Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:10:
[...]
[knip]

Ik zie trouwens dat ardvark99 Italiaans ook als taal heeft geïnstalleerd. Ga ik dat nog even proberen, daarna geef ik het op........

[knip]
Dat Italiaans staat er bij mij ook standaard op, zeer waarschijnlijk het gevolg van de plek van aankoop voor mijn toestel. Dat zal voor ardvark99 mogelijk niet anders zijn?

Maar vroeg of laat zou die Insider versie, of iets wat er sterk op lijkt, als Production build naar onze toestellen moeten gaan komen. Wie weet wordt het dan wel mogelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
RobinHood schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:49:
Vreemd, als ik het zo hoor heb jij hem zo ingesteld zoals ik ook maanden gewerkt hebt, en zolang het tobo op NL staat, heb ik gewoon Nederlandse woorden en Nederlandse foutcorrectie.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/XxTIko8.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a9DeV6Y.png

Pfff... nu al weer twee uur bezig om de spellingscontrole op Nederlands te krijgen, wat niet lukt.

Ik kan hooguit voor elke afzonderlijke mail naar "settings > option > proofing > select language > nederlands" gaan, maar dat schiet niet op.

Leuke is dat het toetsenbord op NL staat, als ik swipe ook netjes Nederlandse woorden krijg - maar zodra ik het woord invoer (via swipe of keyboard) hij rood onderstreept wordt.

Als ik dan kijk wat er "mis" is, suggereert hij Engelse woorden in het pop-up schermpje, maar toont hij wel Nederlandse woorden in de suggesties boven het keyboard...

Ik wil gewoon 100% een Engelse interface / telefoon hebben (OS language, region, etc...), maar een Nederlandse controle als standaard op mijn mail...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:02
hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:09:
[...]

Dat Italiaans staat er bij mij ook standaard op, zeer waarschijnlijk het gevolg van de plek van aankoop voor mijn toestel. Dat zal voor ardvark99 mogelijk niet anders zijn?

Maar vroeg of laat zou die Insider versie, of iets wat er sterk op lijkt, als Production build naar onze toestellen moeten gaan komen. Wie weet wordt het dan wel mogelijk.
Mijn toestel komt idd uit Italië. Niet om gevraagd, en gewoon besteld in Nederland via onze provider. Geleverd met koptelefoon en Italiaanse handleiding. Jammer dat je die talen niet weg kan halen.

Maar terug over Cortana. Zoals eerder gezegd, een paar maanden geleden, volgens mij in juli, heb ik met Cortana gespeeld, Engels geïnstalleerd, en ingesteld, en er zelfs een paar dagen mee gespeeld. Misschien heeft dat verschil gemaakt. Of er is bij mij iets misgegaan bij het terug zetten naar de Nederlandse taal.Maar ik weet vrijwel dat dit vlak voor de AU update is geweest. En zover ik weet wordt er met de huidige RS2 releases niet gewerkt aan de instellingen van Cortana voor algemeen gebruik, buiten de ondersteunde landen.

Maar goed, waarschijnlijk heb ik een toestel met een uitzonderlijke instelling. Zo ziet mijn Cortana er uit:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2wc1vtz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41
ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:44:

Maar goed, waarschijnlijk heb ik een toestel met een uitzonderlijke instelling. Zo ziet mijn Cortana er uit:
Ik denk het ook, zeker als je het voor de AU al had. Mooie combi van Engels en Nederlands inderdaad.
En omdat ik Cortana niet gebruik ..... heb je er iets aan of heb je het alleen geïnstalleerd voor Quiet Hours?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
GerCor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:55:
[...]

Ik denk het ook, zeker als je het voor de AU al had. Mooie combi van Engels en Nederlands inderdaad.
En omdat ik Cortana niet gebruik ..... heb je er iets aan of heb je het alleen geïnstalleerd voor Quiet Hours?
Eigenlijk gebruik ik Cortana nauwelijks. Ik loop nog al eens vaak te bellen met headset, en wanneer ik klaar ben met bellen, druk ik de play knop langer in, start Cortana, en laat ik haar music spelen.

Verder heb ik even naar Quiet Hours gekeken, maar niets ingesteld. Verder zoek ik wel eens iets op met Cortana, maar om nou de hele tijd Engels te praten tegen mijn telefoon? Nou nee. Al zou je Nederlands kunnen praten tegen Cortana, vraag ik mij af of ik het vaak zou doen...

Alleen wat er al vaker wordt afgevraagd, waarom moeten bepaalde functies gekoppeld worden aan Cortana? Koppel het gewoon aan een MS account, lijkt mij handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09

P_Tingen

omdat het KAN

Arjantje72 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:00:
[...]

Geluid en vibratie uitzetten voor het slapen is te lastig?
Ja, want dat vergeet ik dus de helft van de tijd en bovendien wil ik wel wakker worden als mijn dochter of mijn zus me midden in de nacht belt. Dan is er namelijk echt iets aan de hand en als mijn telefoon op stil + niet vibreren staat, hoor ik dus niks.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
P_Tingen schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:59:
[...]

Ja, want dat vergeet ik dus de helft van de tijd en bovendien wil ik wel wakker worden als mijn dochter of mijn zus me midden in de nacht belt. Dan is er namelijk echt iets aan de hand en als mijn telefoon op stil + niet vibreren staat, hoor ik dus niks.
Daarom vindt ik het ook absurd dat ze stilteuren niet losgemaakt hebben van cortana.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hè bah, kan niet slapen. Waarom niet, daarom niet. :O

Daarom even geluisterd naar Ignite. Hoor ik warempel toch zo'n pief van MS een vraag- Gaat Microsoft zelf ook nog een mobiele telefoon maken- beantwoorden: Terry, mijn baas heeft gezegd dat we een device gaan maken en wat Terry heeft gezegd is nog steeds waar. Verder heb ik geen details beschikbaar(vrij vertaald hè) :*)

Nou, dat geeft mij toch weer een beetje hoop. Mag wat mij betreft ook best 2018 worden, als ik mijn contract weer ga verlengen. O-)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:01:
Daarom vindt ik het ook absurd dat ze stilteuren niet losgemaakt hebben van cortana.
In de feedback hub vind je deze wens vast wel terug. Heb je die al een upvote gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 14:40
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:25:
[...]

In de feedback hub vind je deze wens vast wel terug. Heb je die al een upvote gegeven?
Ik kon hem niet vinden, erg vreemd al zeg ik het zelf...
Maar nu is hij wel te vinden :+

[url="feedback-hub:?contextid=10&feedbackid=4c3e0493-107e-4fd8-943c-92839a803ada&form=2&src=2"]feedback-hub:?contextid=10&feedbackid=4c3e0493-107e-4fd8-943c-92839a803ada&form=2&src=2[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
St00mwals schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:49:
[...]

Ik kon hem niet vinden, erg vreemd al zeg ik het zelf...
Maar nu is hij wel te vinden :+

[url="feedback-hub:?contextid=10&feedbackid=4c3e0493-107e-4fd8-943c-92839a803ada&form=2&src=2"]feedback-hub:?contextid=10&feedbackid=4c3e0493-107e-4fd8-943c-92839a803ada&form=2&src=2[/url]
Edit:
Upvote [url="feedback-hub:?contextid=336&feedbackid=29c654cc-0385-49de-b21b-00a67836ca12&form=2&src=2"]deze[/url] dan ook direct ff, waarom Microsoft de wereld buiten de VS niet erkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
-

[ Voor 100% gewijzigd door Isane op 16-10-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
GerCor schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:12:
Hè[...]Nou, dat geeft mij toch weer een beetje hoop. Mag wat mij betreft ook best 2018 worden, als ik mijn contract weer ga verlengen. O-)
dit is al lang bekend ^^ MS stopt met de Lumia lijn, maar er komt nog wel een andere lijn. Alleen waarschijnlijk pas mininaal tegen het eind van volgend jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
P_Tingen schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:59:
[...]

Kun je dat per nummer instellen?
Dat wist ik niet, dan heb ik niks gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:25:
[...]

Lang lang geleden al eens gedaan ;-)
Maar iig bedank voor het oprakelen van dergelijke mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09

P_Tingen

omdat het KAN

Arjantje72 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:32:
[...]

Kun je dat per nummer instellen?
Dat wist ik niet, dan heb ik niks gezegd. :)
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/c5JfF82.jpg

Op dit scherm kun je de 'breakthrough' lijst bewerken. Best goed gemaakt, alleen jammer. Nee: absurd, dat het aan Cortana hangt

edit: plaatje verkleind

[ Voor 8% gewijzigd door P_Tingen op 16-10-2016 21:32 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Caelorum schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:18:
[...]

dit is al lang bekend ^^ MS stopt met de Lumia lijn, maar er komt nog wel een andere lijn. Alleen waarschijnlijk pas mininaal tegen het eind van volgend jaar
Ja, dat is bekend maar toch werd de vraag tijdens Ignite gesteld. M.a.w. niet iedereen gelooft MS op de blauwe ogen. Het: This is still true kan zomaar This is no longer true worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:06:
[...]

Ja, dat is bekend maar toch werd de vraag tijdens Ignite gesteld. M.a.w. niet iedereen gelooft MS op de blauwe ogen. Het: This is still true kan zomaar This is no longer true worden.
Nee, als iemand tegen jou heel vaak onzin verteld en liegt. Ga je hem direct daarna nog geloven? Tenzij je natuurlijk last hebt van: Wikipedia: Stockholm syndrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:50
Gisteren mijn Lumia 950 binnengekregen en inmiddels lekker aan het klooien :).

Ik loop wel gelijk tegen een probleem aan - Skype Preview wil niet updaten en de ING app krijg ik niet geinstalleerd. Beide geven een foutmelding: 0x80070005 . Het valt me op dat beide apps deze melding geven na 'licentie ophalen'.

Op het forum en via google kom ik de foutmelding wel tegen, maar in hele andere contexten en de gevonden oplossingen daar werken niet. Heeft iemand hier een idee wat dit kan zijn?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Hammetje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:57:

Ik loop wel gelijk tegen een probleem aan - Skype Preview wil niet updaten en de ING app krijg ik niet geinstalleerd. Beide geven een foutmelding: 0x80070005 . Het valt me op dat beide apps deze melding geven na 'licentie ophalen'.

Op het forum en via google kom ik de foutmelding wel tegen, maar in hele andere contexten en de gevonden oplossingen daar werken niet. Heeft iemand hier een idee wat dit kan zijn?
Heb je wel al alle updates binnen?
https://mspoweruser.com/w...ings-os-number-14393-321/
https://mspoweruser.com/d...ocked-lumia-950-xl-in-uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Bedankt voor het meedenken. Telefoon is inderdaad up to date - gisteravond meteen geinstalleerd.

Nog andere ideeën?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 19-09 18:47
Hammetje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:14:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Telefoon is inderdaad up to date - gisteravond meteen geinstalleerd.

Nog andere ideeën?
telefoon uitzetten, ff wachten, weer aanzetten?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
kruila schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

telefoon uitzetten, ff wachten, weer aanzetten?
Ook al geprobeerd :(.

Ik keek even in mijn account - ik zag daar ook nog heel veel andere apparaten staan die aan mijn account waren gekoppeld. Ik heb deze verwijderd, maar helaas heeft dat ook niet geholpen.

Ook andere apps willen niet installeren (NOS, NETFLIX). Allemaal dezelfde foutmelding? Wel raar - want gisteren, voor het updaten, heb ik nog wel whatsapp geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 23:09

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

GerCor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:10:
[...]

Inderdaad. Alles gevolgd zoals door ardvark99 opgegeven en het werkt niet. :N

Ik zie trouwens dat ardvark99 Italiaans ook als taal heeft geïnstalleerd. Ga ik dat nog even proberen, daarna geef ik het op........

EDIT: zinloos.

Links; met alles op Engels (VS). Rechts; alles weer op Nederland(s).

[afbeelding]
Wanneer je alles op Nederlands zet en dan Cortana start, klik op sluiten en dan instellingen. Zoek daar naar Cortana language. Zet deze optie op Engels en dan moet het wel werken als het goed is. I.i.g. bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59

De context die ik vind is niet zo heel anders: De melding lijkt ongeveer te betekenen dat de Store-applicatie niet in de packages-map kan schrijven. Maar, toegegeven, alle berichten die ik heb gezien gaan over Windows 8.0, 8.1 en 10 op de desktop. Alle oplossingen daar dus ook.
Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van het terugzetten van fabrieksinstellingen en het is bijlange na geen garantie dat dat je probleem oplost maar de impact is in dit geval niet groot, dus je zou dat weleens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
MaakmeGek schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:25:
[...]

Wanneer je alles op Nederlands zet en dan Cortana start, klik op sluiten en dan instellingen. Zoek daar naar Cortana language. Zet deze optie op Engels en dan moet het wel werken als het goed is. I.i.g. bij mij wel.
Idd, dat was ik vergeten te vermelden, en in de screenshots (ardvark99 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen") staat de tekst helemaal rechts onderaan, maar de instelling valt er net buiten. Bij mij staat ie op Engels UK.
Hammetje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:22:
[...]

Ook al geprobeerd :(.

Ik keek even in mijn account - ik zag daar ook nog heel veel andere apparaten staan die aan mijn account waren gekoppeld. Ik heb deze verwijderd, maar helaas heeft dat ook niet geholpen.

Ook andere apps willen niet installeren (NOS, NETFLIX). Allemaal dezelfde foutmelding? Wel raar - want gisteren, voor het updaten, heb ik nog wel whatsapp geinstalleerd...
Ik zou idd ook een factory reset voorstellen, met eventueel de backup terug zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door ardvark99 op 18-10-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Helaas. Na eerst Cortana actief te hebben gemaakt, weer terug naar volledig Nederlands, daarna het vergrootglas gekozen te hebben, komt dat scherm eenmalig tevoorschijn. Maar na sluiten gekozen te hebben en direct de instellingen binnen dat scherm, is de Cortana optie aan de onderzijde niet meer aanwezig. Er valt daar dus niets te kiezen/wijzigen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
[...]

Dus jij hebt Cortana wel werkend gekregen, zoals ik het ingesteld heb? Dus NL taal, en regio, spraak Engels en Cortana Engels.

Heb jij W10M public, dus 14393.321 of draai jij Insiders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

ardvark99 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Dus jij hebt Cortana wel werkend gekregen, zoals ik het ingesteld heb? Dus NL taal, en regio, spraak Engels en Cortana Engels.

Heb jij W10M public, dus 14393.321 of draai jij Insiders?
Ik draai Insiders Fast Ring, maar bij mij werkt het wel inderdaad.
hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:41:
[...]

Helaas. Na eerst Cortana actief te hebben gemaakt, weer terug naar volledig Nederlands, daarna het vergrootglas gekozen te hebben, komt dat scherm eenmalig tevoorschijn. Maar na sluiten gekozen te hebben en direct de instellingen binnen dat scherm, is de Cortana optie aan de onderzijde niet meer aanwezig. Er valt daar dus niets te kiezen/wijzigen.
En andersom alles instellen in het Engels en dus ook bij Cortana instellingen kiezen voor engels om daarna terug te switchen naar nederlands?

[ Voor 45% gewijzigd door MaakmeGek op 18-10-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door MaakmeGek op 18-10-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
MaakmeGek schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:14:
Jammer, ja goed voor jou :9, maar ik ben toch benieuwd of het ook in de public release werkend te krijgen is. Ik heb dit al zo sinds eind RS1. De eerste RS2 was na mijn vakantie, en voor mijn vakantie had ik het al werkend. Wel al die tijd in de fastring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MaakmeGek schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:14:
[...]
[...]
En andersom alles instellen in het Engels en dus ook bij Cortana instellingen kiezen voor engels om daarna terug te switchen naar nederlands?
Dat heb ik vooraf natuurlijk eerst al gedaan toen Cortana wel actief was ;) maar mag niet baten.

Overigens zou ik (en mogelijk anderen ook binnen dit topic), het erg waarderen als men even aan zou geven dat men met Insider software draait als er een opmerking wordt geplaatst binnen dit niet Insider topic. Niet dat ik het erg vervelend vind, maar men zet anders Production gebruikers op het verkeerde been, waar dit topic eigenlijk voor is bedoelt. Die denken misschien dat iets mogelijk zou moeten zijn onder de huidige Production build terwijl dit eigenlijk is voorbehouden aan Insiders.

Maar dat jij nu, als Insider, aangeeft dat het bij jou ook werkt, zoals bij ardvark het geval is, dan beloofd dit toch wat voor ons als niet Insider zijnde. Mag hopen dat een nieuwere Production build ons, vroeger of later, ook die mogelijkheid gaat bieden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Dank voor de tips. Telefoon gereset en nu weer aan het instellen. De apps downloaden nu wel probleemloos. Hopen dat, dat zo blijft... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
[...]

Hoe wil je Cortana starten als alles op Nederlands staat? Als alles op Nederlands staat ontbreekt Cortana.

EDIT; Ik ben een beetje Spuit11 zie ik. :+

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 18-10-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Hammetje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:00:
Dank voor de tips. Telefoon gereset en nu weer aan het instellen. De apps downloaden nu wel probleemloos. Hopen dat, dat zo blijft... ;-)
Mooi dat dit geholpen heeft, en bedankt voor de terugkoppeling. Soms gaat er wel een iets mis met updaten van het OS, wat vreemde problemen kan veroorzaken. En verder veel plezier met jouw L950 :9
hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:41:
[...]
knip
... Niet dat ik het erg vervelend vind, maar men zet anders Production gebruikers op het verkeerde been, waar dit topic eigenlijk voor is bedoelt. Die denken misschien dat iets mogelijk zou moeten zijn onder de huidige Production build terwijl dit eigenlijk is voorbehouden aan Insiders.

Maar dat jij nu, als Insider, aangeeft dat het bij jou ook werkt, zoals bij ardvark het geval is, dan beloofd dit toch wat voor ons als niet Insider zijnde. Mag hopen dat een nieuwere Production build ons, vroeger of later, ook die mogelijkheid gaat bieden.
Neem maar van mij aan dat het niet mijn bedoeling is om anderen op het verkeerde been te zetten ;) Maar voordat RS2 in Production gaat, zijn we wel een paar maanden verder helaas, ongeveer maart 2017.

[ Voor 49% gewijzigd door ardvark99 op 18-10-2016 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Hammetje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:00:
Mooi dat je je Lumia 950 inmiddels hebt. Ik weet niet of je schoon bent begonnen, of dat je een back-up hebt teruggezet, maar laat je telefoon even een flinke tijd "rammelen". Daarmee bedoel ik dat je Lumia even de tijd neemt om alles bij te werken. Dat geldt zeker na het terugzetten van een back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-09-2024

al gekeken naar de locatie waar hij het naartoe opslaat, sommige apps willen niet op de sd kaart, probeer de locatie te veranderen waar de apps/downloads/etc. komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Lol - mijn Outlook (online mail) account is vannacht geupgrade naar de nieuwe versie.

Daarmee zijn álle contacten gereset op mijn telefoon (ringtones, details, foto's, etc...) van de afgelopen zes jaar...

Op geen enkele manier kan ik de informatie nog terugkrijgen - dus als je opeens een lege contactenlijst hebt; check even of je ook lid ben geworden van de nieuwe Outlook...

Outlook zelf heeft ook alle message-rules (if this then that) gereset, waardoor mijn mailbox overstroomt met mails die eerst netjes in eigen mappen terecht kwamen.

Erg handig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:35:
Lol - mijn Outlook (online mail) account is vannacht geupgrade naar de nieuwe versie.

Daarmee zijn álle contacten gereset op mijn telefoon (ringtones, details, foto's, etc...) van de afgelopen zes jaar...

Op geen enkele manier kan ik de informatie nog terugkrijgen - dus als je opeens een lege contactenlijst hebt; check even of je ook lid ben geworden van de nieuwe Outlook...

Outlook zelf heeft ook alle message-rules (if this then that) gereset, waardoor mijn mailbox overstroomt met mails die eerst netjes in eigen mappen terecht kwamen.

Erg handig weer.
Thx voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum

Erg handig weer.
Moet je even je account opnieuw koppelen. Dus de 'oude' weggooien en de nieuwe toevoegen. Heb het bij mijn eigen toestel maanden geleden ook moeten doen en vorige week nog bij die van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:13

KrazyJay

Erg handig weer.
Het gaat ook écht niet goed tussen jou en Microsoft Mobile, hè.

Ondertussen ook nog niets gehoord van B2X, halve week zit er al op en nog steeds geen bevestiging gehad dat mijn GSM aangemeld is. Zeer slechte eerste kennismaking, eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

mijn outlook is vannacht ge-update maar bij mij werkt alles als voorheen.

Deatgrunth, there's a spell on you. ik zou maar beginnnen met het offeren van kippepootjes aan de lumia goden:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb sinds een paar maanden een ms 950 en deze werkte perfect tot vorige week. Toen is er een update geweest en nu heeft de telefoon de onhandige eigenschap om het scherm zwart te laten voor een 10 a 20 seconden voordat deze beeld geeft. Heel soms doet hij het niet maar meestal wel. Het maakt ook niet uit of ik de telefoon wil unlocken (wat overigens gewoon werkt met de facecam) of een foto wil maken.

Hebben andere mensen dit ook en eventueel een oplossing hiervoor?

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Indoubt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:58:
mijn outlook is vannacht ge-update maar bij mij werkt alles als voorheen.

Deatgrunth, there's a spell on you. ik zou maar beginnnen met het offeren van kippepootjes aan de lumia goden:) ;)
Ongetwijfeld :)

Zelfs mijn 8.000+ mails van mijn zakelijke account (die was doorgezet naar Outlook als backup) zijn weg...

Gelukkig had ik nog twee backups, maar anders ben je toch de pineut.

Sowieso krijg ik internal server errors te zien vanaf Microsoft; alles lijkt daar te crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:50:
[...]

Moet je even je account opnieuw koppelen. Dus de 'oude' weggooien en de nieuwe toevoegen.
Tja, de persoonsgegevens zijn overal verdwenen... op telefoon, tablet, de mail app op PC, Outlook (software) en Outlook (online)...

Dus daar is geen beginnen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Yagermeister schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:04:
Ik heb sinds een paar maanden een ms 950 en deze werkte perfect tot vorige week. Toen is er een update geweest en nu heeft de telefoon de onhandige eigenschap om het scherm zwart te laten voor een 10 a 20 seconden voordat deze beeld geeft. Heel soms doet hij het niet maar meestal wel. Het maakt ook niet uit of ik de telefoon wil unlocken (wat overigens gewoon werkt met de facecam) of een foto wil maken.

Hebben andere mensen dit ook en eventueel een oplossing hiervoor?
Als iets niet werkt dan reset je de telefoon gewoon even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:07:
[...]
Tja, de persoonsgegevens zijn overal verdwenen... op telefoon, tablet, de mail app op PC, Outlook (software) en Outlook (online)...

Dus daar is geen beginnen aan :)
Even melden bij MS en wachten totdat ze een backup terug hebben gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

GerCor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:17:
[...]

Als iets niet werkt dan reset je de telefoon gewoon even.
Dat zou ik op zich wel willen doen maar wie zegt dat dit het probleem oplost ;) Ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen als er andere zijn die het misschien ook gedaan hebben en er geen oplossing in gehad hebben.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:21:
[...]

Even melden bij MS en wachten totdat ze een backup terug hebben gezet?
Pff... ik heb zelf zat backups; de hele integratie tussen een zakelijk IMAP4 account en Outlook werkt sinds vannacht niet meer.

Oude mails (vanaf 2008) zijn verwijderd, nieuwe worden niet meer gesynched.

Handig als je manager bent en een Outlook account hebt als zakelijke backup... al je contacten weg, al je mail weg en nieuwe mail komt niet meer binnen.

De mail staat doorgekoppeld naar gMail / Thunderbird, een vaag roundcube-servertje en mijn zakelijke server; daar staat alles goed op - enkel Outlook heeft vannacht de magische reset gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:54:

Idd, dat was ik vergeten te vermelden, en in de screenshots (ardvark99 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen") staat de tekst helemaal rechts onderaan, maar de instelling valt er net buiten. Bij mij staat ie op Engels UK.
Ja, en als ik het goed heb kun je dat niet wijzigen. Althans, ik had alles op Engels (Verenigde Staten) staan en toen werd het inderdaad Engels UK. Ik dacht: zet ik dat ook op VS maar dat ging dus niet. Kun je dat bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
GerCor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:12:
[...]

Ja, en als ik het goed heb kun je dat niet wijzigen. Althans, ik had alles op Engels (Verenigde Staten) staan en toen werd het inderdaad Engels UK. Ik dacht: zet ik dat ook op VS maar dat ging dus niet. Kun je dat bevestigen?
Ik kan wel meerdere landen kiezen voor Engels, zie screenshot. En wanneer ik een ander land kies, bv. US, wordt er gevraagd om dit zeker wil omwisselen, omdat de regio niet overeen komt, en Cortana niet alle diensten kan leveren oid.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/euh4eu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ardvark99 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:30:
[...]

Ik kan wel meerdere landen kiezen voor Engels, zie screenshot. En wanneer ik een ander land kies, bv. US, wordt er gevraagd om dit zeker wil omwisselen, omdat de regio niet overeen komt, en Cortana niet alle diensten kan leveren oid.
[afbeelding]
Oké, en nog eens wat ...

Ik had het al eerder gezien in jouw eerdere printscreen maar dit is vast en zeker een Insiderdingetje. Eerste gedeelte in het Engels, de rest in het Nederlands. Maar goed .... we zullen zien of we dit ooit in productie build krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
GerCor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:40:
[...]

Oké, en nog eens wat ...

Ik had het al eerder gezien in jouw eerdere printscreen maar dit is vast en zeker een Insiderdingetje. Eerste gedeelte in het Engels, de rest in het Nederlands. Maar goed .... we zullen zien of we dit ooit in productie build krijgen.
Dat klopt, die Engelse teksten er tussendoor is een Insider dingetje. Maar dat is niet alleen voor de RS2 in fast ring, maar ook voor de MSFT apps. Tja, je moet er iets voor over hebben om bugs binnen te halen ;P Verder heb ik geen moeite met af en toe Engelse woorden er tussen door. In verloop van tijd worden die toch vertaalt.

Maar wat ik wel vreemd vind van deze feature, is dat er niets over in staat in de "release notes" staat wanneer er weer een build uitkomt. Tenminste, ik ben het niet tegen gekomen. Meestal wanneer er nieuwe functies ingebouwd worden, wordt het door of MSTF bekend gemaakt, of er wordt melding gemaakt op een of andere site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Deatgrunth,

Ik gebruik mijn mail ook zakelijk (onder andere)

Nu maak ik wel back ups maar niet instant. Ik ben toch wel benieuwd naar hoe dit nu bij jouw afloopt?

Bij mij is weliswaar alles in orde maar ik moet misschien mijn backup strategie herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Ik heb iets geks in de outlook calendar m.b.t. het aangeven van het weer in de agenda view. Normaal heb ik deze optie uitstaan in de webversie, maar op de telefoon kan dit volgens mij niet. Het gekke is dat er een temperatuur staat die niet klopt, nu staat er bv 25 graden met een zonnetje. Ik heb de instelling weleens van region naar celsius gezet en dan staat het heel even goed maar later als ik de calendar weer opstart staat er toch weer een foute temperatuur. Iemand die dit ook heeft? Lumia 650, production build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Staat je weerapp wel op de goeie locatie ingesteld?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
lowiesjie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:07:
Ik heb iets geks in de outlook calendar m.b.t. het aangeven van het weer in de agenda view. Normaal heb ik deze optie uitstaan in de webversie, maar op de telefoon kan dit volgens mij niet. Het gekke is dat er een temperatuur staat die niet klopt, nu staat er bv 25 graden met een zonnetje. Ik heb de instelling weleens van region naar celsius gezet en dan staat het heel even goed maar later als ik de calendar weer opstart staat er toch weer een foute temperatuur. Iemand die dit ook heeft? Lumia 650, production build.
Kan wel uitgezet worden. Ik kan het even niet voor je uitzoeken want de settings knop is er niet op kleinste zoomniveau op 950XL ^^
Maar zag het bij mijn vriendin staat in de opties ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
PinokkioTV schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:32:
Staat je weerapp wel op de goeie locatie ingesteld?
ja default in weerapp = vaste locatie (rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
Caelorum schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:36:
[...]

Kan wel uitgezet worden. Ik kan het even niet voor je uitzoeken want de settings knop is er niet op kleinste zoomniveau op 950XL ^^
Maar zag het bij mijn vriendin staat in de opties ergens
Wat ik merk is dat bij settings-->calendar settings hij het onderste deel van het scherm niet laadt, de cirkelende puntjes blijven maar gaan, raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Vraagje, op de Sony bravia bij mijn ouders heb ik gisteren continuum aangezet via widi... 30 seconde lag!
Is iemand in staat om dit met zijn Sony bravia te testen? De bravia is een xd8305 voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
lowiesjie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Wat ik merk is dat bij settings-->calendar settings hij het onderste deel van het scherm niet laadt, de cirkelende puntjes blijven maar gaan, raar!
Dit bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lwkpczSOxXw5txMlRsTIJAUP/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
Exact dat ja! Ik vermoed nu dat daar onder mogelijk de optie zou moeten staan om weer aan / uit te zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door lowiesjie op 21-10-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
lowiesjie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

bij mij ook, was me nog nooit opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hier ook :(

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

mathelicious schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:27:
Vraagje, op de Sony bravia bij mijn ouders heb ik gisteren continuum aangezet via widi... 30 seconde lag!
Is iemand in staat om dit met zijn Sony bravia te testen? De bravia is een xd8305 voor de geïnteresseerden.
Ik heb geen toegang tot een bravia maar kan je wel melden dat ik met de MS dongel op een Phillips 42"ambilight van circa 7 jaar oud slechts een kleine lag heb, iets van een seconde of zo.

Als je zoveel lag hebt is het niet goed. De widi is niet geschikt om te gamen of iets wat erg snelle handlingen of feedback vergt maar youtube etc gaat prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Even een verlanglijstje wat Microsoft op mijn 950 mag maken voor Sinterklaas:

1. Gadgets herkent mijn DT903
2. Mijn naam verschijnt als afzender in Ziggo, en niet mijnnaam@ziggo.nl
3. De mogelijkheid 'Weer' uit te zetten in de Agenda
4. Notificaties e-mail (alle accounts). Alleen Live-Tile werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
GerCor schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:31:
Even een verlanglijstje wat Microsoft op mijn 950 mag maken voor Sinterklaas:

1. Gadgets herkent mijn DT903
2. Mijn naam verschijnt als afzender in Ziggo, en niet mijnnaam@ziggo.nl
3. De mogelijkheid 'Weer' uit te zetten in de Agenda
4. Notificaties e-mail (alle accounts). Alleen Live-Tile werkt
Mag ik daar wat aan toevoegen waar wij allemaal wat aan hebben? :+
Een giga marketing budget voor reclame en (eventueel) het betalen voor apps op het platform.
Met als resultaat weer een groeiend marktaandeel, dus meer apps, meer gebruikers, etc.

met als resultaat: Bye bye Android })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
St00mwals schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

Mag ik daar wat aan toevoegen waar wij allemaal wat aan hebben? :+
Een giga marketing budget voor reclame en (eventueel) het betalen voor apps op het platform.
Met als resultaat weer een groeiend marktaandeel, dus meer apps, meer gebruikers, etc.

met als resultaat: Bye bye Android })
Wij doen altijd cadeautjes voor € 15 p/p. :9

ps. dat door MS betalen voor het maken apps voor bedrijven heeft MS al geprobeerd. Alleen zei MS: 'onderhoud moeten jullie verder wel zelf betalen' ..... En toen zeiden veel bedrijven: 'Meh .... laat maar joh'. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

ik zet het maar even hier omdat ik vermoed dat het voor meerdere MS/lumia telefoons geld die onder windows 10 mobile draaien.

Ik overweeg apparaat versleuteling toe te gaan passen op mijn 950.

Nu heb ik al het een en ander uitgezocht maar er zijn toch ook nog veel aspecten onduidelijk. In principe is de apparaatversleuteling in windows 10 mobile een soort bitlocker (of gewoon bitlocker). Op verschillende plekken heb ik gelezen dat deze slechts het interne geheugen van de telefoon versleuteld en niet de eventuele micro SD kaart. Nu kan ik natuurlijk alles waarvan ik wil dat het versleuteld wordt op het telefoongeheugen zetten maar ik heb niet voor niets een 200GB SD kaart dus ik zoek liever naar een integrale oplossing.

Na zoeken kom ik op de site van MS tegen dat je ook per app versleuteling kunt aangeven en dat de versleuteling dan ook voor de SD kaart geld. De link naar de pagina is deze: https://docs.microsoft.co...tions/mdm-data-encryption

Een stukje van de text: Voor apps die zijn gekoppeld aan een Intune Mobile Application Management-beleid, wordt versleuteling geleverd door Microsoft. Gegevens worden synchroon versleuteld tijdens bestands-I/O-bewerkingen overeenkomstig de instelling in het Mobile Application Management-beleid.

en: Met deze optie kunt u opgeven dat alle gegevens die zijn gekoppeld aan een bepaalde app worden versleuteld, met inbegrip van gegevens die zijn opgeslagen op externe media, zoals SD-kaarten. Dezelfde mogelijkheid is ook beschikbaar met MDM voor Office 365.

Ik maak hier uit op dat het mogelijk moet zijn ook de SD kaart (of bepaalde delen daarvan) te versleutelen met deze manier.

Als ik het goed begrijp geld dat dan ook tevens voor de cloud: onedrive en is ook een backup maken van je telefoon naar onedrive versleuteld. Ik zal hier nog verder naar moeten kijken of dit inderdaad zo is, tenzij iemand van jullie dit al heeft uitgezocht.

Ik moet nog uitzoeken wat intune is (staat op de to-do-lijst)

Verder heb ik de apparaatversleuteling nog niet aangezet omdat ik eerder de volgend opmerking zag opwindowscentral: Furthermore, you need to be careful when to choose to enable this feature, as it's possible that encrypting your device may cause some issues, such as problems with emails not synchronizing with your phone.
link naar webpage: http://www.windowscentral...ryption-windows-10-mobile

Heeft iemand van jullie al apparaat versleuteling aan staan en uitdagingen ondervonden van synchronisatie van mail?

Het volgend waar ik over heb nagedacht maar nog niet weet hoe ik dat ga oplossen is identieke versleuteling op de win 10 laptop. In feite wil ik die ook versleutelen, ook voor eventueel gebruik van onedrive.De eventuele files moeten voor het plaatsen op onedrive reeds zijn versleuteld, i.e versleuteld worden getransporteerd. Ik neig hiervoor naar veracrypt, (eigenlijk een soort opvolger van truecrypt) maar ik ben daar nog allerminst zeker van.

Als de bitlockerop win 10 mobile hetzelfde is als op win 10 PC's dan zou het misschien handig zijn om ook op de PC bitlocker te gebruiken. Op die manier kunnen bestanden die zijn encrypt en op onedrive staan zowel vanaf de PC als vanaf de telefoon worden benaderd terwijl de encryptie geborgd blijft (vermoed ik)

Helaas heb ik geen windows 10 PRO kunnen bestellen bij mijn recent aangeschafte dell laptop 8)7 Als ik bitlocker wil gebruiken dan moet ik een dure upgrade kopen naar win 10 pro, alleen voor de bitlocker.

Heeft iemand zoiets als bitlocker op PC en telefoon al gedaan? Ik zou graag ervaren of dat prettig werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Intune gaat je niet helpen. Het is bedoelt voor midden tot grote bedrijven en gaat flink wat kosten.
Bitlocker (device encryption) is dan het enige dat overblijft. Ik dacht overigens dat het wel ook op de sd kaart werkt en dat je er alleen via wi dows bij kan als je toestel is unlocked, maar kan me vergissen. Ik heb het onder w10m nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier vele problemen over met name de stembegeleiding bij 'Kaarten', maar ik heb een heel ander probleem met het navigatieprogramma. Bij mij worden routes verkeerd berekend met als gevolg dat ik de weg kwijt raak. Ik krijg steeds een nieuwe route voorgeschoteld met de melding dat opnieuw wordt berekend. Ik navigeer niet vaak, maar als ik het nodig heb moet het gewoon werken. Het zijn ook totaal andere routes/plaatsen waarbij het gebeurd. Dus dan zou het niet een nieuw stuk weg of dergelijke moeten zijn die het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb device encryption aanstaan op mijn Lumia 1520 en ik merk verder geen problemen. Ik heb er nog een 32GB Kaartje inzitten waar de muziek op staat, geen idee of die encrypted is. Apps, foto's ed staan allemaal op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:34:
Ik lees hier vele problemen over met name de stembegeleiding bij 'Kaarten', maar ik heb een heel ander probleem met het navigatieprogramma. Bij mij worden routes verkeerd berekend met als gevolg dat ik de weg kwijt raak. Ik krijg steeds een nieuwe route voorgeschoteld met de melding dat opnieuw wordt berekend. Ik navigeer niet vaak, maar als ik het nodig heb moet het gewoon werken. Het zijn ook totaal andere routes/plaatsen waarbij het gebeurd. Dus dan zou het niet een nieuw stuk weg of dergelijke moeten zijn die het veroorzaakt.
Ik had het idee dat de meeste problemen met de stembegeleiding zouden zijn opgelost, maar mogelijk heb ik dat mis?

Je hebt niet een slechte GPS ontvangst tijdens gebruik?

Je rijd toch niet toevallig op plaatsen waar recentelijk wat gewijzigd is of waar men aan de weg aan het werken is of draait met kaarten die niet geheel up to date zijn of nog niet zijn bijgewerkt door Here?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Toevallig de kaarten niet offline beschikbaar en geen werkende internet verbinding onderweg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
...Bij mij worden routes verkeerd berekend met als gevolg dat ik de weg kwijt raak. Ik krijg steeds een nieuwe route voorgeschoteld met de melding dat opnieuw wordt berekend. Ik navigeer niet vaak, maar als ik het nodig heb moet het gewoon werken. Het zijn ook totaal andere routes/plaatsen waarbij het gebeurd. Dus dan zou het niet een nieuw stuk weg of dergelijke moeten zijn die het veroorzaakt.
Ik herken dat wel. Maar ik denk altijd maar zo: het is slechts een hulpmiddel. En het: 'het moet gewoon werken' daarbij denk ik altijd: 'ach ja, het moet .... want?'. Uiteindelijk kom je altijd waar je moet zijn. En in het uitzonderlijke geval je er niet komt dan kun je een beroep doen op je eigen vermogen/verstand ergens te komen.

Als ik in het 'dorp' waar ik woon van het tankstation naar huis rij, ongeveer 5 minuten, dan krijg ik ook steeds nieuwe routes voor mijn neus. En dat slaat werkelijk helemaal nergens op qua begeleiding. Rij ik een route over de snelweg door half Nederland, dan is er niets aan de hand.

Kortom, zelf ook een beetje logisch blijven nadenken en de navigatie kan je er bij helpen.

Laatst nog een heel verhaal over de navigatie in politie(voertuigen)auto's. Agenten rijden zich ook klem in winkelcentra e.d. M.a.w., ze kennen de omgeving niet en denken zelf ook niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Idd het zijn hulpmiddelen.
In dat jaartje dat ik als taxisjoof rondreed heeft het mij keer op keer op plaats van bestemming gebracht.

Mijn huidige werkgever werkt met TT.
Hartstikke geweldig.....prutding.
Je kan niet eens rustig op het scherm de omgeving bekijken ( qua wegen e.d. ), als de ms kaartenapp de zelfde eenvoud had als here drive en met als extra gewicht en hoogte dan was het een meer dan prima navipakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:29

daffie82

Minisforum UM773 Lite

W10m op de L640 bij mijn vrouw blijft toch geen topper.
Blijven problemen met de notificaties van de kalender en agenda live tiles, terwijl dit gewoon de standaard apps zijn met een standaard MS mail account/agenda.
Ook regelmatig problemen met Wifi, dat je opeens niet op bepaalde netwerken kan komen.
Alles up to date, hard reset al reeds gedaan bij de installatie.

Dit soort crap heb ik nooit op W8.1 :(

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, W10M op de L640 is wat spotty. Soms werkt het weken goed en dan gaat echt alles fout. Enorm irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Caelorum schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:28:
Ja, W10M op de L640 is wat spotty. Soms werkt het weken goed en dan gaat echt alles fout. Enorm irritant.
En gaat dit dan beter werken op mijn L830 ?
Ik betwijfel het eerlijk gezegd...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:30

Punkrocker

Mostly harmless

Caelorum schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:28:
Geen problemen hier...

(2x L640)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Problemen met een L640 icm W10? Neeejoh.

-soms reboot, spontaan
-letterlijk niet vooruit te schoppen, alles traag/laadt niet
-camera die random besluit _niet_ te werken
-camera die halve minuut lang bezig is om te focussen
-camera die vastloopt met opslaan vd foto
-Outlook, die hele telefoon onderuit helpt omdat er mail gedownload moet worden
-Diverse IM apps (WhatsApp,Telegram) die grootste moeite hebben met het sharen van een zelfgemaakte foto.(al dan niet geschoten vanuit zo'n app)
-en als het net allemaal te frustrerend begint te worden... een vreselijk snel en soepel werkende telefoon. Ik kan er geen pijl op trekken.

Misschien dat dit allemaal terug te lijden is op een brakke SD kaart, maar die heb ik ondertussen drie keer vervangen.

-Ohja, de officiële Facebook app laadt verschillende pagina's de eerste comments niet, als die een foto bevatten.

Verder wel prima toestelletje eigenlijk.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
daffie82 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:53:
Blijven problemen met de notificaties van de kalender en agenda live tiles, terwijl dit gewoon de standaard apps zijn met een standaard MS mail account/agenda.
Er zijn meerdere die dat hebben, waaronder ik met een 950. Ik zie de relatie niet met de 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
warhamstr schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:48:
Problemen met een L640 icm W10? Neeejoh.

-soms reboot, spontaan
Heeft u al een software of hardware reset uitgevoerd?

-letterlijk niet vooruit te schoppen, alles traag/laadt niet
Over welke Apps heeft u het precies?

-Diverse IM apps (WhatsApp,Telegram) die grootste moeite hebben met het sharen van een zelfgemaakte foto.(al dan niet geschoten vanuit zo'n app)
Whatsapp klopt, ongeveer, ik weet niet of het WhatsApp en/of de foto's app is.

Misschien dat dit allemaal terug te lijden is op een brakke SD kaart, maar die heb ik ondertussen drie keer vervangen.
Wat voor Micro SD-kaart heeft u precies gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerCor schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:57:
[...]

Er zijn meerdere die dat hebben, waaronder ik met een 950. Ik zie de relatie niet met de 640.
Waar zeg ik dat dit uitsluitend met de 640 te maken heeft?
Mijn excuses dat ik W10m niet op elk mogelijke Lumia uitgeprobeerd heb... Eerlijk gezegd gaat mij de goesting al over na het op 1 toestel gezet te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:53:
Ook regelmatig problemen met Wifi, dat je opeens niet op bepaalde netwerken kan komen.
Alles up to date, hard reset al reeds gedaan bij de installatie.

Dit soort crap heb ik nooit op W8.1 :(
Zegt mij niet zoveel, u moet bij Outlook/Mail apart de notificaties aan zetten.
Dat kan makkelijk. dit zijn de specificaties waarop het toestel op het Wi-Fi netwerk kan komen.
802.11b, 802.11g, 802.11n
Het kan makkelijk zijn/wezen, dat de router/accesspoint op een ander protocol uitzend. (Hier maken mensen dus ook direct de meeste fouten. Niet elk model kan zomaar op een Wi-Fi netwerk, dit was vooraal een probleem bij de iPhone 4, 4S, 5 en 5S waar vooraal de 5S de 5GHZ Wi-Fi ondersteunde maar niet op alle protocollen.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 24-10-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Berlinetta schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Zegt mij niet zoveel, u moet bij Outlook/Mail apart de notificaties aan zetten.
Die staan aan .....duh.

[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 24-10-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Goedendag, ik meld het alleen even, bedankt voor uw reactie.

[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 24-10-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Berlinetta schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:36:
[...]

Goedendag, ik meld het alleen even, bedankt voor uw reactie.
Daar is ook niks mis mee maar dit soort antwoorden verwacht ik als er een vraag gesteld wordt. Meerdere hebben dit probleem met notificaties al gemeld. Dus, als er geschreven wordt dat er een probleem met notificaties is dan is er een probleem met notificaties en wordt er niets gevraagd.

Overigens, sinds vanavond ontvang ik op mijn telefoon weer notificaties. Dat gebeurt blijkbaar allemaal op de achtergrond want het door mij ingestelde geluid is vervangen door het standaard geluid van de telefoon en trillingen staat ook weer ingeschakeld. Ik heb overal trillen uitgeschakeld, dus dat valt gelijk op. Wat mij verder opvalt is dat de mail ook op de PC binnenkomt maar ik daar geen notificatie van krijg. Kijk ik in de store dan zie ik dat er vandaag in ieder geval geen update is geweest van Mail. :? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/561w80aGfUzXM7AjQnkqhIp6/full.png

[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 24-10-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerCor schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:16:
[...]

Daar is ook niks mis mee maar dit soort antwoorden verwacht ik als er een vraag gesteld wordt. Meerdere hebben dit probleem met notificaties al gemeld. Dus, als er geschreven wordt dat er een probleem met notificaties is dan is er een probleem met notificaties en wordt er niets gevraagd.

Overigens, sinds vanavond ontvang ik op mijn telefoon weer notificaties. Dat gebeurt blijkbaar allemaal op de achtergrond want het door mij ingestelde geluid is vervangen door het standaard geluid van de telefoon en trillingen staat ook weer ingeschakeld. Ik heb overal trillen uitgeschakeld, dus dat valt gelijk op. Wat mij verder opvalt is dat de mail ook op de PC binnenkomt maar ik daar geen notificatie van krijg. Kijk ik in de store dan zie ik dat er vandaag in ieder geval geen update is geweest van Mail. :? 8)7
Dit soort dingen vind ik echt te gek voor woorden. Is het nu echt zo veel gevraagd om geen extra bugs t.o.v. WP 8.1 te creëren?
Of hebben zij/wij misschien niet lang genoeg W10m liggen testen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
daffie82 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:33:
[...]

Dit soort dingen vind ik echt te gek voor woorden. Is het nu echt zo veel gevraagd om geen extra bugs t.o.v. WP 8.1 te creëren?
Of hebben zij/wij misschien niet lang genoeg W10m liggen testen 8)7
Ik heb het idee dat Microsoft - op de achtergrond - een heleboel zaken aan het omgooien is. Veel mensen ontvangen de nieuwe Outlook - zijn vervolgens alles kwijt zoals we hier ook hebben kunnen lezen - maar ook servers van hun eigen community is compleet ruk. Nieuwe club B2X die voortaan de hardware gaat repareren maar je kunt niks opsturen want ze hebben problemen met labels die aangemaakt worden voor de verzender. En zelfs mensen die hun telefoon waarschijnlijk nooit meer terugkrijgen want B2X, desgevraagd door mensen die hun telefoon al ter reparatie hadden opgestuurd, kan niets terugvinden.

Dus ... hou voorlopig maar rekening met veel dingen die mis gaan, kan het alleen nog maar meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds een paar weken staat in mijn agenda het weerbericht per dag. Alleen klopt het niet echt dat het morgen 28 graden wordt :P
Ik heb al geprobeerd de locatie in de MS weerapp aan te passen, de regioinstellingen gecheckt, maar het staat overal goed zo lijkt het..en bij de weerinstellingen van de agenda app zelf staat er geen locatie optie bij. Gecheckt op de laatste public release voor de L535 en op de laatste insider build voor de aL920..
Google gaf ook al geen antwoorden..iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skqouil
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 20:16
Mijn Lumia 950 wil niet opladen en wordt niet herkend door de computer totdat ik de Lumia 950 opnieuw opstart. Daarnaast is het batterijgebruik slecht met 10% per uur verlies (zonder wifi, bluetooth, datagebruik, apps op achtergrond, glance). Sinds vorige week kamp ik met beide problemen.
Tot nu toe heb ik een Hard Reset uitgevoerd (uitschakelen, opstarten met volume down en power. daarna volume up, down, power, down), Windows Device Recovery Tool uitgevoerd en de laatste insiders preview release geïnstalleerd, zonder resultaat tot nu toe.
Het batterijverbruik is opvallend gelijkmatig, want als ik het toestel wel gebruik (whatsapp, email, browsen) dan gaat de accu maar iets korter mee dan dat ik het toestel totaal niet gebruik.
Enig advies wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Glacier schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:56:
Sinds een paar weken staat in mijn agenda het weerbericht per dag. Alleen klopt het niet echt dat het morgen 28 graden wordt :P
Ik heb al geprobeerd de locatie in de MS weerapp aan te passen, de regioinstellingen gecheckt, maar het staat overal goed zo lijkt het..en bij de weerinstellingen van de agenda app zelf staat er geen locatie optie bij. Gecheckt op de laatste public release voor de L535 en op de laatste insider build voor de aL920..
Google gaf ook al geen antwoorden..iemand een idee?
Als je online (via outlook.com of zo) inlogt in je account, en je account gaat beheren, wat is dan je locatie?

Niet dat je om bepaalde redenen uit het verleden nog een adres in Florida hebt of zo. O-)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
skqouil schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:35:
Mijn Lumia 950 wil niet opladen en wordt niet herkend door de computer totdat ik de Lumia 950 opnieuw opstart. Daarnaast is het batterijgebruik slecht met 10% per uur verlies (zonder wifi, bluetooth, datagebruik, apps op achtergrond, glance). Sinds vorige week kamp ik met beide problemen.
Tot nu toe heb ik een Hard Reset uitgevoerd (uitschakelen, opstarten met volume down en power. daarna volume up, down, power, down), Windows Device Recovery Tool uitgevoerd en de laatste insiders preview release geïnstalleerd, zonder resultaat tot nu toe.
Het batterijverbruik is opvallend gelijkmatig, want als ik het toestel wel gebruik (whatsapp, email, browsen) dan gaat de accu maar iets korter mee dan dat ik het toestel totaal niet gebruik.
Enig advies wat ik nog kan proberen?
uit het insiderprogramma stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skqouil
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 20:16
kruila schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:48:
[...]

uit het insiderprogramma stappen?
Voor alle duidelijkheid, ik heb nooit insider builds geïnstalleerd voordat de problemen met het batterijverbruik begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:43:
[...]

Als je online (via outlook.com of zo) inlogt in je account, en je account gaat beheren, wat is dan je locatie?

Niet dat je om bepaalde redenen uit het verleden nog een adres in Florida hebt of zo. O-)
goeie tip, bij mij klopte de temperatuur ook niet, ingelogd op live.nl en daar stond als stad bij de weersinstellingen een of andere stad in Hongarije.

Stad gewijzigd, gelijk outlookagenda geopend op mijn lumia950 et voilá, de juiste temperatuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
skqouil schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

Voor alle duidelijkheid, ik heb nooit insider builds geïnstalleerd voordat de problemen met het batterijverbruik begonnen.
Maar nu wel dus probeer het hier eens: Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Is het eigenlijk de bedoeling dat VPN altijd manueel moet geactiveerd worden? Veronderstelde eigenlijk een beetje dat, éénmaal ingeschakeld, VPN gebruikt ging worden tot het uitgeschakeld wordt. Maar iedere keer dat de telefoon in standby gaat, wordt de vpn verbinding verbroken en blijft die zo tot ik die weer handmatig inschakel.

Zijn toch een paar dingen die erop achteruit gaan:
  • Glance : soms geen meldingen van mail
  • Notification center : melding van sms'en die al lang gelezen en soms zelfs al verwijderd zijn. Dan wis ik de notificatie maar volgende keer als ik de telefoon ontgrendel is die terug.
  • Wekker :Ik gebruik de telefoon als wekker en leg die dan scherm naar beneden op het nachtkastje omdat de speaker aan de achterkant zit en ik anders niets hoor. Maar soms stopt het geluid van de wekker na een fractie van een seconde en komt er een melding in het notification center. Gelukkig heb ik de wekker drie keer gezet, elk met paar minuten verschil.
  • Telefoon : soms rinkelt de telefoon en terwijl ik er naar grijp (maar nog niet vast heb) stopt het geluid. Dan denk je van "mensen hebben toch echt geen geduld meer". Maar dan kijk ik naar het scherm en zie dat de binnenkomende oproep toch nog doorgaat. Dus het scherm als je een telefoon ontvangt maar nog niet hebt opgenomen.
  • navigatie : hier ook al paar keer gelezen dat er geen stem te horen is bij navigatie. Ook bij mij is het zo en krijg, ondanks het vele opzoeken en hier lezen, het niet opgelost. Niet echt belangrijk want ik gebruik het misschien twee keer op een jaar. Maar toch ...
Over het algemeen ben ik wel tevreden over de telefoon. Ben dan ook geen zo'n groot smartphone gebruiker. Ik zit 12 uur per dag aan een pc. Ga dan echt niet meer op mijn telefoon bezig zijn. Maar basisfuncties en beetje vlotheid zijn toch wel belangrijk. En toen ik een weekje heb mogen spelen met een Motorola Moto G (zoiets toch) met Android 6 en vergelijkbare prijs met mijn 640, had ik toch even twijfel of ik niet beter zou overschakelen. Maar ja, zolang deze meegaat, ga ik hem gebruiken ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Kenhas schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:46:
Zijn toch een paar dingen die erop achteruit gaan:

KNIP

Over het algemeen ben ik wel tevreden over de telefoon. Ben dan ook geen zo'n groot smartphone gebruiker. Ik zit 12 uur per dag aan een pc. Ga dan echt niet meer op mijn telefoon bezig zijn. Maar basisfuncties en beetje vlotheid zijn toch wel belangrijk. En toen ik een weekje heb mogen spelen met een Motorola Moto G (zoiets toch) met Android 6 en vergelijkbare prijs met mijn 640, had ik toch even twijfel of ik niet beter zou overschakelen. Maar ja, zolang deze meegaat, ga ik hem gebruiken ;)
Als je de telefoon toch niet vaak gebruikt en gezien de lijst met 'ellende' dan zou ik een hard reset overwegen als ik jou was.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 25-10-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
lowiesjie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:07:
Terugkomend hierop, via de feedback optie zag ik dat meerdere dit al hadden gemeld, indien je ook dit probleem hebt kan je het vanuit de calendar app upvoten zodat MS deze bug wat sneller eruit haalt.
Pagina: 1 ... 97 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M