. Dan heeft men lever een breed platform, dan één die op sterven na dood is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Señor Sjon schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:15:
En toch zie je in business ook dat bedrijven steeds vaker zelf apps hebben voor allerhande interne oplossingen i.c.m. BYOD. Dan heeft men lever een breed platform, dan één die op sterven na dood is.
Dat kan ja. Maar soms kan een bedrijfsoplossing ook voor consumenten erg populair worden, zoals Ping destijds bij BlackBerry. Klein kansje, maar het kan. Sowieso geef ik ze niet veel hoop meer en als deze laatste poging niet meer slaagt, is het toch echt hun eigen schuld geweest. Als ze, toen ze top zaten (5-10% marktaandeel) er geld tegenaan hadden gegooid, had het een goede kans van slagen geweest. Daarnaast was het Nokia die, door het maken van budgettoestellen, voor marktaandeel zorgde. Na de overname zijn ze daar zo goed als mee gestopt. Dat zorgde er uiteindelijk ook voor dat het marktaandeel aanzienlijk afnam.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wel typisch dat de verschillende MS'en zich gewoon tegenspreken. De ene zegt dat ze gewoon stug door gaan, de andere zegt dat ze het eigenlijk grotendeels droppen.

En zo kennen we MS eigenlijk weer, gewoon dramatisch slechte PR en het altijd voor elkaar krijgen om minimaal 2 verschillende versies van het verhaal te vertellen.

Ze hadden inderdaad lang, lang geleden al flink moeten doorpakken, ik denk ook dat het lange wachten tussen de 930 en de 950 een probleem is geweest. Er was gewoon een flinke tijd dat je geen flagship Windows Phone kon kopen.

People as things, that’s where it starts.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

matroosoft schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:02:
...
Bottomline: Microsoft blijft wel telefoons maken, maar enkel voor bedrijven. Ze geven min of meer toe de boot te hebben gemist wat betreft consumentensmartphones en richten zich daarom nu op nieuwe ontwikkelingen zoals wearables (geen smartwatches), hybriden en holografie.
...
Als dit echt de doelstelling is, dan zie ik het somber in. Door alleen op bedrijven te richten ga je achterlopen. Er zullen geen leuke apps/games gemaakt worden (want bedrijven) en het OS zal in slaap sukkelen. Daarnaast zullen werknemers niet happig zijn op een telefoon waar je amper wat mee kan. Ja, vanuit beveiligings- en beheeroogpunt kan het handig zijn, maar met zowel een prive als een zakelijke telefoon rondlopen gaan veel mensen niet blij worden, managers als eerste. En als die eenmaal zakelijk over zijn naar een iPhone of fatsoenlijke Android, waarom zou de rest van het personeel dan nog op MS telefoons moeten zitten? En dus zal het hele OS uitsterven.

Angezien Microsoft haar technologie op orde heeft, wil ik haast niet geloven dat ze het er bij laten zitten. Ze hebben één codebase, wat ze een technologische voorsprong geeft op Android en iOS omdat die nog steeds 2 verschillende systemen hebben. Google is met Andromeda wel bezig en Apple zal ongetwijfeld ook bezig zijn maar MS hééft het al. Ik hoop dat ze met de Surface Phone (als die er komt) doorpakken en toch ook de consumentenmarkt blijven bedienen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Hmm, op mijn werk zijn we alvast niet te enthousiast meer over Windows Phones, om redenen die eigenlijk niet echt te begrijpen zijn voor business toestellen:
* De batterijduur is verschrikkelijk slecht (Lumia 550). Bij veel gebruikers loopt deze na 6 uur al naar de 30%, wat echt niet acceptabel is (we hebben het over licht gebruik). Zelfs als je hem gewoon laat liggen loopt deze al snel leeg. Dit is een probleem waarvoor bijna wekelijks iemand bij ons langskomt. (Toestellen hebben ook maar 2000 Mah)
* Het feit dat er 2 accounts op een WORKphone gekoppeld moeten worden: 1 Office365 account van het bedrijf en een persoonlijk Microsoft account om te kunnen backuppen en de mogelijkheid te hebben om apps te installeren. Dit is een gigantisch geklungel, wat er voor zorgt dat er heel wat issues en onduidelijkheden ontstaan over OneDrive etc. Hier zijn we echt geen fan van.
* Verschillen tussen Windows Mobile versies, nu zijn we al geforceerd om zowel Windows Phone 8/8.1 en Windows Mobile 10 te ondersteunen welke volledig verschillen van mekaar. Maakt het heel moeilijk om minder vaak voorkomende settings te vinden etc.
* Beschikbaarheid: bij onze normale leverancier kunnen we enkel nog een belachelijk oude Lumia krijgen, de rest hebben ze gewoon niet meer in voorraad (en wordt ook niet meer ingeslagen).
* OneNote syncing, bij de meeste gebruikers krijgen we dit gewoon niet werkend. Geen idee waarom.

Alles tesamen ben ik er niet echt van overtuigd dat ze zo goed bezig zijn met hun op de business markt te richten, daarvoor moeten ze toch nog heel wat moeite doen voor ze op een goed genoeg niveau zitten.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als MS zich richt op business dan hebben ze toch alsnog de boot gemist, ik denk inderdaad dat de meeste mensen die een zakelijke telefoon willen gewoon graag een flagship model iPhone of Android telefoon wil hebben. Dáár zijn de apps, niet op Windows 10 Mobile.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

CAP-Team schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:50:
Als MS zich richt op business dan hebben ze toch alsnog de boot gemist, ik denk inderdaad dat de meeste mensen die een zakelijke telefoon willen gewoon graag een flagship model iPhone of Android telefoon wil hebben. Dáár zijn de apps, niet op Windows 10 Mobile.
Ze bedoelen dat ze de boot hebben gemist, maar nog een klein kansje zien in de zakelijke markt. Al denk ik eerder dat als ze nog een kans hebben dat dat dan in de consumentenmarkt is.

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:54
CAP-Team schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:50:
Ik persoonlijk vind dat juist erg meevallen. Heb 5 jaar een iPhone gehad, en ben nu over op een luima. Onze office omgeving is compleet office365 georiënteerd en de samenwerking tussen die (cloud) omgeving, mijn windows 10 enterprise laptop en de lumia is eigenlijk super, en veel fijner dan met de iPhone.

Standaard zaken zoals even iets met RDP, VNC of de browser op de luima doe gaat ook erg goed als je even snel een quick fix wil doen via een fortinet vpn wat ook weer prima gaat.

Er zijn ook een paar nadelen zoals de functionaliteit van sommige zaken die vooral met google te maken hebben, maar daar kan ik goed mee leven.

En dat voor minder dan de helft van de prijs van de toestellen van de concurrenten, waar ik vooral betaal om mijn ego en daarmee uitstraling naar anderen te compenseren, maar in mijn beleving die prijs gewoon niet meer waard zijn gezien de prima Xiaomi toestellen van 150€ die ik voorbij zie komen.

Al met al heeft MS vooral (onterecht) een imago probleem imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Laatst online: 05-12-2024
Hoe zit het dan met de XBOX en UWP/Windows 10.
Wat heeft dat met de zakelijke markt te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matroosoft schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:42:
[...]
Ze bedoelen dat ze de boot hebben gemist, maar nog een klein kansje zien in de zakelijke markt. Al denk ik eerder dat als ze nog een kans hebben dat dat dan in de consumentenmarkt is.
Ik kon wel merken in de Windows Phone 7 tijdperk dat Microsoft zwaar trok aan de business kant. ICT begon bij ons Windows Phone als enige optie aan te bieden vanwege de integratie en meer. (En hoofd ICT was een gigantisch fanboy, had altijd de eerste gadgets van Microsoft zoals de Surface RT! en later toch naar de iPad hehe)

Oke de eerste golf was dat heel veel mensen dus een WP7 telefoon kregen in plaats van een blackberry. Het midden segment eerst.. ja die zeurde hier en daar wat, maar werd geen gehoor aan gegeven want ICT luistert alleen maar naar management. Totdat management over moest naar Windows Phone! En een paar hadden prive al een iPhone natuurlijk, en voor het werk een BlackBerry.

Toen had het management gesproken dat iedereen ineens een budget kreeg en zelf een telefoon uit mocht kiezen. Of het nou Windows Phone / Android / iPhone was. En vanaf dat jaar liep het hele management met iPhones. :) lol En de middenmoot van het bedrijf met goedkope Androids want het budget was 200 euro. De rest moest je zelf bijbetalen en alle Windows Phones waren verdwenen.

Dus ik vraag me af wat Microsoft nog kan in de zakelijke wereld als de top mensen allemaal geilen op de nieuwste iPhones. Denk het niet job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:59:
[...]
Ik kon wel merken in de Windows Phone 7 tijdperk dat Microsoft zwaar trok aan de business kant. [...] Dus ik vraag me af wat Microsoft nog kan in de zakelijke wereld als de top mensen allemaal geilen op de nieuwste iPhones. Denk het niet job.
Wat ergens wel vreemd is, want als er 1 markt was die niet werd bediend met de WP7 dan was het wel de zakelijke markt. Pas bij WP8 hebben ze een aantal functionaliteiten toegevoegd waar elk bedrijf om zat te vragen. Nu met W10M zie je dat de consument eigenlijk minder wordt bediend (alleen zijdelings vanwege de desktop) en het juist de zakelijke markt is die veel krijgen van waar ze om vragen.
Je vergist je overigens in de macht van de top op dit soort dingen. Bij MKB maken zij deze beslissingen, maar bij grote ondernemingen al niet meer. Daar wordt gewoon een uitzondering gemaakt voor de bovenste managementlaag of mag iedereen het zelf beslissen mits ze zelf betalen en zelf zorgen dat alles werkt. Bij die bedrijven kan W10M nog wel wat betekenen, maar bij de MKB niet, want daar zijn de gebruikers op de eerste plaats consument en het werk komt er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Lenovo COO says it has no plans for Windows Phones, doubts Microsoft's future support for OS
"I don't see the need to introduce a Windows Phone and I am not convinced Microsoft is supporting the phone for the future," Lanci said.
Ik denk dat dit het enige, echte grote probleem is van Microsoft, dat het geen vertrouwen laat zien in hun eigen product. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
matroosoft schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:28:
Lenovo COO says it has no plans for Windows Phones, doubts Microsoft's future support for OS

[...]

Ik denk dat dit het enige, echte grote probleem is van Microsoft, dat het geen vertrouwen laat zien in hun eigen product. :/
Ouch. Dit is wel een deuk in mijn vertrouwen dat het goed komt. Als Lenovo ze niet maakt, Microsoft misschien niet (Surface Phone?) en HP alleen high end business modellen. Wie dan nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Op zich heeft MS Lenovo ook niet nodig. Lenovo heeft nog geen enkel toestel daadwerkelijk uitgebracht, dus uit die hoek hadden ze het ook niet verwacht. Daarnaast zijn er natuurlijk wel nog andere bedrijven die Windows toestellen gaan maken. Niet dat het echt wat uitmaakt. Het probleem hier is het gebrek aan duidelijkheid vanuit Microsoft. Niet dat ze niet de hele tijd lopen te roepen dat ze committed zijn en dergelijke, het probleem is dat ze dat ook doen als ze een product een paar maanden later stoppen. Niemand gelooft het en dus moeten ze met iets anders gaan komen om duidelijk te maken dat ze het echt wel van plan zijn.
Zoiets als aankondigen dat ze een paar miljard aan de kant zetten om weer in de mobile game te komen. Zelfs met de recente aankopen zouden ze nog een slordige 50+ miljard moeten hebben 'op de bank'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Microsoft kan de investering doen, dat is het probleem niet. De vraag of ze denken dat de investering winst oplevert. Ik denk het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
matroosoft schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:28:

[...]

Tja, vreemde is dat ze eind oktober een W10M toestel zouden uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
coenox schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:21:
Microsoft kan de investering doen, dat is het probleem niet. De vraag of ze denken dat de investering winst oplevert. Ik denk het dus niet.
Microsoft weet als geen ander dat winst maken op een product niet altijd even belangrijk is. Maar dat is hier niet van toepassing. Er zijn genoeg bedrijven in de smartphone markt die er geld mee verdienen. Die 1 miljard betaald zich over een langere periode gewoon terug. Een beetje zoals de Xbox zeg maar. Daar hebben ze ook gewoon marktaandeel gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
Caelorum schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:13:
[...]

Microsoft weet als geen ander dat winst maken op een product niet altijd even belangrijk is. Maar dat is hier niet van toepassing. Er zijn genoeg bedrijven in de smartphone markt die er geld mee verdienen. Die 1 miljard betaald zich over een langere periode gewoon terug. Een beetje zoals de Xbox zeg maar. Daar hebben ze ook gewoon marktaandeel gekocht.
Waar om gaat is dat Microsoft over de hele bandbreedte winst maakt. Dat het bij smartphones minder of niet gaat is niet zo'n ramp. En dan kan dat ook een niche (zakelijk) zijn. Maar als consument wil ik toch een consumententelefoon. Waar ik de voor mij noodzakelijke apps op kan zetten. En daar zit voor mijn het dilemma. Ik mis er een paar. Niet zo heel essentieel, maar toch. In ruil daarvoor krijg ik een OS dat mij het beste bevalt. Prima. Maar het is een wankel evenwicht. En ik denk dat dat voor veel mensen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
En ik dacht dat ik een pessimist was.
Maar als ik dit allemaal zo lees dan wordt zelfs ik depressief.

Naast de diverse apps of het gebrek daaraan zijn er ook mensen die dit os verkiezen boven andere om zijn veiligheid en eenvoud.

Zeg nu zelf, merendeel van de gewone stervelingen komen niet verder dan whatsapp, messenger en Facebook.
En dat werkt gewoon.

Wat ik met dit kreng doe, kan ik ook doen op een iPhone of ieder willekeurige android.
De eerder genoemde veiligheid is eigenlijk net als privacy een hol woord, leuk voor wordfeud maar niet meer dan dat.
Wat rest er dan nog?

Het is gewoon een kwestie van smaak.
De ene gaat voor vanille en de ander voor aardbeien.
Als ms morgen de stekker eruit zal trekken so be it, de zelfde functionaliteiten kan je ook vinden bij de concurrentie.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenox
Amadeus1966 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 01:03:
En ik dacht dat ik een pessimist was.
Maar als ik dit allemaal zo lees dan wordt zelfs ik depressief.

Naast de diverse apps of het gebrek daaraan zijn er ook mensen die dit os verkiezen boven andere om zijn veiligheid en eenvoud.

Zeg nu zelf, merendeel van de gewone stervelingen komen niet verder dan whatsapp, messenger en Facebook.
En dat werkt gewoon.

Wat ik met dit kreng doe, kan ik ook doen op een iPhone of ieder willekeurige android.
De eerder genoemde veiligheid is eigenlijk net als privacy een hol woord, leuk voor wordfeud maar niet meer dan dat.
Wat rest er dan nog?

Het is gewoon een kwestie van smaak.
De ene gaat voor vanille en de ander voor aardbeien.
Als ms morgen de stekker eruit zal trekken so be it, de zelfde functionaliteiten kan je ook vinden bij de concurrentie.
Helemaal mee eens en heerlijk relativerend. Ik geloof dat de discussie ook niet gaat over of het systeem goed is en of er voldoende functionaliteit is. Maar inderdaad over 'wat als de stekker eruit gaat'. Ja, dan leven we gewoon door. Voor mij is ook van belang dat bepaalde apps (Whatsapp, DME) blijven werken. Mocht daar de stekker uit gaan, dan zal ik overstappen en met weemoed terugdenken aan Windows mobile. Net als ik dat nu doe aan PalMOS en symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
Precies! Mijn L930 werkt en voldoet nog steeds prima. Mocht ik aan een nieuwe smartphone toe zijn dan kijk ik wel wat er dan op de markt is dat het beste aan mijn wensen voldoet. De bloedgroep maakt mij niet uit. Als ik aan een nieuwe auto toe ben dan kijk ik ook niet per se naar hetzelfde merk maar welke mij op dat moment het meeste waar voor z'n geld biedt. Met een smartphone is het niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
En weer een stuk over het mogelijke einde van Windows Mobile. Argument is: je kunt je niet tijdelijk afzijdig houden van de consument, http://www.windowscentral...part-i-out-sight-out-mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Wat is het toch een diep triest bedrijf geworden, dat Microsoft.

Wat van stelletje idioten zijn het, de ondersteuning van Skype voor Windows Phone 8.1 (eigen platform uit 2014) stoppen, maar wel leuk doorgaan met het ondersteunen van Android 4.0.3 (uit 2011!!!!) en hoger. En wat het nog erger maakt, is dat ze W10M niet pushen naar WP8.1 gebruikers, waardoor 85% van alle Windows Phone gebruikers nog op Windows Phone 8.1 zitten. Laat Microsoft dan op zn minst die update gaan pushen, maar nee, zelfs dat doen ze niet.

Hetzelfde hebben ze gedaan met Windows Phone 7.8 (2013), de ondersteuning stoppen in 2014, maar wel Android 2.3 uit 2010 blijven ondersteunen. Hier valt gewoon geen excuus voor te bedenken, dit is gewoon Microsofts eigen fout, en Microsoft is de gene die Windows Phone gebruikers weer eens onderuit haalt.Ze geven geen fuck om hun eigen klanten.

Ik ben overgestapt op Android, na WP te hebben gebruikt sinds 2012, het is een keer gedaan met deze acties hoor... Laat ze maar lekker verder gaan met het pushen van Android of iOS naar WP8.1 gebruikers, in plaats van W10M te pushen, wat inmiddels sinds maart officieel uit is, en waar Skype nog wel op werkt. Daarnaast gebruiken de meeste Microsoft werknemers toch al iOS en Android, en zijn ze toch drukker met het uitbrengen en updaten van Android en iOS apps, dan UWP apps voor Mobile.

[ Voor 26% gewijzigd door Stefan22 op 25-10-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heh, ik kan je wel de technische reden geven ervoor, maar vermoed dat het je nog steeds niet blij maakt ^^

WP8.1 -> W10M is overigens vooral een juridisch probleem waar ze zichzelf in hebben gewerkt. Naast dat de update niet voor iedereen echt een update is.

[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 25-10-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ja, Microsoft heeft wel vaker ergens een technische reden voor, met WP8 was het een nieuwe kernel, en nu zal het wel weer iets zijn, maar wie zijn schuld is dat? Die van Microsoft inderdaad. Dan wordt het tijd dat ze daar eens wat gaan programmeren wat langer mee gaat dan 1/2 jaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat nu wel hebben, maar het is helaas een beetje huilen geweest de afgelopen jaren. Gelukkig was ik MS telkens al voor door naar het nieuwe OS over te stappen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Met WP7 had ik een Lumia 610, die kon sowieso al geen Skype draaien, en nu zit ik ook al op W10M, voor mij is het dus geen probleem. Het probleem is dat mensen met WP8.1 niet weten dat ze kunnen upgraden. En de rest van mijn problemen heb ik in een eerdere post aangegeven :)

[ Voor 6% gewijzigd door Stefan22 op 25-10-2016 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenox
Ik heb de pijp aan Maarten gegeven. Dus. Voor de jongeren onder ons: ik heb het opgegeven.

En daarmee komt voor mij Windows Phone/W10M in het rijtje Palm OS - symbian. Met veel plezier lang gebruikt en nu met pijn in het hart opgegeven. Met wel dat verschil dat Palm OS en symbian echt dood zijn en Windows op de telefoon nog niet. Waarom ben ik er dan toch mee gestopt?

Ik werd er een beetje zenuwachtig van. Naast wat ouder exemplaren - ik heb ook nog een Lumia 800 liggen - hadden mijn vrouw en ik een Lumia 950 en een Lumia 950 XL. Dagelijks check ik het nieuws. Updates en nieuws apps, maar ook apps die verdwijnen. Microsoft die voorlopig geen nieuwe toestellen uitbrengt en bijna geen toestellen van ander merken. In ieder geval niet in Nederland. De Lumia's voldoen op dit moment nog prima in dagelijks gebruikt. Maar wat brengt de nabije toekomst? Op mijn werk begon ik steeds meer apps te missen. De onzekerheid en de app gap gaf uiteindelijk de doorslag. De toestellen zijn nu nog wat waard en zijn in de verkoop gegaan. Ik heb een iPhone 6 (jawel, geen 6s of een 7) van mijn werk gehaald en van de opbrengst van de beide Lumia's een gebruikte 6s Plus voor mijn vrouw gekocht.

De iPhone is even wennen. Ik mis veel dingen (snel laden, Glance, camera, live tiles) en iTunes is een hel. Maar het begint te wennen. Ik blijf de ontwikkelingen wel volgen en hou mijn Lumia 640 XL. Ik vind het echt heel jammer, Microsoft had er zoveel meer uit kunnen halen. Maar wie weet wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Laatst online: 05-12-2024
Ze hebben toch een Event vandaag in NY.

Dus kijken wat ze nou weer beloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik kijk vanaf het moment dat de apparaten zijn geintroduceerd, en heb het woord Mobile nog geen een keer horen vallen... Het werd ook niet verwacht dat de Surface Phone aangekondigd zou worden, en ik denk persoonlijk dat die helemaal niet meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik denk dat het toestel er nog wel komt, alleen niet dit jaar en ook niet in de eerste helft volgend jaar. Eerst moeten mensen de huidige toestellen vergeten en het hele debacle er omheen. Daarna kan MS gaan denken aan het lanceren van een nieuwe lijn.
Dat is ook meteen de reden waarom MS nog wel toestellen uitbrengt, maar geen met W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:19:
Ik denk dat het toestel er nog wel komt, alleen niet dit jaar en ook niet in de eerste helft volgend jaar. Eerst moeten mensen de huidige toestellen vergeten en het hele debacle er omheen. Daarna kan MS gaan denken aan het lanceren van een nieuwe lijn.
Dat is ook meteen de reden waarom MS nog wel toestellen uitbrengt, maar geen met W10M.
Met welk OS dan wel? Ik zie het niet snel gebeuren. Alleen Alcatel brengt nog een Windows Phone uit, misschien niet eens in NL. Andere fabrikanten zie ik het ook niet snel doen, en dan zal Microsoft het ineens wel doen in 2017? Lijkt me niet na een heel jaar schijt hebben aan Windows Phone gebruikers, en het pushen van Android en iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
W10M?
[...] Lijkt me niet na een heel jaar schijt hebben aan Windows Phone gebruikers, en het pushen van Android en iOS.
Het niet lanceren van een toestel is echt niet meteen "schijt hebben aan". Ja, WP8 is gestopt en vervangen door W10M. Ja, ze hebben weer een hoop mensen "genaaid" door ze niet over te zetten**, maar wat wat wil je nou dat ze nu gaan doen? Weer een toestel á la de 950 neerzetten terwijl iedereen de Lumia's ondertussen al heeft afgeschreven? Dat ze nu een toestel onder de noemer Surface telefoon gaan verkopen, wat iedereen (terecht) meteen zal associëren met de gefaalde Lumia-lijn?
Kijk, MS heeft enorm gefaald in de afgelopen jaren sinds ze Nokia hebben overgenomen en de hele lijn hebben verneukt, maar ze kunnen momenteel niets anders dan even geen smartphone-toestel uitbrengen. Ze ontwikkelen nog steeds door aan W10M en dat doen ze echt niet om ons tevreden te stellen. Het is geen liefdadigheidsinstelling ofzo hoor ;)

** en dan doel ik op die mensen die een nieuw toestel met mid to high-end hardware in het jaar voordat W10M uitkwam hebben gekocht, dus niet die mensen met een 5xx serie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:52:
[...]

W10M?

[...]

Het niet lanceren van een toestel is echt niet meteen "schijt hebben aan". Ja, WP8 is gestopt en vervangen door W10M. Ja, ze hebben weer een hoop mensen "genaaid" door ze niet over te zetten**, maar wat wat wil je nou dat ze nu gaan doen? Weer een toestel á la de 950 neerzetten terwijl iedereen de Lumia's ondertussen al heeft afgeschreven? Dat ze nu een toestel onder de noemer Surface telefoon gaan verkopen, wat iedereen (terecht) meteen zal associëren met de gefaalde Lumia-lijn?
Kijk, MS heeft enorm gefaald in de afgelopen jaren sinds ze Nokia hebben overgenomen en de hele lijn hebben verneukt, maar ze kunnen momenteel niets anders dan even geen smartphone-toestel uitbrengen. Ze ontwikkelen nog steeds door aan W10M en dat doen ze echt niet om ons tevreden te stellen. Het is geen liefdadigheidsinstelling ofzo hoor ;)

** en dan doel ik op die mensen die een nieuw toestel met mid to high-end hardware in het jaar voordat W10M uitkwam hebben gekocht, dus niet die mensen met een 5xx serie etc.
Sorry, heel vreemd maar ik dacht dat ik iets las over een ander OS in uw post. Met schijt hebben aan Windows Phone gebruikers bedoel ik, dat Microsoft het allemaal maar laat gebeuren. Al die apps worden verwijderd uit de Store, Microsoft is zelf ook gigantisch druk bezig met Android en iOS apps, en Astoria hebben ze de nek om gedraaid, en van Project Islandwood (iOS Bridge) hoor je ook niet veel meer wat betreft Mobile.

Ze zeggen dat ze committed zijn, maar ik zou graag willen, dat ze dat ook eens laten zien, niet met nieuwe hardware, maar laat eens zien dat ze ook daadwerkelijk achter het OS staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan22 op 26-10-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Stefan22 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:05:
[...]
Sorry, heel vreemd maar ik dacht dat ik iets las over een ander OS in uw post. Met schijt hebben aan Windows Phone gebruikers bedoel ik, dat Microsoft het allemaal maar laat gebeuren. Al die apps worden verwijderd uit de Store, [...]
Inderdaad Windows Phone is dood. Als je nog op WP8 zit dat zou ik zoeken naar een ander OS: iOS, Android of W10M.
[...]van Project Islandwood (iOS Bridge) hoor je ook niet veel meer wat betreft Mobile.[...]
Er valt ook niet veel te zeggen. Ze zijn er nog druk mee bezig, maar totdat alles ineens perfect werkt zal je er weinig over horen als eindgebruiker. Je kan hier zien hoe de activiteit was over het afgelopen jaar: https://github.com/Micros...8-02&to=2016-10-26&type=c
[...] Ze zeggen dat ze committed zijn, maar ik zou graag willen, dat ze dat ook eens laten zien, niet met nieuwe hardware, maar laat eens zien dat ze ook daadwerkelijk achter het OS staan.
Wat zouden ze moeten doen dan? Achter WP8.1 staan? Die vergeten ze denk ik het liefst. W10M wordt ook nog gewoon actief aan ontwikkeld, dus ik vraag me af wat je dan precies zou willen zien waardoor je ze ineens wel zou geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:33:
[...]

Inderdaad Windows Phone is dood. Als je nog op WP8 zit dat zou ik zoeken naar een ander OS: iOS, Android of W10M.

[...]

Er valt ook niet veel te zeggen. Ze zijn er nog druk mee bezig, maar totdat alles ineens perfect werkt zal je er weinig over horen als eindgebruiker. Je kan hier zien hoe de activiteit was over het afgelopen jaar: https://github.com/Micros...8-02&to=2016-10-26&type=c

[...]

Wat zouden ze moeten doen dan? Achter WP8.1 staan? Die vergeten ze denk ik het liefst. W10M wordt ook nog gewoon actief aan ontwikkeld, dus ik vraag me af wat je dan precies zou willen zien waardoor je ze ineens wel zou geloven.
Met Windows Phone gebruikers bedoel ik zowel Windows Phone 8.1 als Windows 10 Mobile, beetje verkeerd gezegd. Ik vind dat Microsoft onder andere nu wel eens Windows 10 Mobile mag uitrollen zonder dat je de Upgrade Advisor nodig bent. Islandwood lijkt dus inderdaad nog wel aan gewerkt te worden, dat was mijn fout. Hopelijk kan dat wat nieuwe populaire apps brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat mogen ze niet. Ze bieden namelijk niet alle functionaliteit uit WP8 aan in W10M. Nog naast dat ze toestemming/goedkeuring moeten hebben van de operators waar het toestel op zit, wat ook een belemmering vormt. Door het via de Upgrade Advisor te doen kunnen ze de verantwoordelijkheid bij de eindgebruiker leggen.

Maar het zou ze inderdaad wel sieren als ze iets actiever zouden zijn in het aangeven dat het een mogelijkheid is.

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 26-10-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:19:
Dat mogen ze niet. Ze bieden namelijk niet alle functionaliteit uit WP8 aan in W10M. Nog naast dat ze toestemming/goedkeuring moeten hebben van de operators waar het toestel op zit, wat ook een belemmering vormt. Door het via de Upgrade Advisor te doen kunnen ze de verantwoordelijkheid bij de eindgebruiker leggen.

Maar het zou ze inderdaad wel sieren als ze iets actiever zouden zijn in het aangeven dat het een mogelijkheid is.
Ook prima, maar laat ze dan op zn minst een mail versturen, dat dat de oplossing is voor als Skype straks niet werkt. Of laat het in de WP8.1 Store als banner verschijnen.

Maar zo is overal dus wel weer een reden voor te vinden. Ik ben voorlopig klaar met Windows 10 Mobile, maar blijf het wel in de gaten houden, en zodra Microsoft weer nieuwe toestellen uitbrengt, of andere OEMS dat doen hier in NL, zal ik W10M opnieuw overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eigenlijk zegt dit wel genoeg:
nieuws: 'Android en iOS hebben marktaandeel van 99,7 procent op smartphonemarkt'

Q3-2016:
87.5% Android
12,1% Apple
0,3% rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Er is natuurlijk een hoop nuance aan te brengen. Het gaat om de verkopen van toestellen in dit kwartaal en niet om het gebruik van de toestellen. Het aanbod van de Windows toestellen is laag, maar er zijn er nog relatief veel in gebruik. Verder gaat dit over wereldwijd, inclusief landen in ontwikkeling. In Europa zijn landen waar het gebruik van de Windows toestellen wel wat hoger ligt/lag. Maar - toegegeven - vrolijk wordt ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hou je je jezelf niet voor de gek als je zegt dat er nog veel in gebruik zijn? Ze waren op een gegeven moment spotgoedkoop en zijn ook bij veel bedrijven zo uitgerold. Maar nu die weer vervangen worden, komt er geen nieuwe Windows Phone terug. Dan ben je wel gezien als OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:55
Señor Sjon schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:13:
Hou je je jezelf niet voor de gek als je zegt dat er nog veel in gebruik zijn? Ze waren op een gegeven moment spotgoedkoop en zijn ook bij veel bedrijven zo uitgerold. Maar nu die weer vervangen worden, komt er geen nieuwe Windows Phone terug. Dan ben je wel gezien als OS.
Hou jij jezelf niet voor de gek om cijfers bij verkeerde feiten te zetten? Of mensen vervangen hun telefoon echt in max 9 maanden en de hele wereld heeft slechts 375miljoen telefoons in gebruik.

En mij boeit het echt niet of dit nu 0,1% of 100% is, zolang ik kan doen wat ik wil doen, is het genoeg voor mij. Probleem wordt pas echt wanneer ze support stoppen en er geen alternatief is tegen die tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 03-11-2016 11:24 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het gaat van 2,3% naar 0,3% in een jaar tijd.

In dit artikel: nieuws: 'Bijna 85 procent van geleverde smartphones wereldwijd draait Android' bungelt het rond de 3-4% en is het nu gemarginaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:55
Wederom, geleverd. Dat zegt nog steeds niets over het aantal nog steeds in gebruik.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
Ik wil de cijfers niet bagatelliseren. Het is ook niet raar, dat het zo inzakt. De Windows smartphone markt bestond vooral uit de Lumia's. En de laatste Lumia ever is vorig jaar op de markt gebracht. Enige toestel van betekenis dit jaar is de HP Elite X3 en die is voor hele specifieke doelgroep. Maar je moet niet de denkfout maken dat een laag marktaandeel ook het einde van het systeem betekent. Het OS is onderdeel van een groter geheel, Windows 10. En ik verwacht daar nog wel vernieuwing, ook op het gebied van mobiele apparaten. Microsoft lijkt bij de laatste presentatie innoverender dan Apple. Ik hoop dat Microsoft met een nieuwe productcategorie binnen Windows 10 Mobile komt. Misschien kan Microsoft ons zo verassen als Apple in het verleden met de iPhone en de iPad heeft gedaan. Zie ook http://www.windowscentral...=navigation&utm_source=wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SinergyX schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:04:
Wederom, geleverd. Dat zegt nog steeds niets over het aantal nog steeds in gebruik.
Nee, maar wees realistisch. De meeste smartphones worden binnen 24 tot 36 maanden vervangen en dat zal voor WP niet anders zijn. Hell, er zijn er genoeg die geen WP10 krijgen en die misschien nog geen jaar oud waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Het marktaandeel blijft sappelen, hoe je het ook wend of keert. Jammerwant ik vindt het een prachtig OS en ik ben er zelf erg tevreden over. Ik kan er dingen mee die ik bij IOS of android niet terugvindt

Zakelijk gaat het iets beter met 41% android, 38% IOS en 17% windows mobile.

De meeste smartphones worden echter gewoon door consumenten gekocht en niet zakelijk

Cijfers zijn van19 oktober
http://www.telegraaf.nl/d...ven_groter_dan_iOS__.html

Het artikel is van de telegraaf, het onderzoek komt van computer profile.

Edit: artikel van computer profile gevonden: http://www.computerprofil...pping-places-ios-android/

[ Voor 9% gewijzigd door Indoubt op 03-11-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier worden de WP telefoons uitgefaseerd, we kunnen ze niet meer bestellen. Ze waren dan ook dirt cheap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 17:20
Ik mag in maart weer een nieuwe telefoon uitzoeken en ik heb nu een Lumia 650 DS. Hoewel ik W10 een mooi en handig OS vind is de ondersteuning qua apps niet heel best. Ik mis er toch wel een paar die ik bij Android wel had en ook vind ik de functionaliteit van een aantal apps niet zo prettig als bij Android (o.a. Whatsapp en Spotify). Ook jammer dat Chrome er niet op zit ivm m'n bookmarks. Edge heb ik serieus geprobeerd, maar is het toch niet helemaal voor mij, ook niet met de mogelijkheid om extenties te gebruiken.

Ik ben niet per se fan van Android, maar ik denk toch dat het in maart een dualsim android gaat worden. Jammer, want ik vond het verkrijgen van updates wel prettig gaan en het systeem als geheel werkt wel soepel en overzichtelijk. Ik verwacht ook niet dat er binnen 3 maanden ineens W10m als een gek zal gaan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 06:51
Ik ben erg benieuwd wat de echte liefhebbers van W10M gaan doen.
Veel mensen hebben nu een telefoon die aan vervanging te begint te zijn en met de modellen welke nu te krijgen zijn houdt het ook niet echt over.

Mijn 640 is komend voorjaar twee jaar oud en dat is voor mij zelf (heb sim-only) het moment om weer een nieuwe te mogen uitzoeken.
Ik blijf graag op W10m, bevalt prima. Maar welk toestel moet het gaan worden en wat gaat het OS (en de apps) doen voor de komende tijd?

Als meer mensen dit gaan denken en hierbij wel voor een ander OS gaan kiezen, dan gaat het marktaandeel helemaal naar de kelder...

Android vertrouw ik niet gezien de privacy van Google en het NIET update beleid ervan. iOS vind ik te duur en werkt alleen goed als je alles van Apple hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
St00mwals schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:47:
Veel mensen hebben nu een telefoon die aan vervanging te begint te zijn en met de modellen welke nu te krijgen zijn houdt het ook niet echt over.

Mijn 640 is komend voorjaar twee jaar oud en dat is voor mij zelf (heb sim-only) het moment om weer een nieuwe te mogen uitzoeken.
Ik blijf graag op W10m, bevalt prima. Maar welk toestel moet het gaan worden en wat gaat het OS (en de apps) doen voor de komende tijd?

Als meer mensen dit gaan denken en hierbij wel voor een ander OS gaan kiezen, dan gaat het marktaandeel helemaal naar de kelder...

Android vertrouw ik niet gezien de privacy van Google en het NIET update beleid ervan. iOS vind ik te duur en werkt alleen goed als je alles van Apple hebt.
De ellende is dat je als liefhebber wellicht binnenkort geen keuze meer hebt. Zoals gisteren bleek zijn de verkoopaantallen van alles anders dan Android en iOS statistisch nihil geworden. Het marktaandeel zal met enige vertraging ook dat beeld gaan vertonen.

Ook door het feit dat zelfs Microsoft zelf meer en meer knaagt aan de ondersteuning van haar eigen platform, en het feit dat er weinig nieuws 'op de rol' staat hoef je geen raketgeleerde te zijn om te voorspellen welke kant dit op gaat.

Vind het persoonlijk jammer. Zit, behalve met mijn telefoon, volledig in het MS eco-systeem maar heb het nooit aangedurfd.

Voor wat betreft Google/Android, het lijkt mij het verstandigst dat overheden erop toe gaan zien dat die 2 ontkoppeld gaan worden. Android verwordt meer en meer tot hét standaard OS voor telefoons, en het is mijns inziens volstrekt onverantwoord dat één commercieel bedrijf hier de macht over heeft en alles mee kan kijken wat meer dan 80% van de mobiele wereldbevolking doet met haar leven.

En dat zeg ik als (verder tevreden) Android gebruiker ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

St00mwals schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:47:
Ik ben niet alleen fan van W10M, ik ben nog meer fan van de bouwkwaliteit van Nokia.

Nokia lijkt terug te komen, en ook met smartphones. Er zijn al heel lang specs gelekt. De topman gaat iets presenteren op het Mobile World Congress in Barcelona. Dat 'iets' kan heel goed hun nieuwe modellen zijn.

Als die geruchten waar blijken te zijn, en mits de prijs goed is, en ze hun oude reputatie weer waarmaken, wordt mijn volgende telefoon gewoon weer een Nokia. Dat zijn een hele hoop voorwaarden, ik weet het, maar dat is voor mij de meest plausibele weg naar Android.
Tot die tijd houdt mijn Nokia ;) Lumia 735 het echt wel uit. Goed, moet ik hem niet nóg een keer van de motor af laten stuiteren, maar dat is user error. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 20:22

nwagenaar

God, root. What's the differen

Statistisch gezien zijn er iets meer dan 1.1M "other" telefoons verkocht in de laatste 3 maanden. En onder other verstaan ze W10M/WP, BB en Tizen.

En ja, er zijn redelijk nog wat WP en W10M telefoons in gebruik, maar zoals Senor Sjon terecht opmerkt worden deze met 2 tot 3 jaar vervangen.

Wereldwijd gezien waren de best verkochte Lumia telefoons de L520, L535, L630 en L635 (goed voor 40%). Stuk voor stuk allemaal budget telefoons, voor consumenten en daar wordt het marktaandeel door bepaald.

En zelfs al zou je de L550, L640 en L650 zien als een goede vervanger, consumenten willen applicaties zoals Snapchat, Pokemon Go, etc. Die zijn er niet, door het slinkende aandeel komen die ook niet en daarom kiezen ze massaal voor (budget) Android telefoons.

Kijk, ik ben een enorm fan van W10M en mijn L950. Het OS werkt super, de camera is fenominaal, de hardware is indrukwekkend en het is (vooralsnog) mijn daily driver.

Maar ik moet ook bekennen dat ik een Moto G4 Plus heb gekocht omdat de mobile versies van sites geen goede vervangers waren voor de missende apps, er diverse bruikbare apps ontbreken of extreem achterlopen met hun W10M/WP edities.

Dat is gewoon de realiteit en zelfs met UWP en alle hulp van MS (iOS bridge bijvoorbeeld) zullen ze daar weinig aan kunnen doen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Zelfde verhaal hier.

Mijn vrouw en ik zijn fan van het systeem. Zie ook mijn bijdragen hierboven. Maar de onzekerheid en de app gap waren toch een reden om onze Lumia 950 en 950 XL te verkopen. Van de opbrengst een jong gebruikte iPhone 6s Plus voor mijn vrouw gekocht. En ik heb een iPhone 6 op mijn werk gehaald. Het aanbod aan apps is een verademing, maar verder heb ik er weinig mee, De iPhone is voor mij een zakelijk gebruiksartikel, terwijl ik met de Windows Phone echt 'iets had'. Gelukkig heb ik nog een Lumia 640 XL en een Lumia 830 om mee te spelen. Ik heb nog hoop en ook nog wel wat vertrouwen dat het wat gaat worden. Maar voor nu ging het even niet meer, vooral omdat ze op mijn werk vooral iOS en Android gericht zijn. Android is voor mij een no go, zelfs niet als Nokia ermee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 23:29
Het begint er nu ook voor deze trouwe Windows Phone fan treurig uit te zien. Eerst een Ativ S, nu een 930 en alhoewel ik eigenlijk nog altijd tevreden ben is vooral het perspectief op het moment om te janken. Met de aankoop van Nokia, de release van Windows 10 Mobile of bijvoorbeeld de introductie van de X3 Elite was er eigenlijk altijd wel wat om naar uit te kijken. Er zat progressie in het geheel. Zelfs de introductie van de 950, hoewel niet echt interessant voor mij persoonlijk, was gewoon een teken dat Microsoft er z'n best voor deed.

Maar op het moment is het gewoon stil. Te stil. Er is geen stijgende lijn meer, er is niks om naar uit te kijken. Het is gewoon stil. En dat is killing, zelfs voor de meest trouwe users. De lijn is naar beneden, en er lijkt vooralsnog niks te gebeuren om die lijn zelfs maar te stagneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Vind het el opvallen dat verschillende grote namen toch blijkbaar wel actief bezig zijn voor/met WP. Er lopen best wat Beta's ed...

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
Blijf ontopic en speel niet op de man, mocht dit toch weer gebeuren gaat dit topic dicht!