Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:46:
Beter was geweest als ze Nokia ongemoeid hadden gelaten en deze zo nu en dan een injectie gaven om een specifieke windowstoestel te ontwikkelen......net als Google met hun Nexus en om zo de doorontwikkeling en vernieuwingen van Windows te presenteren aan de gemeenschap.
Dat was ook hun plan; ze hadden een overeenkomst om voor een x-aantal jaar Nokia financieel te supporten (winst of niet; MS gaf geld aan Nokia - op voorwaarde dat Nokia énkel WP toestellen zou bouwen).

Echter, toen dat contract (bijna) was afgelopen - is binnen Nokia besloten níet verder te willen met WP, omdat het hun niet genoeg opbracht. Er gingen toen stemmen op om te gaan rebelleren tegen MS en voor Android te gaan kiezen (nadat de overeenkomst was gestopt).

Op initiatief van Ballmer is toen een "moetje" ontstaan om Nokia op te kopen en daarmee te voorkomen dat níemand meer WP toestellen zou maken, wat een vroegtijdig einde van het platform zou betekenen.

Dat Nokia later, direct na de overname, volledig is afgeschreven als verliespost, komt weer door samenloop van omstandigheden, oa. snelle wissel van de wacht qua CEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
Vergeet ook niet de rol van Elop hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Klopt, de ceo's hebben imo meer afgebroken dan opgebouwd.
Nokia had alweer plannen voor een comeback maar dan met Android, tenminste als ik de berichten goed begrepen had.
De laatste lumia's uit de hand van MS zijn nog wel gebouwd uit de geest van Nokia alleen minder eh....kleurig.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 21:35
Hallo,

Ik heb op mijn Lumia 950 het volgende voor:
Ik heb sinds gisteren een probleem met het glimp scherm. Gisteren voormiddag werkte alles nog naar behoren. in de namiddag een reset naar fabrieksinstellingen moeten uitvoeren en een tempered glass aangebracht en sindsdien werkt het glimp scherm niet meer net als de dubbel tik om hem uit slaapstand te halen. Deze ochtend ook gemerkt dat toen de wekker op de 950 afging ik eerst mijn scherm moest aanzetten alvorens ik de wekker kon uitzetten. Ik heb volgende build staan: 10.0.14393.321...

Iemand een oplossing?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
Zit het glas niet voor de proximity sensor? Die zit op de niet XL variant volgens mij net links van de front camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
GerCor schreef
GerCor schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:48:
[...]

Ik heb ook geen Skypetegoed, ben ook niet van plan dat aan te schaffen. Gisteren gelijk SMS getest. SMS naar mijn zoon en vriendin. Werkt prima. In mijn Skype voorbeeld app staan ook de SMS-jes die aan mij verzonden waren zoals o.a. van Burgernet en de tandarts. Het werkt dus uitsteekbaar. _/-\o_

Ik moet nog wel even 'leren snappen' hoe dat nu precies met contactpersonen werkt. Sommigen staan er dubbel in.
Skype opnieuw even geïnstalleerd en na even wachten ( hoor vaker op het forum dat de tel even moet liggen :)) kan ik nu ook via Skype SMS berichten versturen.

in tegenstelling tot GerCor heb ik geen dubbele contactpersonen.

wat ik wel heb is dat de drie windows machines: Surface Pro3, PC Thuis en De HP elite X3 niet meer de internet favorieten synchroniseren. allemaal op het zelfde Windows Account en alles staat " Aan " in de instellingen. het blijft vreemd allemaal,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
  • Laatst online: 11-12-2021
Ook jammer dat het SMS-en niet backwards werkt, dus dat je telefoon de SMS verstuurd en geen skype tegoed nodig heeft.

Synchroniseren is de laatste tijd een ramp, avatars van personen komen en gaan, en heb sosm het idee dat als je een contact bewerkt er weer een nieuwe entry in outlook komt, dan je dan maar weer moet koppelen aan dezelfde persoon. In principe heb ik 1 outlook account voor de personen +skype. Maar heb nu al zeker 1 contactpersoon die 4x gekoppeld is met zichzelf :)

Ach het zal wel weer goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
haha klopt. ik doe al sinds een hele tijd nieuwe contacten slechts toevoegen in mijn outlook office 365 mail account, bij contacten, dan weet ik zeker dat ze goed in mijn telefoon terecht komen.

voer ik een nieuw contact in op mijn mobiele telefoon, dan wordt het echt niks.

net ook weer leuk. de gopro app op mijn nieuwe HP elite x3 geïnstalleerd. nu was dat bij de nokia 930 al een drama om tot een pairing te komen. op de HP uiteindelijk gelukt. maar als je naar instellingen van de gopro app gaat zegt ie plots dat de verbinding is weggevallen. lees je de reviews in de store, dan zeggen de gebruikers dat men hetzelfde probleem heeft met de lumia 950. op mijn 930 deed de app het wel, ware het niet met een mega vertraging tussen camera opname en hetgene wat je ziet op de telefoon. bagger gewoon dus.

net dezelfde app op de iPhone van mijn vrouw geïnstalleerd, pairing ook een drama. maar eenmaal draaiend, geen vertraging tussen camera beeld en beeld op de iPhone. en je kan gewoon naar instellingen.

ik ben echt een verstokt Windows fan. maar ze moeten nu toch wel echt aan de bak. al is het alleen maar om de "rare " "Gremlins" uit het OS te halen. Apps is een bekend fenomeen.

we houden goede hoop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:00

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Stanevo6 schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:24:
haha klopt. ik doe al sinds een hele tijd nieuwe contacten slechts toevoegen in mijn outlook office 365 mail account, bij contacten, dan weet ik zeker dat ze goed in mijn telefoon terecht komen.

voer ik een nieuw contact in op mijn mobiele telefoon, dan wordt het echt niks.

net ook weer leuk. de gopro app op mijn nieuwe HP elite x3 geïnstalleerd. nu was dat bij de nokia 930 al een drama om tot een pairing te komen. op de HP uiteindelijk gelukt. maar als je naar instellingen van de gopro app gaat zegt ie plots dat de verbinding is weggevallen. lees je de reviews in de store, dan zeggen de gebruikers dat men hetzelfde probleem heeft met de lumia 950. op mijn 930 deed de app het wel, ware het niet met een mega vertraging tussen camera opname en hetgene wat je ziet op de telefoon. bagger gewoon dus.

net dezelfde app op de iPhone van mijn vrouw geïnstalleerd, pairing ook een drama. maar eenmaal draaiend, geen vertraging tussen camera beeld en beeld op de iPhone. en je kan gewoon naar instellingen.

ik ben echt een verstokt Windows fan. maar ze moeten nu toch wel echt aan de bak. al is het alleen maar om de "rare " "Gremlins" uit het OS te halen. Apps is een bekend fenomeen.

we houden goede hoop O-)
En kan je nu al EINDELIJK een foto toevoegen van een contact in je contactenlijst? En komt deze dan ook op je telefoon te voorschijn?

Zoals dit in google al JAAAAREN mogelijk is...

Bij outlook ''People'' zie ik die optie namelijk niet.

Daarom gebruik ik dus al jaren Google voor agenda en contacten.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Potver:

nieuws: Rabobank verwijdert bankieren-app uit de Windows Store

Hier baal ik dus écht van :/ weer een organisatie die de stekker eruit haalt....

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeFoRcE schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:39:
Potver:

Hier baal ik dus écht van :/ weer een organisatie die de stekker eruit haalt....
hardware-lover in "Windows Phone Store en applicaties"

Ik was er al bang voor :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hopelijk is het net zoals toen met Spotify, dat ze eerst de oude app pullen en een week later ofzo met een nieuwe kwamen, maar, met banken weet je het maar nooit.

De ING-app die ik nu heb kan niks meer dan ik in 2012 met mijn Android kon... Daar wordt ook al tijden over geklaagd, maar ING doet er niks mee.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:57
NeFoRcE schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:39:
Potver:

Dat staat er niet, reden nog onbekend....

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn moeder heeft een Lumia 6x0 (640 geloof ik), met windows 10 mobile. Nu klaagt zij dat het geheugen vol is, en dat whatsapp daarom niet meer werkt.

Zelf even gekeken, en wat schetst mijn verbazing: "systeem" en "apps & games" slurpen de hele 8GB interne opslag op. Ze heeft aan externe apps een messenger van Facebook er op staan, en Whatsapp. En dat was het eigenlijk wel. Hoewel die 2 imho belachelijk slecht zijn geprogrammeerd als zo'n messenger al 200MB nodig heeft, kom ik als ik alle apps bij elkaar optel bij lange na niet aan de hoeveelheid ruimte die wordt gebruikt.
Waar gaat al die ruimte heen???

Foto's, filmpjes, kaarten en zo staan al lang op de SD kaart. Apps verplaatsen naar de SD kaart gaat maar beperkt, en de grootverbruikers van opslag staan het sowieso niet toe.
Is er nog een mogelijkheid om data op te ruimen? Ik heb een beetje het vermoeden dat er nog oude resten van windows updates op staan die plaats innemen. Ik zie alleen nergens een optie om dit te controleren en te verwijderen.

Het gaat toch niet waar zijn dat ik het hele ding moet gaan resetten?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:53:
Als je gaat resetten dan wordt inderdaad je hele telefoon gereset. De helft gaat niet lukken :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mijn moeder heeft een Lumia 6x0 (640 geloof ik), met windows 10 mobile. Nu klaagt zij dat het geheugen vol is, en dat whatsapp daarom niet meer werkt.

Zelf even gekeken, en wat schetst mijn verbazing: "systeem" en "apps & games" slurpen de hele 8GB interne opslag op. Ze heeft aan externe apps een messenger van Facebook er op staan, en Whatsapp. En dat was het eigenlijk wel. Hoewel die 2 imho belachelijk slecht zijn geprogrammeerd als zo'n messenger al 200MB nodig heeft, kom ik als ik alle apps bij elkaar optel bij lange na niet aan de hoeveelheid ruimte die wordt gebruikt.

Foto's, filmpjes, kaarten en zo staan al lang op de SD kaart. Apps verplaatsen naar de SD kaart gaat maar beperkt, en de grootverbruikers van opslag staan het sowieso niet toe.
Is er nog een mogelijkheid om data op te ruimen? Ik heb een beetje het vermoeden dat er nog oude resten van windows updates op staan die plaats innemen. Ik zie alleen nergens een optie om dit te controleren en te verwijderen.

Heb je al bij de hoeveelheid >> tijdelijke bestanden << gekeken onder >> opslag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat was mijn eerste ingeving. 3MB.

En als je dat wil leeggooien: "niet genoeg geheugen beschikbaar, maak eerst ruimte."
|:(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online

Je kan natuurlijk niet de volle 8GB gebruiken. dat geldt natuurlijk voor alle apparaten.
Als Whatsapp op het toestel staat is het misschien beter om wat berichten te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
daffie82 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:26:
[...]

En kan je nu al EINDELIJK een foto toevoegen van een contact in je contactenlijst? En komt deze dan ook op je telefoon te voorschijn?

Zoals dit in google al JAAAAREN mogelijk is...

Bij outlook ''People'' zie ik die optie namelijk niet.

Daarom gebruik ik dus al jaren Google voor agenda en contacten.
ja dat lukt bij mij. mits contact en foto toevoegen in outlook. staat daarna meteen op de telefoon

EDIT oeps te vroeg blij geworden. ik zie nu dat niet alle foto's behorende bij mijn contacten in outlook ook zijn overgenomen in de telefoon. net ook een foto veranderd van een contact en deze gaat ook niet naar de telefoon. daar staat het contact helemaal zonder foto zelfs. het zal allemaal wel haha brrrrrr

[ Voor 23% gewijzigd door Stanevo6 op 08-11-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Berlinetta schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:05:
[...]

Je kan natuurlijk niet de volle 8GB gebruiken. dat geldt natuurlijk voor alle apparaten.
Als Whatsapp op het toestel staat is het misschien beter om wat berichten te wissen.
Whatsapp en SMS berichten verwijdert ze al heel regelmatig.

Er zit ook nog een SD kaart van 32 GB in, waar bijvoorbeeld alle foto's, offline kaarten, filmpjes, alle nieuwe apps (mits toegestaan), en zo'n beetje alles dat je maar kunt verzinnen wordt weggeschreven. Een whopping 1,4 GB. Het interne geheugen is 7,28 GB van 7,28GB bezet.
Ga ik dan vervolgens bij de ruimte voor apps kijken, dan klopt dat totaal niet met wat wordt weergegeven.

Voor zover ik kan zien staan de instellingen hetzelfde als op mijn Lumia 735. Het verschil: zij heeft facebook messenger er op staan. Die verwijderen hielp overigens niet veel. ;) Vandaar dat ik een of andere stoute update verdenk die sporen heeft achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Stanevo6 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:11:
[...]

ja dat lukt bij mij. mits contact en foto toevoegen in outlook. staat daarna meteen op de telefoon

EDIT oeps te vroeg blij geworden. ik zie nu dat niet alle foto's behorende bij mijn contacten in outlook ook zijn overgenomen in de telefoon. net ook een foto veranderd van een contact en deze gaat ook niet naar de telefoon. daar staat het contact helemaal zonder foto zelfs. het zal allemaal wel haha brrrrrr
Nog steeds niet in orde dus.
Wat een bedrijf dat MS 8)7

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanevo6
daffie82 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:36:
[...]

Nog steeds niet in orde dus.
Wat een bedrijf dat MS 8)7
haha ja maar ze werken er hard aan hoor 8)7

one note op mijn surface wordt ook niet gesynchroniseerd met de telefoon
internet favorieten ook niet.

hey ik heb ook een Rel een stentor III ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53

Zelf even gekeken, en wat schetst mijn verbazing: "systeem" en "apps & games" slurpen de hele 8GB interne opslag op. Ze heeft aan externe apps een messenger van Facebook er op staan, en Whatsapp.
Ik heb het weleens gehad dat de Whatsapp-app enkele gigabytes opvrat. Herinstalleren van Whatsapp gaf die ruimte weer vrij. Mogelijk heeft de telefoon van je moeder iets vergelijkbaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Stanevo6 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:56:
[...]

haha ja maar ze werken er hard aan hoor 8)7

one note op mijn surface wordt ook niet gesynchroniseerd met de telefoon
internet favorieten ook niet.

hey ik heb ook een Rel een stentor III ;)
Ja, leuke dingen die Rel subs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Bijna 19:00. Kom op met die update .... hehe.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:19
GerCor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:21:
Het is nog niet eens half 6 :F

Sjonnie GerCor ongeduld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stanevo6 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:11:
[...]

Andersom schijnt wel goed te gaan hier. Wat foto's toegevoegd aan contacten op mijn telefoon, en die komen keurig op de desktop tevoorschijn wat later.

Ik heb dit al eerder gedaan vandaag en voor nu gaat het nog goed ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
GerCor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:21:
Al 20:00 geweest en hier nog niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Laatst online: 13-09 10:55
St00mwals schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:10:
[...]

Al 20:00 geweest en hier nog niks :'(
Ja, jammer dat de Windows 10- en W10M-updates dit keer niet parallel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:34
FreshM schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:08:
[...]

de dag is nog niet voorbij, w10m kwam tot nu toe op de zelfde dag als w10, maar wel telkens een paar uur later, dus??????? (en als we hem pas volgende week krijgen, zal de wereld ook niet vergaan, liever dat dan Trump ;)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
kruila schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:21:
[...]

de dag is nog niet voorbij, w10m kwam tot nu toe op de zelfde dag als w10, maar wel telkens een paar uur later, dus??????? (en als we hem pas volgende week krijgen, zal de wereld ook niet vergaan, liever dat dan Trump ;)
Mijn ervaring is dat de W10M-update dinsdags rond 19.00 uur onze tijd komt. De nieuwe build voor de pc is 447. Bestaat deze build überhaupt voor W10M?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
FreshM schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:08:
[...]

Dit keer? Vorige keer (.351) wel dan? Ook niet. We lopen dus nu 2 versies achter als er niks gebeurt.
Maar, degene die de update moet vrijgeven staat natuurlijk ergens in de rij bij een stembureau. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
GerCor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:35:
[...]

Dit keer? Vorige keer (.351) wel dan? Ook niet. We lopen dus nu 2 versies achter als er niks gebeurt.
Maar, degene die de update moet vrijgeven staat natuurlijk ergens in de rij bij een stembureau. :+
Haha, vast! Volgende week beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
FreshM schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:46:
[...]
Haha, vast! Volgende week beter...
Kan niet. Patch-Tuesday is altijd de 2e dinsdag van de maand. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
GerCor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:51:
[...]

Kan niet. Patch-Tuesday is altijd de 2e dinsdag van de maand. :-(
Is dat een geschreven regel? Ik zal wel dat dat eerder werd gezegd, maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
FreshM schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:55:
[...]
Is dat een geschreven regel? Ik zal wel dat dat eerder werd gezegd, maar...
Ik ben er ook sinds kort achter hoor: b2vjfvj75gjx7 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

Ondertussen is mijn PC druk bezig met de update van vandaag. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 08-11-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
GerCor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:58:
[...]

Ik ben er ook sinds kort achter hoor: b2vjfvj75gjx7 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

Ondertussen is mijn PC druk bezig met de update van vandaag. 8)
Die was het! Voor W10M is het nog even wennen en bijstellen voor Microsoft zo te zien.
Off-topic: Heb geduld met je pc, het is blijkbaar een omvangrijke update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Laatst online: 11-12-2021
GerCor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:35:
[...]

Ha Ha, morgen bericht in de krant : Stemmen kunnen niet geteld worden door W10 update >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:28:
[...] Vandaar dat ik een of andere stoute update verdenk die sporen heeft achtergelaten.
Het is een tijdje zo geweest dat als een OS update (bijv. de download) om de een of andere reden niet goed lukte deze permanent ruimte in beslag nam, niet te verwijderen, verloren, totdat er een hard reset werd uitgevoerd. Ik heb dit uiteindelijk ook bij de L640 van mijn vriendin moeten doen voordat ik weer kon updaten. Daarna was alles zoals het hoorde. Het OS nam op de L640 uiteindelijk ~6.5 GB in beslag wat onvoldoende ruimte overliet om een update te downloaden en te installeren. Hard reset heeft dus toen geholpen en sindsdien (enkele maanden) geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:52:
[...]

Andersom schijnt wel goed te gaan hier. Wat foto's toegevoegd aan contacten op mijn telefoon, en die komen keurig op de desktop tevoorschijn wat later.

Ik heb dit al eerder gedaan vandaag en voor nu gaat het nog goed ;)
Had mijn vrouw ook op haar telefoon gedaan (toen nog WP 8.1), na de update naar W10m waren alle foto's natuurlijk weg (stonden dus niet in haar account maar enkel op de telefoon).

Dus dan zou "de link" nu wel werken? Weliswaar slechts in 1 richting (van telefoon naar je live account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

https://tweakers.net/nieu...scherm-en-laptop-cpu.html

Ik hoop dat dit succes wordt! ik zie het al voor me, rondlopen op het werk met een 6,4 inch scherm, apps draaien ondertussen collega's ondersteunen, net een fijner formaat dan een mobiel om mee te werken en handiger als ene grote tablet mee nemen de hele tijd.

Ook die mobiel lijkt wel interessant, wordt dat de opvolger van mij L950xl?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
mswp schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:16:
https://tweakers.net/nieu...scherm-en-laptop-cpu.html

Ik hoop dat dit succes wordt! ik zie het al voor me, rondlopen op het werk met een 6,4 inch scherm, apps draaien ondertussen collega's ondersteunen, net een fijner formaat dan een mobiel om mee te werken en handiger als ene grote tablet mee nemen de hele tijd.

Ook die mobiel lijkt wel interessant, wordt dat de opvolger van mij L950xl?
Voor het werk, zoals jij het omschrijft, zijn dit echt hele leuke dingen!
Ergens krijg ik toch het gevoel dat er nog steeds fabrikanten zijn die wat willen proberen met W10(m). Ik hoop dat dit soort dingen de boost geven die W10 op UWP app gebied nodig is en dat daarmee de mobile apps ook mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

St00mwals schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:27:
[...]

Voor het werk, zoals jij het omschrijft, zijn dit echt hele leuke dingen!
Ergens krijg ik toch het gevoel dat er nog steeds fabrikanten zijn die wat willen proberen met W10(m). Ik hoop dat dit soort dingen de boost geven die W10 op UWP app gebied nodig is en dat daarmee de mobile apps ook mee komen.
Zo hoop en zie ik het ook. Windows mobiel heeft in het verleden geen hele goede start gehad, dit achtervolgd het Windows 10 m ook. Als er meer aandacht en inovatie vanaf externe partijen komen trekt dat denk ik wel goed.

Eerlijk? Hoeveel mensen blijven geen boodschappen bij de AH doen omdat dit vroeger een berere winkel was? Terwijl een Aldi en Lidl bijna net zo goed zijn. Mensen blijfen nu eenmaal bij het oude vertrouwde..

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
mswp schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:05:
[...]
Eerlijk? Hoeveel mensen blijven geen boodschappen bij de AH doen omdat dit vroeger een berere winkel was? Terwijl een Aldi en Lidl bijna net zo goed zijn. Mensen blijfen nu eenmaal bij het oude vertrouwde..
Alhoewel je vergelijking klopt is deze opmerking wel wat raar. Er zijn meer redenen om bij de AH te blijven. Mensen hebben inderdaad de neiging om te blijven bij wat ze vertrouwd zijn, maar als iets anders duidelijk beter is dan zie je de markt snel genoeg veranderen. Het probleem met Aldi en Lidl (en Windows 10 Mobile) is dat ze niet duidelijk beter zijn. Op sommige vlakken wel, maar op andere vlakken zijn ze duidelijk slechter. Dan is het dus aan de mensen zelf om te kiezen wat ze liever hebben.
En daar komt helaas soms wel ook een stukje kudde- en conservatiefgedrag bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
mswp schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:05:
[...]

Zo hoop en zie ik het ook. Windows mobiel heeft in het verleden geen hele goede start gehad, dit achtervolgd het Windows 10 m ook. Als er meer aandacht en inovatie vanaf externe partijen komen trekt dat denk ik wel goed.

Voor mij gaat de vergelijking een beetje mank. In tegenstelling tot Microsoft is Lidl wel gegroeid tot de derde speler in de markt, onder meer door consistent beleid (kwaliteit groenten en fruit bijvoorbeeld): http://www.foodlog.nl/art...erde-super-van-nederland/

Microsoft heeft een - weliswaar klein- marktaandeel gehad, maar heeft dit niet vast kunnen houden. Dit marktaandeel hadden ze onder meer door goede budget en mid range toestellen aan te bieden. (Vergelijkbaar met de Lidl: een goede prijs-kwaliteit verhouding). De hoop was hiermee marktaandeel te vergroten en het systeem aantrekkelijk te maken voor ontwikkelaars. Wat mij betreft zijn ze te vroeg gestopt met deze strategie. Een consistent en duidelijk beleid had wat mij betreft ook hier kunnen helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 09-11-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nadella heeft de Lidl's, Aldi's en AH's bij zijn aantreden de wacht aangezegd. We kunnen alleen online onze boodschappen doen. Geen verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Als iedereen in je omgeving de boodschappen bij winkel X vandaan haalt omdat daar allemaal producten te krijgen zijn die bij jouw winkel Y niet te verkrijgen zijn dan ga je vanzelf een keer in de etalage kijken.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19

P_Tingen

omdat het KAN

Bacchus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:58:
[...]

Ik heb het weleens gehad dat de Whatsapp-app enkele gigabytes opvrat. Herinstalleren van Whatsapp gaf die ruimte weer vrij. Mogelijk heeft de telefoon van je moeder iets vergelijkbaars.
Mijn schoonmoeder heeft zoiets inderdaad ook met WA gehad (zie P_Tingen in "WhatsApp voor Windows Phone" ). Het waren bij haar - denk ik - grote filmpjes die in een temp-map terecht kwamen en niet werden opgeschoond. Herinstallatie van WA hielp daar ook om ruim 3GB vrij te geven

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
krijg net een mail van mijn telefoonspecialist welke onze voip en dergelijke regelt.

Geachte relatie,

Per 1 januari 2017 worden de volgende HIP-telefonieapplicaties niet meer ondersteund en zullen daarom niet meer functioneren:
• BroadTouch Business Communicator (Softphone).
• HIP (Outlook) Toolbar.
• HIPPER en Zapper voor Windows Phone en Blackberry. Reeds geinstalleerde applicaties blijven functioneren.

ik gebruik HIPPER op mijn windows phone. wat nu? heb ze nog niet gebeld voor alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:45

Punkrocker

Mostly harmless

Stanevo6 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:46:
krijg net een mail van mijn telefoonspecialist welke onze voip en dergelijke regelt.

Geachte relatie,

Per 1 januari 2017 worden de volgende HIP-telefonieapplicaties niet meer ondersteund en zullen daarom niet meer functioneren:
• HIP (Outlook) Toolbar.
• HIPPER en Zapper voor Windows Phone en Blackberry. Reeds geinstalleerde applicaties blijven functioneren.

ik gebruik HIPPER op mijn windows phone. wat nu? heb ze nog niet gebeld voor alternatieven.
"Reeds geinstalleerde applicaties blijven functioneren."

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
"Reeds geïnstalleerde applicaties blijven functioneren."

snap ik, maar er stopt dus weer een App bouwer met Windows Mobile.

en als je een keiharde reset doet of je koopt straks een nieuwe Windows Phone is het dus einde oefening voor Hipper op jou geresette of nieuwe apparaat.

heb net gebeld en Route IT stopt met de ondersteuning met Hipper voor Windows Mobile te weinig gebruikers. vind dit echt niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stanevo6 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:46:

Geachte relatie,

• HIP (Outlook) Toolbar.

Dat is onder andere ook de reden dat mijn werkgever heeft besloten om over te stappen op de iphone. Al is het maar een klein bedrijfje, het is toch weer een groep wat afvalt. Denk wel dat ik mijn L950 dual sim blijf gebruiken, maar waarschijnlijk met alleen één sim. (althans, als het meevalt om na jaren weer een iphone te gebruiken)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klajo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:13
update komt binnen .448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
hier ook

@sifir05 jammer dat het bedrijf niet meer voor MS gaat.
gelukkig komt Ziggo Go wel met een App 1 weg 1 erbij :)

[ Voor 88% gewijzigd door Stanevo6 op 09-11-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Windows 10 Mobile 14393.448 wordt nu uitgerold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:26
Changelog bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Dit staat op Neowin: Microsoft's Update History page states that the changelog for Mobile build 14393.448 is the same as that for the PC release of 14393.447 - which you can find here (https://www.neowin.net/ne...s---here039s-what039s-new) - despite the PC changelog listing changes that clearly don't apply to Windows 10 Mobile devices, such as Internet Explorer 11 improvements.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:05

Wallie

Herr

Updaten vanaf de 14393.351 lukt helaas niet bij mij...
Afbeeldingslocatie: https://tzcaww-sn3302.files.1drv.com/y3m3JbdviOB2XtboJXsNhaJgM9x20XQ89hzvAIZ98aJX1jiUq6OU4idg5-CIbstbvqcaO5UYYGFZuK87qEP30WeTXNij9eQDBW34Z2lQ-rTCOg380E1VV0CgqZqJLtxk4kRdWTxBBBUTFmVs_AY6nRuYSQ66z9IlZSh4cCsXdbiw9E?width=720&height=1280&cropmode=none

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24
GerCor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:59:
[...]

Ik weet niet wat een foto van de 950 op de DT-903 toevoegt om te laten zien dat het werkt maar nog 1 hobbel te nemen. Bij een notificatie gaat de lader niet knipperen. Maar ik moet zeggen..... van meerdere apps krijg ik niet eens een notificatie op de 950 zoals in ieder geval Windows Central. Trouwens, dat Windows Central werkt op mijn PC ook niet goed. Duurt ontzettend lang met opstarten en soms wordt, bij de eerste keer opstarten, de app afgesloten.

Gadgets vindt wel de locatie van de lader en ik kan tijden opgeven wanneer de lader mag oplichten.
Overigens, een foto (printscreen) van de muis laat de muisaanwijzer niet zien. Zal er wel 'opliggen'. Maar wel , zoals ze dat hier in mijn dorp noemen, 'grappig' om de muis op je scherm van de 950 te zien bewegen.
Vraagje, ook na de laatste update werkt die gadgets folder niet goed. Ziet mijn 904 wel goed, instellen voor batterij niveau of felheid van het licht gaat ook prima.
Ik heb alleen geen mogelijkheid om een app toe te voegen voor een notafictie, jij wel?
Dus zeg maar Skype en wanneer ik een berichtje krijg, dat de oplader gaat knipperen.
Vrouw heeft tegenwoordig ook een 950XL en dito.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Wallie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:30:
Updaten vanaf de 14393.351 lukt helaas niet bij mij...
Zelfde probleem hier op een 930

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
Update gehad.
Ik weet niet of het aan mij ligt en of er uberhaupt aan gesleuteld is maar de irisscanner is nu sneller dan dat ik mijn code kan invoeren. Al meerdere keren en dat terwijl ik soms ook een bril draag.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Rhodan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:01:
[...]

Vraagje, ook na de laatste update werkt die gadgets folder niet goed. Ziet mijn 904 wel goed, instellen voor batterij niveau of felheid van het licht gaat ook prima.
Ik heb alleen geen mogelijkheid om een app toe te voegen voor een notafictie, jij wel?
Dus zeg maar Skype en wanneer ik een berichtje krijg, dat de oplader gaat knipperen.
Vrouw heeft tegenwoordig ook een 950XL en dito.
Nee, notificaties werkt bij mij ook niet. Maar ik heb met meerdere apps problemen met notificaties. Niet alleen op mobiel maar ook op de PC. Van mail krijg ik ook geen notificaties op mijn PC, op mijn 950 krijg ik alleen een cijfer te zien in de Live Tile. Hele tijd dat ik geen notificaties kreeg van Windows Central. Toen ineens (zonder iets te doen) wel weer. Maar merk ook bij WhatsApp dat ik meerdere notificaties mis. Alleen heb ik op Windows Central daar al heel veel klachten over gelezen, moet dus ergens aan Microsoft liggen en dan heeft het voor mij weinig zin me daar druk over te maken. Het enige wat goed werkt is Skype en Regenmeter. de rest half of helemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 10-11-2016 09:26 ]

• witterholt
Hier wordt ook melding gemaakt van de update fout: http://www.windowscentral.com/windows-10-mobile-build-14393448-rolling-out-public

Overigens heb ik zelf mijn Lumia 950 XL, 950 en 650 zonder problemen kunnen updaten gisteravond....

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Vannacht de update binnen gehad een nu zijn al mijn contact foto’s verdwenen. Is hier wat aan te doen?

• witterholt
Verhip, bij mij zijn de contact foto's ook weg....

• GerCor
picardo schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:29:
Vannacht de update binnen gehad een nu zijn al mijn contact foto’s verdwenen. Is hier wat aan te doen?
Ja, en als je dan in de instellingen kijkt om contacten te filteren zie je ineens dat het scherm een kader heeft gekregen en de tekst tegen de kantlijn is geplakt. O, o, o. Wat zijn ze nou waar aan het doen ...

Als ik alleen Skype preview kies, laat de telefoon helemaal niks meer zien. Ook gek trouwens, nu heet het preview, ook op mijn Live Tile en PC terwijl het eerder Skype voorbeeld was.
Sommige Outlook contactpersonen staan er voor de zoveelste keer dubbel in. Had ik al verwijderd. En bij sommige Exchange contactpersonen mist de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WlFw7Aly7q4JSNgCghDxlxFE/full.png

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 10-11-2016 09:55 ]

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
bij mij zijn de foto's ook weg zie ik nu. Dat mis je stiekem toch wel moet ik zeggen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanevo6
foto's zijn bij mij gebleven. had gehoopt met deze update dat mijn internet fav. en OneNote aantekeningen waren gesynchroniseerd in mijn telefoon. is niet gebeurd.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:50
picardo schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:29:
Was dat met Threshold updates ook niet het geval, en dat de foto's na ongeveer een halve dag weer terug kwamen bij de Personen app?

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ardvark99 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:26:
[...]

Was dat met Threshold updates ook niet het geval, en dat de foto's na ongeveer een halve dag weer terug kwamen bij de Personen app?
Hier gebeurt het random... laatst nog met de overstap van de oude Outlook.com naar de nieuwe.

Niet alleen de foto's waren weg, ook de link-opties per persoon en de custom ringtones; alles is gereset.

Handmatig alles opgeschoond en sindsdien nog 2x alles gewist, dus ik accepteer maar dat de telefoon niet voor zakelijk gebruik inzetbaar is (waar een solide contactlist wel handig is).

Marktaandeel is overigens nu 0.5% en salesaandeel 0.3% volgens de laatste Kantar metingen.

• GerCor
ardvark99 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:26:
[...]

Zie mijn plaatje. Is op de PC ook zo. En ik heb er weer dubbele contactpersonen in staan. Die WEER verwijderd. Echt een bende bij MS op dit moment. Kon de hele tijd ook niet inloggen op Outlook.com. Kreeg een wit scherm......

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:50
GerCor schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:53:
[...]

Zie mijn plaatje. Is op de PC ook zo. En ik heb er weer dubbele contactpersonen in staan. Die WEER verwijderd. Echt een bende bij MS op dit moment. Kon de hele tijd ook niet inloggen op Outlook.com. Kreeg een wit scherm......
Dat is waarschijnlijk mijn voordeel, ik gebruik twee mail accounts, beide exchange, dus geen outlook.com. En paar maanden geleden had ik wel na een update dat de foto's even weg waren, maar die kwamen gelukkig na en tijdje weer terug.

Maar ik ben het met jouw eens, de laatste tijd lijkt het meer op een zootje bij Microsoft. Afdelingen samengevoegd en waarschijnlijk wordt er flink geschoven met programmeurs waar nodig. Dat is niet bevorderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
msmilde schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:07:
[...]
Zelfde probleem hier op een 930
Ik had hetzelfde. L950.
Tip van een andere website: Meld je uit het Insider programma af.

Na de herstart controleer je weer op updates en je zal zien dat .448 update nu wel doorloopt. Zonder foutmelding.

Edit: Klaar met updaten. Alles OK. Inclusief foto's (meerdere Outlook en Exchange accounts)

[ Voor 11% gewijzigd door Tweaker1234 op 10-11-2016 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Tweaker1234 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:25:
[...]

Ik had hetzelfde. L950.
Tip van een andere website: Meld je uit het Insider programma af.

Na de herstart controleer je weer op updates en je zal zien dat .448 update nu wel doorloopt. Zonder foutmelding.
ja, hier ook gelukt nu

• GerCor
Ja hoor. Ik een heel verhaal opschrijven dat mijn notificaties in Mail het niet meer doen (geen enkel account) ...... herinner ik me dat ik dat zelf handmatig moet inschakelen. Had mijn 950 gereset ..... Wat een flapdrol ben ik dan...

Afijn, en weer doooooooooorrrrrr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:08:
Ja hoor. Ik een heel verhaal opschrijven dat mijn notificaties in Mail het niet meer doen (geen enkel account) ...... herinner ik me dat ik dat zelf handmatig moet inschakelen. Had mijn 950 gereset ..... Wat een flapdrol ben ik dan...

Afijn, en weer doooooooooorrrrrr.
Zou je de enige zijn? Denk dat wel meer gemopper hier zijn (voornaamste) oorzaak vindt in gebruikersfouten; tenslotte worden de meeste fouten gemaakt tussen de rugleuning van je stoel en je smartphone/tablet/pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Op één of ander manier denk ik toch over te stappen van Windows Mobile, ik gebruik helemaal niet veel apps.
-Whatsapp traag (sowieso als je een foto bekijkt en weer terug gaat.) kan niet eens video delen...
-Hoe je het werkt of keert wil ik en adblocker
-Wordflow op het toetsenbord is gewoon niet even accuraat. Het moeten veranderen naar taal is niet zo relaxt.
-Dat Edge geen reclame kan blokkeren
-Het selecteren van tekst op bepaalde momenten moeizaam gaat.
-Kaarten app en Gmaps niet echt relaxt zijn voor de fiets.

Ik zou willen dat ze dit gingen veranderen, vooral WhatsApp is een zwaar struikel punt.

Mijn telefoon is gewoon echt goed, maar bovenstaande punten, brengen mij heel erg aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

(jarig!)
Mijn Kaarten-app doet het opeens niet meer. Ik had de navigatie nodig maar krijg sinds een kleine week nu de melding: "Er is iets gebeurd waardoor toegang tot uw offlinekaarten niet mogelijk is. Probeer later opnieuw." Lekker dus.

Verder idd is Whatsapp erg traag met bv. het invoegen van een foto uit je album. Regelmatig tegenwoordig vind ik ook geen foto's via Whatsapp die via de Foto's app gewoon te zien en te delen zijn.

O ja, de automatische backup naar Onedrive werkt ook niet meer betrouwbaar. Veel foto's komen daar nooit meer terecht en blijven in de wachtrij staan.

Tiles worden niet altijd geüpdatet, bv Whatsapp.

De Nu.nl app wil absoluut het nieuws niet vernieuwen, daarvoor moet ik echt de app helemaal afsluiten.

De Weer app weet meestal niet waar de telefoon is en updatet de livetile ook bijna nooit.

En zo kan ik nog wel doorgaan. Ik was erg tevreden met Windows Phone 8.1, die probleemloos draaide op mijn Lumia 620. Nu op de Lumia 950 ben ik er wel klaar mee zo langzamerhand. Volgend jaar de iPhone 8, of 7S of zoiets, lijkt een mooi apparaatje te worden.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Berlinetta schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:41:
Op één of ander manier denk ik toch over te stappen van Windows Mobile, ik gebruik helemaal niet veel apps.
-Whatsapp traag (sowieso als je een foto bekijkt en weer terug gaat.) kan niet eens video delen...
WhatsApp is inderdaad een vrij trage app. Zeg ook al tijden dat ze die eens naar UWP moeten gooien om de snelheid er een beetje in te houden. Maar lijkt erop dat WhatsApp, in elk geval momenteel, nog weinig plannen heeft om zich te branden aan UWP.
-Hoe je het werkt of keert wil ik en adblocker
-Dat Edge geen reclame kan blokkeren
Er is een workaround die werkt met een proxy-auto config file. Kan je wat meer over lezen in deze Reddit thread.
the-body schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:12:
Mijn Kaarten-app doet het opeens niet meer. Ik had de navigatie nodig maar krijg sinds een kleine week nu de melding: "Er is iets gebeurd waardoor toegang tot uw offlinekaarten niet mogelijk is. Probeer later opnieuw." Lekker dus.
Offline kaarten al eens geprobeerd te verwijderen en herinstalleren?
Verder idd is Whatsapp erg traag met bv. het invoegen van een foto uit je album. Regelmatig tegenwoordig vind ik ook geen foto's via Whatsapp die via de Foto's app gewoon te zien en te delen zijn.
Mja irritant. WhatsApp lijkt er wel zijn eigen implementaties op na te houden in plaats van native spul te gebruiken.
O ja, de automatische backup naar Onedrive werkt ook niet meer betrouwbaar. Veel foto's komen daar nooit meer terecht en blijven in de wachtrij staan.
Hmm werkt nog wel hier, al duurt het wel wat langer als eerder.
Tiles worden niet altijd geüpdatet, bv Whatsapp.
Blijft aan de ene kant wel grappig dat ze hun eigen technologie niet onder de knie te lijken hebben. Al moet ik zeggen dat sinds ik de sprong heb gemaakt naar recente insider builds ik geen tile problemen meer heb *fingers crossed*.
De Nu.nl app wil absoluut het nieuws niet vernieuwen, daarvoor moet ik echt de app helemaal afsluiten.
Klinkt meer als een 'geef feedback naar de dev' dan dat het een W10M dingetje is.
En zo kan ik nog wel doorgaan. Ik was erg tevreden met Windows Phone 8.1, die probleemloos draaide op mijn Lumia 620. Nu op de Lumia 950 ben ik er wel klaar mee zo langzamerhand. Volgend jaar de iPhone 8, of 7S of zoiets, lijkt een mooi apparaatje te worden.
Blijft toch vaag die verschillende ervaringen :+. Draait hier zo goed momenteel dat het bijna eng is :P

[ Voor 51% gewijzigd door blmp op 11-11-2016 23:50 . Reden: typo derp, tweede quote sectie ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

(jarig!)
blmp schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:41:
[...]
Offline kaarten al eens geprobeerd te verwijderen en herinstalleren?

Dat lukt niet, de telefoon kan ze niet lezen en weet dus ook niet wat er staat. Ik weet zelf niet meer of ik ze op de SD of op de telefoon had gezet, maar op beide plekken is nog genoeg ruimte.
[...]

Mja irritant. WhatsApp lijkt er wel zijn eigen implementaties op na te houden in plaats van native spul te gebruiken.

Zou kunnen. Het is echter sinds een paar weken dat het misloopt met Whatsapp. Daarvoor geen probleem.
[...]
Klinkt meer als een 'geef feedback naar de dev' dan dat het een W10M dingetje is.

Klopt, maar feit is dat de Windows apps gewoon minder goed onderhouden worden. De oude Nu-app stat ook nog op mijn telefoon en updatet wel. Maar die had bv. tijdens de Olympische Spelen geen enkele mogelijkheid om Olympisch nieuws te laten zien. Nog zo'n veelgebruikte app, Shazam, doet het bij mij niet meer. Hij blijft maar "luisteren", liedjes lang.... O ja, Spotify heeft nog steeds geen Connect-ondersteuning ingebouwd op ons platform.
[...]

Blijft toch vaag die verschillende ervaringen :+. Draait hier zo goed momenteel dat het bijna eng is :P
Klopt, en juist dat vage en onvoorspelbare maakt het lastig. Het lijkt idd of iedereen wel weer andere problemen heeft. Ik geef hem binnenkort een harde reset, hopelijk is het dan allemaal wat beter.

Nog een vraagje: ik zie geen enkele mogelijkheid meer om op alleen mijn telefoon (Lumia 950) te zoeken. Ik zocht onlangs een agenda-item, maar met geen mogelijkheid kon ik zoeken in de agenda. En zoek ik bv. op een naam die in mijn contacten voorkomt (via de zoekknop rechtsonder) komt hij ook alleen met Bing-resultaten.

Laatste vraag: ik had voor een bepaalde update allemaal liedjes getagd via de zoekfunctie van de telefoon. Nu is die optie er niet meer, maar kan ik mijn getagte liedjes nog ergens terugvinden? Dat zijn nl. juist liedjes die ik leuk vond..

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
the-body schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:21:
[...]

Klopt, en juist dat vage en onvoorspelbare maakt het lastig. Het lijkt idd of iedereen wel weer andere problemen heeft. Ik geef hem binnenkort een harde reset, hopelijk is het dan allemaal wat beter.
Ja, dat kan misschien nog wel eens helpen ja.
Nog een vraagje: ik zie geen enkele mogelijkheid meer om op alleen mijn telefoon (Lumia 950) te zoeken. Ik zocht onlangs een agenda-item, maar met geen mogelijkheid kon ik zoeken in de agenda. En zoek ik bv. op een naam die in mijn contacten voorkomt (via de zoekknop rechtsonder) komt hij ook alleen met Bing-resultaten.
Je bedoeld zoals in WP8.1 zo'n universele search? Dat is op W10M teruggedraaid naar een standaard Bing search. Volgensmij doet hij nu standaard een Bing search tenzij Cortana er iets mee kan (en je dat aan hebt staan) of het een app naam is. Het zoeken voor specifieke dingen is nu weer terugverplaatst naar de apps zelf dus in de people app moet je mensen zoeken, in je agenda je afspraak zoeken/vinden etc.
Laatste vraag: ik had voor een bepaalde update allemaal liedjes getagd via de zoekfunctie van de telefoon. Nu is die optie er niet meer, maar kan ik mijn getagte liedjes nog ergens terugvinden? Dat zijn nl. juist liedjes die ik leuk vond..
Geen idee, geen ervaring mee.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

Ik gebruik de app "Search Total" die zoekt EN in Personen EN in Agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

Ik gebruik de app "Search Total" die zoekt EN in Personen EN in Agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
@ hxk-clan

waardevolle en interessante informatie in jou reacties. THX.

twee vragen:
het niet willen synchroniseren van internet favorieten en OneNote tussen mijn drie windows machines (HP elite x3 Surface pro3 en een windows Desktop comp.) is dat een Windows 10 issue of is er ergens iets in mijn configuratie niet goed? dat laatste kan jij natuurlijk nooit beoordelen, weet ik. alle machines zijn aangemeld op mijn windows account. ik zie ze daar ook staan. alle vinkjes vwb synchroniseren en delen en verzin het maar staan op " ja" , "aan" , "ja doe maar" , "ok is in orde" op alle machines.

algemene vraag
ik krijg zo'n beetje de indruk dat MS lekker aan het testen is met/bij ons als Windows Phone gebruikers, nu (nog) een kleine community. ik neem hierbij wel het feit in acht, dat zoals een mede tweaker hiervoor al schreef, veel zaken bij gebruikers niet werken naar behoren omdat wellicht door onkunde, de instellingen niet goed staan en dat op een forum zoals dit altijd de "ellende" meer naar boven komt drijven dan de complimenten. daar komt bij dat tweakers, althans dat vermoed ik, tot diep in het OS doordringen en deze dan ook maximaal, zo niet optimaal benutten. ik denk zulks omdat in mijn omgeving mensen hun telefoon gebruiken voor te bellen, beetje whatsappen, Facebook en internetten, en klaar. Apple en android gebruikers over het algemeen. en toch hoor je die ook wel eens klagen dat iets niet gaat zoals het moet. maar ach, ze leggen de telefoon weg en zeggen " het zal allemaal wel" .

resumé:
ik heb zo'n idee dat MS toch werkt aan iets van een Surface Phone. men zal hier niet meer inzetten op het Phone gedeelte. het zal een device worden welke gepresenteerd wordt als een mobiel kantoor, een draagbare "PC" zo je wilt. het design zal geweldig moeten zijn en zo ook het OS. stel zulks slaat aan en de community zal groeien, dan kan men zich geen OS veroorloven wat niet 100% stabiel is. ik denk dus dat men volop lerende is mij MS.
ik denk ook dat dit nog de enige mogelijkheid voor MS is om zich in de mobiele markt te vechten. gewoon een nieuwe telefoon zal m niet worden denk ik.

ik hoop dat MS hierin zal slagen. hoe gaaf zou het niet zijn, wellicht in de verre toekomst, dat er op het werk, bij je thuis, bij vrienden en familie, slechts een beeldscherm met toetsenbord staat en een universeel dock. en iedereen heeft zijn "PC" in zijn broekzak. in de dock en werken, waar en bij wie je maar wilt.

gaat MS voor "just another Phone" dan wordt het niks denk ik.

als ik het voor het zeggen zou hebben bij MS zou ik het zo aanpakken. en omdat design voor de grootste groep mensen alles bepalend is, zou ik ook top designers benaderen. Phillip Starck, Richard Mille, en zo kan ik er nog wel een paar noemen. lui die mega mooie dingen hebben ontworpen. dingen die je wilt hebben haha.

Stan Cruquius Cartel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Stanevo6 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:12:
[...] als ik het voor het zeggen zou hebben bij MS zou ik het zo aanpakken. en omdat design voor de grootste groep mensen alles bepalend is, zou ik ook top designers benaderen. Phillip Starck, Richard Mille, en zo kan ik er nog wel een paar noemen. lui die mega mooie dingen hebben ontworpen. dingen die je wilt hebben haha. [...]
Goede designers hebben ze wel bij MS (zie surface book e.d.). Wat ze missen zijn goede marketeers.
Bedoel... kijk eens naar dit plaatje op de website van MS: http://www.microsoft.com/en-us/surface?

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 12-11-2016 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
Stanevo6 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:12:
algemene vraag
ik krijg zo'n beetje de indruk dat MS lekker aan het testen is met/bij ons als Windows Phone gebruikers,
Ik denk dat Windows een ander ontwikkelproces heeft dan iOS en Android: meer "agile", met meer releases, kleinere stapjes en features sneller uitbrengt, inderdaad ook meer bugs introduceert maar die ook weer sneller oplost.
ik denk zulks omdat in mijn omgeving mensen hun telefoon gebruiken voor te bellen, beetje whatsappen, Facebook en internetten, en klaar. Apple en android gebruikers over het algemeen. en toch hoor je die ook wel eens klagen dat iets niet gaat zoals het moet. maar ach, ze leggen de telefoon weg en zeggen " het zal allemaal wel" .
Dat lijkt me wijs van die gebruikers, goed voor de bloeddruk. ;)
ik heb zo'n idee dat MS toch werkt aan iets van een Surface Phone. men zal hier niet meer inzetten op het Phone gedeelte. het zal een device worden welke gepresenteerd wordt als een mobiel kantoor, een draagbare "PC" zo je wilt. [...] gaat MS voor "just another Phone" dan wordt het niks denk ik.
Ik heb niet het idee dat Microsoft op dit moment aan een mobiel apparaat werkt en ze hebben al met zoveel woorden gezegd dat ze geen telefoon meer gaan uitbrengen. Die markt is verzadigd. De bulk draait Android en er is een toefje iOS. Microsoft is zich dan ook terdege bewust van jouw laatste punt.
Van de andere kant is Windows in technisch opzicht een superieur OS ten opzichte van iOS en Android: Het heeft een elegantere architectuur, is beter overdraagbaar, beter onderhoudbaar en efficiënter. Dat geeft Microsoft ook de ruimte om de schouders op te halen en niet mee te doen als het toch niet kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit goed in de richting. Alleen wat het concreet wordt, weet ik ook niet.
Van de week van een hoge pief bij Microsoft een duidelijke hint gekregen dat er iets nieuws aan zit te komen.
Bij navraag en wat sturen was het maximale wat ik eruit kon krijgen 'iets in de trend van Surface Pro/Book/Studio en dan een stuk kleiner'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:06:
[...]

Van de week van een hoge pief bij Microsoft een duidelijke hint gekregen dat er iets nieuws aan zit te komen.
Bij navraag en wat sturen was het maximale wat ik eruit kon krijgen 'iets in de trend van Surface Pro/Book/Studio en dan een stuk kleiner'.
Nu hopen dat dat de Surface Phone is, en dat het niet geannuleerd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
[...]
Het lijkt mij, maar ik heb natuurlijk geen idee wat jouw functie is, Sake, dat jij niet in staat bent een hoge pief van Microsoft te kunnen sturen. Zo'n hoge pief zou in mijn ogen geen knip voor de neus waard zijn. Kan best zijn dat er zoiets komt wat jij noemt maar dat zal dan niet dat zijn waar wij allemaal op wachten.

Waar wij op wachten moet, volgens Microsoft, een Wow factor hebben en de huidige telefoon doen vergeten. Wat jij noemt komt bij mij neer op een kleine PC. Dat kennen we dus al.

In mijn optiek wordt het iets wat wij op dit moment zelf niet kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Stefan22 schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:11:
[...]

Nu hopen dat dat de Surface Phone mobile device is, en dat het niet geannuleerd wordt ;)
blijf sterk de indruk houden dat ze van het "Phone" woord af willen :) no offence :*)
[...]

gaaf hey, jou contact aldaar. lijkt me best moeilijk als je bij MS een dergelijke functie hebt dat je "dingen" weet, maar er niets over mag zeggen.

Wat ik uit dit forum begrijp is dat windows mobile het zelfde geschreven is als de desktop versie. dat van die "84 of 64 apps" snap ik dan weer niet zo, zal daar eens over gaan googlen Bingen haha.

even nog terug naar mijn Sync problemen vwb internet favorieten en OneNote. hebben meer tweakers daar last van? ik weet zeker dat al mijn instellingen goed staan. het speelt al een tijdje. je zou haast zeggen dat als het een algemeen probleem is MS hier toch van af moet weten en aan een oplossing zou moeten werken. immers ze gebruiken deze feature als usp voor windows en windows mobile.

even weer hardop dromen en filosoferen, waar bij ik niet hoop dat ik een off topic pad in sla.
een surface pro 5 met een surface 5 mobile device. het mobile device klik je in de achterkant van de pro5 en je hebt een werkend notebook. een los dock is denk ik onhandig in de trein en dergelijke. het mobile device is de "computer" en de pro 5 is het (touch)scherm en toetsenbord. lijkt dus een beetje op de HP Elite X3 oplossing met dat verschil dat je de mobile device aan de achterkant van het touch scherm klikt. de volgende stap zou dan mijn eerder genoemde idee zijn. op het werk en iedereen thuis een los scherm ala de Studio met toetsenbord. zowel met dock als inklikken aan de achterkant van het scherm. well dream on O-)

@ GErCor quote: In mijn optiek wordt het iets wat wij op dit moment zelf niet kunnen bedenken.

ik heb t al bedacht hoor hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Stanevo6 schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:40:
[...]

blijf sterk de indruk houden dat ze van het "Phone" woord af willen :) no offence :*)

[...]

gaaf hey, jou contact aldaar. lijkt me best moeilijk als je bij MS een dergelijke functie hebt dat je "dingen" weet, maar er niets over mag zeggen.

Wat ik uit dit forum begrijp is dat windows mobile het zelfde geschreven is als de desktop versie. dat van die "84 of 64 apps" snap ik dan weer niet zo, zal daar eens over gaan googlen Bingen haha.

even nog terug naar mijn Sync problemen vwb internet favorieten en OneNote. hebben meer tweakers daar last van? ik weet zeker dat al mijn instellingen goed staan. het speelt al een tijdje. je zou haast zeggen dat als het een algemeen probleem is MS hier toch van af moet weten en aan een oplossing zou moeten werken. immers ze gebruiken deze feature als usp voor windows en windows mobile.

even weer hardop dromen en filosoferen, waar bij ik niet hoop dat ik een off topic pad in sla.
een surface pro 5 met een surface 5 mobile device. het mobile device klik je in de achterkant van de pro5 en je hebt een werkend notebook. een los dock is denk ik onhandig in de trein en dergelijke. het mobile device is de "computer" en de pro 5 is het (touch)scherm en toetsenbord. lijkt dus een beetje op de HP Elite X3 oplossing met dat verschil dat je de mobile device aan de achterkant van het touch scherm klikt. de volgende stap zou dan mijn eerder genoemde idee zijn. op het werk en iedereen thuis een los scherm ala de Studio met toetsenbord. zowel met dock als inklikken aan de achterkant van het scherm. well dream on O-)

@ GErCor quote: In mijn optiek wordt het iets wat wij op dit moment zelf niet kunnen bedenken.

Lijkt me niet. Volgens mij bestaat zoiets al en ik zie geen enkel meerwaarde om iets in iets anders te klikken. Daar hebben we bluetooth voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
GerCor schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:02:
[...]

Lijkt me niet. Volgens mij bestaat zoiets al en ik zie geen enkel meerwaarde om iets in iets anders te klikken. Daar hebben we bluetooth voor.
als je het mobile device niet hoeft in te klikken, zou dat natuurlijk helemaal prachtig zijn. echter zijn de draadloze oplossingen snel genoeg, daar ben ik even onbekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:24
[...]

https://blogs.windows.com...oday/#0xKMVKauXQvem0wJ.97

Zou dit het kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:28
Stanevo6 schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:40:

De Asus PadFone maar dan met echte rekenkracht bedoel je? ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Teijgetje schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:06:
[...]

De Asus PadFone maar dan met echte rekenkracht bedoel je? ;)
hmmmm. zo word ik natuurlijk nooit miljonair. 8)7 al bedacht dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Miljonair worden doe je dan ook niet met een origineel idee, maar met een bestaand idee zodanig goed verkopen dat iedereen het wil. Je wilt die kosten voor het bedenken en prototypen van een idee helemaal niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

In WP 8.1 kreeg ik een melding (klein venster) als er een event (bijna) begon.
In Windows 10 mobile krijg ik dit kleine venster niet, klopt dit?

(synchronisatie outlook email en outlook calendar werkt prima)

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
zipper646 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:48:
In WP 8.1 kreeg ik een melding (klein venster) als er een event (bijna) begon.
In Windows 10 mobile krijg ik dit kleine venster niet, klopt dit?

(synchronisatie outlook email en outlook calendar werkt prima)
Notificaties apart aan zetten in de betreffende applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Sinds gisteren de laatste build op mijn lumia 650 gekregen.
Telefoon lijkt aanmerkelijk vlotter tot nu.
Pagina: 1 ... 100 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M