@ hxk-clan
waardevolle en interessante informatie in jou reacties. THX.
twee vragen:
het niet willen synchroniseren van internet favorieten en OneNote tussen mijn drie windows machines (HP elite x3 Surface pro3 en een windows Desktop comp.) is dat een Windows 10 issue of is er ergens iets in mijn configuratie niet goed? dat laatste kan jij natuurlijk nooit beoordelen, weet ik. alle machines zijn aangemeld op mijn windows account. ik zie ze daar ook staan. alle vinkjes vwb synchroniseren en delen en verzin het maar staan op " ja" , "aan" , "ja doe maar" , "ok is in orde" op alle machines.
algemene vraag
ik krijg zo'n beetje de indruk dat MS lekker aan het testen is met/bij ons als Windows Phone gebruikers, nu (nog) een kleine community. ik neem hierbij wel het feit in acht, dat zoals een mede tweaker hiervoor al schreef, veel zaken bij gebruikers niet werken naar behoren omdat wellicht door onkunde, de instellingen niet goed staan en dat op een forum zoals dit altijd de "ellende" meer naar boven komt drijven dan de complimenten. daar komt bij dat tweakers, althans dat vermoed ik, tot diep in het OS doordringen en deze dan ook maximaal, zo niet optimaal benutten. ik denk zulks omdat in mijn omgeving mensen hun telefoon gebruiken voor te bellen, beetje whatsappen, Facebook en internetten, en klaar. Apple en android gebruikers over het algemeen. en toch hoor je die ook wel eens klagen dat iets niet gaat zoals het moet. maar ach, ze leggen de telefoon weg en zeggen " het zal allemaal wel" .
resumé:
ik heb zo'n idee dat MS toch werkt aan iets van een Surface Phone. men zal hier niet meer inzetten op het Phone gedeelte. het zal een device worden welke gepresenteerd wordt als een mobiel kantoor, een draagbare "PC" zo je wilt. het design zal geweldig moeten zijn en zo ook het OS. stel zulks slaat aan en de community zal groeien, dan kan men zich geen OS veroorloven wat niet 100% stabiel is. ik denk dus dat men volop lerende is mij MS.
ik denk ook dat dit nog de enige mogelijkheid voor MS is om zich in de mobiele markt te vechten. gewoon een nieuwe telefoon zal m niet worden denk ik.
ik hoop dat MS hierin zal slagen. hoe gaaf zou het niet zijn, wellicht in de verre toekomst, dat er op het werk, bij je thuis, bij vrienden en familie, slechts een beeldscherm met toetsenbord staat en een universeel dock. en iedereen heeft zijn "PC" in zijn broekzak. in de dock en werken, waar en bij wie je maar wilt.
gaat MS voor "just another Phone" dan wordt het niks denk ik.
als ik het voor het zeggen zou hebben bij MS zou ik het zo aanpakken. en omdat design voor de grootste groep mensen alles bepalend is, zou ik ook top designers benaderen. Phillip Starck, Richard Mille, en zo kan ik er nog wel een paar noemen. lui die mega mooie dingen hebben ontworpen. dingen die je wilt hebben haha.
Stan Cruquius Cartel