Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fireshade schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:05:
[...]
Wat gebeurt er als je je mobiele data uitzet? Dan doet de navigatieapp het toch ook gewoon?
Je kan desnoods mobiele data toegang voor de navigatieapp specifiek uitzetten volgens mij. Dan hebben andere apps nog wel gewoon toegang.

Toch apart dat hij data moet verbruiken. Weet je zeker dat dit dataverbruik door de navigatieapp komt?
Je kunt binnen Kaarten "verkeer" of "streetside" activeren, maar niet beiden tegelijk actief hebben. Ook al heb je geen vertragingen of file's onderweg, er zal wel continue op gecontroleerd worden. Met "verkeer" actief is "incidenten" en "camera's" ook apart in- of uit- te schakelen.

Als je "verkeer" en "streetside" uitschakelt zal je dus niet op de hoogte gebracht worden van o.a. de actuele verkeerssituatie maar is Kaarten inderdaad volledig offline te gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
wian schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:47:
Hebben jullie dit ook? Of hebben jullie nog wel vertrouwen dat Windows 10 serieus genomen gaat worden als mobiel platform en de app gap uiteindelijk verkleint zal worden?
Ditzelfde heb ik ook, en heb daarom dit weekend na jaren Windows Phone 8/8.1 en Windows 10 Mobile te hebben gebruikt de overstap gemaakt naar een ander besturingssysteem (iOS). Het karige app-aanbod en tekortkomingen/bugs in het OS hebben mij hiertoe doen besluiten. Hoewel ik een aantal dingen mis, is het grotendeels een verademing. Ik ben van plan om binnenkort een vergelijking te maken, voor wie nog meer twijfelt over een overstap (kan ook vergelijken met Android overigens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pindasmeer schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:19:
[...]
Ditzelfde heb ik ook, en heb daarom dit weekend na jaren Windows Phone 8/8.1 en Windows 10 Mobile te hebben gebruikt de overstap gemaakt naar een ander besturingssysteem (iOS). Het karige app-aanbod en tekortkomingen/bugs in het OS hebben mij hiertoe doen besluiten. Hoewel ik een aantal dingen mis, is het grotendeels een verademing. Ik ben van plan om binnenkort een vergelijking te maken, voor wie nog meer twijfelt over een overstap (kan ook vergelijken met Android overigens).
Als je dat op het forum van plan bent dan doe het alsjeblieft hier? De kans op slagen van Windows Phone/10 Mobile

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Pfff.. de stoute bugjes van W10M worden toch wel irritant, vooral als "serieuze" / zakelijke gebruiker.

De foto-app update bv. niet altijd consequent, waardoor het lijkt of je foto's / afbeeldingen mist.

Echter, vanochtend kreeg ik een mail van een klant met vier logo-type voorstellen.

Dan druk je dus op "save all attachments" en navigeer je - via de foto app - naar de "saved pictures".

Blijkt dat van de vier ontwerpen er maar drie zichtbaar zijn.

Ga je via "file explorer" naar dezelfde map, dan zie je dat er gewoon vier bestanden in staan.

Terug naar de foto-app, refresh, update, reload, reset, restart... het blijven maar drie bestanden.

Het vierde bestand kan ik dus niet zien, enkel via de explorer zelf.

Voor ik daar achter kwam, heb ik de opdrachtgever 2x gemaild;

"Je zou vier ontwerpen sturen, maar ik zie er maar drie - kan je het nog eens sturen", etc...

Ander issue; mijn telefoon gaat opeens niet meer uit als hij een notificatie heeft getoond.

Dus ik ging slapen, krijg midden in de nacht een mail;

Scherm blinkt op, notificatie in de toast - en na 10 seconden verdwijnt de toast... maar het scherm dimt niet.

Ik handmatig de telefoon "uit" zetten, bleek dat ik later een app kreeg... notificatie - scherm blijft de hele nacht aan.

Word ik wakker, accu leeg - terwijl ik dus een afspraak had met die gast van de logo's.

ARrrrhhghhh :)

Als W10 zelf zou buggy zou zijn, zou geen hond het gebruiken - dus waarom werkt het zo trashy op W10M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Heb je nu een 4e brakke telefoon? Je hebt ook echt geen geluk

Ik koester de mijne nog een beetje meer

Ik las dat windows mobile inmiddels op 17% zit in het zakelijke segment. nog steeds niet veel misschien maar als die allemaal zo werken als bij mij wordt het misschien meer

Als ze allemaal zo werken als bij jouw dan vast niet

Ik heb gister een word rapport vanaf mijn telefoon op de beamer gegooid, draadloos en kon die ook gewoon bewerken. Op zo'n moment weet ik dat ik voor mij een juiste keuze heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
hardware-lover schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:46:
[...]

Je kunt binnen Kaarten "verkeer" of "streetside" activeren, maar niet beiden tegelijk actief hebben. Ook al heb je geen vertragingen of file's onderweg, er zal wel continue op gecontroleerd worden. Met "verkeer" actief is "incidenten" en "camera's" ook apart in- of uit- te schakelen.

Als je "verkeer" en "streetside" uitschakelt zal je dus niet op de hoogte gebracht worden van o.a. de actuele verkeerssituatie maar is Kaarten inderdaad volledig offline te gebruiken.
Ik heb gezocht naar de instellingen voor "verkeer" en "streetside" in de kaarten-app, maar kon niets vinden. Mag ik je vragen om me aan het handje te nemen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Best een goed artikel over de toekomst van Windows 10 Mobile voor de mensen die hem nog niet gelezen hebben.
Why Microsoft keeps working on Windows 10 Mobile: ARM, cellular, and the next big thing
http://www.windowscentral...mobile-still-includes-arm

Vond eigenlijk dit wel een interessante quote;
So we're going to continue to invest in ARM and cellular. And while I'm not saying what type of device, I think we'll see devices there, Windows devices, that use ARM chips. I think we'll see devices that have cellular connectivity.

[ Voor 33% gewijzigd door blmp op 01-11-2016 01:15 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FreshM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:08:
[...]
Ik heb gezocht naar de instellingen voor "verkeer" en "streetside" in de kaarten-app, maar kon niets vinden. Mag ik je vragen om me aan het handje te nemen? :?
Dat komt tevoorschijn als je op de drie ruitjes klikt aan de rechterzijde van het scherm.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:42:
[knip]

Als W10 zelf zou buggy zou zijn, zou geen hond het gebruiken - dus waarom werkt het zo trashy op W10M?
Ik zou je bijna één week mijn toestel willen lenen om je te laten zien dat het werkelijk heel stabiel kan draaien zonder al die zaken die jij nu allemaal meemaakt en meegemaakt hebt sinds je W10M sprong (in het diepe).

Je bent niet weer met een Insider build aan de slag neem ik aan?

Edit: dit had bij bovenstaande reactie gekund, excuses.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 01-11-2016 01:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:59
Indoubt schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:17:
Heb je nu een 4e brakke telefoon? Je hebt ook echt geen geluk

Ik koester de mijne nog een beetje meer

Ik las dat windows mobile inmiddels op 17% zit in het zakelijke segment. nog steeds niet veel misschien maar als die allemaal zo werken als bij mij wordt het misschien meer

Als ze allemaal zo werken als bij jouw dan vast niet

Ik heb gister een word rapport vanaf mijn telefoon op de beamer gegooid, draadloos en kon die ook gewoon bewerken. Op zo'n moment weet ik dat ik voor mij een juiste keuze heb gemaakt.
Hij heeft de mijne....

En ik heb nog nooit gehad dat het scherm aanbleef na een notificatie... :?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:19
hardware-lover schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 01:46:
[...]
Ik zou je bijna één week mijn toestel willen lenen om je te laten zien dat het werkelijk heel stabiel kan draaien zonder al die zaken die jij nu allemaal meemaakt en meegemaakt hebt sinds je W10M sprong (in het diepe). [...]
Daar wil ik dan nog even aan toevoegen dat ik ook wel een PC weet waarbij W10 super buggy is. Als W10 net zo stabiel zou zijn als W10M op *mijn* toestel dan zou de hele wereld het gebruiken (weg Linux, weg MacOS, weg ChromeOS, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Indoubt schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:17:
Is Miracast al zo algemeen onder beamers of heb je toevallig precies die ene die het ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Bacchus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:54:
[...]

Is Miracast al zo algemeen onder beamers of heb je toevallig precies die ene die het ondersteunt?
Ik heb geen idee. Volgens mij is de beamer al wat ouder en heeft ie geen Miracast.

Ik gebruik gewoon zo'n Widi/miracast stick. De beamer heeft dan wel behalve een HDMI aansluiting ook een USB aansluiting nodig. De miracast dongle heeft namelijk wel stroom nodig en die haalt ie van een USB aansluiting

De stick die ik heb heb ik gewoon bij microsoft gekocht. Ik knal thuis vanaf de bank ook wel eens mijn scherm van mijn laptop naar een 42 inch TV. Heel soms heb ik nog wel last dat de rechter schuifbalk net niet zichtbaar is dus ik moet hem nog een keer instellen. Veel ervaring heb ik er nog niet mee maar leuk is het zeker dat de mogelijkheid er is. Ik zit nog een beetje in de "spielerei" fase maar zie de mogelijkheden wel

Ik heb ook een chromecastmaar die is eigenlijk alleen handig voor netflix, niet voor je scherm van je laptop casten of voor continuum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
The_Anarchist schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:51:
Op mijn L930 heb ik regelmatig dat de telefoon geen verbinding maakt met mobiele data nadat ik buiten het bereik van mijn wifi netwerk ben. Als ik het actiescherm open staat daar wel keurig Tele2 NL 4G maar hij maakt geen verbinding. Ook niet naar het uit- en inschakelen van mobiel dataverkeer. Na een reboot van de telefoon pakt hij wel gelijk mobiele data.

Dit is overigens niet altijd het geval, ik ben er nog niet achter of er 'logica' in zit.

Iemand anders die dit probleem heeft (gehad)?
Ik ook vaak, alleen reboot en helpt. Ik heb het gevoel dat het per nieuwe build erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Devian schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:36:
[...]

Hij heeft de mijne....

En ik heb nog nooit gehad dat het scherm aanbleef na een notificatie... :?
Die van jou is stabiel ;)

Maar de "klachten" (softwarematig) gingen over de "oude" die ik nog even gebruik om de boel over te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Indoubt schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:17:
[...]

Ik heb geen idee. Volgens mij is de beamer al wat ouder en heeft ie geen Miracast.

Ik gebruik gewoon zo'n Widi/miracast stick. De beamer heeft dan wel behalve een HDMI aansluiting ook een USB aansluiting nodig. De miracast dongle heeft namelijk wel stroom nodig en die haalt ie van een USB aansluiting
Zit er veel lag / vertraging in het beeld? Of zou je er "zelfs" video mee kunnen streamen - denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ik heb vanavond nog wel wat "speeltijd" over. Ik zal eens kijken of er bv van youtube met full screen veel vertraging is.

Met mijn laptop valt dat in ieder geval mee. Met de telefoon heb ik het ook al eens geprobeerd maar eigenlijk niet op de lag gelet.

Ik zal eens kijken of dat met win 10 mobile ook goed werkt. Ik kan de lag wel ongeveer timen maar dan met het handje zeg maar.

Uit mijn herinnering zeg ik dat de lag merkbaar is bij de cursor bewegingen maar op de video heb ik niet zo gelet.

Ik heb ook wel eens de MS dock aangesloten gehad op m'n TV maar dat is bekabeld en niet vergelijkbaar behalve dat het ook leuk is. Mijn kabeltje is alleen te kort om dat vanaf de bank te doen.

Ik heb een nieuwe MS Bluetooth muis, zal eens kijken of dat goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:59
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:35:
[...]

Maar de "klachten" (softwarematig) gingen over de "oude" die ik nog even gebruik om de boel over te zetten :)
Gelukkig maar :>

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:35:
[...]

Pffff ...... eindeluck. _/-\o_

Maar euh .... vanavond een .351 update? Ben er wel weer aan toe. :9

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 01-11-2016 13:30 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Indoubt schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:01:
Ik heb vanavond nog wel wat "speeltijd" over. Ik zal eens kijken of er bv van youtube met full screen veel vertraging is.
:)

Ik heb een Display Dock, maar die werkt niet met mijn beamer / televisie.

Vandaar dat ik een alternatief zoek om toch films te streamen vanaf de telefoon...

Ik kan gewoon vanaf de telefoon contact leggen met de NAS waar de films op staan en die afspelen op de telefoon.

Als ik dan het beeld van de telefoon actief weet te krijgen op de beamer / tv ben ik er...

Het werkt nu goed, vanaf een laptop en een VGA kabel - maar via de telefoon is het natuurlijk leuker :p

- edit - Ik heb deze op het oog, is dat wat jij ook hebt?

https://www.microsoftstor...er-v2/productID.335531300

[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 01-11-2016 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@Deathgrunt, Yep, dat is m.

Ik zal vanavond ff testen dan kan ik je wat meer vertellen.

Tenminste: hoe het dan bij mij werkt, zonder speciale deathgrunt aardstralen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 15:34
GerCor schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:18:
[...]

Pffff ...... eindeluck. _/-\o_

Maar euh .... vanavond een .351 update? Ben er wel weer aan toe. :9
volgende week is het pas de 2e dinsdag, ff wachten dus

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
kruila schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:36:
[...]

volgende week is het pas de 2e dinsdag, ff wachten dus
Is dat altijd op de 2e dinsdag dan? Nooit op gelet moet ik eerlijk zeggen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:51:
[...]

Is dat altijd op de 2e dinsdag dan? Nooit op gelet moet ik eerlijk zeggen.
"Patch-thuesday", voor W10M tot nu toe ongeveer tussen 19:00 en 20:00 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
kruila schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:21:
[...]

"Patch-thuesday", voor W10M tot nu toe ongeveer tussen 19:00 en 20:00 uur ;)
ja, Dinsdag en 19:00. Dat weet ik, maar niet dat het de 2e dinsdag moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:46:
[...]

ja, Dinsdag en 19:00. Dat weet ik, maar niet dat het de 2e dinsdag moet zijn.
Yes - altijd de tweede dinsdag van de maand - en dat al ruim 10 jaar lang :)

Wikipedia: Patch Tuesday

Als de L950 een update als deze krijgt, moet je dan weer alles resetten met die spinning cogs, enzo?

Of is het een update zonder vereiste reboot (ik moet mijn 1e patch tuesday nog meemaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:10:
[...]
Yes - altijd de tweede dinsdag van de maand - en dat al ruim 10 jaar lang :)

Wikipedia: Patch Tuesday

Als de L950 een update als deze krijgt, moet je dan weer alles resetten met die spinning cogs, enzo?

Of is het een update zonder vereiste reboot (ik moet mijn 1e patch tuesday nog meemaken).
Een reboot is altijd vereist bij een nieuwe build/firmware en dan krijg je idd die tandwielen voor je kiezen (toch?). Maar er wordt niets gereset (hoewel jij een beetje huiverig moet zijn gezien jouw ervaringen :+ ), als het goed is ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
hardware-lover schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 01:41:
[...]

Dat komt tevoorschijn als je op de drie ruitjes klikt aan de rechterzijde van het scherm.
Die opties staan al uit, maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:36:
[...]

Een reboot is altijd vereist bij een nieuwe build/firmware en dan krijg je idd die tandwielen voor je kiezen (toch?). Maar er wordt niets gereset (hoewel jij een beetje huiverig moet zijn gezien jouw ervaringen :+ ), als het goed is ;)
Nah, "reset" bedoelde ik hier wat anders;

Als je een factory reset doet, behoud je het huidige systeem - maar begin je vanaf nul.

Dus bij een update / upgrade doorloop je blijkbaar hetzelfde proces (spinning cogs) maar zonder dat het systeem zichzelf reset.

Ik ben benieuwd... heb nu twee L950's dus toch het marktaandeel weer wat opgekrikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FreshM schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:37:
[...]
Die opties staan al uit, maar toch bedankt.
Dan ben ik eigenlijk nog wel benieuwd waarvoor data is gebruikt tijdens offline-navigatie binnen de Kaarten app?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
hardware-lover schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:17:
[...]

Dan ben ik eigenlijk nog wel benieuwd waarvoor data is gebruikt tijdens offline-navigatie binnen de Kaarten app?
Ik ook.

Trouwens, weer een nieuwe Windows 10 Mobile-telefoon. Alcatel USA heeft net een video van de Alcatel Idol 4S gepubliceerd.

[ Voor 25% gewijzigd door FreshM op 01-11-2016 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Moest vanavond toch nog aan de bak dus het testen met widi/mircast is wat ingeperkt.Ik ben er net pasaan toe gekomen.

Ik heb hoofdzakelijk even getest met de telefoon zelf (950) op een 42 inch philips HD tv. Ik heb even een aantal youtube HD films bekeken, hoofdzakelijk van de BBC planet earth serie.

Er zit iets lag in demuis maar dat is niet hinderlijk. Het beeld is prima. Ik meende soms een glitsch te zien maar dit was bij hoge uitzondering. Ik denk wel dat de originele H264 of de bluray iets scherper is en mogelijk iets kleurechter.

Toch ben ik verbaasd dat de telefoon dit allemaal kan. Of het nu iets minder is als de Blueray of niet, het blijft impressive.

Na 25 minuten kijken was de telefoon handwarm. Mijn nieuwe muis en toetsenbord heb ik nog niet uit kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wat is er gebeurt met de camera??

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Indoubt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 00:57:

Na 25 minuten kijken was de telefoon handwarm. Mijn nieuwe muis en toetsenbord heb ik nog niet uit kunnen proberen.
Dan gooi ik mijn ongebruikte dock (nou ja, 1x geopend) in de verkoop en koop ik ook zo'n stick - in de hoop dat die wel herkend wordt door mijn beamer / tv :)

Wat betreft je opmerking over de muis / keyboard; hoe sluit je die aan dan?

De dock heeft usb-connecties, maar die stick niet... dus bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Agenda bleef staan op 30 oktober terwijl de instellingen aangaven dat het toch echt 2 november is. Dit nadat ik de datum (om te testen) een maand vooruit had gezet. Dus, terug naar fabrieksinstellingen .......

Kijken of dit iets oplevert qua notificaties van diverse apps zoals een Windows Central.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 02-11-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:14:
Agenda bleef staan op 30 oktober terwijl de instellingen aangaven dat het toch echt 2 november is. Dit nadat ik de datum (om te testen) een maand vooruit had gezet. Dus, terug naar fabrieksinstellingen .......

Kijken of dit iets oplevert qua notificaties van diverse apps zoals een Windows Central.
Verrek, het is 2 november!

En ik maar wachten op die afspraak op Amsterdam CS, van 30 oktober :)

Bij mij is Outlook weer gereset (peoples, mail) - zodat alle regeltjes en filters en foto's niet meer zijn gekoppeld aan de mensen;

Wellicht dat ze achter de scherm dus weer eens op de grote rode button hebben gedrukt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:44:
[...]

Dan gooi ik mijn ongebruikte dock (nou ja, 1x geopend) in de verkoop en koop ik ook zo'n stick - in de hoop dat die wel herkend wordt door mijn beamer / tv :)

Wat betreft je opmerking over de muis / keyboard; hoe sluit je die aan dan?

De dock heeft usb-connecties, maar die stick niet... dus bluetooth?
setting: win 10 mobile, lumia 950, MS widi/miracast stick, Youtube, HD video full screen

Eerder had ik mijn lumia 950 aangesloten op mijn werk (een van de kantoorlocaties) aan een 24 inch beeldscherm met de MS dock. Daar had ik een "old fashioned" keyboard en muis die met een USB stick BT receiver in de USB poort van de dock werden gestoken.

Dat keyboard en muis zijn echter niet van mij dus voor thuis en op andere werklocaties heb ik een MS arc touch bluetooth muis besteld en en MS universal keyboard. Deze zijn klein en handzaam en passen makkelijk in een kleine tas erbij, ik heb ze inmiddels binnen. ze zijn beide low energy BT 4.0

Als dit werkt heb je ook niet zo'n usb stick receivertje nodig. Met mijn nieuwe laptop heb ik dit reeds uitgeprobeerd (dell xps kaby lake) en dat werkt goed

Gisteravond had ik pas tegen middernacht de gelegenheid om te testen. over de videokwaliteit ben ik zeer te spreken. Voor de gemiddelde persoon zal er geen verschil zijn met een youtube HD film via een mediaspeler.

Wat nog wel een minpuntje is, is dat sommige texten die om het videoframe staan indien je geen Full screen heb op sommige momenten niet de juiste letter grootte hebben. Alsof YT niet goed kan identificeren of je nu mobiel bent of full site en dan maar even mixed.

Ook blijft er een kleine box staan onderaan het scherm om de video weer van full screen af te halen. Bij mijn TV was die een stukje buiten het beeld. je kon er nog wel op klikken maar de helft van de box was niet zichtbaar.

Als ik volgende keer test zal ik kijken of ik met mijn lumia die dan al via miracast HD youtube filmpjes streamt ook nog een foto kan maken.

Miracast werkt, voor zover ik weet, significant anders dan chromecast. Bij chromecast initieer je een stream en wordt er gestreamed door de chromecast via de servers van google (altijd internet nodig). Bij miracast/widi heb je geen internet nodig, de stream komt van het device zelf.

Er zitten ook nadelen aan de MS dongle.Een daarvan is dat indien bijvoorbeeld de laptop in de screensavemode gaat dat dan de verbinding met het tweede scherm verbroken wordt. Indien je verschillende windows/programmas open hebt op de verschillende schermen dan moet je dat opnieuw opzetten als je de verbinding weer hebt hersteld. Als je gebruik maat van een bekabelde verbinding (HDMI) vanaf je laptop naar je secondary screen met een thunderbolt hub zoals de Dell DA200 dan blijft alles staan zoals het was als je weer aanlogt.

Ik meld dat van de laptop, ondanks dat dit een MS 10 mobile topic is, omdat ik voor me zelf op zoek ben naar een universal solution voor een naadloze integratie tussen mijn laptop en mijn win 10 mobile device.

In eerste instantie ziet mijn 950 de muis niet. ff uitzoekwerk dus.

@ deatgrunth: ik zou eerst de MS widi dongle kopen en testen of het wat voor je is voordat de dock de deur uit gaat. de dock heeft ook kwaliteiten.

Note de MS dock voor win 10 mobile krijg ik niet werkend met HDMI naar second screen op de laptop ondanks dat beide een USB-c/thunderbolt aansluiting hebben. Jammer want dat scheelt weer een device. Ik heb het nog niet uitvoerig getest maar in eerste aanleg lukt het niet. Voor HDMI via een USB-c/thunderbolt dock bij laptops luistert het nauw. Op een dell xps 13 9530 (skylake) werkt de dell DA200 dock dramatisch en een "goobay" dock wel, op een del XPS 13 9630 (kaby lake) werkt de goobay dock niet en en dell DA200 wel.Heeft niks met win 10 mobile te maken maar ik ging voor een universal solution

edit: ik lees de berichten hierboven en ga denk ik ff mijn telefoon knuffelen. Ik heb al die agenda problemen niet. Enige is dat ik een verkeerde temperatuur in de agenda heb maar die hoeft er van mij sowieso niet te staan.

Zijn jullie wel lief genoeg voor je telefoon? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Indoubt op 02-11-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Indoubt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:11:

Ik gooi hem een paar keer per dag tegen de muur aan, scheld hem uit voor iPhone en spoel hem regelmatig door de w.c... dat is toch normaal?

Bedankt voor je uitgebreide verhaal; de dock werkt bij mij niet (tenmiste, het video-deel) - vandaar dat ik een alternatief zoek om toch te streamen naar mijn beamer.

Dat doe ik nu via een laptop / VGA - en dat werkt goed, maar de laptop is uit 2007 en kan dus moeite hebben met fullscreen video, vooral Uitzending Gemist en RTL - omdat die vrolijk nog in Flash streamen.

Op mijn mobiel gaat dat veel soepeler (denk dat het daar HTML5 is) - dus als ik díe stream kan streamen naar de beamer via mijn telefoon, heb ik een betere ervaring :)

Chromecast is geen optie; A ). geen standaard en B ) van Google.

[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-11-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
[...]
edit: ik lees de berichten hierboven en ga denk ik ff mijn telefoon knuffelen. Ik heb al die agenda problemen niet. Enige is dat ik een verkeerde temperatuur in de agenda heb maar die hoeft er van mij sowieso niet te staan.

Ik ben heel lief voor mijn telefoon. Ik heb er namelijk geen enkele bescherming voor gekocht zodat ik mezelf dwing lief voor mijn 950 te zijn.

Maar .... telefoon dus gereset. Kijk ik in mijn agenda ..... helemaal niks van Weer te vinden. Ik naar de instelling Weer in de Agenda. Kan alleen instellen of ik Regionale standaard, Celsius of Fahrenheit wil. Ik kies Celsius en de temperaturen verschijnen in Agenda. Waarmee ik dus wil zeggen: na de reset wordt er niks aangegeven qua Weer. Eenmaal in de instelling .....

Daarnaast ben ik benieuwd of jij de ARC Touch Mouse aansluit op het Display Dock (kan dat eigenlijk wel via Bluetooth?) of op je telefoon? Ik heb een Arc Touch Mouse (Surface Edition) en mijn 950 vindt de muis in ieder geval niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]

Dan ben je duidelijk nog niet lief genoeg voor je telefoon. De mijne mag mee in bed, krijgt iedere dag een andere jasje aan, en wordt heel frequent over zijn/haar schermpje geaaid. Als dank krijg ik een prima accu-duur, alle meldingen met beeld/geluid die er ook horen te zijn en als kers op de taart, de juiste agendadatum met kloppende temperaturen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ik geef mijn telefoon zelfs kusjes op de achterkant... maar het blijft vandaag 27 graden met zwaar onweer (twee bliksemstralen)... :P

Hmmm... als ik hem op Regional Default zet, wordt het 81 graden... zal wel Fahrenheid zijn - maar het Celcius-tekentje blijft in beeld.

Wellicht kijken ze niet naar waar je zit, maar je instelling - bij mij is de regio USA, omdat ik dan meer apps zie in de store én de datum op het lockscreen Engelstalig is (wat ik ook zo wil).

Hmmm2... je kan blijkbaar op die bliksemstralen klikken; dan opent de provider (Foreca) en redirect mij door van "unknown 00,00 location" naar de juiste stad, mét de juiste temperatuur.

Blijkbaar weet de agenda dus niet waar ik ben - want de voorspelling via de aangekoppelde site is wel goed...

GPS aangezet, agenda toegang gegeven tot locatie... maar het blijft hier tropisch heet :P

[ Voor 59% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-11-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:00:
[...]

Hmmm... als ik hem op Regional Default zet, wordt het 81 graden... zal wel Fahrenheid zijn - maar het Celcius-tekentje blijft in beeld.

Wellicht kijken ze niet naar waar je zit, maar je instelling - bij mij is de regio USA, omdat ik dan meer apps zie in de store én de datum op het lockscreen Engelstalig is (wat ik ook zo wil).
De datum op mijn lockscreen is ook Engelstalig... En ik woon gewoon in de regio NL! En hier is helaas alleen wat light rain...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:27:
[...]

De datum op mijn lockscreen is ook Engelstalig... En ik woon gewoon in de regio NL! En hier is helaas alleen wat light rain...
Tja, die taal / regio instellingen zijn ook lastig, vind ik...

- Keyboard, NL / US
- Region, US
- OS Language, US
- Hour format, 24
- Date, US

Ik wil alles Engels hebben, behalve de spellingschecker,

Overigens, de calender-app op mijn pc geeft exact dezelfde (foute) weerspelling aan - en heeft exact dezelfde regio / taal / keyboard settings (geen idee of daar causaal verband tussen zit).

Vandaag 27 graden, thunderstorms - de rest van de week rond de 30 graden met lichte regen :P

Hmmm... wacht eens even... ik was vorige maand in Thailand en heb toen de "weather app" ingesteld op Bangkok... zou W10M wellicht dat onthouden en niet doorhebben dat ik - na 4 L950's - allang terug ben in NL?

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-11-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:49:
[...]

- Keyboard, NL / US
- Region, US
- OS Language, US
- Hour format, 24
- Date, US

Overigens, de calender-app op mijn pc geeft exact dezelfde (foute) weerspelling aan - en heeft exact dezelfde regio / taal / keyboard settings (geen idee of daar causaal verband tussen zit).

Vandaag 27 graden, thunderstorms - de rest van de week rond de 30 graden met lichte regen :P

Hmmm... wacht eens even... ik was vorige maand in Thailand en heb toen de "weather app" ingesteld op Bangkok... zou W10M wellicht dat onthouden en niet doorhebben dat ik - na 4 L950's - allang terug ben in NL?
Locatieservice staat op actief neem ik aan? En de app mag er ook gebruik van maken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:17:
[...]

Locatieservice staat op actief neem ik aan? En de app mag er ook gebruik van maken?
Meestal niet - maar voor de test wel gedaan; geen verschil.

Mijn tablet en pc en laptop (allen W10) geven echter ook dezelfde, foute gegevens door; en die hebben geen GPS.

Als ik een tracert doe naar mijn statische IP, dan zit ik er honderd meter van af... dus ze weten wel waar ik uithang :)

De vraag is dus "welke locatie gebruikt de kalender om je temperatuur te meten"... is dat je fysieke locatie, of een ingestelde locatie (regio, etc...).

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/RgqGO7O.png

Ik zie de temperatuur nu oplopen tot 28 graden overigens - dus het wordt netjes geupdate :P

[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-11-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:22:
[...]
De vraag is dus "welke locatie gebruikt de kalender om je temperatuur te meten"... is dat je fysieke locatie, of een ingestelde locatie (regio, etc...).
Toen ik via mijn desktop pc inlogde bij live.nl stond daar bij de weersinstellingen een of andere Hongaarse plaats, die gewijzigd en sindsdien kloppen de temperaturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:22:
[...]

Meestal niet - maar voor de test wel gedaan; geen verschil.

Mijn tablet en pc en laptop (allen W10) geven echter ook dezelfde, foute gegevens door; en die hebben geen GPS.

Als ik een tracert doe naar mijn statische IP, dan zit ik er honderd meter van af... dus ze weten wel waar ik uithang :)

[afbeelding]

Ik zie de temperatuur nu oplopen tot 28 graden overigens - dus het wordt netjes geupdate :P
VPN in gebruik ofzo?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
Maar stel nu eens voor dat het morgen wel 28 graden Celsius is. dan zitten jullie telefoons er dus niet naast.

ik moet jullie eerlijk zeggen, ik heb al deze "fouten" niet. lumia930. alle updates erop, nog nooit gereset of iets. alle updates vol op over de vorigen heen en alles draait goed. ben dan ook net als jullie wel lief voor de telefoon, soms ook wel streng, anders raakt ze verwend.

krijg trouwens morgen van een mede Tweaker een HP elite X3 opgestuurd. ga ik die eens proberen.

hier op Cruquius trouwens regen en 8 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Nee, gewoon direct verbonden.
Stanevo6 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:06:
Maar stel nu eens voor dat het morgen wel 28 graden Celsius is. dan zitten jullie telefoons er dus niet naast.

ik moet jullie eerlijk zeggen, ik heb al deze "fouten" niet. lumia930. alle updates erop, nog nooit gereset of iets. alle updates vol op over de vorigen heen en alles draait goed. ben dan ook net als jullie wel lief voor de telefoon, soms ook wel streng, anders raakt ze verwend.

krijg trouwens morgen van een mede Tweaker een HP elite X3 opgestuurd. ga ik die eens proberen.

hier op Cruquius trouwens regen en 8 graden :)
De fout is niet gerelateerd aan de telefoon, maar de app - lijkt het.

Zowel tablet, desktop, laptop als telefoon geven exact dezelfde waarden weer.

Ach, 30 graden met een buitje... ik vind het best.
kruila schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:26:
[...]

Toen ik via mijn desktop pc inlogde bij live.nl stond daar bij de weersinstellingen een of andere Hongaarse plaats, die gewijzigd en sindsdien kloppen de temperaturen!
Live.nl doet het goed, en het account daar is gelijk aan het account op pc / telefoon / etc... waar het mis gaat :P

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/V6FSQfZ.png

Mogelijke oplossing... misschien.

[ Voor 24% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-11-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

Live.nl doet het goed, en het account daar is gelijk aan het account op pc / telefoon / etc... waar het mis gaat :P

[afbeelding]
[/quote]
maar stond bij instellingen wel de goede stad/dorp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
kruila schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:28:
[...]

[afbeelding]
[/quote]
maar stond bij instellingen wel de goede stad/dorp?
We komen al verder :)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/u0zETW2.png

Je leest veel oplossingen, maar op mijn pc werkte dit;

1. Ga naar Maps (de app)
2. Kies voor Settings ...
3. Kies voor "default location"
4. Voer het adres in, welke je standaard locatie is

Sluit de Calender App, wacht een half uur... start hem opnieuw op... tada!

Voor de "zekerheid" had ik ook "location services" aangezet (op een pc zonder GPS...), een "global location" geactiveerd en "calender / weather" toegang gegeven tot mijn locatie (Windowstoets > "location pricacy" intikken).

Blijkbaar gokt de app waar je bent, en zat ik ergens in de tropen... maar nu is het 7 graden en 's avonds... dat klopt wel (denk ik, ik kom nooit buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Hmm,

Het lijkt erop als of de Microsoft Arc Touch Blutooth muis geen verbinidng wil maken met deLumia 950.

Verbinidng met de laptop is geen probleem.

Ik zal eens even verder graven maar als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag.

Ik zie wel andere BT muizen die verbonden worden met de 950 op het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:49:
[...]

- Keyboard, NL / US
- Region, US
- OS Language, US
- Hour format, 24
- Date, US

Je kunt tegenwoordig ook het Regional Format instellen op "English (Netherlands)". Je krijgt dan wel Engelse namen van dagen/maanden, maar ook de € als standaard munteenheid... Mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wasrek schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:18:
[...]

Je kunt tegenwoordig ook het Regional Format instellen op "English (Netherlands)". Je krijgt dan wel Engelse namen van dagen/maanden, maar ook de € als standaard munteenheid... Mocht je dat willen.
Die had ik, maar toen begon hij weer te miepen dat dit ook de standaard spellingscontrole werd, maar er geen spellingscontrole voor die "taal" aanwezig was :)

Ik zal het nog eens proberen!

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/JrnZ2iz.png

Overigens heeft bovenstaande truuk gewerkt op mijn pc / laptop / tablet en mobiel; alle weer-data klopt nu.

- edit - Toch niet; paar uur later is het weer 30 graden... en de app spreekt Duits ("Meist Klar" als voorspelling).

[ Voor 8% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-11-2016 23:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GerCor
Indoubt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:17:
Hmm,

Het lijkt erop als of de Microsoft Arc Touch Blutooth muis geen verbinidng wil maken met deLumia 950.

Verbinidng met de laptop is geen probleem.

Ik zal eens even verder graven maar als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag.

Ik zie wel andere BT muizen die verbonden worden met de 950 op het internet
Die van mij nu wel. Even het knopje onderop de muis ingedrukt houden totdat het lampje gaat knipperen. Ik moet eerlijk zeggen dat het me nog nooit gelukt is maar nu ineens wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1PvO26TCtULNkMCnqFTWyhBZ/full.png

EDIT EDIT EDIT We zijn een uur verder .....

En mijn dag kan helemaal niet meer stuk. Ik dacht, toch weer proberen de DT-903 aan de praat te krijgen als de ARC het nu ook doet. Maar helaas ...... totdat ik een zoekopdracht gaf en uiteindelijk hier: http://answers.microsoft....d4-47ce-83d2-6068d0b4f96c terecht kwam en EINDELIJK is het gelukt de DT-903 weer aan de praat te krijgen. Na zoveel maanden gezocht te hebben ......YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSS _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ArBWyou1lNa9lVhnVxcjjNQ0/full.png

Waar het op neer komt is als volgt:

Onder de lader zit een knopje (nooit geweten). Die moet je 8 seconden ingedrukt houden totdat de lader gaat knipperen.

Kijk je bij Bluetooth dan staat er in eerste instantie: randapparatuur. Dat blijkt de lader te zijn. Koppelen is onmogelijk. Nadat de lader heeft geknipperd verandert randapparatuur in Wireless Charger. Bij mij was koppelen nog steeds onmogelijk. Dus, 950 opnieuw opgestart en naar de app Gadgets gegaan. Op de plus gedrukt en jahoor .... de Draadloze lader wordt gevonden. Niks NFC, niks Bluetooth (in de instellingen of via Action center). Nadat de lader heeft geknipperd naar Gadgets en daar is de lader eindelijk zichtbaar. Man man man, en dat om 4 uur 's morgens (na een avonddienst). oOo :)F <3 d:)b

O, en DT-903 heb ik zelf als naam opgegeven. Er staat standaard: Draadloze lader.

[ Voor 79% gewijzigd door GerCor op 03-11-2016 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

GerCor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 02:39:
[...]

Die van mij nu wel. Even het knopje onderop de muis ingedrukt houden totdat het lampje gaat knipperen. Ik moet eerlijk zeggen dat het me nog nooit gelukt is maar nu ineens wel.

[afbeelding]

EDIT EDIT EDIT We zijn een uur verder .....

En mijn dag kan helemaal niet meer stuk. Ik dacht, toch weer proberen de DT-903 aan de praat te krijgen als de ARC het nu ook doet. Maar helaas ...... totdat ik een zoekopdracht gaf en uiteindelijk hier: http://answers.microsoft....d4-47ce-83d2-6068d0b4f96c terecht kwam en EINDELIJK is het gelukt de DT-903 weer aan de praat te krijgen. Na zoveel maanden gezocht te hebben ......YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSS _/-\o_

[afbeelding]

Waar het op neer komt is als volgt:

Onder de lader zit een knopje (nooit geweten). Die moet je 8 seconden ingedrukt houden totdat de lader gaat knipperen.

Kijk je bij Bluetooth dan staat er in eerste instantie: randapparatuur. Dat blijkt de lader te zijn. Koppelen is onmogelijk. Nadat de lader heeft geknipperd verandert randapparatuur in Wireless Charger. Bij mij was koppelen nog steeds onmogelijk. Dus, 950 opnieuw opgestart en naar de app Gadgets gegaan. Op de plus gedrukt en jahoor .... de Draadloze lader wordt gevonden. Niks NFC, niks Bluetooth (in de instellingen of via Action center). Nadat de lader heeft geknipperd naar Gadgets en daar is de lader eindelijk zichtbaar. Man man man, en dat om 4 uur 's morgens (na een avonddienst). oOo :)F <3 d:)b

O, en DT-903 heb ik zelf als naam opgegeven. Er staat standaard: Draadloze lader.
Mooi dat het nu werkt! Nu ben ik benieuwd naar het totale plaatje, foto van de lader met de 950 er op? :D

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
mswp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:09:
[...]

Mooi dat het nu werkt! Nu ben ik benieuwd naar het totale plaatje, foto van de lader met de 950 er op? :D
En de muis ernaast, met een cocktail - want volgens mij is het bij Cor ook nog steeds 30 graden in de agenda :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

GerCor, je bent een held! (at least for the day)

Ik type dit op mijn MS universal keyboard vanaf de bank met mijn MS arc touch blutooth muis aangesloten. De 950 cast alles naar de TV,

Dit werkt uitstekend!!!

Zijn er dan geen nadelen? Jawel, de zwarte letters op de grijze ondergrond hebben een witte schaduw. ze zijn daardoor minder scherp. ik zal kijken of ik instellingen kan vinden die hier wat aan doen.

Ook zal ik onderzoeken of ik de letters op het scherm wat groter kan maken, ik zit vrij ver van de TV af en ik zou ze liever iets groter zien voor de gewone text. Bij MS word kun je dat natuurlijk in het programma zelf

Ik moet nog op zoek naar schermkalibratie, het beeld is net iets groter dan de TV. Daardoor ontbreekt bijvoorbeeld het pijltje naar links helemaal boven aan het scherm.

Ook de schuifbalk aan de rechterkant ontbreekt. hiervan ben ik echter niet zeker of het zo hoort omdat de muis een scrollfunctie heeft. Bij iets langere texten zoals deze komt er wel een scrollbalk in het reageervak.

indoubt Nodoubt is in z'n nopjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:15:
[...]
En de muis ernaast, met een cocktail - want volgens mij is het bij Cor ook nog steeds 30 graden in de agenda :P
Nee hoor, nog nooit problemen gehad met temperaturen in agenda maar ik heb alles op Nederlands staan. If it ain't Dutch it ain't much :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:35:
[...]

Nee hoor, nog nooit problemen gehad met temperaturen in agenda maar ik heb alles op Nederlands staan. If it ain't Dutch it ain't much :)F
Sorry :) Ik dacht dat je ook issues had met het weer, in de agenda.

Vage is dat ik nu 2 identieke L950's heb, met exact dezelfde builds - en exact dezelfde MS-account;

De één laat het weer goed zien, de ander nog steeds lekker tropisch :)

Geen idee welk tropisch land dat dan is... sommige zeggen Redmond (default location) maar daar is het nu ook koud... dus wáár ben ik, volgens MS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:37:
[...]

Sorry :) Ik dacht dat je ook issues had met het weer, in de agenda.

Vage is dat ik nu 2 identieke L950's heb, met exact dezelfde builds - en exact dezelfde MS-account;

De één laat het weer goed zien, de ander nog steeds lekker tropisch :)

Geen idee welk tropisch land dat dan is... sommige zeggen Redmond (default location) maar daar is het nu ook koud... dus wáár ben ik, volgens MS...
Waar je bent kun je opzoeken in je Windows account, gewoon je telefoon zoeken en kijken waar die zich bevindt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RobinHood schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:44:
[...]

Waar je bent kun je opzoeken in je Windows account, gewoon je telefoon zoeken en kijken waar die zich bevindt.
Find my Phone?

Beiden geven de juiste stad aan, tot op 3 meter nauwkeurig :)

Zelfs als ik spoof via een VPN, weten ze nog waar ik ben (denk dat ze de GPS / SIM ook tracken en niet alleen je IP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

ik kan op mijn telefoon het aangesloten beeldscherm de lettergrootte wijzigen. je moet dan wel opnieuw verbinding maken met het externe scherm.

De letters zijn dan een stuk groter en scherper. je ziet nog een zweem van witschaduw hier op het forum maar het valt erg mee.

Hier is het een oplossing maar ik weet nog niet hoe andere sites ermee omgaan waar de text volledig van links naar rechts loopt over het scherm.

kortom: nog uitzoekwerk te doen maar het is veelbelovend.

als ik weer iets meer tijd heb zal ik kijken hoe het werkt met bv MS word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
mswp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:09:
[...]

Ik weet niet wat een foto van de 950 op de DT-903 toevoegt om te laten zien dat het werkt maar nog 1 hobbel te nemen. Bij een notificatie gaat de lader niet knipperen. Maar ik moet zeggen..... van meerdere apps krijg ik niet eens een notificatie op de 950 zoals in ieder geval Windows Central. Trouwens, dat Windows Central werkt op mijn PC ook niet goed. Duurt ontzettend lang met opstarten en soms wordt, bij de eerste keer opstarten, de app afgesloten.

Gadgets vindt wel de locatie van de lader en ik kan tijden opgeven wanneer de lader mag oplichten.
Overigens, een foto (printscreen) van de muis laat de muisaanwijzer niet zien. Zal er wel 'opliggen'. Maar wel , zoals ze dat hier in mijn dorp noemen, 'grappig' om de muis op je scherm van de 950 te zien bewegen.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 03-11-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Indoubt schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:34:
Ook zal ik onderzoeken of ik de letters op het scherm wat groter kan maken, ik zit vrij ver van de TV af en ik zou ze liever iets groter zien voor de gewone text. Bij MS word kun je dat natuurlijk in het programma zelf

Ik moet nog op zoek naar schermkalibratie, het beeld is net iets groter dan de TV. Daardoor ontbreekt bijvoorbeeld het pijltje naar links helemaal boven aan het scherm.

Ook de schuifbalk aan de rechterkant ontbreekt. hiervan ben ik echter niet zeker of het zo hoort omdat de muis een scrollfunctie heeft. Bij iets langere texten zoals deze komt er wel een scrollbalk in het reageervak.

indoubt Nodoubt is in z'n nopjes
Nu weet ik toch vrij zeker dat ik een optie voor "Display scaling" had op mijn L950 maar ik zie hem niet meer. Daar kon ik per scherm de schaal instellen. Heb ik iets stoms uitgehaald of is het Microsoft's schuld? ;)

Let ook even op de instellingen van je tv, die gaat vaak standaard naar een of ander zoom-profiel ipv "echt" 16:9, waarmee hij dus flinke stukken desktop afknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Bacchus schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:13:
[...]

Nu weet ik toch vrij zeker dat ik een optie voor "Display scaling" had op mijn L950 maar ik zie hem niet meer. Daar kon ik per scherm de schaal instellen. Heb ik iets stoms uitgehaald of is het Microsoft's schuld? ;)

Let ook even op de instellingen van je tv, die gaat vaak standaard naar een of ander zoom-profiel ipv "echt" 16:9, waarmee hij dus flinke stukken desktop afknipt.
Ik had gisteren mijn 950 gereset (Hard reset). En toen ik opnieuw contact had gemaakt met de TV kreeg ik een scherm met witte pijltjes in elke hoek van het scherm. Geen gebruik van gemaakt want leek mij prima en ik weet niet of dat het bij voor de eerste keer aanmelden een eenmalig iets is.

NB Beetje lastig -voor mij dan- te bepalen in welke topic dit nu precies thuishoort. OS, 950 of Accessoires?

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 03-11-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Indoubt schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:55:
ik kan op mijn telefoon het aangesloten beeldscherm de lettergrootte wijzigen. je moet dan wel opnieuw verbinding maken met het externe scherm.

De letters zijn dan een stuk groter en scherper. je ziet nog een zweem van witschaduw hier op het forum maar het valt erg mee.

Hier is het een oplossing maar ik weet nog niet hoe andere sites ermee omgaan waar de text volledig van links naar rechts loopt over het scherm.

kortom: nog uitzoekwerk te doen maar het is veelbelovend.

als ik weer iets meer tijd heb zal ik kijken hoe het werkt met bv MS word
Net de Wireless Dock V2 gekocht... omdat ik de de Continiuum Dock HD-500 niet aan de praat kreeg op beamer / tv / monitor.

Nu maar hopen dat de techniek / herkenning van die Wireless Dock niet hetzelfde is als de Wired Dock :P

Inmiddels al een mooi stapeltje MS Hardware hier... 2 L950's, 3 accu's, 1 Wireless dock, 1 Wired dock, 3 USB-C chargers...
GerCor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:59:
[...]

Overigens, een foto (printscreen) van de muis laat de muisaanwijzer niet zien. Zal er wel 'opliggen'. Maar wel , zoals ze dat hier in mijn dorp noemen, 'grappig' om de muis op je scherm van de 950 te zien bewegen.
Muispijl wordt indd. gerenderd op een andere layer dan de rest van de GUI - dat is bij de "normale" Windows ook zo. En aangezien ze de kernel delen, kan het best zo zijn dat W10M dit over-erft.

Je kan wel bij settings / extra's aanvinken dat er een blauwe dot verschijnt - op de plek van je cursor, staat me bij (of was dat op de plek van je vinger - bij een externe monitor... hmmmm).

[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 03-11-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:24:
[...]

Net de Wireless Dock V2 gekocht... omdat ik de de Continiuum Dock HD-500 niet aan de praat kreeg op beamer / tv / monitor.

Nu maar hopen dat de techniek / herkenning van die Wireless Dock niet hetzelfde is als de Wired Dock :P

Inmiddels al een mooi stapeltje MS Hardware hier... 2 L950's, 3 accu's, 1 Wireless dock, 1 Wired dock, 3 USB-C chargers...
En niks werkt bij jou. Komt natuurlijk omdat jij nooit naar buiten gaat :+

Maar eh ..... vanmorgen ERRUG vroeg superblij, nu weer diep teleurgesteld door het feit dat die F**K agenda niet synchroniseert. Moedeloos word je er soms van.

Overigens, voor de duidelijkheid .... ik heb helemaal geen Display Dock .... Miracast op mijn TV dus draadloos. Hehe :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:41:
[...]

En niks werkt bij jou. Komt natuurlijk omdat jij nooit naar buiten gaat :+
Het werkt allemaal eigenlijk wel - behalve de dock...

En de eerste L950's waren veel te rood of hardware-buggy - maar dat kan gebeuren.

Agenda / mail werkt bij mij ook niet goed;

Kreeg net een toast binnen van Mail X - ik druk er op, opent hij Mail Y die ik inmiddels al van de server had verwijderd (maar nog in de cache van de app stond, blijkbaar).

Mail crashed, ik start opnieuw op - is Mail X ook verdwenen (van de telefoon, niet van de server).

En zo zijn er wel meer inconsequenties - vooral als je de beide L950s naast elkaar legt, lijkt het gedrag soms wel random te zijn (in beide gevallen zowel als voor- als nadeel).

Ook de interface van apps zijn soms heel anders...

Gisteren op beide L950's een update aan de camera gehad;

Beide apps exact hetzelfde buildnummer, en bv. de witte / contrast-rijke knop... maar bij de één is de preview van een foto rond en linksboven en de ander vierkant en rechtsbeneden.

Terwijl de changelog juist die laatste was :)

Kan een a/b test zijn - maar daar geloof ik niet in, op de schaal waarmee MS nu werkt.

Ach, ik zie Windows Mobile maar als het nieuwe Linux;

Snel, veilig, stabiel... maar tegelijk nerdy, minder software voorhanden, weinig geliefd en een niet groeiend markt-aandeel zonder potentie met een vaste schare aan liefhebbers.

[ Voor 8% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-11-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

GerCor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:59:
[...]

Ik weet niet wat een foto van de 950 op de DT-903 toevoegt om te laten zien dat het werkt maar nog 1 hobbel te nemen. Bij een notificatie gaat de lader niet knipperen. Maar ik moet zeggen..... van meerdere apps krijg ik niet eens een notificatie op de 950 zoals in ieder geval Windows Central. Trouwens, dat Windows Central werkt op mijn PC ook niet goed. Duurt ontzettend lang met opstarten en soms wordt, bij de eerste keer opstarten, de app afgesloten.

Gadgets vindt wel de locatie van de lader en ik kan tijden opgeven wanneer de lader mag oplichten.
Niet een foto omdat het werkt, meer nieuwsgierig naar de opstelling.
[...]

[...]
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat de verkoop cijfers zo slecht zijn..

Ik heb het zelfde probleem met de mail, open mail-x en toont mail-y van een ander account. softreset helpt niet.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
mswp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:21:
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat de verkoop cijfers zo slecht zijn..
[...]
Ik heb het zelfde probleem met de mail, open mail-x en toont mail-y van een ander account. softreset helpt niet.
W10M heeft nu max. 0.3% aandeel - ik heb daar, bij benadering, voor 0.25% aan bijgedragen vorige maand.

En de mail is redelijk buggy.

Bewaarde attachements (pics) vind ik ook niet altijd terug in de "saved pictures", behalve via de Explorer.

En gisteren wilde ik mijn mail checken, drukte op de Tile... opent hij automatisch de 1e mail in de inbox, ipv. de inbox zelf (met het overzicht).

Laat die 1e mail nu spam zijn én de afbeeldingen werden getoond (dus mijn adres werd direct getracked op de spam-server). Terwijl ik heb ingesteld dat ik geen inline attachements wil zien...

Vaak komt de toast ook niet overeen met de daadwerkelijk ontvangen mail, of synched hij pas als ik de telefoon even aan zet (ipv. 1x per uur, zoals ingesteld), etc...

Development - het blijft lastig...

[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-11-2016 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:20
[...]

[...]
Kan je ook een paar L950XL's met accu's aanschaffen, dan weet ik bij wie ik moet zijn voor reserve onderdelen >:) :P

Maar die L950's, hou je die beide? Dan kan je op een van de 2 mooi Insider fast installeren. Dan weet je zeker dat je verschillen ziet 8)

[ Voor 29% gewijzigd door ardvark99 op 04-11-2016 16:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:26:
[...]
W10M heeft nu max. 0.3% aandeel - ik heb daar, bij benadering, voor 0.25% aan bijgedragen vorige maand.

[knip]
Volgens mij is de kop van het artikel een beetje ongelukkig gekozen (zoals wel eens vaker hier op Tweakers). Het werkelijke aandeel Windows mobiele gebruikers is niet af te leiden aan dat artikel, het is het aandeel t.o.v. de andere OS-en. Hoewel het percentage leveringen is afgenomen t.o.v. de 100%, kan het aandeel daadwerkelijke gebruikers wel zijn gegroeid, in aantallen bedoel ik dan.

En nu roep ik maar eens wat.

Stel dat de Android toestellen zo beroerd presteren na enige tijd, zodat deze sneller (dan een iPhone of Windows Mobiel), aan vervanging toe zijn, dan geeft dat een scheef beeld in het aantal gebruikers en % geleverde toestellen. Misschien zijn veel Windows mobiele gebruikers wel tevreden met wat ze hebben, en neigen ze minder snel naar een nieuwe aankoop?

En als ik het jarenlange geklaag in mijn omgeving moet geloven van mensen met een Android toestel, dan zou daar best eens een kern van waarheid in kunnen zitten. Het is blijkbaar bij diverse modellen standaard dat dagelijks de accu uit het apparaat moet worden gehaald om een toestel weer aan de praat te kunnen krijgen. "is heel normaal" krijg ik dan te horen. Ow? Dat die groep mensen opnieuw weer voor een Android toestel kiest en niet voor een iPhone (Windows mobiel komt helemaal niet aan de orde), is puur het kostenplaatje. Je koopt een Android voor een appel en een ei, t.o.v. een iPhone bedoel ik dan. Dus het is vaak niet een kwestie van niet anders willen, maar gewoonweg niet anders kunnen.

Let wel, ik begrijp ook wel dat het aandeel Windows Mobiel nog heel erg lang laag zal blijven, maar zolang Microsoft het blijft ondersteunen vind ik het allang dik voor mekaar. Ik hoef geen playmobiel, kan prima uit de voeten met wat ik nu heb, en mogelijk denken andere Windows mobiele gebruikers daar ook zo over?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
hardware-lover schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:22:
[...]

Stel dat de Android toestellen zo beroerd presteren na enige tijd, zodat deze sneller (dan een iPhone of Windows Mobiel), aan vervanging toe zijn, dan geeft dat een scheef beeld in het aantal gebruikers en % geleverde toestellen. Misschien zijn veel Windows mobiele gebruikers wel tevreden met wat ze hebben, en neigen ze minder snel naar een nieuwe aankoop?
Daar zit wat in, WM lijkt toestellen langer te ondersteunen dan die van de android concurrenten, hoewel die daar toch ook aan lijken te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zelfs al doen ze 2x langer dan met een Android toestel, dan nog kom je niet boven de 0.6% uit. Maar het gaat zoals het gaat, zolang MS blijft ontwikkelen verandert er weinig.

Ik bedoel, ChromeOS heeft al vijf jaar een marktaandeel van onder de 0.6%, en toch blijft Google er rustig aan doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
Zo dat werd eens tijd, Microsoft heeft Skype eindelijk eens samengevoegd met sms. Nu kan je net als bij de fast/ slow ring sms'en met Skype (en op je pc uiteraard ook.

Om op de discussie van bovenstaande mensen in te gaan, de reden waarom Microsoft geld blijft pompen in W10M komt omdat dat goedkoper is dan ermee stoppen en over 5 jaar helemaal opnieuw te beginnen.

Had een intervieuw gelezen op wmpoweruser waarin dit uitgebreid naar voren kwam. Microsoft is zeker de stap van wm6.5.x naar wp7.x niet vergeten en wilt niet opnieuw dezelfde fout maken. Vandaar dat de ontwikkelingen gewoon door gaan en focussen ze met Redstone 2 flink op het mobiele platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
vali schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:30:
Zo dat werd eens tijd, Microsoft heeft Skype eindelijk eens samengevoegd met sms. Nu kan je net als bij de fast/ slow ring sms'en met Skype (en op je pc uiteraard ook.
Hoe doe je dat? mij lukt het niet (heeft in verleden wel eens gewerkt)

PC verzie 351
mobiel verzie 321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
shiptronic schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:53:
[...]

Hoe doe je dat? mij lukt het niet (heeft in verleden wel eens gewerkt)

PC verzie 351
mobiel verzie 321
Pc heb ik nog niet getest maar op mijn l950xl werkt het erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Net even PC en mobiel de App's geupdate, maar ik zie nog niets (stuur vanaf mobil sms naar mezelf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
shiptronic schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:39:
Net even PC en mobiel de App's geupdate, maar ik zie nog niets (stuur vanaf mobil sms naar mezelf)
Wel goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Gelukt, afd. berichten chat-app op skype preview gezet, and it works !

Thanks!

1 klein min puntje, skype mag nog steed niet op mijn homescreen , waarom nog steeds die vieze blauwe kleur en niet mijn systeem kleur (grijs)

Maar het gaat vooruit, vertrouwen komt weer een beetje terug, nu dinsdag 351 nog of gaan PC en mobiel alle bij weer vooruit? soms lopen de verzie's syncroon soms niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
zelfde procedure hier uitgevoerd. en het werkt. even een vraagje. ik kan wel sms'n ontvangen maar niet versturen, althans die komen niet aan bij de ander. video bellen nog niet geprobeerd.

heeft dat te maken dat ik geen Skype tegoed heb. en moet je überhaupt wel een tegoed kopen?

meeste chatdiensten zijn toch gratis, waarom dan betalen voor Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Stanevo6 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:11:
zelfde procedure hier uitgevoerd. en het werkt. even een vraagje. ik kan wel sms'n ontvangen maar niet versturen, althans die komen niet aan bij de ander. video bellen nog niet geprobeerd.

heeft dat te maken dat ik geen Skype tegoed heb. en moet je überhaupt wel een tegoed kopen?

Skype onderling gebruiken is uiteraard gratis, maar van Skype naar bestaand nummer bellen/smsen niet. Dat is met geen enkel chatdient mogelijk.

Wat straks hopelijk wel mogelijk wordt is bellen via je mobiel op je laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 05-11-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
ok, maar in mijn T-mobile abbo heb ik onbeperkt bellen en sms'n. kan dus sms'n wat ik wil. ga ik Skype gebruiken kosten sms'n mij dus geld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Stanevo6 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:11:

Ik heb ook geen Skypetegoed, ben ook niet van plan dat aan te schaffen. Gisteren gelijk SMS getest. SMS naar mijn zoon en vriendin. Werkt prima. In mijn Skype voorbeeld app staan ook de SMS-jes die aan mij verzonden waren zoals o.a. van Burgernet en de tandarts. Het werkt dus uitsteekbaar. _/-\o_

Ik moet nog wel even 'leren snappen' hoe dat nu precies met contactpersonen werkt. Sommigen staan er dubbel in.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 05-11-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
bij mij niet hoor waerde GerCor. heb skype even helemaal van mijn telefoon verwijderd, maar kan nu ook / nog steeds niet meer SMS'n. wel ontvangen, niet versturen

ps. ben van mijn nokia 930 overgestapt op de HP elite X3. vandaar even dit geëxperimenteer. kon tot vanochtend (dus voor de installatie van Skype gewoon SMS'n. raar he

Edit: oh ineens kan ik weer SMS'n haha laat dat Skype maar even voor wat het is. al mijn vrienden enzo behoren tot de iOS en Android gebruikers en facetimen dat het een lieve lust is. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Stanevo6 op 05-11-2016 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Schijnt al een paar jaar oude render/leak te zijn (uit het WP8 tijdperk).

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
blmp schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:46:
[...]

Schijnt al een paar jaar oude render/leak te zijn (uit het WP8 tijdperk).
Geen idee - bron is wel betrouwbaar;

http://www.techradar.com/...face-phone-appear-at-last

En Evan Blass is ook geen onbekende.

OS zelf lijkt wel W10M - wellicht oude render + nieuwe GUI?
Follow-up tweets by Blass have confirmed that this isn't just a concept, but an actual device heading our way.

[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 06-11-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:48:
[...]
Geen idee - bron is wel betrouwbaar;

http://www.techradar.com/...face-phone-appear-at-last

En Evan Blass is ook geen onbekende.

OS zelf lijkt wel W10M - wellicht oude render + nieuwe GUI?
[...]
Moet wel oude meuk zijn. Kijk alleen eens naar de navigatiebalk .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:55:
[...]

Tja, ik twijfel ook - maar poste het enkel, omdat die Evan Blass / Techradar natuurlijk wel redelijk betrouwbaar zijn...

Lijkt mij dat die wel door een hoax heen kunnen prikken.

Schijnt een concept van Dell te zijn - aan Tom Warren (ook geen onbekende) wordt bevestigd dat het device "echt onderweg is" ditmaal.

[ Voor 15% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 06-11-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Aan de ene kant zeg ik inderdaad, maar... Als je zo'n platte telefoon gaat maken dat heb je ergens iets meer ruimte nodig voor de componenten die niet plat geslagen willen worden. Dan is de herintroductie van de hardware buttons een slimme manier om dat te regelen.
Aan de andere kant als dit een oude render is, waarom dan het nieuwe Windows logo? Dus het is hoe dan ook een nieuwe render, de vraag is echter of het wel een echte is of een hoax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Caelorum schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:48:
[...]

Aan de ene kant zeg ik inderdaad, maar... Als je zo'n platte telefoon gaat maken dat heb je ergens iets meer ruimte nodig voor de componenten die niet plat geslagen willen worden. Dan is de herintroductie van de hardware buttons een slimme manier om dat te regelen.
Aan de andere kant als dit een oude render is, waarom dan het nieuwe Windows logo? Dus het is hoe dan ook een nieuwe render, de vraag is echter of het wel een echte is of een hoax.
Maar aan weer een andere kant: Hij spreekt in de verleden tijd. Had dit .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerCor schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:57:
[...]
Maar aan weer een andere kant: Hij spreekt in de verleden tijd. Had dit .....
Wat niets zegt over de toekomst, maar meer of dit een betere aankondiging had geweest ;)
Begrijp me goed, ik ben ook niet overtuigd, maar ik heb nog niets gelezen of gezien dat het ontkracht. Het enige wat we tot op heden hebben is het plaatje en de woorden van iemand die er niet vaak naast zit, maar beiden zeggen natuurlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:00:
[...]

Wat niets zegt over de toekomst, maar meer of dit een betere aankondiging had geweest ;)
Begrijp me goed, ik ben ook niet overtuigd, maar ik heb nog niets gelezen of gezien dat het ontkracht. Het enige wat we tot op heden hebben is het plaatje en de woorden van iemand die er niet vaak naast zit, maar beiden zeggen natuurlijk niets.
Wat ik lees, als ik doorklik in de linkjes, is het wel een ouder concept (definieer "ouder"...) van Dell - maar is het wel een richting die de "Surface Phone" aan het opgaan is.

De render heeft indd. het nieuwe logo én een USB-C poort, lijkt het?

Het lijkt iig. een moderne telefoon, plat - beetje L950 achtig en een premium uitstraling (met die rubbed oppervlakte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
[...]

Is het ook.
Heb die renders in het verleden al wel vaker zien langskomen en dan bedoel ik echt niet vorige week of maand.
"Rumours of a Surface Phone have been swirling for many months now" geweldig,
maar eh....many months?
Volgens mij ging dit gerucht al rond sinds de eerste editie van de surfacetablet.

Als ze nu uitkomen met een surfacephone.......dan kan het niet anders uitlopen dan een grote teleurstelling.
Eerst alle puntjes op de i voor wat windows 10 betreft en dan de features.
Denk bijvoorbeeld aan een goede camera, waterdicht, vingerscanner etc.etc. en dan eventuele extra software gimmicks zoals Samsung dat heeft met zijn phabletsreeks.
Het is er dan er op of eronder.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:55:
[...]

Is het ook.
Heb die renders in het verleden al wel vaker zien langskomen en dan bedoel ik echt niet vorige week of maand.
"Rumours of a Surface Phone have been swirling for many months now" geweldig,
maar eh....many months?
Volgens mij ging dit gerucht al rond sinds de eerste editie van de surfacetablet.

Als ze nu uitkomen met een surfacephone.......dan kan het niet anders uitlopen dan een grote teleurstelling.
Eerst alle puntjes op de i voor wat windows 10 betreft en dan de features.
Denk bijvoorbeeld aan een goede camera, waterdicht, vingerscanner etc.etc. en dan eventuele extra software gimmicks zoals Samsung dat heeft met zijn phabletsreeks.
Het is er dan er op of eronder.
Tja, vaag dan dat toch redelijk gerespecteerde bronnen als Techradar en Evan Blass het vandaag als nieuws brengen, en "zelfs" een Tom Warren wordt tegengesproken;

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/rOaLl6P.png

[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 06-11-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Meer doen dan alleen maar afwachten kunnen we toch niet.
De "laptop cpu" zou leuk zijn, zeker als je gewone normale "exe" bestanden zou kunnen instaleren.
Maar die technieken waren er al een tijd ( kijk alleen maar naar die goedkope windows tabletjes ), goedkoop of niet, toch draaien deze dingen op een desktopversie van win 7/ 8.x en 10.
Geen krachtpatsers maar toch.
Het enige wat er aan ontbrak was het telefonie gebeuren.

Ik heb jaren geleden al eens geschreven over dat de Windows desktop ook ooit eens zal worden gekoppeld aan een store ( net als iOS en Android ) en dat de aloude programmatuur ( de "exe" bestanden ) langzamerhand uitgefaceert worden.
Ik werd toen al voor gek versleten want dat zou immers nooit gebeuren.
En kijk nu?
Er is al sedert win 8 een store voor de desktop.
Voor windows 7 had je de zogenaamde desktopgadget's ( was niet echt een succes, maar toch ).
Nu alleen het uitfaceren nog.
Waarom?
Alleen dan kan je de zogenaamde piraterij / illegale downloads beperken.
De ontwikkelaars gooien hun applicaties in de store, geen omweg meer mogelijk.
Zij verdienen hun geld, MS krijgt daarvan dan ook een percentage, win win voor beide partijen.
Eigenlijk voor drie partijen, immers de gebruiker heeft dan als voordeel dat de kans op virussen en overige geïnfecteerde software op deze manier gereduceerd worden.

Maar even terug te komen op het onderwerp.
Als ze wilden dan hadden ze dat allang gedaan, eigenlijk is er niets nieuws onder de horizon.
Een tablet met belmogelijkheden, in een iets kleiner formaat heet zo'n ding phablet.
Een surfacetablet in een kleiner formaat is nog steeds een phablet.
Samsung had met hun note toestellen een regelrecht wow effect. ( behalve hun laatste toestel dan, tenzij je dat als extra feature wil zien ).
De Nokia's 1520/1320 waren ook leuke toestellen, phablets maar eigenlijk ook weer niet.
Ze boden niets meer dan wat een ander windowsphone ook te bieden had.
Het was gewoon een grotere versie, zonder extra "phabletzaken" zoals Samsung dat had of heeft met hun phablets.

Het zou leuk zijn als MS een iets dergelijks op de markt zou gaan zetten,
maar voor een echte wow zijn ze helaas iets te laat.

MS moet zich gewoon bezig houden met het doorontwikkelen van hun os en de hardware aan de diverse fabrikanten overlaten.
Beter was geweest als ze Nokia ongemoeid hadden gelaten en deze zo nu en dan een injectie gaven om een specifieke windowstoestel te ontwikkelen......net als Google met hun Nexus en om zo de doorontwikkeling en vernieuwingen van Windows te presenteren aan de gemeenschap.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Pagina: 1 ... 99 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M