Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Minneyar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:06:
[...]

Zie vet gedrukte antwoorden.
Verder ga jij erg veel uit van je eigen situatie. In mijn omgeving zijn er maar weinig mensen die een zware pc nodig hebben. Ik geef ook aan dat het mij geniaal lijkt, niet dat dat voor iedereen geldt. In principe zou ik, voor privé doeleinden het prima afkunnen met mijn smartphone, alleen vind ik het scherm te klein voor veel taken. Als mijn laptop de geest geeft kan ik een tablet erbij aanschaffen, maar ik zou het geniaal vinden als ik gewoon mijn telefoon aan een los scherm kan verbinden, en die gebruiken.
Daarbij staat de techniek ook niet stil, de arm processoren worden ook steeds krachtiger.
Mijn ideaal beeld zou zijn, een (windows) telefoon, met een krachtige arm processor, die d.m.v. een verbeterde versie van Miracast en Bleutooth o.i.d. verbonden kan worden met een los touchscreen die ik dan als tablet kan gebruiken. als ik op de bank hang te internetten. En voor die enkele keer dat ik nog een spelletje speel, uit mijn jeugd, dus oud, d.m.v. x86 emulatie die ook nog kan draaien. Dan kunnen mijn desktop en laptop de deur uit.
Eens. Ik werk groot deel van de dag op mijn telefoon of tablet (iPad). Een ander deel op een werkstation met een virtuele desktop. Ik beantwoord mails, schrijf teksten (word) en maak verder vooral van lichte applicaties gebruik. Mijn privé laptop gebruik ik ongeveer 1 keer per week. Spelletjes speel ik niet of nauwelijks. Voor mij zou een telefoon icm met een groot scherm en toetsenbord prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zie hordes mensen die privé een pc maar amper belasten en prima zouden kunnen werken met een simpel systeem en zeker met een op een telefoon gebaseerd systeem. En zelf doe ik privé nou ook weer niet zulke spannende dingen. In ieder geval geen dingen die veel cpu power vragen. Ja, ik heb wel eens excel open en ik programmeer ook nog wel eens wat maar zelfs dat zou ik wel aandurven op een apparaat met de power van een mobiel

Verreweg de meeste mensen doen voornamelijk facebook, mail, youtube, internetten en bankieren. En ik denk dat je voor heel veel mensen dan al > 90% van het gebruik hebt gecoverd.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
P_Tingen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:56:

Verreweg de meeste mensen doen voornamelijk facebook, mail, youtube, internetten en bankieren. En ik denk dat je voor heel veel mensen dan al > 90% van het gebruik hebt gecoverd.
Yep. In principe zou mijn iPad (van het werk) voldoende zijn, als het niet zo'n gesloten k*tsysteem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

P_Tingen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:56:
Ik zie hordes mensen die privé een pc maar amper belasten en prima zouden kunnen werken met een simpel systeem en zeker met een op een telefoon gebaseerd systeem. En zelf doe ik privé nou ook weer niet zulke spannende dingen. In ieder geval geen dingen die veel cpu power vragen. Ja, ik heb wel eens excel open en ik programmeer ook nog wel eens wat maar zelfs dat zou ik wel aandurven op een apparaat met de power van een mobiel

Mijn vrouw, fervent (Android) tablet gebruiker (bijna verslaafd vanaf het moment ik ze er een cadeau heb gedaan jaren geleden) gebruikt actief idd enkel; Facebook (inclusief Messenger), internetten (via Google), Mail, WhatsApp.

Passief gebruikt ze Snapchat, Instagram en YouTube (met passief bedoel ik dat ze enkel dingen bekijkt, zelf niets deelt). De bankzaken zijn uitbesteed (zoals het koken ook ;) ).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:16
Hoe vaker ik dat lees hoe meer ik het idee krijg dat Windows 10 de juiste kant op gaat. Maar ik vind dat 1 deel van CShell wat onderbelicht blijft en dat is de materiaalbesparing die het oplevert. Als je immers niet meer rekenkracht nodig hebt dan je telefoon kun je dus met een "dom" schermpje van 10 inch (alleen scherm, digitizer, accu en een draadloze interface) er een tablet van maken, een laptop heeft daarbuiten dan alleen nog maar een toetsenbord en trackpad nodig en een simpele desktop is dan ook alleen nog maar een scherm en invoerapparatuur. Dat levert een enorme besparing aan CPU's, GPU's en wat al niet meer op, daar je de rekenkracht altijd in je telefoon met je meeneemt. Lijkt me een goed marketingpunt in de tijd van oprakende grondstoffen, klimaatverandering en de alsmaar toenemende afvalberg. Buiten het feit dat je al je persoonlijke bestanden en instellingen gewoon met je meeneemt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
Dit moet even van mijn hart, en ik besef mij terdege dat ik hier aan het "preachen" ben "to the choir", maar door het verdwijnen van de ASN bank app, ben ik toch aan het denken geslagen over overstappen. Mede omdat mijn vrouw wat issues had/heeft met haar Moto G met "kale" android 6, en ik mij daarin moest verdiepen, kom ik tot de conclusie dat ik helemaal niet wil overstappen :'( .
*Disclaimer: dit is mijn persoonlijke mening, en mijn Lumia 930 is mijn eerste smartphone, dus ik ben eigenlijk niks anders gewend dan WP/W10M. Daarnaast was de 930 in zijn tijd een redelijke highend tel, en de Moto G een low tot midend.

Lay-out:
Ik heb rechtstreeks toegang tot 23 apps op mijn homescreen, mapjes nog niet meegerekend, en dan heb ik 7 tiles op de middelste maat, 2 op de grootste, en dan de rest op zijn kleinst. ik kan dan met een oog opslag zien:
  • Wat voor weer het wordt
  • Hoeveel gemiste oproepen, emails, WA's, SMSjes e.d. ik heb.
  • Hoe mijn databundel er voor staat
  • Of het binnenkort gaat regenen
  • Wat en wanneer mijn volgende afspraak is
Sowieso, maar dat is helemaal smaak gebonden, vind ik het homescreen van W10m er veeeel mooier uitzien dan zowel Android als iOS
Dan hebben we nog de lijst met alle apps, bij W10m netjes in een lijst gesorteerd op alfabetische volgorde, waarbij je snel kan springen tussen verschillende beginletters, Bij Android een raster, ook op alfabetische volgorde, maar door het raster en het gebrek aan snel tussen letters kunnen switchen, erg onoverzichtelijk.

AL DAT WIT (bij android voor de duidelijkheid), het lijkt wel alsof Google een hekel heeft aan zwart/donker.

Design van MS eigen apps, ik weet niet of men Play music wel eens heeft vergeleken met Groove bijv, maar wat een gedrocht is Play music dan.

Het Settingsscherm, net als bij het overzicht van alle Apps. (al speelt hier gewenning een behoorlijke grote rol).

Techniek en andere zaken:
Het begon bij mij meteen al toen ik voor mijn telefoon mijn gmail adres kon gebruiken om een Microsoft acount aan te maken, maar nee, voor Mevr Minneyar (die al jaren een Hotmail/outlook adres heeft) moest ik perse eerst een gmail adres aanmaken om aan android te koppelen.

Haar Moto G heeft maar 8 gig geheugen, geen probleem dachten wij, want er kan gewoon een SD kaartje in. Echter blijkt dat de implementatie daarvan dusdanig is dat je er vrijwel niks aan hebt. Of als intern geheugen waarmee je enkele, maar bij lange na niet alle, apps naar het geheugen kaartje kan verhuizen, maar op de een of andere manier geen foto's 8)7, of als externe opslag,waardoor je wel foto's daar kan opslaan, maar geen apps. (ik moest heel hard lachen toen ik opzoek was naar een oplossing hiervoor, ik op een forum kwam waar iemand verzuchte; was ik maar bij WP gebleven :o).

En ja, waarschijnlijk zijn een groot aantal van deze issues op te lossen met Launchers en Widgets en/of custom roms en verschillende fabrikanten hebben hun eigen skin/fork van Android, maar bij WP/WM is/was het out of de box standaard gewoon goed.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de data honger van Google en hun verdienmodel, al mag ik daar weinig over zeggen met mij Gmail adres.

Op dit moment kan ik voor mijzelf maar een voordeel bedenken van Android, en dat is keuze uit Apps.

Einde rant :P.

Sorry, ik moest dit even kwijt, en zie een toekomst waarin we alleen nog maar kunnen kiezen uit Android en iOS zwaar in. (Zolang ik nog geen bestanden van mijn PC naar mijn telefoon kan kopiëren zonder iTunes komt iOS er sowieso niet in).
En nee mijn Lumia is bij lange na niet perfect, en heeft sinds de CU update ook wat extra bugjes opgedaan, maar ik blijf maar hopen dat er een plan en een toekomst is vanuit MS. En zolang WA en, in mindere mate de Rabo app, blijft werken, stap ik niet over. Mocht mijn 930 de geest geven ga ik wel opzoek naar een 950 o.i.d. uit de V&A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:31
Minneyar schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:44:
Dit moet even van mijn hart, en ik besef mij terdege dat ik hier aan het "preachen" ben "to the choir", maar door het verdwijnen van de ASN bank app, ben ik toch aan het denken geslagen over overstappen....

[...knip...]
Mooi verhaal, ik blijf om die reden ook gewoon nog bij W10M. Maar ga de ASN bank in ieder geval spammen, en dat ze een UWP app moeten maken, waarmee ze een veel groter publiek bereiken. En kijk eens naar de AA browser, misschien is die ook bruikbaar, zodat je via de website van ASN nog steeds mobiel kan bankieren.
Zie andere W10M topics over de AA browser.

Edit: Antoniya001 in "[W10] Post hier je Universal Windows Platform app (UWP app)"

[ Voor 7% gewijzigd door ardvark99 op 12-06-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11
Dat het 'om de apps gaat' zou ik ook zeggen, dat is de reden om een Android te hebben (net zoals dat het op de desktop een reden is Windows te hebben). Denk er soms over om een Android tablet oid te halen, slechts voor de apps, maarja, ook is het zo dat websites meestal prima werken (dat doe ik toch op de desktop/laptop).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Brent schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:20:
Dat het 'om de apps gaat' zou ik ook zeggen, dat is de reden om een Android te hebben (net zoals dat het op de desktop een reden is Windows te hebben). Denk er soms over om een Android tablet oid te halen, slechts voor de apps, maarja, ook is het zo dat websites meestal prima werken (dat doe ik toch op de desktop/laptop).
Ik heb simpelweg maar eens een vergelijkende test opgestart. Of ik zou kunnen "leven" met een Android telefoon (iPhone zie ik niet zitten), de overdaad aan beschikbare apps, en de hoeveelheid aan reclame die dat blijkbaar met zich meebrengt als populair mobiel OS. Het eerste wat mij namelijk opvalt aan de vergelijking is hoe "schoon" die summiere Windows mobiele apps zijn t.o.v. de Android versies. Dat is schijnbaar in ieder geval één voordeel van "onbekend maakt onbemind". ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
hardware-lover schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:51:
[...]Dat is schijnbaar in ieder geval één voordeel van "onbekend maakt onbemind". ;)
Dat en het feit dat je met geen mogelijkheid meer reclame van een van de grootste netwerken (google) in je app verwerkt krijgt. Sinds Google de ondersteuning heeft gedropped zie je echt een stuk minder reclame in de W10M apps. Eén van de voordelen van de slechte support van W10M door Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Microsoft zou gewoon eens een paar 100 miljoen moeten pompen in 't mobiele platform. Gewoon er vól voor gaan. Nieuwe toestellen tegen een concurrerende prijs, de meeste vervelende bugs uit W10m halen, desnoods ontwikkelaars betalen om apps te maken (zodat het van de grond komt), en verder flink adverteren!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Je bedoelt zoals ze met WP7/8 geprobeerd hebben? Ze hebben zelfs één van de grootste mobieltjesmakers van die tijd overgenomen om dit te bewerkstelligen. Eindresultaat is een schijndode Nokia en even zo schijndode Windows op mobieltjes.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Señor Sjon schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:53:
Je bedoelt zoals ze met WP7/8 geprobeerd hebben? Ze hebben zelfs één van de grootste mobieltjesmakers van die tijd overgenomen om dit te bewerkstelligen. Eindresultaat is een schijndode Nokia en even zo schijndode Windows op mobieltjes.
Het aantal uitgebrachte apparaten was schrikbarend weinig. Daarnaast was de enige reclame, de apparaten in TV programma's (gtst gebruikt bijv nog lumia's). Lumia's in abri's en andere billboards? Nog nooit gezien. Maar ja, misschien toch te laat ingestapt... ;w

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Microsoft richt zich met name op de VS, terwijl het in Europa best wel ging met de Lumia's. Maar als je dat negeert, verlies je dat marktaandeel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:04
NeFoRcE schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:58:
[...]

Het aantal uitgebrachte apparaten was schrikbarend weinig. Daarnaast was de enige reclame, de apparaten in TV programma's (gtst gebruikt bijv nog lumia's). Lumia's in abri's en andere billboards? Nog nooit gezien. Maar ja, misschien toch te laat ingestapt... ;w
Je kunt Microsoft veel verwijten, maar niet dat ze er niet genoeg aan hebben gedaan. Alleen op Nokia hebben ze al 7,5 miljard dollar af moeten schrijven.

Wat ze niet goed hebben gedaan? Zoals hierboven beschreven hebben ze de wereld buiten de USA teveel genegeerd, én daarnaast zijn ze iets te vaak weer van scratch gestart.

Veel goeds belooft dit niet voor de toekomst, want Microsoft was met haar cash-reserves en know-how volgens mij de enige partij die op zou kunnen tegen Apple en Google. Ze hadden echter geen schijn van kans, en ik denk niet dat er nog een partij is die het op dit moment nog zou kunnen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

Goed, W10M bestaat allicht nog wel even voort, maar voortaan zonder dat ik langer van dit platform gebruik maak. Onlangs mijn L950 voor een schappelijk bedrag verkocht, nu even kijken wat er zoal aan dual sim toestellen met een Snapdragon 835 voorbij komen. Wellicht de Nokia N8/9, de OP5 of misschien dat Apple ons wel verrast met een dual sim iphone 7s/8; who knows.

Waar ik ondertussen wel helemaal klaar mee was, was de app gap. Nu tijdelijk een oud Android toestel in gebruik genomen, en wat een verademing. Deze bijna historische Moto G 1st gen doet het dagelijks Whatsapp werk vloeiender dan de L950. Mail e.d. gaat ook prima en het heeft een veel uitgebreidere bankieren app (SNS). Maar ook; wat een kwaliteitsverschil tussen Google Maps en de Winmaps variant; traffic info veel gedetailleerder, alle bestemmingen zijn tenminste vindbaar, en ook tijdens navigeren kan je eenvoudig zien welke route sneller is. Voor degenen die net als ik lastig afscheid konden nemen van de W10 layout: zie Google Play: Launcher 10

Iedereen die het nog langer op het voortkabbelende W10M platform volhoudt; sterkte. Het was een leuk experiment, voor mij houdt het hier helaas op. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Windows Phone 8.1 support is binnenkort afgelopen, en vele mensen weten nog steeds niet dat hun toestel kan upgraden naar Windows 10 Mobile. Microsoft vond beveiliging toch altijd zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

https://mspoweruser.com/w...in-feature2-indefinitely/

Hmm. Het is geen superbron, maar dit lijkt toch niet best.

Edit:

ahh er wordt weer 'des Microsofts' gecommuniceerd over de toekomst van W10M.
https://thewincentral.com...laims-microsoft-employee/

[ Voor 43% gewijzigd door PaT op 15-06-2017 09:40 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

PaT schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:45:
https://mspoweruser.com/w...in-feature2-indefinitely/

Hmm. Het is geen superbron, maar dit lijkt toch niet best.

Edit:

ahh er wordt weer 'des Microsofts' gecommuniceerd over de toekomst van W10M.
https://thewincentral.com...laims-microsoft-employee/
"Lumias will be out of the consideration for insider builds in cycle 1803."

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:22

Cyphax

Moderator LNX
Stefan22 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:25:
Windows Phone 8.1 support is binnenkort afgelopen, en vele mensen weten nog steeds niet dat hun toestel kan upgraden naar Windows 10 Mobile. Microsoft vond beveiliging toch altijd zo belangrijk?
Is het dan eigenlijk aan te raden om je Lumia met 8.1 te blijven gebruiken?? Ik heb een 630, die kan ik niet naar Windows 10 upgraden, dus dat is een beetje balen... Ik kan 'm wel gaan vervangen maar ik begin dan denk ik niet meer aan Windows op de mobiel, ik heb daar weinig vertrouwen meer in. Mijn Lumia zou eerst een update naar 10 krijgen, en later ineens niet meer... ik heb nog steeds de indruk dat het een verhaal is dat niet zo'n goede afloop heeft, Windows op de smartphone... :|

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

zipper646 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:11:
[...]

Nou ja, de 950 is van 2015. Als in 2018 de support/updates stoppen hebben die toestellen nog een aardig lang leven gehad.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Is het dan eigenlijk aan te raden om je Lumia met 8.1 te blijven gebruiken?? Ik heb een 630, die kan ik niet naar Windows 10 upgraden, dus dat is een beetje balen... Ik kan 'm wel gaan vervangen maar ik begin dan denk ik niet meer aan Windows op de mobiel, ik heb daar weinig vertrouwen meer in. Mijn Lumia zou eerst een update naar 10 krijgen, en later ineens niet meer... ik heb nog steeds de indruk dat het een verhaal is dat niet zo'n goede afloop heeft, Windows op de smartphone... :|
Ik zou op 8.1 blijven, nieuwste versie van W10M draait niet meer geweldig op 512MB toestellen vind ik. Beveiliging maakt verder kennelijk ook niks uit. Na WP8 heeft Microsoft nooit meer een update voor WP7.8 uitgebracht, en na W10M heeft Microsoft nooit meer een update voor WP8.1 uitgebracht.

Verder:

Tegen die tijd zal de Store wel zo goed als leeg zijn. :P Enterprise features is niks voor ons om naar uit te kijken, vind ik Brandon van MS sowieso een apart iemand.

Die reboot van W10M laten ze beter ook maar achterwege, veel zin heeft het toch niet meer. Apps die toevallig W10M support hebben is mooi meegenomen, maar als developer zou ik er niet nog eens weer intrappen. Eerst moet Microsoft z'n eigen commitment maar eens laten zien, en dat er niet volgend jaar weer een reboot komt, en dat vind Microsoft best lastig zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb niet zoveel keus geloof ik :+
'k ben er nooit achter gekomen hoe ik W10 op dat ding kon installeren, en eerlijk gezegd zie ik ook weinig heil meer in W10 op de smartphone. Het scheelt voor mij dat ik 'm niet zoveel gebruik, het is m'n werktelefoon, maar omdat we die zelf kopen moet er wel een keus gemaakt worden. Nu doet ie het nog prima, in de bijna 3 jaar dat ik 'm heb, Windows draait er erg goed op, daar ligt het niet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PaT schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:49:
[...]
Nou ja, de 950 is van 2015. Als in 2018 de support/updates stoppen hebben die toestellen nog een aardig lang leven gehad.
Grofweg gezien is de 950 serie idd van 2015. Is echter pas halverwege november 2015 werkelijk beschikbaar gekomen voor de consument, dat is nu dus zo'n dik anderhalf jaar geleden en dat lijkt dan weer redelijk recent ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:09:
[...]

Ik heb niet zoveel keus geloof ik :+
'k ben er nooit achter gekomen hoe ik W10 op dat ding kon installeren, en eerlijk gezegd zie ik ook weinig heil meer in W10 op de smartphone. Het scheelt voor mij dat ik 'm niet zoveel gebruik, het is m'n werktelefoon, maar omdat we die zelf kopen moet er wel een keus gemaakt worden. Nu doet ie het nog prima, in de bijna 3 jaar dat ik 'm heb, Windows draait er erg goed op, daar ligt het niet aan. :)
Kost ook heel veel tijd om te doen, ik denk niet dat dat het waard is voor de performance. Aan WP8.1 ligt het zeker niet, dat is een geweldig en snel besturingssysteem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Sinds een maand of 6 een Lumia 650ds.

Zodra de Nokia 6 ruim beschikbaar is ga ik toch de stap wagen naar de Nokia 6.
Jammer voor WM, maar zelfs de ANWB/Wegenwacht app wordt niet meer ondersteund (en ook niet werkzaam) in WM 10.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Stefan22 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:51:
[...]

Kost ook heel veel tijd om te doen,. :)
Dat valt reuze mee, meer dan de App uit de store instaleren is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
shiptronic schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Het is inderdaad alleen de app installeren, maar daarna duurt het wel even voordat je op de nieuwste W10M versie zit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Ik weet het , vraag maar niet hoe ik dat weet. Wil je het toch weten moet je eventjes de post van af 1-6-2017 (na de MS fuckup) van mij lezen :) hele pinkster weekeind plezier van gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
shiptronic schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Op een niet-ondersteund toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Als die niet ondersteund is zou ik er niet 1,2,3 aan beginnen. Als je het leuk vind om te doen en je er in wilt verdiepen zijn er ook mogelijkheden, maar dan volg je wel een andere route. En nogmaals voor dagelijks gebruik niet aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.behance.net/g...173/Surface-Note?noteupsm

Ik zeg..... laat maar komen!! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ziet er gelikt uit.
Doet me denken aan een oud gezegde.
Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.
Ben dus bang dat dit hem niet gaat worden.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
ik zie geen oplossing voor het volgende, als je het scherm in telefoon stand hebt is de buiten diameter groter dan wanneer je hem uitvouwt en plat legt, dan zou het iets van een stretch materiaal moeten zijn. en in tablet mode lijkt het me een drama om vast te houden met een Touch screen. de randen zijn te dun om vast te pakken dus zie ik de cursor al snel richting rand verdwijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:32
Tis helaas echt alleen een concept; link

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mijn vrouw is door haar werkgever verplicht om een Windows Phone te nemen voor haar werk. Haar huidige Lumia 930 is overleden en had haar gezegd de Lumia 950 te bestellen. Echter... die zijn dus niet meer te koop bij Microsoft, geen enkele telefoon meer.

De enige die ik nog kan vinden is de HP x3 maar wanneer ik gebruikerservaringen lees in het x3 topic dan word ik daar niet vrolijk van.

Komen er binnenkort nog nieuwe Windows telefoons of is het echt een uitstervend ras? Of heeft iemand nog een gouden tip voor een toestel ála de Lumia 950? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Han schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:57:
[knip]

Komen er binnenkort nog nieuwe Windows telefoons of is het echt een uitstervend ras? Of heeft iemand nog een gouden tip voor een toestel ála de Lumia 950? :)
https://nl.hardware.info/...we-high-end-windows-phone

https://www.windowscentra...l-4-pro-windows-10-mobile

dus.....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mijn vrouw is door haar werkgever verplicht om een Windows Phone te nemen voor haar werk. Haar huidige Lumia 930 is overleden en had haar gezegd de Lumia 950 te bestellen. Echter... die zijn dus niet meer te koop bij Microsoft, geen enkele telefoon meer.

De enige die ik nog kan vinden is de HP x3 maar wanneer ik gebruikerservaringen lees in het x3 topic dan word ik daar niet vrolijk van.

Bijna elk bedrijf is al over naar iOs en Android. Waarom is WP dan nog verplicht als ze niet meer te koop zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Panasonic levert ook nog Windows 10 mobiles (toughbook serie), zit gelijk een laserscanner in , en hij is super robuust, je hoeft niet bang te zijn om hem te laten vallen, of voor water als je even in de regen wilt vellen. Helaas hangt er wel een stevig prijskaartje aan. Binnen kort mag ik er met eentje spelen van een leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x3 is een prima toestel, kan ik je gewoon aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Ik hebt nog een lumia 950 in de kast liggen die ik toch niet meer gebruikt .
Is een jaar oud en er zit nog een jaar garantie op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
shiptronic schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 01:28:
Panasonic levert ook nog Windows 10 mobiles (toughbook serie), zit gelijk een laserscanner in , en hij is super robuust, je hoeft niet bang te zijn om hem te laten vallen, of voor water als je even in de regen wilt vellen. Helaas hangt er wel een stevig prijskaartje aan. Binnen kort mag ik er met eentje spelen van een leverancier.
Toughbook serie? Zijn dat geen laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
coenox schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:17:
[...]

Toughbook serie? Zijn dat geen laptops?
Staat zelfs in de pricewatch, leuk prijsje, je kan hier bijna 10 tweedehands L950 voor krijgen...

pricewatch: Panasonic ToughPad FZ-F1 Zwart

Maar het is idd triest geworden met de beschikbaarheid van W10M toestellen, vooral hier in Nederland. Ben benieuwd of die Alcatel hier nog geleverd gaat worden, en voor welke prijs? Waarschijnlijk te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:04
Tsja, voor sommige bedrijven best interessant wellicht. De prijs van een beetje PDA met laserscanner ligt zomaar even hoog of hoger.

Zou hem ook best willen testen in het magazijn van mijn werkgever (3500 m2 verdeeld over 3 vloeren).

[ Voor 28% gewijzigd door robkrekel op 09-08-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
ardvark99 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

Staat zelfs in de pricewatch, leuk prijsje, je kan hier bijna 10 tweedehands L950 voor krijgen...

pricewatch: Panasonic ToughPad FZ-F1 Zwart

Maar het is idd triest geworden met de beschikbaarheid van W10M toestellen, vooral hier in Nederland. Ben benieuwd of die Alcatel hier nog geleverd gaat worden, en voor welke prijs? Waarschijnlijk te duur.
Ai. Nu snap ik waarom ik dit apparaat niet kende. Ik sluit me af voor alles boven de 1000 euro :)

Daarom zie ik wel deze https://www.marktplaats.n...pCRV8AorKQ7urJAMZX7031XmA

[ Voor 34% gewijzigd door coenox op 09-08-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:32:
[...]

Bijna elk bedrijf is al over naar iOs en Android. Waarom is WP dan nog verplicht als ze niet meer te koop zijn. :?
Toch is dit een beetje jammer, temeer het meer en meer een praktische verplichting wordt. Met het oog op accesibility en mensen niet dwingen tot een keuze. Zeker daar de overheid ook zelden meer dan Android+iOS aanbied, zou je hier een anticompetitie zaak in kunnen zien.

Bovendien is het met alle clossplatform woede een tikkeltje ongeloofwaardig dat het te duur of te lastig zou zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
coenox schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Ai. Nu snap ik waarom ik dit apparaat niet kende. Ik sluit me af voor alles boven de 1000 euro :)

Daarom zie ik wel deze https://www.marktplaats.n...pCRV8AorKQ7urJAMZX7031XmA
Tja, maar dat is een WP8 versie, geen W10M. Jammer van die verzendkosten, anders had ik wel interesse :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Señor Sjon schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:32:
Tja, zorg en ICT ;)

Waarschijnlijk iemand binnen gehengeld op de ICT die enkel verstand heeft van dat platform waardoor de hele organisatie het door de strot geduwd krijgt. In het land van blinden is één-oog koning :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
ardvark99 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Tja, maar dat is een WP8 versie, geen W10M. Jammer van die verzendkosten, anders had ik wel interesse :X
Dan heb je de verkeerde versie, is er ook in W10, en die is nog iets handzamer ook. En hij is zeker de helft goedkoper dan de Laserscanner die we nu gebruiken (daar zwerven er hier een stuk of 30 van rond :) ), en nog op windows CE draaien. Let wel ze zijn voor een hele ander doelgroep bedoeld, denk aan UPS/DHL medewerkers in warehouses, die kijken ook met hele andere ogen en argumenten naar kost prijs

LINK nar de W10 verzie: http://business.panasonic...ugged-handheld-fz-f1.html, en laat je niet afschrikken door het IOT gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
robkrekel schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:10:
Tsja, voor sommige bedrijven best interessant wellicht. De prijs van een beetje PDA met laserscanner ligt zomaar even hoog of hoger.

Zou hem ook best willen testen in het magazijn van mijn werkgever (3500 m2 verdeeld over 3 vloeren).
klopt, wij gebruiken oa. de LXE in het waarehouse, en die kosten minimaal het dubbele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:04
Uit mijn hoofd hebben we dezelfde, en er zwerven er hier ook heel wat in de rondte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
shiptronic schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Dan heb je de verkeerde versie, is er ook in W10, en die is nog iets handzamer ook. En hij is zeker de helft goedkoper dan de Laserscanner die we nu gebruiken (daar zwerven er hier een stuk of 30 van rond :) ), en nog op windows CE draaien. Let wel ze zijn voor een hele ander doelgroep bedoeld, denk aan UPS/DHL medewerkers in warehouses, die kijken ook met hele andere ogen en argumenten naar kost prijs

LINK nar de W10 verzie: http://business.panasonic...ugged-handheld-fz-f1.html, en laat je niet afschrikken door het IOT gedoe :)
Effe iets meer naar boven lezen :) : ardvark99 in "Het einde van Windows Phone/Mobile?"

Maar zelf moet ik van mijn werkgever een PDA met Windows 6 oid gebruiken, een kl$%$@ traag apparaat. Ik neem niet eens de moeite om mij in dat onding te verdiepen... (https://www.idpos.nl/zebr...0TvQ4LEAQYASABEgIL6PD_BwE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb van mijn werk een iPhone 6. Ik heb nog een paar Windows Phones (Lmia 640 XL, 830), maar die gebruik ik eigenlijk niet meer. Overstap bevalt op zich goed, met name omdat ik nu voldoende aanbod van apps heb. Maar vandaag wilde ik een paar muziekalbums op mijn iPhone 6 zetten en een eigen ringtone maken. Grrrr. Ik heb dat iTunes vervloekt en was bijna weer terug gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
ardvark99 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

Effe iets meer naar boven lezen :) : ardvark99 in "Het einde van Windows Phone/Mobile?"

Maar zelf moet ik van mijn werkgever een PDA met Windows 6 oid gebruiken, een kl$%$@ traag apparaat. Ik neem niet eens de moeite om mij in dat onding te verdiepen... (https://www.idpos.nl/zebr...0TvQ4LEAQYASABEgIL6PD_BwE)
Wow, windows mobile 6.5 :D

Ik heb hier nog een Qtek, draait dezelfde versie, wordt nog gebruikt om een drukmeter aan te sturen. Grappig dat die op z'n tijd sneller is dan m'n P8 lite (backup toestel).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
SinergyX schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Wow, windows mobile 6.5 :D

Ik heb hier nog een Qtek, draait dezelfde versie, wordt nog gebruikt om een drukmeter aan te sturen. Grappig dat die op z'n tijd sneller is dan m'n P8 lite (backup toestel).
6.5? Was het maar waar |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7XeGH5VMfznZVlOJKSUqOXpH/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
Het geluk van die Qtek, dat was een redelijk gebruikt apparaat in die tijd (9100?), dus was er een 6.5 rom beschikbaar. misschien maar eens m'n HTC weer uit de kast halen, die had zelfs die Sense erop zitten (wat later ook op Android kwam).

Ok, we dwalen af :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TFT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2021

TFT

Afgelopen weekend overgestapt op een Android phone. Mijn 640 lte telefoon was slecht in gebruik geworden. Apps sterven uit, en wat er nog wel is werkt niet goed meer, zoals Whatsapp. Ook de Edge browser loopt voortdurend vast. Bedrijven die een Google of Apple app hebben stellen hun mobiele site buiten werking, zodat je op de Windows phone de volledige website te laden krijgt. Daar kan Edge niet tegen. Jammer. Was een prima telefoon, nu zonder toekomst. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TFT schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:06:
[knip] Bedrijven die een Google of Apple app hebben stellen hun mobiele site buiten werking, zodat je op de Windows phone de volledige website te laden krijgt. Daar kan Edge niet tegen. Jammer. Was een prima telefoon, nu zonder toekomst. ;w
Ik had het idee dat er steeds meer mobiel geschikte websites tevoorschijn kwamen i.p.v. minder, dat heb ik dan blijkbaar mis? Kan ook niet zeggen dat bij gebruik van een andere browser (het hoeft namelijk geen Edge te zijn op Windows mobile, gelukkig), ik in de problemen geraak tijdens het browsen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:10:
[...]

Ik had het idee dat er steeds meer mobiel geschikte websites tevoorschijn kwamen i.p.v. minder, dat heb ik dan blijkbaar mis? Kan ook niet zeggen dat bij gebruik van een andere browser (het hoeft namelijk geen Edge te zijn op Windows mobile, gelukkig), ik in de problemen geraak tijdens het browsen.
Moderne websites schalen tegenwoordig vanzelf hun opmaak naar de grootte van het scherm. Een speciale mobiele website is dan niet meer nodig. Dus ja, mobiele websites verdwijnen, maar tegelijkertijd ook weer niet.
Probeer maar eens op een pc met de website van Microsoft. Als je je browserscherm verkleint en vergroot zie je het effect. Best knap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

TFT schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:06:
Afgelopen weekend overgestapt op een Android phone.
En welke is het geworden? En hoe zijn de ervaringen tot nu toe, is er een wereld voor je open gegaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:04
FreshM schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:43:
[...]

Moderne websites schalen tegenwoordig vanzelf hun opmaak naar de grootte van het scherm. Een speciale mobiele website is dan niet meer nodig. Dus ja, mobiele websites verdwijnen, maar tegelijkertijd ook weer niet.
Probeer maar eens op een pc met de website van Microsoft. Als je je browserscherm verkleint en vergroot zie je het effect. Best knap!
Dat klopt, maar er zijn grenzen. Die ervaar je met name zodra je wat in moet voeren op een mobiele website. Dan wordt plotseling een groot deel van je scherm gevuld met een (in verhouding) waanzinnig groot toetsenbord, waarbij niet zelden het invoervak niet meer zichtbaar is.

Dat is een aspect waar - in tegenstelling tot web-devs - app-bouwers wel rekening mee houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het einde van Windows 10 Mobile? Antwoord: Ja. Ook WeChat, van Tencent, stopt met de support van dit OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Want? Ik heb WeChat nog nooit gebruikt. Maar als jij het roept dan zal het wel zo zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richdb schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:12:
[...]

Want? Ik heb WeChat nog nooit gebruikt. Maar als jij het roept dan zal het wel zo zijn ...
Pardon!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zo..., nu klopt het wat beter. App is er niet voor W10M, maar kan kon wel op beiden worden bespioneerd gebruikt. Maar de een zijn dood is de ander zijn...., èh..., doodsteek 😜

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Jij zegt, einde van WM omdat WeChat niet meer wordt ondersteund? Ik zeg, nog nooit gebruikt dus waarom zou dit het einde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richdb schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:22:
[...]

Jij zegt, einde van WM omdat WeChat niet meer wordt ondersteund? Ik zeg, nog nooit gebruikt dus waarom zou dit het einde zijn?
Let’s say: 'Time will tell. Have fun and a great day!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:36:
[...]

Let’s say: 'Time will tell. Have fun and a great day!'
Dank je, en jij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mwa ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat Windows 10 mobile zoals we het kennen dood is. Velen zijn het met me eens dat het een mooi systeem is maar de meesten zijn terug naar Android/ios wegens gebrek aan nieuwe telefoons en omdat men geen vertrouwen heeft dat er nog zaken ontwikkeld gaan worden.

Ik hoop dat mijn Lumia 735 nog lang meegaat maar ik vrees dat het ook mijn laatste windows telefoon zal zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Admiral Freebee schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:36:
Mwa ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat Windows 10 mobile zoals we het kennen dood is. Velen zijn het met me eens dat het een mooi systeem is maar de meesten zijn terug naar Android/ios wegens gebrek aan nieuwe telefoons en omdat men geen vertrouwen heeft dat er nog zaken ontwikkeld gaan worden.

Ik hoop dat mijn Lumia 735 nog lang meegaat maar ik vrees dat het ook mijn laatste windows telefoon zal zijn...
Natuurlijk zijn de vooruitzichten en gebrek aan nieuwe telefoons niet goed. Maar zolang alles nog werkt en gesupported wordt is iets niet dood in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

richdb schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:22:
[...]
In de westerse wereld wordt WeChat niet zoveel gebruikt, maar in het oosten is het heer en meester. Als zij WM niet meer ondersteunen dan is dat wel weer een dreun richting WM.

Maar goed, wie nu nog ontkent dat WM echt richting uitgang marcheert heeft écht zijn ogen dicht. Ik heb nog veel plezier van mijn 735 en ik zal hem nog wel een tijd blijven gebruiken, maar beter wordt het er niet op. Als WhatsApp er mee zou stoppen, dan houdt het voor mij ook op. Andere apps heb ik vervanging of website voor (Rabo bv) maar WA is wel een van mijn meestgebruikte apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
richdb schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:25:
[...]

Natuurlijk zijn de vooruitzichten en gebrek aan nieuwe telefoons niet goed. Maar zolang alles nog werkt en gesupported wordt is iets niet dood in mijn ogen.
Nee, het is niet dood in de strikte zin maar er zijn bitter weinig goede vooruitzichten voor de toekomst dus we kunnen wel stellen dat de patiënt terminaal is.

Zolang Whatsapp en mijn telefoon blijven werken blijf ik wel bij het systeem (net zoals @P_Tingen dus). Maar daarna is het echt wel over. Als mijn telefoon nu stuk zou gaan zou ik nog overwegen om een goedkope tweedehandse te kopen omdat ik echt wel fan ben. Maar veel geld durf ik er niet meer in investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zelfde hier hoor, heb ook nog een android liggen maar toch blijft voor mij de windows interface zoveel beter werken dus hopelijk houd mijn 950 het nog even vol :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:48
Hier ook een WP fan. Ik merk meer en meer dat ik toch over moet op een ander eco-systeem. Apps voor Unifi, Denon en Kodi mis ik (al heb ik niet naar Kodi gezocht). Ik vind het jammer dit systeem in de steek te moeten laten en mijn ziel te moeten verkopen aan Google of Apple. Ik zag de aankondiging van de Pixel 2, dat lijkt mij een mooie phone, niet te groot. Het zou ook nog een Nokia 5 kunnen worden. Dan blijft het nog enigszins vertrouwd na mijn fijne Nokia Lumia 930.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Admiral Freebee schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:01:
[...]

Nee, het is niet dood in de strikte zin maar er zijn bitter weinig goede vooruitzichten voor de toekomst dus we kunnen wel stellen dat de patiënt terminaal is.

Zolang Whatsapp en mijn telefoon blijven werken blijf ik wel bij het systeem (net zoals @P_Tingen dus). Maar daarna is het echt wel over. Als mijn telefoon nu stuk zou gaan zou ik nog overwegen om een goedkope tweedehandse te kopen omdat ik echt wel fan ben. Maar veel geld durf ik er niet meer in investeren.
Ik denk dat WA voor de meeste het meetpunt is. Helaas kan je bijna niet meer zonder WA tegenwoordig. En ja, gebruik mijn Lumia 930 nog met veel plezier. Kan zelfs als ik zou willen een Samsung A5 van het werk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

richdb schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:24:
[...]
Ik denk dat WA voor de meeste het meetpunt is. Helaas kan je bijna niet meer zonder WA tegenwoordig. En ja, gebruik mijn Lumia 930 nog met veel plezier. Kan zelfs als ik zou willen een Samsung A5 van het werk gebruiken.
Dat dus. Maar ik heb daarnaast nog een andere handicap en dat is dat ik hou van compacte toestellen. Als je al de overstap moet maken naar iets anders en ook nog een compact toestel wil hebben, is er maar een handvol keuzes: Samsung A3, Sony Xperia X Compact of XZ1 compact, Apple iPhone. Thats it.

Mocht mijn toestel het nu begeven dan kijk ik voor een tweedehands 735. Anders wordt het een A3 of een Xperia. Apple is niet mijn ding, alhoewel de iPhone X wél erg mooi is, maar ook minimaal 4 keer zo duur als mijn budget is, dus dat wordt hem zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
P_Tingen schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:47:
[...]

Dat dus. Maar ik heb daarnaast nog een andere handicap en dat is dat ik hou van compacte toestellen. Als je al de overstap moet maken naar iets anders en ook nog een compact toestel wil hebben, is er maar een handvol keuzes: Samsung A3, Sony Xperia X Compact of XZ1 compact, Apple iPhone. Thats it.

Mocht mijn toestel het nu begeven dan kijk ik voor een tweedehands 735. Anders wordt het een A3 of een Xperia. Apple is niet mijn ding, alhoewel de iPhone X wél erg mooi is, maar ook minimaal 4 keer zo duur als mijn budget is, dus dat wordt hem zeker niet.
Toch is de iPhone SE heel klein. Of is je dat weer te klein? En dan bedoel ik wat je krijgt qua specs vergeleken met de andere bovenstaande telefoons. Maar goed, zover is het gelukkig nog niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

richdb schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:01:
[...]
Toch is de iPhone SE heel klein. Of is je dat weer te klein? En dan bedoel ik wat je krijgt qua specs vergeleken met de andere bovenstaande telefoons. Maar goed, zover is het gelukkig nog niet ;-)
Ik ben bang dat ik uiteindelijk niet compatible blijk te zijn met iTunes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
P_Tingen schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:02:
[...]

Draai je trouwens gewoon WM10 op de 735? En zo ja, welke release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
P_Tingen schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:02:
[...]

Ik wil je niks aanpraten, maar ik heb nu sinds een jaar een iPhone 6 van mijn werk. Omdat ik apps miste, moest ik overstappen op een iPhone of een android toestel. Heb voor de iPhone 6 gekozen, maar ik heb ook collega's met een SE. Toegegeven, het is een saai ding, maar het werkt wel gewoon en is betrouwbaar. Ik haat iTunes. Nog steeds. Maar heb het eigenlijk alleen nodig als ik muziek op mijn iPhone wil zetten. Het niet compatible zijn met iTunes is geen onoverkomelijk hobbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

richdb schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:04:
[...]
Draai je trouwens gewoon WM10 op de 735? En zo ja, welke release?
Ik heb inderdaad WM10 er op. Ik had eerst de fast ring, maar na het akkefietje een paar maanden terug met een foute build waardoor toestellen niet meer op wilden starten ben ik maar snel teruggegaan naar de stable ring. Met InteropTools heb ik de pagefile vergroot en daardoor is hij wel iets vlotter heb ik de indruk. Dat kan ook een placebo-effect zijn van het pielen met IT, maar als dat zo is, dan ben ik er wel blij mee.
coenox schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:14:
[...]
Ik wil je niks aanpraten, maar ik heb nu sinds een jaar een iPhone 6 van mijn werk. Omdat ik apps miste, moest ik overstappen op een iPhone of een android toestel. Heb voor de iPhone 6 gekozen, maar ik heb ook collega's met een SE. Toegegeven, het is een saai ding, maar het werkt wel gewoon en is betrouwbaar. Ik haat iTunes. Nog steeds. Maar heb het eigenlijk alleen nodig als ik muziek op mijn iPhone wil zetten. Het niet compatible zijn met iTunes is geen onoverkomelijk hobbel.
Hmm. Muziek luisteren via mobiel doe ik vrijwel nooit, wel radio of youtube. Maar mijn dochter heeft een Xperia Compact en dat is wel een erg mooi toestel, dus ik betwijfel of het een iPhone gaat worden.

[ Voor 39% gewijzigd door P_Tingen op 25-09-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
P_Tingen schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:51:
Ik heb inderdaad WM10 er op. Ik had eerst de fast ring, maar na het akkefietje een paar maanden terug met een foute build waardoor toestellen niet meer op wilden starten ben ik maar snel teruggegaan naar de stable ring. Met InteropTools heb ik de pagefile vergroot en daardoor is hij wel iets vlotter heb ik de indruk. Dat kan ook een placebo-effect zijn van het pielen met IT, maar als dat zo is, dan ben ik er wel blij mee.
Dat heb ik ook gedaan bij mijn 735 en maakte wel degelijk verschil. Apps zoals Whatsapp blijven langer "open" staan op de achtergrond wat wel wat scheelt in de laadtijd. Enige nadeel is dat ik bij een update soms wat ruimte moet vrijmaken op het interne geheugen voor hij kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
P_Tingen schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:51:
[...]

Ok, hier ook stable 10.0.14393.1715. Al ga ik soms weer terug naar 8.1. Waarom? Omdat dit toch nog steeds het best past bij de 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
https://mspoweruser.com/report-hp-elite-x3-end-lifed-soon/

Weer een toestel minder, als het aan mij ligt kan Microsoft hun nieuwe mobiele plan ook wel annuleren, ik schat het niet meer positief in voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat het artikel ook zegt. Na het fiasco met Nokia zijn ze één van hun laatste partners kwijt. Wie gaat er nou nog investeren in de volgende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Stefan22 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:25:
https://mspoweruser.com/report-hp-elite-x3-end-lifed-soon/

Weer een toestel minder, als het aan mij ligt kan Microsoft hun nieuwe mobiele plan ook wel annuleren, ik schat het niet meer positief in voor ze.
Het ziet er idd niet rooskleurig uit, niemand begrijpt waar MSFT mee bezig is. Ze zijn blijkbaar bezig met een Andromeda OS ( https://www.windowscentral.com/andromeda-os), maar als dat zo lang duurt, hadden ze beter de afgelopen jaren af en toe een Lumia uit kunnen brengen voor de continuïteit. Ik zie het ook somberder worden voor W10(M)... :'(
Señor Sjon schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:34:
Wat het artikel ook zegt. Na het fiasco met Nokia zijn ze één van hun laatste partners kwijt. Wie gaat er nou nog investeren in de volgende versie?
Alcatel? Maar die is hier niet eens te krijgen....

[ Voor 19% gewijzigd door ardvark99 op 25-09-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
ardvark99 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:38:
[...]

Het ziet er idd niet rooskleurig uit, niemand begrijpt waar MSFT mee bezig is. Ze zijn blijkbaar bezig met een Andromeda OS ( https://www.windowscentral.com/andromeda-os), maar als dat zo lang duurt, hadden ze beter de afgelopen jaren af en toe een Lumia uit kunnen brengen voor de continuïteit. Ik zie het ook somberder worden voor W10(M)... :'(
Ja, heb het zelf idd ook gelezen over Andromeda OS, maar hoe zo'n grote Microsoft fan ik ook was, ik trap er niet meer in. En ik denk dat meerdere personen er zo over denken, aangezien het niet een bepaald goedkoop apparaat gaat worden, en Microsoft eerst maar eens moet laten zien als ze er nu wel achter staan.

Ook moet ik nog zien welke fabrikanten er gebruik van gaan maken, naast Microsoft zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan22 op 25-09-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Stefan22 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:41:
[...]

Ja, heb het zelf idd ook gelezen over Andromeda OS, maar hoe zo'n grote Microsoft fan ik ook was, ik trap er niet meer in. En ik denk dat meerdere personen er zo over denken, aangezien het niet een bepaald goedkoop apparaat gaat worden, en Microsoft eerst maar eens moet laten zien als ze er nu wel achter staan.

Ook moet ik nog zien welke fabrikanten er gebruik van gaan maken, naast Microsoft zelf.
Ik denk dat bijna iedereen die nu nog met een Windows Phone leurt zo over denkt. En zoveel zijn er dat niet meer. En ze willen de Enterprise markt gaan bedienen?? Daar hebben ze hun ruiten zelf ook al ingegooid. Helaas. Zolang mijn L950XL het nog doet, blijf ik hem nog zo lang mogelijk gebruiken. Maar ik kijk nu al met een schuin oog naar de Nokia 8 of 9....

En wanneer MSFT weer met een reboot komt, en alleen maar met dure toestellen, dan is het al gelijk gedoemd te mislukken. Dan zijn het gelijk collectors stukken, vanuit de fabriek rijp voor het museum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
ardvark99 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:50:
[...]

Ik denk dat bijna iedereen die nu nog met een Windows Phone leurt zo over denkt. En zoveel zijn er dat niet meer. En ze willen de Enterprise markt gaan bedienen?? Daar hebben ze hun ruiten zelf ook al ingegooid. Helaas. Zolang mijn L950XL het nog doet, blijf ik hem nog zo lang mogelijk gebruiken. Maar ik kijk nu al met een schuin oog naar de Nokia 8 of 9....

En wanneer MSFT weer met een reboot komt, en alleen maar met dure toestellen, dan is het al gelijk gedoemd te mislukken. Dan zijn het gelijk collectors stukken, vanuit de fabriek rijp voor het museum...
Inderdaad.

https://www.thurrott.com/...-admits-nokia-acquisition
https://mspoweruser.com/m...d-third-ecosystem-phones/

Dat Satya Nadella tegen de overname van Nokia was hebben we inmiddels wel gemerkt. Aan de ene kant snap ik wel waarom hij dacht dat het geen zin had om nog een ecosysteem te maken naast Android en iOS, die hetzelfde deed, en waarom hij vervolgens uit de mobiele markt is gestapt. Het probleem wat Microsoft nu heeft, is de manier hoe ze eruit zijn gestapt, ze hebben hun meest loyale fans die Windows Phone vanaf het begin hebben gesteund, gewoon laten stikken.

Nadella zegt dat Microsoft zich moet onderscheiden, wat ze waarschijnlijk gaan doen met die Surface Phone (mocht hij er ooit nog komen), maar mensen (vooral de Windows Phone fans) trappen er denk ik niet in om $999 neer te leggen voor een apparaat van Microsoft, zonder dat ze echt laten zien dat ze er voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:10
Zal hier wel al voorbij gekomen zijn:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Lvvb4MHXfsk]
Bill Gates die in een interview zegt dat ie Android gebruiker is. Dus zelf ook geen Windows Phone meer voor het opperhoofd. Maar wil in ieder geval geen iphone.
Zal waarschijnlijk ook wel custom rom zijn op zijn android telefoon :)

Denk dat ik het ook stilaan maar opgeef en mijn 640 in de schuif drop. Jammer genoeg al paar jaar het smartphone nieuws niet meer gevolgd en ik zie gewoon door het bos de bomen niet meer qua android phones :?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 23:08
Het wordt er niet beter op... ;(

https://mspoweruser.com/m...d-third-ecosystem-phones/

Ik hoop nog op een Surface Phone bij MS z'n aankomen de event, maar zie het somber in. Als de Bill en de CEO er niet meer in beloven, waar moet het dan heen? Lijkt me ook heel pijnlijk voor de Microsoft werknemers die jarenlang gewerkt hebben aan Windows for Mobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

(gerucht: https://www.telefoonabonn...op-hp-elite-x3-gaat-door/ ) Je kunt van de berichtgevingen tegenwoordig ook al geen chocolade meer maken.

Ik kan mij echter wel voorstellen dat HP zijn voorraad zou willen slijten, en dan het liefst op zo'n kort mogelijke termijn. De HP heeft mij als toestel nooit aangetrokken. Het uiterlijk en de prestaties lijken dik in orde. De (vooral) mindere camera en het kunststof gedeelte aan de onderzijde (dat had toch wel wat ander hoogwaardiger materiaal kunnen zijn?) zorgen ervoor dat het niet mijn volgende pheun gaat worden, of ze moeten ze bijna gaan weggeven ;)

Testing, one, two ...

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:43:
(gerucht: https://www.telefoonabonn...op-hp-elite-x3-gaat-door/ ) Je kunt van de berichtgevingen tegenwoordig ook al geen chocolade meer maken.

Ik kan mij echter wel voorstellen dat HP zijn voorraad zou willen slijten, en dan het liefst op zo'n kort mogelijke termijn. De HP heeft mij als toestel nooit aangetrokken. Het uiterlijk en de prestaties lijken dik in orde. De (vooral) mindere camera en het kunststof gedeelte aan de onderzijde (dat had toch wel wat ander hoogwaardiger materiaal kunnen zijn?) zorgen ervoor dat het niet mijn volgende pheun gaat worden, of ze moeten ze bijna gaan weggeven ;)
Laat het me vooropstellen;

Rond 2008 kwam ik aanraking met Android (2.0 op een best wel dure tablet...) - een eye-opener!

Ik ben JAVA gaan leren, programmeren, apps gemaakt, etc...

Toen werd Android main-stream... ik vond er geen reet meer aan... en daar was Windows Phone!

Heerlijk! Dit is wat ik zocht! Meteen Silverlight / XAML / C# gaan leren, 30+ apps ontwikkeld, etc...

Maar als developer is het lastig je kinderen te onderhouden, als de ouders forceren dat ze zelfmoord plegen...

Anyhow - het artikel waar jij naar linkt, heeft het weer over het artikel waar ik naar verwees (dat HP er binnenkort mee kapt).

Alleen weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb... ik lees nogal veel over W10M, uit enthousiasme en geloof in het platform...

Als een woordvoerder van een bedrijf echter geruchten moet ontkrachten, is er vaak wel iets aan de hand; goed voor het vertrouwen in de zakelijke kant van W10M is het zeker niet, helaas...

Ik hoop nog 1 of 2 jaar met mijn L950 te doen (of langer...) en dan wordt het, vrees ik, een Android...

Terug bij de oude liefde - ik ben benieuwd of ze nog net zo smaakt als eerst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

MRE-Inc schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:02:
[...]
Mooi dat veel bedrijven er klaar mee zijn, hoe meer hoe beter. Laat ze het maar voelen bij Microsoft dat ze niet zomaar een onderdeel links kunnen laten liggen. Ben zelf ook klaar met Microsoft. Allemaal net niet dingentjes of US only dingen. De volgende ronde hardware die aangeschaft gaat worden, zal iig geen Surface Pro device meer zijn of iets anders waar Microsofts OS op staat...
Zo denk ik er ook over. Eerst lieten ze 'mij' in de steek met de Surface 2, nu met W10M. Helemaal klaar met Microsoft. Nu een Samsung S5 van het werk en ik vermaak me uitstekend. Morgen - als het goed is- werkt de ABN AMRO app niet meer, ga ik gewoon verder met de Android versie. _/-\o_

Ik flikker straks die Windows Central app ook van mijn 950 en PC. Ook hopeloze troep geworden.

EDIT: Ik lees net op de vervanger van Windows Central, MSPoweruser, dat Windows op 1 miljard computers is geïnstalleerd terwijl 1,5 miljard altijd werd aangenomen als het juiste aantal. Op de vraag of Microsoft ooit weer een telefoon gaat maken: we hebben geen behoefte een markt te betreden die al goed bediend wordt. (even een vrije vertaling van mij).

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 01-10-2017 20:42 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:18:
[...]

Zo denk ik er ook over. Eerst lieten ze 'mij' in de steek met de Surface 2, nu met W10M. Helemaal klaar met Microsoft. Nu een Samsung S5 van het werk en ik vermaak me uitstekend. Morgen - als het goed is- werkt de ABN AMRO app niet meer, ga ik gewoon verder met de Android versie. _/-\o_

Ik flikker straks die Windows Central app ook van mijn 950 en PC. Ook hopeloze troep geworden.

EDIT: Ik lees net op de vervanger van Windows Central, MSPoweruser, dat Windows op 1 miljard computers is geïnstalleerd terwijl 1,5 miljard altijd werd aangenomen als het juiste aantal. Op de vraag of Microsoft ooit weer een telefoon gaat maken: we hebben geen behoefte een markt te betreden die al goed bediend wordt. (even een vrije vertaling van mij).
“Wij hebben geen behoefte een markt te betreden die al goed bediend wordt” was wat meneer Nadella zij op het moment dat Microsoft, Nokia overnam, hij was daar fel tegen blijkt uit het interview, en heeft helemaal niks te maken met hoe Microsoft er nu naar kijkt en of ze wel of niet een telefoon gaan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

GerCor schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:18:
[...]

:) Ik zag het al in je onderschrift onder je foto. Wij waren beide behoorlijke grote MS fanboys als ik het zo mag noemen. Mij hebben ze destijds al in de steek gelaten met de eerste Surface RT, daarna kwam de release van de Xbox One die in NL werd uitgesteld en toen nog eens die Nadella die gewoon W10M de nek omdraait. Dan kun je zeggen van: W10M was al dood, hij heeft het alleen begraven, maar zo zie ik het niet. Ik kan wel uitleggen hoe ik het wel zie, maar dat is zonde van mijn tijd.

Feit is, dat MS mij keer op keer blijft teleurstellen. Ik zing het nog uit met mijn 950XL omdat ik net een nieuwe accu heb die wel goed werkt. Onze beide SP3 devices zijn nog lang geen EOL, dus die kunnen nog wel mee. Maar ik zit al wel met een schuin oog naar Apple te kijken. Een mooie iPad, Macbook en iPhone icm een Apple watch zie ik wel zitten.

Google rotzooi blijf ik ver vandaan. Het is en blijft 's werelds grootste advertentie bedrijf en in alles wat ze doen willen ze jouw gegevens om maar zoveel mogelijk op jouw afgestemde reclame/ads te kunnen genereren. Of denkt men echt nog steeds dat Gmail in het leven is geroepen omdat Google iedereen zo graag aan het mailen wil hebben ? Nee, puur en alleen om door je inbox te struinen om gericht te kunnen adverteren. Voor de rest van hun produkten hetzelfde....

Anyway, GerCor....jij en ik zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Dan kun je zeggen, waar maken jullie je druk om ? Het zijn eerste wereld problemen.... Ja dat zijn ze ook en overstappen zou zo kunnen, maar toch.... keer op keer teleurgesteld worden.... tja.....het houdt een keer op.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
MRE-Inc schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:31:
[...]

:) Ik zag het al in je onderschrift onder je foto. Wij waren beide behoorlijke grote MS fanboys als ik het zo mag noemen. Mij hebben ze destijds al in de steek gelaten met de eerste Surface RT, daarna kwam de release van de Xbox One die in NL werd uitgesteld en toen nog eens die Nadella die gewoon W10M de nek omdraait. Dan kun je zeggen van: W10M was al dood, hij heeft het alleen begraven, maar zo zie ik het niet. Ik kan wel uitleggen hoe ik het wel zie, maar dat is zonde van mijn tijd.

Feit is, dat MS mij keer op keer blijft teleurstellen. Ik zing het nog uit met mijn 950XL omdat ik net een nieuwe accu heb die wel goed werkt. Onze beide SP3 devices zijn nog lang geen EOL, dus die kunnen nog wel mee. Maar ik zit al wel met een schuin oog naar Apple te kijken. Een mooie iPad, Macbook en iPhone icm een Apple watch zie ik wel zitten.

Google rotzooi blijf ik ver vandaan. Het is en blijft 's werelds grootste advertentie bedrijf en in alles wat ze doen willen ze jouw gegevens om maar zoveel mogelijk op jouw afgestemde reclame/ads te kunnen genereren. Of denkt men echt nog steeds dat Gmail in het leven is geroepen omdat Google iedereen zo graag aan het mailen wil hebben ? Nee, puur en alleen om door je inbox te struinen om gericht te kunnen adverteren. Voor de rest van hun produkten hetzelfde....

Anyway, GerCor....jij en ik zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Dan kun je zeggen, waar maken jullie je druk om ? Het zijn eerste wereld problemen.... Ja dat zijn ze ook en overstappen zou zo kunnen, maar toch.... keer op keer teleurgesteld worden.... tja.....het houdt een keer op.
MS kan ook de t*ring krijgen van mij (goed he, als zelfs je fans je dood wensen...) - maar Apple ga ik never nooit niet gebruiken;

Ik heb "zelfs" een verboden-voor-Apple sticker op mijn ontwerp-studio...

Behalve of een OS lekker werkt, vind ik de ethiek van een bedrijf (milieu, gelijke rechten, emancipatie, etc...) ook van groot belang;

Als je je dan verdiept in de geschiedenis van Apple, zie je dat het echt een walgelijk bedrijf is, 100% voor ongelijkheid en puur op winst gericht.

In dat licht valt Google nog wel mee, dus wat mij betreft is / wordt het Android (met fake Google accounts, zodat ze verder toch niets aan mijn profiel hebben).

Wil je meer weten over de geschiedenis van Apple / MS? Check dan Pirates of Silicon Valley

https://www.rottentomatoes.com/m/pirates_of_silicon_valley/

Ik heb die tijd / wereldjes toen van dichtbij meegemaakt en kan je zeggen dat het (voor een docu-film) zeer accuraat in beeld is gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 21:41

Grvy

Bot

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:39:
[...]

Wil je meer weten over de geschiedenis van Apple / MS? Check dan Pirates of Silicon Valley

https://www.rottentomatoes.com/m/pirates_of_silicon_valley/

Ik heb die tijd / wereldjes toen van dichtbij meegemaakt en kan je zeggen dat het (voor een docu-film) zeer accuraat in beeld is gebracht.
Niet dat ik je ongelijk geef, maar is die film door veel mensen die die wereld dichtbij hebben meegemaakt en zelfs een aantal van de mensen die het 'verfilmt' als een zwaar gedramatiseerd stuk neergezet?

Kan de bronnen even niet meer vinden, maar weet dat toen die docu uitkwam er nogal wat controversie was.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:00:
[...]

Niet dat ik je ongelijk geef, maar is die film door veel mensen die die wereld dichtbij hebben meegemaakt en zelfs een aantal van de mensen die het 'verfilmt' als een zwaar gedramatiseerd stuk neergezet?

Kan de bronnen even niet meer vinden, maar weet dat toen die docu uitkwam er nogal wat controversie was.
Tja, ik heb het van dichtbij meegemaakt en vond het persoonlijk een zeer goede inkijk geven in beiden werelden en hoe zich die ontwikkelden (waar je vandaag de dag nog steeds de erfenis van terug ziet).

Natuurlijk is het gedramatiseerd en ten dele in scene gezet - maar 'het gevoel' en 'de richting' in het verhaal vond ik zeer accuraat... zeg 85% (en de rest was er bij verzonnen om het mooier te maken).

Overigens lijkt deze (echte) docu op de docu-movie;

YouTube: Triumph of the nerds 1

Triumph Of The Nerds

Maar die is ontzettend vertekend, omdat hij door een 100% Apple fan-boy is gemaakt (die gespeeld kritisch doet naar Apple, maar tegelijk juist die walgelijke cultuur van hun aanhangt door te liegen over alles waar het echt om gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:25:
[...]
“Wij hebben geen behoefte een markt te betreden die al goed bediend wordt” was wat meneer Nadella zij op het moment dat Microsoft, Nokia overnam, hij was daar fel tegen blijkt uit het interview, en heeft helemaal niks te maken met hoe Microsoft er nu naar kijkt en of ze wel of niet een telefoon gaan maken.
Ik kan wel een heel verhaal gaan ophangen maar: Nee, hij zei dat eind vorige maand.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
Blijf ontopic en speel niet op de man, mocht dit toch weer gebeuren gaat dit topic dicht!