Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

Tijd voor de maandelijke update. Mijn 1520 trekt as I type 10.0.14393.321 binnen.

Update 20:25, done :)

[ Voor 13% gewijzigd door PeaceNlove op 11-10-2016 20:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:58
PeaceNlove schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:36:
Tijd voor de maandelijke update. Mijn 1520 trekt as I type 10.0.14393.321 binnen.
http://www.windowscentral...te-14393321-pc-and-mobile

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Update ook aan het binnen halen.

Is het een maandelijkse update? Het lijkt mij veel langer geleden.

Ik hoop vooral op meer snelheid, stabiel was mijn L950XL al laatste weken.
Minneyar schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:24:
[...]

Maar wel, eindelijk, een afspraak aan maken op de geselecteerde dag i.p.v. dat de datum verspringt naar de maandag van de week. *O*
Hier ook het probleem opgelost! _/-\o_

update geïnstalleerd.
op het eerste oog kan ik geen verschil merken. wel werd onder het updaten de telefoon zo warm dat ik hem niet meer kon aanraken. ik werd lichtelijk bang dat het scherm zou gaan knappen.. morgen met dag licht maar eens kijken hoe de batterij er uit ziet. ook nadat de update klaar was en hij opnieuw moest opstarten was er enkele seconde een paar rode strepen te zien in het scherm vervolgens duurde het even voor ik het blauwe logo zag na het microsoft uitgetypte logo. het lijkt tot zo ver prima te werken.

[ Voor 80% gewijzigd door mswp op 11-10-2016 23:11 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Krijg je de update (van vandaag) enkel als je niet deelneemt aan de Windows Insiders?

Zelf zit ik in de Release Preview "ring", maar krijg geen update :)

Ik zit op "14393.221" en de nieuwste is blijkbaar "14393.321".

WC heeft het over een "bifurcation" tussen Insiders op Mobile en PC - maar zo ver strekt mijn Engels niet (iets met twee branches...).

WDRT maakt het helemaal bont met het aanbieden van een oude update (twee versies terug).

[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-10-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er staat (via de link) geschreven dat de update ook voor Release Preview zou zijn, en als dat correct is dan zou jij de update ook te zien moeten krijgen als je dat controleert via updates. Kan niet bevestigen of dat ook werkelijk klopt, draai geen Insider op mijn 950.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:13:
Er staat (via de link) geschreven dat de update ook voor Release Preview zou zijn, en als dat correct is dan zou jij de update ook te zien moeten krijgen als je dat controleert via updates. Kan niet bevestigen of dat ook werkelijk klopt, draai geen Insider op mijn 950.
Ik heb al 10x op "update" gedrukt, in de hoop dat mijn batterij-issue er iets mee zou opschieten - maar ik vind geen updates... :)

In de comments op WC lees ik ook "veel" (tien, ofzo) reacties van mensen die hem niet hebben en wel in de Release Preview zitten.
There also seems to be some bifurcation with Release Preview on PC getting a cumulative update while Windows 10 Mobile does not.
Het zit hem echt in dat woord dat ik nooit eerder gezien heb; bifurcation.

- update - Ik heb gedaan wat men op WC zei;

- afmelden (opt-out) van de insiders (volledig, dus niet tijdelijk)
- restart
- check update

Nu komt hij wel binnen; blijkbaar krijg je hem niet als je deelneemt aan de Release Insider - en is dat waar dat mooie woordje over gaat...

[ Voor 14% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-10-2016 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lijkt tweedeling bedoelt te worden met die uitdrukking? Wel voor Release Preview PC maar niet voor RP mobiel.

Edit: die werkwijze van updaten heeft altijd wel gewerkt vanuit de Release Preview Ring. Maar waarom zit men dan in Release Preview, vroeg of laat komt ook daar weer een update voor?

[ Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2016 00:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:25:
Lijkt tweedeling bedoelt te worden met die uitdrukking? Wel voor Release Preview PC maar niet voor RP mobiel.
bifurcation
Dat is het ja, een branche in twee takken - zoals via Git, ofzo... Developers Branche en dan wat forken.

Geen idee... ik kreeg vandaag het verzoek wanneer ik aan de "aggregation" van mijn eigen codes begon... ook weer zo iets waar ik 35+ jaar zonder doe :P en nu opeens een naampje heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

:) ****** downloading now! *****

Is dit de upgrade met de battery recovery and repair software 8) :+ :+ :+ })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Indoubt schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:32:
:) ****** downloading now! *****

Is dit de upgrade met de battery recovery and repair software 8) :+ :+ :+ })
Ja - en de optie om te dual-booten naar iOS of Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:17:
[...]

Ik heb al 10x op "update" gedrukt, in de hoop dat mijn batterij-issue er iets mee zou opschieten - maar ik vind geen updates... :)

In de comments op WC lees ik ook "veel" (tien, ofzo) reacties van mensen die hem niet hebben en wel in de Release Preview zitten.

[...]

Het zit hem echt in dat woord dat ik nooit eerder gezien heb; bifurcation.

- update - Ik heb gedaan wat men op WC zei;

- afmelden (opt-out) van de insiders (volledig, dus niet tijdelijk)
- restart
- check update

Nu komt hij wel binnen; blijkbaar krijg je hem niet als je deelneemt aan de Release Insider - en is dat waar dat mooie woordje over gaat...
inmiddels komt ie wel binnen op Release Preview ring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:35:
[...]

Ja - en de optie om te dual-booten naar iOS of Android.
Yep maar dan speelt de app-gap in android en iOS weer op. je hebt dan namelijk ook het apje "battery explosion prevention" nodig voor Android en een antivirus app tegen het touch disease op iOS

voor beide is geen goede app op die platforms

Blijkbaar heb ik dan wel weer veel geluk gehad met mijn telefoon :)

Wat je ook kiest, ik wens je een net zo'n goed werkend en fijn toestel als wat ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Heb weer een 'probleem' met de App Corner. Krijg hiervan geen Tile op het Start menu.
Als ik de App Corner settings open is de button om een tile op het start menu te plaatsen grijs.

Ik gebruik de App Corner als alternatief voor de kids corner, aangezien die niet meer bestaat.
Maar nu moet ik de App Corner iedere keen starten via Settings, dat vind ik niet handig...

Iemand een suggestie?

Lumia 950XL, 10.0.14393.321

[ Voor 3% gewijzigd door weid1374 op 12-10-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

weid1374 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:09:
Heb weer een 'probleem' met de App Corner. Krijg hiervan geen Tile op het Start menu.
Als ik de App Corner settings open is de button om een tile op het start menu te plaatsen grijs.

Ik gebruik de App Corner als alternatief voor de kids corner, aangezien die niet meer bestaat.
Maar nu moet ik de App Corner iedere keen starten via Settings, dat vind ik niet handig...

Iemand een suggestie?

Kan enkel laten weten dat bij mij, met hetzelfde toestel en dezelfde build, het vermelde probleem er niet is. Had er nog niet eerder gebruik van gemaakt, maar nu wel even getest. Tegel kan worden aangemaakt en wordt ook zichtbaar op het startscherm.

Edit: maar na één keer gepinnend te zijn geweest, is de tegel nu van het startscherm verdwenen en kan ook niet meer worden gepinned. Het verwijderen van alle apps en opnieuw toevoegen aan de apphoek veranderd daar niets aan. Dat lijkt dus inderdaad op een bug.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2016 12:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Dank voor je test hardware-lover. Bij mij werkte het ook 1 keer, daarna niet meer.
Heb het ook gemeld via de Feedback hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

weid1374 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:56:
Dank voor je test hardware-lover. Bij mij werkte het ook 1 keer, daarna niet meer.
Heb het ook gemeld via de Feedback hub.
En je zal daarin niet de enige zijn. Hoewel ander builds, het probleem bestaat al langer en Microsoft heeft er tot nu toe weinig mee gedaan lijkt het. Misschien maakt onbekend onbemind, en zien ze er de noodzaak niet van in om er wat tijd in te steken?

Edit: dat laatste lijkt inderdaad het geval te zijn;

After taking a look at the overall usage of the Kids Corner feature in Windows 10 Mobile and Windows Phone 8.1, we have decided to remove this feature from Windows 10 Mobile beginning with the Windows 10 Anniversary Update. The usage of Kids Corner was too low to justify continued development and support of the feature. While not a replacement with the same functionality, you can try out Apps Corner under Settings > Accounts > Apps Corner which has some of the functionality as Kids Corner such as the ability to give people access to selected apps on your phone as well as a customized Start screen when they use your phone.

Als ze al vonden dat er voor Kids Corner geen draagkracht was, dan zal de Apphoek ook wel een ondergeschoven kindje zijn en mag je daar niet al teveel support voor verwachten ben ik bang.

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2016 13:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de Anniversary Update heb ik last van notificatiecentrum die niet doorheeft dat ik de berichten al heb gelezen. Het notificatiesymbool inclusief notificatie blijven gewoon staan. Zelfs op de lock screen en Glance. Is dit tegenwoordig bij iedereen het geval? Wat zou het kunnen oplossen?

Soft reset heb ik al geprobeerd. L950 laatste officiële build.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sinds de build update van gisteren of misschien sinds het uitproberen van de apphoek, krijg ik geen hoorbare waarschuwingen meer voor mail, whatsapp, en misschien nog wel andere apps. Als ik kijk binnen de instellingen bij meldingen, dan staan daar helemaal geen apps weergegeven? Zou er iemand even kunnen kijken of er bij jullie daar wel apps zijn weergegeven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55
hardware-lover schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:22:
Sinds de build update van gisteren of misschien sinds het uitproberen van de apphoek, krijg ik geen hoorbare waarschuwingen meer voor mail, whatsapp, en misschien nog wel andere apps. Als ik kijk binnen de instellingen bij meldingen, dan staan daar helemaal geen apps weergegeven? Zou er iemand even kunnen kijken of er bij jullie daar wel apps zijn weergegeven?
Ik kan me nog herinneren dat 'er iets was' met apphoek. Je moest een aantal handelingen verrichten. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Misschien even in het archief snuffelen hardware-lover?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:33:
[...]
Ik kan me nog herinneren dat 'er iets was' met apphoek. Je moest een aantal handelingen verrichten. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Misschien even in het archief snuffelen hardware-lover?
Mijn vraag gaat niet over die apphoek GerCor, maar zoals je bij eerdere reacties kunt lezen heb ik daar vandaag wel even mee gespeeld om het e.e.a. bevestigd te krijgen. De vraag die ik stelde is wat er bij jullie te zien is bij "meldingen", zijn daar apps weergegeven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
hardware-lover schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:59:
[...]

Mijn vraag gaat niet over die apphoek GerCor, maar zoals je bij eerdere reacties kunt lezen heb ik daar vandaag wel even mee gespeeld om het e.e.a. bevestigd te krijgen. De vraag die ik stelde is wat er bij jullie te zien is bij "meldingen", zijn daar apps weergegeven?
Bij mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:59:
[...]

Hou mijn antwoord toch maar even in gedachte. Niks vreemds bij mij te zien m.b.t. meldingen...alle apps aanwezig.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bij mij ziet het er nu zo uit. Even draait er het welbekende cirkeltje in beeld, maar als dat verdwijnt blijft het verder leeg onder de tekst.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/geen%20apps%20onder%20meldingen.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Accuduur lijkt beter te wezen met de laatste update.
Kan ik weer stoer doen tegen andere mensen met een screen on time van 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:32:
[...]

Bij mij ziet het er nu zo uit. Even draait er het welbekende cirkeltje in beeld, maar als dat verdwijnt blijft het verder leeg onder de tekst.

[afbeelding]
Bij mij is die ook leeg (net als soortgelijke schermen overigens).

Je ziet de spinner op zoek naar apps... en vervolgens fade die uit (omdat er geen apps meer zijn gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Telkens als ik in de Store aangeef "app niet automatisch updaten, ook niet via WiFi" dan is die setting direct teruggezet naar "app automatisch updaten, over WiFi"...

..erg irritant, want ik wil niet dat apps zichzelf updaten.

Lukt het jullie om die setting uit te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:05
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:08:
...

Die optie heb ik al sinds het begin uitstaan en eigenlijk nooit problemen mee. Ik check zelf elke dag of er updates zijn (de Check for updates knop), maar meestal geeft de store zelf al aan of dat er updates zijn. Die haal ik dan handmatig binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Fzim schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:58:
[...]

Die optie heb ik al sinds het begin uitstaan en eigenlijk nooit problemen mee. Ik check zelf elke dag of er updates zijn (de Check for updates knop), maar meestal geeft de store zelf al aan of dat er updates zijn. Die haal ik dan handmatig binnen. :)
Tja, ik zet de toggle UIT en als ik dan de settings herlaadt, staat hij vrolijk weer op AAN.

Het is niet heel spannend, maar ik heb liever dat ik zelf bepaal wanneer een app iets uitvoert (en mijn settings gewoon bewaard blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Bij mij staat hij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:08:
Telkens als ik in de Store aangeef "app niet automatisch updaten, ook niet via WiFi" dan is die setting direct teruggezet naar "app automatisch updaten, over WiFi"...

..erg irritant, want ik wil niet dat apps zichzelf updaten.

Jawel. Werk de apps altijd handmatig bij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:57

P_Tingen

omdat het KAN

Gisternacht werkte mijn 735 zich bij naar de nieuwste versie van windows. Dat was prima, alleen ging dat gepaard met geluid én het was 01:40 uur. Ik ben er doorheen geslapen maar mijn eega dus niet en die was not amused om 's nachts wakker te worden van een opstartende telefoon. Is daar iets aan te doen zodat de telefoon volstrekt stil opstart?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 00:09
Geluid uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 21:53
Inderdaad. Dat doe ik 's nachts sowieso. Heb dan geen behoefte aan piepjes enzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:01

Esumontere

Floep, banaan.

P_Tingen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:19:
Gisternacht werkte mijn 735 zich bij naar de nieuwste versie van windows. Dat was prima, alleen ging dat gepaard met geluid én het was 01:40 uur. Ik ben er doorheen geslapen maar mijn eega dus niet en die was not amused om 's nachts wakker te worden van een opstartende telefoon. Is daar iets aan te doen zodat de telefoon volstrekt stil opstart?
Staat jouw telefoon niet op Quiet Hours 's nachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
Daarvoor moet je Cortana ingesteld hebben en dus je telefoon deels op Engels ingesteld hebben... Dat laatste hoeft voor mij niet, waardoor ik jammer genoeg o.a. geen Quiet hours kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

P_Tingen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:19:
Je kunt een periode instellen (gebruikstijden), dat updates niet mogen worden geïnstalleerd. Zet je die periode op 's nachts dan zal de update pas later worden geïnstalleerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
weid1374 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:09:

Iemand een suggestie?

hier ook hetzelfde probleem (L930), ook al eens een hard reset uitgevoerd, maar probleem blijft.
Daarnaast is app corner (als ie werkt) veel trager dan Kids Cordner.. erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Uit nieuwsgierigheid, wat staat er op jouw toestel aan apps onder die tekst? Onder "meldingen" bedoel ik dan en niet onder "meldingen en acties".

De meldgeluiden zijn inmiddels weer volledig terug, wat dat geweest is blijft onduidelijk. Er staan echter nog steeds geen apps onder "meldingen".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Esumontere schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:35:
[...]
Staat jouw telefoon niet op Quiet Hours 's nachts?
Jazeker wel. Ik heb mijn telefoon speciaal voor Quiet Hours op Engels ingesteld. Dat werkt normaliter prima. Ik weet niet precies wat voor geluid het is geweest. Het zou dus ook een trilgeluid geweest kunnen zijn (mijn vrouw slaapt erg licht).

Ik heb nu de active hours ingesteld op 22:00 - 08:00 dus gaat hij niet meer 's nachts updaten. Nu zul je natuurlijk zien dat ik de telefoon nét gaat updaten als ik hem nodig heb 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door P_Tingen op 13-10-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, wat staat er op jouw toestel aan apps onder die tekst? Onder "meldingen" bedoel ik dan en niet onder "meldingen en acties".

De meldgeluiden zijn inmiddels weer volledig terug, wat dat geweest is blijft onduidelijk. Er staan echter nog steeds geen apps onder "meldingen".
weet niet zeker of ik je goed begrijp,
instellingen - meldingen en acties - dan naar ondere scrollen, tot Meldingen en daar staan 3 schuifjes om uit of aan te zetten, en nog verder naar onder: Meldingen van deze afzenders ontvangen, en daar onder tig afzenders :|

en bij instellingen en dan meldingen intikken: apps kiezen die toegang hebben tot uw meldingen: geen enkele app.

ook gelijk maar even gekeken of het op mijn l930 het zelfde is als op mijn l950, en ja hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door kruila op 13-10-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

P_Tingen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Jazeker wel. Ik heb mijn telefoon speciaal voor Quiet Hours op Engels ingesteld. Dat werkt normaliter prima. Ik weet niet precies wat voor geluid het is geweest. Het zou dus ook een trilgeluid geweest kunnen zijn (mijn vrouw slaapt erg licht).

Ik heb nu de active hours ingesteld op 22:00 - 08:00 dus gaat hij niet meer 's nachts updaten. Nu zul je natuurlijk zien dat ik de telefoon nét gaat updaten als ik hem nodig heb 8)7
Dat is gegarandeerd het trilgeluid geweest. Ik had het zelf ook; mijn telefoon lag een beetje ongelukkig en dat dreunde dus nogal door.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kruila schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:39:
[...]
weet niet zeker of ik je goed begrijp,
instellingen - meldingen en acties - dan naar ondere scrollen, tot Meldingen en daar staan 3 schuifjes om uit of aan te zetten, en nog verder naar onder: Meldingen van deze afzenders ontvangen, en daar onder tig afzenders :|

en bij instellingen en dan meldingen intikken: apps kiezen die toegang hebben tot uw meldingen: geen enkele app.

ook gelijk maar even gekeken of het op mijn l930 het zelfde is als op mijn l950, en ja hetzelfde.
Als ik instellingen open dan kan ik in de zoekregel bovenaan tekst typen. Ik type daar meldingen en dan komen er twee mogelijkheden tevoorschijn, ik kies dan enkel voor "meldingen", dat scherm bedoel ik, wat dan volgt. Jij krijgt daar dus ook niets, duidelijk nu. Dan is daar geen verwarring meer over, je had me even op het verkeerde been gezet. Ik had later nog een schermpje gedeeld van wat ik bedoelde; hardware-lover in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2016 14:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:51:
[...]

Als ik instellingen open dan kan ik in de zoekregel bovenaan tekst typen. Ik type daar meldingen en dan komen er twee mogelijkheden tevoorschijn, ik kies dan enkel voor "meldingen", dat scherm bedoel ik, wat dan volgt. Jij krijgt daar dus ook niets, duidelijk nu. Dan is daar geen verwarring meer over, je had me even op het verkeerde been gezet. Ik had later nog een schermpje gedeeld van wat ik bedoelde; hardware-lover in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"
sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nergens voor nodig, alle geboden hulp wordt gewaardeerd :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:32:
[...]

[afbeelding]
O, oké dat... dat heb ik ook.(misschien handig om gelijk een afbeelding bij te voegen).

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 13-10-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
Ik heb in de feedback hub aangegeven dat het volume van een alarm veel te luid is of snel te luid wordt. Mochten jullie willen upvoten, zie Apps and games-->Alarms
Ik gebruik Realarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
BrBuggyB schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:26:
Ik heb in de feedback hub aangegeven dat het volume van een alarm veel te luid is of snel te luid wordt. Mochten jullie willen upvoten, zie Apps and games-->Alarms
Ik gebruik Realarm
1. De Feedback Hub is natuurlijk allemaal dikke flauwekul.
2. En ik lees vaker dat het alarm er juist te lang over doet om echt hoorbaar te worden.

Lijkt me 2 redenen om niet te upvoten.

NB: Ik heb de Feedback Hub van mijn telefoon en PC verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 13-10-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Zullen we een mening vooral een mening laten? Dat jij de feedbackhub onzin vindt is duidelijk, anderen denken daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds de laatste update werken veel apps niet meer op mijn 735. Ze sluiten zichzelf direct af. Verwijderen en opnieuw installeren vanuit de Store lost het op maar is knap vervelend aangezien je sommige apps opnieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Iemand tips over hoe je de "proofing / spellchecker" in Outlook kan instellen op Nederlands?

De OS-taal is Engels (want ik wil geen Nederlandse interface...), de regio is Amerika (want dan heb je meer apps), het keyboard is Nederland / Engels (omdat ik in beide talen mail en dat werkt verder ook goed met swipen en predictie), het regio-formaat is Nederlands (metrisch systeem, enz...) - maar...

...als ik een mailtje tik, suggereert hij Nederlandse woorden (als ik het NL keyboard selecteer) maar wordt alles rood onderstreept.

Als ik dan een suggestie opvraag, krijg ik Engelse suggesties;

Hij suggereert dus eerst Nederlandse tekst via het keyboard, markeert dat als fout en suggereert daarna Engelse tekst.

Enige dat ik heb kunnen doen is bij de settings / US "turn of text correction"... dan corrigeert hij de goede Nederlandse woorden niet foutief in het Engels, maar de Engelse helemaal niet meer.

Via settings (mail) > option > format > proofing > nl kan ik het wel eenmalig op NL zetten, maar de volgende mail is weer vrolijk in het Engels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vreemd, als ik het zo hoor heb jij hem zo ingesteld zoals ik ook maanden gewerkt hebt, en zolang het tobo op NL staat, heb ik gewoon Nederlandse woorden en Nederlandse foutcorrectie.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:37:
Iemand tips over hoe je de "proofing / spellchecker" in Outlook kan instellen op Nederlands?

De OS-taal is Engels (want ik wil geen Nederlandse interface...), de regio is Amerika (want dan heb je meer apps), het keyboard is Nederland / Engels (omdat ik in beide talen mail en dat werkt verder ook goed met swipen en predictie), het regio-formaat is Nederlands (metrisch systeem, enz...) - maar...

...als ik een mailtje tik, suggereert hij Nederlandse woorden (als ik het NL keyboard selecteer) maar wordt alles rood onderstreept.

Als ik dan een suggestie opvraag, krijg ik Engelse suggesties;

Hij suggereert dus eerst Nederlandse tekst via het keyboard, markeert dat als fout en suggereert daarna Engelse tekst.

Enige dat ik heb kunnen doen is bij de settings / US "turn of text correction"... dan corrigeert hij de goede Nederlandse woorden niet foutief in het Engels, maar de Engelse helemaal niet meer.

Via settings (mail) > option > format > proofing > nl kan ik het wel eenmalig op NL zetten, maar de volgende mail is weer vrolijk in het Engels...
weet het niet zeker, want ik heb alleen nederlands toetsenbord, maar kijk eens bij de instelling van het toetsenbord en dan een long press op de taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
kruila schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:50:
[...]

weet het niet zeker, want ik heb alleen nederlands toetsenbord, maar kijk eens bij de instelling van het toetsenbord en dan een long press op de taal
Thx - dat had ik ook onderzocht; daarmee krijg je een boel opties inderdaad - maar daar trekt Outlook zich niets van aan :)

Enige dat ik daar kon instellen (long press op US) is dat US geen correcties meer doet... daarmee zijn de foutmeldingen voor de NL tekst verleden tijd, maar kan ik tegelijk geen US tekst meer invoeren / controleren.

Onder WP8 was de tekstcontrole gelijk aan de taal van de invoer; dus een swipe op de spatiebalk was genoeg om te switchen naar een andere default taal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Admiral Freebee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:56:
Sinds de laatste update werken veel apps niet meer op mijn 735. Ze sluiten zichzelf direct af. Verwijderen en opnieuw installeren vanuit de Store lost het op maar is knap vervelend aangezien je sommige apps opnieuw moet instellen.
Ik geloof dat ik ergens - meerdere malen - gelezen heb dat Microsoft bij elke update aanbeveelt de telefoon te resetten. Het kan dus altijd een stapje erger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:22:
[...]

Ik geloof dat ik ergens - meerdere malen - gelezen heb dat Microsoft bij elke update aanbeveelt de telefoon te resetten. Het kan dus altijd een stapje erger. :P
Dat moest/moet bij Android ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sinds een update paar dagen geleden maakt de Alarm app geen geluid meer. Andere mensen ook last van?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hherrie
Ramon schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:19:
Sinds een update paar dagen geleden maakt de Alarm app geen geluid meer. Andere mensen ook last van?
Gelukkig niet, anders had ik nu hoogstwaarschijnlijk nog in bed gelegen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

Ja, de eerste ochtend na de update ging het mis bij mij en lag ik 45min te lang in bed :z
Na een reboot ging het wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:16:
Onder WP8 was de tekstcontrole gelijk aan de taal van de invoer; dus een swipe op de spatiebalk was genoeg om te switchen naar een andere default taal...
Wtf, ik wist dat "zoiets" moest kunnen maar ik kende de spatiebalk-swipe nog niet. Toch wel fijn als je ongeveer om het bericht van taal wisselt. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
PeaceNlove schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:57:
Ja, de eerste ochtend na de update ging het mis bij mij en lag ik 45min te lang in bed :z
Na een reboot ging het wel weer goed.
Had precies deze keer na de update niet de wekker op mijn werktelefoon aangezet. Kwam toen ook te laat op mijn werk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

kruila schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:42:
[...]

Je kunt toch een testaccount aanmaken bij Gmail of outlook, en dan kijken wat er gebeurd?
Dat werkt blijkbaar niet zomaar.
Ik heb gevonden wat het probleem is. Yahoo gebruikt nu een 2048 bit encryptie, waardoor communicatie via bepaalde apps die dit niet ondersteunen geblokkeerd worden.
Common email apps using older security protocols for sign in - You're using the following: ◦Outlook.com and Outlook desktop app for Windows and Mac
◦Apple Mail on Mac OS 10.9 or lower
◦Apple Mail on iOS 8 or lower
◦Outlook Express
Zou je niet zeggen van Microsoft en Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Gelijk FF getest .... werkt uitsteekbaar. Dus nee, geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Werd vanmorgen gewoon wakker gemaakt dus ja werkt nog steeds hier.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bacchus schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:38:
[...]

Wtf, ik wist dat "zoiets" moest kunnen maar ik kende de spatiebalk-swipe nog niet. Toch wel fijn als je ongeveer om het bericht van taal wisselt. Tnx!
Als je 2 talen (of) meer hebt, kan je innd. swipen om een andere taal te kiezen.

De omweg is dat knopje links onder (weet even niet welke), lang ingedrukt houden, NLD > US

Probleem bij mij is dat de woordpredictie weliswaar wordt aangepast naar de andere taal (wat erg goed werkt), maar het ingetikte woord (in de mail) vervolgens foutief wordt gemarkeerd (als het NL is) en EN suggesties krijgt...

Werkt de spellingschecker bij jou wel goed, als je swiped van taal naar taal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:26:
[...]
Probleem bij mij is dat de woordpredictie weliswaar wordt aangepast naar de andere taal (wat erg goed werkt), maar het ingetikte woord (in de mail) vervolgens foutief wordt gemarkeerd (als het NL is) en EN suggesties krijgt...

Werkt de spellingschecker bij jou wel goed, als je swiped van taal naar taal?
De spellingscontrole werkt best slim maar niet perfect bij taal wisselen hier. Het is zeker heel bruikbaar. Ik zal proberen te omschrijven hoe het bij mij reageert:
Ik heb eerst een stukje Nederlands getypt; toetsenbordinstelling op Nederlands, woordvoorspelling op Nederlands, spellingscontrole werkt ook zoals Nederlands.
Vervolgens in dezelfde mail naar Engels gewisseld; Het ervoor getypte Nederlandse deel blijft "Nederlands", woordvoorspelling en spellingscontrole voor de nieuw getypte tekst wordt Engels.
Dan een stukje Nederlands getypt met de toetsenbordinstelling nog op Engels: Dat wordt natuurlijk fout gerekend en alle suggesties zijn ook Engels.
Dan de instelling weer naar Nederlands, Nederlands getypt en het eerder "fout" getypte Nederlands blijft fout (het nieuw getypte uiteraard weer "goed") maar de suggesties als ik die eerdere foute woorden aantik zijn nu wel Nederlandse woorden.

Misschien handig om te weten: Ik ben wel meer een "veger" dan een "tikker."
Maar naar mijn mening werkt het zoals ik het heb best bruikbaar, als ik jouw bericht goed interpreteer beter dan bij jou, en waar het mis gaat is dat echt een randgeval waar je je schouders op zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Admiral Freebee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:56:
Hier ook een 735, maar geen last. Al uit- en aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Laatst online: 21:41
Berlinetta schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:03:
[...]

Dat moest/moet bij Android ook.
Bij Android werkelijk nog nooit gedaan, ook niet nodig geweest. Dus waar je deze info vandaan haalt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:51
lifeguard schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:10:
[...]

Bij Android werkelijk nog nooit gedaan, ook niet nodig geweest. Dus waar je deze info vandaan haalt is mij een raadsel.
Bij de Huawei P6 gebeurde dat automatisch na een update...geen backup gemaakt? gegevens pleite. Maar dat zal wel per fabrikant en versie verschillen.

Maar zoals hier al vaker is aangekaart, en ook vaak tot oplossing van leidde, is een factory reset niet verkeerd om te doen na een update. Natuurlijk zou het niet nodig moeten zijn (we hebben het hier niet over PC's), en is het ook niet nodig na elke update, maar wanneer er vreemde probleempjes opduiken, vooral nadat er al veel updates geïnstalleerd zijn, is het niet verkeerd om daar een keer tijd aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 20:35
Als ik op het knopje voor do not disturb (het maantje) druk. Dan wordt deze niet ingeschakeld maar in plaats daarvan wordt het privacy instellingen scherm geopend. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb de nieuwste update op mijn Lumia 550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Fenergy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:13:
Als ik op het knopje voor do not disturb (het maantje) druk. Dan wordt deze niet ingeschakeld maar in plaats daarvan wordt het privacy instellingen scherm geopend. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb de nieuwste update op mijn Lumia 550
Cortana activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
En Hoe moet ik dat doen? Want volgens internet moet je dan eerst je taal/regio veranderen? Ik wil mijn telefoon gewoon in het Nederlands houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Dan kan je helaas geen gebruik maken van deze functie.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
PinokkioTV schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:53:
Dan kan je helaas geen gebruik maken van deze functie.
Dat is toch knap waardeloos? Wat heeft cortana nou eigenlijk te maken met het instellen van een stiltetijd. Microsoft slaat de plank weer volledig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Fenergy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:32:
[...]

En Hoe moet ik dat doen? Want volgens internet moet je dan eerst je taal/regio veranderen? Ik wil mijn telefoon gewoon in het Nederlands houden.
volgens mij moet je alleen de regio veranderen en NIET de taal oeps net andersom lees ik net

[ Voor 5% gewijzigd door kruila op 15-10-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Fenergy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:32:
[...]

Je kan Engels erbij inschakelen, en de telefoon taal en regio op Nederlands zetten. Ik weet niet met welke volgorde meer, ik heb toen de telefoon op Engels gezet, met regio UK, Cortana geactiveerd, en na een reboot weer op Nederlandse taal gezet. Maar in dit topic is er wel meer te vinden. Cortona blijf je dan wel met Engelse spraak gehouden. Dat kan niet in het Nederlands. Tenminste voorlopig niet, het is niet bekend of dat ooit komt.

Update, er zijn en komen steeds meer functies die gekoppeld zijn aan Cortana. Maar bij mij heb ik nu taal Nederlands actief, en Engels geïnstalleerd. Regio Nederland, en spraak Engels.

[ Voor 11% gewijzigd door ardvark99 op 15-10-2016 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:05:
[...]
Cortona blijf je dan wel met Engelse spraak gehouden. Dat kan niet in het Nederlands. Tenminste voorlopig niet, het is niet bekend of dat ooit komt.
Reken er maar niet op. Het Nederlands taalgebied is te klein (30 miljoen sprekers ofzo?), de taal te complex en vrijwel iedereen die Nederlands spreekt, kan genoeg Engels om Cortana in die taal aan te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Bacchus schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:28:
[...]

Reken er maar niet op. Het Nederlands taalgebied is te klein (30 miljoen sprekers ofzo?), de taal te complex en vrijwel iedereen die Nederlands spreekt, kan genoeg Engels om Cortana in die taal aan te spreken.
Het laatste berust op een aanname.
Ik ken er genoeg die amper engels spreken.
Verstaan, begrijpen of kunnen spreken zit een wereld van verschil.

Degene die denken dat ze goed engels kunnen spreken kunnen amper aan een garagehouder uitleggen dat de nokkenas rammelt en dat de remblokken plus de wiellagers versleten zijn.

Daarnaast is het apple wel min of meer gelukt.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:05:
[...]
Je kan Engels erbij inschakelen, en de telefoon taal en regio op Nederlands zetten. Ik weet niet met welke volgorde meer, ik heb toen de telefoon op Engels gezet, met regio UK, Cortana geactiveerd, en na een reboot weer op Nederlandse taal gezet. Maar in dit topic is er wel meer te vinden. Cortona blijf je dan wel met Engelse spraak gehouden. Dat kan niet in het Nederlands. Tenminste voorlopig niet, het is niet bekend of dat ooit komt.

[knip]
Dus om het eens helemaal helder te krijgen. Mijn toestel start nu op met enkel Nederlands, geen Engelse tekst te bespeuren. Ik stel mijn standaardtaal in op Engels, reboot, en activeer Cortana, reboot, taal is Engels en Cortana is actief, kies nu voor Nederlands als telefoontaal, reboot, toestel staat weer op Nederlands zoals de uitgangssituatie, maar ik kan nu Engelse spraakfuncties alla Cortana wel gebruiken? En ook de functies die daarbij horen? Met mijn instellingen op Nederlands ingesteld, ook de menu's e.d.?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 15-10-2016 12:59 . Reden: wacht toch even de reactie van ardvark99 af... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Amadeus1966 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:57:
[...]
Het laatste berust op een aanname.
Ik ken er genoeg die amper engels spreken.
Verstaan, begrijpen of kunnen spreken zit een wereld van verschil.
Je hebt een punt maar ik zit te twijfelen of het een heel sterk of juist hele zwak punt is. Ik vraag me vooral af of mensen die slecht Engels spreken überhaupt zouden overwegen tegen hun telefoon of PC te spreken. Maar misschien zou het voor hen juíst een uitkomst zijn als ze in natuurlijke taal van alles kunnen regelen op hun telefoon.
Degene die denken dat ze goed engels kunnen spreken kunnen amper aan een garagehouder uitleggen dat de nokkenas rammelt en dat de remblokken plus de wiellagers versleten zijn.
Vergis je er niet in hoe weinig mensen dit in hun moedertaal zouden kunnen. (Gokje: 10% in een westers land) En van de andere kant: Het Engels dat Cortana spreekt is ook niet veel meer dan dat van een tien-jarige.
Daarnaast is het apple wel min of meer gelukt.
Het is ook niet onmogelijk maar het is een grote investering die heel erg weinig oplevert.
Van de vijftig talen die wereldwijd meer gesproken worden dan Nederlands, kun je in zeker twintig taalgebieden ook meer apparaten met Cortana verkopen. Dan lijkt de economie mij eenvoudig (en snap ik eerlijk gezegd die van Apple niet helemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

[...]

Ik ben 1 van die mensen die Cortana niet gebruikt omdat het Engels is. Ik kan redelijk Engels om cortana te gebruiken maar als Nederlander wil ik mijn eigen taal gebruiken.

Het is natuurlijk ook geen goed verkoop voorbeeld van MS. "Gebruik nu Cortana voor alle handige functies, let op alleen Engels!" Mijn vriendengroep zal al niet meer geintereseerd zijn.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Dus om het eens helemaal helder te krijgen. Mijn toestel start nu op met enkel Nederlands, geen Engelse tekst te bespeuren. Ik stel mijn standaardtaal in op Engels en activeer Cortana,
Dat lukt al niet. Moet je eerst je telefoon opnieuw opstarten
reboot, taal is Engels en Cortana is actief,
Ook niet. Cortana activeer je door het vergrootglassymbool eenmaal aan te tikken.
kies nu voor Nederlands als telefoontaal, reboot, toestel staat weer op Nederlands zoals de uitgangssituatie, maar ik kan nu Engelse spraakfuncties alla Cortana wel gebruiken? En ook de functies die daarbij horen? Met mijn instellingen op Nederlands ingesteld, ook de menu's e.d.?
Nee. Dan is Cortana weer de-actief, kan zijn dat het nog in de applijst staat maar het werkt niet.

Ik geloof dat we allemaal wel weten dat voor Cortana op zij minst Engels nodig is. Duits kan geloof ik ook. Chinees, maar dat wordt voor de meeste Nederlanders al een stuk lastiger. :9

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 15-10-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:56
[...]

Gaat heus wel gebeuren, is een kwestie van tijd. Siri van alle werkt sinds de laatste upgrade op alle devices in het Nederlands, en dat dat erg goed. Over niet al te lange tijd zal iedereen in (near)real time met elkaar kunnen communiceren in zijn eigen taal, zowel schriftelijk als verbaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
satya schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:48:
[...]

Gaat heus wel gebeuren, is een kwestie van tijd. Siri van alle werkt sinds de laatste upgrade op alle devices in het Nederlands, en dat dat erg goed. Over niet al te lange tijd zal iedereen in (near)real time met elkaar kunnen communiceren in zijn eigen taal, zowel schriftelijk als verbaal.
Misschien handig om https://tweakers.net/nieu...omt-wel-naar-benelux.html te lezen. Scheelt een heleboel uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat is inmiddels een tamelijk oud artikel (Door Olaf van Miltenburg, donderdag 31 maart 2016), dus anno nu zou het best weer eens anders kunnen zijn. En bij iedere nieuwere W10M build die verschijnt zou er weer wat veranderd kunnen zijn, en aangezien deze zowat maandelijks verschijnen? Misschien bij de eerstvolgende grote update die gepland staat voor 2017? Hoop houden is een mooi iets ;)

Maar zoals vanaf Windows Vista eigenlijk al het geval is, het is bij ieder nieuw OS min of meer wel toegezegd door Microsoft, maar nooit werkelijk hard gemaakt. Ik ga er dan ook vanuit dat het niet ze snel gaat gebeuren. Denk ook niet dat het allemaal veel uit zou gaan maken voor dit platform. En over dat de meeste Nederlanders wel Engels kunnen praten en/of begrijpen? Gezien de jongere generatie en de moeite die sommigen nu al hebben met onze eigen taal? Ik ken hele groepen jongeren die zelfs niet uit de voeten kunnen met een Engels gesproken film met ondertitels in diezelfde taal. Die roepen het hardst om ondertiteling in onze moerstaal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:17:
[...]

Dat is inmiddels een tamelijk oud artikel (Door Olaf van Miltenburg, donderdag 31 maart 2016), dus anno nu zou het best weer eens anders kunnen zijn. En bij iedere nieuwere W10M build die verschijnt zou er weer wat veranderd kunnen zijn, en aangezien deze zowat maandelijks verschijnen? Misschien bij de eerstvolgende grote update die gepland staat voor 2017? Hoop houden is een mooi iets ;)
Als er iets veranderd zou zijn, hardware-lover, dan was dat hier binnen enkele minuten na het vrijgeven van die verandering wel gemeld. Er is altijd wel iemand die oplet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:27:
[...]
Als er iets veranderd zou zijn, hardware-lover, dan was dat hier binnen enkele minuten na het vrijgeven van die verandering wel gemeld. Er is altijd wel iemand die oplet. ;)
Helemaal goed. En omdat we er dan ook vanuit gaan dat die meldingen en bevindingen juist zijn, willen we ook graag het naadje van de kous weten. ardvark99 merkt op dat Cortana te gebruiken zou zijn met een toestel ingesteld op Nederlands (niet enkel de regio), en dat wil ik graag bevestigd hebben (van hem, hij plaats de opmerking tenslotte), en dat dit ook daadwerkelijk het geval is en niet per ongeluk een vergissing. Je kunt namelijk wel als een dolle van alles gaan instellen en uitproberen maar mijn ervaring leert dat dit wel ten koste kan gaan van een 100% werking. En om dat laatste dan maar eens duidelijk te maken.

De laatste keer dat ik de overstap naar Engels en Cortana had gemaakt, daar wat mee gespeeld te hebben, en vervolgens de stap weer terug naar Nederlands als instelling, ging ten koste van enkele systeemgeluidjes (uitzetten scherm, aansluiten laadsnoer). Dit is inmiddels alweer flink wat Production builds en harde reset's geleden, dus er zou best wat veranderd en verbeterd kunnen zijn aan dat proces.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
Fenergy schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:01:
[...]

Dat is toch knap waardeloos? Wat heeft cortana nou eigenlijk te maken met het instellen van een stiltetijd. Microsoft slaat de plank weer volledig mis.
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom stiltetijd aan Cortana gekoppeld is. Lijkt me totaal niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Dus om het eens helemaal helder te krijgen. Mijn toestel start nu op met enkel Nederlands, geen Engelse tekst te bespeuren. Ik stel mijn standaardtaal in op Engels, reboot, en activeer Cortana, reboot, taal is Engels en Cortana is actief, kies nu voor Nederlands als telefoontaal, reboot, toestel staat weer op Nederlands zoals de uitgangssituatie, maar ik kan nu Engelse spraakfuncties alla Cortana wel gebruiken? En ook de functies die daarbij horen? Met mijn instellingen op Nederlands ingesteld, ook de menu's e.d.?
Ik heb mijn Lumia als volgt ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ff1wkj.png

Twee Engelstalige toetsenborden is misschien overdreven, maar heb er geen last van. Voor de rest is alles bijna Nederlandstalig, maar niet alles. Dat komt omdat ik in de fastring zit. En bij mij werkt Cortana op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nou, dat lijkt me toch aardig op zijn NL ingesteld te zijn? Alleen zit jij in Insider, en ik niet. Dus mogelijk zit daar nog een aardig verschil tussen. Dank voor de reactie en plaatjes.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:16:
Nou, dat lijkt me toch aardig op zijn NL ingesteld te zijn? Alleen zit jij in Insider, en ik niet. Dus mogelijk zit daar nog een aardig verschil tussen. Dank voor de reactie en plaatjes.
Precies, op VK na heb ik het ook zo ingesteld staan en nergens Cortana te vinden hoor.

Maar inderdaad, hardware-lover, verwacht ik van jou ook niet anders dat jij iemand iets laat uitleggen waarvan je zelf denkt; dit klopt niet wat productie betreft maar zou kunnen waar het Insider betreft. Argument zou kunnen zijn: dit topic gaat over het OS productie en niet Insider.

Dus, er zit nog steeds wel beweging in Cortana in ons (Nederlands) voordeel. Ziet er goed uit,

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 15-10-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yep, ik ben zo'n zeikerd, wil heel graag het naadje van de kous weten, zodat het helder is en we er uiteindelijk allemaal wat aan kunnen hebben 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:28:
Yep, ik ben zo'n zeikerd, wil heel graag het naadje van de kous weten, zodat het helder is en we er uiteindelijk allemaal wat aan kunnen hebben 😉
Deze instellingen heb ik al zo staan voordat AU in augustus gereleased was. Ik zou niet weten waarom dit nu niet op AU production zou werken. Het heeft nu niets met Insiders te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik ben wat taal betreft ook halsstarrig of eenkennig.
Heb alles in het nederlands en selecteer mijn applicaties daar ook naar.
Doch ik weet ook dat dat laatste niet altijd mogelijk is.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:34:
[...]
Deze instellingen heb ik al zo staan voordat AU in augustus gereleased was. Ik zou niet weten waarom dit nu niet op AU production zou werken. Het heeft nu niets met Insiders te maken.
Ik heb de spong gewaagd, en heb de schermen nu gelijk aan die van jou. Behalve datgene rechtsonder, dat krijg ik niet te zien. Daar zou ik o.a. de instelling van het voorlezen van sms-berichten actief kunnen maken, maar hoe kom ik daar? Ben niets verloren aan systeem-geluiden, dus het toevoegen van de talen is tot nu toe foutloos verlopen. Heb Cortana via de Engelse telefoontaal actief gemaakt en even getest, daarna weer terug naar Nederlands via een reboot.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb voor Quiet Hours ook zo ongeveer alle combinaties geprobeerd, maar als ik mijn telefoon op Nederlands zet is Cortana, en met haar Quiet Hours, weer gevlogen.

Ik heb het maar opgegeven en de telefoon op Engels laten staan. Wel als regio Nederland en toetsenbord ook Nederlands. Er is prima mee te werken. Praten tegen Cortana doe ik sowieso niet, ook al zou ze Nederlands verstaan. De Quiet Hours wil ik niet meer zonder, lekker rustig tussen 22:00 en 8:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:30:
[...]

Ik heb de spong gewaagd, en heb de schermen nu gelijk aan die van jou. Behalve datgene rechtsonder, dat krijg ik niet te zien. Daar zou ik o.a. de instelling van het voorlezen van sms-berichten actief kunnen maken, maar hoe kom ik daar? Ben niets verloren aan systeem-geluiden, dus het toevoegen van de talen is tot nu toe foutloos verlopen. Heb Cortana via de Engelse telefoontaal actief gemaakt en even getest, daarna weer terug naar Nederlands via een reboot.
Rechtsonder is via het vergrootglas zoeken, dus Cortana activeren, dan linksboven hamburger menu openen, onderaan de instellingen kiezen.

Wanneer je het vergrootglas indrukt, krijg je dan op zijn Engels de vraag wat je wilt doen, met een blauwe cirkel?
P_Tingen schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:51:
Ik heb voor Quiet Hours ook zo ongeveer alle combinaties geprobeerd, maar als ik mijn telefoon op Nederlands zet is Cortana, en met haar Quiet Hours, weer gevlogen.

Ik heb het maar opgegeven en de telefoon op Engels laten staan. Wel als regio Nederland en toetsenbord ook Nederlands. Er is prima mee te werken. Praten tegen Cortana doe ik sowieso niet, ook al zou ze Nederlands verstaan. De Quiet Hours wil ik niet meer zonder, lekker rustig tussen 22:00 en 8:30
Regio en toetsenbord Nederland is prima. Maar talen moet je er 2 hebben, NL en UK, waarbij NL actief is. Spraak moet ook een taal hebben waarvoor Cortana actief is.

[ Voor 30% gewijzigd door ardvark99 op 15-10-2016 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:54:
[...]

Rechtsonder is via het vergrootglas zoeken, dus Cortana activeren, dan linksboven hamburger menu openen, onderaan de instellingen kiezen.

Wanneer je het vergrootglas indrukt, krijg je dan op zijn Engels de vraag wat je wilt doen, met een blauwe cirkel?

[knip]
Nope, die cirkel komt enkel tevoorschijn als het toestel op Engels staat, en dan kan ik dat menu wel tevoorschijn halen. Zodra het toestel weer op Nederlands wordt gezet dan volgt een melding dat Cortana niet beschikbaar is in de ingestelde taal als ik voor de eerste keer na taal-overschakeling op het vergrootglas druk. Dan is dat menu ook niet meer beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 15-10-2016 17:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 00:09
P_Tingen schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:51:

Geluid en vibratie uitzetten voor het slapen is te lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:43:
[...]

Nope, die cirkel komt enkel tevoorschijn als het toestel op Engels staat, en dan kan ik dat menu wel tevoorschijn halen. Zodra het toestel weer op Nederlands wordt gezet dan volgt een melding dat Cortana niet beschikbaar is in de ingestelde taal als ik voor de eerste keer na taal-overschakeling op het vergrootglas druk. Dan is dat menu ook niet meer beschikbaar.
Inderdaad. Alles gevolgd zoals door ardvark99 opgegeven en het werkt niet. :N

Ik zie trouwens dat ardvark99 Italiaans ook als taal heeft geïnstalleerd. Ga ik dat nog even proberen, daarna geef ik het op........

EDIT: zinloos.

Links; met alles op Engels (VS). Rechts; alles weer op Nederland(s).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TeTGIS9EFsZhAbrIOB9bJdBH/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 15-10-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb het ook geprobeerd, en precies hetzelfde resultaat als GerCor en hardware-lover. Eerst Engels (VS) en daarna terug naar NL werkt niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Stefan22 op 15-10-2016 18:03 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M