b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:44:
[...]
Dan gooi ik mijn ongebruikte dock (nou ja, 1x geopend) in de verkoop en koop ik ook zo'n stick - in de hoop dat die wel herkend wordt door mijn beamer / tv
Wat betreft je opmerking over de muis / keyboard; hoe sluit je die aan dan?
De dock heeft usb-connecties, maar die stick niet... dus bluetooth?
setting: win 10 mobile, lumia 950, MS widi/miracast stick, Youtube, HD video full screen
Eerder had ik mijn lumia 950 aangesloten op mijn werk (een van de kantoorlocaties) aan een 24 inch beeldscherm met de MS dock. Daar had ik een "old fashioned" keyboard en muis die met een USB stick BT receiver in de USB poort van de dock werden gestoken.
Dat keyboard en muis zijn echter niet van mij dus voor thuis en op andere werklocaties heb ik een MS arc touch bluetooth muis besteld en en MS universal keyboard. Deze zijn klein en handzaam en passen makkelijk in een kleine tas erbij, ik heb ze inmiddels binnen. ze zijn beide low energy BT 4.0
Als dit werkt heb je ook niet zo'n usb stick receivertje nodig. Met mijn nieuwe laptop heb ik dit reeds uitgeprobeerd (dell xps kaby lake) en dat werkt goed
Gisteravond had ik pas tegen middernacht de gelegenheid om te testen. over de videokwaliteit ben ik zeer te spreken. Voor de gemiddelde persoon zal er geen verschil zijn met een youtube HD film via een mediaspeler.
Wat nog wel een minpuntje is, is dat sommige texten die om het videoframe staan indien je geen Full screen heb op sommige momenten niet de juiste letter grootte hebben. Alsof YT niet goed kan identificeren of je nu mobiel bent of full site en dan maar even mixed.
Ook blijft er een kleine box staan onderaan het scherm om de video weer van full screen af te halen. Bij mijn TV was die een stukje buiten het beeld. je kon er nog wel op klikken maar de helft van de box was niet zichtbaar.
Als ik volgende keer test zal ik kijken of ik met mijn lumia die dan al via miracast HD youtube filmpjes streamt ook nog een foto kan maken.
Miracast werkt, voor zover ik weet, significant anders dan chromecast. Bij chromecast initieer je een stream en wordt er gestreamed door de chromecast via de servers van google (altijd internet nodig). Bij miracast/widi heb je geen internet nodig, de stream komt van het device zelf.
Er zitten ook nadelen aan de MS dongle.Een daarvan is dat indien bijvoorbeeld de laptop in de screensavemode gaat dat dan de verbinding met het tweede scherm verbroken wordt. Indien je verschillende windows/programmas open hebt op de verschillende schermen dan moet je dat opnieuw opzetten als je de verbinding weer hebt hersteld. Als je gebruik maat van een bekabelde verbinding (HDMI) vanaf je laptop naar je secondary screen met een thunderbolt hub zoals de Dell DA200 dan blijft alles staan zoals het was als je weer aanlogt.
Ik meld dat van de laptop, ondanks dat dit een MS 10 mobile topic is, omdat ik voor me zelf op zoek ben naar een universal solution voor een naadloze integratie tussen mijn laptop en mijn win 10 mobile device.
In eerste instantie ziet mijn 950 de muis niet. ff uitzoekwerk dus.
@ deatgrunth: ik zou eerst de MS widi dongle kopen en testen of het wat voor je is voordat de dock de deur uit gaat. de dock heeft ook kwaliteiten.
Note de MS dock voor win 10 mobile krijg ik niet werkend met HDMI naar second screen op de laptop ondanks dat beide een USB-c/thunderbolt aansluiting hebben. Jammer want dat scheelt weer een device. Ik heb het nog niet uitvoerig getest maar in eerste aanleg lukt het niet. Voor HDMI via een USB-c/thunderbolt dock bij laptops luistert het nauw. Op een dell xps 13 9530 (skylake) werkt de dell DA200 dock dramatisch en een "goobay" dock wel, op een del XPS 13 9630 (kaby lake) werkt de goobay dock niet en en dell DA200 wel.Heeft niks met win 10 mobile te maken maar ik ging voor een universal solution
edit: ik lees de berichten hierboven en ga denk ik ff mijn telefoon knuffelen. Ik heb al die agenda problemen niet. Enige is dat ik een verkeerde temperatuur in de agenda heb maar die hoeft er van mij sowieso niet te staan.
Zijn jullie wel lief genoeg voor je telefoon?
[
Voor 3% gewijzigd door
Indoubt op 02-11-2016 13:17
]