Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 17:41
De AU werkte op mijn L930 prima, lekker snel en hoefde nergens op te wachten. Sinds de laatste update is de telefoon traag, whatsapp openen kost enkele seconden, daarna een chat openen ook, bij de applijst komen de icoontjes na 2 seconden in beeld en start e.e.a. vertraagd op. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:36
The_Anarchist schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:46:
De AU werkte op mijn L930 prima, lekker snel en hoefde nergens op te wachten. Sinds de laatste update is de telefoon traag, whatsapp openen kost enkele seconden, daarna een chat openen ook, bij de applijst komen de icoontjes na 2 seconden in beeld en start e.e.a. vertraagd op. Nog meer mensen hier last van?
Ja, WhatsApp slurpt ook mijn batterij totaal leeg. 44% van de verbruikte 60% is door WhatsApp gebruikt...

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28
stevens20 schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:50:
[...]

Ja, WhatsApp slurpt ook mijn batterij totaal leeg. 44% van de verbruikte 60% is door WhatsApp gebruikt...
Ja, maar het zijn percentages. Als je de hele dag hebt zitten WhatsAppen dan is het logisch - volgens mij - dat het percentage van de app die je gebruikt het hoogste is. Zelf heb ik dit fenomeen: Geen icoon/logo's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uVK1ItS8GlxEUJIZ4E76Z9xU/full.png

En verder; ik dacht eigenlijk dat wanneer je bluetooth hebt ingeschakeld het bluetooth symbool dan ook in beeld is. Of is dat alleen wanneer er een verbinding is?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:03
Er is nog hoop voor de Surface Phone, Intel twijfelt om terug te komen op smartphone chips:

http://www.windowscentral...-processor-business-again
http://www.nu.nl/mobiel/4...martphonechips-maken.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
GerCor schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:59:
[...]

En verder; ik dacht eigenlijk dat wanneer je bluetooth hebt ingeschakeld het bluetooth symbool dan ook in beeld is. Of is dat alleen wanneer er een verbinding is?
Dat laatste :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
stevens20 schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:50:
[...]

Het gaat mij niet echt om het batterijverbruik, het gehele toestel voelt 'sluggish' aan in het gebuik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 20-09 21:36
The_Anarchist schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:17:
[...]

Het gaat mij niet echt om het batterijverbruik, het gehele toestel voelt 'sluggish' aan in het gebuik.
Ik heb dat bij vlagen. soms werkt een reboot. Dat doe ik sowieso eens per week wel (vraag me niet waarom, het is meer een tik dan wat anders).

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 10:12
yep op mijn 930 na de allerlaatste update ook WhatsApp trager. daarvoor bloedsnel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Behalve hier op Tweakers kijk ik voor Windows 10 Mobile nieuws op:

http://www.windowscentral.com/

http://allaboutwindowsphone.com/

https://mspoweruser.com/

Welke andere site raden jullie me nog meer aan voor nieuws over Windows 10 Mobile?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
kruila schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:41:

Welke andere site raden jullie me nog meer aan voor nieuws over Windows 10 Mobile?
- Twitter -> @WindowsInsider en @DonaSarkar (voor insider nieuws en/of nieuwe features)
- NokiaPowerUser - lijkt ook wel een aardige nieuwssite
- AppRaisin - voor nieuwe apps en/of updates te ontdekken (is ook een app van in de store btw)
- WindowsPhone subreddit - mits je alle negatievelingen niet te serieus neemt :P

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ik zet hedt hier ook maar ff ([Microsoft Lumia 650] Ervaringen en discussie is niet zo druk)

DTtW breidt zich verder uit, binnenkort op de L650:

http://www.windowscentral.com/lumia-650-gets-double-tap-wake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik heb een glimpscherm wat volgens mij niet helemaal goed werkt. Na vergrendelen van het scherm is het glimpscherm een ogenblik in beeld, niet eens lang genoeg om de tijd te kunnen lezen, echt een glimp zeg maar. Het maakt niet uit wat ik instel aan tijd, van laagste setting tot altijd aan, zelfde effect. Opnieuw starten helpt niet, een harde reset wil ik eigenlijk niet. Versie is de laatste 189 update, maar volgens mij deed ie dit ook na de AU update (daar zat bij mij nogal weinig tijd tussen). Iemand ook dit probleem of evt. een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
oetgrunn schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:37:
Ik heb een glimpscherm wat volgens mij niet helemaal goed werkt. Na vergrendelen van het scherm is het glimpscherm een ogenblik in beeld, niet eens lang genoeg om de tijd te kunnen lezen, echt een glimp zeg maar. Het maakt niet uit wat ik instel aan tijd, van laagste setting tot altijd aan, zelfde effect. Opnieuw starten helpt niet, een harde reset wil ik eigenlijk niet. Versie is de laatste 189 update, maar volgens mij deed ie dit ook na de AU update (daar zat bij mij nogal weinig tijd tussen). Iemand ook dit probleem of evt. een oplossing?
Soft reset dan? Bij mij werkt het prima.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Gmail is bij mij gestopt met synchroniseren...
error 0x8007274d (Failed to sync IMAP)
Ben ik alleen? reboot toestel doet iig niets. Al mijn andere mail accounts werken nog (outlook, exchange)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Teijgetje schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:05:
Weet iemand hoe ik mijn Lumia 1020, met W10M, weer zichtbaar krijg in de verkenner?
Het scherm moet wel aanstaan. Duurde even voor ik daar achter kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
dafz0r schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:12:
Ben ik alleen? reboot toestel doet iig niets. Al mijn andere mail accounts werken nog (outlook, exchange)
Hier werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Zo, gister telefoon gereset via de recovery tool. Vervolgens update geinstaleerd en alles opnieuw geconfigureerd en gedaan.

Mijn telefoon is als nieuw, ik haal resultaten wel ik nooit eerder had.

Hoe doen jullie het met bestanden op een sd? De sd is niet beveiligd en is je telefoon gestolen of kwijt zou iedereen er bij kunnen.

L950xl, 1607, .189 nu

[ Voor 3% gewijzigd door mswp op 20-09-2016 22:18 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Je hebt zoiets als apparaatversleuteling ( staat ergens in ie instellingen).
Maar er zijn ook wel apps die deze taak voor je overnemen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Amadeus1966 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:28:
Je hebt zoiets als apparaatversleuteling ( staat ergens in ie instellingen).
Maar er zijn ook wel apps die deze taak voor je overnemen.
Ja dat klopt. Die staat ook aan. Maar dit heeft geen toepassing op mijn sd kaart.

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
kruila schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:41:

Nokiapoweruser.com
Mspoweruser.com
Winbeta.org

[ Voor 11% gewijzigd door Berlinetta op 21-09-2016 09:16 ]

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 21:53
Arjantje72 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:15:
[...]

Het scherm moet wel aanstaan. Duurde even voor ik daar achter kwam.
Het scherm hoeft niet aan te staan, maar je telefoon moet ontgrendeld zijn.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dafz0r schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:12:
Bij mij krijg ik sinds vandaag juist geen notificaties meer van mail en whatsapp. Pas als ik de app open zie ik allemaal berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
BounceMeister schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:07:
[...]

Bij mij krijg ik sinds vandaag juist geen notificaties meer van mail en whatsapp. Pas als ik de app open zie ik allemaal berichten.
Dat is dacht ik een bekend probleem. Start jouw toestel maar eens opnieuw op, dan komen ze weer binnen. Na verloop van tijd (dagen/weken) komt dit weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Man man man. Eindelijk een begin van een oplossing voor mijn probleem met 950 en DT903. De app Gadgets ziet mijn DT903 niet. Schijnt dat velen de verkeerde versie hebben en de juiste versie kwam met een build voor Insiders. Kun je sideloaden.

http://answers.microsoft....-871f-689fe40141a5?page=3

Dit gedaan, juiste versie Gadgets en nu werkt de app weer en vindt ook mijn SMA omvormer en TV maar nog steeds geen bluetooth verbinding met de DT903. Die wordt nog steeds niet gevonden. Maar ... een stap in de goede richting, dat dan weer wel.

En, nu wordt ook de bluetooth in onze auto's van het bedrijf gevonden. Alleen de producten van Microsoft dus niet. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H3ye2rB9CfME0NBio21L8Oof/full.png

EDIT: als ik alles zo eens nalees, ook op de US Community van Microsoft speelt dit al vanaf maart. En is er nog steeds geen oplossing. De oplossing zoals hierboven aangegeven is 'eigenlijk' ook al niet meer via de normale weg (via een Insiderbuild) beschikbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 22-09-2016 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52
GerCor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:01:
Man man man. Eindelijk een begin van een oplossing voor mijn probleem met 950 en DT903. De app Gadgets ziet mijn DT903 niet. Schijnt dat velen de verkeerde versie hebben en de juiste versie kwam met een build voor Insiders. Kun je sideloaden.

http://answers.microsoft....-871f-689fe40141a5?page=3

Dit gedaan, juiste versie Gadgets en nu werkt de app weer en vindt ook mijn SMA omvormer en TV maar nog steeds geen bluetooth verbinding met de DT903. Die wordt nog steeds niet gevonden. Maar ... een stap in de goede richting, dat dan weer wel.
Yeaah, dit werkt.
Mijn DT-904 staat weer netjes in de folder en kan alles weer instellen zoals ik het wil.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Sinds ik van 8.1 naar 10 Mobile ben gestapt (van Lumia 620 naar 950) worden mijn SMS-berichten niet meer goed gesynchroniseerd lijkt het. Als ik op mijn Windows 10 PC de berichten-app open is hij bijgebleven tot de overstap naar de Lumia 950. Helaas kun je tegenwoordig met geen mogelijkheid meer online je sms-berichten checken dus ik weet niet zeker of het aan de telefoon, de PC of aan de centrale server ligt.

Meer mensen last van gestopte sms-synchronisatie? En ja, uiteraard staan alle instellingen goed ;)

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Nog een andere vraag: ik gebruik heel vaak de ú op mijn Lumia, maar die is niet meer standaard in het Nederlands aanwezig. Ik moet steeds switchen naar Engels, de ú intikken weer terug naar NL. Hopeloos! Is hier een oplossing voor aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:40

Punkrocker

Mostly harmless

the-body schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:08:
Nog een andere vraag: ik gebruik heel vaak de ú op mijn Lumia, maar die is niet meer standaard in het Nederlands aanwezig. Ik moet steeds switchen naar Engels, de ú intikken weer terug naar NL. Hopeloos! Is hier een oplossing voor aanwezig?
Is die dan wel standaard in het Engels?

Je kan de woorden opnemen in je woordenboek zodat ze verschijnen bij de suggesties. Wellicht is dat een oplossing?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
In de Edge browser heb je de functies Favourites en Favourites Bar. Ik heb een beetje rondgezocht maar kan niet vinden hoe je op mobile de Favourites Bar kunt activeren. Is dit nog niet ingebakken momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
lowiesjie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:06:
In de Edge browser heb je de functies Favourites en Favourites Bar. Ik heb een beetje rondgezocht maar kan niet vinden hoe je op mobile de Favourites Bar kunt activeren. Is dit nog niet ingebakken momenteel?
Nee. Lijkt mij ook niet logisch op mobiel gezien het denk ik teveel ruimte in zou nemen.

[ Voor 29% gewijzigd door blmp op 23-09-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:29
Vraag: ik heb regio op Engels staan ivm Cortana. Ik krijg nu ook alle zoekresultaten in het Engels. Is er een mogelijkheid om die toch in het Nederlands te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
coenox schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:23:
Vraag: ik heb regio op Engels staan ivm Cortana. Ik krijg nu ook alle zoekresultaten in het Engels. Is er een mogelijkheid om die toch in het Nederlands te krijgen?
Regio kun je gewoon op NL zetten, het gaat tegenwoordig alleen nog maar om de taal instellingen.
Als ik zoek met Cortana is het ook in het Engels zoek ik in Edge (gewoon in de adresbalk) is het in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Punkrocker schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:22:
[...]

Is die dan wel standaard in het Engels?

Je kan de woorden opnemen in je woordenboek zodat ze verschijnen bij de suggesties. Wellicht is dat een oplossing?
Klinkt als een oplossing, maar waar vind ik het woordenboek op mijn foon? Niet bij de instellingen, mss ergens verstopt?

Edit: laat maar, net gevonden. Het woord intikken, helemaal selecteren en dan verschijnt het woord met een + er voor.
Edit 2: toch niet, de naam verschijnt nu alleen als ik het ENG toetsenbord heb. Als ik terugga naar NL dan verschijnt er geen +naam als ik de naam selecteer. Het betreft trouwens mijn zoon Raúl 8)

[ Voor 28% gewijzigd door the-body op 23-09-2016 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

the-body schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:53:
[...]
Klinkt als een oplossing, maar waar vind ik het woordenboek op mijn foon? Niet bij de instellingen, mss ergens verstopt?

Edit: laat maar, net gevonden. Het woord intikken, helemaal selecteren en dan verschijnt het woord met een + er voor.
Edit 2: toch niet, de naam verschijnt nu alleen als ik het ENG toetsenbord heb. Als ik terugga naar NL dan verschijnt er geen +naam als ik de naam selecteer. Het betreft trouwens mijn zoon Raúl 8)
Er is niets zo slim als een mens ;)

Stuur jezelf even een berichtje/mailtje (of wat dan ook) met daarin "Raúl". Selecteer die tekst, plak hem in Whatsapp of sms of mail en voeg hem dan toe aan je Nederlandse woordenboek. Dat werkt, Raúl staat er bij mij nu ook bij. Heb er overigens nu nog niets aan, maar wie weet... :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
hardware-lover schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:05:
[...]

Er is niets zo slim als een mens ;)

Stuur jezelf even een berichtje/mailtje (of wat dan ook) met daarin "Raúl". Selecteer die tekst, plak hem in Whatsapp of sms of mail en voeg hem dan toe aan je Nederlandse woordenboek. Dat werkt, Raúl staat er bij mij nu ook bij. Heb er overigens nu nog niets aan, maar wie weet... :)
heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om een woord, bijvoorbeeld mijn eigen naam, toe te voegen aan het woordenboek. +mijn naam krijg ik ook nooit te zien. ook jouw workaround gaat bij mij niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kruila schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:52:
[...]
heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om een woord, bijvoorbeeld mijn eigen naam, toe te voegen aan het woordenboek. +mijn naam krijg ik ook nooit te zien. ook jouw workaround gaat bij mij niet op
Weet niet wat je dan probeert dan maar met "Raúl" lukt het i.i.g. uitstekend.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Ra%C3%BAl.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je moet "Highlight misspelled words" aan hebben staan om het "+woord" te zien te krijgen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Ramon schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:35:
Je moet "Highlight misspelled words" aan hebben staan om het "+woord" te zien te krijgen.
waar vind ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Settings -> Time & Language -> Keyboard -> Op een taal drukken, en dan staat het in de lijst van dingen die je aan of uit kan zetten.

People as things, that’s where it starts.

• kruila
RobinHood schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:55:
Settings -> Time & Language -> Keyboard -> Op een taal drukken, en dan staat het in de lijst van dingen die je aan of uit kan zetten.
dank je, maar daar staat alles aangevinkt en toch krijg ik bij een onbekend woord niet de mogelijkheid gepresenteerd om het toe te voegen aan het woordenboek

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

kruila schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:01:
[...]

dank je, maar daar staat alles aangevinkt en toch krijg ik bij een onbekend woord niet de mogelijkheid gepresenteerd om het toe te voegen aan het woordenboek
Da's vreemd. Er komt wel een rood lijntje onder te staan neem ik aan?

• kruila
RobinHood schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:03:
[...]

Da's vreemd. Er komt wel een rood lijntje onder te staan neem ik aan?
Nee, dat is juist het gekke

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ook niet als je gewoon iets typt als "ehoirghg" ? En als je een andere taal gebruikt?

Je kan anders kijken wat er gebeurt als je je telefoon op een andere taal zet en dan weer terug zet naar Engels, misschien doet ie het dan wel weer.

• kruila
RobinHood schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:07:
Ook niet als je gewoon iets typt als "ehoirghg" ? En als je een andere taal gebruikt?

Je kan anders kijken wat er gebeurt als je je telefoon op een andere taal zet en dan weer terug zet naar Engels, misschien doet ie het dan wel weer.
van Nederlands naar Duits geswitcht en weer terug, helaas niet geholpen

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

kruila schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:21:
[...]

van Nederlands naar Duits geswitcht en weer terug, helaas niet geholpen
Tja, dan zou ik het eigenlijk ook niet meer weten, ja, een harde reset, al dan niet door WDRT, maar dat is een behoorlijk paardenmiddel. Maar, met WDRT en het gebruiken van je back-up kost het misschien een uurtje, en in die tijd hoef je zelf nauwelijks wat te doen.

• bandera
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-07 12:09
zelfde probleem als kruila alles geprobeerd

• the-body
  • Niet online

the-body

hardware-lover schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:32:
[...]

Weet niet wat je dan probeert dan maar met "Raúl" lukt het i.i.g. uitstekend.

[afbeelding]
Ik kan hem altijd nog "Rare" noemen :+

Inmiddels gelukt, na 2x weer Raúl (via switchen naar ENG en weer terug) ingetikt te hebben kreeg ik nu ook in het NL toetsenbord de optie +Raúl te zien. Als ik nu Ra intik ben ik er al. Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het werkt ook niet met alle woorden, ook al staan ze niet als zodanig in het woordenboek.

Je typt wat je toe wilt voegen, inclusief spatie achter het woord, verplaatst de cursor naar het begin van dat woord. Dan krijgt men de mogelijkheid om het toe te voegen, of soms ook niet. Gedeeltes van een bekend woord, hoewel niet aanwezig in het woordenboek, worden soms toch als "goed" geschreven geaccepteerd, en dan kan je deze ook niet toevoegen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

bandera schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 08:38:
zelfde probleem als kruila alles geprobeerd
Je moet het gewenste woord eerst selecteren in bv. Whatsapp, dan krijg je hem te zien met een + er voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ojbac1ieylMS9WJlxEvssPvw/full.png

• bandera
  • Laatst online: 13-07 12:09
the-body schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:52:
[...]

Je moet het gewenste woord eerst selecteren in bv. Whatsapp, dan krijg je hem te zien met een + er voor.

[afbeelding]
perfect! thank youuuu

• kruila
Eindelijk werkt het toevoegen aan de woordenlijst, of het de oorzaak was weet ik niet, maar heb het formaat van het toetsenbord een paar keer veranderd, en nu doet-ie-ut. Iedereen bedankt voor de tips!

• GerCor
kruila schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:11:
Eindelijk werkt het toevoegen aan de woordenlijst, of het de oorzaak was weet ik niet, maar heb het formaat van het toetsenbord een paar keer veranderd, en nu doet-ie-ut. Iedereen bedankt voor de tips!
Waar verander je dat? Ik zie dat hardware-lover en the-body een verschillend toetsenbord hebben. Ik heb dezelfde als hardware-lover maar die van the-body lijkt mij handiger. Van taal veranderen in de app zelf is nogal dramatisch.

Gevonden ... :9

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 24-09-2016 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:45:
[...]

Waar verander je dat? Ik zie dat hardware-lover en the-body een verschillend toetsenbord hebben. Ik heb dezelfde als hardware-lover maar die van the-body lijkt mij handiger. Van taal veranderen in de app zelf is nogal dramatisch.
alle instellingen > tijd en taal > toetsenbord > meer toetsenbordinstellingen > toetsenbordgrootte en dan heb je de keus uit klein, normaal of groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Tss, ik had even verder moeten kijken dan mijn neus lang is. Daar staat ook in hoe je eenvoudig omschakelt naar een andere taal.

• mswp

mswp

Wie Niet?

Wat is er allemaal mogelijk met NFC icm Windows 10 mobile?

Is het mogelijk NFC tags te gebruiken om bepaalde instellingen aan en uit zetten? om zo bijvoorbeeld makkelijk geluid profielen toe te passen op verschillende locaties.

Zo ja, hoe kan je deze instellen?

😲

• GerCor
Viel mee eerst niet eens op maar toch weer wat ontdekt. Ik dacht: ach laat ik mijn telefoon weer eens op 'licht' zetten. Viel me de navigatiebalk onderin extra op. Maar ik veeg van onderen naar boven en weg navigatiebalk. Nooit geweten.

}:O

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:49:
Viel mee eerst niet eens op maar toch weer wat ontdekt. Ik dacht: ach laat ik mijn telefoon weer eens op 'licht' zetten. Viel me de navigatiebalk onderin extra op. Maar ik veeg van onderen naar boven en weg navigatiebalk. Nooit geweten.

}:O
Er gaat steeds weer een wereld voor je open? Ook al gezien wat er gebeurd als je de Windows toets ingedrukt houd? 8)

Testing, one, two ...

• GerCor
hardware-lover schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:54:
[...]

Er gaat steeds weer een wereld voor je open? Ook al gezien wat er gebeurd als je de Windows toets ingedrukt houd? 8)
Ja, dat wist ik al. Zat zit ook op de 930. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb nog steeds het probleem met Outlook Mail, dat de live tile alleen geupdated wordt als ik de tile resize. Iemand al een oplossing?

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik zit te twijfelen om mijn Lumia 640 te updaten naar Windows 10. Vooral het niet meer kunnen uitstellen van updates zit mij dwars. Ik heb daarom een aantal vragen voor de ervaringsdeskundigen in dit topic:

- Eerder in dit topic wordt twee keer gesteld dat de wekker niet meer werkt na nachtelijke updates. Was dit eenmalig na de Anniversary Update of heeft iemand hier ook na "normale" updates weleens last van?
- Als er 's nachts een update plaatsvindt, moet je dan opnieuw je SIM-pincode invoeren of blijf je gewoon bereikbaar?
- Krijg je nog een voorwaarschuwing (paar uur?) van de updates of begint het gewoon spontaan buiten de active hours?

• ardvark99
Wasrek schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:42:
Ik zit te twijfelen om mijn Lumia 640 te updaten naar Windows 10. Vooral het niet meer kunnen uitstellen van updates zit mij dwars. Ik heb daarom een aantal vragen voor de ervaringsdeskundigen in dit topic:

- Eerder in dit topic wordt twee keer gesteld dat de wekker niet meer werkt na nachtelijke updates. Was dit eenmalig na de Anniversary Update of heeft iemand hier ook na "normale" updates weleens last van?
- Als er 's nachts een update plaatsvindt, moet je dan opnieuw je SIM-pincode invoeren of blijf je gewoon bereikbaar?
- Krijg je nog een voorwaarschuwing (paar uur?) van de updates of begint het gewoon spontaan buiten de active hours?
Je kan een aantal instellingen doen. De update wordt gedownload, maar niet automatisch geïnstalleerd. Zo heb ik heb staan, trouwens ook voor de store. Op een gegeven moment krijg je een melding, of je kijkt af en toe of er een update klaar staat. Je k kan ook instellen tussen welke uren op de dag de update geïnstalleerd wordt.
Na installatie wordt te telefoon herstart, dus om pincode van de sim gevraagd. Hierbij werkt de wekker niet, wel wanneer je bovenstaande instellingen hebt gezet.
Ik weet niet wat je kan instellen met Active hours, dat kan alleen wanneer Cortana actief is.

Btw, gewoon W10M installeren, is nu stabiel, en spelende wijs kom je wel achter welke instellingen je moet hebben. Misschien effe wennen, maar zeker de moeite waard ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ardvark99 op 24-09-2016 17:13 ]

• GerCor
Wasrek schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:42:
Waar heb jij gelezen dat je het NIET kunt uitstellen? Je kunt updates uitstellen, probleem is echter dat sommige mensen niet weten dat er een update gedownload is en ja, op een gegeven moment wordt die update geïnstalleerd. Volgens mij niet anders dan bij Windows 10. (op een PC dus).

O, en op WP8.1 blijven zitten is vasthouden aan het verleden. Voor mij en vele anderen: eenmaal W10M, nooit meer WP8.1.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 24-09-2016 17:28 ]

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Beide dank!
ardvark99 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:10:
[...]
Je kan een aantal instellingen doen. De update wordt gedownload, maar niet automatisch geïnstalleerd.
Dat zou mooi zijn... Als je 24 uur de tijd krijgt bijvoorbeeld. Maar dit zijn dus niet de Active hours die je op max 18 uur kan instellen? Zo heet het op de PC namelijk wel.

Vanuit deze link begrijp ik hetzelfde:
http://windowsphone.stack...ask-before-updating/13881

Ik heb er geen enkel probleem mee als mijn telefoon 's nachts herstart.. Maar als de wekker dan niet meer functioneert :s.

• ardvark99
Wasrek schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:24:
Beide dank!

[...]
Dat zou mooi zijn... Als je 24 uur de tijd krijgt bijvoorbeeld. Maar dit zijn dus niet de Active hours die je op max 18 uur kan instellen? Zo heet het op de PC namelijk wel.

Vanuit deze link begrijp ik hetzelfde:
http://windowsphone.stack...ask-before-updating/13881

Ik heb er geen enkel probleem mee als mijn telefoon 's nachts herstart.. Maar als de wekker dan niet meer functioneert :s.
Daarom kan je opnieuw opstarten uitschakelen, of aangeven tussen welke tijden de telefoon wel automatisch mag herstarten ok de update te installeren. Wanneer je de begin tijd instelt na jouw wekker tijd, zou dat geen probleem geven. Ik zou het zelf nooit 's nachts doen, omdat ook de sim code daarna ingegeven moet worden. Tenzij je sim code uitschakelt.
En dit werkt al zo buiten Active hours om.

Ik heb nog nooit geprobeerd of ik telefonisch bereikbaar ben wanneer de telefoon staat te wachten op sim code invoer.

• PinokkioTV
ardvark99 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:27:
[...]

Ik heb nog nooit geprobeerd of ik telefonisch bereikbaar ben wanneer de telefoon staat te wachten op sim code invoer.
Ga er maar vanuit van niet ...

Dat is trouwens mijn enige echte ergernis: dat de telefoon 's nachts gaat mekkeren dat hij opnieuw wil opstarten vanwege een update en daarna mekkert dat de update is uitgevoerd. Ik heb echt geen idee wat ik hier tegen kan doen, dus ik hou me aanbevolen.

• ardvark99
PinokkioTV schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:21:
[...]

Dat is trouwens mijn enige echte ergernis: dat de telefoon 's nachts gaat mekkeren dat hij opnieuw wil opstarten vanwege een update en daarna mekkert dat de update is uitgevoerd. Ik heb echt geen idee wat ik hier tegen kan doen, dus ik hou me aanbevolen.
Ik heb de instellingen als volgt staan:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/mhylag.jpg
Bij Updates op de link "Gebruikstijden wijzigen" klikken, dan krijg je de pagina om de tijden aan te passen, ik heb de tijden op 8:00 en 22:00 staan. Daarbuiten zal er geen automatische herstart plaats vinden, alleen de download en eerste installatie.
"Opties voor opnieuw opstarten" kan ik verder niet instellen, staat bij mij uit, en greyed out.

Wanneer er een update klaar staat, staat er op de eerste pagina een knop "Nu opnieuw opstarten" oid. En volgens mij heb ik wel eens een melding gehad in het Actie scherm, dat er een update klaar staat, en dat de telefoon herstart moet worden, maar dat is al weer ff geleden. Meestal ben ik die meldingen al voor en weet ik dat er een update klaar staat. Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat de telefoon zich zelf herstart heeft voor een update, alleen wanneer ie gecrashed is, maar dat is al maanden geleden _/-\o_

Edit: Eh, ik lees nu ff de tekst goed bij de middelste shot, en hier staat dat de update niet voltooid wordt tijdens gebruikuren. Ik vraag me af of dit klopt, zoals ik zei, heb ik nog nooit meegemaakt dat na de telefoon zichzelf 's nachts voor een update herstart heeft. Maar je kan de tijden ook instellen op respectievelijk 21:00 en 13:00.
De derde screenshot kan je instellen wanneer er een update klaar staat, en dan kan je aangeven wanneer de herstart plaats vind.

[ Voor 14% gewijzigd door ardvark99 op 24-09-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik begin deze hele Windows 10 mobile rommel echt spuugzat te worden. Ik wil net een leuk filmpje maken bij de achtbaan, gaan mijn Lumia 930 spontaan rebooten (crash).
Als ik dit wil, pak ik mijn oude Galaxy S 1 wel, wat een halfbakken zooitje zeg.
Vanavond weer naar 8.1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
BounceMeister schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:48:
Ik begin deze hele Windows 10 mobile rommel echt spuugzat te worden. Ik wil net een leuk filmpje maken bij de achtbaan, gaan mijn Lumia 930 spontaan rebooten (crash).
Als ik dit wil, pak ik mijn oude Galaxy S 1 wel, wat een halfbakken zooitje zeg.
Vanavond weer naar 8.1.
Agja, bij de concurrent gaat het zoveel beter :') Hoeveel bugfixes is Apple wel niet aan het toepassen om IOS 10 stabiel te krijgen? Blijf het vreemd vinden dat WM10 bij de release zo werd uitgekotst, maar Apple bij iedere grote update er gewoon mee weg komt.

Anyway, gisteren merkte ik weer hoe onbekend WM10 eigenlijk is. Iemand vroeg aan mij wat een Microsoft Phone eigenlijk was en of het ook een soort van playstore had. Hij vond de interface van whatsapp er maar apart uitzien maar de homescreen wel weer erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
BounceMeister schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:48:
Vanavond weer naar 8.1.
Heb je gewoon de laatste stable build draaien? Ik heb ook een 930, filmen gaat prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
The_Anarchist schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:26:
[...]

Heb je gewoon de laatste stable build draaien? Ik heb ook een 930, filmen gaat prima..
Mijn 930 filmt ook als de beste. Overigens ook nog nooit een spontane reboot gehad met W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
janchtw schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:42:
[...]

Mijn 930 filmt ook als de beste. Overigens ook nog nooit een spontane reboot gehad met W10M.
Ik gisteren nog gehad, maar ik verdenk dat mijn SD-kaart deze problemen geeft. Vorige week nog meegemaakt dat ik opeens alle foto's en apps niet meer zag en daarbij kreeg ik ook een SD-kaart error. Na een reboot kreeg ik de vraag of ik de SD-kaart error wilde fixen.

Ik denk dat ik maar weer al mijn apps weer op mijn telefoon zet. Mijn SD-kaart zal ik dan alleen nog maar voor foto's en filmpjes gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 25-09-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik denk niet dat de SD kaart het probleem is bij deze 930 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PinokkioTV schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:35:
Ik denk niet dat de SD kaart het probleem is bij deze 930 O-)
Zou heel vreemd zijn, anders is deze gebruiker de eerste die SD-kaart support heeft bij een Lumia 930 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

vali schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:13:
[...]

Agja, bij de concurrent gaat het zoveel beter :') Hoeveel bugfixes is Apple wel niet aan het toepassen om IOS 10 stabiel te krijgen? Blijf het vreemd vinden dat WM10 bij de release zo werd uitgekotst, maar Apple bij iedere grote update er gewoon mee weg komt.

Anyway, gisteren merkte ik weer hoe onbekend WM10 eigenlijk is. Iemand vroeg aan mij wat een Microsoft Phone eigenlijk was en of het ook een soort van playstore had. Hij vond de interface van whatsapp er maar apart uitzien maar de homescreen wel weer erg mooi.
Sinds wanneer fixt MS binnen 3 dagen problemen in het OS? Duurde makkelijk een maand voordat er weer een update kwam.

Misschien daarom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
The Inquisitor schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:28:
[...]

Sinds wanneer fixt MS binnen 3 dagen problemen in het OS? Duurde makkelijk een maand voordat er weer een update kwam.

Misschien daarom
Omdat Apple dat ook niet doet. Zowat iedere release hebben ze meerdere grote updates nodig om alles te fixen. Zal dus net als bij IOS 8 en 9 nog wat updates kosten voordat alles gefixed is.

Men kan misschien niet eens zijn welke kant MS opgaat met WM10, maar MS is tenminste niet zo stom om een update tegelijk naar alle devices te pushen. Iets wat Apple nog steeds doet en het resultaat van deze methode is bij iedere release hetzelfde.

De grote problemen die vele IOS-gebruikers hebben ga je hier niet op de FP tegenkomen, maar als een Anniversary Update niet goed uitpakt en teruggetrokken wordt staat het uiteraard gelijk op de FP.

[ Voor 33% gewijzigd door vali op 25-09-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Zo, ik ben weer een beetje afgekoeld. ;)
Ik was met WP8.1 zeer tevreden, het werkte goed, vlot en stabiel. Goede meegeleverde apps, zoals Here maps en Here Drive. En ook nog eens zonder reclame. Ok, sommige apps waren niet voor WP beschikbaar, maar dat was voor mij nooit echt een groot probleem.
Nu is het geupdate naar W10m, moet ik de telefoon vaak rebooten, werken apps niet naar behoren, werkt gps slecht, is de telefoon trager, komen notificaties niet door en wordt functionaliteit vaker verwijderd dan toegevoegd.
Ik heb nu een Android 2.3 ervaring op een Windows telefoon. 8)7
Mocht ik nu een nieuwe telefoon moeten kopen, zou ik echt niet weten wat ik moet kopen. Apple vind ik te duur en staat me qua software niet aan, Android zit vaak vol met bloatware en reclame, en Windows Mobile valt me inmiddels elke keer weer wat meer tegen en ziet er momenteel vrij toekomstloos uit.
Mijn Lumia 930 heeft inderdaad geen sd kaart en ik krijg alleen "normale" updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richdb
  • Laatst online: 01-11-2022
BounceMeister schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:06:
Ik was met WP8.1 zeer tevreden, het werkte goed, vlot en stabiel. Goede meegeleverde apps, zoals Here maps en Here Drive. En ook nog eens zonder reclame. Ok, sommige apps waren niet voor WP beschikbaar, maar dat was voor mij nooit echt een groot probleem.
Nu is het geupdate naar W10m, moet ik de telefoon vaak rebooten, werken apps niet naar behoren, werkt gps slecht, is de telefoon trager, komen notificaties niet door en wordt functionaliteit vaker verwijderd dan toegevoegd.
Ik heb nu een Android 2.3 ervaring op een Windows telefoon. 8)7
Mocht ik nu een nieuwe telefoon moeten kopen, zou ik echt niet weten wat ik moet kopen. Apple vind ik te duur en staat me qua software niet aan, Android zit vaak vol met bloatware en reclame, en Windows Mobile valt me inmiddels elke keer weer wat meer tegen en ziet er momenteel vrij toekomstloos uit.
Mijn Lumia 930 heeft inderdaad geen sd kaart en ik krijg alleen "normale" updates.
Ik heb hier ook een 930 en kan me niet vinden in jou ervaringen. Nog nooit een reboot gehad, zowel niet op 8.1 en ook niet op 10. Apps werken niet naar behoren? Welke apps dan? Alles wat ik gebruik werkt goed. GPS slecht? Zowel op 8.1 als 10 goed. Trager, die ervaringen ik ook niet, misschien een klein beetje? Wat ik alleen vind is dat het batterij gebruik onder 10 slechter (toch sneller leeg) is dan onder 8.1.
Dus ik vraag me af of er niet iets 'kapot' is in je telefoon? Vind de 930 nog steeds een top telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Niemand anders problemen met de live tile van Outlook Mail? Ik inmiddels al een paar weken op verschillende toestellen, mag inmiddels wel eens opgelost worden vind ik. (Of het moet al aan mij liggen, maar dat lijkt me sterk met verschillende toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Stefan22 schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:25:
Niemand anders problemen met de live tile van Outlook Mail? Ik inmiddels al een paar weken op verschillende toestellen, mag inmiddels wel eens opgelost worden vind ik. (Of het moet al aan mij liggen, maar dat lijkt me sterk met verschillende toestellen).
Is het niet handig, als je toch hier zo'n opmerking plaatst, om te omschrijven wat je problemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Geen problemen met Outlook, ik kan mij ook niet vinden dat Windows 10 Mobile slecht werkt.
Misschien wordt het tijd om je telefoon een hard reset te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Probleem had ik hier al eerder aangegeven, dat is dat de live tile van Outlook Mail alleen update als ik hem resize. Hard reset heb ik al gedaan, dat heeft het dus niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Stefan22 schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:46:
Probleem had ik hier al eerder aangegeven, dat is dat de live tile van Outlook Mail alleen update als ik hem resize. Hard reset heb ik al gedaan, dat heeft het dus niet opgelost.
Met de tile van Outlook Mail heb ik geen problemen. Wel met de tile van de Outlook Agenda:
Deze update alleen na een reboot of na een update en dan totdat de eerste afspraak geweest, daarna is het exit tot de volgende reboot of update. Dit heb ik sinds ik de UA update op een schone 640 (WDRT naar 8.1, reset, upgrade naar 10, update naar UA, reset), ook na de laatste OS update (.189).
Hoewel ik nu ineens wel weer een live tile zie 8)7

Ja, ik vind het probleem vervelend. Nee, het probleem is niet groot genoeg voor een hard reset, mede omdat de agenda op het Glance/Glimp scherm wel werkt en de meldingen ervan ook gewoon binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
PinokkioTV schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:21:
[...]

De 550 van mijn vrouw gaf zojuist een melding van een firmware-update:
Als je niks doet herstart ik buiten de gebruikstijden (5.00-23.00), of herstart nu. Met daarbij een knop om te herstarten.

Dus volledig zelf in de hand en geen last van nachtelijke reboots en dus geen wekker hoewel we daar ook een wekkerradio voor hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:03
Stefan22 schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:46:
Hier geen problemen met de mail tile, deze staat op het kleinste formaat met 4 andere in een grotere tegel en geeft dan gewoon met een nummer het aantal mails weer, dat is dus met een 930.
Zit te denken, als je het op meerdere telefoons heb, en jij stel ze allemaal in dan doe je misschien iets ongewild niet juist
Met de agenda ook geen probleem, komt gewoon met een soort pop up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik heb van WP8.1 naar W10M TH2 geupgrade, daarna naar AU, daarna hard-reset en daarna ingesteld. Ik heb het zelfde ingesteld zoals ik altijd doe op W10M, dus vreemd dat het dan niet werkt. Op Lock screen wordt het aantal emails wel weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
St00mwals schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:55:
[...]

De 550 van mijn vrouw gaf zojuist een melding van een firmware-update:
Precies. Die melding hoorde je zeker ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Stefan22 schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:18:
Ik heb van WP8.1 naar W10M TH2 geupgrade, daarna naar AU, daarna hard-reset en daarna ingesteld. Ik heb het zelfde ingesteld zoals ik altijd doe op W10M, dus vreemd dat het dan niet werkt. Op Lock screen wordt het aantal emails wel weergegeven.
Heb jij je mail automatisch of handmatig ingesteld? Want ik merk bij de handmatige instelling dat ik geen notificatie krijg, bij automatisch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
[...] Ik heb nu een Android 2.3 ervaring op een Windows telefoon. 8)7 [...]
Ik raad het liever nooit aan, maar wellicht is het wel verstandig een hard reset te doen. Soms pakt een update van WP8.1 naar WM10 verkeerd uit en dat uit zich in precies het soort ervaring dat jij hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik mis Spotify Connect voor W10 op mijn telefoon ... wie niet. Maar nu zie ik Spoticast in de store staan. Iemand ervaring met deze app ... en kan ik daarmee streamen naar Spotify Connect enabled apparaten ? Geen zin om iedere keer tablet of laptop te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
bhorvers schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:36:
Ik mis Spotify Connect voor W10 op mijn telefoon ... wie niet. Maar nu zie ik Spoticast in de store staan. Iemand ervaring met deze app ... en kan ik daarmee streamen naar Spotify Connect enabled apparaten ? Geen zin om iedere keer tablet of laptop te pakken.
Zover ik weet ondersteund niks op W10M Spotify Connect. Spoticast is eigenlijk gewoon een soort Youtube 'Spotify' en ondersteund geloof ik alleen Chromecast, DLNA, AirPlay (AppleTV), Miracast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
bhorvers schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:36:
Klopt, Spoticast is in staat om je Spotify afspeellijsten en gevolgde muziek weer te geven. Vervolgens zoekt het deze muziek op op YouTube en speelt deze af (evt. alleen de muziek, zonder beeld). Dit kun je vervolgens ook streamen. Ontzettend jammer dat je niet rechtstreeks van Spotify kan afspelen, soms krijg je live versies van muziek, of covers of slechte kwaliteit. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:11

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mijn vrouw haar 640 geupdate naar W10m. Nadat alle updates eindelijk geinstalleerd waren, een backup gemaakt, hard reset, backup teruggezet.

Helaas blijken de live tiles op het start scherm niet altijd te werken (buienradar en Mail bijvoorbeeld). Zo zie je dus niet dat je een mail binnen hebt op je live tile... Je ziet het wel in je notificatiescherm trouwens. Bekend probleem?

En de batterij gaat een stuk minder lang mee.

Voor de rest is ze wel tevreden.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dan zou je de tiles even kunnen verwijderen, telefoon opnieuw opstarten en weer toevoegen. Maar soms helpt een softreset (volumedownknop en aan- en uitknop vasthouden totdat telefoon trilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
GerCor schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:03:
[...]
Maar soms helpt een softreset (volumedownknop en aan- en uitknop vasthouden totdat telefoon trilt).
Is een softreset eigenlijk nog anders dan een reboot (powerknop vasthouden en het scherm naar beneden schuiven voor uitschakelen en vervolgens weer aanzetten)?
En dan hebben we ook nog de reset door de powerknop lang ingedrukt houden, zit daar ook nog verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
St00mwals schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:47:
[...]

Is een softreset eigenlijk nog anders dan een reboot (powerknop vasthouden en het scherm naar beneden schuiven voor uitschakelen en vervolgens weer aanzetten)?
En dan hebben we ook nog de reset door de powerknop lang ingedrukt houden, zit daar ook nog verschil in?
Volgens mij is alleen de powerknop inhouden hetzelfde als powerknop en volumedownknop. Bij beide trilt de telefoon. Dat andere, scherm naar beneden is de telefoon uitzetten. Dan start de telefoon niet zelf weer op, moet je zelf weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:17
*knip*. Apple vind ik te duur en staat me qua software niet aan, Android zit vaak vol met bloatware en reclame, en Windows Mobile valt me inmiddels elke keer weer wat meer tegen en ziet er momenteel vrij toekomstloos uit.
Ik kaart hier even hetzelfde aan als in het topic 'Het einde van Windows 10 Mobile?' heb gedaan. Namelijk dat mijn hoop nog lang niet is gevlogen, ik heb nu maanden een Z5 Compact gebruikt, (alle letters op zijn kleinst, dus het is niet de grootte die er toe doet) maar ik ben weer teruggegaan naar mijn Lumia 950.

Reden? Microsoft gaat de mobiele markt echt niet opgeven, dat ten eerste. Verder is de UI veel makkelijker in gebruik, kan ik mijn data in het buitenland veel makkelijker beperken (alle achtergrondapps uitschakelen), HTML5 gaat naar mijn verwachting nog veel apps tot zich krijgen, reden; Tizen, UbuntuOS en artikelen zoals dit, die onderstrepen het nog eens: https://www.linkedin.com/...mobile-apps-cory-crosland

Verder haal ik met mijn 950, ondanks de véél hogere resolutie (720p vs 1440p) en consistent hogere helderheid, meer uren op een lading. Verder is iOS in mijn ogen enorm gesloten, wat nu met de komst van lightning-oortjes (die bovendien minder presteren; YouTube: 24 Hours With the Apple iPhone 7: Lightning Connector Headphone Quality ) nog erger wordt. Want je oortjes, of hoofdtelefoon (ik heb liever bedrade oortjes) zijn dus niet meer uitwisselbaar met andere apparaten. En nee, bluetooth biedt niet dezelfde geluidskwaliteit... :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ardvark99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:20:
[...]

Effe getest, kompas heeft twee modi, de ene blijft de kaart staan, en geeft een pijltje de kijk richting aan, de andere draait de kaart mee in de kijk richting, ook wanneer je stil staat en om jouw as draait. Dus je kan zelfs kiezen.

http://mspoweruser.com/wi...support-in-windows-store/

Wanneer je de reacties leest van dit artikel, zie je twee screenshots...
Het draaien van de kaart is mij nog niet gelukt (automatisch meedraaien, als ik zelf draai).

De optie om te kiezen tussen "kaart draaien" en "pijltje draaien" zie ik ook nergens?

Het enige is dat het pijltje (rondom het rondje dat je locatie weergeeft) meedraait als ik draai - maar de kaart blijft altijd statisch (zowel 2d als 3d weergave).

Ik heb de nieuwste map-app (nog nieuwer dan toen het werd "geintroduceerd") - maar de kaart blijft bevroren staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:01:
[...]

Het draaien van de kaart is mij nog niet gelukt (automatisch meedraaien, als ik zelf draai).

De optie om te kiezen tussen "kaart draaien" en "pijltje draaien" zie ik ook nergens?

Het enige is dat het pijltje (rondom het rondje dat je locatie weergeeft) meedraait als ik draai - maar de kaart blijft altijd statisch (zowel 2d als 3d weergave).

Ik heb de nieuwste map-app (nog nieuwer dan toen het werd "geintroduceerd") - maar de kaart blijft bevroren staan...
Dat pijltje dat mee draait is één optie. Druk nog een keer op de locatie button (dat rondje) aan de rechter kant en de map zou mee moeten draaien en kantelen. Werkt in ieder geval prima op mijn 950 XL, maps versie 5.1608.2311.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Propane schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:07:
[...]

Dat pijltje dat mee draait is één optie. Druk nog een keer op de locatie button (dat rondje) aan de rechter kant en de map zou mee moeten draaien en kantelen. Werkt in ieder geval prima op mijn 950 XL, maps versie 5.1608.2311.0.
Aha, daar zat die optie dus :)

In Here Maps kalibreerde je met die button juist je locatie, daarom had ik er nog niet op gedrukt.

Het ronddraaien van de kaart werkt, inderdaad - al wel heel stotterig (framerate 5 per seconde of zo - het is extreem hakkelig).

Als ik het pijltje laat draaien en dan de kaart laat draaien, kan ik ook niet meer terug;

Het pijltje zou dan welliswaar moeten draaien, maar is bevroren - als ik de app opnieuw opstart werkt het wel weer.

Ik kan dus wel van "pijltje draaien" naar "kaart draaien", maar van "kaart draaien" naar "pijltje draaien" gaat niet (pas na een restart van app).

Meer mensen last van? Evenals de extreem trage refresh-rate bij het draaien van de kaart (sowieso ook bij het scrollen van de kaart, inzoomen, etc...).

App reageert zo traag als wat... (vandaag nogmaals alles geupdate).

[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 27-09-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:34:
[knip]

Als ik het pijltje laat draaien en dan de kaart laat draaien, kan ik ook niet meer terug;

Het pijltje zou dan welliswaar moeten draaien, maar is bevroren - als ik de app opnieuw opstart werkt het wel weer.

Ik kan dus wel van "pijltje draaien" naar "kaart draaien", maar van "kaart draaien" naar "pijltje draaien" gaat niet (pas na een restart van app).

[knip]
Het steeds wisselen tussen die opties gaat elke keer goed op mijn toestel. Hoef daar de kaarten app niet opnieuw voor te starten.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 94 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M