GerCor schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:56:
[...]
Dat weet ik niet. Daar zijn 'we' naar op zoek wat het veroorzaakt. Waar je het zou willen aanpassen is grijs dus niet aan te passen.
Ook een mail van mijn Ziggo-account en Exchange-account naar mijn @live.nl account gestuurd. Nou, dat moet toch binnen 2 seconden aankomen zou je denken. Maar duurt echt vele minuten. Compleet waardeloos van Microsoft. Het lijkt er op of ze op de achtergrond van alles aan het veranderen zijn. En niet alleen mail.
[
afbeelding]
Even wat getest, en heb exact hetzelfde gedrag als jou;
Account van Outlook zelf (Hotmail, Live, Outlook) tonen netjes de naam van de afzender - zoals die is ingesteld.
Echter, mijn zakelijke adres is voornaam@bedrijf.nl en heeft als persoonsnaam BedrijfsNaam.
Als ik van dat account een mail stuur, staat er als afzender het mailadres en niet BedrijfsNaam.
De username is ook grijs, dat is de inlognaam bij je provider - maar onder "sync settings" kan ik een naam opgeven die als afzender wordt gebruikt (en dus níet wordt gebruikt...).
Mail ik mezelf en check ik het op de telefoon, dan staat er "Me" (Engels) als afzender - check ik die mail op pc dan staat er dus enkel het mailadres...
Lijkt er dus op dat het gewoon een fout is; het is ook lelijk als ik bedrijven mail en de afzender is niet MijnBedrijf - maar voornaam@bedrijf.nl
Tenslotte is het mailen van Outlook naar een ander adres veel trager, dan wanneer ik bv. van BedrijfsNaam naar BedrijfsNaam mail.
Vooral het feit dat ik niet als bedrijf kan mailen, maar dat "lelijke" adres wordt gebruikt als afzender is wel een issue voor zakelijk gebruik (ook al heb ik natuurlijk een mooie bedrijfsnaam

).
Als MS wil dat W10M serieus genomen wordt door het bedrijfsleven, moeten ze toch minimaal regelen dat een bedrijf haar naam als afzender kan invoeren...
Bovenaan bedrijfs-mail ; afzender is het emailadres.
Daaronder Outlook-mail ; afzender is de naam van de afzender (het bedrijf).
Zelfde mails, andere client;
Beide mails worden niet herkend op W10 zelf en geven het mailadres als afzender...
Thunderbird; zelfde verhaal - Outlook geeft de bedrijfsnaam op als afzender, maar bedrijfsmail geeft emailadres op als afzender (terwijl ik dus de bedrijfsnaam als afzender heb ingevoerd).
Thunderbird pakt in dat geval de naam uit zijn eigen adresboek - maar "officieel" heeft die bedrijfsmail dus geen afzender...
Outlook zelf; bakt er niets van - Outlook wordt herkend, maar de bedrijfsmail heeft geen afzender...
Goede tip; W10M niet serieus nemen als bedrijfsoplossing...
Als een bedrijf 10 mensen in dienst heeft met adres info@bedrijfsnaam.nl en dat wordt op basis van de afzendernaam gerouterd naar de juiste mailbox, dan kan je dus nooit weten wie je mailt;
Iedereen heeft immers geen afzender, maar enkel het mailadres als afzender.
(Gelukkig werk ik in mijn eentje...).
[
Voor 28% gewijzigd door
b2vjfvj75gjx7 op 06-10-2016 23:11
]