Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

skqouil schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:35:
[knip]
Enig advies wat ik nog kan proberen?
Het specifieke 950 topic induiken en daar eens even goed rondneuzen. Ik heb wel een donkerbruin vermoeden maar mogelijk kom je zelf ook tot datzelfde vermoeden als je daar eens gaat lezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skqouil
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 20:16
hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:19:
[...]

Het specifieke 950 topic induiken en daar eens even goed rondneuzen. Ik heb wel een donkerbruin vermoeden maar mogelijk kom je zelf ook tot datzelfde vermoeden als je daar eens gaat lezen?
Ik heb gevonden dat de batterij niet het juiste percentage kan aangeven als de Lumia opnieuw wordt opgestart terwijl deze wordt opgeladen. Dit verklaard echter nog niet waarom ik pas kan opladen na opnieuw opstarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

skqouil schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:58:
[...]
Ik heb gevonden dat de batterij niet het juiste percentage kan aangeven als de Lumia opnieuw wordt opgestart terwijl deze wordt opgeladen. Dit verklaard echter nog niet waarom ik pas kan opladen na opnieuw opstarten :(
Heb je met alle geteste W10M builds deze problemen, dus als Insider maar ook als niet Insider?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Iedere Windows telefoon moet toch opstarten vooraleer ie kan opladen ? Als ik de telefoon uitzet en ik hang die aan de lader, dan start ie op.

Dat percentage heb ik eigenlijk nooit op gelet.

Vorige week wel opeens voorgehad dat ie niet genoeg opgeladen was om te kunnen opstarten om te kunnen opladen. Zeker keer of dertig dat ie wou opstarten, weer uitviel, weer opstarten, uitvallen, .... tot ie blijkbaar net genoeg power verzameld had om toch op te starten. Was vreemd
GerCor schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:49:
[...]

Als je de telefoon toch niet vaak gebruikt en gezien de lijst met 'ellende' dan zou ik een hard reset overwegen als ik jou was.
Denk ook dat die er zit aan te komen. Was bovenstaand probleem nog vergeten in mijn lijstje.

En blijkbaar heb ik hetzelfde notificatie probleem met gemiste gesprekken als met sms'en. In notificatie staat nu een gemist gesprek van zondag. Heb zondag zelf terug gebeld door op het gemist gesprek te drukken. Je zou toch denken dat de telefoon doorheeft dat de melding weg mag. Wissen uit de notificaties lost niet op. Blijft terug komen.

Weet iemand of het de bedoeling is dat je VPN iedere keer zelf activeert ? Of zou die, normaal gezien, actief moeten biljven

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 21:35
Een vraagje: ik ga mijn Lumia 950 retourneren wegens eens fout die erin zit. Ze vragen om de telefoon terug te zetten op de fabrieksinstellingen en mijn accounts weg te verwijderen (ik veronderstel outlook en dergelijke). Worden deze niet automatisch gewist bij een factory reset of moet ik die eerst manueel verwijderen alvorens de factory rest uit te voeren?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skqouil
hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:07:
[...]

Heb je met alle geteste W10M builds deze problemen, dus als Insider maar ook als niet Insider?
Ja, helaas wel tot nu toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

skqouil schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:46:
[...]
Ja, helaas wel tot nu toe :(
Dan denk ik niet dat je probleem software gerelateerd is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Kenhas schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:46:
...
Zijn toch een paar dingen die erop achteruit gaan:
  • ...
  • Telefoon : soms rinkelt de telefoon en terwijl ik er naar grijp (maar nog niet vast heb) stopt het geluid. Dan denk je van "mensen hebben toch echt geen geduld meer". Maar dan kijk ik naar het scherm en zie dat de binnenkomende oproep toch nog doorgaat. Dus het scherm als je een telefoon ontvangt maar nog niet hebt opgenomen.
  • ...
Ah, je hebt een 640? Die heeft een functie om de beltoon te dempen als de telefoon met het scherm naar beneden op een oppervlak ligt. Kijk eens of die niet per ongeluk aan staat bij Instellingen-> Extra's-> Aanraken-> "Demp inkomende oproepen als ik de telefoon met het scherm naar beneden op een oppervlak leg.".
Het "probleem" met je wekker is hiermee wellicht ook opgelost. :)

[ Voor 3% gewijzigd door FreshM op 25-10-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
lowiesjie schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Terugkomend hierop, via de feedback optie zag ik dat meerdere dit al hadden gemeld, indien je ook dit probleem hebt kan je het vanuit de calendar app upvoten zodat MS deze bug wat sneller eruit haalt.
log nou eens in op outlook.com of live.nl of zo, en ga naar de instellingen van de agenda, daar kun je ook de weerinstellingen wijzigen, en ook de plaats waar op die temperatuur gebaseerd is, bekijken en wijzigen

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
FreshM schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:00:
[...]

Ah, je hebt een 640? Die heeft een functie om de beltoon te dempen als de telefoon met het scherm naar beneden op een oppervlak ligt. Kijk eens of die niet per ongeluk aan staat bij Instellingen-> Extra's-> Aanraken-> "Demp inkomende oproepen als ik de telefoon met het scherm naar beneden op een oppervlak leg.".
Het "probleem" met je wekker is hiermee wellicht ook opgelost. :)
Bij het telefoon probleem bedoelde ik dat de telefoon gewoon op tafel/bureau ligt. Enkel als ik ga slapen, ligt ie op het scherm. Dat is eigenlijk niet enkel omdat ik dan de wekker wel zou horen maar ook omdat de oproepen dan gedempt worden. Wekker wordt trouwens niet gedempt als ie op zijn scherm ligt (gelukkig).

Telefoon ligt dus gewoon op tafel. Iemand belt. Beltoon gaat gedurende een seconde of twee, drie. Beltoon stopt maar op het scherm is nog altijd de inkomende oproep te zien. En ik kan dus nog wel opnemen.
Wekker stopt al na een fractie van een seconde met geluid, wat meestal net iets te kort is om er van wakker te worden ;)

De problemen komen ook niet iedere keer voor. Het kan gerust een oproep of tien goed gaan en dan opeens zit er weer een raar geval tussen. Idem met wekker.

Zal dit weekend eens resetten en hopen maar ...

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:31:
Even een verlanglijstje wat Microsoft op mijn 950 mag maken voor Sinterklaas:

1. Gadgets herkent mijn DT903
2. Mijn naam verschijnt als afzender in Ziggo, en niet mijnnaam@ziggo.nl
3. De mogelijkheid 'Weer' uit te zetten in de Agenda
4. Notificaties e-mail (alle accounts). Alleen Live-Tile werkt
Tada...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/YIQjQAd.png

Bugfix nummer 1 uit de nieuwe insiderbuild.

Blijkbaar krijg je geen notificaties, als je wel een live-tile hebt...

Zelf krijg ik overigens sinds 2 dagen wel notificaties (met live-tiles) al blijft Outlook mijn volledige 'personen' lijst wissen (foto's, ringtones, etc...).

Bizar dat een 'zakelijke' telefoon zo veel essentiële issues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Merellecht schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:00:
Een vraagje: ik ga mijn Lumia 950 retourneren wegens eens fout die erin zit. Ze vragen om de telefoon terug te zetten op de fabrieksinstellingen en mijn accounts weg te verwijderen (ik veronderstel outlook en dergelijke). Worden deze niet automatisch gewist bij een factory reset of moet ik die eerst manueel verwijderen alvorens de factory rest uit te voeren?

Bedankt!
Wat is de fout?

Een reset is nogal standaard, maar lost echte issues niet op (hardware issues, bedoel ik).

Tenminste; ik ben toe aan mijn 4e L950 en weet waar over ik praat, qua issues / bugs / resets / etc...

Altijd roept men 'doe een reset' maar dat lost enkel minor-issues op (bugje, software foutje, etc...) niet de grote jongens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skqouil
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:04:
[...]

Wat is de fout?

Een reset is nogal standaard, maar lost echte issues niet op (hardware issues, bedoel ik).

Tenminste; ik ben toe aan mijn 4e L950 en weet waar over ik praat, qua issues / bugs / resets / etc...

Altijd roept men 'doe een reset' maar dat lost enkel minor-issues op (bugje, software foutje, etc...) niet de grote jongens...
Ja, ik begin ook te geloven dat er meer dan alleen een softwareprobleem is. Ik heb nu contact met de winkel waar ik de telefoon gekocht heb en ze gaan kijken of de klacht gegrond is.
Heb jij ook via de winkel geruild of via Microsoft zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
kruila schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:37:
[...]

log nou eens in op outlook.com of live.nl of zo, en ga naar de instellingen van de agenda, daar kun je ook de weerinstellingen wijzigen, en ook de plaats waar op die temperatuur gebaseerd is, bekijken en wijzigen
had ik al gecheckt, daar staat het goed. vanochtend trouwens update gehad maar heeft het niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:37
Aangezien de KNAB Bank geen eigen app heeft voor het Windowsplatform ben ik benieuwd of er al andere oplossingen zijn. Of is het bijvoorbeeld goed mogelijk om de homepage aan het startpage te pinnen zonder iedere keer het (lange) wachtwoord te moeten invoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22
TR1969 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:46:
Aangezien de KNAB Bank geen eigen app heeft voor het Windowsplatform ben ik benieuwd of er al andere oplossingen zijn. Of is het bijvoorbeeld goed mogelijk om de homepage aan het startpage te pinnen zonder iedere keer het (lange) wachtwoord te moeten invoeren?
Waarom vraag je dat aan ons? Probeer het zelf even .... :-(

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:37
GerCor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:06:
[...]

Waarom vraag je dat aan ons? Probeer het zelf even .... :-(
Misschien omdat ik nog geen Windows phone heb en zeer sterk overweeg om over te stappen. Zou het anders zelf wel proberen uiteraard maar dat lukt niet zonder telefoon. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TR1969 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:26:
[...]

Misschien omdat ik nog geen Windows phone heb en zeer sterk overweeg om over te stappen. Zou het anders zelf wel proberen uiteraard maar dat lukt niet zonder telefoon. :?
Als die website wachtwoord onthouden ondersteund, zou het misschien werken, het is per saldo gewoon Edge wat er op draait.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
TR1969 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:26:
[...]

Aha, ja dat wist ik niet. Maar ik hoop voor jou en iedereen die via Edge op de site van KNAB inlogt er een keer 'sessie beëindigd' komt te staan. Dat is zelfs zo met de ABN-AMRO app. Lijkt me toch minimaal logisch als je de veiligheid/beveiliging van een bank-app wilt waarborgen.

--------

En nu ook bij op zowel de PC als op mijn fantastische 950 Outlook aangepast (op de achtergrond neem ik aan) aan de nieuwe versie. Alle foto's verdwenen, zoals verwacht. Behalve die van Skype en Exchange. Helaas staan die van Skype er nu dubbel in. Maar eh .... ik doe even niks.... kijken of de foto's op een automagische manier vanzelf terugkomen. Misschien toch even wat Twitter-accounts ontvolgen en weer opnieuw volgen? Kijken of dat iets oplevert. Maar een W10M toestel zonder foto's bij contactpersonen? Doet me denken aan Android (gatver).

[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 26-10-2016 10:54 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:02
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:02:
[...]
Bizar dat een 'zakelijke' telefoon zo veel essentiële issues heeft.
Let even op dat jij de enige bent die in nu ruim een maand zoveel verschillende wazige problemen heeft met zoveel verschillende (4 nu?) toestellen. Verreweg de meeste problemen die in dit topic en in het L950-topic gemeld worden in die periode komt van jou af. Ik vind het echt oprecht vervelend voor je dat je zoveel pech met je telefoons hebt maar ik vind het ook belangrijk om te vermelden dat jouw ervaring verre van typisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kruila schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:37:
[...]

Dank voor de tip :) Raar dat dat niet als instelling in de app zelf staat..
Ik heb het een uur geleden aangepast, maar zowel op outlook.com als in mijn app wordt het morgen nog steeds 28 graden met zon..
Toch maar ff voten op het issue denk ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Glacier schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:10:
[...]

Dank voor de tip :) Raar dat dat niet als instelling in de app zelf staat..
Ik heb het een uur geleden aangepast, maar zowel op outlook.com als in mijn app wordt het morgen nog steeds 28 graden met zon..
Toch maar ff voten op het issue denk ik :Y)
Heb je het hier aangepast?

Zelf een locatie toevoegen ......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wY9V7nx50A4q7Lc8hT2OFdLk/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

Heb je het hier aangepast?

Zelf een locatie toevoegen ......

[afbeelding]
Klopt. En nog opgeslagen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Glacier schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:37:
[...]

Klopt. En nog opgeslagen ook ;)
Oké, ik heb mijn woonplaats (en dan een komma) en provincie ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik ook..doet hij het bij jou wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Glacier schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:56:
Ik ook..doet hij het bij jou wel dan?
Yep.

[ Voor 132% gewijzigd door GerCor op 27-10-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bacchus schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:53:
[...]

Let even op dat jij de enige bent die in nu ruim een maand zoveel verschillende wazige problemen heeft met zoveel verschillende (4 nu?) toestellen. Verreweg de meeste problemen die in dit topic en in het L950-topic gemeld worden in die periode komt van jou af. Ik vind het echt oprecht vervelend voor je dat je zoveel pech met je telefoons hebt maar ik vind het ook belangrijk om te vermelden dat jouw ervaring verre van typisch is.
Volledig mee eens :)

Eerste L950 - onbruikbaar rood scherm.
Tweede - geen Wifi (enkel als bluetooth aanstaat).
Derde - valt uit als je hem neerlegt, lekke accu (al vervangen - maar blijft).

Maar het goede nieuws is, dat ik een vierde heb gekocht - 2e hands bij een andere tweaker.

Deze tweaker heeft het apparaat tweaker-kundig officieel goedgekeurd :P

Dus er is al afgesproken, dat als ik deze vierde versie ook slecht vindt - ik officieel ene ouwe zeur ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:54:
[...]
Maar het goede nieuws is, dat ik een vierde heb gekocht - 2e hands bij een andere tweaker.
Wees er maar zuinig op, binnenkort is de Microsoft hardware een collectors item. Op een muis en toetsenbord na maakt Microsoft geen consumentenproducten meer. Leuk hoor zo'n Surface Studio maar onbetaalbaar. Een Surface (PRO) 5 komt er dus niet en de Surface Book was toch al niet te koop in de Nederlandse MS store. Geen woord over een Surface Phone (zoals ik wel had verwacht).

Dus ... back to basic en is MS weer terug bij af: muis en toetsenbord zoals jaren geleden.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 27-10-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

Wees er maar zuinig op, binnenkort is de Microsoft hardware een collectors item. Op een muis en toetsenbord na maakt Microsoft geen consumentenproducten meer. Leuk hoor zo'n Surface Studio maar onbetaalbaar. Een Surface (PRO) 5 komt er dus niet en de Surface Book was toch al niet te koop in de Nederlandse MS store. Geen woord over een Surface Phone (zoals ik wel had verwacht).

Dus ... back to basic en is MS weer terug bij af: muis en toetsenbord zoals jaren geleden.
Offtopic - maar die keyboards zijn van perfecte kwaliteit.

Gisteren weer een nieuwe aangekondigd;

https://www.microsoft.com...urface-ergonomic-keyboard

Even wennen, maar dan wil je niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Net iets raars ontdekt in de call-history;

De avatars van de personen (die allemaal gewist waren opeens), lijken nu random gekoppeld te zijn aan andere nummers.

Ik ben nogal visueel ingesteld, dus ik heb net de voice-mail van mijn vriendin (dacht ik) ingesproken - op het nummer van een zakelijke klant.
hi, lekker ding - heb je vanavond zin om even flink met elkaar te keer te gaan?!
In de bel-geschiedenis heb ik zowel de klant gebeld, als de vriendin (beiden vandaag).

Echter, toen ik net mijn vriendin wilde bellen - is haar avatar geplaatst voor het nummer van die klant;

Ik heb niet op het nummer gecontroleerd, maar gewoon haar avatar ingedrukt - waarmee hij dus de klant belde.

Altijd handig, W10M zakelijk gebruik :)

Gelukkig geen vage voice-mail actie, maar wel irritant dat plaatjes en nummers nu niet meer overeenkomen.

- ter verduidelijking -

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ZgpgclT.png

Bovenaan (in de call-history) avatar en nummer van mijn vriendin.

Daaronder (zonder avatar) het nummer van de klant.

Dan iets verder wéér het nummer van die klant, maar met de avatar van mijn vriendin.

Dus het nummer van de klant, is daar gekoppeld aan het plaatje van mijn vriendin.

Gevolg; ik wilde vriendin bellen, drukte op de entry met haar plaatje (gekoppeld aan het uitgaande gesprek van een klant) en sprak de voice-mail van de klant in (toevallig beide T-Mobile, dus zelfde voice-mail intro).

[ Voor 37% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 27-10-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik ook, maar dan weer iets anders. Ik ga met mijn 950 naar Edge, zoek daar (internet) een foto van een relatie (logo organisatie). Maak er een printscreen van. Nergens te vinden op mijn telefoon. Kijk ik op mijn PC, ga naar personen .... potlood om printscreen te zoeken, staat die netjes bij mijn foto's.

Dus, met 950 gemaakt maar alleen zichtbaar op mijn PC. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

Ik ook, maar dan weer iets anders. Ik ga met mijn 950 naar Edge, zoek daar (internet) een foto van een relatie (logo organisatie). Maak er een printscreen van. Nergens te vinden op mijn telefoon. Kijk ik op mijn PC, ga naar personen .... potlood om printscreen te zoeken, staat die netjes bij mijn foto's.

Dus, met 950 gemaakt maar alleen zichtbaar op mijn PC. |:(
Zo iets had ik laatst ook;

Ik maak een foto van een keuken... wil hem terugkijken in de foto-rol... nergens de foto te bekennen.

Maar ik nog een foto... niet terug te vinden, nog een foto, nog een foto... niets.

Kom ik thuis; staan ze wel op de desktop (en later op de telefoon, keer zes...).

De foto-app verbergt soms foto's, waardoor je denkt dat ze weg zijn - maar ze zijn er dus wel...

Zal je net dat ene foto-moment missen, daardoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:15:
[...]

Ik maak een foto van een keuken... wil hem terugkijken in de foto-rol... nergens de foto te bekennen.

Maar ik nog een foto... niet terug te vinden, nog een foto, nog een foto... niets.

Kom ik thuis; staan ze wel op de desktop (en later op de telefoon, keer zes...).

De foto-app verbergt soms foto's, waardoor je denkt dat ze weg zijn - maar ze zijn er dus wel...

Ja, en dat is nog niet alles. Want sommige Outlookcontacten staan er bij mij 3 keer in.
P. Puk
Puk, Pietje (ik heb al mijn contacten gesorteerd op achternaam)
ing P. Puk

Maar goed, alles weer voor elkaar in personen. Was toch altijd - dus jarenlang- een drama. Hoop dat ze het nu beter voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:20:
[...]

Ja, en dat is nog niet alles. Want sommige Outlookcontacten staan er bij mij 3 keer in.
P. Puk
Puk, Pietje (ik heb al mijn contacten gesorteerd op achternaam)
ing P. Puk

Maar goed, alles weer voor elkaar in personen. Was toch altijd - dus jarenlang- een drama. Hoop dat ze het nu beter voor elkaar hebben.
Yup - heb / had ik ook... Skype was gekoppeld aan Outlook en opeens niet meer;

Had ik alles dubbel en het lukte niet om ze weer samen te voegen.

Je kon ze linken / samenvoegen, maar dat werkte niet.

Daarna opeens alle avatars kwijt, op de telefoon zie ik ze nog steeds niet.

En na de overgang naar de nieuwe online Outlook is de backup van mijn zakelijke mail sinds 2008 verdwenen...

Ze zijn hard bezig met aanpassen daar, geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Kijk eens even onder de instellingen binnen foto's, mogelijk staat daar iets ingesteld waardoor je ze nu niet meteen op je mobiel te zien krijgt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:38:
[...]

Kijk eens even onder de instellingen binnen foto's, mogelijk staat daar iets ingesteld waardoor je ze nu niet meteen op je mobiel te zien krijgt?
De optie "hide photo's even when they were shot and saved on this device" stond inderdaad aangevinkt - thx! :) (nee, niets raars ingesteld - het zal een lokaal synch probleem zijn - want ik synch sowieso niet met de cloud).

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 27-10-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Autoaanvullen werkt soms ook belachelijk, suggereert na twee letters het juiste woord, ben je te snel met doortypen dus type je nog twee letters in de juiste volgorde, _boem_ woordsuggestie weg...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:50:
[...]

De optie "hide photo's even when they were shot and saved on this device" stond inderdaad aangevinkt - thx! :) (nee, niets raars ingesteld - het zal een lokaal synch probleem zijn - want ik synch sowieso niet met de cloud).
Die optie heb ik niet eens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Eaku3Qn7YnAhOk6BApZND9xq/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

waar vind ik die optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:03
[...]

Gek, ik heb sinds ongeveer een maand exact het omgekeerde. Alle foto's verschijnen dubbel; zowel de dng als de jpg...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen, Ik heb nu al een jaar en bijna 6 maanden een windows phone. Ik wou eigenlijk weten of er nieuws is dat partners of microsoft zelf nog met budgetphones komen? minder dan 200 euro doel ik dan op. Sowieso kan deze nog een jaartje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
[...]

Als u de foto app download moet u wachten voor dat u de foto ziet, meestal ziet u het refresh icoon draaien.

Met mijn Lumia 1520 zie ik ze gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Je schept blijkbaar wat verwarring met de vermelde "instelling" :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

hardware-lover schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:32:
[...]

Nee hoor, die instelling heb ik ook, en hij staat standaard aan kennelijk :+

Zelf ook met mijn 735 de laatste tijd wat struggles met de galerij; ik neem een foto, kijk in de galerij en begin vervolgens aan mijn verstandelijke vermogens te twijfelen, want niks te zien. Ook foto's met office lens zie ik vaak niet direct terug.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik heb een vraag over continuum. Als mijn telefoon (lumia 950) aansluit zie ik het windows startscherm. Als dan edge open en ik ga naar YouTube.nl krijg ik de melding dat de video niet kan worden afgespeeld. Is de telefoon niet verbonden speelt hij wel af op de telefoon.

Bij het aansluiten heb ik de dock een update laten doen (geen idee welke versie, dat kon ik niet meer terug vinden)

Heeft dit met een beperking van continuum te maken of ligt dit aan de telefoon of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
rened80 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:26:
Ik heb een vraag over continuum. Als mijn telefoon (lumia 950) aansluit zie ik het windows startscherm. Als dan edge open en ik ga naar YouTube.nl krijg ik de melding dat de video niet kan worden afgespeeld. Is de telefoon niet verbonden speelt hij wel af op de telefoon.
Hmm net getest, kan het niet nabootsen. Werkt hier prima. Doet geen één filmpje het of alleen die ene niet?

Overigens kan ik MyTube! aanbevelen als Youtube app. Veel sneller in gebruik dan via Edge.
Bij het aansluiten heb ik de dock een update laten doen (geen idee welke versie, dat kon ik niet meer terug vinden)
Kan wel kloppen, had ik hier ook. Update van 3.00 naar 4.00. Overigens via de Gadgets app is je Dock te zien en kan je de versie zien en dergelijke.
Heeft dit met een beperking van continuum te maken of ligt dit aan de telefoon of...?
Nope, zou gewoon moeten werken. Probeer eens een reboot, een ander filmpje op YouTube of gewoon eens een heel ander platform filmpje (bijv. http://www.nu.nl/videos of zo). Dan wordt het troubleshooten he :+

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
P_Tingen schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:15:
[...]

Nee hoor, die instelling heb ik ook, en hij staat standaard aan kennelijk :+
omdat jij en anderen die instelling hebben wil nog niet zeggen dat iedereen met een lumia die instelling heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

rened80 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:26:

Ik had een tijdje terug het zelfde probleem, zonder iets met continuum gedaan te hebben. Bij mij had een softreset geholpen. Vervolgens nooit meer last van gehad.

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 18:45
kruila schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:40:
[...]

omdat jij en anderen die instelling hebben wil nog niet zeggen dat iedereen met een lumia die instelling heeft :'(
Spelen jullie het spelletje nu heel goed mee of dachten jullie echt dat die instelling daadwerkelijk bestaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Hmm net getest, kan het niet nabootsen. Werkt hier prima. Doet geen één filmpje het of alleen die ene niet?

Overigens kan ik MyTube! aanbevelen als Youtube app. Veel sneller in gebruik dan via Edge.

[...]

Kan wel kloppen, had ik hier ook. Update van 3.00 naar 4.00. Overigens via de Gadgets app is je Dock te zien en kan je de versie zien en dergelijke.

[...]

Nope, zou gewoon moeten werken. Probeer eens een reboot, een ander filmpje op YouTube of gewoon eens een heel ander platform filmpje (bijv. http://www.nu.nl/videos of zo). Dan wordt het troubleshooten he :+
Op nu.nl blijft de video lang op laden staan, bij andere YouTube filmpjes gebeurd hetzelfde. Ik heb een softreset gedaan (batterij verwijderd) maar met hetzelfde resultaat.
De app gadgets kan ik niet openen als de continuum dock is aangesloten. De app stopt er dan gelijk mee.

Voor de volledigheid, ik heb een dual sim lumia, maar dat moet volgens mij niets uitmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
hherrie schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:32:
[...]

Spelen jullie het spelletje nu heel goed mee of dachten jullie echt dat die instelling daadwerkelijk bestaat? :)
Dat dacht ik inderdaad. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die +1 heb je gekregen omdat je de ballen hebt om er voor uit te komen d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:45:
[...]

Die +1 heb je gekregen omdat je de ballen hebt om er voor uit te komen d:)b
Ach .... misschien een beetje naïef geweest.

Maar ik zit ook op de Microsoft Community. En dan maak je de meest extreme zaken mee:

1. Mijn scherm wordt zwart als ik bel, kan dan niks meer. Kan het gesprek ook niet meer beëindigen.

Blijkt na lang doorvragen dat er een sticker op de camera is geplakt. :9

2. Als ik kaarten opstart heb ik geen GPS signaal

Blijkt na lang doorvragen dat de telefoon in een aluminium hoesje is geplaatst. :P

Tsja ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:32:
[...]

En ik heb al ontdekt hoe het op te lossen, soort van...

Zowel screenshots als gedownloade afbeeldingen, worden niet zichtbaar in mijn foto-app.

De refresh / update button werkt daar ook niet (is dood, doet niets).

Echter, als ik een foto maak - en ga dan naar de foto-app, dan zie je die button spinnen en komen zowel de foto als missende afbeeldingen naar boven.

Mijn work-around is dus screenshot maken / afbeelding bewaren, foto maken, naar de foto-app, foto verwijderen; de screenshot is zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

En ik heb al ontdekt hoe het op te lossen, soort van...

Zowel screenshots als gedownloade afbeeldingen, worden niet zichtbaar in mijn foto-app.

De refresh / update button werkt daar ook niet (is dood, doet niets).

Echter, als ik een foto maak - en ga dan naar de foto-app, dan zie je die button spinnen en komen zowel de foto als missende afbeeldingen naar boven.

Mijn work-around is dus screenshot maken / afbeelding bewaren, foto maken, naar de foto-app, foto verwijderen; de screenshot is zichtbaar.
Aha. Bij mij hielp de telefoon opnieuw opstarten. Bleek dat ik 6 keer dezelfde srceenshot had geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:59:
Dag mensen, Ik heb nu al een jaar en bijna 6 maanden een windows phone. Ik wou eigenlijk weten of er nieuws is dat partners of microsoft zelf nog met budgetphones komen? minder dan 200 euro doel ik dan op. Sowieso kan deze nog een jaartje mee.
Er zijn genoeg Windows Phones onder de 200 euro, hoor :)
categorie: Smartphones
Je hebt ze al voor minder dan 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
rened80 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:52:
[...]

Op nu.nl blijft de video lang op laden staan, bij andere YouTube filmpjes gebeurd hetzelfde. Ik heb een softreset gedaan (batterij verwijderd) maar met hetzelfde resultaat.
De app gadgets kan ik niet openen als de continuum dock is aangesloten. De app stopt er dan gelijk mee.

Voor de volledigheid, ik heb een dual sim lumia, maar dat moet volgens mij niets uitmaken.
Harde reset heeft het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Hier is het weer op outlook.com inmiddels aangepast, maar op de telefoons staat nog steeds dat het de komende dagen 28 graden wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kan nu.nl niet meer bekijken en wordt blij gemaakt met de melding "Upgrade uw browser (de software die u gebruikt om te internetten). Uw browser is verouderd". Zowel in desktop als mobile modus. 10.0.14393.321 is de versie van het OS. Nog iemand met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
jadjong schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:25:
Ik kan nu.nl niet meer bekijken en wordt blij gemaakt met de melding "Upgrade uw browser (de software die u gebruikt om te internetten). Uw browser is verouderd". Zowel in desktop als mobile modus. 10.0.14393.321 is de versie van het OS. Nog iemand met dit probleem?
net ff geprobeerd, ik heb dit probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Glacier schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 07:43:
[...]

Hier is het weer op outlook.com inmiddels aangepast, maar op de telefoons staat nog steeds dat het de komende dagen 28 graden wordt..
Het blijft vreemd inderdaad. Ik heb nu al een paar dagen notificaties mail terug maar nu is die van WindowsCentral verdwenen. Ook viel me op dat mijn dataverkeer uit gezet wordt. Ik gisteravond aan het werkt, wil een Dropbox document openen. Staat data uit :? 8)7 |:(

Dus ..... werkt het één weer, gebeurt er weer iets anders.

Iemand een idee hoe je de weerinconen op het Glancescherm krijgt? Je kunt het wel instellen op vergrendelingsscherm maar vervolgens niks te zien. :?

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 29-10-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kruila schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:22:
[...]

net ff geprobeerd, ik heb dit probleem niet
Gevalletje Desktopweergave of Mobiele weergave ingesteld in Edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jadjong schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:25:
Ik zie mogelijk wat over het hoofd, maar waarom zou je de W10M app van NU.nl niet gebruiken i.p.v. de browser?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:02
hardware-lover schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:10:
[...]
Ik zie mogelijk wat over het hoofd, maar waarom zou je de W10M app van NU.nl niet gebruiken i.p.v. de browser?
Ik zou die vraag eerder andersom stellen. Een app moet je eerst installeren en vervolgens lokaal updaten (ok, dat regelt je OS voor je) Dat is meer moeite dan naar de site gaan. Ik zie ook niet echt de toegevoegde waarde van een app voor een nieuws-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Bacchus schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:07:
[...]

Ik zou die vraag eerder andersom stellen. Een app moet je eerst installeren en vervolgens lokaal updaten (ok, dat regelt je OS voor je) Dat is meer moeite dan naar de site gaan. Ik zie ook niet echt de toegevoegde waarde van een app voor een nieuws-site.
Vaak wel, maar de site duurt bij mij 20 seconden om volledig te laden, waar de app na 8 seconden klaar is. Dus daar is de app wel van meerwaarde.

Overigens gebruik ik zelf meestal de app "Nieuws, weer en verkeer". Een - zo te zien - wat oudere app, maar wel retesnel. Binnen een à twee tellen heb ik het nieuws voor mijn neus

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Die app installeer je eenmalig? Dat is dan de extra moeite die je moet nemen? Ik durf vrijwel zeker te stellen dat ik het NU.nl nieuws dan sneller onder ogen krijg dan via Edge. Buiten het actuele laatste nieuws wat via de app zichtbaar op je startscherm te zien is, als je dat zou willen.

Edit: via de W10M versie van de NU app staat het nieuws in 3 seconden op het scherm?

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 29-10-2016 19:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 07:05
[...]

App is veel sneller dan de site. Dus makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Dat dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik vraag mij af hoe het dan kan dat een app een site sneller laat dan de browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Lol - ik kreeg net een melding op mijn L950 dat de contact-lijst was gewist op de servers van Outlook.

En of ik even kon inloggen op outlook.com via mijn pc, om de lijst te herstellen.

Daar kreeg ik vervolgens een popup van "het nieuwe Outlook" met zowel een iPhone als Android...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/lD2F67n.png

Dan vraag je jezelf toch af... waar is Windows Mobile tegenwoordig...

Grappig dat iPhone-gebruikers naar Amerika mogen, en de Android-gebruikers op strafkamp naar de Duitsers moeten, overigens :P

[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-10-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:03:

Dan vraag je jezelf toch af... waar is Windows Mobile tegenwoordig...
Ja, geeft toch wel aan dat ze nog niet echt blij zijn met Windows 10 Mobile. Bedoel als het een belangrijke SKU is binnen het Windows 10 ecosysteem zet je hem toch bij elke app aankondiging gewoon erbij. En verwacht dan ook zeker een grote aanwezigheid van het mobiele OS bij grote events zoals het Windows 10 event laatst.

De vraag is: gaan ze dan (2017 - 2018), als de 'Surface Phone' uitkomt, wel hun marketing werk doen om het platform aan de man te krijgen? Krijgen we Windows 10 Mobile dan wel te zien op afbeeldingen zoals je gepost hebt? Is UWP als platform sowieso wel rijp genoeg tegen die tijd? Zoveel vragen, zo weinig antwoorden :P. En dat lijkt op dit moment Microsoft in een nutshell.

[ Voor 73% gewijzigd door blmp op 29-10-2016 23:28 . Reden: typo, wat aangepaste text toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:03:
Lol - ik kreeg net een melding op mijn L950 dat de contact-lijst was gewist op de servers van Outlook.

En of ik even kon inloggen op outlook.com via mijn pc, om de lijst te herstellen.
[...]
Zijn je problemen met je contacten nu wel opgelost dan?
En hoe staat het met je mail?

Ik ben vrijdag op zaterdag overgezet en mis ineens mail categorieën en op outlook.com zie ik nog wat kleine vreemde zaken in mijn contacten. Bij eentje (HartslagNu) is de aangepaste sms-toon ineens weer verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 17:44
Ik kan geen contacten meer verwijderen op Outlook.com. Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 12:13
GerCor schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:09:
[...]
Iemand een idee hoe je de weerinconen op het Glancescherm krijgt? Je kunt het wel instellen op vergrendelingsscherm maar vervolgens niks te zien. :?
Net even getest van Agenda naar Weer geswitcht.
Ik zie dan de volgende tekst staan.
Plaatsnaam Temperatuur
Het is bewolkt. Maximumtemperatuur 11.

Zouden er iconen kunnen staan?

Edit: De tekst op het Glance scherm was blijkbaar eenmalig. Nu staat er niks meer.

[ Voor 8% gewijzigd door MichelatNL op 30-10-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MichelatNL schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:19:
[...]

Net even getest van Agenda naar Weer geswitcht.
Ik zie dan de volgende tekst staan.
Plaatsnaam Temperatuur
Het is bewolkt. Maximumtemperatuur 11.

Zouden er iconen kunnen staan?
Dat is de vraag. Blijkbaar laat weer dat niet zien.
coenox schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:10:
Ik kan geen contacten meer verwijderen op Outlook.com. Heel vreemd
Ze maken er weer een kolerezooi van. Heb ik net alles opgeschoond, staat mijn vriendin er weer 3 keer in. Wat je in Outlook ook hebt is de koppeling met Twitter-accounts terwijl je die op je telefoon niet hebt. Dat Outlook.com is wat personen betreft altijd al een drama geweest. Je kunt er beter niet naar kijken want het houdt je onnodig bezig...

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 30-10-2016 10:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

jongens jullie hadden mij mooi te pakken. Ik heb wel drie keer gezocht naar

"De optie "hide photo's even when they were shot and saved on this device" stond inderdaad aangevinkt - "'

Zelfs gekeken of ik de laatste upgrades wel had :?

Meestal ben ik vrij alert maar deze had ik niet herkend als practical joke :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik was helemaal niet ontevreden met mijn 640 XL, maar ik ben teleurgesteld in Microsoft. Het is enorm jammer, want Windows 10 mobile is een prima OS en de 640/640 XL hardware uitstekende value for money, maar van de grootse plannen mbt android en ios app conversie / emulatie is niets meer over en ondanks de 3rd party pogingen om alternatieve windows 10 mobile apps te bouwen wordt de app gap alleen maar groter ipv kleiner.

Heb onlangs een 2e hands Xiaomi Redmi Note 3 android telefoon gekocht om mee te rommelen (stock android rom installeren etc.) en ik merk dat ik de android versies van veel apps een stuk fijner vind werken dan de Windows 10 versie. Je merkt dat android apps veel meer aandacht krijgen van de developers en grondiger getest worden omdat er zoveel gebruikers zijn. Qua OS GUI vind ik Windows 10 prettiger, maar het meeste van je tijd breng je door in apps en dan is android toch een stuk volwassener.

Mijn 640 XL blijft steeds vaker in de kast liggen, ik denk er zelfs over om hem weg te doen...

Hebben jullie dit ook? Of hebben jullie nog wel vertrouwen dat Windows 10 serieus genomen gaat worden als mobiel platform en de app gap uiteindelijk verkleint zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
wian schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:47:
Hebben jullie dit ook? Of hebben jullie nog wel vertrouwen dat Windows 10 serieus genomen gaat worden als mobiel platform en de app gap uiteindelijk verkleint zal worden?
Ik heb niks met Android. Ik gebruik het voor mijn werk en valt onder de categorie ROTZOOI en ik word er agressief van. Dus nee, dat heb ik niet. Het enige waar ik tegenaan hik is dat ik met de ABN-AMRO app geen aandelen kan kopen en verkopen. Voor de rest red ik mij nog steeds prima met W10M. Hoop dat ik het ook vol kan houden totdat Microsoft met de opvolger van de smartphone komt. Wat dat dan ook is.

En daarbij vind ik alle Samsung telefoons ronduit spuuglelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 30-10-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Met mijn smartphone (640 XL) heb ik geen probleem en het Windows 10 mobile OS vind ik op zich fijn werken. Maar ik ga zeker geen geld uitgeven aan een nieuwe premium Microsoft telefoon zolang er geen verbetering qua apps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:40:
[...]

Gevalletje Desktopweergave of Mobiele weergave ingesteld in Edge?
In beide gevallen.
hardware-lover schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:10:
[...]

Even geprobeerd, de app doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Vanmorgen problemen met de wekker door de wintertijd :/ ...

Gisterenavond net na 12 de wekker ingesteld op 8 uur heden morgen. Ik kreeg netjes een tekst te zien dat deze over 8.5 uur zou gaan i.v.m. de wintertijd. Echter, vanmorgen ging deze om 7 uur.. Dus 8 uur zomertijd :s . Lijkt iOS wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje een L950 en om die reden mijn app-lijst opnieuw ingevuld / gedownload.

Vergeleken met mijn vorige telefoon - L820 - heb ik zeker 50% minder apps geïnstalleerd (en ik had er al nauwelijks), omdat ze gewoon te lang niet zijn geupdate / niet goed werken op W10M (regelmatig crashen bij het opstarten).

En de interface van die apps is van WP8 - erg modern (toen) maar inmiddels niet meer...

App voor mijn beltegoed, OV jaarkaart, openbaar vervoer, etc... heb ik allemaal niet 'meegenomen' naar de L950 - ik check de site wel (al krijg je dan veel reclames, waardoor het scrollen weer erg traag gaat).

Dus, tja... het zal exemplarisch zijn - maar hoe langer ik WP / W10M blijf gebruiken, hoe minder apps ik gebruik - ze zijn er niet, of te slecht voor woorden.

Mij boeit het niet heel erg, ik ben geen heavy-user - maar als zelf ik al de bodem in zicht heb van bruikbare apps, is het voor de markt nog veel erger.

Apple is geen optie, dan liever geen telefoon - Android zou nog kunnen.

Microsoft moet het hebben van mensen die een hekel aan de andere systemen hebben en niet van de mensen met liefde voor hun eigen systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:21:
[...]
Microsoft moet het hebben van mensen die een hekel aan de andere systemen hebben en niet van de mensen met liefde voor hun eigen systeem.
Vind ik wel treffend; ben zelf ook een light app user, maar de apps die ik wel gebruik zijn op w10m nagenoeg altijd minder dan op android. Zit nu bijvoorbeeld te pielen met Garmin Connect. Super dat Garmin die voor w10m uitbrengt, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om m'n vivofit te pairen en ik krijg af en toe Deense of Zweedse tekst in de GUI. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Daar komt nog bij dat browsers, en de internet protocollen, ontworpen worden om je systeem zoveel als mogelijk af te schermen. Als je ziet waar apps, al zijn het simpele html wraps, allemaal toestemming voor vragen dan sla je steil achterover. Nu valt dat bij de nu.nl app nog wel mee.

Ik heb geen zin om, zonder dat ik er iets voor krijg, mee te gaan werken aan andermans datamining. Als er geld wordt verdient aan mij wil ik daar op zn minst iets voor terug, en graag wat meer dan iets als een live tile. ;)

Ik zie liever dat websites investeren in een goede mobiele website. Tweakers is daarvan natuurlijk een uitstekend voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
maar van de grootse plannen mbt android en ios app conversie / emulatie is niets meer over en ondanks de 3rd party pogingen om alternatieve windows 10 mobile apps te bouwen wordt de app gap alleen maar groter ipv kleiner.
De iOS conversie SDK wordt nog steeds dagelijks geupdate als ik Github zo in de gaten houd. Het is gewoon niet zo simpel als 1-2-3 ff omzetten klaar. Het idee is leuk, maar of ze ooit zodanig bijkomen dat ze enigszins gelijk lopen met het huidige iOS blijft nog maar de vraag.
Je merkt dat android apps veel meer aandacht krijgen van de developers en grondiger getest worden omdat er zoveel gebruikers zijn.
Mwa, dat valt af en toe nog best wel mee. Er zijn ook zeer goed onderhouden UWP apps zoals Dropbox en Read It bijvoorbeeld. Maar inderdaad zal de focus toch vaker op andere platformen liggen.
Microsoft is gewoon op zoek naar een 'nieuwe categorie' waarin ze de eerste zijn en daarmee ook marktaandeel kunnen pakken. Windows telefoons zijn leuk, maar eerlijk is eerlijk verslaan we Android nooit meer (in dezelfde categorie althans).
wian schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:29:
[...]

Vind ik wel treffend; ben zelf ook een light app user, maar de apps die ik wel gebruik zijn op w10m nagenoeg altijd minder dan op android. Zit nu bijvoorbeeld te pielen met Garmin Connect. Super dat Garmin die voor w10m uitbrengt, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om m'n vivofit te pairen en ik krijg af en toe Deense of Zweedse tekst in de GUI. :(
Gebruik je toevallig Nederlands als OS taal? Want mijn vader heeft dat probleem inderdaad ook. Ik zelf heb er helemaal geen last van met een op Engels ingesteld toestel. Volgensmij iets in de vertalingen bij Garmin niet helemaal jofel.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 30-10-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ja, idd NL als OS taal. Goed om te weten dat die iOS bridge nog steeds volop in ontwikkeling is, dat wist ik niet. Dit maakt het makkelijker voor ontwikkelaars om ook een versie voor w10m te maken.

Als ik ook naar Rutje!'s bericht kijk; in een ideale wereld zijn apps niet meer nodig en wordt alles gebouwd HTML5 (of de W3C opvolger van HTML5). Misschien gokt Microsoft op die ontwikkeling? Op zich wel een logische stap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wian schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:19:
Als ik ook naar Rutje!'s bericht kijk; in een ideale wereld zijn apps niet meer nodig en wordt alles gebouwd HTML5 (of de W3C opvolger van HTML5). Misschien gokt Microsoft op die ontwikkeling? Op zich wel een logische stap...
Technisch gezien voor de meeste apps niet zon probleem denk ik. Javascript engines zijn tegenwoordig erg snel, en ik zie op het web ook al erg mooie toepassingen met WebGL, waardoor het ontsluiten van de rekenkracht ook geen probleem meer hoeft te zijn.

Maar zoals gezegd, datamining is lastiger, en ook simpele micro-payments zijn misschien wat lastiger (?). Dus in de praktijk zie ik het er nog niet zo snel van komen. Zowel de platform als app ontwikkelaars hebben er niet echt belang bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
Rutje! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:38:
[...]

Technisch gezien voor de meeste apps niet zon probleem denk ik. Javascript engines zijn tegenwoordig erg snel, en ik zie op het web ook al erg mooie toepassingen met WebGL, waardoor het ontsluiten van de rekenkracht ook geen probleem meer hoeft te zijn.

Maar zoals gezegd, datamining is lastiger, en ook simpele micro-payments zijn misschien wat lastiger (?). Dus in de praktijk zie ik het er nog niet zo snel van komen. Zowel de platform als app ontwikkelaars hebben er niet echt belang bij.
Denk dat het voor google en Microsoft weinig uit maakt. Bedrijf wat er wel moeite mee heeft is Apple. Het is ook het enige bedrijf dat de browser engine van hun mobiele platform expres minder laat presteren zodat de gebruikers wel apps moeten blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
vali schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:52:
[...]

Denk dat het voor google en Microsoft weinig uit maakt. Bedrijf wat er wel moeite mee heeft is Apple. Het is ook het enige bedrijf dat de browser engine van hun mobiele platform expres minder laat presteren zodat de gebruikers wel apps moeten blijven gebruiken.
Heeft u een bron? ik zou graag verder naar dit statement willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
Berlinetta schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:21:
[...]

Heeft u een bron? ik zou graag verder naar dit statement willen kijken.
Alweer ff uit maar zeker nog actueel.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 30-10-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Laatst online: 11-12-2021
Wasrek schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:12:
Vanmorgen problemen met de wekker door de wintertijd :/ ...

Gisterenavond net na 12 de wekker ingesteld op 8 uur heden morgen. Ik kreeg netjes een tekst te zien dat deze over 8.5 uur zou gaan i.v.m. de wintertijd. Echter, vanmorgen ging deze om 7 uur.. Dus 8 uur zomertijd :s . Lijkt iOS wel zo.
Mijn klok loopt nog steed niet op tijd, en er is ook nergens een instelling te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
shiptronic schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:29:
[...]
Mijn klok loopt nog steed niet op tijd, en er is ook nergens een instelling te vinden :(
Hoezo niet? Instellingen >> Tijd en taal >> Datum en tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Laatst online: 11-12-2021
ok gevonden, beide staan op automatisch, tijdzone = grijs dus niet te selecteren;
(UTC+1:00) Windhoek <==??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
shiptronic schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:56:
ok gevonden, beide staan op automatisch, tijdzone = grijs dus niet te selecteren;
(UTC+1:00) Windhoek <==??
Dan zet je 'Tijdzone automatisch instellen' even uit. Dan kun je wel selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Top-navigatie dit weekend met de kaarten-app vanuit Noord-Holland naar Eindhoven en vice versa. De aanwijzingen om op de rondweg van Eindhoven te gaan (N2 i.p.v. A2) vond ik niet al te best, maar ik had mijn lesje voor wat dat betreft al eerder geleerd.
Ik blijf het jammer vinden dat de kaarten-app redelijk wat data verbruikt, zelfs met de kaart van Nederland opgeslagen op mijn Lumia. Oké, het is slechts 12 MB, maar ik ben de standaard route gereden, er was geen omleiding en geen file. Kan ik dit voorkomen op een manier anders dan mobiele data uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Laatst online: 17-09 17:41
Op mijn L930 heb ik regelmatig dat de telefoon geen verbinding maakt met mobiele data nadat ik buiten het bereik van mijn wifi netwerk ben. Als ik het actiescherm open staat daar wel keurig Tele2 NL 4G maar hij maakt geen verbinding. Ook niet naar het uit- en inschakelen van mobiel dataverkeer. Na een reboot van de telefoon pakt hij wel gelijk mobiele data.

Dit is overigens niet altijd het geval, ik ben er nog niet achter of er 'logica' in zit.

Iemand anders die dit probleem heeft (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:37

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb het ook wel eens met Tele2 4G en een L1520, voor mij helpt de vliegtuigmodus ff aanzetten ook wel, dus ik reboot hiervoor nooit.
Gebeurt mij ongeveer 1x per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
The_Anarchist schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:51:
Op mijn L930 heb ik regelmatig dat de telefoon geen verbinding maakt met mobiele data nadat ik buiten het bereik van mijn wifi netwerk ben. Als ik het actiescherm open staat daar wel keurig Tele2 NL 4G maar hij maakt geen verbinding. Ook niet naar het uit- en inschakelen van mobiel dataverkeer. Na een reboot van de telefoon pakt hij wel gelijk mobiele data.

Dit is overigens niet altijd het geval, ik ben er nog niet achter of er 'logica' in zit.

Iemand anders die dit probleem heeft (gehad)?
Wel dat dataverbinding uitgeschakeld staat maar die kan ik dan gewoon weer inschakelen. Reboot is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

FreshM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 01:31:
Top-navigatie dit weekend met de kaarten-app vanuit Noord-Holland naar Eindhoven en vice versa. De aanwijzingen om op de rondweg van Eindhoven te gaan (N2 i.p.v. A2) vond ik niet al te best, maar ik had mijn lesje voor wat dat betreft al eerder geleerd.
Ik blijf het jammer vinden dat de kaarten-app redelijk wat data verbruikt, zelfs met de kaart van Nederland opgeslagen op mijn Lumia. Oké, het is slechts 12 MB, maar ik ben de standaard route gereden, er was geen omleiding en geen file. Kan ik dit voorkomen op een manier anders dan mobiele data uit te zetten?
Wat gebeurt er als je je mobiele data uitzet? Dan doet de navigatieapp het toch ook gewoon?
Je kan desnoods mobiele data toegang voor de navigatieapp specifiek uitzetten volgens mij. Dan hebben andere apps nog wel gewoon toegang.

Toch apart dat hij data moet verbruiken. Weet je zeker dat dit dataverbruik door de navigatieapp komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Fireshade schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:05:
[...]

Wat gebeurt er als je je mobiele data uitzet? Dan doet de navigatieapp het toch ook gewoon?
Je kan desnoods mobiele data toegang voor de navigatieapp specifiek uitzetten volgens mij. Dan hebben andere apps nog wel gewoon toegang.

Toch apart dat hij data moet verbruiken. Weet je zeker dat dit dataverbruik door de navigatieapp komt?
Klopt, de kaarten-app doet het zonder internet, mits de kaart lokaal is opgeslagen. Een optie om mobiele data specifiek voor een app uit te zetten is mij onbekend. Ik houd me aanbevolen. :)
Het dataverbruik van de kaarten-app heb ik gecheckt in de verbruiksmeter.
Pagina: 1 ... 98 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M