Ramon schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:54:
[...]
Nou ik denk dat als je als telefoonverkoper zou zeggen "Deze Galaxy S8 is mooi maar omdat er geen nieuwe versie van Android komt zal er ook geen S9 komen", dat mensen dan toch even verder zullen kijken naar een mooie iPhone.
Ook dat gebeurd niet anders zou bv huawei geen smartphones verkopen. Die stoppen na enkele tijd al met het uitbrengen van een nieuwe Android versie. Zolang hun apps blijven draaien (en dat heeft Google best goed voor elkaar) vindt de consument het prima.
perfect is. Ik zeg, als Microsoft terug wil in de mobiele markt moeten ze ten eerste écht willen en moeten ze een steady releaseschema hebben met ieder jaar een nieuw device zodat vertrouwen teruggewonnen kan worden. En dan niet - nadat de eerste versie niet zo goed verkoopt - meteen huilend in een hoekje gaan zitten en niet meer verder kijken.
Ze willen al te graag nieuwe producten uitbrengen, kijk maar eens welke kant ze opgaan met Windows 10 op ARM. De surface RT was eerste model waar ze het probeerde, maar dat faalde door de te hoge prijs, hardware nog niet krachtig genoeg was (voor Windows in ieder geval) en doordat de store nog niet op orde was.
Het is nog afwachten hoe Windows 10 S gaat presteren en heb het vermoede dat daar nu flink wat energie in gestoken wordt. Vervolgens zal er vrij snel nieuws naar buiten komen wat hun visie gaat worden met W10M. Tenminste, die vermoede heb ik.
Overigens als je kijkt naar de concurrentie voor Continuum, zoals van Ubuntu enzo, dan zie je dat al deze initiatieven een stille dood zijn gestorven (inclusief Continuum eigenlijk) dus ik vraag me af in hoeverre de markt nou werkelijk op Continuum zit te wachten en ik denk dat het voor Windows 10 Mobile te vroeg was en heeft gezorgd voor een slechte release en de daarbij horende "teloorgang"'.
Vindt dat niet een goede vergelijking. Ubuntu heeft sowieso geen idee welke kant ze op willen gaan. Ze hebben enorm veel energie in unity gestoken en nu gaan ze er opeens mee stoppen. Je visie moet als zo'n groot bedrijf gewoon goed zijn.
Maar we hebben het hier over mobiel

Klopt, maar ik doelde op het feit dat een OS er last van kan hebben als de store niet op orde is. Bij Apple is dit het geval op de AppleTV en MacOS store.
[quoteI]k heb nou niet het idee dat de W10 store nou zo hard loopt op desktops? Meestal zijn het slappe afgeleiden van programma's waar je eigenlijk niks aan hebt. Heb alleen voor W8 ooit een update ervandaan moeten halen dacht ik. Kan me niet meer heugen er ooit gebruik van gemaakt te hebben.[/quote]
Zijn best wel goede apps te vinden hoor. Plex is een goed voorbeeld van een zeer goede app
Verder wil ik met deze posted totaal niet goed praten wat Microsoft nu allemaal doet. Wel heb ik beetje de gedachte van misschien is het een keertje goed dat ze heel even uit de spotlights gaan, maar dan moeten ze dit wel betere communiceren.
Bedoel, de switch van wp7.8 naar wp8 en weer naar WM10 zijn totaal niet goed verlopen

. Er was iedere keer weer onduidelijkheid welke smartphones support zouden krijgen en welke OS versie je nog kon krijgen. Microsoft moet eens keer goed bedenken en ook naar buiten communiceren welke kant ze op willen gaan. Ook moeten ze kappen met misbruiken van de klant als 1 grote test omgeving.
[
Voor 23% gewijzigd door
vali op 31-05-2017 14:52
]