Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sc0tTy
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 02-04 17:12
Nu dat Microsoft de Lumia 650 officieel heeft aangekondigd ook maar even een ervaringen topic aangemaakt.

Zijn er al mensen die hem hebben gepreorderd?

Sc0tTy wijzigde deze reactie 15-02-2016 21:45 (101%)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-04 07:35
Stiekem hoop ik dat hij toch wireless charging ondersteunt. Want ik mis het nu wel op mijn Lumia 800 sedert mijn 820 kapot is. Mocht hij het ondersteunen zou het voor mij een grote kanshebber zijn om mijn volgende telefoon te worden.

http://specs.tweak.to/16567

• Sc0tTy
quote:
skelleniels schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:27:
Stiekem hoop ik dat hij toch wireless charging ondersteunt. Want ik mis het nu wel op mijn Lumia 800 sedert mijn 820 kapot is. Mocht hij het ondersteunen zou het voor mij een grote kanshebber zijn om mijn volgende telefoon te worden.
Same here, zeker omdat er geen Type-C connector op zit. Misschien met een custom back cover (van Mozo?).

Sc0tTy wijzigde deze reactie 15-02-2016 21:56 (6%)

• Sc0tTy
Eerste reviews komen ook al online:

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hmm, mooi ding. Maar als ik de specs naast mijn 925 leg is er, uitgezonderd van de CPU die van een dual naar quad is gegaan en het microsd slot, voor mij geen reden om te upgraden.

Scherm is weliswaar 5" ipv 4,5", maar de dpi is omlaag gegaan omdat de resolutie hetzelfde blijft.

Ik snap dat dit een mid-end toestel is en de 925 een high-end was (is?), maar we zijn inmiddels 2,5 jaar verder en als dit het dan is. Toch jammer, toestel spreekt me qua uiterlijk erg aan, maar als ik er onder de streep maar weinig op vooruit ga......tja.

Ben benieuwd of er nog een echt high-end toestel uitgebracht wordt zonder zo'n achterlijk groot scherm. Iedereen zijn ding, maar die 5.2" van de 950 en 5.7" van de 950XL is me echt te gortig. Ik kan het niet fatsoenlijk vast houden en ik denk dat er met mij meer zijn.

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23-04 22:41
Tja... de trend is steeds grotere schermen, klein is "budget'. De eerste fabrikant, die nu inziet, dat wie een kleinere telefoon wil hebben, niet altijd ook meteen een 'goedkoop' ding wil, is Apple, hopelijk volgen enkele andere fabrikanten.

Ik moet 'm natuurlijk nog in het 'echt' zien, maar persoonlijk vind ik deze 650 er wel mooi uitzien.

Marly wijzigde deze reactie 15-02-2016 22:45 (17%)

• Sc0tTy
Jup, ik wil ook een 5" phone met goede specs. De 950 is mij op dit moment nog iets te duur. Moet zeggen dat ik de 650 er echt heul slick uit vind zien :9~ Denk er nu serieus aan om deze te gaan pre-orderen.

Mozo komt waarschijnlijk met covers aldus Windows Central, nu hopen dat er QI in zit!

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-03-2018
in die covers zit iig geen Qi er moeten dan contactpunten voorzien zijn op de telefoon (als bij L925)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Triogap
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-04 11:37
Er zitten helaas geen contact punten voor Qi laden in deze telefoon. De contactpunten die erop zitten zijn voor NFC.

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Ik ben benieuwd naar de reviews. Twijfel of de SoC krachtig genoeg is en of de accu groot genoeg is.

....911....

• Sc0tTy
Nou ik heb er een nachtje over geslapen. Ik ga de 650 halen als er niks beters tijdens de MWC wordt gepresenteerd (en de 950 niet in prijs zakt).

Ga ik daar een jaar mee vertoeven totdat de "Surface Phone" uitkomt.

Hij is in de meeste opzichten (alleen 1080p video kan hij niet) beter dan mijn 820 die nu echt zijn langste tijd heeft gezien. Ik draai die nu al een 3 maanden op W10M Insider en dat is prima te doen.

Eerste vergelijking staat ook al online (met de Moto G) en is erg positief zou ik zeggen, jammer dat hij Glance niet aanhaalt:

Sc0tTy wijzigde deze reactie 16-02-2016 22:45 (18%)

quote:
ChicaneBT schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:04:
Ik ben benieuwd // of de accu groot genoeg is.
Denk wel dat de accu erin past.
Op een één of andere manier is dat altijd nog gelukt.

Maar als de accu genoeg kan leveren om het een hele dag ( liefst dagen ) uit te kunnen houden dat is afwachten.
Waar ik zelf een hard hoofd in heb is windows 10 zelf.
En dan bedoel ik als deze dezelfde nukken zal gaan vertonen als bij de 950 serie.
Maw is deze versie echt af of........

Het toestel zelf is zeker schoonheid om te zien.
En de hierboven getoonde videoreviews zijn aardig positief.

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 17-02-2016 01:30 (10%)

Geluk is met de dommen....dan moet ik wel iets slimmer zijn, heb weinig geluk.

• paulklooster
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-04 21:31
quote:
Marly schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:42:
Tja... de trend is steeds grotere schermen, klein is "budget'. De eerste fabrikant, die nu inziet, dat wie een kleinere telefoon wil hebben, niet altijd ook meteen een 'goedkoop' ding wil, is Apple, hopelijk volgen enkele andere fabrikanten.

Ik moet 'm natuurlijk nog in het 'echt' zien, maar persoonlijk vind ik deze 650 er wel mooi uitzien.
Ik weet niet of je de Xperia Compact lijn hebt gevolgd? Prima apparaatjes, jammer dat t Sony is :)

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23-04 22:41
quote:
paulklooster schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:46:
[...]

Ik weet niet of je de Xperia Compact lijn hebt gevolgd? Prima apparaatjes, jammer dat t Sony is :)
Je hebt gelijk, ik had de Xperia Compact toestellen over het hoofd gezien, ze hebben vrijwel dezelfde specs als hun grotere broers, maar nadat ik een tiental jaren geleden meerdere goede Sony Ericsson telefoons heb gehad, heb ik nu idd de Xperia lijn al jaren niet meer gevolgd.

• Sc0tTy
quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:18:
[...]
Waar ik zelf een hard hoofd in heb is windows 10 zelf.
En dan bedoel ik als deze dezelfde nukken zal gaan vertonen als bij de 950 serie.
Maw is deze versie echt af of........
Op mijn 820 draait het redelijk, mijn verwachting is dat het op de 650 iets beter zal draaien. De vraag is dan nog of dat acceptabel is voor een budget telefoon.

• Michielgb
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-04 23:01
Ik baal best wel van die SD212. Heb een tijdje zitten wachten op de 650 om deze te halen als vervanger van mijn Ativ S, maar op deze manier verwacht ik er hooguit een jaartje mee te kunnen doen voordat die sd212 de nieuwe/update versies van apps niet meer trekt.

Oled is fantastisch, bouwkwaliteit goed, en ik ben echt geen power user oid, maar had toch graag een 410 gezien. Wachten maar weer, zucht...

• BertX
  • Laatst online: 14-04 22:21
quote:
Ik heb nu bijna anderhalf jaar de Lumia 735 met SD400 op 1,2 GHz en die draait nog steeds heel soepel.

De SD212 in deze Lumia 650 draait op 1,3 GHz en zal naar verwachting nog beter draaien. Enkel het grafische deel is iets minder, maar we hebben het hier over een zakelijke telefoon. Als zakelijk gebruiker ga je natuurlijk geen spelletjes spelen. ;)

Ik denk dat teveel mensen zich focussen op de processor die in een toestel zit.

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

quote:
Sc0tTy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:25:
[...]

Op mijn 820 draait het redelijk, mijn verwachting is dat het op de 650 iets beter zal draaien. De vraag is dan nog of dat acceptabel is voor een budget telefoon.
Nou 230 euro is geen budget meer, dat zit heel dicht tegen midrange aan.

....911....

• Sc0tTy
Ik verwacht dat voor mij de processor snel genoeg zal zijn (voor een jaar), ik game namelijk niet op.

Het is inderdaad een duur budget toestel (in mijn ogen is budget <250 euro en mid-range 250-450)

• LethalInnocence
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Ik vind de verschillen (qua specificaties) met de 640 nogal klein om het vrij forse prijsverschil te rechtvaardigen. Hoe is de bouwkwaliteit? Want als die een stuk beter is dan de 640 is het op zich een mooie upgrade voor mij.

Canon EOS 30, 100D, 6D, 7D met 10-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

• Sc0tTy
Weer nieuwe videos online verschenen, vraag me af waarom het lang duurt voordat de grotere techsites met een review komen.

Unboxing/review:

Zat al te wachten op een video over met de witte variant. Voor mij is het duidelijk, het gaat de zwarte worden. Daar erg jammer dat de witte een witte front heeft, hierdoor is de overgang van scherm naar plastic echt te "hard". Ik wilde graag weer een witte telefoon zoals m'n huidige maar dat gaat hem dus niet worden.

Vergelijking met 640 (benchmarks):

Lijkt er op dat de CPU van de 650 iets beter is maar op de 640 is de GPU

• Loewe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-04 15:05
Ik ben benieuwd wat de dual sim versie gaat kosten. Op de duitse en franse MS site staat binnenkort.
Twijfel nog tussen de standaard en de dual sim. Weet niet zeker of ik dat ga gebruiken.

• EricWN
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-04 11:33
Weet iemand van jullie of de 650 Miracast en DLNA ondersteunt? Op de pagina van Microsoft van de 640 staat dit er wel (Other wireless connectivity: DLNA, Screen projection) bij, op de pagina van de 650 niet. Ik kan het ergens anders ook niet vinden. Heeft iemand van jullie een idee?

• BertX
quote:
Sc0tTy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:17:
Lijkt er op dat de CPU van de 650 iets beter is maar op de 640 is de GPU
Als ik het filmpje grofweg bekijk, bekruipt me toch het gevoel dat het van binnen (ondanks verschillende processor) nagenoeg gelijke toestellen zijn met een voornamelijk andere buitenkant. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar de goedkoopste van de twee. De hogere prijs (ruim de helft meer) voor de 650 is lastig te onderbouwen.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

Canaria

4313-3581-4704

quote:
Sc0tTy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:17:
Zat al te wachten op een video over met de witte variant. Voor mij is het duidelijk, het gaat de zwarte worden. Daar erg jammer dat de witte een witte front heeft, hierdoor is de overgang van scherm naar plastic echt te "hard". Ik wilde graag weer een witte telefoon zoals m'n huidige maar dat gaat hem dus niet worden.
Ik vind het juist leuk dat er nu eindelijk een Lumia is met witte bezels :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• kdekker
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
BertX schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:17:
[...]

Als ik het filmpje grofweg bekijk, bekruipt me toch het gevoel dat het van binnen (ondanks verschillende processor) nagenoeg gelijke toestellen zijn met een voornamelijk andere buitenkant. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar de goedkoopste van de twee. De hogere prijs (ruim de helft meer) voor de 650 is lastig te onderbouwen.
Waarom kies je dan niet voor de 550? Die is zowel goedkoper als de 640 en de 650, maar heeft ook (iets) mindere specs (interne storage de helft, minder scherp naar verluid), maar ook veel overeenkomsten.

kdekker wijzigde deze reactie 23-02-2016 14:53 (14%)

• BertX
quote:
kdekker schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:50:
Waarom kies je dan niet voor de 550? Die is zowel goedkoper als de 640 en de 650, maar heeft ook (iets) mindere specs (interne storage de helft, minder scherp naar verluid), maar ook veel overeenkomsten.
Daar heb je natuurlijk een punt.Er is altijd wel een alternatief met een goed argument. Wat betreft 640 vs 650 vind ik het prijsverschil op dit moment erg groot.
De 550 vind ik vanwege het kleinere prijsverschil minder interessant. Dan zou ik toch de 640 adviseren (snellere CPU, snellere GPU, dubbele hoeveelheid intern geheugen, glance?)

Mijn algemene advies is om een toestel te houden als het goed functioneert. Er verschijnt elke 6 maanden wel weer een toestel dat mooier/beter is dan het huidige. Je loopt altijd achter.

• kdekker
  • Niet online
quote:
BertX schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:47:
[...]

Daar heb je natuurlijk een punt.Er is altijd wel een alternatief met een goed argument. Wat betreft 640 vs 650 vind ik het prijsverschil op dit moment erg groot.
De 550 vind ik vanwege het kleinere prijsverschil minder interessant. Dan zou ik toch de 640 adviseren (snellere CPU, snellere GPU, dubbele hoeveelheid intern geheugen, glance?)

Mijn algemene advies is om een toestel te houden als het goed functioneert. Er verschijnt elke 6 maanden wel weer een toestel dat mooier/beter is dan het huidige. Je loopt altijd achter.
Bedankt voor je reactie. Ik ben juist op zoek naar een smartphone en heb nog niets. Vandaar dat ik benieuwd was naar je argumenten.

• Sc0tTy
Nederlands hands-on op MWC met toelichting van Nederlands MS Marketing man :P

• Tom.Gerritse
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online
Ik ben heel erg benieuwd naar die Lumia 650, ik heb nu een Galaxy S4 en wilde vorig najaar al enorm graag over naar de Lumia 950(XL) maar heb het toen uitgesteld omdat ik niet wist of ik zou kunnen wennen aan W10Mobile. Ook zit ik eigenlijk te wachten op de Surface Phone, die ik dit najaar verwacht...
Nu ga ik een goedkope Lumia kopen, die een jaar gebruiken en kijken of W10Mobile me bevalt. Zo ja, dan hoop ik extra op die Surface Phone, zo niet dan wordt het volgend jaar de Samsung Galaxy S8. Even afwachten eerst nog maar tot deze uit komt! De 550 is toch net wat te 'basic', en zo voelt het ook....

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

Zo de GPU valt wel erg hard door de mand in sommige van die benchmarks. Ik denk dat het een slechte keuze is van MS om voor de S212 te kiezen ipv de S410. Dit ziet er uit als net niet, zeker ook qua GPU verwacht je een redelijk tot goede performance in dit segment.

....911....

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-04 21:09
quote:
ChicaneBT schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:57:
Zo de GPU valt wel erg hard door de mand in sommige van die benchmarks. Ik denk dat het een slechte keuze is van MS om voor de S212 te kiezen ipv de S410. Dit ziet er uit als net niet, zeker ook qua GPU verwacht je een redelijk tot goede performance in dit segment.
is het niet gewoon dat je krijgt waarvoor je betaald? Het is natuurlijk geen top range toestel. En mijn ervaring is dat Windows ook bij de toestellen met een wat mindere processor voldoende snappy is. Het enige is dat Windows 10 wat minder vlot lijkt dan Windows 8. Die getallen zeggen me nooit zo veel, het gaat me om de ervaring.

• BertX
quote:
ChicaneBT schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:57:
Dit toestel is gericht op de zakelijke markt. De GPU speelt voor die doelgroep een minder grote rol. De CPU is iets sneller dan degene in de 640. Ik vermoed dat het een heel bewuste keuze is van MS.

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

quote:
coenox schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:00:
[...]

is het niet gewoon dat je krijgt waarvoor je betaald? Het is natuurlijk geen top range toestel. En mijn ervaring is dat Windows ook bij de toestellen met een wat mindere processor voldoende snappy is. Het enige is dat Windows 10 wat minder vlot lijkt dan Windows 8. Die getallen zeggen me nooit zo veel, het gaat me om de ervaring.
Voor 210 euro mag je een midrange SoC verwachten zoals de 410 of de opvolger daarvan. Als het allemaal snel werkt vind ook ik het geen probleem, maar als de GPU langzamer is als in de 640 en de CPU minimaal sneller dan weet ik niet of je een vloeiende ervaring krijgt. Het is nog even afwachten op een stel uitgebreide reviews of nog beter een eigen kijkje bij de MM :).

....911....

• BertX
Toestel is met €210 inderdaad te duur. De 640 kost ongeveer 2/3 van de prijs en lijkt me daarom op dit moment de betere keus.

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-04 21:09
quote:
ChicaneBT schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:09:
[...]

Voor 210 euro mag je een midrange SoC verwachten zoals de 410 of de opvolger daarvan. Als het allemaal snel werkt vind ook ik het geen probleem, maar als de GPU langzamer is als in de 640 en de CPU minimaal sneller dan weet ik niet of je een vloeiende ervaring krijgt. Het is nog even afwachten op een stel uitgebreide reviews of nog beter een eigen kijkje bij de MM :).
Ik wist niet dat ie langzamer was dan die in de 640. In dat geval is het wel een tegenvaller.

• Loewe
Ik wilde ook een 650 hebben maar zag bij amazon.de dat de 640 dual sim 3g 121 euro kost. En dat verschil is te groot. Dus heb ik die besteld. Komt zaterdag binnen. Geen 4g maar is toch een zakelijke telefoon. Voor snelheid heb ik prive een iphone.

Edit: 640 toegevoegd, was anders mogelijk onduidelijk welk toestel ik had gekocht.

Loewe wijzigde deze reactie 26-02-2016 00:37 (15%)

• Tom.Gerritse
  • Niet online
quote:
Loewe schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:37:
Ik wilde ook een 650 hebben maar zag bij amazon.de dat de dual sim 3g 121 euro kost.
Ik heb net zitten zoeken, maar die aanbieding kan ik dus echt niet vinden... Helaas! Anders had ik hem per direct ook besteld!

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

quote:
Tom.Gerritse schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:16:
[...]

Ik heb net zitten zoeken, maar die aanbieding kan ik dus echt niet vinden... Helaas! Anders had ik hem per direct ook besteld!
Ik ging ook kijken en gelijk op .de, daar staat de 640 3G(!) dual sim voor 119 euro voor de witte en 124 euro voor de zwarte versie: http://www.amazon.de/Micr...sr=1-6&keywords=lumia+640 Of dacht jij dat hij de 650 bedoelt :P?

ChicaneBT wijzigde deze reactie 25-02-2016 23:50 (7%)

....911....

• Loewe
Die bedoelde ik inderdaad, staat trouwens ook in de tweakers pricewatch

• Tom.Gerritse
  • Niet online
quote:
ChicaneBT schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:39:
[...]

Ik ging ook kijken en gelijk op .de, daar staat de 640 3G(!) dual sim voor 119 euro voor de witte en 124 euro voor de zwarte versie: http://www.amazon.de/Micr...sr=1-6&keywords=lumia+640 Of dacht jij dat hij de 650 bedoelt :P?
Ja dat dacht ik inderdaad, want OF ik heb er overheen gelezen, OF Luwe heeft het stiekem nog even veranderd maar ik dacht echt dat het om de 650 ging :P

Ontopic: wanneer denken jullie dat deze telefoon in de winkels ligt?

Tom.Gerritse wijzigde deze reactie 26-02-2016 11:21 (5%)

• DeveloperNL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 16:15
Ik heb Lumia 650 besteld via Amazon.de, als het goed is donderdag a.s. binnen ( afgelopen zondag besteld). Heb zelf een lumia 925 (ooit gratis gehad van Microsoft/Nokia), met kapot beeldscherm en een lumia 950 xl (zakelijk) en kon het voor mezelf niet goedpraten om een 950 prive te kopen (heb een sim only abbo die nog anderhalf jaar loopt).

• Tom.Gerritse
  • Niet online
quote:
Ik ben erg benieuwd hoe de Lumia 650 je gaat bevallen! Ik hoop dat je je ervaringen hier met ons wil delen.
Vandaag heb ik even gebeld met Afuture en zij zeggen dat zij de telefoon mij inderdaad ook donderdag zouden kunnen leveren, maar ik wacht nog even tot ie bij de MediaMarkt in de winkels ligt (of ergens anders) zodat ik hem 'even vast kan houden'

• lowiesjie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11-02 10:10
De 650 heeft geen compass. Kan dit gevolgen hebben voor het draaien van navigatie software? Of maakt dit verder niet uit?

• Wallie
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

quote:
lowiesjie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:12:
De 650 heeft geen compass. Kan dit gevolgen hebben voor het draaien van navigatie software? Of maakt dit verder niet uit?
Lijkt me niet, ze doen het dmv voortplaatsing op basis van de GPS om te bepalen welke richting je uit gaat.

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

• Bloodshed
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 03-04 04:23
quote:
lowiesjie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:12:
er wordt gebruik gemaakt van beide als je hem standaard naar het noorden wilt hebben zul je dit handmatig moeten doen zonder kompas, maar hij draait ook in de richting die je oprijd. Te voet is het wel eens handig in steden etc als je je omdraait en de punt wijst de richting aan.

Apps waar je je telefoon beweegt en naar de sterrenhemel kijkt maken bijvoorbeeld ook gebruik van de kompas

• skelleniels
Blijkbaar bij Coolblue nu op voorraad!

• Tyson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-04 21:33

Tyson

Banana cake!

Ik heb hem sinds vandaag binnen (week of 2 geleden besteld via GSMWEB), ter vervanging van mijn huidige - Maleise - Lumia 920 die voor een habbekrats is geïmporteerd een jaar geleden. Qua specs ga ik er iets op achteruit maar het eerste wat opvalt is het gewicht. De 650 weegt fors minder.

Het plastic cover aan de achterzijde doet het toestel wel goedkoop aanvoelen, dat is jammer. Wel lekker dun. Het was mij niet helemaal duidelijk of het toestel nu wel of geen WiDi ondersteunde, maar tot mijn blijdschap doet deze dat toch.

Verder is het een normaal Windows 10 toestel en ik heb hem nog niet lang genoeg om iets nuttigs te zeggen over verbruik of batterij duur.

My flight statistics: (417.454km in 108 flights) Next trips: Rio de Janeiro, Brazil

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:18
Is het echt zo slecht gesteld met apps voor Windows 10 phone ?
lees dat er zo veel apps niet goed weken zoals Whatsapp en Ing app
Hoe zit het met NFC, werkt dit al met WP10 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hondacb50
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-04 22:07
Nou, ik weet niet waar je gelezen hebt dat whatsapp of ing niet goed werkt? Beiden apps leveren bij mij totaal geen problemen op. Beiden worden goed bijgehouden: Als voorbeeld: De nieuwe emoji's in whatsapp zaten eerder in windows Phone dan android!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albert020
quote:
hondacb50 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:29:
Nou, ik weet niet waar je gelezen hebt dat whatsapp of ing niet goed werkt? Beiden apps leveren bij mij totaal geen problemen op. Beiden worden goed bijgehouden: Als voorbeeld: De nieuwe emoji's in whatsapp zaten eerder in windows Phone dan android!
Ah ok, maar hoe zit het met nfc, contactloos betalen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sc0tTy
quote:
Albert020 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:20:
Is het echt zo slecht gesteld met apps voor Windows 10 phone ?
lees dat er zo veel apps niet goed weken zoals Whatsapp en Ing app
Hoe zit het met NFC, werkt dit al met WP10 ?
Nee hoor WhatsApp en de ING app werken prima, gebruik ze dagelijks. Iemand was me al voor :P

NFC heb ik geen idee van, weet niet waar ik dat zou kunnen gebruiken.

Overigens zijn er voor die vragen andere topics :)

Sc0tTy wijzigde deze reactie 06-03-2016 12:51 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albert020
quote:
Sc0tTy schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:48:
[...]

Nee hoor WhatsApp en de ING app werken prima, gebruik ze dagelijks. Iemand was me al voor :P

NFC heb ik geen idee van, weet niet waar ik dat zou kunnen gebruiken.

Overigens zijn er voor die vragen andere topics :)
Ik vraag het omdat ik de Lumia 650 een heel interessant toestel vind en deze heeft ook NFC
En aangezien ik even iets anders dan Android of IOS wil stel ik de vraag hier.
Ondersteunt de WP10 ING app al contactloos betalen via NFC ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sc0tTy
quote:
Albert020 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Ik vraag het omdat ik de Lumia 650 een heel interessant toestel vind en deze heeft ook NFC
En aangezien ik even iets anders dan Android of IOS wil stel ik de vraag hier.
Ondersteunt de WP10 ING app al contactloos betalen via NFC ?
Nee ik zie niets in de instellingen staan daarover dus denk niet dat het aanwezig is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Albert020
quote:
Sc0tTy schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Nee ik zie niets in de instellingen staan daarover dus denk niet dat het aanwezig is.
Jammer, maar ben toch in overweging om dit toestel te gaan kopen,
hopen dat het dan nog in ontwikkeling is en dat het eerdaags wel gaat werken.

***edit***

Heb het even aan ING via Twitter gevraagd ;)

Albert020 wijzigde deze reactie 06-03-2016 14:25 (16%)

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-04 20:34

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Mijn Lumia 735 is helaas niet in staat om vloeiend 720p/1080p filmpjes in het "nieuwe" h265 (HEVC) formaat af te spelen. Volgens het Snapdragon 212 specsheet zou de Lumia 650 dat wel moeten kunnen. Is er iemand die dit voor mij kan bevestigen?

• pduin
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 28-08-2018
quote:
iLLEVAiHCAM schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:44:
Mijn Lumia 735 is helaas niet in staat om vloeiend 720p/1080p filmpjes in het "nieuwe" h265 (HEVC) formaat af te spelen. Volgens het Snapdragon 212 specsheet zou de Lumia 650 dat wel moeten kunnen. Is er iemand die dit voor mij kan bevestigen?
Als je een paar linkjes hebt met voorbeeldmateriaal wil ik wel even testen.

• Rhapsody
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:03

Rhapsody

In Metal We Trust

quote:
pduin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:11:
[...]

Als je een paar linkjes hebt met voorbeeldmateriaal wil ik wel even testen.
Ik zit te twijfelen om dit toestel aan te schaffen. Overal vind je reviews waarin men maar blijft terugkomen op de gebruikte processor. Ik begrijp dat jij al een 650 hebt.

Kun je iets vertellen over de performance van Windows 10 Mobile op dit toestel i.c.m. met gewone taken als starten van apps (geen games) en browsen?

• pduin
Heb hem sinds vanochtend, eerlijk gezegd heb ik er nog niet veel mee gedaan. Op het eerste gezicht lijkt alles soepel te lopen. Geen laggende interface, en ik heb nog geen extreem lange laadtijden gezien bij het openenen van apps.
Ik heb wat meer tijd nodig om er verder iets zinnigs over te kunnen zeggen.

• skelleniels
Morgen krijg ik hem ook binnen, ben benieuwd.

Ben eigenlijk meer benieuwd omtrent zijn fotokwaliteiten en navigatie.

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23-04 14:22

Swerfer

What about UWP?

quote:
Amadeus1966 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:14:
Ben eigenlijk meer benieuwd omtrent zijn fotokwaliteiten en navigatie.
Navigatie zal geen probleem zijn. Als de GPS ontvanger fatsoenlijk ontvangst heeft, dan zie ik geen reden waarom een goedkope(re) telefoon problemen zou geven met navigatie.

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• Albert020
Ik zou graag even een standby tijd horen met 4G

• skelleniels
Toestel sedert vanmiddag binnen. Eerste indruk is dat het toestel zeer dun en licht is, maar ik was wel een lumia 800 en 820 gewend. Snelheid is goed, ik had slechter verwacht met die processor. Ik heb wel geen backup teruggezet. Ik wilde clean beginnen. Batterijduur kan ik nog niet veel over zeggen.

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-04 20:34

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

quote:
iLLEVAiHCAM schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:44:
Ik heb hem gewoon besteld en kan bevestigen dat de Lumia 650 in tegenstelling tot de Lumia 735 (die net als de Lumia 640 een snapdragon 400 heeft) idd 720p/1080p videobestanden in het h265 (HEVC) formaat kan afspelen.

• dafz0r
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-04 10:31

dafz0r

mas bac

ik ben benieuwd eigenlijk naar de camera vergelijking met de lumia 925.
met dat toestel kan je hem qua specs redelijk hard vergelijken en dat nam echt wel mooie shots

• Albert020
Kan iemand mij al vertellen hoe de accuduur is met 4G aan ?
Ik vind het aardig rustig hier wat betreft de gebruikerservaringen.
Ik weet niet of dat nu een goed of een slecht teken is.......

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23-04 14:22

Swerfer

What about UWP?

quote:
Amadeus1966 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:05:
Ik vind het aardig rustig hier wat betreft de gebruikerservaringen.
Ik weet niet of dat nu een goed of een slecht teken is.......
In ieder geval goed als er veel L650's in omloop zijn. Dan zijn er blijkbaar weinig problemen...

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• fdorp
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09-06-2017
Ik heb hem nu een kleine twee weken en hij bevalt me eigenlijk heel goed. Kom zelf van een LG G3 en wilde graag wat anders. Iets wat effectiever werkte dan Android.

Alle apps die ik wil gebruiken kan ik gebruiken of zijn beschikbaar. Merk voor mezelf dus geen app tekort. Voor de rest geen rare vastlopers gehad of herstarten. Sommige apps zijn nog in beta en lopen gewoon nog niet geheel vlekkenloos maar ze komen er wel.

Enig probleempje wat ik wel eens heb is dat hij wifi niet wil pakken. Kan geen verbinding maken met de bekende netwerken. Uurtje laten pakt ie hem dan ineens weer.

Wat betreft de accuduur, met 4g, wifi, bluetooth en locatiebeheer aan haal ik ruim een dag door de weeks. Soms leg ik hem aan de lader met 40%. Weekenden met meer gebruik geeft ie bij naar bed gaan nog 15% en heb 1x gehad dat ik rond 19:00 een keer aan de lader moest.

Voor de foto's is deze camera prima te doen. Start snel genoeg op en maakt foto's snel genoeg voor normaal gebruik. Alleen het weg schrijven van de foto's gaat tergend langzaam. Dit gebeurt op de achtergrond maar gaat gewoon te langzaam. Direct een foto terug kijken geeft wel eens wat ruis.

Al met al gewoon een heerlijke foon die echt waar is voor zijn geld. In deze prijsklasse haal je niet iets met hetzelfde klasse aan uiterlijk en intern doet hij heerlijk waarvoor hij bedoeld is.

• Albert020
Ik denk dat ik hem morgen even ga testen bij Mediamarkt ;)

• Acidrain
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:18
Mooi, de dual sim variant is inmiddels ook in de pricewatch te vinden :)
Hopen dat die snel leverbaar is. Ben ik eindelijk van het gezeul met 2 toestellen af.
De 640 dual sim vond ik niet zo mooi en de 950 dual sim is mij nog veel te duur.

• Frank800
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:05
Heb de L650 nu ruim een week in gebruik. Ben er niet heel tevreden over. Na een L820, L625 en een L735 tot volle tevredenheid gebruikt te hebben mis ik nu toch wel het e.e.a. en ben ik wat zaken tegen gekomen die mij irriteren.
Als eerste mis ik de integratie van Linkedin. Deze doet het wel op WP 8.1 maar dus (nog) niet op WP 10. Dit is Microsoft en het toestel niet aan te rekenen maar voor mij persoonlijk erg vervelend. Heb behoorlijk wat Linkedin contacten die mij rechtstreeks bellen maar ik krijg nu dus geen contactinformatie meer te zien.

Dan de agenda live tile. Deze doet het soms wel en soms niet. Dit geldt voor mijn zakelijke account maar ook voor mijn privé Google account. Dit is vooral WP 10 aan te rekenen.

Vervolgens al meerdere keren meegemaakt dat de notificaties niet op mijn home screen staan. Ik heb het dan over zakelijke mail, prive mail en whatsapp berichten.

Van de week een serieuze battery drain gehad. Toestel zat in mijn broekzak tot ik werd gebeld en de telefoon behoorlijk warm aanvoelde. Na het telefoongesprek bleek mijn accu binnen 2 uur van ongeveer 60% naar ongeveer 15% leeggelopen te zijn. Oorzaak onbekend en niet meer meegemaakt.

Wifi probleem. Regelmatig maakt de telefoon geen automatische verbinding met mijn wifi thuis. Zodra ik handmatig verbinding probeer te maken geeft deze aan dat dit niet mogelijk is. Na een reset van mijn telefoon werkt alles weer naar behoren.

Navigatie via maps vindt ik persoonlijk niet zo fijn werken als via Here Drive+. Ik heb Here Drive+ er ook op gezet maar de support stopt binnenkort. Tevens mis ik in maps de fileinformatie.

Voor de rest is het een mooi toestel. De plastic achterkant is alleen van slap materiaal en kan ik gewoon indrukken en voelt dus niet zo degelijk als alle voorgangers.

Bovenstaande punten hebben mij dus doen besluiten om weer terug te gaan naar de L735. Deze bevalt mij beter en heeft geen last van bovenstaande punten. Mijn persoonlijke voordeel is dat ik via mijn werk al de Lumia's heb kunnen proberen. Ik blijf de ontwikkeling van de L650 en WP 10 in de gaten houden maar als er geen verbetering optreed zal ik in de toekomst toch over (moeten) stappen naar Android. Dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden aangezien WP t/m 8.1 naar volle tevredenheid heeft gewerkt. Stabiel, betrouwbaar, vlot en bijna iedereen kan er heel snel mee overweg. Dat is iets wat nu nog niet het geval is met WP 10 helaas.

• skelleniels
Ruim een week in gebruik en kan er het volgende van zeggen:

- Batterijgebruik is mijn inziens goed te noemen. Ik kan er 1.5 dag mee doen met normaal gebruik. Een stuk beter als mijn oude Lumia 820 en Lumia 800. Batterij laadt met de bijhorende lader wel niet zo snel op(550 mah), met de lader van de Lumia 520(750 mah) gaat dit beduidend sneller. Duurt met de originele lader toch gauw een 3 uren om van bijna 0 tot 100% te laden. Beetje vreemd dat er standaard zo'n lichte lader wordt bijgeleverd terwijl de batterij 2100 mah is.

- Snelheid is goed te noemen, wel raar dat Edge telkens een nieuw tabblad opent waardoor het geheugen helemaal volloopt. Dit lijkt me iets eigen aan Windows 10 mobile? Edge werkt wel trager dan IE op WP8.1 en WP7.8...

- Net zoals hierboven opgemerkt had ik deze ochtend ineens dat hij mijn wifi niet meer nam. Ik vond al dat het internet traag ging, maar hoorde niets van mijn vriendin tot ik merkte dat ik geen wifi had. Er stond bij mijn netwerk "geen internettoegang". Na reboot ok. Probleem met W10M?

- Achterkant voelt ter hoogte van de camera slap aan. Je kan het indrukken en hoort een kraakje. Wil overwegen om een hoes van Mozo te kopen, maar die hebben momenteel enkel maar backcovers.

- Ik heb 1 keer ineens een spontane reboot gehad terwijl ik bezig was in Edge :/ Geheugen vol? In mijn ogen ook een W10M probleem.

Voor de rest wel een goed toestel, maar naar mijn gevoel is W10M nog niet zo stabiel als WP8.1. Ben er tevreden over. Kwa uiterlijk is het een prachtig toestel om te zien en in mijn ogen kun je hem zo naast een iPhone leggen zonder dat het afsteekt. Hij weegt ook 2 keer niets in vergelijking met de Lumia 520 van mijn vriendin(die overigens een stuk kleiner is!)

skelleniels wijzigde deze reactie 20-03-2016 21:25 (10%)

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-04 23:13
quote:
skelleniels schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:53:
Ruim een week in gebruik en kan er het volgende van zeggen:

- Net zoals hierboven opgemerkt had ik deze ochtend ineens dat hij mijn wifi niet meer nam. Ik vond al dat het internet traag ging, maar hoorde niets van mijn vriendin tot ik merkte dat ik geen wifi had. Er stond bij mijn netwerk "geen internettoegang". Na reboot ok. Probleem met W10M?
Wifi lijkt me een redelijk generiek WM10 probleem, ik heb dit ook met de 550 en 630. Wifi uit/aan helot, dus rebooten is niet nodig. Wel irritant. Op m'n 950xl heb ik er gek genoeg geen last van.

Lumia's 930, 950 en 950XL iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8

• skelleniels
quote:
PinokkioTV schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:13:
[...]

Wifi lijkt me een redelijk generiek WM10 probleem, ik heb dit ook met de 550 en 630. Wifi uit/aan helot, dus rebooten is niet nodig. Wel irritant. Op m'n 950xl heb ik er gek genoeg geen last van.
Wifi aan-uit hielp bij mij niet. Zelfs netwerk vergeten en opnieuw connecteren ging niet. Na reboot wel alles ok. Wifi is hier anders nooit een probleem met andere apparaten(Telenet modem in huiskamer)

• maarte997
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-04 12:11
Grappig, het wifi probleem dat ik kan oplossen door het signaal aan/uit te zetten heb ik al jaren voor op mijn Lumia 800. Gebeurt wel enkel wanneer ie uit slaapstand komt en het probleem is alweer enkele maanden geleden.
Zelf wacht ik tot mijn L800 het begeeft om deze 650 te halen. Een 950 is momenteel nog te duur, en mijn voorkeur zou uitgaan naar de XL. Hopen op een 750 of 850 is ook verloren tijd en deze 650 lijkt het eigenlijk uitstekend te doen.

• SED
  • Laatst online: 15-04 22:08
Wifi problemen kunnen vaak opgelost worden door recente firmware update van Router ( als die tenminste beschiknaar is) Ook wisselen van frequenties op 5Ghz band kan problemen opleveren.
Ik heb er in ieder geval bij mijn 550 ( alleen 2,4 beschikbaar) als bij mijn 950 (zowel 2,4 als 5Ghz beschikbaar) geen problemen mee.
Wel een Asus router waarvan de 5Ghz niet werd gezien en van een ander tye Asus wel.

Copyright and left by SED...

• dewil1990
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:53
Heeft iemand ervaringen met de dual sim variant? Ik lees m.b.t. andere dual sim toestellen dat de tweede simkaart enkel 2g ondersteunt, geldt dit ook voor de Lumia 650 dual sim? (ik kan hier niks over terugvinden)

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:31
Heb momenteel een L920, zit te denken aan een L650

Volgens mij alleen een iets mindere camera, maar dat is mij om 't even.

advies? L920 met W10M (insider) of gewoon L650 en dan ook nieuwe supported W10M versies kunnen draaien...

• BertX
Ik adviseer om de L920 te houden zolang er geen serieuze updates verschijnen voor W10M. De verwachting is dat dit pas komende zomer gaat gebeuren.
Vermoedelijk is de L650 een tikje trager hoewel het grafische deel beter zou moeten zijn. Het is dus niet op alle fronten een verbetering.
De 640 is een heel aardig alternatief en kost een stuk minder. De prijzen van de 650 gaan de komende twee maanden wel zachtjes naar beneden.
Zet alle 3 eens naast elkaar in een vergelijking.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 55563
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
De L650 is mijn eerste Windows-toestel. Hiervoor heb ik zo'n 6 jaar Android gebruikt en daarvoor was het nog het oude Windows Mobile. W10M werkt zeer soepel en alle apps sluiten erg mooi op elkaar aan qua design. Na de wat rommelige Android ervaring is dat wel een verademing. Ik was al het gedoe met custom roms inmiddels meer dan zat dus ik ben wel blij dat nieuwe builds nu gewoon vanzelf binnen komen. Of tenminste binnen gaan komen want de Redstone builds waag ik me nog maar even niet aan.

De telefoon reageert voor zijn hardware behoorlijk snel. Af en toe moet hij even laden maar dat is niet storend. Het is wel jammer dat Edge tabbladen op de achtergrond soms moeten herladen als je ze naar de voorgrond haalt. M.i. zou dat met 1 GB RAM niet nodig moeten zijn.

*toevoeging*

Ontvangst en snelheid van 3G en 4G zijn prima. Ook met Wifi heb ik tot dusver prima ervaringen, ook wat automatisch verbinden met hotspots betreft. De accuduur is met 1,5 dag bij gemiddeld gebruik ook niet om over te klagen. Ik haal in ieder geval met gemak het einde van de dag. Glance staat van 7 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts permanent aan; de nachtelijke uren is het scherm volledig op zwart. Geluidskwaliteit tijdens gesprekken is goed. Ik vind het ook een opmerkelijk licht toestel.

*einde toevoeging*

Geen USB-C, geen draadloos laden, geen double tap to wake. Dat zijn tot dusver kleine teleurstellingen waar ik natuurlijk bij de aankoop wel rekening mee hield. Een tegenvaller na de aankoop is de erg zwakke bijgeleverde lader van 550 mA. Met mijn Samsung 1A lader laadt de accu een heel stuk sneller op. Die lader is gewoon zonde van het materiaal want die ga ik nooit meer gebruiken. En er liggen hier al enkele zwakkere laders onder een laag stof in de la. Minpunt voor Microsoft.

Ik hoop wel dat double tap to wake in een toekomstige build beschikbaar komt. Opmerkelijk dat een ouder toestel als de Lumia 640 dat wel ondersteunt en de 650 niet. Het zou heel fijn zijn om de power button niet meer nodig te hebben. vanwege het gemak en voorkomen van slijtage.

Nog een redelijke teleurstelling waar ik eergisteren pas achter kwam, is het ontbreken van een kompas. Ik bedoel, geen kompas! Hoe is dat nou mogelijk? Ik maakte redelijk veel panorama-foto's en af en toe een 360 graden foto a la streetview met Google Camera en toen ik een panorama-app uit de Windows Store probeerde, bleek dat dus niet te werken. Een GPS/kompas app bevestigde het ontbreken van een digitaal kompas. Minpunt voor Microsoft!

Het achterkantje vind ik wat slap uitgevoerd. Mogelijk bestel ik op termijn een beter exemplaar van een derde partij, eventueel met draadloos laden indien dat technisch mogelijk is. Ik begrijp dat dit geen highend toestel is maar Microsoft had wel iets meer aandacht aan het uiterlijk mogen besteden. Zo vind ik de plastic omhulsels van de USB- en koptelefoon-connectoren vrij storend in het ontwerp. Ze hadden best in de plaats een mooi klein gat in de metalen rand kunnen frezen met desnoods een minuscuul plastic randje tussen metaal en connector.

Helaas mis ik tegen verwachting in toch wat apps, ondanks dat ik veel in de browser doe. Zo gebruik ik hier in Azië af en toe Grab Taxi. Dat is de regionale variant van Uber maar wel een stuk goedkoper. Er blijkt wel een app te zijn voor Windows maar die hebben ze voorlopig weer uit de Store gehaald om voor mij onbekende redenen. In Android gebruikte ik af en toe GPS Status, een zeer handige app met eveneens een analoge weergave van het digitale kompas (wat dus in de L650 niet zou werken). Ik heb ik in de Windows Store nog geen GPS-app kunnen vinden die alle ruwe GPS-data inclusief gevonden satellieten weergeeft. Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar welke informatie de telefoon ontvangt (GPS/Glonass/Beidu). Niet noodzakelijk natuurlijk maar wel informatief.

Een positieve verrassing van W10M vind ik de optie om een random MAC adres te laten genereren voor access points. Zo voorkom je dat je op basis van wifi getraceerd kunt worden. Heel slim dat ze per vastgelegd wifi-netwerk in de telefoon wel een fixed MAC adres hanteren, wellicht i.v.m. DHCP-zaken. Je wilt immers niet elke keer een ander intern IP-adres ontvangen van de router.

Helaas vind ik MS Maps lang niet van hetzelfde niveau wat informatie betreft als Google Maps. Nu begrijp ik dat Google lastig is te evenaren wat informatie-winning betreft. Ik vind het erg jammer dat als ik naar een winkel of bedrijf zoek in Maps ik vaak resultaten krijg in een ander land (vaak de VS) in plaats van een gelijknamige winkel in de buurt van mijn lokatie. Pas als ik er bijvoorbeeld de plaatsnaam achter typ, krijg ik soms een lokale hit. Onzinnig natuurlijk voor een app die mijn exacte lokatie kent. Ik hoop dat dat in toekomstige versies flink verbetert.

Desondanks ben ik erg blij met het toestel. Aangezien W10M nog volop in ontwikkeling is, ben ik in ieder geval van plan om het toch zeker een jaar van dichtbij mee te maken. In deze periode zal ik langzaam tot de conclusie komen of ik bij het platform blijf of dat ik terug naar Android ga. Ik hoop van harte dat Microsoft er een succesvol platform van maakt. Uit alle berichtgeving blijkt dat ze het developers bijzonder naar de zin proberen te maken en de manier waarop ze tegenwoordig end-users betrekken bij de ontwikkeling van Windows en Windows Mobile d.m.v. insider builds en actieve feedback is ook hoopgevend. Mogelijk koop ik nog wel een 950 mocht deze met een half jaar flink in prijs dalen. Hoe dan ook zit ik nu in de W10M club. 8)

55563 wijzigde deze reactie 10-04-2016 19:43 (5%)

• ciesouw
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-04 12:04
Hey iedereen, een vraagje over Cortana:

Ik heb Cortana aangezet (taal en regio op Engels) en kan er netjes tegen praten, maar de 'hey Cortana'-functie kan ik niet aanzetten. De knop ervoor staat simpelweg niet in het instellingenmenu van Cortana. Als ik tegen Cortana wil praten, moèt ik dat doen door op de zoekknop te drukken.
Is 'hey Cortana' niet beschikbaar voor de 650 ofzo of is er gewoon iets mis? Zou wel balen als ik dit niet kon gebruiken bij m'n telefoon...

Met de sd210 van de lumia 650 is dit niet mogelijk, je hebt een co-processor nodig.

Voor degene die nieuwsgierig zijn:

Verder heb ik de 650 nu zo'n twee weken en ben tevreden. Toestel is niet supersnel maar zeker ook niet traag - af en toe een paar seconden wachten als je tussen wat dingen schakelt ofzo. Maar dat zijn echt uitzonderingen, normaal gesproken werkt alles soepel. Spelletjes speel ik toch nooit, alle integratie van mail etc. is zoals altijd top en ook zoals altijd is m'n toestel zeer stabiel - op de WiFi-problemen (af en toe) na. Was na m'n 920 naar Android over gestapt maar na 1,5 week die telefoon weer verkocht en blij dat ik weer terug ben bij Windows Phone. De 650 is een erg mooi toestelletje die het prima doet voor z'n geld imho.

ciesouw wijzigde deze reactie 11-04-2016 21:24 (4%)

• asifonly
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15-03 15:40
Eindelijk is de 4G/LTE Dual Sim uitvoering van de Lumia 650 verkrijgbaar en direct aangeschaft. Zocht een voordelige zakelijke opvolger voor mijn Lumia 640 en moet zeggen dat het toestel mij beter bevalt dan de 640. Toestel is dunner en lichter en het amoled scherm is een stuk scherper. De metalen rand geeft goede grip. Vreemd genoeg is de dual sim variant voordeliger in aanschaf dan de enkele sim variant bij veel webwinkels. Heb de originele Mozo backcover (Blackwood) in bestelling staan voor een nog meer 'premium' uitstraling. Voor de dagelijkse dingen is de 650 snel genoeg. Kortom; een midranger die wat mij betreft er beter uitziet dan grote èn fors duurdere broer Lumia 950.

• dewil1990
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:53
Weet iemand welke connectiviteit ondersteunt wordt door het 2e simcard slot van de Lumia 650 dual sim? Ondersteunt deze simpelweg ook 4g?

• pduin
quote:
asifonly schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:37:
Heb de originele Mozo backcover (Blackwood) in bestelling staan voor een nog meer 'premium' uitstraling.
Dit is het enige (hardwarematige) minpunt dat ik aan het toestel ervaar. Mooie glazen voorkant en metalen rand, maar dan zo'n goedkope 'flexende' back cover. Zou je je ervaringen met de Mozo cover kunnen delen als je hem binnen hebt? Ik weet niet waarom, maar vooral het kunnen indrukken van de cover staat mij tegen 8)7 .

• asifonly
quote:
Willem1990 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:28:
Weet iemand welke connectiviteit ondersteunt wordt door het 2e simcard slot van de Lumia 650 dual sim? Ondersteunt deze simpelweg ook 4g?
Beide slots ondersteunen 4G maar niet gelijktijdig. Als je voor sim slot 1 kiest voor data connectie 3G/4G LTE is het 2e slot alleen 2G. Of andersom. Je kan dat 1-voudig wisselen.

• asifonly
quote:
pduin schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:45:
[...]

Dit is het enige (hardwarematige) minpunt dat ik aan het toestel ervaar. Mooie glazen voorkant en metalen rand, maar dan zo'n goedkope 'flexende' back cover. Zou je je ervaringen met de Mozo cover kunnen delen als je hem binnen hebt? Ik weet niet waarom, maar vooral het kunnen indrukken van de cover staat mij tegen 8)7 .
Hier alvast een impressie. Heb gekozen voor zwart. Ook te verkrijgen in lichte houtkleur.

http://www.windowscentral...ia-650-simple-yet-stylish

• pduin
quote:
asifonly schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:05:
[...]
Hier alvast een impressie.
Heb die review al zien staan. Ik vind WindowsCentral een iets te hoog fanboy gehalte hebben om de reviews daar serieus te nemen.

• ojeewatnu
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22-05-2018
quote:
asifonly schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:37:
Heb de originele Mozo backcover (Blackwood) in bestelling staan voor een nog meer 'premium' uitstraling.
Klopt het dat je met die Mozo back cover de 650 wireless zou kunnen laden?
Dat zou wel een grote plus zijn.
Volgens deze link zou dat nl. moeten kunnen:
http://www.direct4all.nl/...mia-650-black-wood-hoesje

• Baserk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-03 09:03
quote:
ojeewatnu schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:38:
[...]
Klopt het dat je met die Mozo back cover de 650 wireless zou kunnen laden?
Dat zou wel een grote plus zijn.
Volgens deze link zou dat nl. moeten kunnen:
http://www.direct4all.nl/...mia-650-black-wood-hoesje
Lijkt me onzin. De Mozo pagina zelf noemt alleen NFC. klik.
In de link van de webshop zelf, staat overigens alleen 'nfc' en geen 'Qi'.
Foutje van de webshop imo.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Tyson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-04 21:33

Tyson

Banana cake!

Die mozo covers zijn echt geweldig, ik heb al sinds de release van de 650 een flip cover van mozo (cognac) en het ziet er stukken beter uit dan het standaard stuk plastic.

Inmiddels ben ik Windows 10 Mobile toch wel echt spuugzat. Pagina's laden vlot (bijv. nu.nl) maar je moet serieus 30 seconden wachten en tientallen keren op een link rossen voordat er een link kan worden geopend. Ook heb ik aan de lopende band notificatie geluiden en dan is er geen notificatie te bekennen .. Van beide heb ik geen idee waar het vandaan komt en het is er al sinds dag 1. Ik dacht dat het aan mijn (4G) dataverbinding lag maar mijn collega heeft exact hetzelfde probleem met de browser op een 640.

Echt fixes blijven uit heb ik het idee. En dan heb ik nog niet eens gehad over de camera binnen Whatsapp, wat een ellende is dat zeg. Onbegrijpelijk traag en crasht 50% van de tijd na het nemen van een foto. De stock camera app doet het perfect dus dat zal wel aan Whatsapp liggen denk ik.

My flight statistics: (417.454km in 108 flights) Next trips: Rio de Janeiro, Brazil

• Baserk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-03 09:03
In de Canada Microsoft store, staat de 650 dual-sim (unlocked) voor CAD 199/€140. Klik.
Zelfs met een 21% btw erbij, kom je dan op €169.
Zou ook een mooie NL prijs zijn ipv de €205 op dit moment.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 15-04 22:08
Tyson, ik loop sinds het begin mee met de fast ring updates en geen van jouw klachten komt me daar bekend voor op de whatsapp camera na dan.
Advies: stap over nar de fast ring.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marezathus
  • Laatst online: 28-05-2018
quote:
asifonly schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:56:
[...]

Beide slots ondersteunen 4G maar niet gelijktijdig. Als je voor sim slot 1 kiest voor data connectie 3G/4G LTE is het 2e slot alleen 2G. Of andersom. Je kan dat 1-voudig wisselen.
Is dat softwarematig te doen of moet je die kaartjes verwisselen? Zo ja, dan moet ik een pincet en vergrootglas meenemen.

Marezathus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 55563
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
quote:
Marezathus schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Is dat softwarematig te doen of moet je die kaartjes verwisselen? Zo ja, dan moet ik een pincet en vergrootglas meenemen.
Als beide slots 4G ondersteunen dan lijkt me een pincet niet nodig. ;)

• Marezathus
  • Laatst online: 28-05-2018
Dank voor je reactie. Bedoel je te zeggen dat ik bij de Nederlandse provider de hoogste verbindingssnelheid moet zetten op 2G en de lokale provider dan op 3 of 4G?

Marezathus

• Sloeberjong
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:59
Ik heb hem nu net een paar dagen, maar je kan bij instellingen kiezen welke simkaart welke snelheid gebruikt en welke provider het internet gebruikt etc. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hondacb50
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-04 22:07
Hallo,

sinds afgelopen weekend heb ik ook een lumia 650 aangeschaft. Waar ik vroeger altijd een stabiele wifi verbinding had thuis (met een lumia 635 wp8.1), blijkt hij nu toch wel regelmatig de verbinding uit te vallen. Ik zie dat er eerder in dit topic ook mensen waren met dit probleem.

Is dit voor jullie opgelost? of wat moet ik doen om dit te verbeteren?

Dankjewel!
Pagina: 1 2 3 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True