Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:13

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Eind 2012 kocht ik de Lumia 920 en dat toestel heb ik 3 jaar lang met plezier gebruikt. Windows Phone 8 was het nog niet helemaal maar ik vond het lekker werken en die apps kwamen vanzelf wel. Midden 2015 heb ik Windows 10 Mobile geïnstalleerd op mijn Lumia 920 en dat werkte nog beter en ontwikkelaars moesten dat toch ook wel in gaan zien toch? Eind 2015 de Lumia 950 XL gekocht en eigenlijk zijn we nu nog op exact hetzelfde punt als eind 2012.

Laat ik voorop stellen dat ik de 950 XL een heerlijk telefoon vind. De camera is geweldig, het scherm is mooi, Windows Hello werkt lekker en de telefoon doet eigenlijk alles wat het moet doen. En hoewel ik eigenlijk geen apps mis merk ik wel dat veel apps qua functionaliteit en updatebeleid hopeloos achterlopen op de Android- en iOS-versies. Maar als ik kijk naar een goede vriend van me: hij is begonnen met de Lumia 800 en ging daarna voor de Lumia 930. Windows Phone vond ie enorm prettig werken maar omdat hij wel bepaalde apps miste is hij overgestapt naar de iPhone (en dat als flinke Microsoft-fanboy). En hij zal vast niet de enige zijn.

En dat is een beetje mijn angst, dat Windows 10 Mobile maar een beetje aan blijft kloten en dat er nooit echt verbetering zal komen. Mijn Lumia 950 XL zal ik nog wel een jaartje of 2 houden omdat de telefoon gewoon prima werkt maar ik zie eerlijk gezegd weinig verbetering. Microsoft doet overigens enorm zijn best om alles recht te trekken maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken. Zonde, want dit platform zou een mooie 3e speler kunnen zijn. Nu is het dat ook (een beetje) maar met een marktaandeel van een paar procent staat het in schril contrast met Android en iOS.

Wat zijn jullie meningen hierover?

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 09-04-2016 15:07 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Enorm hun best?!
Ik weet het niet. Wel beloven ze veel, waar helemaal niets van terecht komt.
Zit nu al 2 jaar met WP, en ook ik zie die apps maar niet komen. Neem nou Marktplaats, ze doen niet eens moeite om een WP app te maken. En anderen updaten niet eens meer. Bijvoorbeeld Nu.nl app.

En dan hebben ze Windows 10 Mobile uitgebracht. Maar eigenlijk is dit nog een beta. Ik bedoel moet je daar dan mee happy zijn? Product is gewoon beta, en bevat nog fouten.

En nu het bekend is geworden dat ze dit jaar geen focus meer zullen leggen op Windows Phone gebied. Vraag ik me helemaal af, heeft het nog zin om bij WP te blijven. No focus no customer!!!

Ik vind de OS wel ok. Maar de apps en updates zijn wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-04 21:10
Microsoft heeft recent Xamarin gekocht. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar voor zover ik weet is het wel een goede ontwikkelomgeving waarmee men de 3 populairste besturingssystemen voor telefoons en tablet in één keer kan bedienen.
Deze week las ik een bericht dat Xamarin dat blijkbaar eerst veel geld kostte, nu vrij beschikbaar is. Details weet ik verder niet, maar dat lijkt me wel een belangrijke stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:14
Ik heb mijn windows telefoons allemaal de deur uitgegaan.
WM 8.1 was af, maar niet goed genoeg, en WM10 was niet af en ook niet goed genoeg.
Standaard simpele dingen die bij mij niet goed genoeg werkte zoals mail met vage rendering, na elke update was er wel iets wat niet fijn werkte, of goed was.
Whatsapp, traag. Met de laatste versie zag het er wat strakker uit, maar nog oudbollig.
Facebook, messenger, allebei draken van apps.

Het enige waar ik blij mee was bij mijn L640xl waren de foto's, Voor de rest waren het bij mij vaker ergenissen dan plezier, ondanks dat WM10 op zch zelf prima werkte.

Zo waren er wel meer dingen, maar geen zin om allemaal te typen. Die zijn op het forum wel bekend hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:57
Ik ben sinds een week overgestapt van een Lumia 925 naar een Samsung s7. Ik heb voor de Lumia een Samsung Windows Phone gehad en beide naar tevredenheid gebruikt. Maar het is simpel, een goede moderne smartphone heeft ook goede apps nodig. Ik heb 5 jaar lang Microsoft een kans gegeven maar ze hebben het verkeerd aangepakt. Ik heb er weinig vertrouwen in dat het binnen twee jaar goed komt. Zeker nu ik nu voor het eerst ervaar hoe groot het verschil is tussen alle apps. Nu vergelijk ik wel het nieuwste top model met een oudere Windows Phone maar dan nog blijft het een verrassend groot verschil qua ervaring met betrekking tot apps.

Wat ik wel vind is dat Windows Phone qua besturingssysteem beter in elkaar zit dan Android en ios. Dat is misschien ook een beetje gewenning maar juist dat geeft nu voor mij aan waar er qua usability zaken te verbeteren zijn. Bijvoorbeeld de tiles, dat is echt een fijn systeem om dagelijks naar te kijken en ervaren. De applicatie lijst werkt ook erg snel.

Ik hoop dat het Microsoft lukt om het derde platform voor mobiele telefoons te blijven ondersteunen en er een derde speler op de markt verschijnt met een degelijk aandeel. Het zorgt voor vrijheid van de consument. Maar nog liever hoop ik dat we van apps als geheel afstappen. Het zorgt voor een constante lock-in van consumenten. Het liefst wil je de vrijheid hebben om zonder grote problemen over te stappen en dat een nieuwe start up zonder al te grote problemen ook deze markt kan betreden. Dat is nu simpelweg onmogelijk zonder Android te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Royalty schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:43:
Enorm hun best?!
Zit nu al 2 jaar met WP, en ook ik zie die apps maar niet komen. Neem nou Marktplaats, ze doen niet eens moeite om een WP app te maken. En anderen updaten niet eens meer. Bijvoorbeeld Nu.nl app.

En dan hebben ze Windows 10 Mobile uitgebracht. Maar eigenlijk is dit nog een beta. Ik bedoel moet je daar dan mee happy zijn? Product is gewoon beta, en bevat nog fouten.

En nu het bekend is geworden dat ze dit jaar geen focus meer zullen leggen op Windows Phone gebied. Vraag ik me helemaal af, heeft het nog zin om bij WP te blijven. No focus no customer!!!

De apps kan ik begrijpen, en WM10 is misschien inderdaad wel te snel uitgebracht. Maar de updates? Ik zie juist dat regelmatig in updates dingen worden opgelost die ook via feedback systemen door gebruikers werden aangegeven. Op Android was het al bijzonder als er überhaupt een keer een update kwam.

De apps die ik nodig heb zijn er wel, en bijvoorbeeld een whatsapp vind ik prima werken. Bij mij iig absoluut niet traag ofzo. Minpuntje dat je geen custom ringtone voor whatsapp kan instellen (ja je kan het via het OS zelf doen, maar dan gaat die ook af als je een nieuw bericht krijgt).

Maar of het ooit echt gaat doorbreken? Ik ben skeptisch. WM10 zou het kunnen zijn als universal apps aanslaan en ook echt geschikt voor telefoons wordt gemaakt, maar we moeten realistisch zijn, dat is al vaker gedacht dat het nu zou gebeuren. Ik denk dat het heel lastig gaat zijn de hegemonie van Android te doorbreken. Zelfs met alle negatieve kanten eraan, is het app aanbod genoeg om ervoor te zorgen dat toch het het primaire besturingssysteem is.

Sowieso zou het leuk zijn als websites gewoon een fatsoenlijke mobiele site maken. Kijk bijvoorbeeld naar een Tweakers, daar heb je echt geen app voor nodig want het werkt gewoon goed op elk mobiel OS met één site.

En misschien ook relevant, om redenen die ik waarschijnlijk nooit zal begrijpen zijn goedkopere telefoons volgens mij (als ik gewoon om me heen kijk) niet populair in Nederland, en daarbij is Windows heerlijk. (Ik kan niet 1 op 1 natuurlijk vergelijken, maar mijn budget Android was na een jaar zo traag als stront, mijn L640, die toch ook niet bepaald duur is, draait nog prima). Maar hoewel de meeste er ook niet veel meer mee doen als whatsappen en mail checken (oké en foto's maken, waarbij de duurdere telefoons wel meerwaarde kunnen bieden) zijn het toch vaak dure telefoons (omdat het natuurlijk ook een mode product is geworden, een iPhone of een S7 Edge is natuurlijk ook mooi, maar doe er dan op zijn minst geen hoesje omheen :P).

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 09-04-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

De kans hangt erg af van marktaandeel + developers. Microsoft is wel goed bezig om alles gelijk te trekken met het universal windows platform. Qua ontwikkelingen aan Microsoft hun kant kan het echt niet aan liggen.
De vraag is of je ook zware universal windows platform applicaties mooi kan laten draaien op een mobieltje. Of dat je weer twee verschillende applicaties moet uitgeven. Een "light" mobile versie van Photoshop bijvoorbeeld en een uitgebreide. Het hangt ook af of software bedrijven met bestaande software de moeite zullen nemen om alles om te zetten naar een UWP applicatie. Tot zover heb ik nog geen grote speler dat zien doen. En ze zien er het voordeel ook nog niet van in. De vraag is, is dat er wel om zoveel moeite in UWP te stoppen?? Als UWP op tablets en desktop echt van de grond af komt. Alleen dan daarna is er misschien kan van slagen betreffende applicaties.

Daarnaast heb ik ook al zo vaak uitgelegd waarom OEM's niet aan Windows willen. Er zijn gewoon gigantisch veel voorwaarden + kip & ei problemen voordat het echt een succes kan worden. Daarbij schat ik dus mijn kans zeer klein in.

Daarnaast denk ik dat er ook veel mensen gewoon flauw zijn van de tientallen valse beloften. Zoals Satya Nadella zei: Mobile first. En nu ineens is het geen prioriteit. Wtf? Heel veel beloftes en allerlei zaken vooruit schuiven. Het duurt en duurt maar.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 09-04-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-04 13:15
Heb Texamicz ff gelezen en hij heeft ten dele gelijk.
Maar.
Kijk het kan natuurlijk alleen maar beter en dat gebeurt dan ook bijna dagelijks, het gevoel en bediening is geweldig, maar dan mis je wat, een app. een gadget, vervelend, zie het als een achtervolging, een ploegentijdrit of zoiets, niets is volmaakt.
Als Microsoft het goed doet blazen ze alles omver wat er tot nu toe is op Mobile Phone gebied, en dan niet omdat zo goed zijn of goedkoop, maar omdat ze het grootse PC besturing systeem hebben met serversoftware en office applicaties.
Stel je voor 10k vlk licenties voor windows 11 :) 3000 business telefoons en alles wordt gesynchroniseerd met de compagnie en alles op 1 rekening
Nu hebben we daar als particulier niet zo veel aan, maar we kunnen wel mooi mee liften.
En het belangrijkste, daar is denk ik wel een x86 surface zakcomputer voor nodig die kan bellen.
NB. ik bel nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Windows phone/mobile is dood, deal with it. Gaat nooit meer goedkomen want zelfs de trouwe fans lopen over naar andere platformen.

Ben ook al sinds october over op een iPhone (Na 4 Windows Phones), simpelweg omdat ik het gezeik (weinig apps/half af OS) zat was.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 13:36
Ik ben geen fan, maar gebruik Windows Phone omdat het voor mij het beste systeem is: overzichtelijk, betaalbaar, toestellen met goede camera, voor mij voldoende apps en wordt niet na verloop van tijd traag. En ik hou er wel van om niet met de massa mee te gaan.

En natuurlijk vraag ik me ook wel eens af wat de toekomst gaat brengen. En twijfel ik wel eens. Maar voorlopig ben ik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Microsoft zal beter z'n best moeten doen. Ik zal nooit een Android kopen, vanwege alle vulnerabilities, securityproblemen en het "fuck you"-beleid van de fabrikanten, maar ik loop helaas wel met twee telefoons rond. Prive een WP10 en zakelijk een iOS.

Office 365 werkt zelfs iets beter op iOS dan WP10. Een voorbeeld: Op iOS kun je meerdere zakelijke Sharepoints toevoegen, op WP10 helaas maar één. Dat soort kleine bugs, maar WP10 niet af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Enorm hun best?!

Klopt inderdaad

Windows Phone draait in een cirkel, het merk is net niet bekend genoeg om apps te maken

Wat voor fouten kom je dan tegen op WP10 ? Sinds een paar weken heb ik de final release van ervan maar ik merk echt wel een groot positief verschil.

Android vind ik veel te traag en zit vol met beveiligingsproblemen.
IOS vind ik te gesloten

Er komen wel steeds meer (goede) apps uit voor Windows 10 / 10 Mobile

Nu.nl is ook bezig met een beta voor Windows 10 / 10 Mobile.

Ik zou zelf nooit naar een IOS of Android telefoon gaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat soms zelfs MS apps inderdaad beter zijn op iOS/Android is wel erg vervelend, maar die divisies zullen wel helemaal los van elkaar opereren.
Whatson schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:05:
Windows phone/mobile is dood, deal with it. Gaat nooit meer goedkomen want zelfs de trouwe fans lopen over naar andere platformen.

Ben ook al sinds october over op een iPhone (Na 4 Windows Phones), simpelweg omdat ik het gezeik (weinig apps/half af OS) zat was.
Tja dat zegt weinig. Ik ben echt geen trouwe fan. Ik heb nu mijn eerste Windows phone, en als ik een nieuwe koop en denk dat Android voor mij beter is dan ben ik zo weer over. Maar dit is net als het nieuwsbericht wat er tijdje geleden op de Tweakers FP was: Windows Phone gebruikers stappen het vaakst over naar een ander OS, terwijl Android gebruikers dat heel weinig deden. Ja no shit: Als 95% van de telefoons een ander OS draait dan heb je grote kans dat iemand overstapt naar een andere. Als je bij de 85% zit die Android draait is de kans klein dat dat gebeurd, want zelfs als je compleet random een telefoon uitkiest is het waarschijnlijk nog steeds een Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686983

Sissors schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:45:
Dat soms zelfs MS apps inderdaad beter zijn op iOS/Android is wel erg vervelend, maar die divisies zullen wel helemaal los van elkaar opereren.

[...]

Maar dit is net als het nieuwsbericht wat er tijdje geleden op de Tweakers FP was: Windows Phone gebruikers stappen het vaakst over naar een ander OS, terwijl Android gebruikers dat heel weinig deden. Ja no shit: Als 95% van de telefoons een ander OS draait dan heb je grote kans dat iemand overstapt naar een andere. Als je bij de 85% zit die Android draait is de kans klein dat dat gebeurd, want zelfs als je compleet random een telefoon uitkiest is het waarschijnlijk nog steeds een Android.
Dat zou idd zo zijn als iedereen at random een smartphone kiest.
In werkelijkheid gebeurt dat niet en blijft de tevreden gebruiker bij zijn merk/OS en stapt de ontevreden gebruiker over. (plus nieuwsgierige mensen die wat nieuws willen proberen) Als je voor een x-bedrag apps heb gekocht voor een specifiek OS, wordt de drempel om naar een ander OS over te stappen hoger.

Je ziet dat BB10, wat een prima OS is, op sterven na dood is. Ik denk dat het app-gap een belangrijke oorzaak is. Weliswaar kun je tegenwoordig ook Android-apps op BB10 gebruiken maar dat werkt niet helemaal goed.

Behalve app-gap heeft WP t.o.v. BB10 het nadeel dat de standaardfunctionaliteit gebrekkig is.
Bijvoorbeeld dat agenda-items ouder dan twee weken niet meer zichtbaar zijn, geen andere bestanden dan foto's als bijlage aan een reply-mail zijn toe te voegen, eenvoudige Office-documenten niet altijd goed weergegeven worden etc. Geknoei om quiet hours te laten werken en ga dan maar weer eens uitzoeken hoe je een qr-code moet scannen (WP8.1) Lukt niet meer via zoekfunctie maar via een omweg.

Zelf ben ik een 'verse' Windows Phone gebruiker en loop tegen veel van die onhandige en gebrekkige dingetjes aan. Eenmaal op het www op zoek naar oplossingen (als die er al zijn) lees ik dat veel mensen door dit soort dingen ontevreden zijn over hun Windows Phone en soms daarom (terug)gaan naar de concurrent.

Naar mijn idee moet naast voldoende apps de basisfunctionaliteit van de smartphone ook in orde zijn en dat zijn de twee punten die het succes van Windows Mobile zullen bepalen. Er zijn altijd nog veel mensen (zoals ik) die nauwelijks behoefte hebben aan extra apps als de basis goed is; bellen en sms, e-mail en internet, agende en notitieblok. Daarbij nog pdf's en Office-documenten kunnen lezen (bewerken hoeft al niet eens) en de smartphone is goed genoeg.

Is de basis niet goed, moet je al op zoek naar een app (in een zee van app-troep) om bijvoorbeeld een agenda-app te vinden die wél afspraken van meer dan 14 geleden weergeeft. En zo wordt die app-store meteen belangrijker.

Als MS slim is gaan ze heel snel de basisfuncties in orde maken, er is een heel leger BB10-gebruikers op zoek naar een alternatief en dit zijn ook niet van die app-grootverbruikers. Windows Phone zou een goede optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 686983 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:38:
[...]

Dat zou idd zo zijn als iedereen at random een smartphone kiest.
In werkelijkheid gebeurt dat niet en blijft de tevreden gebruiker bij zijn merk/OS en stapt de ontevreden gebruiker over.
Ja en nee. Natuurlijk is het niet random, tegelijk blijft het zo dat het behoorlijk logisch is dat relatief veel WM gebruikers overstappen tov het aantal Android gebruikers simpelweg vanwege aantallen. Als dit niet zo was had WM binnen een paar jaar Android geevenaard als we er niet vanuit gaan dat 90%+ teleurgesteld is. En dat gaat toch echt niet gebeuren
Bijvoorbeeld dat agenda-items ouder dan twee weken niet meer zichtbaar zijn, geen andere bestanden dan foto's als bijlage aan een reply-mail zijn toe te voegen, eenvoudige Office-documenten niet altijd goed weergegeven worden etc. Geknoei om quiet hours te laten werken en ga dan maar weer eens uitzoeken hoe je een qr-code moet scannen (WP8.1) Lukt niet meer via zoekfunctie maar via een omweg.
Zelfs bij WP kan je natuurlijk altijd andere apps dan de standaard gebruiken ;). Overigens net geprobeerd en bij mij kan ik gewoon alle bijlages aan een reply mail toevoegen. Ik zal verder ook echt niet ontkennen dat zoekfunctie echt achteruit is gegaan tov WP8.1 (en dat is zwak uitgedrukt), maar QR codes scannen is nu identiek als bij elk ander OS: Download een app ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bij Outlook W10M kun je alle bestanden als bijlage toevoegen. Maar dat kan geen .eml- bestanden weergeven. Een stap voorwaarts en een stap terug.
Waarom niet de functionaliteit uitbreiden i.p.v. iets toevoegen en ook iets wegnemen? Zodat je een Outlook krijgt waamee je alle bestandstypes als bijlage kan toevoegen én die .eml kan weergeven.
Zo begrijp ik ook niet waarom de zoekfunctie/Cortana in W10M zo is afgetakeld.
Dit soort dingetjes is voor mij, en waarschijnlijk velen, reden om wel of niet verder te gaan met een merk/OS. Natuurlijk niet één zo'n dingetje, elk OS heeft wat, maar het moeten er niet te veel worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MS doet al heel veel goed in mijn ogen. Ik raad 'noobs' allen maar windows phone aan, moeders, oma's, iedereen die gewoon een veilig, goedkoop, simpel toestel wilt primair voor bellen & whatsapp.

Het app probleem kan ik nou niet echt de schuld van MS noemen. Het lot van de late instapper..

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royalty
Sissors schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:36:
[...]

De apps kan ik begrijpen, en WM10 is misschien inderdaad wel te snel uitgebracht. Maar de updates?
Ik doelde op de updates van apps en niet van de OS.
Ging van de week de app store langs. En ik zag genoeg (bekende) apps met een laatste update van 2011 of 2012 of 2013 of 2014. Er was er zelfs één bij die van WP7 was!
Rockvee2 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:36:
[...]
Wat voor fouten kom je dan tegen op WP10 ? Sinds een paar weken heb ik de final release van ervan maar ik merk echt wel een groot positief verschil.
Geen! Ik zit dan ook niet op WM10. Maar ik lees er genoeg over en hoor het van anderen.
Klopt final release is er, maar niet iedereen heeft het of krijgt het al. Feit blijft dat ze het als beta hebben uitgebracht. En sommige updates hebben zelfs enkele telefoons verkloot. (bootloop, het niet meer kunnen starten enz.)

Ik heb pas mijn telefoon geupdate naar WP8.1
Tja, net als Microsoft loop ik ook achter de feiten aan. ;)
Denk dat mijn fabrikant danwel Microsoft geen WM10 voor mijn telefoon zal uitgeven.

Ook het feit dat Microsoft meer aandacht geeft aan hun apps op de concurrerende OS, vind ik een slechte zaak.
Immers ze verlaten hun eigen klanten.

Was ook wel benieuwd naar de Surface phone. Maar op die belofte zullen we weer moeten wachten.

Oh ja, heb al vaak genoeg meegemaakt dat na een update van een app, de app niet meer werkt. Maar inmiddels ben ik er aan gewend.

Verder is het inderdaad een simpel te bedienen OS en ik mis dan ook hooguit 2 apps voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royalty schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:17:

Tja, net als Microsoft loop ik ook achter de feiten aan. ;)
Je kunt niet zeggen dat je achter de feiten aanloopt of niet. Van WP8.1 naar W10M is er functionaliteit toegevoegd en ook weggenomen.
W10M is t.a.v. WP8.1 geen stap voorwaarts of achterwaarts maar zijwaarts. Je krijgt een ander setje functies.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 686983 op 10-04-2016 17:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
Inderdaad!

Er zijn zaken bijgekomen, zoals UWP, ook SMS zenden zonder een app te verlaten,...

Maar er zijn ook zaken verdwenen zoals QR codes scannen vanuit Bing, de titel van een lied opzoeken enkel door het lied te laten beluisteren door de telefoon,...

Maar om te zeggen dat Android en iOS betere platforms zijn, misschien qua apps, maar zeker niet qua toestellen.

Apple is te duur en je krijgt ervoor weinig terug, geen verwijderbare batterij en geen uitbreidbare opslag.

Me schoonzuster zweert bij Apple, maar ik heb nog niks gezien bij haar dat de Windows Phone niet kan of slechter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 15:17
Ik vind Windows 10 Mobile veel fijner in gebruik dan zowel iOS als Android, iOS is gewoon een stapel apps, waar je geen info krijgt van wat er speelt. Widgets op Android zijn leuk, maar veel te schermvullend. Live tiles geven en kleine hoeveelheid informatie, wat voor mij een reden kan zijn om de app wel of niet te openen.

Verder is zoals gezegd is die applijst wat mij betreft handiger dan 4 pagina's waar ik horizontaal mag scrollen (ik verdwaal er altijd in). Qua stabiliteit en snelheid hoeft er over W10M ook niet meer te worden gezeken. Als Insider van het eerste uur heb ik in de eerste 2 maanden een hoop gezeik en reboots gehad, maar nu gaat mijn 950 als een trein!

Het is jammer dat bijvoorbeeld Snapchat afwezig is, dit weerhoudt sowieso een hoop tieners die bijvoorbeeld een budget-smartphone met Windows zouden kunnen kopen... Laatst had ik ook wat mensen die zeiden; hee, dat ziet er mooi uit, misschien moet ik ook wel een MS telefoon kopen als volgende telefoon! Dus ik zei; Je moet het wel zonder Snapchat doen... *Oh, laat dan maar zitten*

Mensen die van alle gemakken voorzien zijn als het om applicaties gaat, willen gewoon geen concessies doen. Microsoft kan alleen voeten aan de grond krijgen als het erin slaagt om een grote hoeveelheid apps op een fatsoenlijke manier te porten. (vanuit iOS) --> een mooi voorbeeld is Instagram op dit moment! Als hierop niet doorgezet wordt, zal het slechts bij mooie praatjes blijven & zal het platform als je het mij vraagt ten onder gaan! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door barta123 op 10-04-2016 20:36 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Microsoft richt zich teveel op de andere platforms om hun eigen platform te laten slagen. Maar als ze iOS apps kunnen laten draaien op Windows platform, dan denk ik dat zoiezo alle iOS apps naar Windows Mobile komen, zoals ze nu in laatste Windows 10 Insider build Linux hebben toegevoegd (native, dus niet via emulatie!!! STERK!!!!)

Als MS nu hun eigen platform eerst alle apps geeft en dan een jaar later ze brengt naar Android/iOS, dan denk ik wel dat er meer mensen een Windows Mobile kopen.

Want zakelijke mensen gebruiken toch Outlook en zo, Linux zelf komt niet van de grond, Windows 10 wel, eigenlijk iedere versie van Windows is succesvoller tov Linux.

Maar de meeste gebruikers denken waarom een Windows Mobile kopen als de MS apps toch uitkomen op mijn Android/iOS en dan nog eens beter zijn...

Heb ook effen overwogen toen MS zei dat 10 niet uitkwam op de L1020 (die sneller werkt op 10 dan op 8.1 en zelfs sneller werkt dan me vrouw maar Lumia 635), maar toch geef ik MS nog een kans door voor een L950XL te gaan binnen hier en een paar maand.

Hopelijk beklaag ik het me niet en zullen ze dan de 950XL toch wel blijven mee laten draaien tot op zekere hoogte! Dus geen beloftes van dat de telefoon altijd blijft updates krijgen en ze dan opeens uit de lijst schrappen omdat ze 'te oud' zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Dragunov op 10-04-2016 20:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Ik betwijfel of MS ooit wel de ambitie had om echt Apple en Android van de troon te stoten, dus in dat opzicht is de vraag van "kunnen zij slagen?" een vreemde, want het kan best zijn dat MS hun eerste doel al gehaald heeft, namelijk een vrij stabiele userbase hebben, een solide 3de plaats.

Natuurlijk willen ze meer aandeel, maar het is niet echt nodig. Ook hebben ze hun strategie behoorlijk aangepast. Waar MS eerst heel erg van de lock-in was, lekker iedereen die geen MS gebruikt buiten sluiten, zijn ze nu veel meer van de service, want ook als iemand een Mac heeft, kun je nog prima aan hem verdienen door hem een erg goed werkend office pakket aan te smeren.

Dat zie je ook bij de apps die ze voor de andere OS'en maken. Ze ondersteunen Android en Apple gewoon, deels natuurlijk om ze proberen over te halen een Lumia te halen, maar vooral omdat ze dan tenminste een dienst afnemen. Dat is misschien wat raar, maar eigenlijk ook wel zo fijn. Hoe Google mensen met een WP/WM behandeld is nogal horkerig, want zij ondersteunen gewoon het hele platform niet.

Wat ook een nadeel is voor Microsoft is dat zij niet echt een merk zijn, mensen hebben er totaal geen [positief] beeld van. Het dichtstbijzijnde beeld is dat van een of andere grote, grijze, saaie kolos. Dat terwijl Apple natuurlijk het beeld heeft van een fris, modern bedrijf, vol innovatie, goede hoop, en ook wel een deel als lifestyle. Google zien mensen vaak eigenlijk als behoorlijk klein "da's die zoekmachine", veel mensen met een Android kopen ook niet zozeer een android, die kopen een Samsung, en dat bedrijf heeft het beeld gekregen van goed merk, betaalbaar, goede waar voor je geld. Daarom verkocht de Nokia x20 series nog behoorlijk goed: Nokia was iig. in Europa nog echt een merk om trots op te zijn.

Merken verkopen. Het boeit helemaal niet als jouw product de beste is in zijn klasse als mensen jou niet kennen. Die gaan dan gewoon naar de concurrent die ze wel kennen, want dat zal wel goed zijn. Zo was ik vroeger ook, mijn eerste MP-3 speler was een iPod "want Apple is bekend", later bleek dat ik veel beter iets vreemds als een iRiver had kunnen kopen.

Het platform is wel goed, natuurlijk, er is altijd verbetering nodig, ook bij de andere OS'en, maar WM10 is inmiddels gewoon goed te gebruiken voor de normale mens. De telefoons zijn ook goed, en komen ook qua specs gewoon goed mee.

Maar het blijft gewoon steken op bekendheid. Mensen kennen het niet, mensen herkennen het niet [tot nu toe herkende 1 iemand dat ik een MS had] en mensen boeit het ook niet, want wat ze nu hebben werkt ook gewoon goed. Mensen zijn gewoontedieren, en probeer dat maar eens te doorbreken.

Eigenlijk zou het dus voor MS goed uitkomen als een ander bekend merk [weer] een Windows 10 Mobile ding ging maken. Samsung kunnen ze vast niet zo ver krijgen, maar LG of Sony misschien wel. Dat zal geen verkooprecords breken, maar als het een beetje goede telefoon is, zal het vast beter verkopen dan de gemiddelde Lumia.

Ze moeten in ieder geval doorgaan, en ik vind dat ze de afgelopen maanden al behoorlijke stappen hebben gezet qua duidelijkheid, het is nog steeds redelijk chaos, maar, het was erger. Er lijkt een doel te zijn nu. En da's echt al een hele vooruitgang.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb inmiddels al jaren een Windows Mobile / Phone telefoon. En sinds januari jl. dus een Lumia 950.
Bevalt me goed maar ik begin me wel meer en meer te ergeren aan allerlei sites die vooral wel voor iOS en Android ontwikkelen maar vooral niet voor Windows.

Het platform vind ik echt mooi, met die live tiles. Ik heb het gevoel dat bij Android en iOS er van alles aangedaan moet worden om je vooral heel veel advertenties door de strot te douwen.

Ik kijk het nog even aan tot mijn abonnement weer verloopt over bijna 2 jaar, mocht het vooruitzicht dan nog dramatisch zijn, en dan moet er dus best nog wat gebeuren de komende jaren, dan wordt mijn volgende telefoon denk ik een iPhone 8s ofzo ;) Uiteraard blijf ik dan wel gebruik maken van de diverse MS applicaties.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Je merkt ook dat Microsoft bezig is met het imago opkrikken. Onder ontwikkelaars zie je al een tijdje een rustige verschuiving van "M$ crap" naar "MS is cool", waar het momenteel een beetje zit op "WTF MS!!. Heel stiekem is dat eigenlijk best wel cool".
Ook onder de 'gewone' bevolking merk je dat de houding ten opzichte van MS aan het veranderen is.
Wat betreft de ambities van MS op mobiel. Tja, persoonlijk denk ik niet dat het ze wat uitmaakt. Zolang mensen hun diensten afnemen en daar (indirect) voor betalen zal MS blij zijn. Daarvoor moeten de diensten wel op alle platformen en op alle mogelijke apparaten kunnen worden gebruikt. W10M houden ze als stok achter de deur of voet in de markt, mocht Apple (kleine kans) of Google (grote kans) ze willen proberen te naaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Windows phone is een fantastisch platform: Qua gebruiksgemak zit het ver voor op android en ios.

Er zitten echter zoveel haken en ogen aan waar MS niet echt van wakker lijkt te liggen. Ik heb de indruk dat hun team voor Windows phone enorm klein is. Alsook is het tragisch dat Microsoft meer apps releaset voor Android/IOS dan voor Windows phone. Outlook heeft ook minder features op WP dan op IOS.

Mocht Microsoft zich degelijk focussen op WP, dan kunnen ze volgens mij wel een degelijk martktaandeel halen. Momenteel heb ik echter de indruk dat ze er zelf totaal geen vertrouwen in hebben, en dat is spijtig, want op zich is het enorm prettig om mee te werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenox
In 2011 zeiden Microsof-bobo's al dat het succes van Windows Phone een marathon is, geen sprint. Ik geloof daar nog steeds wel in, ook al lijkt het wel een marathon met een slechte eindtijd. Je moet daarbij niet vergeten dat Microsoft een enorm bedrijf is dat op deelproducten wel wat tegenslag kan verwerken. De focus ligt nu op Windows 10 en we zullen wel zien of de telefoons daarin meekunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb begrepen dat Microsoft de nadruk weer minder op mobiel heeft gelegd qua producten die ze ontwikkelen en meer op het maken van applicaties voor andere omgevingen. Lijkt er dus een beetje op dat ze zelf de handdoek al in de ring hebben gegooid of dat het ze gewoon niet uitmaakt op welk platform ze hun publiek bereiken.

Wel leuk om te zien dat Microsoft, Google en Apple eigenlijk alledrie een ander pad bewandelen om toch soort van hetzelfde te doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Nee, de focus van MS is in de afgelopen jaar juist meer op mobiel (en mobiliteit) komen te liggen. Alleen ze hebben hun eigen OS daar niet perse voor nodig. Het nieuwe bedrijfsbeleid is niet voor niet "Mobile first, Cloud first". Waarbij ze meestal ook expliciet aangeven dat Mobile first niets te maken heeft met 1) eigen hardware, 2) eigen OS, maar met het idee dat je data altijd daar beschikbaar is wanneer jij het nodig hebt en op het apparaat dat je op dat moment gebruikt.
Of om Nadella te citeren uit 2014:
[...]To me, when we say mobile first, it's not the mobility of the device, it's actually the mobility of the individual experience.[...]
Voor MS maakt het niet uit waar je hun diensten gebruikt, maar dat je het doet en dat willen ze bereiken door de overgang van het ene apparaat naar het andere zo soepel mogelijk te maken. Zodat jij straks je Android toestel kan wegleggen, de surface-tablet kan pakken en verder gaan, om die weer weg te leggen en je Hololens te pakken en aan het eind van de dag bij de koelkast staat en daar je boodschappenlijstje die je de hele dag hebt lopen bijwerken kan zien. Zoiets bijv.

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 11-04-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Slagen... kleine kans. Het lijkt er voornamelijk op dat het weinig beter wordt dan 5 jaar geleden, zelfs al zou het af zijn en compleet zijn (wat het nu nog steeds niet is.. wel nieuwe versies uitbrengen maar af zijn ze allemaal niet).

Op het moment zijn er maar een paar soorten gebruikers:

- Mensen die 'anders' willen zijn
- Mensen die de UI leuker/fijner vinden van die van iOS of Android
- Mensen die perse 'de rest' niet willen en dan met Windows eindigen
- Mensen die niet een telefoon nodig hebben die 'gewoon werkt'

En dat is simpelweg niet een groep die groot genoeg is om een zinvol marktaandeel mee te halen, en een groep die niet interessant/bereikbaar genoeg is voor de meeste App-developers om iets voor te gaan bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
johnkeates schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:59:

Op het moment zijn er maar een paar soorten gebruikers:

En dat is simpelweg niet een groep die groot genoeg is om een zinvol marktaandeel mee te halen, en een groep die niet interessant/bereikbaar genoeg is voor de meeste App-developers om iets voor te gaan bouwen.
Aandachtsstreepje 1 t/m 3 geldt voor mij. De laatste niet. Ik ben persvoorlichter en zwaar afhankelijk van mijn telefoon. Inclusief de mail die binnen een beveiligde omgeving (DME) vanuit Lotus Notes binnenkomt. En dat werkt gewoon. Ik durf wat dat betreft volledig op mijn Lumia 950 te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
coenox schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:26:
[...]

Aandachtsstreepje 1 t/m 3 geldt voor mij. De laatste niet. Ik ben persvoorlichter en zwaar afhankelijk van mijn telefoon. Inclusief de mail die binnen een beveiligde omgeving (DME) vanuit Lotus Notes binnenkomt. En dat werkt gewoon. Ik durf wat dat betreft volledig op mijn Lumia 950 te vertrouwen.
Die laatste is ook niet zo zeer op stabiliteit gericht, maar eerder op de beschikbaarheid van functies. Veel zal 'goed genoeg' werken, maar er zal ook genoeg zijn dat het 'net niet' is. Stel dat je een VPN gebruikt waar Windows Mobile geen client voor heeft, dan kan het hele toestel dus eigenlijk overgeslagen worden, ook als de rest wel zou werken. Natuurlijk kan je voor een VPN vast wel wat anders verzinnen, maar het is dan ook slechts een voorbeeld van een situatie die vaak genoeg voor komt om Windows daarom maar niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:58
Perfecte zakelijke telefoons. Makkelijke integratie in je AD en het voorkomt op voorhand al dat mensen stomme apps gaan installeren die ze maar op hun eigen telefoon installeren.

Ik gebruik zelf weer Windows op de telefoon sinds de 920 en nu een 930 en ben er erg tevreden over. :) Af en toe mis ik wel een app maar dan pak ik de telefoon van mijn partner wel, of als het echt moet mijn oude android.

Wel hoop ik dat ze een slag gaan slaan nu ze het mogelijk maken voor IOS ontwikkelaars hun apps met 1 theoretische klik op de knop zouden moeten kunnen porten naar UWP.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
johnkeates schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:59:
Nop
Ik vind de UI voordelen hebben, maar niet echt voor mij een reden geweest om over te stappen
Neu niet echt.
Juist het omgekeerde, als ik een telefoon op 500 manieren wilde aanpassen om het echt exact te krijgen zoals ik wilde had ik wel een Android met custom ROM genomen, hij moet juist gewoon werken.

Oftewel wat voor mij de primaire reden was om naar WP over te stappen: Ik heb geen duur toestel nodig, met Android heb ik slechte ervaringen icm budget toestellen (en niet alleen ik), vooral na loop van tijd, en WP stond goed bekend om zijn resource gebruik. (iOS speelt uiteraard geen rol als je kijkt naar goedkopere toestellen). Oftewel primaire reden voor mij WP te kiezen: Omdat het gewoon goed werkt op een budget toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Met Sissors ben ik het eens, ik ben ook vooral overgestapt van Android naar WP omdat ik het gedoe met Android helemaal zat was. Wel vind ik ook de UI van Android behoorlijk meh, vooral het feit dat het niet bepaald netjes en strak te krijgen is, tenzij je wilt prutsen met custom roms. WP werkt gewoon.

Zelf heb ik niet gewerkt met een budget Lumia, had een 820, nu dus een 950, maar de 520 van mijn moeder is nu volgens mij 2 jaar oud, en werkt gewoon nog prima. Ja, trager dan mijn 950, maar, je kan er nog prima mee werken.

WP8.1 werkt gewoon. W10M in het begin niet, maar sinds de laatste update draait het ook echt 100% probleemloos op mijn 950. Mijn pa draait het op zijn 640 en ik heb hem nog niet horen klagen.

[ Voor 15% gewijzigd door RobinHood op 11-04-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Windows Mobile komt er gerust wel, zolang MS er moeite blijft insteken.

Ikzelf die misschien eerst een Apple ging kopen, koop volgende maand normaal ook terug een Lumia.

Ik vind het gewoon frisser ogen, dan de oude UI van de anderen.

Vandaag effen in de winkel, waar ik trouwens de 950 XL zal kopen, de nieuwste Samsung effen geprobeerd en neen, tijd is precies blijven stilstaan, me eerste Smartphone die ook een Samsung was had bijna dezelfde UI en dat is toch al vele jaren geleden.

Dus soms begrijp ik niet wat mensen nou in Android of iOS zien (maar elk hun ding) en dan staan te pochen met hun telefoon die volgens hen oneindig maal beter is dan de Windows Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het gaat vooral dan om de apps. Wat als je vorige telefoon wel snapchat heeft en de nieuwe die je wilt kopen moet ook natuurlijk Snapchat hebben. Dan koop je geen Windows Phone (op dit moment) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Da's dan ook direct zo'n beetje de enige grote die nog mist, en dat komt vooral omdat de CEO een behoorlijke eikel is die WP/WM simpelweg niet wil ondersteunen omdat het OS hem niet aan staat. Eerder was dat op te lossen door bijv. de app van Rudy te pakken, maarja, 3th party mag ook alweer een tijd niet meer van Snapchat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dragunov schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:51:
Microsoft richt zich teveel op de andere platforms om hun eigen platform te laten slagen. Maar als ze iOS apps kunnen laten draaien op Windows platform, dan denk ik dat zoiezo alle iOS apps naar Windows Mobile komen, zoals ze nu in laatste Windows 10 Insider build Linux hebben toegevoegd (native, dus niet via emulatie!!! STERK!!!!)
Fout, ze hebben niet Linux toegevoegd in Windows 10. Ik wil niet eens over de details beginnen hoe fout je het hebt. Echt je zit er zo naast. Maar waarop je doelt is een zeer positieve beweging van Microsoft. Helaas zit je totaal fout met je beredenering.
Als MS nu hun eigen platform eerst alle apps geeft en dan een jaar later ze brengt naar Android/iOS, dan denk ik wel dat er meer mensen een Windows Mobile kopen.
Weer fout, Windows Phone is niet belangrijker dan Office of hun andere services. Omdat Android 80% marktaandeel heeft en iPhone iets van 14%? Ik kan er naast zitten, maar het gaat erom dat ze de services aan de man brengen welke belangrijker zijn dan hun eigen mobiele OS. Daarom ligt zelf bij Microsoft de prioriteit hoger bij de applicaties op Android en iOS. Als je erover nadenkt, zeer logisch.
Want zakelijke mensen gebruiken toch Outlook en zo, Linux zelf komt niet van de grond, Windows 10 wel, eigenlijk iedere versie van Windows is succesvoller tov Linux.
Fout, zakelijke mensen gebruiken outlook op hun desktop PC. Maar exchange werkt feilloos samen met Android en iOS.
Fout, linux komt niet van de grond? Windows 10 wel? Appels en peren vergelijken. Linux is de meest gebruikte kernel op aarde. Windows kernel valt in het niets!!!! Als ik je probeer te begrijpen heb je het vast over GNU? Want GNU valt in het niets tegenover Windows op desktop inderdaad.
Maar de meeste gebruikers denken waarom een Windows Mobile kopen als de MS apps toch uitkomen op mijn Android/iOS en dan nog eens beter zijn...
Ik vraag me af of mensen specifiek daarom een mobiel kopen, mensen gebruiken ook andere services privé in plaats van Microsoft. Microsoft kan hier helaas geen kant mee op. Ze moeten wel hun diensten op andere platformen plaatsen.
Heb ook effen overwogen toen MS zei dat 10 niet uitkwam op de L1020 (die sneller werkt op 10 dan op 8.1 en zelfs sneller werkt dan me vrouw maar Lumia 635), maar toch geef ik MS nog een kans door voor een L950XL te gaan binnen hier en een paar maand.
Prima toch? Ga er gewoon vanuit dat de software ontwikkeling gewoon door gaat omdat de 950XL een nieuw product is. Support zal er de komende tijd nog wel blijven.
Hopelijk beklaag ik het me niet en zullen ze dan de 950XL toch wel blijven mee laten draaien tot op zekere hoogte! Dus geen beloftes van dat de telefoon altijd blijft updates krijgen en ze dan opeens uit de lijst schrappen omdat ze 'te oud' zijn.
Dat mag ik ook hopen, want valse beloften hebben we niks aan. En wekt alleen maar argwaan op en weglopers. Het is alleen zo dat Microsoft dingen aankondigt wat nog lang niet af is. Microsoft moet leren dingen aan te kondigen als ze af zijn. Zoals Apple. Dan laat je mensen lekker wachten, jaa deze feature komt eraan en dit en dat! G-E-W-E-L-D-I-G. Wanneer? Ja over 10 maand. Typisch Microsoft actie waar mensen ook genoeg van krijgen. Kijk naar Apple! Microsoft heeft al de meme Soontm gekregen op verschillende internationale fora. Juist om die reden.

Er is nog veel werk aan de winkel. Maar Linux heeft hier niks mee te maken met deze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Leuk topic!

Ik ben dubbel wat betreft W10M, na de update van "W8.1 update 2" naar "W10M" ben ik nog tevredener met mijn L640.
Ik ben begonnen bij een HTC Desire HD met android 2.3.3 Dat ding was na 3 jaar niet meer vooruit te branden met een continue crashende "HTC Sense" laag en een dicht gepatchte firmware zodat rooten zoveel risico met zich meebracht dat ik het liever zo liet.
Daarna met veel tevredenheid een Nexus 4 gehad tot het moment van de "Stagefright" security issues.
Hierop besloten om Windows Phone eens een kans te geven.

Voor de tablet zweer ik bij Android, maar het update beleid (al helemaal met root) en de security issues met Android hebben mij laten besluiten niet meer met Android op mijn telefoon te willen werken.
Zeker gezien het internet bankieren, e.d. Windows Phone geeft met zijn apps draaiende in "sandbox" toch een veiliger/vertrouwder gevoel.

W10M voelt voor mij veel lekkerder aan dan W8.1. De interface op de telefoon is exact hetzelfde als op de pc en zo sluit werken met beide apparaten perfect op elkaar aan.

Het grappige vind ik dat als mensen je "homescreen" met verspringende "life tiles" en hoeveelheid info zien ze je vaak met merkbare verbazing vragen 'wat voor telefoon heb jij dan?!'. De reactie als je zegt dat je een Windows Phone hebt is dan redelijk priceless.
Grappig dat mensen dat over je telefoon van €140 zeggen, terwijl ze zelf met een telefoon tussen de €300 á € 600 op zak lopen.

Over de toekomst durf ik nog niks te zeggen. Ik vind dat Microsoft goed bezig is met W10 in het algemeen, maar met name met mobile wil het niet vlotten. Mensen willen (meestal vanwege principe kwestie) geen telefoon met W10M en de verkopen blijven dalen.

Aan de andere kant zie ik wel dat app ontwikkelaars positief reageren op UWP. Ik heb toch al een paar apps geupdate zien worden welke door de ontwikkelaar al een hele tijd links gelaten werden.

Voor mij is het een kwestie van toekomstvisie van Microsoft en de "goodwill" van ontwikkelaars om 'dan toch maar een UWP, app in elkaar te flansen'.
Ik heb goede noch slechte hoop, maar hoop er het beste van. Ik vind W10M een heerlijk platform en zou het balen vinden om kwijt te raken en terug te moeten naar Android.

[ Voor 10% gewijzigd door LocK_Out op 14-04-2016 04:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coenox
Ik volg deze discussie met interesse. Ben ook een Tweaker of op zijn minst een beetje een geek. Maar toch wil ik er nog een paar relativerende woorden aan wijden. Misschien is het mijn leeftijd, maar dit soort discussies zijn zou oud als de smartphone zelf. Inmiddels heb ik afscheid moeten nemen van Palm OS, Windows Mobile, WebOS en symbian. En uit de beginperiode - toen we het nog over Windows Mobile/Pocket PC hadden (Palm Treo 750!) - herinner ik me een opmerking die ik nu ook zou kunnen maken: 'het is maar een telefoon'.

Wat áls Windows 10 Mobile het niet redt? Dan gebeurt er hetzelfde als wat er met mijn Nokia 808 (symbian) is gebeurd. Ik loop een tijdje te mopperen dat het onterecht is. Blijf het toestel nog een tijdje stug gebruiken, tegen beter weten in. En op een gegeven moment is dat niet meer haalbaar om dat allerlei apps niet meer werken. Ik mopper nog even door vanwege de investering in het toestel en de apps. En vervolgens schaf ik een ander toestel aan dat wel weer een tijdje mee kan. Let wel, ik hoop van harte dat het niet gaat gebeuren, maar ik overleef het wel. Ik moet toch wel minimaal anderhalf jaar met mijn Lumia 950 door kunnen en dan zien we wel weer hoe de situatie dan is.

Wat ik eigenlijk veel belangrijker vindt is dat allerlei apps waar ik aan gewend ben blijven werken: OneNote, Evernote, Wunderlist, Enpass. In die zin is mijn strategie om zoveel mogelijk apps te kiezen die op alledrie de platforms werken. En in die zin past mijn strategie ook bij de strategie van Microsoft. En dan krijgt 'het is maar een telefoon' nog een heel andere lading. Het is eigenlijk net als een pc of een fototoestel: wat er op staat is vele malen meer waard dan het apparaat zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
Ach, zie nu dat Garmin eindelijk een app heeft om me toestel te koppelen aan Windows 10 Mobile (moest vroeger me Android hiervoor gebruiken).

Dus wacht al heel lang op deze app en nu met Windows 10 lijkt opeens alles mogelijk.

Heb die nu op de PC geïnstalleerd (zag die in Store staan), dus maar effen vlug gecheckt op de Store van Windows 10 Mobile en jawel ook beschikbaar.

Windows is een stabiel platform en devs zullen natuurlijk apps maken voor Windows 10 en daar kan Windows 10 Mobile natuurlijk volledig van mee profiteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
Anoniem: 145867 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:03:
[...]

Fout, ze hebben niet Linux toegevoegd in Windows 10. Ik wil niet eens over de details beginnen hoe fout je het hebt. Echt je zit er zo naast. Maar waarop je doelt is een zeer positieve beweging van Microsoft. Helaas zit je totaal fout met je beredenering.

[...]

Dat mag ik ook hopen, want valse beloften hebben we niks aan. En wekt alleen maar argwaan op en weglopers. Het is alleen zo dat Microsoft dingen aankondigt wat nog lang niet af is. Microsoft moet leren dingen aan te kondigen als ze af zijn. Zoals Apple. Dan laat je mensen lekker wachten, jaa deze feature komt eraan en dit en dat! G-E-W-E-L-D-I-G. Wanneer? Ja over 10 maand. Typisch Microsoft actie waar mensen ook genoeg van krijgen. Kijk naar Apple! Microsoft heeft al de meme Soontm gekregen op verschillende internationale fora. Juist om die reden.

Er is nog veel werk aan de winkel. Maar Linux heeft hier niks mee te maken met deze discussie.
Ze hebben inderdaad geen Linux toegevoegd, ze hebben mogelijk gemaakt om linix binaries te runnen zolang ze compiled zijn voor Ubuntu Linux, wat in mijn ogen best knap werk is!

Voordeel van dit allemaal? Windows 10 valt mee in de schijnwerpers en dat is uiteindelijk iedereen (voornamelijk de eindgebruiker) een voordeel.

Ik had op mijn werk de optie gekregen om voor mbp 15 inch te gaan of voor Lenovo met Windows 10 erop. Als Unix beheerder bouw ik best wel wat scripjes en doe dit op dit moment in een vm (bash of python). Als ik dit straks Native kan draaien/testen zou dit echt een uitkomst voor mij zijn.

Niet te vergeten dat Android en W10M gebruikers straks notifications ontvangen en versturen op Windows 10, en ook eventueel bellen. Door dat laatste heb ik de overweging genomen om OSX links te laten liggen Ook door de zeer slechte releases de laatste tijd van 10.x en de slechte integratie van non-Apple producten heb ik in de overweging meegenomen. Microsoft is daar met Windows 10 een zeer goede weg in geslagen.

Enige wat ik vaak van je lees is negativiteit, is het echt teveel moeite om keer iets positiefs te melden? Of raak je soort van opgewonden als mensen op je comments reageren? Je kan namelijk ook gewoon de stof uitleggen als iemand het fout verwoord, daar heeft iedereen meer aan dan een haat opmerking.

[ Voor 29% gewijzigd door vali op 14-04-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
Het onderstaande zegt al genoeg over het feit dat ze altijd terugkomen op hun beloftes.

Dit was me al bekend, maar van de week werd het ook een feit voor mij. Kreeg dit in de mail:
Wijzigingen in OneDrive
We willen u informeren over een aantal komende wijzigingen in OneDrive. Op 27-07-2016 gaat de hoeveelheid opslagruimte op OneDrive van 15 GB naar 5 GB. Daarnaast zal de 15 GB bonus voor uw camera-album ophouden te bestaan. Meer informatie vindt u in de Veelgestelde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
Dragunov schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:20:
Windows is een stabiel platform en devs zullen natuurlijk apps maken voor Windows 10 en daar kan Windows 10 Mobile natuurlijk volledig van mee profiteren!
En dat is uiteraard net heel de strategie van MS de laatste jaren geweest. 1 development platform voor de hele productlijn. Van de telefoon tot de TV. Write once, run many. Net daarom dat ze het geen sprint maar een marathon noemen. Het kost tijd om developers te laten overschakelen en voor zij de voordelen inzien van het nieuwe ontwikkelplatform.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Enorm hun best?!
Dergelijke veredelde website-apps gebruik ik nooit dus die mis ik niet. De mobiele site van tweakers is zelfs zo goed dat de app praktisch is geannuleerd. Een app kan meerwaarde hebben maar het nieuws lezen doe ik net zo graag in de browser, de meest veelzijdige app op mijn telefoon. Niet dat ik geen apps mis. Ik zou bijvoorbeeld erg graag een equivalent hebben van de Android-app GPS Status. Die geeft gedetailleerde informatie over satellieten en heeft een ingebouwd kompas. Perfect om bijvoorbeeld de afstand in vogelvlucht naar je bestemming af te lezen, evenals snelheid, richting e.d.
Mee eens. Tegelijkertijd is het anno 2016 wel bijzonder moeilijk geworden om de achterstand op bestaande systemen en platforms nog in te lopen. Vijf jaar geleden had Windows Mobile in zijn huidige staat een enorme kans gemaakt. Inmiddels zijn gebruikers vele malen veeleisender en dus kritischer geworden. Overigens maakt Microsoft met elke build een stap voorwaarts en de recente insider builds zijn veelbelovend. Als deze zomer de volgende grote update wordt vrijgegeven dan wordt het hele platform een stuk volwassener.
Windows is één groot ecosysteem geworden en qua ontwikkeling maakt Microsoft bijna geen onderscheid meer tussen desktop en mobiel. Daar zorgt immers het overkoepelende UWP voor. Het is voor developers erg makkelijk geworden om voor alle Windows devices te ontwikkelen waarbij ze in principe maar één app hoeven te schrijven. Dat Microsoft W10M in de steek zou laten, is m.i. vooral een visie die door slechte journalistiek is ontstaan. Dat Microsoft minder focust op mobiel komt omdat dat inherent is aan UWP.
De insider builds vliegen ons om de oren dus daar ligt het niet aan. De ontwikkeling verloopt momenteel in bijzonder hoog tempo. Dat apps achterblijven wijdt ik tot dusver aan het achterblijven van de marktpenetratie van UWP. Al die Windows 8 telefoons kunnen immers geen UWP-apps draaien. In feite is Windows 10 een compleet nieuw OS voor telefoons en zolang oude telefoons niet automatisch een optionele upgrade krijgen aangeboden zal dat niet zo snel veranderen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Blokker_1999 schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:11:
[...]

En dat is uiteraard net heel de strategie van MS de laatste jaren geweest. 1 development platform voor de hele productlijn. Van de telefoon tot de TV. Write once, run many. Net daarom dat ze het geen sprint maar een marathon noemen. Het kost tijd om developers te laten overschakelen en voor zij de voordelen inzien van het nieuwe ontwikkelplatform.
Inderdaad, maar met zoveel Windows 10 installatie op de PC, al dan niet door je strot gewrongen, zien ontwikkelaars natuurlijk een goudmijn, al is Windows Mobile maar in feite bijzaak (marktpenetratie), toch zullen de devs de app ervoor uitbrengen omdat de app toch al bestaat voor Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Anoniem: 145867 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:03:

Deze alinea vat eigenlijk alles samen waarom het MS nog steeds niet lukt om een voet aan de grond te krijgen met WM/WP of hoe je het ook maar wil noemen. De marketing afdeling van MS faalt aan alle kanten. Dat deden ze in het verleden al, momenteel doen ze dat nog steeds en dat zal in de toekomst blijven gebeuren.

Windows Phone 7 was een proefballonnetje om het zo maar even te noemen. UIteraard kwam WP7 in EU weer veel later uit.

Toen kwam het debacel met WP7 > WP8. De Lumia 900 was net gereleased met WP7, maar een maand na de release kwam de aankondiging van WP8. De L900 kreeg geen upgrade. Dat was logisch, omdat de kernel anders was van WP8, maar toch, je laat je eigen userbase zo wel in de kou staan.

Toen was daar de aankondiging van de Lumia 920. Was een behoorlijke hype, want dat zou de IPhone killer zijn. De release werd alleen in de US en DE, FR, UK en IT gedaan. De overige landen mochten lekker wachten en toe de 920 uiteindelijk in NL verkrijgbaar was, was deze dermate verouderd, dat je beter af was met een nieuwe Android.

Eind 2015 was daar de3 950/XL. Mooi toestel, maar door het vele plastic kraakte het van alle kanten. High end toestel met een cheap ass body. Wederom een faal. Je eerste W10 toestel en dan volledig van cheap ass plastic. Los van het feit dat W10M nog niet echt vlekkeloos werkte.

Dan over de zogenaamde diensten van MS waar zo zo mee pronken. De meest bekende is natuurlijk Cortana. Even was er de hoop dat het ook snel in NL zou komen want Google en Apple hadden hun spraak assistent ook al zo goed als in NL uitgebracht (niet helemaal maar okee....) Keek je op de Nederlandse Windows Phone website, werd er gepronkt met Cortana blablabla.....Maar iedereen die een WP toestel kocht, kon cortana niet in NL gebruiken mits het toestel op US werd gezet en dan hadden we weer AM/PM en dat soort irritante dingen. Verder nog handige dingetjes die alleen werkten als Cortana staat ingesteld zoals Quiet hours. Leuke functie maar niet in NL te gebruiken.

Heb ik het al over Bing gehad en de release van de Xbox One in NL ? Nee he..... Ik zoek alles met bing en de laatste jaren gaat dat redelijk tot goed. Ik vind wat ik moet vinden, maar Bing blijft in NL en de rest van de EU natuurlijk hopeloos achter op de US.

De release van de X1 in NL. Tja....werd een jaar uitgesteld met de smoes dat de gebruikerservaring eerst goed moest zijn alvorens de x1 in NL gelanceerd kon worden. Wat daar exact mee bedoeld werd, weet ik niet, maar ik heb de X1 direct uit Duitsland gehaal, op NL taal gezet en nooit enige hinder ondervonden in de gebruikerservaring.... Faal nummer zoveel van Microsoft.

Momenteel zit ik zelf in de categorie dat ik wel helemaal klaar ben met Microsoft en haar beloften mbt WP/WM. Precies van Texmex hierboven schrijft, ze hebben een patent op Soon. en dat zal helaas nog wel een tijd zo blijven.

Overigens, voor wie het niet weten, ik zit helemaal 1000% in het MS eco systeem. Ben eigelijk best wel een MS fanboy, maar zelfs ik begin er zo langzamerhand moe van te worden.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
lifeguard schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:16:
Standaard simpele dingen die bij mij niet goed genoeg werkte zoals mail met vage rendering, na elke update was er wel iets wat niet fijn werkte, of goed was.
Dat heb ik nooit gehad, dus misschien had je gewoon een probleempje met jouw versie?
Whatsapp, traag. Met de laatste versie zag het er wat strakker uit, maar nog oudbollig.
Facebook, messenger, allebei draken van apps.
Als ik mijn W10 WhatsApp vergelijk met Android... Oubollig kan ik dan alleen maar reserveren voor Android.
Het enige waar ik blij mee was bij mijn L640xl waren de foto's, Voor de rest waren het bij mij vaker ergenissen dan plezier, ondanks dat WM10 op zch zelf prima werkte.

Zo waren er wel meer dingen, maar geen zin om allemaal te typen. Die zijn op het forum wel bekend hier.
Tja, maar laten we nu niet pretenderen dat iOS of Android zo geweldig zijn. Ik snap maar niet hoe mijn jaar oude werktelefoon nog op een 3x achterhaalde Android versie draait, bijvoorbeeld...

Iedereen die mijn L930 ziet en er mee speelt is onder de indruk. Is ie al zo oud en nog zo snel? En wat heb je er voor betaald? Zo weinig? Goeie deal! Heb je die of die app? (Vaak ja, behalve allerlei spelletjes [speel ik toch niet :)]... Enne, was er niet iets met een verloren update? Ja, maar heb jij je Android wel eens gecheckt? Stilte... Het probleem is volgens mij het netwerk effect: de gewone gebruiker heeft niet veel van W10 telefoons gehoord en Android zien ze overal dus dat zal wel goed zijn... (afgezien van echte tweakers die uren willen customisen). En sommigen kennen Windows nog steeds als onveilig (weet je nog, 95 of Vista...) - waar of niet: het is het beeld...

Als 10% van de Win32 apps UWP wordt... miljoenen apps voor W10 8)

[ Voor 26% gewijzigd door theredspecial op 24-04-2016 13:55 ]

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Dat jij die renderproblemen niet gehad hebt zegt ook niets, aangezien diverse topics hier op GOT ook zulke berichten voorbij kwamen. Ik had dit dus ook, en vond het zeer vervelend, dat je na elke update de boel weer moest rechttrekken wanneer dit kon.
Dit was niet alleen in mail, maar ook andere apps.
Whatsapp zag er ook niet uit. Nee het ziet er nog niet uit. Alles kaal, koud, kil, vierkant, geen profielfoto menustructuren met grote en kleine letters. Schuld van whatsapp? Geen idee.

Het is goed te horen dat jij er tevreden mee bent, dat was ik ook totdat alle ergernissen en kleine hekelpunten mij deden beseffen dat WM niets voor mij was.Niet alleen mij, maar vele anderen. Lees ook grote techcommunities eens. Daar zijn gewoon fanboys, echte fanboys overgestapt naar Android of IOS.
Andersom zal dit ook wel zo zijn, ieder zijn ding.

Wie zijn schuld het is, weet ik niet. Maar dat ik er klaar mee ben, dat weet ik wel. Het is ook niet dat ik het maar een week heb geprobeerd, maar ruim 4 jaar :)

In Juni mag ik verlengen, en dit gaat zeker geen WM worden. Misschien over 2 jaar maar weer eens kijken wat het geworden is. WM op zichzelf is een mooi OS, maar dat blijf ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
lifeguard schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:01:
Dat jij die renderproblemen niet gehad hebt zegt ook niets, aangezien diverse topics hier op GOT ook zulke berichten voorbij kwamen. Ik had dit dus ook, en vond het zeer vervelend, dat je na elke update de boel weer moest rechttrekken wanneer dit kon.
Dit was niet alleen in mail, maar ook andere apps.
Whatsapp zag er ook niet uit. Nee het ziet er nog niet uit. Alles kaal, koud, kil, vierkant, geen profielfoto menustructuren met grote en kleine letters. Schuld van whatsapp? Geen idee.

Het is goed te horen dat jij er tevreden mee bent, dat was ik ook totdat alle ergernissen en kleine hekelpunten mij deden beseffen dat WM niets voor mij was.Niet alleen mij, maar vele anderen. Lees ook grote techcommunities eens. Daar zijn gewoon fanboys, echte fanboys overgestapt naar Android of IOS.
Andersom zal dit ook wel zo zijn, ieder zijn ding.

Wie zijn schuld het is, weet ik niet. Maar dat ik er klaar mee ben, dat weet ik wel. Het is ook niet dat ik het maar een week heb geprobeerd, maar ruim 4 jaar :)

In Juni mag ik verlengen, en dit gaat zeker geen WM worden. Misschien over 2 jaar maar weer eens kijken wat het geworden is. WM op zichzelf is een mooi OS, maar dat blijf ik zeggen.
Leuk hoor, want alles bij Android en iOS is uiteraard perfect? Ik dacht het niet... Ik gebruik zelf nu ook een Z5, maar ik krijg maar wat vaak de melding '... is gestopt', ook apps die crashen dus. En dat waar mijn 950 dat slechts enkele keren heeft (ja, de start was mager, maar inmiddels werkt hij feilloos) en ja, er zijn minder apps, dus er crashen er minder (ha-ha) :+
Android heeft toch ook van die leuke on-screen navigatietoetsen? Waarom kan ik die heel vaak niet wegvegen? Neem die Facebook app, het scherm staat vol met balken waardoor slechts de helft van je scherm leesbaar blijft. Op mijn 950 verdwijnen die bij scrollen, ideaal...

Er zijn genoeg voordelen en nadelen, maar het feit blijft wel, Windows 10 Mobile is erg onbekend. Ik zie het heel veel om me heen. Mensen vragen zich af wat het is, wat het doet, hoe het werkt. Maar zijn er echt mensen die er het fijne vanaf weten? Nee! ;) Marketing moet zijn ding gaan doen! En ik kies mijn telefoon echt niet omdat ik Snapchat wel of niet kan downloaden... Dingen als marktplaats werken in de browser ook prima, omdat het meestal toch een slap aftreksel is van de browser! :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

lifeguard schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:01:

Dat begrijp ik volkomen. Ik denk dat je er een paar jaar te vroeg aan begonnen bent. Ik heb na een paar jaar wachten onlangs pas mijn eerste Windows phone gekocht omdat met de introductie van UWP Windows voor telefoons nu pas echt interessant aan het worden is.

UWP hadden ze 4 jaar geleden al moeten ontwikkelen. Ze zijn er gewoon erg laat mee. Ik denk wel dat het een game changer zal zijn omdat mobiel langzaamaan mee kan gaan liften met de desktop. Windows 10 is voor desktops een enorm succes. De overstap naar een nieuwe Windows-versie is nog nooit zo snel gegaan. Binnen afzienbare tijd draait de MS Store bij het merendeel van de consumenten en dan worden apps op de desktop langzaam gemeengoed. De smartphone komt dan vanzelf wel mee. Het is niet alsof MS op de schopstoel zit met Windows Mobile.

Ik denk wel dat MS er goed aan zou doen om de standaard Office UWP apps voor Windows gratis te maken. Voor consumenten wel te verstaan. Op mijn telefoon zijn ze al gratis maar op mijn laptop/tablet helaas niet terwijl dat exact dezelfde apps zijn. Het zou het ecosysteem een enorme boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
barta123 schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:28:
[...]

Leuk hoor, want alles bij Android en iOS is uiteraard perfect? Ik dacht het niet... Ik gebruik zelf nu ook een Z5, maar ik krijg maar wat vaak de melding '... is gestopt', ook apps die crashen dus. En dat waar mijn 950 dat slechts enkele keren heeft (ja, de start was mager, maar inmiddels werkt hij feilloos) en ja, er zijn minder apps, dus er crashen er minder (ha-ha) :+
Android heeft toch ook van die leuke on-screen navigatietoetsen? Waarom kan ik die heel vaak niet wegvegen? Neem die Facebook app, het scherm staat vol met balken waardoor slechts de helft van je scherm leesbaar blijft. Op mijn 950 verdwijnen die bij scrollen, ideaal...

Er zijn genoeg voordelen en nadelen, maar het feit blijft wel, Windows 10 Mobile is erg onbekend. Ik zie het heel veel om me heen. Mensen vragen zich af wat het is, wat het doet, hoe het werkt. Maar zijn er echt mensen die er het fijne vanaf weten? Nee! ;) Marketing moet zijn ding gaan doen! En ik kies mijn telefoon echt niet omdat ik Snapchat wel of niet kan downloaden... Dingen als marktplaats werken in de browser ook prima, omdat het meestal toch een slap aftreksel is van de browser! :9
Facebook app op WM. Begin daar niet over. En al helemaal messenger. Wat een draken van apps zijn dat. De bèta lijkt nog ergens op maar is ontiegelijk traag. Die messenger app ziet er nog net zo uit als in 2012.
Zulke apps zijn populair en zouden beter moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ach Facebook... Ik heb al weet ik het hoe lang geleden met account verwijderd en heb er nog geen dag spijt van. Van al mijn echte vrienden waar ook ter wereld hoor ik toch wel hoe het gaat en de rest, dat is de rest.

Vierkant of rond... Waar het mij om gaat dat het consistent en duidelijk is. Zeg wat je wilt, maar Android zouden ze in het woordenboek kunnen zetten als het tegenovergestelde van consistent: menu links, rechts, boven, onder of op 2 plekken, swipen of 'indrukken'. Volumevenster ziet er ook nog wel eens anders uit. Weegt voor mij (maar goed, wie ben ik) toch zwaarder dan het feit of iets rond of vierkant is. Ik gebruik Android nu een jaar en het valt me zo zwaar tegen dat ik bij mijn nieuwe baan af zie van een telefoon van de zaak (niet de SIM), omdat men alleen Huawei speelgoed heeft.
Dingen als marktplaats werken in de browser ook prima, omdat het meestal toch een slap aftreksel is van de browser! :9
Heeft nog een voordeel: apps willen vaak van alles, adresboek, weet ik het wat allemaal. Ja, dat kun je uit zetten (ook in W10), maar de browser heeft niet al die rechten nodig. Toch weer een stukje meer privacy :)

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Anoniem: 55563 schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:32:
[...]

Dat begrijp ik volkomen. Ik denk dat je er een paar jaar te vroeg aan begonnen bent. Ik heb na een paar jaar wachten onlangs pas mijn eerste Windows phone gekocht omdat met de introductie van UWP Windows voor telefoons nu pas echt interessant aan het worden is.

UWP hadden ze 4 jaar geleden al moeten ontwikkelen. Ze zijn er gewoon erg laat mee. Ik denk wel dat het een game changer zal zijn omdat mobiel langzaamaan mee kan gaan liften met de desktop. Windows 10 is voor desktops een enorm succes. De overstap naar een nieuwe Windows-versie is nog nooit zo snel gegaan. Binnen afzienbare tijd draait de MS Store bij het merendeel van de consumenten en dan worden apps op de desktop langzaam gemeengoed. De smartphone komt dan vanzelf wel mee. Het is niet alsof MS op de schopstoel zit met Windows Mobile.

Ik denk wel dat MS er goed aan zou doen om de standaard Office UWP apps voor Windows gratis te maken. Voor consumenten wel te verstaan. Op mijn telefoon zijn ze al gratis maar op mijn laptop/tablet helaas niet terwijl dat exact dezelfde apps zijn. Het zou het ecosysteem een enorme boost geven.
Helemaal mee eens, ze zijn laat, maar het is wel een erg goed idee! Met de aanschaf van mijn 920 keek ik ook totaal niet naar wat mijn telefoon moest kunnen, maar ik wilde een goede camera, een telefoon die niet langzaam werd bij updates (mijn Androids smeet ik haast het raam uit, als ze al updates kregen)...
Volgens mij kan Windows 10 Mobile een aanzienlijk marktaandeel krijgen als het lukt om met Poject Islandwood en Osmeta van Facebook op grote schaal apps te porten naar het platform... Ik blijf het maar roepen, die Instagram app van iOS, werkt steeds beter en beter (dus is goed)! Maar goed, ik moet eerst nog meer apps zien om te geloven dat het daadwerkelijk een succes zal zijn! :9
De consistentie van het UI en de (verwachte) ondersteuning van W10 is wat mij betreft aantrekkelijk android users die technisch wat minder bekend zijn, maar wel een eenvoudig te bedienen apparaat willen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dragunov schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:21:
[...]

Inderdaad, maar met zoveel Windows 10 installatie op de PC, al dan niet door je strot gewrongen, zien ontwikkelaars natuurlijk een goudmijn, al is Windows Mobile maar in feite bijzaak (marktpenetratie), toch zullen de devs de app ervoor uitbrengen omdat de app toch al bestaat voor Windows 10.
Ik denk dat je veel over het hoofd ziet:
  • X86 legacy applicaties die elke dag op de werkvloer gebruiken zullen de komende jaren echt niet omgebouwd worden naar UWP. Jij zegt goudmijn, ik zie kosten. Hele hoge kosten, terwijl er gewoon geen verantwoorde ROI op de ombouw naar UWP zit. Dit is gewoon puur zakelijk benaderd vanuit de developer die gewoon geld wil verdienen. Tevens draait de X86 applicatie prima op Windows 10. Heel goed zelfs.
  • Daarnaast denk jij dat als je een UWP applicatie maakt voor de desktop, dat hij dan auto magisch goed werkt voor W10M. (Laat ik je uit je droom helpen, Nee!)
  • Het hele UWP concept is eigenlijk heel goed, maar te laat. Hedendaags is het WEB enorm aan het evolueren waardoor veel applicaties juist omgezet worden naar WebApp. (Al is het een grafisch laagje met connectie naar een groot backend) HTML rendering wordt sneller, Javascript gaat sneller en als je eens kijkt naar de echt proffesionele web applicaties en je even op F11 drukt lijkt het net een volledige applicatie. Geen ouderwetse website uit 1998. Daarnaast kun je inderdaad webapplicaties verpakken in een UWP applicatie. En dat is prima, maar de WEB gaat verder als alleen Microsoft en zorgt ervoor dat het zowel werkt op OSX en noem elk platform maar op. Daarnaast is het updaten ook makkelijk.
  • Maak je een nieuwe applicatie? Dan ligt de keuze voor UWP wat dichterbij, maar dan alsnog zou ik als het kan voor een WebApp gaan. Als het niet kan en de applicatie is zo geavanceerd dan zou UWP nog wel eens om de hoek kunnen komen kijken. Maar dan praat je over applicaties die veel resources gebruiken, waardoor deze UWP applicatie weer niet goed op mobile apparaten werken en waardoor je net zo goed een X86 applicatie kan maken.
Get my point?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 25-04-2016 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:24
Denk toch dat sommige gebruikers het beeld hierbij hebben van ....haak mijn telefoon in op mijn scherm en toetsenbord....download ( als voorbeeld ) GTA 4 of Ulead videostudio en installeer dat ding op mijn telefoon net als op een doorsnee computer.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvantol13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:00
Ik ben (of liever gezegd was) sinds december 2015 een W10M gebruiker. Na jaren een Andoid telefoon te hebben gehad wilde ik eens iets anders, een iPhone vond ik te duur en W10M sprak me wel aan. Na de specs van de Lumia 950 gezien te hebben was ik eigenlijk meteen verkocht en tja de apps die komen met UWP vanzelf wel, het zag het er allemaal goed uit. Inmiddels heb ik toch wel spijt van mijn keuze voor een Lumia 950, had ik maar voor een Nexus 5X gekozen.

Het zag er zo mooi uit een telefoon met geweldige hardware: onovertroffen camera, 3GB werkgeheugen, snelle CPU, updates door MS en niet door de provider of hardware fabrikant, 32GB interne opslag en het mooiste een verwisselbare accu en de mogelijkheid voor een SD kaartje. Met de hardware is dus niets mis, maar de software....
Voor ik voor W10M koos wist ik dat er een 'app gap' zou zijn en ik had echte hoop dat het wel goed zou komen, naar mijn inziens zag het er rooskleurig uit voor het W10M platform. Inmiddels ben ik 4 maanden verder en heeft Spotify het platform de rug toegekeerd, nog altijd geen SONOS app, geen Google apps, geen Horizon app de apps die er wel zijn lopen voor mijn gevoel jaren achter op de versies die er voor Android/iOS zijn. Zonder ook maar enig zicht op verbetering.

Twee weken geleden had ik het gehad met met platform, regelmating vastlopers, aanklooien met hobby apps (YouTube en SONOS) toen kon ik van een familielid een iPhone 5s 32GB voor een mooie prijs overnemen, qua hardware best een achteruitgang maar wat een verademing om weer alle apps te hebben!

Helaas voor MS dat het niet lijkt te lukken want ik had zo graag gewild dat het platform zou slagen, ik heb er in ieder geval voor nu geen vertrouwen meer in.

Een teleurgestelde voormalige Windows 10 Mobile gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Vele mensen staren zich blind op de apps. Patience is a virtue!

Heb jaren geduld gehad voor een Garmin app en die is er nu gekomen.

Dus het enige dat ik nog zou wensen is een stuk of drie apps en that's it!

Maar om nu speciaal naar een ander platform over te schakelen omdat ze nog niet beschikbaar zijn, nou neen!

Ze komen er heus wel en heb liever geweldige hardware, dan die paar apps.

Zoiezo komt met Redstone er terug een mooie update aan en als je nu ook kan werken in een WORD-document, verder werken op de trein bijvoorbeeld en dan bijvoorbeeld op je werk of bij jouw thuis nog verder kan werken, dat is dat toch iets moois!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvantol13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:00
Dragunov schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:56:

Heb jaren geduld gehad voor een Garmin app en die is er nu gekomen.

Dus het enige dat ik nog zou wensen is een stuk of drie apps en that's it!

Maar om nu speciaal naar een ander platform over te schakelen omdat ze nog niet beschikbaar zijn, nou neen!

Ze komen er heus wel en heb liever geweldige hardware, dan die paar apps.

Zoiezo komt met Redstone er terug een mooie update aan en als je nu ook kan werken in een WORD-document, verder werken op de trein bijvoorbeeld en dan bijvoorbeeld op je werk of bij jouw thuis nog verder kan werken, dat is dat toch iets moois!
Sorry maar ik ga geen jaren wachten op apps, begrijp me niet verkeerd maar ik draag het platform nog altijd een warm hart toe en je kunt het niet helemaal aan MS wijten het is een soort kringetje waar ze inzitten. Bedrijven en ontwikkelaars maken geen apps omdat er amper een userbase is, de user laat het links liggen omdat er geen apps zijn....

Ja de hardware is goed maar zonder de goede software heb je daar helaas niet zo veel aan. Ik laat het voor nu links liggen omdat ik weet dat er qua apps beter is, mijn baas gebruikt WP al jaren en is tevreden maar hij heeft nooit Android of iOS gebruikt en weet dus niet beter. Prima toch als je er tevreden mee bent.

Het Word verhaal van je kan al een hele tijd en wel tussen de verschillende platformen met OneDrive icm Office365, werkt prima. Op je iPad of Android tablet werken aan een Word of Excel bestand onderweg, en thuis of op kantoor gewoon verder werken op je pc. Zelfs opslaan gaat automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:08
Dragunov schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:56:
Too little, too late.

Ik heb verschillende microsoft feature- en smartphones gehad, van windows mobile 5.0 tot WP8, en zelfs nu een lumia 550. Microsoft breekt keer op keer haar beloften.

Geen WP7 op de HD2, ondanks de beloften en de hardware die het gewoon aankon.
Geen WP8 op de Omnia7.
En als laatste geen WP10/WM10 op de Lumia 520.

Ik heb nu zakelijk een 550, maar gebruik die echt alleen nog maar om door te schakelen. Voor mij geen Microsoft mobiel os meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 145867 schreef op maandag 25 april 2016 @ 07:34:
[...][list]
• Het hele UWP concept is eigenlijk heel goed, maar te laat. Hedendaags is het WEB enorm aan het evolueren waardoor veel applicaties juist omgezet worden naar WebApp. (Al is het een grafisch laagje met connectie naar een groot backend) HTML rendering wordt sneller, Javascript gaat sneller en als je eens kijkt naar de echt proffesionele web applicaties en je even op F11 drukt lijkt het net een volledige applicatie. Geen ouderwetse website uit 1998. Daarnaast kun je inderdaad webapplicaties verpakken in een UWP applicatie. En dat is prima, maar de WEB gaat verder als alleen Microsoft en zorgt ervoor dat het zowel werkt op OSX en noem elk platform maar op. Daarnaast is het updaten ook makkelijk.
Dat is overigens iets wat juist in het voordeel van W10M werkt. Gewoon een fatsoenlijke mobiele website en het werkt op alle devices. En ik denk dat apps echt nog wel een hele tijd een plaats hebben, maar het is wel enorm doorgeschoten naar de apps, waarbij voor elke website ipv een fatsoenlijke mobiele site, er maar meerdere apps worden gemaakt.

Overigens begrijp ik niet die noodzaak van mensen om een W10M op een toestel te hebben waar het niet lekker op zal lopen. En ik hoop toch dat degene die dat wel eisen naar Apple overstappen en niet naar een Android.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 25-04-2016 21:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:37
Sissors schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:37:

Overigens begrijp ik niet die noodzaak van mensen om een W10M op een toestel te hebben waar het niet lekker op zal lopen. En ik hoop toch dat degene die dat wel eisen naar Apple overstappen en niet naar een Android.
W10M werkt ook niet lekker op de flagship hardware die ervoor is uitgebracht! Op de 950XL heb ik regelmatig app crashes, failed starts en haperingen. Met de .218 versie overigens nog meer dan met de vorige.164. Een eenvoudig spel als Mijnenveger, dat in 1994 al prima draaide op een basis PC crasht om de haverklap op de meest high end hardware van 2015!

Maar het echte probleem van W10M is Microsoft zelf. Ze laten de hele mobiele markt links liggen vwb hun eigen OS (voor Android en iOS ontwikkelen ze als een raket):

- Ze trekken zich terug uit markten waar ze tot voor kort een groter aandeel hadden dan Apple. Why?
- Ze hebben de hele overname van Nokia weggesaneerd.
- Ze hebben aangekondigd voorlopig geen nieuwe toestellen uit te brengen
- Ze hebben aangekondigd dat mobiel vooralsnog geen focus is binnen de strategie
- Ze besteden geen cent aan marketing voor W10M
- Beloofde apps van grote ontwikkelaars (met veel bombarie aangekondigd tijdens productlanceringen) blijven uit
- Er lijkt geen enkele pro-actieve strategie om app ontwikkelaars te stimuleren en bijv. per land in ieder geval de top100 must have apps beschikbaar te hebben

Ze kunnen dan wel doorwerken aan Insider builds, maar de overige 99% van de markt ziet alleen maar een falend OS en brandt er zijn vingers niet aan. Het marktaandeel zakt dan ook als een soufflé in elkaar.

En denken ze in Redmond nu echt dat mensen volgend jaar, als er een Surface Phone is, wel opeens in de rij staan? Ze hebben zoveel goodwill verspild bij echte fans, die komen niet zomaar weer terug.

En ontwikkelaars die binnen hun bank of uitgever hebben gepleit om een WP app te bouwen kijken wel uit om nog eens budget te vragen voor een UWP app.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Maar Microsoft handelt nog steeds als monopolist die denkt dat ze brakke producten kunnen lanceren en dat de markt het wel slikt. Dat is niet alleen bij WP/W10M, maar ik zie het ook bij Dynamics CRM, Sharepoint, One Drive voor bedrijven, Surface Pro 3 met kickstand, Surface Pro 4/Surface Book met BSOD issues, etc. De focus is simpelweg niet op excellence.

Vervolgens worden initiatieven met veel bombarie aangekondig, maar half geïmplementeerd en na een jaar hoor je dat is gekilled.

Zo win je nooit terrein in de mobiele markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
Dus schieten ze constant in hun eigen voet.

Ik geraak ook gefrustreerd van hun strategie...

Wordflow nu voor iOS en nog eens met extra features die Windows Mobile niet heeft en ik zou het zo graag hebben voor de Nederlandstalige markt.

Ofwel hebben ze een hele secret agenda!

Ik persoonlijk weet het ook niet meer wat ze bezielt, maar vind Windows Mobile nu eenmaal tof om mee te werken, dus waarom ik niet terug overschakel naar Android of toch iOS niet probeer, is omdat ik me gewoon goed voel bij een Windows Mobile en bij Windows 10. Zou graag ook nog een Surface hier in huis hebben en een Band...

Over de Xbox One UI ben ik wel niet te spreken, ik vind die persoonlijk heel rommelig, but that's another story!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:47

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ook hier een wankelende Windows phone gebruiker. Ik heb met veel plezier een L820 gebruikt en nu een L830. Overzichtelijk, mooi (subjectief) en vlotte OS op relatief betaalbare telefoons.
Ik ben niet veel veeleisender dan een doorsnee gebruiker en heb af en toe wel last van een app-gap. Bijvoorbeeld remote control van apparaten en achterblijvende functionaliteit in Spotify. Maar tot nog toe wogen de voordelen voor mij op tegen de nadelen.

Echter, sinds de upgrade naar WM10 is mijn L830 een trage slak geworden. Fijne features zijn verdwenen en nieuwe features zijn buggy. Gekoppeld aan de nieuwsberichten over afnemende focus van MS op telefoons en het afnemende marktaandeel (nu <1% volgens een rapport van Gartner), is de kans klein dat mijn volgende telefoon weer een Windows OS heeft. Jammer, want het was voor mij een ideale mix tussen Apple en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Microsoft schrapt nog 1.850 banen in smartphonetak http://nu.nl/mobiel/42672...nen-in-smartphonetak.html (via @NUnl)

WP/WM gaat dus weer een stukje verder onder. Volgens mij wordt het wel duidelijk dat ms stopt met proberen. 'We gaan ons richten op de markt waar we ons kunnen onderscheiden' betekend weinig anders als 'we verlaten de huidige markt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, die geschrapte banen zijn nog een overblijfsel van het zelf produceren van hardware. Daar hebben ze echter al een zeer geschikt team voor. Neem daarbij nog dat ze eigenlijk minder hardware zelf willen produceren en dan zit je ineens met veel werknemers die je eigenlijk niet nodig hebt. Microsoft gaat naar een model als de Surface toe. Software produceren en 1 kleine serie van hardware modellen om de toon te zetten (in het Windows ecosysteem iig) en de rest over laten aan andere fabrikanten.
Je ziet ook dat ze sinds ze die strategie zijn gaan aannemen er ook weer andere bedrijven zijn gekomen die hardware zijn gaan produceren. Helaas zijn veel van die toestellen alleen niet in Nederland te koop, dus zien we er zelf weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Hier even een quote uit het bericht:

We always take care of our customers, Windows phones are no exception. We will continue to update and support our current Lumia and OEM partner phones, and develop great new devices.

http://mspoweruser.com/mi...ains-phone-restructuting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De laatste berichten geven niet echt een goed beeld over de toekomst van W10M. Microsoft zegt wel steeds dat ze aanwezig willen blijven op de markt voor smartphones, maar ik merk daar eigenlijk niet zo veel van.

Edit: Zie hier ook nog een bericht van Terry Myerson: http://www.windowscentral...siness-will-cut-1850-jobs

Hier wordt dan ook wel weer aangegeven:

With that all said... I used the words "be more focused" above. This in fact describes what we are doing (we're scaling back, but we're not out!), but at the same time I don't love it because it lacks the emotional impact of this decision. When I look back on our journey in mobility, we've done hard work and had great ideas, but have not always had the alignment needed across the company to make an impact. At the same time, Ars Technica recently published a long story documenting our journey to create the universal platform for our developers. The story shows the real challenges we faced, and the grit required to get it done. The story closes with this:

[ Voor 81% gewijzigd door Stefan22 op 25-05-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Je kunt dit bericht negatief en positief framen. Hangt van je insteek af. Bij mij blijft toch een naar gevoel hangen. Deze berichtgeving zal zeker de verkoop van Windows Phones niet helpen. Ik zie toch nog wel gebeuren dat Microsoft ook de ontwikkeling van de Surface Phone staakt. Van de ontwikkeling van Windows toestellen door andere fabrikanten merk ik nog vrij weinig. Ik wacht het af en zit het uit, Maar blij wordt ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-04 06:53
coenox schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:34:
Je kunt dit bericht negatief en positief framen. Hangt van je insteek af. Bij mij blijft toch een naar gevoel hangen. Deze berichtgeving zal zeker de verkoop van Windows Phones niet helpen. Ik zie toch nog wel gebeuren dat Microsoft ook de ontwikkeling van de Surface Phone staakt. Van de ontwikkeling van Windows toestellen door andere fabrikanten merk ik nog vrij weinig. Ik wacht het af en zit het uit, Maar blij wordt ik er niet van.
Ik snap hoe jullie je voelen, hier een BlackBerry gebruiker die al paar jaar dit soort nieuws moet lezen. Dit soort nieuws zal in de Media eerder negatief naar buiten worden gebracht dan positief en dit zal inderdaad de verkoop van Windows Phones niet helpen. En hoe minder telefoons hoe minder tijd developers tijd in apps gaan steken. Op het BlackBerry 10 OS is het nu zelf zover dat Whatsapp stopt met de App. Gelukkig maakt BlackBerry nog een stap naar Android, want ik ben fan van het fysieke toetsenbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Dat is dus iets wat mij ook niet zou verbazen, dat Microsoft een eigen Android variant bouwt, met al hun eigen apps en services. Microsoft is de laatste tijd erg bezig hun apps op andere platformen uit te brengen, en zelfs Cortana kan nu notificaties tussen Android en Windows 10 PC sychroniseren. Android past dan wel niet in de UWP strategie, maar de UWP strategie heeft ook niet echt zin, als een Vine app alleen voor PC uitkomt, FB Messenger alleen voor PC, en Instagram alleen voor Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Stefan22 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:48:
Dat is dus iets wat mij ook niet zou verbazen, dat Microsoft een eigen Android variant bouwt, met al hun eigen apps en services. [...]
Dat zou me wel hoogst verbazen. Dat kost namelijk veel meer werk dan een eigen platform blijven ontwikkelen. De mobile ontwikkelaars werken namelijk ook aan Windows (of eigenlijk andersom). Om daar een compleet losstaand team naast te houden is eigenlijk niet te doen.
De apps en services blijven uiteraard wel ook naar Android en iOS komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:17

Cyphax

Moderator LNX
pineapple23 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:42:
[...]

Ik snap hoe jullie je voelen, hier een BlackBerry gebruiker die al paar jaar dit soort nieuws moet lezen
En Blackberry is zeker niet de enige die ofwel de handdoek in de ring lijkt te willen gooien, ofwel weer aan de wedstrijd mee zouden moeten doen. Firefox OS is eigenlijk ook weer afgelopen, zonder ooit echt goed en wel bestaan te hebben, het schiet niet op met Ubuntu's mobiele OS (al is dat zowaar verkrijgbaar, maar daar is alles ook wel mee gezegd) en zo nog wel een paar andere. Het is de-facto kiezen tussen iOS en Android straks en dat is jammer. Niet in de laatste plaats omdat MS nog weleens hele gave ideeën heeft, maar het dan toch laat afzien (of dingen schrapt). Zo krijgt m'n Lumia 630 geen upgrade naar Windows 10 meer, terwijl daar eerder wel sprake van was.

Het meest jammere is dat MS wel snapt dat de huidige lijn niet voldoende is, maar ipv vol op die bandwagon te jumpen gaan ze aan de rand hangen en dan is het wachten tot ze er vanaf vallen terwijl dat volgens mij nergens voor nodig is. 't Is alsof ze het gewoonweg niet serieus genoeg nemen. In die valkuil zijn ze weleens vaker gestapt.

Ik denk nog wel een keertje extra na voordat ik opnieuw aan een Windows phone begin. Betekent dat de opvolger van m'n werktelefoon (dat moeten we zelf regelen) misschien maar beter een Androidapparaat kan worden, maar dat is m'n eigen telefoon ook al dus spannend is anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 25-05-2016 13:16 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:10:
[...]

Dat zou me wel hoogst verbazen. Dat kost namelijk veel meer werk dan een eigen platform blijven ontwikkelen. De mobile ontwikkelaars werken namelijk ook aan Windows (of eigenlijk andersom). Om daar een compleet losstaand team naast te houden is eigenlijk niet te doen.
De apps en services blijven uiteraard wel ook naar Android en iOS komen.
Dat kan kloppen, maar ik denk dat Microsoft op dit moment wel doorheeft, dat Windows 10 Mobile het niet meer gaat worden. De eerste Windows 10 smartphones, de Lumia 950 (XL), en Lumia 550, zijn inmiddels al een tijdje op de markt, en Microsoft doet compleet niks aan marketing, en het marktaandeel loopt steeds maar verder terug, nu zelfs tot onder de 1%, als we de berichten mogen geloven. UWP was zeer interessant, omdat app ontwikkelaars dan hun app ook makkelijk op Mobile konden laten draaien, of op PC, maar dit gebeurt dus ook niet bij elke app, zo zie je maar weer bij Vine, Messenger en Instagram, om er een paar te noemen. Ik weet niet als Microsoft het alsnog gaat lukken, om W10M volgend jaar bijvoorbeeld, wel aan de man te krijgen. Het teruglopen van het marktaandeel geeft app ontwikkelaars nou niet de motivatie alsnog hun app te laten draaien op Mobile.

Dan komt er ook nog eens bij, dat W10M nu al even uit is, en het nog niet gepusht wordt naar WP8.1 toestellen. En Microsoft laat WP8.1 nu gewoon dood gaan, net zoals ze hebben gedaan met WP7. Door weer helemaal opnieuw te beginnen, zijn apps niet backwards compatible, en moeten mensen met bijvoorbeeld een Lumia 920, nu per se een W10M toestel te kopen, om de nieuwste apps te draaien, iets wat bij Android niet hoeft, omdat Google niet steeds opnieuw begint met apps, en daardoor nieuwe apps ook nog wel een tijdje werken op oudere Android versies.

Maar dit is hoe ik er over denk, en anderen denken er weer anders over :)

[ Voor 8% gewijzigd door Stefan22 op 25-05-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ze kunnen het niet pushen zonder dat de providers toestemming geven. Daarvoor moet die provider wel nut zien in het daadwerkelijk "testen" van het OS. Door het kleine aandeel zullen ze dat wel niet zo snel doen. Microsoft zelf bied het OS wel aan (iig aan een deel van de apparaten, helaas).

Dat van de apps is ook maar gedeeltelijk waar. Wij maken een app die het ook alleen op Android 4 toestellen en later werkt. Oudere toestellen kunnen de app niet draaien ivm functionaliteit die mist. Zelfs met hun compatibility wrappers die alles zo traag als stront maken in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik ben ook een beetje aan het twijfelen geslagen. Op zich ben ik al bijna 3 jaar tevreden met mijn Lumia 925, maar WP 8.1 is natuurlijk dood en mijn toestel krijgt geen update naar 10. Wel even getest met Insider en dat werkt op zich best prima, maar er is gewoon geen goede vervanger voor mijn 925. De 950 is een slag groter en te plastic, de 650 heeft een prima formaat en uiterlijk, maar de camera haalt het niet bij die van de 925 en dat vind ik toch ook weer jammer. En dan ook nog al die negatieve berichtgeving rondom Windows Mobile de laatste dagen. Geeft je een beetje het gevoel dat MS er zelf ook niet echt meer in gelooft. Er lijkt gewoon weinig toekomst in te zitten momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:21:
Ze kunnen het niet pushen zonder dat de providers toestemming geven. Daarvoor moet die provider wel nut zien in het daadwerkelijk "testen" van het OS. Door het kleine aandeel zullen ze dat wel niet zo snel doen. Microsoft zelf bied het OS wel aan (iig aan een deel van de apparaten, helaas).

Dat van de apps is ook maar gedeeltelijk waar. Wij maken een app die het ook alleen op Android 4 toestellen en later werkt. Oudere toestellen kunnen de app niet draaien ivm functionaliteit die mist. Zelfs met hun compatibility wrappers die alles zo traag als stront maken in de app.
Ja, maar als je nu Android 4.4 (Kitkat) neemt, die is uitgebracht in oktober 2013, en de meeste apps werken er allemaal nog op. Windows Phone 8.1 komt uit juli 2014, en is nu gewoon al dood verklaard. Omdat Microsoft in Windows 10 Mobile weer zoveel heeft veranderd aan apps, ben je weer per se een nieuwe WP nodig, met het nieuwste OS, om de nieuwste apps te draaien, iets wat bij Android gewoon veel beter geregeld is. (Ik heb het dan over apps uit de Store, niet over de ingebouwde apps als Mail en Internet Explorer).

Ik ben WP gebruiker vanaf WP7.5 in 2012, en heb WP7 nog een behoorlijke tijd door gebruikt, en heb gezien hoe "dood" het op een gegeven moment was. Dat gaat met WP8.1 ook gebeuren, aangezien nieuwe apps alleen uitkomen voor W10M (Logisch met UWP natuurlijk, mocht daar gebruik van worden gemaakt). En ik vind het gewoon jammer dat Microsoft dit heeft gedaan bij WP7.8 naar WP8, en nu weer bij WP8.1 naar W10M.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefan22 op 25-05-2016 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, ik kan het technisch wel begrijpen, maar het is inderdaad moeilijk te verkopen aan je klanten. Maar we hadden in dit topic al vastgesteld dat Microsoft op marketinggebied enorm faalt. Ze proberen hier namelijk ook producten te marketen op de Amerikaanse manier, in series enz. Terwijl het in Europa veel effectiever is om gewoon alle bushokjes vol te plempen en een aantal bedrijven over te halen de telefoon op te nemen in hun reclame (zoals bijv. nu met belsimpel).
Ik ben Windows Phone gebruiker sinds eind 2010 en heb ook zoveel bullshit gezien van Microsoft, maar ondanks dat alles verkies ik Windows Mobile nog steeds boven Android. Alleen iOS zou ik eventueel nog overwegen, al vind ik de manier van navigeren enorm ruk, maar is iets dat ik nog wel zou kunnen leren.
Ik zou alleen willen dat Microsoft eens loslaat dat ze per se in USA een groot marktaandeel moeten hebben om te kunnen verkopen in de rest van de wereld. Het kan namelijk ook andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Klopt, de marketing is echt niks. Nokia had wel reclames op TV, met hun Lumia 800 met WP7, zulke dingen doet Microsoft niet. (In NL in ieder geval niet). Ook zag je in WP7 bij de Bing app, dat die veel uitgebreider was in de USA dan in Europa, maarja dat is de markt waar Microsoft zich op richt, en dat lukt ze dus niet (op mobiel gebied), aangezien het daar alleen iOS en Android is. Misschien is dat dan juist een reden om het ook in Europa te proberen, misschien dat het hier wel aanslaat, en dat WP hier wel een groter marktaandeel krijgt. Maar volgens mij wordt bij de marketing in de USA vooral Office en Onedrive gebruikt, dingen wat lang niet iedereen interesseert, vooral de jongere doelgroep niet (Ik hoor daar ook bij, maar ik vind het wel handig :P).

Zelf verkies ik Windows Mobile boven Android en iOS, maar als je nu een nieuwe WP zoekt, is er eigenlijk weinig keuze. De Lumia 550, 650, 950 (XL), en een toestel van Acer, de M330? (en de Jade Primo is nog niet op de markt toch?).

[ Voor 13% gewijzigd door Stefan22 op 25-05-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Caelorum schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:59:
Ja, ik kan het technisch wel begrijpen, maar het is inderdaad moeilijk te verkopen aan je klanten. Maar we hadden in dit topic al vastgesteld dat Microsoft op marketinggebied enorm faalt. Ze proberen hier namelijk ook producten te marketen op de Amerikaanse manier, in series enz. Terwijl het in Europa veel effectiever is om gewoon alle bushokjes vol te plempen en een aantal bedrijven over te halen de telefoon op te nemen in hun reclame (zoals bijv. nu met belsimpel).
Ik ben Windows Phone gebruiker sinds eind 2010 en heb ook zoveel bullshit gezien van Microsoft, maar ondanks dat alles verkies ik Windows Mobile nog steeds boven Android. Alleen iOS zou ik eventueel nog overwegen, al vind ik de manier van navigeren enorm ruk, maar is iets dat ik nog wel zou kunnen leren.
Ik zou alleen willen dat Microsoft eens loslaat dat ze per se in USA een groot marktaandeel moeten hebben om te kunnen verkopen in de rest van de wereld. Het kan namelijk ook andersom.
Same here, ik zou dan wel eerder voor Android gaan, maar ook dat bevalt me niet. Windows is veel consistenter wat mij betreft en werkt gewoon gemakkelijker, niet van die vaag verstopte instellingen. Dat mindere app-aanbod boeit me helemaal niets. Er zou VEEL meer keuze moeten zijn in apparaten, dát zou ze aan een groter marktaandeel helpen. Nu is er alleen een Lumia. Waarom zou iedereen een Lumia willen? ;)
Als Android enkel Samsungs waren, kocht ik er NOOIT een, ik wil niet dat apparaat dat iedereen al heeft, zodat ik na 1 jaar als velen alweer een nieuwe hebben mateloos op de rest achterloopt... :9

Ik heb er nog voldoende vertrouwen in, Microsoft heeft budget genoeg, alleen denk ik dat ze nu gewoon rustig aan het OS sleutelen, zodat ze later een goede flagship telefoon uit kunnen brengen...

Niet iedere W10M telefoon wordt in Europa uitgebracht, zo is er in Japan bijvoorbeeld een met Continuum ondersteunde telefoon uitgebracht, door VAIO; http://www.theverge.com/2...ndows-phone-biz-announced Zo is er her en der wel meer te vinden, dus ik denk dat als deze apparaten goed uit de bus zullen komen dat het wel goed zal komen met de variëteit in devices. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ben als jaren een windows Phone gebruiker van. Maar ik kan het echt niet meer accepteren. Niets werkt fatsoenlijk in Windows 10. altijd loading in beeld, crashende apps,

Met de weinige apps kan ik nog leven maar. het feit dat windows 10 echt naar mijn mening mijn functioneren zwaar beperkt zou ik graag weer terug gaan naar windows 8.1.

Nog even en de 950 gaat hier het raam uit. Heb nog nooit zo vaak de batterij uit een toestel moeten halen als hiermee. Haal er op dit moment nog geen halve dag mee. Ik wil alleen niet naar Android of de IPhone dus zit vast. Maar ben er erg ongelukkig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Big-Foot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:36:
Ben als jaren een windows Phone gebruiker van. Maar ik kan het echt niet meer accepteren. Niets werkt fatsoenlijk in Windows 10. altijd loading in beeld, crashende apps,

Met de weinige apps kan ik nog leven maar. het feit dat windows 10 echt naar mijn mening mijn functioneren zwaar beperkt zou ik graag weer terug gaan naar windows 8.1.

Nog even en de 950 gaat hier het raam uit. Heb nog nooit zo vaak de batterij uit een toestel moeten halen als hiermee. Haal er op dit moment nog geen halve dag mee. Ik wil alleen niet naar Android of de IPhone dus zit vast. Maar ben er erg ongelukkig mee.
Wat als je gewoon een brakke telefoon hebt? Ook Lumia's kunnen DOA zijn.

Kijk namelijk eens naar het 950 ervaringen topic, en dan zie je dat eigenlijk niemand deze problemen heeft. Accuduur wordt juist als iets heel erg goeds gezien, maar ook dat "loading" is echt zeldzaam geworden bij een goede 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Brakke telefoon. Hoe zou deze brak zijn. Nieuwe installatie zelfde verhaal.
Wi-Fi is zeer slecht te noemen. Batterij verbruik na installatie nog slechter

Wordt trouwens bij gebruik behoorlijk heet. ik zou geen idee hebben hoe ik voor een telefoon welke verder zo goed als normaal functioneert een RMA aan zou moeten vragen. Ja hij doet het slecht is niet de juiste verwoording. Niks lijkt met hardware te maken te hebben maar alles met software. Zet Wi-Fi even uit en weer aan en het werkt weer. Camera app crasht regelmatig. Outlook lijkt slecht te updaten. Als ik in zeg de notificatie balk een mail aan tik kom ik op een oude mail uit die nog openstond. Mails die ik al op de pc heb gelezen staan er bij mij nog uren in.

Op vakantie geweest als camera gebruikt. Niks mis mee maar ik haalde het nog niet eens tot 12 uur in de middag op 1 batterij. En ik belde niet en had Wi-Fi en Bluetooth uitstaan en misschien 20/30 foto's gemaakt. Filmpjes durfde ik al niet eens meer.

Heb de 930 maar weer uit de kast gehaald. En ga weer terug denk ik.

O misschien is dat wel wat. Mij speaker ruist erg nadat ie een geluidje heeft afgespeeld en gaat dan met een tikje uit machtig irritant. De ruis hoor je alleen met je oor er dicht bij maar dat tikje hoor je wel erg goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Big-Foot op 25-05-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

Big-Foot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:48:

Wordt trouwens bij gebruik behoorlijk heet.
Als ik dit alles zo eens lees is dat niks software matigs, maar is jou 950 gewoon naar de klote, ik had em allang opgestuurd...
Draai zelf op laatste RS, en 950 loopt als een zonnetje... Qua accuduur 1,5 dag met gemiddeld gebruik, met veel gebruik idd in de avond op de lader ja..

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 127014 op 25-05-2016 19:56 . Reden: Aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Inderdaad, het kan ook gewoon diepere firmware zijn die problemen geeft, een Lumia 950 hoort het bij normaal gebruik makkelijk een dag uit te houden. Zonder wifi etc misschien wel twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123

Wordt trouwens bij gebruik behoorlijk heet. ik zou geen idee hebben hoe ik voor een telefoon welke verder zo goed als normaal functioneert een RMA aan zou moeten vragen. Ja hij doet het slecht is niet de juiste verwoording. Niks lijkt met hardware te maken te hebben maar alles met software. Zet Wi-Fi even uit en weer aan en het werkt weer. Camera app crasht regelmatig. Outlook lijkt slecht te updaten. Als ik in zeg de notificatie balk een mail aan tik kom ik op een oude mail uit die nog openstond. Mails die ik al op de pc heb gelezen staan er bij mij nog uren in.

Op vakantie geweest als camera gebruikt. Niks mis mee maar ik haalde het nog niet eens tot 12 uur in de middag op 1 batterij. En ik belde niet en had Wi-Fi en Bluetooth uitstaan en misschien 20/30 foto's gemaakt. Filmpjes durfde ik al niet eens meer.

O misschien is dat wel wat. Mij speaker ruist erg nadat ie een geluidje heeft afgespeeld en gaat dan met een tikje uit machtig irritant. De ruis hoor je alleen met je oor er dicht bij maar dat tikje hoor je wel erg goed.
Even denken, gebruik je Whatsapp, of recentelijk een muziekapp gebruikt? Dat veroorzaakte bij mij dat plopje, even die app opstarten, afspelen en stopzetten stopte het. Let wel, dit probleem overviel mij in december. Hier heb ik al heel lang geen last meer van :9

En jij hebt echt een faulty example, want binnen het 950 ervaringen forum, waar vaak mensen komen klagen (daar is een forum immers voor), zijn mensen die steeds betere ervaringen hebben met hun 950. Net als ik, in het begin was het echt een rebootkoning (5 keer per dag of zo, werd heet, 2 keer per dag laden) maar nu haal ik gerust 2 dagen op een lading -mits ik zuinig aan doe, meestal niet dus- en wordt hij eigenlijk niet warm, alleen met heel intensieve games.

Dus ik zou eerst WDRT proberen (Windows Device Recovery Tool), of de nieuwste software installeren...
Jij zegt 20/30 foto's per dag? Ik heb sinds ik mijn 950 gekocht heb al 3000(!) foto's gemaakt (geheugen uitgebreid uiteraard) en heel wat filmpjes, dus je kunt gerust stellen dat ik een power-user ben wat dat betreft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:46

Heb je de laatste update? .318? Verhelpt misschien sommige dingen.. Klinkt verder wel als defect. Het enige wat ik herken en inderdaad gruwelijk irritant is dat als je van het notification center een e-mail aanklikt je terecht komt in Outlook met een oude e-mail open. Verder is sinds .318 de batterij eindelijk goed voor een hele dag gebruik.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Dat van het notificatie centrum is pas sinds ik besloten heb dat ik een clean install eens wilde proberen. Daarvoor was het altijd prima. Idem met whatsapp.

En dat tikje en ruisje doet ie sinds dag 1 al. Lijkt mij gewoon een driver issue. Maar als je deze strijd al moet voeren om een acceptable werkende oplossing te krijgen dan is het toch Microsoft die er een enorme bende van maakt en helaas voor mij heb ik er nu wel echt moeite mee gekregen om het te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Big-Foot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:21:
Dat van het notificatie centrum is pas sinds ik besloten heb dat ik een clean install eens wilde proberen. Daarvoor was het altijd prima. Idem met whatsapp.

En dat tikje en ruisje doet ie sinds dag 1 al. Lijkt mij gewoon een driver issue. Maar als je deze strijd al moet voeren om een acceptable werkende oplossing te krijgen dan is het toch Microsoft die er een enorme bende van maakt en helaas voor mij heb ik er nu wel echt moeite mee gekregen om het te verdedigen.
Het begin was een bende, maar volgens mij is dat nu bij de meesten al wel opgelost. Maar je hebt een probleem, waarvan het niet zeker is of het aan de hardware ligt, het kan ook de software zijn, maar als je de moeite niet wilt nemen om het op te lossen, gaat dat nooit lukken natuurlijk! Je zou hem ook om kunnen ruilen ;)
Een rotte appel betekent nog niet gelijk dat heel de oogst slecht gaat zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Daarnaast kunnen hardware problemen van allerlei andere problemen veroorzaken die op het eerste oog totaal niet hardware-gerelateerd lijken. Been there done that met mijn Lumia 920 en eerder mijn Nokia N900.
Vooral kleine defecten aan hardware die problemen veroorzaken in de firmware zijn tricky. De telefoon "doet" het dan wel, maar af en toe krijg je ineens een vastlopend beeld, of vaag paars of de wifi doet het ineens niet meer ondanks dat het OS zegt van wel, etc.
Wel vervelend is dat je het bijna neit omgeruild krijgt. Zelf altijd wel geluk gehad, maar dat kan ook het uitgebreide testrapport van mijzelf zijn dat ik er altijd bij stouw (in het Engels) als er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Nou omdat jullie nog al vasthoudend zijn. Heb zojuist de telefoon opnieuw voorzien van firmware met de recovery tool. Ik ga het wel meemaken. Mogelijk wordt ik er weer een beetje blijer van.

Maar dan Microsoft nog. Die lijken wel echt zelf de hoop verloren te zijn. Bedoel wanneer hebben ze nu echt aandacht aan het platform geschonken de laatste tijd.
Ze hebben volgens mij invloed / macht genoeg om in ieder geval niet terug te zakken naar 0,7 verkoop in het afgelopen kwartaal. Maar volgens mij zitten ze compleet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat is omdat Microsoft nooit gewend is geraakt aan marketing richting consumenten. Ze deden altijd marketing naar bedrijven en consumenten gingen hun producten vanzelf wel gebruiken, omdat ze niet anders gewend waren van werk. Ze zijn pas sinds een jaar of 5 echt aan het proberen om de consument over te halen. Helaas vallen ze daarbij in een valkuil waar veel Amerikaanse bedrijven in vallen. Eigen markt gelijk stellen aan andere markten en totaal niet kunnen inzien dat andere landen andere aanpakken vereisen. Er is zover ik weet maar 1 voorbeeld waarbij dat niet zo is en dat is Apple. Die verkopen overal op een vrijwel gelijke manier. Elk ander (redelijk succesvol) bedrijf heeft compleet andere marketingstrategieën voor elke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Maar vergeet ook niet dat MS ook best wel rot imago inmiddels heeft. De Lumia's gewoon nog Nokia noemen was denk ik een slimmer idee geweest, of gewoon een compleet nieuw merk opzetten. Lumia misschien wel gewoon als merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:29

Louw Post

Cerenas

Big-Foot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:28:
Nou omdat jullie nog al vasthoudend zijn. Heb zojuist de telefoon opnieuw voorzien van firmware met de recovery tool. Ik ga het wel meemaken. Mogelijk wordt ik er weer een beetje blijer van.

Maar dan Microsoft nog. Die lijken wel echt zelf de hoop verloren te zijn. Bedoel wanneer hebben ze nu echt aandacht aan het platform geschonken de laatste tijd.
Ze hebben volgens mij invloed / macht genoeg om in ieder geval niet terug te zakken naar 0,7 verkoop in het afgelopen kwartaal. Maar volgens mij zitten ze compleet stil.
Ikzelf ben de laatste tijd maar weer eens aan de 'andere' kant aan het kijken (Android) om leuke telefoons. Ondertussen heb ik mijn derde Windows telefoon, begon met een HTC 8S, toen Lumia 930 en nu de 950XL. Vond/vind het allen fijne telefoons, maar de HTC 8S kreeg al snel geen updates meer (ook geen 8.1), de Lumia 930 vond ik eigenlijk gewoon een fijne telefoon op 8.1, maar vond het al wel eens tijd voor een nieuw en grotere telefoon. Heb nu dus de 950XL met Windows 10 en ik heb sinds release al het idee dat ik met een OS werk dat verre van af is. Sinds mijn HTC 8S had ik eigenlijk goede hoop, dat Windows 10 wel groot zou worden en de apps vanzelf ook wel beschikbaar zouden komen, dit alles lijkt niet te gebeuren.

Als ik het dan over apps heb is de enige app die sinds kort eindelijk wat vooruitgang boekt volgens mij Instagram. Verder is de Facebook mobiele website fijner als de app, al was er volgens mij al wel een officiële app in ontwikkeling? De geüpdatete Twitter app is nog buggy en mijn bank app is heel basic (ABN Amro).

Naast Facebook heb ik verder niet echt het gevoel dat er organisaties bezig zijn voor het Windows 10 Mobile platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
Ik heb nu 3 jaar de Lumia 925, maar dat zal ook mijn laatste WP zijn. Het gebrek aan app's (bv creditcard/bank) en het feit dat microsoft haar belofte niet nakomt (upgrade naar WP10) is voor mij een reden terug te gaan naar ios. Ik heb WP een kans gegeven, maar zoals ze zelf nu ook inzien is ze het niet gelukt de markt te veroveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barta123
Louw Post schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:56:
[...]

Ikzelf ben de laatste tijd maar weer eens aan de 'andere' kant aan het kijken (Android) om leuke telefoons. Ondertussen heb ik mijn derde Windows telefoon, begon met een HTC 8S, toen Lumia 930 en nu de 950XL. Vond/vind het allen fijne telefoons, maar de HTC 8S kreeg al snel geen updates meer (ook geen 8.1), de Lumia 930 vond ik eigenlijk gewoon een fijne telefoon op 8.1, maar vond het al wel eens tijd voor een nieuw en grotere telefoon. Heb nu dus de 950XL met Windows 10 en ik heb sinds release al het idee dat ik met een OS werk dat verre van af is. Sinds mijn HTC 8S had ik eigenlijk goede hoop, dat Windows 10 wel groot zou worden en de apps vanzelf ook wel beschikbaar zouden komen, dit alles lijkt niet te gebeuren.

Als ik het dan over apps heb is de enige app die sinds kort eindelijk wat vooruitgang boekt volgens mij Instagram. Verder is de Facebook mobiele website fijner als de app, al was er volgens mij al wel een officiële app in ontwikkeling? De geüpdatete Twitter app is nog buggy en mijn bank app is heel basic (ABN Amro).

Naast Facebook heb ik verder niet echt het gevoel dat er organisaties bezig zijn voor het Windows 10 Mobile platform?
Ik zou de app 'Appraisin' downloaden, zo ongeveer iedere nieuwe app die wordt gemaakt en uitgebracht in de store wordt daarin vermeld. En ik kan je vertellen dat dat er behoorlijk veel zijn! Laatst ook InKin, een sporttracker app die sinds enige tijd ook op Android en iOS was te gebruiken. Daar haal ik ook veel apps vandaan (AppRaisin) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Ondanks de aanzienlijke hoeveelheid mensen die hier van plan zijn het schip te verlaten, blijf ik nog zo lang mogelijk gebruik maken van Windows 10 Mobile! :) Ikzelf heb ongeveer een maand geleden een Z5 Compact gekocht, maar ik vind Android met onscreen navigatietoetsen vreselijk (zelden zijn ze weg te vegen, neem Facebook bijvoorbeeld, of het startmenu) en ik vind het menu veel minder overzichtelijk van van W10M.

Verder houd ik er wel van mezelf te onderscheiden, dus dan zit ik ook hier beter :9 Wie weet bedenken zij zich nog wel! :+ I don't need Snapchat, ik gebruik het nu wel op mijn Z5C, maar het is gewoon een kinderlijke app, ik ga er echt niet meer mee versturen dan ik met WhatsApp zou doen. Gelukkig is Facebook wederom, inmiddels een derde poging, een app aan het ontwikkelen die moet concurreren met Snapchat!

Als dat goed uitgewerkt wordt & op alle platformen beschikbaar wordt, kan dat weleens een succesje worden! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
barta123 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:23:
[...]

Ik zou de app 'Appraisin' downloaden, zo ongeveer iedere nieuwe app die wordt gemaakt en uitgebracht in de store wordt daarin vermeld. En ik kan je vertellen dat dat er behoorlijk veel zijn! Laatst ook InKin, een sporttracker app die sinds enige tijd ook op Android en iOS was te gebruiken. Daar haal ik ook veel apps vandaan (AppRaisin) :9
Net gedownload, erg handig, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
Druiper schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:04:
Ik heb nu 3 jaar de Lumia 925, maar dat zal ook mijn laatste WP zijn. Het gebrek aan app's (bv creditcard/bank) en het feit dat microsoft haar belofte niet nakomt (upgrade naar WP10) is voor mij een reden terug te gaan naar ios. Ik heb WP een kans gegeven, maar zoals ze zelf nu ook inzien is ze het niet gelukt de markt te veroveren.
Jammer dat je zo af'druipt', jij had het wel zien gebeuren dan, een groots succes na (of zelfs met) 8.1? Ik had met 8.1 genoeg ergernissen en redenen kunnen bedenken waarom dat niet zou gebeuren... Dat is dus ook niet gebeurd. Voorlopig zit er ook geen marktaandeel van 10% in voor MS. Maar áls ze W10M fatsoenlijk door blijven ontwikkelen, met 300 miljoen apparaten op W10, dan kan het echt wel wat worden! :9

Tot die tijd blijf ik, hoe tegendraads ik ook mag wezen, mijn Lumia 950 gebruiken. Wat moeten de mensen wel niet gedacht hebben die destijds een Surface RT gekocht hadden, hoe grandioos die flopte? Een aantal generaties later, geniet ik van mijn lichtgewicht, de Surface 3 (ideaal voor mijn studie) ;) Geen stuk speelgoed zoals Android tablets & meer functionaliteit dan een iPad (ziet er voor mij ook uit als een grote telefoon)

Pagina: 1 2 Laatste