Precies, met als onderbouwing dat het natuurlijk grotendeels een kwestie van smaak is en het dus hartstikke subjectief is. Maar het probleem is dat het wel belangrijk is voor veel consumenten. Die heb je nodig. Je kan wel beargumenteren dat het OS geweldig is, maar de interesse blijft achter. Bij MS-based developers is dat anders, en ik geloof ook niet dat er veel ontevreden gebruikers zijn want het is ook verre van een slecht OS, en het heeft ook genoeg te bieden. Is het probleem niet. Het steek er gewoon niet met kop en schouders bovenuit. En dat heb je nodig als je in de belangstelling wil blijven.
Ik heb trouwens wel onlangs een wauw-momentje gekregen van MS op mijn smartphone maar dat was op m'n Androidtoestel, en 't was Microsoft's RDP-app. Daaamn wat werkt die goed. Ik had weinig verwachtingen van het overnemen van een 1920x1080 desktop maar het werkt zooooooo goed

Wat Windows Phone 8.1 betreft wel ja, maar Windows 10 Mobile ziet er stukken beter uit dan die oude versie die jij in gebruik hebt gehad... Ik weet zeker dat als jij mijn 950 vast hebt gehad, dat je je gegeven argumenten nog eens kritisch gaat bekijken.
Ik weet zeker dat ik nog eens kritisch ga kijken, ik schrijf er niet voor niets bij dat het over 8 gaat.

Het maakt het wel extra jammer dat Windows 10 niet naar een hoop telefoons komt die mensen kochten omdat het zo'n goede deal was. Ik heb volgens mij 150 euro ofzo betaald voor die 630. En dat ding heeft me nog nooit in de steek gelaten. 'k Verlang er ook niet heel veel van verder, maargoed; hij doet het toch maar wel, en de standbytijd is grandioos. Bang for buck is dat, al die Lumia's. Maarja, Windows 10 gaat niet door, ik keek daar toch wel naar uit, en nog steeds. Goed mogelijk dat, als die Lumia het niet meer doet, ik 'm vervang door een andere Windows Phone. Of misschien lukt het nog wel op de 630 uiteindelijk.
Wat ik schrijf is ook niet als aanval, maar als reactie op de signalen en koerswijzigingen bij MS die me heel erg het gevoel geven dat MS er minder heil in ziet dan jij bijvoorbeeld.
Maar dat is niet genoeg, er moeten genoeg telefoons verkocht worden, anders heeft het geen bestaansrecht meer.
Het ziet er namelijk stukken geraffineerder uit dan 8.1, heeft heel wat nieuwe apps gekregen sinds het UWP is geïntroduceerd door MS (MS is stukken meer open-source geworden sinds de intocht van Nadella)
Ja, die richting gaan ze inderdaad geen spijt van krijgen. Het is nieteens zozeer het open source maken van bijv. .net maar ook de open manier van communicatie met developers. Ik kan mij nog wel herinneren dat contact met developers van Windows gewoon niet bestond. Mythisch waren ze. Nu doen ze hun werk op github. Zitten toffe gasten tussen. Ik werk er graag mee. Maarja, daar trek ik m'n ma niet mee over de streep zal ik maar zeggen.

Ik heb overigens best weleens mensen Windows Phone onder de aandacht gebracht ter overweging en dat zou ik op zich ook nog steeds best durven. De concurrentie is in het lagere segment op Android-gebied wel flink groter geworden though. Dat wordt nog een taaie kluif.
Ik gebruik beiden, maar ik zie geen enkel voordeel in het gebruik van Android, daar waar ik ook de allerlaatste versie gebruik (Marshmallow).
Windows 10 heb je het dan over neem ik aan? Kan ik niet tegenspreken dan.

En als je nou bijvoorbeeld een goed-werkende Convergence hebt, dan heb ik wel interesse hoor. MS kan daarin de eerste zijn, maar dan moeten ze denk ik wel opschieten want Ubuntu is weliswaar nog niet zo geraffineerd als Windows Phone (tenminste, op basis van wat ik ervan gelezen heb; ik zou dat toch best ook weleens willen proberen) maar heeft straks wel een vergelijkbare feature waar ze mee willen pochen. MS zou ze daarin denk ik voor moeten zijn.

Je zou enkel van een voordeel kunnen spreken wat betreft app-aanbod. Maar dat is voor mij complete nonsens, ik heb ook andere dingen te doen dan op mijn telefoon kijken.
Het gaat er niet zozeer om hoelang je met zo'n ding bezig bent; het wordt vervelend als je geen berichtjes kan ontvangen van al die mensen die een app gebruiken die nou net voor Windows 10 niet wordt ontwikkeld. Balen -- niet Microsoft's schuld, maarja, het is wel in hun nadeel. Het zal best zo worden dat je Android apps kan gaan draaien op Windows. Een build van de runtime die op Windows draait, en dan moet dat lukken. Bash op Windows is er ook ondertussen. Toen ik dat las keek ik naar buiten om te dubbelchecken op de verwachte vliegende varkens

Oordelen kun je pas nadat je het beiden gebruikt en gezien hebt, dit is in jouw geval niet van toepassing, dus vind ik ook niet dat je het oordeel moet vellen dat Android voor jou bruikbaarder is dan Windows 10 Mobile.
Vind ik ook, maar dat is ook niet mijn conclusie.Alle vergelijkingen zijn tussen 8 (het is wel de laatste versie ervan) en marshmallow. Maarrrr het verschil tussen marshmallow en z'n voorganger is niet erg groot, ik hoop dat het verschil tussen Windows 8 en 10 dat wel is want Windows 8 liep wat mij betreft flink achter op z'n concurrentie op het moment dat Windows 8 nog nieuwe updates kreeg. Het was wel dé Windows mobile-versie.
Maargoed, nogmaals: ik zeg ook niet dat het niet goed is voor
mij. Ik ben nochtans een tevreden gebruiker hoor, vergis je niet. Maar 't topic heeft niet de titel "hee ben jij tevreden met je Windows Phone" maar meer "ja waar blijft dat succes nou!" en we proberen erachter te komen waarom het niet zo wil vlotten.

En doodbloeden zal het platform niet, Microsoft heeft genoeg financiële middelen om het tot een succes te brengen.
I know, ik denk dat ze het ook best zouden kunnen. Zolang MS erachter staat bloedt het niet dood, dat geloof ik wel, maar ik durf eigenlijk niet m'n hand in het vuur te steken dat ze erachter blijven staan. Ze zijn niet bang om dingen achter zich te laten.
Het is ook niet zo dat de gemaakte fouten met eerdere versies van het platform Microsoft ernstige schade hebben toegedaan (te gesloten met WP7&8, lang vast blijven houden aan verouderde sockets)
De strategie is met Windows 10 Mobile radicaal veranderd, dus zal dat ook met de hardware-divisie gebeuren. Zoals ik eerder al vermeld heb is de Surface divisie ook gestart als 1 grote flop, dus denk ik als Panos Panay met zijn team hard aan een smartphone werkt (project Panos Phone aka Surface Phone) dat dat echt wel een succesje kan worden! Het marktaandeel slinkt natuurlijk, want er zijn minder apparaten verkrijgbaar, maar kijk nu eens wat er aan 2-in-1 laptops verkrijgbaar zijn na komst van de Surface?
Wat gebeurt er met Windows 10 op de smartphone op het moment dat die Surface Phone er is?
Ik ken wel een paar gebruikers die verzot zijn op die Surface-apparaten.
En als het gaat om toetsenborden, daar is MS mijn huisleverancier van; zij maken imho de fijnste toetsenborden voor de PC.