Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:59:
[...]

Het steeds wisselen tussen die opties gaat elke keer goed op mijn toestel. Hoef daar de kaarten app niet opnieuw voor te starten.
Cool, zal mijn telefoon volledig resetten / wissen en opnieuw proberen - morgen zal ik hier een update plaatsen.

Sowieso gaat het draaien zó tergend traag, dat er niet mee te navigeren valt (kaarten staan geïnstalleerd op een sd-card, level 3 speed - 75 euro voor 32GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vreemd, heb net uitvoerig lopen prutsen, maar het draaien gaat vreselijk soepel, lage responstijd, en gewoon zonder schokken.

Mijn kaarten staan trouwens wel op de interne opslag.

Is dit al je nieuwe phone, of is het nog je brakke 950?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:52
Wat een belachelijk duur kaartje. Ik gebruik in alle telefoons de SD kaartjes van de Action. 32 of 64 gb voor 10-15 euro en allemaal level10 kaartjes zonder problemen.

Ook hier geen haperingen op de 930 en 950XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:23:
Vreemd, heb net uitvoerig lopen prutsen, maar het draaien gaat vreselijk soepel, lage responstijd, en gewoon zonder schokken.

Mijn kaarten staan trouwens wel op de interne opslag.

Is dit al je nieuwe phone, of is het nog je brakke 950?
"brakke", ticket is wel ingediend

ik zal de kaart eens verwijderen, en dan opnieuw installeren op het flash geheugen en checken - thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bvanham schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:24:
Wat een belachelijk duur kaartje. Ik gebruik in alle telefoons de SD kaartjes van de Action. 32 of 64 gb voor 10-15 euro en allemaal level10 kaartjes zonder problemen.

ik heb ook erg getwijfeld :)

maar omdat ik een snelle telefoon "ervaring" wilde, heb ik een samsung 32GB bla-bla-bla klasse III gekocht - zodat het lezen / schrijven van foto's snel ging (dacht ik)

liever had ik een 64GB maar dat werd me te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:29
Bvanham schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:24:

Ik heb een Samsung 32 Gb gekocht bij de mediamarkt voor 9,95. Werkt gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
coenox schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:58:
[...]

Ik heb een Samsung 32 Gb gekocht bij de mediamarkt voor 9,95. Werkt gewoon goed.
yeah - rub it in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:24:
[...]

"brakke", ticket is wel ingediend

ik zal de kaart eens verwijderen, en dan opnieuw installeren op het flash geheugen en checken - thx!
Dan verbaast het mij weinig dat ie ook al bij Maps loopt te etteren.

Het hoort immers gewoon vloeiend te gaan, de 640 van mijn pa doet het net zo goed als mijn 950 namelijk.

In mijn 950 zit volgens mij een vrij standaard Samsung of Sandisk kaartje, had eerst een 32GB van de Aldi, maar mijn MP-3 speler kon er al niet echt mee overweg, maar mijn 950 crashte er gewoon door :X

Overigens lijkt de 950 wel [erg] gevoelig te zijn voor meh-SD kaartjes, kun je wel teruglezen, zeker rond de launch waren daar de nodige klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:03
Eindelijk heeft MSFT eens een statement gegeven waar ze staan met W10M, en MSFT toestellen:

http://www.winbeta.org/ne...ndows-10-mobile-at-ignite

We zijn er nog niet vanaf ;-)

Tevens is er een roadmap gegeven voor Continuum: multi windows, startmenu, telefoonscherm uit tijdens Continuum (Wat de HP blijkbaar al kan)
http://www.windowscentral...dows-10-mobile-redstone-2
http://www.winbeta.org/ne...dows-10-mobile-redstone-2
https://mspoweruser.com/m...ows-10-mobile-redstone-2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Ik krijg steeds meer het idee dat jij een nep L950 hebt gekocht op straat van een illegale handelaar met een oostblok accent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:12:
[...]

Cool, zal mijn telefoon volledig resetten / wissen en opnieuw proberen - morgen zal ik hier een update plaatsen.

Sowieso gaat het draaien zó tergend traag, dat er niet mee te navigeren valt (kaarten staan geïnstalleerd op een sd-card, level 3 speed - 75 euro voor 32GB).
Wanneer stuur je dat brakke ding eens op?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Eindelijk heb ik de overstap naar Windows 10 gemaakt. Eerste indruk is zeker positief, al zijn er een aantal irritante bugs aanwezig met Dual Sim.

Verder werkt de app van de Rabobank niet naar behoren. Op wifi gaat alles goed, maar op mobiel internet geeft deze meteen bij het opstarten de volgende melding: "Het is niet gelukt om een internetverbinding op te zetten. controleer uw internetsettings of probeer het later nog eens."
Deze melding krijg ik op beide simkaarten, terwijl alle andere apps wel gewoon op mobiel internet functioneren. Is dit herkenbaar voor jullie? Ik heb de app natuurlijk al opnieuw geïnstalleerd en de telefoon al herstart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ardvark99 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:52:
[...]

Ik krijg steeds meer het idee dat jij een nep L950 hebt gekocht op straat van een illegale handelaar met een oostblok accent 8)7
Het is gewoon een Samsung met een brakke skin :+

"Welk telefoon jij wil?"
"Een lumia 950"
"okei, jij kwartiertje wachten kunnnnen? Dan kryg jij Loemja negen-vijftieg"
"Issie klaar?
"Da, Loemja vaaif-negentig, van Saamsoeng"
"Microsoft"
"Da da, Mike Rowe ies soft"

:+

Zou toch wat zijn, als er zelfs fake 950's te koop zijn :+
ardvark99 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:48:
Eindelijk heeft MSFT eens een statement gegeven waar ze staan met W10M, en MSFT toestellen:

http://www.winbeta.org/ne...ndows-10-mobile-at-ignite

We zijn er nog niet vanaf ;-)

Tevens is er een roadmap gegeven voor Continuum: multi windows, startmenu, telefoonscherm uit tijdens Continuum (Wat de HP blijkbaar al kan)
http://www.windowscentral...dows-10-mobile-redstone-2
http://www.winbeta.org/ne...dows-10-mobile-redstone-2
https://mspoweruser.com/m...ows-10-mobile-redstone-2/
Ach, zolang er niks concreets gebeurd, zullen mensen blijven zeggen dat MS ermee zal stoppen.

Zie het overigens wel steeds meer gebeuren dat de telefoons ook gewoon surface dingen worden, met x86, maar, dan moeten er wel goede x86 SoC's komen. Intel gaat die blijkbaar niet meer maken, en ik heb nog niks gelezen over dat AMD [weer] iets gaat doen in de mobiele markt, en eerlijk gezegd zou dat ook een enorme gok van AMD zijn, tenzij ze zeker weten dat MS een lading chips afneemt.

[ Voor 51% gewijzigd door RobinHood op 27-09-2016 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Wasrek schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:25:
Eindelijk heb ik de overstap naar Windows 10 gemaakt. Eerste indruk is zeker positief, al zijn er een aantal irritante bugs aanwezig met Dual Sim.

Verder werkt de app van de Rabobank niet naar behoren. Op wifi gaat alles goed, maar op mobiel internet geeft deze meteen bij het opstarten de volgende melding: "Het is niet gelukt om een internetverbinding op te zetten. controleer uw internetsettings of probeer het later nog eens."
Deze melding krijg ik op beide simkaarten, terwijl alle andere apps wel gewoon op mobiel internet functioneren. Is dit herkenbaar voor jullie? Ik heb de app natuurlijk al opnieuw geïnstalleerd en de telefoon al herstart..
Dit hoort eigenlijk hier thuis: Windows Phone Store en applicaties
Maar nee, ik heb geen problemen met de Rabo app, al moet ik wel zeggen dat ik deze minder gebruik dan de ING app. Maar dat wil niet zeggen dat jij of anderen daar wel problemen mee hebben. Probeer het eens in die andere topic.
RobinHood schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:47:
[...]

Het is gewoon een Samsung met een brakke skin :+

Bla bla

:+

Zou toch wat zijn, als er zelfs fake 950's te koop zijn :+
Zo heb ik ooit bijna een iPhone 4S kunnen kopen in Boedapest, binnen 30 seconden van 250 euro naar 100 euro. Maar blij dat ik niet twijfelde, en dus niet gedaan ;) En zenuwachtig dat ie was 8)

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:25

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerCor schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:03:
Dan zou je de tiles even kunnen verwijderen, telefoon opnieuw opstarten en weer toevoegen. Maar soms helpt een softreset (volumedownknop en aan- en uitknop vasthouden totdat telefoon trilt).
Verwijderen - reboot - terug toevoegen werkt in ieder geval niet.

Het zijn eigenlijk altijd de Outlook mail en agenda apps waarvan de tile niet wil werken.

Snap er niks van.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28
daffie82 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:54:
[...]

Verwijderen - reboot - terug toevoegen werkt in ieder geval niet.

Het zijn eigenlijk altijd de Outlook mail en agenda apps waarvan de tile niet wil werken.

Snap er niks van.
Ik heb wel gelezen dat Outlook naar een nieuwe 'vormgeving' is gegaan? Veel mensen met een Hotmail account zijn - dacht ik te hebben begrepen - naar een Outlook account overgezet en melden problemen met het binnenhalen van mail en synchronisatie. Nou lijkt het mij dat dat niets met jouw Live-Tiles te maken heeft maar er gebeurt het e.e.a. op de achtergrond wellicht? Kan de vinger er ook nog niet precies achter krijgen. Zelf nog steeds geen last, bij mij werkt alles -nog- prima maar ben wel alert.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 09:56

Wallie

Herr

Wasrek schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:25:
Welke bugs kom jij tegen met Dual Sim? Ik heb een 640XL Dual Sim, en ik kom op gebied van Dual Sim eigenlijk geen bugs tegen... dus wat mis ik? :+

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:52:
[...]

Heel deftig via een zakelijk account bij MS Nederland :)

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Sinds de upgrade naar W10 AU op mijn L640 wil de mail app een gewijizigd wachtwoord (via webmail gewijzigd) niet accepteren. Hij komt steeds met de melding dat de gegevens verouderd zijn.
Ik kan op internet geen oplossing vinden helaas. Heeft iemand dit probleem ook?

Dit exacte probleem komt overigens ook tot uiting op mijn W10 desktop die ook recent naar AU is geupdate, maar dat valt hier buiten de scope. Ik vermeld dit hier omdat het zowel op de L640 als op de desktop om de AU gaat.

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 21:53
Heb je al geprobeerd om het account te verwijderen en weer toe te voegen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:09:
[...]
Ik heb wel gelezen dat Outlook naar een nieuwe 'vormgeving' is gegaan? Veel mensen met een Hotmail account zijn - dacht ik te hebben begrepen - naar een Outlook account overgezet en melden problemen met het binnenhalen van mail en synchronisatie. Nou lijkt het mij dat dat niets met jouw Live-Tiles te maken heeft maar er gebeurt het e.e.a. op de achtergrond wellicht? Kan de vinger er ook nog niet precies achter krijgen. Zelf nog steeds geen last, bij mij werkt alles -nog- prima maar ben wel alert.
Ik heb met de Outlook Mail app enkel een probleem als ik handmatig de mail ophaal. Dat lijkt ie verder keurig te doen maar sluit het af met een foutmelding (0x8500201d). Omdat er, buiten die foutmelding, eigenlijk geen problemen lijken te zijn, ook niet met de live tile, wacht ik de volgende update van Mail en Agenda maar eens af want er schijnt er een onderweg te zijn die vooraleerst is vrijgegeven voor Insiders.

Ik zie nu eigenlijk pas staan bij de app notities in de app store dat ics bestanden nu goed worden uitgelezen en toegevoegd kunnen worden aan de agenda. En een test daarvan bevestigd dit ook. Blijkbaar heb ik die vernieuwing over het hoofd gezien, en wie weet voor hoelang al?

Testing, one, two ...

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

hherrie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:39:
Heb je al geprobeerd om het account te verwijderen en weer toe te voegen?
Ja, dat heb ik al geprobeerd. Zelfde foutmelding. Heel vreemd.

Alle IMAP instellingen ook gechecked met de maildienst, in dit geval Yahoo. Ik durf de wachtwoorden van mijn Google en Outlook mailaccounts nu zeker even niet te wijzigen (als test) door dit probleem. Ik weet niet of het aan Yahoo servers ligt, of aan W10M AU.

[ Voor 34% gewijzigd door Fireshade op 28-09-2016 16:09 ]

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:34
Fireshade schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:07:
[...]

Ja, dat heb ik al geprobeerd. Zelfde foutmelding. Heel vreemd.

Alle IMAP instellingen ook gechecked met de maildienst, in dit geval Yahoo. Ik durf de wachtwoorden van mijn Google en Outlook mailaccounts nu zeker even niet te wijzigen (als test) door dit probleem. Ik weet niet of het aan Yahoo servers ligt, of aan W10M AU.
Je kunt toch een testaccount aanmaken bij Gmail of outlook, en dan kijken wat er gebeurd?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:33:
[...]

Dan verbaast het mij weinig dat ie ook al bij Maps loopt te etteren.

Het hoort immers gewoon vloeiend te gaan, de 640 van mijn pa doet het net zo goed als mijn 950 namelijk.
[YouTube: https://youtu.be/2PLGbcAskIA]

Om onduidelijkheid te voorkomen, bij deze een video-opname.

Links de L820, rechts de L950.

De eerste is WP8.1 / Here Maps en de tweede natuurlijk W10M / Maps.

Beiden cold-start, up2date en geen rare hacks ;)

Wat je ziet, is dat als je om je as draait, de L820 het smooth en real-time volgt - de L950 is traag als stroop en hakkelt er achter aan (zelfs als ik niet meer draai, moet de kaart nog bijsturen).

Op het laatst zie je nog even het verschil in scrollen; L820 snel en soepel, L950 stukje bij beetje (en een stuk trager).

Misschien is het normaal, misschien niet? Ik hoor het graag :P (en wacht op antwoord van MS).

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:04
hardware-lover schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:48:
[...]

Ik heb met de Outlook Mail app enkel een probleem als ik handmatig de mail ophaal. Dat lijkt ie verder keurig te doen maar sluit het af met een foutmelding (0x8500201d). Omdat er, buiten die foutmelding, eigenlijk geen problemen lijken te zijn, ook niet met de live tile, wacht ik de volgende update van Mail en Agenda maar eens af want er schijnt er een onderweg te zijn die vooraleerst is vrijgegeven voor Insiders.

Ik zie nu eigenlijk pas staan bij de app notities in de app store dat ics bestanden nu goed worden uitgelezen en toegevoegd kunnen worden aan de agenda. En een test daarvan bevestigd dit ook. Blijkbaar heb ik die vernieuwing over het hoofd gezien, en wie weet voor hoelang al?
Hier het zelfde.
Foutmelding, maar haalt wel de mail binnen.
Als de mail automatisch binnen komt, gaat het gewoon goed...

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:26:
[...]

[video]

Wat je ziet, is dat als je om je as draait, de L820 het smooth en real-time volgt - de L950 is traag als stroop en hakkelt er achter aan (zelfs als ik niet meer draai, moet de kaart nog bijsturen).

Op het laatst zie je nog even het verschil in scrollen; L820 snel en soepel, L950 stukje bij beetje (en een stuk trager).

Misschien is het normaal, misschien niet? Ik hoor het graag :P (en wacht op antwoord van MS).
Bij mij werkt Maps gewoon zoals het bij jou op de 820 Here werkt. Het draaien gaat net zo vloeiend, tenzij je heel snel draait, dan raakt ie je even kwijt. Het scrollen in Maps werkt wat anders dan in Here, bij Here gaf je echt een zwieber en gleed hij even door, Maps doet dat niet, die stopt precies waar je vinger stopte. Werkt bij mij bij hele snelle bewegingen ook niet zo vloeiend, maar ik denk dat dat komt omdat ie accuraat wilt blijven. Als je gewoon langzaam veegt, is het gewoon smooth.

Jouw 950 is gewoon een prutding. Als je in de buurt zou wonen, zou ik je haast uitnodigen voor een Lumia 950 experience :+ Een goede 950 is immers gewoon een goede, zo niet heerlijke, telefoon. lekker snel, kan een bootlading apps klaar hebben staan op de achtergrond, scherm wat goed gekalibreerd is, geweldige camera.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:00:
[...]

Bij mij werkt Maps gewoon zoals het bij jou op de 820 Here werkt. Het draaien gaat net zo vloeiend, tenzij je heel snel draait, dan raakt ie je even kwijt. Het scrollen in Maps werkt wat anders dan in Here, bij Here gaf je echt een zwieber en gleed hij even door, Maps doet dat niet, die stopt precies waar je vinger stopte. Werkt bij mij bij hele snelle bewegingen ook niet zo vloeiend, maar ik denk dat dat komt omdat ie accuraat wilt blijven. Als je gewoon langzaam veegt, is het gewoon smooth.

Jouw 950 is gewoon een prutding. Als je in de buurt zou wonen, zou ik je haast uitnodigen voor een Lumia 950 experience :+ Een goede 950 is immers gewoon een goede, zo niet heerlijke, telefoon. lekker snel, kan een bootlading apps klaar hebben staan op de achtergrond, scherm wat goed gekalibreerd is, geweldige camera.
Ik ben overtuigd hoor :)

Wacht nog op antwoord, wbt. mijn ticket - en in de tussentijd priegel ik wat met dat ding (wie weet heeft een ander er wat aan, als ze tegen dezelfde issues lopen).

Thx weer!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:08:
[...]

Ik ben overtuigd hoor :)

Wacht nog op antwoord, wbt. mijn ticket - en in de tussentijd priegel ik wat met dat ding (wie weet heeft een ander er wat aan, als ze tegen dezelfde issues lopen).

Thx weer!
Wel raar en jammer dat het zo lang duurt, als je hem gewoon bij CoolBlue ofzo had gekocht, had je inmiddels 3 anderen en een kortingsbon kunnen krijgen :P

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:15:
[...]

Wel raar en jammer dat het zo lang duurt, als je hem gewoon bij CoolBlue ofzo had gekocht, had je inmiddels 3 anderen en een kortingsbon kunnen krijgen :P
Ik "woon" naast CoolBlue zo'n beetje - maar MS had een actie voor 299 euro met dock (die ik in de uitverkoop heb gezet hier)... scheelde (in de eerste weken) iets van 150 euro - er waren zelfs nog partijen die hem voor 600 verkochten begin deze maand...

[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 28-09-2016 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hansie_k schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:26:
[...]
Hier het zelfde.
Foutmelding, maar haalt wel de mail binnen.
Als de mail automatisch binnen komt, gaat het gewoon goed...
Is een bekend probleem heb ik inmiddels gelezen, en heeft met het "vernieuwde" Outlook.com te maken blijkbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk double tap to wake op de Lumia 650. Geen idee waarom dat zo lang heeft moeten duren maar beter laat dan nooit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 02:39:
Eindelijk double tap to wake op de Lumia 650. Geen idee waarom dat zo lang heeft moeten duren maar beter laat dan nooit. 8)
Ja, en ik kwam er gisteravond achter dat Double tap to Sleep niets met Double tap to Wake te maken heeft. Dat kon al. :Z

Nooit geweten. (denk ik)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nou, terug naar fabrieksinstellingen is ook geen succes. Als ik Outlook mail wil openen, moet ik deze app eerst kopen in de store? In de store kon ik deze app updaten, dat aangeklikt, maar vervolgens update hij niks. Weer de app aanklikken, verwijst me weer naar de store, maar deze opent nu niet meer?
Out of the box werkt het dus al niet... |:(
Ik ga 8.1 maar eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door BounceMeister op 30-09-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:55:
[...]

Ja, en ik kwam er gisteravond achter dat Double tap to Sleep niets met Double tap to Wake te maken heeft. Dat kon al. :Z

Nooit geweten. (denk ik)
Double tap to sleep kan ik zeker niet op mijn Lumia 1520 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
BounceMeister schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:28:
Nou, terug naar fabrieksinstellingen is ook geen succes. Als ik Outlook mail wil openen, moet ik deze app eerst kopen in de store? In de store kon ik deze app updaten, dat aangeklikt, maar vervolgens update hij niks. Weer de app aanklikken, verwijst me weer naar de store, maar deze opent nu niet meer?
Out of the box werkt het dus al niet... |:(
Ik ga 8.1 maar eens proberen.
Ik dacht dat het bij de meeste Windows Phone/Mobile bezitters wel bekend is dat wanneer een app aangeeft dat je het moet kopen en je had de app al, je niets hoeft te betalen. Dus, gewoon op 'kopen' klikken, niks aan de hand.
Berlinetta schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:44:
[...]
Ik ken de 1520 niet goed genoeg. Op de 950 - en misschien ook op de 1520 - activeer je DTTS door te dubbeltikken op de navigatiebalk. DDTW en DDTS is iets wat ik - sinds de aanschaf van de 950 - veelvuldig gebruik.

----

Overigens, update van Kaarten/Maps. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 30-09-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Berlinetta schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:44:
[...]

Nee, dat werkt alleen met de onscreen navigatiebalk.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:24:
[...]

Ik dacht dat het bij de meeste Windows Phone/Mobile bezitters wel bekend is dat wanneer een app aangeeft dat je het moet kopen en je had de app al, je niets hoeft te betalen. Dus, gewoon op 'kopen' klikken, niks aan de hand.
Ik heb deze app nooit geïnstalleerd of "gekocht", hij stond er altijd al op. ;) Afgezien van de vreemde woordkeuze van MS, update hij de app niet (maar doet *iets* en blijft hangen). Vervolgens werkt de hele koppeling niet meer en start de store niet meer op.
Ik ben nu WP8.1 weer aan het inrichten. Wat me nu al opvalt, is dat de telefoon veel vlotter reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Aankoopadvies kan in het daarvoor bestemde forum. Hier is het nadrukkelijk niet de bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 30-09-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
BounceMeister schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:54:
[...]

Ik heb deze app nooit geïnstalleerd of "gekocht", hij stond er altijd al op. ;) Afgezien van de vreemde woordkeuze van MS, update hij de app niet (maar doet *iets* en blijft hangen). Vervolgens werkt de hele koppeling niet meer en start de store niet meer op.
Ik ben nu WP8.1 weer aan het inrichten. Wat me nu al opvalt, is dat de telefoon veel vlotter reageert.
Ik wil niet mierenneuken maar als het er al op stond dan heb je het per definitie geïnstalleerd. En dan zou ik logischerwijs denken; eerst installeren en dan updaten? Bij mij gaf de app dat namelijk ook aan. Dus ik de app 'kopen', kost zoals gezegd niks.

O, en ik weet niet welke telefoon je hebt maar W10M is op mijn superdeluxe 950 bloedsnel (alsof je bloedverdunners gebruikt). :+
Nee. :+

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 30-09-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Wallie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:12:
[...]

Welke bugs kom jij tegen met Dual Sim? Ik heb een 640XL Dual Sim, en ik kom op gebied van Dual Sim eigenlijk geen bugs tegen... dus wat mis ik? :+
Nouja de enige echte bug is de "data usage" die voor geen meter werkt bij mij. Momenteel heb ik geen limieten ingesteld en wordt internetverbruik bij beide simkaarten opgeteld (dus beide simkaarten geven hetzelfde verbruik op) :s .

Oorspronkelijk wilde ik overigens wel limieten instellen, maar dit gaat fout zodra ik wissel tussen SIM1 en SIM2 voor mobiel internet. Pas ik de limiet aan van SIM1 en druk ik op OK, blijkt de limiet van SIM2 aangepast te zijn en issoms die van SIM1 ook gelijk op onbeperkt gezet. Wissel ik van SIM-kaart, wordt het dataverbruik gereset en meer van dit soort vage bugs. Eén van mijn SIM-kaarten is van een virtuele provider (simyo) en soms herkent de app deze als "simyo" soms als "NL KPN", maar ook deze omschakeling lijkt het verbruik te resetten. Met andere woorden: veel vage bugs in deze app, waardoor ik het vanaf nu moet hebben van de metingen en waarschuwingssms'jes van mijn provider.

En dan andere dual-sim gerelateerde zaken die ik niet per se bugs zou willen noemen, maar die me wel opvallen:
- Onder WP8.1 had SIM1 overal de accentkleur van je telefoon, terwijl SIM2 net een andere tint van dezelfde kleur had (dus bijvoorbeeld donkergroen en lichtgroen). Nu is ervoor gekozen om te gaan voor contractkleuren (SIM1 oranje, SIM2 blauw bijvoorbeeld). Op zich prima, maar het is niet consequent doorgevoerd. In de SMS-app gaat het goed en als je een gesprek start of gebeld wordt zie je ook duidelijk op welke SIM dit is. In de dialler zelf is echter alles weer gewoon de accentkleur, ongeacht welke SIM je selecteert.
- In de contactpersonen kun je per nummer instellen met welke SIM je wil bellen. De knop waarmee je dit in kunt stellen is echter dusdanig klein dat je (ik) makkelijk misklikt en daarmee meteen gaat bellen. Dit was bij WP8 echt fijner met de toggle.

Ervaar jij deze zaken ook?

Overigens moet ik zeggen dat ik ondanks bovenstaande wel erg tevreden ben over Windows 10. Het ziet er net strakker uit dan WP8 en heeft net meer functionaliteit. Nu nog even de oneffenheden gladstrijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 18:14
Hey allemaal,

ik ben van plan om binnenkort een reset te doen bij mijn Lumia 640XL. Krijg steeds vaker melding dat mijn SD kaart problemen heeft en heb ook vaak apps die niet laden of iets anders raars doet. Dacht, als ik toch de SD kaart ga vervangen kan ik net zo goed helemaal op nieuw beginnen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

Zelf dacht ik aan het volgende:

authenticator apps loskoppelen (Zou niet de eerste keer zijn als ik niet vergeet)
Whatsapp backup maken.
Fotos overzetten naar nieuwe SD

Verder nog dingen die ik zou moeten doen?

En als ik alles gedaan heb is het dan gewoon kwestie van reset phone in de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Is het mogelijk om een snelkoppeling van bijvoorbeeld een pdf bestand op de startpagina te pinnen? En dit zonder daarvoor een of andere app te installeren.
Nu moet ik extra handelingen berichten, dus het bestand openen via de verkenner of via adobe reader, recente bestanden.
Baksteen89 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:06:
Hey allemaal,

ik ben van plan om binnenkort een reset te doen bij mijn Lumia 640XL.
[..knip..]
authenticator apps loskoppelen (Zou niet de eerste keer zijn als ik niet vergeet)
Whatsapp backup maken.
Fotos overzetten naar nieuwe SD

Verder nog dingen die ik zou moeten doen?

En als ik alles gedaan heb is het dan gewoon kwestie van reset phone in de settings?
Er is geen reactie meer geweest, maar is het gelukt? Volgens mij zijn de stappen die jij genoemd voldoende. En wanneer je WhatsApp bèta draait, kan je een back-up maken naar onedrive.

[ Voor 55% gewijzigd door ardvark99 op 04-10-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
ardvark99 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:21:
En wanneer je WhatsApp bèta draait, kan je een back-up maken naar onedrive.
Hé, dat wist ik niet! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 18:14
ardvark99 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:21:
Er is geen reactie meer geweest, maar is het gelukt? Volgens mij zijn de stappen die jij genoemd voldoende. En wanneer je WhatsApp bèta draait, kan je een back-up maken naar onedrive.
ja het is gelukt. Alles lijkt lekker soepel te draaien.

Ik draai niet whatsapp beta. werkt dat beter dan de normale versie? heb je daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Baksteen89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:58:
[...]

ja het is gelukt. Alles lijkt lekker soepel te draaien.

Ik draai niet whatsapp beta. werkt dat beter dan de normale versie? heb je daar ervaring mee?
Goed om te horen dat de telefoon weer soepel draait.
Ik draai al en tijdje WA bèta, bijna dagelijks een update, geen problemen, en regelmatig nieuwe features, zoals sinds gisteren video als repeating gif versturen. Zie https://mspoweruser.com/l...rings-send-as-gif-option/
Maar dit hoort eigenlijk in Windows Phone Store en applicaties thuis. Belangrijkste vind ik de back-up mogelijkheid naar Onedrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
2 vragen:

1: Klopt het dat mijn eigen nummer in deze versie (.189) onbekend is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cNrrxkAzYhf9546B56nQNKuD/full.png

2. Klopt het dat er, waar Skype hoort te staan, er een verwijzing staat omdat het een Voorbeeld (preview) is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZAjaXyXFU3psZkEJG4zmlb1W/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:34:
2 vragen:

2. Klopt het dat er, waar Skype hoort te staan, er een verwijzing staat omdat het een Voorbeeld (preview) is?

[afbeelding]
Uit het oog van een developer, lijkt dit typisch een verkeerd gelegde (softwarematige) verbinding met de echte functie; het plaatje verwijst naar een pad op je telefoon (in het register, zeg maar) die de Skype functie zou moeten triggeren...

Er staat iets van een resource-melding, wat nu meer een placeholder is (plaatje zonder functie, zeg maar).

Maar dat is puur mijn idee... geen waarheid...

Overigens is mijn telefoonnummer ook "unknown", wel zo rustig :)

Ik weet niet wat .189 voor staat; de build van het OS?

Bij mij is het 10.0.14393.221 / Version 1607

[ Voor 10% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-10-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:26:
[...]

[video]

Nou,

Mijn Lumia950 doet hetzelfde als die van Deathgrunt hoor...

Ik draai de laatste insider build...(en kom van een factory reset af een paar dagen geleden).
Misschien ook handig, scherm staat op 350%.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:44:
[...]
Ik weet niet wat .189 voor staat; de build van het OS?
Yep, productie
Bij mij is het 10.0.14393.221 / Version 1607
Dat is de Insiderversie. Doe ik niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

Yep, productie

[...]

Dat is de Insiderversie. Doe ik niet aan mee.
Klopt, ik heb de insider (release preview, dat dan weer wel).

Is dat Skype / Video-bel icoon opeens veranderd? Of ging er een update aan vooraf?

...of zie je het nu pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:08:
[...]

Klopt, ik heb de insider (release preview, dat dan weer wel).

Is dat Skype / Video-bel icoon opeens veranderd? Of ging er een update aan vooraf?

...of zie je het nu pas?
Ik zie het nu pas, kwam er gisteravond achter dat je telefoongesprekken kunt opnemen. https://gathering.tweaker...message/48606237#48606237 Dat dus geactiveerd en zag ineens die vreemde vermelding. Maar rekeninghoudend met het 'preview' zijn van de Skype-app plus dat ik het toch nooit gebruik was het me niet opgevallen. Ik telefoneer zelden en al helemaal niet met Skype.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 05-10-2016 11:14 . Reden: ff een linkje plaatsen.. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:11:
[...]

Ik zie het nu pas, kwam er gisteravond achter dat je telefoongesprekken kunt opnemen. https://gathering.tweaker...message/48606237#48606237 Dat dus geactiveerd en zag ineens die vreemde vermelding. Maar rekeninghoudend met het 'preview' zijn van de Skype-app plus dat ik het toch nooit gebruik was het me niet opgevallen. Ik telefoneer zelden en al helemaal niet met Skype.
Ik heb voor de lol ook een keer een gesprek opgenomen, maar die video-knop doet het nog wel (volgens mij... ik wordt hooguit 1x per week gebeld, dus let er niet zo op...).

Opnemen van gesprekken gaat erg goed overigens; je kan een opgenomen gesprek ook als ringtone instellen - om de boel nog complexer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Meer mensen die de app FieldTest hebben?

https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh2nwh2

Hij staat niet in de app-list, maar bij mij stond die onder "recently installed" (in de store zelf) en daaruit kan ik op "Launch" drukken.

Je krijgt er real-time info mee over de binaire-data op je SIM-kaart, de snelheid / packaging van je LTE / GPS / etc... netwerk. Informatie over zendmasten in de buurt, etc...

Je kan sms'jes hardcoded inlezen (direct vanuit de SIM), provider-settings (van de masten) inzien, etc...

Afbeeldingslocatie: https://forums.windowscentral.com/attachments/windows-10-mobile/121039d1453564409t-a__d56d.jpg

Lol - als je ##634# "belt" zou je de FieldTest mode moeten enablen, mocht je de app niet hebben.

Ik krijg echter een kleurkeuze (van de telefoon!) te zien en een live-time counter (00:00:00)

Doe mij achteraf maar een andere kleur telefoon... toets ##634#

##7820# ook interessant... (beter voer je hier niets in).

[ Voor 20% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-10-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Devian schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:04:
[...]

Nou,

Mijn Lumia950 doet hetzelfde als die van Deathgrunt hoor...

Ik draai de laatste insider build...(en kom van een factory reset af een paar dagen geleden).
Misschien ook handig, scherm staat op 350%.
Ik heb momenteel 2 L950's hier, en ze zijn beiden exact hetzelfde qua "snelheid" in de maps (of eerder de totale afwezigheid ervan; vergeleken met de L820 is het echt 10x trager en hakkeliger - bijna onbruikbaar).

Zelfs de bugs zijn hetzelfde; ik kan wel van "rondje met pijltje" naar "radar weergave" maar vervolgens niet naar "rondje met pijltje" (het kan wel, maar dan draait het pijltje niet meer) - daarna kan ik wel naar "radar weergave".

Pas na een afsluiter (dus niet tombstonen) werkt het "rondje met pijtlje" weer;

Kortom... het lijkt mij gewoon standaard dat het sloom is en deze bug heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:49:
[...]

Ik heb momenteel 2 L950's hier, en ze zijn beiden exact hetzelfde qua "snelheid" in de maps ....
En hebben ze beide het zelfde probleem bij weergave van de kleuren op het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:49:
[...]
Kortom... het lijkt mij gewoon standaard dat het sloom is en deze bug heeft.
Aangezien ik (met mijn 920XL) en anderen er geen last van hebben lijkt het me niet "gewoon standaard". Wellicht is het locatiegebonden? Bij mij gaat alles iig soepel op niet insider. Heb dan wel de UI ingesteld op het kleinst mogelijke.
Of wellicht is mijn 950XL inderdaad gewoon beter dan de 950, maar daar geloof ik niet zo in op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ardvark99 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

En hebben ze beide het zelfde probleem bij weergave van de kleuren op het display?
Nope - daar kom ik later op terug hier (ben bezig de toestellen flink te vergelijken, qua performance, apps, display, etc...).

De één (oude) is dus echt rood qua scherm, de ander is okay - meer richting blauw, maar okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Caelorum schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:39:
[...]
Aangezien ik (met mijn 920XL) en anderen er geen last van hebben lijkt het me niet "gewoon standaard". Wellicht is het locatiegebonden? Bij mij gaat alles iig soepel op niet insider. Heb dan wel de UI ingesteld op het kleinst mogelijke.
Of wellicht is mijn 950XL inderdaad gewoon beter dan de 950, maar daar geloof ik niet zo in op dit vlak.
Misschien is de GPU van de XL wat sterker. Vergelijken middels Antutu V6 zou dat duidelijk kunnen maken misschien? Werkelijk vloeiend gaat het ook niet en het zal inderdaad beslist met de locatie te maken hebben. Hoe meer er op de kaart zichtbaar is, hoe meer er gerenderd zal moeten worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Voordat ik mijn 950 ga resetten. Is er iemand die dit ook heeft? In het kader hoort Video te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zizyapDp8Jxx8RQuTHRfM0oX/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 17:39
GerCor schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:44:
Voordat ik mijn 950 ga resetten. Is er iemand die dit ook heeft? In het kader hoort Video te staan.

[afbeelding]
Ik heb er Video staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Helaas: "FieldTest is not currently available"

Jammer, want ik zou graag wel eens de zendmast info willen testen, ik ben aan het kijken of ik wellicht van DSL naar een 4G-router overstap, maar het is moeilijk om goede info te vinden over welke provider het sterkste 4G signaal heeft hier.

[ Voor 32% gewijzigd door Dreamvoid op 05-10-2016 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Caelorum schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Inderdaad, mijn 950 heeft het ook niet. Gewoon zo soepel als maar kan en hoort.

Maar, mijn telefoon heeft sowieso nauwelijks bugs en andere problemen als ik de verhalen zo hoor. Enige wat ik nog heb is een krakende achterkant, maar verder? Geen gekraak uit de speaker, alles werkt gewoon soepel, goed scherm, goede accu.

Raar dat er zoveel verschil tussen dezelfde telefoons zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Right, de radertjes draaien al.... :9

Edit: kijk, dat helpt dus wel. Er staat nu direct al video. Kijken wat er gebeurt als ik alles ga installeren ....

Alles weer geïnstalleerd. 2 voordelen: Video staat nu goed en ik kan de app Lumia Highlights (dat niet meer ondersteund wordt door Microsoft) verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bjzgl8SkSNV9PKCzID7H9plL/full.png

[ Voor 52% gewijzigd door GerCor op 06-10-2016 00:53 . Reden: Voor en na de Hard reset. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Dreamvoid schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:54:
[...]

Jammer, want ik zou graag wel eens de zendmast info willen testen, ik ben aan het kijken of ik wellicht van DSL naar een 4G-router overstap, maar het is moeilijk om goede info te vinden over welke provider het sterkste 4G signaal heeft hier.
Kan je hem niet downloaden via de link en dan sideloaden op je telefoon?

...kan niet (meer).

Je ziet echt bizar veel info... lijkt wel voor de PTT-monteur :)

Oa. kan je bepaalde banden aan / uitzetten, banden locken, voorkeuren opgeven en je ziet echt live de data-transmissie als je in de buurt van een mast komt (of wegloopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
GerCor schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:57:
[...]

Right, de radertjes draaien al.... :9

Edit: kijk, dat helpt dus wel. Er staat nu direct al video. Kijken wat er gebeurt als ik alles ga installeren ....

Alles weer geïnstalleerd. 2 voordelen: Video staat nu goed en ik kan de app Lumia Highlights (dat niet meer ondersteund wordt door Microsoft) verwijderen.

[afbeelding]
Heb je nu vanwege dat ene icoon en die ene app een hard reset van je telefoon uitgevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
St00mwals schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:26:
[...]

Heb je nu vanwege dat ene icoon en die ene app een hard reset van je telefoon uitgevoerd?
Tuurlijk, want dat is altijd de oplossing voor alles. :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
St00mwals schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:26:
[...]

Jazeker. Ik hou er niet van als dingen niet goed op mijn telefoon staan. Zelfs als ik ze niet gebruik. Dan is er iets mis gegaan tijdens de installatie en Joost mag weten of en wat er nog meer mis is gegaan tijdens de installatie waar je na misschien wel lang zoeken pas achter komt. Dus, toen ik van 2 mensen wist dat het bij hun wel goed staat dan weet ik genoeg .... resetten die handel.

Ondertussen alweer op een probleem attent gemaakt. Als je een e-mail verstuurt dan krijgt de ontvanger jouw e-mail adres te zien i.p.v. een door jou gekozen naam. Kijk maar eens .....

Maar dat ligt aan Outlook. Maakt niet uit of je dat via de telefoon verstuurt of via de PC. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 06-10-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
GerCor schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:50:
[...]

Jazeker. Ik hou er niet van als dingen niet goed op mijn telefoon staan. Zelfs als ik ze niet gebruik. Dan is er iets mis gegaan tijdens de installatie en Joost mag weten of en wat er nog meer mis is gegaan tijdens de installatie waar je na misschien wel lang zoeken pas achter komt. Dus, toen ik van 2 mensen wist dat het bij hun wel goed staat dan weet ik genoeg .... resetten die handel.

Ondertussen alweer op een probleem attent gemaakt. Als je een e-mail verstuurt dan krijgt de ontvanger jouw e-mail adres te zien i.p.v. een door jou gekozen naam. Kijk maar eens .....

Maar dat ligt aan Outlook. Maakt niet uit of je dat via de telefoon verstuurt of via de PC. |:(
Dan ga ik dat ook maar eens doen, om mijn live tile van de agenda weer werkend te krijgen.
De afspraak met de kapper van afgelopen zaterdag staat er nog op

Dat Outlook naam verhaal, heeft dat niet met die upgrade te maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
St00mwals schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:23:
[...]
Dat Outlook naam verhaal, heeft dat niet met die upgrade te maken??
Dat weet ik niet. Daar zijn 'we' naar op zoek wat het veroorzaakt. Waar je het zou willen aanpassen is grijs dus niet aan te passen.

Ook een mail van mijn Ziggo-account en Exchange-account naar mijn @live.nl account gestuurd. Nou, dat moet toch binnen 2 seconden aankomen zou je denken. Maar duurt echt vele minuten. Compleet waardeloos van Microsoft. Het lijkt er op of ze op de achtergrond van alles aan het veranderen zijn. En niet alleen mail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Kxi7nSSyWnfq8eiIwHH01ZTS/full.png

[ Voor 66% gewijzigd door GerCor op 06-10-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:56:
[...]

ik nog heb is een krakende achterkant, maar verder? Geen gekraak uit de speaker, alles werkt gewoon soepel,

Raar dat er zoveel verschil tussen dezelfde telefoons zit :/
Ik heb twee Lumia 950 (tijdelijk twee) en beiden hebben juist weer geen krakende cover;

Zitten extreem strak en netjes om de body heen... dus dat is weer een voordeel :)

Feitelijk alleen de schermen vind ik (erg) tegenvallen - en de (zeer) trage kaarten (in vergelijking met een mid-end L820).

Bouwkwaliteit is verder hetzelfde, accu's schelen één maand qua productie-datum.

Maar goed; Microsoft heeft de Lumia-lijn gisteren officieel gedumpt en zelfs de ondersteuning gestopt (uitbesteed aan een Duitse third-party).

Dus we hebben fossieltjes in handen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:56:
[...]

Dat weet ik niet. Daar zijn 'we' naar op zoek wat het veroorzaakt. Waar je het zou willen aanpassen is grijs dus niet aan te passen.

Ook een mail van mijn Ziggo-account en Exchange-account naar mijn @live.nl account gestuurd. Nou, dat moet toch binnen 2 seconden aankomen zou je denken. Maar duurt echt vele minuten. Compleet waardeloos van Microsoft. Het lijkt er op of ze op de achtergrond van alles aan het veranderen zijn. En niet alleen mail.

[afbeelding]
Is dat grijze deel niet gewoon je username (dus waarmee je inlogt op Ziggo mailserver) en niet je "vriendelijke gebruikers naam" (dus de naam die je als afzender wil zien).

Wat je ziet als ontvanger (email of naam) hangt er ook van af of die persoon jou in het contactboek heeft (en desnoods kan over-rulen met een eigen gegeven naam)... just my 2 cents :)

Overigens kan vertraging in de mail ook aan de ontvangende kant liggen;

Als je mailt van Outlook / Live naar Ziggo, of andersom, gaat het over vele schijven tot het wordt afgeleverd... (ping maar eens naar Ziggo...)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/yncoXfB.png

[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 06-10-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:05:
[...]

Is dat grijze deel niet gewoon je username (dus waarmee je inlogt op Ziggo mailserver) en niet je "vriendelijke gebruikers naam" (dus de naam die je als afzender wil zien).

Wat je ziet als ontvanger (email of naam) hangt er ook van af of die persoon jou in het contactboek heeft (en desnoods kan over-rulen met een eigen gegeven naam)... just my 2 cents :)
Maar het is jou nog niet opgevallen bij jouw accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik begin me toch af en toe te ergeren aan Edge. Regelmatig kom ik bij het zoeken op Wikipedia pagina's, maar die zijn vervolgens niet te lezen. Koeieletters. Is daar nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
coenox schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:55:
Ik begin me toch af en toe te ergeren aan Edge. Regelmatig kom ik bij het zoeken op Wikipedia pagina's, maar die zijn vervolgens niet te lezen. Koeieletters. Is daar nog iets aan te doen?
Dat is vreemd, net nog even getest, maar bij mij doet Wikipedia het prima in Edge. (Lumia 930, W10 up to date, geen insider). Heb je het alleen bij Wiki, of ook andere sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:43:
[...]
Maar het is jou nog niet opgevallen bij jouw accounts?
Ik heb drie accounts op mijn telefoon;

1. Outlook "zakelijk" adres
2. Outlook "privé" adres
3. Zakelijk adres (eigen mailserver / afwijkende provider)

Vanavond zal ik mezelf en de counter-part eens spammen van die accounts en zien hoe ze aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Niet toevallig je fontsize vergroot (text scaling)? Als die die weer op 100% zet zou het prima moeten zijn. Is 1 of ander scaling issue dat er al een tijd inzit :P

[ Voor 13% gewijzigd door blmp op 06-10-2016 17:28 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:03
Heb ik ook, klik op de drie puntjes dan naar instellingen daar, desktop versie kiezen, zou uitkomst moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
jahako schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Heb ik ook, klik op de drie puntjes dan naar instellingen daar, desktop versie kiezen, zou uitkomst moeten brengen.
Ach, soms is het leven simpel. Dank je! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:56:
[...]

[afbeelding]
Even wat getest, en heb exact hetzelfde gedrag als jou;

Account van Outlook zelf (Hotmail, Live, Outlook) tonen netjes de naam van de afzender - zoals die is ingesteld.

Echter, mijn zakelijke adres is voornaam@bedrijf.nl en heeft als persoonsnaam BedrijfsNaam.

Als ik van dat account een mail stuur, staat er als afzender het mailadres en niet BedrijfsNaam.

De username is ook grijs, dat is de inlognaam bij je provider - maar onder "sync settings" kan ik een naam opgeven die als afzender wordt gebruikt (en dus níet wordt gebruikt...).

Mail ik mezelf en check ik het op de telefoon, dan staat er "Me" (Engels) als afzender - check ik die mail op pc dan staat er dus enkel het mailadres...

Lijkt er dus op dat het gewoon een fout is; het is ook lelijk als ik bedrijven mail en de afzender is niet MijnBedrijf - maar voornaam@bedrijf.nl

Tenslotte is het mailen van Outlook naar een ander adres veel trager, dan wanneer ik bv. van BedrijfsNaam naar BedrijfsNaam mail.

Vooral het feit dat ik niet als bedrijf kan mailen, maar dat "lelijke" adres wordt gebruikt als afzender is wel een issue voor zakelijk gebruik (ook al heb ik natuurlijk een mooie bedrijfsnaam :) ).

Als MS wil dat W10M serieus genomen wordt door het bedrijfsleven, moeten ze toch minimaal regelen dat een bedrijf haar naam als afzender kan invoeren...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ru7YkPp.png

Bovenaan bedrijfs-mail ; afzender is het emailadres.
Daaronder Outlook-mail ; afzender is de naam van de afzender (het bedrijf).

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/pE1aVsw.png

Zelfde mails, andere client;

Beide mails worden niet herkend op W10 zelf en geven het mailadres als afzender...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a4ZbfTM.png

Thunderbird; zelfde verhaal - Outlook geeft de bedrijfsnaam op als afzender, maar bedrijfsmail geeft emailadres op als afzender (terwijl ik dus de bedrijfsnaam als afzender heb ingevoerd).

Thunderbird pakt in dat geval de naam uit zijn eigen adresboek - maar "officieel" heeft die bedrijfsmail dus geen afzender...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/0GWbfwF.png

Outlook zelf; bakt er niets van - Outlook wordt herkend, maar de bedrijfsmail heeft geen afzender...

Goede tip; W10M niet serieus nemen als bedrijfsoplossing...

Als een bedrijf 10 mensen in dienst heeft met adres info@bedrijfsnaam.nl en dat wordt op basis van de afzendernaam gerouterd naar de juiste mailbox, dan kan je dus nooit weten wie je mailt;

Iedereen heeft immers geen afzender, maar enkel het mailadres als afzender.

(Gelukkig werk ik in mijn eentje...).

[ Voor 28% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 06-10-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:59:
[...]

De username is ook grijs, dat is de inlognaam bij je provider - maar onder "sync settings" kan ik een naam opgeven die als afzender wordt gebruikt (en dus níet wordt gebruikt...).
heb je misschien meerdere e-mailadressen gekoppeld? Zo ja, dan moet je misschien ff ontkoppelen, naam wijzigen in bedrijf, en dan weer koppelen. (is een gok van me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
kruila schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:34:
[...]

heb je misschien meerdere e-mailadressen gekoppeld? Zo ja, dan moet je misschien ff ontkoppelen, naam wijzigen in bedrijf, en dan weer koppelen. (is een gok van me)
Nee, dat niet.

Als je in de raw-src kijkt van de mail (gewoon wat er over de lijn gaat, zeg maar) - dan is er ook geen afzender aanwezig; enkel het mailadres.

Normaal definieer je in de headers van een mail iets als dit;

code:
1
deathgrunt <"info@deathgrunt.stom">

Maar bij W10M staat er;

code:
1
<"info@deathgrunt.stom">

Dus er is gewoon geen afzender genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Het nadeel van het wennen aan DDTW is wanneer je, zoals ik, af en toe moet werken met een werktelefoon, een Android. Zit je maar tikken op het scherm, gebeurt er niks. Oja ..... Duh ....Android.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Gister de melding dat de screenshot knoppen methode veranderd is, naar power button en volume up, maar volgens mij was dit altijd al zo?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:30
Dreamvoid schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:54:
[...]

Kun je hier ook redelijk nagaan: https://opensignal.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mswp schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:00:
Gister de melding dat de screenshot knoppen methode veranderd is, naar power button en volume up, maar volgens mij was dit altijd al zo?
Vreemd inderdaad, kan me niet herinneren dat dit een andere combinatie is geweest?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
nog niet zo lang geleden moest je de powerknop samen met de windowstoets indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kruila schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:02:
nog niet zo lang geleden moest je de powerknop samen met de windowstoets indrukken
Onder W10M? Op de 950 die ik heb is het vanaf de ingebruikname altijd power+Vup geweest. Dus vanaf jan. 2016 bedoel ik dan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
Onder W8 en 8.1 was het Windows+Power.

mswp heeft waarschijnlijk perongeluk de oude combinatie ingedrukt, dan krijg je nog steeds die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die melding zit er wellicht al iets te lang in. Ze zouden die eigenlijk ook alleen moeten tonen op devices die vanaf WP8(.1) zijn geüpdatet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

jupp.. oorzaak gevonden. power button en windows knop.

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/fry9wb945/wp_ss_20161009_0032_2.png

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Indoubt

Always be indoubt until sure

Deatgrunth, Gercor,

Ik heb getracht het probleem met de mail te reproduceren maar bij mij lijkt alles gewoon in orde. Ik heb 4 mailadressen. Die heb ik zowel op mijn lumia 950 als op mijn windows 10 laptop met outlook 2016. Ik heb outlook.com adressen, ouderwetse planet.nl adressen en bedrijfs adressen. Die komen allemaal goed aan.

Enige is bij de mail van outlook.com dat mijn tussenvoegsels tussen voornaam en achternaam niet in de naam staan maar misschien heb ik dat een keer aangegeven.

De mail doet er ook slechts seconden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Indoubt schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:22:
Deatgrunth, Gercor,

Ik heb getracht het probleem met de mail te reproduceren maar bij mij lijkt alles gewoon in orde. Ik heb 4 mailadressen. Die heb ik zowel op mijn lumia 950 als op mijn windows 10 laptop met outlook 2016. Ik heb outlook.com adressen, ouderwetse planet.nl adressen en bedrijfs adressen. Die komen allemaal goed aan.

Enige is bij de mail van outlook.com dat mijn tussenvoegsels tussen voornaam en achternaam niet in de naam staan maar misschien heb ik dat een keer aangegeven.

De mail doet er ook slechts seconden over
Er is iets gaande in ieder geval. Net getest. Bedrijfsaccount (Exchange) gaat nu goed, Outlook gaat nu goed, Ziggo gaat fout. :?

Maar uiteindelijk komt het goed, ik heb vertrouwen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Life images....
Ben er weinig enthousiast over.
Weinig life in de images.
En als ik een image er uit probeer te halen dan krijg ik de mededeling van oeps er is iets misgegaan probeer het later nog een keer.
Nou.....niet dus.

De life images zijn gewoon dead...en blijven dat ook.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Indoubt

Always be indoubt until sure

GerCor schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:48:
[...]

Er is iets gaande in ieder geval. Net getest. Bedrijfsaccount (Exchange) gaat nu goed, Outlook gaat nu goed, Ziggo gaat fout. :?

Ziggo is een bitch met email instellingen. Ik gebruik de mail van ziggo niet zelf maar heb wel all in one van ziggo en moet dus sommige mail verzenden vis de ziggo SMTP asl ik van thuis email.Erg veel instellingsuitdagingen gehad en soms nog steeds. SSL/TLS blijft een uitdaging

Voordat ik mijn vorige post schreef had ik vanmiddag ook al even geprobeerd. Toen leek het inderdaad erg traag te gaan maar ik had verder geen tijd. Vanavond ging het prima.

Ik had eerder de indruk dat het aan mijn netwerk lag maar geen idee of dat werkelijk zo was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Amadeus1966 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:01:
Life images....
Ben er weinig enthousiast over.
Weinig life in de images.
En als ik een image er uit probeer te halen dan krijg ik de mededeling van oeps er is iets misgegaan probeer het later nog een keer.
Nou.....niet dus.

De life images zijn gewoon dead...en blijven dat ook.
Herken het probleem niet. Als ik een opgenomen "levend beeld" bekijk, dan gaat het opslaan van afzonderlijke frames ook probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:48:
[...]

Alles dat via MS gaat, is goed ingesteld (dus ook Exchange), maar het gaat mis bij een eigen adres (zonnet / planet / ziggo / etc).

Op dat moment verstuur je een mail, waarbij de headers leeg zijn en de afzender dus enkel het mailadres is;

Dat sommige(n) wel hun eigen naam zien, ligt aan de gebruikte mailclient van de ontvangende partij; de afzender stuur namelijk géén naam mee (maar enkel een mailadres)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 00:34:
[...]

Herken het probleem niet. Als ik een opgenomen "levend beeld" bekijk, dan gaat het opslaan van afzonderlijke frames ook probleemloos.
Gebruik het zelf niet i.v.m. 'HDR', maar het werkt feilloos bij mijn vriendin, dus ik herken die problemen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Update Mail en Agenda .... maar het helpt ons niet met het mailadresprobleem. Damn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
GerCor schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:31:
Update Mail en Agenda .... maar het helpt ons niet met het mailadresprobleem. Damn...
Maar wel, eindelijk, een afspraak aan maken op de geselecteerde dag i.p.v. dat de datum verspringt naar de maandag van de week. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Minneyar schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:24:
[...]

Maar wel, eindelijk, een afspraak aan maken op de geselecteerde dag i.p.v. dat de datum verspringt naar de maandag van de week. *O*
Dat is in ieder geval iets (nuttigs). Zelf (her)ken ik dat probleem niet maar mooi dat het voor sommigen is opgelost.

Pagina: 1 ... 95 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M