Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
GerCor schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Ik kan wel een heel verhaal gaan ophangen maar: Nee, hij zei dat eind vorige maand.
Hij zei letterlijk dit:

“I voted no,” Nadella writes. “I did not get why the world needed the third ecosystem in phones unless we changed the rules … But it was too late to regain the ground we had lost. We were chasing our competitors’ taillights.”

https://mspoweruser.com/m...d-third-ecosystem-phones/

Dus nee, dat was niet eind vorige maand. Het ging namelijk om de Nokia deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

lowiesjie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:46:
[...]

Hij zei letterlijk dit:

“I voted no,” Nadella writes. “I did not get why the world needed the third ecosystem in phones unless we changed the rules … But it was too late to regain the ground we had lost. We were chasing our competitors’ taillights.”

https://mspoweruser.com/m...d-third-ecosystem-phones/

Dus nee, dat was niet eind vorige maand. Het ging namelijk om de Nokia deal.
https://mspoweruser.com/s...-windows-users-worldwide/

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Wordt dit nu welles nietes? Volgens mij klopt beide. Er stond ook 'Besides restating his common refrain regarding Microsoft and phones,'. Kennelijk is het zijn mantra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:53
MRE-Inc schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:31:
[...]

:) Ik zag het al in je onderschrift onder je foto. Wij waren beide behoorlijke grote MS fanboys als ik het zo mag noemen. Mij hebben ze destijds al in de steek gelaten met de eerste Surface RT, daarna kwam de release van de Xbox One die in NL werd uitgesteld en toen nog eens die Nadella die gewoon W10M de nek omdraait. Dan kun je zeggen van: W10M was al dood, hij heeft het alleen begraven, maar zo zie ik het niet. Ik kan wel uitleggen hoe ik het wel zie, maar dat is zonde van mijn tijd.

Feit is, dat MS mij keer op keer blijft teleurstellen. Ik zing het nog uit met mijn 950XL omdat ik net een nieuwe accu heb die wel goed werkt. Onze beide SP3 devices zijn nog lang geen EOL, dus die kunnen nog wel mee. Maar ik zit al wel met een schuin oog naar Apple te kijken. Een mooie iPad, Macbook en iPhone icm een Apple watch zie ik wel zitten.

Google rotzooi blijf ik ver vandaan. Het is en blijft 's werelds grootste advertentie bedrijf en in alles wat ze doen willen ze jouw gegevens om maar zoveel mogelijk op jouw afgestemde reclame/ads te kunnen genereren. Of denkt men echt nog steeds dat Gmail in het leven is geroepen omdat Google iedereen zo graag aan het mailen wil hebben ? Nee, puur en alleen om door je inbox te struinen om gericht te kunnen adverteren. Voor de rest van hun produkten hetzelfde....

Anyway, GerCor....jij en ik zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Dan kun je zeggen, waar maken jullie je druk om ? Het zijn eerste wereld problemen.... Ja dat zijn ze ook en overstappen zou zo kunnen, maar toch.... keer op keer teleurgesteld worden.... tja.....het houdt een keer op.
Helaas sluit ik mij volledig bij jou en @GerCor aan: Microsoft fanboy maar je wordt alleen maar afgestraft en nooit eens beloond.
De lijn van WP 7&8 had zo mooi doorgezet kunnen worden, maar helaas. Mij 650 zal het laatste Windows toestel zijn wat ik heb (gehad). Gezien het hele privacy verhaal, update ellende en malware meldingen blijf ik ver weg van Google/Android.
Apple vind ik eigenlijk veel te duur, maar komt in mijn ogen toch wel het meest in de buurt van Windows, alleen is Apple volledig gesloten en had je bij Windows nog toestel keuzen.

@b2vjfvj75gjx7 Volgens mij zijn alle grote (tech-)bedrijven wel op de een of andere manier 'crimineel'.... De oplossing zou mogelijk de Fairphone, maar ja die draait op Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

St00mwals schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:48:
[...]

Helaas sluit ik mij volledig bij jou en @GerCor aan: Microsoft fanboy maar je wordt alleen maar afgestraft en nooit eens beloond.
De lijn van WP 7&8 had zo mooi doorgezet kunnen worden, maar helaas. Mij 650 zal het laatste Windows toestel zijn wat ik heb (gehad). Gezien het hele privacy verhaal, update ellende en malware meldingen blijf ik ver weg van Google/Android.
Apple vind ik eigenlijk veel te duur, maar komt in mijn ogen toch wel het meest in de buurt van Windows, alleen is Apple volledig gesloten en had je bij Windows nog toestel keuzen.

@b2vjfvj75gjx7 Volgens mij zijn alle grote (tech-)bedrijven wel op de een of andere manier 'crimineel'.... De oplossing zou mogelijk de Fairphone, maar ja die draait op Android...
Je zult overigens zien dat wanneer ik alles van Apple heb, Microsoft ineens met een killer device komt die iedereen wil hebben en waar je dan als Apple gebruiker dan zoiets hebt van: Oeh snel alles verkopen en die Microsoft device kopen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
https://www.windowscentra...ders-spotify-kills-groove

Ook voor Groove Music Pass is het einde in zicht, ook zekers een strijd die ze nooit gingen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Stefan22 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:36:
https://www.windowscentra...ders-spotify-kills-groove

Ook voor Groove Music Pass is het einde in zicht, ook zekers een strijd die ze nooit gingen winnen.
Ik las het net ook.... Let op, op den duur gaan alle consumer services ermee ophouden te bestaan en focust Microsoft zich alleen nog maar op Enterprise omgevingen. Tijd om niet meer in Microsoft te investeren en over te stappen.

Het enige wat wellicht nog wel zal blijven bestaan, is de Xbox afdeling. Al kun je op internet wel terugzoeken dat Nadella daar ook geen fan van is. Waarschijnlijk zou het de hele Xbox divisie liever gisteren nog dan vandaag de nek om gedraaid hebben, maar dan zou helemaal niemand Microsoft nog serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
MRE-Inc schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:40:
[...]

Ik las het net ook.... Let op, op den duur gaan alle consumer services ermee ophouden te bestaan en focust Microsoft zich alleen nog maar op Enterprise omgevingen. Tijd om niet meer in Microsoft te investeren en over te stappen.

Het enige wat wellicht nog wel zal blijven bestaan, is de Xbox afdeling. Al kun je op internet wel terugzoeken dat Nadella daar ook geen fan van is. Waarschijnlijk zou het de hele Xbox divisie liever gisteren nog dan vandaag de nek om gedraaid hebben, maar dan zou helemaal niemand Microsoft nog serieus nemen.
Inderdaad, ik krijg ook het idee dat Microsoft druk bezig is met het verlaten van de consumentenmarkt. Zoals op Windows Central ook al werd gezegd: het wordt lastig om een Microsoft service aan te raden.

Ben benieuwd wat er met Bing was gebeurd als het niet zo nodig was voor Cortana (Cortana gaat nu toch ook meer samenwerken met Alexa btw?), en ben ook benieuws als Films & TV het volgende is wat einde verhaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Ik denk dat als Microsoft nieuwe modellen was blijven lanceren dat het wel goed was gekomen met het marktaandeel.

Het marktaandeel van Apple is ook maar 15%. Microsoft heeft een marktaandeel van 4% gehaald. Misschien is dat niks als je de hele markt bekijkt, maar als je zegt 33% van iOS dan is het helemaal niet verkeerd.

Maar wat gebeurd er, de Samsung telefoons krijgen een prominente positie in de Media Markt. Windows telefoons liggen in een hoekje waar niemand ze ziet en nieuwe modellen blijven uit.

Ik hou van de eenvoud van Windows Phone en ik heb niks met Android of iOS. Android heb ik op een tablet en ik kan er nooit aan wennen. Een iPhone wil ik niet omdat ik geen Apple producten wil.

Volgens Nadella werkt Microsoft momenteel aan een smartphone die onze kijk op smartphones radicaal zal gaan veranderen.
Laten we maar hopen dat het waar is. En er WhatsApp op draaid. Dan wil ik het ding wel hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
TheBorg schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:55:
Laten we maar hopen dat het waar is. En er WhatsApp op draaid. Dan wil ik het ding wel hebben.
Als er geen WhatsApp op draait dan hoeven ze het toestel niet eens in Nederland uit te brengen, het grootste deel van de Nederlandse smartphonegebruikers zit op WhatsApp en ik denk niet dat mensen een telefoon gaan aanschaffen waar WhatsApp niet op geïnstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Volgens Nadella werkt Microsoft momenteel aan een smartphone die onze kijk op smartphones radicaal zal gaan veranderen.
Zullen ze dat morgen aankondigen? Morgen is er toch zo'n MS event ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

The_Scarabial schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:18:
[...]

Eind van de maand in ieder geval "een" nieuw apparaat.

https://www.theverge.com/...ent-london-future-decoded

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:59
Maar wat gebeurd er, de Samsung telefoons krijgen een prominente positie in de Media Markt. Windows telefoons liggen in een hoekje waar niemand ze ziet en nieuwe modellen blijven uit.
Klopt niemand ziet ze, want ze liggen allang niet meer in de schappen bij de Media Markt.
The_Scarabial schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:18:
[...]

Laat ze het volgende gedrocht in hun reet stoppen. Over mosterd na de maaltijd gesproken. Wat is dit een bedrijf zonder visie. Dat ze een heel eind in de stront mogen zakken, en het overgewaardeerde aandeel gauw een correctie mag krijgen :D !

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bing / Cortana is in principe ook verloren - zeker nu ze Apple als grootste klant zijn verloren (die gebruikte Bing, stapt volledig over op Google voor haar interne zoekopdrachten binnen iOS).

De enige klant van Bing is nu nog Yahoo en MS zelf...

Ze zijn noodgedwongen een verbond met Amazon aangegaan, omdat ze de AI-race op eigen kracht niet meer kunnen winnen.

[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-10-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

coenox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:42:
Wordt dit nu welles nietes? Volgens mij klopt beide. Er stond ook 'Besides restating his common refrain regarding Microsoft and phones,'. Kennelijk is het zijn mantra.
Nee hoor. Ik heb het over heel iets anders - iets wat Nadella vorige week zei - dan lowiesjie

Er zijn tot op de dag van vandaag nog mensen die denken en of hopen dat Microsoft met een Surface phone komt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
GerCor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:59:
[...]

Nee hoor. Ik heb het over heel iets anders - iets wat Nadella vorige week zei - dan lowiesjie

Er zijn tot op de dag van vandaag nog mensen die denken en of hopen dat Microsoft met een Surface phone komt.
Ik heb die hoop een jaar geleden al opgegeven en heb nu een iPhone 6 van mijn werk. Bevalt goed en ik ben blij met extra mogelijkheden aan apps. Ach, en ik heb het toestel gratis. Maar dat kon daarvoor ook al, maar toch koos ik voor mijn eigen Windows toestel. En ik baal nog dagelijks dat het Microsoft het zo verprutst heeft, of voor een andere strategie heeft gekozen? Ik weet het niet. Het is in ieder geval niet voor niets dat ik nog dagelijks hier op Tweakers in het Windows Phone deel kijk. Ik vermoed alleen dat er binnenkort niet veel meer te zien is. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Het event van vandaag gaat volgens mij over Mixed Reality, niet over een Surface Phone, en persoonlijk denk ik ook niet dat we daar nog wat van moeten verwachten.

Microsoft moet eens leren om marketing toe te passen op hun producten, en niet alleen in de VS. Ik denk dat hier in Nederland, waar Groove Music gebruikt kon worden, bijna geen mens van Groove Music af wist. Windows Phones precies hetzelfde verhaal, slechte marketing al wisten mensen wel redelijk van het bestaan af. Denk niet dat Microsoft over een paar jaar een betere naam heeft bij consumenten dankzij die geweldige Satya Nadella.

Waar blijft trouwens de Cortana speaker? Of worden ze daar nu ook alweer op ingehaald door Apple en Google, want als dat zo is is Nadella op dat gebied geen haar beter dan Ballmer.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefan22 op 03-10-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Stefan22 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:06:
Waar blijft trouwens de Cortana speaker? Of worden ze daar nu ook alweer op ingehaald door Apple en Google, want als dat zo is is Nadella op dat gebied geen haar beter dan Ballmer.
MS heeft de handdoek al in de ring gegooid, wat de strijd om AI gaat;

Ze zijn een verbond aangegaan met Amazon en hun "Alexa" doet de speaker.

Cortana zelf is powered by Bing - maar nu Apple Bing heeft ingeruild voor Google, zal ook Cortana (en Bing) een zachte dood sterven, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
En Groove Music gaat ook ten onder ten gunste van Spotify...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:50:
[...]

MS heeft de handdoek al in de ring gegooid, wat de strijd om AI gaat;

Ze zijn een verbond aangegaan met Amazon en hun "Alexa" doet de speaker.

Cortana zelf is powered by Bing - maar nu Apple Bing heeft ingeruild voor Google, zal ook Cortana (en Bing) een zachte dood sterven, neem ik aan.
Ja, dat Microsoft nu samenwerkt met Amazon had ik hierboven ook al geplaatst, als Bing niet nodig was geweest voor Cortana dat had het misschien niet eens meer bestaan.

Over de speaker zelf: Amazon heeft al een op de markt, Google en Apple waarschijnlijk binnenkort ook, en Microsoft loopt er weer achteraan terwijl er al heel lang geruchten gaan over een Cortana speaker...

Ik snap echt niet wat dit bedrijf nog wil, UWP is nog steeds niet populair op de desktop en Mobile is dood, vrijwel alle Windows gebruikers installeren gewoon nog Win32 apps heb ik het idee van. Cortana op mobiel snap ik het nut ook niet van, WP is dood, op iOS hebben we Siri en op Android hebben we Google Assistant, die veel beter geïntegreerd zijn, wat is het nut van nog een 3e assistent (Om maar even zoals Nadella te praten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33
peerke63 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:03:
En Groove Music gaat ook ten onder ten gunste van Spotify...
Terwijl ik bij de rest nog altijd het idee had, meh werkt dus ben tevreden, heb ik dat dus met Groove dus niet, eerste keer dat ik moet zeggen dat Groove veruit beter was dan de andere opties, lokaal, stream en onedrive in 1 playlist, hopelijk komt Spotify alsnog met deze optie, anders wordt het een lange muziekloze periode.

Bij Cortana/Alexa/Siri/whatever, gebruik het niet dus boeit mij totaal niet (xbox heb ik gewoon nog 'Xbox'), WP doet nog steeds wat ik nodig heb, dus daar heb ik nu jaar later 'het is dood' nog steeds geen last van.

Of ik moet zelfs weer oldschool MP3's gaan rippen en weer 5 jaar terug in de tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 03-10-2017 19:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:12:
[...]

Terwijl ik bij de rest nog altijd het idee had, meh werkt dus ben tevreden, heb ik dat dus met Groove dus niet, eerste keer dat ik moet zeggen dat Groove veruit beter was dan de andere opties, lokaal, stream en onedrive in 1 playlist, hopelijk komt Spotify alsnog met deze optie, anders wordt het een lange muziekloze periode.

Bij Cortana/Alexa/Siri/whatever, gebruik het niet dus boeit mij totaal niet (xbox heb ik gewoon nog 'Xbox'), WP doet nog steeds wat ik nodig heb, dus daar heb ik nu jaar later 'het is dood' nog steeds geen last van.

Of ik moet zelfs weer oldschool MP3's gaan rippen en weer 5 jaar terug in de tijd.
De OneDrive optie vond ik persoonlijk ook heel fijn, voor op de Xbox. Later heb ik nog een Groove Music Pass genomen en dat werkte ook heel fijn, op Windows 10 (Mobile), die app werkte echt heel goed. De Android app was minder.

Ik denk overigens dat Zune > Xbox Music > Groove Music ook niet echt heeft geholpen voor de bekendheid van de service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Stefan22 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:15:
[...]

De OneDrive optie vond ik persoonlijk ook heel fijn, voor op de Xbox. Later heb ik nog een Groove Music Pass genomen en dat werkte ook heel fijn, op Windows 10 (Mobile), die app werkte echt heel goed. De Android app was minder.

Ik denk overigens dat Zune > Xbox Music > Groove Music ook niet echt heeft geholpen voor de bekendheid van de service.
De gehele 'anti' heeft MS nooit geholpen, Onedrive NSA, Win10 privacy, Apple status (vs Zune toendertijd), natuurlijk hebben ze zelf ook zaken niet heel goed gedaan, maar alles wat ze brachten (en goed was) werd toch direct afgeschoten of was 'nutteloos'.

Snap dat ze ergens een alternatief moeten pakken, Apple/Google Music zal het niet worden, Amazon werkt niet fijn, Deezer ws te klein, maar ik zit niet echt te wachten op Spotify. Wat de ... heeft Spotify met mijn foto's te maken of mijn contacten lijst, ik speel muziek af, ik zit niet op 1 of ander social media ding.

edit. blijkbaar hebben ze dus ooit bedacht om email-login (heb ik uit 2012) om te zetten naar facebook?
Blijkbaar gebruik je je Facebook-gebruikersnaam en -wachtwoord om in te loggen op Spotify
Niet in een 1000 jaar zal ik ergens ooit inloggen met facebook.

Dan toch maar gewoon old-school, Groove blijft MP3 afspelen en hopelijk ook via onedrive, dat is voor mij (en in de auto) dan wel meer dan genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 03-10-2017 19:25 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
SinergyX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:12:
[...]

En dan het volgende via MSPOWERUSER.COM:
https://mspoweruser.com/d...ws-phone-ever-get-better/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
Stefan22 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:15:
[...]

De OneDrive optie blijft gewoon werken. het gaat alleen om de Pass service m.b.t Groove die ze killen. Als player blijft het gewoon bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
lowiesjie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:55:
[...]

De OneDrive optie blijft gewoon werken. het gaat alleen om de Pass service m.b.t Groove die ze killen. Als player blijft het gewoon bestaan.
Ja, klopt gelukkig, heb het gelezen. Was inmiddels wel overgestapt op Spotify vanwege de veel betere Android app (ben inmiddels overgestapt met daily driver, al gebruik ik mijn Lumia nog regelmatig) en het family abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Hahaha, Ik lees zo af en toe wel eens wat op Twitter en volg zelf ook wel wat Microsoft medewerkers zoals bv Joe Belfiore..... Maar je moet voor de gein eens de reacties op de tweets van die gasten lezen. Heerlijk gewoon....En ja....dat gaat over bv de Mixed Reality zooi van gisteren waarin Microsoft weer een hoop loopt te blaten en de reacties die hij daarover krijgt.... When are you going to kill it ????

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
MRE-Inc schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:54:
Hahaha, Ik lees zo af en toe wel eens wat op Twitter ..
Komt me eerder over als behoorlijk kinderachtig. Als kinderen waar de lolly van afgepakt is.
En nee, nut heeft het ook niet.
'k moet zeggen dat ik mede daarom geen Twitter meer heb. Meer dan de helft zonde van de tijd. En tijd hebben we toch al niet veel met een gezin, werk en vele andere leuke dingen om te doen zoals gamen en sporten ..
.. of wat dan ook Wietsee ;)

Edit: Ik heb zelf een Lumia 950, dus voor mij is hetzelfde als voor anderen. Kon al wat anders hebben, maar de nadelen wegen zwaarder. Ik vind het zeker voorlopig prima zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Tweaker1234 op 04-10-2017 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:59
Tweaker1234 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:41:
[...]
Meer dan de helft zonde van de tijd.
Tweaker1234 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:41:
[...]
leuke dingen om te doen zoals gamen
Prima argumentatie 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Wietsee. op 04-10-2017 12:56 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Gaat niet alleen om die dingen hè. Maar serieus, hoeveel zaken leiden op Twitter af zodat het veelal een newsfeed wordt met de meest onzinnige ik weet het zo goed reacties waar te vaak het inkoppertje of kop tegen een scherm niveau gehaald wordt. Op zich niet erg als dat een paar keer gebeurd, maar dat gebeurt veel te vaak. En dan heb ik het nog niet op de zeurende reacties of reacties op beroemdheden waar men serieus een reactie verwacht 8)7
Simpele reden om me daar niet meer aan te ergeren is eerst filteren en daarna helemaal met Twitter te stoppen. Ik moet zeggen dat ik het geen seconde meer mis. Ten slotte zou het fijn zijn commentaren compleet uit de interface te halen of via een mod systeem zoals op Tweakers.net _/-\o_

Misschien zijn virtuele lollies een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Tweaker1234 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:29:
[...]

Gaat niet alleen om die dingen hè. Maar serieus, hoeveel zaken leiden op Twitter af zodat het veelal een newsfeed wordt met de meest onzinnige ik weet het zo goed reacties waar te vaak het inkoppertje of kop tegen een scherm niveau gehaald wordt. Op zich niet erg als dat een paar keer gebeurd, maar dat gebeurt veel te vaak. En dan heb ik het nog niet op de zeurende reacties of reacties op beroemdheden waar men serieus een reactie verwacht 8)7
Simpele reden om me daar niet meer aan te ergeren is eerst filteren en daarna helemaal met Twitter te stoppen. Ik moet zeggen dat ik het geen seconde meer mis. Ten slotte zou het fijn zijn commentaren compleet uit de interface te halen of via een mod systeem zoals op Tweakers.net _/-\o_

Misschien zijn virtuele lollies een idee :)
Geen problemen mee, ligt misschien aan wie of wat je volgt. Vind Twitter nog steeds de beste manier om aan informatie over bepaalde onderwerpen te komen. Oftewel ... heb geen last van een onzinnige newsfeed. Kwestie van goed kijken wie of wat je volgt, en ontvolgen is niet zo moeilijk.

Oh ... en de WM10 Twitter app vind ik nog steeds een van de beste apps. Stukken beter dan de Android of iOS variant (ook al mist het bepaalde opties). En snel ....

[ Voor 6% gewijzigd door richdb op 04-10-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vind ik ook Twitter op W10M is beter dan op Android. De berichten op 'mijn' Android telefoon lopen ook ver achter op die van W10M.

Maar eh ..... net even een lekkerbekje gehaald bij de lokale visboer, betaald met Wallet van ABN-AMRO. Geinig man. (deed het trouwens niet bij Appie Heijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
[b][
Maar eh ..... net even een lekkerbekje gehaald bij de lokale visboer, betaald met Wallet van ABN-AMRO. Geinig man. (deed het trouwens niet bij Appie Heijn).
Doe ik gewoon nog altijd met een paar losse eurootjes die ik bij me heb. Net zo makkelijk, geen app voor nodig ;)

Oh, en de opvolger van WM10 is eindelijk bekend:

nieuws: Arrow Launcher voor Android heet voortaan Microsoft Launcher

En dit:

https://blogs.windows.com...droid-microsoft-launcher/

Dit zegt genoeg.

[ Voor 40% gewijzigd door richdb op 05-10-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Het was een leuke tijd met mijn 950XL.. maar aan alles komt een einde, en helaas is windows dus nu niet meer voor Microsoft en gaan ze naar android :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
corset schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:31:
Het was een leuke tijd met mijn 950XL.. maar aan alles komt een einde, en helaas is windows dus nu niet meer voor Microsoft en gaan ze naar android :(
Lijkt er steeds meer en meer op. Apps for iOS en Android, en nu dan zelfs Edge en een Microsoft Launcher. Hoeveel bewijs heb je nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
richdb schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:58:
[...]

Lijkt er steeds meer en meer op. Apps for iOS en Android, en nu dan zelfs Edge en een Microsoft Launcher. Hoeveel bewijs heb je nog nodig?
Er zijn ook al geruchten dat ze voor 2019 stoppen met Xbox en Bing.

Los daarvan stellen oa. Lenovo en HP dat de Surface-tak zo verliesgevend is voor MS, dat ook daar binnenkort (2019 / 2020) mee gestopt wordt en MS puur verder gaat met abstracte dingen als Cloud en Services...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:00:
[...]

Er zijn ook al geruchten dat ze voor 2019 stoppen met Xbox en Bing.

Los daarvan stellen oa. Lenovo en HP dat de Surface-tak zo verliesgevend is voor MS, dat ook daar binnenkort (2019 / 2020) mee gestopt wordt en MS puur verder gaat met abstracte dingen als Cloud en Services...
Bing snap ik wel nu ze dikke klant hebben verloren in de vorm van Apple. Xbox loopt nog wel redelijk toch? Misschien niet zo goed als eerder, maar redelijk gelijk op met de PlayStation. Dat is meestal toch een op een neer gaande strijd, dan scoort de ene weer goed, daarna de andere.

Maar zou goed kunnen dat ze zich alleen richten op Cloud en Services. Maken ze ook meeste winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

richdb schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:43:
[...]

Bing snap ik wel nu ze dikke klant hebben verloren in de vorm van Apple. Xbox loopt nog wel redelijk toch? Misschien niet zo goed als eerder, maar redelijk gelijk op met de PlayStation. Dat is meestal toch een op een neer gaande strijd, dan scoort de ene weer goed, daarna de andere.

Maar zou goed kunnen dat ze zich alleen richten op Cloud en Services. Maken ze ook meeste winst op.
Xbox gaat volgens mij goed. Xbox One X verkoop loopt als een trein. En ik denk dat ze er wel mee door gaan.
Ik hoop het ook want we geven er wel sterk de voorkeur aan boven de Playstation!

Ik hoop ook dat ze toch niet stoppen met mobiel...
Tegen beter weten in? Vast wel. Maar ik ben dan ook een ras optimist. 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Microsoft heeft in eerste instantie misschien toch op meer gehoopt gezien de aanwezigheid van hun hardware, ook mobiel, in diverse tv-series? Zelfs nu zie je ze nog dagelijks voorbij komen. Ook in een nieuw seizoen van een tamelijk populaire US serie (...nine-nine, voor insiders), kwam er weer eens een Lumia 950 voorbij waarbij z.g. zelfs Snapchat in gebruik zou zijn op dat toestel. Sarcasme ten top. 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Mobiel voor consumenten is nu gewoon klaar, duidelijk. Zelfs Edge nu op Android/iOS, nieuwe launcher, het zegt allemaal genoeg.

Waren er ook niet ooit geruchten dat Xbox een apart bedrijf zou worden? (Afsplitsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:50:
Microsoft heeft in eerste instantie misschien toch op meer gehoopt gezien de aanwezigheid van hun hardware, ook mobiel, in diverse tv-series? Zelfs nu zie je ze nog dagelijks voorbij komen. Ook in een nieuw seizoen van een tamelijk populaire US serie (...nine-nine, voor insiders), kwam er weer eens een Lumia 950 voorbij waarbij z.g. zelfs Snapchat in gebruik zou zijn op dat toestel. Sarcasme ten top. 😉
Ik heb redelijke insider informatie wat betreft product-placing in US / NL series / movies en de waarheid is minder vrolijk;

Het tonen / gebruiken van Apple of Samsung hardware is voor sommige producers simpelweg te duur en dus grijpen ze naar een mockup van een telefoon of laptop... en dan komen ze vaak bij MS uit;

Die vraagt geen licentie geld (meer) om hun producten te tonen in series en dus gaan de productiekosten flink omlaag...

Zouden ze Apple willen tonen, dan moeten ze betalen (ja, je betaalt Apple om hun hardware in beeld te mogen gebruiken en niets andersom) - dus MS is gewoon een gratis / goedkope vlucht vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Stefan22 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:25:
Mobiel voor consumenten is nu gewoon klaar, duidelijk. Zelfs Edge nu op Android/iOS, nieuwe launcher, het zegt allemaal genoeg.

Waren er ook niet ooit geruchten dat Xbox een apart bedrijf zou worden? (Afsplitsen)
Nadela had 2 punten bij zijn aftreden;

1) Mobiel eruit
2) Xbox er uit

Ze passen niet bij zijn visie voor het "nieuwe" Microsoft en wil zich puur richten op Cloud en Services (via mobiel / tablet / laptop).

Dus ook al zou Xbox geld opleveren; hij is er geen fan van en wil er sowieso van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:34
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:33:
[...]

1) Mobiel eruit
2) Xbox er uit

Ze passen niet bij zijn visie voor het "nieuwe" Microsoft en wil zich puur richten op Cloud en Services (via mobiel / tablet / laptop).

Dus ook al zou Xbox geld opleveren; hij is er geen fan van en wil er sowieso van af.
Gaat ie vertrekken??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
[...]

1) Mobiel eruit
2) Xbox er uit
Denk dat je bedoelt: Aantreden :P

maar niet helemaal, bij zijn aantreden was het duidelijk een mobiel/cloud, het was het jaar erna pas dat Nadela z'n twijfel kreeg en Xbox niet meer tot de 'core' zag van MS en mede door druk van de aandeelhouders en investors moest overwegen er een aparte tak van te maken. Maar toen Xbox (en gaming) het steeds beter ging doen, bleef hij volhouden dat Xbox tot MS zou blijven behoren.

E3 dit jaar ging hij zelfs in de verdeding voor de gametak, het is ook niet voor niets dan Spencer dit jaar VCEO van de gamingtak is geworden. Ze hebben de Xbox omgezet van console/gametak naar een ecosysteem, blijkbaar goed genoeg om door te gaan.

Per saldo heeft hij aan de ene kant erg goed gebruik kunnen maken van de 'downfall' van Mobile, deel van de PR en HR kon worden doorgezet naar Xbox en geforceerd opende het nieuwe opties door gewoon MS producten aan te bieden op de 'concurrenten' (Skype, office, onedrive, straks Edge etc). En volgens mij was het in recent interview van Nadella nog aangegeven dat MS niets meer gaat doen met mobiel tot ze weer echt iets kunnen toevoegen, in z'n laatste boek geeft hij ook aan dat hij 'nee' had gestemd voor overname van Nokia.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 06-10-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

Ik heb redelijke insider informatie wat betreft product-placing in US / NL series / movies en de waarheid is minder vrolijk;

Het tonen / gebruiken van Apple of Samsung hardware is voor sommige producers simpelweg te duur en dus grijpen ze naar een mockup van een telefoon of laptop... en dan komen ze vaak bij MS uit;

Die vraagt geen licentie geld (meer) om hun producten te tonen in series en dus gaan de productiekosten flink omlaag...

Zouden ze Apple willen tonen, dan moeten ze betalen (ja, je betaalt Apple om hun hardware in beeld te mogen gebruiken en niets andersom) - dus MS is gewoon een gratis / goedkope vlucht vooruit.
Nou, het is in NL, vooral bij RTL, heel lang Samsung geweest. Toen kwamen opeens allemaal nieuwe producten van Microsoft langs. Laptops, xbox, Microsoft Lumia W10M modellen, de gehele productlijn eigenlijk. Nu zie je soms Nokia Lumia modellen voorbij komen, zelfs de 800 heb ik recentelijk zelfs nog gezien. Maar ook de 950 komt nog langs. Het Windows embleem is in de meeste gevallen iig niet prominent meer aanwezig of zelfs afgeplakt. Dus je zult best gelijk hebben dat Samsung en Apple niet geïnteresseerd zijn en dan lossen ze het zo maar op 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik zou ook niet graag geassocieerd worden met gtst 😂

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:35:
Ik zou ook niet graag geassocieerd worden met gtst 😂
GTST?

Geen Telecom, Slechte Telecom... Lumia 950...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
[...]
Microsoft is dus hard op weg om het nieuwe IBM te worden... totaal onbekend bij de consument (tenzij vanwege oude mainframe machines uit de schoolboekjes), en ook een niche product voor bedrijven vanwege niet sexy genoeg bij de nieuwe manager (die enkel Google kent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ik kan zijn bericht, zonder context, niet goed plaatsen - waar gaat dat bericht over?

Overigens roep ik al tijden dat ze er officieel mee kappen als de laatste Lumia 2 jaar op de markt is; dat is volgende maand (L950 werd 2 jaar geleden geïntroduceerd).

Dan zijn ze van hun (contractuele) verplichtingen af en is het gewoon over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco8264
  • Laatst online: 11-09 21:43
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:41:
[...]

Ik kan zijn bericht, zonder context, niet goed plaatsen - waar gaat dat bericht over?
https://www.windowscentra...are-are-not-focus-anymore

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
[...]

Overigens roep ik al tijden dat ze er officieel mee kappen als de laatste Lumia 2 jaar op de markt is; dat is volgende maand (L950 werd 2 jaar geleden geïntroduceerd).

Dan zijn ze van hun (contractuele) verplichtingen af en is het gewoon over.
deze vraag:

The best for me is #windows10mobile plus the lack of apps is a huge problem. We want new apps you have to find a way to attract more develop

Zijn antwoord:

We have tried VERY HARD to incent app devs. Paid money.. wrote apps 4 them.. but volume of users is too low for most companies to invest. ☹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
richdb schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:16:
[...]

deze vraag:

The best for me is #windows10mobile plus the lack of apps is a huge problem. We want new apps you have to find a way to attract more develop

Zijn antwoord:

We have tried VERY HARD to incent app devs. Paid money.. wrote apps 4 them.. but volume of users is too low for most companies to invest. ☹
Tja... feitelijk oud nieuws, van een oud-MS-mobile medewerker (wat zal Belfiore tegenwoordig als telefoon hebben?).

Overigens vorige week intensief (moeten) werken met een iPhone 7... man, man, man - wat een extreem achterhaald en ouderwets systeem is dat toch.

Bizar om te zien dat Windows het nieuwe Linux wordt;

Op alle fronten beter, stabieler, veiliger en veelbelovender... maar niet populair en dus gedoemd om te mislukken of een niche-speler te blijven / worden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[...]
Je kunt toch wel Engels lezen?

Microsoft heeft het verkloot, vragen de consumenten begrip en bieden hun excuus aan maar bijna geen hond vertrouwt Microsoft nog omdat er geen zichtbaar LEERMOMENT zoals ze dat in Nederland noemen, te bespeuren valt. In kort komt het er op neer dat er geen markt is voor Windows op mobiele telefoons volgens Microsoft maar eigenlijk weet iedereen wel dat de schuld gewoon bij Microsoft gevonden kan worden. Incompetent en geen partij voor de marktpartijen.

Blijft over .... voor ons .... (met een knipoog) wachten op wat er in het volgende boek van Nadella staat want hardware gaan ze in ieder geval niet meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:23:
[...]

Tja... feitelijk oud nieuws, van een oud-MS-mobile medewerker (wat zal Belfiore tegenwoordig als telefoon hebben?).

Overigens vorige week intensief (moeten) werken met een iPhone 7... man, man, man - wat een extreem achterhaald en ouderwets systeem is dat toch.

Bizar om te zien dat Windows het nieuwe Linux wordt;

Op alle fronten beter, stabieler, veiliger en veelbelovender... maar niet populair en dus gedoemd om te mislukken of een niche-speler te blijven / worden :(
Hij is geen oud medewerker. Is weer terug bij Microsoft.
Maar zijn antwoord op andere vraag was:

Of course we'll continue to support the platform.. bug fixes, security updates, etc. But building new features/hw aren't the focus. 😟

Het is gewoon voorbij. Zal niet doorontwikkeld wordende er zullen steeds meer partijen afhaken. Het is niet anders. Ik ga vandaag maar de A5 van het werk met de Microsoft Launcher voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39
Komen jullie er nu pas achter? Ontkenningsverschijnselen? 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 08:37
Jammer maar gelukkig is het hoge woord eruit. Het is jammer dat Belfiore dit via Twitter doet en niet MS via een persbericht twee jaar geleden.
Belfiore heeft echt zijn best gedaan en laten zien dat Microsoft ook jonge, eigenzinnige medewerkers heeft. De MS-Dos app met Win 3.11 was geniaal. Met dat betreft kwam de omslag te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Ramon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:22:
Komen jullie er nu pas achter? Ontkenningsverschijnselen? 8)7
Nee, maar volgens mij de eerste keer dat een redelijk bekende medewerker bij Microsoft hier zo open over praat op Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:23:
[...]

Hetzelfde geld voor Android. Maar ja, het is wel de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
Miki schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:48:
Jammer maar gelukkig is het hoge woord eruit. Het is jammer dat Belfiore dit via Twitter doet en niet MS via een persbericht twee jaar geleden.
Ik vind het ook vreemd dat dit via Twitter gaat, en geen officiële mededeling gedaan wordt door MSFT. En nog wel op zondag. Waarschijnlijk frustratie van Joe. Ik vraag mij ook af of dit de bedoeling was van MSFT, Joe zal waarschijnlijk op het matje geroepen worden. MSFT zou nu eigenlijk officieel moeten reageren, al zie ik dat niet gebeuren. En hij zegt dat W10M nog steeds onderhouden wordt, maar als er geen nieuwe hardware verkrijgbaar is, zal dit niet lang duren.

Maar waar ik bang voor ben is, dat dit voor (Nederlandse) bedrijven die apps onderhouden op WP, nu helemaal de stekker eruit gaan trekken, waardoor we steeds minder van apps gebruik kunnen maken, zoals de banken die nu nog ondersteuning geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
ardvark99 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:23:
[...]

Ik vind het ook vreemd dat dit via Twitter gaat, en geen officiële mededeling gedaan wordt door MSFT. En nog wel op zondag. Waarschijnlijk frustratie van Joe. Ik vraag mij ook af of dit de bedoeling was van MSFT, Joe zal waarschijnlijk op het matje geroepen worden. MSFT zou nu eigenlijk officieel moeten reageren, al zie ik dat niet gebeuren. En hij zegt dat W10M nog steeds onderhouden wordt, maar als er geen nieuwe hardware verkrijgbaar is, zal dit niet lang duren.

Maar waar ik bang voor ben is, dat dit voor (Nederlandse) bedrijven die apps onderhouden op WP, nu helemaal de stekker eruit gaan trekken, waardoor we steeds minder van apps gebruik kunnen maken, zoals de banken die nu nog ondersteuning geven.
Misschien ook wel frustratie van hem, maar voor ons als gebruikers weten we nu eindelijk 'officieel' waar we aan toe zijn. Zal gewoon de normale support termijn doorlopen, en dan is het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
Het is gewoon erg jammer. Qua looks en UI voor mij het meeste plezierige OS om mee te werken. En zouden ze het maar een beetje onderhouden, dan viel het nog wel mee. De laatste tijd echter merk ik niks van het onderhoud. Build na build blijven er bugs in production zitten en MS doet er niks mee. Edge is fijn als het werkt, maar de desktop/mobile bug en het plotseling refreshen van tabs zijn gewoon dingen die in de basis echt al lang opgelost hadden moeten zijn. Maar in plaats daarvan gaan ze lekker voor Android en iOS ontwikkelen.

Zo ook een basis app als mail. Nu al enige tijd dat de counter op de tile niet correct werkt als je vanuit het notifcation scherm een mail verwijderd. Gemiddeld is er 1 update per week voor deze app maar nog steeds hebben ze deze bug er niet uit gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
Het is geen nieuws maar idd wel nieuws dat hier 'officieel' door MS in de vorm van JB wat over gezegd wordt. Ik vraag me af in hoeverre MS hierachter zit of dat JB op eigen initiatief gereageerd heeft. Twitter is naar mijn mening nou niet echt het medium bij uitstek om zoiets baar buiten te brengen en ik ben benieuwd of MS nog met een officieel statement komt in de nabije toekomst.

Nu maar hopen dat Facebook WhatsApp blijft ondersteunen zodat ik m'n phone kan blijven gebruiken.
Voorspelbaar maar toch heel jammer imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ach, je groeit er snel overheen hoor dat het afgelopen is met W10M. Het gaat mij om de apps die ik nuttig vind. Nu ook de NUON app waar ik mijn slimme meter mee kan uitlezen. Ik kan nu mooi zien in euro's hoeveel mijn zonnepanelen opleveren. ABNAMRO werkt prima, ik moet alleen nog even wennen aan Twitter op Android. Contactloos betalen, ik ben er wel blij mee.

Boodschappenlijstje maken voor de Jumbo en AH. Prijzen staan erbij dus je kunt gewoon zien dat Jumbo een stuk goedkoper is zonder eerst naar de winkel te zijn geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 09-10-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Nieuws gaat snel nu. Is denk ik gepland dit nieuws. Joe Belfiore is anders niet zo heel actief op Twitter.
Maar als hij op zijn vingers wordt getikt, zal er wel een officieel bericht komen dat het allemaal toch niet zo erg is O-)

[ Voor 16% gewijzigd door richdb op 09-10-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darky03
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 13:50
Het zat er natuurlijk al heel lang aan te komen dit nieuws maar toch blijf ik het jammer vinden.... Hopelijk kan ik mijn Lumia950 nog een tijdje gebruiken. De vele apps mis ik zelf helemaal niet, zolang de rabobank,whatsapp en de Hue app(Heutro) nog blijven werken stap ik nog niet over. Het enige waar ik tegen aan loop en behoorlijk vervelend vindt is dat als ik fiets de radio(via edge of via een app) er na +/-15 minute mee stopt en ik dan mijn mobile uit mijn zak moet pakken en de radio weer aan moet zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
ardvark99 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:23:

Zulke berichten worden altijd factor 10 vergroot in het nieuws gebracht, ervanuitgaande dat grotere jongens als WA etc wel gewoon direct contact hebben met MS en dit niet direct laten hangen aan een bericht van 1 persoon, kans is altijd aanwezig.

Maar ze zouden wel bugfixes en beveiligingsupdates blijven doen, kan ik nog wel een tijdje door.

Heb nu ook de MS launcher op Android, straks met de fall update ook Edge, langzaam komen we er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Laatst online: 11-09 07:40
SinergyX schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

Zulke berichten worden altijd factor 10 vergroot in het nieuws gebracht, ervanuitgaande dat grotere jongens als WA etc wel gewoon direct contact hebben met MS en dit niet direct laten hangen aan een bericht van 1 persoon, kans is altijd aanwezig.

Maar ze zouden wel bugfixes en beveiligingsupdates blijven doen, kan ik nog wel een tijdje door.

Heb nu ook de MS launcher op Android, straks met de fall update ook Edge, langzaam komen we er wel.
Nu nog Android zonder Gmail/Google kunnen draaien en kan ik ook over.

Baal er wel van hoor... was juist blij met een telefoon die een mooi speels en informatief startscherm heeft i.p.v. een grid-applauncher zoals iOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Ik vraag me af hoe ze het voor elkaar gaan krijgen dat iedereen stopt met WM gebruiken. Vanuit financieel oogpunt is dat het enige wat interessant is voor MS omdat ze dan er helemaal de stekker uit kunnen trekken en het geen resources en dus geld meer kost.
Een officiële aankondiging zal daar zonder meer aan bijdragen en ondanks dat ik erg teleurgesteld ben wil ik niet overstappen en mijn phone nog lang blijven gebruiken. Ik ben tevreden met wat het is en mis niks (omdat ik niet beter weet misschien).
Aan de andere kant ben ik en mijn gezin helemaal into het MS ecosysteem maar vraag me nu wel af of ik dit zo wil houden. Ik ben bv van plan om een Xbox One X aan te schaffen, in de running voor een nieuw Surface product maar het krijgt toch een nare bijsmaak na alle berichtgeving van de afgelopen tijd omtrent het cancellen van MS consumer producten en ik vraag me af op hoeveel mensen dit hetzelfde effect zal hebben en wat MS aan klanten gaat verliezen over de gehele lijn door het zoveelste consumer product debacle.
Aan de andere kant is het overduidelijk dat MS onder Nadella zich richt op de business markt en denk ik niet dat ze wakker liggen van een 'paar' teleurgestelde consumers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Volgens mij zijn de diverse winmobs altijd stiefkinderen geweest, en met W10M meer dan ooit. Dit nieuws is meer een verlossing dan verassing, nu weten we waar we aan toe zijn.

Cashcow Xbox lijkt me toch een heel andere zaak.

Al zou ik zeker een PS pakken :9

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
JvdHoudt schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:38:
[...]

Nu nog Android zonder Gmail/Google kunnen draaien en kan ik ook over.

Baal er wel van hoor... was juist blij met een telefoon die een mooi speels en informatief startscherm heeft i.p.v. een grid-applauncher zoals iOS en Android.
Dit zeker, dat is m'n laatste stap, op mijn autoradio (android), heb ik alles wat Google is redelijk eruit gesloopt en de paar apps gewoon via Apk's draaiend (volgens mij werd deze ook rooted fabrieksaf geleverd).

Maar zelfs die tile homescreen, ik heb er al stuk of 10 geprobeerd uit de androidstore, waar iedereen zegt dat 'het net zo is als WM', is het absoluut niet. Of geen livetiles, of zag er niet uit, was niet echt aan te passen, apps zitten niet alfabetisch, het is het allemaal net niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Brent schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:48:
Volgens mij zijn de diverse winmobs altijd stiefkinderen geweest, en met W10M meer dan ooit. Dit nieuws is meer een verlossing dan verassing, nu weten we waar we aan toe zijn.

Cashcow Xbox lijkt me toch een heel andere zaak.

Al zou ik zeker een PS pakken :9
Een ieder die pas wakker wordt na de Twitter reactie van laatste dagen die heeft de kop toch wel heel erg diep in het zand gestoken gehad. En we gaan niets verbranden hè, we houden vol tot aan het gaatje. Het OS draait nog steeds, zelfs na de zoveelste 💀 van het Windows Mobile platform.

Het zijn vooral de niet Windows gebruikers die dat blijkbaar steeds maar moeten benadrukken? Doe mij maar een Hans Teeuwen 😜

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

SinergyX schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Dit zeker, dat is m'n laatste stap, op mijn autoradio (android), heb ik alles wat Google is redelijk eruit gesloopt en de paar apps gewoon via Apk's draaiend (volgens mij werd deze ook rooted fabrieksaf geleverd).

Maar zelfs die tile homescreen, ik heb er al stuk of 10 geprobeerd uit de androidstore, waar iedereen zegt dat 'het net zo is als WM', is het absoluut niet. Of geen livetiles, of zag er niet uit, was niet echt aan te passen, apps zitten niet alfabetisch, het is het allemaal net niet.
Tijd voor een WM Launcher topic om samen de beste uit te zoeken.
Voor als het ooit zover komt dat we over moeten stappen....

Ik heb nog geen Android en probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen.
(Ik laat me niet uitbuiten door Apple. Idiote prijzen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik denk maar zo: Zo'n 98% maakt geen gebruik van W10M. Ze zullen niet alle 98% achterlijk zijn, of wel soms?

Niemand heeft W10M nodig. Ik ook niet. Startscherm van W10M is natuurlijk leuk maar meer dan leuk is het nou ook weer niet. Ik ga zeker proberen zoveel mogelijk alles van Microsoft te vermijden.

Waar ik gewoon flink van baal: Ik had Store altijd in mijn themakleur. En dat is nu weer blauw geworden. Ik wil dat niet. Muziek herkennen hebben ze destijds gesloopt, FM radio gesloopt. Ik wil dat allemaal niet. Wel leuk voor een discussie op Tweakers maar verder heb je er, naast veel ergernis, niks aan.

Nee, ik heb voor mezelf het gevoel dat ik niks aan W10M ga missen als het er niet meer is. De voordelen van W10M wegen simpelweg niet op tegen de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
GerCor schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:51:

Nee, ik heb voor mezelf het gevoel dat ik niks aan W10M ga missen als het er niet meer is. De voordelen van W10M wegen simpelweg niet op tegen de nadelen.
Ik ben vorig jaar over gestapt op een iPhone. Puur praktisch een verademing, overal is een app voor en alles werkt. Maar ik mis W10M wel. Zoals ik ook mijn Palm een tijd heb gemist en ook Symbian. Het was het gevoel bij een selecte club te horen. Leuk om dingen uit te proberen en uit te vinden. Misschien dat dit bij Android nog zo werkt, maar mijn eerste ervaringen waren wat teleurstellend. Mijn iPhone werkt zo goed, dat het erg saai is. En als straks iedereen overgestapt is, wordt het hier op deze draadjes ook stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
coenox schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:08:

[...]
En als straks iedereen overgestapt is, wordt het hier op deze draadjes ook stil.
Is dat dan het moment om hier met z'n alleen even een moment van stilte in acht te nemen, ter nagedachtenis aan het door ons zo geliefde OS?? ;w

[ Voor 0% gewijzigd door St00mwals op 09-10-2017 12:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr_dreey
@St00mwals

Hear, hear.

#RIPWP

:(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
St00mwals schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:37:
[...]

Is dat dan het moment om hier met z'n alleen even een moment van stilte in acht te nemen, ter nagedachtenis aan het door ons zo geliefde OS?? ;w
Op het L950 topic is al een week niet gepost.

Wellicht kan iemand ze even melden dat de rouwperiode voorbij is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

It ain't over till the fat lady sings _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:15:
[...]

It ain't over till the fat lady sings _/-\o_
*knip*. Het is hier niet de HK.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 09-10-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Punkrocker schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Tijd voor een WM Launcher topic om samen de beste uit te zoeken.
Voor als het ooit zover komt dat we over moeten stappen....

Ik heb nog geen Android en probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen.
(Ik laat me niet uitbuiten door Apple. Idiote prijzen...)
Zet jij hem op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Zal nog wel een tijd blijven werken. Maar zou me niks verbazen als bijv WA straks per 01-06-2018 WM niet meer ondersteund. Eerst BB10 eind van het jaar en dan de volgende slachtoffers.

Vanochtend de Windows Launcher geinstalleerd, en andere Microsoft apps. De simcard uit de 930 gehaald en de telefoon uitgezet. Ik geloof het allemaal wel .....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 00:25

Radeon

Today is a good day to die

Nou zolang WA en de Rabobank app blijven werken zie ik nog geen reden om me 950 vervroegd met pensioen te sturen. Dus voorlopig blijf ik nog in de Win10M kamp.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Ik zal eens kijken of ik een mooie OP kan maken vanavond. Suggesties zijn welkom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45

P_Tingen

omdat het KAN

Radeon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:48:
Nou zolang WA en de Rabobank app blijven werken zie ik nog geen reden om me 950 vervroegd met pensioen te sturen. Dus voorlopig blijf ik nog in de Win10M kamp.
Voor WA heb ik geen oplossing, maar de Rabo-app kun je evt vervangen door de browser: Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/8Lmlq24.png

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Punkrocker schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:58:
[...]

Ik zal eens kijken of ik een mooie OP kan maken vanavond. Suggesties zijn welkom 8)
W10M is dood... lang leve W10M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:04
Wel grappig de eerste post in dit draadje is al een dik jaar geleden. Op dit moment is het platform pas dood als whattsapp niet meer ondersteund wordt. Zie ook blackberry. Mijn moeder heeft met een WM geleerd om te gaan en zolang whatsapp nog werkt doe ik het haar niet aan om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39
Verbaas me toch over de reacties in dit topic. Bij release van de Lumia 950 en 950 XL twee jaar geleden was mij al duidelijk dat het een doodlopend verhaal was. Beide Lumia's kregen nog geen 10 minuten 'zendtijd' terwijl de Surface-apparaten ruim 2 uur kregen. Toen was het mij al duidelijk dat Microsoft er geen heil meer in zag, verbaas me dus echt dat mensen het nu pas door lijken te hebben hier...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:10:
Verbaas me toch over de reacties in dit topic. Bij release van de Lumia 950 en 950 XL twee jaar geleden was mij al duidelijk dat het een doodlopend verhaal was. Beide Lumia's kregen nog geen 10 minuten 'zendtijd' terwijl de Surface-apparaten ruim 2 uur kregen. Toen was het mij al duidelijk dat Microsoft er geen heil meer in zag, verbaas me dus echt dat mensen het nu pas door lijken te hebben hier...
Idem hier - achteraf is het makkelijk praten, en ten tijde van de L950 introductie had ik nog wel wat hoop, maar het was meer dan duidelijk dat MS de stekker er al uit had getrokken.

Dat er hier en daar nog wat losse initiatieven waren, kwam meer voort uit het feit dat ze de erfenis nu eenmaal hadden (actieve gebruikers / store / developers), maar niet omdat ze een lange termijn visie hadden.

Officieel hebben ze nooit iets gemeld over het einde, zelfs die Tweet van Belfiore neem ik niet aan als officieel; de beste man is al jaren geen Mobile Evangelist meer en praatte daar (volgens mij) meer als persoon, dan als MS spokesman...

Enige dat hij zegt is dat de focus van MS niet bij mobiel ligt... tja - dat wisten we al :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:25:
[...]
Enige dat hij zegt is dat de focus van MS niet bij mobiel ligt... tja - dat wisten we al :p
Jawel, alleen niet bij hun eigen OS op smartphones.
Wat betreft Services en Apps is er duidelijk een focus bij mobiel. Alleen dan bij Android 1 en iOS 2 voor smartphones.

Zelf had ik al meermalen een S7 oid kunnen hebben, maar ik zie nog altijd niet de behoefte. De camera van mijn Lumia 950 was stuk (door gerammel op de fietshouder denk ik) en voor 20 euro is die weer top. Mooi dat ik die zelf kon vervangen (Tx4 en gaan). Bij vele smartphones is dat een dure reparatie.
Pas als mijn Lumia 950 echt kapot is, zal ik een nieuwe kopen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 19:26

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
Voor de (mogelijke) overstappers naar iOS:
W10M is dood...door naar iOS

@b2vjfvj75gjx7 Dank voor het 'lenen' van jou topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Jammer dat het nu gebeurt is, maar dit konden we inderdaad al een lange tijd geleden aan zien komen. Ik ben kort geleden overgestapt naar Android, maar ben nog wat dingen aan het proberen met onder andere launchers.

Vind het wel jammer dat Microsoft nooit een blogpost heeft gemaakt met verduidelijking voor de fans, ik denk ook dat de tweet van Joe niet rechtstreeks van MS komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12
Ik heb met pijn in m'n hart ook besloten om over te stappen.. naar android. Ik heb er verschrikkelijk de balen in, want ik vind wm10 bijzonder fijn. Het startscherm met livetiles, outlook/agenda (en de rustige vormgeving daarvan), WhatsApp (idem vormgeving) en de snelheid/rust die het uitstraalt. Ik houd mijzelf altijd voor dat WM10 nog altijd prima voldoet, maar gaanderweg heb ik toch aardig wat gebrek aan apps en mindere apps geaccepteerd. Ook instagram loopt bijvoorbeeld achter, maar ook de xiaomi apps, dji apps, snapchat etc maken dat het platform je mogelijkheden beperkt.

So long! Het was een bijzonder fijn OS. Ik kan dan ook mijn telefoon nog niet verkopen, ik zal 'm nog houden als memorabilia. Van HD2, HD7, Lumia 800, Lumia 920, Lumia 930 en Lumia 950 naar .... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*schopje*
ik heb mijn android toestel binnen om mijn Microsoft Windows10 Phone te vervangen, doro alle meldingen van apps die het ondertussen niet meer doen of geen updates meer krijgen :-(

om toch maar een poging te doen om in het afwijkende circuit te blijven heb ik een Nokia Android gekocht met de nieuwe versie Android.
Ik moet zeggen dat ik me bijna verbaas over hoeveel apps er zijn en die ook nog lekker werken.

Nu is mijn grootste frustratie dat ik ondanks al mijn pogingen er niet in slaag mijn whatsapp data/backup op android te krijgen...ik kan enkel mijn googledrive aanspreken en niet de SD kaart of mijn OneDrive account.

Na wat zoekwerk vind ik een tool die ik op mijn desktop kan installeren en die claimt data van een WindowsPhone te kunnen migreren naar android, Wondershare.
Echter is er alleen een zeer beperkte trial, en de fullversion kost meer dan 80,-

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of een andere bewezen manier kent om deze data alsnog om te zetten?

Verder ga ik denk ik ook die live-tegels missen, maar eens zoeken of er iemand een android skin gemaakt heeft die zoiets kan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:03:
*schopje*
ik heb mijn android toestel binnen om mijn Microsoft Windows10 Phone te vervangen, doro alle meldingen van apps die het ondertussen niet meer doen of geen updates meer krijgen :-(

om toch maar een poging te doen om in het afwijkende circuit te blijven heb ik een Nokia Android gekocht met de nieuwe versie Android.
Ik moet zeggen dat ik me bijna verbaas over hoeveel apps er zijn en die ook nog lekker werken.

Nu is mijn grootste frustratie dat ik ondanks al mijn pogingen er niet in slaag mijn whatsapp data/backup op android te krijgen...ik kan enkel mijn googledrive aanspreken en niet de SD kaart of mijn OneDrive account.

Na wat zoekwerk vind ik een tool die ik op mijn desktop kan installeren en die claimt data van een WindowsPhone te kunnen migreren naar android, Wondershare.
Echter is er alleen een zeer beperkte trial, en de fullversion kost meer dan 80,-

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of een andere bewezen manier kent om deze data alsnog om te zetten?

Verder ga ik denk ik ook die live-tegels missen, maar eens zoeken of er iemand een android skin gemaakt heeft die zoiets kan :-)
Volgens mij zijn Windows WhatsApp backups niet naar Android over te zetten. Ik heb het even gegoogled en zag toen al dat het niet ging lukken, heb toen maar besloten het als een 'frisse start' te zien. Verder erg te spreken over de overstap naar Android (galaxy s8), af en toen kom ik wat tegen van het OS wat iets minder fijn werkt en ik druk nog wat te vaak op de terugknop om tussen apps te schakelen, maar daartegenover staan wel veel features en apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Backups van Windows Phone naar Android gaat niet werken. Andersom ook niet.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:40

PeaceNlove

Deugleuter

Inmiddels zie ik dat we gezellig met Symbian en en Blackberry op de begraafplaats liggen qua forum ;( Bedankt tweakers
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Blijf ontopic en speel niet op de man, mocht dit toch weer gebeuren gaat dit topic dicht!