Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 14:45
barta123 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:50:
[...]

Tot die tijd blijf ik, hoe tegendraads ik ook mag wezen, mijn Lumia 950 gebruiken. Wat moeten de mensen wel niet gedacht hebben die destijds een Surface RT gekocht hadden, hoe grandioos die flopte? Een aantal generaties later, geniet ik van mijn lichtgewicht, de Surface 3 (ideaal voor mijn studie) ;) Geen stuk speelgoed zoals Android tablets & meer functionaliteit dan een iPad (ziet er voor mij ook uit als een grote telefoon)
Ja, dacht ik, je hebt gelijk. Tegendraads blijven en volhouden. En hup, dan komt het volgende bericht. Paypal gooit de handdoek in de ring: http://tweakers.net/nieuw...-phone-en-blackberry.html. Niet dat ik de app gebruikte, maar het is het volgende negatieve signaal. Enfin, wat ik nodig heb werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 26-05-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 11:47
coenox schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:23:
[...]

Ja, dacht ik, je hebt gelijk. Tegendraads blijven en volhouden. En hup, dan komt het volgende bericht. Paypal gooit de handdoek in de ring: http://tweakers.net/nieuw...-phone-en-blackberry.html. Niet dat ik de app gebruikte, maar het is het volgende negatieve signaal. Enfin, wat ik nodig heb werkt.
PayPal gooit de handdoek in de ring wat Windows Phone betreft. Ze zeggen niks over Windows Mobile.

Hopelijk komen ze binnenkort met een Universal Windows App ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

barta123 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:50:
[...]

Jammer dat je zo af'druipt', jij had het wel zien gebeuren dan, een groots succes na (of zelfs met) 8.1? Ik had met 8.1 genoeg ergernissen en redenen kunnen bedenken waarom dat niet zou gebeuren... Dat is dus ook niet gebeurd. Voorlopig zit er ook geen marktaandeel van 10% in voor MS. Maar áls ze W10M fatsoenlijk door blijven ontwikkelen, met 300 miljoen apparaten op W10, dan kan het echt wel wat worden! :9

Tot die tijd blijf ik, hoe tegendraads ik ook mag wezen, mijn Lumia 950 gebruiken. Wat moeten de mensen wel niet gedacht hebben die destijds een Surface RT gekocht hadden, hoe grandioos die flopte? Een aantal generaties later, geniet ik van mijn lichtgewicht, de Surface 3 (ideaal voor mijn studie) ;) Geen stuk speelgoed zoals Android tablets & meer functionaliteit dan een iPad (ziet er voor mij ook uit als een grote telefoon)
Tegendraads zijn ben ik nu dus ook 3 telefoons lang, maar het duurt me nu wel erg lang allemaal. Misschien moesten we deze generatie eigenlijk nog wachten en uitkijken naar die Surface Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Voxxie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:50:
[...]

PayPal gooit de handdoek in de ring wat Windows Phone betreft. Ze zeggen niks over Windows Mobile.

Hopelijk komen ze binnenkort met een Universal Windows App ;)
De zin 'It was a difficult decision to no longer support the PayPal app on these mobile platforms, but we believe it’s the right thing to ensure we are investing our resources in creating the very best experiences for our customers.' op de blog van Paypal is toch weinig hoopvol. Ben bang dat het gewoon einde oefening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
coenox schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:59:
[...]

De zin 'It was a difficult decision to no longer support the PayPal app on these mobile platforms, but we believe it’s the right thing to ensure we are investing our resources in creating the very best experiences for our customers.' op de blog van Paypal is toch weinig hoopvol. Ben bang dat het gewoon einde oefening is.
Ik heb volgens mij die app eens geprobeerd, maar voor zover ik weet was die waardeloos, PayPal op mijn Lumia 950 gebruikte ik al vanaf het begin in de browser... Maar zoals al gezegd werd, ik mag hopen dat er een UWP app voor uitkomt...

En wachten op een Surface Phone? Waarom zou je wachten? Koop hetgeen dat je het best bevalt en geniet maximaal van je apparaat. Wachten is geen tijd voor ;)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Nee, ze stoppen gewoon met de app. Wat mij betreft prima. Ik heb die app echt werkelijk waar nooit gebruikt. 1 keer opgestart, maar wat een rampapp. Die ben ik liever kwijt dan rijk. De website werkt daarnaast ook prima (iig op mijn 950XL) dus tja.
Mensen roepen dat zonder die app je niet kan betalen met een vingerafdruk, maar laat Microsoft daar nu net (samen met andere partijen) een standaard voor webbrowser voor hebben gemaakt, zodat dat juist wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:34
Inderdaad, gebruik Paypal alleen via de website. Werkt prima.

Overigens ben ik goed te spreken over Windows Phone, ik kan er alles mee wat ik wil... dus of het 'slaagt' of niet; ik blijf het lekker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Het gaat me ook niet specifiek om deze app. Ik gebruik hem ook niet, en het zal me op zich jeuken dat het stopt. Maar het gaat me om de uitstraling. Paypal is toch een grote speler. Mij bevalt het systeem ook goed en ik ga ook nog vrolijk door met mijn Lumia 950. Maar ik heb wel van die baalmomentjes. Laatst zag ik bij de Lidl een sensor voor op de fiets. Om snelheid en cadans en zo te meten. Voor weinig, want bij de Lidl. Maar ja, dat werkt dan weer alleen voor Android en iOS. Ik had stille hoop dat het met de komst van Windows 10 beter zou worden. Kennelijk moet ik nog meer geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
coenox schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:30:
Het gaat me ook niet specifiek om deze app. Ik gebruik hem ook niet, en het zal me op zich jeuken dat het stopt. Maar het gaat me om de uitstraling. Paypal is toch een grote speler. Mij bevalt het systeem ook goed en ik ga ook nog vrolijk door met mijn Lumia 950. Maar ik heb wel van die baalmomentjes. Laatst zag ik bij de Lidl een sensor voor op de fiets. Om snelheid en cadans en zo te meten. Voor weinig, want bij de Lidl. Maar ja, dat werkt dan weer alleen voor Android en iOS. Ik had stille hoop dat het met de komst van Windows 10 beter zou worden. Kennelijk moet ik nog meer geduld hebben.
Dat laatste inderdaad, de release van Windows 10 (in het speciaal Mobile) was nou niet helemaal je-van-het, dus zal een groots succes nog wel uitblijven... Ik hoop wel dat er nog flink wat OEMs toestellen uitbrengen, zodat het een stuk interessanter wordt om eens buiten Android en iOS te gaan shoppen. Al dat gezeik over apps is leuk, maar de meeste mensen die ik ken gebruiken weinig meer dan Instagram, Facebook, Twitter, Spotify hun camera en zo nu en dan plegen ze een belletje. ;) Niet iedereen wil een Lumia, maar overweegt misschien wel een W10M apparaat als het aanbod uitgebreider is!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Vergeet ook even de Here applicaties niet.....
Ook dit was een zeer grote dooddoener voor velen.
Begin dit jaar zat ik mij al een beetje te verheugen op wat mooi nieuw spul....
doch helaas.
Er was maar één die een overweldigend nieuw apparaat op de markt durfde te zetten.....
en waar is ie?
Nagenoeg hoor je er niets meer van.
En mocht ie komen dan is ie er ook nog niet eens voor de reguliere consument, dat zet zoden aan de dijk.
En dan doel ik op de X3 van HP, leuk ding goede specs doch wanneer dat ding uitkomt ben ik bang dat er weinig interesse voor is.

De gewone sterveling wil gewoon zijn telefoon om de hoek kunnen halen zonder al die fratsen van grijze import van vreemde buitenlandse websites.
Als ik dan kijk naar de lijst van onlangs uitgekomen Windows apparaten en dan dol enthousiast de lokale telefoonboer in duik dan moet ik spontaan huilen.
Kijk maar naar deze lijst.........
http://www.neowin.net/new...ning-microsofts-mobile-os
En vergelijk die maar eens met wat er hier in Nederland verkrijgbaar is.

Daarnaast helpen die geweldige aanbiedingen van MS ook niet echt daar deze vaak zo niet alleen maar voor de VS zijn.

We hebben het wel over een investering van een kleine 5 a 600 euro of meer,
dat is voor menig zeer zeker geen kattenpis.
Zeker als vele van die dingen ook nog eens los moeten worden aangeschaft omdat providers amper aan MS wagen ( uitzonderingen daargelaten en vaak ook maar beperkt ).

Mijn toestel houd het nog wel even vol ( tja wat wil je, het is nog een echte Nokia ),
maar als het punt bereikt wordt dat er toch een nieuwe moet komen dan moet ik mij toch even goed achter de grote oren krabben.
Als ik grof geld neertel dan moet het gewoon zonder concessies werken.

En dan zie je al die nieuwe highend Android toestellen ( zoals de P9, LG 5 en de S7 om maar wat te noemen ) dan mag je toch wel denken van godsamme het lijkt wel alsof we stilstaan.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Meer duidelijkheid over gisteren: http://www.windowscentral...-shifting-mobile-strategy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Het is eigenlijk triest dat de markt zo op slot zit dat er maar plaats is voor twee platformen. En die platformen zijn nou niet echt een representatie van de consument. De bedrijven lijken eigenlijk gewoon te weigeren om naast iOS en Android nog een platform te gaan ondersteunen. Terwijl er nu toch wel genoeg tooling is om alle platformen te ondersteunen met één applicatie. En het gekke is dat de consument het maar heeft te slikken. En die arrogantie wordt beloond, zonder dat ze daar op aangekeken worden.

Volgens mij gaat de discussie niet over WP, WM of elk ander derde platform in de markt, maar of de bedrijven ooit bereidt zullen zijn ook die andere gebruikers te willen ondersteunen. En onder die bedrijven horen ook veel overheidsinstellingen en publieke omroepen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Tarabass schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:34:
Het is eigenlijk triest dat de markt zo op slot zit dat er maar plaats is voor twee platformen. En die platformen zijn nou niet echt een representatie van de consument. De bedrijven lijken eigenlijk gewoon te weigeren om naast iOS en Android nog een platform te gaan ondersteunen. Terwijl er nu toch wel genoeg tooling is om alle platformen te ondersteunen met één applicatie. En het gekke is dat de consument het maar heeft te slikken. En die arrogantie wordt beloond, zonder dat ze daar op aangekeken worden.

Volgens mij gaat de discussie niet over WP, WM of elk ander derde platform in de markt, maar of de bedrijven ooit bereidt zullen zijn ook die andere gebruikers te willen ondersteunen. En onder die bedrijven horen ook veel overheidsinstellingen en publieke omroepen etc..
Je vergeet dat er niet alleen middelen nodig zijn om de applicatie te maken. De kosten om een app te maken zijn slechts een deel van het totaal, waarin het aandeel ondersteuning en updates (al naar gelang de specifieke casus) een veelvoud is van die voor het enkel maken van de app.

Microsoft kan de creatie van de app wel eenvoudiger maken, maar dit wordt meer dan teniet gedaan door de noodzaak vaker updates aan te bieden omdat het hele eco-systeem telkens op de kop wordt gezet.

Heb zelf (van enige afstand) gade moge slaan hoe dat in zijn werk gaat als een bedrijf een app maakt voor de bediening van een product. Garantiebepalingen en concurrentie zorgen ervoor dat een app een zekere periode (vaak 2 jaar) ondersteunt moet blijven. Dit betekent dus ook dat een bedrijf (telefonische) support moet geven voor deze app en de werking ervan voor een bepaalde periode dient te garanderen. De kosten die daarmee gemoeid zijn zijn een veelvoud van de initiële ontwikkelkosten.

Kan je mededelen dat Windows Phone (of Mobile) gezien het minuscule marktaandeel geen schijn van kans heeft op zo'n beslismoment.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:47:
[...]

Je vergeet dat er niet alleen middelen nodig zijn om de applicatie te maken. De kosten om een app te maken zijn slechts een deel van het totaal, waarin het aandeel ondersteuning en updates (al naar gelang de specifieke casus) een veelvoud is van die voor het enkel maken van de app.

Microsoft kan de creatie van de app wel eenvoudiger maken, maar dit wordt meer dan teniet gedaan door de noodzaak vaker updates aan te bieden omdat het hele eco-systeem telkens op de kop wordt gezet.

Heb zelf (van enige afstand) gade moge slaan hoe dat in zijn werk gaat als een bedrijf een app maakt voor de bediening van een product. Garantiebepalingen en concurrentie zorgen ervoor dat een app een zekere periode (vaak 2 jaar) ondersteunt moet blijven. Dit betekent dus ook dat een bedrijf (telefonische) support moet geven voor deze app en de werking ervan voor een bepaalde periode dient te garanderen. De kosten die daarmee gemoeid zijn zijn een veelvoud van de initiële ontwikkelkosten.

Kan je mededelen dat Windows Phone (of Mobile) gezien het minuscule marktaandeel geen schijn van kans heeft op zo'n beslismoment.
Maar misschien Windows 10 voor de desktop wel, met 300 miljoen gebruikers, en daarna is het niet meer lastig om hem op Mobile aan de praat te krijgen, er zijn volgens Microsoft dan maar weinig aanpassingen nodig, dus daar hopen we dan maar op denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
Het is eigenlijk triest dat de markt zo op slot zit dat er maar plaats is voor twee platformen.
Ik weet niet of dat wel echt zo is... ik denk dat Microsoft best een kans van slagen had, of eigenlijk in principe nog steeds heeft, maar dan moeten ze véél meer aandacht en energie en tijd gaan steken in dat platform want die twee andere platforms zijn vrij volwassen. Maar Microsoft maakt veel teveel beslissingen waarmee ze zichzelf gewoon in de voet schieten. Het begint al bij het OS zelf: het is een prima OS, maar als ik mijn Lumia naast m'n Android-telefoon leg, dan is het OS van die laatste gewoonweg veel meer polished en steekt Windows er best schraal bij af. Maar dat maakt het geen slecht OS, want het werkt echt wel goed. En dan zitten we te wachten op deel 10 en dan komt ie ineens toch niet naar een hoop toestellen, waardoor het aantal toestellen dat een bepaalde versie van Windows draait maar vrij klein is en ga je dan daar je app voor ontwikkelen? Terwijl meer effort om ALLE Lumia's (die het redelijkerwijs aankunnen) naar Windows 10 te brengen een veel grotere afzetmarkt zou creeeren voor ontwikkelaars van apps. Dan kan het zijn dat ze geen app meer maken voor Windows Phone 8 maar dat zouden dan niet meer zoveel toestellen zijn.
Maarja. Niets van dat alles. Zo komt het er gewoon niet.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zouden ze? Bedrijven willen winst maken en iets ontwikkelen voor WM levert weinig tot niets op. Simpel zat. Totdat MS het ontwikkelen voor WM echt gaat belonen en totdat ze WM echt gaan marketen blijft het onaantrekkelijk om ervoor te ontwikkelen en oninteressant om het te kopen en zitten ze dus in een vicieuze cirkel. MS zou ontwikkelaars moeten betalen om te ontwikkelen voor WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Stefan22 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:52:
[...]
Maar misschien Windows 10 voor de desktop wel, met 300 miljoen gebruikers, en daarna is het niet meer lastig om hem op Mobile aan de praat te krijgen, er zijn volgens Microsoft dan maar weinig aanpassingen nodig, dus daar hopen we dan maar op denk ik :)
In het geval waar ik op doelde ging het om het aansturen van een consumentenproduct middels een mobiel apparaat i.c.m. een app. Desktopbediening is niet gewenst/gevraagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:56:
[...]

Waarom zouden ze? Bedrijven willen winst maken en iets ontwikkelen voor WM levert weinig tot niets op. Simpel zat. Totdat MS het ontwikkelen voor WM echt gaat belonen en totdat ze WM echt gaan marketen blijft het onaantrekkelijk om ervoor te ontwikkelen en oninteressant om het te kopen en zitten ze dus in een vicieuze cirkel. MS zou ontwikkelaars moeten betalen om te ontwikkelen voor WM.
Dat zou in elk geval een flinke positieve boost geven aan mijn gevoel met betrekking tot het systeem.

Ik draai nu sinds de HTC Touch Cruise op Windows telefoons, heb jarenlang lopen klooien en hopen op een compleet besturingssysteem. Met de beloftes bij W8(.1) voor meer apps toch weer mee verder gegaan, maar die schoten ze zelf af door met W10M weer een nieuwe ondergrond op te zetten.
Het probleem is dan ook niet alleen het tekort van support/geld vanuit Microsoft, maar ook het tekort aan vertrouwen in een platform dat nog jarenlang doorontwikkeld gaat worden. Dit laatste hebben ze volledig aan zichzelf te danken door de stappen van 6.1/6.5 -> 7/7.5/7.8 -> 8/8.1 -> 10 iedere keer een nieuwe basis neer te zetten, waar ze meer langdurige support/ontwikkeling beloofd hadden.

Ik zit zelf op dit moment verschrikkelijk te twijfelen, ondanks dat ik W10M heerlijk vind functioneren, merk ik dat ik langzamerhand op zoek ben naar een besturingssysteem welke mij meer kan bieden.
Hierdoor zit ik te dubben tussen een nieuwe W10M, omdat het systeem, buiten de app-ontwikkeling om, gewoon super is en een Android toestel waar de basis niet naar mijn wens is maar de app-ontwikkeling enorm.

edit:
offtopic:
toevoeging

In mijn ogen zijn de kansen en mogelijkheden voor W10M kleiner aan het worden. Als Microsoft niet erop gaat reageren door actievere houding te gaan hanteren naar developers en de markt denk ik dat Windows Mobile een stille dood tegemoet gaat.
Ik zeg overigens niet dat dit binnen nu en 2 jaar is, maar wel dat de langdurige toekomst van het platform in gevaar begint te komen (of eigenlijk al is).

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 27-05-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:01:
[...]

In het geval waar ik op doelde ging het om het aansturen van een consumentenproduct middels een mobiel apparaat i.c.m. een app. Desktopbediening is niet gewenst/gevraagd.
Ja oke, dan is het inderdaad de vraag als bedrijven er tijd, geld en moeite in steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

alexbl69 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:47:
[...]

Ik ben zelf (app)ontwikkelaar, dus begrijp heel goed waar deze kosten vooral in gaan zitten. En natuurlijk is het zo dat het meer loont om voor Android en iOS te onwikkelen. Aan de andere kant zet je ook een hele groep potentiële klanten buitenspel. Een heleboel ziekenhuizen zijn overgegaan op WP, en de vraag voor WP/WM wordt steeds groter. Bedrijven zien steeds meer in dat ze veel te veel betalen voor high end toestellen die alleen maar Android of alleen maar iOS kunnen draaien. Ook zien ze steeds meer in dat WP/WM veel beter aansluit op hun interne netwerk/security.

Je moet de kosten ook niet per platform bekijken, maar over het gehele plaatje uitrekenen. Door te kiezen voor oplossingen als Cordova/Phonegap of Xamarin ben je veel flexibeler.

Het gekke is dat we voor de webapplicaties dit traject ook al hebben doorlopen. Eerst werd alles IE-only ontwikkeld. Nu zie je dat alles cross-browser/cross-platform moet zijn wil je serieus genomen worden als partij. Ook dat kost bakken met geld. Toch kiest elk softwarehuis voor die strategie. Het was veel goedkoper geweest volgens jouw theorie om gewoon alleen IE te blijven ondersteunen.

Maar nogmaals, als we jouw visie aanhouden dan kan er dus nooit meer een OS bijkomen. Alle OS-en zullen klein moeten beginnen. En dat loont niet, dus gaat niemand ervoor ontwikkelen. En geen apps, geen klanten. Geen klanten, geen toekomst. En dat betekent, zoals ik al aangaf, dat de markt op slot lijkt te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Cyphax schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:54:
[...]

Ik weet niet of dat wel echt zo is... ik denk dat Microsoft best een kans van slagen had, of eigenlijk in principe nog steeds heeft, maar dan moeten ze véél meer aandacht en energie en tijd gaan steken in dat platform want die twee andere platforms zijn vrij volwassen. Maar Microsoft maakt veel teveel beslissingen waarmee ze zichzelf gewoon in de voet schieten. Het begint al bij het OS zelf: het is een prima OS, maar als ik mijn Lumia naast m'n Android-telefoon leg, dan is het OS van die laatste gewoonweg veel meer polished en steekt Windows er best schraal bij af. Maar dat maakt het geen slecht OS, want het werkt echt wel goed. En dan zitten we te wachten op deel 10 en dan komt ie ineens toch niet naar een hoop toestellen, waardoor het aantal toestellen dat een bepaalde versie van Windows draait maar vrij klein is en ga je dan daar je app voor ontwikkelen? Terwijl meer effort om ALLE Lumia's (die het redelijkerwijs aankunnen) naar Windows 10 te brengen een veel grotere afzetmarkt zou creeeren voor ontwikkelaars van apps. Dan kan het zijn dat ze geen app meer maken voor Windows Phone 8 maar dat zouden dan niet meer zoveel toestellen zijn.
Maarja. Niets van dat alles. Zo komt het er gewoon niet.
Wel altijd interessant dat 'wij' precies weten te vertellen hoe MS het moet doen, één van de grootste softwarehuizen aller tijden. Ik denk dat MS heel goed weet wat het aan het doen is, maar dat wij dit gewoon niet kunnen zien of inschatten. En als dat WM afstoten is, dan is dat zo. Maar misschien ook niet. We weten het niet. Maar zolang het klootjesvolk zonder het toestel ooit gezien te hebben een Samsung of Apple bestelt/ophaalt omdat iedereen die heeft ieder nieuw platform weinig kans. En we hebben het in het verleden veel gezien met andere elektronicaproducten. Betamax is beter dan VHS, VHS wint. Plasma is veel beter dan LCD, LCD wint. Zeg maar waar dat aan ligt, ik weet het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik zit niet genoeg in deze markt om gefundeerde uitspraken te doen maar het is niet onmogelijk dat MS inderdaad meer kijkt naar de zakelijke markt. Bij het vorige bedrijf waar ik werkte ging na jaren van IOS gebruik op telefoons alles over op Windows mobile. Naar verluidt zouden de beheerskosten erg veel dalen en de beheersbaarheid sterk omhoog gaan.

De app gap, voor zover uberhaupt al relevant, is voor een bedrijf al helemaal niet belangrijk. Als die iets nodig hebben dan laten ze wel een app maken.

Persoonlijk hoop ik dat ze ook de consumenten niet vergeten want ik vindt het erg prettig werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Tarabass schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:59:
[...]
Wel altijd interessant dat 'wij' precies weten te vertellen hoe MS het moet doen, één van de grootste softwarehuizen aller tijden.
Jij doet net alsof de grootse plannen van MS ten aanzien van Windows op de mobiel niet al een paar keer behoorlijk naar beneden zijn bijgesteld, en de ontslagronde die nu gaande is vind je ook geen zorgelijk teken? Je argument dat MS groot is en het dus wel zal weten is niet zo'n sterke. MS heeft de boot wel vaker gemist (te beginnen met het internet zelf). Dat ze groot zijn is geen enkele garantie voor succes. Google merkte dat toen ze dachten te gaan concurreren met Facebook. Ook al zo'n succesverhaal van een gigant. :P

Maar ik stel dat MS het best zou kunnen, maar dat ze het gewoon niet doen. Je kunt dat wel gaan zitten tegenspreken maar alle feiten wijzen daar helaas gewoon niet op. Terwijl ik het platform best z'n plek in het mobiele-OS-ecosysteem gun. Ik vind het ook zonde hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Cyphax schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:54:
[...]

Jij doet net alsof de grootse plannen van MS ten aanzien van Windows op de mobiel niet al een paar keer behoorlijk naar beneden zijn bijgesteld, en de ontslagronde die nu gaande is vind je ook geen zorgelijk teken? Je argument dat MS groot is en het dus wel zal weten is niet zo'n sterke. MS heeft de boot wel vaker gemist (te beginnen met het internet zelf). Dat ze groot zijn is geen enkele garantie voor succes. Google merkte dat toen ze dachten te gaan concurreren met Facebook. Ook al zo'n succesverhaal van een gigant. :P

Maar ik stel dat MS het best zou kunnen, maar dat ze het gewoon niet doen. Je kunt dat wel gaan zitten tegenspreken maar alle feiten wijzen daar helaas gewoon niet op. Terwijl ik het platform best z'n plek in het mobiele-OS-ecosysteem gun. Ik vind het ook zonde hoor.
Nee, die ontslagronde is niet zorgelijk en zelfs logisch. Door een deel van de (nokia) hardware division af te stoten krijgen andere fabrikanten meer ruimte om Windows toestellen te maken, zo is de visie van MS. De ontslagen vallen vooral bij Nokia. In combinatie met de overstap van Windows Phone naar universal apps is het niet gek dat aan de Windows Phone kant ook ontslagen vallen. Wat je vaak niet hoort is dat die mensen vaak aan de andere kant weer aangenomen worden om aan Windows Mobile verder te werken.

http://www.windowscentral...ne-business-was-necessary
http://www.windowscentral...siness-will-cut-1850-jobs

Ik wil overigens niet tegenspreken dat ze het wel kunnen, maar niet doen. Ik weet niet wat ze willen/kunnen/doen. Ik heb wel het gevoel dat ze zich vooral op de enterprise markt aan het richten zijn, en dat de pijlen vooral op Windows Mobile zijn gericht. Waardoor ze inderdaad minder oog hebben voor Windows Phone. Maar dat zijn wel twee verschillende producten die elke keer maar weer op één hoop gegooid worden.

En ja, ook ik zie WP/WM graag blijven. Ik heb zelf een 925 en vind het een erg fijn toestel met een erg fijn OS (8.1). Maar zoals het nu lijkt is het een beetje het kip en ei verhaal. Bedrijven maken geen apps omdat er geen klanten zouden zijn, de klanten hebben geen apps omdat de bedrijven ze niet maken. En hoe is dat voor welk nieuw OS ook te doorbreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Tarabass schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:15:
[...]
Ik wil overigens niet tegenspreken dat ze het wel kunnen, maar niet doen. Ik weet niet wat ze willen/kunnen/doen. Ik heb wel het gevoel dat ze zich vooral op de enterprise markt aan het richten zijn, en dat de pijlen vooral op Windows Mobile zijn gericht. Waardoor ze inderdaad minder oog hebben voor Windows Phone. Maar dat zijn wel twee verschillende producten die elke keer maar weer op één hoop gegooid worden.
Waarom gooien ze het zelf dan niet op één hoop? Door die twee los te zien maak je het alleen maar verwarrend. De scheidlijn tussen telefoons en tablets is allang niet meer zo groot. Ze kiezen niet echt een richting en gaan er dan voor, maar bij aankondiging lijken ze in eerste instantie wel altijd die intentie te hebben. Dat wordt op gegeven moment zo teleurstellend dat je als consument inderdaad weinig interesse overhoudt in Windows op je telefoon.
En hoe is dat voor welk nieuw OS ook te doorbreken?
Door het interessant te maken voor ontwikkelaars, los van hoeveelheden gebruikers. Microsoft ownt de store en het ecosysteem en kan het ontwikkelaars zo makkelijk mogelijk maken. Proberen ze ook, met Xamarin bijvoorbeeld, maar het is nog niet genoeg qua stimulans. Google kon ook opboksen tegen Apple, Microsoft hoeft alleen maar te proberen een klein beetje marktaandeel te verwerven. Ze hoeven nieteens groot te zijn in eerste instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Cyphax schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:43:
Door het interessant te maken voor ontwikkelaars, los van hoeveelheden gebruikers. Microsoft ownt de store en het ecosysteem en kan het ontwikkelaars zo makkelijk mogelijk maken. Proberen ze ook, met Xamarin bijvoorbeeld, maar het is nog niet genoeg qua stimulans. Google kon ook opboksen tegen Apple, Microsoft hoeft alleen maar te proberen een klein beetje marktaandeel te verwerven. Ze hoeven nieteens groot te zijn in eerste instantie.
En waarom is Windows (mobile) niet interessant voor ontwikkelaars? Wat missen ze wat andere platformen wel bieden? Wat zou een ontwikkelaar kunnen stimuleren om op Windows te gaan ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wij op het werk missen voornamelijk klanten (andere bedrijven). Bedrijven zien helaas (maar begrijpelijk) weinig brood in het laten ontwikkelen van een app voor die paar klanten die ze hebben.
Ik als enthousiast windows mobile gebruiker zou bij het ontwikkelen van een app ook eerst iOS targeten en dan pas Windows Mobile en iOS. Ondanks dat een native app ontwikkelen voor Windows Mobile echt peanuts is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 16:33
Caelorum schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:10:
[...]

Dat zou me wel hoogst verbazen. Dat kost namelijk veel meer werk dan een eigen platform blijven ontwikkelen.
Microsoft heeft al een eigen launcher voor Android, ze hebben het Swiftkey toetsenbord, Office apps. Etc. Android drivers voor de hardware kunnen ze ook krijgen en verder is Android niet zo moeilijk op een toestel aan te passen.

Dat eigen platform is toch niet zo makkelijk om voor te ontwikkelen; sommige Microsoft apps komen eerst naar i0S en pas veel later misschien ook naar Windows 10 Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Het eigen platform is prima voor te ontwikkelen, maar daar zit hun grootste doelgroep momenteel niet. Onderdelen van Microsoft zijn heel erg autonoom en missen een gemeenschappelijke visie. Dat is pas sinds de laatste jaren van ballmer en nu de nieuwe ceo aan het veranderen. Het is zelfs zo erg dat onderdelen elkaar soms tegenwerken, zoals Microsoft Research die al heel lang pas heel laat apps uitbrengen voor Windows Phone.
Dat zal uiteindelijk ook de ondergang zijn van Microsoft en niets anders. De diensten en producten die ze aanbieden zijn vaak uitstekend, maar werken niet soepel met elkaar, wat je wel zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tarabass schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:50:
[...]
En waarom is Windows (mobile) niet interessant voor ontwikkelaars? Wat missen ze wat andere platformen wel bieden? Wat zou een ontwikkelaar kunnen stimuleren om op Windows te gaan ontwikkelen?
Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Volgensmij is het meer 'Microsoft haat' dan dat het echt een hele goede reden heeft. Ik bedoel W10M is wellicht niet interessant door het marktaandeel ('maar' x miljoen) maar dat is toch juist het idee van de UWP app; beschikbaarheid op W10, W10M, straks op Xbox, Hololens etc. Je app heeft een onbeperkt bereik binnen het MS ecosysteem.
Caelorum schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:10:
Wij op het werk missen voornamelijk klanten (andere bedrijven). Bedrijven zien helaas (maar begrijpelijk) weinig brood in het laten ontwikkelen van een app voor die paar klanten die ze hebben.
Ik als enthousiast windows mobile gebruiker zou bij het ontwikkelen van een app ook eerst iOS targeten en dan pas Windows Mobile en iOS. Ondanks dat een native app ontwikkelen voor Windows Mobile echt peanuts is.
Je zou toch denken dat een groot bedrijf zoals Spotify meteen op de UWP trein zou springen. Hebben ze meteen W10, W10M, Hololens en straks Xbox te pakken (of was het nog steeds PS4 exclusive :+). Maar 1 app hoeven updaten en direct ook je mobile app bijgewerkt zijn die klanten (hoewel relatief weinig) ook direct tevreden.
Caelorum schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:03:
Het eigen platform is prima voor te ontwikkelen, maar daar zit hun grootste doelgroep momenteel niet. Onderdelen van Microsoft zijn heel erg autonoom en missen een gemeenschappelijke visie. Dat is pas sinds de laatste jaren van ballmer en nu de nieuwe ceo aan het veranderen. Het is zelfs zo erg dat onderdelen elkaar soms tegenwerken, zoals Microsoft Research die al heel lang pas heel laat apps uitbrengen voor Windows Phone.
Dat zal uiteindelijk ook de ondergang zijn van Microsoft en niets anders. De diensten en producten die ze aanbieden zijn vaak uitstekend, maar werken niet soepel met elkaar, wat je wel zou verwachten.
Vind het raarste nog wel dat iOS en Android nog eerder nieuwe features krijgen dan hun eigen platform. Of dat iOS bijvoorbeeld het Word Flow keyboard krijgt iets wat maar zo een feature van W10M had kunnen zijn wat ze onderscheid van de rest.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het is ook raar, maar de overige bedrijfsonderdelen worden en werden niet afgerekend op het niet ondersteunen van windows mobile. Wat dat betreft is de herstructurering die ze nu doen echt broodnodig, maar ik betwijfel of het genoeg gaat zijn. Het zou iig mooi zijn als ze een eis maken dat eigen producten altijd eerst moeten worden ondersteund, maar dat is erg riskant en zal zeker op korte termijn voor een daling in gebruikers gaan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Cool
http://www.neowin.net/new...during-summer-celebration

Kijk daar kan je iets mee.
Behalve als je hier woont natuurlijk,
maar dat waren we al gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-06 18:28
Ik heb viavia gehoord, dat de Lumia telefoons er helemaal uitgaan en dat er dan Surface telefoons komen van Microsoft, is er iemand die hier meer over weet, want ik ben toch best wel benieuwd wat Microsoft allemaal van plan is?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Rozw schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:25:
Ik heb viavia gehoord, dat de Lumia telefoons er helemaal uitgaan en dat er dan Surface telefoons komen van Microsoft, is er iemand die hier meer over weet, want ik ben toch best wel benieuwd wat Microsoft allemaal van plan is?!?
Daar is de afgelopen weken heel veel over geschreven. Dat Microsoft stopt met de Lumia serie is zeker, de komst van de Surface telefoon is nog niet concreet: http://www.zdnet.com/arti...mia-hello-surface-mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Wat ik in ieder geval wel weet is dat ze de ontwikkelteams van Winmobile en Surface ( de tablets )
samen hebben gevoegd tot één.
Dat kan natuurlijk ook zijn dat die twee qua kernel vlak bij elkaar liggen dus waarom zoveel teams erop los laten terwijl ze ook gewoon bij elkaar in één hok samen kunnen werken.

Zou het persoonlijk wel cool vinden om een phablet te hebben waarmee ik hetzelfde kan als met een surface tablet.
De phablets die ze tot dusver hebben uitgebracht ( en Nokia idem dito ) zijn eigenlijk gewoon niets anders dan grote telefoons die behalve een extra groot scherm verder niets toe te voegen hebben.
Niet zoals bijvoorbeeld Samsung dat heeft met hun note reeks.
Het enige voordeel wat ik er uit haal is dat ik mijn 6" tegen de voorruit kan plakken en daarmee alles nog enigzins leesbaar is voor mij.

Een notitie of krabbel optie direct vanaf het vergrendelscherm op te roepen ( al of niet met een stylus ) zou bijvoorbeeld al iets in de goede richting zijn.
Dan hoef je niet eerst je toestel te ontgrendelen en dan nog eens de app.
Gewoon tik, krabbel, autosave en klaar.
Er is veel te bedenken voor zoveel mooie of extra functionaliteit, maar ja zoveel mensen zoveel wensen.
Het lijkt mij iig ondoenlijk om al die wensen in één keer te implementeren.
Dat vergt gewoon tijd.

Het lijkt notabene wel haast een religie aan het worden met hun eigen predikanten.
Ongeacht of het nu iOS, Android of Windows is.
Zie ze nog net niet aan de deur verschijnen.........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Tarabass schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:50:
[...]
En waarom is Windows (mobile) niet interessant voor ontwikkelaars? Wat missen ze wat andere platformen wel bieden?
Ik denk (maar het is ook niet meer dan dat hoor, ik ben ook niet echt een expert) de doelgroep, de gebruikers. Je kunt niet verdienen aan een app als er minder potentieel is.
Wat zou een ontwikkelaar kunnen stimuleren om op Windows te gaan ontwikkelen?
Laat ik het zo formuleren: als ik als ontwikkelaar zonder noemenswaardige extra tijd en investering, waarom zou ik dat dan niet doen? Er zijn immers wel gebruikers, elke verkoop is er eentje. Ergens is er dus een variabele die ervoor zorgt dat een ontwikkelaar z'n app niet aanbiedt in die store. Maar of dat een te laag rendement is, oninteressante voorwaarden, niet weten hoe het moet... dat weet ik niet. Ik kan zelf niet zo gauw iets anders bedenken, maar again: wat weet ik er nou eigenlijk van? :)

Tja, wat moet je bieden. Interessanter zijn, op een of meerdere vlakken? Ik geloof echt niet dat er op de markt geen ruimte is. Nokia is eens verstoten. Blackberry is eens. Niemand is eindeloos onverstootbaar maar Microsoft lijkt ipv harder vechten te grijpen naar de handdoek.
En misschien is het Microsoft al die moeite niet waard, is het "gewoon" een tak waar ze een beetje vanaf willen. Wie zal het zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Cyphax schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:44:
[...]
Ergens is er dus een variabele die ervoor zorgt dat een ontwikkelaar z'n app niet aanbiedt in die store. Maar of dat een te laag rendement is, oninteressante voorwaarden, niet weten hoe het moet... dat weet ik niet.
Een verklaring zou kunnen zijn dat een groot deel van de MS gebruikers ook een Android en/of iOS device heeft. Ben zelf Android gebruiker van het eerste uur, maar heb mijn 'oude' iPhone nog vrij lang gebruikt omdat destijds nog niet alle apps voor Android beschikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik vind het jammer dat Microsoft de budget toestellen eruit gooit. Er komt dit jaar namelijk nog een marktdeel bij. Er lopen op deze wereld nog heel veel mensen rond met een oude Nokia met symbian of een oudere BlackBerry. Whatsapp stopt de ondersteuning voor die toestellen dit jaar. Dus die mensen willen allemaal een ander goedkoop toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12
Ik lees veel hoe MS het beter zou kunnen doen, en wat er allemaal mis gaat en is gegaan. Ik ben het daar wel mee eens, maar ik zie nog niemand zeggen dat MS gewoon iets heel simpels, niet goed heeft aangepakt. En waarom, is mij een raadsel.
Zelf heb ik een WM8.1 en WM10 toestel gehad. De basis was meer dan prima. Stabiel, vloeiend, strak, simpel en een prima camera. Dit allemaal voor weinig geld.

Maar dan, de meest populaire apps zoals Facebook, Messenger, Twitter, Snapchat, Youtube. (ok Youtube is even een geval apart want Google)
Whatsapp, dat is een app die steeds beter aan het worden is, maar ook nog steeds oudbollig eruit ziet, en nog te vaak laadschermen laat zien.
Deze apps, zijn razend populair onder vele jongeren en ouderen.
Deze apps waren er wel, maar tergend slecht. Langzaam, log, lomp,
De standaard mail app, hoevaak ik wel niet mijn fontsize opnieuw heb moeten instellen, ergerpuntje nummer zoveel.

Wanneer MS er voor had gezorgd dat deze apps er waren, en dan ook goed waren, hadden ze volgens mij een stuk meer toestellen kunnen verkopen. Want met het OS op zich is mijn inziens niet veel mis, en kunnen iOS en Android hier nog een puntje aan zuigen.

Zelf ben ik ook door dit terug gegaan naar Android. Met een dubbel gevoel uiteraard. Ik ben te gehecht geraakt aan google/android denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door lifeguard op 31-05-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lifeguard schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:09:
... Met een dubbel gevoel uiteraard. Ik ben te gehecht geraakt aan google/android denk ik :)
Daar zou ik eerder een :-( aan hangen. Blij dat ik dat niet heb. :)

Wat voor model had je dan? Een low end model?
Ik herken niet wat je zegt. Niet vanmezelf als ook niet van anderen. Midrange tot high end modellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:05:
[...]

Een verklaring zou kunnen zijn dat een groot deel van de MS gebruikers ook een Android en/of iOS device heeft. ..
Ik ken niemand met een 2de phone voor apps. Dat zullen eerder de zware gevallen van de app ziekte zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
alexbl69 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:05:
[...]

Een verklaring zou kunnen zijn dat een groot deel van de MS gebruikers ook een Android en/of iOS device heeft. *knip*
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:46:
[...]

Ik ken niemand met een 2de phone voor apps. Dat zullen eerder de zware gevallen van de app ziekte zijn.
Hahahaha, nee ik heb die telefoon echt niet om de bovengenoemde reden, ik heb een Z5 Compact gekocht om ook eens Android 6.0 te testen, zodat ik een eerlijke vergelijking kon maken. En guess what, voor mijn dagelijkse gebruik gebruik ik de 950 ;) Die stomme hypes boeien me maar bar weinig :+

En over het algemeen, een Android telefoon heeft zoveel witte menu's dat het gewoon pijnlijk is om in een donkere ruimte naar je scherm te kijken. Apart from that, de automatische helderheid van de Lumia's die ik gehad heb, is ook stukken beter, veel sneller namelijk... Bij die Xperia moet je teveel zelf bijregelen (wat ik ook mensen met Nexus telefoons zie doen) :9

[ Voor 11% gewijzigd door barta123 op 31-05-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:42:
[...]

Daar zou ik eerder een :-( aan hangen. Blij dat ik dat niet heb. :)

Wat voor model had je dan? Een low end model?
Ik herken niet wat je zegt. Niet vanmezelf als ook niet van anderen. Midrange tot high end modellen.
Een 830, en 640xl. Niet echt high end, maar zeker vlot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
barta123 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:19:
[...]

Hahahaha, nee ik heb die telefoon echt niet om de bovengenoemde reden, ik heb een Z5 Compact gekocht om ook eens Android 6.0 te testen, zodat ik een eerlijke vergelijking kon maken. En guess what, voor mijn dagelijkse gebruik gebruik ik de 950 ;) Die stomme hypes boeien me maar bar weinig :+
Het is niet Android-eigen om van die witte menu's overal te hebben, dan moet je bij de fabrikant zijn, da's echt geen nadeel van het OS an sich. :) Het komt in de praktijk wel vaak voor inderdaad, maar dat ligt dan niet aan Google verder. :P

Ik geef ook niets om hypes, en Android 5 vond ik helemaal niks ('k was wel fan van de usability van 4.3), maar 6 is wel weer heel mooi, en heel gepolijst. Windows, hoewel het snel, stabiel en betrouwbaar is in mijn ervaring, is qua uiterlijk echt ronduit jaren terug in de tijd. Alles is simpel, basaal, zakelijk en eigenlijk gewoon heel saai. 'k Kan er niks aan doen, maar zo voelt het op mij aan. Bruikbaar is het allemaal echt wel, maar ik heb bij Windows op de mobiel nog nooit een soort van "wauw wat mooi" gehad en bij Android 6 wel. Als je het lock screen bijvoorbeeld bekijkt, en je typt op Windows een pin, en dan op Android (ik heb ze hier naast elkaar liggen :P): dat verschil is qua usability niet zo groot want ze bieden in grote lijnen dezelfde functies maar het doet echt op heel veel plekken helemaal niks méér dan noodzakelijk (en op andere plekken heb je weer wel mooie animaties). Estetisch biedt Android wmb heel wat meer: dat verschil is echt heel erg groot, ik zou het gigantisch durven noemen, maar voor de duidelijkheid: met Windows 10 heb ik geen ervaring dus dat gaat alleen over WP8 op mijn 630. Ik heb W10 nog niet kunnen installeren op mijn telefoon; ik zou moeten switchen tussen "rings" ofzo, maar ik zie die opties allemaal niet staan, dus ik ben bang dat dat gewoon niet gaat lukken.

Bovenstaande is geen klacht overigens, maar als je een consument die een nieuwe telefoon geeft het verschil laat zien tussen die twee besturingssystemen, dan weet ik zeker dat ie niet snel onder de indruk gaat zijn van Windows, maar sneller van Android.
Misschien is het voor veel mensen totaal niet belangrijk (ik vind het ook niet heel belangrijk eerlijk gezegd, anders zou ik ws ontevreden zijn over m'n Windows Phone, maar dat ben ik niet) maar uiteindelijk hebben we het over een doodbloedend platform, en dat heeft meerdere redenen, en ik denk dat dit zeker meespeelt want mensen willen nou eenmaal een flashy belevenis. Apple is er groot mee geworden. Niet onlogisch dat MS, dat het omgekeerde lijkt te doen, dan ook niet echt profiteert. Misschien is dat met Windows 10 verleden tijd, maar tot het verschijnen daarvan heeft het OS Microsoft maar bar weinig opgeleverd, helaasch. Ben er toch wel nieuwsgierig naar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Cyphax schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Het is niet Android-eigen om van die witte menu's overal te hebben, dan moet je bij de fabrikant zijn, da's echt geen nadeel van het OS an sich. :) Het komt in de praktijk wel vaak voor inderdaad, maar dat ligt dan niet aan Google verder. :P

Ik geef oo*knip* Misschien is dat met Windows 10 verleden tijd, maar tot het verschijnen daarvan heeft het OS Microsoft maar bar weinig opgeleverd, helaasch. Ben er toch wel nieuwsgierig naar. :(
Oké, wat je hierin dus aankaart is dat je enkel WP 8.1 hebt gehad, je kaart aan dat het nooit een 'wauw'-gevoel gaf, dat de usability niet beter is en dat het systeem doodbloedt?

Wat Windows Phone 8.1 betreft wel ja, maar Windows 10 Mobile ziet er stukken beter uit dan die oude versie die jij in gebruik hebt gehad... Ik weet zeker dat als jij mijn 950 vast hebt gehad, dat je je gegeven argumenten nog eens kritisch gaat bekijken. Het ziet er namelijk stukken geraffineerder uit dan 8.1, heeft heel wat nieuwe apps gekregen sinds het UWP is geïntroduceerd door MS (MS is stukken meer open-source geworden sinds de intocht van Nadella)

Ik gebruik beiden, maar ik zie geen enkel voordeel in het gebruik van Android, daar waar ik ook de allerlaatste versie gebruik (Marshmallow). Je zou enkel van een voordeel kunnen spreken wat betreft app-aanbod. Maar dat is voor mij complete nonsens, ik heb ook andere dingen te doen dan op mijn telefoon kijken. Dan is het voor mij meer van belang dat het apparaat bruikbaar is, een goed uitziende UI heeft, alle populaire apps heeft (inmiddels met Instagram, Vine en apps als InKin is dat ook zeker het geval te noemen). De camera is wat smartphone-camera's betreft fenomenaal, dus geniet ik van ieder plaatje.

Oordelen kun je pas nadat je het beiden gebruikt en gezien hebt, dit is in jouw geval niet van toepassing, dus vind ik ook niet dat je het oordeel moet vellen dat Android voor jou bruikbaarder is dan Windows 10 Mobile. Die app van Evan Spiegel is op Android ook gewoon een natte scheet, dus daar moet je het al helemaal niet om doen! ;)

En doodbloeden zal het platform niet, Microsoft heeft genoeg financiële middelen om het tot een succes te brengen. Het is ook niet zo dat de gemaakte fouten met eerdere versies van het platform Microsoft ernstige schade hebben toegedaan (te gesloten met WP7&8, lang vast blijven houden aan verouderde sockets)
De strategie is met Windows 10 Mobile radicaal veranderd, dus zal dat ook met de hardware-divisie gebeuren. Zoals ik eerder al vermeld heb is de Surface divisie ook gestart als 1 grote flop, dus denk ik als Panos Panay met zijn team hard aan een smartphone werkt (project Panos Phone aka Surface Phone) dat dat echt wel een succesje kan worden! Het marktaandeel slinkt natuurlijk, want er zijn minder apparaten verkrijgbaar, maar kijk nu eens wat er aan 2-in-1 laptops verkrijgbaar zijn na komst van de Surface?

Ik geniet ervan hoor, op school leg ik mijn schrift op mijn toetsenbord, zodat ik nog net kan typen en het scherm kan bedienen... Dit lukt me niet met een laptop! :9

[ Voor 3% gewijzigd door barta123 op 01-06-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
barta123 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:04:
[...]

Oké, wat je hierin dus aankaart is dat je enkel WP 8.1 hebt gehad, je kaart aan dat het nooit een 'wauw'-gevoel gaf, dat de usability niet beter is en dat het systeem doodbloedt?
Precies, met als onderbouwing dat het natuurlijk grotendeels een kwestie van smaak is en het dus hartstikke subjectief is. Maar het probleem is dat het wel belangrijk is voor veel consumenten. Die heb je nodig. Je kan wel beargumenteren dat het OS geweldig is, maar de interesse blijft achter. Bij MS-based developers is dat anders, en ik geloof ook niet dat er veel ontevreden gebruikers zijn want het is ook verre van een slecht OS, en het heeft ook genoeg te bieden. Is het probleem niet. Het steek er gewoon niet met kop en schouders bovenuit. En dat heb je nodig als je in de belangstelling wil blijven.

Ik heb trouwens wel onlangs een wauw-momentje gekregen van MS op mijn smartphone maar dat was op m'n Androidtoestel, en 't was Microsoft's RDP-app. Daaamn wat werkt die goed. Ik had weinig verwachtingen van het overnemen van een 1920x1080 desktop maar het werkt zooooooo goed :D
Wat Windows Phone 8.1 betreft wel ja, maar Windows 10 Mobile ziet er stukken beter uit dan die oude versie die jij in gebruik hebt gehad... Ik weet zeker dat als jij mijn 950 vast hebt gehad, dat je je gegeven argumenten nog eens kritisch gaat bekijken.
Ik weet zeker dat ik nog eens kritisch ga kijken, ik schrijf er niet voor niets bij dat het over 8 gaat. ;)
Het maakt het wel extra jammer dat Windows 10 niet naar een hoop telefoons komt die mensen kochten omdat het zo'n goede deal was. Ik heb volgens mij 150 euro ofzo betaald voor die 630. En dat ding heeft me nog nooit in de steek gelaten. 'k Verlang er ook niet heel veel van verder, maargoed; hij doet het toch maar wel, en de standbytijd is grandioos. Bang for buck is dat, al die Lumia's. Maarja, Windows 10 gaat niet door, ik keek daar toch wel naar uit, en nog steeds. Goed mogelijk dat, als die Lumia het niet meer doet, ik 'm vervang door een andere Windows Phone. Of misschien lukt het nog wel op de 630 uiteindelijk.
Wat ik schrijf is ook niet als aanval, maar als reactie op de signalen en koerswijzigingen bij MS die me heel erg het gevoel geven dat MS er minder heil in ziet dan jij bijvoorbeeld. :)

Maar dat is niet genoeg, er moeten genoeg telefoons verkocht worden, anders heeft het geen bestaansrecht meer.
Het ziet er namelijk stukken geraffineerder uit dan 8.1, heeft heel wat nieuwe apps gekregen sinds het UWP is geïntroduceerd door MS (MS is stukken meer open-source geworden sinds de intocht van Nadella)
Ja, die richting gaan ze inderdaad geen spijt van krijgen. Het is nieteens zozeer het open source maken van bijv. .net maar ook de open manier van communicatie met developers. Ik kan mij nog wel herinneren dat contact met developers van Windows gewoon niet bestond. Mythisch waren ze. Nu doen ze hun werk op github. Zitten toffe gasten tussen. Ik werk er graag mee. Maarja, daar trek ik m'n ma niet mee over de streep zal ik maar zeggen. :+
Ik heb overigens best weleens mensen Windows Phone onder de aandacht gebracht ter overweging en dat zou ik op zich ook nog steeds best durven. De concurrentie is in het lagere segment op Android-gebied wel flink groter geworden though. Dat wordt nog een taaie kluif.
Ik gebruik beiden, maar ik zie geen enkel voordeel in het gebruik van Android, daar waar ik ook de allerlaatste versie gebruik (Marshmallow).
Windows 10 heb je het dan over neem ik aan? Kan ik niet tegenspreken dan. :+
En als je nou bijvoorbeeld een goed-werkende Convergence hebt, dan heb ik wel interesse hoor. MS kan daarin de eerste zijn, maar dan moeten ze denk ik wel opschieten want Ubuntu is weliswaar nog niet zo geraffineerd als Windows Phone (tenminste, op basis van wat ik ervan gelezen heb; ik zou dat toch best ook weleens willen proberen) maar heeft straks wel een vergelijkbare feature waar ze mee willen pochen. MS zou ze daarin denk ik voor moeten zijn. :)
Je zou enkel van een voordeel kunnen spreken wat betreft app-aanbod. Maar dat is voor mij complete nonsens, ik heb ook andere dingen te doen dan op mijn telefoon kijken.
Het gaat er niet zozeer om hoelang je met zo'n ding bezig bent; het wordt vervelend als je geen berichtjes kan ontvangen van al die mensen die een app gebruiken die nou net voor Windows 10 niet wordt ontwikkeld. Balen -- niet Microsoft's schuld, maarja, het is wel in hun nadeel. Het zal best zo worden dat je Android apps kan gaan draaien op Windows. Een build van de runtime die op Windows draait, en dan moet dat lukken. Bash op Windows is er ook ondertussen. Toen ik dat las keek ik naar buiten om te dubbelchecken op de verwachte vliegende varkens :+
Oordelen kun je pas nadat je het beiden gebruikt en gezien hebt, dit is in jouw geval niet van toepassing, dus vind ik ook niet dat je het oordeel moet vellen dat Android voor jou bruikbaarder is dan Windows 10 Mobile.
Vind ik ook, maar dat is ook niet mijn conclusie.Alle vergelijkingen zijn tussen 8 (het is wel de laatste versie ervan) en marshmallow. Maarrrr het verschil tussen marshmallow en z'n voorganger is niet erg groot, ik hoop dat het verschil tussen Windows 8 en 10 dat wel is want Windows 8 liep wat mij betreft flink achter op z'n concurrentie op het moment dat Windows 8 nog nieuwe updates kreeg. Het was wel dé Windows mobile-versie.

Maargoed, nogmaals: ik zeg ook niet dat het niet goed is voor mij. Ik ben nochtans een tevreden gebruiker hoor, vergis je niet. Maar 't topic heeft niet de titel "hee ben jij tevreden met je Windows Phone" maar meer "ja waar blijft dat succes nou!" en we proberen erachter te komen waarom het niet zo wil vlotten. :P
En doodbloeden zal het platform niet, Microsoft heeft genoeg financiële middelen om het tot een succes te brengen.
I know, ik denk dat ze het ook best zouden kunnen. Zolang MS erachter staat bloedt het niet dood, dat geloof ik wel, maar ik durf eigenlijk niet m'n hand in het vuur te steken dat ze erachter blijven staan. Ze zijn niet bang om dingen achter zich te laten.
Het is ook niet zo dat de gemaakte fouten met eerdere versies van het platform Microsoft ernstige schade hebben toegedaan (te gesloten met WP7&8, lang vast blijven houden aan verouderde sockets)
De strategie is met Windows 10 Mobile radicaal veranderd, dus zal dat ook met de hardware-divisie gebeuren. Zoals ik eerder al vermeld heb is de Surface divisie ook gestart als 1 grote flop, dus denk ik als Panos Panay met zijn team hard aan een smartphone werkt (project Panos Phone aka Surface Phone) dat dat echt wel een succesje kan worden! Het marktaandeel slinkt natuurlijk, want er zijn minder apparaten verkrijgbaar, maar kijk nu eens wat er aan 2-in-1 laptops verkrijgbaar zijn na komst van de Surface?
Wat gebeurt er met Windows 10 op de smartphone op het moment dat die Surface Phone er is?
Ik ken wel een paar gebruikers die verzot zijn op die Surface-apparaten.
En als het gaat om toetsenborden, daar is MS mijn huisleverancier van; zij maken imho de fijnste toetsenborden voor de PC. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Cyphax schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:44:

I know, ik denk dat ze het ook best zouden kunnen. Zolang MS erachter staat bloedt het niet dood, dat geloof ik wel, maar ik durf eigenlijk niet m'n hand in het vuur te steken dat ze erachter blijven staan. Ze zijn niet bang om dingen achter zich te laten.

[...]

Wat gebeurt er met Windows 10 op de smartphone op het moment dat die Surface Phone er is?
Ik ken wel een paar gebruikers die verzot zijn op die Surface-apparaten.
En als het gaat om toetsenborden, daar is MS mijn huisleverancier van; zij maken imho de fijnste toetsenborden voor de PC. :+
Je kent niet de ins en outs van het mobiele platform van Windows 10, maar durft er wel je eigen oordeel over te vellen? Prima, maar als je het mij vraagt is het ietwat vreemd... Als Android 6.0 niet veel verschilt t.o.v. 5.0, waarom zou 8.1 en 10 bij Windows dan een even klein verschil kunnen zijn? Het roer is namelijk radicaal omgegooid, ik zou nooit nog een WP8.1 telefoon gekocht hebben, alleen al omdat het minder functionaliteit had... (het instellingenmenu was ook VRESELIJK)

Een valide punt dat je opnoemt is communicatie inderdaad, wat voor apps je gebruikt. Maar weet jij welke apps daar hoofdzakelijk voor worden gebruikt? Juist, WhatsApp Messenger, Telegram Messenger, Facebook Messenger, Skype en dan heb je de grootste wel gehad denk ik... En dat is dus ook precies wat ik om me heen zie. Mensen die WhatsApp gebruiken, dat ontbreekt ook niet op dit platform. In dat opzicht zul je dus weinig groots missen...

Het zeer geringe marktaandeel van Windows Phone is ook voortgekomen uit onbekendheid, wat nog steeds het geval is. Ik ben student op een hogeschool, maar je wilt niet weten hoeveel mensen zich al afgevraagd hebben wat er eigenlijk op deze (=Lumia 950) telefoon staat. Ze hebben gewoonweg geen idee, bij alle bushokjes of TV-reclames wordt alles en nog wat van Samsung en Apple voorgeschoteld, het is gewoon volkomen onbekend! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
barta123 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Je kent niet de ins en outs van het mobiele platform van Windows 10, maar durft er wel je eigen oordeel over te vellen? Prima, maar als je het mij vraagt is het ietwat vreemd... Als Android 6.0 niet veel verschilt t.o.v. 5.0, waarom zou 8.1 en 10 bij Windows dan een even klein verschil kunnen zijn? Het roer is namelijk radicaal omgegooid, ik zou nooit nog een WP8.1 telefoon gekocht hebben, alleen al omdat het minder functionaliteit had... (het instellingenmenu was ook VRESELIJK)

Een valide punt dat je opnoemt is communicatie inderdaad, wat voor apps je gebruikt. Maar weet jij welke apps daar hoofdzakelijk voor worden gebruikt? Juist, WhatsApp Messenger, Telegram Messenger, Facebook Messenger, Skype en dan heb je de grootste wel gehad denk ik... En dat is dus ook precies wat ik om me heen zie. Mensen die WhatsApp gebruiken, dat ontbreekt ook niet op dit platform. In dat opzicht zul je dus weinig groots missen...

Het zeer geringe marktaandeel van Windows Phone is ook voortgekomen uit onbekendheid, wat nog steeds het geval is. Ik ben student op een hogeschool, maar je wilt niet weten hoeveel mensen zich al afgevraagd hebben wat er eigenlijk op deze (=Lumia 950) telefoon staat. Ze hebben gewoonweg geen idee, bij alle bushokjes of TV-reclames wordt alles en nog wat van Samsung en Apple voorgeschoteld, het is gewoon volkomen onbekend! ;)
Ik denk dat we het met elkaar eens zijn dat MS een goed product heeft dat een kans verdient, verder maakt het ook niet uit; ik zie wel heil in meer smartphone-OS'en. Ik keek ook uit naar (of eigenlijk hoopte op) Firefox OS, maar dat is een aflopende zaak. Ubuntu Touch is volgens de laatste reviews die ik zag nog niet klaar en een derde speler in de markt moet gewoon makkelijk kunnen dus ik duim gewoon voor ze en wie weet zie ik Windows 10 op de 630 of z'n opvolger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
En omdat het niet bekend is, hoop ik dit binnenkort weer eens op TV te zien, maar dan van de Lumia 550, 650, 950 en 950XL natuurlijk.

YouTube: Introducing Nokia Lumia 800 - The Amazing Everyday

[ Voor 13% gewijzigd door Stefan22 op 01-06-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Stefan22 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:59:
En omdat het niet bekend is, hoop ik dit binnenkort weer eens op TV te zien, maar dan van de Lumia 550, 650, 950 en 950XL natuurlijk.

Haha, wat een mooie reclame was dat toen... 8) Vooral die muziek, ik moest gelijk weten welk liedje dat was, van de Lumia reclame... Gelijk bekend met dat apparaat natuurlijk! #musicmemories :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
barta123 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:56:
[...]

Haha, wat een mooie reclame was dat toen... 8) Vooral die muziek, ik moest gelijk weten welk liedje dat was, van de Lumia reclame... Gelijk bekend met dat apparaat natuurlijk! #musicmemories :9
Inderdaad, ik vond de muziek bij die reclame geweldig. En het was het eerste Windows Phone 7.5 device van Nokia, sowieso speciaal dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Werkt hier nog prima :D Alleen de proximity sensor ooit vervangen voor 3 euro incl. verzenden of zoiets.

Zolang Whatsapp blijft werken en het ding het blijft doen hou ik hem. Verder gebruik ik alleen mail, agenda, foto's, brandstofverbruik monitor, pvoutput, het weer, en offline navigatie, en dat werkt allemaal prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Bartjuh schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:25:
[...]

Werkt hier nog prima :D Alleen de proximity sensor ooit vervangen voor 3 euro incl. verzenden of zoiets.

Zolang Whatsapp blijft werken en het ding het blijft doen hou ik hem. Verder gebruik ik alleen mail, agenda, foto's, brandstofverbruik monitor, pvoutput, het weer, en offline navigatie, en dat werkt allemaal prima!
WhatsApp werkt nog tot het einde van dit jaar... nieuws: WhatsApp stopt ondersteuning van BlackBerry, Symbian en oude Android-...

Windows Phone 7.5 en Windows Phone 7.8 vallen ook onder Windows Phone 7.1 heb ik begrepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefan22 op 01-06-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

barta123 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:51:
[...]

maar je wilt niet weten hoeveel mensen zich al afgevraagd hebben wat er eigenlijk op deze (=Lumia 950) telefoon staat. Ze hebben gewoonweg geen idee, bij alle bushokjes of TV-reclames wordt alles en nog wat van Samsung en Apple voorgeschoteld, het is gewoon volkomen onbekend! ;)
"Huh is dat WhatsApp? Waarom ziet jouw WhatsApp er zo raar uit?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Stefan22 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:27:
[...]
WhatsApp werkt nog tot het einde van dit jaar... nieuws: WhatsApp stopt ondersteuning van BlackBerry, Symbian en oude Android-...

Windows Phone 7.5 en Windows Phone 7.8 vallen ook onder Windows Phone 7.1 heb ik begrepen.
:( naja, was te verwachten natuurlijk. Thanks for the heads up iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefan22 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:59:

En vergelijk dat eens hoe Microsoft reclames maakt
YouTube: Smartphone Beta Test is Over | Nokia Lumia 900
Filmpje is vooral cringe in het begin van de 950XL beta test achtige software

Marketing en Reclame? Die divisie had Microsoft jaren geleden al moeten ontslaan. Hun type reclames vallen nooit goed bij de consument. Voor de enterprise wereld boeit dat niet, maar je krijgt hier toch verschrikkelijke cringe gevoelens bij?

Nokia had een veel beter marketing afdeling voor consumenten producten dan Microsoft heeft. Cringe Cringe Cringe. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
Ik heb zelf een Lumia 950 gehad, na jaren Android gebruik. Ik kon er gewoon niet aan wennen. Vind het een mooi systeem alleen mis je apps en de apps die er zijn zien er niet echt super uit. Ik ben weer terug gegaan naar Android (S7). Qua hardware vind ik de Lumia 950 echt super.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:52:
Die commercial is gericht op de Amerikaanse markt. Daar krijgen wij als Europeanen altijd kromme tenen van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
[...]

Marketing en Reclame? Die divisie had Microsoft jaren geleden al moeten ontslaan. Hun type reclames vallen nooit goed bij de consument. Voor de enterprise wereld boeit dat niet, maar je krijgt hier toch verschrikkelijke cringe gevoelens bij?

Nokia had een veel beter marketing afdeling voor consumenten producten dan Microsoft heeft. Cringe Cringe Cringe. :X
Weet je zeker dat dat een Microsoft reclame is? Lijkt meer op een Nokia reclame (yep!). En natuurlijk is het makkelijk om ergens een slappe commercial vandaan te halen om daarmee je punt te maken. Nokia heeft toentertijd voor de Lumia 800 bijvoorbeeld een hele goede reclame gemaakt met een super catchy deuntje, eentie die wel in NL heeft gedraaid:

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 07-06-2016 22:04 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Erik1805 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:47:
Ik heb zelf een Lumia 950 gehad, na jaren Android gebruik. Ik kon er gewoon niet aan wennen. Vind het een mooi systeem alleen mis je apps en de apps die er zijn zien er niet echt super uit. Ik ben weer terug gegaan naar Android (S7). Qua hardware vind ik de Lumia 950 echt super.
Het missen van apps is inderdaad het grootste euvel, maar ben je geen grootgebruiker, mis je pulp als Snapchat niet, dan is er niks aan de hand :) Ik vind veel Android apps ook niet geweldig, Windows heeft veel third-party apps die echt goed afgewerkt zijn, met eigenlijk geen reclame... Ik verbaasde me echt toen ik met YouTube op Android 6.0 een reclame tegenkwam bij het kijken van een filmpje! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
barta123 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:03:
[...]

Het missen van apps is inderdaad het grootste euvel, maar ben je geen grootgebruiker, mis je pulp als Snapchat niet, dan is er niks aan de hand :) Ik vind veel Android apps ook niet geweldig, Windows heeft veel third-party apps die echt goed afgewerkt zijn, met eigenlijk geen reclame... Ik verbaasde me echt toen ik met YouTube op Android 6.0 een reclame tegenkwam bij het kijken van een filmpje! :9
Het gaat niet om 'pulp' als Snapchat, het gaat om het grote gros van de andere apps. Vandaag kreeg mijn dochter een papier mee van school met daarop een praktijkopdracht welke ze moeten doen. Om die opdracht te kunnen doen moet je een app downloaden. En je raadt het al...

Dan kun je wel zeggen... slecht van die school, maar het is simpelweg de praktijk. Kun je niet blij mee zijn, maar het is zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
alexbl69 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:13:
[...]

Het gaat niet om 'pulp' als Snapchat, het gaat om het grote gros van de andere apps. Vandaag kreeg mijn dochter een papier mee van school met daarop een praktijkopdracht welke ze moeten doen. Om die opdracht te kunnen doen moet je een app downloaden. En je raadt het al...

Dan kun je wel zeggen... slecht van die school, maar het is simpelweg de praktijk. Kun je niet blij mee zijn, maar het is zoals het is.
Dat klopt, maar vandaag is er weer een update gegeven vanuit Microsoft; nieuws: Microsoft geeft voorbeelden vrij van iOS-apps voor Windows Bridge dus er wordt wel degelijk hard aan gewerkt!

Maar dat maakt mij wel benieuwd wat voor applicatie je daarvoor nodig hebt, meestal is er namelijk wel een mobiele site aanwezig! ;) Niet iedereen heeft een Android of iPhone namelijk, ik vind zelf Ubuntu Phone nog behoorlijk aantrekkelijk! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
barta123 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:17:
[...]
Dat klopt, maar vandaag is er weer een update gegeven vanuit Microsoft; nieuws: Microsoft geeft voorbeelden vrij van iOS-apps voor Windows Bridge dus er wordt wel degelijk hard aan gewerkt!

Maar dat maakt mij wel benieuwd wat voor applicatie je daarvoor nodig hebt, meestal is er namelijk wel een mobiele site aanwezig! ;) Niet iedereen heeft een Android of iPhone namelijk, ik vind zelf Ubuntu Phone nog behoorlijk aantrekkelijk! :9
Geen idee welke app dat was, dat kan ze zelf beter dan ik :) . Las enkel het briefje dat ze hadden meegekregen waarop stond dat die bepaalde app gedownload moest worden *)

Wat dat betreft zie ik dat momenteel ook als de enig logische optie voor MS om iOS apps ondersteunen. En hopelijk komen er snel meer 'HTML apps', dan maken alle platforms weer evenveel kans. En dat is hard nodig.

*) Ben gescheiden, en de kinderen (plus brief) zijn nu niet bij mij ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

Erik1805 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:47:
Voor mij persoonlijk zijn 'apps' in de algemene zin van het woord 'way too overrated', de meeste website van bepaalde 'apps' werken vaak 1000x beter.

Maar ik snap al die mensen wel die van andere platforms komen, ze willen herkenbaarheid, en daar zijn ios en android al langer goed in dan Windows Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
The_Scarabial schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:41:
[...]

Voor mij persoonlijk zijn 'apps' in de algemene zin van het woord 'way too overrated', de meeste website van bepaalde 'apps' werken vaak 1000x beter.
Steve Litchfield roept dat al sinds Symbian: http://allaboutwindowspho...Favourite_for_that_20.php

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
Even offtopic
alexbl69 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:13:
[...]
Vandaag kreeg mijn dochter een papier mee van school met daarop een praktijkopdracht welke ze moeten doen. Om die opdracht te kunnen doen moet je een app downloaden. En je raadt het al...

Vind het al absurd dat je als ouders zijnde al min of meer gedwongen wordt om een laptop aan te schaffen.
Maar oke bij de meeste opleidingen is dat al gemeengoed.
Maar daarnaast ook nog eens gedwongen worden om een bepaalde tablet of smartphone aan te schaffen omdat ze dan bepaalde taken niet kunnen maken is wel helemaal het naatje.

Die school kon bij mij de spreekwoordelijk boom in en konden van mij een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Amadeus1966 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 04:16:
Even offtopic

[...]

Vind het al absurd dat je als ouders zijnde al min of meer gedwongen wordt om een laptop aan te schaffen.
Maar oke bij de meeste opleidingen is dat al gemeengoed.
Maar daarnaast ook nog eens gedwongen worden om een bepaalde tablet of smartphone aan te schaffen omdat ze dan bepaalde taken niet kunnen maken is wel helemaal het naatje.

Die school kon bij mij de spreekwoordelijk boom in en konden van mij een andere oplossing zoeken.
Wens je veel succes. Weet niet of jij kinderen van die leeftijd hebt (begin voortgezet), maar er is daar in een paar jaar veel veranderd. Toen mijn oudste begon 3 jaar geleden heette het nog 'we hebben de strijd tegen de mobiel opgegeven'. Nu mijn jongste er naar toe gaat krijgen ouders onomwonden het dwingende advies hun kind een mobiel te geven aangezien a) ze anders buitenbeentjes worden (alles wordt per wa besproken /afgesproken) en b) het het enige communicatie middel van school richting leerling is geworden (huiswerk / roosters).

Nogmaals.... Niet mijn idee (integendeel), maar wel de realiteit. Kun je wel als een Don Quichotte tegen willen strijden, maar je kind wordt dan de dupe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
Daar zit dan voor mij nog wel een verschil in. Laptop/pc zie ik als een onmisbaar hulpmiddel. En smartphone als communicatiemiddel. Roosters huiswerk en cijfers worden via e-mail of een website doorgegeven. Whatsapp werkt (nog) op de meeste smartphone. Maar de eis dat de telefoon Android of Apple moet zijn vind ik dan wel te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
coenox schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:53:
Daar zit dan voor mij nog wel een verschil in. Laptop/pc zie ik als een onmisbaar hulpmiddel. En smartphone als communicatiemiddel. Roosters huiswerk en cijfers worden via e-mail of een website doorgegeven. Whatsapp werkt (nog) op de meeste smartphone. Maar de eis dat de telefoon Android of Apple moet zijn vind ik dan wel te ver gaan.
Er is bij dat advies ook niet gesproken over welke telefoon het moest zijn. Het huiswerk en rooster zijn inderdaad 'gewone' webpagina's, dus daar is geen probleem. Dit is echter de eerste keer dat er een iOS/Android only app gebruikt moet worden. Dus 'de facto' wordt je er wel toe gedwongen.

Ze hebben het op school in de spreektaal wel constant over de iPad (iPad-klas) en iPhone (ipv smartphone). Als ze het hebben over dat je een iPad moet hebben voor de iPad klas heb je dus weinig keuze (kan daar nog een heel verhaal over vertellen, maar we zijn al te ver off-topic ;) ), maar bij 'hun' iPhone heb je gelukkig nog een zekere bewegingsvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
alexbl69 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:26:
[...]

Ze hebben het op school in de spreektaal wel constant over de iPad (iPad-klas) en iPhone (ipv smartphone). Als ze het hebben over dat je een iPad moet hebben voor de iPad klas heb je dus weinig keuze (kan daar nog een heel verhaal over vertellen, maar we zijn al te ver off-topic ;) ), maar bij 'hun' iPhone heb je gelukkig nog een zekere bewegingsvrijheid.
De vraag is in hoeverre dit off-topic is. Topic gaat over de kans van slagen van Windows 10 Mobile op een telefoon. Door de vanzelfsprekendheid waarmee alles tegenwoordige iPhone en Android is, wordt het wel extra lastig. Ik prijs me gelukkig dat op mijn werk het 'Bring Your Own Device' principe mogelijk is, naast de mogelijkheid om een iPhone of Android toestel van de zaak te gebruiken, maar ik ken weinig collegas die de 'gratis' iPhone laten liggen en zelf een Windows toestel aanschaffen.... Ach, Dona Sarkar noemt de Windows Insders trendsetters: https://twitter.com/donasarkar/status/739885404984201218 Klinkt in ieder geval beter dan 'dood OS'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
alexbl69 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:26:
[...]

Er is bij dat advies ook niet gesproken over welke telefoon het moest zijn. Het huiswerk en rooster zijn inderdaad 'gewone' webpagina's, dus daar is geen probleem. Dit is echter de eerste keer dat er een iOS/Android only app gebruikt moet worden. Dus 'de facto' wordt je er wel toe gedwongen.

Tja, ik zou mij dan serieus afvragen of je kind wel op zo'n school wilt hebben. Ik heb vroeger toen ik nog weekend baan had in electronica winkel ook zat tablets verkocht aan ouders (die hun kinderen op een school hadden waar ze alleen tablets gebruiken). Ik verkocht de tablets pas aan ze toen ze zeker wisten wat ze precies nodig hadden. De IT-ers op deze scholen vermelden dat het alleen werkt op een Ipad, maar na ff een kleine check kwam ik erachter dat de app ook gewoon aanwezig is op Android en Windows 10. De informatie die ze krijgen is gewoon erg karig en ik heb eigenlijk het idee dat die "it-ers" geen idee hebben wat ze eigenlijk aan het doen zijn.

Anyway, vele klanten kozen ook gelijk voor een Android tablet en/of Windows tablet met een toetsenbord aangezien dat veel gemakkelijker voor de kinderen werkt. Ook besparen ze een hoop geld. Om op het smartphone verhaal terug te komen, ik zie kinderen niet hun huiswerk op hun smartphone maken (vele jonge kinderen waar ik een smartphone aan verkocht hebben een cheap ass smartphone namelijk).

Natuurlijk kan het per school verschillen met welke device ze kunnen werken, maar ik weet in ieder geval dat ik mijn kind (mocht die er ooit komen) nooit naar een tablet only school zou sturen.
[...]

Snap dat het leuk is om precies het filmpje eruit te kiezen die minder is, maar er zijn er zat die wel erg goed zijn. Die zijn tevens ook gebruikt toen de lumia's werden getoond :) De reclame werd gemaakt door Nokia, niet door Microsoft. Net als dat Google geen reclame maakt voor Android, maar dat de fabrikant dat doet. Waar jij "Filmpje is vooral cringe in het begin van de 950XL beta test achtige software" vandaan haalt is mij een raadsel.

Met de release van lumia 800 had Nokia het ook groot aangepakt.

Naja leuk, iets anders kan ik niet bedenken waarom je steeds hier in Windows forum komt terwijl je helemaal niks met het OS hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door vali op 08-06-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
coenox schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:53:
Maar is het dan niet vergelijkbaar met dat eeuwige "ja het moet wel een Word-document zijn, wat is LibreOffice nou weer?"-geneuzel.

Wat dan ook wel weer ronduit ironisch is dat nét Microsoft, die er lang medeverantwoordelijk voor was/is dat je maar beter met een Windowslaptop kan komen aanzetten, tegen precies die muur aanloopt met hun telefoondingetjes. :+

Ik heb zelf ook heel lang vastgehouden aan "mijn kinderen hebben geen smartphone nodig" en dat vind ik momenteel nog steeds (de oudste is 4,5 dus dat moet nog wel even kunnen) maar ze spelen wel graag op de tablet en dan zie ik ook wel weer de voordelen van zo'n ding boven klassiek speelgoed: het is interactief tot en met en ik zie er wel heel veel van leren.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 08-06-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 01:41
Ze waren te laat. Zoals je zelf zei het blijft wat aanklooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Cyphax schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:38:
[...]

Ik heb zelf ook heel lang vastgehouden aan "mijn kinderen hebben geen smartphone nodig" en dat vind ik momenteel nog steeds (de oudste is 4,5 dus dat moet nog wel even kunnen) maar ze spelen wel graag op de tablet en dan zie ik ook wel weer de voordelen van zo'n ding boven klassiek speelgoed: het is interactief tot en met en ik zie er wel heel veel van leren.
Dat heet voortschrijdend inzicht. Mijn kinderen zijn nu tussen 17 en 22. Op de basisschool vond ik het niet nodig dat ze überhaupt een telefoon hadden. Het was toen (een jaar of 10 geleden) ook een uitzondering. Nu is het meer regel dan uitzondering. Maar kinderen vanaf een jaar of 3 die met een tablet in de weer zijn is tegenwoordig ook al normaal. En niet erg ook, als er maar voldoende afwisseling is (hoe toevalling: http://dayofplay16.nickelodeon.nl/) en als ze er in begeleid worden om ook leerzame dingen te doen.

Overigens zit onze middelste weer op de basisschool, maar nu vanwege haar stage als pabo-student. Op die school zijn android tablets aangechaft als leermiddel. Waarom Android? Vanwege kosten (iPads zijn te duur) en de beschikbaarheid van educatieve apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kunnen we het weer over de kansen van W10M/WP hebben? Dit gaat allemaal wel erg offtopic

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
coenox schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:48:
[...]

Dat heet voortschrijdend inzicht. Mijn kinderen zijn nu tussen 17 en 22. Op de basisschool vond ik het niet nodig dat ze überhaupt een telefoon hadden. Het was toen (een jaar of 10 geleden) ook een uitzondering. Nu is het meer regel dan uitzondering. Maar kinderen vanaf een jaar of 3 die met een tablet in de weer zijn is tegenwoordig ook al normaal. En niet erg ook, als er maar voldoende afwisseling is (hoe toevalling: http://dayofplay16.nickelodeon.nl/) en als ze er in begeleid worden om ook leerzame dingen te doen.
Het helpt natuurlijk ook wel mee dat je niet per se veel geld meer hoeft te betalen voor zo'n ding. Ik blijf er namelijk wel bij dat een smartphone leuk en aardig is, maar mooi dat ik niet 700 euro uitgeef aan zo'n ding, dus ze hoeven niet aan te komen met "maar ik wil een iphone!". :P
Overigens zit onze middelste weer op de basisschool, maar nu vanwege haar stage als pabo-student. Op die school zijn android tablets aangechaft als leermiddel. Waarom Android? Vanwege kosten (iPads zijn te duur) en de beschikbaarheid van educatieve apps.
Op zich is het op gegeven moment natuurlijk wel begrijpelijk: er zijn zoveel Androidtablets die door veel verschillende fabrikanten worden gemaakt, dus die concurreren wel.
Toch had juist Microsoft met die Lumia-lijn een serie telefoons die imho echt wel uitblonken in prijs/kwaliteit. Maarja, dan moeten de apps er wel op werken. :|
Zelfde met tablets: ik weet niet of MS er iets mee doet, maar ze hebben veel ervaring met contracten afsluiten met onderwijsinstellingen. Als ze ervoor zorgen dat de benodigde apps erop beschikbaar zijn, dan zou je denken dat daar ook nog wel een ingangetje is.
Niet dat ik evoor ben om studenten vast te laten zitten aan een bepaald merk/OS, want dan krijg je wat Windowsbezitters nu krijgen. Ik vind het ook geen wenselijke situatie als een laptop per se met Windows moet werken (hebben mijn kinderen helemaal geen ervaring mee :+) voor een opleiding. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 08-06-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:38

Metro2002

Memento mori

Ik heb een windows phone gehad maar gebruik veel google producten. Geen ideale combinatie kan ik je vertellen.
Ben dan ook weer terug naar android waar ik gewoon weer fijn vanuit youtube een filmpje kan doorsturen naar mijn kodi remote app en waar ik weer op een eenvoudige manier mijn muziek met mappenstructuur kan gebruiken en waar ik weer browser keuze heb.

Ook was WP bij mij nooit echt stabiel, vooral met surfen was het met grote regelmaat ineens einde oefening voor IE.

En als ik dan zie dat ze bij MS bepaalde functies zoals here maps en de FM radio ook nog gaan schrappen en zie dat de probleempjes die ik met wp8 had in wp10 nog altijd niet zijn opgelost zie ik het somber in voor WP.

[ Voor 18% gewijzigd door Metro2002 op 08-06-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bij mij zoon worden de mobieltjes voor aanvang klas ingenomen en na schooltijd krijgen ze ze weer terug.
Anders zijn ze meer daarmee aan het spelen dan waarvoor ze komen.
En communicatie min of meer gedwongen via whatsapp en dat terwijl de meeste scholen nogal terughoudend zijn qua social mediagebruik....
Roosters gaan hier nog steeds via een echte papieren agenda net als hun huiswerk.
Trouwens dat gaat hier nagenoeg bij alle scholen.

Beetje vreemde insteek,
je wordt dan als ouderzijnde ook nog eens verplicht om een abonnee en of internet aan te schaffen.
Iets wat helaas niet voor iedereen is weggelegd en gezien de huidige afbraak politiek worden dat er steeds meer.

Zelfs ik wordt aankomend schooljaar met het mes op de strot gedwongen om een laptop aan te schaffen.
Ach dat schudden we zo wel even uit de zak ( die toch al min of meer leeg zijn als de boeken betaald moeten worden ).
Het enig wat mij stoort is de wetenschap dat dat ding nog geen maand oud wordt bij hem.
Hij krijgt van ons geen laptop meer, om de haverklap scherm stuk of weer wat anders kapot.
Telefoons idem dito.
Hij heeft in een paar jaar meer versleten dan ik in mijn hele leven.
Dus ja, ik heb echt wel problemen met bepaalde uitgaves.
Mede ook omdat het steeds moeilijker is om het financieel op te brengen...draagkracht is aanzienlijk geslonken....mede mogelijk gemaakt door politiek Den Haag .

[ Voor 64% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-06-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

De vele (kleine) ergernissen die ik ervaar bij W10M op mijn (sinds gisteren ex-) Lumia 640, hebben mij alleszins terug naar Android geduwd. Het concept van een redelijk licht OS dat goed op lower midrange hardware draait kon mij wel bekoren. En ik heb het een jaar geprobeerd. Maar bugs zoals plots zwaar overstuurd geluid uit de luidspreker terwijl het volume niet gewijzigd was (en ook niet hard stond), geen geluid meer bij inkomende sms'en of WhatsApp berichten, het niet laden van pagina's in Edge, batterijduur die plots halveerde onder W10M t.o.v. WP8.1,... begonnen meer en meer frustraties op te wekken. Als je dan merkt dat ontwikkelaars het platform steeds meer links laten liggen en dat zelfs MS dit ook begint te doen, dan wordt het wel heel moeilijk voor W10M. Tel daar nog bij op dat MS weinig geeft om dit deel van de planeet (Cortana debacle), maar er wel voor kiest om bepaalde functies alleen via Cortana beschikbaar te maken.

Ik denk dat ik niet de eerste consument ben die het W10M platform definitief de rug toekeert en zeker niet de laatste. Het concept was mooi, maar de uitwerking is mijn inziens nooit meer dan een bèta geworden. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik begrijp het en toch ben ik (nog?) zo ver. Mijn 950 XL draait prima. Mijn dochter had gisteren een Galaxy S5 gehaald. Even in handen gehad. Werkt soepel, maar ik zou echt moeite hebben om WM10 voor Android te verruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
coenox schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:46:
Mijn dochter had gisteren een Galaxy S5 gehaald. Even in handen gehad. Werkt soepel
Hou vast die gedacht.
Laat haar maar van godlos gaan op dit toestel en kijk na een paar maand even weer.

Ik zelf zie nog steeds in mijn omgeving te vaak van google play has stopped working of .... proces is onverwacht gestopt etc etc.
Op mijn werk zie ik ze ook herhaaldelijk aan het infuus hangen.
Ik zeg niet dat het geen verkeerde toestellen zijn maar ook deze hebben zeer zeker hun nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Amadeus1966 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:07:
[...]

Hou vast die gedacht.
Laat haar maar van godlos gaan op dit toestel en kijk na een paar maand even weer.

Ik zelf zie nog steeds in mijn omgeving te vaak van google play has stopped working of .... proces is onverwacht gestopt etc etc.
Op mijn werk zie ik ze ook herhaaldelijk aan het infuus hangen.
Ik zeg niet dat het geen verkeerde toestellen zijn maar ook deze hebben zeer zeker hun nadelen.
Dat heeft elk toestel, met elk OS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
lifeguard schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:03:
[...]

Ik ben met Android gestopt omdat het na verloop van tijd traag werd, heb ik met Windows nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

coenox schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:12:
[...]

Ik ben met Android gestopt omdat het na verloop van tijd traag werd, heb ik met Windows nog niet meegemaakt.
Klopt
Voor mijn Lumia 950 had ik een AtivS van Samsung met windows phone 8.1 en heb deze ruim 4 jaar gebruikt en eigenlijk zou ik die qua snelheid nu nog steeds gebruikt hebben, ware het niet dat de lens van de camera was beschadigd. En aangezien ik best veel foto's maak moest er wel iets nieuws komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
coenox schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:12:
[...]

Daar hinte ik ook op.
Plus het effect van apps op het os zelf tijdens installeren en verwijderen.
Op een eoa manier beïnvloeden dergelijke apps toch het os of laten ballast achter.

Het enige wat ik zo godsgruwelijk zonde vind is dat Here dit platform de rug heeft toegedraaid.
Ja ik weet het, we hebben de kaartenapp maar is toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
lifeguard schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:03:
[...]

Mijn oud beestje van nu twee jaar en een paar maand hoeft nog steeds niet aan het infuus
( tenzij bij zwaar misbruik ) en red ik nog steeds een paar dagen mee.
Daarnaast is hij nog steeds net zo rap als dag 1 ( nu is dat niet eerlijk, eigenlijk vanaf dag 1 vanaf de laatste harde reset ).
Daar waar ik hem voor gebruik voldoet hij nog prima.

De enige motivatie die ik zou hebben om deze te vervangen zou de camera zijn.
En waar ik stiekem op hoop is uiteindelijk stylusondersteuning ( net zoiets als samsung met hun notes ) waar ik gewoon met de pen kan krabbelen of wat dan ook, regelrecht vanaf het vergrendelscherm.
Net als een ouderwetse bloknote.

Pagina: 1 2 Laatste