Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
P_Tingen schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:09:
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Mijn dochters hebben alledrie een Android en ik moet zeggen dat vanaf versie 6 Android er echt wel bruikbaar uitziet en - in ieder geval bij mijn dochters - redelijk stabiel werkt.
Ik vind deze reactie wel grappig: redelijk stabiel. Zo'n 90% van de wereldbevolking loopt dus rond met een telefoon met een OS dat 'redelijk stabiel' is. Redelijk stabiel vind ik het eigenlijk ook wel, het zijn eerder apps die crashen dan het OS zelf. Ik heb ook Android 6 maar nog steeds is het traag, inefficient en onveilig.

Het is echt jammer dat WP het niet heeft gered, je ziet echt het verschil tussen een OS dat door een softwarebedrijf en een OS dat door een advertentiebedrijf is ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:20
gold_dust schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:50:
[...]

Ik vind deze reactie wel grappig: redelijk stabiel. Zo'n 90% van de wereldbevolking loopt dus rond met een telefoon met een OS dat 'redelijk stabiel' is. Redelijk stabiel vind ik het eigenlijk ook wel, het zijn eerder apps die crashen dan het OS zelf. Ik heb ook Android 6 maar nog steeds is het traag, inefficient en onveilig.

Het is echt jammer dat WP het niet heeft gered, je ziet echt het verschil tussen een OS dat door een softwarebedrijf en een OS dat door een advertentiebedrijf is ontwikkeld.
Het zou toch niet moeten verbazen. Windows op de PC was (vroeger) ook altijd langzamer en crashgevoeliger dan bijvoorbeeld de Macs omdat Windows op een ontelbaar aantal verschillende configuraties moest kunnen draaien. En toch was Windows juist om die reden veel succesvoller dan MacOs.

Datzelfde zie je nu bij Android vs iOS/WP; het werkt allemaal iets omslachtiger, maar het aanbod van apparaten waarop het draait is schier oneindig, elke niche van de markt wordt bediend. En daarom is het succesvol.

Heb zelfs overigens een S7 waar ik (eerlijk waar ;) ) nooit problemen mee heb. En de camera is fantastisch, de beste die ik ooit gezien heb. Dat is geen fanboy-reactie, maar een persoonlijke constatering.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

P_Tingen

omdat het KAN

gold_dust schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:50:
[...]

Haha, ja, ik kan er niet meer van maken; ik werk er zelf niet mee. Nou hoor ik ze wel eens schelden omdat er iets niet werkt, maar dat doe ik met mijn 735 ook wel. En collega's met S7's en iPhones hoor ik ook wel eens mopperen.

Maar eerlijk is eerlijk, mijn jongste dochter heeft een Moto E 2015 van dus nu bijna 2 jaar oud en die doet het nog prima. Ze heeft een upgrade gekregen naar Android 6 en met een sd-kaartje erbij dat door Android als extra geheugen wordt gebruikt heeft ze geen opslagproblemen meer. Het toestel blijft ook nu nog vlot werken. Dat heb ik bij mijn eerdere ervaringen met Android wel anders gezien: een toestel van ongeveer €100 kon je na een jaar Android beter vervangen want het was zo traag als dikke stront geworden.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:14
YouTube: Is It A Phone, A Laptop, Or A PC?

Unbox Therapy heeft de HP Elite X3 getest, tof filmpje als je het mij vraagt! Dat zet Windows 10 Mobile eens in de spotlight, ik duim zo hard dat Microsoft met een Surface Phone kopt... (en dat zegt iemand die een Sony Xperia Z5 Compact heeft gehad, laatst een LG G5 heeft gekocht en nog steeds de Lumia 950 niet aan de kant heeft gelegd) :9

HP begrijpt meer van marketing dan Microsoft! :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:31
barta123 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:54:
YouTube: Is It A Phone, A Laptop, Or A PC?

Unbox Therapy heeft de HP Elite X3 getest, tof filmpje als je het mij vraagt! Dat zet Windows 10 Mobile eens in de spotlight, ik duim zo hard dat Microsoft met een Surface Phone kopt... (en dat zegt iemand die een Sony Xperia Z5 Compact heeft gehad, laatst een LG G5 heeft gekocht en nog steeds de Lumia 950 niet aan de kant heeft gelegd) :9

HP begrijpt meer van marketing dan Microsoft! :)
Dit is ook een leuk artikeltje ;)
http://www.windowscentral...german-police-concept-car

Het concept Continuum wordt steeds beter begrepen.

[ Voor 5% gewijzigd door ardvark99 op 20-02-2017 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Tja, nog even afwachten tot Apple bedenkt dat het een goed idee is en dat wordt het vast populair...

Ja, flauw. Ik hoop serieus dat Microsoft met een Surface phone komt en er echt iets van gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

😲

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ardvark99
Ja, dit en zoals meerdere berichten op andere forums en websites. Zoals gewoonlijk allerlei geruchten en speculaties. En slechte communicatie van Microsoft hiervoor een voedings bodem is.
Waarom is er voor W10m vrijdag een RS3 release uitgekomen in de fastring? En waarom wordt er gezegd dat de release nummers op het eind van RS3 gelijk getrokken?
Waarom zijn de Microsoft apps de laatste tijd sterk verbeterd, zoals Groove, store, office en film en TV? Om er mee te kappen?

Voorlopig doet mijn L950XL het nog prima. Gewoon afwachten, maar positief nieuws is het idd allemaal niet ☹ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Heb ondertussen het gevoel dat MS het in eigen voet schieten verheven heeft tot kunst.

Zodra thuis de eerste toestellen vervangen worden ben ik bang dat er in het bootlogo geen windows vlag meer zichtbaar zal zijn.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De W10M build van vrijdag was nog gewoon een RS2 build als ik het goed begrijp.

De verhalen dat W10M dood is, zijn de wereld in gebracht door iemand van Windows Central die zegt z'n bronnen te hebben.

Hier wordt wat meer informatie gegeven: https://www.onmsft.com/ne...te-reports-that-they-have

De updates voor het OS en apps die binnen komen, krijgen we ook alleen omdat het Microsoft geen moeite kost vanwege dezelfde kernel en UWP.

Het blijft merkwaardig hoe sommige personen, onder andere van Windows Central, steeds blijven zeggen dat het niet dood is.

Laat Microsoft nou maar gewoon zeggen dat het dood is, dan kunnen gebruikers verder met een ander toestel, en hoeven fabrikanten als Wileyfox ook niet meer een W10M toestel te maken terwijl het geen zin heeft en trekken aan een dood paard is. Waarschijnlijk komt Microsoft met Windows 10 on ARM en dan heeft Wileyfox de nieuwe Lumia 900 met Windows Phone 7.8 geïntroduceerd, en ook medewerkers van Windows Central spraken al van een nieuw Windows Phone 7.8 verhaal.

[ Voor 34% gewijzigd door Stefan22 op 16-04-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Het wordt steeds vreemder https://mspoweruser.com/m...-majority-windows-phones/

[ Voor 20% gewijzigd door richdb op 16-04-2017 16:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Beste mede tweakers,

Gaarne niet meer posten!

Een topic over een snel einde van windows mobile wat bijna een jaar geleden is gestart begint langzaam ironisch te worden. Het is geen kat. Toch?

Het is maar een telefoon, bij sommige gaat de smartphone korter mee dan een spijkerbroek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Klopt, sommige spijkerbroeken zijn bij mij dan ook 10 jaar oud.
Maar het is toch leuk filosoferen over deze bijna dood ervaringen.
Immer de zelfde speculaties zijn ook al eens geroepen over de Apple IPhone.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Windows mobile is pas dood als er niet meer gespeculeerd wordt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, mijn Nokia E72 op Symbian S60 doet het ook nog steeds, en ik gebruik hem op de fiets vaak als aparte mp3 speler en/of radio. En bellen kan hij ook nog. In die zin is Symbian ook nog niet dood, net zo min als windows op telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is het meetbaar hoeveel apparaten Edge gebruiken? Of zijn de resultaten dan altijd Chrome...?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nu kan ik ook mijn Toon (Eneco) niet meer gebruiken :(
Weer een teken aan de wand...

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
LethalInnocence schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:45:
Nu kan ik ook mijn Toon (Eneco) niet meer gebruiken :(
Weer een teken aan de wand...
Eh, kon dat dan?

Edit: Deze wordt wel regelmatig geupdate: https://www.tado.com/nl/

[ Voor 13% gewijzigd door ardvark99 op 21-04-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ben eigenlijk benieuwd als er hier ook mensen zijn die overstappen op een telefoon met Windows 10 on ARM of wat de volgende variant van Windows for phones mag zijn (mocht die komen)? Eventueel dus de Surface Phone.

Edit: Veel fans zeggen dat ze gelijk een Surface Phone kopen mocht die uitkomen, maar we hebben dan gewoon weer hetzelfde probleem: Geen apps. En ik denk echt niet dat developers snel weer terug komen, laat Microsoft eerst zichzelf maar eens bewijzen, als ze nu wel committed zijn. Ook komt het probleem erbij dat WP8.1 apps waarschijnlijk niet gaat werken op W10 on ARM.

Daarnaast gaat de prijs ook flink hoger zijn, en hoeven we denk ik geen entry level devices te verwachten.

[ Voor 64% gewijzigd door Stefan22 op 21-04-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zoals het nu lijkt ben ik bang dat de opvolger van mijn 950 geen windows bootlogo meer heeft.
Tenzij ze een duidelijker koers hebben dan nu.
Armbased speledingetjes klinkt leuk maar daarmee zetten ze weer eens een hele horde gebruikers buiten spel tenzij ze win 10 mobile gewoon door ontwikkelen.
Windows 7 gebruikers hebben in het verleden het nakijken gehad en onlangs ook de windows 8 gebruikers.
Updates? Noppes, securepatches? Nope.
Bij de win 7 gebruikers kwam er zelfs nog een kleine cosmetische opsmuck opdat je nog wat met de tegeltjes kon doen.
Bij Windows 8 hebben ze gewoon het licht uitgedaan en de deur dichtgetrokken.
Sommige hebben niet eens de laatste gdr update gekregen tenzij men in de preview zat.

Bij android kan je eventueel nog eens rommelen met custom roms en dat is iets wat hier niet mogelijk is.
Het zal minder veilig zijn, maar men heeft dan nog wel opties.
Nu heb je gewoon niets.

Met een jaar of anderhalf zit er weer een ander aan het roer en als die bepaald dat arm ook niets is dan zit je weer te klooien met iets waar geen toekomst in zit doordat men weer eens wat nieuws verzint.
Misschien wordt het dan wel een cloudbased apparaat net als een chromebook oid.

Er zijn mij momenteel even te veel onduidelijkheden om nu al een definitieve beslissing te maken.
Maar gezien de enorme verschillende windowstoestellen die massaal van de lopende band afrollen en ook nog beschikbaar zijn binnen europa of nederland.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En toch ben ik benieuwd waar dat Windows 10 on ARM naar toe gaat. Bij Android zijn de tablets ook gewoon grote telefoons waar je niet mee kan bellen. Als Qualcomm dan zegt dat eind dit jaar tablets met een SD 835 uitkomen met full blown Windows 10, dan kunnen smartphones daarmee toch niet lang uitblijven.

Maar zouden die apparaten dan ook. exe bestanden kunnen uitvoeren of beperkt worden tot de Windows Store? Als dat laatste het geval is, dan zie ik nog een flinke hobbel op de weg voor Windows 10 op smartphones. Die Store is al sinds Windows Phone 7.5 de achilleshiel van het OS. Wil Microsoft echt succesvol worden op de smartphone (en ARM tablet) markt, dan moet die Store als een dolle gevuld gaan worden.
En als Nadella vandaag dan vervolgens ook nog roept dat ze werken aan 'de volgende formfactor' voor consumenten, dan houd ik mijn hart vast... Wat gaat dat dan zijn? Windows 10 on ARM of letterlijk een andere vorm voor onze smartphones?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:32:.
En als Nadella vandaag dan vervolgens ook nog roept dat ze werken aan 'de volgende formfactor' voor consumenten, dan houd ik mijn hart vast... Wat gaat dat dan zijn? Windows 10 on ARM of letterlijk een andere vorm voor onze smartphones?
Ik ben bang voor Nadella dat smartphones in hun huidige vorm nog wel even blijven, en dat daar niet gauw een opvolger voor komt. Als die opvolger van hem vervolgens alsnog apps nodig is, schat ik het al helemaal somber in, want de meeste developers heeft hij inmiddels wel weggejaagd als het om Mobile gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
PaT schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:32:
En toch ben ik benieuwd waar dat Windows 10 on ARM naar toe gaat. Bij Android zijn de tablets ook gewoon grote telefoons waar je niet mee kan bellen.
Ik heb een p5100 tab2 tablet ( android ) inmiddels antiek maar kan er gewoon mee bellen.
Daarnaast heb ik een acer tablet met een gewone Windows 10 installatie het enige wat ontbreekt is een gsm module.
Dus ja het is gewoon haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Stefan22 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:54:
Ben eigenlijk benieuwd als er hier ook mensen zijn die overstappen op een telefoon met Windows 10 on ARM of wat de volgende variant van Windows for phones mag zijn (mocht die komen)? Eventueel dus de Surface Phone.

Edit: Veel fans zeggen dat ze gelijk een Surface Phone kopen mocht die uitkomen, maar we hebben dan gewoon weer hetzelfde probleem: Geen apps. En ik denk echt niet dat developers snel weer terug komen, laat Microsoft eerst zichzelf maar eens bewijzen, als ze nu wel committed zijn. Ook komt het probleem erbij dat WP8.1 apps waarschijnlijk niet gaat werken op W10 on ARM.

Daarnaast gaat de prijs ook flink hoger zijn, en hoeven we denk ik geen entry level devices te verwachten.
Ik ben groot fan van het besturingsysteem. Ik gebruik nu mijn eerste windows phone en ben zeker onder de indruk. Ik heb sinds kort een android toestel van mijn werk gekregen, ik moet eerlijk zeggen dat het toch fijner werkt. Je merkt dat het meer is afgesteld op gebruikers. Alles werkt net iets makkelijker en soepeler. Ik denk dat ik over een jaar een tussenjaar maak en dat ik dan hopelijk terug kom bij ms. Maar, het duurt nog een jaar tot mijn contract om is dus er kan nog veel in mijn gedachtes gebeuren. O-)

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://thewincentral.com...ndows-10-mobile-in-works/

Het zou zo mooi zijn als dit waar was...... 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Idd, zou leuk zijn.
Ware het niet dat Samsung niet echt een uitblinker is qua updates.
Daarnaast had Htc ook ooit eens een soortgelijk iets ( M8 of in windowstermen de W8 ), deze is ook nooit meegenomen in de updates van MS.
Ben er een beetje huiverig voor geworden om zomaar een paar honderd euro over de balk te smijten.
Ik neem eerst wel een afwachtende aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Bij die HTC hebben ze ook de bal laten vallen, had hem toen graag willen aanschaffen, maar was alleen leverbaar via Verizon? hier nooit uitgekomen :( , later vond ik het iets minder spijtig, want ook die telefoon hebben ze laten vallen als een baksteen. Ongeacht of dat nu bij MS of HC lag. Zit zelf ook met wat nu? Heb een Nokia 735 maar daar stoppen de update's voor geen CU, en alles wat wel W10M is heeft voor mij geen passende vorm factor allemaal te groot. heb ook nog een S5mini, ideale afmetingen en spec's met maar 1 nadeel, het OS, was er maar een manier om W10M op dat toestel te draaien was ik een happy fellow. Maar voor nu? er zijn W10M toestellen maar die worden hier ook niet uitgebracht zie de line up voor de CU update daar zitten er vlg. mij 3 tussen die hier niet uitgebracht worden. Apple is geen optie ;) moeten ze eerst eens iets maken dat ik een Phone gewoon als USB-stick of harde schijf kan gebruiken zonder eerst iets van ITunes te moeten instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Volgens Daniel Rubino (windowscentral) schijnt dit bericht fake te zijn, wat natuurlijk te verwachten was...
It's false, which is why we have not reported it. I've spoken to people who would know and I know what's slated. Samsung is not on that list.
Really wish people would stop getting other's hopes up for such a thing.
http://www.windowscentral.com/askdanwindows-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22
Microsoft bevestigd nu zelf dat ze doorgaan met telefoons, wel een een vorm die nu nog niet bestaat.

nieuws: Microsoft wil smartphone maken die nieuwe categorie creëert

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

St00mwals schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:08:
Microsoft bevestigd nu zelf dat ze doorgaan met telefoons, wel een een vorm die nu nog niet bestaat.

nieuws: Microsoft wil smartphone maken die nieuwe categorie creëert

Ben benieuwd.
Ik ook. Zou me niet verbazen dat Windows S en de nieuwe-categorie smartphone beide onderdeel zijn van dezelfde strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
P_Tingen schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:13:
[...]

Ik ook. Zou me niet verbazen dat Windows S en de nieuwe-categorie smartphone beide onderdeel zijn van dezelfde strategie.
Waarschijnlijk in de vorm van een Android apparaat vol met Microsoft apps? Als ze nu al de S8 via hun website verkopen.
P_Tingen schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:13:
[...]

Windows S is alleen maar een concurrent/alternatief voor de Chromebooks (rijkelijk laat). Microsoft probeert denk ik op alle manieren weer gebruikers terug te krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door PaT op 04-05-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Gebruik de 'wijzig' knop als je als laatste heb gereageerd

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 04-05-2017 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

richdb schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:42:
[...]
Windows S is alleen maar een concurrent/alternatief voor de Chromebooks
Jazeker, maar met een beetje geluk slaat het aan en krijg je meer apps in de store. En dat was nou net een van de grote problemen van Windows Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
P_Tingen schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Jazeker, maar met een beetje geluk slaat het aan en krijg je meer apps in de store. En dat was nou net een van de grote problemen van Windows Mobile.
Initieel niet, als het ook om x86 container apps gaat, zullen die uitsluitend Win10 gaan worden, maar daar kan misschien nog die x86 emulatie nog wat in doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

P_Tingen schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Jazeker, maar met een beetje enorm veel geluk slaat het aan en krijg je meer apps in de store. En dat was nou net een van de grote problemen van Windows Mobile.
fixed ;)

Geluk en Microsoft lijken nooit zo goed samen te gaan. Hier in Europa zijn Chromebooks voor mijn gevoel nog niet zo breed verspreid als (blijkbaar) in de VS. Ik ken ChromeOS niet zo goed, maar dat leunt toch ook zwaar op de app-store? Als Microsoft hetzelfde wil doen, dan komen ze weer terug bij het oorspronkelijke probleem, waar zijn de apps???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn het dan vooral Project Centennial apps die in de Store komen te staan, Win32 apps dus. Deze gaan niet op Mobile draaien. Waarschijnlijk wel op het nieuwe Windows 10 on ARM, maar al die apps die er da bij zouden kunnen komen gaan niks betekenen voor het huidige Windows 10 Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefan22 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:09:
Waarschijnlijk zijn het dan vooral Project Centennial apps die in de Store komen te staan, Win32 apps dus. Deze gaan niet op Mobile draaien. Waarschijnlijk wel op het nieuwe Windows 10 on ARM, maar al die apps die er da bij zouden kunnen komen gaan niks betekenen voor het huidige Windows 10 Mobile.
Dat hoeft ook niet want zodra Windows 10 on ARM er is draait dat toch ook op snapdragons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:01:
[...]

Dat hoeft ook niet want zodra Windows 10 on ARM er is draait dat toch ook op snapdragons?
Dat hoeft ook niet nee, ik wou alleen even melden dat mensen die niet gelijk een nieuw toestel kopen met Windows 10 on ARM en bij hun Lumia 950 blijven, dus niet gebruik kunnen maken van deze apps. (Aangezien er veel geroepen wordt dat het uiteindelijk veel kan betekenen voor Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Tja is het vreemd als ik er even niet meer in geloof? De laatste paar jaar is MS nu niet zo erg geloof waardig geweest, veel beloftes, maar als uur U daar is blijkt er niet veel van waar gemaakt te worden. Kijk bv. eens naar het update beleid en teelfoons die opeens buiten de boot vielen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Stefan22 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:05:
[...]
Dat hoeft ook niet nee, ik wou alleen even melden dat mensen die niet gelijk een nieuw toestel kopen met Windows 10 on ARM en bij hun Lumia 950 blijven, dus niet gebruik kunnen maken van deze apps. (Aangezien er veel geroepen wordt dat het uiteindelijk veel kan betekenen voor Mobile).
Tenzij we dus via insider over kunnen. Mijn 950 is volgens mij gewoon een ARM apparaat, dus als ik maar een update krijg van mijn vrienden bij MS, dan zou het best moeten lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
P_Tingen schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:30:
[...]

Tenzij we dus via insider over kunnen. Mijn 950 is volgens mij gewoon een ARM apparaat, dus als ik maar een update krijg van mijn vrienden bij MS, dan zou het best moeten lukken
Het zou kunnen ja, maar als we kijken naar Microsoft z'n "commitment" in 2016/2017 zie ik dat gewoon niet gebeuren. Daarnaast spreken ze continu over de Snapdragon 835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Niet om de party pooper te zijn, maar had Microsoft niet ergens aangegeven dat de Snapdragon 835 (eindelijk) krachtig genoeg was voor Windows 10 on ARM?

Het zou mij niets verbazen als de 950's die update niet krijgen.

Edit: wat Stefan hierboven dus zegt... :X

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 04-05-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Nog een artikel dat er toch een nieuwe telefoon van MS aan kokmt:

http://www.techpulse.be/n...revolutionaire-smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:33
satya schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:09:
Nog een artikel dat er toch een nieuwe telefoon van MS aan kokmt:

http://www.techpulse.be/n...revolutionaire-smartphone
Lijkt op een mini surface :) Zoals deze daar op het plaatje staat, sta ik als deze uitkomt, direct vooraan om deze aan te schaffen. Ook al voldoet de 950XL nog steeds voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PaT schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:58:
Niet om de party pooper te zijn, maar had Microsoft niet ergens aangegeven dat de Snapdragon 835 (eindelijk) krachtig genoeg was voor Windows 10 on ARM?

Het zou mij niets verbazen als de 950's die update niet krijgen.

Edit: wat Stefan hierboven dus zegt... :X
Ik verwacht ook niet dat de 950 serie die update gaat krijgen, maar de demo werd gegeven op een 821 apparaat, bij gebrek aan een Windows mobile met snellere Snapdragon verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Paddywacker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:31:
[...]

Lijkt op een mini surface :) Zoals deze daar op het plaatje staat, sta ik als deze uitkomt, direct vooraan om deze aan te schaffen. Ook al voldoet de 950XL nog steeds voor mij.
Dan moet er wel een optie zijn om die blauwe accenten aan te passen, zwart bv., zo als afgebeeld gaat het hem niet worden ;) En benieuwd naar het scherm formaat, voor mij 4,5 "prima , het is tenslotte mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

shiptronic schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:46:
[...]
Dan moet er wel een optie zijn om die blauwe accenten aan te passen, zwart bv., zo als afgebeeld gaat het hem niet worden ;) En benieuwd naar het scherm formaat, voor mij 4,5 "prima , het is tenslotte mobiel
Don't hold your breath. De apparaten die bovenaan afgebeeld staan, zijn interpretaties van hoe een Surface range van apparaten eruit zou kunnen zien door een Poolse artiest .

Zou leuk zijn, daar niet van (en er is niks mis met blauw) maar helaas ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:33
P_Tingen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:20:
[...]

Don't hold your breath. De apparaten die bovenaan afgebeeld staan, zijn interpretaties van hoe een Surface range van apparaten eruit zou kunnen zien door een Poolse artiest .

Zou leuk zijn, daar niet van (en er is niks mis met blauw) maar helaas ...
Ik vind je vandaag niet zo aardig :) Ik had er zulke mooie beelden van, maar helaas heb jij deze bubbel lek geprikt ;) (Wist wel dat dit plaatje niet correct was, anders had MS het zelf wel aangegeven...)

Ikzelf vind het er goed uitzien en hoop dan ook dat MS aanstonds met zoiets naar buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Paddywacker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:17:
[...]

Ik vind je vandaag niet zo aardig :) Ik had er zulke mooie beelden van, maar helaas heb jij deze bubbel lek geprikt ;) (Wist wel dat dit plaatje niet correct was, anders had MS het zelf wel aangegeven...)

Ikzelf vind het er goed uitzien en hoop dan ook dat MS aanstonds met zoiets naar buiten komt.
O de foto zien de telefoons er mooi uit, maar stel dat MSFT met zo'n toestel op de markt komt, of in ieder geval met iets dat in de lijn ligt van Surface, dan zou het waarschijnlijk ook flink aan de prijs zijn.

Wil MSFT weer mee in de smartphone markt gaan meedoen, dan zullen ze ook goedkope toestellen moeten gaan uitbrengen. En niet denken dat doet Alcatel of HP of andere merken wel. Dus eigenlijk weer Lumia's, maar dan onder een andere naam. Zolang ze dat niet doen, heeft men geen vertrouwen in W10(M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Als MS een software company is , hadden ze zich misschien meer daar op moeten richten. Wat als er de mogelijkheid was geweest dat W10M gewoon op een willekeurig toestel was te flashen? Een beetje zoals dit dus: https://mspoweruser.com/c...ng-android-windows-phone/ MS hoeft zich dan niet bezig te houden met het ontwikkelen van hardware, allen even de software beschikbaar maken. En zeg niet dat het niet kan, de HTC M8 was een Android telefoon, die ook met Windows geleverd is (helaas alleen niet in Europa.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
shiptronic schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:23:
Als MS een software company is , hadden ze zich misschien meer daar op moeten richten. Wat als er de mogelijkheid was geweest dat W10M gewoon op een willekeurig toestel was te flashen? Een beetje zoals dit dus: https://mspoweruser.com/c...ng-android-windows-phone/ MS hoeft zich dan niet bezig te houden met het ontwikkelen van hardware, allen even de software beschikbaar maken. En zeg niet dat het niet kan, de HTC M8 was een Android telefoon, die ook met Windows geleverd is (helaas alleen niet in Europa.)
Of het kan of niet is niet eens relevant. Als je denkt dat meer dan 10 mensen dat hadden gedaan dan ben je de weg kwijt... Maar ja, ze hadden zich meer moeten richten op het schrijven van goede software zodat Windows 10 niet zo brak gelanceerd was geweest als het was in 2015.

Er wordt een hele hoop gespeculeerd maar zoals Nadella zegt denk ik niet dat een eventuele Surface Phone er hetzelfde uit ziet als een telefoon er vandaag uit ziet.

Ik zie meer in Microsoft Courier:

Maar daarvoor moet de software compleet over-de-kop, denk niet dat Microsoft dat lef heeft.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
Ramon schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:40:
[...]
Maar daarvoor moet de software compleet over-de-kop, denk niet dat Microsoft dat lef heeft.
Ik denk dat MS het lef wel heeft. Dat hebben ze in het verleden ook wel aangetoond, alleen de markt zit er gewoon niet op te wachten. Dan kan je nog zo'n afwijkende interface maken die perfect werkt, mensen zijn gewoontedieren en als ze uit zichzelf iets nieuws moeten leren dan gebeurt het niet. Dat is een te hoge drempel en MS is niet in de positie mensen te dwingen de nieuwe interface te gebruiken (zelfs niet op de desktop is gebleken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
shiptronic schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:23:
Maar de huidige visie van MS is juist ook hardware, zet een product neer in 'perfectie', vanzelf komen er andere bedrijven die het concept een eigen twist geven. Kijk naar de Surface, imho toch beetje de trendsetter geworden van de 2-1/foldables.

Chuwi heeft al lange tijd dual-boot x86 tablets, nu zelfs dacht ik ook een netbook, maar waar android en Win10 beide voldoende plusjes hebben om daadwerkelijk te switchen, zal het voor veel mensen tussen Android/Win10M juist niet het geval zijn. Voor een app naar android, voor werking naar Win10M, dan maar genoegen nemen met een minder OS en altijd apps kunnen bereiken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Caelorum schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:10:
[...]

Ik denk dat MS het lef wel heeft. Dat hebben ze in het verleden ook wel aangetoond, alleen de markt zit er gewoon niet op te wachten. Dan kan je nog zo'n afwijkende interface maken die perfect werkt, mensen zijn gewoontedieren en als ze uit zichzelf iets nieuws moeten leren dan gebeurt het niet. Dat is een te hoge drempel en MS is niet in de positie mensen te dwingen de nieuwe interface te gebruiken (zelfs niet op de desktop is gebleken).
Niet om te zeggen dat de WIndows 8 interface perfect was. En het argument van 'gewoontedieren' geld natuurlijk niet als je een nieuw category device aanboort met je product.

Maar dat is dus exact mijn punt; Microsoft durft het niet aan omdat als het misgaat je weer manuren en tijd hebt verspilt, zoals bij ontwikkeling van Windows 8. Stel dat Microsoft Windows 8 had gemaakt zoals Windows 10 nu is, dat hadden ze minstens 3 jaar voorsprong op henzelf en had Windows 10 nu veel meer nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het zal wel aan mij liggen, maar ook bijv. de Zune had een interface die redelijk goed in elkaar zat, maar te afwijkend was. Windows Vista in mindere mate ook. Om nog maar niet te spreken over Microsoft's smartwatch en WP7.
Er komt een punt waarop je als bedrijf ook gewoon niet meer verder kan. Niet dat ze niet willen of durven, maar ze kunnen het simpelweg gewoon niet meer opbrengen. No way dat ze zo'n product nog verkocht krijgen aan hun eigen aandeelhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Alleen waren Zune en Windows Phone 7 in eerste instantie alleen leverbaar in de VS en die hebben Europa eigenlijk nooit goed bereikt.
Gezien de huidige ontwikkelingen op het gebied van Windows 10 Mobile, ga ik switchen naar Android later dit jaar.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zune amper idd, maar wp7 was hier goed te krijgen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Ben momenteel even helemaal klaar met Windows phone 😞.

[ Voor 45% gewijzigd door richdb op 07-05-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Op de Microsoft Build conferentie tot nu toe alleen nog maar met Iphones gezwaaid... Dit was het dan. Het scherm van mijn 640 is bezweken, met pijn in het hart toch maar een eifoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

CAP-Team schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:05:
Alleen waren Zune en Windows Phone 7 in eerste instantie alleen leverbaar in de VS en die hebben Europa eigenlijk nooit goed bereikt.
Gezien de huidige ontwikkelingen op het gebied van Windows 10 Mobile, ga ik switchen naar Android later dit jaar.
Samsung Omnia 7, HTC Trophy 7, HTC Radar en LG nogwat 7 waren toch wel de toestellen waar je destijds de blits mee kon maken. Juist de eerste lichting WP7 toestellen was hier goed verkrijgbaar. Those were the days! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
PaT schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:45:
[...]

Samsung Omnia 7, HTC Trophy 7, HTC Radar en LG nogwat 7 waren toch wel de toestellen waar je destijds de blits mee kon maken. Juist de eerste lichting WP7 toestellen was hier goed verkrijgbaar. Those were the days! _/-\o_
Herkenbaar! :)
Alle vier gehad, ook daadwerkelijk gebruikt door m'n man of mij. De LG Optimus 7 is later aan een ouder familielid gegeven, juist ivm de ongecompliceerdheid en stabiliteit van deze WP7 telefoons. De Samsung Omnia7, HTC Trophy en de jongere (WP7.5) Radar en Titan zijn nog steeds in onze kleine verzameling, allemaal nog in goede staat en volledig werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
LethalInnocence schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:39:
Op de Microsoft Build conferentie tot nu toe alleen nog maar met Iphones gezwaaid... Dit was het dan. Het scherm van mijn 640 is bezweken, met pijn in het hart toch maar een eifoon.
Deze trouwe hond heeft toch maar een 950 (2ehands voor mooi prijsje) gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07 10:05
LethalInnocence schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Deze trouwe hond heeft toch maar een 950 (2ehands voor mooi prijsje) gekocht!
Lekker dan!! _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Caelorum schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:48:
Het zal wel aan mij liggen, maar ook bijv. de Zune had een interface die redelijk goed in elkaar zat, maar te afwijkend was. Windows Vista in mindere mate ook. Om nog maar niet te spreken over Microsoft's smartwatch en WP7.
Wil je hier dan mee zeggen dat Zune, Vista, de Band én WP7 geflopt zijn puur en alleen omdat ze een afwijkende interface hadden? Dan ben ik het daar niet mee eens ;)

1) Zune was een me-too product net toen de grote concurrent, Apple met de iPod, compleet de hype en alle mindshare had. Als je op het schoolplein met een Zune aankwam werd je als een faker gezien, simple as that.

2) Vista had een ander uiterlijk maar de interface was nagenoeg hetzelfde (alle belangrijke knoppen zaten op dezelfde plek). Oorzaak van het falen van Vista was slechte driversupport, OEM's die te trage systemen verkochten, instabiliteit. Windows 7 bijvoorbeeld, met zijn Always combine icons-optie, heeft een ingrijpender interfacewijziging gehad dan Vista en was wel een succes, niet in het minst omdat fabrikanten doorhadden dat ze geen 1GB systemen meer zouden moeten verkopen.

3) Volgens mij heeft Band best aardig succes beleefd. Tis alleen Microsoft die niet doorzet met nieuwe versies en een wereldwijde uitrol die verder succes in de weg staat.

4) Gebrek aan features is denk ik wat WP7 de das om heeft gedaan, eerder dan een afwijkende interface. Denk dan aan multitasking, copy/paste etc, dingen die concurrentie allemaal al wel had.
Er komt een punt waarop je als bedrijf ook gewoon niet meer verder kan. Niet dat ze niet willen of durven, maar ze kunnen het simpelweg gewoon niet meer opbrengen. No way dat ze zo'n product nog verkocht krijgen aan hun eigen aandeelhouders.
En jij denkt dat ze een Windows 10 device, draaiend op een Snapdragon 835 met de mogelijkheid om x86 apps geemuleerd te draaien wél verkocht krijgen? Wie zit daar nou nog op te wachten? Welke mafkees gaat er uberhaupt nog in trappen om een telefoon/mobiele-device-die-kan-bellen van Microsoft te kopen als je links en rechts in de steek wordt gelaten? Als je gewoon jaar in jaar uit ziet dat Microsoft de domste dingen doet waardoor jij als gebruiker met een app gap zit en ze zelfs voorsprong op Apple in sommige landen laten schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:03:
[...]
Wil je hier dan mee zeggen dat Zune, Vista, de Band én WP7 geflopt zijn puur en alleen omdat ze een afwijkende interface hadden? Dan ben ik het daar niet mee eens ;)[...]
Nee, maar dat zeg ik toch ook niet? Het heeft alleen totaal niet meegeholpen. (overigens was Apple net zo goed me-too, zoals ze vaker zijn, dus dat kán de reden niet zijn).
[...]En jij denkt dat ze een Windows 10 device, draaiend op een Snapdragon 835 met de mogelijkheid om x86 apps geemuleerd te draaien wél verkocht krijgen? Wie zit daar nou nog op te wachten? [...]
En ook dit zeg ik nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Caelorum schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:08:
[...]

Nee, maar dat zeg ik toch ook niet? Het heeft alleen totaal niet meegeholpen. (overigens was Apple net zo goed me-too, zoals ze vaker zijn, dus dat kán de reden niet zijn).

[...]

En ook dit zeg ik nergens...
Wat zeg je dan wel... vandaar het vraagteken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:09:
[...]

Wat zeg je dan wel... vandaar het vraagteken ;)
Caelorum schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:08:
[...]Het heeft alleen totaal niet meegeholpen. (overigens was Apple net zo goed me-too, zoals ze vaker zijn, dus dat kán de reden niet zijn).[...]
Daar :P dat is de essentie. De rest is vulling ^^ Voor de rest van mijn standpunten mag je bovenaan deze pagina mijn nickname in de zoekbalk rammen en binnen dit topic zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:03:
[...]
En jij denkt dat ze een Windows 10 device, draaiend op een Snapdragon 835 met de mogelijkheid om x86 apps geemuleerd te draaien wél verkocht krijgen? Wie zit daar nou nog op te wachten? Welke mafkees gaat er uberhaupt nog in trappen om een telefoon/mobiele-device-die-kan-bellen van Microsoft te kopen als je links en rechts in de steek wordt gelaten? Als je gewoon jaar in jaar uit ziet dat Microsoft de domste dingen doet waardoor jij als gebruiker met een app gap zit en ze zelfs voorsprong op Apple in sommige landen laten schieten?
Precies dit, vrijwel niemand is zo gek om er nog in te trappen. Zelfs de trouwste WP fans zijn de grappen van Microsoft inmiddels wel beu en wachten eerst wel even af waar dit weer naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 14:11
Stefan22 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:40:
[...]

Precies dit, vrijwel niemand is zo gek om er nog in te trappen. Zelfs de trouwste WP fans zijn de grappen van Microsoft inmiddels wel beu en wachten eerst wel even af waar dit weer naar toe gaat.
Tja en waarom zie je dit wel gebeuren bij een gemiddelde Android fabrikant? Microsoft biedt tenminste nog security updates. Een huawei biedt toestellen ouder dan 1 jaar geen updates meer en security updates worden ook niet meer geleverd.

Dus nee, support van het OS is het niet anders zou het schaapjes volk niet ieder jaar weer een gemiddeld smartphone met Android kopen. Het grootste probleem is steeds met het app aandeel aan het worden. Microsoft is hier al een tijd mee bezig, maat ze moeten bedrijven eens wakker schudden dat Windows niet meer een OS is waarmee je alleen met de browser wilt werken. Zolang vele bedrijven dat blijven denken
zal het mobiele platform niet bij de grote mensen massa aanslaan.

Wilt niet zeggen dat ze niet op de goede weg zijn. Er is nu 1 store waar developers hun apps kunnen aanbieden en als ze de juiste richtlijnen vullen kan men 1 app op alle platformen draaien. Apple laat bij hun MacOS goed zien hoe het niet moet. Het resultaat is dat de app store op MacOS zo dood als een pier is en totaal niet aanslaat.

[ Voor 26% gewijzigd door vali op 30-05-2017 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
vali schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:35:
[...]

Tja en waarom zie je dit wel gebeuren bij een gemiddelde Android fabrikant? Microsoft biedt tenminste nog security updates. Een huawei biedt toestellen ouder dan 1 jaar geen updates meer en security updates worden ook niet meer geleverd.
1) Mensen geven niets om security updates, dat was toch al wel heel wat jaartjes bekend dacht ik zo.

2) het gaat niet om security updates in mijn post en ook niet in de reactie erop. Het gaat om het toekomstbeeld wat geschept wordt. Als Androidgebruiker en ook als iOS gebruiker kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat er een nieuwe versie uit gaat komen en dat er nieuwe telefoons met die nieuwe versie uit gebracht gaan worden. Volgens mij is dat wet nummer één in telecomland, want je vraagt gebruikers niet alleen te investeren in een telefoon, maar ook in een ecosysteem. Microsoft is nu stil en meer dan een vermoeden dat er iets komt is er niet, maar hoe dat er dan uit zal komen te zien en of mijn gekochte apps nog gaan werken is een raadsel.
Dus nee, support van het OS is het niet anders zou het schaapjes volk niet ieder jaar weer een gemiddeld smartphone met Android kopen. Het grootste probleem is steeds met het app aandeel aan het worden. Microsoft is hier al een tijd mee bezig, maat ze moeten bedrijven eens wakker schudden dat Windows niet meer een OS is waarmee je alleen met de browser wilt werken. Zolang vele bedrijven dat blijven denken
zal het mobiele platform niet bij de grote mensen massa aanslaan.
Het app aandeel is een groot probleem maar jarenlang zijn er mensen geweest die dat niet zo erg vonden. "Alle apps die ik gebruik zijn beschikbaar" hoorde je dan. Maar wederom het echte probleem is dat Microsoft niet achter Windows 10 Mobile staat. Ja ze zullen vast volgens hun eigen regels nog een updateje hier en daar draaien, maar je hoort ze niet zeggen dat ze zo trots zijn op Windows 10 Mobile en dat iedereen het moet proberen want het is zo cool. Iets wat de concurrenten wel meer uitdragen. Je hoeft daar alleen maar de kijken naar het event waar Panos Panay de Lumia 950's aankondigde: 5 minuten over de twee telefoons en 1 uur over de Surface Book. Toen was er bij mij al een lichtje opgegaan dat dat niet klopt.
Wilt niet zeggen dat ze niet op de goede weg zijn. Er is nu 1 store waar developers hun apps kunnen aanbieden en als ze de juiste richtlijnen vullen kan men 1 app op alle platformen draaien. Apple laat bij hun MacOS goed zien hoe het niet moet. Het resultaat is dat de app store op MacOS zo dood als een pier is en totaal niet aanslaat.
Dat gaat over de desktops? iOS store is dan volgens mij wel weer aardig gevuld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ramon schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:04:
[...]
1) Mensen geven niets om security updates, dat was toch al wel heel wat jaartjes bekend dacht ik zo.
Vandaar mijn uitspraak. Als security updates iets was waar mensen om gaven kochten ze niet steeds bepaalde smartphones waar Android op draait.
Als Androidgebruiker en ook als iOS gebruiker kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat er een nieuwe versie uit gaat komen en dat er nieuwe telefoons met die nieuwe versie uit gebracht gaan worden.
Gros van de gebruikers boeit security updates niet en een nieuwe versie van Android ook niet. Sterker nog, overgrote deel weet niet eens wat ze draaien. Ik kreeg vroeger als verkoper bv. vragen ala 'kunnen mijn apps van mijn Samsung ook op de HTC geïnstalleerd worden?'.
Het app aandeel is een groot probleem maar jarenlang zijn er mensen geweest die dat niet zo erg vonden. "Alle apps die ik gebruik zijn beschikbaar" hoorde je dan. Maar wederom het echte probleem is dat Microsoft niet achter Windows 10 Mobile staat.
App aandeel was jaar geleden ook niet het probleem. Het probleem ontstond toen de grote bedrijven stopte met support en vervolgens met ondersteuning van het OS. Dit was bijna gelijk toen er enige tijd geen nieuwe smartphoneS met W10M werden uitgebracht.

Ik ben er zelf niet mee eens dat Microsoft niet achter het OS staat, want als dat zo was brachten ze geen updates meer uit. Ze zetten eerder het OS tijdelijk in de ijskast maar blijven wel in de tussen tijd eraan bouwen. Hoe vreselijk het ook is voor de gebruiker, ergens is het niet vreemd dat ze zich terug trekken uit de consumenten tak. Om eerlijk te zijn is de rek er wel uit en zie je dat er maar paar bedrijven hun hoofd boven water kunnen houden aangezien de verkoop af blijft nemen. Voor bedrijven zoals HTC, Sony en LG ziet het er in ieder geval somber uit.
Ja ze zullen vast volgens hun eigen regels nog een updateje hier en daar draaien, maar je hoort ze niet zeggen dat ze zo trots zijn op Windows 10 Mobile en dat iedereen het moet proberen want het is zo cool. Iets wat de concurrenten wel meer uitdragen.
Deze kant wilde ik dus opgaan met mijn verhaal. Kan je nog de release herinneren van de Surface Pro? Hoe stom die werd neergezet en dat Microsoft nooit zal winnen van Apple met hun 2 in 1 device? Bekijk eens hoe het nu eraan toe gaat. Wat nou als ze dit ook kunnen bereiken met een nieuwe smartphone waarbij continuum tenminste wel goed is uitgepakt.
Dat gaat over de desktops? iOS store is dan volgens mij wel weer aardig gevuld toch?
IOS store wel ja, maar die is niet gelijk aan de store van de AppleTV en MacOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
vali schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:35:
[...]

Ik heb nou niet het idee dat de W10 store nou zo hard loopt op desktops? Meestal zijn het slappe afgeleiden van programma's waar je eigenlijk niks aan hebt. Heb alleen voor W8 ooit een update ervandaan moeten halen dacht ik. Kan me niet meer heugen er ooit gebruik van gemaakt te hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
vali schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:37:
[...]

Vandaar mijn uitspraak. Als security updates iets was waar mensen om gaven kochten ze niet steeds bepaalde smartphones waar Android op draait.

[...]

Gros van de gebruikers boeit security updates niet en een nieuwe versie van Android ook niet. Sterker nog, overgrote deel weet niet eens wat ze draaien. Ik kreeg vroeger als verkoper bv. vragen ala 'kunnen mijn apps van mijn Samsung ook op de HTC geïnstalleerd worden?'.
Nou ik denk dat als je als telefoonverkoper zou zeggen "Deze Galaxy S8 is mooi maar omdat er geen nieuwe versie van Android komt zal er ook geen S9 komen", dat mensen dan toch even verder zullen kijken naar een mooie iPhone.
[...]

App aandeel was jaar geleden ook niet het probleem. Het probleem ontstond toen de grote bedrijven stopte met support en vervolgens met ondersteuning van het OS. Dit was bijna gelijk toen er enige tijd geen nieuwe smartphoneS met W10M werden uitgebracht.

Ik ben er zelf niet mee eens dat Microsoft niet achter het OS staat, want als dat zo was brachten ze geen updates meer uit. Ze zetten eerder het OS tijdelijk in de ijskast maar blijven wel in de tussen tijd eraan bouwen. Hoe vreselijk het ook is voor de gebruiker, ergens is het niet vreemd dat ze zich terug trekken uit de consumenten tak. Om eerlijk te zijn is de rek er wel uit en zie je dat er maar paar bedrijven hun hoofd boven water kunnen houden aangezien de verkoop af blijft nemen. Voor bedrijven zoals HTC, Sony en LG ziet het er in ieder geval somber uit.
Punt is dat "ergens achter staan" en updates uitbrengen niet zoveel met elkaar te maken hebben. Bij wijze van spreke worden de updates uitgebracht om niet aangeklaagd te worden door Lumia 950 eigenaren.
[...]

Deze kant wilde ik dus opgaan met mijn verhaal. Kan je nog de release herinneren van de Surface Pro? Hoe stom die werd neergezet en dat Microsoft nooit zal winnen van Apple met hun 2 in 1 device? Bekijk eens hoe het nu eraan toe gaat. Wat nou als ze dit ook kunnen bereiken met een nieuwe smartphone waarbij continuum tenminste wel goed is uitgepakt.
Ik zeg ook niet dat Microsoft het niet kan want ze kunnen het zeker en dat is goed te zien aan de Surface Pro inderdaad, maar dat heeft wel 4 iteraties en 4 jaar geduurd voordat ze zijn waar ze nu zijn. Op mobiel gebied lijkt iedereen te hopen op dit ene wonderdevice wat in één keer alle ellende goedmaakt en helemaal perfect is. Ik zeg, als Microsoft terug wil in de mobiele markt moeten ze ten eerste écht willen en moeten ze een steady releaseschema hebben met ieder jaar een nieuw device zodat vertrouwen teruggewonnen kan worden. En dan niet - nadat de eerste versie niet zo goed verkoopt - meteen huilend in een hoekje gaan zitten en niet meer verder kijken.

Overigens als je kijkt naar de concurrentie voor Continuum, zoals van Ubuntu enzo, dan zie je dat al deze initiatieven een stille dood zijn gestorven (inclusief Continuum eigenlijk) dus ik vraag me af in hoeverre de markt nou werkelijk op Continuum zit te wachten en ik denk dat het voor Windows 10 Mobile te vroeg was en heeft gezorgd voor een slechte release en de daarbij horende "teloorgang"'.
[...]

IOS store wel ja, maar die is niet gelijk aan de store van de AppleTV en MacOS.
Maar we hebben het hier over mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ramon schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:54:
[...]
Nou ik denk dat als je als telefoonverkoper zou zeggen "Deze Galaxy S8 is mooi maar omdat er geen nieuwe versie van Android komt zal er ook geen S9 komen", dat mensen dan toch even verder zullen kijken naar een mooie iPhone.
Ook dat gebeurd niet anders zou bv huawei geen smartphones verkopen. Die stoppen na enkele tijd al met het uitbrengen van een nieuwe Android versie. Zolang hun apps blijven draaien (en dat heeft Google best goed voor elkaar) vindt de consument het prima.
perfect is. Ik zeg, als Microsoft terug wil in de mobiele markt moeten ze ten eerste écht willen en moeten ze een steady releaseschema hebben met ieder jaar een nieuw device zodat vertrouwen teruggewonnen kan worden. En dan niet - nadat de eerste versie niet zo goed verkoopt - meteen huilend in een hoekje gaan zitten en niet meer verder kijken.
Ze willen al te graag nieuwe producten uitbrengen, kijk maar eens welke kant ze opgaan met Windows 10 op ARM. De surface RT was eerste model waar ze het probeerde, maar dat faalde door de te hoge prijs, hardware nog niet krachtig genoeg was (voor Windows in ieder geval) en doordat de store nog niet op orde was.

Het is nog afwachten hoe Windows 10 S gaat presteren en heb het vermoede dat daar nu flink wat energie in gestoken wordt. Vervolgens zal er vrij snel nieuws naar buiten komen wat hun visie gaat worden met W10M. Tenminste, die vermoede heb ik.
Overigens als je kijkt naar de concurrentie voor Continuum, zoals van Ubuntu enzo, dan zie je dat al deze initiatieven een stille dood zijn gestorven (inclusief Continuum eigenlijk) dus ik vraag me af in hoeverre de markt nou werkelijk op Continuum zit te wachten en ik denk dat het voor Windows 10 Mobile te vroeg was en heeft gezorgd voor een slechte release en de daarbij horende "teloorgang"'.
Vindt dat niet een goede vergelijking. Ubuntu heeft sowieso geen idee welke kant ze op willen gaan. Ze hebben enorm veel energie in unity gestoken en nu gaan ze er opeens mee stoppen. Je visie moet als zo'n groot bedrijf gewoon goed zijn.
Maar we hebben het hier over mobiel :)
Klopt, maar ik doelde op het feit dat een OS er last van kan hebben als de store niet op orde is. Bij Apple is dit het geval op de AppleTV en MacOS store.

[quoteI]k heb nou niet het idee dat de W10 store nou zo hard loopt op desktops? Meestal zijn het slappe afgeleiden van programma's waar je eigenlijk niks aan hebt. Heb alleen voor W8 ooit een update ervandaan moeten halen dacht ik. Kan me niet meer heugen er ooit gebruik van gemaakt te hebben.[/quote]
Zijn best wel goede apps te vinden hoor. Plex is een goed voorbeeld van een zeer goede app

Verder wil ik met deze posted totaal niet goed praten wat Microsoft nu allemaal doet. Wel heb ik beetje de gedachte van misschien is het een keertje goed dat ze heel even uit de spotlights gaan, maar dan moeten ze dit wel betere communiceren.

Bedoel, de switch van wp7.8 naar wp8 en weer naar WM10 zijn totaal niet goed verlopen 8)7 . Er was iedere keer weer onduidelijkheid welke smartphones support zouden krijgen en welke OS versie je nog kon krijgen. Microsoft moet eens keer goed bedenken en ook naar buiten communiceren welke kant ze op willen gaan. Ook moeten ze kappen met misbruiken van de klant als 1 grote test omgeving.

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 31-05-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen, bekijken van wat plaatjes en vooral de video....
Ben ik er niet echt van overtuigd dat Windows Phone "dood" is....

Wat denken jullie ervan??
https://www.windowscentra...=navigation&utm_source=wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:11:

It's live, Jim - but not as we know it.
Of te wel; W10M zoals wij het kennen is dood, maar zal een andere levensvorm krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Geen dingen door elkaar aan het halen halen?

Windows Phone = einde
Windows 10 mobile = staat aan het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:11:

Zag het ook net. Vind het er zeer belovend uit zien, maar zoals in de video werd gezegd is het nog lang niet af. (Te zien aan animaties en task view). Hopelijk is Start screen in landscape geen bug. Ben benieuwd waar dit naar toe gaat, maar het laat wel zien dat Microsoft nog met telefoons bezig is. Al ben ik bang, dat het alsnog alleen voor enterprise is, en dat developers eerst de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Dit wordt leuk! Nu nog hopen dat wij met een Lumia 950 er ook plezier van krijgen... De demo draait al op een HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
De samenwerking tussen HP en Microsoft zit wel goed volgens mij, daarnaast draait de demo inderdaad al op een HP Elite X3. Het idee dat dit naar de HP Elite X3 komt is dan toch helemaal niet zo gek? Hopelijk komt het ook naar de Lumia 950 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47

Dido

heforshe

En ondertussen stuurt SNS een mail naar de klanten dat ze binnenkort gaan stoppen met de Windows Phone app.

Ik ben redelijk overtuigd Windows (Phone) fan, maar ik zie er voorlopig echt geen heil meer in.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Microsoft gaat binnenkort toch stoppen met op Silverlight gebaseerde apps, dan doen alle Windows 8 apps het niet meer, en zo heel veel UWP apps (third party) zijn er nu ook weer niet.

Belangrijkste apps die ik gebruik: Navigon, Flitsnav, Rabobank, Whatsapp, Telegram zullen het dan niet meer doen en zullen moeten worden omgezet naar UWP, wat dus nooit gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
shiptronic schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:24:
Geen dingen door elkaar aan het halen halen?

Windows Phone = einde
Windows 10 mobile = staat aan het begin
Wait wut? Dit is net als tijdens Windows Mobile 6.5(?) toen dat ten dode opgeschreven was. Toen was Windows Phone de toekomst en nu gaan we weer terug naar Mobile?
ardvark99 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:23:
Dit wordt leuk! Nu nog hopen dat wij met een Lumia 950 er ook plezier van krijgen... De demo draait al op een HP.
Het track record kennende, nee, je zal er geen plezier van hebben. Van 7 naar 8 en van 8 naar 10 zijn er al genoeg buiten de boot gevallen om vrij zinloze redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CAP-Team schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:28:
Microsoft gaat binnenkort toch stoppen met op Silverlight gebaseerde apps, dan doen alle Windows 8 apps het niet meer, en zo heel veel UWP apps (third party) zijn er nu ook weer niet.

Belangrijkste apps die ik gebruik: Navigon, Flitsnav, Rabobank, Whatsapp, Telegram zullen het dan niet meer doen en zullen moeten worden omgezet naar UWP, wat dus nooit gaat gebeuren.
An sich werkt de rabobank app nog best goed, maar het is jammer dat je daar geen makkelijke login voor hebt (irisscan bv), Rabo app gebruik ik puur voor even snel saldo check en bij/afschrijvingen, betalingen doe ik altijd op m'n PC. Al is het voor de rabo app natuurlijk ook kwestie van tijd tot ze stoppen, gezien het al de oude versie is, die zal ook z'n onderhoudstermijn hebben.
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Wait wut? Dit is net als tijdens Windows Mobile 6.5(?) toen dat ten dode opgeschreven was. Toen was Windows Phone de toekomst en nu gaan we weer terug naar Mobile?
Bij release van 10 is de naam omgegaan van Phone 8 naar 10 mobile, 'nu' gaan we niet terug, we zitten er alweer aardig tijdje op.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 06-06-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15:56
Persoonlijk begrijp ik niet waarom het feit dat UWP apps ook op de desktop werken niet meer benadrukt wordt. Zelf vind ik dat velen malen prettiger dan op een telefoon bankieren. Met een UWP app sla je twee vliegen in 1 klap zou ik zeggen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Brent schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:35:
Persoonlijk begrijp ik niet waarom het feit dat UWP apps ook op de desktop werken niet meer benadrukt wordt. Zelf vind ik dat velen malen prettiger dan op een telefoon bankieren. Met een UWP app sla je twee vliegen in 1 klap zou ik zeggen.
In de logica 'niemand gebruik meer een PC', iedereen zit op 'de tablet'. Tja, als je hem nooit uitbrengt, weet je ook niet of iemand het gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Precies. Al die apps zijn alleen voor phone/tablet OSes beschikbaar. Geen wonder dat niemand ze op de desktop/laptop gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

tja op zich heb je met PC best een grote markt aangezien een groot deel van de (Nederlandse) PC's inmiddels op Windows 10 draait. En daarmee heb je potentieel een grote markt in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik heb een nokia 630, 925 en 1020, op alle drie crasht de browser regelmatig, ook werken een hoop websites niet soepel meer. Zoals marktplaats.

Vraag me echt af of ze daar niet een update vooruit kunnen brengen. Tuurlijk is WP8 ten dode opgeschreven, maar toch ik ga t nog jaren gebruiken en een simpele update zou t allemaal wat soepeler maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
CAP-Team schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:59:
tja op zich heb je met PC best een grote markt aangezien een groot deel van de (Nederlandse) PC's inmiddels op Windows 10 draait. En daarmee heb je potentieel een grote markt in handen.
Alleen vind iemand die apps echt lekker werken op een desktop?! Ik ga wel naar de site of het volledige programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op een computer kun je idd net zo goed naar de website (tablet overigens ook, en telefoon meestal ook). Ik snap apps dus ook niet zo :+ Maar omdat die kennelijk essentieel zijn voor velen, snap ik niet waarom er niet meer uit die 'cross-platformiteit' van UWP gehaald wordt. Wie heeft er nou geen Windows machine?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shiptronic
Gebruik de PC en Laptop steeds meer in Tablet mode en gebruik ook de App's.

Wel grappig, App's wil blijkbaar niemand op de PC, maar men schreeuwt wel moord en brand om x32 op een telefoon werkbaar te krijgen. Dat laatste zie ik het nut niet van in interface niet geschikt voor een klein scherm. Anderzijds krijg ik het prima voor elkaar met iets als Remote desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
shiptronic schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:33:
Gebruik de PC en Laptop steeds mee in Tablet mode en gebruik ook de App's.

Wel grappig, App's wil blijkbaar niemand op de PC, maar men schreeuwt wel moord en brand om x32 op een telefoon werkbaar te krijgen. Dat laatste zie ik het nut niet van in interface niet geschikt voor een klein scherm. Anderzijds krijg ik het prima voor elkaar met iets als Remote desktop
Beide gaat het hem dan ook niet worden. Apps op je PC is zonde van het grote scherm waar je mee werkt, de informatiedichtheid is daarvoor veel te laag.

Daarnaast werkt het eigenlijk alleen lekker met een touchscreen, terwijl de bediening van een touchscreen bij desktopgebruik juist veel omslachtiger is dan het gebruik van een muis.

x32 op een telefoon is zoals je zelf zegt ook vrij nutteloos. Nog afgezien van de uitdagingen op het gebied van batterijduur zie ik maar weinig concrete voordelen bij het gebruik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
alexbl69 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:00:
[...]

Beide gaat het hem dan ook niet worden. Apps op je PC is zonde van het grote scherm waar je mee werkt, de informatiedichtheid is daarvoor veel te laag.

Daarnaast werkt het eigenlijk alleen lekker met een touchscreen, terwijl de bediening van een touchscreen bij desktopgebruik juist veel omslachtiger is dan het gebruik van een muis.

x32 op een telefoon is zoals je zelf zegt ook vrij nutteloos. Nog afgezien van de uitdagingen op het gebied van batterijduur zie ik maar weinig concrete voordelen bij het gebruik ervan.
Dat ligt er net aan hoe de app ontwikkeld is. Als er op de juiste manier met scaling is omgegaan, is een app ook goed te gebruiken op een desktop. En niet alle apps hoeven gelijk fullscreen te draaien. Er zijn al enkele apps die ik op beide gebruik, PC en Mobiel. En dat vind ik op zich wel handig. Voor sommige toepassingen zijn goed web sites gemaakt, maar bv. bank apps zie ik graag als UWP om ze ook op de desktop te gebruiken. Gewoon met de standaard functies, makkelijk toegangkelijk dmw pincode. Voor uitgebreidere zaken de website gebruiken.

Andersom zie ik x86 apps niet zo zitten op een telefoon. Ten eerste is de schermlayout en bedien vaak niet gemaakt voor mobiel gebruik. Bovendien vraag ik mij idd af wat er met betterij verbruik gebeurd. Boven is RDP dan handiger voor zware apps, maar dan moet je wel ergens een machine hebben draaien die je kan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
ardvark99 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:19:
[...]
......

Andersom zie ik x86 apps niet zo zitten op een telefoon. Ten eerste is de schermlayout en bedien vaak niet gemaakt voor mobiel gebruik. Bovendien vraag ik mij idd af wat er met betterij verbruik gebeurd. Boven is RDP dan handiger voor zware apps, maar dan moet je wel ergens een machine hebben draaien die je kan overnemen.
Maar denk nu eens aan x86 apps i.c.m. Continuum, dat lijkt mij echt geniaal, geen prive pc meer nodig aangezien ik daar toch alleen maar voor lichte taken gebruik.

In ander nieuws (vuile cross post):

En daar gaat de ASN bank app:
Geachte heer *******

Graag willen wij u attenderen op het volgende. Door wijzigingen in wetgeving, marktontwikkelingen en regeldruk van onze toezichthouders hebben we besloten om vanaf 1 oktober a.s. te stoppen met de ondersteuning op de App ASN Mobiel Bankieren voor Windows Phone.
Bij het maken van deze keuze hebben we gekeken naar het Windows Phone gebruik onder onze klanten (1%) versus de bijkomende kosten die deze wijzigingen en onderhoud zouden kosten.

Waarom ontvangt u dit bericht?
Uit onze laatste klantgegevens hebben wij vernomen dat u in de afgelopen twee maanden gebruik heeft gemaakt van de app op een Windows Phone toestel.
Voor u heeft dit besluit helaas negatieve gevolgen. Onze excuses daarvoor. U kunt de App ASN Mobiel Bankieren op uw Windows Phone tot 1 oktober 2017 blijven gebruiken.

Vragen & Contact
Heeft u vragen n.a.v. dit bericht? Belt u dan gerust met de ASN Klantenservice 070 – 35 69 335, bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.
U kunt ook een e-mail sturen naar informatie@asnbank.nl.

Met vriendelijke groet,

Joyce van der Est
Directeur ASN Bank
Het is dat ik de ASN bank alleen gebruik voor een spaarrekening, maar als het de Rabobank app was dan moest ik toch wel heel hard gaan nadenken of ik bij WM blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Minneyar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:34:

Het is dat ik de ASN bank alleen gebruik voor een spaarrekening, maar als het de Rabobank app was dan moest ik toch wel heel hard gaan nadenken of ik bij WM blijf.
Rabo wordt kwestie van tijd, iOS en android zitten al op een nieuwe versie, de oude versie is dus enkel nog onderhoud voor Win10, of ze moeten heel bizar genoeg een UWP zijn begonnen.

Moet zeggen dat m.rabobank.nl best ok werkt, voor mij gaat het toch enkel voor saldo en bij/afschrijvingen. Ondersteuning voor irisscan zal wel nooit komen, zoals het makkelijk betalen via vingerscan bij iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Minneyar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:34:
[...]

Maar denk nu eens aan x86 apps i.c.m. Continuum, dat lijkt mij echt geniaal, geen prive pc meer nodig aangezien ik daar toch alleen maar voor lichte taken gebruik.
Maar waarom zou je het willen? Wat is de toegevoegde waarde van zo'n setup? De meeste gebruikers hebben reeds de beschikking over een PC, laptop of Mac waarmee ze kunnen werken. Kan me amper voorstellen dat een mobiel met een x86 processor - die zeer zuinig met energie om zal moeten gaan - een volwaardig alternatief kan zijn voor zelfs maar de simpelste PC met een enorme voeding. Zie je jezelf al aan een Excel werkblad werken met -tig tabs en nog lekker wat VBA code?

Daarnaast, als je je mobiel gebruikt om op een scherm te werken, zal het een stuk lastiger zijn om hem ook voor andere zaken te gebruiken. Even een belletje tussendoor zal een stuk lastiger zijn.

De toegevoegde waarde van zo'n systeem (als dat er al is) staat volgens mij in geen verhouding tot de enorme investeringen die nodig zijn om het te realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
alexbl69 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:57:
[...]

Maar waarom zou je het willen? Wat is de toegevoegde waarde van zo'n setup? De meeste gebruikers hebben reeds de beschikking over een PC, laptop of Mac waarmee ze kunnen werken.
Ik werk privé op dit moment met een 6 jaar oude laptop en een net zo'n oude desktop, die over niet al te lange tijd toch eens een keer vervangen moeten worden
Kan me amper voorstellen dat een mobiel met een x86 processor - die zeer zuinig met energie om zal moeten gaan - een volwaardig alternatief kan zijn voor zelfs maar de simpelste PC met een enorme voeding. Zie je jezelf al aan een Excel werkblad werken met -tig tabs en nog lekker wat VBA code?
Nee, en dat doe ik dan ook nooit privé, en de gemiddelde gebruiker ook niet, op met werk moet ik regelmatig in Autocad werken, ja dat gaat dan niet lukken idd
Daarnaast, als je je mobiel gebruikt om op een scherm te werken, zal het een stuk lastiger zijn om hem ook voor andere zaken te gebruiken. Even een belletje tussendoor zal een stuk lastiger zijn.
Dat ligt aan de manier waarop de verbinding tot stand komt, met een kabel i.p.v. vaste dock, of draadloos (Miracast) kan dat prima

De toegevoegde waarde van zo'n systeem (als dat er al is) staat volgens mij in geen verhouding tot de enorme investeringen die nodig zijn om het te realiseren.
Zie vet gedrukte antwoorden.
Verder ga jij erg veel uit van je eigen situatie. In mijn omgeving zijn er maar weinig mensen die een zware pc nodig hebben. Ik geef ook aan dat het mij geniaal lijkt, niet dat dat voor iedereen geldt. In principe zou ik, voor privé doeleinden het prima afkunnen met mijn smartphone, alleen vind ik het scherm te klein voor veel taken. Als mijn laptop de geest geeft kan ik een tablet erbij aanschaffen, maar ik zou het geniaal vinden als ik gewoon mijn telefoon aan een los scherm kan verbinden, en die gebruiken.
Daarbij staat de techniek ook niet stil, de arm processoren worden ook steeds krachtiger.
Mijn ideaal beeld zou zijn, een (windows) telefoon, met een krachtige arm processor, die d.m.v. een verbeterde versie van Miracast en Bleutooth o.i.d. verbonden kan worden met een los touchscreen die ik dan als tablet kan gebruiken. als ik op de bank hang te internetten. En voor die enkele keer dat ik nog een spelletje speel, uit mijn jeugd, dus oud, d.m.v. x86 emulatie die ook nog kan draaien. Dan kunnen mijn desktop en laptop de deur uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Minneyar op 08-06-2017 15:10 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
Blijf ontopic en speel niet op de man, mocht dit toch weer gebeuren gaat dit topic dicht!