Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33
Ik mag volgende week alweer verlengen, maar dat wordt denk ik gewoon een toestel erbij en direct doorverkopen (iPhone ofzo, aardig waardevast), breekpunt van sim-only is al jaren achterhaald (enkel in de tijd van 50% was interessant) en gewoon verder op m'n 950XL.

Ik hoef geen android, al zeker geen iOS, de rest zit in hetzelfde vaarwater. Ik heb een HD2 en M8 als nood voor apps die ik 'nodig' hebt (forzatune, Torque etc) en mijn tablet is dual boot.

Misschien doet MS weer wat leuks zoals met de Book en Studio, komt er opeens begin volgend jaar toch een Surface Phone, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 04-11-2016 14:57 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
coenox schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:45:
Zelfde verhaal hier.

Mijn vrouw en ik zijn fan van het systeem. Zie ook mijn bijdragen hierboven. Maar de onzekerheid en de app gap waren toch een reden om onze Lumia 950 en 950 XL te verkopen. Van de opbrengst een jong gebruikte iPhone 6s Plus voor mijn vrouw gekocht. En ik heb een iPhone 6 op mijn werk gehaald. Het aanbod aan apps is een verademing, maar verder heb ik er weinig mee, De iPhone is voor mij een zakelijk gebruiksartikel, terwijl ik met de Windows Phone echt 'iets had'. Gelukkig heb ik nog een Lumia 640 XL en een Lumia 830 om mee te spelen. Ik heb nog hoop en ook nog wel wat vertrouwen dat het wat gaat worden. Maar voor nu ging het even niet meer, vooral omdat ze op mijn werk vooral iOS en Android gericht zijn. Android is voor mij een no go, zelfs niet als Nokia ermee komt.
Idem hier.

Jaren Nokia fan geweest, ook altijd een of meerdere gehad, naast Windows 5, 6 of 6.5 telefoon van het werk (meestal HTC). Windows Phone fan vanaf de HTC Trophy en alle high-end Lumia's gehad. Nu iPhone van m'n werk naast m'n Nokia Lumia. Allebei werken ze prima, dus ik hoef voorlopig niets nieuws, en kan gelukkig nog even afwachten, of er nog iets interessants komt.
Dat zal dan geen Nokia meer worden, want zolang geldt: Android = Google, is dat geen optie.
Heb verder niets tegen Android als OS, en ben, als gebruiker van o.a. een Nokia N900 en een N9 ook flexibel genoeg om makkelijk te kunnen wennen aan een nieuw OS, maar wil niet mijn hele leven en de (deels geheime) nummers van mijn contacten in handen van Google geven.

Voor m'n man wordt 't, wanneer hij afscheid moet nemen van z'n geliefde Lumia 1520, waarschijnlijk de HP. Maar die is mij helaas te groot, net als de 1520.

[ Voor 4% gewijzigd door Marly op 05-11-2016 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
coenox schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:03:
[...]

Concept. Niks bestaands (nog) volgens mij
".@tomwarren Much more than just a concept. Stay tuned."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 09:35
Ik hoop echt dat ik met w10m kan blijven werken, terug naar Android totaal geen behoefte aan en ios blijf ik al helemaal ver weg van.

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
Señor Sjon schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:18:
Hier worden de WP telefoons uitgefaseerd, we kunnen ze niet meer bestellen. Ze waren dan ook dirt cheap. ;)
Hier op het werk ook. Vervangen door Android. Als software bedrijf die zelf software ontwikkeld met Microsoft technologie niet echt bemoedigend...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
foxtrot81 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:27:
Ik hoop echt dat ik met w10m kan blijven werken, terug naar Android totaal geen behoefte aan en ios blijf ik al helemaal ver weg van.
W10m blijft nog heel lang werken, ik ben vooral benieuwd hoe lang er voldoende apps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:32
Die EVleaks pics lijken me uit Amsterdam. Straten blad-vrij maar wel bladverkleuring te zien. Redelijk recent?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Baserk schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:35:
Die EVleaks pics lijken me uit Amsterdam. Straten blad-vrij maar wel bladverkleuring te zien. Redelijk recent?
Precies dat inderdaad.

https://mspoweruser.com/e...el-powered-windows-phone/

Is inderdaad in Amsterdam, met een onbekende smartphone.

[ Voor 20% gewijzigd door warhamstr op 05-11-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Zoals ik het lees ..
Would this have blown your mind
Is dit een model dat gecancelled is. Zou er dus niet te veel van verwachten.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Nou, ik heb zojuist een mega investering gedaan in MS.
Als ze het met mijn investering nu niet redden dan redden ze het never en nooit niet.
Heb voor in de wagen een 8" windowstabletje gekocht ( zo'n acer geval ) gewoon voor wat simpel webbrowsing/facebook en dat soort fun.
Daar heb ik geen megamonster tablet voor nodig.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Als het iets van MS zou zijn geweest, hadden ze wel iets betere photoshoppers ingehuurd.
https://pbs.twimg.com/media/CwdMUBJW8AACdvi.jpg

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb een stukje van de Windows Central Podcast geluisterd over Windows 10 Mobile, en ik denk dat daar wel wat in zit.

Windows 10 Mobile is de enigste versie van Windows 10 die op ARM draait (IoT weet ik niet, maar dat heeft geen GUI), en ARM is wel de toekomst, gezien alles mobiel wordt, tablets en smartphones. Dus dat zal ook een van de redenen zijn dat Microsoft nog steeds aan Windows 10 Mobile werkt, en wie weet zien we over een paar jaar apparaten die geen smartphones zijn, maar wel op Windows 10 Mobile draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
De GUI is dan weer het minst interessante van W10M. Alle onderliggende subsystems zijn wel interessant en die heeft IoT ook. Dat kan dus niet de enige reden zijn dat er aan W10M wordt ontwikkeld. Persoonlijk denk ik dat het meer iets in de trant van "niets doen gaat zeker niet helpen" is. Dat hebben ze met Windows Mobile 6.5 gedaan en dat is de reden waarom ze in deze situatie zijn gekomen. Het kost ze verder ook vrijwel niets (in verhouding) om het wel door te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:30
Aardige blog over de toekomst van w10m https://www.techzine.nl/b...e-op-smartphonemarkt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

2017 is het jaar voor W10M. Ik hoop het echt voor Microsoft, maar ik geloof het niet echt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Net als 2016, en 2015, en 2014, en 2013...

Al hoop ik het natuurlijk ook, iOS is niks voor mij, en van Android krijg ik ook rillingen. Sowieso is het slecht voor de markt als je maar uit twee dingen kan kiezen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb onlangs een goedkoop windows tabletje gekocht, met windows 10
Daarop kan ik nagenoeg alles ( voor mijn doen ) wat ik op mijn 6 a 7 jaar ouwe laptop ook kan.
Tabletje is een 8" geval met een volledige windows versie, het enige wat dat ding niet kan is bellen.
Ik kan er zelfs een knoppenplank en een muis eraan hangen en dan heb ik gewoon een minipc waarop ik helemaal te keer kan gaan met office e.d.

Hé komt me dat ergens bekent voor.

Combineer die meuk in een handzaam apparaat en zie daar, we zijn weer innovatief bezig.
Maar ook dat komt me weer ergens bekent voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Amadeus1966 op 12-11-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:56:

Misschien doet MS weer wat leuks zoals met de Book en Studio..
Wat precies en wanneer weet ik niet, maar dat er wat leuks in de lijn Surface Pro/Book/Studio gaat komen, is eergisteren door een hoge pief bij Microsoft persoonlijk aan mij bevestigd. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ms heeft te vaak wat geroepen en tevens bevestigd om geloofwaardig te zijn.
Ongeacht of het nu uit de directie kwam of van de toiletjuffrouw.
Alles wordt mooier en beter.

Wannéér.....?
.....soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 18:30
PaT schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:19:
2017 is het jaar voor W10M. Ik hoop het echt voor Microsoft, maar ik geloof het niet echt.
Precies. Te vaak dingen beloofd.
Ik moet nog anderhalf jaar met Android doen omdat ik ben overgestapt van WM.

Ik kijk tegen die tijd wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:20:
[...]

Wat precies en wanneer weet ik niet, maar dat er wat leuks in de lijn Surface Pro/Book/Studio gaat komen, is eergisteren door een hoge pief bij Microsoft persoonlijk aan mij bevestigd. d:)b
Joh, als Microsoft mvp's hun bakkes nog niet eens open trekken vanwege de strenge nda's, wat heb je die persoon dan toegediend dat hij tegen jou zo 'spraakzaam' is?

Daarnaast is het nauwelijks nieuws te noemen dat er 'iets' gaat komen in die lijn. Zie zelfs de concept renders van Microsoft zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
PaT schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:12:
[...]
Joh, als Microsoft mvp's hun bakkes nog niet eens open trekken vanwege de strenge nda's, wat heb je die persoon dan toegediend dat hij tegen jou zo 'spraakzaam' is? [...]
Off the records zijn ze meestal wel wat spraakzamer hoor als ze weten dat ze niet iemand van de pers of iets dergelijks voor ze hebben, maar inderdaad een wazig verhaal en je moet het met een korrel zout nemen. Je weet namelijk niet met wie hij heeft gesproken en of hij überhaupt iemand heeft gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat Sake uit zijn nek kletst, hou me ten goede. Het verbaast mij enkel dat een vertegenwoordiger van Microsoft zo loslippig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
PaT schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:12:
[...]

Joh, als Microsoft mvp's hun bakkes nog niet eens open trekken vanwege de strenge nda's, wat heb je die persoon dan toegediend dat hij tegen jou zo 'spraakzaam' is?

Daarnaast is het nauwelijks nieuws te noemen dat er 'iets' gaat komen in die lijn. Zie zelfs de concept renders van Microsoft zelf.
Misschien wilt Microsoft het wel geheim houden tot de release? Bedoel niemand zag de Surface book ook niet aankomen en helemaal niet 1 waar je het scherm los kan maken.

Wat wel bekend is gemaakt is dat Microsoft met redstone 2 weer vol gaan inzetten op de mobiele tak, dus ik denk dat ze dan wel met iets moois gaan komen. Continuum wordt dan ook stukken volwassener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
PaT schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:02:
Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat Sake uit zijn nek kletst, hou me ten goede. Het verbaast mij enkel dat een vertegenwoordiger van Microsoft zo loslippig zou zijn.
Vertegenwoordigers zijn soms minder discreet dan een toiletjuffrouw.
Daarnaast heb je veel populisme onder "dat soort mensen" naast dat bepaalde vormen van loslippigheid niet echt gewaardeerd wordt binnen bepaalde techbedrijven.
Veel van dit soort zaken is puur gericht op need to know bases en een vertegenwoordiger behoord niet echt tot die categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik vond deze lezing wel wat aardige ideeen hebben. Natuurlijk spreekt er nogal wat hoop uit dat Microsoft in 2017 wel een goede slag kan slaan in de markt, maar het is niet helemaal uit de lucht gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
vali schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:32:
[...]
Wat wel bekend is gemaakt is dat Microsoft met redstone 2 weer vol gaan inzetten op de mobiele tak, dus ik denk dat ze dan wel met iets moois gaan komen. Continuum wordt dan ook stukken volwassener.
Ze gaan inzetten op mobile, maar dat is hoe Microsoft het ziet: het mobiel zijn van je gebruik van apparaten. Daar heeft W10M zeker wel een plek in, maar dat wil niet zeggen dat W10M de focus heeft. Waar het ze vooral om te doen is zijn zaken als je mail openen op je mobiel en dan als je de mail opent op je PC/tablet dat je gewoon verder kan gaan met waar je mee bezig was. Dat als je een bericht binnenkrijgt op je mobiel je deze ook op je PC binnenkrijgt en dat als je het op 1 leest het ook op de andere wordt gemarkeerd als gelezen. Dus het elimineren van handelingen die je nu dubbel doet als je van apparaat naar apparaat verplaatst.
Even afgezien van het OS stuk van W10M is verdere integratie met alle online diensten van MS (en andere partijen) eigenlijk belangrijker. Daarnaast moeten ze een manier vinden waarop de gebruikerssessie van UWP apps mee kunnen verhuizen zonder dat de ontwikkelaar er al te veel voor hoeft te doen. Dit laatste is namelijk de reden waarom vrijwel geen enkele app goed werkt over alle apparaten heen. Je moet telkens weer opnieuw die ene mail openen in de Mail app of dat ene nummer in Groove opzoeken. Je kan niet gewoon even lekker muziek luisteren op je tablet en dan naar je PC gaan en daar op 1 knop rammen en verder gaan met het luisteren van hetzelfde nummer enz.

Continuum past dus redelijk in dat plaatje want het maakt je meer mobiel, maar ik verwacht eigenlijk meer van de verdergaande integratie van de online diensten van MS. Daarvan zijn er al wat aangekondigd, maar ik verwacht echt veel en veel meer te gaan zien op Desktop, notebook en tablet als allereerste en later W10M,

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 13-11-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Caelorum schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:05:
[...]

Continuum past dus redelijk in dat plaatje want het maakt je meer mobiel, maar ik verwacht eigenlijk meer van de verdergaande integratie van de online diensten van MS. Daarvan zijn er al wat aangekondigd, maar ik verwacht echt veel en veel meer te gaan zien op Desktop, notebook en tablet als allereerste en later W10M,
Klopt helemaal. Eigenlijk zie ik Windows 10 Mobile exact hetzelfde als WindowsRT. Idee was goed alleen mist het nog hoop dingen (al was ik nog steeds erg tevreden met mijn SurfaceRT) . Niet veel mensen gebruiken continuum nog als main device omdat je geen apps naast elkaar kan gebruiken en dat is zeker wel voor vele (inclusief mijzelf) wel een vereiste. Met redstone 2 gaan ze hier verandering in brengen.

Wilt niet zeggen dat het nu niet bruikbaar is! Ik neem op vakanties niet eens meer mijn SP3 mee als ik weet dat er een tv met hdmi aanwezig is. Nu kijk ik gewoon plex via mijn lumia950XL :)

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 13-11-2016 23:56 ]

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

https://tweakers.net/revi...mst-van-sms-20-eruit.html Als ik in dit artikel lees dat Microsoft ook mee werkt aan up, wat er pas op lijkt dat het volgend jaar begint, vertrouw ik er steeds meer op W10M nog niet dood is.
In tegenstelling tot Apple zijn er ook veel belangrijke bedrijven wel aan boord. Microsoft en Google verlenen steun door up in respectievelijk Windows 10 Mobile en Android in te bouwen, in de sms-app. Niet elke telefoon gebruikt echter Googles sms-app voor Android. Veel hebben een eigen berichtenapplicatie, maar ook veel telefoonfabrikanten doen mee. Marktleider Samsung is erbij, evenals HTC, Alcatel, LG, General Mobile, Lenovo en ZTE. Er ontbreekt ook een aantal: Sony, Xiaomi, OnePlus en Oppo bijvoorbeeld.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:39
https://www.allaboutphone...ows-phone/#comment-124970

In 2017 nog een HP Windows telefoon aangekondigd.
Dit keer eentje voor de consumenten, niet-zakelijke, markt.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
ik hoop een normaal formaat scherm , 4,5" max ! en je hebt een winnaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
shiptronic schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:37:
ik hoop een normaal formaat scherm , 4,5" max ! en je hebt een winnaar
Sarcasme modus on......

En ik hoop op een waterdicht geval, cnc gevreest roestvast stalen behuizing, 6" scherm met maximale krasbestendigheid, spiegelreflexcamera met telelens, 1 Tb interne opslag, 8 gig werkgeheugen, Nederlandstalige Cortana, uitschuifbare fysieke toetsenbord......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:56

P_Tingen

omdat het KAN

Amadeus1966 schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:00:
[...]

Sarcasme modus on......

En ik hoop op een waterdicht geval, cnc gevreest roestvast stalen behuizing, 6" scherm met maximale krasbestendigheid, spiegelreflexcamera met telelens, 1 Tb interne opslag, 8 gig werkgeheugen, Nederlandstalige Cortana, uitschuifbare fysieke toetsenbord......
Een scherm van max 4,5'' kun je wel vergeten. De x3 is al 6" dus deze zal niet heel veel kleiner zijn, vast 5" of meer. Gezien de trend van groter, groter lijkt me 5,5" aannemelijk.

Jammer, want persoonlijk vind ik dat net te groot, ik heb nu een 735 van 4,7" en het mag best iets groter, maar 5,5" is wel huge

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Schermgrote went.
Ik heb nog een 1320 als backup en die is 6".
De eerste dag dacht ik ook van eh....
Na verloop van tijd overgestapt naar een lumia 950, toen dacht ik ook weer van eh.....
En ook daar ben ik weer aan gewend geraakt.
Als ik dan mijn ouwe samsung gio pak met een schermgrote van iets meer dan 3" dan denk ik dat we qua schermgrote tegenwoordig niets te klagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
P_Tingen schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:12:
[...]

Een scherm van max 4,5'' kun je wel vergeten. De x3 is al 6" dus deze zal niet heel veel kleiner zijn, vast 5" of meer. Gezien de trend van groter, groter lijkt me 5,5" aannemelijk.

Jammer, want persoonlijk vind ik dat net te groot, ik heb nu een 735 van 4,7" en het mag best iets groter, maar 5,5" is wel huge
Het was geen sarcasme, op het moment heb ik een 735, en die is me net te groot, zeker samen met die 4kante hoeken, Ik heb ook een galaxy s5 mini en die is kwa formaat voor mij perfect (4,5) eigenlijk is die hele telefoon perfect op 1 ding na, het OS. Zou het niet mooi zijn dat je gewoon qua spec's jouw persoonlijke phone kon uitzoeken, en dan thuis even je gewenste OS erop zetten.

Snif snif, waar is de tijd gebleven dat je uitgelachen werd met een model koelkast als telefoon ;w , 6" ?? sorry ik vind dat al een tablet, zit ook al als scherm in de auto . Past gewoon niet meer prettig in een broekzak en dat is voor mij toch voorwaarde nr 1. nee kk heb nooit een tas of jas bij me en tasjes aan een reim hoef je al helemaal niet mee aan te komen :) (ook afkeer van hoesjes ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zou het wel mooi vinden wanneer telefoonboeren dezelfde kwaliteit telefoon zouden aanbieden in verschillende maten, maar meestal is het "beter = groter". Als je goede specs wil, zit daar automatisch een groot scherm bij, alsof een groot scherm per definitie beter is dan een kleiner scherm :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Als vrouw, met kleine handen, vind ik dat ook erg jammer.
Alleen de iPhone SE en de Compact modellen van Sony zijn qua specs vergelijkbaar met hun grotere 'broers'. Ook dan zijn er nog wel 'n paar verschillen, maar die zijn toch niet zodanig, dat het kleinere toestel in de budget klasse valt. Bij de andere merken is dat helaas wel 't geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
http://www.windowscentral...-mobile-get-x86-emulation

Hierdoor is een Surface Phone zonder Intel processor ook mogelijk. Al zal het misschien niet zo snel zijn.

Edit: Nu ook op FP: nieuws: 'Redstone 3-update voor Windows 10 introduceert x86-emulatie op arm-p...

[ Voor 60% gewijzigd door Stefan22 op 21-11-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met nieuwe "fancy" hardware gaat Microsoft nergens een deuk in slaan hoor. Nog niet in een pakje boter.

We weten toch allemaal waar de belangen liggen. Het is gewoon een crime-scene, wie heeft belangen en motieven?

Windows Phone zal nooit populair meer worden. Er is echter nog wel een kansje. Maar deze kans heeft helemaal niks met hardware te maken, maar met software.

Maar deze kans betekend dat ze keihard aan Windows 10 voor de desktop moeten trekken + Windows 10 voor de desktop een beetje tijd gunnen. Windows Phone kan dus de komende paar jaar, en tot en met 2020 aan toe niet snel populair worden.

Waar is die kans dan? Nou, wanneer UWP (en dan heb ik het niet over de X86 verpakte nep UWP non multiplatform zooi apps die nu veelal uitkomen) echt succesvol begint te worden. Wanneer UWP niet succesvol gaat worden, zal Windows Phone never nooit niet populair worden.

Het staat of valt dus met het succes van de "echte" multi platform UWP applicaties. Wanneer kun je deze verwachten? Wanneer Windows 10 desktop meer en meer marktaandeel zal afsnoepen aan zijn voorganger. Wanneer iedereen op Windows 10 zit en de markt voor UWP groter is dan wanneer die van Win32. Op dit moment is de Win32 veel groter dan UWP, de reden waarom developers nog steeds liever Win32 applicaties maken. Deze werken namelijk op W7 en W10 samen wat bij elkaar de grootste doelgroep op dit moment is.

Microsoft zal dus uit eigen belang W7 gebruik zwaar moeten ontmoedigen. Dit zal zelfs tot onethische middelen kunnen leiden.. zoals per ongeluk upgraden naar W10 bijvoorbeeld.
Heel lullig is dat de desktop / laptop markt voor Microsoft aan het krimpen is qua verkoop, en men doet steeds langer met hun desktop / laptop. Microsoft heeft namelijk een heel goed OS gemaakt genaamd W7 welke tot de dag van vandaag super werkt. Ze hebben te goed hun best gedaan op dit OS, want niemand ziet de meerwaarde van W10.

Door de langzame aankoop van nieuw W10 apparatuur, en de lange levensduur van W7 computers zal dit dus extreem traag gaan. Bedrijven zitten ook al niet te wachten om over te stappen. Ze zijn net overgestapt van XP !!

Eigenlijk heeft Microsoft in zijn eigen voet geschoten door W10 niet meer gratis weg te geven. Want ze houden nu de UWP integratie tegen. DOM !!!

Microsoft wil W7 helemaal van de kaart vegen, wanneer W10 overblijft zullen developers geen verschil meer zien qua doelgroep grootte tussen Win32 en UWP applicaties en wanneer Microsoft geweldige UWP tools zou uitbrengen waar de developers helemaal geil van worden... Op dat moment zullen developers pas overgaan op UWP.

Dan zullen developers pas gaan nadenken van, ach... kan ik de applicatie gelijk wel multiplatform maken en ook uitbrengen voor Windows Phone & Xbox etc. Is toch een kleine moeite nu. (Dit kan niet met Win32 verpakte UWP apps!)

Tot slot, er is dus een kans... maar die kans is zeer klein en is sowieso een lange termijn visie. Dus op korte termijn is Windows Phone zoals ik het noem "in coma". De mogelijkheid is er nog wel dat hij na wat enkele jaren uit deze coma kan verschijnen. Maar ik zou er persoonlijk zelf niet zo op lopen wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24
3
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 00:37:
Met nieuwe "fancy" hardware gaat Microsoft nergens een deuk in slaan hoor. Nog niet in een pakje boter.

We weten toch allemaal waar de belangen liggen. Het is gewoon een crime-scene, wie heeft belangen en motieven?

Windows Phone zal nooit populair meer worden. Er is echter nog wel een kansje. Maar deze kans heeft helemaal niks met hardware te maken, maar met software.

Maar deze kans betekend dat ze keihard aan Windows 10 voor de desktop moeten trekken + Windows 10 voor de desktop een beetje tijd gunnen. Windows Phone kan dus de komende paar jaar, en tot en met 2020 aan toe niet snel populair worden.

Waar is die kans dan? Nou, wanneer UWP (en dan heb ik het niet over de X86 verpakte nep UWP non multiplatform zooi apps die nu veelal uitkomen) echt succesvol begint te worden. Wanneer UWP niet succesvol gaat worden, zal Windows Phone never nooit niet populair worden.

Het staat of valt dus met het succes van de "echte" multi platform UWP applicaties. Wanneer kun je deze verwachten? Wanneer Windows 10 desktop meer en meer marktaandeel zal afsnoepen aan zijn voorganger. Wanneer iedereen op Windows 10 zit en de markt voor UWP groter is dan wanneer die van Win32. Op dit moment is de Win32 veel groter dan UWP, de reden waarom developers nog steeds liever Win32 applicaties maken. Deze werken namelijk op W7 en W10 samen wat bij elkaar de grootste doelgroep op dit moment is.

Microsoft zal dus uit eigen belang W7 gebruik zwaar moeten ontmoedigen. Dit zal zelfs tot onethische middelen kunnen leiden.. zoals per ongeluk upgraden naar W10 bijvoorbeeld.
Heel lullig is dat de desktop / laptop markt voor Microsoft aan het krimpen is qua verkoop, en men doet steeds langer met hun desktop / laptop. Microsoft heeft namelijk een heel goed OS gemaakt genaamd W7 welke tot de dag van vandaag super werkt. Ze hebben te goed hun best gedaan op dit OS, want niemand ziet de meerwaarde van W10.

Door de langzame aankoop van nieuw W10 apparatuur, en de lange levensduur van W7 computers zal dit dus extreem traag gaan. Bedrijven zitten ook al niet te wachten om over te stappen. Ze zijn net overgestapt van XP !!

Eigenlijk heeft Microsoft in zijn eigen voet geschoten door W10 niet meer gratis weg te geven. Want ze houden nu de UWP integratie tegen. DOM !!!

Microsoft wil W7 helemaal van de kaart vegen, wanneer W10 overblijft zullen developers geen verschil meer zien qua doelgroep grootte tussen Win32 en UWP applicaties en wanneer Microsoft geweldige UWP tools zou uitbrengen waar de developers helemaal geil van worden... Op dat moment zullen developers pas overgaan op UWP.

Dan zullen developers pas gaan nadenken van, ach... kan ik de applicatie gelijk wel multiplatform maken en ook uitbrengen voor Windows Phone & Xbox etc. Is toch een kleine moeite nu. (Dit kan niet met Win32 verpakte UWP apps!)

Tot slot, er is dus een kans... maar die kans is zeer klein en is sowieso een lange termijn visie. Dus op korte termijn is Windows Phone zoals ik het noem "in coma". De mogelijkheid is er nog wel dat hij na wat enkele jaren uit deze coma kan verschijnen. Maar ik zou er persoonlijk zelf niet zo op lopen wachten...
Toevallig heb ik vorige week een training gehad waar ieder andere deelnemer bij grote bedrijven werken (>1000 medewerkers) en stuk voor stuk waren ze in startende of wat verder gevorderd stadium om Windows 10 te testen voor uitrol.
Binnen bedrijven wordt dus echt wel heel serieus naar W10 gekeken, juist om een migratiedebacle van XP naar 7 te voorkomen.

Particulieren: In mijn omgeving draait iedereen W10.

Mijn menig: W10 is zeker wel groeiend en daarmee gaat UWP er ook komen, het moet alleen nog even ontdekt worden. Het leven van een packager binnen een bedrijf wordt een stuk eenvoudiger!

En ja, UWP adoptie is wel een van de vereisten om W10m een serieus mobiel OS te laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:00
Het heeft Microsoft op zijn zachts gezegd toch niet aan daadkracht ontbroken om W7 users naar W10 te krijgen. Met de manier waarop ze dat deden zaten ze op (of net over) de grens van wat nog betamelijk is.

Het niet langer gratis verstrekken van Windows 10 vind ik dan weer een volstrekt onlogische stap, die ik - hoewel het al was aangekondigd - niet verwacht had. Vermoed zelfs dat ze bij Microsoft de optie redelijk lang open hebben gehouden, maar dat ze besloten hebben de OS inkomsten simpelweg niet te willen/kunnen missen.

Ben eerlijk gezegd pessimistischer of een grotere UWP adoptie automatisch betekent dat er ook vanzelf veel geoptimaliseerde mobiele/xbox versies zullen komen. Develop zelf een beetje voor de desktop, maar weet dat in ieder geval op mijn gebied het aanpassen van een applicatie aan het kleine mobiele scherm geen sinecure zou zijn. En daarbij, het is niet enkel het developen, een applicatie moet ook onderhouden en ondersteund worden. Zolang het marktaandeel van mobiel dan nihil blijft zie ik dat niet snel gebeuren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Geduld raakt een keer op. Ik kom van Nokia en symbian. Schoorvoetend overgestapt naar Windows Phone 7.5 en een Lumia 800. Toen werd ik toch wel enthousiast. En dat enthousiasme bleef. Ondanks de verkoop van de Nokia's aan Microsoft. Ondanks de deceptie dat Windows Phone 7 een doodlopend spoor was. Ondanks het feit dat allerlei voor mij nuttige toepassingen (People Hub,. Here Drive) verdwenen. Steeds hoopte ik dat 'Coming soon..' niet al te lang zou duren. Maar uiteindelijk heeft de app gap het systeem voor mij genekt. Ik heb nu sinds een paar weken een iPhone 6 van mijn werk. Doet het prima. Ik blijf de ontwikkelingen volgen en wie weet, ooit weer terug. Maar erg optimistisch ben ik op dit moment ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St00mwals schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:17:
3
[...]

Toevallig heb ik vorige week een training gehad waar ieder andere deelnemer bij grote bedrijven werken (>1000 medewerkers) en stuk voor stuk waren ze in startende of wat verder gevorderd stadium om Windows 10 te testen voor uitrol.
Binnen bedrijven wordt dus echt wel heel serieus naar W10 gekeken, juist om een migratiedebacle van XP naar 7 te voorkomen.

Mijn menig: W10 is zeker wel groeiend en daarmee gaat UWP er ook komen, het moet alleen nog even ontdekt worden. Het leven van een packager binnen een bedrijf wordt een stuk eenvoudiger!

En ja, UWP adoptie is wel een van de vereisten om W10m een serieus mobiel OS te laten worden.
Deels snap ik je mening betreffende het feit dat jij in je eigen omgeving ziet dat veel mensen Windows 10 Desktop gebruiken..

Maar de statistieken laten een ander verhaal zien. W7 marktaandeel is ongeveer 50% van de desktop computers, Windows 8.1 en Windows 10 bij elkaar is zo'n 30%.

Wanneer je deze statistieken bekijkt. En je als bedrijf moet kiezen tussen Win32 Applicatie dat 85% bestrijkt, of een UWP applicatie dat 35% bestrijkt.. en als je hem multiplatform maakt krijg je nog wat Windows Phone mobieltjes en Xbox applicaties erbij wat bijna verwaarloosbaar is.
(p.s. overige 15% is Windows XP, Linux, OSX en derden, het is trouwens een langzame maar stabiele groei in de Linux OSX hoek qua groei. Hard gaat het niet)

Je hebt de keuze:
- W8.1 + W10 + W7 met Win32. (is 85% markt bestrijking)
- W8.1 + W10 + Windows Phone + Xbox met UWP (is 35% desktop, en bijkomend wat verwaarloosbaar mobiele doelgroep)

Snap je dan mijn onderbouwing dat het op dit moment een totaal niet rationeel besluit zou zijn(zacht uitgedrukt!) als je voor UWP kiest wanneer je applicatie een desktop applicatie is?

Echter is W10 natuurlijk wel groeiende, maar de vraag is hoe hard zal W10 dus W7 verorberen en tevens het laatste beetje XP wat nog draait. De grootste momentum is er nu wel uit. En zoals ik al zei, en wat vele nieuwsberichten bevestigen is dat de desktop / laptop markt gewoon onderuit kakt qua verkopen. Zelfs tablets & smartphone hebben nu een vorm van saturatie bereikt.

Eerst moet W10 dus W7 & XP voor het grootste gedeelte overnemen. Dan pas zullen de motieven groot genoeg zijn om misschien een UWP applicatie uit te brengen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:39:
[...]

Deels snap ik je mening betreffende het feit dat jij in je eigen omgeving ziet dat veel mensen Windows 10 Desktop gebruiken..

Maar de statistieken laten een ander verhaal zien. W7 marktaandeel is ongeveer 50% van de desktop computers, Windows 8.1 en Windows 10 bij elkaar is zo'n 30%.

Wanneer je deze statistieken bekijkt. En je als bedrijf moet kiezen tussen Win32 Applicatie dat 85% bestrijkt, of een UWP applicatie dat 35% bestrijkt.. en als je hem multiplatform maakt krijg je nog wat Windows Phone mobieltjes en Xbox applicaties erbij wat bijna verwaarloosbaar is.
(p.s. overige 15% is Windows XP, Linux, OSX en derden, het is trouwens een langzame maar stabiele groei in de Linux OSX hoek qua groei. Hard gaat het niet)

Je hebt de keuze:
- W8.1 + W10 + W7 met Win32. (is 85% markt bestrijking)
- W8.1 + W10 + Windows Phone + Xbox met UWP (is 35% desktop, en bijkomend wat verwaarloosbaar mobiele doelgroep)

Snap je dan mijn onderbouwing dat het op dit moment een totaal niet rationeel besluit zou zijn(zacht uitgedrukt!) als je voor UWP kiest wanneer je applicatie een desktop applicatie is?

Echter is W10 natuurlijk wel groeiende, maar de vraag is hoe hard zal W10 dus W7 verorberen en tevens het laatste beetje XP wat nog draait. De grootste momentum is er nu wel uit. En zoals ik al zei, en wat vele nieuwsberichten bevestigen is dat de desktop / laptop markt gewoon onderuit kakt qua verkopen. Zelfs tablets & smartphone hebben nu een vorm van saturatie bereikt.

Eerst moet W10 dus W7 & XP voor het grootste gedeelte overnemen. Dan pas zullen de motieven groot genoeg zijn om misschien een UWP applicatie uit te brengen.
Het is toch totaal niet raar dat W7 meer marktaandeel heeft? Het is het OS waar vele bedrijven net paar jaar geleden op over zijn gestapt. Vele bedrijven zijn nu de overstap aan het maken (of zijn dat al) om zodoende niet dezelfde fout als in het verleden te maken. Hiermee doel ik op de overstap van WXP naar W7

Je zou als bedrijf bij het ontwikkelen van een app zeker buiten de pot pissen als je straks geen Windows 10 app hebt. 14 januari 2020 is in de IT-wereld zeker niet ver weg. Het marktaandeel van WM10 (FYI, dit is gebaseerd op het aantal verkochte devices, niet de totale userbase) is misschien nu laag, maar als bedrijven allemaal zo op korte termijn kijken zoals jij het nu beschrijft vragen dan lopen ze alsnog de boot mis. Ook is het zeker niet slim om de Xbox markt als "kleine" userbase te zien. Als je daar een zeer goede app in de store brengt zal je zeker opvallen. Zeker nu het aanbod nog klein is en toch wel over minimaal 48 miljoen gebruikers praat.

De bedrijven die het juist moeilijk gaan krijgen zijn Google en Apple. Ze focussen met beide OS-en veels te veel op de consument en touchvriendelijke devices. Google is misschien nu bezig om ChromeOS en Android samen te voegen, maar dat zal echt nog wel enige tijd duren. Apple daar in tegen laat de macOS markt volledig links liggen met als resultaat dat de store niet eens het klikken waard is.

Al met al vind ik het helemaal niet raar dat Microsoft pas met Redstone 2 en Redstone 3 weer de focus op het Mobiele platform richt. De markt is op dit moment nog niet klaar voor grote veranderingen (die ze bv wel al hebben gedaan met hun Surface lijn) en nu EOL van Windows 7 steeds dichterbij komt kan het zo zijn dat vele gebruikers van hun werkgever straks alleen nog maar hun smartphone mogen gebruiken i.c.m. continuum.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat de toekomst gaat brengen.

[ Voor 24% gewijzigd door vali op 22-11-2016 18:27 ]

Verwijderd

vali schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:47:
[...]

Het is toch totaal niet raar dat W7 meer marktaandeel heeft? Het is het OS waar vele bedrijven net paar jaar geleden op over zijn gestapt. Vele bedrijven zijn nu de overstap aan het maken (of zijn dat al) om zodoende niet dezelfde fout als in het verleden te maken. Hiermee doel ik op de overstap van WXP naar W7
Zeg ik dat het raar is? Nee, ik constateer alleen maar voor mijn argument dat ontwikkelaars hedendaags en de komende jaren gewoon nog gaan kiezen voor Win32 applicaties, en geen UWP.
Bij dit gegeven zal dit dus invloed hebben op wanneer ooit Windows 10 Mobile weer een opleving zou kunnen hebben. Hieruit concludeer ik dus dat de komende 2 jaar dat zeker niet gaat gebeuren, daarna wanneer W10 de grootste marktaandeel zou hebben en dus W7 helemaal overneemt, dat dan pas de kansen open liggen voor een herleving van Windows 10 Mobile.

En volgens mij is dit niet lastig te begrijpen. Wie begrijpt dit niet?
Je zou als bedrijf bij het ontwikkelen van een app zeker buiten de pot pissen als je straks geen Windows 10 app hebt. 14 januari 2020 is in de IT-wereld zeker niet ver weg. Het marktaandeel van WM10 (FYI, dit is gebaseerd op het aantal verkochte devices, niet de totale userbase) is misschien nu laag, maar als bedrijven allemaal zo op korte termijn kijken zoals jij het nu beschrijft vragen dan lopen ze alsnog de boot mis. Ook is het zeker niet slim om de Xbox markt als "kleine" userbase te zien. Als je daar een zeer goede app in de store brengt zal je zeker opvallen. Zeker nu het aanbod nog klein is en toch wel over minimaal 48 miljoen gebruikers praat.
"straks" is pas over een aantal jaar, en pas op DAT moment liggen de kansen weer open voor Windows 10 Mobile. Eerder niet! In de tussentijd staat de markt niet stil, dus welke invloed de rest van de markt hierop heeft weet ik niet.

14 Januari 2020 is zeker niet ver weg, maar als je erop moet wachten betreffende een opleving van Windows 10 Mobile wel.

Daarnaast is Xbox een platform waar die UWP app market niet first priority is. Dat zijn gewoon de games die nu ook gewoon verkocht worden. Apps zullen daar handig zijn, maar zal een niche blijven. Als een soort "extra". Dus blijf ik bij daarbij zeggen dat het voor UWP een kleine markt zal zijn. Dan zie ik zelfs meer hoop in een opleving van Windows 10 Mobile dan dat apps op de Xbox echt een gigantisch succes zullen worden. Je moet het zien als een Extra.. niet first citizen applications.

84 Miljoen actieve gebruikes, van GAMES. Niet apps. Dat is net zoiets als men zei dat Windows 10 Desktop gigantisch snel groeide. Snelst groeiende(Vanwege de prijs voornamelijk). Maar als je kijkt naar het percentage gebruiks van de appstore op Windows 10 Desktop is dat gewoon gezegd "niet echt een daverend succes".
84 Miljoen gebruikers klinkt mooi, maar je moet naar de context kijken waar we naar kijken. UWP dus even terug gaan naar de discussie. Deze cijfers zeggen niks over het daadwerkelijk gebruik van apps op het platform. Als je nou dat soort cijfers kunt aanleveren zou dat zeer veel waarde toevoegen aan deze discussie.
De bedrijven die het juist moeilijk gaan krijgen zijn Google en Apple. Ze focussen met beide OS-en veels te veel op de consument en touchvriendelijke devices. Google is misschien nu bezig om ChromeOS en Android samen te voegen, maar dat zal echt nog wel enige tijd duren. Apple daar in tegen laat de macOS markt volledig links liggen met als resultaat dat de store niet eens het klikken waard is.
Is er een indicatie dat ze het moeilijk krijgen? Volgens mij praat je in het luchtledige, want die kan ik niet vinden op het internet. Heb jij speciale insight information soms?
En ik ga echt hier niet verkondigen dat Googles OS plannen een daverend succes zullen worden. Ik ben geen fanboy. Ik ben een fanboy van waarheid. Daarbij zou het ook geen succes kunnen worden. Veel te vroeg stadium om daar een beetje speculatieve uitspraak over te doen.
De mac OS store is in verhouding heel klein. Inderdaad. Daar ben ik het met je eens. Heb zelf een iMac en kijk eigenlijk nooit in die store. Hetzelfde geldt op Windows 10 desktop. Die store kijkt ook geen hond in.
Al met al vind ik het helemaal niet raar dat Microsoft pas met Redstone 2 en Redstone 3 weer de focus op het Mobiele platform richt. De markt is op dit moment nog niet klaar voor grote veranderingen (die ze bv wel al hebben gedaan met hun Surface lijn) en nu EOL van Windows 7 steeds dichterbij komt kan het zo zijn dat vele gebruikers van hun werkgever straks alleen nog maar hun smartphone mogen gebruiken i.c.m. continuum.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
Het zou inderdaad goed kunnen dat wanneer W7 marktaandeel afneemt en Windows 10 Desktop markt aandeel aantrekt dat ze weer een grotere focus gaan lekker op hun mobiele deel van Windows 10. En terecht. Maar ik wil alleen zeggen dat alleen via die weg, de enige kans ligt van slagen van Windows 10 Mobile. Elk andere weg is gedoemd tot falen.

Hoe sneller mensen van W7 overstappen op W10 des te groter de kans van slagen voor Windows 10 Mobile. Er zit daartussen een grote verbinding van succes. Echter de kans van slagen van Windows 10 Mobile is zeer klein. Maar als er een klein kansje is, is dat de enige weg.

Je weet hoe ik door de jaren hier aangeef met argumenten waarom Windows Phone ten onder zou gaan, tot nu toe meestal gelijk gehad. Enige waar ik nog geen gelijk in heb is dat het echt dood is. Het is meer in "coma".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vali
Zeg ik dat het raar is?
Nee je stelt een vraag namelijk het volgende:"
Echter is W10 natuurlijk wel groeiende, maar de vraag is hoe hard zal W10 dus W7 verorberen en tevens het laatste beetje XP wat nog draait"

Enige wat ik deed is jou vraag beantwoorden.
dat dan pas de kansen open liggen voor een herleving van Windows 10 Mobile.
Daar heb je het compleet fout, Zoals ik al eerder zei heeft Microsoft expres de focus minder gelegd op het mobile vlak. Zij bepalen op dit moment wanneer de kans daar is, niet de markt zelf. Jij zegt dat de markt van de concurrent niet stil zit, dat zit deze juist wel. IOS staat zo dood als een pier stil. Ze proberen nu zelfs de macOS gebruikers naar iCloud te trekken om zo een manier te verzinnen om toch nog wat marge binnen te halen. Dit is leuk voor korte termijn, maar op langere termijn moeten ze toch wel een nieuwe cashcow vinden dan het verkopen van smartphones. Google daar in tegen heeft bij de bouw van Android compleet de verkeerde beslissingen genomen en die kunnen ze nu niet meer terugdraaien. Het OS zal altijd zo lek als een mandje blijven als het niet snel op de schop gaat. Het gevolg? Google zal nooit aanslaan in het bedrijfsleven, iets waar ze al te graag een voet tussen de deur willen krijgen.
Maar als je kijkt naar het percentage gebruiks van de appstore op Windows 10 Desktop is dat gewoon gezegd "niet echt een daverend succes".
Ben benieuwd waar jij daar dat op baseert (net als het stukje over de Xbox gebruikers). Omdat jij het niet gebruikt betekend dat de halve wereld dat niet doet? Bedoel, als niemand de store op hun desktop/laptop wilt gebruiken waarom zou Google zoveel moeite doen om het ook voor elkaar te krijgen op hun ChromeOS?

Om nu serieus op je reactie in te gaan, je moet echt eens verder kijken dan "Windows Mobile is dood. Als je eens goed kijkt naar de markt zal je zien dat Microsoft eigenlijk alleen maar aan het winnen is. Hoe vreselijk je het vindt, Google verliest zelfs omzet doordat ze zo gevaarlijk groot aan het worden zijn. Samsung levert al enige tijd apps van Microsoft op hun Samsung devices en nu is 1 van de de grootste Android fabrikant genaamd Xiaomi een stapje verder gegaan. Die integreert de Microsoft diensten in Android en dit zijn zeker niet ontwikkelingen die Google graag wilt.

Misschien is het ook een idee om eens de visie van Microsoft in te lezen m.b.t. Windows Mobile 10. Dan hoef je niet steeds je vinger nat te maken als je over het onderwerpt hebt.
Je weet hoe ik door de jaren hier aangeef met argumenten waarom Windows Phone ten onder zou gaan, tot nu toe meestal gelijk gehad. Enige waar ik nog geen gelijk in heb is dat het echt dood is. Het is meer in "coma".
Ben benieuwd met jou redenatie welk stadium ChromeOS zich bevindt :)

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 26-11-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
vali schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:22:
[...]Die integreert de Microsoft diensten in Android en dit zijn zeker niet ontwikkelingen die Google graag wilt. [...]
Wat dat betreft is MS de geniepige manier van markten overnemen nog niet verleerd. Het enige verschil met pakweg 10 tot 15 jaar geleden is dat ze het nu op een iets minder schimmige manier doen. Het is wel altijd hoe MS te werk is gegaan en is interessant om te zien dat ze het nog steeds doen. Of het Microsoft gaat redden om mobiel of zelfs maar de desktop? Geen idee. Ik vermoed van niet, maar ik vraag me ook af in hoeverre dat voor MS nog interessant is. Zolang de backend van alle apps maar op Azure draait zou het ze een worst wezen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
Caelorum schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:14:
[...]

Wat dat betreft is MS de geniepige manier van markten overnemen nog niet verleerd. Het enige verschil met pakweg 10 tot 15 jaar geleden is dat ze het nu op een iets minder schimmige manier doen. Het is wel altijd hoe MS te werk is gegaan en is interessant om te zien dat ze het nog steeds doen. Of het Microsoft gaat redden om mobiel of zelfs maar de desktop? Geen idee. Ik vermoed van niet, maar ik vraag me ook af in hoeverre dat voor MS nog interessant is. Zolang de backend van alle apps maar op Azure draait zou het ze een worst wezen denk ik.
Niks met geniepig te maken, eerder slim met de situatie om gaan. Ze hanteren verre weg niet visie die ze 10 a 15 jaar geleden hadden.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 25-11-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
http://www.windowscentral...dows-phone-dip-below-1-us

Gelooft er hier ook nog maar iemand dat het nog wat gaat worden met Windows Mobile? Surface Phone komt waarschijnlijk pas in 2018, en de enigste telefoon die dit jaar misschien wordt aangekondigd op MWC is die van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Windows Phone= afgelopen Windows Mobile ?

Maar ik vraag me ook wel eens af hoeveel Windows Phones 8.1 er zijn die prima verder kunnen met Windows Mobile, maar MS doet niets aan het kenbaar maken van deze optie. Zelf familie van me, alle bij een windows phone, volgens hem de laatste update er opstaan, en dat klopt, hij wist niet eens dat hij kon upgraden naar W10.

Ze laten het doodbloeden, zolang ik er nog mee kan bellen en SMSen vind ik het prima. Ze willen van de naam Phone af , dus een Surface Phone zie ik niet snel gebeuren. Surface pocket dan maar?

Want dat is mijn grootse bezwaar tegen alle nieuwe telefoons. Het scherm moet maar groter en groter, bij schade durven ze te melden dat je hem dan maar niet in je broekzak moet doen (vocht, mechanische stress)

Voor mij is een 4,5 tot 4,7" de max, dat past nog comfortabel in je broekzak, en ik zie het nut er niet van, mij oude Diamont met 3,5"? ook daar kon ik me prima mee redden.

[ Voor 25% gewijzigd door shiptronic op 12-01-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik denk iig wel dat het niks meer wordt. Nadella heeft compleet Nokia + werknemers afgeschreven, besloten om het maken van toestellen aan OEMS over te laten (wat dus niet gebeurt, logisch gezien Microsoft alles behalve "committed" is), alle unieke functies naar andere platforms gebracht en zelf ook veel gefocust op iOS en Android. Veel ontwikkelaars hebben hun apps teruggetrokken, en het marktaandeel blijft maar dalen. Microsoft doet er niks aan. Er moet een wonder gebeuren als app ontwikkelaars weer apps gaan maken voor W10M, nadat ze het zo de grond in hebben geboord.

Ik geloof niet in the next big thing, zoals Nadella doet. Ik denk dat de smartphone zoals hij nu is, nog wel even blijft. Nadella heeft het naar mijn mening goed verknalt, marktaandeel van dubbele cijfers in Europa terugbrengen naar vrijwel niks. Dat is ook een prestatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefan22 op 12-01-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Stefan22 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:25:
http://www.windowscentral...dows-phone-dip-below-1-us

Gelooft er hier ook nog maar iemand dat het nog wat gaat worden met Windows Mobile? Surface Phone komt waarschijnlijk pas in 2018, en de enigste telefoon die dit jaar misschien wordt aangekondigd op MWC is die van HP.
Het probleem met zulke cijfers, altijd al geweest, het zegt niets over gebruik, enkel over de verkopen in een periode. Ja, er worden nagenoeg geen WP toestellen meer verkocht, maar zegt niets over daadwerkelijk gebruik van die toestellen van de huidige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Het probleem met zulke cijfers, altijd al geweest, het zegt niets over gebruik, enkel over de verkopen in een periode. Ja, er worden nagenoeg geen WP toestellen meer verkocht, maar zegt niets over daadwerkelijk gebruik van die toestellen van de huidige markt.
Klopt, maar ik denk dat het marktaandeel inmiddels ook niet al te groot meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Stefan22 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:41:
[...]

Klopt, maar ik denk dat het marktaandeel inmiddels ook niet al te groot meer is.
Natuurlijk niet, maar het is onjuist zeggen dat marktaandeel 'nul' is, puur op basis van huidige verkopen. Stel dat er geen iphone 5 meer verkocht wordt, dat er dan ook niemand meer een 5 gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:10:
[...]

Natuurlijk niet, maar het is onjuist zeggen dat marktaandeel 'nul' is, puur op basis van huidige verkopen. Stel dat er geen iphone 5 meer verkocht wordt, dat er dan ook niemand meer een 5 gebruikt?
Nee dat klopt. Is ook logisch dat verkopen dalen, aangezien er geen nieuwe toestellen zijn uitgebracht en de Lumia's uitverkocht zijn en ook niet meer terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Dit zeg je volgens mij elk kwartaal. ;)
SinergyX in "Het einde van Windows Phone/Mobile?"

Buiten dat het natuurlijk niets over gebruik zegt, is dit het tweede sub 1% kwartaal. Over anderhalf jaar heeft het gros zijn toestel wel vervangen, buiten enkele die-hards.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Señor Sjon schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:37:
[...]

Dit zeg je volgens mij elk kwartaal. ;)
SinergyX in "Het einde van Windows Phone/Mobile?"

Buiten dat het natuurlijk niets over gebruik zegt, is dit het tweede sub 1% kwartaal. Over anderhalf jaar heeft het gros zijn toestel wel vervangen, buiten enkele die-hards.
Over 1,5 jaar mogelijk, dan zien we dan wel weer. Ik zal het ook blijven zeggen zolang mensen zulke 'conclusies' maken op cijfers waaruit dat helemaal niet te halen is.

Daarnaast is het koffiedik kijken wat gemiddelde levensduur is van zo'n telefoon, iemand zal ergens de juiste cijfers hebben, alleen de rest van de wereld weet ze niet.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 12-01-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je komt natuurlijk op een punt dat het aantal gebruikers van een stervend OS niet statistisch heel relevant meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:00
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:46:
[...]

Over 1,5 jaar mogelijk, dan zien we dan wel weer. Ik zal het ook blijven zeggen zolang mensen zulke 'conclusies' maken op cijfers waaruit dat helemaal niet te halen is.
Denk dat het niet zo enorm relevant is welke cijfers je pakt... Feit is dat het marktaandeel door de minieme verkopen enkel constant zal dalen vanaf een toch al niet florissant niveau.

Gevolg is dat geen enkele partij nog nieuwe apps zal gaan ontwikkelen, waardoor ook als Microsoft over -tig jaar met een nieuwe telefoon komt ze weer met een onoverbrugbare app-gap geconfronteerd worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Stefan22 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:11:
[...]
.. de Lumia's uitverkocht zijn en ook niet meer terugkomen.
Inmiddels zijn de Lumia 550, 950 en 950 XL weer terug
https://mspoweruser.com/m...ng-lumia-phones-us-store/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ja had ook gezien dat ze weer terug waren.
moet ook want dochterlief begint ook een beetje van het androidgeloof te vallen en orienteerd zich nu een beetje op het windowsgebeuren waaronder de 950 XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:50
Amadeus1966 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:14:
Ja had ook gezien dat ze weer terug waren.
moet ook want dochterlief begint ook een beetje van het androidgeloof te vallen en orienteerd zich nu een beetje op het windowsgebeuren waaronder de 950 XL
Dat hoeft niet met deze toestellen ;) Mijn zoon speelde ook vaak op mijn 950XL, en toen afgelopen zomer zijn Android toestel, die al een gescheurd scherm had, nu helemaal na een val naar de k*o$% was, wou hij ook een W10M, toen tweedehands een L930 gekocht, en hij is er nog steeds blij mee ;) Dat verwonderd mij wel, terwijl zijn vriendjes een Iphone of Android hebben. De L930 gaat in ieder geval nog goed mee.

Maar dat deze Lumia's weer in de Store staan zal wel een laatste stuiptrekking zijn. En dat voor de US en Canadese Store. Hier in Nederland is het diep triest, en niet goed voor W10M voor de EU markt. Ze willen de zakelijke markt gaan bedienen, maar dan moeten er wel toestellen zijn. Ik ken een aantal klanten die nu problemen hebben met leveringen voor hun werknemers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn tweede Windows Phone (nou ja, de eerste was Nokia phone) en ik heb nog nooit zulke goede mobieltjes gehad. Er kan bovendien veel mee. Ik ben een verwende grafisch vormgever (ja, van Apple afgevallen) en ik vind het zo veel handiger dan Apple devices. Mijn iPad verbleekt echt bij Windows Phone. Over Android ga ik het niet hebben, dat vind ik te erg voor woorden. Bovendien, Google... brrr... Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor. Ik vind dat iedereen gewoon lekker moet gebruiken waar hij het beste op kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Leuk en aardig al die hoopvolle praat. maar wat als mijn huidige Lumia over een half uur kapot valt? Welk toestel moet ik dan (liefst vandaag nog) aanschaffen? Dat word dan toch echt geen Lumia, simpelweg omdat ze er niet meer zijn. (een refurbished showroommodelletje daar gelaten)

Ik vind het wel een klote gegeven, aangezien veel familieleden van mij uiterst tevreden zijn met hun Windows (8 en 10) toestellen. Simpel omdat ze robuust zijn, soepel werken en precies doen wat de digibeet wil (foto's maken, whatasspen, browsen, bellen en navigeren) Een ervaring die je met een Android toestel in dezelfde prijsklasse echt niet gaat krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door warhamstr op 21-01-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:06
St00mwals schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:17:
3
[...]

Leuk om te lezen, ik werk voor een organisatie van +- 4000 man. Komende maanden wordt Windows 10 icm Office 2016 uitgerold. Had het persoonlijk niet verwacht maar kijk er wel naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Win10 op zichzelf is inderdaad geen flop, daar is iedereen enthousiast over. De mobile uitvoering ervan blijft ene ondergeschoven kindje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ardvark99 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:16:
[...]

Dat hoeft niet met deze toestellen ;) Mijn zoon speelde ook vaak op mijn 950XL, en toen afgelopen zomer zijn Android toestel, die al een gescheurd scherm had, nu helemaal na een val naar de k*o$% was, wou hij ook een W10M, toen tweedehands een L930 gekocht, en hij is er nog steeds blij mee ;) Dat verwonderd mij wel, terwijl zijn vriendjes een Iphone of Android hebben. De L930 gaat in ieder geval nog goed mee.

Maar dat deze Lumia's weer in de Store staan zal wel een laatste stuiptrekking zijn. En dat voor de US en Canadese Store. Hier in Nederland is het diep triest, en niet goed voor W10M voor de EU markt. Ze willen de zakelijke markt gaan bedienen, maar dan moeten er wel toestellen zijn. Ik ken een aantal klanten die nu problemen hebben met leveringen voor hun werknemers...
Hier worden W10M toestellen uitgefaseerd als een toestel stuk is. Aangezien hier genoeg lompe mensen werken kan het met een halfjaar gebeurd zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gekeken op bol.com en belsimpel en de 950 en 950xl zijn gewoon te bestellen.
Daarnaast op mijn werk 10 950's besteld en geen enkel probleem met levering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Apple gaat ook down en als je het mij vraagt denk ik ( heb veel apple fans om me heen) heeft Microsoft op dit moment de beste papieren.
Ook Apple fans bevestigen dat hier.
Wat wel een probleem is en misschien wel blijft is inderdaad het app gat.
En ik denk dat Microsoft een worst zal zijn.
In de toekomst gaat het niet om apps maar om alles online, internetsites, wat beter wordt.
De tijd zal het leren masr denk toch echt niet dat dit het einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Het punt is, dat het einde steeds sneller er aan komt, doordat er gewoon geen toestellen te koop zijn. Ga in de NL Microsoft Store maar naar Windows phone, alleen nog accessoires. Op die manier wordt het er echt niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ze mogen inderdaad wel snel met iets komen. Ze hebben nu eindelijk een mooi en stabiel OS, ze investeren er tijd en moeite in getuige de regelmatige updates, en dan komen er geen toestellen. :? De wegen van MS zijn ondoorgrondelijk.

Als de Nokia 6 naar Nederland komt dan wordt dat toch wel heel verleidelijk. Ondanks dat er Android op staat... ik bewaar nog steeds de beste herinneringen aan mijn Nokia 925 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
eric27 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:24:
Apple gaat ook down en als je het mij vraagt denk ik ( heb veel apple fans om me heen) heeft Microsoft op dit moment de beste papieren.
Ook Apple fans bevestigen dat hier.
Wat wel een probleem is en misschien wel blijft is inderdaad het app gat.
En ik denk dat Microsoft een worst zal zijn.
In de toekomst gaat het niet om apps maar om alles online, internetsites, wat beter wordt.
De tijd zal het leren masr denk toch echt niet dat dit het einde is.
De vraag is over welke toekomst we het hebben. ik zie de app-markt niet in 2-3 jaar volledig veranderen naar "online". Bovendien gaan telefoons tegenwoordig veel langer mee, voordat MS een redelijk marktaandeel heeft zijn ze sowieso 5 jaar verder.

Feit is dat ze zelfs de grootste MS fans weggepest hebben.. door ze eerst te schofferen door de overgang met WP7 --> WP8, werd het vervolgens dunnetjes overgedaan met een WP8 --> W(P)10. Grote beloftes maar uiteindelijk niets van waargemaakt. 8)7 . Ik ben overgestapt naar Android en stap echt zomaar meer terug naar MS (voordat MS een fatsoenlijk marktaandeel heeft van +30%).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vali
Druiper schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Feit is dat ze zelfs de grootste MS fans weggepest hebben.. door ze eerst te schofferen door de overgang met WP7 --> WP8, werd het vervolgens dunnetjes overgedaan met een WP8 --> W(P)10. Grote beloftes maar uiteindelijk niets van waargemaakt. 8)7 .
Gebeurd dat niet bij elk ander bedrijf? Bedoel, men kan maar doordrammen dat W10M laag marktaandeel heeft, maar er zijn genoeg andere bedrijven die in exact hetzelfde schuitje zitten en hun klanten slechter behandelen (LG, HTC en Sony). Bij MS wordt er tenminste nog volop aan het OS gewerkt, de andere drie bieden alleen OS-updates aan hun modellen van 400+ (maximaal 2 modellen terug). De rest mag maar gaan klooien met Custom roms.

Bij Sony was een tijd geleden beloofd dat ze de bug van 4k filmen zouden fixen, nou daar merk ik vrij weinig van. Ding loopt nog steeds vast en/of reboot plotseling. Oplossing van Sony is het kopen van nieuw model. Nou, mij hebben ze als klant verloren aangezien ik straks voor een GS7 ga.
Ik ben overgestapt naar Android en stap echt zomaar meer terug naar MS (voordat MS een fatsoenlijk marktaandeel heeft van +30%).
Tja, ik gebruik beide platformen liever naast elkaar. Voor mijn werk heb ik een Sony Z5 en als ik eerlijk moet zijn heeft Android nog flink wat tijd nodig om volwassen te worden. Apps hebben nog steeds veels te veel rechten en zorgen dat het OS eronder lijdt. Zo moet ik meerdere keren Flitsmeister afsluiten voordat de app echt afgesloten is.

Voor standaard gebruikt (browsen, whatsapp en mailen, navigeren en fotograferen) pak ik toch liever mijn L950XL en laat dat nou precies waar ik mijn smartphone het meeste voor gebruik

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 22-01-2017 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
vali, jij hebt tenminste nog Flitsmeister, die heeft WP al niet meer door dat gekloot van Microsoft. :P

Bij Android is het niet zo'n probleem als je niet de nieuwste versie krijgt. Ik draait Android 6.0 en kan vrijwel alle apps gewoon draaien. 75% van alle WP gebruikers draaien WP8.1 en kunnen niet de nieuwste apps draaien, en dat was hetzelfde liedje bij WP7.8, die kon ook niet de nieuwste apps draaien.

Een duidelijke aanwijzing waarin duidelijk wordt dat Microsoft echt geen fuck om z'n Windows Phone fans geeft, is dat ze de support voor Skype op WP8.1 uit 2014 stoppen, maar wel lekker doorgaan met support voor Android 4.0.3 uit 2011/12?

Als Microsoft/andere OEMS niet heel snel met nieuwe toestellen komen, en Microsoft hun focus qua apps weer op W10M richt, is het zo gebeurt, en dat weet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
warhamstr schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:44:
Ik vind het wel een klote gegeven, aangezien veel familieleden van mij uiterst tevreden zijn met hun Windows (8 en 10) toestellen. Simpel omdat ze robuust zijn, soepel werken en precies doen wat de digibeet wil (foto's maken, whatasspen, browsen, bellen en navigeren) Een ervaring die je met een Android toestel in dezelfde prijsklasse echt niet gaat krijgen.
Ik moet toegeven dat ik lange tijd dezelfde mening was toebedeeld, maar ik heb recentelijk een Wileyfox Swift 2 in handen gehad en was behoorlijk onder de indruk van de snelheid en soepelheid. Android heeft behoorlijke stappen gemaakt in de afgelopen maanden/jaren. Ik kan me voorstellen dat voor een gemiddelde digibeet, de gebruikerservaring op een Swift 2 beter is dan op een Lumia 650 (en dat komt deels door het besturingssysteem, deels door de kwalitatief betere apps op Android). Waar ik me bij Android echter groen en geel aan erger is het versnipperde/waardeloze updatebeleid van leveranciers - maar dat is juist iets waar de gemiddelde digibeet zich weinig druk om maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 08:44
Ikzelf heb enige maanden een Sony Z5 Compact gebruikt (review geschreven, het is toch best een puike Android telefoon) -- zie onderstaande foto, glanshard bewijs 😅

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ojicmp.png

Maar toch kruip ik steeds weer terug naar mijn 950. Mijn vader heeft er ook een. Waarom? Veel apps verdwijnen, maar komen terug als UWP. Laatst dus ook Ziggo GO, iets dat ruk werkte in de browser met Silverlight, maar die app werkt als een tiet!

Langzamerhand zijn de FB-app en Instagram ook flawless, net als de cameraperformance van mijn 950 (alhoewel die dat al wel was haha)

Ik begrijp het vrezen van het 'mislukken van W10M' niet zo... Microsoft gaat echt de mobiele markt niet verlaten. Hebben ze de afgelopen jaren hardware uitgebracht voor de desktopmarkt, of in elk geval portables zoals laptops?

Nee. Totaal niet, zie je wat er nu dankzij onder meer Panos Panay en Satya Nadella met de Surface Pro en Surface Studio staat?

Juist, dát is wat Microsoft ook met de mobiele markt wilt doen, een nieuwe maatstaf creëren... Ik zie best een foldable Surfsce komen, of een telefoon die je computer vervangt. Maar dat heeft nog wat tijd nodig, het OS moet nog doorontwikkeld worden.

Weet je hoe vervelend het is als ik bestanden op mijn werk/stage vergeet als ik thuis nog even verder wil werken? Met een apparaat, dat je aansluit op een dock/scherm/muis heb ik dat niet. Ik zie er zeer zeker een toekomst in, goedkoper, minder hardware en nooit meer bestanden kwijt. Geen trage computer die je 'moet' gebruiken (gedwongen vast blijven hangen aan Windows 7), nee gewoon een snel apparaat dat alles doet én kan. Maar goed, dit is mijn visie en mijn mening. Het enige dat dat kan bevestigen of ontkrachten, is de toekomst! :9

Mijn hoop voor zege is er! Nu dat mooie apparaat nog ✌

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Stefan22 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:55:
vali, jij hebt tenminste nog Flitsmeister, die heeft WP al niet meer door dat gekloot van Microsoft. :P

Bij Android is het niet zo'n probleem als je niet de nieuwste versie krijgt. Ik draait Android 6.0 en kan vrijwel alle apps gewoon draaien. 75% van alle WP gebruikers draaien WP8.1 en kunnen niet de nieuwste apps draaien, en dat was hetzelfde liedje bij WP7.8, die kon ook niet de nieuwste apps draaien.

Een duidelijke aanwijzing waarin duidelijk wordt dat Microsoft echt geen fuck om z'n Windows Phone fans geeft, is dat ze de support voor Skype op WP8.1 uit 2014 stoppen, maar wel lekker doorgaan met support voor Android 4.0.3 uit 2011/12?

Als Microsoft/andere OEMS niet heel snel met nieuwe toestellen komen, en Microsoft hun focus qua apps weer op W10M richt, is het zo gebeurt, en dat weet iedereen.
Je bedoelt gekloot door de ontwikkelaars? Want op Android doen ze het ook zeker niet geweldig. Ook ben ik zeker niet met je eens dat men niet in problemen kan komen als je niet het nieuwste OS draait. Bepaalde security updates (laten dat nou de meest kritische zijn) kunnen niet via de Google Play services worden geïnstalleerd, dat moet de fabrikant doen.

Nogmaals, ik praat het niet goed hoe MS zijn gebruikers behandeld, wil alleen zeggen dat het bij ieder ander bedrijf net zo hard aan toe gaat. Alleen neemt een gemiddelde Android gebruiker na 2 jaar weer een nieuw model en zet al zijn apps weer terug.

Als ik met mijn vingers moet tellen hoeveel Android fabrikanten de belofte maken dat ze het laatste OS uitbrengen voor x aantal toestellen en uiteindelijk niet waar maken kom ik handen te kort. Dat gebruikers toch bij het OS blijven is zeker iets waar Microsoft van kan leren. Blijkbaar doet Google het ergens toch goed.
Weet je hoe vervelend het is als ik bestanden op mijn werk/stage vergeet als ik thuis nog even verder wil werken? Met een apparaat, dat je aansluit op een dock/scherm/muis heb ik dat niet. Ik zie er zeer zeker een toekomst in, goedkoper, minder hardware en nooit meer bestanden kwijt. Geen trage computer die je 'moet' gebruiken (gedwongen vast blijven hangen aan Windows 7), nee gewoon een snel apparaat dat alles doet én kan. Maar goed, dit is mijn visie en mijn mening. Het enige dat dat kan bevestigen of ontkrachten, is de toekomst!
Zo denk ik er ook over.

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 23-01-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
vali schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:28:
[...]

Je bedoelt gekloot door de ontwikkelaars? Want op Android doen ze het ook zeker niet geweldig. Ook ben ik zeker niet met je eens dat men niet in problemen kan komen als je niet het nieuwste OS draait. Bepaalde security updates (laten dat nou de meest kritische zijn) kunnen niet via de Google Play services worden geïnstalleerd, dat moet de fabrikant doen.

Nogmaals, ik praat het niet goed hoe MS zijn gebruikers behandeld, wil alleen zeggen dat het bij ieder ander bedrijf net zo hard aan toe gaat. Alleen neemt een gemiddelde Android gebruiker na 2 jaar weer een nieuw model en zet al zijn apps weer terug.

Als ik met mijn vingers moet tellen hoeveel Android fabrikanten de belofte maken dat ze het laatste OS uitbrengen voor x aantal toestellen en uiteindelijk niet waar maken kom ik handen te kort. Dat gebruikers toch bij het OS blijven is zeker iets waar Microsoft van kan leren. Blijkbaar doet Google het ergens toch goed.

[...]

Zo denk ik er ook over.
Met gekloot bedoel ik dat Microsoft het marktaandeel van dubbele cijfers in Europa terug heeft weten te krijgen naar iets van 4% ofzo. In NL is het al helemaal niks meer, en dat is de grootste reden voor het terugtrekken van apps, waarschijnlijk ook Flitsmeister, dat bedoelde ik dus. Ik denk dat als WP nog steeds het marktaandeel had als wat het 2 jaar geleden had, de app niet was teruggetrokken omdat er toen redelijk wat gebruikers waren.

Met Android is het inderdaad bagger wat OS updates en security betreft, maar ik had het specifiek over de apps. Waar een oudere Android versie prima nieuwere apps kan draaien, is dat bij WP niet zo geweest. Op het gebied van OS updates en security hebben wij met W10M absoluut niks te klagen.

Ik heb gewoon het gevoel dat MS de mobiele markt verlaat, doordat alles wat uniek was aan WP, nu ook op Android en iOS kan (op Continuum na dan, een groot iets, en misschien nog wat andere dingen) maar voor Office en Cortana ben je geen WP meer nodig. Daarnaast heeft Microsoft toch ook wel door dat de mobiele markt niks wordt zonder nieuwe toestellen?

Ik hoop echt dat die Surface Phone er komt, en dat W10M nog een succes wordt (al betwijfel ik dat met de Surface Phone, aangezien die wel eens W10 voor ARM kan gaan draaien, doei doei WP8.1 apps ;w ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:50
barta123 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:43:

[..knip..]
Ik begrijp het vrezen van het 'mislukken van W10M' niet zo... Microsoft gaat echt de mobiele markt niet verlaten. Hebben ze de afgelopen jaren hardware uitgebracht voor de desktopmarkt, of in elk geval portables zoals laptops?

Nee. Totaal niet, zie je wat er nu dankzij onder meer Panos Panay en Satya Nadella met de Surface Pro en Surface Studio staat?

Juist, dát is wat Microsoft ook met de mobiele markt wilt doen, een nieuwe maatstaf creëren... Ik zie best een foldable Surfsce komen, of een telefoon die je computer vervangt. Maar dat heeft nog wat tijd nodig, het OS moet nog doorontwikkeld worden.

Weet je hoe vervelend het is als ik bestanden op mijn werk/stage vergeet als ik thuis nog even verder wil werken? Met een apparaat, dat je aansluit op een dock/scherm/muis heb ik dat niet. Ik zie er zeer zeker een toekomst in, goedkoper, minder hardware en nooit meer bestanden kwijt. Geen trage computer die je 'moet' gebruiken (gedwongen vast blijven hangen aan Windows 7), nee gewoon een snel apparaat dat alles doet én kan. Maar goed, dit is mijn visie en mijn mening. Het enige dat dat kan bevestigen of ontkrachten, is de toekomst! :9

Mijn hoop voor zege is er! Nu dat mooie apparaat nog ✌
Ik ben het met jou eens dat het concept wat Microsoft nu heeft met W10 en W10M, samen met Continuum toekomst heeft.

Alleen baart het mij ook zorgen hoe Microsoft de mobile markt nu verlaat, zonder dat er fatsoenlijke vervangende toestellen op de markt zijn, zeker hier in Europa. Dat Microsoft niet goed in marketing is, is hiermee zeker te merken. En dat ze niet verder willen met de naam Lumia kan ik mij ook voorstellen, maar blijf de huidige Lx50 toestellen leveren, totdat de "Surface Phone" uitkomt, en geef derde partijen meer de tijd om met W10M toestellen te komen. Nu is er bijna niets te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Mwa, geen slecht vooruitzicht.
Dadelijk een collectors item 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik heb vorig weekend m'n 950XL verkocht na 3 jaar WM. Als hobby-ontwikkelaar van UWP apps een rare zet, maar die app gap en de volwassenheid van Android heeft me over de streep getrokken. M'n vriendin was al eerder overgestapt en je ziet gewoon een groot verschil in de apps. De Android apps kunnen meer dan de UWP apps.

Heb nu een OnePlus 3T in gebruik en het voelt als een verademing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
Stefan22 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:59:
[...]

Met gekloot bedoel ik dat Microsoft het marktaandeel van dubbele cijfers in Europa terug heeft weten te krijgen naar iets van 4% ofzo. In NL is het al helemaal niks meer, en dat is de grootste reden voor het terugtrekken van apps, waarschijnlijk ook Flitsmeister, dat bedoelde ik dus. Ik denk dat als WP nog steeds het marktaandeel had als wat het 2 jaar geleden had, de app niet was teruggetrokken omdat er toen redelijk wat gebruikers waren.

Met Android is het inderdaad bagger wat OS updates en security betreft, maar ik had het specifiek over de apps. Waar een oudere Android versie prima nieuwere apps kan draaien, is dat bij WP niet zo geweest. Op het gebied van OS updates en security hebben wij met W10M absoluut niks te klagen.

Ik heb gewoon het gevoel dat MS de mobiele markt verlaat, doordat alles wat uniek was aan WP, nu ook op Android en iOS kan (op Continuum na dan, een groot iets, en misschien nog wat andere dingen) maar voor Office en Cortana ben je geen WP meer nodig. Daarnaast heeft Microsoft toch ook wel door dat de mobiele markt niks wordt zonder nieuwe toestellen?

Ik hoop echt dat die Surface Phone er komt, en dat W10M nog een succes wordt (al betwijfel ik dat met de Surface Phone, aangezien die wel eens W10 voor ARM kan gaan draaien, doei doei WP8.1 apps ;w ).
Dat eerste heeft ermee te maken dat Smartphones op dit moment eigenlijk in zijn huidige vorm aan het sterven is. Heb eigenlijk exact gevoel als bij de notebooks aantal jaren terug. Ze deden prima zijn werk, maar eigenlijk willen we er mee kunnen doen.

Dat MS aantal toestellen niet van W10M voorziet is in mijn ogen best laag aantal. Het waren voornamelijk eerste generaties wp8 toestellen die gewoon niet krachtig genoeg waren en/of te weinig RAM hadden.

Dat ze Skype wel werkend krijgen op Android 4.0 komt omdat je als ontwikkelaar veel meer vrijheid hebt met Android. Ze zijn nu afgestapt van P2P en het Wp8.1 moest flink op de schop om het alsnog werkend te krijgen. Waarom denk je dat de app alleen compatible is met RS1 en hoger? Probeer nog steeds niet goed te praten, want het is nog steeds een kl*te streek voor de mensen die geen W10M kregen.

Ik denk niet dat ze de mobiele markt verlaten, maar weer toetreden als ze echt met iets nieuws kunnen komen. De Surface Phone zal zeker uitkomen en het zal hetzelfde wauw gevoel geven als ze nu doen met hun Surface Pro lijn.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 24-01-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ook ik ben na ruim 3 jaar WM overgestapt naar Android. Hoewel ik niet echt apps miste op WM is het toch wel fijn dat er nu op Android wel echt overal een app voor is. Nodig: nee, Leuk: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ook al komt er niet veel vernieuwing meer bij smartphones, toch denk ik dat het nog wel even duurt voordat de smartphone in z'n huidige vorm dood is.

Komt de Surface Phone uit? Geen idee, Microsoft heeft wel vaker iets last minute geannuleerd (Surface Mini). Als het wel uitkomt, dan zal het zeker een wauw gevoel geven, gezien de rest van de Surface lijn dat ook doet. Maar ik denk niet dat die Surface Phone op W10M draait, maar eerder op Windows 10 voor ARM. Wat krijg je dat? Weer een hele hoop apps die niet meekunnen, zoals WhatsApp die voor WP8.1 is.

Er komen daarnaast geen toestellen van andere fabrikanten, omdat die het risico niet nemen. Onder andere Lenovo heeft dat aangegeven. (Ookal hebben ze 1 WP). Microsoft moet eerst zelf laten zien dat ze committed zijn, in plaats van het alleen maar te zeggen. Daar gaat het fout en is misschien wel een grote reden dat er geen WP's komen van OEMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Stefan22 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:03:
Maar ik denk niet dat die Surface Phone op W10M draait, maar eerder op Windows 10 voor ARM. Wat krijg je dat? Weer een hele hoop apps die niet meekunnen, zoals WhatsApp die voor WP8.1 is.
Dat probleem zou dus met UWP opgelost moeten zijn, lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
P_Tingen schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Dat probleem zou dus met UWP opgelost moeten zijn, lijkt me
Maar WhatsApp en al die andere WP8.1 apps zijn geen UWP. En voor Whatsapp is er tot nu toe ook nog geen reden geweest om wel naar UWP over te stappen.

[ Voor 16% gewijzigd door Stefan22 op 24-01-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nee, klopt. Hoe je het ook bekijkt, stel dat er een Surface Phone komt op ARM, dan zal het betekenen dat de apps UWP moeten worden en gebruikers van wm8.1 naar wm10 zullen moeten gaan. Kan dat niet omdat je telefoon niet naar wm10 kan, dan heb je een probleem als je apps niet meer beschikbaar zijn en de app-boer niet 2 versies wil onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
P_Tingen schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:11:
Nee, klopt. Hoe je het ook bekijkt, stel dat er een Surface Phone komt op ARM, dan zal het betekenen dat de apps UWP moeten worden en gebruikers van wm8.1 naar wm10 zullen moeten gaan. Kan dat niet omdat je telefoon niet naar wm10 kan, dan heb je een probleem als je apps niet meer beschikbaar zijn en de app-boer niet 2 versies wil onderhouden
Ja, hopen dus dat Microsoft gewoon een update naar W10M gaat uitrollen zonder dat er een Upgrade Assistent nodig is, maar ik ga daar niet van uit. We zullen zien hoe het gaat, ik hoop dat die Surface Phone er komt, dat Microsoft weer meer gaat focussen op Mobile, en dat er meer apps komen. Ook hoop ik dat er nog wat van Project Islandwoods terecht komt, er wordt vgm nog aan gewerkt, maar veel hoor je er niet meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Na zo'n 2 maanden geleden overgestapt te zijn op Android mis ik de stabiliteit, efficiency, gebruiksvriendelijkheid, en batterijduur van WP echt. Echt bizar dat mijn nieuwe Android toestel het minder dan een dag uithoudt op een lading en mijn WP toestel zo'n 4 dagen meeging toen de batterij nog nieuw was. Ik hoop nog steeds op een doorstart van WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

gold_dust schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 06:19:
Na zo'n 2 maanden geleden overgestapt te zijn op Android mis ik de stabiliteit, efficiency, gebruiksvriendelijkheid, en batterijduur van WP echt. Echt bizar dat mijn nieuwe Android toestel het minder dan een dag uithoudt op een lading en mijn WP toestel zo'n 4 dagen meeging toen de batterij nog nieuw was. Ik hoop nog steeds op een doorstart van WP.
Mag ik vragen welk android toestel? Welke android versie? En welke WP had je eerst?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Mijn dochters hebben alledrie een Android en ik moet zeggen dat vanaf versie 6 Android er echt wel bruikbaar uitziet en - in ieder geval bij mijn dochters - redelijk stabiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel verschillende Android hardware met zoveel verschillende officiële ROMS. Je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben met die miljoen mogelijke combinaties. De Oneplus 3T met Android 7 als voorbeeld heeft nog wel wat kleine stabiliteitsproblemen. Prachtig toestel maar de boel wil nog wel eens vastlopen. Dat zal wel opgelost worden met updates maar als gebruiker heb je er toch maar last van. Dat is niet per se kritiek naar Oneplus. Software ontwikkelen is nu eenmaal een complexe zaak en je krijgt er nooit alle fouten uit.

Voordeel van een Windows telefoon is dat de software altijd rechtstreeks door Microsoft wordt geleverd. In feite is elke telefoon in de basis hetzelfde. Wat dat betreft is het de gulden middenweg tussen ruime keuze in modellen zoals bij Android en strak softwarebeleid zoals bij Apple. Je bent dan ook verzekerd van langdurige updates, met name als het om security gaat.

Maar... ik begin mijn geloof in een Surface Phone wel langzaam kwijt te raken. Microsoft zet duidelijk in op de ontwikkeling van apps voor Android en IOS. Microsoft kan Windows Mobile voorlopig nog blijven ontwikkelen omdat het in de basis dezelfde code is als Windows 10 voor de desktop. Maar als Microsoft echt in WM had geloofd dan hadden ze het nooit laten doodbloeden. Een paar jaar geleden zat het marktaandeel duidelijk in de lift en hadden ze gewoon door moeten pakken. Ik hoop wel dat er een keer duidelijk wordt waaróm Microsoft dit beleid kiest. Vragen hieromtrent heeft het bedrijf tot dusver steeds ontweken.

Ik koop binnen afzienbare tijd nog wel een Lumia 950 (XL) om mijn 650 te vervangen. W10M is een pracht van een OS om mee te werken. Terug naar Android zie ik nog steeds als een stukje achteruitgang in gebruik. Al was het alleen maar dat ik die strakke zwarte interface door het hele systeem inclusief apps enorm zou missen op een OLED scherm. Want zowel Android als IOS blijft wat dat betreft maar een felle lamp om in te kijken 's avonds. Zwart op een OLED vind ik gewoon te mooi als basiskleur om het in de steek te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24
Misschien is dit iets we je blij van wordt, mogelijk i.p.v. de Surface Phone (wat idd (te) lang begint te duren...

nieuws: Microsoft en Porsche Design gaan 2-in-1-apparaat introduceren

Het valt mij wel op dat er toch berichten over fabrikanten en Windows Mobile telefoons binnen blijven druppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

St00mwals schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:13:
Misschien is dit iets we je blij van wordt, mogelijk i.p.v. de Surface Phone (wat idd (te) lang begint te duren...

nieuws: Microsoft en Porsche Design gaan 2-in-1-apparaat introduceren

Het valt mij wel op dat er toch berichten over fabrikanten en Windows Mobile telefoons binnen blijven druppelen.
Don't hold your breath:
Het lijkt dan ook waarschijnlijk dat het om een variant van de Surface Pro 4 gaat: dat is de recentste versie van de tablet met los te koppelen toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

Goed, het aantal nieuwe Windows phones mag dan wel bedroevend laag zijn op dit moment, dat betekent niet dat er geen verandering op handen is: YouTube: How to Cure a Fanboy

Het lijkt mij ook dat de genoemde categorie-overlapping tussen devices de weg naar boven gaat zijn voor Microsoft. Zo te lezen ben ik niet de enige: http://www.windowscentral...oid-phone-users-want-know

Today, the Universal Windows Platform's (UWP) shared core and Microsoft's recently announced full Windows on ARM bring Redmond within arm's reach of the full realization of the company's "Windows-on-phone" vision.

Just as Microsoft's "Windows-on-phone" journey has been invisible to many smartphone consumers to this point, the shift from a lost smartphone war to the waging of a post-smartphone mobile war, is invisible to many, as well. Given Microsoft's failures in the smartphone space, many Microsoft watchers doubt their future success in mobile.

The Continuum-powered ultra-mobile PC with telephony – the device beyond the smartphone – will not be measured by the old iteration-focused smartphone rules that governed the past ten years, however. Will it matter?

Microsoft's changing the game right under our noses

The iPhone-and-Android world is focused on yearly iterative improvements to hardware specs and minor software enhancements. What if their expectations were shifted away from such things as what type of glass the next iPhone's display will have toward something more comprehensive and encompassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:07
^ dit dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja maar hoe je het ook draait of keert: er zijn weinig interessante W10M devices op de markt als je een solide midrange toestel wilt. En er komen er ook maar geen bij.

Voor wie een 950 te duur vindt en een 650 te underpowered is er eigenlijk niets op de markt. Ik hoop dan ook dat mijn 735 nog lang niet stuk gaat (ook al is die ook underpowered eigenlijk) want ik ben zeer tevreden van W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:07
Eens. En wat er uitkomt is niet voor ons beschikbaar (tenminste, niet zonder omweg)
Mijn idee is dat ze bij Microsoft wel beseffen dat ze de strijd verloren hebben en wat doe je dan?
Precies: you change the game. Huidige regels gelden dan niet meer voor jou.
Maar goed, ik heb de wijsheid niet in pacht (verre van). We gaan het zien.

Ik ben in elk geval benieuwd hoe de 'mobile' markt er binnen nu en 5 jaar uit ziet, of Microsoft daar een grote rol in speelt en of Microsoft zich dan uberhaupt nog richt op de consumentenmarkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Flitz76 op 14-02-2017 15:27 . Reden: taelkundighe aanpassingh ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
Blijf ontopic en speel niet op de man, mocht dit toch weer gebeuren gaat dit topic dicht!